View Full Version : FCN: 'Sprint Meeting de Peel', 15 sep 2007
Wie komer er naar de FCN 'Sprint meeting de peel' toe ?
ik kom, helaas mag ik het terein zelf niet op :(
dus sta tussen 8 en 9 bij de ingang en de rest van de dag langs het hek.
.
nofear02
09-09-2007, 19:09
Naar wat ik weet Gairo, gaan toto-070 en marcello erheen. En cor, niet om er te rijden maar om er te kijken. En Jaap natuurlijk 208gtsturbo. en misschien beach58 (onno, ga jij ook?)
nofear02
11-09-2007, 09:45
Ik zal er zijn :DBob, moet jij fotograferen voor de fcn, of rij je met iemand mee misschien? Ben je er al eens vaker geweest? Voor de bolides: veel steenslag! Oppassen. Misschien met 3m folie of huishoudplastic spoilers en neuzen afplakken
RedmondialTCab
12-09-2007, 16:48
Ik ben er ook!!
Wie komer er naar de FCN 'Sprint meeting de peel' toe ?
ik kom, helaas mag ik het terein zelf niet op :(
dus sta tussen 8 en 9 bij de ingang en de rest van de dag langs het hek
Ik ben er ook!!!
ben er ook
nofear02
12-09-2007, 23:36
Dus:
marcel- marcello
tonnie- toto-070
Cor -redmondialtcab
bob- zanti70
robin-rolee
jaap -208gtsturbo
en sinds vandaag een nieuwe member,
ongetwijfeld ook
ben- Grazy F355
.
Grazy F355
13-09-2007, 09:52
Hallo allemaal,
Ik was via Cor al paar keer op fchat gewezen, kortom hoog tijd om me aan te melden. Ik zal er zijn op de Peel; F355 GTB
Peel is eigenlijk het enige NL Ferrari evenement je erg lekker op 't gas kan,
gr Ben
.
Bob, moet jij fotograferen voor de fcn, of rij je met iemand mee misschien? Ben je er al eens vaker geweest? Voor de bolides: veel steenslag! Oppassen. Misschien met 3m folie of huishoudplastic spoilers en neuzen afplakken!
Fotograferen voor de FCN :) Ik ben er 1 keer geweest met een van de Doe een plezier ritten. Voor het snelheidsevenement ben ik een rookie! En ik heb er wel zin in (understatement)..
nofear02
13-09-2007, 10:32
Hallo allemaal, Ik was via Cor al n paar keer op fchat gewezen, kortom hoog tijd om me aan te melden. Ik zal er zijn op de Peel; F355 GTB. Peel is eigenlijk het enige NL Ferrari evenement je erg lekker op 't gas kan, gr BenBen, van harte welkom op deze site! Ik zie dat u al gelijk de juiste draad gevonden :) : dit is helemaal uw 'biotoop' dacht ik hé; racen! Ik neem aan dat je er ook al weer erg veel zin in hebt? In een van de oude Gli Amici's van vorig jaar zag ik een fotootje van u staan bij de prijswinnaars? Klopt t?
.
nofear02
13-09-2007, 13:44
Voor alle deelnemers die er al zin in krijgen, en alvast even wat sfeer willen proeven van hoe het ook al weer was, heb ik deze draad gemaakt. De foto's zijn gemaakt door F-superfan gairo (575gtc).
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=867
Ook voor alle anderen lekker om te zien natuurlijk hé?
Op zijn site kan je de foto's in t groot zien: http://www.ferrari-foto-smdp106.startje.com/ . Mooi overzicht Gairo
Grazy F355
13-09-2007, 18:51
Ben, van harte welkom op deze site! Ik zie dat u al gelijk de juiste draad gevonden :) : dit is helemaal uw 'biotoop' dacht ik hé; racen! Ik neem aan dat je er ook al weer erg veel zin in hebt? In een van de oude Gli Amici's van vorig jaar zag ik een fotootje van u staan bij de prijswinnaars? Klopt t?
Ja dat klopt, 1e in de klasse 355/348. Had met m'n F355 ook meegereden in de 430/360 klasse maar daar werd m'n 1e plek uit de lijst geschrapt omdat een 355 geen 430/360 is. Maar al met al lekker veel gereden, gewoon op straatbanden (Pirelli Corsa's) Hoop dat 't zaterdag weer net zo perfect is georganiseerd als de voorgaande edities en 't weer een beetje mee wil zitten.
Hoewel, een beetje regen met onze onvervalste achterwielaandrijvers kan ook heel leuk zijn :-)
Ik zag in andere post een waarschuwing mbt steenslag; dit klopt! rijdt niet dicht op een voorligger want je wordt gesteenstraald, beetje bescherming kan zeker geen kwaad
nofear02
13-09-2007, 19:42
Ja dat klopt, 1e in de klasse 355/348. Had met m'n F355 ook meegereden in de 430/360 klasse maar daar werd m'n 1e plek uit de lijst geschrapt omdat een 355 geen 430/360 is. Maar al met al lekker veel gereden, gewoon op straatbanden (Pirelli Corsa's) Hoop dat 't zaterdag weer net zo perfect is georganiseerd als de voorgaande edities en 't weer een beetje mee wil zitten.
Hoewel, een beetje regen met onze onvervalste achterwielaandrijvers kan ook heel leuk zijn :-)
Ik zag in andere post een waarschuwing mbt steenslag; dit klopt! rijdt niet dicht op een voorligger want je wordt gesteenstraald, beetje bescherming kan zeker geen kwaad.Dank voor uw bericht Ben! leuk. Maar héh??: was u in uw 355 sneller dan alle anderen met een 360 en 430???? oops! :D :D. Ha, nou begin ik te begrijpen waarom uw achterframe gescheurd was :D. Is dat weer helemaal goedgekomen trouwens? Is er een nieuw ingegaan of is het gelast (als ik dat mag vragen)? En in ieder geval dusdanig gerepareerd dat u weer voluit kan gaan, of geeft het toch ergens een knauw en dat u zich nou tóch ergens een beetje inhoudt, misschien onbewust, of totaal niet? :)
Brengt u zelf ook wat aan op uw neus dan? zo ja, wat? huishoudfolie
Grazy F355
13-09-2007, 20:46
Dank voor uw bericht Ben! leuk. Maar héh??: was u in uw 355 sneller dan alle anderen met een 360 en 430???? oops! :D :D. Ha, nou begin ik te begrijpen waarom uw achterframe gescheurd was :D. Is dat weer helemaal goedgekomen trouwens? Is er een nieuw ingegaan of is het gelast (als ik dat mag vragen)? En in ieder geval dusdanig gerepareerd dat u weer voluit kan gaan, of geeft het toch ergens een knauw en dat u zich nou tóch ergens een beetje inhoudt, misschien onbewust, of totaal niet? :)
Brengt u zelf ook wat aan op uw neus dan? zo ja, wat? huishoudfolie?
(zeg maar "jij" anders ga ik me zo oud voelen)
Tja, was inderdaad sneller, F355 is zo slecht nog niet. Maar door stressbelasting een scheurtje op lasnaad v/h subframe a/d linkerkant. Reden: Ferrari heeft bij de 1e bouwjaren 355 de lassen fraai weggeslepen/gepolijst. Bij straatgebruik geen probleem, maar zeker bij stevig circuitgebruik te zwak. Ferrari heeft dit later gemodificeerd, ik vermoed dat ze dit zwakke punt in de Ferrari Challenge hebben ontdekt. Er is spliksplinternieuw subframe ingegaan met inderdaad veel "dikkere" lassen. Auto staat er weer picobello bij en ik ga gewoon weer veilig voluit, dus benzineverbruik ongeveer 1 op 2,5 :-)
Ik bescherm wel de mistlichtunits met stukje schuimrubber & duct tape maar de essentie is dat je afstand tot voorligger houdt
nofear02
13-09-2007, 20:54
(zeg maar "jij" anders ga ik me zo oud voelen)
Tja, was inderdaad sneller, F355 is zo slecht nog niet. Maar door stressbelasting een scheurtje op lasnaad v/h subframe a/d linkerkant. Reden: Ferrari heeft bij de 1e bouwjaren 355 de lassen fraai weggeslepen/gepolijst. Bij straatgebruik geen probleem, maar zeker bij stevig circuitgebruik te zwak. Ferrari heeft dit later gemodificeerd, ik vermoed dat ze dit zwakke punt in de Ferrari Challenge hebben ontdekt. Er is spliksplinternieuw subframe ingegaan met inderdaad veel "dikkere" lassen. Auto staat er weer picobello bij en ik ga gewoon weer veilig voluit, dus benzineverbruik ongeveer 1 op 2,5 :-)
Ik bescherm wel de mistlichtunits met stukje schuimrubber & duct tape maar de essentie is dat je afstand tot voorligger houdt.Prachtig! Dank voor alle info Ben. Vind ik mooi om te vernemen allemaal. Daar is deze site voor. Weer wat gehoord/geleerd! Veel succes dus dan maar zaterdag! :
Hallo Ben, van harte welkom op F-chat! Ik lees dat je een zeer fanatieke racer bent met de Ferrari, was je misschien ook op de Rijvaardigheidstraining op Zandvoort begin dit jaar? Misschien dat we dan nog wel wat foto's van je auto hebben! :)
Met een 355 de 360's en 430's verslaan betekend dan toch wel dat je zeer goed bezig bent!
Doe je het racen eigenlijk puur voor de hobby, of heb je vroeger / nu ook mee gedaan aan echte wedstrijden?
Veel plezier en succes zaterdag! Ook alle andere deelnemers. :
RedmondialTCab
13-09-2007, 21:06
He Ben,
Je hebt de site gevonden!!!
Welkom joh!
Alles weer ok met je 355 zie ik.
Ik zie je zaterdag !!
Cor
.
Grazy F355
13-09-2007, 23:11
Hallo Ben, van harte welkom op F-chat! Ik lees dat je een zeer fanatieke racer bent met de Ferrari, was je misschien ook op de Rijvaardigheidstraining op Zandvoort begin dit jaar? Misschien dat we dan nog wel wat foto's van je auto hebben! :)
Met een 355 de 360's en 430's verslaan betekend dan toch wel dat je zeer goed bezig bent!
Doe je het racen eigenlijk puur voor de hobby, of heb je vroeger / nu ook mee gedaan aan echte wedstrijden?
Veel plezier en succes zaterdag! Ook alle andere deelnemers. :)
In 2006 was ik er wel bij. Had me in 2007 ingeschreven voor de rijvaardigheidstraining, maar helaas was m'n F355 toen ivm subframe in reparatie. Ben nog wel ff op circuit geweest, maar dit keer a/d kant dus en als bijrijder.
Pas 3 jr geleden met echt racen begonnen, ik race nu in de Saker sportscar (qua model soort kruising tussen Enzo & F40) endurance races met 2 collega coureurs en dat is heftig, leuk en we gaan goed.
Ik wens ook alle Peelgangers veel plezier toe zaterdag a.s., geniet van je Italiaanse bolide, ga lekker snel maar doe 't wel veilig
Grazy F355
13-09-2007, 23:17
He Ben,
Je hebt de site gevonden!!!
Welkom joh!
Alles weer ok met je 355 zie ik.
Ik zie je zaterdag !!
Cor
Hoi Cor,
Yep, alles o.k., ik hoop bij jou & met je Ferrari ook, tot zaterdag !
Ben
.
dcpixels
13-09-2007, 23:48
Hallo allemaal,
Ik was via Cor al paar keer op fchat gewezen, kortom hoog tijd om me aan te melden. Ik zal er zijn op de Peel; F355 GTB
gr Ben
Goedenavond Ben, van harte welkom op F-Chat en ik wens je veel lees- & kijkplezier! Er is genoeg te doen in dit prachtige forum ;)
.
Hallo allemaal,
gr Ben
Hey Ben,
Wat leuk jouw hier ook te zien!! Alles goed? We praten morgen wel effe bij! En ga je ze morgen allemaal weer verslaan....haha!Komt Ferdy ook mee?
Moet morgen helpen. Moet ook als baanpost staan, neem alvast de blauwe vlag mee...niet voor jouw hoor, voor de langzame deelnemers voor je!
Hoop dat de 355 weer in top-conditie is en de tubi lekker brult. Heb nu al voorpret, hoop jij ook!
By the way: Te gekke nickname "grazy F355"!
Groeten Robin.....je grootste fan
Vivado Ferrari
14-09-2007, 23:35
Ik wens iedereen, die naar de Peel gaat, een mooie race dag! Wel foto's maken!;)
Groet,
Vincenz
TOTO70_0
15-09-2007, 00:06
Marcello gaat met een 512BB en ikzelf met de 365 gtb/4. wou eerst de porsche 997 gt3 rs meenemen maar geloof niet dat ik die heel zou houden want die gaat zo lekker hard, vanmiddag nog een half uurtje getest en vele gepest
nofear02
15-09-2007, 09:11
Marcello gaat met een 512BB en ikzelf met de 365 gtb/4. wou eerst de porsche 997 gt3 rs meenemen maar geloof niet dat ik die heel zou houden want die gaat zo lekker hard, vanmiddag nog een half uurtje getest en vele gepest.En het is prachtig weer ook nog eens! dus jullie treffen het! Gisterenavond was het hier in het westen toch even 2 uur vies weer. Nu schijnt de zon! Ik zou zeggen: 'step on it'! :
Hallo allemaal,
gr Ben
Hoi Ben,
Welkom op F-Chat en veel plezier vandaag (zul je vast niet meer lezen, maar ik mocht gisteravond niet opblijven, dus ik lees het nu pas). Ik zie de winnende foto van je wel weer in de Gli Amici
Erikderaaf
16-09-2007, 20:31
helaas was ik gisteren te laat thuis om even langs te gaan!
hoe is het geweest? zijn er mooie foto's gemaakt? het weer was in ieder geval OK toch :
Grazy F355
16-09-2007, 22:17
had het zelf veelste druk met rijden, hoop dat er nog leuke foto's zijn gemaakt en hier worden gepostd.
De tijdwaarneming was perfect geregeld, zie http://www.raceresults.nu/ResultsUitslagen/tabid/75/organisator/2007/evenement/Ferrari+Club+Nederland/race/null/mode/html/Default.aspx
O ja; die antracietkleurige Alfa75 onder het kopje "resultaten" is de raceauto waarmee mijn zoon dit jaar in de Alfa Romeo racet
gr Ben
.
nofear02
16-09-2007, 22:32
had het zelf veelste druk met rijden, hoop dat er nog leuke foto's zijn gemaakt en hier worden gepostd.
De tijdwaarneming was perfect geregeld, zie http://www.raceresults.nu/ResultsUitslagen/tabid/75/organisator/2007/evenement/Ferrari+Club+Nederland/race/null/mode/html/Default.aspx
O ja; die antracietkleurige Alfa75 onder het kopje "resultaten" is de raceauto waarmee mijn zoon dit jaar in de Alfa Romeo racet
gr BenHa! eindelijk info. ik zat er al op te wachten. Dank je wel. Even kijken..... ah ja.... nr 1 weer.... :D :D. Proficiat Ben!
ps: normaal gesproken zou een 355-challenge sneller moeten zijn? Ooit zelf in een challenge gereden?
hopenlijk load gairo nog wat foto's up. verder mag er van op het terrein eigenlijk niks ge-upload worden dacht ik omdat het prive-terrein is, en een besloten fcn-evenement. vandaar
Vivado Ferrari
16-09-2007, 22:37
gr Ben
Dat zijn weer mooie resultaten. Proficiat
gr Ben
Ha Ben,
Het was weer een fantastische dag! Gefeliciteerd met je overwinning in de 1e en 2e klasse maar nog veel mooier: WINNER OVERALL !!! Gewoon de snelste op De Peel! Fantastisch!!
De 355 klonk ook weer geweldig, heb echt staan te genieten! was ontzettend gaaf om te zien hoe je de chicanes nam, gewoon vol gas! en natuurlijk weer je specialiteit: met het rechter achterwiel effe de liggende pion van de chicane rechtop zetten! jaja grazy Ben doet het weer! hahaha!
zie je in Maastricht!
groeten Robin
ps: ben blij dat ik de blauwe vlag vergeten was mee te nemen, anders had ik nu een lamme arm van het zwaaien gehad! je reed ze allemaal zoek
ja het was een hele leuke dag, mooi weer gelukkig.
heb ook nog wat foto's kunnen maken, zal er morgen wel een paar posten
nofear02
17-09-2007, 07:20
ja het was een hele leuke dag, mooi weer gelukkig.
heb ook nog wat foto's kunnen maken, zal er morgen wel een paar posten.erg graag jur! k ben nou toch wel stiknieuwsgierig geworden :)
@ rolee/ ben, met rechterwiel een pion weer rechtop zetten???? huh? :
Grazy F355
17-09-2007, 14:51
Ha! eindelijk info. ik zat er al op te wachten. Dank je wel. Even kijken..... ah ja.... nr 1 weer.... :D :D. Proficiat Ben!
ps: normaal gesproken zou een 355-challenge sneller moeten zijn? Ooit zelf in een challenge gereden?
hopenlijk load gairo nog wat foto's up. verder mag er van op het terrein eigenlijk niks ge-upload worden dacht ik omdat het prive-terrein is, en een besloten fcn-evenement. vandaar.
Hoi, dank, nee nog niet met de F355 Challenge gereden, zou sneller moeten zijn vanwege lager gewicht, lagere wegligging, race remsysteem en de slicks
vrgr Ben
.
Grazy F355
17-09-2007, 14:58
Ha Ben,
Het was weer een fantastische dag! Gefeliciteerd met je overwinning in de 1e en 2e klasse maar nog veel mooier: WINNER OVERALL !!! Gewoon de snelste op De Peel! Fantastisch!!
De 355 klonk ook weer geweldig, heb echt staan te genieten! was ontzettend gaaf om te zien hoe je de chicanes nam, gewoon vol gas! en natuurlijk weer je specialiteit: met het rechter achterwiel effe de liggende pion van de chicane rechtop zetten! jaja grazy Ben doet het weer! hahaha!
zie je in Maastricht!
groeten Robin
ps: ben blij dat ik de blauwe vlag vergeten was mee te nemen, anders had ik nu een lamme arm van het zwaaien gehad! je reed ze allemaal zoek!
Dank Robin, natuurlijk ook aan alle andere begunstigers die zich weer uit de naad hebben gewerkt. Fijn dat je genoten hebt.
Voor buitenstaanders: de chicanes op de Peel zijn met pionnen uitgezet. De inrijkant van een chicane wordt met liggende pion aangegeven. De kunst is de chicane zo scherp in te rijden dat je net de punt (bovenkant) v/d liggende pion aantikt, dan springt ie vanzelf rechtop, dat is dus milimeteren. By-the-way: in slalomraces enzo mag je pionnen helemaal niet aanraken
gr Ben
.
nofear02
17-09-2007, 15:18
Hoi, dank, nee nog niet met de F355 Challenge gereden, zou sneller moeten zijn vanwege lager gewicht, lagere wegligging, race remsysteem en de slicks. vrgr Ben
Ben, en op wat voor wijze zijn de wielen dan anders?? Onze spaanse vriend Enrique biedt 355-Challenge wielen aan (?). Zou je daar dan wat aan hebben bij zoiets als op de Peel ?:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=11925&postcount=2
Of past dat helemaal niet
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:54
Hier is mijn foto imrpessie van die dag
Ik heb zelf niet meegedaan. Ben erg zuinig op mijn mondial en hier en daar is idd een pilonnetje tege de F's aan gekomen.
Steenslag is ook een probleem en als je in gropejes rijdt wordt je toch over het algemeen opgejut door andere. Voor mij een te groot risico en iedereen mag dat voor zichzelf afwegen.
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:54
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:55
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:56
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:56
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:57
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:58
RedmondialTCab
17-09-2007, 16:59
de laatste
RedmondialTCab
17-09-2007, 17:01
Ik vond dit de foutste auto van de dag
een Jaguar Liste
hier zijn mijn foto's:
http://www.startje.be/display.php?qid=151154&alias=ferrarifoto
http://www.startje.be/display.php?qid=151188&alias=ferrarifoto
.
hier een paar van mijn foto's
Leuke foto's , was echt een leuke dag.
ik heb wat gefilmd zal dat er binnenkort ook op zetten als het lukt.
gr
.
Vivado Ferrari
17-09-2007, 19:01
Heren! Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. Het geeft echt een impressie van de meeting! Heel gaaf
mavanhaasteren
17-09-2007, 19:49
Ik vond dit de foutste auto van de dag
een Jaguar Lister
dit is inderdaad een foute auto!
.
Schitterende foto's weer hoor! :)
Ben gefeliciteerd met de overwinning
Grazy F355
17-09-2007, 20:20
Hoi Jur,
Prachtige foto's! Toch leuk om je eigen F zo te zien,
gr Ben
.
Grazy F355
17-09-2007, 20:29
Ben, en op wat voor wijze zijn de wielen dan anders?? Onze spaanse vriend Enrique biedt 355-Challenge wielen aan (?). Zou je daar dan wat aan hebben bij zoiets als op de Peel ?:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=11925&postcount=2
Of past dat helemaal niet?
Dat past wel, zijn waarschijnlijk paar kilo lichter dan de standaard velgen. Ik wil m'n 355 zo standaard mogelijk laten zijn vandaar op de "normale" velgen. Is overigens wel extra set die ik aantal jaren geleden speciaal voor dit soort evenementen heb aangeschaft.
gr Ben
.
Hier twee filmpjes
http://f-chat.eu/downloads/20070915_Peel_Jan_K.m2p
.
nofear02
17-09-2007, 23:34
Heeerlijke foto's overigens! Eindelijk plaatjes kijken en een beetje meebeleven! :). Mooi gezicht. Had er al zó veel over gehoord. Was nou wel nieuwsgierig geworden! Goed weer. En ruimte zat zo te zien. Leuke beelden.
thnks Cor en Jur! (en gairo!) zeer bedankt. wat zou zo'n draad als dit zijn zonder foto's??? veel te weinig. nou is t fantastisch! :
nofear02
18-09-2007, 00:59
Hier twee filmpjes
voor iedereen waarbij ie niet werkt; rechtermuisknop: 'doel opslaan als', dan een map selecteren in je computer ('mijn video's'?) en na 'klaar met downloaden', 'map openen' doen)
OEI!! wat een stukje zeg! woow
Hier twee filmpjes
Tsjonge, jonge, met gevaar voor eigen leven...wel spectaculair natuurlijk
.
Mijn zoon Ernst was hier de camera-man=Ernst_
Mooie foto's jongens! Was blijkbaar een goed evenement en geluk met het weer
Greetz
Reiben
.
Voor de FCN'ers onder ons: kijk eens op de site van FCN, werkelijk schitterende foto's van dit evenement.
.
Erikderaaf
18-09-2007, 15:15
Heb de foto's allemaal even goed bekeken! Mooi zeg! wat een event, en zo dichtbij (helaas moest ik werken....)
Filmpje laat ook wat actie zien. ik neem aan dat ze ieetssssje te hard door de bocht kwamen zetten
nofear02
18-09-2007, 15:21
Voor de FCN'ers onder ons: kijk eens op de site van FCN, werkelijk schitterende foto's van dit evenementheey, goeie tip, wist ik niet. ga ik doen
Filmpje laat ook wat actie zien. ik neem aan dat ze ieetssssje te hard door de bocht kwamen zetten?[/QUOTE]
Ja die 355 die dwars ging , ging te hard door de bocht waardoor die 348 (achter hem ) gas los liet en ook dwars ging. was ff lastig filmen want ik kon niet zien waar die 348 heen ging, ik hoorde alleen dat hij dwarsging en later kwam hij in beeld
Mijn zoon Ernst was hier de camera-man=Ernst_k
gaaf filmpje, maar je zei 2 filmpjes...ik krijg er maar 1 klopt dat?
Mooie spin. Stond als baanpost achter op het circuit, heb deze spin dus niet kunnen zien. Bedankt voor je film!
groet Rolee
.
Voor de FCN'ers onder ons: kijk eens op de site van FCN, werkelijk schitterende foto's van dit evenement
Heb ze gezien! erg mooi!. Heb je trouwens nog een dvd in de maak van de pas verreden doe een wensrit? Ben zeer benieuwd. Heb je m'n mailtje nog gehad met m'n nieuwe adres?
Groet Robin
.
mavanhaasteren
18-09-2007, 23:10
mooi filmpje en erg mooie spins van de 355
.
nofear02
18-09-2007, 23:16
de 2e is onderweg.... komt er zó aan...:)
de 2e is onderweg.... komt er zó aan...:)
Hier de montage van Ernst_K en Jan_K: http://f-chat.eu/downloads/20070915_Montage_Peel_Ernst_K.m2p
.
RedmondialTCab
19-09-2007, 01:02
filmpjes zien er goed uit !!!!
Klasse
Ik hoor de 355's nog gieren en spinnen !!!!! :D:D:
Heb ze gezien! erg mooi!. Heb je trouwens nog een dvd in de maak van de pas verreden doe een wensrit? Ben zeer benieuwd. Heb je m'n mailtje nog gehad met m'n nieuwe adres?
Groet Robin
DVD is zo goed als af, alleen de aftiteling nog (met alle sponsors). Wordt dan een keer of 400 gedupliceerd..
Hier de montage van Ernst_K en Jan_K: http://f-chat.eu/downloads/20070915_Montage_Peel_Ernst_K.m2p
Paulus met z'n CS, één groot feest
ook bij dit filmpje rechtermuisknop/doel opslaan als/map selecteren en downloaden
Prachtig filmpje Ernst en Jur! Heerlijk dat geluid! :
nofear02
19-09-2007, 21:58
Hier de montage van Ernst_K en Jan_K: http://f-chat.eu/downloads/20070915_Montage_Peel_Ernst_K.m2pPrachtig Ernst!! Geweldig! Kan ik eindelijk eens kijken wat zo'n peelmeeting nou eigenlijk is. Geeft toch weer ff een goed beeld. En t geluid is heerlijk! :) Zeer bedankt
Grazy F355
19-09-2007, 22:09
Filmpje laat ook wat actie zien. ik neem aan dat ze ieetssssje te hard door de bocht kwamen zetten?
Ja die 355 die dwars ging , ging te hard door de bocht waardoor die 348 (achter hem ) gas los liet en ook dwars ging. was ff lastig filmen want ik kon niet zien waar die 348 heen ging, ik hoorde alleen dat hij dwarsging en later kwam hij in beeld.[/QUOTE]
Hoi Ernst, Jur,
Mooie filmpjes, complimenten daarvoor, zou toch bijna onbescheiden gaan vragen "heb je nog meer ..." :-)
M.b.t. spin F355; gebeurde a/d verkeerde kant van de baan akelig dichtbij de wedstrijdleider brrr Zo te zien niet te hard, maar abrupt liften van het gas of te vroeg vol op het gas. Als je te hard een bocht in gaat eindigt zoiets nl meestal met onderstuur dus rechtuit in plaats van de bocht door. Weet het niet zeker, maar was dit niet de auto van Onno? De bestuurder van de 348 moest ook in de bocht gas liften en spinde dus ook ...
gr Ben
.
Hoi Ben
Zal wel een andere versie maken van het materiaal
dat Ernst heeft geschoten met andere F's erop
.
nofear02
19-09-2007, 22:32
Weet het niet zeker, maar was dit niet de auto van Onno? De bestuurder van de 348 moest ook in de bocht gas liften en spinde dus ook ... gr Ben Nee, ik weet vrijwel zeker dat het Frans is, vL. Aan de voorkant zit geen kenteken en hij rijdt zonder kentekenplaat vóór. Kijk maar (van de doe een wens rit):
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=10186&postcount=18 (2e foto van boven)
hoi , bedankt voor de reacties :) leuk te horen.
.[/QUOTE]Weet het niet zeker, maar was dit niet de auto van Onno? De bestuurder van de 348 moest ook in de bocht gas liften en spinde dus ook ...
gr Ben[/QUOTE]
Nee dat is hem niet , maar Onno staat er wel op, op 00:45 sec van het filmpje
.
Nee, ik weet vrijwel zeker dat het Frans is, vL.
Je hebt helemaal gelijk Robert. Ik stond erbij en ik keek ernaar... Wel spectaculair, maar erg flauw om de wedstrijdleider en de baanposten en fotografen zo te laten rennen..
mavanhaasteren
19-09-2007, 23:03
dat is expres gedaan om to zorgen dat ze nog allert blijfen he :
nofear02
19-09-2007, 23:20
.... erg flauw om de wedstrijdleider en de baanposten en fotografen zo te laten rennen...Goed voor de conditie Bob! :D :D
Goed voor de conditie Bob! :D :D.
Je hebt helemaal gelijk, gewoon spectaculair dus :
Paulus met z'n CS, één groot feest !
Ja fantastisch geluid, 63 liter helemaal opgereden ! hij had geen druppel meer! we zeiden al: op de basis ligt vast wel raketbrandstof. Geloof dat ie 10 liter van Alex heeft gekregen om de pomp te bereiken. Mooi toch!
De CS heeft lekker lopen brullen...gaaf gaaf gaaf! Bedankt Paulus
groet Rolee
dat is expres gedaan om to zorgen dat ze nog allert blijfen he :)
Nou ik stond dus als baanpost en geloof me ik m'n conditie wel getraind hoor die dag! net effe teveel actie gehad op m'n post
joopjoldersma
21-09-2007, 14:24
Om toch even te laten zien dat ik er ook was, hier een foto van een speciale 456 (2-tone). Heel mooi en apart
Erikderaaf
21-09-2007, 14:35
wat een geweldige wagen! die two tone staat hem erg goed
Om toch even te laten zien dat ik er ook was, hier een foto van een speciale 456 (2-tone). Heel mooi en apart.
... en ik vind die 360 op de achtergrond ook zo mooi: "Ik zou toch zweren dat ik iets vergeten ben, maar ik weet echt niet wat...\
... en ik vind die 360 op de achtergrond ook zo mooi: "Ik zou toch zweren dat ik iets vergeten ben, maar ik weet echt niet wat..."
Goed paard staat in de wei....en die two-tone 456 is een speciaale schumacher uitvoering, hij heeft ook andere velgen. deze uitvoering is niet veel gemaakt.
groet Rolee
.
Goed paard staat in de wei....en die two-tone 456 is een speciaale schumacher uitvoering, hij heeft ook andere velgen. deze uitvoering is niet veel gemaakt.
groet Rolee
10 stuks heb ik me laten vertellen. En de man reed er flink mee, was een genot om te zien..
Aan alle members.
Wij zijn weer een beetje bijgekomen,Onno en Jolanda .
Hebben erg veel mailtjes telefoontjes en smsjes en niet te vergeten berichtjes gekregen.
Heeft ons erg goed gedaan.
Wij hopen dat ook de hulp die wij kregen op de Peel van zowel Forzamonteurs en Alex zelf en natuurlijk niet te vergeten de baanpost en de FERRARI leden en organisatie,dit zullen lezen.
Het was een dag voor ons om NOOIT meer te vergeten.
Maar gelukkig nogmaals is Onno heelhuids eruit geklommen.
Door vele mensen gesproken te hebben blijkt dat Onno heel normaal gereden heeft.
Misschien was het een olie lek wat wij zelf vermoeden.
Maar helaas daar krijgen wij onze 355 niet mee terug.
Hebben heel veel plezier van de auto gehad en hopen snel weer te kunnen zeggen,Yes wij hebben een andere.
De garage staat zo leeg een koplamp en een stuk carosserie dat ik zelf Jolanda heb meegenomen als aandenken.
Is misschien raar maar voor mij belangrijk.
NOGMAALS ALLEMAAL HARSTIKKE BEDANKT.
Jolanda en Onno
.
Aan alle members.
Wij zijn weer een beetje bijgekomen,Onno en Jolanda
....
Jolanda en Onno
Beste Onno en Jolanda,
Heb jullie bericht gelezen. Als begunstiger van FCN stond ik die dag op die post waar Onno spijtig genoeg het ongeval kreeg. Heb er op deze site niets van gezegd omdat ik dat ongepast vond tegenover jullie, het is al erg genoeg. Hoop dat we snel het bericht kunnen lezen" yes wij hebben een andere".
Groet Robin
10 stuks heb ik me laten vertellen. En de man reed er flink mee, was een genot om te zien...
Klopt, iemand vertelde mij ook zoiets, die noemde het getal 11. Een zeldzaamheid dus! was door de lichtinval moeilijk foto's van te maken, heb dat dan ook niet gedaan. Heb jij nog mooie foto's?
groet Robin
.
Klopt, iemand vertelde mij ook zoiets, die noemde het getal 11. Een zeldzaamheid dus! was door de lichtinval moeilijk foto's van te maken, heb dat dan ook niet gedaan. Heb jij nog mooie foto's?
groet Robin
IK heb er wel een paar, echter opgestuurd voor gebruik in Gli Amici... dus niet publiceerbaar. Dit is ook de reden waarom ik geen foto's gepost heb..
Aan alle members.
...
Jolanda en Onno
Goed te horen dat het weer wat beter gaat, O&J.
Ik vermoed dat het niet snel zal gebeuren, maar ik hoop dat deze hele situatie zo snel mogelijk een stoer verhaal wordt, dat je kunt vertellen op feesten en partijen. Dit is altijd, samen met de opmerking gelukkig hebben we de foto's nog, de eerste opmerking die ik plaats als bij mij, of in mijn directe omgeving iets met grote impact gebeurd.
En tot nu toe is dit altijd bewaarheid geworden (nodig me dus niet uit voor feesten en partijen ;)). Het heeft echter altijd wel tijd nodig en ik hoop in ieder geval met jullie inderdaad snel kunnen zeggen: Yes wij hebben een andere.
Hou je haaks!!!
Bob
.
groet Robin
hier nog een aantal foto's
hier nog een aantal foto's
Mooi ding, hè
Kingpin328
23-09-2007, 01:24
Mooi ding, hè?
Ik kan er echt niks aan doen, maarreh - wat is er mooi aan die two-tone?
I know, smaken verschillen :
mavanhaasteren
23-09-2007, 08:18
Aan alle members.
Hebben erg veel mailtjes telefoontjes en smsjes en niet te vergeten berichtjes gekregen.
Heeft ons erg goed gedaan.
Maar helaas daar krijgen wij onze 355 niet mee terug.
Jolanda en Onno
Nou ben ik wel een beetje nieuwsgierig geworden wat er is gebeurt ?!
.
Grazy F355
24-09-2007, 00:17
Aan alle members.
.....
Yes wij hebben een andere.
De garage staat zo leeg een koplamp en een stuk carosserie dat ik zelf Jolanda heb meegenomen als aandenken.
Jolanda en Onno
Fijn weer van jullie te "horen" Die nare crash zal in jullie geheugen blijven, maar ik hoop dat ie naar de achtergrond kan als het jullie gelukt is de garage weer te vullen met een andere F Hoop jullie dan weer snel te zien bij evenementen
groetjes Ben
.
Hoi Allemaal...,
Heb eindelijk de tijd gevonden om een paar threads af te stropen en moet zeggen er staan prachtige platen tussen. Tevens moet me echter wat van het hart. N.a.v. de geplaatste foto's van de Doe een Plezier Rit heb ik verzocht de foto's met kinderen niet te plaatsen c.q. te verwijderen. Een enkele heb ik echter nog gezien, die ik ook verwijderd zou hebben, maar goed dat is denk ik ook een beetje persoonlijk. Een tweede opmerking van mijn kant betreft de plaatsing van foto's van de Peel Sprintmeeting, hoe gaaf sommige ook zijn.
Een ieder moet zich goed realiseren, dat de Sprintmeeting op de Peel elk jaar weer een gunst is van de Basis Commandant, die de Ferrari Club een warm hart toedraagt. Ook dit jaar heeft men het weer voor elkaar te krijgen om dit -met name voor de actieve deelnemers- geweldige evenement te realiseren. Met de uitnodiging van fotografen is de FCN altijd kritisch, zo ook dit jaar waren er slechts enkele gevraagd foto's voor het blad en de website te maken.
Natuurlijk heeft de FCN de op de basis gelegerde militairen en andere personen niet in de hand en zal het vermoedelijk wishfull thinking blijven, maar -mede op verzoek van de basisleiding en het bestuur van de FCN- is het NIET de bedoeling dat er foto's worden gepubliceerd in hetzij magazines (anders dan Gli Amici), hetzij op website c.q. -blogs. En let wel..., de Sprintmeeting de Peel is een BESLOTEN meeting. Elke discussie hierover is bij voorbaat zinloos. Zowel de Basisleiding als de FCN is hier heel duidelijk over.
Het gaat mij te ver Robert te vragen de foto’s van de Peel te verwijderen, omdat dit ook niet direct mijn verantwoordelijkheid is, maar het is wel gewenst om voortgang van dit evenement in volgende jaren te waarborgen. Wel zou ik graag willen dat de foto’s met herkenbare delen van de vliegbasis dan wel militaire objecten (al is het maar een 3-tonner) te verwijderen en zo elke associatie met de vliegbasis te vermijden. Tevens spreek ik hiermee een ieder op zijn eigen verantwoordelijkheid aan. Bekijk je gepubliceerde foto’s nog eens kritisch en vraag bij twijfel Robert ze eraf te halen. Neutrale foto’s zullen geen problemen opleveren…, maar jullie zullen begrijpen: “Safety first”!! Immers, het zou zonde zijn als de actieve deelnemers de laatste Peel Sprintmeeting hebben gehad en we niet meer kunnen genieten van driftende F355’s of ander mooi spul. Een ieder bedankt a) voor de mooie platen en b) voor jullie begrip !!
Groet,
Henk. J. Brouwer
.
nofear02
25-09-2007, 13:16
Geachte Henk,
Dank voor uw post en goed dat u het noemt. Ik vind het namelijk geen enkel probleem foto's weg te halen waarvan de leiding van het evenement en/of van de basis het niet prettig vinden dat die op internet staan. U mag mij ook te allen tijde gerust pm-en hierover. Immers, natuurlijk wil niemand hier de FCN of de PeelBasis tegen de haren strijken. Van de doe een wens rit heb ik er toen ook heel wat weggehaald, op verzoek van de members zelf. Wat er nu nog staat is genomen op de openbare weg of in openbare ruimte. à€œf zijn foto's waarop het gezicht van het kind vaag of slechts half zichtbaar is, meen ik.
Ik zal meteen ook even deze draad kritisch doorlopen. Overigens is het zo, dat deze site nou ook niet zómaar wijd verspreid bekend staat, met 10-duizenden bezoekers per week. Dit is eigenlijk ook wel een enigszins besloten forum, veel fcn-ers hier, en ik denk ook veel verantwoordelijke mensen. En ik probeer ook het een en ander een beetje te begeleiden. Heeft u vragen of opmerkingen, pm me gerust.
Enne... leuk dat u even bent komen kijken. En dank voor het compliment. (en leuk u even gezien en gesproken te hebben gisteren op Hockenheim)
nofear02
25-09-2007, 13:30
Update: ik heb 2 foto's weggehaald. Wat er nu nog staat zijn ferrari's, soms op asfalt, met soms gras of bosjes op de achtergrond, of mensen bij elkaar. Volgens mij zouden al die foto's overal genomen kunnen zijn. Ik zou er never- nooit een Mil.Basis in herkennen in ieder geval. Zijn er mensen die tóch nog sommige foto's als anders hierin beschouwen, pm mij gerust. No problem
.
Een ieder in het algemeen en Robert in het bijzonder: Bedankt voor de medewerking. Ik vertrouw erop dat dit wel goed gaat komen. Ik doel met name op de foto's met bepaalde sky-lines en herkenbare barrakken, gebouwen of voertuigen en dat soort dingen. Daarbij gaat het ook een beetje om safety first. het zou vervelend zijn als de Kolonel vanuit Den Haag wordt gewezen op Ferrari-foto's op zijn basis..., niet ?
Overigens was het leuk enkele mensen op Hockenheim gesproken te hebben. De platen van Hugo spreken voor zich. Heb deels naast hem gestaan, maar nog geen tijd gehad om mijn foto's te bekijken. Nu ik die van hem gezien heb blijft überhaupt de vraag of ik dat nog wel zal doen...
Zodra mogelijk zal ik wat van mijn kiekjes plaatsen. Ondertussen ben ik gruwelijk druk met de voorbereidingen voor het kinderfotoboek van de Doe een Plezier Rit. Heb nog immer plezier !
nofear02
25-09-2007, 14:21
Ik doel met name op de foto's met bepaalde sky-lines en herkenbare barrakken, gebouwen of voertuigen en dat soort dingen. Daarbij gaat het ook een beetje om safety first. het zou vervelend zijn als de Kolonel vanuit Den Haag wordt gewezen op Ferrari-foto's op zijn basis..., niet ?!!Volkomen begrijpelijk Henk. Helemaal mee eens, no probl.
En die Hugo met zijn foto's, daar word je inderdaad soms een beetje ziek van... :D :D ;) (echt zó schitterend!)
Recurver
09-04-2008, 19:48
Ik heb een vraagje over deze meetings, en dan vooral die in 2008, maar ik wist niet waar ik hem moest stellen dus dan maar hier:) Is het nou zo dat je alleen binnen mag komen als je zelf een F hebt en gaat rijden? Of mogen andere mensen ook gewoon naar binnen om al het moois te bewonderen?
Ik heb een vraagje over deze meetings, en dan vooral die in 2008, maar ik wist niet waar ik hem moest stellen dus dan maar hier:) Is het nou zo dat je alleen binnen mag komen als je zelf een F hebt en gaat rijden? Of mogen andere mensen ook gewoon naar binnen om al het moois te bewonderen?
Ik weet niet hoe het persies zit.
Maar wat wel werk is op je fiets er naar toe fietsen. en dan de halve dag achter het hek staan te kijken. Dan komt er van zelf iemand naar je toe. En dan zeg je; dat je Ferrari fan bent en dat je aan het kijken bent. En dan zgt die ander dat hij zal kijken of hij iets voor je kan regelen. En zo ishet me al 2 jaar gelukt om binnen te komen :)
Maar ik denk dat je het besten een mailtje kunt stuuren naar de FCN
nofear02
09-04-2008, 22:42
Ik weet niet hoe het persies zit.
Maar wat wel werk is op je fiets er naar toe fietsen. en dan de halve dag achter het hek staan te kijken. Dan komt er van zelf iemand naar je toe. En dan zeg je; dat je Ferrari fan bent en dat je aan het kijken bent. En dan zgt die ander dat hij zal kijken of hij iets voor je kan regelen. En zo ishet me al 2 jaar gelukt om binnen te komen :)
Maar ik denk dat je het besten een mailtje kunt stuuren naar de FCNNee dat werkt zo niet. Jij komt al een paar jaar bij allerlei fcn en F-evenementen Gairo, bent inmiddels bekend, en kent veel fcn-ers en je bent net 16, 17? Zomaar 'vreemden' kunnen niet zomaar toegelaten worden en zeker niet op de Peel; militair terrein. En ook bij de andere fcn-evenementen kan je niet zomaar naar binnen; je moet lid zijn. Wat echter op de openbare weg gebeurt of op een openbaar parkeerterrein, daar mag iedereen die wagens bewonden, enigszins in de gaten gehouden door de Ascari.
Nee dat werkt zo niet.... je moet lid zijn.
Daarom ben ik nu bugunstiger :)
nofear02
09-04-2008, 23:10
Daarom ben ik nu begunstiger :)Heey! gefeliciteerd Gairo! Heel goed!
Recurver
10-04-2008, 11:29
Dus als begunstiger mag je wel gewoon naar binnen?
nofear02
10-04-2008, 12:24
Dus als begunstiger mag je wel gewoon naar binnen?
Volgens mij niet bij de Peel. Dat is alleen als je je als F-rijder ingeschreven heb voor dat evenement (= militair terrein).
Recurver
10-04-2008, 12:54
Ok bedankt dat wilde ik weten:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.