![]() |
|
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
In een interview onthult Ferrari-directeur Amedeo Felisa dat er een hybride Ferrari op de planning staat om de CO2-uitstoot te reduceren. Diesels gaan aan Ferrari voorbij.
Meer... . Last edited by mavanhaasteren; 03-07-2008 at 07:48.. |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
klinkt als jakkes maar ik laat me graag verrassen |
|
|
||||
|
||||
|
De welgestelde clientèle van Ferrari vinkt zeer regelmatig de optie van keramische remmen aan bij het bestellen van een nieuwe auto. Om die reden heeft Ferrari besloten dit type remmen vanaf 2008 standaard op alle modellen te monteren.
Meer... . Last edited by nofear02; 10-03-2008 at 10:55.. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Als dat maar goed gaat! Ik heb me laten vertellen dat deze remmen een opwarm tijd nodig hebben voordat ze pas goed remmen. Okay, voor op het circuit is dat geen probleem, maar voor normaal straat gebruik is dat wat anders, het is nu al voor sommigen moeilijk om te wachten tot de motor warm is geworden om echt gas tegeven, laat staan wachten op de remmen (die helemaal geen indicatie aan geven) al warm zijn. Rob |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ben ik helemaal met je eens. Wat ik eigenlijk bedoel is, dat de remmen eerst wat op gewarmt moeten worden ( even een paar keer flink hard remmen ) voor dat ze pas goed remmen |
|
|
||||
|
||||
|
Oh zo. Dat mensen niet op de weg denken, ik mag nu op t allerlaatste moment remmen want ik heb tóch lekker keramische remmen, mij kan niks gebeuren. Maar ze moeten dus leker warm zijn om goed te 'pakken?' ja, daar hebben we op t circuit geen last van natuurlijk, daar zijn ze echt wel warm. Enig idee, hóe warm zoiets wordt eigenlijk?? geen idee eik
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Geen idee. . Last edited by mavanhaasteren; 21-07-2008 at 11:10.. |
|
|
||||
|
||||
|
Kwam deze informatie tegen over het gebruik er van in een formule 1 auto
![]() Quote:
Last edited by mavanhaasteren; 21-07-2008 at 11:10.. |
|
|
|||
|
|||
|
Ach, ik las vandaag in de krant dat auto's zonder milieusticker sommige Duitse steden niet meer inkomen. Als die olievlek zich verspreid dat kan straks geen enkel automerk achterblijven. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit. Zolang ze maar als vanouds klinken en snoeihard gaan
|
|
|
||||
|
||||
|
hier een F430 Spider op bio brandstof
![]() ![]() . Last edited by nofear02; 10-03-2008 at 10:52.. |
|
|
||||
|
||||
|
Toont Ferrari in Genève straks haar eerste hybride?
Het zou om een concept gaan, van een Hybride variant gaan van de 599 Fiorano. Het is nog niet officieel maar topman Amadeo Felisa liet in Frankfurt al weten, dat begin volgend jaar er iets te verwachten valt op dit gebied en dat het zou gaan om een V12. De dikke Ferrari motor in deze mooie Fiorano zal gekoppeld zijn aan een elektro motor van 40/50 pk, dat ook weer gekoppeld is aan een Lithium-ion accu. Ook zal er gebruik worden gemaakt van het energieopslagsysteem Kinetic Energy Recovery System (KERS) dat ook bekend is van de F1. Het gaat bij dit ingenieuze systeem bijvoorbeeld om het opslaan en gebruiken van energie dat vrijkomt bij het remmen. Het hele hybride blok zal achterin de auto worden verwerkt. Deze zuinige 599 zal in het stadsverkeer zelfs tot 35% minder verbuiken en doet qua prestaties niet onder voor de ‘normale’ Fiorano. BRON auto edizione |
|
|
||||
|
||||
|
Als eerste zien we de terugkeer van een legendarische Ferrari icoon in de vorm van een echte GTO. Dez über GT zal na de 458 Italia opnieuw een ware publiekstrekker zijn, en is eigenlijk de straatversie van de 599XX. Deze krachtpatser met 650 pk op basis van de 599 Fiorano krijgt ook daadwerkelijk de GTO badge op de achterzijde en staat vanaf eind dit jaar bij de Ferrari dealer. De GTO zal bij al die pk’s niet meer dan 1650 kg wegen. Een redelijk grote GT die bijhoorlijk ‘allegerita’ is dus. De auto zal zowel van buiten als binnen geheel eigen stijlkenmerken krijgen. Ook de schakelbak zal onherkebaar zijn. Deze derde GTO in de geschiedenis van Ferrari zal waarschijnlijk begin deze zomer op een speciaal evenement onthuld worden.
Volgend jaar zal een Spider versie van de 458 op de markt verschijnen. Een Scuderia variant van de excellente 458 Italia zal echter nog even op zich laten wachten. De Hybride 599 die we straks in Zwitserland zullen zien is volgens Felisa eigenlijk niet meer dan een groene vingeroefening. Een productieversie van de Ferrari met batterijen zal niet eerder dan in 2015 op de markt verschijnen. Verder zijn er ook andere technieken in ontwikkeling die voor een groener Ferrari zullen zorgen de komende tijd. Zo is er het variabele cilindersysteem en het Start&Stop systeem. Ook het energiebesparende KERS systeem zal op de weg haar intrede gaan doen. De California zal mag straks als eerste diverse milieuvriendelijke noviteiten introduceren. Felisa sloot af met de aankondiging van de opvolger van de Enzo. Een gelimiteerde topsegment Ferrari, die het begrip ’supercar’ een nieuwe invulling moet geven. Zowel technisch als esthetisch. BRON Auto Edizone |
|
|
||||
|
||||
|
Ben benieuwd op welk evenement die GTO geintroduceerd zal worden.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
|
|
|
||||
|
||||
|
bron autoedizone
Ook Ferrari gaat aan de hybride (fotos zijn te vinden in het nieuws gedeelte) http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=4832 We wisten dat het er ooit van zou komen, maar nu is het echt zover. Ferrari toont binnenkort haar eerste hybride op Genève. Op basis van de 599 wordt een door Ferrari ontwikkeld systeem toegepast, wat waarschijnlijk in relatie met het KERS systeem zal staan. Ferrari experimenteerde overigens al eerder op groen gebied met de F430 Bio Fuel. Helaas wordt je als autofabrikant gewoon niet meer serieus genomen, als je niet aan deze ontwikkeling meedoet. Maar waarschijnlijk hoopte iedereen dat deze groene golf toch aan Ferrari voorbij zou gaan. Het edele Italiaanse merk met de cavallino rampante, is voor jong en oud eenmaal het synoniem voor sportauto. En daar hoort nou eenmaal herrie, beleving en de geur van benzine bij. Sommige menen zelfs dat de magie van het merk al enige tijd aan het vervagen was. Zelfs ‘liefhebber’ Jeremy Clarkson haalde dit onlangs nog aan met de test van de 599. Misschien is het gewoon een kwestie van accepteren dat de legendarische V12 in zijn huidige vorm vroeg of laat zal verdwijnen? Vrijwel zeker is dat de echte Ferrarist na dit bericht met heimwee naar die mooie tijd terugkijkt. Het geluid van een V12 met meervoudige Webers, de geur van benzine, vrije wegen en de Italiaanse zon. Prachtig… |
|
|
||||
|
||||
|
Welke nitwit koop nou zoiets idioots!
Lekker meelopen met de rest van de industrie...... 599GTO kan mij ook niet enthousiameren... weer een poging om ergens geld uit te kloppen met een gehyped produkt! De magie verdwijnt inderdaad in een rap tempo!! Hans |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Wat zou er volgens jouw moeten veranderen?? Kijk een 288 GTO was een 308 maar dan verfijnd met toen der tijd de technologie, namelijk turbo's! |
![]() |
| Thread Tools | |
|
|