PDA

View Full Version : Gepimpte Ferrari's: mooi of niet?

Pages : [1] 2

nofear02
22-08-2007, 17:13
Er zijn een paar bedrijven die Ferrari's verbouwen. En sommige particulieren of kleine bedrijfjes doen aan 'opleuken'. Geef hier voorbeelden en geef aan; vind je t geslaagd of niet. Of wat is je mening hierover in t algemeen?

News
03-09-2007, 10:30
Het opvoeren van een exoot als de Ferrari 599 GTB Fiorano is een hachelijke zaak: het subtiele lijnenspel wordt snel verstoord door de uiterlijke aanpassingen. Toch waagt Novitec een poging.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1218257/73/rss/Gepeperde_599_GTB_Fiorano_van_Novitec.html)

.

430driver
03-09-2007, 11:48
Kijk, Het opvoeren snap ik in zekere zin nog wel, want er is altijd meer haha.
Wat betreft de restyling van Ferrari's door de diverse tuners......DOODzonde!
Ik vind hetgeen wat Ferrari op de weg zet, geen extra toeters of bellen nodig heeft. Heiligschennis wil ik t niet noemen, maar het komt er, mijns inziens, dicht in de buurt haha.
Zo gooien die tuners ook altijd van die patserige velgen onder....Niet doen!
Maar goed, over smaak valt niet te twisten en dat zullen vast meer F-liefhebbers beamen....en sommige niet: even goede vrienden

fransgoud
04-09-2007, 12:18
Ik vind het gewoon lelijk om zulke mooie bolides zo te vernaaien. Ze worden veel te kitserig gemaakt met velgen, spoilers en zwartgemaakte lichten, waardoor de eigenlijke vormgeving en het exotische eraf gaat. Jammer dat ze het gaan doen. Op de AutoRai dit jaar stond een F430 Novitec Rosso, jammer

Huijsje
05-09-2007, 11:06
Maar goed, over smaak valt niet te twisten en dat zullen vast meer F-liefhebbers beamen....en sommige niet: even goede vrienden.

Over patserige velgen onder een 599 GTB gesproken! Afgelopen zondag op Paul Ricard kwam een dame aankarren in een donkergrijze 599 met ZWARTE velgen en knalgele remklauwen eronder! Hop neerpleuren dat ding, buggy uit de achterbak, klein kind uit de sportstoel en weg was ze... heb daar samen met Robert nog zeker een kwartier met open mond staan kijken om het te kunnen bevatten!! Ongelooflijk wat daar in een paar minuten tijd allemaal te zien was. En er zijn foto's van als het goed is :)!

Verder helemaal met je eens. Het hoort eigenlijk niet om F's aan te passen (motorisch ook niet vind ik) Meer eruit persen dan Ferrari al doet kan gewoon niet goed zijn voor zo'n machine. Krijg je F1-praktijken: paar dagen rijden met dat ding, en aan een nieuwe motor toe

M@rcel
05-09-2007, 11:25
sonde ja, laat lekker origineel zo'n beauty, maar de 360 van novitec vind ik wel iets hebben:)

.

mavanhaasteren
05-09-2007, 18:11
ik vind de 575 M van Hamann ook niet echt slecht er uit zie

Erikderaaf
05-09-2007, 22:22
ik zie dan ook niet echt opvallende dingen, afgezien van die afschuwelijke velgen. gewoon lekker origineel houden die wagens, althans, dat is mijn mening

Tr@sos
05-09-2007, 23:53
I love this new 599 Novitec !!!
The body kit, the wheels are perfect ! :)
Hope to see one soon ..

mavanhaasteren
07-09-2007, 07:34
hier een paar afbeeldingen van de 599

nofear02
07-09-2007, 09:17
Ik vind het doorgaans helemaal niks, van mij hoeft het niet. Van de 599 bijv; de bovenste foto dacht ik nog, mwoah, wel stoere bak, maar dan de achterkant; oh nee! Maar goed smaken verschillen. Als een ander het mooi vindt, oke. Toch heb ik ergens ook wel zoiets van, laat het nou gewoon zó, zoals ze uit de fabriek komen, zó moeten ze zijn. Als een soort erkennig/acceptatie/ aanvaarding; dát is een Ferrari, zó wordt ie te koop aangeboden, take it or leave it. Eigenlijk vind ik F niet een iets waar je naar hartelust nog eens lekker zélf aan kan bouwen. Tsja, een soort heiligheid ja :D

adamhoekstra
07-09-2007, 15:00
ik verbouw mijn ferrari testarossa naar een 512 tr.
wat vinden jullie daar van.
ik heb de velgen verandert ( 512 tr velgen)
derde remlicht , voorspoiler, tankdop, .
dit is niet het oppimpen van mijn ferrari, maar naar bouwen
naar de opvolger

Vivado Ferrari
07-09-2007, 15:56
Over dit soort Ferrari's kan ik heel kort over zijn;

Heiligschennis

dcpixels
07-09-2007, 16:17
ik verbouw mijn ferrari testarossa naar een 512 tr.
wat vinden jullie daar van.

De Testarossa ombouwen naar 512TR is mijns inziens geen vergelijking met de verbouwingen van Novitec Rosso of EDO-Competition.
Deze jongens plakken een spoiler op een door Pininfarina ontworpen carrosserie, waar je gewoon van af moet blijven. Interieur krijgt de kleur van de wagen en de remklauwen een opvallende kleur. En wat iedereen kan, en dus in 100% van de ombouwprojecten gebeurd, andere velgen.
Ook daarvan moet je, in geval van een F, afblijven! De ontworpen velgen horen gewoon bij een type F.
Het spoilertje op de Novitec Rosso is zoooo fout! Walgelijk gewoon!

Adam, ging je 'm ombouwen naar de F512M werd het natuurlijk een ander verhaal. Qua design en techniek is dit eigenlijk 'een andere auto'.
In mijn optiek had je jouw Testarossa zo moeten houden ... model 1984 blijft het allermooist ;)

.

M@rcel
07-09-2007, 16:21
De Testarossa ombouwen naar 512TR is mijns inziens geen vergelijking met de verbouwingen van Novitec Rosso of EDO-Competition.
Deze jongens plakken een spoiler op een door Pininfarina ontworpen carrosserie, waar je gewoon van af moet blijven. Interieur krijgt de kleur van de wagen en de remklauwen een opvallende kleur. En wat iedereen kan, en dus in 100% van de ombouwprojecten gebeurd, andere velgen.
Ook daarvan moet je, in geval van een F, afblijven! De ontworpen velgen horen gewoon bij een type F.
Het spoilertje op de Novitec Rosso is zoooo fout! Walgelijk gewoon!

Adam, ging je 'm ombouwen naar de F512M werd het natuurlijk een ander verhaal. Qua design en techniek is dit eigenlijk 'een andere auto'.
In mijn optiek had je jouw Testarossa zo moeten houden ... model 1984 blijft het allermooist ;-)

ik vind die spoiler wel weer mooi, maarja iedereen heeft wel zijn (eigen)aardigheden, toch? ik vind een spoiler het echt afmaken eigenlijk, staat sportief en stoer

.

dcpixels
07-09-2007, 16:32
ik vind die spoiler wel weer mooi, maarja iedereen heeft wel zijn (eigen)aardigheden, toch? ik vind een spoiler het echt afmaken eigenlijk, staat sportief en stoer

Klopt! Stoer en sportief is bvb de spoiler op de 575GTC. Dat ding is ernorm groot, maar maakt het model helemaal af

M@rcel
07-09-2007, 16:38
Klopt! Stoer en sportief is bvb de spoiler op de 575GTC. Dat ding is ernorm groot, maar maakt het model helemaal af.

dat klopt ja..maar smaken verschillen en ik vind het wel mooi om een omgebouwde ferrari te zien...zelf zou ik m ook niet origineel laten denk ik:P maarja als ik er 1 kan betalen is t geld op om m te verbouwen :)

.

adamhoekstra
07-09-2007, 17:56
hier een foto van de testarosso/ 512 tr bouwjaar 1990

dcpixels
07-09-2007, 18:22
hier een foto van de testarossa/ 512 tr bouwjaar 1990

Super! Wat een wagen! Heel mooi met de meegespoten voorspoiler en zijskirts. Wat heb je buiten de 512TR-velgen en de spiegels nog aangepast? Heb je motorisch nog e.e.a. laten aanpassen en is de motorkap in de carrosseriekleur gespoten, met zwart bovenliggend gedeelte

nofear02
07-09-2007, 18:38
Over dit soort Ferrari's kan ik heel kort over zijn; Heiligschennis!Hey Vin, bedoel je nou die Novitec dingen en zo, of ook het zeg maar dóórbouwen naar een ander/nieuwer model zoals adam doet. Ik moet zeggen, ik hou absoluut van origineel, maar die meegespoten skirts en spoliers van Adam vind ik toch wel wat hebben. Het is een mooie rode bolide geworden. En andere velgen, ja voor mij ook liever niet. Maar 348 velgen onder een mondial, kan bijv toch ook het wel ff wat ophalen. Nickqv heeft dat gedaan met zijn witte mondial. Dat is toch echt een fraaie auto ermee geworden hoor. Kijk maar in de owner presentations draad.
Zo zie je maar smaken verschillen, en dat is prima! :)

.

adamhoekstra
07-09-2007, 19:28
aan de motor heb ik niks gedaan.
maar de olievuldop wil ik nog wel vervangen.
dan ik mijn ferrari testarossa/ 512tr af.
meer wil ik er ook niet aan doen

adamhoekstra
07-09-2007, 19:36
achterkant van mijn ferrari testarossa/512tr.
het derde remlicht hoort er eigelijk niet op.
ik kan het in de ferrari boeken niet vinden op een 512tr.
maar toen ik de auto kocht zat deze er op.
ik laat het derde remlicht mooi zitten.
maar het hoort niet ,volgens mij

Vivado Ferrari
07-09-2007, 19:57
Ik moet zeggen dat de 512TR velgen heel erg mooi op de Testarossa staan. Geeft even wat meer 'body'. Zou ik zelf ook erop monteren.....

Robert,

Ik vind alleen die Novitec, Koenig of EDO Ferrari's vreselijk om te zien. Een Ferrari is al exclusief van zichzelf. Een Rembrandt 'pimp' je toch ook niet op?? Velgen van een ander Ferrari type plaatsen? Is OK!:)

(ps vreselijk woord trouwens, pimpen....)

.

nofear02
07-09-2007, 20:09
haha. oke vin. duidelijk! :). thnx voor de verduidelijking

adamhoekstra
07-09-2007, 20:38
o ja , ik heb ook nog een sportuilaat gemonteert ( rvs).
maar dat is bij de meeste ferrari,s z

dcpixels
07-09-2007, 22:00
o ja , ik heb ook nog een sportuilaat gemonteert ( rvs).
maar dat is bij de meeste ferrari,s zo

Adam, volgens mij is bij de 512TR het roostergedeelte van de motorkap juist in de carrosseriekleur en het (vierkante) bovengedeelte zwart. (zie foto) Jij hebt dat nog in de originele Testarossa kleuren (dus net andersom).
Maakt natuurlijk helemaal niets uit, want het is een prachtige wagen die je hebt staan! Zeker met de 512-velgen eronder

Erikderaaf
07-09-2007, 22:11
Die TR is mooi zo adam! niks meer aan doen ;)

de 512 heeft een hele andere achterklep, niet alleen de roosters boven de motor maar ook het schuin aflopend gedeelte is anders. kijk maar naar de daklijn, een normale testarossa heeft een knikje waarna de lijn afloopt, bij een 512tr loopt dit als een lijn zonder knikje. en de 2 zwarte randen zitten er bij een 512TR niet op :)

.

dcpixels
07-09-2007, 22:16
Die TR is mooi zo adam! niks meer aan doen ;)

de 512 heeft een hele andere achterklep, niet alleen de roosters boven de motor maar ook het schuin aflopend gedeelte is anders. kijk maar naar de daklijn, een normale testarossa heeft een knikje waarna de lijn afloopt, bij een 512tr loopt dit als een lijn zonder knikje. en de 2 zwarte randen zitten er bij een 512TR niet op :)

Vandaar de foto ;)
Maar als je van een TR een 512TR wil maken hoe ver ga je dan

adamhoekstra
07-09-2007, 22:22
ik vind de achterkant van mijn ferrari mooier , daarom verander
ik dit niet.
het derde remlicht staat ook mooi.
maar het hoort niet denk ik.
bij een 512tr nog nooit eerder gezien

adamhoekstra
07-09-2007, 22:27
het moet een ferrari worden van het mooiste van een testarossa en het
mooiste van een 512 tr dan krijg je deze ferrari , een mix van beide

.

adamhoekstra
08-09-2007, 20:00
het moet wel origineel blijven, zoals de auto bij ferrari gebouwt is.
nu bouw ik mijn testarossa wel om naar een nieuw type (512tr)
het blijft wel origineel.
er zijn ook remschijven met rode remklauwen te koop van brembo
dat is niet origineel meer ,dus dat doe ik niet

nofear02
08-09-2007, 21:25
het moet een ferrari worden van het mooiste van een testarossa en het
mooiste van een 512 tr dan krijg je deze ferrari , een mix van beide
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk hoor Adam. Ik vind jouw achterkant ook mooier dan een TR. Ik vind die zwarte strepen li en r schuin naar beneden, prachtig. En dat deksel in het rooster zó ook mooier. Ik sluit me aan bij Erik: niks meer aan doen verder :D.

Reiben
10-09-2007, 13:52
Wat Adam doet vind ik ook wel ok :) Maar voor de rest vind ik getunede Ferrari's zoals die Novitec of Hamann helemaal niks

Greetz

Reiben

.

adamhoekstra
17-09-2007, 21:45
de velgen zijn van een 512tr , toen ik deze ferrari kocht zaten deze er al
onder.
ik heb de auto verder afgebouwd naar een 512tr, maar wel origineel

enzotje
20-11-2007, 21:35
Ik heb deze bizare foto gevonden op het internet. Een beetje F50 en een beetje diablo VT :)

.

Fumacher
21-11-2007, 11:27
Ik heb deze bizare foto gevonden op het internet. Een beetje F50 en een beetje diablo VT :D

De maker van dit moet naar Alcatraz!:)

.

360spider
21-11-2007, 11:46
Inderdaad, vind het geen mooie wagen. De diablo is een fantastische wagen en zo ook de F50, maar samen is het niks...

Maar als deze wagen nou ook eens van beide alle pk's heeft gekregen is het natuurlijk wel weer leuk... :)

.

360spider
22-11-2007, 10:08
Check deze geweldige FXX ;):D

http://log.autogespot.com/11-2007/wannabe/1.jpg

http://log.autogespot.com/11-2007/wannabe/2.jpg

http://log.autogespot.com/11-2007/wannabe/3.jpg

Volgens mij was er een ferrari meeting in Monaco toen deze fotos werden gemaakt, check de achtergrond op foto 1 en 2..

mavanhaasteren
22-11-2007, 10:20
maar volgens mij is dit gewoon een enzo met een kit van een FXX

M@rcel
22-11-2007, 10:31
ziet er niet uit een enzo naar fxx toe bouwen, je ziet dat het een enzo is en een orginele is mooier, ik vind het echt niet mooi zo

360spider
22-11-2007, 10:45
maar volgens mij is dit gewoon een enzo met een kit van een FXX

Klopt inderdaad, daarom de knipoog erachter...
Het enige wat veranderd is zijn de spiegels (wit) Vleugeltje achterop en de stikker van FXX voorop...

De eigenaar vond zijn enzo waarschijnlijk nog niet opvallend genoeg, hoe graag wil je dan wel niet in de aandacht zijn..

Arie Timmermans
22-11-2007, 10:57
Ik vind het zonde van zo'n auto om deze te veranderen.Ieder zijn smaak zie je wel.Ferrari heeft zoiets niet nodig is mijn mening.

Arie

.

Reiben
22-11-2007, 16:23
hier een mooi herfst foto van een 360 CS

Schitterende foto's Marcel! Dit is volgens mij ook 21+... En wat als je het geluid er dan nog eens bijhoort? ...

...Wat dachten jullie van deze...

Ja da's inderdaad een bizarre. Daar hebben we wel even naar staan kijken hé Erik op Hockenheim. Een 360 Spider CS? Of een 360 Spider - wannabe CS?
Die had achteraan ook echt de Challenge grill met "Challenge Stradale" op dacht ik

Volgens mij was er een ferrari meeting in Monaco toen deze fotos werden gemaakt, check de achtergrond op foto 1 en 2...

Wat is dat? Een wannabe FXX? We kunnen daar misschien een draad van maken. Wannabe... Ferrari's ;)

Greetz

Reiben

.

mtange
22-11-2007, 17:35
Foto's in Monaco zijn inderdaad gemaakt tijdens een meeting van de Ferrari club Italia. Dit was volgens mij de viering van de '20th Anniversary of Ferrari Club Italia'. Die Enzo met wat FXX spoilers was er ook tijdens de 60 jarige viering in Maranello. Vond het er eerlijk gezegd niet echt mooi uit zien, doe mij maar een 'standaard' Enzo of een echte FXX! Langs de achterkant ziet het er zelfs goedkoop uit.

Wat een foto's van die 360cs! Prachtig gewoon. Die kleur is er echt voor gemaakt om foto's te maken in een herfstachtige sfeer

MasterP
22-11-2007, 18:12

Volgens mij was er een ferrari meeting in Monaco toen deze fotos werden gemaakt, check de achtergrond op foto 1 en 2...

Dit noem ik dus heiligschennis..

dcpixels
22-11-2007, 18:51
Vreemd! Iemand is in het bezit van een Enzo en laat hem ombouwen tot een semi-FXX :confused: Sorry, maar ik vind het er niet uit zien

Alfer
22-11-2007, 19:13
dit verhaal doet denken aan de kit die je voor 308 en ik geloof ook 328 kunt kopen voor een ombouw naar een islukte 288GTO. Waarom mensen zulks doen is mij gelukkig niet bekend maar zou verboden moeten zijn...

nofear02
22-11-2007, 20:20
dit verhaal doet denken aan de kit die je voor 308 en ik geloof ook 328 kunt kopen voor een ombouw naar een islukte 288GTO. Waarom mensen zulks doen is mij gelukkig niet bekend maar zou verboden moeten zijn....heb je ook om van een 348 een 355 te maken. althans vroeger, in de states.

overigens is deze wel ff een beetje goed gelukt....: http://members.home.nl/bertkanters/

.

Franc308
22-11-2007, 20:28
Vreemd! Iemand is in het bezit van een Enzo en laat hem ombouwen tot een semi-FXX :confused: Sorry, maar ik vind het er niet uit zien.

100% mee eens

Fokkerjockey
22-11-2007, 22:22
FXX Enzo.....yech!

Voor mij kan een Ferrari niet orgineel genoeg zijn (noem het een afwijking). Als purist moet ik wel zeggen dat sommige add-on's de boel toch wel kunnen opleuken, maar...
Waar leg je de grens? Is een belachelijk kleurenschema buiten of binnen not done, of juist afwijkende velgen, spiegels, spoilers, uitlaat? Zijn de fabrieksopties per definitie wél oke? Op zich zijn de standaard F's behoorlijk visueel uitgebalanceerd en als je daar aan gaat rommelen...
Deze "pimped-up" F430 kwam ik tegen in Banff, Canada. Hoe dan ook blijft het altijd leuk om er een tegen te komen, maar als ik in de gelegenheid voor aanschaf was zou ik er met een grote boog omheen lopen!
Getuigt toch wel van slechte smaak vind ik (in combinatie iets te veel geld hebben en willen schreeuwen om aandacht)

.

dcpixels
22-11-2007, 22:54
Ben het helemaal met Michel eens ... niet aan het orgineel prutsen.
Tuningbedrijven als Hamann of Novitec geven de Ferrari een aparte kleur, nemen die kleur mee in het interieur, plakken er een 'te grote' spoiler achterop en speciale velgen maken 'm helemaal af. Veel innovativiteit zit er meestal niet in.
Hoe gekker hoe mooier :rolleyes: ... niet voor een F

360spider
28-11-2007, 09:06
Zo kunnen de koplampen bij een 456 GT dus ook, vind het niet echt mooi...

http://www.autogespot.com/files/27_11_2007/c214748364827112007185057_1.jpg

En de jongen die dit heeft gedaan moet zijn eigen diep schamen, wat zonde... Las laast nog een bericht over het weghalen van logos van een wagen, toch erg zonde zie je maar...

http://www.autogespot.com/files/26_11_2007/c214748364826112007201211_1.jpg

.

Reiben
28-11-2007, 13:23
...En de jongen die dit heeft gedaan moet zijn eigen diep schamen, wat zonde... Las laast nog een bericht over het weghalen van logos van een wagen, toch erg zonde zie je maar...

Is inderdaad een schande! Heb zo ooit eens op Flanders Collection Car een grijze 355 gezien waarvan het logo vooraan de wagen beschadigd was en waarvan ook de achterkant heel wat beschadigingen had. Een schande dat ze die wagen zo lieten staan

Greetz

Reiben

.

enzotje
28-11-2007, 18:55
Ik versta het ook niet in vind het kentekentje van ferrari mooi en bijzonder. Warom er dan van halen? En wat hebben ze er dan in de plaats opgeplakt kan het niet goed zien

Red Mythos
30-11-2007, 11:11
Ik moet toch echt een paar dingen kwijt, ik lees constant van sommige, een ferrari tunen dat doe je niet, het moet origineel blijven, het is lelijk, het is heiligschennis, heiligschennis !! ik denk dat als je het woord heiligschennis gaat analiseren het helemaal niets met een auto te maken heeft, sterker nog als gelovig italian zou Enzo in z'n graf omdraaien om een AUTO heilig te noemen!!, het is een auto en het blijft een auto, dat het een bezondere, prachtige,unieke auto is zijn we het allemaal wel eens en dat er sommige tuning bedrijfen overdrijven met hun tuning programas. ben ik het ook wel eens, maar dat een auto altijd beter en mooier gemaakt kan worden dit is iedereen met mij eens, zelfs ferrari, anders zouden zij niet om de paar jaar een nieuw cq beter model op de markt brengen.

ook een ferrari kan mooier gemaakt worden, maar wel met verstand !

hmz ik vindt het geen gezicht.. en beetje overdreven het blijft tenslote een auto. :D

Oh het is dus toch een auto!, ik dacht je vond het een heiligdom!

Dit noem ik dus heiligschennis...

auto, heiligdom ?

M@rcel
30-11-2007, 12:34
Ik heb er niets op tegen als een ferrari getuned wordt, de kwaliteit gaat niet achteruit zant anders zouden de tuningbedrijven niets meer doen aan sportwagens. ik vind het er wel moooi uitzien. vooral een klein spoilertje achterop is niet verkeerd, ik mis dat de laatste tijd wel bij ferrari, de f40 en f50 worden juist mooi gemaakt door de spoiler. het komt nog sportiver over en misstaat niet. (vind ik dan he)

Groetjes, Marcel

.

Marco T
30-11-2007, 13:33
Ik ben het er zeker mee eens dat je een Ferrari nog mooier kan maken, behalve de museumstukken .
Mooie sportvelgen i.p.v de standaard , ander interieur , kuipstoelen , Tubi uitlaat , we kunnen nog wel even door gaan.
Als je tegenwoordig het pakket "extra optie "ziet , nou zeg , kost je een vermogen meer als je alles zou nemen.
Op een gegeven moment houd het wel op.
Een Ferrari tunen
vind ik niets.Ik heb gelezen dat ze 25 pk meer kunnen maken op een 360 Modena.
Kost je wel 1500 euro.
Ga je i.p.v 295 , 315 kilometer per uur.
Nou lekker zeg.
Ik heb al jaren hele snelle wagens , maar harder als 265 ga ik gewoon niet.
Mijn vrouw zou ik wel eens willen tunen , ha h

360spider
30-11-2007, 14:36
Ik vind ook dat Ferrari een prachtig iets is maar het is geen Heiligdom, het is en blijft een (mooie, unieke, passievolle) auto....

Andere velgen, uitlaat en bij sommige modellen een spoilertje is inderdaad wel mooi...

En vrouwen tunen, als dat een optie was ;)

.

beemer_007
01-12-2007, 05:41
Een Enzo met Targa dak , bestaan er nog zo'n speciale uitvoeringen

Huijsje
02-12-2007, 01:17
En vrouwen tunen, als dat een optie was ;)

Volgens mij mag jij toch al niet klagen Rob, met die vriendin van je! En ze vindt het ook nog eens leuk om mee naar F-meetings te gaan! Dat is al helemaal bijzonder. Nee, ik zou haar maar mooi zo houden als ik jou was ;) Niks meer aan doen :)

.

Erikderaaf
02-12-2007, 11:24
Die Enzo heb ik meer gezien. Afschuwelijk! Wat een anti-tuning. Kan ik met een decoupeerzaag ook hoor :( . Hoe verzin je het. En dan laat je gewoon de deurrubbers wél lekker zitten. Bah

Red Mythos
02-12-2007, 14:02
dit is toch echt ongeloofelijk, om een ferrari zo te misvormen, foei !!

http://www.youtube.com/watch?v=0J_qYXufzUU

.

beemer_007
02-12-2007, 14:38
dit is toch echt ongeloofelijk, om een ferrari zo te misvormen, foei !!

http://www.youtube.com/watch?v=0J_qYXufzUU

Ik heb hier ook foto's van gevonden , verschrikkelijk ! En absoluut niet mooi

beemer_007
02-12-2007, 14:41
Erg

Erikderaaf
02-12-2007, 14:48
Verschrikkelijk; er zit gewoon een stuk tussen gehobbied wat niks met de vormgeving van de auto te maken heeft.... Pfff..

nofear02
02-12-2007, 15:44
Schandalig en wat mij betreft volslagen debiel. Ik hou niet van schelden hier op deze site maar deze man is volgens mij gewoon totaal #$%^&*&^%$ bezig. Triest. Wat een idioot zeg

Vivado Ferrari
02-12-2007, 16:14
Lelijk. Kansloos om zo'n kunstwerk op wielen te verknoeien. Alsof je een Rembrandt gaat opleuken....
En dan nog die verschrikkelijke vleugel erop laten plaatsen. De eigenaar weet echt niet wat ie met zijn geld moet doen....

Fokkerjockey
02-12-2007, 21:26
Dat je het in je hoofd haalt...swah, maar dat je dit ook echt doet!!! Compleet mesjogge!!!
En dan nog wat: wat moet je er mee? Mensen het "Ferrari-gevoel" meegeven?!? Er naar kijken doet al pijn.
Ik krijg nou niet de indruk dat je voor een ritje met dit gedrocht geld op tafel zou willen leggen (vooropgesteld dat het daarvoor is bedoeld). En dan die vleugeldeuren.......lassen ze 'em straks soms vast aan een achtbaankarretje? Doe dan maar liever een te grote spoiler..

Reiben
03-12-2007, 22:08
Schandalig en wat mij betreft volslagen debiel. Ik hou niet van schelden hier op deze site maar deze man is volgens mij gewoon totaal #$%^&*&^%$ bezig. Triest. Wat een idioot zeg.

Ik moet mij ook heel erg inhouden om niet te schelden Robert. Wat is dat nou? Effe een schitterende wagen gewoon in twee zagen en er een stukje tussen plaatsen? Kon ie nu niet gewoon een Ferrari en een limo apart kopen, dan heeft ie tenminste 2 wagens en helpt hij die mooie 360 tenminste niet naar de k*****. Ik denk dan altijd... als zo iemand niet weet wat gedaan met zijn geld, dat ie dan maar even een Ferrari op mijn oprit komt zetten in plaats van hem zelf om zeep te helpen... Maarja

Greetz

Reiben

.

Fokkerjockey
03-12-2007, 23:20
Ze hebben ook nog heel slim zwart gekozen omdat bij elke andere kleur ontzettend opvalt dat ze er rechte stukken hebben tussengeplakt en niet de vormen van de wagen hebben gevolgd; deur loopt omhoog, dan een stuk waterpas-recht, gevolgd door een oplopende luchtinlaat. Beetje hetzelfde effect als een foto doorscrollen met een te trage computer waarbij het beeld blijft hangen. Dom knip-en-plakwerk

beemer_007
04-12-2007, 13:21
http://www.2dehands.be/ferrari-conciso-concept-car-op-22381976.html?qq=ferrari&start=440

Ik vind het helemaal niet mooi ! Wat is dat voor iets zeg

Reiben
04-12-2007, 16:14
http://www.2dehands.be/ferrari-conciso-concept-car-op-22381976.html?qq=ferrari&start=440

Ik vind het helemaal niet mooi ! Wat is dat voor iets zeg .

Haha! Staat dat lelijk ding nog steeds te koop? Er heeft er hier ooit iemand al eens een foto van genomen. Maar is lang geleden dus weet niet meer wie dat was. En toen stond ie ook al te koop. Maar is inderdaad helemaal niet mooi

Greetz

Reiben

.

nofear02
04-12-2007, 16:16
Vu, heb jij dat ding niet ooit gefotografeerd

Alfer
05-12-2007, 15:25

Ik vind het helemaal niet mooi ! Wat is dat voor iets zeg .

Artistieke vrijheid mot kunne. Maar ik mag dan vaststellen het gewoon lelijk te vinden. Echter de 60 meter lange 360 is toch nog wel een stuk erger, wat een idioten zijn er toch

-F430-
21-12-2007, 13:45
Kwam pas deze tegen op een forum met allemaal dikke auto's uit de Emiranten..
Oordeel zelf maar.

Reiben
21-12-2007, 17:08
Kwam pas deze tegen op een forum met allemaal dikke auto's uit de Emiranten..
Oordeel zelf maar..

Tja de Emiraten, daar weten ze niet wat gedaan met hun geld en dan kom je zo een dingen tegen. Gelukkig hebben ze het bij deze nog redelijk beschaafd gehouden

Greetz

Reiben

.

mavanhaasteren
21-12-2007, 18:41
geweldig wat een schoonheid
ziet er echt goed uit zo in het wit en de hamann set past goed bij de auto

.

430 Scuderia
21-12-2007, 18:44
Eigenlijk is alleen de achterkant een beetje over de top. Verder ben ik blij dat ze het beschaafd hebben gelaten. Er zijn altijd van die bedrijven als Hamann en Novitec die van die schreeuwerige , over-de-top Ferrari's maken. Niet mijn smaak

.

d1ablo
21-12-2007, 20:01
Ik vind ook dat het bij de Emiraten F nog redelijk beschaafd is gebleven. Het budget hiervoor zal minder bescheiden geweest zijn vrees ik.

Als de lijn van de auto niet al teveel wordt aangetast moeten wat aftermarket details "kunnen". Velgen / uitlaat een (kleine) bodykit. Maar dat gezaag en zo.... nou nee...

Racing-Baker
31-12-2007, 11:44
onder het moto; Tuning = niet mooi !

Racing-Baker
31-12-2007, 11:50
dit is nog zeer behoorlijk maar wel zéér exentriek !!
wat een kleurtje (en een ander kleurtje op de center van de velgen) kan doen..

filiberke
10-01-2008, 10:47
Aaargh, dit is erover !!

430 Scuderia
10-01-2008, 11:16
Haha, Paris Hilton eat your heart out! Is dit niet gewoon op basis van een MG? Die achterkant doet dat sterk vermoeden. Hij mag dan wel op een 360 lijken, het predict Ferrari kan ie wel op z'n oerlelijke buik schrijven

filiberke
10-01-2008, 12:44
Voor zover ik kan zien zitten er wel F-logo op de velgen.........verwijderen man !!!!!

Forza!
10-01-2008, 14:57
Is dit niet zo'n wanstaltige Sbarro creatie

filiberke
10-01-2008, 15:13
Is dit niet zo'n wanstaltige Sbarro creatie?

inderdaad

.

430driver
10-01-2008, 16:56
Heiligschennis! Ik wil er eigenlijk geen woorden over vuil maken.
Ook hier geldt: de foto spreekt voor zich. Laat iedere F-liefhebber dit zien en ze zullen, denk ik, allemaal hetzelfde reageren :D:)

.

enzotje
11-01-2008, 17:29
360 driver groot gelijk. En het kleur alleen al! En op de neus is er een luchthapper op geplakt waarom om de koffer te koelen :s

Racing-Baker
15-01-2008, 11:48
de velgen zijn toch niet mis, alsook de ruitenwissers? hahha, schande dat zulke dingen moeten bestaan

Reiben
15-01-2008, 14:55
Daar sluit ik mij volledig bij aan Enzo! Het enige wat mooi is zijn de paardjes op de velgen. De rest: weg ermee

Greetz

Reiben

.

filiberke
17-01-2008, 14:06
Novitec

575 GTC
17-01-2008, 14:18
Dit vind ik niet mooi

maar wat ik wel eening sinds kan waaderen zijn de remklauwen in carsoriekleur
en dat oranje randje om de velg.

maar zelf zou ik er nooit voor kiezen

.

RedmondialTCab
17-01-2008, 14:22
A wannabee Lambo ??? :)

.

Forza!
17-01-2008, 17:14
En die Murcie is zeker een wannabee F :)

.

mavanhaasteren
17-01-2008, 18:28
model ziet er wel mooi uit alleen in het verkeerde kleurtje maar jah ieder zijn keuze

.

KingCobra
17-01-2008, 18:55
Dat is op het eerste gezicht niet bij mij in de straat.....

mavanhaasteren
17-01-2008, 19:05
is zo te zien in een klein stadje aan de kust richting italie

.

Ricars
17-01-2008, 19:24
Aaargh, dit is erover !!!
Ik heb die Sbarro gezien op de Essen Motorshow en ik kan jullie melden: in het echt ziet hij er even verschrikkelijk uit als op foto's ;)

Die Novitec is acceptabel, alleen die oranje kleur staat niet

Racing-Baker
18-01-2008, 11:01
die Novitec valt al bij al nog mee. en voor het eerst zie ik hier een RODE Lamborghini Murcielago!! ze hadden beter de kleuren omgewisseld, dan was het "normaal" geweest voor bijde auto's..

Jeroen
23-01-2008, 17:49
Dit soort wagens vind ik wel zoo ontzettend lelijk, wanneer Ferrari's worden opgeleukt verdwijnen de mooi lijnen, alhoewel sommige wel mooi zijn, toch verdwijnt het "echte" ferrari gevoel bij mij wel wanneer de Ferrari's worden opgeleukt

Vivado Ferrari
23-01-2008, 20:19
Dit soort wagens vind ik wel zoo ontzettend lelijk, wanneer Ferrari's worden opgeleukt verdwijnen de mooi lijnen, alhoewel sommige wel mooi zijn, toch verdwijnt het "echte" ferrari gevoel bij mij wel wanneer de Ferrari's worden opgeleukt.

Daar ben ik het helemaal mee eens!:)

.

Ricars
28-01-2008, 19:35
Hamann 599 in het rood, zeer fraai als je het mij vraagt

ferrari-fan
28-01-2008, 19:43
Hamann 599 in het rood, zeer fraai als je het mij vraagt.de achterkant bij foto 1 gaat naar een audi TT

.

enzotje
28-01-2008, 21:05
hamann heeft veel F gepimpt, er zaten daar veel mooie tussen maar deze vind ik niet zo mooi die vleugel en achterbumper vind ik er over

Racing-Baker
29-01-2008, 11:31
de velgen zijn wel een serieuze verbetering, jammer van dat zielige spoilertje en die achterlip..

Rosso by Raimondo
05-02-2008, 20:24
Onderstaande F's zijn van de Ferrari Club Las Vegas. Inderdaad in de stad, waar mensen echt rare dingen verzinnen om op te vallen. Kortom over smaak is echt te twisten. Kan me niet echt voorstellen dat iemand deze twee f's nog mooi kan vinden

Racing-Baker
08-02-2008, 12:33
grote twijlels of die ondeste "Testarossa" wel een echte Ferrari is. zier er héél replica kit uit..

550verde
12-02-2008, 15:21
Ook ik ben van het originele werk. Van de 550 vind ik alleen de velgen niet zo super. Iemand een tip wat fraai zou kunnen zijn?

Vivado Ferrari
12-02-2008, 15:49
Ook ik ben van het originele werk. Van de 550 vind ik alleen de velgen niet zo super. Iemand een tip wat fraai zou kunnen zijn??

Velgen van een 550 Barchetta staan volgens mij heel mooi onder een 550 Maranello:)

.

Rosso by Raimondo
12-02-2008, 17:28
Ook ik ben van het originele werk. Van de 550 vind ik alleen de velgen niet zo super. Iemand een tip wat fraai zou kunnen zijn??

Er zijn best wel wat smaakjes en mogelijkheden. Zie hier een paar voorbeeldtjes. Maar ik wist niet dat breda nog een 550 rijker was.
BBS velg, 3 hamann velgen novitec.

Mocht je meer info willen hebben dn kun je mij altijd mailen

550verde
12-02-2008, 17:35
Die eerste Hamman vind ik zeer fraai. Ik hou wel van de iets dichtere wielen. Zal eens rond gaan neuzen.... Dank voor de tip

Vivado Ferrari
12-02-2008, 17:39
Originele Ferrari wielen lijkt mij fraaier....

Huijsje
12-02-2008, 17:42
Dat zijn de velgen die ook onder een 575 Superamerica liggen Vincent? En die velgen van de 575M??? Die vind ik persoonlijk al een heel stuk fraaier dan de 550 velgen... Of passen die niet? Hebben die dezelfde maat

550verde
12-02-2008, 21:45
Die van de 575 zijn idd al mooier maar niet een enorm verschil. Eerst de wagen maar eens ophalen, is bijna klaar ben zeer benieuwd.

mavanhaasteren
12-02-2008, 22:11
Die van de 575 zijn idd al mooier maar niet een enorm verschil. Eerst de wagen maar eens ophalen, is bijna klaar ben zeer benieuwd..

wij zijn hier ook erg benieuwd :D:D

de 550 is toch wel 1 van mijn favorieten hoor

.

Rosso by Raimondo
12-02-2008, 22:22
Die van de 575 zijn idd al mooier maar niet een enorm verschil. Eerst de wagen maar eens ophalen, is bijna klaar ben zeer benieuwd..

ik zal goed opletten,zodat ik je kan spotten :)

.

Djos
19-02-2008, 18:11
Tunen van een Ferrari mag, tot op zekere hoogte, novitec, en hamann zijn echt heel vet, maar verder als een TuNero hoeft het voor mij niet! het moet wel een Ferrari blijven, en rare chroome velgen, en grote plastic delen vind ik ontzettend lelijk

Gilles027
20-02-2008, 10:23
Enzo Ferrari heeft ooit gezegt "als je een Ferrari tunet of verandert van een origineel, is geen Ferrari meer, maar een zeepkist\

Vivado Ferrari
20-02-2008, 10:41
Enzo Ferrari heeft ooit gezegt "als je een Ferrari tunet of verandert van een origineel, is geen Ferrari meer, maar een zeepkist"

Mooie woorden!:)

.

mavanhaasteren
26-02-2008, 08:02
ik kwam deze foute 512 BBi tegen

moriaan1
26-02-2008, 09:01
Onderstaande F's zijn van de Ferrari Club Las Vegas. Inderdaad in de stad, waar mensen echt rare dingen verzinnen om op te vallen. Kortom over smaak is echt te twisten. Kan me niet echt voorstellen dat iemand deze twee f's nog mooi kan vinden.

Die bovenste is een prototype! (dacht 550 barchetta.....

nofear02
26-02-2008, 10:18
ik kwam deze foute 512 BBi tegentsjeeeee; schandalig!! echt niet normaal! pure verkrachtig van erfgoed! je bent geen f-eigenaar maar slechts houder hoor! Je mag hem tijdelijk even bezitten, maar daarna gaat ie weer naar iemand anders. Je moet er dus goed voor zorgen en je mag niet zomaar moedwillig zo'n ding vern###en! (sorry, maar volgens mij is er hier geen ander woord voor). Sjonge-jonge. Een 512 bbi.... <snik>... Zijn ze echt helemaal gek daarzo??

Franc308
26-02-2008, 12:01
ik kwam deze foute 512 BBi tegen

Wat een ongelofelijke hufter die dit gedaan heeft

Racing-Baker
26-02-2008, 12:05
dit is de Köenig 512BBi. in het geel en met die extra stickers en al is dit idd zeer belachelijk. nog meer dan standaard op de folder. maar de inhoud is minder om te lachen : twin turbo... als ik het goed heb was/is dit goed voor een 0-100 in +/- 3.5 en een top van +320km/h. dit in de vroege 80jaren..

Racing-Baker
26-02-2008, 12:07
nog meer werk van Koënig. persoonlijk vind ik de Testarossa dan wel "beter" dan de 512BB of de 308GTB

Racing-Baker
26-02-2008, 12:08
hier nog ter illustratie van het vermogen

nofear02
26-02-2008, 12:12
dit is de Köenig 512BBi. in het geel en met die extra stickers en al is dit idd zeer belachelijk. nog meer dan standaard op de folder. maar de inhoud is minder om te lachen : twin turbo... als ik het goed heb was/is dit goed voor een 0-100 in +/- 3.5 en een top van +320km/h. dit in de vroege 80jaren...Tsjeeeeee! daar sta ik echt paf! een Koenig?? nou sorry, maar hier hebben ze dan echt de plank misgeslagen wat mij betreft (ieder zijn smaak). Dacht dat 1 iemand dit van zijn 512 gemaakt had. Cijfers zijn zeker indrukwekkend, dat wel

Racing-Baker
26-02-2008, 12:14
de cijfers van de prijzen zijn ook indrukwekkend. mijn vader heeft hier nog een foldertje liggen met prijzen... gelukkig heeft hij zich niet laten "verleiden". hij zweert op origineel ;)

.

Franc308
26-02-2008, 12:32
Ze moeten gewoon allemaal met hun tengels van het originele ontwerp afblijven.
Ziet er allemaal niet uit.
En als het ze gaat om een snelle acceleratie; laat ze dan alsjeblieft een corvette of cobra kopen en daar wat tupperware tegenaan plakken

308ROB
26-02-2008, 12:50
nog een prijslijst voor het tunen gevonden in 1983 , de prijs is zonder de auto.:D
Rob

308ROB
26-02-2008, 13:00
Hier nog een mismaakte

Nuvolari
26-02-2008, 13:25
nog een prijslijst voor het tunen gevonden in 1983 , de prijs is zonder de auto.:D
Rob,

Lijkt uit het Duitse Sport Auto te komen...
Koenig mocht de auto's niet langer als Ferrari door het leven laten gaan.
In 1986 of 1987 kwam Willy Koenig met zijn eigen 512BBi special naar Zandvoort, maar in vergelijking met de overige Ferrari's waren ze niet sneller of indrukwekkender. Ik weet dat het mij toen heel erg tegenviel (of mijn verwchtingen waren te hoog).

Edwin

.

Racing-Baker
27-02-2008, 11:38
aller, zo een sober spoilerke, ik zie nauwelijks verschil met de originele 308GTB... :)

.

430driver
27-02-2008, 16:20
Hoezo verschil? hij is toch gewoon standaard?! ;)

.

Vivado Ferrari
27-02-2008, 17:30
Cultuurbarbaren!:)

.

308ROB
27-02-2008, 17:50
What???, geen verschil met standaard en.
What??? dat is orgineel???
Mannen leg eens gauw die crack-pijp weg en neem eens een flinke koude douche.;)

Ja natuurlijk: Cultuur Barbaren dat zijn het, dankje Vivado.:D:D

Rob

filiberke
27-02-2008, 18:36
Je zou bijna schrik gaan krijgen om dit forum te gaan bekijken:eek::eek:

.

nofear02
27-02-2008, 19:00
Je zou bijna schrik gaan krijgen om dit forum te gaan bekijken:eek::eek: :D :

dcpixels
27-02-2008, 23:28
We praten hier over het Duitse tuning-bedrijf van Willy Koenig uit de '80-er jaren. Zij hebben in die tijd enkele Ferrari's 'onder handen genomen', maar zijn zeker geen cultuurbarbaren. De foto's in deze draad zien er dan wel verschrikkelijk uit, maar een 'Koenig Testarossa' uit 1986 heeft erg veel kenmerken die later terug te zien zijn in de F40. Net als de 'F48' die qua uitstraling en details richting de F355 gaat. De Koenig Competition had als eerste de plexiglazen ruit, zodat je mooi op het motorcompartement kon kijken en de F40-vleugel. Motorisch zijn al de Koenig-uitvoeringen zeer krachtig met de geplaatste twin turbo's. Wat betreft de 308 en de 512BBi ... bah!
Goed, we praten over de 80-er jaren toen we nog geen 'Fast and Furious cultuur' hadden. Huidige tuners als Novitec en Hamann vind ik persoonlijk helemaal niets, maar Koenig was zijn tijd toch wel vooruit ;)

.

mavanhaasteren
28-02-2008, 07:09
hier nog een paar uit japen

http://inlinethumb37.webshots.com/41956/1378455972032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1378455972032678210gXAfSD)

http://inlinethumb06.webshots.com/42181/1378472559032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1378472559032678210mOpcju)

http://inlinethumb07.webshots.com/5446/1378472705032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1378472705032678210NYbieu)

http://inlinethumb37.webshots.com/39076/1388906098032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1388906098032678210OxpLmZ)

.

mavanhaasteren
28-02-2008, 07:16
en nog een paar

http://inlinethumb29.webshots.com/35100/1422082022032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422082022032678210CnIFJY)

http://inlinethumb14.webshots.com/2573/1422082774032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422082774032678210uznFfQ)

http://inlinethumb04.webshots.com/28419/1422083202032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422083202032678210MJZHaS)

http://inlinethumb63.webshots.com/190/1422082330032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422082330032678210tFoZLc)

http://inlinethumb25.webshots.com/31192/1422082413032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422082413032678210skghze)

http://inlinethumb09.webshots.com/1352/1422082699032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422082699032678210xAExTM)

http://inlinethumb12.webshots.com/6347/1422081958032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1422081958032678210IKrZKQ)

[URL=http://rides.webshots.com/photo/1422082825032678210fSqnWw][IMG]

mavanhaasteren
28-02-2008, 07:18
je kan merken dat in japan ze het niet zo erg vinden

http://inlinethumb51.webshots.com/1394/1381371026032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1381371026032678210yhYWNe)

http://inlinethumb31.webshots.com/990/1381371208032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1381371208032678210mCDVkK)

http://inlinethumb24.webshots.com/28183/1381371352032678210S600x600Q85.jpg (http://rides.webshots.com/photo/1381371352032678210LpuNoR)

.

246Dino
28-02-2008, 10:32
Er is ook zo'n Koenig versie in Nederland.
Gezien tijdens Italia Zandvoort, jaar weet ik niet precies meer

Racing-Baker
28-02-2008, 11:02
er staat een te koop in spanje. wat houd ons tegen

575 GTC
28-02-2008, 11:25
ik vind die Koenig versie lijken op een mislukte F40

.

dcpixels
28-02-2008, 12:43
ik vind die Koenig versie lijken op een mislukte F40

Deze Koenig versie is een jaar eerder gefabriceerd voor de F40! ... niet dat de F40 een verbeterde Koenig is natuurlijk :)

.

dcpixels
28-02-2008, 12:46
Er is ook zo'n Koenig versie in Nederland.
Gezien tijdens Italia Zandvoort, jaar weet ik niet precies meer.

Italia a Zandvoort, 8 juli 200

dcpixels
28-02-2008, 13:02
Deze Nederlandse Koenig stond ook op de Ferrari tentoonstelling bij Aaldering in Brummen "The Gallery", december 2003/ januari 2004

Racing-Baker
29-02-2008, 12:42
rood extrieur met volledig rood intrieur !!! daar kom je toch gewoon ziek van??

Fokkerjockey
01-03-2008, 14:37
Hoe meer ik er van zie, hoe groter de boog is die ik om een Koenig heen loop!

moriaan1
01-03-2008, 15:56
Zijn wel allemaal uitgevoerd met dubbele turbo's en hebben rond de 850PK!

http://www.koenig-specials.com/

In de jaren 80 waren dit gewilde auto's.

Mooi, wat is mooi? ik houdt van donker, jij mischien wel van blond.....
En om nou te zeggen dat een TR zeldzaam is.......niet echt.
De oude drogo ferrari's zoals de Breadvan-GTO is een aantal jaren terug voor miljoenen verkocht.

Hans

430driver
01-03-2008, 16:00
De Koenig Competion Evoluzione was zelfs de eerste F met 1000PS!
Ik heb er destijds een folder van gehad.
Mooi?! nou nee! Snel?! echwel.

Nuvolari
01-03-2008, 22:19

Hans

Waar was jij in de jaren 80? Dit waren helemaal geen gewilde auto's. De markt voor Koenig Specials was een echte niche en slechts enkele exentriekelingen wilden in een Koenig gezien worden.

Edwin

PS. De beroemde Testarossa had rond de 700 pk en niet 850 pk. In de race met Vector en Dauer wilde Koenig ook meedoen en claimde toen 1000 pk. Maar goed hij claimde ook ex-Ferrari coureur te zijn. Hij is wel eens gestart met een Ferrari, maar Ferrari coureur...

Racing-Baker
02-03-2008, 13:18

http://www.koenig-specials.com/

Mooi, wat is mooi? ik houdt van donker, jij mischien wel van blond.....
En om nou te zeggen dat een TR zeldzaam is.......niet echt.
De oude drogo ferrari's zoals de Breadvan-GTO is een aantal jaren terug voor miljoenen verkocht.

Hans

ik denk niet dat ze ALLEMAAl uitgerust zijn met bi-turbo's. elk stuk kon appart gekocht worden...
en het duurste was, rara... de bi-turbokit

mooi is relatief, Testarossa is met zijn +7700 (alle versie's samen) zeker niet zeldzaam en ieder doet wat ie wil maar laten we toch geen vergelijkingen maken met Drogo en zeker geen Breadvan met een Testarossa Köenig vergelijken ;)

575 GTC
04-03-2008, 21:44
:(

Erikderaaf
04-03-2008, 22:20
De tranen springen me in de ogen

En dan niet van geluk. Zulke mensen moeten aangeklaagd worden :(

nofear02
04-03-2008, 23:08
:(kitsch-kitscher-kitscht, of zelfs nog kitschtest....??
toch ist wel een hip bakkie :D

filiberke
05-03-2008, 06:52
nee, doe mij maar een ,,gewone 599" die is al mooi genoeg
Dit zou wettelijk moeten verboden worden :mad:

mavanhaasteren
05-03-2008, 10:11
ik zou het niet bestellen
maar hij ziet er wel erg bruut uit zo

Djos
05-03-2008, 12:46
mansory is best leuk, maar van Ferrari's meoten ze afblijven! Dat kunnen ze echt niet, die velgen zijn ontzettend lelijk, en die Veyron uitlaat is ook héél fout!

mavanhaasteren
05-03-2008, 13:17
hier nog en paar pics

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Mansory%20Stallone%20599%20GTB%205.JPG

http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Mansory%20Stallone%20599%20GTB%207.JPG

Djos
05-03-2008, 13:43
Waarom doen ze niet gelijk 6 kleuren? Dit is echt niet mooi, 2 kleuren is toch zat, en als je er dan 3 wil, doe dan kleuren die bij elkaar passen, want dit is afschuwelijk!

Erikderaaf
05-03-2008, 13:52
Gewoon die wagen NIET tunen, scheelt je een hoop geld en moeite ;) :D

nofear02
05-03-2008, 16:38
hier nog en paar pics Wacht ff; ik ga eerst ff een hele donkere zonnebril halen voor ik naar die foto's ga kijken. Danst een beetje voor mijn ogen...:( :D.

.

Fokkerjockey
05-03-2008, 17:09
Overuidelijk dat deze F over the top is, maar op het eerste gezicht is het niet zo dat ik er meteen op moet spugen ofzo. Ze hebben duidelijk hun best gedaan om deze 599 om te bouwen tot een unieke auto in plaats van er gewoon een paar spoilers op plakken. Op veel plaatsen is het koetswerk ingrijpend aangepakt en dat lukt de eerste de beste niet. Jammer alleen dat het Ferrari-gevoel voor mij totaal ontbreekt bij deze wagen; het is een extreme sportwagen, maar meer ook niet. (het interieur kan trouwens écht niet)
Het blijft een soort van heiligschennis, ik bedoel: als je dan toch wilt laten zien hoe creatief je bent, bedenk dan iets nieuws! Gelukkig staan ze in Maranello met de voetjes op de vloer!!!

575 GTC
06-03-2008, 15:22
.

mavanhaasteren
06-03-2008, 15:29
ziet er erg strak uit die 430 alleen de defucer vind ik net niet passen

cvdzijden
06-03-2008, 16:37
hier nog en paar pics

Ben ik de enige die hem mooi vind? :D Vind hem wel wat hebben :)

.

Gilles027
06-03-2008, 20:57
Ben ik de enige die hem mooi vind? :D Vind hem wel wat hebben :)

.

Ik vind het ook geslaagd

filiberke
06-03-2008, 22:16
'k vind hem mooi, maar toch blijft een ,, gewone" 430 mijn voorkeur genieten

575 GTC
06-03-2008, 22:27
Ik vind hem voor een gepimte Ferrari best mooi. Maar dat komt omdat het uiterlijk niet te overdreven is verandert. Maar dens ondanks zo ik toch kiezen voor een standaart F430

nofear02
06-03-2008, 22:43
Ik vind hem voor een gepimte Ferrari best mooi. Maar dat komt omdat het uiterlijk niet te overdreven is verandert. Maar des ondanks zo ik toch kiezen voor een standaart F430+1 gai! ben t helemaal met je eens! :)

Johannus
27-04-2008, 16:30
Ik vind dit soort praktijken echt not-done!

Zoiets doe je maar met een golf of een peugeot 206 ofzo, maar niet met een Ferrari!

Wat ik ook zo'n zonde vindt is die 348's die dan worden omgebouwd naar een 355. das echt zonde, laat die auto lekker origineel, zoals hij bedoeld is.

Die Ferrari-medewerkers leggen letterlijk hun hart en ziel in elke auto die ze met de hand maken, dat ga je toch niet verpesten?

575 GTC
26-06-2008, 16:52
Novitec Rosso 430 Scuderia

575 GTC
26-06-2008, 16:54

filiberke
26-06-2008, 18:39
Uiteraard is er meer uit zo’n Scuderia te halen. Wat dacht je van 717 pk en een topsnelheid van 348 km/u?
Standaard heeft de Ferrari 430 Scuderia een vermogen van 510 pk, met een topsnelheid van 320 km/u. De jongens van NOVITEC ROSSO hebben op basis van die specs een zeer nette winst behaald. Dit alles dankzij een speciale twin-supercharger versie van de achtcilinder uit de Scuderia. Het max koppel steeg van 470 Nm naar 722 Nm (6,250 rpm).
De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100 en zit na 10,1 seconden op 200 km/u! Na slechts 26,1 seconden doorbreekt de supersnelle Italiaan de grens van 300 km/u.
Ook aan het uiterlijk is natuurlijk het één en ander aangepast. Wat denk je van driedelige 20-inch sloffen in plaats van die magere 19-inchers? En er is gebruik gemaakt van diverse “discrete componenten” zoals zwarte achterlichten, laterale richtingaanwijzers en reflectoren.

(autoblog.nl)

mavanhaasteren
26-06-2008, 18:51
zier er erg goed uit

gelukkig hebben ze niet al te veel aan het uiterlijk gedaan

Johannus
26-06-2008, 20:06
Ja inderdaad, de specs liegen er niet om, en ze hebben hem niet heel erg veel lelijker gemaakt, terwijl ze daar normaal gesproken wel hun best voor doen ;)

Deze is zowaar niet echt minder mooi dan de originele :D

Ze leren het nog wel eens bij novitec ;)

News
27-06-2008, 12:10
Een auto die volgens Michael Schumacher de ultieme F430 is, moet toch ook goed genoeg zijn voor de gewone stervelingen. Dat is dan verkeerd gedacht: Novitec heeft de betreffende auto, de Ferrari 430 Scuderia, eens even flink onder handen genomen.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1631260/73/rss/Novitec_weet_het_beter_dan_Schumacher.html)

sharknose67
23-12-2008, 20:58
Kijk, Het opvoeren snap ik in zekere zin nog wel, want er is altijd meer haha.
Wat betreft de restyling van Ferrari's door de diverse tuners......DOODzonde!
Ik vind hetgeen wat Ferrari op de weg zet, geen extra toeters of bellen nodig heeft. Heiligschennis wil ik t niet noemen, maar het komt er, mijns inziens, dicht in de buurt haha.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten en dat zullen vast meer F-liefhebbers beamen....en sommige niet: even goede vrienden

Hier sluit ik me volledig bij aan! Ieder z'n meug en leven en laten leven, maar doe mij maar orgineel.

430driver
23-12-2008, 21:49
ik ben het helemaal eens met je Ed. Hoewel motorische tuning wel erg aantrekkelijk is......van de buitenkant moeten ze inderdaad alleen afblijven!

Grazy F355
23-12-2008, 22:15
doodzonde om op zo'n fraaie atmosferische F430 motor turbo's te schroeven, bah!
vrgr
Ben

430driver
23-12-2008, 22:18
ik heb het ook niet over turbo's.....:)

sharknose67
24-12-2008, 21:16
Een beetje chippen en zo kan ik idd wel begrijpen maar het houd toch een keer op? Ik bedoel een blok heeft neem ik aan nog wel een bepaalde overcapaciteit maar alles kan een keer kapot toch? En waar is het eind want je moet het ook nog eens in de hand zien te houden. Wellicht dat Grazy 355 doelt op een van de 430's elders in deze draad? Ik als leek vind de acceleratie en het geluid van een F in ieder geval voldoende zoals 'ie orgineel is. Maar wellicht dat gewenning gaat vervelen? Iemand ervaring?

mavanhaasteren
15-01-2009, 18:18
nog een achtervleugel nodig voor je F430 ;)

mavanhaasteren
15-01-2009, 18:20
of toch maar andere velgen :D

mavanhaasteren
15-01-2009, 18:21
2.

mavanhaasteren
15-01-2009, 18:22
3.

pasmaar
15-01-2009, 23:15
Smaken verschillen zullen we maar zeggen! Persoonlijk vind ik het 3x niets deze carbon velgen!

nofear02
15-01-2009, 23:27
nog een achtervleugel nodig voor je F430 ;)alsjeblieft man....:( 1x raden waar t vandaan komt...

Vivado Ferrari
15-01-2009, 23:30
Ik post hier altijd standaard één woord; Vreselijk!

sharknose67
16-01-2009, 00:11
Laat ik me maar houden bij MIJN standpunt: een Ferrari is standaard mooi genoeg. Dus voor mij hoeven bovenstaande fratsen niet.

Johannus
16-01-2009, 02:26
mee eens!

ferrari1973
16-01-2009, 15:37
Andere velgen is wel het uiterste wat je kunt "pimpen" aan een ferrari. Functionele spoilers op een ferrari moeten volgens mij nog uitgevonden worden...
De velg keus alla ferrari is volgens mij niet zo groot.

groetjes wiebe

ferrari1973
16-01-2009, 15:39
De fratsen staan onder hoor haha....(geintje)
Laat ik me maar houden bij MIJN standpunt: een Ferrari is standaard mooi genoeg. Dus voor mij hoeven bovenstaande fratsen niet.

Roike
16-01-2009, 18:47

Vandaag de nieuwe topgear thuis gekregen, maar daar staat weer een stuk in van een 599 die ze ook weer aan hebben gepakt. Zal een dezer dagen even een scan maken. Mijn menibng: het ziet er niet uit!

berrie355
17-01-2009, 13:05
nog een achtervleugel nodig voor je F430 ;)

Moord voor de auto, moest een straf op staan als dit gebeurd.

mavanhaasteren
25-01-2009, 22:21
F460 uit japan ze noemen hem F460 omdat ze hem hebben opgeboord

wesleyruytrmn
26-01-2009, 09:39
Waarom doen ze dit toch, vraag je je toch af...Zo'n "peugeot" front erop en een dikke spoiler...Die spoiler is 1 oerlelijk en 2 hij heeft op openbare weg totaal geen meerwaarde.

Johannus
26-01-2009, 13:24
hij lijkt inderdaad echt een beetje op zzo'n 206 ja :D wel heel triest :(

Rosso by Raimondo
26-01-2009, 16:04
Sorry, ik vind die 360 carbon wel iets hebben weet niet of ik dat rode randje super vind. maar de rest is toch wel lekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkker dik.

mavanhaasteren
26-01-2009, 18:48
Sorry, ik vind die 360 carbon wel iets hebben weet niet of ik dat rode randje super vind. maar de rest is toch wel lekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkker dik.

ben het met je eens de velgen staan wel bij de 360 in deze kleur

Vivado Ferrari
26-01-2009, 18:58
Raimando en Marcel? Gaat het met jullie??? Kom op! Dit is toch geen snoetje???

430driver
26-01-2009, 19:15
Tja, het is dat het 2 delige velgen zijn, maar carbonvelgen???ik vind het wel wat. Een beetje datzelfde soort velg als destijds onder de F355 Challenge lag (=Speedline): die vond ik ook super! Dat rode randje? hoeft voor mij ook niet. Die 460? Zonde van de moeite, want die ziet er niet uit! Ik zag gisteren al te walgen van deze grijze griezel op autoblog!

dcpixels
26-01-2009, 19:37
Er zijn van die threads op F-Chat waar ik af-en-toe ga kijken en er dan weer snel uit ga ... dit is de nummer 1.

mavanhaasteren
26-01-2009, 19:49
Raimando en Marcel? Gaat het met jullie??? Kom op! Dit is toch geen snoetje???

sorry vin maar het is echt zo :D

Dino2400
26-01-2009, 19:53
wat ze die auto's aandoen...

Heb ff gekeken, nu maar snel verder kijken om deze nachtmerrie te boven te komen...

Dit soort auto's hoort bij één soort publiek thuis ( en die hoop ik niet hier op F-Chat tegen te komen... ;) :D )

430driver
26-01-2009, 20:11
ik ook niet, Over smaak valt niet te twisten, maar dit heeft niets met smaak te maken.......volkomen smakeloos! Verschrikkelijk!!!!!

berrie355
27-01-2009, 17:47
Te gek voor woorden. Die mensen zijn volledig de weg kwijt!!

stucmania
18-03-2009, 22:51
omg ik wist niet dat je een F ook kon verkrachten
ik vind een paar velgen en een tubi uitlaat eigenlijk wel zat
bij somige staat een vleugeltje ook leuk
maar om het op je eigen F te doen (als ik der 1 had)
NEE zonde !

dcpixels
18-03-2009, 22:59
NEE zonde !

Helemaal mee eens Paul. Alles wat er aan een F verbouwd wordt is doodzonde. Gewoon origineel houden zoals de ontwerper heeft bedacht. Met uitzondering van uitlaat/geluid.

sharknose67
18-03-2009, 23:00
NEE zonde !

Gelukkig, nog een medestander.

mavanhaasteren
16-05-2009, 20:42
wat vinden jullie van deze F430 Spider omgebouwd naar een 430 Schuderia Spider M16

ferrafetish
16-05-2009, 21:10
Ik vind em d'r heel gaaf uitzien alleen zie ik weinig verschil met een orgineel, maar dat is natuurijk ook de bedoeling. :)

wesleyruytrmn
16-05-2009, 21:10
tja die is dan redelijk gelukt, omdat het gewoon bijna hetzelfde is als het orgineel...

adamhoekstra
16-05-2009, 22:08
als de ferrari op de goede manier is omgebouwd met de orginele onderdelen dan heb ik er geen problemen mee.
van f430 spider naar f430 scuderia spider m16 of testarossa naar 512tr.
is er ook nog wat te knutsellen aan de auto.

filiberke
18-05-2009, 18:18
via autoblog.nl:
De productie van de Ferrari F430 zal binnenkort stoppen en de laatste unit gaat naar een goed doel, maar Unique Sportscars en Novitec Rosso hebben de handen nog even ineen geslagen om op basis van de F430 deze speciale “Calavera” te maken. De Calavera wordt gekenmerkt door een unieke tattoo-stijl door airbrush kunstenaar(?) Knud Tiroch. Novitec heeft de F430 vervolgens een volledige engine-treatment gegeven, compleet met twee superchargers levert de Ferrari nu 707 pk, de vereiste 20-inch velgen en een verstelbare vering krijg je erbij. Het monster gaat vervolgens in 3,5 seconden naar de 100km/u en heeft een topsnelheid van 216 mph (348 km/u).

filiberke
18-05-2009, 18:19
en

mavanhaasteren
18-05-2009, 18:20
weer een nieuwe van Novitec Rosso worden er 11 van gemaakt

mavanhaasteren
18-05-2009, 18:21
2.

wesleyruytrmn
18-05-2009, 18:22
Die Led verlichting is wel mooi, die mogen ze zelfs in Italië wel zien! Op een Audi staat het ook zo gaaf...maar ja dan krijg je weer Audi look-a-like...

dcpixels
18-05-2009, 19:34
Dat worden dan 11 oerlelijke Ferrari's erbij. Ferrari en doodshoofden ... gaat dit samen?

430driver
18-05-2009, 19:42
Ik vind em d'r heel gaaf uitzien alleen zie ik weinig verschil met een orgineel, maar dat is natuurijk ook de bedoeling. :)

de echte Scuderia heeft natuurlijk CARBON spiegels. Dit is inderdaad een erg geslaagde verbouwing! Zolang het inderdaad met orginele F-onderdelen gebeurd, vind ik het prachtig.

mavanhaasteren
18-05-2009, 23:18
Dat worden dan 11 oerlelijke Ferrari's erbij. Ferrari en doodshoofden ... gaat dit samen?

alleen de gene bij de achterwielen vind ik wel wat hebben maar voor de rest laat maar

sharknose67
18-05-2009, 23:18

Ik vind dit ook niks. Mooi auto maar erg slecht verfwerk en interieur.

Racing-Baker
19-05-2009, 11:12
dit is een stijl die meer bij Harley's hoort toch?!!
totaal niet bij Ferrari!!

Kristof8
19-05-2009, 12:22
zoals reeds meerdere malen gezegt: op bestaande chassis iets moois (en sportiefs) maken, maar dit is er toch een beetje over.

patrick1
19-05-2009, 19:29
Geef mijn maar de standaard uitvoering,die vind ik veel mooier.

ruben-ferrari
20-05-2009, 12:32
Standaard is het mooist. Ik snap nooit warom je zo iets moois wil gaan pimpen.

Kees den Hertog
20-05-2009, 19:24
Vreselijk inderdaad, op sommige motorfietsen kan het nog, maar op een F., absoluut niet!

mavanhaasteren
17-06-2009, 18:18
en er is er weer 1 bij gekomen deze is van ASI

ASI is een tuner uit Japan die een auto behoorlijk weet om te toveren. Zo hebben we al eens een Bentley Continental GT van hun gezien en nu hebben ze zich aan een ander model "vergrepen". De laatste Ferrari F430 rolt binnen afzienbare tijd van de productieband af dus ASI leek het wel een leuk idee om de F430 eens flink aan te pakken. Ze hebben er dan ook geen simpel karweitje van gemaakt.

We zien een F430 met een veel bruter uiterlijk. De dikke bumpers aan de voor en achterkant geven de Ferrari een veel stoerder en nog sneller uiterlijk. De voorbumper is eigenlijk gewoon een lagere versie van de huidige terwijl de achterbumper veel weg heeft van die van de Scuderia. Bovenop de achterkant zien we een dikke spoiler voor de nodige aerodynamica maar ook voor de show natuurlijk. De uitlaten zijn nieuw en zullen waarschijnlijk voor een heerlijk geluid zorgen. Al deze aanpassingen hebben ervoor gezorgd dat de Ferrari 23 kilo lichter is geworden, dat komt omdat ASI allemaal carbon heeft gebruikt voor de nieuwe bumper.

De auto is echter nog niet helemaal klaar, ASI wil nog wat dingen toevoegen zoals nieuwe velgen, een verlagingskit en nieuwe remmen. Mocht ASI helemaal klaar zijn, dan maken ze echte foto's en die krijgen jullie natuurlijk ook te zien!

mavanhaasteren
19-07-2009, 23:47
jah wat zullen we hier van zeggen

Flinch
20-07-2009, 00:22
wat een verkrachtte 456 zeg! Gatver, echt iets wat bij de berijdster past. Check de link maar, brrrr, net zo verziekt als de auto.

ferrafetish
20-07-2009, 00:22
Is niet mijn smaak. Je zou denken dat het te maken heeft met promotie voor het Nederlanse voetbalelftal als je de kleuren ziet. Maar gelukkig is het zo te zien gewoon folie. Heb ook even op de site gekeken en het blijkt dat het te maken heeft met promotie voor hamburgers. :D

sharknose67
20-07-2009, 00:56
jah wat zullen we hier van zeggen

Nou ik zou zeggen: dit doet pijn aan mijn ogen!!!!!!!!!!!!!!

dcpixels
20-07-2009, 17:00
Wat afschuwelijk!!! Helemaal FOUT.

430driver
20-07-2009, 17:24
tja, daar ga ik geen woorden aan vuil maken........Dan heb je er totaal niks van begrepen.....

nofear02
20-07-2009, 17:27
Totaal bezopen. Nog schandalig ook. Slaat helemaal nergens op. Is t om op te vallen of zo? Dit is toch niet serieus?

<edit:... ohw ja, ik snap al. dame en auto is van hetzelfde ''nivo'' :( :o. Verklaart alles >
<edit2: zal idd wel voor nederlandse klanten zijn, voetbalfans of zo. werkt ze vlakbij de nederlandse grens? dortmund, düsseldorf?>

.

Cor-Jan
20-07-2009, 17:52
Is dit ook een gepimpte F...

Later deze weg zien rijden met een trailer met daarop een 512tr, helaas geen foto.

mavanhaasteren
20-07-2009, 18:09
Is dit ook een gepimpte F...
Later deze weg zien rijden met een trailer met daarop een 512tr, helaas geen foto.

nee het is geen gepimpde F maar op zich heeft hij het wel goe gedaan een echte 4x4 en een mooie wagen om mee te touren

nofear02
20-07-2009, 20:11
dat zijn mooie oprijplaatjes trouwens zeg.... hmmm.
zo'n tr weegt wat, dus zijn goeie sterke. mooie aanhanger ook.
lvt.

430driver
20-07-2009, 20:13
gaver was geweest als er een rode LM002 voor had gehangen met F-stickers erop, toch?
Zo'n hummer is ook maaar amerikaanse r##mel ;)

wesleyruytrmn
20-07-2009, 20:24
Een idee voor Paul...met zijn LM002 zijn Diablo achterop nemen. We gaaf natuurlijk.

mavanhaasteren
20-07-2009, 20:27
gaver was geweest als er een rode LM002 voor had gehangen met F-stickers erop, toch?
Zo'n hummer is ook maaar amerikaanse r##mel ;)

das waar maar deze is beter dan een H2 ervoor ;)

430driver
20-07-2009, 20:27
zo! da's een gaaf span! ik zou er dan wel eens achter willen rijden........om de gapende gezichten te zien als Paul voorbijkomt.

mavanhaasteren
20-07-2009, 22:23
zo! da's een gaaf span! ik zou er dan wel eens achter willen rijden........om de gapende gezichten te zien als Paul voorbijkomt.

moet hij alleen nog een F kopen ;):D:D of de diablo er op zetten is ook wel leuk

mavanhaasteren
14-08-2009, 19:19
appart aangepast 360

fransgoud
14-08-2009, 20:05
vind het in 1 woord gruwelijk als zulke mooie bolides zo worden vernaaid!! puur natuur zijn ze het mooiste!!!

dcpixels
14-08-2009, 20:06
Die uitlaten HAHAHA!!!
Oh jongens, wat haat ik deze draad ... maar dit vind ik toch wel hilarisch. Hoe ver kun je gaan.

wesleyruytrmn
14-08-2009, 20:50
NEEE!! Dit meen je niet, uitlaten in de vorm van een kat!! Hou op hoor!