Schuiten Miniaturen  

Go Back   F-Chat.eu > Nederland/België > Ferrari- Praat

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2018, 01:12
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

.....maar ook niet bij de moderne auto’s.... .... het is immers een veiling!
Reply With Quote
Old 22-05-2018, 08:45
Steven Steven is offline
Formula 3
F-Chat Supporter

Quote:
Originally Posted by Ajax View Post
.....maar ook niet bij de moderne auto’s.... .... het is immers een veiling!
ja das waar!

voor mij altijd genoeg reden geweest om nooit iets te kopen via dit soort veilingen.
Maar jij bent nog steeds op zoek? ( ik heb niets te verkopen hoor)

Je hebt de tijd niet mee. Prijzen staan wel on der druk maar de tijden van een 308 voor 20.000 zijn echt voorbij vrees ik.

Soms is het fijn dat ik wat ouder ben....
Reply With Quote
Old 16-06-2018, 12:30
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Steven, daar zit volgens mij ook een groot deel van het probleem:
Hoe ouder, hoe minder wild. De nood om een snelle sportwagen te rijden neemt af met de leeftijd.
Ik ben niet meer op zoek, ik ben positief voorzien, maar als zich een kans voordoet, dan pak ik hem. Alleen niet (meer) tegen elke prijs. Ik heb best wat over voor een hobby-auto, maar het moet wel leuk blijven. Daarom zit de markt nu vast. Ik ben namelijk niet de enige die er zo over denkt. De groep 'midden-kopers' is massaal afgehaakt.
Dan is het geen hobby meer, maar een investerings-actie.
Zo, ik ga straks effe lekker sturen (niet meer richting Menno, want ik kom niet over die fijne verkeersdrempel in zijn wijk.....)
Reply With Quote
Old 13-07-2018, 22:56
MarcH MarcH is offline
Karting
Not Subscribed

Prijzen lijken best wat naar beneden bijgesteld nu. Of heb ik het niet goed bijgehouden?
Reply With Quote
Old 15-07-2018, 12:42
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Hey Mark, hoest met de 308?
Het begint langzaam te dagen.....de grijze 348 lijkt nog het meest redelijk aan de prijs, maar ook die wordt niet verkocht. De 355's blijven hoog, maar worden helemaal niet verhandeld. Belangrijk is denk ik ook dat men deze auto's laat staan, als er wat onderzoek wordt gedaan...ze zijn gewoon slecht, de meeste zijn moegestreden, en ik kan het weten, want ik heb ze nagenoeg allemaal bekeken. Weggemoffelde schadehistories, brandschade waar je niets meer van ziet, kilometerstanden die teruggedraaid zijn, en ga zo maar door....en alvast een waarschuwing voor aspirant kopers: beware ! als het spul uit Italië (soms via GB) is geïmporteerd...
De 550's gaan ook niet zo hard meer. De rest trouwens ook niet
Overigens is dit verschijnsel bij Porsches ook waarneembaar

Misschien nog de belangrijkste reden voor een stagnatie in de markt, is dat men verzadigd is (ik niet overigens, maar das een ander verhaal). De meeste liefhebbers zijn al voorzien, de investeerders ook, en de nieuwkomers kijken wel beter uit: die gaan geen ton uitgeven voor een hobbyauto. Bijkomend probleem is dat de nieuwe ipad-generatie te lui is om een koppeling in te trappen, dus die zitten helemaal niet op die ouwe zooi te wachten...
Reply With Quote
Old 15-07-2018, 22:46
MarcH MarcH is offline
Karting
Not Subscribed

Met de 308 gaat het prima. Wel iets minder waard geworden de laatste tijd ;-).

Van mij mag de markt nog wat verder afkoelen. Koop ik misschien weer iets leuks.
Reply With Quote
Old 26-09-2018, 13:04
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Gebeurt niet veel meer hier, hè? Nou, in autoland gebeurt ook niet veel (meer)....jammer, dat was een paar jaar geleden wel even anders.
Marc al wat leuks op het oog?
Reply With Quote
Old 26-09-2018, 19:22
MarcH MarcH is offline
Karting
Not Subscribed

Ben nog niet echt in de markt voor iets anders of iets erbij. Maar wel al met een schuin oog naar 360 Spiders aan het kijken. Een 911 blijft ook trekken dus dat zou ook nog een keer kunnen gebeuren.
Reply With Quote
Old 28-09-2018, 15:21
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Een 911 moet je gereden hebben, denk ik....zijn gewoon erg sterke, betrouwbare, en voor dagelijks gebruik geschikte auto's.

Leuke ontwikkeling die zich doorzet: als je de rijen auto's bekijkt, eindig je bij de duurste exemplaren bij, hoe kan het ook anders, de handgeschakelde versies!
Reply With Quote
Old 14-10-2018, 10:47
Ajax Ajax is offline
Karting
Not Subscribed

Sam v. Dalen was de blauwe (bekende!) 360 met het exclusieve sunroof erg snel kwijt. Origineel NL, leuke opties, bekende historie, redelijke prijs, dan lukt het wel. En natuurlijk weer een erg leuk filmpje gemaakt!
(De nieuwe eigenaar: gefeliciteerd!)
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules