View Full Version : Op bezoek in Maranello
v-barchetta
17-09-2007, 00:41
Afgelopen zomer ben ik voor het eerst in het mekka van Ferrari liefhebbers geweest MARANELLO!!
In Maranello is echt alles Ferrari, Ferrari en nog eens Ferrari. Geweldig dus!!!
Ik heb hier diverse foto's genomen; Binnen het museum en in de omgeving van Maranello zelf.
Wellicht is 1 van jullie hier ook geweest en heb je net als ik wat leuke foto's die je met ons wilt delen
v-barchetta
17-09-2007, 00:44
Gaaf
v-barchetta
17-09-2007, 00:45
Leuk
v-barchetta
17-09-2007, 00:47
Nog steeds in het museum
v-barchetta
17-09-2007, 00:48
Mooie F1 auto's uit diverse racejaren
v-barchetta
17-09-2007, 00:50
En ook in Maranello zelf was het 1 groot feest!!
v-barchetta
17-09-2007, 00:52
Nog een paar dan...
v-barchetta
17-09-2007, 00:54
En deze stond er ook nog!!! Ook Lambo-eigenaren ontkomen er niet aan, zie hier een Lamborghini Countach 5000 QV van een Duitser! Deze Lambo kwam ik een paar dagen later nog tegen in Pisa
nofear02
17-09-2007, 07:06
Prachtig VinK. Altijd heerlijk om te zien. Jij hebt je goed vermaakt zeg! En als je er voor het eerst ben dan val je helemaaaal in een warm bad :D. Leuke foto's. Ook veel buiten op straat dus. Je hebt je ogen goed de ksote gegeven. Wanneer was het dat je er was?
Ben je ook nog in de F-store geweest, en bij F-village
Vivado Ferrari
17-09-2007, 18:09
Mooie foto's Vin! Dat moet een mooie vakantie zijn geweest!
Wil je zelf nog meer foto's zien? Kijk eens op de volgende thread;
[url]http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=520[/url
Prachtige foto's Vin! :) Dat zal ook wel een mooie vakantie geweest zijn.
Er staan veel auto's in het museum die er ook waren tijdens het 60 jarige bestaan in Maranello. Ik zie op sommige zelfs nog de toegangsstickers zitten
Vivado Ferrari
17-09-2007, 19:56
Wel gaaf dat er ook gewoon Ferrari's staan van klanten. Zo is, bijvoorbeeld, de gele Dino 206S met groene neus van Carlos Monteverde en de Ferrari GTO van Brandon Wang. Mooi dat ze deze daar showen!:
nofear02
17-09-2007, 21:09
Zo is, bijvoorbeeld, de gele Dino 206S met groene neus van Carlos Monteverde heey! :
Vivado Ferrari
17-09-2007, 22:57
heey! :D
Jaah Robert, die ken je wel he?;
nofear02
17-09-2007, 23:18
Jaah Robert, die ken je wel he?;)
Wel eens van gehoord ja, ergens....:D :D. Maar waar ook weer.... :confused:....
Oh ja! in de 1e bladzijde van mijn garantieboekje van de 328! :D :D
nofear02
17-09-2007, 23:27
Na, al vaak toegezegd; nou eerst eens in orde gemaakt; de 1e bladzijde van mijn boekje. Na 7 jaar vermissing alsnog boven water gekomen.
v-barchetta
18-09-2007, 00:56
Hey allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. Ik heb daar i.d.d. echt een superdag gehad!:D
Ik wist helemaal niet dat er gewoon F's tussen stonden van prive eigenaren, dat maakt het extra leuk dat betekend dat de collectie nogal gewisseld wordt!
Ik raad echt iedereen aan om eens naar Maranello te gaan is absoluut de moeite waard, zelfs mijn vriendin vond het leuk (is totaal geen auto liefhebber... :p
Forza-Stef
20-09-2007, 11:18
Ik was afgelopen zomer ook op reis naar Italië.
Verblijfplaats was Rimini, dus zo'n 160 km van Maranello.
Ik kon het natuurlijk niet laten om naar Maranello te gaan.
De trein genomen richting Piacenza. Ik hoefde niet over te stappen, er was een rechtstreekse verbinding naar Modena.
Dan begint het. Je komt het grote treinstation uit (er is nog een kleiner ook) Voor het station is er een perronneke of 3 met bussen die rondrijden in Modena zelf. Neem daar gewoon ne chauffeur bij zijn kraag en vraag welke bus naar het grote busstation rijd. Die bus zet bijna alle 10 minuten aan. Aangekomen in het grote busstation heb je perron 2 nodig. Dat zijn grote blauwe bussen. Daar vertrekt er ieder uur een bus richting maranello. Let wel dit is zo in de zomerperiode, in de winterperiode maar om de 2h. Je vraagt de chauffeur u te verwittigen wanneer je in maranello centrum aankomt dat je dicht bij de fabriek en de galeria zit. Eens aangekomen wijst alles zichzelf uit, zorg dat je een klein plannetje hebt en je komt er wel.
Prijs ticket trein was € 7,40 heen € 7,40 terug.
Prijs bus bus naar bus was € 0,50 heen € 0,50 terug.
Prijs grote bus was € 5,00 voor 2 personen heen en terug.
Ik heb dezelfde tentoonstelling gezien als V-Barchetta.
Het museum kom je binnen voor € 12,00 p.p.
Fabriek kom je niet binnen
En op fiorano was niemand aan het rijden.
In Maranello wel 3 F430 tegengekomen die een ritje aan het doen waren
430driver
21-09-2007, 09:44
leuk veerhaal stef, ik ben 10 jaar geleden in Maranello geweest (ook tijdens vakantie in Italie natuurlijk haha), alleen ik ben daar nog niet één F tegen gekomen.....ja ééntje op weg daar naartoe, maar ter plekke niet één!
Ik had wel weer het geluk dat Nicola Larini aan het testen was op Fiorano: wat een belevenis is dat: dat F1 gegil galmend tegen de gebouwen aldaar.
Ga binnenkort heeeeeeeeeeel misschien nog even kijken, want we gaan met een man of vier naar Mugello 27 28 oktober dus wellicht maandag nog snel even naar Maranello, maar dat moeten we nog even bekijken
ferrari10flrb
07-02-2008, 09:25
Aankomende zomer naar Italie, Gardameer en dus vanzelfsprekend ook naar Maranello. Verheug me er nu al op en heb al slapeloze nachten :-)
Zijn de Ferrari modellen in Maranello een beetje betaalbaar? Of word je hier juist op zijn Italiaans nog weer "extra een poot uitgedraait" ;-) ;-
RedmondialTCab
07-02-2008, 09:41
Wat mij opviel was dat er in de Galleria Ferrari ook modellen verkocht werden van het merk IXO , die in Nederland niet te krijgen zijn....!!!
Ik heb er toen 2 kunnen bemachtigen
En ik ga half Mei 2008 weer kijken !!!!! :D:D:D:D:
beemer_007
18-04-2008, 19:42
Bezoekje aan ... op 15 - 16 april 2008.
beemer_007
18-04-2008, 19:43
...
Leuk Chris! Aan de eerste foto te zien, ben je ook op het fabrieksterrein geweest? Ook nog een rondleiding gehad en alles van dichtbij mogen bekijken in de fabriek? Moet een mooie ervaring geweest zijn dan! :)
Heb je de F430 Spider ook al zien staan, of zijn ze daar nog niet aan begonnen?
beemer_007
18-04-2008, 20:12
Leuk Chris! Aan de eerste foto te zien, ben je ook op het fabrieksterrein geweest? Ook nog een rondleiding gehad en alles van dichtbij mogen bekijken in de fabriek? Moet een mooie ervaring geweest zijn dan! :)
Heb je de F430 Spider ook al zien staan, of zijn ze daar nog niet aan begonnen?
De foto's zijn gemaakt door Danny-M, hij is geweest samen met onze F-eigenaar uit de familie, ik kon niet mee. We werden uitgenodigd voor slechts 2 personen. Jammer !
Ze zijn inderdaad in de F-fabriek geweest, en ook het circuit bezocht en de galleria.
Ik hoop er zelf ook wel eens naar toe te gaan.
Grtz
Chris
Vivado Ferrari
18-04-2008, 20:17
Leuke plaatjes uit Maranello! Geweldig!:)
ferrari10flrb
21-04-2008, 09:52
Kan niet wachten tot juli, dan mag ik ook naar Maranello!!!!!
Wij zijn in 2006 in maranello geweest. Zeker de moeite waard!
nog even een fotootje uit Maranello....
ferrari10flrb
06-08-2008, 16:36
Ook de afgelopen vakantie in Maranello geweest. Ik zie op de eerste foto's van dit topic uit 2007 dat er heel wat meer interessante Ferrari's in de Galleria staan dan toen ik er onlangs was. :(
Gilles027
06-08-2008, 22:36
in de galleria Ferrari worden om 6 manden wagens verandert, daar dat er altij wat verschillende Ferrari te zien zijn
ferrari10flrb
07-08-2008, 11:56
in de galleria Ferrari worden om 6 manden wagens verandert, daar dat er altij wat verschillende Ferrari te zien zijn
Tja, had al z'on vermoeden. Was er dan zeker op een verkeerd moment.......
berrie355
05-07-2010, 20:22
Gaan of zijn er nog leden in Maranello het weekend van 23 t/m 26 juli??
pkiewiet
23-07-2010, 15:09
Ben maandag teruggekomen van 2 wkn Italie.
1 week toscane en 1 week lago Maggiore.
Natuurlijk een bezoek gepland naar Maranello.
Langs de fabriekspoorten gelopen, GTO's zien rijden, Alle F winkeltjes bezocht, in de Galleria geweest, Auto Toni bezocht, bij Fiorano staan te loeren en "praatjesmakers" aangehoord.
Hierbij enkele foto's
pkiewiet
23-07-2010, 15:11
2
pkiewiet
23-07-2010, 15:15
3.
De Enzo stond bij Pagani achter de schuur....
sharknose67
23-07-2010, 16:54
Mooie foto's Pascal, bedankt voor het posten!! Jullie hebben vast genoten, vooral van de praatjesmaker :D:D:D. Als alles goed gaat ga ik in oktober en dan mag ik ook aan de andere kant van de slagboom kijken.
Moet zeker de moeite waard geweest zijn!
Was dit je eerste keer Maranello of er al eerder geweest?
Een Enzo bij Pagani, apart.. Van een klant?
wesleyruytrmn
23-07-2010, 20:02
Mooie foto's Pascal! Kan ik meteen Ineke weer een beetje laten zien waar we naar toe gaan. Handig bankje in de galleria ook ;)
Mooie foto's Pascal, bedankt voor het posten!! Jullie hebben vast genoten, vooral van de praatjesmaker :D:D:D. Als alles goed gaat ga ik in oktober en dan mag ik ook aan de andere kant van de slagboom kijken.
Hoe heb je dat geregeld Ed ??
sharknose67
23-07-2010, 20:08
Hoe heb je dat geregeld Ed ??
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=110804&postcount=245
wesleyruytrmn
23-07-2010, 20:27
Pascal, heb jij nog een Ferrari gehuurd daar? Ik ben erg benieuwd waar ik terecht kan en wat ongeveer de kosten. Klopt het dat bij F.K ook een 360 CS stond??
dcpixels
23-07-2010, 20:30
Pascal, bedankt voor je mooie fotoverslag. Zo te zien hebben jullie twee bijzonder mooie weken achter de rug.
430driver
23-07-2010, 20:57
Ben je ook Binnen geweest bij Toni? Gaaf he hoe alle onderdelen daar liggen opgestapeld! Geweldig!
Idd gave foto's pascal!
Pascal, wat een leuk bezoek aan Maranello. Als je daar rond loopt tussen al die Ferrari gadget winkels wordt je hebberig terwijl in de zomer periode er wel heel veel Ferrari's aldaar paraderen, zelfs uit Musselkanaal!!
pkiewiet
24-07-2010, 08:34
Ja er zou ook een 360 CS moeten staan, deze was alleen verhuurd toen ik er was.
De prijzen van Pitlane weet ik zo niet, reken wel op 100 euro voor 10 min.
Bij Warm-Up, naast de Galleria was vanaf 60 euro voor 10 min= 360 Spider en oplopend naar 120 euro voor 10 min 458....
Heb het niet gedaan, Jessica vond het zonde van het geld( is maar goed dat er iemand op me let haha).
Ben ook bij Toni binnen geweest, maar het was om ongeveer 12.30 dus ze wilden gaan sluiten.
Stond zeker moois binnen, 250 LM, 348 TB, 575, 250 GTE en MG TF (2004)!
Menno, ik ben helaas niet met de F er heen geweest, maar heerlijk in mn MG ZT ( rijd wel zo prettig over de autobahn en is zeker zo snel).
Maar eh, met F sticker achterop, dat dan weer wel.
Pascal
430driver
24-07-2010, 09:06
Gaaf man! Gewoon effe een 250 LM gezien bij Toni. Werkt Emanuelle daar nog?
pkiewiet
24-07-2010, 09:12
Gaaf man! Gewoon effe een 250 LM gezien bij Toni. Werkt Emanuelle daar nog?
Geen idee, ik heb verder ook niemand gesproken en ben maar 3-4 min binnen geweest.
Heb nog wel even om een papieren vloermat gevraagd( zo'n vieze voetending voor de monteurs) stond Auto Toni op met adres etc, leuk voor aan de garagemuur.
430driver
24-07-2010, 09:29
inderdaad leuk joh! Ben je daar voor het eerst geweest? Ik wel: in 2007.
We gingen toen met z'n vijven naar de F F M in Mugello en zijn 's avonds langs Toni geweest nog even.....was echt gaaf!
berrie355
27-07-2010, 09:29
Er is zeker de 360CS, die is van een vriend van me.
Zelf ben ik er afgelopen weekend geweest en heb alle modellen in de verhuur in Maranello gereden wat natuurlijk erg gaaf was.
(de Stradale, de California, de Scuderia en de 458 Italia.)
Mochten mensen van hier, daar een Ferrari willen huren, neem dan contact op. Ik kan je fikse kortingen bezorgen.
En mocht je gewoon info willen, heb ik alle prijzen voor je.
Ja er zou ook een 360 CS moeten staan, deze was alleen verhuurd toen ik er was.
De prijzen van Pitlane weet ik zo niet, reken wel op 100 euro voor 10 min.
Bij Warm-Up, naast de Galleria was vanaf 60 euro voor 10 min= 360 Spider en oplopend naar 120 euro voor 10 min 458....
Heb het niet gedaan, Jessica vond het zonde van het geld( is maar goed dat er iemand op me let haha).
Ben ook bij Toni binnen geweest, maar het was om ongeveer 12.30 dus ze wilden gaan sluiten.
Stond zeker moois binnen, 250 LM, 348 TB, 575, 250 GTE en MG TF (2004)!
Menno, ik ben helaas niet met de F er heen geweest, maar heerlijk in mn MG ZT ( rijd wel zo prettig over de autobahn en is zeker zo snel).
Maar eh, met F sticker achterop, dat dan weer wel.
Pascal
pkiewiet
27-07-2010, 17:58
Berrie, ik zag jouw kaartje nog hangen bij Warm-up.
Heb je bij Warm Up of Pitlane gereden?
Ik had de link ook al gelegd dat jij bekend bent daar bij pitlane, omdat ik de CS met jouw 355 op een foto heb zien staan, ergens...
Pascal
cvdzijden
27-07-2010, 20:35
Er is zeker de 360CS, die is van een vriend van me.
Zelf ben ik er afgelopen weekend geweest en heb alle modellen in de verhuur in Maranello gereden wat natuurlijk erg gaaf was.
(de Stradale, de California, de Scuderia en de 458 Italia.)
Mochten mensen van hier, daar een Ferrari willen huren, neem dan contact op. Ik kan je fikse kortingen bezorgen.
En mocht je gewoon info willen, heb ik alle prijzen voor je.
Ja, dat klopt ;) Wij doen het samen met Feike Berrie. Heb wel is wat van je gehoord. Wij hebben die gele F355 GTS, misschien wel is gezien. We zijn zoals je weet pas begonnen in Italie en het loopt net. Veel tegenslagen gehad met kenteken etc. Hebben hem zelf paar dagen hier gehad, maar moest dus echt weg naar Italie :(
Zo rijdt die nu rond:
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364826072010222829
Zo was die hier:
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364803052010203545
Eind volgende week voor het eerst kijken daar, ben er zelf nooit geweest, zal de foto's hier wel neerzetten :)
berrie355
28-07-2010, 09:21
Ik ben bij beide bedrijven geweest.
Voor samenwerking met mijn bedrijf hier.
Binnenkort staat de gehele lijst op mijn website.
Ik kon het beste uit de weg bij Warm-Up en heb daar ook alle modellen gereden.
De 360CS natuurlijk bij Feike Leistra en die staat momenteel op het terrein van PitLane.
Het bedrijf met de 360 hoort echter niet bij PitLane en heet zelf, Prestige Cars.
Ik zal nog wat fotootjes posten van de auto's.
Berrie, ik zag jouw kaartje nog hangen bij Warm-up.
Heb je bij Warm Up of Pitlane gereden?
Ik had de link ook al gelegd dat jij bekend bent daar bij pitlane, omdat ik de CS met jouw 355 op een foto heb zien staan, ergens...
Pascal
berrie355
28-07-2010, 09:30
Enkele foto's van de F's die je zelf kunt sturen in Maranello
berrie355
28-07-2010, 09:33
Nog een paar.
Trouwens ook nog in de oranje Murcielago gezeten daar.
In zo'n ding zie je werkelijk niets.
Bang om op snelheid in te halen. Naar mijn mening levensgevaarlijk dat spul.
geen foto van.
430driver
28-07-2010, 18:32
Tjonge jonge jonge: wat is die CS toch een lekker ding!
Tjonge jonge jonge: wat is die CS toch een lekker ding!
Een van de weinige lekkere dingen die, wanneer de mond open gaat, nog lekkerder wordt ;)
430driver
28-07-2010, 18:50
precies mijn gedachte! Waarom denk je dat dit filmpje bij mij op Hyves staat......
http://www.youtube.com/watch?v=ZHI8cYIc9X0&feature=player_embedded
pkiewiet
28-07-2010, 20:30
Zie ik daar nu op een foto, dat er schade zit aan de California-Rechtsvoor
Breng hem volgende week maar, ik heb nog wel een gaatje in mn planning....
Pascal
cvdzijden
28-07-2010, 21:58
Nog een paar.
Trouwens ook nog in de oranje Murcielago gezeten daar.
In zo'n ding zie je werkelijk niets.
Bang om op snelheid in te halen. Naar mijn mening levensgevaarlijk dat spul.
geen foto van.
Bedankt voor de foto's, leuk om te zien! Maar jij gaat daar ook met een auto beginnen begrijp ik? :D
berrie355
29-07-2010, 18:00
Nee, ik zou daar eigenlijk afgelopen jaar beginnen samen met de eigenaar van de 360CS.
We hadden zelfs al een pand en toen we daar wat gingen regelen ketste dat pandje in één keer af, het was vergeven aan een ander. (Echt Italiaans).
Daarna is degene van de 360CS toch daar naar toe gegaan en begonnen.
Door allerlei regelveranderingen vanuit de gemeente is het er alleen niet makkelijker op geworden. Ook zijn er allerlei verbouwingen in de planning bij de parkeerplaats van de Galleria.
Nu kunnen mensen bij mij de trip er naartoe boeken, het hotel, en dus ook het Ferrari rijden daar. Of los van elkaar.
Dan de vraag van PKIEWIET,
Er zit inderdaad een lelijke schade aan de California rechtsvoor.
Dat kwam doordat er iemand bij het stoplicht net iets te dichtbij naast kwam staan.
geen fout dus van de klant die op dat moment reed in de California
Bedankt voor de foto's, leuk om te zien! Maar jij gaat daar ook met een auto beginnen begrijp ik? :D
Nee, ik zou daar eigenlijk afgelopen jaar beginnen samen met de eigenaar van de 360CS.
We hadden zelfs al een pand en toen we daar wat gingen regelen ketste dat pandje in één keer af, het was vergeven aan een ander. (Echt Italiaans).
Daarna is degene van de 360CS toch daar naar toe gegaan en begonnen.
Door allerlei regelveranderingen vanuit de gemeente is het er alleen niet makkelijker op geworden. Ook zijn er allerlei verbouwingen in de planning bij de parkeerplaats van de Galleria.
Nu kunnen mensen bij mij de trip er naartoe boeken, het hotel, en dus ook het Ferrari rijden daar. Of los van elkaar.
Dan de vraag van PKIEWIET,
Er zit inderdaad een lelijke schade aan de California rechtsvoor.
Dat kwam doordat er iemand bij het stoplicht net iets te dichtbij naast kwam staan.
geen fout dus van de klant die op dat moment reed in de California
Ik heb deze zomer ook even met de eigenaar van die 360 stradale staan praten.
Hij heeft een garage in Nederland en in Italie een pandje in Marenello.
Alleen zijn pand ligt wat verstopt dus huurt hij zich uit aan dat andere bedrijf.
De eigenaar is ook een Nederlander en heeft tot vorigjaar met zijn auto bij Warm-up gereden. Het rijden is vrij prijzig en dan ben je ook nog is verantwoordelijk voor evt schades. Zo vertelde hij dat er een gat in de weg zat en iemand een rekening kreeg voor 2 velgen met banden. tjing tjing, duur ritje.
Dan maar even kweilen bij de geluid van al die Ferrari's en Lambo's
Het museum bezoeken en genieten in de shops.
Kost achteraf ook een hoop geld met al die mooie Ferrari modellen en acc.
Wauw die 599XX ziet er goed uit! Het gaan naar Maranello hoop ik binnen nu en 2 jaar ook te doen. Ben heeel benieuwd naar de Galeria, ondanks dat de collectie wijzigt zie je toch telkens weer prachtige Ferrari's :)
Gilles027
31-07-2010, 19:15
Wauw die 599XX ziet er goed uit! Het gaan naar Maranello hoop ik binnen nu en 2 jaar ook te doen. Ben heeel benieuwd naar de Galeria, ondanks dat de collectie wijzigt zie je toch telkens weer prachtige Ferrari's :)
De kans om naar Maranello te gaan is er binnekort met de Scuderia Ferrai Club Genk dit op zaterdag 16 oktober 2010 zie link
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=110804#post110804
De kans om naar Maranello te gaan is er binnekort met de Scuderia Ferrai Club Genk dit op zaterdag 16 oktober 2010 zie link
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=110804#post110804
Ben helaas geen lid van SFC Genk en ik kan dan ook niet. Plan dit voor het moment dat ik een baan heb en een leuke leaseauto om er naar toe te rijden ;)
berrie355
01-08-2010, 00:15
Eerste gedeelte van je verhaal klopt.
Echter die andere Nederlander is daar geen eigenaar van wat dan ook, maar is gewoon in loondienst bij PitLane en was dat een tijdje geleden bij Warm-Up.
Ik heb deze zomer ook even met de eigenaar van die 360 stradale staan praten.
Hij heeft een garage in Nederland en in Italie een pandje in Marenello.
Alleen zijn pand ligt wat verstopt dus huurt hij zich uit aan dat andere bedrijf.
De eigenaar is ook een Nederlander en heeft tot vorigjaar met zijn auto bij Warm-up gereden. Het rijden is vrij prijzig en dan ben je ook nog is verantwoordelijk voor evt schades. Zo vertelde hij dat er een gat in de weg zat en iemand een rekening kreeg voor 2 velgen met banden. tjing tjing, duur ritje.
Dan maar even kweilen bij de geluid van al die Ferrari's en Lambo's
Het museum bezoeken en genieten in de shops.
Kost achteraf ook een hoop geld met al die mooie Ferrari modellen en acc.
Dit is wat ze aanbieden bij Warm-up
Dit is wat ze aanbieden bij Pit-lane
Hier wat foto's van het museum
Hier wat foto's van het museum
berrie355
02-08-2010, 13:14
Dit is wat ze aanbieden bij Warm-up
Klopt niet helemaal.
De 355 op de foto is de privé auto van de eigenaar van Warm-Up en is niet bedoeld voor de verhuur.
De Lamborghini is ook geen onderdeel van de te huren auto's zover ik weet.
(Ik ben er vorige week geweest, weet jij iets nieuws?? Ik heb hier van de eigenaar niets van gehoord.)
Bij Pitlane staat ook niet de oranje Murcielago, maar kan wel via hun gehuurd worden geloof ik.
Normaliter staat deze bij Giovanni en hij staat bij de winkel HorseLine, om de hoek van Warm-Up. Die heeft verder ook een 430, ik geloof een spider.
Verder is de 458 Italia van Pitlane in het weekend dat ik er was tegen de muur omhoog gereden (letterlijk) en is daar dus niet meer.
Op het ogenblik rijden ze daar alleen met de California, de 360 CS (ingehuurd) en de 208 Turbo. Verder kun je daar op verzoek wel ook een 430 rijden, die halen ze dan elders vandaan.
berrie355
02-08-2010, 13:14
wel mooie foto's rayman
En, fijne vakantie gehad Maarten? Is het nog een verhaal waard, of heb je alleen maar liggen zonnen en lekker eten? :D
Ja, Wim, we hebben een paar mooie dagen achter de rug. Veel gedaan, veel gezien en lekker gegeten. Het weer was niet helemaal je-van-het maar we hebben het zeker niet slecht gehad. ;) Op de heen reis, 3x een California, 1x 456 en een 430 Scuderia gespot. Wel opvallend was dat geen van de modellen rood was. In Zwitserland zelf nog gespot: 2x 599, 2x F430, 1x Scuderia, 1x Dino 308 GT4, 1x Testarossa, 1x F355 en nog 2 328 GTB's. Ook nog een uitstapje gemaakt naar Maranello in de hoop weer een leuke spot scoop vast te leggen, maar helaas... Uiteraard wel de galleria ingeweest waar we onder andere de 599XX eens van dichtbij konden bekijken. Wat een stoere bak is dat zeg! Bij warm up nog even naar wat mooie schaalmodellen staan kijken en buiten nog even plaats genomen in een aardig model van Ferrari. (zie foto) Buiten hebben we nog een 599 GTO gespot die op weg was naar Fiorano. Op Fiorano reden er nog 2 458 Italia's en 2 599 GTB's. De 599 GTO hebben we geen ronden zien rijden jammer genoeg. Wel een mooi dagje uit! :D
.
wesleyruytrmn
09-08-2010, 20:00
Klinkt goed Maarten!! Heerlijk F reisje achter de rug.
Ik ben zelf 24 en 25 augustus in Maranello! Daarna post ik hier wel wat foto's!
Ik heb ook 3 Ferrari's gereserveerd om te gaan rijden in Maranello. Ik ga in de California rijden, met Ineke achterin, ik ga een rondje 360 CS doen en een rondje in de 458 Italia!!
Ga een heerlijke tijd tegemoet!!
430driver
09-08-2010, 20:32
kost een paar centen denk, of niet?
wesleyruytrmn
09-08-2010, 20:37
kost een paar centen denk, of niet?
Ach ja, maar dan heb je wel wat. Heb wel korting gekregen van Berrie, maar het blijft veel geld! Het is wel een onvergetelijke belevenis!
430driver
09-08-2010, 20:52
dat snap ik! Met een F....ehh 3 door maranello......ON-BE-TAAL-BAAR! Gaaf man!
wesleyruytrmn
09-08-2010, 21:02
dat snap ik! Met een F....ehh 3 door maranello......ON-BE-TAAL-BAAR! Gaaf man!
Dat bedoel ik!! Krijg ook bij 1 ritje een dvd, kan nog kiezen tussen Cali en 458. Zit nu ineens te denken...Ineke kan ook filmen achterin die Cali!! :D:D
Beetje dit effect, http://www.youtube.com/watch?v=9DZzGSxlKzk maar dan langer en in een 458!!!
430driver
09-08-2010, 21:26
hmmmm....saai om naar te kijken ;) :D
berrie355
09-08-2010, 22:51
Slim Wesley. Doe je goed. Ineke filmen.
Zit nu ineens te denken...Ineke kan ook filmen achterin die Cali!! :D:D
Beetje dit effect, http://www.youtube.com/watch?v=9DZzGSxlKzk maar dan langer en in een 458!!!
.
Klinkt goed Maarten!! Heerlijk F reisje achter de rug.
Ik ben zelf 24 en 25 augustus in Maranello! Daarna post ik hier wel wat foto's!
Ik heb ook 3 Ferrari's gereserveerd om te gaan rijden in Maranello. Ik ga in de California rijden, met Ineke achterin, ik ga een rondje 360 CS doen en een rondje in de 458 Italia!!
Ga een heerlijke tijd tegemoet!!
Wow Wesley! Netjes! :D Ben heel benieuwd naar je verhalen.
Hoop zelf over een dik jaartje ook naar Maranello te gaan, anders twee maar dan denk ik toch dat ik ook wel een stukje Ferrari rijden wil doen. Gaaf man! :D
Ik heb vandaag ook super nieuws gehad , heb vorige week met een prijsvraag uit het blad Formule1.nl meegedaan en wat denk je ik ben 1 van de 5 gelukkige winnaars die van 20 tm 22 September mee mogen naar jawel de FERRARI en BBS fabrieken.
Je wilt niet weten wat voor grote smile ik op mijn gezicht heb staan, helemaal super gewoon .
Ik heb vandaag ook super nieuws gehad , heb vorige week met een prijsvraag uit het blad Formule1.nl meegedaan en wat denk je ik ben 1 van de 5 gelukkige winnaars die van 20 tm 22 September mee mogen naar jawel de FERRARI en BBS fabrieken.
Je wilt niet weten wat voor grote smile ik op mijn gezicht heb staan, helemaal super gewoon .
Gefeliciteerd man, hartstikke leuk. Zou zelf ook wel willen, maar moet nog even wachten totdat mijn vaste partner oud genoeg is.
Dankje wel , ik zag het staan in het blad ik dacht ik doe gewoon mee ( doe ik anders bijna nooit ) en dan ben ik ook nog 1 van de 5 gelukkige .
WAUW! :D
Van harte! :D
mavanhaasteren
18-08-2010, 21:25
Zo dat zijn de leuke prijzen om te winnen. wel kijken voor ons voor waar mogelijk foto's he :D:D
Zo dat zijn de leuke prijzen om te winnen. wel kijken voor ons voor waar mogelijk foto's he :D:D
Tuurlijk worden er indien moegelijk foto's gemaakt er gaan ook een journalist en een fotograaf mee van het blad Formule1.nl dus er zullen zeker foto's gemaakt worden.
berrie355
19-08-2010, 21:56
D'r zijn ergere dingen om te winnen toch?
Van harte joh en onwijs veel plezier.
Vivado Ferrari
20-08-2010, 07:35
Lees het net, Bas! Geweldig man! Dit is echt jouw jaar, wat Ferrari betreft!;)
D'r zijn ergere dingen om te winnen toch?
Van harte joh en onwijs veel plezier.
Er zijn zeker ergere dingen om te winnen , ik heb er super veel zin in .
Lees het net, Bas! Geweldig man! Dit is echt jouw jaar, wat Ferrari betreft!;)
Idd ik heb sinds dat ik lid ben van FCN en F-chat ( volgens mij rond November 2009 ) al veel mooie Ferrari momenten meegemaakt maar dit is toch wel het hoogtepunt ,ik wil er nu al heen haha.
Nogmaals iedereen bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties.
dcpixels
20-08-2010, 11:16
Bas, wat een mazzel heb jij! Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prijs.
Vivado Ferrari
20-08-2010, 15:29
Idd ik heb sinds dat ik lid ben van FCN en F-chat ( volgens mij rond November 2009 ) al veel mooie Ferrari momenten meegemaakt maar dit is toch wel het hoogtepunt ,ik wil er nu al heen haha.
Nogmaals iedereen bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties.
Leuk man!
ferrafetish
20-08-2010, 15:44
Bas, leuk man, gefeliciteerd. Als ik tijd had had ik met je meegegaan, als je bodyguard of zo. :)
sharknose67
20-08-2010, 16:38
Van harte met deze mooie prijs Bas. Jij gaat vast heel veel slaap tekort komen de komende maand :D:D. Heel veel plezier in ieder geval, en niet teveel verklappen hè als je terugkomt ;).
Bas, leuk man, gefeliciteerd. Als ik tijd had had ik met je meegegaan, als je bodyguard of zo. :)
Bedankt, jammer dat je geen tijd hebt ( misschien ) volgende keer beter dus moet ik verder zoeken naar iemand als bodyguard.
Van harte met deze mooie prijs Bas. Jij gaat vast heel veel slaap tekort komen de komende maand :D:D. Heel veel plezier in ieder geval, en niet teveel verklappen hè als je terugkomt ;).
Jij ook bedankt , idd tot nu toe kan ik nog goed slapen maar dat zal echt wel minder worden tegen die tijd maar ik bedenk maar dat het voor een goed doel is .
Oja dat is waar ook he jij gaat toch in Oktober ??
Het zal niet meevallen om niet te veel te verklappen maar ik doe mijn best haha
wesleyruytrmn
24-08-2010, 14:35
Zo, mijn eerste 2 ritjes zitten erop!Onbeschrijfelijk zo gaaf!!later uitgebreid verslag.wil alleen even melden dat het huren tot nu toe allemaal perfect geregeld is, waarvoor dank Berrie! Kwam 2 uur later echter nog even langs bij Warm up, had een rijder na mij de spiegel kapot gereden!! Wat een stommerd! Ik heb hier 200 foto's geschoten, dus dat zit wel snor. Hebben ook een tour gehad op Fiorano, heel gaaf, zelfs een rondje over het circuit met de bus.was helaas alleen verboden foto's te maken!
pkiewiet
24-08-2010, 20:10
He jongen perfect.
Geniet er maar van, je hebt maar 1x je eerste honymoon.
Vergeet Ineke niet he, dankzij haar ben je daar nu.
Pascal
Geweldig Wesley! Genieten met volle teugen! Ik ben benieuwd naar je foto's. :D
berrie355
25-08-2010, 09:53
Blij dat te horen Wesley.
Geniet er nog van.
Ben benieuwd naar je foto's.
Ik ben weer terug van Italie om daar de F-fabriek en BBS fabriek ( ligt in Duitsland ) en omgeving te bezoeken die ik via een prijsvraag had gewonnen ( zoals jullie denk ik nog wel weten ).
Wat is het gaaf om in de fabriek rond te lopen ik kreeg echt kippenvel toen ik de deur doorging om binnen te komen het is tenslotte toch heilige grond.
Ik zal van de week wat mooie plaatjes uitzoeken die ik hier dan op de site zal zetten.
dcpixels
22-09-2010, 20:51
Ik zal van de week wat mooie plaatjes uitzoeken die ik hier dan op de site zal zetten.
Ik ben reuze benieuwd naar je foto's Bas. Mocht je in de fabriek ook fotograferen?
Dat mocht absoluut niet , dat was wel jammer maargoed dat zijn de regels.
dcpixels
22-09-2010, 21:04
Dat mocht absoluut niet , dat was wel jammer maargoed dat zijn de regels.
Daar was ik al bang voor. Maar maakt jouw bezoek eraan wel zeer exclusief.
Daar was ik al bang voor. Maar maakt jouw bezoek eraan wel zeer exclusief.
Doordat er veel mensen dat tegen mij hebben gezegt dringt het nu pas echt tot me door dat ik echt geluk heb gehad dat ik die prijs gewonnen heb.
dcpixels
22-09-2010, 21:27
BTW, mooie profielfoto. :p;):D
BTW, mooie profielfoto. :p;):D
Bedankt haha
sharknose67
22-09-2010, 23:56
Ben heel benieuwd naar je verhaal en bijbehorende foto's!!! Kan me voorstellen dat het binnengaan van de fabriek je een speciaal gevoel geeft. Dat is tenslotte niet voor iedereen weggelegd, zeker niet gratis zoals jij lucky devil ;).
Ben heel benieuwd naar je verhaal en bijbehorende foto's!!! Kan me voorstellen dat het binnengaan van de fabriek je een speciaal gevoel geeft. Dat is tenslotte niet voor iedereen weggelegd, zeker niet gratis zoals jij lucky devil ;).
Het verhaal en de foto's komen dit weekend op F-chat dan heb ik het minder druk dus nog ff geduld .
Maar ok al moet je er voor betalen dan vind ik het nog zeker de moeite waard.
fransgoud
23-09-2010, 20:21
Ik ben weer terug van Italie om daar de F-fabriek en BBS fabriek ( ligt in Duitsland ) en omgeving te bezoeken die ik via een prijsvraag had gewonnen ( zoals jullie denk ik nog wel weten ).
Wat is het gaaf om in de fabriek rond te lopen ik kreeg echt kippenvel toen ik de deur doorging om binnen te komen het is tenslotte toch heilige grond.
Ben ook erg benieuwd Bas!!! :)
Foto 1 : het hotel tegenover de fabriek.
Foto 2 : hiermee werden we naar de fabriek vervoert voor de rondleiding.
Foto 3 : de windtunnel.
Foto 4 en 5 : deze auto's stonden achter de fabriek op een afgesloten terrein.
Deze 5 foto's zijn gemaakt tussen de Galleria Ferrari en Warm up Maranello.
Deze 5 zijn gemaakt in de Galleria Ferrari
Ook in Galleria Ferrari gemaakt
De laatste foto , bij dit restaurant ( tegenover de fabriek ) heeft zoals ze zeggen Enzo Ferrari regelmatig gegeten, wat je daar zeker te weten goed kunt.
Er mochten helaas geen foto's gemaakt worden in de fabriek .
En Sharknose ( Ed ) ik hoop dat ik je zo nog niet te veel hebt laten zien , zodat je in Oktober nog genoeg te kijken hebt daar in Maranello.
De volgende keer dat we elkaar zien wil ik graag weten wat jij er van vond.
sharknose67
25-09-2010, 01:21
En Sharknose ( Ed ) ik hoop dat ik je zo nog niet te veel hebt laten zien , zodat je in Oktober nog genoeg te kijken hebt daar in Maranello.
De volgende keer dat we elkaar zien wil ik graag weten wat jij er van vond.
Was maar een grapje hoor Bas ;):D. Van mij mag je deze draad helemaal volgooien met foto's!! Ik geniet toch wel over 3 weken. Hopelijk zien we elkaar de 31e oktober tijdens Houten, kunnen we effe bijpraten.
Trouwens, die zwarte 575 met die rode velgen vind ik nou niet echt mooi (zachtjes uitgedrukt :)).
Was maar een grapje hoor Bas ;):D. Van mij mag je deze draad helemaal volgooien met foto's!! Ik geniet toch wel over 3 weken. Hopelijk zien we elkaar de 31e oktober tijdens Houten, kunnen we effe bijpraten.
Trouwens, die zwarte 575 met die rode velgen vind ik nou niet echt mooi (zachtjes uitgedrukt :)).
Ok , ja ik heb nog wel meer foto's maar dat zijn van auto's die ik hier al meer heb gezien .
Het is zeker genieten daar , ik ben daar 100% zeker van .
Welke datums ben je in Maranello ?
Ik moet ff kijken of ik de 31ste kan maar als ik kan praten we zeker ff bij .
Ja die 575 vond ik ook niet mooi , maar toch ff een foto van gemaakt voor de liefhebbers .
sharknose67
25-09-2010, 14:45
Welke datums ben je in Maranello ?
Ik moet ff kijken of ik de 31ste kan maar als ik kan praten we zeker ff bij .
Over 3 weken is het (eindelijk) zo ver!!!
Veel plezier daar maar dat komt wel goed , oja voor zo ver ik het nu kan zien ben ik de 31ste in Houten
Hoi Bas,
Ook ik ben er in oktober bij in Maranello.
Onderstaand het programma voor die dagen.
Vrijdag 15 oktober 2010 :
08h00 : vertrek vanuit Charleroi Airport;
09h40 : aankomst in Bologna Airport;
12h30 : middagmaal in Ristorante Cacciatori (op wandelafstand van ons hotel);
15h00 : bezoek aan museum Righini (hier staat de 815 Auto Avio Costruzioni of allereerste Ferrari)
18h00 : degustatie van kazen en aceti balsamici in omgeving Hotel Arthur;
20h30 : avondeten in Ristorante Da Pasticcino (de zaakvoerder is jarenlang de chef-kok geweest van het Ferrari F1-Team, nadien voor Benetton F1 en Prost F1);
Overnachting in hotel Arthur.
Zaterdag 16 oktober 2010 :
Tussen 7h30 – 9h30 : ontbijt in hotel Arthur;
10 h00 : bezoek aan museum Galleria Ferrari – shopping;
13h00 : middagmaal in de refter van de Ferrari-fabrieken;
14h30 : bezoek aan Ferrari-fabrieken;
16h00 – 19h00 : vrije namiddag voor shopping;
20h30 : avondeten in Ristorante Agriturismo Villa di Là (de typische Emiliaanse keuken);
Overnachting in hotel Arthur.
Zondag 17 oktober 2010 :
Tussen 07h00 – 08h00 : ontbijt in hotel Arthur;
08h00 : vertrek naar luchthaven;
10h05 : vertrek vlucht vanuit Bologna Airport;
11h45 : aankomst in Charleroi Airport.
Heb er erg veel zin in, ben er trouwens de 31e in Houten ook bij kunnen we nog wat napraten over het fabrieksbezoek.
Mooi programma jongens , jullie komen de tijd wel door .
Ik had er ook veel zin in en ik kan je zeggen het is zo voorbij.
Dat napraten doen we zeker , als ik niet kan laat ik het zeker weten.
fransgoud
25-09-2010, 20:27
gave pics bas!!!
jutenjul
24-03-2012, 18:29
ben deze week drie dagen in Italie geweest
twee in Milaan en natuurlijk in Maranello
eerst de foto's van Milaan
Michel.
jutenjul
24-03-2012, 18:31
Millaan 2
jutenjul
24-03-2012, 18:33
Milaan en op weg naar Maranello
je komt nog eens wat tegen in de huur C3
jutenjul
24-03-2012, 18:37
de fabrieks tour gedaan
met een voledige ronde Fiorano
en naar het museum geweest
jutenjul
24-03-2012, 18:38
museum 2
jutenjul
24-03-2012, 18:40
museum 3
jutenjul
24-03-2012, 18:43
museum 4
jutenjul
24-03-2012, 18:47
en als je dan een beetje rond loopt zie je dit
jutenjul
24-03-2012, 18:49
nog meer rond lopen
jutenjul
24-03-2012, 18:52
nog meer
jutenjul
24-03-2012, 18:54
nog wat
jutenjul
24-03-2012, 18:58
en er zijn bijna 20 huur F-jes waar je uit kan kiezen
je wordt er gewoon lastig gevalen door al die gasten
jutenjul
24-03-2012, 19:00
en toen kwam er opeens een TV ploeg met een McLaren
pkiewiet
24-03-2012, 19:37
en toen kwam er opeens een TV ploeg met een McLaren
Die vent met zn gebleekte bossie haar met zonnebril erin ( rood witte jas bij de mcLaren).
Is dat niet onze eerder besproken nederlandse fantast.
Deze beweerd nogal wat bijzondere ferrari's te hebben, nou het blijft bij een 98-er Passat voor hem hoor....
Ene meneer Keizer ofzo??
jutenjul
24-03-2012, 20:48
Die vent met zn gebleekte bossie haar met zonnebril erin ( rood witte jas bij de mcLaren).
Is dat niet onze eerder besproken nederlandse fantast.
Deze beweerd nogal wat bijzondere ferrari's te hebben, nou het blijft bij een 98-er Passat voor hem hoor....
Ene meneer Keizer ofzo??
klopt hij heet volgens mij Frans
achternaam weet ik niet
Michel.
moriaan1
24-03-2012, 21:11
hoe klonk dat prototype?
De eerst volgende nwe is de Enzo opvolger, en deze kenden we volgens mij nog niet...
Hans
ferrafetish
24-03-2012, 21:20
Wat was dit Michel, de opvolger van de Enzo?
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=80133&stc=1&d=1332611531
jutenjul
25-03-2012, 13:42
er kwam niet erg veel geluid uit de auto
hij reed erg langzaam voorbij
ik stond er met me rug naar toe me broer zag hem aankomen
omdat hij zo langzaam reed kon ik er nog een foto van maken
ik denk dat het een 458 variant gaat worden scuderia of zo iets
de wagen oogt erg klein
Michel.
de fabrieks tour gedaan
met een voledige ronde Fiorano
en naar het museum geweest
Mooi foto's van ongetwijfeld leuke dagen!
Mooi tripje Michel!
Zeker die scoop van de nieuwe Ferrari is gaaf! Moet je even mailen naar wat tijdschriften (Autoweek bv.), wellicht kunnen die er wat mee.
Denk zelf niet dat het een 458 variant is, dat zou wel erg overdreven gecamoufleerd zijn voor een auto die wat uiterlijk grotendeels identiek is.
Gezien de volgende foto's zou je eerder denken aan de Enzo opvolger:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=6692
Dat je iets bijzonders op de foto hebt gezet is zeker! Zo'n nieuwe Ferrari tijdens de ontwikkeling al op de foto zetten is gewoon gaaf!
Michel, je foto staat op Nu.nl: http://www.nu.nl/auto/2773493/opvolger-ferrari-enzo-gesnapt.html
Grappig!
jutenjul
27-03-2012, 15:25
na de tip van Michael heb ik hem naar autoweek gestuurd
en zie hier hij staat op nu.nl en autoweek.nl
en komt ook nog in het blad te staan
Michel.
wesleyruytrmn
27-03-2012, 17:21
na de tip van Michael heb ik hem naar autoweek gestuurd
en zie hier hij staat op nu.nl en autoweek.nl
en komt ook nog in het blad te staan
Michel.
Eeuwige roem, of kreeg je nog iets?
jutenjul
27-03-2012, 17:48
Eeuwige roem, of kreeg je nog iets?
nou ik kan nog net niet stoppen met werken van al dat geld wat ik krijg :D ( € 50.- )
Michel.
mavanhaasteren
27-03-2012, 17:55
nou ik kan nog net niet stoppen met werken van al dat geld wat ik krijg :D ( € 50.- )
Michel.
Is toch een goed betaalde vakantie kiekje ;)
Gaaf man zo'n scoop , we zien straks wel wat het nou wordt en wie er gelijk heeft (achteraf).
Arjan.
Michel.
Mooi man! Ik zie de tip-vergoeding wel verschijnen dan! ;)
Dat is nou altijd het leuke van Maranello, een beetje rond lopen en mooie Ferrari's kijken, en zo af en toe heb je eens geluk dat je nog wat nieuws tegen komt ook!
Gefeliciteerd met de plaatsing! Echt gaaf! Maak wel even een scan van het artikel he.. :)
Ik zie er alleen nog steeds geen Enzo+ in.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze nu werk gaan maken van het Millechili
concept en we dus een 'kleine' supercar gaan krijgen.
Aan het formaat te zien is ie namelijk niet echt groot...
jutenjul
28-03-2012, 07:06
ook ik zie er geen enzo opvolger in
zie ook een paar post hierboven
maar wat de autoweek er van maakt moeten ze zelf weten
Michel.
430driver
30-03-2012, 17:46
Michel.
Ik heb destijds een schaalmodel gekregen van de Mercedes A-klasse voor mijn 156 scoop....:D
bigodino
04-04-2012, 19:48
Van Autovisie kreeg ik 125 euro voor de 575 scoop. Als je het aantal nieuwe Ferrari's per jaar optelt, kun je er inderdaad geen boterham aan verdienen..:D
Van Autovisie kreeg ik 125 euro voor de 575 scoop. Als je het aantal nieuwe Ferrari's per jaar optelt, kun je er inderdaad geen boterham aan verdienen..:D
Of gewoon meer geld vragen voor de foto's ;)
jutenjul
07-04-2012, 17:34
er staat deze week een stukje in de autoweek over de scoop
Michel.
Van de week dus even op letten! Wel gaaf hoor!
Als je toevallig een scan heb.. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.