PDA

View Full Version : Hoe snel gaat een accu leeg...

nofear02
27-09-2007, 23:41
Ik heb echt helemaal geen verstand van techniek, en kan ook niks uitrekenen hierin. Ik weet echter wel uit ervaring, dat als je bijv bij een 328 de achterklep niet dichtdoet, en het lampje blijft branden, je aan het eind van de week met een lege accu staat. Of als je de deuren openzet, omdat je hem aan het schoonmaken bent, dan is ie de volgende dag, of aan het eind van de dag geloof ik al leeg. Of een avond een cassette-speler laten draaien...

Maar hoe lang duurt nou zoiets echt in uren?? Is dat uit te rekenen. Hoe sterk is een accu, kan het 75 Kw zijn?? Of zelfs 90 (ik weet het echt bij gut niet hoor). En hoe sterk is zo'n lampje/ wat verbruikt ie. Wanneer is ie dan leeg.

En hoe zit dat bij bijv een testarossa, of een 355. Wat voor accu's hebben die erin liggen?

Bij de 360 is er toch zoiets als een hoofdschakelaar? Dat je hem eerst moet aanzetten. Maar bij een spider het dak erop en eraf doen electrisch, na hoeveel keer zou ie leeg zijn.

En hoe zit het met je lampen laten branden??? Na hoeveel uur ben je dan de sjaak??

.

Kingpin328
28-09-2007, 23:06
En hoe zit het met je lampen laten branden??? Na hoeveel uur ben je dan de sjaak?? :(

8 uur :)

denk ik, ben niet zo thuis in electra ....

328 heeft een accu met 74 Ah (ampere-uur). lampen hebben vermogen (P) van 55 Watt elk; bij een boordspanning (V) van 12 volt trekken ze dus een stroom (I) van 110W/12V = 9 ampere.

74 Ah/9A = 8 uur .....

nofear02
28-09-2007, 23:10
Fantastisch! Knap Bram! En zo'n klein rot lampje die onder de motorklep zit, hoeveel Watt is dat? En zo'n klein rood lampje die op de deur zit en brandt als de deur open staat

Kingpin328
28-09-2007, 23:28
Fantastisch! Knap Bram! En zo'n klein rot lampje die onder de motorklep zit, hoeveel Watt is dat? En zo'n klein rood lampje die op de deur zit en brandt als de deur open staat?

Zit je me nou in de zeik te nemen ? :D Jij had toch alle boekjes nu?

Die kleine k*tlampjes zijn iets van 3 tot 5 Watt geloof ik.

Wat ze in Oss trouwens laatst vertelden - hadden ze een keer een auto een paar uur op de brug gehad, achteruitversnelling ingeschakeld, witte lampjes continu aan - achterlichtunits gesmolten !!! Die krengen zijn 21 Watt, werd te heet allemaal

nofear02
29-09-2007, 21:27
Zit je me nou in de zeik te nemen ? :D Jij had toch alle boekjes nu?

Die kleine k*tlampjes zijn iets van 3 tot 5 Watt geloof ik.

Wat ze in Oss trouwens laatst vertelden - hadden ze een keer een auto een paar uur op de brug gehad, achteruitversnelling ingeschakeld, witte lampjes continu aan - achterlichtunits gesmolten !!! Die krengen zijn 21 Watt, werd te heet allemaal :( Ja, die boekjes liggen hier wel ergens ja, maar ik heb er nog geen letter in gelezen natuurlijk :D. 3 tot 5 watt dus. En die achteruit 21 ! woow. wat een rare toestand.

weet je trouwens dat mijn remlichten het weer helemaal goed doen? :D :D.
na een jaar of zo ongeveer...:D.

zie, dit was natuurlijk geen gezicht..