View Full Version : Ferrari Finali Mondiali, Mugello, 27 & 28 okt 2007
nofear02
04-10-2007, 15:38
Btl-REIS:
" F- C H A T on T O U R "
op
vrijdag t/m maandag 26 - 29 okt 2007
naar de
FERRARI FINALI MONDIALI op MUGELLO (Italië) !!
met vlucht, vervoer, accommodatie, toegang!
van vrijdagmiddag 13.00u t/m maandagmiddag 13.00u
Speciaal voor diegenen die graag (eens) zo'n evenement willen meemaken, maar zitten met vervoer, overnachting, kosten en wie dan als gezelschap, heb ik van de zomer eens wat uitgezocht en het een en ander geregeld. Expres tegen zo laag mogelijke kosten! Ik heb accommodatie gereserveerd in Florence, = op 30 km afstand van het circuit. Ik huur in Bergamo 1 of 2 auto's die er naartoe rijden en maandag weer terug. Je hoeft je alleen maar aan te melden en naar Eindhoven cs te komen :).
KOSTEN: SLECHTS 175 -225 EURO (excl consumpties)!!
PROGRAMMA:
- VERTREK - vrijdagmiddag 14.15u vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair, landen in Bergamo om 15.45u, auto zal klaarstaan.
- DOORKOMST - rond 18.00u passeren we een of ander klein rot-dorpje genaamd Maranello. Er is niks te beleven of te zien, maar er staat een fabriek waar ze geweldige cursussen kantklossen geven :D. Buiten is er een winkeltje waar je wat eindproducten kan kopen :). Afijn we zullen eens kijken of er ergens ook wat te eten is daar...
- AVOND - als we t wel zo'n beetje gezien hebben, dan gaan we naar de Youth Hostel in Firenze (Florence dus), inchecken, spullen in de kamer en óf we kijken nog even in Florence, óf we houden een rustige avond in het Hotel. Een en ander afhankelijk van wie er nog meer in het hotel verblijven...?..;) :D....
- ZATERDAG - op tijd op! om 9.00u willen we bij het circuit zijn. Ik moet denk eerst ff werken, de anderen zijn vrij om t doen wat ze willen. Waarschijnlijk weer opsplitsen in koppels en om de 2 uur bij een herkenningspunt verzamelen als je daar zin in hebt. We zien wel. Ligt ook aan het officiële programma van die dag.
- 's AVONDS - ik neem aan dat we ergens downtown Firenze gaan eten. Gewoon een beetje normaal. Eens kijken wat daar rondloopt, rondrijdt, en staat. Florence is immers mooooooi!
- ZONDAG - idem? Of is er 's avonds nog ergens anders wat te doen? Is de fabriek van Lamborghini vlak in de buurt, en is daar 's avonds wat te zien, of niet. Of zijn we bekaf van alle indrukken en doen we rustig aan. Moeten we maar op de dag zelf bekijken. Alles in onderling overleg.
- MAANDAG - redelijk vroeg op! We moeten 300 km terugrijden en de auto netjes terugbrengen. En het vliegtuig gaat om 12.15u. En je moet altijd een veiligheidsmarge aanhouden. We landen om 13.50 in Eindhoven
TOELICHTING:
- Hoe alles precies zal verlopen dáár weet ik natuurlijk nog niet, omdat ik niet weet wie hier zin in zouden hebben, en hoe het er daar aan toegaat. Eén auto is al besproken en is al vol. k Heb geen flauw idee of er nog meer mensen zijn die dit ook wel willen. Wil je dan moet je wel binnen een paar dagen beslissen want hoe langer je nnu nog wacht hoe duurder de vluchten worden. En er moet dan wel een 2e auto 'volkomen'.
- Ik heb het expres zo georganiseerd dat ook mensen met een smalle beurs meekunnen, zelfs studenten.
- Daarvoor heb ik dan ook expres accommodatie geboekt in een youth hostel. Een kamer voor 6 personen, alleen voor óns dus. Is supergezellig en kunnen we op elkaars spullen letten (camera's e.d.). Let op; jeugdherbergen zijn niet meer zoals in de jaren 50 hoor, t zijn gewoon redelijk moderne accommodaties! En t is vaak leuk vanwege de andere bezoekers. Ik ben lid en kon reserveren. Niet-leden betalen een paar euro toeslag. Ontbijt is inbegrepen.
Ik heb nu alvast 5 bedden gereserveerd. Zijn er mensen die meewillen maar in een hotel willen, kan ook, mits er nog accommodatie vrij is. Het schijnt met de FFM echter altijd vol te zitten.
t Lijkt me wel erg gaaf; met een groep naar zoiets te vliegen! Geen idee overigens hoeveel F's er op de parkeerplaatsen zullen staan, maar iig tientallen, zo al niet een paar honderd, op de baan, in de paddock, onderweg, etc., etc. Zowel race-, klassiekers-, F1, FXX, als challenges-wagens. Zie t officiële programma !
nofear02
04-10-2007, 20:01
Youth hostel:
http://www.hihostels.com/dba/hostel031004.en.htm
nofear02
04-10-2007, 20:03
Ferrari Finali Mondiali Programma:
http://www.ferraricorseclienti.com/fwe/events/corseclienti/home.jsp
nofear02
04-10-2007, 20:15
De vliegprijzen staan nu nog op:
HEEN : 0,01 cent (+ luchthavenbelasting 27,20 euro = 27,21 euro)
TERUG : 24,99 (+ luchthavenbelasting 17,67 = 42,66)
........... ------
Totaal: 69,67!!!
Ja u leest het goed...:D :D. Maar over een paar dagen zal t gaan stijgen
Ziet er weer super uit Robert! Voor wie nog niet zo een evenement heeft meegemaakt dit jaar echt een aanrader! Ik kan jammer genoeg niet mee, door school. Maar diegene die gaan, veel succes en het word zeker super
Greetz
Reiben
.
Bedankt voor de aanbieding, ik heb mijn eigen reis al geregeld en hoop je/jullie te ontmoeten.
Hugo
.
Bedankt voor de aanbieding, ik heb mijn eigen reis al geregeld en hoop je/jullie te ontmoeten.
Hugo
Op de Hockenheimring heb ik ook al af en toe een beetje rond gekeken of ik je toevallig niet zag lopen, maar ik zou totaal niet weten wie je bent/ hoe je eruit ziet. Kans is natuurlijk groot dat ik je wel een paar keer voorbij gelopen ben. Maar wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen in Mugello.
Maar leuk idee weer Robert. Ik ben er nog niet zeker van, maar misschien dat ik er ook weer bij ben! :
Erikderaaf
04-10-2007, 21:10
Ik zal er bij zijn.
Zal deze keer zien of je in de buurt bent hugo. heb je op hockenheim gespot, bij dat accreditatie kantoortje. helaas was je ineens weg anders had ik je aangesproken (ik zag het aan je naam op de enveloppe die je vast had
Tricky-design
05-10-2007, 14:48
Vind het echt heel jammer dat ik hier niet bij kan zijn. Had echt dol graag mee gewild, maar heb 28 oktober al een evenement waar ik aanwezig ben. Anders had ik zonder twijfel mee gegaan. Zou het niet erg vinden als dit in de nabije toekomst nog een keer georganiseerd word :D
Goed initatief!!!
dcpixels
07-10-2007, 01:26
Robert wat een mega-evenement weer! Vliegen, hotel, vervoer ... voor erg weinig geld.
Jou doel is volgend jaar met z'n allen in een F-Chat-plane ;)
Hopelijk maken Erik, Michael en Hugo (net als op de Hockenheimring) weer van die prachtige foto's zodat iedereen, die dit evenement niet kan meemaken, toch nog kan genieten!
Veel plezier voor iedereen die mee gaat
Jou doel is volgend jaar met z'n allen in een F-Chat-plane ;)
Dat zou nog eens een idee zijn!! Leuk verzonnen. :) En dan gewoon landen op het circuit of zoiets?
Ja mà¸de hos mig fader oven pॠden 27 og 28 :) Men Robert , er den eventuel hen til opstille en anden emne i den General emne diskussion? Ja sॠer der ikke mere và¦re i stand til opfatte jeres bemà¦rkninger :D
[http://www.tranexp.com:2000/InterTran?url=http%3A%2F%2F&type=text&text=I+will+be+there+with+my+father+on+the+27+and+ 28+%3A%29%0D%0ABut+Robert%2C+is+it+possible+to+put +another+topic+in+the+General+topic+discussion+%3F +I+will+then+be+able+to+understand+your+comments+% 3AS&from=eng&to=dan]
EDIT by erik: dit is de originele tekst ;)
I will be there with my father on the 27 and 28 :)
But Robert, is it possible to put another topic in the General topic discussion ? I will then be able to understand your comments :
Arie Timmermans
17-10-2007, 20:43
Robert,wie gaan ermee en hoeveel personen kunnen ermee of heb je er al genoeg? Ik zit dit te lezen en vind het een superidee! Misschien ben ik wat laat maar mijn interesse is wel gewekt.
Arie
.
430driver
17-10-2007, 20:49
ik heb gisteren gelezen dat we tot dusver met z'n vijven gaan: Nofear, Erik de raaf, 250LM, mtange en ik, 360driver. zou gezellig zijn als je nog mee kon, toch? hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Arie Timmermans
17-10-2007, 21:01
Klinkt goed Mark. Ik zal even wachten wat Robert te melden heeft. We horen het nog wel.
Arie
.
nofear02
17-10-2007, 21:04
ik heb gisteren gelezen dat we tot dusver met z'n vijven gaan: Nofear, Erik de raaf, 250LM, mtange en ik, 360driver. zou gezellig zijn als je nog mee kon, toch? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!250lm kan helaas geen vrij krijgen van zijn werk. nog een paar anderen; idem. ik heb er nu 4, maar heb t nog aan iemand gevraagd die er mee bezig is. dat wordt dan dus de 5e persoon. of niet, en dan is die plek dus nog vrij! :)
.
nofear02
17-10-2007, 21:08
Het programma:
ik ga ook graag mee, als dat nog kan dan he, maar wat een goed idee om daarheen te gaan.
groetjes marcel
.
430driver
18-10-2007, 20:57
het wordt steeds gezelliger! Leuk als je meekunt marcel
nofear02
19-10-2007, 00:17
ik heb gisteren gelezen dat we tot dusver met z'n vijven gaan: Nofear, Erik de raaf, 250LM, mtange en ik, 360driver. zou gezellig zijn als je nog mee kon, toch? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!ehh Mark... voor de duidelijkheid, ik heb 5 plaatsen gereserveerd. dus meer kan niet, of er moet een 2e auto geregeld worden en extra vluchten, maar die zijn dan nu natuurlijk vele malen duurder. ook accomodatie zal geregeld moeten worden, ik heb echter gehoord dat tijdens de worldfinals veel hotels in de buurt allemaal vol zitten. en nu het al zo laat is, er is in principe nog maar plaats voor 1 iemand denk ik hoor, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd is wel zo, maar kan nu ff niet meer :). ik heb het in ieder geval ook veel te druk om nog extra dingen te regelen. ik zal nog moeten oppassen zelf op tijd weg te komen :(
Erikderaaf
19-10-2007, 00:30
passen er 5 man in 1 auto dan? je had toch 2 599's geboekt of mocht ik dat niet vertellen :D ;)
FXX 'with future developments for this projects announced at mugello"
Hmm... interessant :
nofear02
23-10-2007, 12:39
ik ben er nog niet echt mee bezig, k heb t veel te druk, maar alvast even voor a.s vrijdag; neemt iedereen niet teveel bagage mee?? 1 handbagage-rugzak is allowed. geen koffers aub. we willen niet moeten te wachten op de bagage, maar gelijk de terminal uit, naar de auto. bovendien is de auto nou ook niet zo groot dat er voor 4 a 5 man koffers in passen. max 15 kilo. camera kan je om je nek hangen, geldt als decoratie, doen ze niet moeilijk over.
geen spuitbussen mee, wegens de veiligheidsmatregelen, dus deostick. en geen flessen met > 100 ml vloeistof. kleine flesjes en tandpasta dingen in een doorzichtig plastic zakje, en boven in in je rugzak; zodat ze het zo kunnen zien.
geen (zak)messen mee, kostte me op Dortmund weer een zakmes :(. geen explosieven in je schoenen.
en neem een handdoek mee, niet al te groot. en dan moet aub ieder ook ngo een beetje ruimte over houden voor een pakje.......ehhh.....
(drukwerk!)
ergens op de site van ryanair zal wel de afmeting staan van de toegestane handbagage.
hoe wordt het weer daar eigenlijk? 23 graden en lekker zonnetje?? :D :
Erikderaaf
23-10-2007, 14:02
Belangrijke punten, via de site van ryanair
-Paspoort meenemen! en bij de hand hebben. vluchtnummer is belangrijk, dat heeft Robert
Op de luchthaven:
Inchecken op luchthaven
Zorg dat u de inchecktijden voor uw vlucht weet. Het verdient aanbeveling 2 uur voor de geplande vertrektijd van uw vlucht op de luchthaven te zijn.
De incheckbalies op de luchthaven gaan twee uur voor het geplande vertrek open en sluiten precies 40 minuten voor het geplande vertrek.
Online inchecken
Passagiers moeten uiterlijk 30 minuten voor vertrek bij de gate zijn
Cabinebagage
Elke passagier mag één item cabinebagage mee aan boord nemen (gratis).
Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden
Voor de veiligheid en het gemak van alle passagiers moet de cabinebagage onder de stoel of in het overheadcompartiment kunnen worden opgeborgen
Erikderaaf
23-10-2007, 14:07
vluchtdetails!
Heenreis
vr, 26 okt 07
Vlucht 4536
14:15 Vertrek Eindhoven (EIN)
15:45 Aankomst Milan Bergamo (BGY)
Terugreis
ma, 29 okt 07
Vlucht 4535
12:15 Vertrek Milan Bergamo (BGY)
13:50 Aankomst Eindhoven (EIN
Arie Timmermans
23-10-2007, 21:04
Jongens, ik heb Robert te kennen gegeven dat ik graag mee zou willen. Morgenvroeg weet ik definitief of dit lukt! Ik hoop het wel. Lijkt me supergezellig en vooral fijn om met een groepje te gaan.
Arie
.
nofear02
23-10-2007, 21:08
Jongens,ik heb Robert te kennen gegeven dat ik graag mee zou willen.Morgenvroeg weet ik definitief of dit lukt!Ik hoop het wel.Lijkt me supergezellig en vooral fijn om met een groepje te gaan.
ArieGoed zo Arie. Dan ben ik 'vol'.
Dan wordt het:
- Erik de raaf
- 360 driver Mark
- Mtange Michael
- Robert Nofear
- Arie Timmermans.
hoe is jouw italiaans Arie ? :D. Pista, Spaghetti, Ciao Bella, en Grazie? :
Leuk dat je ook mee gaat Arie! Dat gaat een mooie trip worden!! :D:D
Ze geven voor zaterdag en zondag redelijk goed weer af, bewolkt met wat zon en zo'n 15 tot 18 graden. Vrij goed dus. :) En we hebben nog een extra uurtje ook!
Mark, mag ik vragen hoe jij naar Eindhoven gaat vrijdag? Ik wordt namelijk afgezet in Tilburg, waar ik met de trein verder kan. Maar nu bedenk ik dat jij in Tilburg woont, misschien dat we iets kunnen afspreken?? :)
Zou Schumacher er eigenlijk ook gewoon bij zijn? Ik hoop het wel
nofear02
23-10-2007, 21:25
Leuk dat je ook mee gaat Arie! Dat gaat een mooie trip worden!! :D:D
Ze geven voor zaterdag en zondag redelijk goed weer af, bewolkt met wat zon en zo'n 15 tot 18 graden. Vrij goed dus. :) En we hebben nog een extra uurtje ook!
Mark, mag ik vragen hoe jij naar Eindhoven gaat vrijdag? Ik wordt namelijk afgezet in Tilburg, waar ik met de trein verder kan. Maar nu bedenk ik dat jij in Tilburg woont, misschien dat we iets kunnen afspreken?? :)
Zou Schumacher er eigenlijk ook gewoon bij zijn? Ik hoop het wel!Ja Michael je bent me net voor. mark wordt netjes afgezet, dus ik zat ook al te bedenken of er niet het een en ander te combineren was. kan de peug evt niet gewoon bij jullie bedrijf staan? :). dan hoef ik niet te parkeren. Maar als arie gaat; die heeft misschien ook nog ideeén
Kwam net dit filmpje tegen, tijdens de Finali Mondili Mugello in 2005. Kan je alvast een idee krijgen van wat het is. :)
http://www.youtube.com/watch?v=PPB2lFJUINU
Iemand die een videocamera meeneemt?
Arie Timmermans
24-10-2007, 20:52
Jongens, het is nu definitief!! Ik ga mee naar Italie. Dank zij Robert kan ik toch nog mee. Lijkt me een superweekend te worden. Lekker slenteren langs die schitterende bolides. Wegdromen. Lawaai aanhoren. En ga zo maar door. Ik kan bijna niet wachten.
Arie
.
Erikderaaf
24-10-2007, 20:58
Goed nieuws arie. leuk met 5 man zo :D ik heb er veeeel zin in :)
jeroen heeft toch een camera, ofniet? kun je hem niet een weekendje lenen
Arie Timmermans
24-10-2007, 21:06
Ik vraag het wel aan Jeroen Erik. Hij had het ook al aangeboden dus dat komt wel goed. We zullen genoeg beleven denk ik zo.
Arie
.
Vivado Ferrari
24-10-2007, 21:10
Ik wens vast iedereen veel F-plezier komend weekend!! Ik zelf zal helaas:( niet aanwezig zijn. Werk roept, maar ik heb vernomen dat 2008 er weer veelbelovend uit gaat zien voor ons. Dan is er vast wel weer een evenement waar ik mee naar toe ga!
Het weekend daarop hoor ik graag jullie ervaringen, als we elkaar weer even zien in Houten:)
Jongens! De groeten aan Kimi en Felipe! En we spreken elkaar!
Vincenzo
.
Erikderaaf
24-10-2007, 21:11
OK :D ik heb genoeg opslag bij (40 gig :) ) dus als we allemaal accu's genoeg hebben kunnen we flink doorfilmen en knippen :
nofear02
24-10-2007, 21:18
Jongens,het is nu definitief!! Ik ga mee naar Italie.Dank zij Robert kan ik toch nog mee.Lijkt me een superweekend te worden.Lekker slenteren langs die schitterende bolides.Wegdromen.Lawaai aanhoren.En ga zo maar door.Ik kan bijna niet wachten. ArieArie, natuurlijk hoorde jij erbij. Je had al andere evenementen mee willen doen, maar dat kon telkens net niet. Nou haal je in een klap je achterstand in: De FINALE! En ze zijn WERELDKAMPIOEN OOK NOG! En dat gaat daar gevierd worden! Een weekend lang, lekker vliegen, ff door Maranello heen, wat wil je nog meer????? Dit wordt kei-geweldig! :D
<edit: ik heb ook evt nog wel zo'n dvd-camcorder van Sony. Leuk dingetje hoor. Anders neem jij die toch Arie, of Mark?>
Erikderaaf
25-10-2007, 09:56
meenemen robert! zullen altijd vrijwilligers voor zijn :D
Nog wat anders. mensen... wisten jullie dat we MORGEN al gaan :D ;)
vond nog stukkie over parkeren bij vliegveld:
http://www.eindhovenairport.com/upload/EA_P_Routebeschrijving.pdf
http://www.eindhovenairport.com/nl/upload/parkeertarieven20070308.pdf
.
nofear02
25-10-2007, 10:49
Weet je t zeker??? :D . Nou oke dan:
YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: TK5QBW
You will need this confirmation number and VALID ACCEPTED FORM
OF PHOTO ID(as detailed below) at check-in to receive your boarding card.
ITINERARY/RECEIPT - All times are local.
PASSENGERS
1. R#BERT V GEMEREN ADT 2. ARI# TIMMERMANS ADT 3. M#RK VAN DER MEIJS ADT
YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: AN4NLV
ITINERARY/RECEIPT - All times are local.
PASSENGERS
1. M#CHAEL TANGE ADT 2. ER#K VAN RAVENSWAAY ADT
GOING OUT
From Eindhoven(EIN) to Milan Bergamo(BGY)
Fri, 26Oct07 Flight FR4536 Depart EIN at 14:15 and arrive BGY at 15:45
COMING BACK
From Milan Bergamo(BGY) to Eindhoven(EIN)
Mon, 29Oct07 Flight FR4535 Depart BGY at 12:15 and arrive EIN at 13:50
FerrariFan
25-10-2007, 11:39
Hey,
Veel plezier dit weekend:D En Geniet ze daar:D
met vriendelijke Groet,
FerrariFan
.
Erikderaaf
25-10-2007, 19:26
zooo.. ben bezig wat spullies inpakken...ofnee... inproppen! accus en opladen etc. fotorugzak valt net binnen de afmetingen. pff. :)
wanneer spreken we morgen ergens af
Hier nog wat meer informatie voor de bagage:
http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=060811-UK-EN&view=email
Een flesje drinken mag je dus niet mee nemen. Dit is namelijk meer dan 100 ml.
Ik las in de engelse draad over Mugello dat Schumacher dus ook komt, om de FXX Evoluzione te onthullen! Dat gaat nog wat worden daar! :
Vivado Ferrari
25-10-2007, 20:38
Ik wil mee!!!! Ik wil wel dat jullie foto's maken voor me! Kan ik daar op rekenen?? (beetje maffe vraag;)
Erikderaaf
25-10-2007, 20:43
sjips, morgen even andere gel halen....
voor alle rijders, ik kom er met het OV. is voor mij niet ver, en scheelt in parkeerkosten (zijn toch stevig), er zit niemand op de route bij mij dus doe ik het zo..
Ik wil mee!!!! Ik wil wel dat jullie foto's maken voor me! Kan ik daar op rekenen?? (beetje maffe vraag;))
Foto's maken?? Ben je gek? ;)
Ik mocht maar een kleine rugzak mee nemen, dus het eerste wat ik thuis moet laten is m'n camera...
(nee hoor, omdat jij thuis bleef kon ik mee, dus ik zal zeker wat foto's voor je maken! :))
.
RedmondialTCab
25-10-2007, 22:17
Wat, vooral veel foto's maken....!!!!!!
Ik wens jullie allen veel plezier in Italie
.
dcpixels
25-10-2007, 23:10
Robert, Erik, Michael, Mark en Arie ik wens jullie een super-weekend!
Maak er een mooie trip van. Ben nu al benieuwd naar jullie verhalen, foto- & filmmateriaal. Dat gaat allemaal wel goed komen natuurlijk ;)
Volgend jaar ga ik zeker een keer mee met 'een F-Chat arrangement'.
Gr. Walter
Vincenzo heb jij nu ook spijt? Zullen we er dan maar achteraan reizen ;)
.
430driver
25-10-2007, 23:38
Ik ben erg zenuwachtig voor morgen! kriebeltjes, kriebeltjes in m'n buik!
Whaaaaa
Erikderaaf
25-10-2007, 23:45
ook al ;) tomtom is al ingeprogrammeerd, wel wat tolwegen maar dat rijd goed door, en de route is nogal toeristisch met maranello erin :) ben benieuwd :
nofear02
26-10-2007, 04:53
Het weer in Milaan
vr, 26-10 za, 27-10 zo, 28-10
minimum temperatuur 9°C 9°C 9°C
maximum temperatuur 13°C 19°C 19°
.
Arie Timmermans
26-10-2007, 09:01
Bert,Hugo,Cor,Patrick.Walter Vincent en Rick,bedankt voor jullie reakties op onze trip naar Italie.Fijn dat jullie met ons meeleven.Hugo,we hopen je daar toch ook te ontmoeten.Lijkt me schitterend dat we weer een lid van deze site kunnen spreken.
Robert,Michael,Mark en Erik,laten we er een mooi weekend van maken jongens.Foto's zullen er in ieder geval genoeg gemaakt worden.
Arie
430driver
26-10-2007, 09:31
Jazeker Arie: nog een paar uurkes! wordt hélémaal top
veel pelzier mannen !
maar dat gaat zeker wel goed kome
jeroen992
26-10-2007, 17:22
Mijn vader(Arie Timmermans) heeft net gebeld dat ze veilig aan zijn gekomen met het vliegtuig.:D:
dcpixels
26-10-2007, 17:45
Mijn vader(Arie Timmermans) heeft net gebeld dat ze veilig aan zijn gekomen met het vliegtuig.:D:D
Kijk dat is mooi ... worden we via jou weer op de hoogte gehouden hier op het forum ;
Vivado Ferrari
26-10-2007, 19:12
Walter! Volgende keer gaan wij mee hoor
mavanhaasteren
26-10-2007, 19:14
Mijn vader(Arie Timmermans) heeft net gebeld dat ze veilig aan zijn gekomen met het vliegtuig.:D:D
kan je niet een live beelden bezorgen voor dit weekend :
jeroen992
26-10-2007, 19:40
Vanavond beld men vader weer dus je zult het waarschijnlijk morgen weer lezen
dcpixels
29-10-2007, 20:04
Waar blijven die foto's nou ;) zit er helemaal klaar voor
Tja, foto's ja. Ik zal straks eens kijken of ik er alvast een paar kan posten.
Het was in ieder geval een super weekend met twee dagen mooi weer en veel te zien. :)
Uitgebreidere verhalen volgen vast nog wel, maar ben op dit moment echt helemaal op. Veel moeten lopen en te weinig geslapen. Maar je moet er toch iets voor over hebben
Vivado Ferrari
29-10-2007, 20:34
Waar blijven die foto's nou ;) zit er helemaal klaar voor!
Anders ik wel;
Arie Timmermans
29-10-2007, 20:44
Jongens,hier volgt dan alvast een kort relaas van de ervaringen in Italie.Het weekend was super!Waanzinnig om dit mee te maken.Wat een geweld heb ik en de anderen hebben mogen ondergaan tijdens de Formule 1 demonstraties en alle andere races en rijders op het circuit.Er zullen ongetwijfeld nog meerdere verhalen komen van zowel mijzelf als de medereisgenoten.
Ik heb een paar momenten uitgekozen om hier alvast op te zetten.Het moment dat ik in mijn ogen de nu al legendarische Emerson Fittipaldi de hand heb mogen schudden en gevraagd hoe het met hem ging.Tevens gezegd dat ik het geweldig vond om hem te mogen ontmoeten.Natuurlijk mocht ik met hem meteen op de foto.Wat een eer voor mij!
Het ander moment dat ik Jean Todt tevens de hand heb mogen schudden en ik hem heb kunnen feliciteren met het behaalde wereldkampioenschap.Hij bedankte mij hartelijk en vond het ook geen probleem om even te poseren met mij voor een foto waar ik bijzonder trots op ben.
Ook had ik het geluk dat ik Mika Salo de hand kon schudden en kon vragen hoe het tegenwoordig met hem was.Helaas heb ik hier geen foto van.Voor mij betekent dit ontzettend veel.Ferrari's heb ik natuurlijk in alle modellen en kleuren gezien,maar deze momenten hebben enorm voor mij betekend.
Robert,Erik,Michael en Mark, het was fantastisch!Meer kan ik nu niet zeggen,want ik heb er gewoon geen andere woorden voor!Het enige wat ik nog kwijt kan is dat ik er vier vrienden bij heb!Robert,hartelijk dank voor de perfecte organisatie.Zonder jou hadden wij dit niet mee kunnen maken.Klasse!
Arie
Vivado Ferrari
29-10-2007, 20:51
Woow Arie, wat een ervaringen! Dit vergeet je nooit meer!! Geweldig!:
mavanhaasteren
29-10-2007, 20:59
dat is zeker een geweldige ervaring
denk dat ik volgend jaar maar ook moet gaan;
FerrariFan
29-10-2007, 21:10
Ziet er al goed uit de voorproefje's :)
Wel leuk dat je met ze op de foto kon
Ik heb me zeer goed vermaakt in Mugello veel bekende en ook nieuwe gezichten! Leuk om heel toevallig Mtange tegen te komen tijdens de lunch en de rest van de groep op de trap in het paddock.
en nu dan de eerste plaatsjes
FerrariFan
29-10-2007, 21:16
Mooie foto's :
Vivado Ferrari
29-10-2007, 21:25
Mooie foto's Hugo! Leuk dat Kroymans ook weer mee reed in zijn 250 GTO!
Deze foto's beloven wat!:
FerrariFan
29-10-2007, 21:26
Mooi hoor. :)
Heb wat gemist merk ik al:
mavanhaasteren
29-10-2007, 21:31
mooie foto's en mooi om de "Braedvan" te zien rijden.
.
Schitterende foto's weer Hugo!
Was inderdaad echt heel toevallig dat we elkaar daar tegen kwamen tijdens de lunch. Leuk om even kennis gemaakt te hebben.
Arie, je had het al verteld, maar wat een prachtige ervaring zeg! Leuk om zulke foto's te hebben, dat is tenminste echt uniek! :
Erikderaaf
29-10-2007, 21:41
Hugo, leuk je even gezien te hebben!
wat een foto's zeg. jeetje wat een scherpte,
ik heb er ook wat gemaakt, hier een paar, de rest komt morgen. ben zo moe nu ;
Vivado Ferrari
29-10-2007, 21:48
Erik! Mooie foto van Badoer in zijn F2007! Schitterend
RedmondialTCab
29-10-2007, 22:16
Mooie plaatjes heren.!!!!
Arie : wart een ervaring !!!..even met je helden op de foto . goed man.
mag ik een broodje uit die Van :D:D:D:
dcpixels
29-10-2007, 22:22
Wat een prachtige foto's!!! Oei oei ik heb wat gemist!
Leuk Arie, gelijk een verhaal met je ervaringen van 'een weekend om nooit te vergeten'. En die foto's ... Hugo top! Ook Erik strakke plaat. Ik wacht met spanning op alles wat nog gepost gaat worden
Hele mooie foto's !
zijn er toevallig meer foto's van die zwarte 430 Suderia
430driver
29-10-2007, 23:29
Woorden schieten te kort en het moet allemaal nog even bezinken.
Zo on-ge-lo-fe-loos mooi was het daar! gelukkig zat het weer mee
en hebben we een flinke dosis geluk gehad om de foto's te kunnen maken die we hebben gemaakt.
Alvast een voorproefje.....
Voor mij was één van de hoogtepunten dat ik eindelijk 1....eh...2.....nee 3.....s**t4!...en uiteindelijk 7 430 Suderia's heb gezien op Mugello.
1 donker grijze, 1 zilvergrijze, 1 oranje/rood metallic (die jubileumkleur....wow!) en 3 rode!
Veel kijkplezier
430driver
29-10-2007, 23:36
Tja, dit hoort eigenlijk bij de F-modellen (sorry Robert) maar aangezien ik dit tijdens onze trip (illegaal) heb gefotografeerd in de F-store, wil ik de liefhebbers dit niet onthouden, want wat fantastisch is dit......
prachtige foto's die 430 scuderia tho gewoon prachtig. Is die GTO helemaal uit de bocht gevlogen
nofear02
30-10-2007, 03:45
Hé-hé, zo, daar zijn we dan. Vanmiddag om 15.00u terug op de zaak en gelijk werken, werken, werken, en een hoop toestanden :(, waardoor je bijna zou vergeten dat je een ongelofelijk weekend hebt gehad, maar aan je lijf te voelen weet ik het nog drommels goed, was echt halfdood vanavond dus ben om 22u eerst maar ff een tukkie gaan doen. Hier word ik echt allemaal te oud voor hoor :D :D. Vrijdagmorgen om 03.00u opgestaan om überhaupt nog weg te komen, werken werken werken en om 11.00u ff snel een tas gepakt met wat spullen, ff douchen, en bij Galder in de file!; helemaal omgereden via Belgie, meerle, strijbeek, chaam, met de peug dwars door een maisveld heen over een onverhard pad, met een stofwolk achter me aan gelijk in Parijs-Daker, met een kantoor dat me via gsm navigeerde, en op een andere lijn contact hield met de andere groep, en zo alsnog zorgde voor een rendez-vous bij afslag nr 8 ipv 11, op de A59, snel overstappen in de auto van Marc's vrouw, en alsnog afgeleverd bij het vliegveld, man-man-man, wat een stress en een gedoe, in het mooie italie alles zoeken en vinden, en alle kilometers gereden, wat een ritten met 5 man met bagage in een dus hele zware auto in een rot-auto met Italianen achter je aan die de weg daar goed kennen en nog net ff een tikkie harder willen rijden terwijl ik toch echt niet zuinig rij, veeeeel te weinig slaap, veeeeeel te veel indrukken, een jeugdherberg waar midden in de nacht zomaar mensen ineens eens ff je kamer in komen en het licht aan doen, terwijl dan blijkt dat zij in de verkeerde kamer zijn, of dat een touringcarbus 's nachts alvast gaat staan warmdraaien naast je raam, dat open staat, met koffie en jus d' orange dat werkelijk niet te zuuuuuuuipen is, en overdag maar lopen en maar lopen en staan staan staan, ik ben echt halfdood, maar who cares?????? want: IK WAS ER!!!! :D :D :D. Ik was erbij, op de Ferrari Finali Mondiali 2007 in Mugello - Italie!! Het jaar dat de Scuderia Ferrari de dubbel haalde; Campioni del Mundo! Rijders én constructeur! Dat het vrijdag in Italie pokke-weer was maar zaterdagmiddag heerlijke italiaanse zon, fán-tás-tí-sche auto's, zowel in de paddock als op het parkeerterrein, als in de Historic Challenge tent, de hele tutti jet-set en iedereen die wat betekent in F-land was er aanwezig, en wij dus ook <;), proest, hahaha> , laat ik ff niks zeggen over de italiaanse vrouwen en hostesses die er aanwezig waren (ohw-ohw-ohw), je kijkt echt je ogen uit, het is één grote show van zien en gezien worden, maar toch ook zeer vriendschappelijk en gezellig, gewoon het einde van het seizoen; the place to be, mensen schudden handen, slaan elkaar op de schouder, omhelzen elkaar, t is allemaal: heeeee, how are you en how are you, en dan wordt er ook nog geracet, en hoe: als een gek, de classics net zo goed als de 430 cup, idem aan de fxx-en, met als hoogtepunt het werkelijk onbeschrijfelijke GEGIL van 4 F2007's achter elkaar aan dat weergalmt door die bergen, tot kilometers ver. Waar eindigt het, waar eindigt het, die dingen zijn net rijdende straaljagers, je snapt niet dat het op de weg blijft, en diep-diep respect voor dergelijke coureurs. Denk er niet te licht over, die mannen zijn werkelijk de aller-, allerbesten ter wereld. Ohw-ohw-ohw wat een weekend, ik ben kapot, maar wat doet het er toe?? Normaal gesproken maak je zoiets nooit mee, want... als gewone stervelingen bleek daar bij aankomst dat je er helemaal niet bijkomt!!: je mag alleen aan de overkant van het circuit, dus de buitenkant, op een grasveld gaan staan, liggen, zitten om toe te kijken, a 10 euro per dag, want zelfs de hoofdtribune was uitverkocht, van wat er te verkopen was, want 3-kwart ervan is gereserveerd voor alle (italiaase) F-clubs, genodigden, etc, etc. Klinkt een beetje hard om te zeggen, maar je hoeft echt niet te denken, volgend jaar ga ik (ook), en dan wil ik ook daar eens lekker over dat binnenterrein lopen en door de pits en in de pitboxen, want je komt er helemaal niet eens bij!! t is allemaal afgesloten, t is alleen voor genodigden, en mensen die er werken, moeten racen, en pers. Dat wij er binnen zijn geraakt was een wonder en zeer uitzonderlijk, en daarvoor moesten we dan ook nog eens zeer brutaal zijn en slim en bot, én veel geduld en geluk hebben, en 5x heen en weer lopen, dat maakte het allemaal nog 10x mooier. Nogmaals; het bleek helemaal niet toegankelijk, als gewone mensen kom je er helemaal niet bij, al heb je 6 Ferrari's in je garage staan, je móet een pasje hebben om je nek en alles werd gecontroleerd. En dan tóch ook nog, zelfs op zondag, in de pits komen, aan de pitwall, in de pitboxen, etc, etc, etc,. :D :D, en dus (weer) ff gezellig staan te praten met Rick Bryan en hem zijn kadootje gegeven dat ik voor hem bij me had (van de blauwe FXX, nr 24), met mijn 'vriend' dhr Hoshino (idem, eigenaar en rijder van T412 F1-wagen, van jean alesi, uit 1995), met Carlos Monteverde (250 Testarossa 1956, Gli Amici nr 96 gegeven), met Paul (zijn vaste begeleider en fotograaf), met Jean Todt (die kwam in de FXX-en pitbox even kijken en praatte o.a even met Rick, waar ik met mijn snotter bovenop stond, foto's makend (en dus ook hem even feliciterend)), en met zoveel andere mensen, die ik inmiddels ken en/of stom toevallig mijn persoontje herkennen, waaronder dus ook nogal wat andere europese f-chatters (toto, denis, hugo, christian, gregory,) en monteurs, ohw-ohw-ohw wat kan ik ervan zeggen, super-geweldig-fantastisch. Gekker dan dit kán niet. Het is totaal en volledig Ferrari wat de klok slaat. Als je F-fan bent, dan is dat evenement tijdelijk even de hemel op aarde. Alles en iedereen is er, en je komt ogen, oren en voeten te kort. Voor eten was dan ook nauwelijks tijd, 's ochtends wat dingen gekocht in de supermarkt; kale droge broodjes, een fles water, een appel en een banaan, chocolade en kauwgom en daar moesten we het mee doen, in de gevangenis hebben ze t nog 10x beter, maar wat deed het er toe! :D. Ongelofelijk. Mark, Erik, en Arie hebben iets meegemaakt waar ze de rest van hun leven op kunnen teren (michael en ik hebben het al vaker meegemaakt), anders kan ik het ook niet omschrijven. In Italie, HET land van Ferrari, waar het vandaan komt, alles gemaakt wordt, het land van stijl en klasse en passie en racen/sportieve prestaties, het land van zon en testosteron, waar de italianen zelf er dusdanig gek van zijn dat het welhaast religie is, tussen de bergen, met een heerlijke temperatuur terwijl het hier regent en mistroostig is. Zoiets maken de meesten never-nooit mee. En wij waren erbij. Michael heeft 1000 foto's gemaakt, erik denk ook, mark en ik ieder 500, en arie nog wat. 3000 foto's: waar laten we het allemaal?? :). En nog kunnen we niet verwoorden hoe het was. Geweldig en fantastisch zijn eufemismen. Die italianen; man-man-man; wat een circus :D. De schoenen, riemen, kostuums, auto's, zonnebrillen, gel, kapsels, horloges, het geclaxonneer op straat als het ff allemaal niet gaat zoals 1 iemand het wil of denkt dat het zou moeten gaan, of vóór wil, de CHAOS overal, parkeren, organisatie, lange rijen voor de lunch, de taal, grazie, excusi, zoveel mensen kennen er totaal geen engels, het moet met handen en voeten, wat een eikels, enz enz enz. On-be-schrij-fe-lijk. Hier gaan we nog lang over namijmeren, het is nauwelijks te doen weer aan het werk te gaan. Ik heb nu al medelijden met de inwoners van Veen die deze hele week hun post overal verkeerd bezorgd krijgen, met speelgoed-dingen die niet op voorraad zijn, glas dat nóg een keer van de wagens valt, enz. Dat michael zijn stage nu niet meer haalt na deze week, dat maakt niet uit, die heeft meer dan genoeg leuke dingen meegemaakt dit jaar (Celebrazioni, Silverstone, Hockenheim, én de Mondiali Finali!). We zullen ons best doen het een en ander up te loaden. Ik zie dat Hugo al begonnen is; wooow; wat mooi. Tot later deze week, we gaan eerst eens verder met slapen....
mavanhaasteren
30-10-2007, 08:30
zo na lang lezen ben ik e achter gekomen dat het wel de moiete waard was om de ontbeeringen te doorstaa
dcpixels
30-10-2007, 08:53
Robert, bedankt voor je verhaal. Geweldig!!
Prachtig verhaal Robert, pijnlijk te constateren dat het volgend jaar op een vergelijkbare wijze niet te realiseren lijkt ;) , ik zou het graag een keer hebben willen meemaken, maar het paste dit jaar echt niet.
In feite beschrijf je het gevoel dat ik bij Italië heb: Italianen en Italië is een land van dramatiek (of soms chaos), als je er als nuchtere Hollander op een afstandje naar kijkt is het zeer vermakelijk, ik vergelijk het ook wel eens (alhoewel Frans) met de Louis de Funes-films; om de kleinste akkefietjes worden enorme dramatische taferelen gecrëerd. Dat is waarom ik de Italianen en Italië zo geweldig vind.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's van jullie allemaal
Jongens wat geweldig dat jullie dit hebben meegemaakt! Arie wat leuk dat je met Jean Todt op de foto staat. Uniek dat jullie zijn binnengekomen. Mooie foto's, hoop nog meer van julie te zien! Hebben jullie ook gefilmd? zo ja kunnen jullie dat dan uploaden? of gaan jullie een dvd maken....idee idee idee?? :)
groet Robin
.
Hohoho wat is me dat allemaal :D Super weekend alweer hé zo te horen. Leuke foto's ook al. Ben echt benieuwd naar de rest. Ook leuk dat Arie met o.a. Jean Todt op de foto kon. Echt super! En nu snel wat slapen en dan verder foto's posten jongens
Greetz
Reiben
.
Ik had graag meegegaan Jongens maar kon 2 afspraken niet verzetten wat een Kl..tz....k..en die zakenrelaties sssssttt (niet door vertellen aub).
Na zo'n verhaal van Robert helemaal volgende keer ben ik er echt bij .
that is an promise Robert
Groeten Vincen
430driver
30-10-2007, 18:18
Tja Robert....Je hebt het gras al voor onze voeten weggemaaid!
Ik vond het ook wérkelijk Fantiestas! Dat Wij daar rondliepen, pitboxen in en uit, over de pitlane, kletsen met FXX coureurs, onzelf vergapend aan de F1 wagens die open en bloot te fotogaferen waren.....onbeschrijflijk!
Dat was Zondag wel anders, daarom ben ik dankbaar voor de zaterdag want anders had ik nooit zulke gave foto's kunnen maken.
We hebben ook ongelofeloos geboft met het weer! Heerlijk.
Ik was gewoon genoodzaakt een Ferrari shirt te kopen (erg hè?!) omdat ik niet op zulk weer had gerekend.
Tijdens de laatste FXX race op Zondag stonden Erik, Arie en ik in een gruwelijk mooie bocht, alwaar we het geweld op ons af zagen komen want we stonden achter de grindbak die eventjes werd "bijgeharkt" door een FXX (nr 25) die de bocht uitvloog! Erik heeft daar een grandioze foto van genomen.
Het was een weekend om NOOIT te vergeten , want zoals Robert al zei:
Zoiets overkomt je en daar moet je dankbaar voor als je beseft hoeveel geluk we hebben gehad.
Heren, bedankt voor het geweldige weekend
430driver
30-10-2007, 18:39
Ik zal zaterdag wat foto's posten, want heb nu geen tijd
nofear02
30-10-2007, 19:54
Dank voor alle leuke reacties mannen. Ik voelde enige schroom het zo uit te gillen dat het zo fantastisch is, want ik wil anderen geen zéér doen, als het aan mij lag gingen we idd volgend jaar allemaal, dus een vliegtuig vol f-chatters, en loopt iedereen gewoon door de pitboxen daar tijdens zo'n evenement, ik gun zoiets echt iedereen want het is echt zó onbeschrijfelijk, tjsa, klinkt een beetje lullig, maar je moet er geweest zijn om te begrijpen wat ik bedoel. k Hoop niet dat er mensen zijn die het toch moeilijk kunnen verkroppen, ik kan alleen maar blij zijn dat erik arie en mark iig al de tijd van hun leven gehad hebben daar. Ik bedoel, we kijken zóvaak de f1, je vergaaaaapt je aan die prestaties en die techniek, we zijn superfan van het merk, alle respect voor Enzo en de opvolgers, de race-passie en klasse en stijl en schoonheid en geweldige historie inmiddels, en je hoort het ook wel op tv, maar dan sta je er %$# naast, werkelijk horen en zien vergaat, al schreeuw je in iemands oor op 20 cm afstand, die hoort totaal niet wat je zegt, de uitdrukking het doet pijn aan je oren is er niet voor niets, dat is ook écht zo, maar ohw-ohw-ohw, dat warmdraaien van die fxx-en, god wat een klappen, zó mooi, en dat gegil van zo'n F1, dat gaat door merg en been. Mijn verhaaltje was slechts een kleine voorproef, een teaser/trailer als in/van een bioscoopfilm, ik zou er 6 pagina's over kunnen volschrijven, en ja, het is doodzonde eigenlijk dat we niks gefilmd hadden, maar we hadden al t een en ander met ons mee en een rugzak is maar een rugzak. Gelukkig hebben we de foto's nog ja. Ik zal ook mijn best doen leuke dingen up te loaden met wat tekst, maar ik heb het druk en ik ben nog steeds moe. Ik heb nog niet eens mijn camera leeggehaald. Nog even geduld, hoewel het wachten zwaar zal vallen.
Nog maar even wat tekst dan, van wat me nog opviel:
- dat het evenement zó geweldig belangrijk was voor iedereen zag je ook aan de schades die gereden zijn; niet te geloven! zó veel f430 met schade! bumpers, li en re voorkanten, diffusers, spatborden, koplampen kofferbakdeksels, en de monteurs zich maar de t werken om alles weer werkend te krijgen. gewoon met de botte hamer erop slaan, stukzagen, slijpen, lassen, ter plekke spuiten, etc etc. allemaal niet belangrijk, want ferrari is synoniem aan racen. Dat het allemaal verrot gaat doet niet ter zake. beroemd is de uitspraak van Enzo dat ie van G. Villeneuve (?) hield omdat hij de fabriek uitdaagde dan maar met betere spullen te komen, het nóg beter te bouwen, zodat het wél heel bleef.
- wat zijn die truck van het F1 team mooi. G#dskolere, het is echt wel VUURrood zeg, met zo'n schitterende zilveren paard erop. Alles totaal sjiek de friemel, met een truck waar 2 zendmasten uitkomen in telescoopvorm, als een onderzeeër, ohw-ohw-ohw.
- de kleding van het team; rood-witte puma's, een rode broek en dan die rood-witte blousen zoals ik er een heb, zó mooi. Super verzorgd, netjes, patserig, mooi, mooi en nog eens mooi, en de montuers hebben dan van die rare witte handschoenen aan, waarschijnlijk warmte-werende dingen, want alles is heet.
- ik legde me vinger op de glasplaat boven de motor van Rick's FXX, auw! g#tv...de... dat is HEET. Hoe blijft dat heel??? daar kan je ei op bakken. De warmte komt als een walm uit die roosters.
- ik stond daar in die box, veel bedrijvigheid alom, en ineens valt het stil, alsof een orkaan gaat liggen, en daalt er een serene rust neer, ik zie een groepje mensen lopen, vlak bij elkaar, ik denk, wat is er aan de hand??? iedereen stopt met werken en gaat netjes staan. Ik denk; hé, wat is er?? is er iemand?? en wie dan wel, Luca de M, of Berlusconi of zo, de paus misschien, maar de groep kwam op me aflopen, en het was nog veel erger; ik zie een klein mannetje, in een simpel zwart truitje; Jean Todt. Hij zegt nauwelijks iets, is alleen maar stil, kijkt en knikt soms even wat, neemt alleen alles in zich op. Hoe kan zó'n stille, kleine man, zo'n enorme uitstraling of uitwerking hebben op iedereen??? Het lijkt de Hoogste wel die binnenkomt. Iedereen heeft ontzag voor hem! Het is regelrecht een Koning. Er lopen een paar man omheen om hem te begeleiden en voor de rest wacht je netjes af of hij misschien iets tegen je zegt. On-be-schrij-fe-lijk!! En dan staat daar zo'n Rick Bryan, eigenaar en racer van een een FXX, een F X X, met een eigen race team, en een 722 mclaren en een 599 als gewoon vervoermiddel, een wereldberoemde chirurg, die staat daar als een kleine jongen, ja en nee te schudden en let op: v r a a g t een handtekening aan hem. Jaaaaaaaaawhoor! Echt waar. En hij krijgt hem, op zijn helm! ohw-ohw-ohw. Ik zie het nog zó voor me; 'is this your car?'. 'yeah'. 'is it okay'. enz. sjiiiiiiiiiit. Ik ben niet gauw zenuwachtig, nofear, maar ik had het ook, mijn hart bonkte in mijn keel, ik merkte dat ik gespannen was, want ik sta daar op 3 meter afstand alles te fotograferen, ik geloof als enige, met naast mij een TV-ploeg die alles filmt, volgens mij ingehuurd door Ferrari- zelf, en ik dus alles zonder accreditatie hé, en dus zonder een pasje om mijn nek, en zonder hesje... ik hoor daar helemaal niet te zijn, deuren zaten dicht, niemand mocht er verder in, en zelfs buitebn werden de mensen op afstand gehouden van de overheaddeuren, je mocht nog niet eens naar binnen kijken, ohw-ohw-ohw, <slik>. Het duurde denk een minuut, maar voor mij een uur, hij staat lekker met zijn hand zo nonchalant op de wagen en na afloop kijkt ie mij aan en ik zeg netjes 'congratulations with the championship' en hij steekt zijn hand uit om een hand te geven. Gedaan, en na een minuut in volle verbazing merk ik dat het wel zaak is om gewoon adem te blijven halen omdat er anders iets niet goed gaat.... ohw-ohw-ohw. Ik stond te trillen op mijn benen.... Daar staan zeeeer vermogende mannen, te wachten als een jochie, om te kijken of J.Todt iets tegen je zegt. Ik gun Arie zijn verhaal over een zekere andere meneer, uit Nederland, en wel: Hilversum, met hem. pffffff.
- de fxx doe je aan in het midden van het dashbord, met zo'n rode switch, vervolgens verschijnt ernaast een letter A op een display, en in je cockpit verschijnt er een lcd-display met in t rood over de volle breedte; FXX, net zoals zo'n display van een computerspel of flipperkast. Dan na een paar seconden verschijnt er een digitale toerental meter, die van links onder tot rechtsboven gaat, zeg tot 2uur, meer niet. Na afloop van de rit komt er iemand met een laptop en een assistent, die plugt zijn laptop in en we gaan getallen uitlezen, en die helper moet alles opschrijven; ik heb op dat vel gekeken, alle rijders/wagens links onder elkaar, en achter alle wagens een getal dat eruit ziet als 312.20.56. Ik snap er geen zak van wat het is maar het is imponerend! Die italiaan noemt dan alle getallen op en die ander schrijft het, cinque, due, otto, sette, etc, ohw-ohw wat mooi, wat mooi.
en zo kan ik nog wel 2 dagen doorschrijven. pfffff.
Arie Timmermans
30-10-2007, 20:36
Robert,wat een verhalen man!Ik beleef het weer opnieuw!.Het waren dagen die je nooit en dan ook nooit meer vergeet.Wat hebben we een geluk gehad om daar bij te zijn.Dat had ik nooit verwacht.Door alle verhalen te lezen over Mugello valt mij op dat er nog niemand van ons vertelt heeft dat wij ook in Maranello geweest zijn.Bij de fabriek.Bij het museum, en natuurlijkFiorano.Nog in de Ferrari-store geweest.Het lijkt wel of dat helemaal niet belangrijk meer is.
De emotie van Erik toen hij voor het eerst van zijn leven bij de Ferrari fabriek stond. Waanzinnig! Het was veruit mijn mooiste moment.Alles was schitterend,maar dit was de passie die tot emotie overging. Erik,je bent een kei! Klasse man!.Wat heb ik daar van genoten.Gewoon kijken naar de fabriek.Geen Ferrari te zien.Geen Ferrari te horen.Maar alles was Ferrari in zijn ogen.
Wanneer gaan we weer! Nee,als we natuurlijk weer gaan dan zal de volgende keer dit niet kunnen evenaren of zelfs overtreffen.Hier doen we het voor jongens!Wij allemaal!
Arie
.
nofear02
30-10-2007, 20:51
Ja, en wat dacht je van Toni Auto! Op vrijdagavond, ook he-le-maal geweldig! Mochten door de werkplaats lopen, ik weet niet meer wat er allemaal stond maar weet nog wel: een race F40, met in het protiervak een.....f-chat.eu flyer!!!! echt waar!! on-ge-lo-fe-lijk!! waarschijnlijk van Fiorano nog. Lag er dus nog steeds in!!! hahahaha. p-r-a-c-h-t-i-g! Vervulde mij toch met enige trots. Dat het niet weggegooid wordt joh! :D. Oooit pakt ie hem eruit en gaat ie kijken.
overigens een heeeeel e leuke meneer ontmoet, iemand uit de fabriek, die we allemaal ook nog op Mugello tegenkwamen! lachen was dat
mavanhaasteren
30-10-2007, 21:06
mooi verhaal robert
en ik kan begrijpen wat je bedoelt dat je staat te trillen op je benen op zo een moment
ik had het tijdens de f1 test op Fiorano ook toen we het huis van Enzo in mochten en daar zijn bureau staat net zo als dat het toen was (en gelukkig mochten we foto's maken :)
jeroen992
30-10-2007, 21:35
Wat een geweldige verhalen!!! Iedereen verteld het weer anders en meer je krijgt steeds een betere indruk hoe het was> Maar hoe het echt was kunnen we nooit ervaren met foto's of verhalen dan moet je toch echt meegaan!!!
Thuis kan mijn vader er echt niet over ophouden. VCooral onder het eten:D:D!!
Maar dan blijft het wel gezellig.
Wat een foto's zijn er gemaakt!! Mijn vader heeft ook pracht filmpjes gemaakt maar die kan je jammer genoeg niet op de site,,,...,,
Maarja het was gelukkig goed gelopen:D:
FerrariFan
30-10-2007, 21:36
Wel jammer van het filmpje dan. Maar ja gelukkig dat ze het leuk hadden:
jeroen992
30-10-2007, 21:38
Ja dat is helemaal waar FerrariFan.
Tot in houten voor degene die gaan!
Tricky-design
30-10-2007, 21:40
Wat een verhalen allemaal, lappe tekst maar erg mooi. Kan niet wachten naar de verhalen/foto's
Erikderaaf
30-10-2007, 23:42
Mooie verhalen, wat een weekend. ik ga dit echt nooit meer vergeten, zoveel gezien, zoveel beleefd. haast teveel om op te noemen. Ik heb er hele goede vrienden bij gekregen. Elke seconde puur genoten. ik ben nu helemaal bekaf, nog steeds maar wel zeer voldaan.
Robert, via deze weg nogmaals dank voor de organisatie van deze trip. waanzinnig gewoon. ik had nooit gedacht dat ik dit allemaal zou meemaken... met een leuke club mensen die allemaal gek zijn van ferrari.
we zijn tenslotte naar Italie gegaan, gewoon om naar F's te gaan kijken. Ik voelde me echt alsof ik op heilige grond was in maranello, en was helemaal onder de indruk van de fabriek. zo mooi. werd er eerlijk gezegd best emotioneel van. dit is speciaal. zelfs in het donker. zodra je maranello inrijdt voel je het. ongelooflijk, niet te beschrijven.
Op mugello ook. wat gaaf dat we binnen waren. alles konden zien. als je maar niet al te veel opviel en soms een beetje brutaal was kwam je zowat overal waar je maar wou. ongelooflijk dat we dat allemaal zo van dichtbij hebben kunnen meemaken. echt super.
En in italie, wat een prachtig volk. zo chaotisch, zo temperamentvol op het circuit, maar o zo vriendelijk. Zodra ze maar iets van ferrari zien komt er een twinkeling in de ogen. hoeveel wagens er wel niet rondrijden met een sticker of iets dergelijks. prachtig gewoon. En ze kunnen ook nog eens verdomd goede pizza maken. elke avond gehad, had het niet anders gewild.
Ik ga hier nog lang aan terugdenken. thuis worden ze al gek van alle verhalen ;)
Ik heb in de internationale sectie een hele hoop foto's geupload, ook met een verhaaltje erbij. kunnen de internationale leden ook meegenieten. wie weet krijgen we zelfs een hele hoop aanmeldingen, robert heeft flyers genoeg uitgedeeld!
zie dus hier :http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1007
Ik kijk al erg uit naar de rest van de foto's. De films van arie kunnen bijna allemaal online op youtube, daar zal ik de komende dagen voor gaan zorgen!
De verhalen zijn indrukwekkend, jeetje hee, wat een weekend was dat...ik moet ook nog een keer naar de fabriek toe, nog nooit geweest en is echt een droom, gewoon ervoor staan en sprakeloos kijken naar het gebouw waar de Ferrari geboren wordt,,,geen woorden of foto's kunnen dan vertalen wat er nu in je doorgaat denk ik....het is gewoon een heilige plaats daar
.
RedmondialTCab
31-10-2007, 01:54
Indrukwekkend , die verhalen..
Wat een geluk dat jullie zonder officiele toegang dit zo konden meemaken....
meer,meer,meer,meer verhalen... :D:D
Er komt errug veel licht uit de buurt van zwijndrecht . Daar zit iemand nog erg te GLIMMEN !!!!!!
Arie Timmermans
31-10-2007, 19:58
Hier dan toch nog maar iets over de trip naar Italie.Jullie merken wel dat we er niet over uitgepraat raken.Robert heeft inderdaad gelijk met het verhaal over Jean Todt.Die man heeft daar een uitstraling die ik nog niet vaak heb meegemaakt.Alleen al het feit dat hij aan het einde van het weekend met een de nieuwste Maserati met privechauffeur het circuit verliet vooraf gegaan door een politiewagen die zijn blauwe zwaailicht aan had staan.Je staat dan bijna met open mond te kijken.
Ik ben met hem en zijn gevolg meegegaan toen hij werd voorgesteld aan de bezitters/coureurs van de klassieke Ferrari's.Allemaal mensen met het grote geld,als ik dit tenminste zo mag uitdrukken.Allemaal waren ze nerveus! Ze behoorden bij hun bolide te wachten in racekleding en werden toen voorgesteld aan Jean Todt.Ik heb met verbazing gekeken.Er waren erbij die kregen een kleur van de zenuwen.Hadden moeite om snel iets te vertellen over hun auto of zomaar iets zinnigs.
Ik heb er ook bijgestaan toen hij werd voorgesteld aan Frits Kroymans,waarvan bijgaande foto.Toch iemand die zelfs een persoonlijk kontakt en vriendschappelijke band had met Enzo Ferrari.Zelfs daar bespeurde je nervositeit,wat overigens zeer begrijpelijk is.Todt werd omringt door een legertje Ferrari-staffleden,die alles met de nodige argwaan bekeken.
Onbegrijpelijk dat ik,en dan nog wel zonder een pasje,tot Todt door kon dringen.Ben wel blij dat ik ook nog met dhr.Kroymans een kort onderhoud heb gehad.Die zie je tenslotte ook niet elke dag!
Foto's van Ferrari's zet ik hier maar niet op. Die komen er toch genoeg op.De foto's die ik geplaatst heb kun je nergens anders zien.Zelfs niet in een autotijdschrift.(jammer genoeg niet).
Er zullen nog genoeg verhalen volgen van zowel de medereisgenoten als van mijzelf.
Groeten van Arie
Arie Timmermans
31-10-2007, 21:36
Hierbij bedank ik meteen even Vincent,Marcel,Rick,Hugo(die overigens schitterende foto's heeft laten zien),Erik,Cor,Walter,Gairo,Patrick,Robin,Bert en de zonen Marcel en Jeroen voor de leuke reakties.Fijn dat jullie zo reageren op deze trip naar Italie.Ik ga genieten van de vele foto's die gemaakt zijn.Robert,nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie.Michael,ik heb bewondering voor je improvisitietalent en durf.Mark,ik keek mijn ogen uit toen je van het ene naar het andere rende om foto's te maken.Erik,je was fantastisch als reisgenoot en ik ben blij dat ik al een voorproefje heb mogen zien van je foto's.Klasse man!
Arie
.
en julllie 5-en bedankt voor de foto's:D:D prachtig om ze te zien, maar jammer dat ik er niet bij was,,,wooooow wat een belefenis moet dat geweest zijn.
.
nofear02
01-11-2007, 07:55
Fantastisch Arie!! wat een foto. Hij is niet scherp maar dat geeft geen bal, maakt het verhaal van jou daarbij te zijn, zonder accreditatie en als niet-fotograaf, maar 'zomaar' bezoeker nog 100x mooier. Vind het enorm leuk te horen dat je precies hetzelfde hebt meegemaakt en het ook zo merkte en voelde. Dat die grote mannen als kleine jongetjes zo zenuwachtig zijn. En daar staan 'wij' bij!! Nou-nou-nou. Onbeschrijfelijk, ik heb er geen woorden voor. Jean Todt, oh mij god. Het rijmt nog ook :D. Met DA Fritzzz Kroymans met een kelder vol Ferrari's, waaronder een 250 gto en een enzo. Tsjeeee. Toffe foto.
Dank jullie allemaal voor jullie dankjewels. Ik heb er zelf ook enorm van genoten. Maar ben dan ook nog wel extra voldaan en dankbaar dat je iets leuks doet voor een ander. Ik had mijn ene weekje vakantie die ik gehad zou hebben van de zomer eraan opgeofferd om alles uit te zoeken en voor te bereiden (voor PR, HH en dit), maar wat doet het er toe; het was fantastisch. En voor jullie een unicum en onvergetelijk. Dank voor jullie dank. Zeer graag gedaan
430driver
01-11-2007, 18:00
ik heb een stuk of 15 foto's in het engelse gedeelte geplaatst. Neem gerust een kijkje ;
430driver
01-11-2007, 18:16
Wat betreft Toni auto: Wat was dat gaaf zeg! Wij lopen dus een rondje om het F-complex...en kwamen dus langs Toni-auto.
Er brandde nog licht, dus wij kijken wat er allemaal binnenstond: Een hoop klassiekers, een Enzo! en en race F40.
Nóg mooier was dat de zijdeur open was.
Ok, wij dus naar binnen én vragen of we foto's mochten nemen.....Geen probleem.
Onszelf vergaapt aan de prachtige grijze lusso die op de brug (omhoog) stond zodat we er ook onder door konden lopen en kijken hoe (mooi) hij er daar uitzag.
Het magazijn was nóg mooier: Daar lagen al die (dure) losse onderdelen op de stellingen alsof ze daar gewoon waren neergegooid! Prachtig!
Een testarossa blok stond er in de werksteuenen, alsmede een blok van de 365 GT 2+2 die daar prachtig stond te wezen.
Robert en arie gingen met een hele aardige monteur op de foto alleen is die wat mislukt....en het leuke is: Zaterdags op Mugello liepen Arie en ik een beetje rond te neuzen en worden we ineens op de schouders getikt: Jazeker diézelde monteur. Hij had ons zien lopen (vanaf het dak!) en is naar beneden gekomen om hallo te zeggen!
Ik heb ook nog een supergave Panerai Ferrari folder gekregen: Wat een gaaf en dik boekwerk is dat zeg!
Hieronder volgen wwat fotootjes om mijn verhaal steun bij te zetten
FerrariFan
01-11-2007, 20:03
:)
Mooie foto's
.
nofear02
01-11-2007, 20:15
Dat was inderdaad verrekte leuk! Toni auto. Ik had er al zóveel over gehoord. Mark zegt het goed, er slingeren daar allemaal onderdelen alsof het bij Malle Pietje was. Je brak je nek over de zooi overal, schappen vol met onderdelen, je zal daar zien liggen waar je de halve aardbol voor zit rond te surfen op internet; ik denk dat je ff gek wordt. En dan zijn gereedschap.... net zo oud als de wagens zélf. Ik bijzonder weinige electronica gezien. En dan toch ook gerust een Enzo onder een kleed, alsof het niks is. Naast een F40. ohw-ohw-ohw, ik was er stil van
Arie Timmermans
01-11-2007, 20:18
Even een paar dingen rechtzetten.Bij Michael bedoelde ik zijn improvisatietalent i.p.v.improvisitietalent(schrijffoutje).Robert,ik bezorg geen post,maar heb een ander functie en mijn standplaats is niet in Veen.Stel je voor dat de mensen gaan klagen bij mij aan de deur dat de post niet goed terecht is gekomen na ons mooie weekend! We hebben het daar niet over gehad dus je kon dit niet weten.Foto was inderdaad bewogen maar dit was de beste van de twee die ik maakte van Frits Kroymans met Jean Todt.
Ik hoop dat jij ook mooie foto's hebt.Je hebt er vele gemaakt.Ik had nog een paar filmpjes gemaakt.Dus toch nog bewegende beelden met geluid!
We spreken elkaar weer in Houten.Kan nog wel eens een drukke dag worden en ook een gezellige!
Arie
.
nofear02
01-11-2007, 20:26
Ha-ha, geeft niks Arie, t idee was alleen wel leuk, iedereen de verkeerde post :) hihi. Verder allemaal goed. Ik heb vanmiddag eindelijk even mijn ene kaartje leeggehaald naar mijn computer, dacht dat ik er niet zoveel gemaakt had eigenlijk, misschien 500 hooguit in totaal.... maar bleken er 650 te zijn alleen al op t ene kaartje..... nou t andere kaartje nog..... pfffff :D :D :D
430driver
01-11-2007, 23:02
Nog even een paar fotootjes toen we in Maranello waren.
Ik ben 10 jaar geleden ook bij de fabriek geweest, maar dat was overdag.
Nu is er veel veranderd: de Store bijvoorbeeld, die was er nog niet.
Tja en als je kijkt wat er nu allemaal bijgebouwd wordt......
Oja, ik zag die avond ook m'n eerste 2 scuderia's
Tot slot ook nog een paar Toni auto kiekjes...
430driver
01-11-2007, 23:03
nofear02
07-11-2007, 12:13
En zo zagen de kaartjes eruit. Iemand nog trek in 5 ongebruikte kaarten?? ;)
Hier nog wat filmpjes van youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=w6_n7dy1EyY
http://www.youtube.com/watch?v=Wh-atiLymvs
http://www.youtube.com/watch?v=I3MHKRhRiH4
http://www.youtube.com/watch?v=CAizNromaDc
http://www.youtube.com/watch?v=RCnSADJT6TU
http://www.youtube.com/watch?v=DmgNKVsocQ0
Geweldig om die sfeer nog eens te zien! Die Italianen gaan echt helemaal uit hun dak!
Wat me trouwens ook opviel, was het geluid tijdens de start van de Formule 1 wagens! Dat was echt ongelooflijk hard. Volgens mij nog luider als dat ze met 300 voorbij komen knallen. Ik had al heel wat gehoord dit jaar, maar dat overtrof werkelijk alles! :
430driver
07-11-2007, 20:35
Oja, da's waar ook: je had nog onze kaartjes! hahahaha
Kreeg net deze twee krantenartikelen. Heb ze maar meteen even gescand, misschien dat jullie het ook wel leuk vinden om even te lezen. :)
Even op de foto klikken voor een groter beeld
nofear02
07-11-2007, 22:27
FAN-TAS-TISCH!! ''misschien wel een nog mooier moment dan de races'' (j todt komt binnen), dat zei ik toch al????
en dat netwerken. en 10 miljoen de baan opsturen. en over de sfeer. en dat er alleen de 'vaste klanten' van F zijn, met meerdere F's dus.
en.. F-chat.eu ! :D :D. die loopt ook daar gewoon door de pitboxen en zo, praat even met J.Todt, maakt mooie foto's etc.
:D :D :D.
super dat je dit ff upload Michael. kunnen we ook eens lezen hoe ánderen er tegenover staan. :
jeroen992
08-11-2007, 20:12
Ik zie dat er steeds meer foto's komen. Ze zijn erg mooi.
Michael leuk van dat krante artikel. Je moet maar op het idee komen!!:D:D
.
Arie Timmermans
08-11-2007, 20:31
Michael,waanzinnig gewoon om dit te lezen man!Bedankt dat je ons laat mee genieten.In welke krant of tijdschrift heeft dit trouwens gestaan?Ik heb het artikel gretig gelezen,want ik vind zoiets schitterend.Inderdaad Robert,wij hebben dan wel geen auto van 10 miljoen,maar wij waren er tenminste ook mooi bij!En dat kunnen helaas vele Ferrarifans niet zeggen.Volgend jaar lukt het misschien niet meer en daarna ook niet meer of we moeten iets proberen via connecties,maar daar rekenen we maar niet op.
Dit weekend pakken ze ieder geval niet meer af.
Michael,nogmaals bedankt jongen! We spreken elkaar nog.
Arie
.
Arie, dit stond in het Financieel Dagblad.
Wel erg gaaf dat mr. Kroymans met een Ferrari 250 GTO van zo'n 10 miljoen euro nog af en toe op het circuit gaat rijden! Dat vind ik overigens ook van alle andere deelnemers in de 'Historic Challenge'.
Je zou het maar hebben dat je met zo'n wagen schade rijdt... Wat overigens toch ook nog regelmatig voorkomt. Veel van die wagens zie je toch ook nog regelmatig spinnen bijvoorbeeld.
Wel jammer voor hem dat de F1-wagen wat problemen had en dat hij alleen op zaterdag wat rondjes kon doen.
Maar dat het een geweldig weekend was daar ben ik het wel mee eens ja! :
Vivado Ferrari
08-11-2007, 21:50
Blijft zonde van die Ferrari klassiekers, ook Kroymans heeft weleens schade gehad aan de GTO volgens mij. Ik heb nog wel ergens een foto, meen ik.
Op de foto staat de Ferrari Daytona Competizione van Bosch. Deze lag ook eens in de kreukels......
Ps leuk krantensnipseltje Michael!:
nofear02
08-11-2007, 23:04
Ja, d'r is daar op zaterdag een Maserati frontaal huppekee de pitwall in gereden. We zagen het gebeuren. Einde wagen. He-le-maal in mekaar. :(
.
nofear02
22-11-2007, 02:45
Vanavond bedankmailtje teruggekregen van meneer Bryan dat ie de foto's van hem met Jean Todt bij zijn blauwe FXX leuk vond en tot volgend jaar :).
(vandaag pas eindelijk eens tijd gehad die te mailen naar hem).
Na, toch leuk. Toch?
.
430driver
22-11-2007, 17:46
Binnen enkele dagen heb ik de DVD binnen van Denis S. (F328GTB) die hij heeft gemaakt op Mugello. Ben ontzettend benieuwd!!!!! ik laat wel weten hoe hij is haha
.
430driver
23-11-2007, 17:31
heb vandaag dus de dubbel DVD van denis S. binnengekregen vanuit Frankrijk.
Hij is gaaf! het is wel een beetje onrustig gefilmd, maar dat mag de pret niet drukken. Beeld en geluid is ook niet helemaal top, but who cares! het is een Supergave herinnering aan een nóg gaver weekend wat we hebben beleefd met z'n vijven! Het is een mooie samenvatting waarin alles aan bod komt.
(heb even vlug de DVD's "doorgeskipt" dus nog niet helemaal gezien)
Alles staat in mooie chapters: écht met zorg gemonteerd! mijn complimenten voor denis
Altijd al willen weten hoe het is om een F430 Challenge coureur te zijn? Is overigens op Mugello tijdens de World Finals 2007. (hoezo oppassen voor steenslag...)
http://youtube.com/watch?v=S7v2y2cIoW0
.
nofear02
31-03-2008, 00:55
Altijd al willen weten hoe het is om een F430 Challenge coureur te zijn? Is overigens op Mugello tijdens de World Finals 2007. (hoezo oppassen voor steenslag...)
http://youtube.com/watch?v=S7v2y2cIoW0
.Super filmpje Michael! Echt helemaal geweldig. Ik zit helemaal mee te rijden. Wat was het toch gaaf daar...<zucht>....
Kwam nog een filmpje tegen van de Finali Mondiali in Mugello. Dit keer van Shell. Geeft ook nog een leuk beeld om terug te zien!
http://www.shell.com/home/content/ferrari-en/downloads/video_clips/ferrari_finals/ferrari_finals.html
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.