![]() |
|
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Waarom zet je een f430 16m op de markt, als er aan deze F totaal niets terug te vinden is van de F1. En over een paar jaar hebben we dan de 458 italia 20m???? F430 Scuderia is dan wel weer een logische stap van uit het GT(2) gezien. Alles is bij F gebaseerd op de F1 en de relatie daarmee. Maak weer eens een sportwagen die sterk genoeg is om races te winnen en daarna een seriemodel... Gemiste kans bij de 550 maranello. Nu krijgt deze auto meer respect door het raceverleden van de afgelopen 10 jaar. Kortom je kunt hierover nog uren babbelen... |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Maar het geld komt (ook bij F!) binnen door de verkoop van seriemodellen (en merchandise...).
In de geest van Enzo: de autosportactiviteiten werden gefinancierd middels verkoop van straatmodellen. Iedereen weet wat voor godsvermogen de F1 tegenwoordig kost en dat geld moet ergens vandaan gehaald worden. Uitbuiting van je modellenrange? Meer een manier om die extra centen binnen te harken om te overleven en het merk zijn bestaansrecht te behouden. Los de discussie wat mooi is en wat niet (de F50 werd destijds zeker niet unaniem goed ontvangen) worden er om de zoveel jaar toch echt unieke en vooruitstrevende modellen op de weg gezet. F40, F50, Enzo, allemaal pioniers waar elke opvolgende F de vruchten van plukt. Overigens: Is dat cultureel erfgoed, de 250 GTO, niet gebaseerd op de 250 SWB? Oftewel, een doorontwikkeling...ik bedoel maar. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Ik ben ook niet zo'n fan van het voortborduren op oude namen voor stratamodellen die iets gekieteld zijn, maar ik vermoed dat de 599GTO (alstie echt zo gaat heten althans) een homologatiemodel wordt om mee te kunnen gaan doen aan races. De 599XX kan zo het circuit op, maar er zijn/worden er te weinig van gebouwd om ze in de FIA GT2 o.i.d. te kunnen inzetten. Voor de fanatici: Ferrari houdt de concurrentie in ieder geval goed in de gaten. Gisteren op Geneve kwam ik Ferrari directeur Amadeo Felisa tegen terwijl hij de Mercedes SLS AMG van dichtbij aan het bekijken was. Toen ik 'm vroeg of het een concurrent was reageerde hij met 'ah, je weet nooit, eh?". Hij heeft bijna een kwartier zitten kijken naar de auto en zijn assistent heeft alles aan de auto gefotografeerd en opgeschreven. Zit overigens wel fijn zo'n SLS AMG. |
|
|
||||
|
||||
|
Jawel en ik herhaal, ik vind hem foeilelijk. Of hoor je liever spuuglelijk? Nogmaals: technisch een briljante machine, maar... oerlelijk naar mijn mening. Wat een ander ervan vindt is diens zaak, maar ik blijf erbij dat ik 'm lelijk als de nacht vind.
|
|
|
||||
|
||||
|
PS deze discussie begint een wat hysterisch
toontje te krijgen, of is dat soms die veelgeloofde 'passie'? ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ook een manier om je Ferrari hobby te beleven, wat zijn we toch een heerlijk apart soort mensen...... Ooh ja!, ik ben natuurlijk enigzins bevooroordeeld met mijn "surrogaat" Daytona!! |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() Het gebruik van begrippen als cognitieve dissonantie is gewaagd. Zeker omdat het ook in de psychiatrie voorkomt: we zijn in feite allemaal het slachtoffer van het Stockholmsyndroom ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Wie niet waagt, wie niet...... Ferrari rijdt????
|
![]() |
| Thread Tools | |
|
|