PDA

View Full Version : De kletspraat - Hoofddraad

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

nofear02
24-02-2007, 10:54
Nou brand maar los. Waar begin je eigenlijk zoiets mee? :confused: Wat je bijv zoal gedaan hebt gisteren? Of dat je een andere gewone auto gekocht hebt? Of iets leuks meegemaakt hebt. Of iets op tv gezien hebt? Nou ja, alles wat niet in eerste instantie hoofdzakelijk alleen maar over Ferrari gaat.

Enfin, Je mag hier iig met je vrindjes van dit forum praten over van alles en nog wat, koetjes en kalfjes dus, en ook alles wat gewoon slap geleuter lijkt, dat nou niet 1,2,3 thuishoort op de iets meer serieuzere Hoofddraad. En op deze draad mag dat ook totaal 'niet-F-gerelateerd' zijn

nofear02
24-02-2007, 10:59
Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen

Roger_L
24-02-2007, 11:16
Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen!

Klopt, ik heb er eentje van Hama. Heel goed ding met ingebouwde vering om getril te voorkomen. Toch worden de beelden vanuit zo'n statief erg statisch, je draait immers niet met de weg mee. Ik overweeg nog een bulletcamera onder de voorbumper te monteren, met een aansluiting voor de videocamera aan de passagierszijde. Dan kun je onder het rijden beslissen welk camerastandpunt je wil hebben, en hoef je niet te stoppen om de camera weer van je auto te halen. Nadeel is de kwaliteit van dergelijke camera's.

Voorbeeldje met Hama : http://www.youtube.com/watch?v=xKkQV9XpwI8

.

nofear02
24-02-2007, 12:19
Wow! Weljaaaaa.... meerdere camera's meteen maar! ;). Na, dat zal helemaal fraai worden ja. Maar dat ene filmpje vind ik ook al leuk hoor! Lekkere snelheidsbeleving zó op die dijk met al die bomen die voorbij flitsen. Heerlijk geluid ook hoor van die Testarossa. Mooi diep, ronkend, grommend. Nog niet zo gillend. Je hoort de ''inhoud'' van dat monster. Geweldig!

Trouwens; bram had het ook al over een Hama. Nou, dan kunnen elkaar nog wel tips geven straks! :).

<Edit: lekker weggetje roger; lekker door de polder; waar is het?!

Pterps
24-02-2007, 13:39
Klopt, ik heb er eentje van Hama. Heel goed ding met ingebouwde vering om getril te voorkomen. Toch worden de beelden vanuit zo'n statief erg statisch, je draait immers niet met de weg mee. Ik overweeg nog een bulletcamera onder de voorbumper te monteren, met een aansluiting voor de videocamera aan de passagierszijde. Dan kun je onder het rijden beslissen welk camerastandpunt je wil hebben, en hoef je niet te stoppen om de camera weer van je auto te halen. Nadeel is de kwaliteit van dergelijke camera's.

Voorbeeldje met Hama : http://www.youtube.com/watch?v=xKkQV9XpwI8

De Hama is geschikt voor video camera, die van mij alleen voor fotocamera aangezien hij niet afgeveerd is. Mooi resultaat Roger!

Voorbeeldje van een bullitcam op een seat leon, tijdens clubspecials op Zandvoort, er werd nogal wat schade gereden toen, de bullitcam bracht deze crash goed in beeld:

http://www.538.nl/~ddx/zandvoort-16juli2006/Short_with_wreck_HI.wmv

.

Huijsje
24-02-2007, 17:42
Man man man,

Die eigenaar van die peugeot zal wel balen. Zwaar naar de kl*te gereden die auto zeg! Wielen afgeknakt, voorkant helemaal in elkaar. Het beeld van die opnames vind ik trouwens zo slecht nog niet! Hoge snelheidsbeleving zo dicht boven het asfalt en nog aardig geluid ook! Op zich prachtig dat filmpje hoor! (ja, jammer van die crash dan.. voor de eigenaar tenminste ;))

@Peter, neem trouwens aan dat je dat filmpje met jouw eigen auto gemaakt hebt? Doe je dat wel vaker, zo met het KOPPELMONSTER het circuit op

Kingpin328
24-02-2007, 21:38
Ik zal beginnen: Bram; ging jij nou vandaag nog die zuignap kopen voor op je auto zodat je eens een keer een filmpje van jezelf kan maken in actie in je F? Roger; heb jij ook zo'n ding? Pterps heeft zo'n mooie van manfrotto om aan de zijkant van je wagen te kunnen bevestigen!

Ehm - ja. En dat is dus letterlijk een zuignap met kogelkop en schroefdraad, thats it! Ik ben echt een sucker voor dit soort gadgets.

Laatst voor de aardigheid al een keer een montage-zuignap op de achterruit gezet, compactcamera met postbode-elastiek erop, half uurtje laten draaien onderwijl rondtoerend. resultaat verbluffend, enige manco was de lensdop die tegen de ruit had gehangen, hoop ruis en vibraties als stoorgeluid.
Moet hier toch beter mee gaan lijkt me, voor 20 euro allicht een poging waard

Roger_L
24-02-2007, 21:49
<Edit: lekker weggetje roger; lekker door de polder; waar is het?!>

Vlak bij mij in de buurt, ca 512 meter.

Overigens....hoe snel is een Testa op 280 ? Trekt gewoon in één keer door als een locomotief, niks langzaam langzamer worden...3000 touren bij 180

http://www.youtube.com/watch?v=t1Mg10fQHlA&NR

.

nofear02
25-02-2007, 01:32
Hey, is dat niet dat filmpje van die testarossa die een paar maanden geleden in belgie te koop werd aangeboden voor 39.995? Daarvan was de toerentalmeter kapot (zoals de verkoper ook al netjes had aan gegeven) want hij staat op 3000 bij 280. Machtige film. Wat een geluid

Pterps
25-02-2007, 10:33
Man man man,

Die eigenaar van die peugeot zal wel balen. Zwaar naar de kl*te gereden die auto zeg! Wielen afgeknakt, voorkant helemaal in elkaar. Het beeld van die opnames vind ik trouwens zo slecht nog niet! Hoge snelheidsbeleving zo dicht boven het asfalt en nog aardig geluid ook! Op zich prachtig dat filmpje hoor! (ja, jammer van die crash dan.. voor de eigenaar tenminste ;))

@Peter, neem trouwens aan dat je dat filmpje met jouw eigen auto gemaakt hebt? Doe je dat wel vaker, zo met het KOPPELMONSTER het circuit op?

Dit is niet vanaf mijn eigen Leon gemaakt, ik ga normaal gesproken nooit met deze auto op het circuit, aangezien hij van de zaak is en op een circuit ben je niet verzekerd. November 2005 ben ik wel op zandvoort geweest met mijn eigen auto, ik was uitgenodigd door Racing for Holland om een dagje racelijnen te leren rijden op Zandvoort, de auto was die dag aanvullend verzekerd, echt een waanzinnige ervaring! Aan het eind van de dag nog even met een instructeur mee geweest in zijn BMW 530d Touring, het was een natte baan, dus ik heb meer door de zijruiten gekeken dan door de voorruit, echt een waanzinnige drifthoek heeft zo'n 5-serie.

Over circuits gesproken, zelden zo'n puinhoop op ee circuit gezien:

http://www.dpccars.com/car-movies/12-01-06page-GT-race-car-crash.htm

.

nofear02
27-02-2007, 16:58
Ja die film is verschrikkelijk. Echt alles wordt aan gort gereden. Goed dat jij met je leon toen niet daarbij was peet; dan kan je wel aanvullend verzekerd zijn, maar t blijft zonde... :)

.

nofear02
02-03-2007, 18:52
We hebben trouwens een nieuwe member; Ivo! Zijn gebruikersnaam is Scuderia Ferrari Nevaeh. Hij is een goede vriend van Vu. Hij zal zichzelf wel voorstellen op de hoofddraad. Maar hier even; ik zie dat ie zojuist zijn avatar geplaatst heeft; wat een bijzondere! Goed zo Ivo. Nou nog een mooie profielfoto uitzoeken! ;)

575 GTC
02-03-2007, 19:37
Vandaag nog een heel laat verjaardags kadootje opgehaalt.
een zelf samen gesteld foto boek met F-foto's van 2006 :D

.

Roger_L
02-03-2007, 20:10

Waar heb je dat laten maken ? HEMA of ergens anders ? Ziet er in ieder geval goed uit. Ikzelf vind de HEMA software niet zo geweldig, ik zou er meer mee willen als dat mogelijk is..

575 GTC
02-03-2007, 20:16
Waar heb je dat laten maken ? HEMA of ergens anders ? Ziet er in ieder geval goed uit. Ikzelf vind de HEMA software niet zo geweldig, ik zou er meer mee willen als dat mogelijk is...

Bij de Primera. ik heb ook de software van de HEMA geprobeert maar vond ze van de Primera fijner

Roger_L
02-03-2007, 20:34
Bij de Primera. ik heb ook de software van de HEMA geprobeert maar vond ze van de Primera fijner.

OK, dan ga ik dat een keer uitproberen, Thnks

nofear02
02-03-2007, 21:05
Machtig Mina; wat een mooi boek Gairo! Echt prachtig. Geweldig zo al die mooie kleuren tegen een zwarte achtergrond. Wat een mooi naslagwerk joh! Kan je op een regenachtige dag je eigen boek nog eens helemaal terugbladeren.

Enne... daar maak je wel de blits mee als je dat aan anderen laat zien! ;) Ik wil het iig ooit wel eens zien hoor

Huijsje
02-03-2007, 21:10
Wat een geweldig mooi boek Gairo! De meeste foto's op de pagina's die je laat zien komen me trouwens wel erg bekend voor :D Ik vind het er zeer professioneel uit zien, dat boek, en het contrast tussen die zwarte pagina's en de veelal rode auto's is echt schitterend! Heb je al eerder van deze jaaroverzichten laten maken? En hoeveel foto's kun je er in kwijt? Het is misschien wel erg gaaf om elk jaar zo'n boek in elkaar te zetten van alle activiteiten die je bezoekt! Dat zijn er toch wel heel wat en je maakt ook zeer veel foto's in een jaar, dus een jaaroverzichtje met per activiteit een aantal pagina's foto's is schitterend

575 GTC
02-03-2007, 21:17
Bedankt !

dit boek was van alle F's dingen die ik heb meegemaakt in 2006 maar er staan ook ander sportauto's in onder ander een bezoek aan Hessing

ik had 476 foto over 74 pagina's
je kan er zoveel maken als je zelf wilt
ik vond het wel vrij prijzig voor wat ik had moest ik 48 euro betalen

en ik was nog vrij moelijk om keuzens te maken welke foto's je plaats
voor mij is het meestal geen probleem om 400 foto's per evelement te maken daar van zijn er meestal rond de 100 echt mooi

Ik heb het boek vooral laten maken om er door heen te blader en heringeren op te halen en om en ander te laten zien wat ik heb mee gemaakt want een foto zecht meer dan 1000 worden

vandaag liet ik hat aan een vriend van mij zien en voor ik het wist was het fotoboek kwijt omdat de rest van de klas het ook wou zie zelfs de leerhaar

Huijsje
02-03-2007, 21:24
Zozo, dan heb je nog flink wat foto's moeten laten schieten die je er eigenlijk wel in zou kunnen plaatsen wat betreft de kwaliteit ervan. Dat lijkt me wel erg moeilijk inderdaad om een goede keus te maken. Achteraf denk je misschien wel eens: "had ik die foto er ook maar bij gezet". Maare 48 euro is wel een duur grapje zeg! Als je dat ieder jaar laat maken, zo'n boek, dan loopt dat wel erg snel op! Aan de andere kant: laat eens een rolletje foto's ontwikkelen... Dat is ook niet echt goedkoop te noemen. En nu heb je ze nog gelijk 'ingeplakt' in een zeer luxe foto-album ook! Geen geklooi met lijm en doorzichtige velletjes papier die altijd maar dubbelgevouwen raken. Super oplossing toch?

Maar dit was je eerste boek dus, als ik het goed begrijp

nofear02
02-03-2007, 21:27
Gairo, dit boek is zó mooi; dat is niet alleen leuk voor een paar maanden erná in de winter bijv, als je zit te dromen hoe leuk het was en al weer zin hebt in de voglende zomer, maar ook over 10 jaar nog! Want als jij dit nou elk jaar voortaan doet, dan heb je straks een boekenplank vol, en dat is echt mooi! dan heb je echt een fraai overzicht.

wie weet zit je over 60 jar in t bejaardenhuis en heb je 60 boeken in je boekenkast staan en kijk je ze allemaal nog regelmatig na! :). Echt mooi hoor

Huijsje
02-03-2007, 21:42
Haha over 60 jaar! Dan is Ferrari al 120 jaar actief! Tenminste: het is te hopen dat Ferrari dan nog steeds mooie auto's bouwt! Dan hebben wij in ieder geval nog iets om onze oude dag mee door te brengen :D

Dat grote foto's automatisch verkleind werden door de site wist ik al, maar het valt me net trouwens pas op dat je foto's (die groot geupload zijn) kunt vergroten door er op te klikken zodat je het oorspronkelijke formaat te zien krijgt! Gaaf zeg! Hoef je nooit meer iemand om HIGH-RES foto's te vragen! Wat een geweldige optie van deze site Robert

nofear02
02-03-2007, 21:46
Klopt Huijs! Was een van de doelstellingen van deze site. De res is hier 1280 x 960. Is lekker groot. En met F11 dan ook nog in te drukken op je toetsenbord krijg je je beeldscherm aardig vol! :).

Nog mensen leuke post gehad van de week??? :D

.

Roger_L
02-03-2007, 21:50

Jazeker, bedankt ! Kwam tegelijk binnen met de rekening van FCN

admin
02-03-2007, 22:43
Klopt Huijs! Was een van de doelstellingen van deze site. De res is hier 1280 x 960. Is lekker groot. En met F11 dan ook nog in te drukken op je toetsenbord krijg je je beeldscherm aardig vol! :).

Correctie Robert, tis 1280*1024 :D

.

Pterps
02-03-2007, 22:48

Wat een prachtig boek Gairo, een paar maanden geleden liet iemand mij een dergelijk boek zien die hij bij de Hema had laten maken, hij had allemaal rally foto's in het boek gedaan welke hij ook zelf had gemaakt, zag er ook erg strak uit. Ik denk dat ik in de loop van het jaar ook eens een dergelijk boek laat afdrukken met mijn leukste foto's

Pterps
02-03-2007, 22:50
Haha over 60 jaar! Dan is Ferrari al 120 jaar actief! Tenminste: het is te hopen dat Ferrari dan nog steeds mooie auto's bouwt! Dan hebben wij in ieder geval nog iets om onze oude dag mee door te brengen :D

Dat grote foto's automatisch verkleind werden door de site wist ik al, maar het valt me net trouwens pas op dat je foto's (die groot geupload zijn) kunt vergroten door er op te klikken zodat je het oorspronkelijke formaat te zien krijgt! Gaaf zeg! Hoef je nooit meer iemand om HIGH-RES foto's te vragen! Wat een geweldige optie van deze site Robert!

Ik heb standaard mijn scherm ingesteld op 1600 x 1200, dat is voor mij dus een highres foto. Veel mensen gebruiken echter de 1280 instelling. Mochten mensen 1600 willen hebben dan kunnen ze er om vragen, maar vaak zijn ze in dat formaat ook op mijn site te vinden.

@ Robert: Ziet er erg strak uit!

admin
02-03-2007, 23:09
Sorry voor de korte onderbreking zojuist, ik moest even de nieuwe versie van het forum installeren! Was een securitypatch uitgekomen :D

.

nofear02
02-03-2007, 23:23
Ik heb standaard mijn scherm ingesteld op 1600 x 1200, dat is voor mij dus een highres foto. Veel mensen gebruiken echter de 1280 instelling. Mochten mensen 1600 willen hebben dan kunnen ze er om vragen, maar vaak zijn ze in dat formaat ook op mijn site te vinden.

@ Robert: Ziet er erg strak uit!! Ja ik ben er blij mee Peet. En dan vooral met de foto's van jou, roger en vu; geweldig om te zien hoor. daar kan ik echt secondenlang van genieten! mijn dank voor jullie mooie plaatjes! Ze komen al aardig tot hun recht hier. Op jouw site zijn ze natuurlijk nóg mooier

Fumacher
03-03-2007, 00:34
Gairo, dit heb je al vaker gehoord deze avond, maar wat een prachtboek! Ziet er zeer profesioneel uit ;) Maar je kan dit dus bij de Hema doen? De Hema waar ik wel eens een rookworst haal?:D

Miss ga ik dit ook wel doen...ben nu nl ook mn mooiste foto's van 2006 aan het selecteren.

Vu

.

Paulus
03-03-2007, 13:07
he mannen de site wordt steeds beter
al aardig wat te lezen en te zien.
erg netjes gedaan allemaal.

gr

.

Pterps
03-03-2007, 13:24
he mannen de site wordt steeds beter
al aardig wat te lezen en te zien.
erg netjes gedaan allemaal.

gr

Hey gezellig vent, hoe gaat het? Beetje te druk de laatste weken

Paulus
03-03-2007, 13:28
Hey gezellig vent, hoe gaat het? Beetje te druk de laatste weken?

ja veeeels te druk met van alles bezig.
maar het wordt bijna zomer dan maak ik meer vrije tijd want de F moet wel ff lekker gummen.

over een week of twee gaat hij trouwens naar lex (BPM verhaal)
ook zet ik hem daar te koop als ik een goede prijs kan beuren.
als lex hem kan verkopen koop ik in duitsland een 360 CS of een 430 (iets te duur denk ik)

.

Pterps
03-03-2007, 13:53
ja veeeels te druk met van alles bezig.
maar het wordt bijna zomer dan maak ik meer vrije tijd want de F moet wel ff lekker gummen.

over een week of twee gaat hij trouwens naar lex (BPM verhaal)
ook zet ik hem daar te koop als ik een goede prijs kan beuren.
als lex hem kan verkopen koop ik in duitsland een 360 CS of een 430 (iets te duur denk ik)

klinkt goed, maar we moeten eerst nog een photoshoot doen voordat je hem van de hand doet

Fumacher
03-03-2007, 14:46
haa die Paulus! Goed je hier te zien! Wat lees ik nou? Je hebt nog niet fatsoenlijk in je mooike gereden of je wilt dr al verkopen. Maar een 360 CS is natuurlijk ook heel erg mooi! Al nagedacht over de kleur van de CS? en of die zo'n mooie Italiaanse vlag moet hebben

Roger_L
03-03-2007, 15:57
Bij de Blokker hebben ze een fraai digitaal fotolijstje in de aanbieding: € 69,00 excl. SD-kaartje van een Euro'tje of 15. In 'n slide-show kun je honderden foto's voorbij laten komen. Beeldkwaliteit is heel aardig, alhoewel hij wat problemen met te veel rood lijkt te hebben..

Fumacher
03-03-2007, 16:10
Dat is echt heel leuk Roger! Loopt die op netspanning of batterijen

Roger_L
03-03-2007, 16:56
Dat is echt heel leuk Roger! Loopt die op netspanning of batterijen?

Netspanning, 7 inch TFT LCD, automatische diashow, zowel liggend als staand te gebruiken, wand- en tafelgebruik, variabele tijdsinterval, JPEG formaat ondersteuning, 12V 6W, inclusief adapter

.

Paulus
03-03-2007, 23:05
heren zullen we niet eens an het werk gaan hier (Ferrari Owned Presentaties) ik mis er nog een paar

Kingpin328
03-03-2007, 23:18
heren zullen we niet eens an het werk gaan hier (Ferrari Owned Presentaties) ik mis er nog een paar!

ja ja effe geduld :)

.

nofear02
03-03-2007, 23:23
Hey jongens! wat is het hier druk ineens!! ik kom net online; ben net klaar met werken! ik ga kijken. gezellig mannen!!

<update: heey ik zie dat Marcel hier is!!!!! 512cello; geweldig! welkom marcel! wat leuk!! wow!>

< ,, en inmiddels Micha ook! geweldig! echt heel leuk. ik had jou immers 'gevonden' op .com micha! en kon niet eens normaal afscheid van je nemen. en nu spreek ik tóch gelukkig hier weer. super!>

.

Paulus
04-03-2007, 09:02
ja ja effe geduld :-)

heb geduld gehad,staat er op leuk als een ieder zijn F leven er op vermeld.
ik vindt het tof om zo elkaars F achter gronden te leren kennen

Fumacher
04-03-2007, 09:51
Netspanning, 7 inch TFT LCD, automatische diashow, zowel liggend als staand te gebruiken, wand- en tafelgebruik, variabele tijdsinterval, JPEG formaat ondersteuning, 12V 6W, inclusief adapter

Ik ga morgen even naar de Blokker dan. Zoiets is echt heel erg leuk! Jammer dat ik alleen maar CF-kaartjes heb, dus zou ik nog even naar een SD moeten zoeken.

Die Ferrari Owned Presentaties is idd erg leuk. Erg interessant waar jullie je auto's vandaan hebben en wanneer.

grtzzz

Vu

.

Fumacher
04-03-2007, 09:53
Hebben jullie de maansverduistering gisteren nog gezien? Toen ik terug was van werk heb ik nog een poging gewaagd om wat foto's er van te maken.

Edit: overigens, het was best moeilijk om een goede foto te maken van de maan. Iemand die tips heeft voor dergelijk fotografie? RobertoGraaf?:)

.

Pterps
04-03-2007, 10:36
Hebben jullie de maansverduistering gisteren nog gezien? Toen ik terug was van werk heb ik nog een poging gewaagd om wat foto's er van te maken.

Edit: overigens, het was best moeilijk om een goede foto te maken van de maan. Iemand die tips heeft voor dergelijk fotografie? RobertoGraaf?:)

Heb je een statief gebruikt? Welke ISO

Fumacher
04-03-2007, 10:58
Ik had de ISO op 250 waar die normaal altijd op staat. Verder had ik gebruik gemaakt van de driepoot. Met sluitertijden varierend van 10 tot 25 seconden

Pterps
04-03-2007, 11:03
Ik had de ISO op 250 waar die normaal altijd op staat. Verder had ik gebruik gemaakt van de driepoot. Met sluitertijden varierend van 10 tot 25 seconden.

Heb je dan de ontspan knop zelf ingedrukt of heb je de zelfontspanner gebruikt? (of AB)

.

Fumacher
04-03-2007, 11:07
Zelfontspanner op 5 sec.....daar ligt het dus niet aan. Wat ik wel opmerkte was dat naarmate de sluitertijden langer waren, de maan/ de sterren bewogen.

Dat kan de volgende oorzaken hebben:
- statief bewoog (niet mogelijk want stond op zelfonspanner en er was geen wind)
- de aarde en de maan bewogen tov van elkaar; lijkt me plausibele

.

Roger_L
04-03-2007, 11:19
Zelfontspanner op 5 sec.....daar ligt het dus niet aan. Wat ik wel opmerkte was dat naarmate de sluitertijden langer waren, de maan/ de sterren bewogen.

Dat kan de volgende oorzaken hebben:
- statief bewoog (niet mogelijk want stond op zelfonspanner en er was geen wind)
- de aarde en de maan bewogen tov van elkaar; lijkt me plausibel.

Dus het statief bewoog niet, maar de aarde t.o.v. de maan wel; dan beweegt toch ook het statief ? Tenzij de maan t.o.v. de aarde bewoog, maar dan snap ik het ook niet meer :)

Mooie foto trouwens. Was mij iets te laat gisteravond, maar had achteraf bezien toch de moeite moeten nemen

nofear02
04-03-2007, 15:51
Vu, was de maan wel scherp in je zoeker toen je erop scherpstelde?? Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk, daar is het object namelijk veel te klein voor. Scherpstellen doet alleen het scherpstel-oog, dat is natuurlijk maar een rondje zo groot als een forse glazen speldeknop. Níet: je marker, laat staan je je honingraat-patroon. Bovendien; jij had je camera omhoog op een statief? Kon je dan met bukken nog wel er doorheen kijken?? Handmatig scherpstellen geprobeerd? AF/M

Fumacher
04-03-2007, 16:06
Ik heb eerst handmatig scherpgesteld....maar in het donker kon ik niet heel goed zien of die dan daadwerkelijk scherpgesteld stond of niet. Heb toen iets van 15 foto's handmatig ingesteld gemaakt. Later liet ik het scherpstellen aan de camera over......de foto die ik gepoost heb is daar een resultaat van.

De camera stond op de hoogste stand op het statief. Ik kon gewoon bukkend goed door de zoeker kijken.

Objectief stond in de 300mm stand....als het vanaaf weer helder is, ga ik eens iets nieuws uitproberen :)

.

Pterps
04-03-2007, 17:15
Ik heb eerst handmatig scherpgesteld....maar in het donker kon ik niet heel goed zien of die dan daadwerkelijk scherpgesteld stond of niet. Heb toen iets van 15 foto's handmatig ingesteld gemaakt. Later liet ik het scherpstellen aan de camera over......de foto die ik gepoost heb is daar een resultaat van.

De camera stond op de hoogste stand op het statief. Ik kon gewoon bukkend goed door de zoeker kijken.

Objectief stond in de 300mm stand....als het vanaaf weer helder is, ga ik eens iets nieuws uitproberen :)

Ik lees wel eens over het getrokken effect bij sterren en de maan, maar dan heb je het over een sluitertijd van 30 minuten enzo. Op zich is het vreemd dat je de sterren en de maan niet mooi scherp hebt gekregen

micha1980
04-03-2007, 17:35
ff testen of mijn avatar werkt,kreeg nl een foutmelding

en YES hij werkt.THNX robert

.

Pterps
04-03-2007, 19:08
ff testen of mijn avatar werkt,kreeg nl een foutmelding

en YES hij werkt.THNX robert

Ziet er goed uit Micha! En ook nog een foto van jezelf in je profile zie ik

nofear02
04-03-2007, 19:42
ff testen of mijn avatar werkt, kreeg nl een foutmelding en YES hij werkt.THNX robertEn óf ie werkt micha! hij is prachtig man! ik ben gek van die plaatjes ;). ik vind dat gewoon gezellig staan. Je stelt je nog wel ff officieel voor hé op de F-hoofddraad? En bij de F-owned Pres. En in t smoelenboek! je bent immers ook gold. en dan ook nog een foto-verslag van de mille miglia; nou, jij bent verder zoet van de week :D :D

Fumacher
04-03-2007, 20:31
Hey Micha! Ziet er goed uit die avatar :) Is dat een foto van de paddock in Spa

Pterps
04-03-2007, 21:01
21.00 uur, Top Gear!!! BBC 2.

Veel kijk plezier

Paulus
04-03-2007, 22:24
net op .com gelezen dat Henkie zijn Bpm heeft mogen aftikken aan de fijne mensen van de Douane.

hij is helemaal in de wolken, nu ga ik er maar rap voor zorgen dat er ook wat geels op mijn wagen komt, en dan maar lekker gummen

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben????????????

nofear02
04-03-2007, 22:29
net op .com gelezen dat Henkie zijn Bpm heeft mogen aftikken aan de fijne mensen van de Douane.

hij is helemaal in de wolken, nu ga ik er maar rap voor zorgen dat er ook wat geels op mijn wagen komt, en dan maar lekker gummen

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben?????????????WOW Da's nieuws! Leuk voor Henkie. Zal een opluchting voor hem zijn! t Was ook zo idioot zacht buiten vandaag. Misschien Paulus! ik weet het nog niet. Niet een hele ochtend. En niet grootschalig. Maar ff 's ochtends vroeg het seizoen inwijden, mwoah. wie weet. Misschien wel! Maar laten we t daarover dan ff in de gold sectie hebben. Of blijft het een volkomen legale 50 km p/u rit???.. ;) :D

Pterps
05-03-2007, 07:44

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben?????????????

Wie weet, laten we het hopen, maar de kans is vrij groot dat ik dan bezig ben om de eerste poepluiers te verschonen ;)

.

Paulus
05-03-2007, 09:27
Wie weet, laten we het hopen, maar de kans is vrij groot dat ik dan bezig ben om de eerste poepluiers te verschonen ;)

neem je het kind toch mee, kan hij/zij er gelijk aan wennen.
de verslaving van PA (klinkt oud he)

is je vrouw nog handelbaar de mijne was de laaste maand nou niet zo gezellie meer

575 GTC
05-03-2007, 09:28

als eerste ga ik een tunneltochtje rijden. nog mensen die eind maart op een zondag morgen wat tijd over hebben?????????????

Leuk voor Henk las het vermorge ook al op com maar had geen tijd meer om nog iets neer te zetten en zit nu op school en daar is com geblokt

ik heb zondags wel tijd :D

.

Pterps
05-03-2007, 09:49
neem je het kind toch mee, kan hij/zij er gelijk aan wennen.
de verslaving van PA (klinkt oud he)

is je vrouw nog handelbaar de mijne was de laaste maand nou niet zo gezellie meer!

Ze heeft last van de welbekende nesteldrang, je wilt niet weten wat ik afgelopen weken allemaal heb lopen rond klussen thuis, gisteren zelfs nog de ramen wezen wassen buiten tot 5 meter hoogte. Ik ben er helemaal klaar mee!
Maar ik merk inderdaad ook wel dat ze het wel best vindt zo. Maarja, officieel is het nog ruim 4 weken

nofear02
05-03-2007, 10:15
las het vanmorgen ook al op com maar had geen tijd meer om nog iets neer te zetten en zit nu op school en daar is com geblokt. ik heb zondags wel tijd :DHeey Gairo; begrijp ik nou goed dat eu dus nog NIET geblokt is op school??? ha-ha-ha; dat is lachen zeg. Kan je dus stiekum wel híer kijken! :D. Moet je wel zorgen dat ze er niet achter komen natuurlijk hé! <proest>

Ze heeft last van de welbekende nesteldrang, je wilt niet weten wat ik afgelopen weken allemaal heb lopen rond klussen thuis, gisteren zelfs nog de ramen wezen wassen buiten tot 5 meter hoogte. Ik ben er helemaal klaar mee! Maar ik merk inderdaad ook wel dat ze het wel best vindt zo. Maarja, officieel is het nog ruim 4 weken.ha-ha-ha; dit is leuk! goed uitgelegd peet, tsjee, ik heb er natuurlijk nog nooit over nagedacht, maar gut, mannen moeten nogal wat doorstaan blijkbaar als de dame in verwachting is?.... hihi. Peet als bezorgde huisvader die als klusjesman alles maar goed in orde maakt voor de vrouw. Prachtig. Kijk, dat is nou leuk aan deze kletspraat-draad! Ik voel me gelijk ook al een beetje mee-zwanger! :D :D. Tof hoor. Nog 4 weken dus? Ik zet het gelijk hier ff op die F-kalender. Wacht ff,
<update: zo, het staat erop!

Roger_L
05-03-2007, 10:40
Leuk voor Henk las het vermorge ook al op com maar had geen tijd meer om nog iets neer te zetten en zit nu op school en daar is com geblokt

ik heb zondags wel tijd :D

Volgens mij is er voor de .com site nog een of andere hele onschuldige naam waarmee je de netwerkbeheerder op een dwaalspoor zet, en je toch nog kunt FChatten :)

.

Fumacher
05-03-2007, 10:44
Vertel eens Roger ....:D

.

nofear02
05-03-2007, 10:53
Volgens mij is er voor de .com site nog een of andere hele onschuldige naam waarmee je de netwerkbeheerder op een dwaalspoor zet, en je toch nog kunt FChatten :)
Klopt! heb ik ook eens gehoord ja! maar die is inmiddels geloof ik ook al ontdekt en geblokt..

Roger_L
05-03-2007, 10:53
Vertel eens Roger ....:D

www.thebestemployee.com

.

Fumacher
05-03-2007, 11:05
Zeer handig! Ga ik morgen gelijk testen op school. Is bij ons nl ook geblocked :)

.

575 GTC
05-03-2007, 11:05

www.thebestemployee.com

helaas lukt ook niet zo draa ik me inlog word ik er af gegooit ik heb al van alles geprobeert zelf de site te open in een ander site en dat help zelfs niet die beveiling hier is hier echt goed

eerst kon je via om wegen heel makelijk nog er op en je kon ook nog de beviling uit zetten maar dat gaat nu niet meer GRR :(

.

nofear02
05-03-2007, 11:16
helaas lukt ook niet zo draa ik me inlog word ik er af gegooit ik heb al van alles geprobeert zelf de site te open in een ander site en dat help zelfs niet die beveiling hier is hier echt goed

eerst kon je via om wegen heel makelijk nog er op en je kon ook nog de beviling uit zetten maar dat gaat nu niet meer GRR :(

En f-chat.eu dan ???? :)

.

575 GTC
05-03-2007, 11:20
Die doet het nog !!! :D:

Pterps
05-03-2007, 19:35
Eerste Veyron met schade volgens mij

Patrick
05-03-2007, 19:39
zonde zeg :( gelukkig valt het nog te repareren

.

nofear02
05-03-2007, 20:41
Zo, en goeie schade ook zeg! waar is het? ik zie dat bord van een weg wel, en achterop de auto zit een geel nummerbord, dus is t frankrijk misschien

Pterps
05-03-2007, 20:43
Zo, en goeie schade ook zeg! waar is het? ik zie dat bord van een weg wel, en achterop de auto zit een geel nummerbord, dus is t frankrijk misschien?

Ergens in Engeland, exacte locatie weet ik echter niet

Roger_L
05-03-2007, 20:45
Ergens in Engeland, exacte locatie weet ik echter niet.

in de buurt van Shepperton (UK), gevalletje aquaplanning

.

nofear02
05-03-2007, 20:46
Ohw ja kan ook natuurlijk. Ja, dat krijg je met dat links rijden hé... :D :D ; allemaal ongelukken...;)

.

nofear02
05-03-2007, 21:01
JONGENS: VLUGGE JAPIE IS ER!!! JOEPIEIEIEIE!! HARTSTIKKE TOF JAAP!
Van harte welkom man! Mijn webmaster gaat je zó 'goud' maken!

Als je daarna nog hulp nodig hebt met foto's uploaden, meld het me alsjeblieft!
Welkom, welkom

Roger_L
05-03-2007, 21:07

Welkom, welkom!

Hij moet zich eerst maar eens voorstellen vind ik :)

.

nofear02
05-03-2007, 21:23
Tuurlijk; dat moet je doen in de Hoofddraad van ''Ferrari- Specifiek' Jaap, als je ooit eens tijd hebt en t hier wel aardig vindt. Kijk eerst maar eens rustig rond.. ;) :). (ben benieuwd wanneer ie aan deze pagina aankomt en dit leest... :)

nofear02
05-03-2007, 21:25
11 members online op dit moment!! En dát voor een maandag-avond! Geweldig

Paulus
05-03-2007, 21:32

wie is vlugge Jaapie het maatje van B2

nofear02
05-03-2007, 21:40
wie is vlugge Jaapie het maatje van B2 ?
B2??? wie is dat nou weer?? :D. Is dat die ene boef van bassie en Adriaan?? :D ""hallo baas'' :D

.

Paulus
05-03-2007, 21:42
B2??? wie is dat nou weer?? :D. Is dat die ene boef van bassie en Adriaan?? :D ""hallo baas'' :D

zo toch nog een keer opgelet in je leven

Pterps
05-03-2007, 21:43

Welkom, welkom!

Schenk jij ons nog even een wijntje in Robert? Doe maar een Chianti!
Welkom Jaap

Paulus
05-03-2007, 21:46
Schenk jij ons nog even een wijntje in Robert? Doe maar een Chianti!
Welkom Jaap.

jij kan helemaal niet meer drinken.
je moet toch mee zwangeren

nofear02
05-03-2007, 21:49
je moet toch mee zwangeren!Wat dacht je van zwangerschaps-gymastiek??? Wel mee doen hé?! heb jij dat ook gedaan paulus

Paulus
05-03-2007, 21:50
Wat dacht je van zwangerschaps-gymastiek??? Wel mee doen hé?! heb jij dat ook gedaan paulus?

Yep alles Gym,mee puffen,droog staan (en niet alleen met drank)
maar verder was het alles waard.

ps is echt zwaar voor een vrouw om te bevallen (mega respect dat vrouwen dat kunnen, wij mannen zouden janken om onze moeders)

.

nofear02
05-03-2007, 21:51
Heey: moeten jullie kijken! 12 members en 3 guests online nu!! woow!

Currently Active Users: 15 (12 members and 3 guests)
Most users ever online was 18, 20-02-2007 at 19:28.
nofear02+, 575 GTC+, admin+, Fumacher+, Gijs+, GTSturbo+, Kingpin328+, mtange+, Patrick, Paulus+, Pterps+, Roger_L

Pterps
05-03-2007, 21:51
je moet toch mee zwangeren!

Mijn geliefde meisje ligt al te slapen ;)

Ik ben nog niet meegeweest naar een pufjuf, overigens gaat ze ook niet naar zwangerschapsgym maar naar yoga. Over twee weken mag ik gezellig mee naar de zweefteef heb ik begrepen :(

.

nofear02
05-03-2007, 21:52
Yep alles Gym,mee puffen,droog staan (en niet alleen met drank), maar verder was het alles waard.

ps is echt zwaar voor een vrouw bevallen (mega respect dat vrouwen dat kunnen, wij mannen zouden janken om onze moeders):D :D. Tsja, men zegt dat vrouwen een veel hogere pijngrens hebben! t is wat?

Paulus
05-03-2007, 21:53
Die dikke ligt al te pitten ;)

Ik ben nog niet meegeweest naar een pufjuf, overigens gaat ze ook niet naar zwangerschapsgym maar naar yoga, oftewel de zogenaamde zweefteef. Over twee weken moet ik meezweven heb ik begrepen :(

Fu/Gairo foto's!!!!

Roger_L
05-03-2007, 21:54
ps is echt zwaar voor een vrouw een kind biggen (mega respect dat vrouwen dat kunnen, wij mannen zouden janken om onze moeders)

Paulus, dat zou bij mannen ook veel pijnlijker zijn

.

nofear02
05-03-2007, 21:54
pufjuf, en zweefteef. Sjeeesz, wat een benamingen!:D :D. Hier heb ik echt totaal geen kaas van gegeten zeg... :D.
Ps: kindertjes worden toch gebracht door de ooievaar??? :confused: :)

.

nofear02
05-03-2007, 21:56
Gut wat zijn we scherp! :D :D wohoehaaahha :D. En dat voor iemand die afgelopen nacht nauwelijks geslapen heeft!! :D ;) . respect roger! :

Paulus
Sjeeesz, wat een benamingen!:D :D. Hier heb ik echt totaal geen kaas van gegeten zeg... :D.
Ps: kindertjes worden toch gebracht door de ooievaar??? :confused: :D

zie je wel jij let echt nooit op.!!!!!

ze is ook zwanger van een elfje (nee geen heel voetbal elftal

575 GTC
Fu/Gairo foto's!!!!!

weer eens wat nieuws ;)

ik heb van alles gefotografeert maar dit nog niet

.

Pterps

:D Ik wil er niet eens over nadenken Roger...

Pterps
05-03-2007, 21:58
weer eens wat nieuws ;)

ik heb van alles gefotografeert maar dit nog niet

ben benieuwd hoelang het zou duren voordat je vlak ging Gairo ;) Probeer die camera dan maar eens stil te houden :D

.

Roger_L
05-03-2007, 21:58
:D Ik wil er niet eens over nadenken Roger....

Je hebt toch wel een paar autonamen voor de nieuwe spruit ? Mercedes, Porsche, Mustang. Ik ben je voor geweest daarin

Pterps
05-03-2007, 22:01
Je hebt toch wel een paar autonamen voor de nieuwe spruit ? Mercedes, Porsche, Mustang. Ik ben je voor geweest daarin.

Ik heb inderdaad al wat voorgesteld, begrijp er niets van valt allemaal niet in goede aarde, Dino, Enzo, Luca etc....

maar vertel eens wat is het bij jullie geworden

nofear02
05-03-2007, 22:02
Je hebt toch wel een paar autonamen voor de nieuwe spruit ? Mercedes, Porsche, Mustang. Ik ben je voor geweest daarin.

Die kleine wordt natuurlijk spijker-hard! :D

.

Roger_L
05-03-2007, 22:03
Ik heb inderdaad al wat voorgesteld, begrijp er niets van valt allemaal niet in goede aarde, Dino, Enzo, Luca etc....

maar vertel eens wat is het bij jullie geworden?

Mijn dochter heet Chimaera, vernoemd naar een stoere Britse volbloed, van wie ze het Brits heeft weet ik niet, de rest kan ik wel plaatsen... ahà»

nofear02
05-03-2007, 22:05
Oei! da's wel een sjieke naam! poeh! wel mooi

Pterps
05-03-2007, 22:10
Mijn dochter heet Chimaera, vernoemd naar een stoere Britse volbloed, van wie ze het Brits heeft weet ik niet, de rest kan ik wel plaatsen... ahà»m

Dat is een prachtige naam, en een geweldige wagen.

Voor de mensen die minder bekend zijn met de Chimaera, zie bijgaande foto

nofear02
05-03-2007, 22:12
Voor de mensen die minder bekend zijn met de Chimaera, zie bijgaande foto. A-ha! Interessant

Roger_L
05-03-2007, 22:13

Voor de mensen die minder bekend zijn met de Chimaera, zie bijgaande foto.

En dit is de deur naar haar kamer; netjes gekocht bij Nimag overigens..

Roger_L
05-03-2007, 22:19
Jongens, letten jullie wel op je woorden ? Onze moderator "The Great One" heeft de Dikke van Dale erbij gehaald en kon enkele woorden niet vinden; ik zie nu dat die aangepast zijn

Pterps
05-03-2007, 22:23
Even autokennis testen, wie kan mij het verhaal vertellen achter die opmerkelijke opening in de voorbumper van de Chimaera. Het gaat om het vreemd gevormde gat waar de verstraler in zit

Pterps
05-03-2007, 22:24
Jongens, letten jullie wel op je woorden ? Onze moderator "The Great One" heeft de Dikke van Dale erbij gehaald en kon enkele woorden niet vinden; ik zie nu dat die aangepast zijn.

Gelukkig worden die woorden wat verderop in het verhaal nog even aangehaald door Robert :D

<zijn ook aangepast>...:D

.

nofear02
05-03-2007, 22:24
Geen idee; zit daar het trek-oog

Roger_L
05-03-2007, 22:25
Even autokennis testen, wie kan mij het verhaal vertellen achter die opmerkelijke opening in de voorbumper van de Chimaera. Het gaat om het vreemd gevormde gat waar de verstraler in zit.

Brand maar los, ik heb geen flauw idee

Paulus
05-03-2007, 22:25
Jongens, letten jullie wel op je woorden ? Onze moderator "The Great One" heeft de Dikke van Dale erbij gehaald en kon enkele woorden niet vinden; ik zie nu dat die aangepast zijn.

gaat mijn IQ te boven,leg eens uit!

Paulus:
2 bladzijden terugkijken; die onderschrift; er zit iemand teksten te wijzigen, die daarna ik ook nog eens een keer gewijzigd heb. afijn; een bepaald woordje is dus nu : "Mijn geliefde meisje' geworden! :D :D

oke nu zie ik het.

zal hij zich zelf eerst niet eens netjes voorstellen.
dat is altijd het eerste wat je doet als je ergens nieuw bent

Pterps
05-03-2007, 22:27
Peter Wheeler had het kleimodel van de Chimaera in zijn kantoor staan tijdens het ontwerp proces. Zijn hond was ook op zijn kantoor aanwezig (volgens mij een Buldog) en die hapte in het kleimodel met deze gaten in de voorbumper als gevolg. Peter Wheeler vond het goed staan en heeft het zo overgenomen in het uiteindelijk ontwerp

Roger_L
05-03-2007, 22:29
gaat mijn IQ te boven,leg eens uit!

Je kunt beter de draad iedere 5 seconden updaten, we hebben te maken met zware censuur ! Ik lijk last te krijgen van dementieverschijnselen, iedere keer als ik wat terug lees, lees ik weer wat anders

Roger_L
05-03-2007, 22:30
Peter Wheeler had het kleimodel van de Chimaera in zijn kantoor staan tijdens het ontwerp proces. Zijn hond was ook op zijn kantoor aanwezig (volgens mij een Buldog) en die hapte in het kleimodel met deze gaten in de voorbumper als gevolg. Peter Wheeler vond het goed staan en heeft het zo overgenomen in het uiteindelijk ontwerp.

Geweldig verhaal, nooit geweten. Ik blijf het een briljante auto vinden, jammer dat ie zo onbetrouwbaar is..

Paulus
05-03-2007, 22:31
oke nu zie ik het.

Ik ben blij dat hij er is, ik heb groot respect voor hem, eigenlijk aanbid ik hem.

Welkom, oh Great One

Roger_L
05-03-2007, 22:35
Paulus, ken je dat verhaal van die 2 biggen die met een zweef-engeltje The Great One met hun Dikke van Dale op z'n kop sloegen

nofear02
05-03-2007, 22:36
hij is ook niet nieuw: kijk maar: Join Date: 11-12-2005 ...: D :D :D

.

Paulus
05-03-2007, 22:37
Paulus, ken je dat verhaal van die 2 biggen die met een zweef-engeltje The Big One met hun Dikke van Dale op z'n kop sloegen ?

nee vertel eens

nofear02
05-03-2007, 22:37
Paulus, ken je dat verhaal van die 2 biggen die met een zweef-engeltje The Big One met hun Dikke van Dale op z'n kop sloegen ? WHOEHAHAHA! Meesterlijk! :D :D. Leuk avondje hier jongens! :D

.

Paulus
05-03-2007, 22:38
oke nu zie ik het.

Ik ben blij dat hij er is, ik heb groot respect voor hem, eigenlijk aanbid ik hem.

Welkom, oh Great One.

sodemieter op man je maakt machts misbruik ik geef je aan bij de deken van advocaten

Roger_L
05-03-2007, 22:40
nee vertel eens!

Die gingen naar de deken van advocaten om zichzelf aan te geven

Paulus
05-03-2007, 22:42
Die gingen naar de deken van advocaten om zichzelf aan te geven !

das praat, en scheelt mij weer tijd!

ps heb net wel een Yougo naar Dord gestuur

nofear02
05-03-2007, 22:45
das praat, en scheelt mij weer tijd!
ps heb net wel een Yougo naar Dord gestuurtEn ik heb Bram Moskofiets ff gebeld...:D

.

Paulus
05-03-2007, 22:46
En ik heb Bram Moskofiets ff gebeld...:D

die heeft nu toch tijd zat

.

Roger_L
05-03-2007, 22:46
sodemieter op man je maakt machts misbruik ik geef je aan bij de deken van advocaten.

Ik hoop dat 'sodemieter' het haalt...

Paulus
05-03-2007, 22:47
Ik hoop dat 'sodemieter' het haalt....

als je Yougo eerder is wel

.

Roger_L
05-03-2007, 22:55
Kon wel eens tegenvallen; die moet nu een zaakje voor mij doen. :)

Bel je toch die Yugo !

Ga nu zzzzzzzzzzzzz

Pterps
05-03-2007, 22:57
Als die Yugo klaar is met z'n klus, wordt dat een probleempje. Kun je misschien bij Paulus die Yugo nog een keer huren

Ga nu zzzzzzzzzzzzzz

Wel teruzzzzzten, lekker dromen over F's, prachtig weer en lange tunnels

Paulus
05-03-2007, 22:57
hier nog een truzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt

nofear02
05-03-2007, 22:58
same here. 't was leuk jongens. mafze

Paulus
06-03-2007, 09:34
Hallo mannen, ik ben er weer.
Ik heb de ontwikkelingen van de F-chat niet zo meegemaakt de laatste tijd, maar ik begreep dat er nu een gezellig forum is.
Robert complimenten met de inzet en nog bedankt voor je uitgebreide email naar mijn hotmail.
Ik ga zo eerst eens proberen om zo'n mooi foto'tje erin te persen bovenin en daarna proberen om wat pics te uploden.
Ga zo mijn turbo naar Oss brengen voor nieuwe remmelarij zodat ik de circuits komend seizoen nog onveiliger kan maken...
Tot spreeks allen!!
Jaap

HE der motten nog rechten worden afgedragen afgedragen over die foto.

anders ook een Youg

GTSturbo
06-03-2007, 20:09
HE der motten nog rechten worden afgedragen afgedragen over die foto.

anders ook een Yougo

Hé Pistolen Paultje we gaan toch niet over rechten zeuren he? Als die yougo's met een yugo komen zullen ze wel moeite moeten doen om me bij te benen...

Ga nu ff een aviator regelen..

Tot zo

nofear02
06-03-2007, 20:36
Pistolen Paultje?? :D :D. Lieve hellup waar ben ik in beland? :D. Yugo's, advocaten en PPaultje...:D

.

nofear02
06-03-2007, 20:37
HEEY STIK! jaap heeft een avatar zie ik nou!!!! MOOOOOi jaap!! goed gedaan man!

Hij is trouwens nog echt mooi ook! Jouw wagen over de finishlijn gaand. Toepasselijk ook Jaap!

Nou ook nog een profile-foto ff doen hé? ;) . Je bent nou toch bezig :D. Dat doe je bij 'subscriptions' en
dan: Edit Profile Picture. Ben benieuwd

GTSturbo
06-03-2007, 20:53
Jullie hadden nog wat pics tegoed van m'n 166; zal ze ff uplooden. was afgelopen zaterdag nog in Antwerpen, rij ik @@@## lek. met de linkervoorband door een enorme put, was meteen einde verhaal. Meteen het belgische wegennet vervloekt met mijn raampje open.
M'n meissie maakte nog een leuke plaat bij het verwisselen. zal ik meteen ff posten

nofear02
06-03-2007, 21:07
ha-ha! nou, je kon er gelukkig nog om lachen jaap! :D. leuke foto hoor. zie ik nou goed dat je reserve wiel nog spiksplinternieuw was vanwege die gele streep.

en die laatste foto; wat is dat nou?? waar zit dat? mooie wagen trouwens hoor!

ps: het belgische wegennet; praat me er niet van. k heb 10 jaar een kantoor in Gent gehad, dus reed vaak heen en weer. Het asfalt is gewoon van mindere kwaliteit. Zóveel putten, scheuren, plekken, losliggende steentjes, etc. Als je daar met je F moet rijden, dan zou ik echt extra afstand houden van vrachtwagens bijv. Onze belgische vrienden moeten echt meer last hebben van steenslag dan ons. Dat kán bijna niet anders

mtange
06-03-2007, 21:10
Ai, dat is minder om een lekke band te krijgen. Maar zo te zien kon je er toch nog wel om lachen op de foto.. :)
Is die teller op de laatste foto nu eigenlijk een turbometer of? Wel een mooie auto ook

GTSturbo
06-03-2007, 21:14
Ai, dat is minder om een lekke band te krijgen. Maar zo te zien kon je er toch nog wel om lachen op de foto.. :)
Is die teller op de laatste foto nu eigenlijk een turbometer of? Wel een mooie auto ook.

Metertje is de turbodrukmeter in m'n F. Leuk speeltje precies tussen de toerenteller en de speedo... (jij hebt daar 2 kleine metertjes Nofear).

leuk man dat uplooden

Fumacher
06-03-2007, 21:26
ha kijk daar eens...Jaapie!.....leuk je te zien poosten :)
Je Alfa is een schoonheid! Mooie chique kleur ;) Ook nummerbord is mooi...9+9= 18 --> 1+8=9... hoe dichter t getal bij de 9 hoe beter, hoe meer geluk :)

Doe je dit jaar weer mee met de vaardigheidstrainingen?

Vu

.

GTSturbo
06-03-2007, 21:29
Hoi Vu goed je weer ff te spreken.
Ik ga idd naar zandvoort op 4 april. Heb me al aangemeld. Zit weer in de club met racelicentiehouders dus als je er bent kun je wat mij betreft een paar hot laps meerijden.
Heb vandaag de turbo weggebracht voor de remafdeling. Kan ik straks weer een paar meterjes later in de ankers...

nofear02
06-03-2007, 21:37
Hey Jaap! Dat is interessant! Hierbij ff een foto van mijn cockpit. Mijn twee metertjes die ik heb, zitten dus bij jou daar bovenaan, en jij hebt dan daaronder nog die turbometer!

Er is nog wel 1 dingetje anders bij jou; er zit daar bij jou een lampje 'P' met streepjes erachter, onder je turbometer. Wat is dat? :

GTSturbo
06-03-2007, 21:44
Ja is wel apart. D'r zijn nog een paar verschillen mn aan het uiterlijk, nog wat xtra luchtopeningen en sleuven.
wat zie ik, heb jij een beeldscherm op je cockpit voor de telemetrie???... leg s uit

Fumacher
06-03-2007, 21:47
Dan zien we 4 april vanzelf we de mooie rondetijden verschijnen :)
Hoe lang heb je al een racelicentie? Echt heel leuk dat je die hebt!

Je zult me 4 april wel her en der langs de baan vinden ...... met een fotocamera :D

.

nofear02
06-03-2007, 21:54
Ja is wel apart. D'r zijn nog een paar verschillen mn aan het uiterlijk, nog wat xtra luchtopeningen en sleuven.
wat zie ik, heb jij een beeldscherm op je cockpit voor de telemetrie???... leg s uit?Ha-ha; nee die tv met dvd had ik op een kleed op de motorkap gezet om als gekkigheidje de tunnelrit-dvd te kunnen bekijken, zittend in de auto, zogenaamd weer meesturend.. :D :D :D

575 GTC
06-03-2007, 23:27
Dan zien we 4 april vanzelf we de mooie rondetijden verschijnen :)
Hoe lang heb je al een racelicentie? Echt heel leuk dat je die hebt!

Je zult me 4 april wel her en der langs de baan vinden ...... met een fotocamera :D

en mij ook ik heb er weer zin in !!! ben dan wel ziek ;)

.

nofear02
07-03-2007, 00:35
.. zandvoort op 4 april. Heb me al aangemeld. Zit weer in de club met racelicentiehouders ..Dat is op een woensdag. Van hoelaat tot hoelaat is zoiets dan

575 GTC
07-03-2007, 08:10
vorig jaar was ik er om 11.00 tot 18.00

maar volgens mij brgint het om 10.00 uur en om 18.00 gaat iedreen langsaam weg

maar je kan komen en gaan waneer je wil

nofear02
07-03-2007, 10:42
Duurt dat een hele dag?? machtig mina! hmmm. Als jij daar rijdt jaap, dan zou ik het wel eens leuk vinden dat te zien. Zandvoort.... verdorie, t is ook niet echt naast deur zeg. En dat midden in de week...:( Grrrr... Hmm, k zal toch eens denken. Heeeeel misschien! En Vu en Gai, jullie zijn er ook

575 GTC
07-03-2007, 11:08
Duurt dat een hele dag?? machtig mina! hmmm. Als jij daar rijdt jaap, dan zou ik het wel eens leuk vinden dat te zien. Zandvoort.... verdorie, t is ook niet echt naast deur zeg. En dat midden in de week...:( Grrrr... Hmm, k zal toch eens denken. Heeeeel misschien! En Vu en Gai, jullie zijn er ook?

Tuurlijk ben ik er
het is niet alleen maar over het ciruit
maar anderen rijvaadigheids traning zoals tussen pionen rijden op nat wegdek enz

hier nog wat foto's van 2006 :
http://www.ferrari-foto-rvtz106.startje.com/
http://www.ferrari-foto-rvtz206.startje.com/

.

Patrick
07-03-2007, 11:12
Tuurlijk ben ik er
het is niet alleen maar over het ciruit
maar anderen rijvaadigheids traning zoals tussen pionen rijden op nat wegdek enz

hier nog wat foto's van 2006 :
http://www.ferrari-foto-rvtz106.startje.com/
http://www.ferrari-foto-rvtz206.startje.com/

ey gairo had je ok nog een mooie Astra GTC zien staan die dag :D

.

nofear02
07-03-2007, 11:27
Tuurlijk ben ik er. het is niet alleen maar over het ciruit
maar anderen rijvaardigheids training zoals tussen pionen rijden op nat wegdek enz

hier nog wat foto's van 2006 : Heey Gairo, dit ziet er toch wel erg gaaf uit zeg. Leuke foto's. Prachtig al die Ferrari's bij elkaar. Sjee, ik moet er eigenlijk even gaan kijken... 's ff denken..., ohw wacht! Moet daar niet 'gewerkt' worden?? A-ha! Ik heb ineens een idee.!.. ;) :D. Joehoe!

Trouwens; jaap zijn auto staat er tussen! Ik herkende hem op een overzichtsfoto al, maar herken hem ook aan zijn nummerplaat, met die smalle letters en iets met 55. En Gai; weet jij of dat Cor zijn Modial T is die daar staat?

(mochten ze niet willen dat die foto's hier staan; geef ff een seintje)

.

575 GTC
07-03-2007, 12:23
ja dat is die van Cor

.

nofear02
07-03-2007, 12:54
Mooi ding hoor! Die van jaap ook, met die witte bekleding. Heel bijzonder

Fumacher
07-03-2007, 13:38
Uiteraard ben ik aanwezig op de vaardigheidstraining. Ik kijk er al naar uit zelfs

Patrick
07-03-2007, 13:39
ik moet nog even kijken of ik kan ivm school, ik was er vorig jaar wel bij

.

Scuderia Ferrari Nevaeh
07-03-2007, 14:01
Uiteraard ben ik aanwezig op de vaardigheidstraining. Ik kijk er al naar uit zelfs!

Ik zal er ook zijn met mijn filmcamera (ik ga samen met Fu). Hopelijk is het mooi weer, dan kan ik leuk filmmateriaal maken

mtange
07-03-2007, 15:15
Zou daar ook wel eens willen gaan kijken. Ziet er in ieder geval leuk uit op de foto's!
Kan je die dag gewoon overal rondlopen langs het circuit en in de pits om foto's te maken

nofear02
07-03-2007, 15:27
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Of moet je entree betalen oid, of kijk je vanaf een parkeerplaats buiten het circuit of zo?

@Jaap: van hoelaat tot hoelaat ben jij daar dan

GTSturbo
07-03-2007, 17:29
Je kunt die dag gewoon het circuit op en ook in de pits. 's Middags is er zowieso vrij rijde voor licentiehouders en kun je evt. ook passagieren.
Is echt een aanrader, vooral de middag

Patrick
07-03-2007, 18:00
ik was er vorig jaar voor het eerst heb me zeer vermaakt alleen zijn bijna al mn foto's mislukt :( maar nu heb ik een beter cam dus als ik kan kom ik zeker weten ;)

.

nofear02
07-03-2007, 19:22
ik was er vorig jaar voor het eerst heb me zeer vermaakt alleen zijn bijna al mn foto's mislukt :( maar nu heb ik een beter cam dus als ik kan kom ik zeker weten ;)
Hoe kwam dat Patrick? Welke cam had je tóen, wat ging er mis, en welke camera heb je nu

Pterps
07-03-2007, 19:28

Komt me bekend voor, ik geef de camera ook altijd de schuld ;) :D

Vanochtend reed ik op de A50 en zag ik op de andere weghelft een trailer met daarop 4 Audi R8's ! Allemaal onder wit folie. Lijkt er op dat er een Nederlandse presentatie komt, denk niet bij Pon aangezien de trailer vanaf de kant van Den Bosch kwam en richting Arnhem reed

Patrick
07-03-2007, 19:43
Hoe kwam dat Patrick? Welke cam had je tóen, wat ging er mis, en welke camera heb je nu?

een olympus, ik heb nu een Canon powershot a430 geloof ik :D

.

575 GTC
07-03-2007, 20:23
Haha wat een lol vandaag

vandaag liet een vriend van een foto zien van een Ferrari 612 en zei; die staat bij ons in de wijk. dus in het tussenuur naar huis gefiest camera gehaalt naar de ander kant van helmond gefietst want daar woont die vriend. helaas geen 612. fiets ik terug en zie ik een Bently (die ik wel eens vaker zien :) ) dus ik denk ik maak er maar een foto van heb ik me camera niet voor niets mee genomen. Wil ik een foto maken komt er net een bmw M3 aan rijden denk dat ik een foto van zijn wagen maak en steekt zijn duim op :D maar wat kan mij die M3 nou boeien die rijden er hier zat rond zelfs van een M5 kijk ik niet meer op

vervolgens ben ik weer thuis spreek ik die vriend msn en het eerste wat hij zegt: nee heb die niet op comp
en ik wou net vragen of hij die foto al op zijn pc had staan :D
ze kennen me wel goed ;)

.

nofear02
07-03-2007, 21:41
Will be there on the Tuesday 3rd of april with Ivo.
Dan zien wo 4 april wel vanzelf we de mooie rondetijden verschijnen :). Hoe lang heb je al een racelicentie? Echt heel leuk dat je die hebt!

Je zult me 4 april wel her en der langs de baan vinden ...... met een fotocamera :DZeg Vu; heb jij ook nog wel eens school?? Of heb je daar helemaal geen tijd meer voor joh? :D.

Moet je nou kijken; di 3 april: auto-rai, wo 4 april, zandvoort fcn rijvaardigheidstrainingen. En dat kan allemaal zó maar??? :D :D

Of heb jij gewoon 2 agenda's?? 1 voor school en dan nog 1 voor Ferrari. Andersom natuurlijk; éérst 1 voor Ferrari, en als er dan nog tijd over is; een beetje school. :D
En die maat van jou, die ivo, die is al net zo erg!! ;)

Nee, ik zal morgen wel eens ff die school bellen van jou! ff vragen naar de decaan en een gesprekje beginnen. Ben benieuwd hoeveel ziektedagen jij al hebt staan... :D :D.

Die Gairo is ook al constant ziek heb ik het idee. F-ziek... :p :p. ha-ha-ha-ha. :D

Prachtig jongens

nofear02
07-03-2007, 21:47
komt er net een bmw M3 aan rijden die denkt dat ik een foto van zijn wagen maak en steekt zijn duim op :D maar wat kan mij die M3 nou boeien, die rijden er hier zat rond, zelfs van een M5 kijk ik niet meer op ha-ha gairo; jij bent al helemaal verwend! :D. maar hoe vind je die nieuwe m3 die Pterps in de 'heet van de naald nieuws-draad' heeft neergezet?

@patrick, die canon lijkt me toch een goeie camera. hoop dat die het langer uithoudt! ;)

.

Patrick
07-03-2007, 22:13
ha-ha gairo; jij bent al helemaal verwend! :D. maar hoe vind je die nieuwe m3 die Pterps in de 'heet van de naald nieuws-draad' heeft neergezet?

@patrick, die canon lijkt me toch een goeie camera. hoop dat die het langer uithoudt! ;)

hoop ik ook ja, die canon is ook wel lekker makkelijk in gebruik

.

Scuderia Ferrari Nevaeh
08-03-2007, 08:23
Zeg Vu; heb jij ook nog wel eens school?? Of heb je daar helemaal geen tijd meer voor joh? :D.

Moet je nou kijken; di 3 april: auto-rai, wo 4 april, zandvoort fcn rijvaardigheidstrainingen. En dat kan allemaal zó maar??? :D :D

Of heb jij gewoon 2 agenda's?? 1 voor school en dan nog 1 voor Ferrari. Andersom natuurlijk; éérst 1 voor Ferrari, en als er dan nog tijd over is; een beetje school. :D
En die maat van jou, die ivo, die is al net zo erg!! ;)

Nee, ik zal morgen wel eens ff die school bellen van jou! ff vragen naar de decaan en een gesprekje beginnen. Ben benieuwd hoeveel ziektedagen jij al hebt staan... :D :D.

Die Gairo is ook al constant ziek heb ik het idee. F-ziek... :p :p. ha-ha-ha-ha. :D

Prachtig jongens!

Haha, je moet er iets voor over hebben om naar al die evenementen te gaan :P

Fumacher
08-03-2007, 08:39
Robert,

Ik ben deze periode "vrij" ingeroosterd voor mn scriptie...... zeeën van tijd dus.:)

.

nofear02
08-03-2007, 12:00
Robert,

Ik ben deze periode "vrij" ingeroosterd voor mn scriptie...... zeeën van tijd dus.:)
Ja nou?? is tussen de auto's en Ferrari's staan 'werken aan je scriptie??' dan? <proest> :D

.

Scuderia Ferrari Nevaeh
08-03-2007, 16:08
Ja nou?? is tussen de auto's en Ferrari's staan 'werken aan je scriptie??' dan? <proest> :D

Dat zijn inspiratie-uren ;)

nofear02
08-03-2007, 19:15
Dat zijn inspiratie-uren ;).
Whoe-ha; ja die is goed gevonden! :D

nofear02
11-03-2007, 17:00
Zo, ik heb liggen slapen in de zon achter glas, ook lekker :). Maar k geloof dat ik nou dan toch eens ga kijken of dat ding nog wil starten.. ;). Ben benieuwd.

Patrick
11-03-2007, 17:09
Ik heb liggen slapen in de zon achter glas, ook lekker :). Maar k geloof dat ik nou dan toch eens ga kijken of dat ding nog wil starten.. ;). Ben benieuwd..

jeroentje bleekemolen was er op Zandvoort ook nog met een Vanquish :D zal toch wel dat ie start robert ;)

.

nofear02
11-03-2007, 20:29
jeroentje bleekemolen was er op Zandvoort ook nog met een Vanquish :D zal toch wel dat ie start robert ;)Ja hij startte gelukkig; de vorige keer was ik een beetje dom; had ik de motorklep niet dichtgedrukt en een beetje openlaten staan, maar dan blijft dat lampje branden en trek je mooi je accu leeg.. :(

Fantastisch weer vandaag. Komt staks TopGear nog

mtange
11-03-2007, 20:45
Fantastisch weer vandaag. Komt staks TopGear nog?
Vanavond geen TopGear nee. Vorige week was alweer de laatste aflevering van 6 uitzendingen..
Wanneer er weer nieuwe uitzendingen komen is nog niet helemaal duidelijk, maar volgens mij gaat dat nog wel even duren.

nofear02
11-03-2007, 21:03
Getsie. had nou net wel zin om te kijken. Afgelopen weken telkens geen tijd.

zeg Patrick: was zeker wel tof hé in zandvoort met dit weer? hoe ver/dichtbij is dat nou voor jou? vanaf velsen? en hoe ga jij daar heen dan? met de auto? mijn oom woonde in ijmuiden. ging er redelijk regelmatig heen. leuk hoor. ff bij de sluizen kijken.

hoe vaak ga jij eigenlijk naar zandvoort per jaar

Roger_L
11-03-2007, 21:06

Hier kun je nog eens nagenieten:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/11/zondagmiddag-video-top-gear-seizoen-9#post-8690

En anders via www.finalgear.com

.

nofear02
11-03-2007, 21:12
Hier kun je nog eens nagenieten:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/11/zondagmiddag-video-top-gear-seizoen-9#post-8690

En anders via www.finalgear.com

Ha Thnx Roger. Ik zal eens kijken. Ik heb dit seizoen helemaal niks gezien en dat vind ik maar niks.

<update: alvast 1 filmpje gezien; die trein tegen die espace! niet normaal zeg... :(

nofear02
11-03-2007, 21:38
Michael; in de fotogalerij had je het erover dat je in een restaurant werkt?
Alle drie gezien tijdens het werken in een restaurant in Philippine.Wat doe jij dan? In de keuken of serveren? of wat anders. En is dat gewoon een baantje, of leer je voor iets in de Horeca

mtange
11-03-2007, 21:52
Michael; in de fotogalerij had je het erover dat je in een restaurant werkt?
Wat doe jij dan? In de keuken of serveren? of wat anders. En is dat gewoon een baantje, of leer je voor iets in de Horeca?
Robert, ik ben daar begonnen in de bediening, maar tegenwoordig sta ik meestal achter de bar. Moet dan de drank klaar zetten voor de klanten enzo (en naar buiten kijken of er toevallig geen Ferrari aankomt..). Doe dit werk als bijbaantje.
Philippine is bekend vanwege al z'n mosselrestaurants, maar liefst 9 stuks. Vanuit heel België komen ze daar naar toe om mossels te eten. Helaas gaan de gene die een Ferrari hebben meestal bij de buren eten, maar gelukkig heb ik dan wel heel de tijd uitzicht op de parking.
Vorig jaar (september) is daar ook de Ferrari club uit België geweest, toen stonden er 25 a 30 Ferrari's op de parking. Zal daar binnenkort ook nog wel eens foto's van plaatsen. :D

.

nofear02
11-03-2007, 21:54
Zo! Dat is zo slecht nog niet dan Michael, als bijbaantje! Wel grappig. Die foto's van de bfc lijkt me spectaculair! Moet je zeker eens uploaden.

Ik heb trouwens de datum van de 60e F-verjaardag voor belgie ook even op de kalender gezet. Voor onze belgische vrienden. En misschien ook nederlanders trouwens, want het eindpunt Antwerpen is natuurlijk vlakbij. Wat voor jou Vu?

Kijken jullie trouwens wel eens op die calendar? Je krijgt als grote de huidige maand te zien. Maar wil je volgende maand zien dat moet je even klikken op de naam van de maand die daar linksonder staat.
je kan ook rechtsonderaan kiezen: jump to. Als je op de gebeurtenis klikt die vermeld staat, dan krijg je nog verder informatie (als iemand dat heeft ingevuld).

Toch wel handig zo, zo'n kalender. Kan je zó zien wanneer je ziek moet zijn van je werk of school :D :D

Fumacher
11-03-2007, 22:09
Ik ben wel van plan om naar Antwerpen te gaan, maar eerst moet er wat meer duidelijkheid zijn over de plannen van Ferrari die dag. Is voor mij maar 3 kwartier rijden dus dat is wel mooi :D

.

Patrick
11-03-2007, 22:17

zeg Patrick: was zeker wel tof hé in zandvoort met dit weer? hoe ver/dichtbij is dat nou voor jou? vanaf velsen? en hoe ga jij daar heen dan? met de auto? mijn oom woonde in ijmuiden. ging er redelijk regelmatig heen. leuk hoor. ff bij de sluizen kijken.

hoe vaak ga jij eigenlijk naar zandvoort per jaar?

nou robert meestal ga ik met de auto het is dan ongeveer een kwartiertje rijden. Ik ben vaak op het circuit te vinden vooral in de zomer heerlijk om met die zon op het circuit te lopen en naar al die mooie auto's te kijken, (straat en race wagens).
en buiten de circuit dagen om probeer ik veel FCN evenementen te bezoeken

nofear02
11-03-2007, 22:28
nou robert meestal ga ik met de auto het is dan ongeveer een kwartiertje rijden. Ik ben vaak op het circuit te vinden vooral in de zomer heerlijk om met die zon op het circuit te lopen en naar al die mooie auto's te kijken, (straat en race wagens).
en buiten de circuit dagen om probeer ik veel FCN evenementen te bezoeken.Pfoeh! Zo!, dus het is voor jou ook echt je grote hobby dan Patrick! Jij bent er immers veel tijd mee zoet, dat hoor ik wel. Ben jij lid van de FCN, of begunstiger of zo

Patrick
11-03-2007, 22:52
Pfoeh! Zo!, dus het is voor jou ook echt je grote hobby dan Patrick! Jij bent er immers veel tijd mee zoet, dat hoor ik wel. Ben jij lid van de FCN, of begunstiger of zo?

ja ben gewoon getroffen door het auto-virus :D maar afgelopen jaar ben ik niet zo heel vaak op zandvoort geweest omdat de evenementen een beetje gaan tegen vallen vindt ik, als je alleen al kijkt naar Italia a zandvoort, dat was eerst groot evenement maar door het gezeur over geluidsoverlast en dergelijke worden er geen races meer gehouden en daar door trekt het weinig bezoekers en F eigenaren (maar ook andere merken) die ook niet meer komen.

en ik ben lid van de FCN als begunstiger ;)

.

nofear02
11-03-2007, 23:17
... maar afgelopen jaar ben ik niet zo heel vaak op zandvoort geweest omdat de evenementen een beetje gaan tegen vallen vindt ik, als je alleen al kijkt naar Italia a zandvoort, dat was eerst groot evenement maar door het gezeur over geluidsoverlast en dergelijke worden er geen races meer gehouden en daardoor trekt het weinig bezoekers en F eigenaren (maar ook andere merken) die ook niet meer komen. Ja, laten we t hier maar niet over hebben..:(, hier worden wij auto-liefhebbers doodziek van! Je mag hier niks meer in dit land. Heb ik nou ergens gelezen, dat de Raad van State oid de aanvraag van Zandvoort (voor meer geluidsrijke dagen) weer teruggedraaid heeft en dat het nou nóg minder is geworden???Terwijl het aantal liefhebbers in dit land in de honderd-duizenden loopt, we Spyker hebben, en een MP hebben die auto-race liefhebber is, en er bij evenementen tien-duizenden enthouisiastelingen zijn, zonder rellen, of wat dan ook?? Kom daar eens op bij het voetbal! Schandalig dat wij niks mogen. Bezopen

575 GTC
12-03-2007, 09:37
Ik ben wel van plan om naar Antwerpen te gaan, maar eerst moet er wat meer duidelijkheid zijn over de plannen van Ferrari die dag. Is voor mij maar 3 kwartier rijden dus dat is wel mooi :)

he dat is ook wel leuk antwerpen licht ook niet zo ver van mij vandaan

maar ja ik wil ook al in Nederland gaan kijken niet dat ik er een probleem mee heb om 2 dagen achter elkaar te gaan kijken

maar ik weet niet of mijn ouders dit zo leuk vinden de 4e de 16e en de 17e ziek te zijn

.

Patrick
12-03-2007, 19:03
Pterps, ik heb vandaag even met Harmsen gesproken en hij zei dat ie de mondial nog heeft :)

.

Pterps
12-03-2007, 20:54
Pterps, ik heb vandaag even met Harmsen gesproken en hij zei dat ie de mondial nog heeft :)

Hey dat is leuk Patrick, wel grappig opzich, hij heeft hem samen met zijn zwager ofzo, kunnen ze de kosten een beetje delen :)

.

Patrick
12-03-2007, 21:03
Hey dat is leuk Patrick, wel grappig opzich, hij heeft hem samen met zijn zwager ofzo, kunnen ze de kosten een beetje delen :)

ik hoorde vandaag dat dat met zn vader was, maar dat hoorde ik van een klasgenoot

.

Huijsje
12-03-2007, 21:08
Heey Pterps... is dit niet iets voor jouw aankomende baby? :D

.

nofear02
12-03-2007, 21:18
Pterps, ik heb vandaag even met Harmsen gesproken en hij zei dat ie de mondial nog heeft :)Mooi; dus jij bent alvast 1 flyer lichter Patrick?? :D ;)

.

Pterps
12-03-2007, 21:22
Heey Pterps... is dit niet iets voor jouw aankomende baby? :D

Dat is inderdaad heel verantwoord speelgoed Maarten, maar ik durf haast niet naar de prijs te vragen ;)

.

Fumacher
12-03-2007, 23:02
Mannen! Ik ben bezig met het verkopen van mn oude objectief en dr is iemand uit Belgie die er geinteresseerd in is.

Nu heeft die een zgn. IBAN en BIC nodig voor buitenladse transacties. Kheb ff opgezocht wat het pcies is, maar kan ik die gegevens zomaar doorgeven?

En ik moet nu natuurlijk het verzenden als pakketje. Is er bij dit soort handelingen niet een speciale prijs bij verzendingen? (immers als ik tegenwoordig ergens iets bestel zjn de verzendkosten altijd 5E)

En ben ik verantwoordelijk voor schade als er iets gebeurd? pfff beter verkoop ik het aan een Nederlander he :D

.

Pterps
12-03-2007, 23:52
Mannen! Ik ben bezig met het verkopen van mn oude objectief en dr is iemand uit Belgie die er geinteresseerd in is.

Nu heeft die een zgn. IBAN en BIC nodig voor buitenladse transacties. Kheb ff opgezocht wat het pcies is, maar kan ik die gegevens zomaar doorgeven?

En ik moet nu natuurlijk het verzenden als pakketje. Is er bij dit soort handelingen niet een speciale prijs bij verzendingen? (immers als ik tegenwoordig ergens iets bestel zjn de verzendkosten altijd 5E)

En ben ik verantwoordelijk voor schade als er iets gebeurd? pfff beter verkoop ik het aan een Nederlander he :D

Een objectief verzenden per post? Dat zou ik dus echt niet doen, ben bang dat je toch min of meer verantwoordelijk blijft voor het pakketje. Stel je voor dat de verpakking beschadigd is, dan zegt die belg natuurlijk dat hij het niet accepteert en dat ie retour mag, dan zit jij met de gebakken peren. Ik zou hem binnen NL verkopen en de lens laten ophalen of ergens afspreken

nofear02
13-03-2007, 00:43
Vu (en Peet), ik heb voor mijn bedrijf de afgelopen 5 jaar enkele honderden pakketjes verstuurd en ontvangen met fotografiespullen, nl, d, blg, usa. Als je t even handig inpakt; geen enkel probleem. iban en bic is anno 2007 doodnormaal: mensen betalen via telebanking nog maar 0,30 Euro cent voor een internationale transactie! Europa wordt steeds meer één. Alleen de verzendkosten liggen internationaal gezien, hoger dan jij zegt Vu. Een van mijn medewerkers is vandaag nog in Hoogstraten geweest naar mijn postbus aldaar (belgie). had het bij mij afgegeven :)! Verkoop hem zsm; een koper bedenkt zich soms ineens weer en weg is weg. Verpakken; in plastic zak rollen en dichttapen. is stof en vochtvrij. dan krantenproppen in een stevig doosje doen, lens erop leggen en opvullen met krantenproppen; dan ligt ie schokvrij. bovendien; een lens is niet van suiker. wat dacht je hoe de 20 fotografiebedrijven het doen in nederland ?? die versturen dageljiks tientallen pakketten. zefls digitale camera's. hoe langer je wacht hoe eerder een klant zich weer bedenkt, anno nu

Scuderia Ferrari Nevaeh
13-03-2007, 08:10

Je kan het volgens mij ook verzekeren. Basis is tot 45 euro, maar je kan ook voor 500 euro tot maximaal 4500 euro kiezen (tenminste bij het grootste postbedrijf van Nederland waar ik werk). Het heet Garantiepost

Fumacher
13-03-2007, 08:38
Bedankt voor de reacties heren! Ik vind het nu ik dit lees ook een beetje link om het te verzenden. Straks gaat die huilen dat het niet is aangekomen en dan ..........:S

Ik bespreek het nog even met de koper ;)

Vu

.

Mondialseeker
13-03-2007, 09:16

Hallo,
IBANnr en BIC/SWIFTcode doorgeven is geen probleem. Ook moet je doorgeven welke bank je hebt en waar deze is gelegen. Ik koop/verkoop reeds jaren op Ebay over gans Europa en dank onze banken om het me zo makkelijk te maken via deze weg.
Gedurende deze periode heb ik slechts 1 maal problemen gehad met het verzenden van pakketjes, en nog dan denk ik dat het de geaddresseerde was die me in de zak heeft gezet :( . Liever wat extra inpakken, dan besparen op verzendingskosten. Dat kan je heel wat problemen besparen ;).
Groeten
Jurgen

.

nofear02
13-03-2007, 09:29
Ik koop/verkoop reeds jaren op Ebay over gans Europa en dank onze banken om het me zo makkelijk te maken via deze weg. Gedurende deze periode heb ik slechts 1 maal problemen gehad. Jurgen.Precies! Ook dát nog! Waarom denk je dat e-bay zo'n succes is geworden? Een pakketje verzenden internationaal stelt niks meer voor tegenwoordig! Ik liet al mijn pakketten zelfs onverzekerd komen. Nooit problemen gehad! Scheelde wel een berg geld: vanuit duitsland 8,30 ipv 17 euro. x 200 pakketten....
Dus Vu; geld op je rekening laten storten en opsturen dat ding! :)! Is geld verdienen jongen ;)

Fumacher
13-03-2007, 09:53
Heej Jurgen, erg bedankt voor je reactie :) iemand die ervaring heeft als jij is zeer handig nu :)

Het bank-gebeuren is dan wel safe, maar dan zit ik nog met de verantwoordelijkheid van de verzending. Ik ga misschien in korte tijd naar België dus liever spreek ik dan gewoon af met de betreffende. Heb de betreffende al net gemaild en verteld dat ik niet verantwoordelijk wil zijn als er iets gebeurd bij een verzending. Kan dat zo onderling of ben je wettelijk altijd aansprakelijk als je de verzender bent?

Groeten,

Vu

.

Fumacher
13-03-2007, 17:59
Het probleem lijkt opgelost te zijn. Dr is iemand uit Antwerpen die bereid is om naar Rsd te komen. Verder is er op marktplaats ook een geïnteresseerde :) Mn objectief raak ik gemakklijk kwijt als ik dat zo zie :)

Vu

.

nofear02
13-03-2007, 18:21
Het probleem lijkt opgelost te zijn. Dr is iemand uit Antwerpen die bereid is om naar Rsd te komen. Verder is er op marktplaats ook een geïnteresseerde :) Mn objectief raak ik gemakklijk kwijt als ik dat zo zie :)
VuMazzelpik.... :D

.

Huijsje
13-03-2007, 21:00
Nog meer leuk spul Peter! :D
Zou haast zeggen dat ik er bewust naar op zoek ben, naar Ferrarispullen voor kids, maar het is serieus stom toeval

Pterps
14-03-2007, 06:55
Nog meer leuk spul Peter! :D
Zou haast zeggen dat ik er bewust naar op zoek ben, naar Ferrarispullen voor kids, maar het is serieus stom toeval!

Toen wij in September 2005 op huwlijksreis waren in Italie zijn we nog even naar Maranello geweest, toen kwamen we ook al allemaal toffe kleding/spullen tegen in de Ferrari store. Wat dat betreft is er genoeg te krijgen

Huijsje
14-03-2007, 20:02
Na die Formule 1 auto bij ons op de TU/e is er nu nog meer goed nieuws op Ferrari-gebied! Over 2 weken start de Europese week namelijk, waarbij buitenlandse studenten vanuit heel Europa naar Eindhoven komen voor een leuk programma. De opening zal als volgt zijn!!

Opening Stunt: 12:00h - 13:30h: Location: J.F.Kennedylaan

Traditionally the EWE is kicked-off with a spectacular stunt. For instance: in 2005 a helicopter landed in front of the TU/e’s main building and in 2003 a dozen parachutists carrying European flags took a jump from an aircraft above the sports fields.

This year the opening stunt will be a bit closer to the ground; on asphalt to be precise.
Inspired by Bavaria City Racing which took place in the streets of Rotterdam last summer the EWE opening-stunt will be made into a “racing” event where you may expect to see a line-up of fast and spectacular cars to give away a demonstration on the public roads in Eindhoven (which will be closed especially for this event), close to the TU/e grounds. The pit lane will be situated on the TU/e grounds itself, at the parking lot of the TNO building.

Because such an event is a lot of work, another TU/e-student-organisation – University Racing Eindhoven – joined us in the organisation, helping us to put together a nice line-up of driving acts. They will also take part in the event itself with their own Formula Student Racing car. We can’t tell you too much about the rest of the line-up (think of a Rally team, Ferrari’s and Donkervoorts), but the time schedule is as following:

Practice Laps: 11.00h – 12.00h
Programme (driving acts): 12.00h – 13.30h

During the programme the driving acts will drive 10-15 minutes each with the main act scheduled at 13.00h.

Dit is dus gewoon op de openbare weg, voor de TU/e. Vrij toegankelijk dus mocht er nog iemand zijn die zin heeft om te komen kijken :) (Gairo? iets te doen?)

.

nofear02
14-03-2007, 23:14
Wow! Niet verkeerd Huijs! Jij zit op de goeie school! Zoiets deden ze in mijn tijd niet hoor! :D

.

Roger_L
15-03-2007, 18:29
Toen ik vanmorgen opstond zag ik dat de mist laag hing, en de zon opkwam. Fotocamera meenemen in zo'n geval ! Er waren wel 100 verschrikkelijk mooie plaatjes die je kon maken zeg. Helaas kon ik bijna nergens stoppen...maar toch; resp. in Harmelen en de A2-werkzaamheden bij Breukelen

nofear02
15-03-2007, 18:42
Mooie foto's Roger. Vooral die eerste, als je niet helemaal goed kijkt, dan heeft het iets weg van een kerkhof, die ene toegangspaal met hek zou met een beetje fantasie een graf kunnen zijn, en dan is het met die mist en tegenlicht lekker 'spooky' ;)

nofear02
15-03-2007, 19:15
In de nl-sectie 'filmpjes' staat deze poost van Roger. Ik beantwoord hem ff hier:

Weet iemand toevallig van wie de achtergrondmuziek is ? Ik heb destijds een mailtje naar de maker gestuurd, maar nooit meer wat gehoord. Ook voor muziektips in hetzelfde genre houd ik mij warm aanbevolen ! Het is geweldige muziek voor dit soort film.

Ik heb er naar geluisterd Roger, vond het ook een lekker nummer, lekkere beat, echte auto-muziek ja, maar kende het totaal niet. Het was iig niet iets ouds/bekends, want ik heb vrij veel cd's, en in mijn computer heel veel muziek staan, en t zei me echt helemaal niks. Tsja, wat nu?

Omdat ik zelf ook wel nieuwsgierig was én je graag een plezier wilde doen, heb ik dat eens als uitdaging gezien. Ik heb geluisterd naar wat die dame zingt en veel keer teruggespoeld en de tekst opgeschreven. Om te kijken wat het refrein is en of ze een bepaald gedeelte vaak herhaalt. Nou kon ik niet alles verstaan, maar ze zingt wel o.a, 'come on baby let me know how you feel'. Dat is echter wel een beetje lang om mee te googelen, maar 'come on baby', heeft natuurlijk ook geen zin; daar stikt het van. Daar hoef je ook niet mee aan te komen op limewire.

Toen heb ik maar eens 'come on baby let me know' gedaan, maar dat was ook foute boel. Ik ken die regel zelf al wel; is uit 'da ya think i'm sexy' van Rod Steward 1977. Hoe ik dát weet?? Was mijn allereerste single die ik kocht! Ik heb hem GRIJS gedraaid, vond het zó'n wereldnummer! En nóg hoor! Ik heb hem zelfs nog! Tsja, wat wil je; 1e klas havo, pubertijd, meisjes, was allemaal erg interessant... ;). De eerste single die ik mijn bezit had was overigens: 'Denis' van Blondie; die kreeg ik van mijn zus. Ademloos zat ik voor de TV namelijk destijds..... enfin, we dwalen af... :).

We waren gebleven bij; 'zó kwamen we er niet'. Nou, ik nadenken, ik denk, ik gooi nog 1 woordje er achter aan; 'come on baby let me know how'. Het zal wel veel te lang zijn als titel en wel zeker niet de titel zijn, maar misschien ergens op een site met lyrics; je kan nooit weten. En verdomd! 2 hits; over de hele wereld, met de tekst van dit nummer; de volle ca. 20 regels. De eerste bekeken; was van een verliefde meid van de Filipijnen die deze tekst op haar weblog had gezet, o-o-o wat zijn we in 'luv'. Maar nergens de naam van de groep of title te bekennen..... :(. Ik naar de 2e gekeken; ook al een weblog! Maar kon de tekst niet 1,2,3 terugvinden. Ik weer terug naar de eerste en dat meisje een mailtje gestuurd of post geplaatst, ik weet eigenlijk niet eens goed hoe dat werkt. En een dag gewacht. Niks. Beetje voorbarig misschien maar ik denk; ik ga toch nog eens die 2e bekijken. Ik zoeken en zoeken en ja hoor; daar was dezelfde tekst en..... zie daar; in het onderschrift: de naam van de groep en de titel!

Hopsa! Ik dat op Limewire erin gezet, kreeg inderdaad hits, klikte een gewone radio-edit aan als 1e, maar had daar weinig vertrouwen in, de muziek in die clip klinkt veel te exotisch en lang, en met zó'n beat; zal wel een of andere mix zijn, dus 2 of 3 mixen uitgekozen. Het gewone nummer was het eerst klaar, en die gelijk beluistert; uiterst spannend; en : ja!... maar ook weer.... niet! De tekst klopte wel en het mens was ook het zelfde en de melodie ergens ook wel, maar niks geen lekkere beat erin etc. Dus maar even gewoon gewacht op de 'Big Room Mix' en?..... jaaaaaa! hebbes! Lekker 7.45min lang! Gelijk Roger gebeld in de auto en eerst natuurlijk ff lekker zitten jennen van "goh joh, wéét je dat nummer niet?? kon je het niet vinden dan?? :D :D (ja was gemeen ja, maar dat kan ie wel hebben hoor ;) ) en toen het goede nieuws vertelt! :D. Roger blij, ik tevreden, wat wil een mens nog meer? Dus wat is het nou:

Kaskade - Everything (Kaskade's Big Room Mix)....

hé-hé... pfffff. Ben er wel ff mee zoet geweest zeg. Maar wilde dat graag ff doen voor je. Als dank voor alle mooie foto's die je hier al geplaatst hebt.. ;).

(wat een verhaal over 1 zo'n nummer zeg... nou ja, was al weer een tijdje geleden dat ik een klein verhaaltje getypt hebt. En voor iedereen die het wil weten; het is dus het nummer van deze clip: )

http://www.gt3000.com/home/index.php?id=102 , lago di gardo, 67 mb, oftewel:

http://www.gt3000.com/download.php?file=garda.wmv

.

Pterps
15-03-2007, 19:25
Moooie foto's Roger (ik dacht bij die eerste ook aan een kerkhof ;) )
Ik heb de camera ook altijd naast me op de stoel liggen, je komt toch regelmatig leuke situatie's tegen waar je even een foto van kan maken.

Zo kwam ik een paar weken terug dit transport tegen, dan kijk je je ogen wel even uit

Roger_L
15-03-2007, 20:20
Kaskade - Everything (Kaskade's Big Room Mix)....

Ik heb hem inmiddels al 20x beluisterd, maar krijg er (nog) geen genoeg van ! Geweldig nummer. Het volgende 'verzoeknummer' zal ik zodirect posten, is nog zoiets.

.

Roger_L
15-03-2007, 20:22
Wie weet het ? Ik in ieder geval niet, maar zou het heel graag weten...

http://www.youtube.com/watch?v=cylo8cCqlO4

Blijft overigens ook een gaaf filmpje

Edit : Ik zie net dat dat van dezelfde makers is als het Gallardo-filmpje

.

nofear02
15-03-2007, 21:19
Geweldig nummer. Het volgende 'verzoeknummer' zal ik zodirect posten, is nog zoiets... Ja hee; Roger; t blijft geen feest hoor hee! :D :D. Wat dacht je ; ik zal ff de volgende geven?? ;) :D hahaha

Nou oke dan: dt8 project - winter (featuring Andrea Britton), van het album: Perfect world

.

Roger_L
15-03-2007, 22:32
Ja hee; Roger; t blijft geen feest hoor hee! :D :D. Wat dacht je ; ik zal ff de volgende geven?? ;) :D hahaha

Nou oke dan: dt8 project - winter (featuring Andrea Britton), van het album: Perfect world

S*****, dat was snel ! Ik probeer hem effe via Limewire binnen te halen. Mocht je je in de toekomst verbazen over de geweldige achtergrondmuziek op één van mijn filmpjes, dan weet je de titels in ieder geval

nofear02
15-03-2007, 22:37
S*****, dat was snel ! Ik probeer hem effe via Limewire binnen te halen. Mocht je je in de toekomst verbazen over de geweldige achtergrondmuziek op één van mijn filmpjes, dan weet je de titels in ieder geval !
Ja, 10 minuten, hij viel erg mee, er zat 1 zin die net ff anders was dan andere gebruikelijke zinnen, gewoon ergens midden in het gezang, en op die ene regel waren er 3 hits op google. Was zo gebeurd. Eerst dacht ik van, dat ga ik niet weer doen :), maar ik ging tóch die clip ff bekijken en toen hoorde ik die zin, ik denk, ik zal eens kijken

Fumacher
15-03-2007, 22:49
Roger, zeer mooie plaatjes! Ik was vandaag in België en had alleen maar last van smog! Daar kon ik op fotografisch gebied niet zoveel.

Wel was ik nog ff langs de F-dealer gegaan in Wijnegem. Leverde me wel wat leuke plaatjes op. Kzal zo eens wat laten zien ;)

Vu

.

Fumacher
16-03-2007, 21:35
Vandaag was ik weer in R'dam te vinden en heb met mn lens gespeeld. Kwam wederom deze Maserati tegen. Verder was ik nog te vinden bij de TVR-dealer in Vianen. Ze hadden daar zeer mooi, agressief spul. Verder waren de verkopers zeer vriendelijk tegen mij. Alle auto's werden open gemaakt voor mij en ze vroegen nog of ik foto's naar hun wilde sturen die ik vandaag maakte.

Volgende keer ga ik nog naar Wiesmann. Is maar een kwartier met de bus vanuit UCS

Pterps
16-03-2007, 21:44
Vandaag was ik weer in R'dam te vinden en heb met mn lens gespeeld. Kwam wederom deze Maserati tegen. Verder was ik nog te vinden bij de TVR-dealer in Vianen. Ze hadden daar zeer mooi, agressief spul. Verder waren de verkopers zeer vriendelijk tegen mij. Alle auto's werden open gemaakt voor mij en ze vroegen nog of ik foto's naar hun wilde sturen die ik vandaag maakte.

Volgende keer ga ik nog naar Wiesmann. Is maar een kwartier met de bus vanuit UCS.

bij Hoefa (wiesmann) moet je net even geluk hebben dat ze wat hebben staan. Het is niet echt een garage bedrijf. De laatste keer dat ik er was hadden ze wel een GT buiten staan

Fumacher
16-03-2007, 21:48
Bij de TVR/Morgan-dealer

575 GTC
16-03-2007, 23:00
Gairo, vanmiddag ben ik weer even langs vd Akker gereden, vd Moesdijk vertrok net met de 599, ik heb wat foto's gemaakt en even een opgestoken duim uitgedeeld bij de stoplichten. Dat werd ontvangen door vd M met een groet en dikke smile :)

Edit: een voorproefje:

Mooie Foto ben benieuwd naar de rest !

mooi geluid wat er in zit he ;)

.

Gijs
17-03-2007, 23:26
Hoe was de dag vandaag heren?

Ik heb betere gekend.

Gairo op het hart gedrukt geen foto's te maken binnen Forza, hem vervolgens geintroduceerd aan Alex. Tweede wat de jongen doet als hij thuis komt: foto van het interieur van Forza op internet gooien. Gairo: het gaat niet alleen om herkenbaarheid van de auto's maar ook om inbraakpreventie.

Vervolgens me door Bram naar huis laten rijden. Jongen denkt inmiddels zo gewend te zijn aan de, als listig bekend staande, 348 dat hij met twee handjes losjes aan de onderkant van het stuur illegale snelheden bereikt. Vrees steeds meer voor een ongeval.

Vervolgens een chinese op bezoek gehad die de tafelmanieren van haar landgenoten zodanig eer aan deed dat zelfs mij de eetlust verging.

Zag vervolgens een verhaal op een ander forum over hoe slecht een 348 eigenlijk wel niet is.

Het kan gekker, ik klaag niet

Kingpin328
17-03-2007, 23:31
Zag vervolgens een verhaal op een ander forum over hoe slecht een 348 eigenlijk wel niet is.

Trek het je niet aan Gijs, ik weet waar je op doelt. Wel meer daar wat niet meer is wat het is geweest. Beauty is in the eye of the beholder ......

nofear02
18-03-2007, 01:07
Nou, ik dacht dat jij wel een leuke dag gehad zou hebben vandaag Gijs? Met een leuk ritje en even naar Alex en zo. Gelukkig staan de foto's van Gai niet hier, ze zouden overigens ook gelijk er vanaf gegaan zijn hoor Gai.
En ik heb vandaag nog een paar keer aan jouw verhaal van gisteren-avond gedacht Gijs over die ene 348 binnen 40 km naar huis etc. Echt onbegrijpelijk. Kon het echt niet bevatten gisteren. En nog niet.
En een 348 is natuurlijk geen slechte wagen. Leuk voor alle 348 rijders en alles wat ervóór zit... Trouwens; moet het ook
wel in de juiste tijdgeest plaatsen neem ik aan?
En trouwens, zelfs al wás het een hork van een ding; ze is absoluut mooi! Maar er is toch zeker geen enkele F een slechte auto?? Dacht dat het ook ging om passie en design en zo? Wil je een perfecte wagen dan moet je een P nemen?? of is dat overigens ook niet zo?

En dat chinese eten; het blijft gek spul; geloof jij mij als ik zeg dat ik vannacht om 24.00 nog een bord vla genomen heb en een appel?? Echt! :D

.

nofear02
18-03-2007, 01:25
Hey; dat is grappig jongens; er staat op de hoofd-indexpagina, helemaal onderaan, nog onder ''nieuwste member'', nu automatisch: de ''today's event''; de F1 race. Omdat dat op de calender staat (zie in de blauwe balk). Geinig. Ik wist niet dat dat zó werkte. Wil je t niet zien, dan klik je gewoon op die pijlen daar rechts en dan verdwijnt in feite dat blok

Pterps
18-03-2007, 08:16

Ik heb betere gekend.

Gairo op het hart gedrukt geen foto's te maken binnen Forza, hem vervolgens geintroduceerd aan Alex. Tweede wat de jongen doet als hij thuis komt: foto van het interieur van Forza op internet gooien. Gairo: het gaat niet alleen om herkenbaarheid van de auto's maar ook om inbraakpreventie.

Vervolgens me door Bram naar huis laten rijden. Jongen denkt inmiddels zo gewend te zijn aan de, als listig bekend staande, 348 dat hij met twee handjes losjes aan de onderkant van het stuur illegale snelheden bereikt. Vrees steeds meer voor een ongeval.

Vervolgens een chinese op bezoek gehad die de tafelmanieren van haar landgenoten zodanig eer aan deed dat zelfs mij de eetlust verging.

Het kan gekker, ik klaag niet.

De tranen schieten me bijna in de ogen Gijs ;) Eigenlijk zijn het toch luxe problemen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent om te crashen met de auto (al dan niet de F), ik ben me er ook van bewust dat ik een grote kans heb om betrokken te raken bij een ongeluk, ik maak natuurlijk zoveel km's dat je weet dat het een keer gaat gebeuren, ik hoop alleen dat het dan meevalt, maar het is een gedachte die je er niet vrolijker op maakt.

Ik ben benieuwd wat het verhaal is waar jullie het over hebben. Ik heb je een tijdje geleden al eens verteld over die 355 van een vriend die 17x in 1 jaar terug is gegaan naar munsterhuis! Dat zijn de uitzonderlijke verhalen, zijn 348 was een handvol om hard te rijden, maar ontzettend betrouwbaar, in 1,5 jaar tijd geen enkel probleem mee gehad, laat je niet gek maken door spook verhalen, geniet van je eigen auto!

Roger_L
18-03-2007, 08:37

Als iemand in staat is jouw eetlust te doen vergeten, dan moet dit echt een afgrijselijk tafereel geweest zijn

.

Fumacher
18-03-2007, 09:43
Maarten, wat betreft die demo's die TU/E organiseert.....op welke dag zal dat plaatsvinden? Anders kom ik ook wel eventjes naar de Lampenstad :)

.

Huijsje
18-03-2007, 12:36
Maarten, wat betreft die demo's die TU/E organiseert.....op welke dag zal dat plaatsvinden? Anders kom ik ook wel eventjes naar de Lampenstad :)

Maandag 26 maart! Niet morgen, maar de week erop! Van 11:00 - 13:30

Meer info vind je hier:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/03/26/f008.htm

Lijkt me leuk om je daar te zien :)

.

Fumacher
18-03-2007, 13:46
Maarten: Ik heb dan om 13:15 les. Ik ga nog even na of dat belangrijk is, anders vergezel ik je daar :)

.

Huijsje
18-03-2007, 13:49
Maarten: Ik heb dan om 13:15 les. Ik ga nog even na of dat belangrijk is, anders vergezel ik je daar :)

Nagaan of een LES belangrijk is? Wat is dat nou voor opleiding man :D Tuurlijk zijn lessen belangrijk... KUCH Nee ik snap wat je bedoelt :) In dat nieuwsbericht staat trouwens niets over Ferrari's al zouden die er wel komen, volgens de site van de organisatie zelf. Die F1-auto waar je me eerder in zag (jaja, de auto waar ik tevens nachtmerries aan overgehouden heb, wat betreft een spiegeltje :( ) zal er waarschijnlijk ook weer staan

Fumacher
18-03-2007, 13:55
Had ergens gelezen dat er ook een Gallardo GTR ofzo komt Iig die Gallardo die meedoet aan de FIA GT races.

Alleen daarvoor zou ik al naar Eindhoven gaan ;)

.

Pterps
18-03-2007, 13:56
Nog een paar minuten en dan start de wedstrijd, ik heb er weer zin in

nofear02
19-03-2007, 15:56
Hoe vond je de race na afloop peet? :)

.

Roger_L
19-03-2007, 18:08
1. BMW started this advertisement.

2. Audi answered.

3. Subaru needed to say something.

4. Bentley Chairman wanted the last word

Pterps
19-03-2007, 18:51
Hoe vond je de race na afloop peet? :)

Tikkie saai toch wel, nou was het ook niet echt leuk dat ik op het internet toevallig al had gezien wie er had gewonnen. Volgende keer beter.

@ Roger, die zijn goed he, ik heb ze een tijdje geleden al eens gezien. Altijd leuk dit soort acties

Huijsje
19-03-2007, 19:11
Ik zat me tijdens die eerste race wel gigantisch kapot te ergeren aan die reclames. Echt een RAMP. Vorig jaar was er ook wel reclame, en dan was je de race voor een paar minuten gewoon helemaal kwijt, maar dit sloeg echt alles. Met nog 20 rondjes te gaan kwam ik er toevallig overheen zappen. Na nog geen 5 minuten kreeg ik een minuut of 2 reclame. Denk je er weer een half uur tegenaan te kunnen. Maar nee hoor: op 8 minuten uitzending zat 2 minuten reclame. Dus per 10 min. 8 race en 2 reclame. Wat een verschrikkelijke puinhoop zeg! Minstens 8 reclameblokken te verwerken gehad, en zelfs op 1 rondje van het eind konden ze het nog niet laten om er nog ff wat reclame doorheen te pompen!

Huijsje
19-03-2007, 19:16
Had ergens gelezen dat er ook een Gallardo GTR ofzo komt Iig die Gallardo die meedoet aan de FIA GT races.

Alleen daarvoor zou ik al naar Eindhoven gaan ;)

- Lamborghini Gallardo GT3 staat er in die link.
- Formula Ford
- Dragracers
- Supermoto demo
- HTS Rally team
- Paradigit Rally team
- University Racing Eindhoven met een zelfontworpen Formula Student-auto

Er staat ook op: denk bijvoorbeeld aan Ferrari's en Donkervoorts. Ben benieuwd!
De pitstraat is trouwens bij het TNO-gebouw (de kruising bij het Centraal Station)

.

Pterps
19-03-2007, 19:24
Afgelopen weekend nog even 2 proeven van de Zuiderzeerally bezocht, het paradigit team was daar ook volop in actie

mtange
19-03-2007, 19:54
Ik zat me tijdens die eerste race wel gigantisch kapot te ergeren aan die reclames.
Daar heb ik me ook gigantisch aan lopen ergeren. Op het einde zat Massa nog achter Fisichella aan, begon het net spannend te worden, ja we gaan even naar de reclame. Dan was het vorig jaar toch een stuk beter!

Peter, mooie foto hoor

Pterps
19-03-2007, 20:42
Bedankt Michael, rally's bezoeken is altijd erg leuk, maar op dagen zoals afgelopen zaterdag verrekte koud.

In onderstaand filmpje zie je een aantal fragmenten waarbij je je moet afvragen of het nou zeer capabele rijders zijn of is het nou puur geluk, mooiste is toch wel die drift aan het eind.

http://videos.streetfire.net/video/66151ad5-8ce6-4bf3-af50-98a1000766de.htm

.

Huijsje
19-03-2007, 20:57
Bedankt Michael, rally's bezoeken is altijd erg leuk, maar op dagen zoals afgelopen zaterdag verrekte koud.

In onderstaand filmpje zie je een aantal fragmenten waarbij je je moet afvragen of het nou zeer capabele rijders zijn of is het nou puur geluk, mooiste is toch wel die drift aan het eind.

http://videos.streetfire.net/video/66151ad5-8ce6-4bf3-af50-98a1000766de.htm

Goeie genade! Wat een filmpje zeg! Ik hoop dat die mannen van die rally teams volgende week ook maar iets heel laten van de TU :D Als die acties allemaal zo bedoeld zouden zijn als dat ze uitgepakt hebben... Ik weet het niet maar ik betwijfel het sterk! Dat krijg je met de grootste fantasie nog niet verzonnen om een bocht zo in te zetten zoals die man op het eind doet, of precies zo te landen dat je door een bochtige sprong heenstuitert! Die drift aan het eind slaat inderdaad echt alles. Vlak langs die houten paal en nog precies goed uitkomen ook. Volgens mij schrikken die mensen hier zelf ook van, als ze dat later thuis terug zien!!
Spectaculair is het wel, om naar rally's te gaan kijken. Toen we nog in Roosendaal woonden gingen we nogal eens kijken naar de "Nacht van Achtmaal", nu bekend als de "BHV Expo Groep Rally". Altijd spectaculair! Grote rallylichten aan, en crossen maar! Polderweggetjes en industrieterreinen: overal wisten die mannen wel raad mee! Sta er steeds weer versteld van hoe hard dat gaat

nofear02
19-03-2007, 21:25
Ik zat me tijdens die eerste race wel gigantisch kapot te ergeren aan die reclames. Echt een RAMP!! Inderdaad ja! En dat mens over die prijs die je kon winnen, het bezoek aan Barcelona, stond me daar bijna hysterisch te doen dat je 'het rubber kon ruiken'. Man-man-man (vrouw-vrouw-vrouw) doe eens rustig! Dat snap ik zelf ook wel hoor.
En dan Huub Stapel als oude knar. Ik weet nou wel dat ie stapel is op auto's. Vorig jaar Ruud ter Weijden, ook al zo oud. Is er niks leukers? Sascha de Boer van het journaal of zo? ;)

Fumacher
19-03-2007, 21:29
Maarten, woonde je in Rsd! haha had dat gezegd joh! Welke wijk woonde je

Pterps
19-03-2007, 21:32
Inderdaad ja! En dat mens over die prijs die je kon winnen, het bezoek aan Barcelona, stond me daar bijna hysterisch te doen dat je 'het rubber kon ruiken'. Man-man-man (vrouw-vrouw-vrouw) doe eens rustig! Dat snap ik zelf ook wel hoor.
En dan Huub Stapel als oude knar. Ik weet nou wel dat ie stapel is op auto's. Vorig jaar Ruud ter Weijden, ook al zo oud. Is er niks leukers? Sascha de Boer van het journaal of zo? ;).

Aan die prijsvraag heb ik mij ook het meest lopen ergeren, die reclame's dat is jammer, maar dat hoort er tegenwoordig bij aangezien die rechten voor F1 uitzendingen zo idioot duur zijn. Maar zo'n dame die praat alsof je op de lagere school zit, echt te triest voor woorden IMO

Huijsje
19-03-2007, 21:33
Maarten, woonde je in Rsd! haha had dat gezegd joh! Welke wijk woonde je?

Jaja, heb er ruim 8 jaar gewoond! Wij kwamen in de Fluwijnberg (Wijk Tolberg) te wonen toen die wijk pas uit de grond geknald was :D Mijn ouders wonen nu echter alweer 8 jaar in Vlijmen (regio Den Bosch) en ik zit sinds vorig jaar in Eindhoven op kamers :) Waar woon jij ergens in Roosendaal