Bridgestone  

Go Back   F-Chat.eu > Europe > Nederland/België > Ferrari- Praat

Reply

Thread Tools
Old 03-03-2010, 13:53
Rosso by Raimondo's Avatar
Rosso by Raimondo Rosso by Raimondo is offline
Formula Junior
Bronze Subscribed

Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
Goed lezen!
Ik ben NIET faliekant tegen een nieuwe Ferrari!
Ik heb nergens geschreven dat het een slechte auto zou zijn!
Ik ben VOOR creativiteit, voor ECHTE vernieuwing en RESPECT voor de historie van het merk!
Hans
Hiermee sluit ik mij volkomen aan.

Waarom zet je een f430 16m op de markt, als er aan deze F totaal niets terug te vinden is van de F1. En over een paar jaar hebben we dan de 458 italia 20m????

F430 Scuderia is dan wel weer een logische stap van uit het GT(2) gezien.

Alles is bij F gebaseerd op de F1 en de relatie daarmee. Maak weer eens een sportwagen die sterk genoeg is om races te winnen en daarna een seriemodel...
Gemiste kans bij de 550 maranello. Nu krijgt deze auto meer respect door het raceverleden van de afgelopen 10 jaar.

Kortom je kunt hierover nog uren babbelen...
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 14:35
Forza!'s Avatar
Forza! Forza! is online now
Formula Junior
Bronze Subscribed

Maar het geld komt (ook bij F!) binnen door de verkoop van seriemodellen (en merchandise...).
In de geest van Enzo: de autosportactiviteiten werden gefinancierd middels verkoop van straatmodellen. Iedereen weet wat voor godsvermogen de F1 tegenwoordig kost en dat geld moet ergens vandaan gehaald worden. Uitbuiting van je modellenrange?
Meer een manier om die extra centen binnen te harken om te overleven en het merk zijn bestaansrecht te behouden. Los de discussie wat mooi is en wat niet (de F50 werd destijds zeker niet unaniem goed ontvangen) worden er om de zoveel jaar toch echt unieke en vooruitstrevende modellen op de weg gezet. F40, F50, Enzo, allemaal pioniers waar elke opvolgende F de vruchten van plukt.

Overigens: Is dat cultureel erfgoed, de 250 GTO, niet gebaseerd op de 250 SWB?
Oftewel, een doorontwikkeling...ik bedoel maar.
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 17:32
sharknose67's Avatar
sharknose67 sharknose67 is offline
F1 rookie
Moderator

Quote:
Originally Posted by Forza! View Post
Maar het geld komt (ook bij F!) binnen door de verkoop van seriemodellen (en merchandise...).
In de geest van Enzo: de autosportactiviteiten werden gefinancierd middels verkoop van straatmodellen. Iedereen weet wat voor godsvermogen de F1 tegenwoordig kost en dat geld moet ergens vandaan gehaald worden. Uitbuiting van je modellenrange?
Meer een manier om die extra centen binnen te harken om te overleven en het merk zijn bestaansrecht te behouden. Los de discussie wat mooi is en wat niet (de F50 werd destijds zeker niet unaniem goed ontvangen) worden er om de zoveel jaar toch echt unieke en vooruitstrevende modellen op de weg gezet. F40, F50, Enzo, allemaal pioniers waar elke opvolgende F de vruchten van plukt.

Overigens: Is dat cultureel erfgoed, de 250 GTO, niet gebaseerd op de 250 SWB?
Oftewel, een doorontwikkeling...ik bedoel maar.
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 17:46
sharknose67's Avatar
sharknose67 sharknose67 is offline
F1 rookie
Moderator

Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
Goed lezen!
Ik ben NIET faliekant tegen een nieuwe Ferrari!
Ik heb nergens geschreven dat het een slechte auto zou zijn!
Ik ben VOOR creativiteit, voor ECHTE vernieuwing en RESPECT voor de historie van het merk!

De man respecteert mij, en ik hem, dat staat buiten twijfel!
Dat ritje in die Daytona is al een paar jaar geleden, vrienden hoeven het niet altijd eens te zijn, en iedereen heeft recht op zijn eigen voorkeur. We hebben al menig lange avond over auto's geboomd en nieuwe gespreksstof is onderweg!

Hans
Idd GOED LEZEN!!!!!! Ik zeg namelijk dat je al bij voorbaat faliekant tegen het model bent en toch die rit gaat doen. Dus daarmee bedoel ik de 599GTO die jij al bestempeld hebt als het produkt van luie engineers. Ik doel dus helemaal niet op alle nieuwe modellen, maar op dit specifieke model waarin jij die rit krijgt aangeboden. Waar ik het over heb is dat jij zo ongeveer alleen de 250 TR een mooie Ferrari vind (en dat is je goed recht) en dat je anders een P*** prefereert (ook je goed recht). Maar ondertussen wel een rit accepteren in het nieuwste model wat je dus zoals je zelf zegt niks vind. Het is dus in mijn ogen op z'n zachtst gezegd nogal dubbel.
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 18:40
Michele Michele is offline
Formula Junior
Not Subscribed

Quote:
Originally Posted by Forza! View Post
Ik heb zo'n vermoeden dat het geld momenteel meer binnenkomt via de merchandising dan via de auto's zelf. Anders breng je niet vier verschillende spelstuurtjes uit met 'official licensed product' er op.

Ik ben ook niet zo'n fan van het voortborduren op oude namen voor stratamodellen die iets gekieteld zijn, maar ik vermoed dat de 599GTO (alstie echt zo gaat heten althans) een homologatiemodel wordt om mee te kunnen gaan doen aan races. De 599XX kan zo het circuit op, maar er zijn/worden er te weinig van gebouwd om ze in de FIA GT2 o.i.d. te kunnen inzetten.

Voor de fanatici: Ferrari houdt de concurrentie in ieder geval goed in de gaten. Gisteren op Geneve kwam ik Ferrari directeur Amadeo Felisa tegen terwijl hij de Mercedes SLS AMG van dichtbij aan het bekijken was. Toen ik 'm vroeg of het een concurrent was reageerde hij met 'ah, je weet nooit, eh?". Hij heeft bijna een kwartier zitten kijken naar de auto en zijn assistent heeft alles aan de auto gefotografeerd en opgeschreven. Zit overigens wel fijn zo'n SLS AMG.
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 21:21
IPF's Avatar
IPF IPF is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Wink

Quote:
Originally Posted by Ricars View Post

Foeilelijk??? Dat is vloeken in de kerk.
Je hebt er zeker nog nooit een in het echt gezien.
Jawel en ik herhaal, ik vind hem foeilelijk. Of hoor je liever spuuglelijk? Nogmaals: technisch een briljante machine, maar... oerlelijk naar mijn mening. Wat een ander ervan vindt is diens zaak, maar ik blijf erbij dat ik 'm lelijk als de nacht vind.
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 21:29
IPF's Avatar
IPF IPF is offline
Formula 3
Gold Subscribed

PS deze discussie begint een wat hysterisch toontje te krijgen, of is dat soms die veelgeloofde 'passie'?
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 22:07
milko's Avatar
milko milko is offline
Formula Junior
F-Chat Supporter

Talking Hysterie!!!!

Quote:
Originally Posted by IPF View Post
PS deze discussie begint een wat hysterisch toontje te krijgen, of is dat soms die veelgeloofde 'passie'?
Vindt het redelijk bijzonder dat mensen vanuit elk opzicht hun bevindingen of smaak verdedigen. Het lijkt bijna op "cognitieve dissonantie (Marketing), hoe meer zielen er zijn te winnen voor jou eigen mening of voorkeur, des te meer ga je er zelf ook in geloven.
Ook een manier om je Ferrari hobby te beleven, wat zijn we toch een heerlijk apart soort mensen......
Ooh ja!, ik ben natuurlijk enigzins bevooroordeeld met mijn "surrogaat" Daytona!!
Reply With Quote
Old 03-03-2010, 22:18
IPF's Avatar
IPF IPF is offline
Formula 3
Gold Subscribed

Thumbs up

Quote:
Originally Posted by milko View Post
Vindt het redelijk bijzonder dat mensen vanuit elk opzicht hun bevindingen of smaak verdedigen. Het lijkt bijna op "cognitieve dissonantie (Marketing), hoe meer zielen er zijn te winnen voor jou eigen mening of voorkeur, des te meer ga je er zelf ook in geloven.
Ook een manier om je Ferrari hobby te beleven, wat zijn we toch een heerlijk apart soort mensen......
Ooh ja!, ik ben natuurlijk enigzins bevooroordeeld met mijn "surrogaat" Daytona!!
WAAAAT?!?!?! HOE DURF JE?!?!?!

Het gebruik van begrippen als cognitieve dissonantie is gewaagd. Zeker omdat het ook in de psychiatrie voorkomt: we zijn in feite allemaal het slachtoffer van het Stockholmsyndroom
Reply With Quote
Old 04-03-2010, 19:13
milko's Avatar
milko milko is offline
Formula Junior
F-Chat Supporter

Wink

Quote:
Originally Posted by IPF View Post
WAAAAT?!?!?! HOE DURF JE?!?!?!

Het gebruik van begrippen als cognitieve dissonantie is gewaagd. Zeker omdat het ook in de psychiatrie voorkomt: we zijn in feite allemaal het slachtoffer van het Stockholmsyndroom
Wie niet waagt, wie niet...... Ferrari rijdt????
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules