View Full Version : Is een Ferrari een 'hij' of een 'zij' ?
Als ik het over een auto/Ferrari heb, heb ik het altijd over 'hem', mannelijk dus. Toch hoor ik een aantal mensen consequent over 'zij' praten, als ware het een vrouw. Persoonlijk vind ik dat vreemd klinken. Wat is jullie mening
nofear02
24-02-2007, 11:39
Dat is een heel goed topic Roger. Ikzelf vind 'zij' ook helemaal niks. Vooral als mensen dan gaan zeggen dat ze ''haar nog ff lekker hebben gewassen'' of ''ín haar hebben gereden''. Dergelijke uitdrukkingen vind ik dan wel érrug raar klinken en daar krijg ik andere associaties bij. Ik heb zelfs ooit eens een aanvaring met iemand over deze materie gehad op een andere site! Overigens is die persoon een geweldige maatje van mij geworden later, dus ik laat ieder zijn ding.
Ergens heeft het ook wel iets moois!; ik begrijp dat die mensen het zeggen uit respect voor de wagen. Zoals je een vrouw met respect behoort te behandelen ;). Iemand anders die ik ken heeft het regelmatig over 'zijn meisje'. Dat vind ik ook wel weer mooi klinken! Iets waar die gek op is! toch?
Maar ik zet ''hem'' gewoon binnen, en ''hij'' rijdt lekker, en ''hij'' is verzekerd, en ''hij'' moet nodig een beurt hebben, etc. Ik moet er niet aan denken dat ik dat laatste in net gezelschap op de zij-manier zou zeggen.....:
Kingpin328
24-02-2007, 14:12
Volgens hangt het er een beetje vanaf, van welk toilet je in openbare gelegenheden bezoekt :-). Ik zie het zelf als het iets te flamboyante speeltje, dat in ons calvinistische landje altijd wel iets van 'tsss, tssss ' oproept. Of als die kameraad die te veel zuipt en rookt en je uitlokt tot minder verantwoord (rij)gedrag. Beetje fout en daarom deste leuker. Hij/zij/het? Van alles een beetje ..
Deze discussie is tot vandaag niet zuiver gevoerd.
Natuurlijk refereert men met 'haar' aan een auto van dit merk.
De passie die wij nagenoeg allemaal hebben voor deze auto's is weinig rationeel. Zoals dat ook met vrouwen is. Ze is ook net zo begrijpelijk als een vrouw. Zo fragiel als een vrouw. Haar lijnen zijn als die van een ... Ze verslindt kostbare schoentjes als een vrouw. Ze is high maintenance als een goede vrouw. Ik kan hier een oneindige rij parallelen trekken.
Natuurlijk heb je niet 'in' haar gereden. Maar mèt haar. Of nog liever, je bent een stukje uit rijden geweest met haar.
Mijn passat, tsja dat is een ander verhaal. Atilla de Hun, that's what comes to mind
Kingpin328
18-03-2007, 00:24
Deze discussie is tot vandaag niet zuiver gevoerd.
Natuurlijk refereert men met 'haar' aan een auto van dit merk.
Mijn passat, tsja dat is een ander verhaal. Atilla de Hun, that's what comes to mind.
Huh ?!
Speak for yourself, Atilla :-)
Mijn Passat is
Ook al is deze thread al behoorlijk oud, ik reageer hier toch op. Ik ben het eens met Gijs, het is iets irrationeels. Een auto als een Ferrari koop je niet rationeel (misschien ten delen), als je eenmaal verliefd bent geworden op een Ferrari (of andere automerk voor wat dat betreft) dan maakt het niet uit dat er een roestplek is of een elektronica dat vervangen moet worden. Je hebt het over voor haar om ervoor te zorgen dat ze de beste verzorging krijgt die nodig is.
Een auto als een Ferrari zie ik echt als het equivalent van een vrouw, alles draaid om emotie, het irrationele. Je kan kwaad op haar worden als ze kuuren heeft, maar tegelijkertijd wil je wel de beste zorg voor haar. Je kan helemaal verliefd op haar zijn als ze in de zon staat te stralen. En je kunt in extase zijn na een lange rit. Je kunt genieten van haar contouren en de manier hoe ze klinkt.
Ik houd het op "zij", "haar", en "ze". Als een Italiaan(se) een Ferrari ziet, spreekt hij/zij over een bella macchina (prachtige auto). De auto wordt hier aangesporken met bella omdat macchina vrouw(e)lijk is. Maar vooralsnog ieder zo zijn benaming/benoeming voor zijn/haar Ferrari
Kingpin328
21-04-2007, 01:56
Mijn Testarossa is een manwijf (zes gleuven en twee pijpen)! ;)
hahahaha !!! zo is het! een wijf met ballen - rokend, zuipend, humeurig wanneer koud en altijd belust op je poen!
(hé Ramon, ken je deze: all women are temperamental - half temper, half mental!)
o ja - gewoon zo doorschrijven ;-
nofear02
21-04-2007, 06:32
ken je deze: all women are temperamental - half temper, half mental! ha-ha-ha; die vind ik wel leuk ja! :
hahahaha !!! zo is het! een wijf met ballen - rokend, zuipend, humeurig wanneer koud en altijd belust op je poen!
(hé Ramon, ken je deze: all women are temperamental - half temper, half mental!)
o ja - gewoon zo doorschrijven ;-)
Ben je bekend met de uitspraak van Dhr. Pon over de drie F'en?
"If it Fly's, Floats or ****s, you rent it.\
In een ander topic wordt er weer voorzichtig over begonnen,maar ik zal het nog 1 keer uitleggen.
Een Ferrari is geen hij of zij maar een ding!Een voorbeeld om een en ander te verduidelijken:Je zit op een mooie zonnige dag op een terras en er komt een aantrekkelijke jongedame voorbij,wat zeg of denk je dan..........wat een lekker DING
Fumacher
17-05-2007, 11:45
mmm als ik een aantrekkelijke jongedame tegenkom zeg/vraag ik meestal " ben je rijk?" ......bij een goed antwoord ga ik er verder op in :D
.
Hij zij een lekker ding, de verwarring ten top.Hier nog een filmpje ter illustratie,wie het weet mag het zeggen.....................
http://www.youtube.com/watch?v=gohv3lpLlsc
.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.