|
|
|
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Schijnt veel fouten te bevatten en weinig historische foto's. Ik wacht wel op de verbeterde her-uitgave.
Hugo |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Op Ebay Italia heb ik ongeveer een half jaar geleden de complete set (ca. 50) Ferrari boekjes van DeAgostini te pakken gekregen. Best leuk voor de verzameling, al stelt het natuurlijk niet zo heeeeel erg veel voor, maar toch. Leuk is dat ze ook zeldzame modellen behandelen, zoals een uitgave over de Testarossa Spider en eentje over de Mythos, om maar wat te noemen. Hier wat fotootjes om een idee te geven: (de boekjes zijn overigens groter dan je zou denken, bijna A4 formaat)
|
|
|
||||
|
||||
|
Maarten,
Nog bedankt voor je reactie over de P serie. Is er iemand bekend met het boek Alfa Romeo Milano (1910 tot 1972) van Michael Frostick Gr. Xander |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ik weet niet wat je van het boek verwacht. Het is een overzicht van wat Alfa allemaal heeft gemaakt in de genoemde periode. Niet heel diepgaand op 1 bepaald onderwerp. Prijzen zijn acceptabel , voor een 1ste print moet je denken aan plm Eu50,- voor een mint exemplaar. De reprints zijn voor véél minder te vinden. Maarten |
|
|
||||
|
||||
|
Ik had gehoopt dat er wat staat vermeld over de periode van scuderia Ferrari. Ik begrijp dat dit dus erg minimaal is.
Klopt dat? Gr. Xander |
|
|
||||
|
||||
|
Klopt, boek behandeld het onderwerp wel maar niet heel uitgebreid. Je moet het echt als een overzicht zien van het merk.
|
|
|
||||
|
||||
|
Op vakantie dit boekje gekocht:
![]() Gevonden in een boekhandel in Alkmaar waar ze echt gi-gan-tisch veel boeken hebben! Zoveel dat ze overal opgestapeld liggen en compleet uit de schappen puilen. Heel veel autosport etc. was erg leuk om rond te neuzen! |
|
|
||||
|
||||
|
welke boekwinkel was dat?
het antiquariaat aan het Ritsevoort (heel oud pandje) of naast de Bristol in de Langestraat (vlakbij Stadhuis)? Hans |
|
|
||||
|
||||
|
Hans, het winkeltje heet de Alkenaer. Is vast bekend terrein voor jou?
|
|
|
||||
|
||||
|
yep, zal er eerdaags weer eens kijken.
|
|
|
||||
|
||||
|
Nadat ik al eerder via Marktplaats het Barron jaarboek 2004 had gekocht heb ik vandaag ook het 2005 jaarboek van Barron binnengekregen.
Ben er blij mee, mooie uitbreiding van mijn verzameling. |
|
|
||||
|
||||
|
Heb van mijn ouders het boek "Ferrari" cadeau gekregen. Geschreven door Rainer W Schlegelmilch en Hartmut Lehrbink. Het beschrijft de road-modellen en een deel van de race modellen vanaf het begin tot en met de California. Fotos van het boek zijn de volgende:
Weet iemand hier toevallig meer over het boek? De foto's zijn van zeer mooie kwaliteit, de teksten er omheen hebben weinig om de hakken ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Er is niet zoveel over het boek te vertellen, foto's uit het archief van Rainer W. Schlegelmilch, een Duitse F1 fotograaf met een enorm archief.
Naast dit boek heeft hij nog een aantal fotoboeken gepubliceerd. oa Ferrari in F1, Grand Prix de Monaco, Formula 1, Grand Prix drivers, Mercedes, Porsche. Allemaal dikke boeken vol met groot formaat foto's voor zeer aantrekkelijke prijzen. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
13 in een dozijn, maar wel vaak erg mooie foto's! |
![]() |
| Thread Tools | |
|
|