PDA

View Full Version : Privé Ferrari collecties

Roger_L
24-02-2007, 23:27
Je hoeft geen namen te noemen...

Roger_L
24-02-2007, 23:29

250lm
23-04-2007, 01:07
Swaters in Brussel. Foto's niet echt mooi :-(

De oude man is Jacques Swaters en voor wie het niet weet was hij de eerste Ferrari-importeur buiten Italie. Ook van de Ecurie Francorchamps is hij bekend.

Niel

smtln
28-07-2007, 21:21
Hierbij een greep uit de privé collectie van Andrea en zijn broer uit Milaan;

Ferrari F40 (rood/zwart, 1989)
Ferrari Enzo (rood/zwart, ??)
Ferrari 360 Challenge Stradale (blauw/beige, 2003)
Ferrari 575M (zwart/zwart, ??)
Porsche Carrera GT (zilver/zwart, 2004)

Ook leuk om te weten dat er een Ferrari 599 in bestelling staat :

Vivado Ferrari
30-07-2007, 16:52
Uit de werkplaats van Nederlands grootste Ferrari verzameling.......Kwaliteit is niet super. Het zijn foto's van foto's en ze zijn zo'n 3 a 4 jaartjes geleden door mij genomen....

mavanhaasteren
30-07-2007, 18:34
ziet er mooi uit

is dit toevallig de collectie van Barron Racing ?

Vivado Ferrari
30-07-2007, 18:52
ziet er mooi uit

is dit toevallig de collectie van Baron Racing ??

Je hebt helemaal gelijk. Dit zijn inderdaad enkele Ferrari uit de Collectie van Barron Racing

Patrick
30-07-2007, 20:12
De collectie van de heer vd Moesdijk mag er ook wezen hoor ;)

-edit- 1 fototje

Vivado Ferrari
30-07-2007, 23:03
Barron Racing is er ook, maar is niet meer aktief door omstandigheden. Het pand is bijna Fort Knox en je komt er niet zomaar binnen. Ik ben er een aantal keren geweest. Die Collectie is echt ongelooflijk. Het telt zo'n 40 Ferrari's waarvan ongeveer een kwart uit Formule 1 types bestaat.
.

Patrick
30-07-2007, 23:11
Ook een mooie collectie is deze van Koji Aoyama

de man heeft verschillende ferrari's, Mercedesen maar ook een MC12 Corsa. Vrij wel alle Ferrari's zijn dezelfde kleur, "parelmoer wit\

Patrick
30-07-2007, 23:20
ja en voor wie het nog niet had gezien :D Koji is van de mannen liefde ;) hij heeft trouwens ook nog meerdere F1 auto's van Ferrar

mavanhaasteren
30-07-2007, 23:20
heeft hij die ook zilver laten spuite

Patrick
30-07-2007, 23:23
heeft hij die ook zilver laten spuiten

nee die zijn gewoon "rood\

vin
31-07-2007, 17:37
Deze collectie is helaas niet van Koij maar van Papa Aoyama .
Al is Koij wel een verdienstelijke rijder bij het race team van Shinwa .

Gr.Vincen

575 GTC
02-08-2007, 03:47
Er is ook iemand ik mee in japan die een hele mooie collectie heeft (allemaal rood)

-288 GTO
-288 GTO evolutione
-F40
-F40 LM
-F50
-F50 GT
-Enzo
-F355 SP
-550 Brachetta
(en nog wat meer)

en ook nog een aantal F1 auto's

weet iemand van wie deze collectie is en heeft iemand er foto's van

ForzaFerrari
02-08-2007, 17:39
De Matsuda Collectie in Japan is groot (http://www.ferrari-museum.co.jp/e/)

oa. zwarte Enzo
gele F50
F40, 250 GTO, 250 GTO '64, 288 GTO, Testa Rossa, Daytona, 512 BB en meer..

ForzaFerrari
02-08-2007, 17:40
Maar ook de collectie van Mr. Shin Okamoto is niet te versmaden

ForzaFerrari
02-08-2007, 17:55
De Duitse entrepeneur en sponsor van de Mille Miglia Friedrich W. Dauphin.
(foto's uit 1999)

212 E Coupé Ghia - s/n 0149E
250 Pininfarina Spider Series 1 - s/n 0795 GT
250 GT SWB - s/n 3963 GT
250 Spider California SWB - s/n 4083 GT
365 GTS/4 Daytona - s/n 14547
365 GTB/4 Daytona with glasscovered headlights
330 GTC
275 GTS
275 GTB/4
246 GT
246 GTS
en meer..

ForzaFerrari
02-08-2007, 18:17
Shirley Garage: INCREDIBLE. (Ferrari and other cars of Microsft ex-president)

paar foto'tjes, de rest: zie link!

http://threefourfive.com/blog/dave/2005/03/shirley-garage-incredible-ferrari-and.html

http://www.pbase.com/threefourfive/2003shirley

.

430driver
28-08-2007, 18:11

-edit- 1 fototje.,

Zeg, is die GTO toevallig de NF-13-RF die destijds als enige nederlandse GTO
geregistreerd stond???

TOTO70_0
28-08-2007, 19:45
nee van Moesdijk heeft de Gto van Kroymans en die heeft deze op de veiling in Monaco gekocht.
NF-13-RF staat in een andere collectie in het midden van N

Vivado Ferrari
28-08-2007, 21:17
Ook een mooie Nederlandse Collectie is die van Edgar Sch@rm@rh@rn.

166 Inter Coupe Touring s/n 017S
166 Stabilimenti Farina s/n 037S
195 Inter Ghia s/n 0105S
212 Inter Vignale s/n 0287EU
250 GT Boano s/n 0569GT
250 GT California Spider Pinifarina s/n 3057
250 GTE Pininfarina s/n 3227
500 Superfast Pininfarina s/n6043
250 LM Reconstruction (Hietbrink?)
365 GTB/4 Daytona Pininfarina s/n 13653
330 GTC/C Zagato s/n 10659

Ik heb in Ferrari Club France nr 8/06 en in een Ferrari World leuke artikeltjes staan. Plaats ik een andere keer.
Iemand foto's

.

gregmour
08-09-2007, 22:26

-edit- 1 fototje.

Others pic's of this collectio

Mondialseeker
09-09-2007, 12:00
Others pic's of this collection

is dat deze collectie die ergens bij een Audi-dealer boven de normale showroom?
Groeten
Jurge

Tr@sos
09-09-2007, 18:29
Where's the collection of the last pics ? In NL I think..., but where ?
Because it's quite impressive !!! Lots of beautiful models

nofear02
09-09-2007, 18:41
is dat deze collectie die ergens bij een Audi-dealer boven de normale showroom? Groeten, Jurgen Goed gezien/geraden Jurgen! Deze collectie staat boven bij v/d Akker in Veldhoven dacht ik. Het is de collectie van dhr H. vd Moesxxx (geen naam voluit).
@julien, it is in Veldhoven, next Eindhoven, in the southern part of holland. His son drove the cs this spring at the drivingcourse-training from the foc holland at Zandvoort. The owner seems to have 2 Enzo's: a red and a black one, but wants to have a yellow one as well...;)

575 GTC
10-09-2007, 00:26
het is niet in Veldhoven maar in Best
volgens de laaste geruchten heeft deze meneer nog een gele en een zwarte Enzo in bestelling en nog een witte Bugattie Veyron en een Bugattie Veyron Spyder in bestelling. meneer heeft 28 paardjes en nog wat ander leuk spu

nofear02
12-09-2007, 01:44
http://www.youtube.com/watch?v=QJ7JzWv-I0k#GU5U2spHI_4

gefilmd bij hem...

Ricars
17-10-2007, 22:13
Ik heb een jaartje geleden een bezoek gebracht aan van de Akker in Best. Het kostte een hoop moeite maar het is me gelukt om de collectie Ferrari's te bekijken en zelfs om foto's te maken :)

Hier zijn ze:

Groeten Joha

Ricars
17-10-2007, 22:16
De res

f.v.
18-10-2007, 14:43
Ieder jaar gaat hij met een aantal vrienden een tripje maken door Europa. Afgelopen april naar Duitsland en Zwitserland. Twaalf van zijn F-kindjes had hij meegenomen. Terug in NL werd hij aangehouden door de verkeerspolitie vergezeld met de filmploeg van wegmisbruikers. Hier de beelden: http://www.petrolhead.nl/2007/09/uitzending_gemist.php

.

Ricars
18-10-2007, 18:33
Heel erg mooi Johan! Super dat jij daar ook binnen mocht want dat is blijkbaar niet zo gemakkelijk

Greetz

Reiben

Thnx Bert

Wegbmisbruikers vind ik echt een verschrikkelijk programma, vooral door het commentaar van die krullenbol. Elke keer als iemand een beetje te hard rijdt wordt hij als grote crimineel bestempeld.
In die aflevering met de Ferrari's gingen de agenten er al achteraan terwijl ze in Maastricht zich gewoon aan de regels hielden, erg kinderachtig. Een beetje blazen op een lege snelweg kan best.
En als je Spee(d) heet moet je toch eigenlijk gewoon van snelheid houden?

Leuke foto van de 'grootse' presentator :)

575 GTC
18-10-2007, 22:05
Ik heb laast alle beelden gezien zo wel de achter volging als de aresatsie als het verhoor op het politieburea

bij weg misbrijker hadden ze net de stukjes er uit gepakt en zo geplakt om het mooier te maken dan dat het eigelijk allemaal wa

enzotje
18-10-2007, 23:07
grappige foto, echt genant voor de presentator als ie die foto zou moeten zien :D . Ik heb dit programma nog nooit gezien .Maar ik heb eens een gesprek gehad met een F-bestuurder en die zij ook dat hij al een paar keer tegen gehouden was ,gewoon dat de politie eens goed zijn F kon zien ...
Mijn avatar is ook getrokken terwijl hij is tegen gehouden werd door een zwaantje

fermarc
25-10-2007, 13:42
dit moet ook wel lukken de foto waar J swaters uitstap daar sta ik achter met mijn ferrari 308gt4 tof vree wijs zo zeggen ze in het Gents.

En voor bezoeken aan swaters fudation weet ik niet goed of dat daar nog is heb gehoort dat het verkocht is de garage verder weet ik het niet anders eens verder luisteren.

groetjes fermar

nofear02
25-10-2007, 13:47
Je bedoelt deze Marc?! Tsjee, hoe is t mogelijk! It is a small world!
De eigenaar van de zwarte 308 ken ik overigens ook, zie ik nu pas, te zien aan zijn kenteken. Het is Joren!

Mondialseeker
25-10-2007, 20:46
dit moet ook wel lukken de foto waar J swaters uitstap daar sta ik achter met mijn ferrari 308gt4 tof vree wijs zo zeggen ze in het Gents.

En voor bezoeken aan swaters fudation weet ik niet goed of dat daar nog is heb gehoort dat het verkocht is de garage verder weet ik het niet anders eens verder luisteren.

groetjes fermarc

Hallo,
het is een museum geworden. Voor meer info zie:
http://foundation.ecuriefrancorchamps.com/nl/
groeten
Jurge

moriaan1
09-11-2007, 17:56
Hallo,
het is een museum geworden. Voor meer info zie:
http://foundation.ecuriefrancorchamps.com/nl/
groeten
Jurgen

Ben in mei 2007 bij Ecurie Francorchamps geweest, dhr. Swaters had toen een ongelukje gehad en lag met fracturen in het ziekenhuis. Heb toen met zijn dochter gesproken.

Op dat moment werd het gebouw leeggehaald. De gehele collectie moest worden verhuisd wegens een vergunningsprobleem met de gemeente.
op die locatie was altijd het garagebedrijf gevestigd, en het schijnt dat je de bestemming niet zomaar in museum/evenementengebouw kan veranderen.

Daarnaast blijkt er overlast te zijn geweest met bussen en toeristen o.i.d.

Ontzettend jammer, het was een El Dorado voor de ferrari enthousiast.
Een eeeeenorme collectie miniaturen, Een prachtige bibliotheek, Enorm veel onderdelen en motorblokken, en een aantal fantastische ferrari's waaronder een 166MM en de wereldberoemde Pinin.

Diverse foto's zijn er op de site te zien, maar helaas, voor zover ik heb vernomen is er nog geen nieuwe locatie bekend.

Vivado Ferrari
01-12-2007, 18:38
De Ferrari liefde van Junichiro Hiramatsu....
Zie ook: http://www.automotivechronicles.com/profilesincollecting/2004/apr/01/index.php

.

moriaan1
01-12-2007, 19:24
Deze man heeft een ongelooflijke collectie modellen, boeken en automobilia.
(heeft ooit een artikel over in de Cavallino gestaan, zal het nummer even opzoeken)
Heeft zijn fortuin vergaard in het onroerend goed van HongKong.

Voor zijn collectie heeft hij zelf een museum gebouwd. Beweerde dat hij in de jaren 90 elk uitgebracht ferrari model in zijn collectie had. Is voorzitter van de Ferrariclub japan, en heeft een Italiaans restaurant boven zijn garage geopend.

Ik herinner me een artikel uit het blad modelauto van een aantal jaren geleden. Een Haarlemse modellenwinkel werd door een japanse toerist bezocht, waarop de eigenaar vroeg of hij ergens in geinteresseerd was. Nee niet echt was het antwoord, ik heb alles wat u in de winkel heeft al in bezit...... Dat was dhr. Hiramatsu op europese rondreis.

Dhr. Hiramatsu is erg actief in de clubracerij, en heeft naast zijn 1:1 Supercarset
F40, F50 en Enzo, een 250swb, 250TDF en diverse andere ferrari's en Abarths.

Er wordt beweerd dat hij de grootste modellencollectie ter wereld heeft....
Zou leuk zijn, eens een "lijstje" te zien...

Hugo
01-12-2007, 20:04
Hij heeft ook een megacollectie documentatie. Heb hem ooit op Monza in de shop van Libreria Autodromo gezien, hij kocht daar de halve winkel leeg

Mondialseeker
01-12-2007, 22:00
(heeft ooit een artikel over in de Cavallino gestaan, zal het nummer even opzoeken)
....
Zou leuk zijn, eens een "lijstje" te zien....

Dhr Hiramatsu heeft zich onlangs ook een 288 GTO aangeschaft. Hij heeft nu de 'magic four'. Ik heb het geluk reeds een tiental jaren met hem te corresponderen, een heel gewone kerel die Ferrari diep in het hart draagt.
Groeten
Jurgen

moriaan1
02-12-2007, 14:44
Dhr Hiramatsu heeft zich onlangs ook een 288 GTO aangeschaft. Hij heeft nu de 'magic four'. Ik heb het geluk reeds een tiental jaren met hem te corresponderen, een heel gewone kerel die Ferrari diep in het hart draagt.
Groeten
Jurgen

.
Een complete supercarset! Er zijn wereldwijd niet meer dan een tiental verzamelaars die een 288GTO, F40, F50 en Enzo in 1 garage hebben staan.
Leuk om weer eens te zien hoe klein de wereld kan zijn, als je een gemeenschappelijke intersse hebt.
Heeft dhr. Hiramatsu wat recente foto's van zijn collectie? Zijn collectie modellen moet ongelooflijk zijn..

Vivado Ferrari
01-01-2008, 16:52
De Ferrari collectie van de familie Stieger.....
http://img88.imageshack.us/img88/970/stiegerys4.png (http://imageshack.us)
http://img85.imageshack.us/img85/2761/stieger3fg0.png (http://imageshack.us)
http://img85.imageshack.us/img85/215/stieger2co5.png (http://imageshack.us)

.

moriaan1
12-02-2008, 12:47
Dat is de 250 GTO die tussen 1972 en 1986 in een amerikaans weiland heeft staan wegroesten. (3589)
De toenmalige eigenaar wist precies wat hij had, en wat hij waard was.

Heeft hem in 1986 verkocht aan Stieger voor een astronomisch bedrag, dat hij heeft geschonken aan de een of andere school in de VS

Vivado Ferrari
12-02-2008, 13:13
Dat is de 250 GTO die tussen 1972 en 1986 in een amerikaans weiland heeft staan wegroesten. (3589)
De toenmalige eigenaar wist precies wat hij had, en wat hij waard was.

Heeft hem in 1986 verkocht aan Stieger voor een astronomisch bedrag, dat hij heeft geschonken aan de een of andere school in de VS.

Ongelooflijk verhaal! Deze Ferrari GTO heeft een mooie race historie. Zonde om zoiets 14 jaar te laten wegroesten (Zie z/w foto):( Gelukkig is dit chassis in een schitterende Collectie terecht gekomen:)
http://www.barchetta.cc/english/all.ferraris/Detail/3589GT.250GTO.htm

.

AnthonyR
12-02-2008, 18:01
Weten de belgen hier wat meer over henk groenenveld? eigenaar van enzo en 612? wat zou die nog meer hebben. Nummerbord enzo is HJG**

Djos
21-02-2008, 17:57
Vandaag ben ik bij een collectie geweest in Sliedrecht van de heer Maat, deze man heeft een F40, 612 en volgens verhalen nog 10 andere ferrari's, een SLR, een Spyker en een aantal luxe wagens zoals Rolls-Royce, Bentleys en een Maybach horen ook bij deze collectie!
Ik heb alleen een paar plaatjes van de F40 en de SLR de rest heb ik nog niet mogen aanschouwen :

cvdzijden
21-02-2008, 18:42
Dat was wel heel erg gaaf he Jos! ;) Even iets anders dan school als je weet dat er een F40 staat :

Vivado Ferrari
02-04-2008, 21:12
Een aantal Ferrari's uit de Collectie van J.P. Slavic....

moriaan1
02-04-2008, 21:28
Slavic, een man waar je weinig van hoort, met een zeer indrukwekkende collectie.
Hij heeft een aantal jaren terug 166 Spidercorsa 002c aan Glickenhaus verkocht.

Vivado Ferrari
02-04-2008, 22:29
Slavic, een man waar je weinig van hoort, met een zeer indrukwekkende collectie.

In de Ferrari Club France Magazine stond een aantal jaar geleden een mooi artikel over zijn Collectie. Zijn collectie is geweldig mooi. Zelfs het onderkomen waar de Ferrari's in staan is stijlvol. Hierdoor heb ik mijn vitrinekasten toen zwart geschildert van binnen. Ik vond dat rood zo mooi uitkomen in de donkere ruimte.

TOTO70_0
02-04-2008, 23:27

Volgens mij klopt dit niet, Glickenhaus heeft de auto gekocht bij Christie's in 2004 , deze was toen van Sydorick, en hij is niet volgens mij weten van Slavic geweest.
Ik heb nog ergens ook nog een foto van de auto achterop mijne camion, voor Piet Roelofs naar de haven of schiphol gebracht dat weet ik niet meer.

nofear02
02-04-2008, 23:36
Jemug Toto wat heb jij toch een prachtige dingen onder je handen allemaal al gehad! Fantastisch. Jij hebt toch bijzonder werk zeg! Super.

Dóet het je nou toch nog wel steeds wat als je met iets moois bezig bent, of zeg je, acht op een gegeven moment wordt het toch gewoon 'handel' of 'werk'. Ik denk dat er een heleboel mensen hier toch jaloers op je zijn hoor. Ik in ieder geval wel! Ik vind het super!

En dank voor je bijdragen overigens elke keer. Geweldig!

TOTO70_0
03-04-2008, 00:30
Jemug Toto wat heb jij toch een prachtige dingen onder je handen allemaal al gehad! Fantastisch. Jij hebt toch bijzonder werk zeg! Super.

Dóet het je nou toch nog wel steeds wat als je met iets moois bezig bent, of zeg je, acht op een gegeven moment wordt het toch gewoon 'handel' of 'werk'. Ik denk dat er een heleboel mensen hier toch jaloers op je zijn hoor. Ik in ieder geval wel! Ik vind het super!

En dank voor je bijdragen overigens elke keer. Geweldig!

Tuurlijk doet het mij nog steeds iets als ik een leuke auto heb of zie, alleen ik kijk misschien anders naar een auto dan de gemiddelde liefhebber.
Ik kan met heel veel plezier naar een hele echte 308 kijken, terwijl ik een lala 365 gtc/4 nog niet eens aankijk.
Ik kijk ook niet naar de opgelapte buitenkant, ik zie liever een matige lak bij een originele auto dan een mooi lak bij een opgelapte kar, helaas kunnen 4 zitters mij ook niet bekoren,heb verschillende 330 gt 2+2's gehad maar zelf niet ingereden of verkocht, ik had er gewoon niks mee, alleen was het leuk voor de verdienste.

nofear02
03-04-2008, 11:50
...Ik kijk ook niet naar de opgelapte buitenkant, ik zie liever een matige lak bij een originele auto dan een mooi lak bij een opgelapte kar, ....Interessant Toto! Dank voor je antwoord. Betekent dat dan dus eigenlijk dat, in ieder geval voor jou, maar misschien ook in heel klassiekerland, dat, hoe origineler de wagen is, hoe mooier of waardevoller het is? Met liefst wel ook een respectabel aantal echte kilometers. Dus dat er echt mee gereden is? Dat er in geleefd is. Dat ie gebruikt is waar ie voor bedoelt was? Nog liever dát dan dat ie regelrecht uit een prive-collectie komt, uit een of andere hal, al 20 of 30 jaar daar staande, met maar 10 of 20d km erop? Dan mág dus de lak (bij een echte gebruikte auto) iets verweerd zijn, een klein beetje steenslag hebben, er hier en daar olie zitten, het leer van de bekleding een klein beetje versleten/verweerd zijn? Een tijdje geleden zag ik bij Guus een 330, met helemaal verneiuwde bekleding van de stoelen. In principe prachtig gedaan, letterlijk dus als nieuw, maar is dat mooi?/ past dat bij een oude auto? Ik vond de bekleding bijna ''steriel''. Let jij daar dan ook nog op?

zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=13268&postcount=39

.

moriaan1
03-04-2008, 14:49
Ik had het ergens gelezen......Barchetta dacht ik..
Ik wist dat hij in bezit van Sydorick was, mooi artikel in een vroege Cavallino, en dat hij nu naast de P4/5 staat.

ongelooflijk wat jij al achter op die Mercedes hebt vervoerd! Prachtig, als je dan ziet hoe ze dat aan de andere kant van de plas doen met afgesloten trailers en allerlei andere bijzondere maatregelen.

Je verhalen zijn altijd leuk om te lezen, bedankt daarvoor.
Hans

TOTO70_0
03-04-2008, 23:52
Interessant Toto! Dank voor je antwoord. Betekent dat dan dus eigenlijk dat, in ieder geval voor jou, maar misschien ook in heel klassiekerland, dat, hoe origineler de wagen is, hoe mooier of waardevoller het is? Met liefst wel ook een respectabel aantal echte kilometers. Dus dat er echt mee gereden is? Dat er in geleefd is. Dat ie gebruikt is waar ie voor bedoelt was? Nog liever dát dan dat ie regelrecht uit een prive-collectie komt, uit een of andere hal, al 20 of 30 jaar daar staande, met maar 10 of 20d km erop? Dan mág dus de lak (bij een echte gebruikte auto) iets verweerd zijn, een klein beetje steenslag hebben, er hier en daar olie zitten, het leer van de bekleding een klein beetje versleten/verweerd zijn? Een tijdje geleden zag ik bij Guus een 330, met helemaal verneiuwde bekleding van de stoelen. In principe prachtig gedaan, letterlijk dus als nieuw, maar is dat mooi?/ past dat bij een oude auto? Ik vond de bekleding bijna ''steriel''. Let jij daar dan ook nog op?

zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=13268&postcount=39

.

Ik vind een mooie gerestaureerde auto ook heel mooi en kan daar van genieten, alleen de gemiddelde restauratiebedrijf in Nederland zijn prutsers met veel praatjes maar heel weinig kennis van zaken, proberen alleen hun uren te verkopen en weten altijd de fouten te vinden die andere gemaakt zouden hebben en nemen nog niet eens die moeite om andere auto's te bekijken, kijk ook een nieuw interieur kan heel mooi zijn , maar het moet niet zo zijn als je er honderd kilometer in gereden het reeds zichtbaar is dat er in gezeten is.
Er zijn helaas maar weinig vaklui, ik heb er geen moeite mee dan sommige het opties niet zo nauw kijken maar wel een echt fijne rijauto op de weg zetten voor de klant, maar daar ook echt duidelijk in zijn, ik heb van de week nog een auto in het buitenland gezien die even gespoten was voor 30000 euro moest topwerk zijn maar helaas het was tobwerk.
Het ligt ook vaak aan dat de klant niet weet hoe slecht zijn auto eigenlijk wel is en de restaurateur denkt laat ik maar niks zeggen dat komt nog wel, eerst die auto hierbinnen en er gauw aan beginnen daarna de problemen aanhalen met de eigenaar en die komt dan in een bodemloze put.
Tuurlijk zijn er ook vele goede restauratiebedrijven meer dan slechte zelfs.
Pas geleden stond er nog een 206 Dino te koop op ebay voor 160 Dollar halverweg restauratie, twee jaar daarvoor nog geheel original and untouched, was de auto nog zo geweest dan was de wagen onderweg naar Nederland geweest alleen alles wat er aan gedaan was zag er goed en degelijk uit maar was allemaal toch net niet hoe het moest, dus alle wek voor noppes, tenminste in mijn ogen.

Rosso by Raimondo
30-06-2008, 17:24
Heeft iemand meer info over onze mister ferrai in nederland. Oftewel FK. Wat hij nu bezit daadwerkelijk en volgens mij is hij weer aan het rijden met een f1. (corse clienti).

Johannus
30-06-2008, 17:40
dat van die F1 is in ieder geval zeker ja, in het filmpjes topci het laatste filmpje zie je hem in zijn 2002 barichello wagen.

RedmondialTCab
30-06-2008, 21:55
kijk maar eens www.petrolhead.nl

http://www.petrolhead.nl/2008/06/video_ferraripaul_ricard.php

Daar wordt ie volgens mij geinterviewd bij de Corso Clienti

Vivado Ferrari
30-06-2008, 22:13
Heeft iemand meer info over onze mister ferrai in nederland. Oftewel FK. Wat hij nu bezit daadwerkelijk en volgens mij is hij weer aan het rijden met een f1. (corse clienti).

Uit de prive collectie van FK;

212 inter 1952 0227EL
375 America 1954 0327AL
250 GT Europa 1954 0359GT
500 Mondial Spider 1954 0414MD
250 GT Boano 1955 0447GT
250 TR 59 Conversion 1960 2059GT
250 GT BPC 1961 2365GT
250 GT Cabr. Serie2 1962 3397GT
250 GTO 1963 4757GT
250 GT Lusso 1963 5127GT
330GTC 1966 10841
275 GTB/4 1967 10311
365 GTS 1969 12473
365 GTB/4 1969 12919
365 GTB/4 Conversion 1970 13477
Dino 246 GT 1971 05158
365 GT4/BB 1973 NB
512 BB 1976 NB
288 GTO 1984 56339
Enzo 2002 NB
F1 2002 2002 222

Nuvolari
30-06-2008, 23:14
Heeft zijn fortuin vergaard in het onroerend goed van HongKong.
Vanuit zijn moeders kant hadden ze stukken land en daar hebben ze oa een warenhuis op gezet. Verder hebben ze veel kantoorruimte dat ze natuurlijk verhuren en dat zorgt voor onnoemlijke kapitalen. Wel heeft hij een dikke 10 jaar geleden moeten afrekenen met de staat i.v.m. het overlijden van zijn vader. Standaard gaat dan 90% van de bezittingen naar de staat.

Voor zijn collectie heeft hij zelf een museum gebouwd. Beweerde dat hij in de jaren 90 elk uitgebracht ferrari model in zijn collectie had. Is voorzitter van de Ferrariclub japan, en heeft een Italiaans restaurant boven zijn garage geopend.
Hij is de gelukkige omstandigheid om veel van zijn tijd te kunnen besteden aan corresponderen en uitzoeken welke modellen er uit komen. De meeste aanbieders doen er ook wel verstandig aan om hem in hun klantenlijst op te nemen. Als het erg mooi en exclusief is deinst hij er niet voor terug om een model voor de prijs van een goede middenklasser te kopen.

Ik herinner me een artikel uit het blad modelauto van een aantal jaren geleden. Een Haarlemse modellenwinkel werd door een japanse toerist bezocht, waarop de eigenaar vroeg of hij ergens in geinteresseerd was. Nee niet echt was het antwoord, ik heb alles wat u in de winkel heeft al in bezit...... Dat was dhr. Hiramatsu op europese rondreis.
Het verhaal van de Haarlemse winkel ken ik niet, maar hij was in elk geval vaste klant van Palland Automodels in Hilversum. Hiramatsu is destijds via Mini verzamelaar Dick van den Boom naar Nederland gehaald en heeft ook veel bij Rene Palland gekocht.

Dhr. Hiramatsu is erg actief in de clubracerij, en heeft naast zijn 1:1 Supercarset
F40, F50 en Enzo, een 250swb, 250TDF en diverse andere ferrari's en Abarths.
Dat diverse andere Ferrari's valt wel mee, hij heeft ook modellen verkocht, evenals zijn Stratos en Abarths. Of hij moet net weer opnieuw begonnen zijn...

Zou leuk zijn, eens een "lijstje" te zien...
Dat zal ook niet veel schelen. Bedenk echter wel dat hij van een model soms meedere exemplaren koopt. Als je zijn collectie ziet dan heeft hij van modellen soms vijf rijen dik dezelfde staan... Maar hij heeft echt veel en niet alleen modellen. Ook boeken, folders, originele brieven van Ferrari, body delen van F1 Ferrari's, helmen en overalls van F1 coureurs, you name it.

Hiramatsu is een ontzettend sympathieke Ferrari verzamelaar met het hart op de goede plaats.

Edwin

mavanhaasteren
30-06-2008, 23:23
Uit de prive collectie van FK;

212 inter 1952 0227EL
375 America 1954 0327AL
...

en vergeet niet de 28 stuks die hij laatst heeft aangekocht

575 GTC
01-07-2008, 00:18
en vergeet niet de 28 stuks die hij laatst heeft aangekocht

zijn er al weer een hoop van verkocht ;)

mavanhaasteren
01-07-2008, 08:41
zijn er al weer een hoop van verkocht ;)

ik hoorde laats ergens dat hij ze niet voor de verkoop had maar voor zijn eigen verzameling

Johannus
01-07-2008, 09:10
ik hoorde laats ergens dat hij ze niet voor de verkoop had maar voor zijn eigen verzameling

Dat klopt, een aantal ging ie zelf houden, maar hij had er ook een paar voor de verkoop.
Het enige waar hij nog echt hard naar op zoek was is een mooie F40...

Rosso by Raimondo
01-07-2008, 15:34
Kijk dat zijn keiharde antwoorden en daar kunnen we iets mee. bedankt.

Rosso by Raimondo
17-07-2008, 21:29
Een andere privecollectie. Ooit was bij ivo niehe een fransman die een kasteel had met diverse ferrari's en volgens mij een circuit in zijn tuin. Het moet volgens mij in de jren 80 zijn geweest iemand een idee wie en wat...?

Mondialseeker
17-07-2008, 21:42
Een andere privecollectie. Ooit was bij ivo niehe een fransman die een kasteel had met diverse ferrari's en volgens mij een circuit in zijn tuin. Het moet volgens mij in de jren 80 zijn geweest iemand een idee wie en wat...?

Zou dit niet de Mas-du-Clos verzameling van Pierre Bardinon kunnen zijn? Heel wat belangrijke Ferraris in zijn vergadering, een kasteel, Frans en zijn eigen circuit in zijn tuin;)
zie: http://www.mas-du-clos.com/
Gr
Jurgen

Dino2400
17-07-2008, 21:49
Dit was de topman/directeur van Pioneer. Deze persoon had zelfs een Ferrari in zijn kantoor en ging naar hetzelfde kantoor per heli... Hij vond files maar niks...
Dit was volgens mij niet de Mas du Clos collectie maar kan dit helaas niet bevestigen omdat al mijn boeken en tijdschriften nog steeds in opslag staan vanwege de verbouwing...

nofear02
17-07-2008, 21:50
hebben we t al een keer over gehad hier op de site, maar zelfs ik kan het niet meer vinden...:D staat er niks over in de draad ferrari in de media?

430driver
17-07-2008, 22:45
Inderdaad Jurgen, dat is Pierre Bardinon en zijn landgoed heet Mas de Clos.
De FCN is er ook een keer geweest: in Gli Amici (welk nr weet ik niet meer) staat een heel artikel.

Dino2400
17-07-2008, 23:35
De Bardinon collectie is inderdaad een zeer bekende collectie maar volgens mij ging het bij de TV show destijds om de collectie van Dhr Jack Setton. Ik kan me de beelden herinneren van de Ferrari's staande op doorzichtige roosters verdeeld over 2 verdiepingen. Deze collectie wordt in Cavallino nr. 45 (va blz 28 ) uitgebreid behandeld.
In Cavallino nr 20 wordt al gesproken over het langzaam opbreken van de Bardinon collectie (kort bericht blz 6) Overigens bericht Cavallino in uitgave 50 (va blz 29) uitgebreid de collectie van Bardinon. Er waren dus 2 grote collectie's van Ferrari's in die tijd.

De Setton collectie bestond overigens niet alleen uit Ferrari's maar ook andere (met name) Grand prix wagens. De Bardinon collectie bestond uit hoofdzakelijk Ferrari's...

250lm
18-07-2008, 00:16
De Bardinon collectie is inderdaad een zeer bekende collectie maar volgens mij ging het bij de TV show destijds om de collectie van Dhr Jack Setton. Ik kan me de beelden herinneren van de Ferrari's staande op doorzichtige roosters verdeeld over 2 verdiepingen. Deze collectie wordt in Cavallino nr. 45 (va blz 28 ) uitgebreid behandeld.
In Cavallino nr 20 wordt al gesproken over het langzaam opbreken van de Bardinon collectie (kort bericht blz 6) Overigens bericht Cavallino in uitgave 50 (va blz 29) uitgebreid de collectie van Bardinon. Er waren dus 2 grote collectie's van Ferrari's in die tijd.

De Setton collectie bestond overigens niet alleen uit Ferrari's maar ook andere (met name) Grand prix wagens. De Bardinon collectie bestond uit hoofdzakelijk Ferrari's...

Volgens mij zijn je tijdschriften uit de doos ;)

En een landje verder had je toen (of was dat later?) nog de Obrist collectie in Zwitserland.

Dino2400
18-07-2008, 08:08
Volgens mij zijn je tijdschriften uit de doos ;)

En een landje verder had je toen (of was dat later?) nog de Obrist collectie in Zwitserland.

Helaas staat het meeste nog steeds bij ene firma Shurgard... :( Heb hier wel enkele losse dubbele uitgaves liggen maar vooral de Cavallino-guide to issue 1 / 100... ;)

Mondialseeker
18-07-2008, 08:26

De lijst met Ferraris die deze J Setton bezat kan je hier vinden: http://www.scuderia.cc/collections/setton/default.htm
Ook veel info over andere collecties zijn op deze site vinden.
gr
Jurgen

nofear02
18-07-2008, 22:59
Wij in nederland hadden dus dit:
.

nofear02
18-07-2008, 22:59
en dat werd dus dit :) :
.

Michele
19-07-2008, 00:27

Niehe was inderdaad bij de collectie van Jack Setton, en niet die van Bardinon. Zie ook Cavallino nummer 45.

De Obrist collectie is verkocht, deels nu in bezit van ene meneer B. Ecclestone

moriaan1
19-07-2008, 13:45
Setton heeft niets meer, en woont tegenwoordig op een boot, zijn circuit ligt er nog wel, maar volledig verwaarloosd,
Bardinon, koopt en verkoopt regelmatig auto's, het Mas du Clos circuit is gesloten wegens vergunningsperikelen van de "groene" maffia.

Van de Moesdijk had geen unieke of bijzondere auto's, het betrof een "showroom" met productie auto's zonder enige historie, en is niet te vergelijken met de Bardinon, Setton, Obrist of Stiegercollection.

Vivado Ferrari
19-07-2008, 16:55
Setton heeft niets meer, en woont tegenwoordig op een boot, zijn circuit ligt er nog wel, maar volledig verwaarloosd,
Bardinon, koopt en verkoopt regelmatig auto's, het Mas du Clos circuit is gesloten wegens vergunningsperikelen van de "groene" maffia.

Van de Moesdijk had geen unieke of bijzondere auto's, het betrof een "showroom" met productie auto's zonder enige historie, en is niet te vergelijken met de Bardinon, Setton, Obrist of Stiegercollection.

Enkele Ferrari F1 bolides van Setton, zijn naar de Nederlandse Ferrari Collectie van Barron Racing gegaan. Waaronder een 312 T4 (039) en enkele 126 types...

Inderdaad, de Collectie van Moesdijk was groot, maar niet van Historische waarde. De Collecties zoals Hans ze opnoemt, dat zijn "De Collecties'. Met veel geld is een aantal Ferrari's aanschaffen geen punt, maar de Collecties zoals boven beschreven zijn onbetaalbaar. Er zijn diverse type Ferrari's die al meer waard zijn dan de gehele (Ex) Moesdijk collectie opzich....

.

Vivado Ferrari
19-07-2008, 17:22
Een zeer bijzondere Ferrari is de 410 Sport met Chassis 0594. Dit is een ex Bardinon (Mas du Clos) auto.
Later in de Collectie van Barron terechtgekomen. Dit soort auto's zijn bijvoorbeeld al een hele collectie waard....

http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/0594CM.410Sport.htm

Dino2400
20-07-2008, 00:01

Enige tijd terug stond in of het Nederlandse blad GTO of Carros een Frans Chateau te koop met daarbij een circuit. Toevallig het (ex)stulpje van Dhr. Setton??

Absoluut mee eens, dit soort collecties hebben nagenoeg geen auto's met een pedigree oftewel historie.

De Barron-collectie bestaat uit hoofdzakelijk Competititie-Ferrari's met een aantoonbare geschiedenis. Helaas is het rond deze collectie al geruime tijd stil vanwege Familie-omstandigheden. Er zijn schijnbaar ook al enkele auto's verkocht. Voor ons liefhebbers alleen maar duimen dat de problemen rond dit team snel zijn opgelost zodat we weer kunnen genieten van al het moois wat zich binnen deze collectie bevindt!!! Want 1 ding moet ik de fam. Bos#h nageven, ze GEBRUIKEN hun auto's waarvoor ze bedoeld zijn. En zo hebben wij , liefhebbers , tenminste een kans om dit soort bolides in actie te zien!!

Dino2400
20-07-2008, 00:04
In Cavallino nr 165 staat een schitterende 166 Inter van een andere bekende Nederlandse Liefhebber, Dhr. Ko#l. Ook binnen deze familie bevinden zich een aantal zeer bijzondere klassieke Ferrari's.

Vivado Ferrari
20-07-2008, 10:37
Over verzamelen gesproken. De Collectie van Umberto Camellini;

Rosso by Raimondo
24-07-2008, 12:46
Dit was de topman/directeur van Pioneer. Deze persoon had zelfs een Ferrari in zijn kantoor en ging naar hetzelfde kantoor per heli... Hij vond files maar niks...
Dit was volgens mij niet de Mas du Clos collectie maar kan dit helaas niet bevestigen omdat al mijn boeken en tijdschriften nog steeds in opslag staan vanwege de verbouwing...

Idd dit is het verhaal wat mij is bij gebleven. Hij was idd de topman van Pioneer en volgens mij stond er een testarossa in zijn kantoor. Maar het was volgens mij jaren eind jaren tachtig begin negentig. Tevens was dit de introductie van pioneer in de F1 bij ferrari. Door deze aanwijziging ben ik gaan googlen en vond de volgende citaat Dit is gepost in 2006:
I have just spent the day with Jack Setton here in
Dallas. I still represent him in the sale of the remaining cars in the collection, which now has 5 Ferrari F1 cars, 1 206 Dino, and 1 Porsche 917-30. The cars are still stored in Switzerland as Marcel says, and I go there frequently to show them to interested parties.
Most people would be quite happy to be "broke" and live in the manner that Jack does. He is far from it and simply changed his direction, though not for the reasons some others have posted here.

Rosso by Raimondo
24-07-2008, 12:54
Nog een beetje oud nieuws over deze man. Hij is eigenlijk een beetje de grondlegger voor de Ferrari F1 clienti in de begin jaren 90. Dit onderste is gepubliceerd in magazine tijdens de Ferrari F1 is Essen in 2003

Owner of historic Ferrari racing cars were not allowed to compete even in private club races some years ago. Jacques Setton, the great collector in France, had driven his cars together with his friends (among them Didier Pironi and Patrick Tambay) on a private track he had built around his castle near the capital of Paris. At the end of the nineties the situation had changed fundamentally. Since that time there are some companies authorized by Ferrari with personell educated at Maranello, to be legalized to enter these cars of unbelieveable, above all immaterial, value. To drive both a Ferrari and a Silver Arrow is a question of honour. Today races for historic Ferraris are taking place at the Nuerburgring and in Spa-Francorchamps.

Bart12345
02-09-2008, 23:25
Hee iedereen hier,
mijn vader gaat voor een tijdschrift een stuk schrijven over Umberto Camellini.
Weten jullie misschien iets over zijn prive-collectie?

milko
02-09-2008, 23:41

Was Jack Setton, eigenaar van de importfirma in Sony etc. voor europa, stond een oude f1 in zijn kantoor waar hij dagelijks naar toe vloog per helicopter.

Nuvolari
03-09-2008, 00:16
Was Jack Setton, eigenaar van de importfirma in Sony etc. voor europa, stond een oude f1 in zijn kantoor waar hij dagelijks naar toe vloog per helicopter.

Setton was in elk geval Pioneer, maar misschien is dat wel weer van Sony...

Edwin

Vivado Ferrari
14-10-2008, 22:05
Kent iemand deze (Franse?) Collectie?

mavanhaasteren
14-10-2008, 23:56
is best een leuke collectie

moriaan1
15-10-2008, 10:46
nog niet!

BY THE WAY...
Ivo Niehe was bij Lord Brokk(en) ett in Brocket Hall...
Quite the reputation!!!

Dino2400
15-10-2008, 13:18
BY THE WAY...
Ivo Niehe was bij Lord Brokk(en) ett in Brocket Hall...
Quite the reputation!!!

Wanneer was hij daar? Zou het graag willen zien... Is dit vóór of ná dat ie menig klassieker tot oud ijzer omkapte?

Rosso by Raimondo
15-10-2008, 14:06
Kent iemand deze (Franse?) Collectie?

Niet echt, het enig wat ik akn herleiden zijn tweee kentekenplaaten van het Noorderdepartement (Frans: Département Nord) is het 59ste Franse departement, gelegen in de regio Nord-Pas-de-Calais. Dit is tegen belgie aan. En het andere zichtbare kenteken komt uit de Bouches-du-Rhône (13) is een Frans departement, gelegen in de regio Provence-Alpes-Côte d'Azur. Helemaal in het zuiden. Dus nee ik zal het echt niet weten. Misschien van Pozzi geweest of nog steeds...?

Racing-Baker
15-10-2008, 14:27
ik zie idd "59" platen. Rijsel heel waarschijnlijk. zal wel niet van Pozzi zijn, die zit toch in Parijs??!! anyway, mooi gerief. zou daar zeker eens een bezoekje willen brengen...

moriaan1
15-10-2008, 15:54
Wanneer was hij daar? Zou het graag willen zien... Is dit vóór of ná dat ie menig klassieker tot oud ijzer omkapte?

daarvoor, toen het allemaal Fantastisch leek te gaan, zo rond 1990....
Zijn auto's waren toen ook te zien in de advertenties in Cavallino van een of ander poetmiddeltje, een lange rij rode F's in een glooiend engels landschap met de man die ze toendertijd poetste en onderhield.
Diezelfde man schrok zich een paar jaar later te pletter toe hij sávonds de werkplaats inliep en de "lord" met slijptol de auto's te lijf zag gaan...

Michele
16-10-2008, 00:00
Diezelfde man schrok zich een paar jaar later te pletter toe hij sávonds de werkplaats inliep en de "lord" met slijptol de auto's te lijf zag gaan...

Diezelfde man (tegenwoordig wijlen) heeft his Lordship destijds ook opgezadeld met diverse auto's die hun prijs helemaal niet waard waren en het verschil in zijn eigen zak gestoken.

nofear02
30-11-2008, 23:03
Geen foto's helaas, maar wel een leuk artikel in de krant, die verwijst naar een hele bijzondere collectie, die ooit gefotografeerd is, reeds in 1983. Weet iemand er iets van? info, foto's? hij schijnt ook Ferrari's in zijn collectie te hebben zitten, zal ook wel dik onder t stof zitten; je houdt je hart vast....
.

nofear02
30-11-2008, 23:05
Ohw, hier staat al wat meer! met een paar foto's. helaas geen foto's van f's.

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2602560/__Het_lot_van_de_Slapende_Schoonheden__.html

en hopsa:

http://www.extraordinarycarcollections.com/pageID_6341642.html

http://www.extraordinarycarcollections.com/pageID_6513443.html

.

Vivado Ferrari
01-02-2009, 16:11
De Collectie van Jean 'Beurlys' Blaton.
Heeft iemand nog meer foto's of info van deze "oude" Collectie?

430driver
01-02-2009, 18:18
dit is inderdaad een bekende foto.....die heb ik ooit ergens in een blad gezien.....Errug mooi. Precies mijn smaak zo.....

wesleyruytrmn
01-02-2009, 18:36
Ik ken deze collectie nog niet, maar zie ik nou dat die 348 een spoiler halverwege heeft zitten?

@ Mark: 2 van jouw favo's staan er sowiezo op...

430driver
01-02-2009, 18:44
dat is de 348 TBF, een uniek exemplaar..... (toen had ie die spoiler nog niet hahaha)

De LM heb ik ook ooit getekend, maar ik kan helaas de tekening NERGENS meer vinden.....

moriaan1
01-02-2009, 19:15
in meerdere delen geveild.

http://www.motorbase.com/auction/by-id/2018365219/

430driver
01-02-2009, 20:13
Zeg Hans, weet je ook waarom?

moriaan1
01-02-2009, 20:54
Leeftijd, de man is de 70 ruim gepasseerd.

430driver
01-02-2009, 21:16
dat weet ik: hij heeft een van mijn tekeningen hangen hhahaha

Michele
01-02-2009, 21:24
Ik vraag me eigenlijk af of Blaton nog leeft. Zo ja, dan is hij niet ruim in de 70 maar ruim in de 80. De laatse keer dat ik 'm gezien heb is ruim 10 jaar geleden denk ik, en toen was hij al errug oud aan het worden. Hij kon toen niet meer zonder hulp zijn auto's in en uit.
Bijgaand een plaatje van de 348TBF in actie in La Source.

slk753
01-02-2009, 21:52
scan van artikel over 348 TBZ & TBF

430driver
01-02-2009, 22:46
Prachtig artikel Frederic!

Dino2400
16-03-2009, 22:38
Via via deze 2 foto's in bezit gekregen... Het lijken mij opnames van een zéér bekende Nederlandse collectie... Wachtend op betere tijden. Met andere woorden, terug keren naar hun "thuis"...

.

wesleyruytrmn
16-03-2009, 22:40
thuis is gelukkig bijna af....Wat een mooie collectie toch!!

mavanhaasteren
16-03-2009, 23:29
hope lijk is het dan wel mogelijk om ze te bezichtigen

Vivado Ferrari
07-01-2010, 00:00
Ik kon de Collectie al, maar wist niet dat er een site van was:) Geniet!

www.slaviccollection.com

Racing-Baker
07-01-2010, 12:43
Ik vraag me eigenlijk af of Blaton nog leeft. Zo ja, dan is hij niet ruim in de 70 maar ruim in de 80. De laatse keer dat ik 'm gezien heb is ruim 10 jaar geleden denk ik, en toen was hij al errug oud aan het worden. Hij kon toen niet meer zonder hulp zijn auto's in en uit.
Bijgaand een plaatje van de 348TBF in actie in La Source.

ik denk dat ie nog leeft maar het laatste dat ik ervan gehoord heb was ook een aantal jaren terug van een buurman van hem. hij vertelde me dat ie snel blind aan het komen was... :(

Racing-Baker
07-01-2010, 12:45
Ik kon de Collectie al, maar wist niet dat er een site van was:) Geniet!

www.slaviccollection.com

de Slavic-collectie; voor mij (voorlopig) de mooiste collectie!
(ook al zitter er 5 recreations bij)
bestaat ook een boek van trouwens ;)

Lars T.
07-01-2010, 12:52
de Slavic-collectie;
bestaat ook een boek van trouwens ;)

Ja, dat heb ik ook zojuist op de site ontdekt - boek is besteld en nu op weg naar München :)

Ciao,

Lars T.

sharknose67
01-06-2010, 15:21
Op Anamera staat een mooie fotoreportage over de Turning wheels collectie van de familie Stieger in St. Gallen. Een indrukwekkende collectie die ook te bezichtigen is.

http://www.anamera.com/en/editorial/article/news/turning-wheel-collection/index.html?no_cache=1&tx_ttnews%5BbackPid%5D=226&cHash=18a8ade6ee

Vivado Ferrari
01-06-2010, 19:33
Op Anamera staat een mooie fotoreportage over de Turning wheels collectie van de familie Stieger in St. Gallen. Een indrukwekkende collectie die ook te bezichtigen is.

http://www.anamera.com/en/editorial/article/news/turning-wheel-collection/index.html?no_cache=1&tx_ttnews%5BbackPid%5D=226&cHash=18a8ade6ee

Ed, je was me voor. Zag het ook op Barchetta.cc:) Mooi he?

sharknose67
01-06-2010, 19:59
Ed, je was me voor. Zag het ook op Barchetta.cc:) Mooi he?

Daar staan idd een paar pareltjes tussen Vincent. Ga de site in de gaten houden vwb de data voor de rondleidingen. Weer een uitstapje erbij :D.

dcpixels
01-06-2010, 20:11
Daar staan idd een paar pareltjes tussen Vincent. Ga de site in de gaten houden vwb de data voor de rondleidingen. Weer een uitstapje erbij :D.

+1. Ik hoor 't wel hè, Ed, als je er heen gaat. ;):D Wat een mega-collectie!

evdzwet
01-06-2010, 20:15

Volgens mij worden een paar van deze pareltjes nog wel eens uitgelaten bij bijvoorbeeld de Modena Motorsport Days. Volgens mij had de familie daar hun eigen pitbox.

mavanhaasteren
01-06-2010, 21:42

je bedoeld deze datums ;)
is wel een aardig uitstap effe naar Zwitserland

Aankomende tours:
Zaterdag 5 Juni 2010 vanaf 11.00 uur
Zaterdag 18 September 2010 vanaf 16.00 uur

Roike
01-06-2010, 21:54
je bedoeld deze datums ;)
is wel een aardig uitstap effe naar Zwitserland

Aankomende tours:
Zaterdag 5 Juni 2010 vanaf 11.00 uur
Zaterdag 18 September 2010 vanaf 16.00 uur

Zat het ook al te bekijken of het mogelijk te combineren is met een vakantie naar Italië, maar die combi is dus niet mogelijk...:(

sharknose67
01-06-2010, 22:48
Zat het ook al te bekijken of het mogelijk te combineren is met een vakantie naar Italië, maar die combi is dus niet mogelijk...:(

Die data gaan het bij mij ook niet worden. Zal het denk ik in de toekomst ook combineren met een vakantie. Zo staat er in Duitsland ook nog een adres op de lijst.

dcpixels
01-06-2010, 23:35
Zo staat er in Duitsland ook nog een adres op de lijst.

Die staat bij mij ook op de 'to do list', Ed. Want ik neem aan, dat je dit bedoelt:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=4050

sharknose67
01-06-2010, 23:49
Die staat bij mij ook op de 'to do list', Ed. Want ik neem aan, dat je dit bedoelt:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=4050

Nee die bedoelde ik eigenlijk niet Walter, maar nu je dit laat zien .......

Ik bedoelde deze:
http://www.mariobernardi.de/mario-bernardi/english/company/cavalleria-2008-detail/ferrari-212-6.html

dcpixels
02-06-2010, 00:51
Nee die bedoelde ik eigenlijk niet Walter, maar nu je dit laat zien .......

Ik bedoelde deze:
http://www.mariobernardi.de/mario-bernardi/english/company/cavalleria-2008-detail/ferrari-212-6.html

Woow, ja dat is ook een aanrader!
Dan maken we er wel een lang weekend Duitsland van. :D:D:D

mavanhaasteren
02-06-2010, 08:31
Woow, ja dat is ook een aanrader!
Dan maken we er wel een lang weekend Duitsland van. :D:D:D

gaat een leuk ritje worden dan. waar kan ik me inschrijven :D:D:D

Dino2400
02-06-2010, 08:45
...Ik bedoelde deze:

Let aub wel op dat Bernardi NIET zo maar voor publiek geopend is. Afspraak maken is een must.

sharknose67
02-06-2010, 20:31
Let aub wel op dat Bernardi NIET zo maar voor publiek geopend is. Afspraak maken is een must.

Dat was al bekend, maar bedankt voor de tip Maarten.

Michele
02-06-2010, 21:17
En Mario Bernardi is een handelaar. Die hanteren doorgaans niet dezelfde openingstijden als een museum... Hij zit overigens in Hannoverisch Münden, da's niet in de buurt van Zwitserland (Turning Wheel, st Gallen) maar in de buurt van Kassel. Wie overigens bij Turning wheels wil fotograferen moet even heel goed deze info lezen:www.turningwheel.ch

Vivado Ferrari
30-11-2010, 20:01
Laten we dit draadje weer eens oppakken....

Dit zijn toch de mensen die ook de Ferrari geschiedenis levend houden....

Met de Ferrari 166 Spider Corsa uit 1947, de Pininfarina Dino Competizione, 330 P3/4 en de 412 P uit 1967 heeft Jim Glickenhaus een aardige collectie bij elkaar.

Natuurlijk mag de Ferrari, waar hij mee bekend werd, niet ontbreken in dit rijtje;

De Pininfarina P4/5!

Wat info in het engels;

Jim’s day job as head of the investment firm Glickenhaus & Co. allows him to pursue a hobby that unless you are the head of such a company, you couldn’t afford the entry fees! Jim collects exotic cars. The BEST exotic cars! He is particularly well-known as a Ferrari aficionado, with a stable that includes a 1947 Ferrari 166 Spyder Corsa, a trio of ’67s…the Dino Competizione, a P3/4 and a 412 P…and then there is the Ferrari he is most famous for…the 2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina.

The P4/5 is a one-off that Glickenhaus envisioned as a modern version of the Ferrari P-series. But how do you redesign what many consider to be the finest sports car of all time? Glickenhaus went to Pininfarina, the car designers & coachbuilders long associated with Ferrari, and laid out his design concept…he purchased the last Ferrari ‘Enzo’ in existence and told them to redesign the Enzo in a style similar to his 1967 Ferrari 330 P 3/4. Now the Enzo cost him close to $2 million dollars…but the final project…with more than 200 components designed especially for the P4/5…would add an additional $4 million, not that Glickenhaus thinks it’s a bad investment, as he said, “…it would not amaze me if, in 50 years, the P4/5 goes for $100 million…”

Some of the other cars in Jim’s collection include a Duesenberg J446, a Stutz DV-32, the Ford GT40 Mark IV J6, a Lola T70 Sl 71-32 and the 2009 Alfa Romeo 8C Competizione, but ohhhh those Ferrari’s…..

Erikderaaf
30-11-2010, 20:24
Respect voor deze man. Heb een keer snel door een pdf bestandje gebladerd wat over de heropbouw van een bepaald chassisnummer (0846 ofzo? Hans...?) ging.
Zeer interessant documentje, helaas niet meer zo voorhanden.

Vivado Ferrari
30-11-2010, 22:05
Respect voor deze man. Heb een keer snel door een pdf bestandje gebladerd wat over de heropbouw van een bepaald chassisnummer (0846 ofzo? Hans...?) ging.
Zeer interessant documentje, helaas niet meer zo voorhanden.

Hier staat ook wat info over Chassis 0846;
http://www.barchetta.cc/english/all.ferraris/detail/0846.330p3.htm

http://www.glickenhaus.com/jim/project.pdf

.

SFCGENK
30-11-2010, 22:43
en binnenkort komt er een vervolg aan de P4/5, de P4/5 Competizione...

sharknose67
30-11-2010, 23:08
Die P4/5 vind ik echt een prachtig eerbetoon, oude glorie in een modern jasje. En die oude glorie heeft 'ie ook staan. De 206 Competizione is echt een plaatje. Ik wist niet dat 'ie ook nog een 166 Spyder Corsa had. Hij houdt wel van een aparte auto!!

moriaan1
01-12-2010, 11:33
P4/5C wordt iets heel bijzonders!!

Op basis van een F430GT3 wordt een competitieversie van de P4/5 gebouwd

http://p45c.com/

Komende juni gaat hij racen onder de Scudria Cameron Glickenhaus naam..

Overigens is de restauratie van 0854 lekker onderweg en wordt momenteel 002C terug gerestaureerd naar de oorspronkelijke configuratie.

Hans

Nicks
01-12-2010, 21:03
Het is geen GT3 ... gewoon een normale straatlegale 430 Scuderia die ervoor gebruikt wordt voor het chassis. Ze hebben een nieuwe donkerblauwe Scuderia gebruikt.

Voor de aandrijving e.d. wordt een 430 GT2 gebruikt.

Check:
http://jalopnik.com/5597915/exclusive-ferrari-p45-competizione-build-report

Vivado Ferrari
14-12-2010, 14:16
De Ferrari verzameling van Jay Kay (Jason Cheetham), leadzanger en songwriter van de Britse band Jamiroquai, mag zeker niet ontbreken in deze draad.

Deze funky zanger is altijd liefhebber geweest van mooie automobielen. Heeft diverse Ferrari's gehad en nog steeds in bezit, waaronder de F40, F50, 360 Spider, 348 en een Zwarte Enzo waar hij zelfs een lied voor heeft geschreven; Black devil car!

Vele auto's uit zijn garage zijn te zien in zijn videoclips (oa Cosmic girl). Zelfs een albumcover kreeg een doorverwijzing naar het merk uit Maranello.

Niet alleen Ferrari's, maar ook lamborghini's, Maserati's, Porsche's en Andere exoten hebben zijn garage van binnen gezien. Het schijnt dat hij rondom zijn landgoed een heus rallyparcour heeft mogen aanleggen, om met rally Fordtjes rond te crossen.

Al dat plezier met snelle auto's heeft hem ook diverse rij ontzeggingen en schadebakken opgebracht....

Video Cosmic girl;
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fbo2ajRUXwE

Vivado Ferrari
14-12-2010, 14:18
Vervolg:

Vivado Ferrari
14-12-2010, 14:34
Vervolg 2:

ook_gek
14-12-2010, 15:03
hij is meerdere malen bij Top Gear geweest. Hij herkend zo beetje elke auto aan een heel klein stukje op een foto. Hij is echt een petrolhead. En zijn verhalen over zijn auto's zijn ook geweldig.

de liefde die hij voor een type heeft of hoe hij die gekocht heeft, of welke gekke dingen hij er mee gemaakt mee heeft. Hij kan er zo heerlijk over vertellen!

Forza!
14-12-2010, 18:54
Hij herkent zo beetje elke auto aan een heel klein stukje op een foto. Hij is echt een petrolhead.

Kan ik ook :D

En niet te vergeten: Zijn muziek is uitermate geschikt voor lange (en korte) ritten in de auto :)

Fonias
14-12-2010, 23:12
Ik speel zijn muziek ook regelmatig af in mijn auto.
Heerlijk om mee te rijden alleen de rijstijl wordt er nog weleens door beïnvloed :D.

Gelukkig is er in een F al muziek als je de sleutel omdraait ;)
Geen radio meer nodig.

Rosso by Raimondo
15-12-2010, 10:58
Al dat plezier met snelle auto's heeft hem ook diverse rij ontzeggingen en schadebakken opgebracht....

Overigens had hij deze auto uitgeleend aan een vriend...

http://www.team-bhp.com/forum/attachments/international-automotive-scene/3223d1206303192-celebrity-crashes-jay.jpg

berrie355
15-12-2010, 11:54
is nu vast geen vriend meer....

Maximus
15-12-2010, 12:47
Ach daar zijn verzekeringen voor :)

Fonias
15-12-2010, 20:45
Altijd lastig als je iets uitleent en dit gebeurd.
Ondanks dat de verzekering het eventueel dekt is het toch erg vervelend.
Zeker als het je enige droomauto is die je bezit.

mtange
18-12-2010, 23:02
Enkele foto's van de collectie auto's van Ralph Lauren.
Iemand die een lijst heeft met alle Ferrari's die hij bezit?

Maximus
18-12-2010, 23:53
O M G. Het maakt niet uit wat je mooi vindt. Hier zit altijd wat tussen!

Vivado Ferrari
19-12-2010, 12:10
Enkele foto's van de collectie auto's van Ralph Lauren.
Iemand die een lijst heeft met alle Ferrari's die hij bezit?

Met oa een 250 GTO, 375 Plus, 250 TR, 330 P is het al een aardig setje!

Die man heeft stijl!

moriaan1
19-12-2010, 12:35
Er zijn wat gemengde emoties bij de verzameling van Ralph Lauren.
Veel auto's zijn over-gerestraureerd en niet origineel meer..

De Ferrari's
FERRARI 375 Plus 1954 #0398/TF
FERRARI 250 TR 1957 #0734/TR
FERRARI 250 TRI 1961 #0792/TR
FERRARI 250 GT SWB 1960 #2035 GT
FERRARI 250 GT SWB 1960 #2163 GT
FERRARI 250 GT SWB Spyder California 1960 #2167 GT
FERRARI 250 GTO 1962 #3987 GT
FERRARI 250 LM 1965 #6321
FERRARI 365 P2 1965 #0826
FERRARI 275 Spyder NART 1967 #10219
FERRARI 365 GTS/4 1971 #16499
FERRARI 365 GTS/4 1973 #17063
FERRARI 288 GTO 1984 #52739
FERRARI F40 1991 #88706
FERRARI F50 1997 #104798
FERRARI ENZO 2003 # ?

Een dceel van de overige auto's
BUGATTI TYPE 57 SC ATLANTIC #57591
BUGATTI TYPE 57 SC Cabriolet Gangloff 1937 #57563
BUGATTI TYPE 59 #59122

ALFA ROMEO 2300 MONZA #2111043 : Moteur 2.6 l comme celle de la Scuderia Ferrari, 4 ème aux Mille Miglia 1934 et 3 ème aux Mille Miglia 1935.
ALFA ROMEO 8C 2900 B "Spyder Gran Lusso" Touring 1932 #412019
MASERATI 250 F Tipo 3 ou "Piccolo" 1957 #2533
MERCEDES-BENZ SSK ex-Comte Carlo Felice Trossi carrosserie Saoutchik 1930 #36038, moteur 7.1 litres : #77644
MERCEDES-BENZ 300 SL "Flügeltüren" 1955 #5500386
MERCEDES-BENZ 300 SL Roadster 1958 #8500208
PORSCHE 550 RS 1955 #5500061
PORSCHE 718 RSK 1958 #718009
BENTLEY 4.5 Litres Compresseur 1930 #HR3976 : 2 ème du GP de France à Pau en 1930 avec Tim Birkin.
JAGUAR TYPE D 1955 #XKD601

http://www.autoblog.com/2007/10/09/ralph-laurens-car-collection-in-pictures/

Fonias
19-12-2010, 18:34
Wel mooi zo'n collectie maar ook zonde.
Grotendeels van de auto's wordt niet in gereden denk ik.
Teveel keuze en te weinig tijd.

ook_gek
04-01-2011, 13:26
ALs ik me niet vergis heeft hij zijn Enzo toen in de prak gereden.

Hij heeft in totaal 29 auto's waar onder ook een Mclarren F1LM daar zijn er maar in totaal 5 van op de wereld.

Er is toen op Discovery een heel stuk geweest over zijn verzameling. Daar geeft hij aan dat hij alleen auto's heeft en wilt hebben die tijdloos zijn.

die docu heet Speed, Style and Beauty: The Ralph Lauren Car Collection.

Forza!
04-01-2011, 14:07
Overigens had hij deze auto uitgeleend aan een vriend...

Holy s**t...da's een SE30.
Dat moet een vervelend telefoontje geweest zijn...

.

ook_gek
14-02-2011, 16:34
http://www.autogespot.com/nl/item/9815/special-supercars-langs-de-a12!.html
Staat ook wat leuks Italiaans spul tussen. Zeker uniek in nederland!

http://www.mangallo.org/foro/fernando-crespo/garaje-manuel-ferreira-t3292.html
Nu is mijn spaans niet zo heel goed. Maar deze collectie is van 1 persoon. En wat een collectie zeg! Dit is niet meer normaal.

Ferrari GTO, Ferrari Daytona, Lamborghini Miura, Lamborghini Countach. Om maar wat te noemen!

evdzwet
14-02-2011, 16:38

http://www.mangallo.org/foro/fernando-crespo/garaje-manuel-ferreira-t3292.html
Nu is mijn spaans niet zo heel goed. Maar deze collectie is van 1 persoon. En wat een collectie zeg! Dit is niet meer normaal.

Ferrari GTO, Ferrari Daytona, Lamborghini Miura, Lamborghini Countach. Om maar wat te noemen!

De eerste locatie ga ik in april eens bekijken. De tweede vind ik maar vreemd. Er staat ontzettend veel verschillende karakters door elkaar heen. Niet mijn type verzameling. Is er trouwens ook bekend of de GTO een echte is of een hele goede replica?

Berg
14-02-2011, 17:16
Volgens mij is het een kopietje. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar iemand die op dát niveau auto's verzameld, gaat niet zijn garage vol zetten met 328's en Testarossa's.
Is toch echt van een ander kaliber.

ook_gek
14-02-2011, 17:42
Ik heb echt geen idee. Maar er staat wel meer speciaal spul tussen. Maar waarom zal een eigenaar van een 250GTO niet een Testarossa kunnen hebben?

Er zijn genoeg andere verzamelaars die hele exclusieve auto's hebben staan in een zelfde collectie waar een andere "goedkope" oldtimer staat.

Een bekende verzamelaar heeft ook naast zijn Enzo,bugatti EB110SS en een Zonda een Testarossa staan. Dat was zijn eerste Ferrari die hij samen met een goede vriend gekocht heeft. Staat ook niet in vergelijking tot de rest van zijn verzameling.

430driver
14-02-2011, 18:05
Holy s**t...da's een SE30.

.

wist je dat niet?????

wesleyruytrmn
14-02-2011, 18:24

Een van de eigenaren van deze mooie plek is ook member hier! Zo zie je maar weer eens wie hier allemaal komt!! Is het niet gaaf!

Berg
14-02-2011, 19:02
Ik heb echt geen idee. Maar er staat wel meer speciaal spul tussen. Maar waarom zal een eigenaar van een 250GTO niet een Testarossa kunnen hebben?

Er zijn genoeg andere verzamelaars die hele exclusieve auto's hebben staan in een zelfde collectie waar een andere "goedkope" oldtimer staat.

Een bekende verzamelaar heeft ook naast zijn Enzo,bugatti EB110SS en een Zonda een Testarossa staan. Dat was zijn eerste Ferrari die hij samen met een goede vriend gekocht heeft. Staat ook niet in vergelijking tot de rest van zijn verzameling.

Kijk voor de grap nog even naar het lijstje van Ralph Lauren. Wellicht had-ie ook nog wel ergens een Testarossa staan, voor huis- tuin- en keukengebruik, maar niet in die collectie. En zo zijn er wel meer. Bardinon, bekent van z'n Mas du Clos racebaan in z'n achtertuin, had ook niet één GTO, maar een collectie van auto's van dat soort, Kroymans had/heeft ook zoiets.

Vandaar dat ik denk dat deze GTO geen echte is. De collectie eromheen ontbreekt. Maar nogmaals, ik kan me vergissen.

.

ook_gek
15-02-2011, 13:57
Kijk voor de grap nog even naar het lijstje van Ralph Lauren. Wellicht had-ie ook nog wel ergens een Testarossa staan, voor huis- tuin- en keukengebruik, maar niet in die collectie. En zo zijn er wel meer. Bardinon, bekent van z'n Mas du Clos racebaan in z'n achtertuin, had ook niet één GTO, maar een collectie van auto's van dat soort, Kroymans had/heeft ook zoiets.

Vandaar dat ik denk dat deze GTO geen echte is. De collectie eromheen ontbreekt. Maar nogmaals, ik kan me vergissen.

tuurlijk zijn er zulke verzamelaars. Echter zijn er ook verzamelaars waar van de collectie 1 grote puinhoop door elkaar is als het gaat om dure of juist geen dure wagens.

Ik vind het alleen vreemd als je zegt dat het geen echte GTO is omdat de collectie er omheen ontbreekt.

Stel je kan echt elke auto kopen die jij wilt. Ik zal dan ook thuis komen met een Fiat 500 en een Ferrari tegelijk. :D

.

Een van de eigenaren van deze mooie plek is ook member hier! Zo zie je maar weer eens wie hier allemaal komt!! Is het niet gaaf!
Hoeveel eigenaren zijn het eigelijk van die collectie? En wel onwijs gaaf dat ze het zo neer zetten zodat er liefhebbers van kunnen genieten!

Er staat heel wat moois tussen!

Vivado Ferrari
15-02-2011, 14:08
De Bardinon, Ralph lauren, Kroymans Collecties zijn/waren niet te vergelijken met dergelijke verzamelingen als hierboven in de link getoont.

Vooral het moderne assortiment is makkelijk, mits toereikbaar, aan te komen.
Echte klassieke Ferrari's en andere klassieke exoten hebben een ander soort waarde dan een Muircelago (schrijf ik dat goed?:D) of Veyron.

Als je het kan veroorloven kun je zo een verzameling exoten aanleggen. Volgens mij niet zo moeilijk. Hadden we hier niet eerder een discussie over?

moriaan1
15-02-2011, 15:53
Er zijn er 36... dit is een nepperd!

Je hebt collecties, en je hebt verzamelingen...
Collecties zijn duurder, exclusiever, en duurt vaak decennia om samen te stellen.
Verzamelingen zijn vaak toegankelijker, makkelijker te verkrijgen en over het algemeen moderner!

Ik ben van mening dat de van Moesdijk"verzameling" niet kan worden vergeleken met Kroymans, Bardinon of Ralph lauren..
Mijn absolute voorkeur heeft Bardinon! Kroymans is niet meer, en Ralph Lauren laat zijn auto's "overrestaureren" waarmee de originaliteit en patina totaal verloren gaat.

Is trouwens wel een Nederlands ding... want in zowel duits, engels, frans, italiaans en spaans bestaat het woord verzameling niet eens..

Hans

Berg
15-02-2011, 17:22
Ik vind het alleen vreemd als je zegt dat het geen echte GTO is omdat de collectie er omheen ontbreekt.

Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat ik dat denk.

moriaan1
15-02-2011, 17:45
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat ik dat denk.

De waarde van 1 GTO is waarschijnlijk net zo hoog als de waarde van zijn huidige collectie. Daytona spider is ook geen echte..

Nicks
15-02-2011, 18:17

Collecties zijn duurder, exclusiever, en duurt vaak decennia om samen te stellen.
Verzamelingen zijn vaak toegankelijker, makkelijker te verkrijgen en over het algemeen moderner!

Ik ben van mening dat de van Moesdijk"verzameling" niet kan worden vergeleken met Kroymans, Bardinon of Ralph lauren..
Mijn absolute voorkeur heeft Bardinon! Kroymans is niet meer, en Ralph Lauren laat zijn auto's "overrestaureren" waarmee de originaliteit en patina totaal verloren gaat.

Is trouwens wel een Nederlands ding... want in zowel duits, engels, frans, italiaans en spaans bestaat het woord verzameling niet eens..

Hans

Hoe kom je daar nu weer bij ... duitse woord voor verzameling is al jaaaaaaaaaaren
Sammlung.

Berg
15-02-2011, 18:31
De waarde van 1 GTO is waarschijnlijk net zo hoog als de waarde van zijn huidige collectie.

Hoeveel schatten we? 20 miljoen Euro?

Lars T.
15-02-2011, 18:36
De "250 GTO" in de Spaanse verzameling is definitief een replica, het s/n is bekend.

Ciao,

Lars T.

Lars T.
15-02-2011, 18:40
De "250 GTO" in de Spaanse verzameling is definitief een replica, het s/n is bekend.

Ciao,

Lars T.

Nog even ter aanvulling: gebaseerd op een 250 GTE

sharknose67
15-02-2011, 20:37

Ciao,

Lars T.

Nog even ter aanvulling: gebaseerd op een 250 GTE

Dus het is wel een echte nepperd ;):D.

430driver
15-02-2011, 20:45
hier zijn alle GTO's te vinden:
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/by-serial-number/ferrari-by-serial-number/model-index-60-64/model-summary/250-gto-index/index.html

Die Spaanse GTO lijkt me geen echte....

moriaan1
15-02-2011, 20:57
Hoe kom je daar nu weer bij ... duitse woord voor verzameling is al jaaaaaaaaaaren
Sammlung.

De prijs van een 250GTO kan enorm varieren, het is sterk afhankelijk van de historie, maar voor sommige auto's is 20 miljoen een realistisch bedrag.. Bij de GTO64 moet er zelfs nog wat bij.

Duits is niet mijn beste taal... vroeger ook al niet... degene die de naamvallen verzonnen heeft ist kein Freund von mir..

Hans

sharknose67
15-02-2011, 21:12

Hans

Ook op dit vlak ben ik het niet met je eens Hans. Collectie en verzameling zijn woorden met dezelfde strekking en betekenis. Heeft niets met de waarde van het totaal of van enkele stukken te maken. Ik vind de "mindere" types er juist bijhoren. Bijvoorbeeld een 308/328 is maar een fractie waard van een 250GTO, maar is toch net zo typerend? Natuurlijk kun je met "goedkopere" modellen een grotere collectie aanleggen, maar een collectie is nu eenmaal een verzameling (en andersom).

Heb het even opgezocht:

Een collectie (Latijn: collegere, verzamelen) is dat wat ontstaat door actief te verzamelen

Deze discussie is trouwens niet helemaal nieuw:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2461

evdzwet
15-02-2011, 23:02
Duits is niet mijn beste taal... vroeger ook al niet... degene die de naamvallen verzonnen heeft ist kein Freund von mir..

Hans

Is het geen "keinen Freund"? (4de naamval) :D

ferrari1973
15-02-2011, 23:10
geen "keinen...

Lijkt me dubbel :D:D:D

evdzwet
16-02-2011, 08:51
Lijkt me dubbel :D:D:D

Wat? Zoals in witte sneeuw?

Forza!
16-02-2011, 10:01
wist je dat niet?????

Ik wist idd niet dat ie in de kreukels lag...het doet de autoliefhebber pijn :(

moriaan1
16-02-2011, 10:35
Geen idee! vriend(en)? Met sneeuw heb ik niets! Mij te koud..

Wat mij betreft is een collectie wat exclusiever dan een verzameling...
Ben maar een simpele horeca-ondernemer, de Dikke van Dalen is mij te dik!

Hans

evdzwet
16-02-2011, 10:52
Geen idee! vriend(en)? Met sneeuw heb ik niets! Mij te koud..

Hans

Eens Hans. Ik hou ook niet van dik. Ove de nuance hoef ik mij als gewone sterveling geen zorgen te maken. Ik kan me namelijk een hele mooie collectie voorstellen, bestaande uit alle varianten van 8 cilinders. Voor het totale bedrag daarvan kun je waarschijnlijk nog minder dan een halve GTO aanschaffen.

sharknose67
16-02-2011, 11:25

Vreemd dat je dan de Kroymans collectie wel als zodanig beschouwd en de v/d Moesdijk niet!! Die laatste collectie is toch grotendeels opgegaan in de eerste? Of was die van Kroymans na de overname dan ook gedegradeerd tot verzameling? Hij kwam er tenslotte wel "makkelijk" aan.

Ik heb ook de Dikke van Dale hier niet in de kast staan, maar zoek 2 tellen op internet naar de betekenis van verzameling en je krijgt zie collectie te zien.
Ik ben in ieder geval aan het verzamelen, en jij......????

Vivado Ferrari
16-02-2011, 11:30
Vreemd dat je dan de Kroymans collectie wel als zodanig beschouwd en de v/d Moesdijk niet!! Die laatste collectie is toch grotendeels opgegaan in de eerste? Of was die van Kroymans na de overname dan ook gedegradeerd tot verzameling? Hij kwam er tenslotte wel "makkelijk" aan.

Zijn die niet opgegaan in de automobielhandel? Ook een leuk woord; Automobiel Handel....

moriaan1
16-02-2011, 12:01
Zijn die niet opgegaan in de automobielhandel? Ook een leuk woord; Automobiel Handel....

klopt, alleen een paar bijzondere auto's zoals de 288GTO werden in de Kroymans collectie opgenomen. Zelfs de Enzo werd in de verkoop gedaan.

Er is een groot verschil tussen deze 2 verzamelaars.
Kroymans heeft sinds de jaren 70 mondjesmaat bijzondere auto's gekocht. Veelal met een bijzondere historie of betekenis voor het merk.
Van de Moesdijk kocht simpelweg elke nieuwe Ferrari die uitgebracht werd..
Alleen de 288GTO heeft hij van Kroymans gekocht, welke later weer terug is gegaan.

In mijn ogen is verzamelen meer dan het kopen wat er beschikbaar is.. Naast budget speelt er nog veel meer..

Van de verkoop van de Kroymanscollectie had ik overigens veel meer verwacht..
Ik denk dat er een paar (lachende) derden, (wink wink) met genoegen aan deze transactie terugdenken..

Hans

fransgoud
16-02-2011, 12:08
Ja gewoon doodzonde dat hij verkocht moest worden!!
Ik heb de 250 GTO 1x zien rijden tijdens de Ferrari Racing Days op Spa.
Was geweldig!! Jammer dat die auto niet meer in Nederlandse handen is :(
De foto;s zijn nu heel veel waard.

ook_gek
16-02-2011, 13:13
Maar mag je wel over een collectie spreken bij Kroymans?
Het was niet gekocht met eigen vermogen. Hij had de complete collectie in de leas staan via een andere BV als ik me niet vergis.

De collectie was van een bedrijf, en niet van Kroymans zelf prive. Dat is ook de reden dat de curator hier beslag op heeft weten te leggen en de hele handel heeft kunnen verkopen.

Was de collectie met prive vermogen gekocht had hij de collectie nu nog in zijn bezit gehad.

fransgoud
16-02-2011, 13:19
Ja was het maar zo geweest.

moriaan1
16-02-2011, 13:29
Maar mag je wel over een collectie spreken bij Kroymans?
Het was niet gekocht met eigen vermogen. Hij had de complete collectie in de leas staan via een andere BV als ik me niet vergis.

De collectie was van een bedrijf, en niet van Kroymans zelf prive. Dat is ook de reden dat de curator hier beslag op heeft weten te leggen en de hele handel heeft kunnen verkopen.

Was de collectie met prive vermogen gekocht had hij de collectie nu nog in zijn bezit gehad.

De collectie was met eigen vermogen prive gefinancierd!
Op een later moment is het een bedrijfsonderdeel geworden zodat Kroymans meer onderpand had om de holding te expanderen. Ik denk dat dat een van de dingen is waar Kroymans achteraf erg veel spijt van heeft.. In de jaren 70 en 80 waren de prijzen voor klassiekers nog redelijk betaalbaar. Juist in die tijd zijn de meeste auto's gekocht..
Iemand hier het boek gelezen? Dat geeft wellicht meer helderheid..

De meeste grote collecties zijn uit prive-vermogen gefinancierd, de centjes komen daarentegen meestal uit de ondernemingen van de desbetreffende verzamelaar.
Jon Shirley=microsoft Bardinon= luxe tassen e.d. Jack Setton=Pioneer audio Nick Mason=pinkfloyd Bamford= JCB tractors enz. enz.

Hans

Hans

fransgoud
16-02-2011, 13:38
Ja ik heb het boek gelezen. Vind wel heel bizar om te lezen.
De bedrijven zijn ook omver gegaan door van die ego-trippers die aan het roer van de diverse bedrijven kwamen.

wpbekker
16-02-2011, 14:44
Het boek ook gelezen. Met name het stuk over de ondergang is fascinerend om te lezen. Alsof je een legpuzzel probeert op te tillen die dan in 1000 stukjes tussen je vingers uiteen valt. Lag er maar een stevige plank onder...

sharknose67
16-02-2011, 16:23
In mijn ogen is verzamelen meer dan het kopen wat er beschikbaar is.. Naast budget speelt er nog veel meer..
Hans

Nou, dan zal ik Louwman maar even op de hoogte stellen dat hij slechts een verzameling heeft en geen collectie. Er staat immers ook een opengewerkte Prius tussen al die andere modellen. Dat is zelfs niet eens kopen wat er beschikbaar is, maar gewoon van de band plukken uit eigen fabriek. Dat is ongeveer net zoiets als een 328 naast een 250GTO.

In mijn ogen is een collectie een collectie, of 'ie nou uit louter historische automobielen bestaat, heel gemeleerd is of dat 'ie alleen uit modernere modellen bestaat.

fransgoud
16-02-2011, 16:44
Ben ik met je eens Ed.

mavanhaasteren
16-02-2011, 17:19
Ed ik ben het ook helemaal met je eens.

430driver
16-02-2011, 17:30
heerlijke discussie! Voor mij is een verzameling een collectie en v.v.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Collectie Heren, hier de betekenis van collectie

Vivado Ferrari
16-02-2011, 17:35
Dit was toch een Collectie? Kijk dan toch eens wat mooi, Heren!

Maximus
16-02-2011, 17:36
+1 Ed.

Mijn persoonlijke "favorietjes" zijn ook zeer divers. De eerder genoemde Fiat 500 zou zeker ook in mijn garage staan als ik er de euro's voor had. Mogelijk vergezeld door een 599 GTO en een 599 GTB HGTE.

430driver
16-02-2011, 18:50
De Obrist collectie was zo geweldig dat Enzop ooit zei bij zijn bezoek:
Hier staan de auto's die ik eigenlijk nooit zelf weg had willen doen......

mavanhaasteren
16-02-2011, 19:14

geweldige verzameling ;)

sharknose67
16-02-2011, 21:51

Op zeker mooi!!! Een prachtige collectie oldies, daar gaat elk Ferrari-hart toch sneller van kloppen?

wpbekker
16-02-2011, 23:04
De Obrist collectie was zo geweldig dat Enzop ooit zei bij zijn bezoek:
Hier staan de auto's die ik eigenlijk nooit zelf weg had willen doen......

Dit is de collectie Mas du Clos van Pierre Bardinon (zie het bescheiden kopje bovenaan het artikel ;) ), tentoongesteld op L'hommage du Cartier in Parijs, midden jaren tachtig. De Obrist collectie met onder andere 330 P4 0856 (Nu Lawrence Stroll, Canada) en 250 GTO 3869 GT (ex-David Clarke, nu Giorgio Perfetti) is ontmanteld omdat Obrist aan lager wal raakte. Ferrari zei het inderdaad wel over déze collectie op de foto.

bertdeboer340
23-02-2011, 20:49

Ooit een bezoek gebracht aan het museum waar deze collectie normaal gesproken staat.. Alle tijd om alles rustig te bekijken. Helaas helaas was fotograferen verboden.

430driver
23-02-2011, 21:40
Dit is de collectie Mas du Clos van Pierre Bardinon (zie het bescheiden kopje bovenaan het artikel ;) ), tentoongesteld op L'hommage du Cartier in Parijs, midden jaren tachtig. De Obrist collectie met onder andere 330 P4 0856 (Nu Lawrence Stroll, Canada) en 250 GTO 3869 GT (ex-David Clarke, nu Giorgio Perfetti) is ontmanteld omdat Obrist aan lager wal raakte. Ferrari zei het inderdaad wel over déze collectie op de foto.

Dat weet ik natuurlijk ook: staat er immers met grote letters boven...:D:D:D
de mas Du clos verzameling was ook erg geweldig! Heb m zelf jammer genoeg nog nooit kunnen bekijken......

Mijn post was puur ook een opmerking over het feit dat naast deze Bardinon collectie de obrist verzameling ook z'n weerga niet kende......vandaar....

mtange
27-02-2011, 21:00
Voor de liefhebbers van de Ralph Lauren collectie, in april zullen 17 van zijn auto's de oversteek richting Europa maken.
Van 28 april tot 28 augustus kun je deze bekijken in Parijs in het Musée des Arts Décoratifs onder de noemer: "The Art of the Automobile: Masterpieces from the Ralph Lauren Collection".

Onder andere te zien:
- Ferrari 375 PLUS (1954)
- Ferrari 250 TESTA ROSSA (1958)
- Ferrari 250 LM (1964)
- Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Scaglietti (1960)
- Ferrari 250 GTO (1962)

Dino2400
07-03-2011, 11:17
Het boek(je) uitgegeven door Albert Obrist omtrent zijn collectie:
.

Hugo
07-03-2011, 21:11
Met Peter Vann foto's.... een echte kunstenaar!

wesleyruytrmn
07-03-2011, 21:16
Voor de liefhebbers van de Ralph Lauren collectie, in april zullen 17 van zijn auto's de oversteek richting Europa maken.
Van 28 april tot 28 augustus kun je deze bekijken in Parijs in het Musée des Arts Décoratifs onder de noemer: "The Art of the Automobile: Masterpieces from the Ralph Lauren Collection".

Onder andere te zien:
- Ferrari 375 PLUS (1954)
- Ferrari 250 TESTA ROSSA (1958)
- Ferrari 250 LM (1964)
- Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Scaglietti (1960)
- Ferrari 250 GTO (1962)

Jongens...ik ben 28 en 29 april in Parijs!! Ik weet wel waar ik even langsga!

sharknose67
07-03-2011, 21:46
Jongens...ik ben 28 en 29 april in Parijs!! Ik weet wel waar ik even langsga!

Veeeel foto's maken hoor Wesley, als dat mag tenminste. In ieder geval veel plezier daar, vergeet je de andere bezienswaardigheden niet?? :D

wesleyruytrmn
07-03-2011, 21:55
Veeeel foto's maken hoor Wesley, als dat mag tenminste. In ieder geval veel plezier daar, vergeet je de andere bezienswaardigheden niet?? :D

Ineke vroeg aan mij wat we allemaal moeten zien in Parijs. Ik heb een top 3:

1. Eiffeltoren
2. Musée des Arts Décoratifs
3. Ferrari Store op Champs Elysees

Nee hoor, maak jullie niet druk. Pas als we tijd over hebben gaan we naar punt 2 en 3. Dat doe ik Ineke echt niet aan! Er is zoveel moois in Parijs!!

evdzwet
07-03-2011, 22:44
Nee hoor, maak jullie niet druk. Pas als we tijd over hebben gaan we naar punt 2 en 3. Dat doe ik Ineke echt niet aan! Er is zoveel moois in Parijs!!

Ik maak me wel druk! Wie heeft er nou de broek aan :D Ze leest toch niet mee of zo.

mavanhaasteren
07-03-2011, 22:46
Ineke vroeg aan mij wat we allemaal moeten zien in Parijs. Ik heb een top 3:

1. Eiffeltoren
2. Musée des Arts Décoratifs
3. Ferrari Store op Champs Elysees

die eerste 2 blijven nog wel een tijdje staan hoor :D:D
zou toch echt kijken om bij de collectie langs te gaan nu het kan

dcpixels
08-03-2011, 00:08
Ik maak me wel druk! Wie heeft er nou de broek aan :D Ze leest toch niet mee of zo.

Misschien heeft ze wel een spy-account.

Ik maak me ook druk: of tientallen mede-forumleden diep teleurstellen of alleen Ineke!? :D:D:D En anders blijven jullie iets langer.
Boek nog een paar nachtjes extra, Wes. :p:D

Hugo
08-03-2011, 21:42
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je niet mag fotograferen.. maar ste ldat het lukt vergeet deze 3 dan niet!!

BENTLEY BLOWER, 1929
This car was designed by W.O. Bentley, but it was Sir Hilary Birkin, one of the “Bentley Boys” (a group of British gentlemen, all of them drivers and lovers of fast cars) which led Bentley to equip it with a compressor, hence its nickname “Blower.” With massive bodywork embellished with the English flag, the Bentley Blower was created for a single purpose: to win races. This is the car Ian Fleming chose for James Bond 007 in his first novels.

MERCEDES-BENZ SSK «Comte Trossi», 1930 _ With its shark profile, the design of this Mercedes-Benz can be attributed to the talent of its owner, Italian aristocrat Count Carlo Felice Trossi, also a racing driver. The SSK is the archetype of the Mercedes of the 1920s, dominated by its colossal bonnet encompassing more than half of its length, with the radiator projecting out front as a windbreaker and exhaust pipes stemming from the sides.

BUGATTI 57 SC ATLANTIC COUPÉ, 1938
This is one of only four models ever built, and today only two are left. This fantastic car has visible seams and round-headed rivets running the length of its spine and mudguards. Power and speed are suggested by its doors cut out of the roof and ellipsoidal windows taken from the aeronautics register.