PDA

View Full Version : Vakanties in Italië

nofear02
08-02-2007, 23:27
Ooit op vakantie geweest in Italië: vertel er eens wat over! Waar ben je geweest, wat heb je allemaal gezien? Waar sliep je, ging je met de auto, wat voor één, etc.

Iedereen mag van zijn reis een aparte draad maken! Dan kan iedereen op díe reis reageren in die draad.

Denk om een juiste titel als je je eigen reis-draadje maakt

nofear02
10-03-2008, 05:28
Hierbij even een landkaartje...

en.. een handig hulpmiddel als je met pech ergens staat en geen boekje ned-italiaans bij je hebt... :D

.

mavanhaasteren
10-03-2008, 07:06
jah is heel leuk asl je langs de kant staat met een lekke band en in je boekje niet staat wat band is in het italiaans :(
weet ik uit ervarin

nofear02
19-03-2008, 22:42
In een van de nieuwsdraden had ik dit neergezet:

......you want war? than it is war!' maar dat werd nog weggedaan als 'typisch italiaans gedrag': erg verongelukt en emotioneel en theatraal als hen 'onrecht' wordt aan gedaan (wel mooi om te zien zoiets :D *).

* moet ik eens een keer iets over vertellen.

toen we bij de Ferrari Finali Mondiali waren op Mugello, ging ik aan het eind van de dag naar die parkeerplaats onderaan dat bergje, waar dus iedereen vanaf onderen omhoog de berg op moest om weg te komen. Allemaal tegelijk. Ik stond daar halverwege om te flyeren. Prachtig punt, want men reed stapvoets, als men al reed, en de scooters en motoren en voetgangers wurmden zich tussen de auto's door omhoog, allemaal door elkaar. Wat ik daar allemaal gezien heb... ik had het op moeten nemen. Nog beter dan een speelfilm. Een trafficjam met totale chaos, in Italie, zoals het waarschijnlijk alleen daar kan. Toeteren, gasgeven, schreeuwen, klagen, door elkaar heen rijden, gebarentaal, handen omhoog, en vooral veel, heel veel theater! Man-man-man wat een volk :D. Wat een opgewonden standjes toch :D. Het is een 'energiek', gepassioneerd volkje hoor :D. Rijdt er een man van een jaar een 45 op zijn scootertje, per ongeluk, met misschien 3 km per uur, tegen het achterbeen aan/ op de hak, van een voetganger voor hem, omdat ie niet zit op te letten, omdat ie van mij een flyer ging krijgen (wilde met rechts mijn flyer aanpakken, en kon dus net niet remmen). nou-nou-nou, dat ging van kwaad tot erger zeg. De voetganger keert zich met een ruk om en zegt wat, scooterist doet verongelukt iets van sorry, vond het vervelend, maar voor de voetganger blijkbaar niet ''sorry'' genoeg, die zegt er iets over, en die man zegt rustig iets terug, en hij gaat nog ff verder, waardoor de scooterist pissed wordt, zal wel in de trant geweest zijn van ''ja, nou, ik zei toch sorry! '' en vervolgens ook boos wordt. heb met verbaaaaaazing staan te kijken, 1,5 meter naast me. Voetganger: 5 a 6 keer omdraaien, na telkens slechts weer slechts 1 stap gedaan te hebben, en die gebarentaal joh, die handen, en die gezichtsuitdrukkingen, stem, en de hele lichaamstaal. Leek me niet handig me erin te mengen als buitenlander door te zeggen; hee, hij zei toch sorry! wat zeur je nou verder, maar was een prachtig schouwspel. Italianen jongens, sjonge-jonge-jonge....:D.

.

Gilles027
20-03-2008, 19:30
toen we bij de Ferrari Finali Mondiali waren op Mugello, ging ik aan het eind van de dag naar die parkeerplaats onderaan dat bergje, waar dus iedereen vanaf onderen omhoog de berg op moest om weg te komen.
...
wat zeur je nou verder, maar was een prachtig schouwspel. Italianen jongens, sjonge-jonge-jonge....:D.

Dat ondervind ik regelmatig van die taferelen, het is hier de karakter van de mensen, heb ik in het begin veel last mee gehad, om hun te begrijpen en hoe ze reageren, ik dacht dikwijls om terug naar Belgie te keren, maar te trots om het te doen en nu doe ik het zelfde als hun, met maten natuurlijk, op de weg zal ik het niet doen, maar op het werk laat ik mij niet op de kop sch.......n, ik zeg hun dikwijls dat in het noorden de mensen vriendelijker en rustiger zijn dan hier, maar ja ik ben er aan gewoon geworden

.

nofear02
20-03-2008, 19:47
..... van die taferelen, het is hier de karakter van de mensen, heb ik in het begin veel last mee gehad, om hun te begrijpen en hoe ze reageren, ik dacht dikwijls om terug naar Belgie te keren, maar te trots om het te doen.... .dat is een hele openhartige en eerlijke antwoord Enzo! vind ik tof van u. uiteindelijk heeft u het tóch gered daarzo! da's extra knap!

Gilles027
21-03-2008, 17:32
dat is een hele openhartige en eerlijke antwoord Enzo! vind ik tof van u. uiteindelijk heeft u het tóch gered daarzo! da's extra knap!

Mijn vrienden uit de Club, zouden mij uitgelachen hebben ahahahaha en gezegd hebben "al terug, je bent snel terug" maar heb een zeer sterke karakter, maar soms heb ik mojelijke momenten als ik aan mijn kinderen en klijnkinderen en natuurlijk mijn vrienden denk

nofear02
21-03-2008, 19:58
Mijn vrienden uit de Club, zouden mij uitgelachen hebben ahahahaha en gezegd hebben "al terug, je bent snel terug" maar heb een zeer sterke karakter, maar soms heb ik mojelijke momenten als ik aan mijn kinderen en klijnkinderen en natuurlijk mijn vrienden denkvolkomen begrijpelijk! niks om u voor te schamen. we zijn allemaal mensen, geen machines! :)

Gilles027
21-03-2008, 20:56
volkomen begrijpelijk! niks om u voor te schamen. we zijn allemaal mensen, geen machines! :)

Zeker niet en ze weten het

MullerG
01-04-2008, 20:39
Ik ben afgelopen jaar in Italie op vakantie geweest. In die vakantie zijn mijn vader en ik een dagje naar de Lamborghini fabriek geweest.

Verslag van die dag + foto's is te bekijken op:

http://www.autogespot.com/categorie/13/item/408/bezoek_aan_de_lamborghini_fabriek/

Helaas was het te ver voor ons om vanaf ons verblijfadres die vakantie naar de Ferrari fabriek te rijden.

Gilles027
01-04-2008, 21:13
Ik ben afgelopen jaar in Italie op vakantie geweest. In die vakantie zijn mijn vader en ik een dagje naar de Lamborghini fabriek geweest.

Verslag van die dag + foto's is te bekijken op:

http://www.autogespot.com/categorie/13/item/408/bezoek_aan_de_lamborghini_fabriek/

Helaas was het te ver voor ons om vanaf ons verblijfadres die vakantie naar de Ferrari fabriek te rijden.

Snap het niet dat je wel bij Lamborgini langs gaat en bij Ferrari niet, het is maar een sc.....i van elkaar af

Rol@nd
26-06-2008, 10:21
Ik ben van de zomer in de buurt bij Modena en Maranello. Dus uiteraard wil ik dan (met wat mede-enthousiastelingen) naar de/een Ferrari-fabriek gaan kijken. Maar naar welke moet ik gaan? Ik hoor verhalen dat er een fabriek is, waar alleen de 599 te zien is en waar je alleen op afspraak een rondleiding kan krijgen, maar ik hoor ook dat er een fabriek is waar je gewoon naar toe kunt gaan en naar binnen kunt. Wie kan dit ophelderen?

nofear02
26-06-2008, 10:31
Ik ben van de zomer in de buurt bij Modena en Maranello. Dus uiteraard wil ik dan (met wat mede-enthousiastelingen) naar de/een Ferrari-fabriek gaan kijken. Maar naar welke moet ik gaan? Ik hoor verhalen dat er een fabriek is, waar alleen de 599 te zien is en waar je alleen op afspraak een rondleiding kan krijgen, maar ik hoor ook dat er een fabriek is waar je gewoon naar toe kunt gaan en naar binnen kunt. Wie kan dit ophelderen?Nou ik weet niet hoe je hier aan komt Roland, maar bezoek aan DE fabriek in Maranello kan je vergeten, dat gaat alleen nog op uitnodiging van een officiele F-verdeler en heeel soms via een officiele F-club. Als 'gewone' eigenaar kom je niet binnen. Een aparte fabriek waar de 599 wordt gemaakt is er niet. 'een andere fabriek' ook niet. er is maar 1 fabriek. In modena heb je Maserati.

Johannus
26-06-2008, 10:40
nee, bij Ferrari kom je inderdaad niet zomaar binnen, wel was het altijd zo dat je in de ontvangsthal kon komen, maar daar staat vaak maar 1 of 2 modellen.

Verder zit in de buurt van modena ook de Pagani Fabriek, daar schijn je wel zo naar binnen te kunnen en rond te mogen lopen, maarja, das nog geen F he :(

Dino2400
26-06-2008, 12:22
. Een aparte fabriek waar de 599 wordt gemaakt is er niet. 'een andere fabriek' ook niet. er is maar 1 fabriek. In modena heb je Maserati.

Tenzij je het Gestione Sportiva als aparte fabriek beschouwd zouden er 2 fabrieken zijn. GS is de raceafdeling en daar worden oa de F1 Ferrari´s gebouwd... Onnodig te zeggen dat je daar dus heeelemaal nooit inkomt... Bedrijfsspionage e.d. hihi!

Maar wees gerust! In en om Modena en Maranello zijn er GENOEG dingen te zien en te beleven waarbij Ferrari een grote rol speelt...

nofear02
26-06-2008, 13:53
...Maar wees gerust! In en om Modena en Maranello zijn er GENOEG dingen te zien en te beleven waarbij Ferrari een grote rol speelt...zelfs iets simpels als een pizza eten bij die pizzeria aan die weg die naar de poort van fiorano gaat is al leuk (vooral om 21u 's avonds :)). het interieur; foto's van ms en zo. michael, erik, vin, mark, hoe heette die tent?

mtange
26-06-2008, 14:17
zelfs iets simpels als een pizza eten bij die pizzeria aan die weg die naar de poort van fiorano gaat is al leuk (vooral om 21u 's avonds :)). het interieur; foto's van ms en zo. michael, erik, vin, mark, hoe heette die tent?
De naam weet ik niet meer, maar je moet eens een Pizza Michael Schumacher daar bestellen!!

edit: volgens mij is het Pizzeria Piedigrotta.

Rol@nd
26-06-2008, 14:24
Maar is er daar in de buurt dan geen fabriek waar je een kijkje kunt nemen? Of een F-museum?

Johannus
26-06-2008, 14:33
edit: volgens mij is het Pizzeria Piedigrotta.

Dat klopt, die zit inderdaad in het verlengde van de weg die naar fiorano loopt...

Aangegeven met de blauwe stip op de kaart. De rode stip is de ingangspoort van Fiorano. Bij de Gele stip (linksboven in de hoek) is een ideale plek om over Fiorano heen te kijken, zeker als ze ergens mee aan het testen zijn, kun je vanaf die plek goed kijken, daar staan namelijk alleen van die heras-hekken en geen begroeing of muren o.i.d.

Als je wil lkan ik nog wel wat kaartjes van maranello voorzien van leuke plekjes/info?

Johannus
26-06-2008, 14:40
Maranello

Geel = spotplek Fiorano (3x)
Blauw = Pizzeria
Rood = Toegangspoort Fiorano
Groen = Galaria Ferrari
Paars = Gestione Sportiva (toeganspoort F1-Fabriek)
Bruin = Hoofdpoort Fabriek met ertegenover de Ferrari-store
Zwart = Windtunnel
Oranje = De secundaire Fabriekspoort, waar wel alle actie is (op een doordeweekse dag komt er om de 5 min. een wagen uit)
Wit = Geweldig parkje, aan de kant van de fabriek waar de test-modellen vaak staan de afscherming daar is niet met een Betonnen muur, maar met hekken met groen gaas, hier zitten wat gaten in, waardoor je vaak naar binnen kunt kijken/fotograferen...

Het rode gearceerde gedeelte is het Fabrieksterrein, rondom afgezet met hoge betonnen muren.

Verder zijn er nog verschillende kleine F-winkeltjes, cafetjes en een Body-shop e.d.

Hier heb je trouwens nog een lijst met adressen, ook van enzo's geboortehuis en de Ferrari-familie graftombe in modena zelf:
http://www.nwrfca.org/faq/factory.html

Johannus
26-06-2008, 15:17
Even wat fotosbij de beschreven punten

Eerste twee foto's: Spotplekken bij Fiorano, zoals je ziet kun je aardig dichtbij komen...
Derde foto: Toegangspoort Fiorano
Vierde foto: Galeria Ferrari
Vijfde Foto: Gestione Sportiva

Johannus
26-06-2008, 15:21
eerste foto: Hoofdpoort Fabriek (bij de meeste wel bekend eem ik aan ;) )
tweede foto: Aantal test-wagens bij de windtunnel (ligt ook een soort baantje voor de windtunnel)
derde foto: De Fabriekspoort waar de hele tijd wagens uit komen :D
laatste foto: De California, zoals hij er in september vorig jaar nog uitzag, gefotografeerd vanuit het parkje (aangegeven met de witte stip)

Zo, nou zou je de meeste/leukste/belangrijkste dingen in Maranello wel moeten kunnen vinden denk ik ;)

nofear02
26-06-2008, 15:24
Maar is er daar in de buurt dan geen fabriek waar je een kijkje kunt nemen? Of een F-museum?Ja, The Galleria natuurlijk! Zie de draad daarover op deze site (ff via ''search'' doen)

nofear02
26-06-2008, 15:28
Fantastisch gedaan Johan! Hulde!

Je vergeet wel wat:
- Toni Auto, naast de fabriek
- Zanasi
- is Ferrari Village nog wat? staat misschien ook altijd wel wat leuks?
- Cavallino restaurant. MOET je even wat gegeten of gedronken hebben
- waar zit scaglietti?

Die pizzeria; inderdaad, daar ja, effe verder dan dat andere toegangshek naar Fiorano.
Dat was een behoorlijke pizza idd Michael. En ook helemaal niet heet hé? :D:D

Johannus
26-06-2008, 15:51
Je vergeet wel wat:
Ja inderdaad, even voor de volledigheid dan, nieuwe kaart want de kleurtjes waren een beetje op...

Zanassi is op de hoek van de straat bij de toegangspoort naar fiorano (Rode stip - foto 1 en 2)
Cavalino is op de kruising met de Hoofpoort en de Ferrari-Store (Groene stip - foto 3)
Toni-auto zit inderdaad naast de fabriek (Gele stip - foto 4)
Scaglietti zit, geloof ik, bij de blauwe stip, aan de andere kant van de grote weg dus...
Ik geloof dat ik daar een gebouw heb zien staan met Carrasoria Scaglietti, maar dat weet ik niet 100% zeker.

.

mavanhaasteren
26-06-2008, 18:49
- waar zit scaglietti?

Scaglietti zit in Modena aan de rand van de stad, daar dicht bij zit ook nog een Ferrari dealer

meer info zie deze draad
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1242&highlight=scaglietti

en dit is de route vanaf Maranello
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&geocode=2468029086130785294,44.635001,10.960379&time=&date=&ttype=&saddr=Via+Ottorino+Respighi+%4044.635001,+10.96037 9&daddr=44.530428,10.860479&mra=mi&mrsp=0,1&sz=16&sll=44.531713,10.859041&sspn=0.010539,0.015063&ie=UTF8&ll=44.576285,10.910797&spn=0.168498,0.241013&t=k&z=12&om=1

Johannus
26-06-2008, 20:09
hmmm, dan zit er bij het blauwe stipje een andere carresorie bouwer dus... Weet iemand toevallig welke, of is dit misschien nog een gebouw van Ferrari zelf dan, want ik weet zeker dat ik daar een gebouw heb zien liggen met Ferrari-logo en iets van Carresoria ofzo erop.

Overigens zeker eens de moeite waard om bij mijn volgende trip in Maranello te gaan bezoeken dan, Scaglietti. Dankje vor de route :D

mtange
27-06-2008, 16:29
Je hebt ook nog de afdeling van de F1 Clienti, die zit volgens mij in de Via Alberto Ascari, ik denk het gebouw met de twee rode daken. Vanaf de voorkant zie je er niks bijzonders aan, maar ik liep er eens voorbij toen er net een deur open stond, waar binnen een aantal F1 auto's stonden. Maar volgens mij hebben ze daar liever niet dat je naar binnen kijkt, de deur ging namelijk weer vrij snel dicht!
Ik moet er nog een foto van hebben, zal die nog even opzoeken.

Johannus
27-06-2008, 16:48
Je hebt ook nog de afdeling van de F1 Clienti, die zit volgens mij in de Via Alberto Ascari,
...
Ik moet er nog een foto van hebben, zal die nog even opzoeken.

In die straat zit ook de team Clienti F1 van Ferrari, waar ze de motoren maken voor de andere teams

Maar ik ben wel erg benieuwd naar jou foto van die Clienti F1, is dat zoiets al dat vin gepost had?
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=40275&postcount=599
;)

Verder had ik bij de fabriek zelf ook nog wat scheuren in het beton gevonden die wel grappig/interressant waren :D

nofear02
18-07-2009, 00:55
oppassen!

http://www.nu.nl/algemeen/2043518/nederlanders-massaal-beboet-door-italiaanse-politie.html