PDA

View Full Version : wat is je favoriete ferrari?

M@rcel
01-10-2007, 15:40
nou mensen, brandt maar los over jou persoonlijke smaak over ferrari, welk model, welke kleur, etc.

mijn favoriete model is een 360 spider, het lijnenspel is gewoonweg perfect en dat vind ik minder bij de F430 en de 599, wat is jullie favo F?

vertel het maar eens.

groetjes marcel

.

430driver
01-10-2007, 15:45
Ik heb het al eerder ergens hier op f-chat verteld, maar de 430 Scuderia, de Fiorano en de 360 Challenge Stradale zijn samen met de Enzo toch wel mijn favorieten...tenminste van de moderne F's dan.
Kleur: Grigio Titanio met beige leer!

De 250 SWB en de 275LM zijn mijn klassieke favo's en deze horen toch eigenlijk dan wel rood te zijn, maar heb geen bezwaar tegen andere kleur. (behalve wit dan, maar die foliën we wel over.)

.

M@rcel
01-10-2007, 15:47
de scuderia is wel weer mooi, maar de 360 is mijn topper(A) en dan in 't geel is ie onweerstaanbaar

.

mavanhaasteren
01-10-2007, 15:55
mijn topper van de modellen van nu is toch wel de 430 Scuderia in het nieuwe race rood met strepen.

en van de oudere modellen is het toch wel de 275 GTB LWB in het geel met italiaanse streep er over heen

.

M@rcel
01-10-2007, 16:00
de topper van vroegere tijden vind ik de 250 swb, is een mooie en superieure bolide, en dan in het geel is het een plaatje

.

430driver
01-10-2007, 16:02
ik vind die grijze strepen eerlijk gezegd niet zo:
die witte op de challenge dan weer wel.

Die grijze strepen hebben mij een beetje te veel weg van die "viper-strepen" en tja, die zie je bijna voortaan op iedere getunede auto, maar goed,
dat is mijn mening en ik wil niemand hiermee beledigen dusss

Jij hebt trouwens wel iets met geel hè m@rcel?. Dat heb ik met dat grijs :)

.

M@rcel
01-10-2007, 16:04
precies en dat is waar het om gaat in deze discussie, het laten zien/aantonen wat je smaak is en je beledigt er niemand mee, want smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook, zelf onder de f-fans zit een wereld van verschil qua smaak

M@rcel
01-10-2007, 16:06
ik vind die grijze strepen eerlijk gezegd niet zo:
die witte op de challenge dan weer wel.

Die grijze strepen hebben mij een beetje te veel weg van die "viper-strepen" en tja, die zie je bijna voortaan op iedere getunede auto, maar goed,
dat is mijn mening en ik wil niemand hiermee beledigen dusss

Jij hebt trouwens wel iets met geel hè m@rcel?. Dat heb ik met dat grijs :)

ja dat geel heeft een bepaalde aantrekkingskracht op mij, het valt ten eerste goed op en ik moet ernaar kijken, elke auto die geel is zie ik staan, het is iets wat ik niet kan verwoorden, maar geel is gewoon speciaal voor mij

enzotje
01-10-2007, 16:10
Mijn favoriete prototype is de FXX
van de straatmodellen met een 8 cilinder vind ik de F430 en de 430 scuderia het mooist.
Van de straatmodellen met een 12 cilinder vind ik de enzo en 599 GTB fiorano het mooist.
En gebasseert op prestatie en jaartal vind ik de F40 fenomenaal.
maar als ik een ferrari zou mogen kiezen zou ik zonder twijfel de F50 nemen dus mijn favoriet is de F50 :)

Mondialseeker
01-10-2007, 22:07
Persoonlijk heb ik het voor de oudere modellen. De 250 GT Lusso, de 250 GT SWB, een 195 Inter. just woooow
Van de meer recente modellen kan de 355 me wel bekoren. En mocht ik er morgen eentje halen, zou het wel een Mondial zijn, een coupé maar welke versie? Hangt af van de portefeuille ;)
Jurgen

.

Reiben
02-10-2007, 14:13
Dit is echt een hele moeilijke keuze... Voor mij is de F40 heel speciaal, maar ook de F430 vind ik echt top. Maar de ultieme Ferrari voor mij op dit moment: De Enzo

Greetz

Reiben

.

Alfer
02-10-2007, 22:28
De 250 SWB, pure schoonheid met een waanzinnig mooie en ruig klinkende V12met een batterij carburateurs en snorkelende kelkjes erboven. Hier hoort natuurlijk de geur van hete olie en benzine bij, de neus kan het plezier bij mij echt aanzienlijk verhogen. Als 2e de F40 wat eem geweldig mooie compromis loze straat racer is die precies uitstraalt wat hij is en kan. Verder vind ik alle Ferrari's zonder 1 enkele uitzondering ongekend veel hebberigheid uitstralen

nofear02
02-10-2007, 23:49
Tsjonge-jonge dit is echt een hele moeilijke hoor. Er is zóveel moois. Bovendien, kies je echt je favoriete ferrari, of de mooiste (in iemands ogen). Geweldig goed topic M@rcel! Hulde! Afijn...

Favoriet is denk ik jarenlang geweest: de F40. Precies wat Alfer zegt; compromisloos; het ding moest bizar hard gaan en dat ook uitstralen. En al dat geteut over dat er geen portierklink is aan de binnenkant maar een koordje..:( : juist gaaf! En ik heb er ingezeten bij Monza in stmLatem; WAT EEN DING!! Dhr De Buck zei toen ook dat het in feite de meest brute machine is omdat het vermogen zo ineens en ongecontroleerd erin komt. Ja wat wil je; logisch met die turbo's. Hij is dus ook nog eens heel moeilijk te 'berijden'' wil je er écht hard mee rijden. Alex J. van Forza Service heeft ook eens staan te vertellen, dat je je zelf heel goed dood kan rijden met dat ding; als hij er mee racet, dan racet ie er vol adrenaline mee, want 'het idee dat als je een foutje maakt het dan afgelopen kan zijn met je'' dat vond ie helemaal geweldig :D. De spánning, de drúk, het gevaar, en in de hand móeten houden, etc. Tsja, je kan ook iets minder hard rijden natuurlijk...:D, maar ik geloof dat hij ook gerust een halve meter naast een vangrail met dat ding zit te driften, een oprit op of afrit af. Maar goed, je kan rijden of je kan het niet... en híj kan het!
En het is de laatste pure Ferrari, zonder ik weet niet wat voor elektronica. Dus: rauw, bruut, stoer, gevaarlijk, verraderlijk, echt een beest van een ding. Monstrueus.

maar.....

Nou ben ik op PR geweest. Liep in de pitboxen. Er was het fxx programma. Allemaal rode, maar je hebt een gele en een slechts die ene blauwe (naast ergens nog een zwarte). Wat een ding, wat een kleur, zó mooi.... :o :o. Ik hou van blauw. En dan wordt ie gestart, dat geluid; unbelieveble. Ik had met de eigenaar staan te praten (Rik Bryan) en hij reed weg uit de box, de hoek om de pitlane in en precie op die hoek zie ie mij staan en steekt die gek tóch nog ff zijn handje op naar me, Je zou toch denken dat ie zich wel om andere dingen zou bekommeren... (je zal hem tegen de pitmuur rijden). Afijn... ik ben er weg van... dus ja... het is er maar één, maar doe dan vanaf vorige maand maar: de blauwe FXX. t is geen straatauto, maar dat staat er ook niet bij, dus ik kies deze.

Vraag je wat vind je mooiste.....??? geen idee. Daar zou ik echt nachtenlang eens over moeten nadenken, alles afwegen, etc..... hmmmm... leuke opdracht voor als je niet in slaap kan komen. :D.

M@rcel
03-10-2007, 00:27
de f40 is gewoon een beest op de weg, als je daar hard mee durft te rijden(op een circuit met verradelijke bochten dan) heb je echt veel lef, hij heeft zo veel vermogen dat ineens losbarst zonder electronica zoals robert al aangaf, hij heeft het uiterlijk van een baksteen maar is zo wild als een op hol geslagen hengst, hij laat zien waar het steigerende paard voor staat, ongecontroleerd en wild. de perfecte ingrediënten voor een ultieme rit:D:D:D

.

rolee
03-10-2007, 17:55
Tja jeetje da's moeilijk, vind zoveel Ferrari's mooi! klassiek: dino, 250SWB, de GTO en echt fantastisch.....de Lusso! modern: 355, 360sc ( dat geluid...waanzinnig!), F50,de Enzo/ FXX en de meest ultieme Ferrari : de F40!
pure racewagen, geen electronische hulp-rommel, gewoon stoel, kont, stuur en heel veel geweld! misschien heel oneerbiedig om te zeggen, maar: eigenlijk een kart met een V8!

groet Role

Vivado Ferrari
03-10-2007, 18:39
Ik heb een zwak voor de Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione. De 512 BBLM en de FXX staan ook in mijn rijtje. De 288 GTO, F40, F50 en natuurlijk de Enzo! De Lusso, 456GT en de Scaglietti! De 275 GTB, de 365 GTC (met dat zwarte neusje), de F333SP, de F40 LM...even een slokje Pellegrino.....De 599 GTB fiorano vind ik ook heel erg mooi. Euh....Moet ik hier uit een nummer 1 kiezen??? Dit is de moeilijkste keus ooit!!!:

M@rcel
03-10-2007, 19:22
ik merk wel dat de meeste de f40 de ultieme ferrari vinden, en groot gelijk hebben jullie dan ook! bedankt voor de reacties van jullie op deze discussie

.

nofear02
03-10-2007, 21:39
ik merk wel dat de meeste de f40 de ultieme ferrari vinden, en groot gelijk hebben jullie dan ook! bedankt voor de reacties van jullie op deze discussieEn hulde aan jou Marcel; dit is een hele leuke draad die je bedacht hebt. Niet alleen om te horen wélke F de members als hun favoriet kiezen, maar vooral ook hun motivaties en eigenlijk; dat er veel eigenlijk niet kunnen kiezen..:D :D.! Zoveel moois.

Nou, who's next? Kom maar op, we gaan vrolijk verder (hoop ik)

Hugo
03-10-2007, 21:45
Doe maar de 330 P4 en/of een 250 GT SWB.

Hugo

.

Alfer
03-10-2007, 21:49
doe mij er dan ook maar één

M@rcel
03-10-2007, 22:06
ja, deze draad valt me alleen nog maar positief uit, ik had niet zoveel reacties verwacht, we gaan rustig verder, nog niet iedereen heeft gereageerd:D:D:

M@rcel
04-10-2007, 12:25
op die zwart-wit foto van hugo is het net een ruimteschip, wat een verschil is dat toch in vergelijking met een kleurenfoto, het is gewoon gezichtsbedrog:D

wel een zeer mooie auto:

Tricky-design
05-10-2007, 14:40
Mijn Top 3.

1. Ferrari F50
3. Ferrari 355 Spider
2. Ferrari 512 TR

.

Erikderaaf
05-10-2007, 23:10
zal mijn lijst ook eens posten, heb er wel even over na moeten denken!
ik vind er zoveel mooi!

Ferrari F40 (pure racewagen)
Ferrari Testarossa (tja.. gewoon zo gaaf! breed en extreem)
250 SWB (oude klassieker!)
365 Daytona (model met een schitterende lijn, de spider en de competition scharen zich hierbij)
360 (mooi lijnenspel, en net wat minder heftig van de 430 die trouwens ook prachtig is)
456GT (heerlijk limo gevoel, vooral in een donkere kleur schitterend!)
599GTB (WAT een wagen... die lijnen, de C stijl die uitsteekt. wauw!)
FXX (BRRUUUUUUUTT!)

.

nofear02
05-10-2007, 23:48
zal mijn lijst ook eens posten, heb er wel even over na moeten denken! ik vind er zoveel mooi!!)Ja maar dat was de opdracht niet Erik! :). Je moet er 1 kiezen! :D. Dus..... ??

dcpixels
06-10-2007, 00:23
... zucht ... Ik kom er niet uit! Echt maar 1-tje Robert ;)

.

Erikderaaf
06-10-2007, 00:25
eeehhhrrmm

ik vind de testarossa wel iets speciaals hebben :D (goed, goed, hadden ze die poster in 1984 niet in mijn kamer moeten hangen toen ik nog 0 jaar oud was ;) )

.

nofear02
06-10-2007, 21:47
... zucht ... Ik kom er niet uit! Echt maar 1-tje Robert ;)Ja jij ook Walter! :D. Ik vond het ook een rot-opdracht die M@rcel ons gegeven heeft, en heb er ook ff flink over moeten nadenken. :D.

Erik; oke! Hmmmmm, ook al door een poster op je jongenskamer.... vrij herkenbaar...:D

M@rcel
07-10-2007, 20:24
af en toe uis het weleens goed om na te denken, aangezien de reacties op de discussie is het niet TE moeilijk

.

Marco T
08-10-2007, 20:02
Wat dachten jullie van deze

M@rcel
08-10-2007, 20:20
die wagen is ook geweldig, vooral die lampjes op t stuur, net een formule 1 wagen dan

nofear02
08-10-2007, 21:00
Wat dachten jullie van deze?Helemaal fantastisch! Dus dit is jouw favoriet Marco? Goeie keus! :)

.

dcpixels
08-10-2007, 21:20
Marco, wat is het toch een bruut apparaat die 430 Scuderia!
Maar mijn Ferrari-passie begon midden jaren '80, toen ik voor het eerst een Testarossa zag staan, bij het Hilton hotel in R'dam. De Testarossa blijft een van mijn favorieten. Overigens had ik een poster van de 328GTS op mijn kamer. Die hing tegen het schuine dak op zolder en was 1 meter lang ... jammer dat ik die niet meer heb

Monte Zemolo
08-10-2007, 21:49
Omdat ik een brainstompje vooraf op zijn plaats acht, het volgende.
Ik heb nog nooit een lelijke Ferrari gezien. Er zijn vooral dure en duurdere, exclusieve en exclusievere, snelle en snellere, zeldzame en z....nou ja, je weet wel.

Als je op een treffen bent, zie je ineens zoveel exoten dat je vergeet dat het zeldzame of peperdure auto's zijn.
Ik sluit mij aan bij de gedachte dat ik niet kan kiezen voor een specifieke Ferrari.
Als ik in de situatie zou belanden dat ik mijn wenslijstje kon afvinken met een "heb ik al" zou ik waarschijnlijk gekozen hebben voor een Ferrari voor elke gelegenheid. Maar ja, in de bekende notedop.......
Dus:
Wel bovenaan die geweldig mooie 330 P4 voor het circuit.
Een Michelotto gr4 308 voor het ruigere straatwerk
Een 360 spider en een 430 Scuderia naar gelang het weer het toelaat en als ik een keer goed chagrijnig ben, een Daytona zonder demping en last but echt not least, mijn eigen Vetroresina want daar zag ik er maar 1 van op Hockenheim en Fiorano dit jaar (lol). Die zou ik sowieso willen hebben.
De moraal: al heb je geen (dure) Ferrari, je hebt vaak meer dan je denkt.

O ja, helemaal vergeten, een 288 GTO enne, een Enzo.....nee, een FXX enne een ...............................

430driver
08-10-2007, 22:08
idd Monte....er is altijd baas boven baas.
Maar je slaat de spijker op z'n kop: "Ook al heb je geen (dure) F, je hebt vaak meer dan je denkt."
Zeker Weten: Jij hèbt er in ieder geval één! da's een droom voor velen.

Kijk, ik zeg altijd: er zijn er honderdduizenden die het beter hebben, maar miljoenen die het slechter getroffen hebben.

Dit geeft me altijd hoop als ik een beetje overhoop zit en ik er van baal dat ik geen F heb.....maar wie weet.
10 oktober komt eraan....

355-berlinetta
08-10-2007, 23:15
mijn mooiste ferrari .....ja zou ik eigenlijk moeten zeggen een F355 berlinetta natuurlijk haha maar hoop toch ooit mijn droom te kunnen verwezelijken om echt mijn mooiste ferrari te kunnen kopen en dat blijft toch voor mij de F40

ciao Corne

.

TestaRossa
08-10-2007, 23:15
Doe mij maar de Testarossa.................
gisteren een paar (ca. 200) foto's van hem gemaakt.
Een wagen met historie, maar gelukkig dat smaken verschillen anders reden we allemaal dezelfde

mtange
08-10-2007, 23:41
Ik moet er ook nog eens over na denken (ga ik zeker nog doen!), maar wil toch even zeggen dat dat prachtige foto's zijn van de Testarossa!! Mooie omgeving en mooie auto. :) Dat is dus precies wat we willen zien, bedankt

nofear02
08-10-2007, 23:48
Verdorie, dit is echt een machtig leuke draad geworden zeg! leuke reacties van iedereen! En machtige foto's Armand! Woow, prachtig, zó dat licht. Heel mooi. Nog niet eerder gezien. Mooi hoor. Wees maar gerust trots op je Testarossa, het is en blijft een fantastisch apparaat. Monte Zemolo heeft het goed gezegd.
De 330 P4 trouwens, is dat dit ding?

Erikderaaf
08-10-2007, 23:58
inderdaad robert.

leuk te lezen dat meer mensen testa liefhebber zijn!

Mooie testarossa op de foto!!! Versie 2 zo te zien

Marco T
09-10-2007, 12:02
Helemaal fantastisch! Dus dit is jouw favoriet Marco? Goeie keus! :)
Op zich is dit mijn favoriet voor het moment , ik heb het niet zo op de oudere modellen.
Smaken verschillen.
Ik zat van de week in een tes en vond been ruimte erg krap.
Blijft natuurlijk wel stukje nostalgie zo'n Ferrari.
Ik las net dat er geen lelijke Ferrari's bestaan , nou daar ben ik het niet mee eens.
Je kan nog zo'n F liefhebber zijn , er zijn in mijn ogen toch echt wel een paar "mindere" modellen hoor.
Ik ga geen voorbeelde noemen , lijkt me niet verstandig.
Ik heb al een gebroken been , de rest wil ik zo houden!! ha ha

.

Marco T
09-10-2007, 12:05
Marco, wat is het toch een bruut apparaat die 430 Scuderia!
Maar mijn Ferrari-passie begon midden jaren '80, toen ik voor het eerst een Testarossa zag staan, bij het Hilton hotel in R'dam. De Testarossa blijft een van mijn favorieten. Overigens had ik een poster van de 328GTS op mijn kamer. Die hing tegen het schuine dak op zolder en was 1 meter lang ... jammer dat ik die niet meer heb!

Mischien moet je die poster van dat lekker wijf er eens af halen , mischien zit hij er onder!!!

Tr@sos
09-10-2007, 12:57
FXX ...
Enzo ...
360 CS ...

:)

.

M@rcel
09-10-2007, 14:26
360 cs is ook mooi ja, vooral de rode met de strepen eroverheen:D ziet lekker uit dan:

Reiben
09-10-2007, 14:44
360 cs is ook mooi ja, vooral de rode met de strepen eroverheen:D ziet lekker uit dan:P

Vergeet het geluid vooral niet Marcel... Vroeger vond ik em niet zo heel speciaal, maar sinds Hockenheim is dat wel veranderd. Ik hoop eigelijk dat de F430 Scuderia ook zo een geluid maakt

Greetz

Reiben

.

TestaRossa
09-10-2007, 15:26
Ik zat van de week in een tes en vond been ruimte erg krap.

Je kunt de stoel ook naar achteren schuiven, haha !
......Ik ben 1.90 lang maar heb er toch geen problemen mee, ben jij nog langer mss

Marco T
09-10-2007, 18:28
......Ik ben 1.90 lang maar heb er toch geen problemen mee, ben jij nog langer mss ?

Niet langer , maar breder !! Ha Ha

.

mavanhaasteren
09-10-2007, 19:15
......Ik ben 1.90 lang maar heb er toch geen problemen mee, ben jij nog langer mss ?

nou ik had met mijn 1,95 toch wel erg krap in een testarossa, ik kan met mijn knieen gaan sturen:D.
maar ik had het er graag voor over :D

.

mtange
09-10-2007, 19:23
Om 1 model te kiezen is een behoorlijke opdracht! Eerlijk gezegd zijn er zoveel Ferrari's die iets bijzonders hebben, bijna allemaal wel!
Als ik er dan toch één moet kiezen dan ga ik voor de.....??? F50, Enzo, FXX, 330 P4, 430 Scuderia, of nee de 360 CS. Oh nee, dat zijn er meerdere.
Ok dan, ik kies de F40! Ik ben deze twee keer zomaar tegen gekomen op straat, en dat heeft toch wel zoveel indruk op me gemaakt, dat ik deze kies! Als zoiets op je af komt rijden, laag, breed, rood, een grote spoiler achterop! En vervolgens hoor je dan het geluid, wat het helemaal af maakt! Vorig jaar was ik een keer naar een Ferrari meeting in Brussel geweest, waar ook een F40 was. Op de terugweg zat ik in een cabrio met het dak open, totdat we ingehaald werden door een groepje Ferrari's met als laatste de F40. Pffff, toen zat ik dus echt met m'n mond open! Precies op het moment dat hij voorbij kwam rijden gaf hij even vol gas, nou nou zeg, wat een geluid!! En dan een paar honderd meter later gas los, pffff trrrttt trrrtt bang. Fantastisch, dat was echt jammer dat ik toen geen camera had. Zoiets vergeet ik dus nooit meer! :D

.

dcpixels
09-10-2007, 19:49
Mischien moet je die poster van dat lekker wijf er eens af halen , mischien zit hij er onder!!!!

HAHAHA Nee, nee! Die posters van lekkere wijven had ik op mijn eigen kamer thuis, bij mijn ouders. Ik praat over dik 20 jaar geleden. (tijd vliegt) Tussen die dames hingen uiteraard ook de F-posters. Mooie combinatie toch

4RE
10-10-2007, 18:10
ooohhh mooie topic!

Ja ik vind de Testarossa ook erg mooi en heb er duidelijk een zwak voor.
Een Testarossa poetsen kun je mij des nachts voor bellen.
En er zijn hele volksstammen die nou juist de Testarossa lelijk vinden.
Maar ik kan een tuinstoel pakken en er uren naar kijken, gaaf he?
Natuurlijk typies jaren 80, maar een jaren 80 BMW is toch ook 'typies' jaren 80? wat een gezeur over dat jaren 80 looks.

Ok mijn favoriet.
De kleur is onbegonnen werk zo moeilijk.
Maar het model niet hoor: de 360 Modena. manual of F1 weet ik niet, nog nooit mee gereden. Maar ik mis een knieschijf links (ja motorfiets) en de F1 zou dus voor mij een mooie optie zijn.
Met sportstoelen ja, en crema graag.
ik had ook begrepen dat met de 360M voor het eerst rekening was gehouden met lange bestuurders (1,85+)
De kleur kan ik onmogelijk kiezen; of grigio titan of tour de france blue.
Geen andere kleuren dan deze.
Heb geen mooie 360M foto in TDFBlue dus dan de 355, ook erg fraai hoor!

De allermooiste Ferrari soundtrack vind ik de F50GT "chasing a legend video"
Maar die keer dat ik zelf achter een 360CS aanzat bij schiphol zal ik ook nooit vergeten. dat is geen sound meer dat is hemeltergend mooi.
Dus ik stel een nier beschikbaar tegen een 360CS in TDFblue. ;-) of toch Grigio Titan? ok wacht even met snijden dokter.

2009 wordt ons Ferrari jaar, maar of het meteen een 360M wordt ?
De 348 ligt prima int bereik voor 2008, niet mijn favoriet overigens

Erikderaaf
10-10-2007, 19:35
bij deze dan... pak je een doekje voor het kwijl ;)
er zit dan wel een spider bij... maar die zijn ook mooi, toch :D

4RE
10-10-2007, 21:38
Ja wrijf er nog even zout in heee !!

Holey moley wat mooi. TDFblauw dan.

maar stoppen nu hoor!

gewoon even weer een paar Rosso's om af te koelen dan

nofear02
10-10-2007, 22:00
:D :D

U zei: 'afkoelen'??? :D :D

4RE
10-10-2007, 22:10
Ja JAA JAAAAHHH.

genade genade, nu weer een Rosso puleeese

mavanhaasteren
10-10-2007, 22:59
:D :D

U zei: 'afkoelen'??? :D :D

.

je maakt het afkoellen op deze manier wel heel erg moeilijk he

.

TestaRossa
10-10-2007, 23:34
ooohhh mooie topic!

Ja ik vind de Testarossa ook erg mooi en heb er duidelijk een zwak voor.
Een Testarossa poetsen kun je mij des nachts voor bellen.

Het mag voor mij ook overdag hoor, eventueel a.s. zaterdag, ik stel de poetsspullen zelf ter beschikking, haha

P.S. als je deze link klikt
http://www.mobile.de/SID.HvkzPJcgo2U...&doSearch.y=12
zie je genoeg 360's die zelfs te koop staan, wat me hier net wel opviel is dat (bijna) alle blauwe Spiders zijn, is dit toeval

M@rcel
21-10-2007, 14:02
ik ben inmiddels afgekoeld, maar als ik die afbeeldingen zie begint het bloed weer sneller te stromen, waaauw wat een mooie f's zijn dat toch:D:D

.

richard
26-10-2007, 01:21
Hoi daar allemaal,
Ik ben richard en heb met mijn vader samen een 308 gts wat toch wel een van mijn favorieten is.
Ik ben zelf met een Testarossa getrouwd en dat was ook een hele ervaring want we mochten helemaal los gaan.

Onlangs heb ik in een 355 gts gereden wat ook wel mijn aandacht had.

Echt favoriet niet specifiek ik hou het maar op onze 308

RedmondialTCab
26-10-2007, 03:28
Welkom op deze site. !!!1
Veel lees en kijkplezier gewenst.
foto's van de 308 ??

Roger_L
26-10-2007, 10:20
Voor mij wordt de keuze puur bepaald door het beschikbaar budget. Mijn eerste Ferrari was ook meteen mijn grootste alltime favoriet: de 328. Tijdloos vormgegeven, betrouwbaar en relatief snel. Favoriete kleur: rood.
De 328 was i.v.m. mijn lengte echter niet echt een favoriet. Kramp na een paar uurtjes sturen, stoplichten alleen goed kunnen zien als het dak er vanaf is. Sinds ik in het genot ben van een 12-cilinder en een wat ruimer bemeten F, weet ik dat comfort en Ferrari ook bijelkaar kunnen horen. Dat bevalt beter, alhoewel de Testarossa zeker niet mijn favoriete model is, hij is mooi, maar er zijn veel mooiere...
De 355 vind ik ook tijdloos mooi, maar sinds ik weet wat een 12 cilinder is, is ie eigenlijk afgevallen. Ik ga toch voor snelheid gecombineerd met comfort voor de langere ritten....alhoewel, de Stelvio-pas zou ik nog wel eens met een 8-cilinder willen rijden, lijkt me fantastisch. Favoriete kleur: rood of tdF-blauw
De 456 vind ik zeer fraai, schijnt bijzonder comfortabel te zijn op langere ritten, maar van de garagerekeningen schijn je (in mijn geval) op water en brood te kunnen belanden. Ze dalen op dit moment schrikbarend in prijs. Favoriete kleur: TdF blauw en grigio, interieur contrasterend in bordeaux-rood of beige leer.
De 550 heeft ook wel wat. Supersnel en comfortabel. Ook weer TdF-blauw, zilvergrijs of grigio.

Bovenstaand lijstje is voor mij realistisch, mocht ik echter de lotto winnen, ja, dan is er nog wel wat leuks te koop:

F40: puur voor de heb; superauto, enorme uitstraling, heel erg gaaf om af en toe mee op de snelweg te knallen. Wel eerst maar een goede cursus op Zandvoort volgen, want die turbo's schijnen angstaanjagend snel en bruut erin te komen.

F430 Spider; zeeeeer fraai, vooral in andere kleuren dan rood.
599; ik zag bij Snellers een grigio te koop staan, wat is die mooi zeg ! De acceleratie van deze auto schijnt verbijsterend te zijn. Van buiten heb ik dat inmiddels al vaker gezien, van binnen heb ik het nog nooit mogen meemaken.

Gisteren werd mij toevallig door de verzekering medegedeeld dat mijn huidige Testarossa wat hoger ingeschaald zou gaan worden i.v.m de waardestijging. Normaal zou je daar misschien over in zitten, maar eigenlijk vind ik het wel grappig. Hij is inmiddels meer waard als ik ervoor betaald heb, dus als hij nog effe verder stijgt, en de 550's nog effe wat dalen....

rolee
26-10-2007, 12:39
Voor mij wordt de keuze puur bepaald door het beschikbaar budget. Mijn eerste Ferrari was ook meteen mijn grootste alltime favoriet: de 328. ....., maar eigenlijk vind ik het wel grappig. Hij is inmiddels meer waard als ik ervoor betaald heb, dus als hij nog effe verder stijgt, en de 550's nog effe wat dalen.....

Ha Roger,

We blijven hopen he.....

575 GTC
26-10-2007, 13:37
Mijn Favoriete Ferrari is de F355 GTS

Waarom ??

Omdat;

Als ik aan Ferrari's denk, dan denk ik al gauw aan een V8 middemotor
(308,328,348,355,360,430,288,F40)

Als ik aan Ferrari denk, dan denk ik aan het silowet van de (308,328,348,355,288,F40,512BB,Testarossa,512tr,51 2M)
in de basis hebben deze auto's het zelfde silowet

veder vind ik die 2 rode achterlichten naast elkaar mooi en iets typies Ferrari

En waarom dan een F355 en geen 308 of 328 ?
Ik vind een 308/328 net iets te spartaans. maar het spartaanse maakt de auto ook juist weer leuk. door het comfor gaat er een hele hoop beleving uit en auto. ik denk dat de F355 de juiste mix is tusssen comfor en spartaans.

en waarom dan een GTS ?

omdat open rijden ook mee werkt aan de beleving het, geluid, het wind geruis.

waarom dan geen spider ? omdat ik de daklijn van een vaan GTS mooier vind dan van een spider

575 GTC
26-10-2007, 13:49
Veder gaat mijn keuze naar:

-Challenge Stradale
vind hem mooier dan een F430 (Scuderia) omdat de lijnen op de auto beter aan elkaar aan sluiten kop lampen in ver houding mt de luchtinlaten. achterkant en voor kant van de auto. zij kant lucht in en uit laten.
De F430 bestaat meer uit losse elemente. waardoor het niet mooi op elkaar aan sluit. niet dat ik een F430 lelijk vind (vind hem zelfs heel mooii) maar een 360 vind ik niet iets beter uit zien. ik vind een 360 er ook tijdlozer uit zien dan een F430. en waarom dan een CS en geen gewoone 360 ? omdat een CS zo lekker puur is geen poespas

- F40
Gewoon omdat het een super Ferrari is, en helemaal geen poespas heeft.
en door deze Ferrari ben ik Ferrari fan geworden

- 456
tijdloze auto super om te zien het model is nu 15 jaar oud en ziet er nog steets super uit

- Dino 246 GTS
unieke auto en klassiek

.

joopjoldersma
28-10-2007, 17:01
Mijn favoriete Ferrari is ........... een Ferrari. Maar serieus, ik denk dat het de 308/328 modellen zijn. Tijdloos. Het moderne spul is mooi, maar ook een beetje saai. Verder natuurlijk de 330P4 en 250GTO

ferrari-fan
28-10-2007, 17:25
de favoriete Ferrari is bij mij de 360 Challenge Stradale

.

FerrariFan
28-10-2007, 20:08
Ferrari Enzo & 599 GTB Fiorano

.

milko
28-10-2007, 20:22
Doe mij een 512 bb carb. voor in het weekend en een lekkere 365 gt4 2+2 voor het dagelijkse werk. hoor je mij m,n leven lang niet meer klagen

Reiben
28-10-2007, 22:13
Blijft voor sommigen toch zeer moeilijk om er eentje te kiezen hé? Maar is best begrijpelijk, want mij mogen ze me gelijk welke Ferrari tonen, ik vind ze altijd mooi

Greetz

Reiben

.

M@rcel
29-10-2007, 11:32
en de kleur dan 575 GTC? Ik hou van het geel maar een 355 moet rood zijn vind ik...ja reiben, het is moeilijk maar er springt er toch altijd wel een uit:D:D:D

.

575 GTC
29-10-2007, 16:44
en de kleur dan 575 GTC? Ik hou van het geel maar een 355 moet rood zijn vind ik...ja reiben, het is moeilijk maar er springt er toch altijd wel een uit:D:D:D

rood met challenge gaas en tan interieur

(jammer genoeg zie je niet zo vaak tan interieur in een F355 GTS dus zwart interieur is ook goed)

Veder vind ik een gele met zwart interieur mooi en en zwate met tan interieur

maar mijn voorkeur gaat uit naar een rode met challenge gaas en tan interieur en handgeschakeld

.

M@rcel
01-11-2007, 13:27
kunnen er ook foto's/afbeeldingen gegeven worden van je favoriete? dan kleurt deze draad wat mooier en kan iedereen precies zien wat je mooi vindt
ik zal avvast beginnen:D

.

M@rcel
01-11-2007, 13:31
de 360 spider in 't geel, wat een wagen:D:D
en natuurlijk de 355 F1 Berlinetta in 't rood om het bloed sneller te laten stromen

.

mavanhaasteren
01-11-2007, 13:44
1 van mijn favorietten blijft tog een 550 of 575 Marranello en dan in het zwart of donker grijs
schoonheid en toch nog brute kracht

.

M@rcel
07-11-2007, 11:56
het is een prachtwagen, maar helemaal mijn smaak is het niet, voor het geld zal ik zelf iets anders kopen

4RE
07-11-2007, 12:18
Hee Marcel!

Wat voor wielen zitten er onder die 360 Giallo?
Zijn dat 575 wielen?
ERG mooi.
nee maak dat waanzinnig mooi.

foto hieronder: de 288 GTO prototype, stond te koop een tijd geleden.

360spider
07-11-2007, 13:27
Mijn favoriete Ferrari zou is er zowiezo een in het rood met beige interieur....
Rood is en blijft voor mij de echte Ferrari kleur, zonder enige twijfel...

Het type wat mij het meest aanspreekt zijn de 355 en de 430 spider....
De 355 om zijn mooie lijnen en uitstraling...
De 430 spider om zijn rijeigenschappen, welke fantastisch schijnen te zijn, en het prachtige geluid...

De F40 is en blijft natuurlijk ook een droom, met de nadruk op blijft...

Beach58
07-11-2007, 13:29
Hee Marcel!

Wat voor wielen zitten er onder die 360 Giallo?
Zijn dat 575 wielen?
ERG mooi.
nee maak dat waanzinnig mooi.

foto hieronder: de 288 GTO prototype, stond te koop een tijd geleden..

De gemonteerde wielen zijn de optioneel verkrijgbare exemplaren zie tekening posnr.1

.

4RE
11-11-2007, 21:25
Thanx for reply!

ciao

Kees den Hertog
11-11-2007, 21:47
Voor mij de 250 SWB en de 288 GTO. De 599 isa ook niet verkeerd, maar eigenlijk een heel andere auto. De kleur is minder belangrijk, naast rood of geel zijn blauw en grijs ook erg mooi. Moeilijke vraag hoor, wat is de mooiste..

Mrs.Spider
12-11-2007, 23:17
355 Spider Rood Met Zwart Interieur

308ROB
12-11-2007, 23:31
voor mij.
512 BB met carburateurs, rood met zwart interieur

mavanhaasteren
12-11-2007, 23:38
355 Spider Rood Met Zwart Interieur.

nog heel effe wachten

.

M@rcel
13-11-2007, 15:16
ja jolanda, nog even wachten en de plek in de garage is weer goed gevult:D wel super dat het een 355 spider wordt. ik vind een spider mooier dan een gts of een berlinetta. in januari gingen jullie hem toch halen

milko
13-11-2007, 21:10
Inderdaad Rob! uit de tijd dat ze nog echte mannen auto's konden bouwen.
Niks geen abs, esp en keramisch remschoeisel, maar gewoon pure kracht met een gezonde dosis adrenaline lekker over de baan sturen.
doe mij maar een zilver/zwarte van 1976

308ROB
13-11-2007, 23:12
Milco, helemaal met je eens dat waren nog eens auto's.
deze ook goed

Kingpin328
13-11-2007, 23:29
Milco, helemaal met je eens dat waren nog eens auto's.
deze ook goed?

NEE !

jullie wilden toch een 512 ? :D:D

.

308ROB
13-11-2007, 23:39
NEE !

jullie wilden toch een 512 ? :D:D

Whaaaat, xgdtw$#%&(%#@ maakt niet uit 365 is ook goed.:D
daarom zij ik ook * deze ook goed *
Rob

.

308ROB
13-11-2007, 23:44
By the way Bram, we hebben je gemist in Houten.

Rob

.

milko
14-11-2007, 00:12
ruilen tegen mijn 365

308ROB
14-11-2007, 00:26
ruilen tegen mijn 365?

Wat voor spul zit je te roken ? :D:D:D:

nofear02
14-11-2007, 02:23
By the way Bram, we hebben je gemist in Houten. RobZeker weten! En Roger ook natuurlijk, maar ze hadden dacht ik echt wel 'geldige' redenen :D.

Zeg, maar zo'n 365 en 512, dat is idd mooi zeg! Stoere bak, stoere kont. Een echte Männerwagen. Rob, heb je er ooit in gereden? Marcello did, in die van Tonnie dus hij ook natuurlijk (ja duh-huh). Rijdt dat nou stoer?/zwaar

Kingpin328
14-11-2007, 19:55
By the way Bram, we hebben je gemist in Houten.

Rob

Rob, ik ga er bijna van blozen :D:D

Ik was graag gekomen maar de betere helft was jarig en m'n F-dagen zijn sowieso 'limited' met die kleine gasten thuis...

M@rcel
14-11-2007, 20:27
Ja, de familie is ook belangrijk, niet alles moet in de steek gelaten worden voor ferrari, het is en blijft een hobby. niet voor iedereen maar dat is wel het mooist

milko
15-11-2007, 00:15
Hoezo te roken?

Er zal toch wel iemand zijn 512/365 willen ruilen tegen mijn fantastische 365 gt4? niet dan?
Kan mezelf bijna niet voorstellen!!!

308ROB
15-11-2007, 00:27
Hoezo te roken?

Er zal toch wel iemand zijn 512/365 willen ruilen tegen mijn fantastische 365 gt4? niet dan?
Kan mezelf bijna niet voorstellen!!!!

Ja Menno, je 365 gt4 ziet er zeker prachtig uit dat is buiten kijf.
maar of ze hem zomaar willen om ruilen voor een BB. thats the question.:D

.

308ROB
15-11-2007, 00:31
Rob, ik ga er bijna van blozen :D:D

Ik was graag gekomen maar de betere helft was jarig en m'n F-dagen zijn sowieso 'limited' met die kleine gasten thuis....

Bram, niet blozen dat is niet nodig.
Je had een goed excuus en een betere helft dan je zelf :D
bay the way nog gefeliciteerd met je betere helft.

Rob

.

308ROB
15-11-2007, 01:16
Zeker weten! En Roger ook natuurlijk, maar ze hadden dacht ik echt wel 'geldige' redenen :D.

Zeg, maar zo'n 365 en 512, dat is idd mooi zeg! Stoere bak, stoere kont. Een echte Männerwagen. Rob, heb je er ooit in gereden? Marcello did, in die van Tonnie dus hij ook natuurlijk (ja duh-huh). Rijdt dat nou stoer?/zwaar?

Ja ik heb in een 365 BB gereden al weer een tijdje geleden maar goed.
Ja het is een mannen auto hij is zwaar om mee te sturen vooral in de stad maar hoe harder je er mee rijd hoe beter hij stuurt.
koppeling gaat ook zwaar na een paar uur heb je kramp in je been.
Maar als je de motor start ben je alles vergeten en als je dan dan langzaam wegrijd en later op de grote weg zit en je hoort de motor brullen dan is alles compleet en wil je gelijk aan een stuk door rijden naar Italie.
eigenlijk is het een auto voor op de grote weg volgens mij dan

360spider
15-11-2007, 09:22
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=12971&stc=1&d=1194988357

Met een beetje geluk komt er over een maand of 2 een kennis van mijn oom uit Frankrijk met deze bovenstaande bolide bij mij thuis langs.... :d

.

M@rcel
15-11-2007, 11:43
dat is zeker niet mis. als alles goed verloopt (het weer meezit) komen wij ook langs binnenkort. daar is al over ge-pmt toch rob:D..

.

360spider
15-11-2007, 14:03
Dat klopt Marcel, gaan we lekker een stukje toeren met een paar man.... :D

.

moriaan1
15-11-2007, 14:45
Mijn favorieten zijn de auto's die nooit in mijn garage gaan komen.
klassiek:
P3/4, 330LMB, 410SA, 400SA, 212 Vignale, 500 superfast, 375MM(0402),
modern:
P4/5, 575 zagato en de 612kappa.

In tegenstelling tot de meesten van ons droom ik er niet van om een ferrari te bezitten, beetje raar natuurlijk, maar de bovenstaande selectie verklaart al een beetje waarom, de auto's die ik het meeste begeer, zijn de auto's die wij gewone stervelingen niet kunnen betalen.

De verhalen, de historie en de klassiekers boeien mij meer dan het bezit

M@rcel
26-11-2007, 11:40
Mijn favorieten zijn de auto's die nooit in mijn garage gaan komen....De verhalen, de historie en de klassiekers boeien mij meer dan het bezit.

dat kan natuurlijk ook zo. de auto's die je opnoemt zijn onbereikbaar ja. maar wel erug mooi :D