PDA

View Full Version : Ferrari in Games

Pages : [1] 2

Daan
30-07-2007, 14:31
Het beste is een race-zitje met stuurtje en een flatscreen voor je neus :)
Praktijk is dat je toch fatsoenlijk beeld wilt en dus in de woonkamer de rest van het gezin/familie onthoudt van TV-kijken, je probeert zo pontificaal mogelijk voor de TV plaats te nemen, het geluid zo maximaal mogelijk te zetten, en uren en uren je game te spelen. Dat wederom leidt tot zoveel andere ellende, met als gevolg dat je op zoek gaat naar een kleinere TV in een andere ruimte, en dan is het spel het spel niet meer...
Zie hier de ervaring van 5 jaar Playstation-ervaring met Gran Turismo. Geweldig spel, enorm realistisch, zwaar verslavend, en niet al te best voor de huisvrede. Die nieuwe Playstation zal er dan ook waarschijnlijk niet komen, aangezien die maar een paar weken plezier oplevert, tenzij ik natuurlijk het racezitje met flatscreen ergens anders ga neerzetten....

Ik ken het probleem wat betreft huisvrede en de grote hoeveelheden aan tijd die erin een spel gaan zitten. Echter sinds mijn vriendin een Nintendo DS Lite heeft (met Brain Trainer, natuurlijk) is het voor mij wel een stuk makkelijker geworden om de XBOX aan te zetten en even een uur of twee rond te scheuren op Hawai, heerlijk.

Ik heb geen flatscreen (HD Ready) en race stuur met pedalen, dus ik werk gewoon op een 70 cm beeldscherm met de controller in de hand, werkt ook prima. Geluid staat inderdaad altijd hard, tenzij m'n vriendin naast me zit, dan gaat de koptelefoon op (ook hard ;) ).

@Huijsje
Wat betreft Forza, ben ik geen fan van. Ik houd meer van de games waarin je de vrijheid hebt om rond te rijden. Ik wil niet beperkt zijn tot een racebaan of wat dan ook, gaat erg snel vervelen bij mij. Daarom vind ik TDU z'n geweldig spel, moet nog behoorlijk wat kilometers aan wegen verkennen wil ik alles gezien hebben :D, heerlijk

Huijsje
30-07-2007, 14:35
Kunnen jullie er nog meer over zeggen? Doe je het nou op de computer, of op een tv. Is dat dan breedbeeld, of gewoon, lcd of buis, etc. Op welke console, wat kost zo'n spel, etc.

Die spellen die ik beschreven heb Robert, zijn onder andere voor de Xbox 360 gemaakt (vast ook voor de playstation, maar die is wel weer verouderd: minder mooie beelden en geen HD-output). Een goede vriend van me heeft zo'n ding (Xbox 360 dus... mij iets te duur (€ 400 voor het apparaat zelf en ongeveer 60 tot 70 euro per spel, voor de goeie spellen), al heb ik het al wel regelmatig overwogen om er een te kopen...) Ik kan nu echter bij die vriend gaan gamen iedere keer, wat het ook wel gezellig maakt gelijk :) Ieder weekend even een avondje samen naar zo'n gigantisch LCD-TV staren (oplossing voor het probleem: gewoon 2 HD-tv's in huis halen :D Eentje boven om op te gamen, eentje beneden om het gezin tevreden te houden;)).
Hij heeft er ook nog een stuurtje bij, al maakt het dat wel extra moeilijk vind ik. Bent toch minder snel met zo'n stuur, met het omgooien naar de andere kant als de auto uitbreekt. En pedaaltjes is ook veel moeilijker te hanteren dan een stel knopjes :). Uiteraard gaan wel de stability control, de ABS en het automatisch schakelen UIT. Moet toch wel een beetje uitdaging in zitten natuurlijk :) Als je die dingen aan laat staan is het net een betonblok dat over de weg raast. Zonder die dingen moet je oppassen dat je wielen niet blokkeren met bochten aanremmen, dat je niet te hard de bocht uitgast omdat de auto anders gaat schuiven en je merkt veel beter de verschillen in rijgedrag tussen de auto's. Ferrari's vind ik persoonlijk erg fijn rijden in games. Ze liggen niet als een baksteen op de weg, maar glijden ook weer niet TE hard als je lekker gas geeft.

Edit: Wat het leuke van Forza2 weer is Daan, zijn de aanpassingen die je aan de auto's kunt doen. Dat kan in die andere games ook wel, maar in forza2 heb je TUBI's :D:D
Uiteraard alleen voor de Ferrari's. Dat is een partij genieten jongens :) Goede dolby-set keihard aan, en die Enzo maar lekker laten blazen en schreeuwen!!

mtange
30-07-2007, 20:05
Dat ziet er mooi uit zeg, Gran Turismo 5! Forza heb ik wel eens gespeeld bij een vriend, vond het wel een mooi spel en best leuk om te spelen.

Zelf heb ik best vaak het spel GTR 1 & 2 gespeeld voor op de pc. Dit is echt het puurste race spel wat je kan kopen denk ik! Echt heel mooi en bijna alles is wel in te stellen. Heb er ook een Logitech Momo stuurtje bij, alleen was het probleem bij dit stuur dat hij niet meer 100% volgas gaf, en dan is de lol er snel af.. Zonder stuur vind ik niks, dan kan je nooit een goede lijn rijden.

http://gtr-game.10tacle.com/typo3temp/pics/718b48e257.jpg

.

Roger_L
31-07-2007, 13:54
is grantourismo5 op de ps2 of 3
dan weet ik of het verkrijgbaar is op de 2

PS3

.

M@rcel
31-07-2007, 16:40
ja waarom zijn er nu van die goede spellen op de ps3:O owja voor de spellenfabrikanten is de ps2 niet interresant meer

.

Reiben
02-08-2007, 22:48
Aangezien er bij de algemene draad een voorzet werd gegeven om te gaan discussiëren over games met Ferrari's erin, dacht ik die voorzet binnen te koppen en er hier een draad van te maken (En ja, ik speel graag FIFA ;))

Ik speel ook graag racegames (Was een grote fan van GranTurismo 4, maar heel jammer dat er geen Ferrari's bij waren.) Ik speelde dat op de Playstation2 bij mijn vriendin (en vooral haar broer, die zowat alle consoles op de PS3 na, heeft) Nu spelen we daar vooral ForzaMotorsport 2 op de XBOX 360.
Voor de rest speel ik thuis vooral op PC (FIFA, Need For Speed of GTR 2)
Het beste spel met een Ferrari is voor mij GTR 1 (In 2004 heb ik in Francorchamps het spel in demo mogen spelen in een speciale game ruimte met stuur, pedalen, kuipzetel, ...) en ik vond dat de leukste ervaring

Greetz

Reibe

Reiben
03-08-2007, 14:23
Om jullie warm te maken... een paar screenshots van GTR

Vivado Ferrari
03-08-2007, 15:23
Om jullie warm te maken... een paar screenshots van GTR2

Reiben? Kun je die auto's editten ofzo bij dit spel? Is het de moeite waard om dit spel aan te schaffen

Reiben
03-08-2007, 21:16
Om eerlijk te zijn... ik ken er niet zo veel van want heb alleen de demo van GTR2. Maar ik vond het eerste spel al heel boeiend, want je kan de hele afstelling veranderen. Bij GTR2 is er ook een hele grote mogelijkheid om je wagen beter te laten presteren, en blijkbaar is het ook mogelijk om je eigen body te ontwerpen. Iemand met meer ervaring in het spel die dit kan bevestigen? Maar als je het bekijkt qua gameplay vind ik het toch een van de beste racegames op de markt

Greetz

Reiben

.

Huijsje
04-08-2007, 00:47
GTR2 heb ik ook enkel de demo van gespeeld. Super realistisch zeg! Kunt het zelfs zo moeilijk maken, dat de motor afslaat als je stopt zonder de koppeling in te duwen. En dat is behoorlijk lastig in een racespel kan ik je verzekeren!!! Even bocht uit, stoppen en daar sta je dan. Als je van echte simulator houdt is dit zeker een aanrader. Enkele minpunten voor mij zijn:
- Misschien TE realistisch --> Forza Motorsport 2 is dan wat meer arcade.. Net wat meer SPEL-gevoel. Project Gotham Racing is nog veel meer arcade (om even een vergelijking te geven).
- Je kunt slechts uit GTR-wagens kiezen, zoals de naam van het spel al doet vermoeden. Geen productiewagens helaas dus

ferrari-fan
06-08-2007, 21:07
GTR2 heb ik ook enkel de demo van gespeeld. Super realistisch zeg! Kunt het zelfs zo moeilijk maken, dat de motor afslaat als je stopt zonder de koppeling in te duwen. En dat is behoorlijk lastig in een racespel kan ik je verzekeren!!! Even bocht uit, stoppen en daar sta je dan. Als je van echte simulator houdt is dit zeker een aanrader. Enkele minpunten voor mij zijn:
- Misschien TE realistisch --> Forza Motorsport 2 is dan wat meer arcade.. Net wat meer SPEL-gevoel. Project Gotham Racing is nog veel meer arcade (om even een vergelijking te geven).
- Je kunt slechts uit GTR-wagens kiezen, zoals de naam van het spel al doet vermoeden. Geen productiewagens helaas dus!
welke console heb je daar voor nodig

.

Huijsje
06-08-2007, 22:12
welke console heb je daar voor nodig

Geen console.. Dit spel is voor zover ik weet enkel nog voor de PC verkrijgbaar. Het spel schijnt ook aangekondigd te zijn voor de Xbox 360. Wanneer die release plaats zal vinden is mij echter niet bekend (als ie er al komt)

mtange
06-08-2007, 22:15
Voor de mensen die graag GTR 2 nog willen kopen, ik zag het afgelopen weekend in de Mediamarkt in Rotterdam liggen voor 10 euro! Geen geld voor zo'n spel! :)

.

Patrick
17-08-2007, 13:31
Hier mijn F430 Scuderia in Forza Motorsport 2

http://forzamotorsport.net/forzamotorsportnet/handlers/forza2handler.ashx?ID=1884294&mode=7

.

Huijsje
17-08-2007, 15:16
Hier mijn F430 Scuderia in Forza Motorsport 2

http://forzamotorsport.net/forzamotorsportnet/handlers/forza2handler.ashx?ID=1884294&mode=7

Ik krijg een Forza logo te zien patrick. Je moet volgens mij perse ingelogd zijn op die website om em te kunnen zien. Ik krijg em in ieder geval niet gevonden. Kan ik em zelf opzoeken onder die Auctions? Wat moet ik dan invoeren? Kun je niet even een foto opslaan van die site anders, en die hier neerzetten

Jur K
17-08-2007, 15:19
ik heb ook een tijdje gtr1 en 2 gespeeld. Leuk gedaan die skins voor die 575 gtc reiben

nofear02
17-08-2007, 15:58
Ik krijg een Forza logo te zien patrick. Je moet volgens mij perse ingelogd zijn op die website om em te kunnen zien. Ik krijg em in ieder geval niet gevonden. Kan ik em zelf opzoeken onder die Auctions? Wat moet ik dan invoeren? Kun je niet even een foto opslaan van die site anders, en die hier neerzetten? Ja doe ff een screenshot anders. printscreen, en in paint: plakken, opslaan als, jpg!, en uploaden

Patrick
17-08-2007, 17:30
sorry hier is ie opnieuw

Vivado Ferrari
03-09-2007, 13:21
Dit moeten jullie zien!

http://www.youtube.com/watch?v=kMNgsntzzsY

.

430driver
03-09-2007, 13:50
Heej Vivado, Geweldig.
Toen ik Ferrari challenge zag, dacht ik eerst dat je de X-challenge op Ferrariworld.com bedoelde, maar deze is ook gaaf

mavanhaasteren
03-09-2007, 16:42
ziet er egr mooi uit
en nog een goede rede op de PS3 te kopen

.

Vivado Ferrari
03-09-2007, 18:58
ziet er egr mooi uit
en nog een goede rede op de PS3 te kopen

Als de nieuwe Gran Turismo dat nog niet was....dan is dit het wel:)

.

Tr@sos
05-09-2007, 18:43
Superbe !!!
But unfortunalty .... not on PC or XBOX 360 :)

.

Vivado Ferrari
05-09-2007, 19:43
Superbe !!!
But unfortunalty .... not on PC or XBOX 360 :(

XBOX got FORZA2 and PGR! PS not:

Tr@sos
05-09-2007, 22:56
Yeah, you're right ... but PS3 will have GT :)

.

Vivado Ferrari
05-09-2007, 23:04
First I must get myself a PS3;)

.

Huijsje
25-11-2007, 19:07
Iemand van jullie al Project Gotham Racing 4 al gespeeld op de Xbox 360? Dat is wel echt een aanrader! PGR staat als een redelijke arcade game bekend. Realiteitsgehalte ligt niet heel erg hoog, maar het is qua gameplay wel één van de beste racegames ooit gemaakt wat mij betreft! En die nieuwste uitgave van de reeks, deel 4 dus, ziet er wel zo gigantisch strak uit... Daar wordt je haast bang van. Heb het een aantal keer zitten doen bij een vriend van me (aangezien ik nog steeds geen Xbox 360 heb zelf: staat wel heel hoog (en misschien wel als enige :D) op mijn verlanglijstje). Die heeft bij een actie van de Mediamarkt een RACE-STOEL gewonnen, speciaal voor t gamen. Hij moest in PGR 4 met een FXX een rondje in Londen racen met regen, in zo'n stoel met stuur & met manual gearing (dat doen wij altijd: veel leuker en makkelijker uiteindelijk!!!). Snelste tijd op dat moment was 1 minuut 45. Hij reed even 1:19 ! Daarmee won hij eerst dat spel (2 en 3 had ie al, maar 4 was net uit toen). Toen bleek ook nog dat hij van alle mediamarkten van Nederland de snelste tijd had neergezet, dus won hij die race stoel. Dat is wel echt een geweldige toevoeging! Dan waan je je echt een coureur. Stuur is in begin redelijk lastig. En hetzelfde geldt voor dat zelf schakelen (flippers). Maar als het lukt na een tijdje.... Echt geweldig! Nog niet vaak zo erg de indruk gehad dat je zelf aan het stuur van een F zat!

Nog meer mensen hier met een stuur? (Al dan niet met zo'n speciale stoel erbij). Vind je dat een goede toevoeging of toch liever niet

430 Scuderia
09-12-2007, 22:08
Forza Motorsport 2 is een aanraden voor Ferrari liefhebbers. Lekker je rondetijden verbeteren op de ring in o.a. een F430 , F355 , 360 , 288. En dat nog uiterst realistisch ook

Rosso by Raimondo
10-12-2007, 11:02
Omtrent games ben ik helemaal fan van GTR en GTR2 voor de PC, samen met een playseat en een forcefeedback stuur. Deze combinatie is "dodelijk" ;-) voor mijn relatie, zodra ik er eenmaal achterzit dan ben ik de uren niet bereikbaar voor de buitenwereld. Maar het blijf gaaf met een 550 door Eau rouge.... Tevens heb ik nog in de oude doos voor de PS2 de 355 challange maar dit spel is toch wel antiek qua techniek en beeld

mtange
10-12-2007, 18:50
GTR en GTR2 zijn inderdaad echt geweldige race spellen, beter ben ik nog niet tegen gekomen. Dat zijn echt zeer realistische spellen. Ik speelde het zelfs al toen het alleen nog maar als mod verkrijgbaar was voor F1 2001.
Ik heb me daar ook altijd uren mee bezig kunnen houden, totdat m'n Momo Forcefeedback stuurtje kuren begon te krijgen. Als ik vol gas gaf kwam dit overeen met 90%, zodat je de rest niet meer kan volgen. Dan is de lol er snel vanaf... Maar van de GTR spellen was ik altijd zeer onder de indruk

beemer_007
11-12-2007, 20:59
Gran Turismo 5 met oa. de Ferrari F430 !

http://www.dpccars.com/car-videos/11-26-07page-Gran-Turismo-5-Ferrari-F430.htm

.

Erikderaaf
11-12-2007, 21:11
Helemaal het eind! Wat mooi zeg. GT4 is het enige spel wat in zo af en toe op de PS2 hiero... maar nummer 5 is echt absolute waanzin! En wat dacht je van het officiele Ferrari Challenge spel wat uitkomt!!! En dan niet die oude.... want die is echt verschrikkelijk! Vooral als je Gran Turismo gewend bent!

Ferrari Challenge wordt ontwikkeld voor de Wii, Nintendo DS, PlayStation Portable en PlayStation 3. Ik heb op mugello het spel op de PS3 gezien..... wat mooooooi! Als de PSP versie enigzins speelbaar is.... ga ik die misschien maar eens kopen :)

.

Vivado Ferrari
11-12-2007, 21:19
En wat dacht je van het officiele Ferrari Challenge spel wat uitkomt!!! En dan niet die oude.... want die is echt verschrikkelijk! Vooral als je Gran Turismo gewend bent!

Ferrari Challenge wordt ontwikkeld voor de Wii, Nintendo DS, PlayStation Portable en PlayStation 3. Ik heb op mugello het spel op de PS3 gezien..... wat mooooooi! Als de PSP versie enigzins speelbaar is.... ga ik die misschien maar eens kopen :)

Jaaaa! Dat is deze Erik. Ga denk ik toch maar voor de PS3

http://www.youtube.com/watch?v=kMNgsntzzsY

.

Erikderaaf
11-12-2007, 21:40
Klopt vin
Mooohoooooiii he!!! Helaas klopt de datum in de trailer niet, is alweer uitgesteld

Vivado Ferrari
25-03-2008, 13:36
Wat foto's gevonden van Gran Turismo 5 Proloque:)

Roger_L
25-03-2008, 14:15
Ik ben bang dat het weer een dure maand gaat worden. Beide Playstations (1 & 2) heb ik ooit gekocht omwille van dit superspel...

Recurver
25-03-2008, 14:20
Hopelijk duurt het niet al te lang voordat GT5 uitkomt...wil dit spel echt graag spelen!

mavanhaasteren
25-03-2008, 14:25
dit is een spel waarvoor ik een ps3 ga kopen
en dan moet ik er eigenlijk ook nog een hd tv bij :(

RedmondialTCab
25-03-2008, 15:20
Geweldige shots.
Wat ziet dit er goed uit !!!
I kben normaal niet zo'n spellen gek maar ik denk dat ik toch overstag ga
Is deze voor de PS3 ?
Wanneer komen spel en machine uit?

mtange
25-03-2008, 16:42
Wanneer komen spel en machine uit?
Spel is te koop in de winkel vanaf 28 maart. Gran Turismo 5 is voor op de Playstation 3, die al te koop is.
Op "Bol" wordt de PS3 + het spel GT5 verkocht voor 400 euro.

RedmondialTCab
25-03-2008, 18:21
Thanx voor de info.
Even met de missis overleggen..... :D:D:D
en een nieuwe TV, nieuw TV kast, nieuwe DPL processor, nieuw interieur.... etc..
pfff....
Ze ziet me aankomen :D:D:D:D

Erikderaaf
25-03-2008, 19:05
Let wel dat de GT5 voorlopig alleen de proloog is, de volledige versie komt in het najaar pas...

ferrari-fan
25-03-2008, 20:46
ik heb de Ferrari challenge op de nintendo DS
wel plezant en wel goede graphics

Erikderaaf
09-04-2008, 09:58
Zijn er al mensen die GT5 hebben?

Kennen jullie deze ook, Outrun 2006? Officieel gelicenceerd spel door Ferrari!
Het is de klassieke outrun, wel leuk, maar niet super realistisch qua rijden...

Wat screenshots staan op:
http://games.blog.nl/playstation_2/2006/03/18/een_paar_outrun_2006_screenshots

Officiele site (met veel herrie)
http://www.sega.com/gamesite/outrun2006/en/

Ik heb nog enkele exemplaren voor de PC! Een stuk of 5, kon ze namelijk voor een belachelijk lage prijs kopen.
Voor degene die dus interesse hebben, voor 4 euro kun je je geen buil vallen hoor! Stuur eventueel een PM-etje ;)

Johannus
07-05-2008, 09:59
Outrun 2006 heb ik op de Xbox,

Superleuk spel :D

Ferrari Challenge is beschikbaar vanaf 30 mei! Ik wil hem echt kopen!

Je kunt hem al reserveren bij Bol.com:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004005816498&Section=GAMES&lgl=1&plid=d1%2eR5JseFV4AAAEZQa_LkcIr&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Deze is voor PS3, hij is er ook voor Wii en Nintendo DS.

Ben erg benieuwd

Erikderaaf
07-05-2008, 10:13
Op de pc is hij ook erg leuk. Heb hem allang uitgespeeld. Naja zo moeilijk is het ook niet ;)

Zou Ferrari challenge dan eindelijk uitkomen? is al zoveel keer uitgesteld

op de site http://www.system3.com/ is nog geen nieuws te vinden sinds januari...

mtange
14-07-2008, 19:25
Ferrari Project the game, ziet er ook wel weer goed uit! Is van de makers van GTR en GTR 2, beide echt goede racesimulators. Heb ze beide gespeeld dus ben wel eens benieuwd naar dit spel! Is voor zover ik weet op dit moment nog niet te koop in de winkel.
Iemand die weet wanneer deze te koop is?

.

Johannus
14-07-2008, 19:59
Nog nooit van gehoord, maar ziet er geweldig uit, is dat een spel voor de PC of voor een console?

mtange
14-07-2008, 21:06
Zal net als GTR en GTR2 voor de computer zijn.

Vivado Ferrari
20-07-2008, 13:36
Heeft iemand het spel al? Ferrari Challenge?
http://fc.system3.com/

wesleyruytrmn
04-08-2008, 13:02
System 3 heeft een zwaar verslavend race spel uitgebracht met alleen maar Ferrari's! (50!)Graphics zijn echt super gaaf, en de gameplay is ook goed. Je moet de goede racelijn aanhouden, want foutjes kost je echt tijd.

Screenshots: http://www.videogamer.com/ps3/ferrari_challenge/screenshots.html

Trailers zijn te vinden op youtube. Zoekopdracht ferrari challenge

De game is op meerder consoles beschikbaar, en heeft de mogelijkheid om later packs te downloaden voor nog meer auto's.

Erikderaaf
04-08-2008, 13:19
Ik heb al een paar rondjes gereden... Grafisch zeer ok!

Maar de handling zelf.... dat zou in een spel op dit moment veel beter moeten kunnen... Kijk geen ander spel kan zich meten met Gran Turismo HD..... maar dit moet toch veel beter kunnen, heren van System3....

wesleyruytrmn
04-08-2008, 13:27
De handling kan inderdaad veel beter. GT5 is echt veel fijner om te racen. Als je de F40 in GT vergelijkt met het spel van System3 merk je echt duidelijk een verschil. Bij GT heb je echt een turbolag, zoals in het echt ook bij de f40. Eerst ff niks...maar dan!!

zanti70
18-08-2008, 21:29
Zijn er mensen die Ferrari Challenge op de DS al uitgespeeld hebben? Ik heb alle challenges gedaan, maar heb slechts 8 auto's tot mijn beschikking... ik dacht dat er meer zouden zijn, er zitten bijvoorbeeld geen historische racers bij (of de 355 challenge moet als klassieker gezien worden ;)).

Zit met smart op de Wii versie te wachten... moet toch ook een keer uitkomen lijkt me. Iemand al nieuws hierover. Spel op de DS is in ieder geval wel zeer verslavend, veel vakantieuurtjes aan besteed :D

Bob

Johannus
18-08-2008, 23:03
ik dacht dat hij voor de wii ook al te krijgen was, toch?

Ik ben erg benieuwd naar Ferrari Project the game voor de PC, daar mogen ze van mij wel eens mee opschieten :D

zanti70
19-08-2008, 00:36
ik dacht dat hij voor de wii ook al te krijgen was, toch?

Was wel de bedoeling, tegelijk met DS en PS3, maar tot op heden nog niets mogen ontvangen... Ik heb ergens een datum van 22-8 gezien, maar hier hou ik me maar niet aan vast, ik heb al meer datums voorbij zien komen. Ach, het komt wel... tijdens de lange winteravonden :D

Geen ervaring met de DS, iemand???

Bob

nofear02
19-08-2008, 00:57
... Spel op de DS is in ieder geval wel zeer verslavend, veel vakantieuurtjes aan besteed :D .Bob Na, dat is nou echt weer een heeeeel zinnige besteding van je vakantietijd zeg :D :p. En maar zeggen dat ie geen tijd heeft voor die F-kastjes! :D:D ;).

zanti70
19-08-2008, 01:15
Na, dat is nou echt weer een heeeeel zinnige besteding van je vakantietijd zeg :D :p. En maar zeggen dat ie geen tijd heeft voor die F-kastjes! :D:D ;).

:D:D de tijd had ik er zeker voor... alleen de locatie was nu weer een probleem ;) Maar ik zal je zeggen dat alle plankjes er nu in zitten... dus...

Bob

wesleyruytrmn
19-08-2008, 19:50
Bij de Ps3 versie krijg je auto's bij de challenges als je boven een bepaalde positie eindigt. Meestal binnen top 3. Als je met je gewonnen auto's dan meedoet aan de trophy's, dan krijg je daar ook auto's erbij. Ik heb nu onder andere al de F40, Daytona en de 512 S & M.

Wim Racing
20-08-2008, 10:18
Ferrari Project the game, ziet er ook wel weer goed uit! Is van de makers van GTR en GTR 2, beide echt goede racesimulators. Heb ze beide gespeeld dus ben wel eens benieuwd naar dit spel! Is voor zover ik weet op dit moment nog niet te koop in de winkel.
Iemand die weet wanneer deze te koop is?

.

Jeuj dat ziet er lekker uit zeg!!!
Heb nog gezocht maar vind geen release date, volgens mij wordt dit spel alleen puur online-based?
Graphics zijn geweldig in ieder geval, super!

zanti70
20-08-2008, 22:59
Bij de Ps3 versie krijg je auto's bij de challenges als je boven een bepaalde positie eindigt. Meestal binnen top 3. Als je met je gewonnen auto's dan meedoet aan de trophy's, dan krijg je daar ook auto's erbij. Ik heb nu onder andere al de F40, Daytona en de 512 S & M.

Komt me niet bekend voor bij de DS... zal wel veel beperkter zijn. Rest mij dus om mijn tijden aan te gaan scherpen :( en hopen dat de Wii versie niet lang meer op zich laat wachten...

Bob

nofear02
20-08-2008, 23:02
Komt me niet bekend voor bij de DS... zal wel veel beperkter zijn. Rest mij dus om mijn tijden aan te gaan scherpen :( en hopen dat de Wii versie niet lang meer op zich laat wachten... Bob Wie zegt dat je bij die Wii-versie ook niet in de top 3 moet eindigen voordat je nieuwe wagens erbij krijgt?? dus zometeen heb jij wéér maar 1 auto.... :D:D :p ;)

zanti70
20-08-2008, 23:05
Wie zegt dat je bij die Wii-versie ook niet in de top 3 moet eindigen voordat je nieuwe wagens erbij krijgt?? dus zometeen heb jij wéér maar 1 auto.... :D:D :p ;)

Dan speel ik gewoon met 2 stuurtjes... een 2de auto gaat me hoe dan ook lukken :D

nofear02
20-08-2008, 23:36
Dan speel ik gewoon met 2 stuurtjes... een 2de auto gaat me hoe dan ook lukken :D :D:D slim!

Wim Racing
21-08-2008, 16:07
Ah, met 2 sturen?
Dat moet er dan zo uitzien...

http://www.freilauf.at/image/steyr05.jpg

zanti70
21-08-2008, 20:19
Ah, met 2 sturen?

:D:D:D

Dutchie
21-08-2008, 21:57
Ah, met 2 sturen?

dat zal wel lastig sturen zijn zo

.

Wim Racing
17-09-2008, 11:00
Ja lijkt me ook :P

Rosso by Raimondo
05-12-2008, 13:15
Misschien een beetje te laat. Maar bij de Aldi lagen nog diverse Nitendo Ds van de Ferari Challange spellen te koop voor € 15,-.

Ik heb hem iedergeval. is niet heel veel bijzonders als je de GTR op de pc of PS3 games hebt gespeeld, maar is wel een leuke aanvulling op de Nitendo DS

http://www.12game.com/thumbnail.aspx?file=/upload/producten/g_125635.jpg&height=300&width=200

Johannus
12-12-2008, 01:59
Voor de mensen met een I-phone hier:

Gameloft heeft de racegame Ferrari GT: Evolution losgelaten in de App Store. Het gaat hier om realistische racesimulaties op een circuit en in een aantal wereldsteden, waarbij je kunt kiezen uit 33 authentieke Ferrari’s. De Ferrari California zit erbij, maar ook de F430, Enzo Ferrari, F40, Testarossa en 250 GTO. Bedienen doe je via het touchscreen of de accelerometer. Bijzonder in vergelijking met andere racegames die al in de App Store verkrijgbaar zijn, is dat de omgeving er erg gedetailleerd uitziet.

Je kunt met een replay zien hoe je een bepaald parcours gereden hebt en je hebt de keuze om al dan niet met automatische versnelling te rijden. Instellingen zijn er genoeg: zo kun je assisted control in schakelen, de stabiliteit en de werking van het antiblokkeersysteem van je auto aanpassen. Dat alles kost €7,99.

Bron: http://www.iphoneclub.nl/22149/ferrari-gt-evolution-nu-in-de-app-store-voor-e799/

Johannus
30-12-2008, 13:39
ik heb nu eindelijk de wii versie :D van Ferrari challenge, graphics zijn wel wat minder dan op de PS3 heb ik het idee, maar toch erg mooi gemaakt :D

Leuk spel en zeker een aanrader voor de Ferrari-fans met veel vrije tijd (is namelijk wel redelijk moeilijk te besturen)

zanti70
30-12-2008, 18:05
Eindelijk is het dan zo ver... eind maart besteld... zojuist een email (bol.com) dat de bestelling onderweg is. Nu hadden ze als laatste releasedatum 31-12-2008 staam, maar ik ging ervan uit dat dit was omdat ze niet wisten wanneer hij leverbaar zou worden. Ik ga in ieder geval goed het nieuwe jaar in... alleen jammer dat ik morgen weer ff weg moet :(

Zijn er nog meer mensen die dit spel al hebben? Op de DS, of op de PS3? Ben zeer benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het op de DS maar daar valt het een beetje tegen... slechts 8 circuits en 5 of 6 verschillende auto's waaronder geen klassiekers...

Zodra ik de eerste rondes gereden heb, schrijf ik wel even een recensie... Ik kan niet wachten tot het nieuwe jaar!

Bob

ruben-ferrari
30-12-2008, 18:40
Ik heb een iPod Touch en daarvoor is net een nieuw Ferrari spel uitgekomen.

Het is een best leuk spel.

Sturen doe je d.m.v. je iPod te bewegen en gasgeven door op een met je vinger op een gaspedaaltje te drukken.

Best we grappig. :)

Door races te winnen verdien je geld waarmee je veel Ferrari modellen kan kopen.

In dit spel zijn 9 racetracks en 33 verschillende Ferrari’s beschikbaar om te racen.

Echt een leuk spel voor op de iPod Touch.

Zie hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=V1EuSYx-hS8

ruben-ferrari
30-12-2008, 18:42
Ik heb een iPod Touch en daarvoor is net een nieuw Ferrari spel uitgekomen.

Het is een best leuk spel.

Sturen doe je d.m.v. je iPod te bewegen en gasgeven door op een met je vinger op een gaspedaaltje te drukken.

Best we grappig. :)

Door races te winnen verdien je geld waarmee je veel Ferrari modellen kan kopen.

In dit spel zijn 9 racetracks en 33 verschillende Ferrari’s beschikbaar om te racen.

Echt een leuk spel voor op de iPod Touch.

Zie hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=V1EuSYx-hS8

Stom lees ik net dat Johannes mij al voor was ;)

Sorry hoor. Maar het is een leuk spel !

ruben-ferrari
30-12-2008, 18:59
Dit is ook een leuk spel.

Deze is voor de PC en heet: Test drive unlimited.
zie link: http://boutique.gamesplanet.com/campagne/promo.html?partenaire=15&jeu=TDU&affilie=OfficialTDU

Ook in dit spel kan je met verschillende Ferrari's racen van oud tot nieuw.

Zie ook de youtube filmpjes:
http://nl.youtube.com/watch?v=jkQISTD6KyQ

http://nl.youtube.com/watch?v=kOBLm0igCIg

Dit spel is niet al te duur en is leuk om te spelen.

ferrari-fan
30-12-2008, 19:03
weet er iemand hoe je de FXX vrij krijgt in de ferrari challenge Ps3 want ik heb alleen het kaartje maar niet de FXX zelf
ik heb al: 430 Challenge
348 Challenge
550 GT
250 Testarossa
250 LM
maar nu zou ik de fxx willen vrijspelen

wesleyruytrmn
30-12-2008, 19:07
weet er iemand hoe je de FXX vrij krijgt in de ferrari challenge Ps3 want ik heb alleen het kaartje maar niet de FXX zelf
ik heb al: 430 Challenge
348 Challenge
550 GT
250 Testarossa
250 LM
maar nu zou ik de fxx willen vrijspelen

Ik heb geen idee, ik hem verder nog de F40, 348, 355, 355 challenge, 360, 360 challenge, 550 maranello, 575m, 575 GT, 512 S, 512 M, Daytona competizione...maar als je vraagt hoe ik die won...maar ook nog geen FXX...

zanti70
30-12-2008, 20:16
Misschien een beetje te laat. Maar bij de Aldi lagen nog diverse Nitendo Ds van de Ferari Challange spellen te koop voor € 15,-.

Ik heb hem iedergeval. is niet heel veel bijzonders als je de GTR op de pc of PS3 games hebt gespeeld, maar is wel een leuke aanvulling op de Nitendo DS

Hoeveel circuits en hoeveel auto's kun je nu spelen? Ik heb alles gespeeld, maar heb alleen nog maar modern spul op 8 circuits (allemaal europa) kunnen rijden. De oudste F was de 355 Challenge en als ik op de website van de maker kijk, moet je met de ds versie toch ook de 'oudjes' kunnen rijden... Enig idee iemand?

Bob

.

Johannus
30-12-2008, 20:32
Ik heb geen idee, ik hem verder nog de F40, 348, 355, 355 challenge, 360, 360 challenge, 550 maranello, 575m, 575 GT, 512 S, 512 M, Daytona competizione...maar als je vraagt hoe ik die won...maar ook nog geen FXX...

sjeez... hoeveel uur heb je hier wel niet ingestoken al? ik heb nu nog alleen maar de 430 challenge en de 348 challenge

maar ik heb er denk ik nog maar 2 uurtjes mee gespeeld eerst veel trainingen gereden, maar het spel vindt altijd dat nog een training geen kwaad kan ;)

ferrari-fan
30-12-2008, 21:14
sjeez... hoeveel uur heb je hier wel niet ingestoken al? ik heb nu nog alleen maar de 430 challenge en de 348 challenge

maar ik heb er denk ik nog maar 2 uurtjes mee gespeeld eerst veel trainingen gereden, maar het spel vindt altijd dat nog een training geen kwaad kan ;)dat valt wel mee hoor op de eerste 2 uur had ik al de 430 Challenge de 348 challenge en 550 gt vrij

Vivado Ferrari
30-12-2008, 22:44
Ik heb dit spel op de Playstation 2, hier nog niet uit, komt uit Engeland. Maar dat rijden is 10 x niks!:( Hoop dat het voor de PS3 beter is.....Liefhebbers voor de PS2 uitvoering?

wesleyruytrmn
30-12-2008, 22:54
Vin, moeilijke handling is hetzelfde als 10 x niks :D...echt een verademing om met GT5 prologue te rijden. Tenminste echt turbo-lag bij een F40, en lekker gassen met een 512BB 430, 599, California en als laatst gewonnen F2007!
Als ze de GT 5 volledig spel met veel F's uitvoeren kan Challenge de kast in, haha.

Johannus
31-12-2008, 02:24
maar GT5 komt dan weer niet voor alle consoles :( komt dit wel voor de PC?

mavanhaasteren
31-12-2008, 08:17
GT5 komt altijd alleen voor de Playstation 3 is altijd al zo geweest

Erikderaaf
31-12-2008, 21:36
Jep. De PS3 is de enige console die een meesterwerk als Gran turismo aan zal kunnen. Daar kan geen Xbox of Wii tegenop (qua prijs ook niet trouwens...)

Ben benieuwd wanneer deze uitkomt... men praat al over medio 2009...
Heb nu een PS2 puur alleen voor GT4 (nouja ook colin mcrea 2005...)
Dan ook een PS3 moeten kopen voor Gt5.... tja...

ferrari-fan
22-05-2009, 22:55
wie heeft er nu allemaal GT5
ik speel het nu ook
en heb zo zitten denken als we nu met f-chat een gt5 groepje maken! :D

nofear02
21-10-2009, 00:44
is die gek met die sik en die rode mantel al uit spanje vertrokken en onderweg hierheen? :D

dan weet ik wat ik op mijn lijstje moet zetten! ;)

wie ervaringen hiermee, tips, hoogste scores etc. wordt deze zooi allemaal weer gekocht straks?? :)
.

zanti70
22-10-2009, 11:51
is die gek met die sik en die rode mantel al uit spanje vertrokken en onderweg hierheen? :D

dan weet ik wat ik op mijn lijstje moet zetten! ;)

wie ervaringen hiermee, tips, hoogste scores etc. wordt deze zooi allemaal weer gekocht straks?? :)
.

Die Wii versie van Ferrari Challenge heet nu Ferrari Challenge De luxe. Ik heb zelf Ferrari Challenge Trofeo Pirelli... Weet iemand mij de verschillen te vertellen? Nieuwe auto's, nieuwe circuits? Misschien eindelijk tegen een ander racen?

F1 spel voor de Wii heb ik maar besteld... zaten 2 stuurtjes bij, dus dat brengt het aantal op 4, nu nog 2 controllers erbij en dan tegen elkaar spelen (als het spel het toelaat...)

nofear02
22-10-2009, 17:31
Hey Bob; jij hebt er dus enige ervaring mee. Zijn die spellen alleen maar sturen of is dat dan ook nog ergens met dat je teammanager kan zijn, of kan kiezen eruit, of weet ik veel wat. en zijn al die spellen dat ze op de ''echte'' circuits rijden, of is dat fictie waar je rijdt. of is dat weer afhankelijk van het soort spel. begrijp met wii trouwens niet goed hoe dat dan werkt. je hebt toch gewoon te maken met een stuurtje. je kan toch niet zomaar je stuurtje in de lucht bewegen?

zanti70
23-10-2009, 00:07
Ik heb op dit moment alleen nog Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Met dit spel kun je alleen in je eentje rijden, geen teammanager of zo. Je kunt de Challenge rijden (Italiaans/Europees/Amerikaans) met de 430 Challenge en de Trophy met auto's die je vrijspeelt. Van 348 tot FXX, via 512S, 512M, 250 GTO, 250 LM, 250 TR, 550, 360, etc. etc.

Je zit gewoon met het stuurtje los in de hand, dus je moet niet verwachten dat het erg realistisch is. Wel grappig tijdverdrijf en je wordt er wel bloed fanatiek door :)

Voor die 22 EURO is het best aan te raden. Kun je leuke uurtjes aan besteden.

News
26-05-2010, 13:40
Thrustmaster heeft dinsdag een door Ferrari geautoriseerde cockpit gepresenteerd voor de liefhebbers van realistisch autoracen. Deze cockpit is perfect voor in de huiskamer omdat hij opvouwbaar en overal op te zetten is. Het enige dat nu nog ontbreekt is het asfalt en de geur van brandend rubber.

De Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Edition is een cockpitset met stuur en ingebouwde pedaalset voor de PlayStation 3 en pc. Hiermee kan de sensatie van het racen ervaren worden onder omstandigheden die vrijwel gelijk zijn aan die op een echt racecircuit, zonder dat de woonkamer verlaten hoeft te worden.

Deze cockpitset is draadloos met een bereik van meer dan 10 meter en voorzien van batterijen die ongeveer 50 uur mee gaan. De constructie van de cockpit is erg solide dankzij de stijve metalen structuur, de brede en verzwaarde voet en een totaalgewicht van 10,5 kilogram.

De cockpit is volledig instelbaar, biedt een hoop posities afhankelijk van de grootte van de gebruiker, wijze van zitten, en heeft een mechanisme dat de eenmaal geselecteerde positie vergrendeld. Opvouwbaar, met een afneembaar stuur en een draaggreep, vraagt de cockpit minimale opbergruimte nadat de race is afgelopen.

Deze nieuwe release biedt ook absolute nauwkeurigheid door het Hall Effect Accurate Technology-systeem (12-bits precisie met 4096 waarden op de stuurstang). De Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Edition heeft een gestroomlijnd ontwerp met vloeiende, harmonieuze lijnen en is uitgevoerd in de metallic kleuren van de Ferrari 430 Scuderia "musetto".

Het stuur, met een doorsnee van 28 centimeter is tot in de kleinste details een replica van het stuur op de Ferrari 430 Scuderia. Van de Manettino-draaiknop met 5 standen, voor het direct afstellen van de wagen tijdens een race, tot de metalen sequentiële schakelflippers en de rubberachtige grip. Het stuur is 100 procent programmeerbaar en heeft een intern geheugen.

De metalen pedalen, geïnspireerd door de Ferrari 430 Scuderia, zijn in de cockpit ingebouwd en hebben een lange pedaalslag waardoor het nog realistischer rijden is. Het rempedaal beschikt over een magnetische weerstand voor nog betere prestaties.

De Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Edition is leverbaar vanaf juni. De cockpitset heeft een adviesprijs van 250 euro.

Meer... (http://www.nu.nl/gadgets/2255256/thrustmaster-presenteert-ferrari-cockpit-autoracen.html)

Forza!
26-05-2010, 15:27
De oplossing om (als ie ooit nog uitkomt...) Gran Turismo 5 vanaf de bank te spelen!
Ik zeg: DOEN!

ruben-ferrari
26-05-2010, 23:05
Ik was al een tijdje op zoek naar een goeie oplossing voor een stuur voor mijn PS3. Dit is echt geniaal. Je hoeft nu geen bureau ofzo voor je tv te zetten waar je dan het stuur op monteren moet. Ik zit er echt aan te denken er een aan te schaffen.

mavanhaasteren
26-05-2010, 23:17
heb nog een paar plaatjes gezocht

dcpixels
26-05-2010, 23:40
heb nog een paar plaatjes gezocht

Kijk! Nu weten we waar we over praten. Ik vind het een erg mooi en handzaam ontwerp.

mavanhaasteren
26-05-2010, 23:51
wat ik alleen jammer vind is dat hij in schaal 7:10 is waarom niet gewoon 1:1 schaal

Forza!
16-06-2010, 16:39
De releasedatum voor GT5 is bekend! 2-11 wordt ie uitgebracht in de VS.
Dus het wachten heeft een einde! (geloof het pas als de game in november
bij mij op de mat ligt, maar dat terzijde)

Maar deze wilde ik jullie niet onthouden: De trailer van de concurrent.
Forza Motorsport 4 met gebruik van Kinect (de controller zonder controller
zal ik maar zeggen ;)) De 458 wordt even gedemonstreerd...1 woord: Briljant!

http://www.youtube.com/watch?v=yP4YWnd45_E

wesleyruytrmn
21-06-2010, 22:27
De releasedatum voor GT5 is bekend! 2-11 wordt ie uitgebracht in de VS.
Dus het wachten heeft een einde! (geloof het pas als de game in november
bij mij op de mat ligt, maar dat terzijde)

Maar deze wilde ik jullie niet onthouden: De trailer van de concurrent.
Forza Motorsport 4 met gebruik van Kinect (de controller zonder controller
zal ik maar zeggen ;)) De 458 wordt even gedemonstreerd...1 woord: Briljant!

http://www.youtube.com/watch?v=yP4YWnd45_E

Als GT5 uitkomt ga ik ook voor de playstation 3. Overigens dat filmpje....gaat hem niet worden denk ik. Vroeger werd je belachelijk gemaakt als je ging meesturen met je controller. Dit ziet er niet uit, en geeft geen extra gevoel. Doe dan een stuur.

Maximus
21-06-2010, 23:29
Ik kan niet wachten totdat GT5 eindelijk uit komt op de PS3 op 2 november. Hoop zeer erg op de aanwezigheid van de 599 GTO in de game. De Nordschleiffe ziet er in elk geval fantastisch uit. Denk dat ik hier weer menig uurtje in ga stoppen.

Forza!
21-06-2010, 23:45
Ik kan niet wachten totdat GT5 eindelijk uit komt op de PS3 op 2 november. Hoop zeer erg op de aanwezigheid van de 599 GTO in de game. De Nordschleiffe ziet er in elk geval fantastisch uit. Denk dat ik hier weer menig uurtje in ga stoppen.

Zin in een duel? ;) (online spelen is zooo leuk haha)

mavanhaasteren
21-06-2010, 23:51
ik kan er ook niet op wachten.
hoop alleen dat je anders als bij de prologe wel online met vrienden kan spelen.

Maximus
22-06-2010, 07:53
De verwachting is dat je private groups kunt starten en daarmee dus ook private races. Dat zou de uitkomst zijn voor velen, ook voor mij, om online te racen. Iedereen beukt er daar maar op los wat gewoon niet fijn is.

PSNid: MrDaedalusNL voeg gerust toe! :)

Forza!
13-09-2010, 09:28
Racen er hier mensen in de FVA? Ik ben sinds vorige week ermee aan de gang gegaan
en ik moet zeggen: Het is een hele kluif! Ik voel me net Schumacher: Ooit was ik heel
snel maar nu kan ik niet meer echt meekomen ;)

Mijn snelste tijd tot nu toe is een 59,1 op Fiorano.

Maximus
13-09-2010, 09:33
Helaas niet, zit zelf met een Apple dus helaas werkt 't niet.

430driver
13-09-2010, 12:07
ik kom er ook niet op met m'n mekkie

Maximus
17-09-2010, 10:32
http://www.youtube.com/watch?v=tdulA43ZJGo&feature=player_embedded

Zag net deze trailer van Gran Turismo 5, de beste race serie die bestaat. Als je ziet wat ze dit keer in de game hebben gestopt. My lord die game wordt gaaf. Even voor de PS3'ers onder ons :D

Forza!
27-09-2010, 09:07
Maximus: Als je binnenkort nog een goeie tegenstander zoekt voor GT5 online,
geef maar een seintje :)

.

pasmaar
27-09-2010, 20:46
Zag net deze trailer van Gran Turismo 5, de beste race serie die bestaat. Als je ziet wat ze dit keer in de game hebben gestopt. My lord die game wordt gaaf. Even voor de PS3'ers onder ons :D

Het word zo onderhand eens tijd dat GT5 uitkomt! Mijn ps3 staat al een jaar stof te happen...

Maximus
27-09-2010, 21:07
Het word zo onderhand eens tijd dat GT5 uitkomt! Mijn ps3 staat al een jaar stof te happen...

Suzuka met de 599, Cali, F40 en de F1 ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd.

wesleyruytrmn
27-09-2010, 21:26
Suzuka met de 599, Cali, F40 en de F1 ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd.

ik ook! Heb de de ps3 toen een tijd kunnen lenen van een collega, maar prologue ben je gauw klaar mee. Spaar nu voor de PS3

Maximus
27-09-2010, 22:17
Denk wel dat er een GT5-pack komt. Dan heb je waarschijnlijk de beste deal.

Zorg echter wel dat je de Collectors Edition krijgt en niet de standaard, de Collectors Edition heeft 11 extra downloadable auto's en een Apex boek over auto's en techniek. Zeker een aanrader.

mavanhaasteren
27-09-2010, 22:19

Zorg echter wel dat je de Collectors Edition krijgt en niet de standaard, de Collectors Edition heeft 11 extra downloadable auto's en een Apex boek over auto's en techniek. Zeker een aanrader.

maar is dat ook het prijsverschil waard ;)

waarschijnlijk kan je deze wagens namelijk later ook dowloaden

wesleyruytrmn
27-09-2010, 22:19

Staat genoteerd...heb je een linkje voor die info?

Maximus
27-09-2010, 22:47
Staat genoteerd...heb je een linkje voor die info?

Dit is de signature edition, http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-signature-edition-collectors-edition-announced-for-international-release/ echter de downloadable autos staan daar wel onder.

Hier staat meer info over de Collectors Edition http://games.fok.nl/nieuws/398901/1/1/50/gran-turismo-5-collectors-edition-voor-80-of-180.html

Maximus
27-09-2010, 22:51
Misschien handig om de PSN id's op te schrijven?

Maximus = MrDaedalusNL

wesleyruytrmn
27-09-2010, 23:17
welke Ferrari's zitten er nu precies in? Is er zowieso een lijst met alle auto's?

Maximus
27-09-2010, 23:20
Er komt, zodra GT5 uit komt, een definitieve lijst. Voorlopig staan de volgende Ferrari's op de lijst:

330 P3/4 ('67) Premium
458 Italia ('10) Premium
512BB ('76) Premium
599GTB Fiorano ('06) Premium
California ('09) Premium
Enzo ('02) Premium
F2007 (F1, '07) Premium
F40 ('92) Premium
F430 ('06) Premium

De rest van de bevestigde auto's zijn de volgende: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=86724 Deze zijn dus allemaal gezien in filmpjes of screenshots uitgegeven door PD.

stucmania
28-09-2010, 00:22
Racen er hier mensen in de FVA? Ik ben sinds vorige week ermee aan de gang gegaan
en ik moet zeggen: Het is een hele kluif! Ik voel me net Schumacher: Ooit was ik heel
snel maar nu kan ik niet meer echt meekomen ;)

Mijn snelste tijd tot nu toe is een 59,1 op Fiorano.

omg met keyboard of een stuurtje ?

ik kom op toetsen,en dan kan ik tc niet uit zetten anders is het geen doen
niet verder dan 1,01 nog wat, zeg maar eigenlijk 1.02 :)

Forza!
28-09-2010, 00:38
Inmiddels, na een 58,7, de hoop opgegeven dat ik het snelste zou worden.
Wordt de eerste Ferrariprijsvraag sinds 2005 die ik niet meer ga winnen ;)

Om op je vraag terug te komen: Ik gebruik een Logitech FFB Pro (uiteraard in hot lap mode, dus zonder hulpjes...)

Maximus
28-09-2010, 09:40
Helaas werkt die game niet op een Epol.

De mensen die hier GT5P hebben gespeeld, hebben jullie ook alles completed van GT5P?

Forza!
28-09-2010, 11:07
Fanatiek GT-speler sinds GT1 :)
En GTP (natuurlijk) volledig uitgespeeld. Ben nu bezig de garage met alle auto's te vullen ;)

mavanhaasteren
28-09-2010, 11:55
Fanatiek GT-speler sinds GT1 :)
En GTP (natuurlijk) volledig uitgespeeld. Ben nu bezig de garage met alle auto's te vullen ;)

nu nog :p ik heb die al heel lang vol staan :D:D

Forza!
28-09-2010, 12:13
Het is niet zo gewenst dat ik hele avonden voor de flatscreen zit te gamen ;)
(Maar voor GT5 trek ik iig een snipperdag uit :D)

pasmaar
28-09-2010, 13:21
Gebruiken jullie allemaal een stuurtje of een playseat? Ik heb alleen maar de gewone controlers en daar kan ik echt niet alle events mee halen. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. :D

Forza!
28-09-2010, 14:06
Gran Turismo is prima te doen met een controller. Heb altijd netjes goud gehaald bij
alle events zonder een stuurtje te gebruiken.
Bij de Virtual Academy daarentegen wordt het al een stuk lastiger, daar heb je
echt wel een stuur nodig. Maakt de beleving natuurlijk ook wel een stuk realistischer,
maar persoonlijk blijf ik GT met een controller spelen (lekker oldskool haha).

Maximus
28-09-2010, 14:55
Heb zelf GT altijd gespeeld met een controller. In de tijd van Grand Prix 2, 3 en 4 had ik nog wel een stuurtje aan mijn pc gekoppeld. Sinds ik echter over ben op de Mac speel ik alleen nog maar op de PS3 en dat is dus altijd met controller.

Gold is mij daarmee ook gelukt. En alle auto's verzamelen ook ;)

wesleyruytrmn
28-09-2010, 15:30
Heb zelf GT altijd gespeeld met een controller. In de tijd van Grand Prix 2, 3 en 4 had ik nog wel een stuurtje aan mijn pc gekoppeld. Sinds ik echter over ben op de Mac speel ik alleen nog maar op de PS3 en dat is dus altijd met controller.

Gold is mij daarmee ook gelukt. En alle auto's verzamelen ook ;)
Kan ik ook al die auto's krijgen als ik dadelijk een nieuwe ps3 en spel koop?

Forza!
28-09-2010, 16:06

Is nog niet bekend. Zou zomaar kunnen...maar pin me er niet op vast!

mavanhaasteren
28-09-2010, 16:40
ik ben bang dat al je verdiensten in de proloog versie voor niet zijn.
dus dat al je auto's en geld niet over gaan

Maximus
28-09-2010, 17:22

Het was altijd zo dat als je een Prologue save hebt van dezelfde als de hoofdversie (GT4 Prologue en GT4 bvb) dat je altijd wat extra geld krijgt. Auto's gaan niet over.

Het is wel zo dat alleen de collectors edition en de signature edition de extra auto's krijgen. Deze worden waarschijnlijk bij de normale editie geleverd.

Maximus
28-09-2010, 18:04
Vandaag aangekondigd op de grote GT-site GTPlanet:

http://www.gtplanet.net/gt5ps3-bundle-for-europe-ps3-slim-faceplate-for-aus/

pasmaar
29-09-2010, 13:40
In de playstation store is nu een trailer te downloaden van de game 'Ferrari, the race experience' gemaakt door System 3. Het is een kort, maar wel een mega vet filmpje met o.a. een 599XX, FXX, F430 GT, 458 Italia en zelfs een F50 GT.

(Deze game zal exclusief te downloaden zijn voor de PS3 via de Playstation Store vanaf 6 oktober.)

Maximus
29-09-2010, 13:49
Is deze te vergelijken met de eerdere game? Daar waren de graphics en besturing echt ver beneden de maat. Het speelde echt verre van ideaal.

pasmaar
29-09-2010, 18:50
Is deze te vergelijken met de eerdere game? Daar waren de graphics en besturing echt ver beneden de maat. Het speelde echt verre van ideaal.

Geen idee, het spel moet nog uitkomen.

Maximus
10-11-2010, 16:41
Gran Turismo 5 komt binnenkort uit, de verwachting is 30 november of 3 december in Nederland. Ferrari doet ook mee aan dit deel. De volgende lijst met Ferrari's is opgenomen in de definitieve versie:

512 BBi
F40
California '09
F430
F430 Spider
430 Scuderia
599 GTB Fiorano
Enzo
330 P4 Race Car
F10 '10
F2007

Helaas moeten we het dus stellen zonder een aantal klassiekers als de 250 GTO en 288 GTO. Helaas ontbreekt ook de Challenge Stradale en de nieuwe 599 GTO. Toch een viertal wagens die ik zelf graag in de game had gezien.

Forza!
10-11-2010, 18:06
Gran Turismo 5 komt binnenkort uit, de verwachting is 30 november of 3 december in Nederland. Ferrari doet ook mee aan dit deel. De volgende lijst met Ferrari's is opgenomen in de definitieve versie:

512 BBi
F40
California '09
F430
F430 Spider
430 Scuderia
599 GTB Fiorano
Enzo
330 P4 Race Car
F10 '10
F2007

Helaas moeten we het dus stellen zonder een aantal klassiekers als de 250 GTO en 288 GTO. Helaas ontbreekt ook de Challenge Stradale en de nieuwe 599 GTO. Toch een viertal wagens die ik zelf graag in de game had gezien.

Wat is je bron? Een definitieve lijst is nog steeds niet bekendgemaakt, dus ik zou niet
teveel op bovenstaand lijstje vertrouwen. Dit zijn alleen de auto's uit GT5 prologue en
wat er in de demo's voorbij gekomen is...

mavanhaasteren
10-11-2010, 19:31
Wat is je bron? Een definitieve lijst is nog steeds niet bekendgemaakt, dus ik zou niet
teveel op bovenstaand lijstje vertrouwen. Dit zijn alleen de auto's uit GT5 prologue en
wat er in de demo's voorbij gekomen is...

dat klopt heb ergens anders deze lijst tegen gekomen. deze is wel interesanter

Ferrari Lusso '64
Ferrari Mondial 3.2 '87
Ferrari 156 F1 '61
Ferrari 212 Inter Coupe Vignale '52
Ferrari 250GT '
Ferrari 250 LM '
Ferrari 250 GTO '62
Ferrari 250 Testarossa '57
Ferrari 250 GT California Spyder SWB '60
Ferrari 275 GTS '65
Ferrari 275 GTB/4 Daytona '67
Ferrari 288 GTO '84
Ferrari 288 GTO Evoluzione '
Ferrari 312 B2 '
Ferrari 312P Berlinetta '69
Ferrari 312P LeMans Race Car '97
Ferrari 312P '71
Ferrari 312PB '72
Ferrari 328 GTS '86
Ferrari 330 P3 '66
Ferrari 330 P4 '67
Ferrari 333 SP '93
Ferrari 333 SP Le Mans Race Car '97
Ferrari 333 SP Le Mans Race Car '98
Ferrari 333 SP (DoyleRisi) Le Mans Race Car '98
Ferrari 333 SP (JMB) Le Mans Race Car '99
Ferrari 348 TB '90
Ferrari 348 TS '93
Ferrari 355 GTS
Ferrari 355 Berlinetta '95
Ferrari 355 Berlinetta F1 '98
Ferrari 355 Spider '96
Ferrari 360 GT '02
Ferrari 360 Challenge Stradale
Ferrari 360 Modena '00
Ferrari 360 Spyder '01
Ferrari 360 Challenge '01
Ferrari 360 Challenge Stradale '03
Ferrari 360 GTC '04
Ferrari 360 Modena Hamann '01
Ferrari 360 Modena Challenge Stradale
Ferrari 365 '67
Ferrari 365 GT Nart Spyder '69
Ferrari 412T1 '94
Ferrari 456 GT Coupe '99
Ferrari 456 GTA Coupe '01
Ferrari 456 GT Venice Convertible P7
Ferrari 456 GT Sedan '00
Ferrari 512 S Spyder '70
Ferrari 512 TR Testarossa '92
Ferrari 512 S '69
Ferrari 512 S '70
Ferrari 512 M '71
Ferrari 512 BBi '84
Ferrari 550 GT '01
Ferrari 550 Barchetta '01
Ferrari 550 GTO '03
Ferrari 550 Maranello [Prodrive] Le Man Race Car '04
Ferrari 550 Maranello '97
Ferrari 550 Maranello GTS '
Ferrari 550 Marranello Barchetta Pininfarina '
Ferrari 575 Handling GTC '03
Ferrari 575 GTC Race Car '04
Ferrari 575 Handling GTC Evoluzione '04
Ferrari 575M '02
Ferrari 575M Superamerica '05
Ferrari 599 GTB '07
Ferrari 612 Can Am '68
Ferrari 612 Scaglietti '04
Ferrari 612 Scaglietti 15,000 Mile China Tour Car '06
Ferrari 612 Scaglietti HGTS Police Car '07
Ferrari 612 Sessanta '08
Ferrari 637 Indycar prototype '87
Ferrari 640 Formula 1 car '89
Ferrari 641/2 Formula 1 car '90
Ferrari 642 Formula 1 car '91
Ferrari 643 Formula 1 car '91
Ferrari 712 Can Am Race Car'71
Ferrari Dino 246 GTS '74
Ferrari Daytona Competizione Berlinetta '72
Ferrari Testarossa '85
Ferrari F355 Berlinetta '95
Ferrari F355 Berlinetta F1 '98
Ferrari F355 Spider '96
Ferrari F355 GTS '
Ferrari F355 Challenge Stadale '
Ferrari F360 Spider '04
Ferrari F360 GT '04
Ferrari F430 '05
Ferrari F430 Spider '05
Ferrari F430 Spider F1 '05
Ferrari F430 GT '06
Ferrari F430 Cahllenge Race Car '06
Ferrari F430 Scuderia '08
Ferrari F512 M '94
Ferrari F550 Berlinetta Pininfarina '03
Ferrari F550 GT '03
Ferrari F40 '91
Ferrari F40 LM '
Ferrari F40 GTE '89
Ferrari F50 '95
Ferrari F50 Bolide '96
Ferrari F50 GT '98
Ferrari Enzo '03
Ferrari Enzo FXX '05
Ferrari FX '95
Ferrari FXP2 '95
Ferrari FXP40 '95
Ferrari FXX Mille Chili Concept '07
Ferrari Super America Pininfarina '63
Ferrari GG50 Concept '06
Ferrari Mythos Concept '89
Ferrari 512 FX [Sultan Personal] Special '94
Ferrari Rossa Pininfarina Concept '00
Ferrari P 4/5 Concept '06
Ferrari 599 GTO [VanderBrink] Design Concept '07
Ferrari F2002 Formula 1 Car '02
Ferrari F2005 Formula 1 Car '05

pasmaar
10-11-2010, 19:52
In beide lijsten lijkt geen 458 Italia te staan. ik kan me niet voorstellen dat ze er die niet in stoppen!

Erikderaaf
10-11-2010, 20:23
Zit er zeker wel in, de 458. Heb hem al gespeeld... Laatste versie van de demo...

Verwacht het spel rondom kerst...

wesleyruytrmn
10-11-2010, 21:26
Hoe kom je aan deze lijst Marcel? Staan een auto's niet bij die al wel definitief zijn!

Forza!
10-11-2010, 21:46
Hoe kom je aan deze lijst Marcel? Staan een auto's niet bij die al wel definitief zijn!

Vroeg ik me ook net af. Nogmaals, een definitieve lijst is nog niet bekend.
Dit is allemaal (helaas) speculatief...

mavanhaasteren
10-11-2010, 21:48
deze lijst heb ik via google gevonden op een ander forum. maar daar staan in totaal een 10.000 auto's in

Maximus
11-11-2010, 08:14
De 458 zit er inderdaad ook in, de lijst die ik noem die komt uit een YouTube-video van de retailversie van GT5. Hoop inderdaad sterk dat er nog meer Ferrari's in zitten.

De lijst die marcel post zal het in elk geval niet worden, daar zitten een aantal auto's tussen die niet gekozen worden. Daarnaast heeft die lijst inderdaad vele malen meer auto's op de lijst staan dan er in GT5 zullen zitten (zo'n 1000 ipv de daar genoemde 10.000).

Maximus
12-11-2010, 16:46
Sony Duitsland heeft de releasedate van GT5 voor de PS3 bevestigd.

24 november komt de game uit in Europa en de VS! :D

Erikderaaf
13-11-2010, 00:46
Ferrari's in Gran Turismo

330 P4 Race Car '67
430 Scuderia '07
458 Italia '09
512BB '76
599 '06
California '08
Enzo Ferrari '02
F10 '10
F40 '92
F430 '06
F2007
SP1 '08

Volledige lijst -> http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/carlist_en.html

mavanhaasteren
13-11-2010, 01:07
nu alleen nog de officiële release datum

Erikderaaf
13-11-2010, 01:21
Staat hierboven al, in de post van Maximus.

24 November, staat ook in de persberichten vanuit sony/polyphony digital.

JazzyO
17-11-2010, 12:29
Ik kocht mijn PS3 in 2006 met het oog GT5 te kunnen spelen. Moeilijk te geloven dat het nu eindelijk uitkomt.

En ik weet dat het een Japans spel is, maar 136 Nissans waarvan 40 Skylines????!??!?!???! Wat voegt dat nou toe?

Onno

mavanhaasteren
17-11-2010, 12:50
verbaas ik me ook elke keer weer over hoeveel verschillende versies van sommige type auto's er in zitten. kijk verschillende modellen van het zelfde type is nog wel leuk

Erikderaaf
17-11-2010, 20:55
Only in japan... vergeet niet dat GT en nissan nauwe banden hebben

Het 'besturingssysteem' in de GT-R is door Polyphoni digital ontwikkeld/vormgegeven!

Maximus
17-11-2010, 21:03
Ik kocht mijn PS3 in 2006 met het oog GT5 te kunnen spelen. Moeilijk te geloven dat het nu eindelijk uitkomt.

En ik weet dat het een Japans spel is, maar 136 Nissans waarvan 40 Skylines????!??!?!???! Wat voegt dat nou toe?

Onno

Heel herkenbaar Onno, mijn PS3 stamt ook uit 2006. Direct na de release gekocht om GT5P te spelen en daarna GT5.

De belachelijke hoeveelheid Japanse auto's komt door de Japanse origine, maar wat 40 skylines toevoegt dat weet ik ook niet. Doe mijn maar een giga blik aan Italiaans blik erbij :D

Maximus
23-11-2010, 15:43
GT5 ligt voor me, hij zit in de PS3 te updaten en installeren. Daarna spelen! :D

Forza!
23-11-2010, 19:28
GT5 ligt voor me, hij zit in de PS3 te updaten en installeren. Daarna spelen! :D

En ik maar wachten op m'n Bart Smit internetbestelling...overal ligt 'ie in de winkels en ik moet
lijdzaam toezien hoe iedereen al aan het spelen is :( Aaaaaaaaaaah!

Veel plezier ermee in ieder geval, geniet van al het F-geweld wat GT5 te bieden heeft!

Maximus
23-11-2010, 20:03
De game stelt je zeker niet teleur. Fan-tas-tisch :D

Vivado Ferrari
23-11-2010, 20:18
De game stelt je zeker niet teleur. Fan-tas-tisch :D

Rijdt je al in een Ferrari?:D

Heb je al wat screenshots??

Maximus
23-11-2010, 20:27
Heb nog geen Ferrari's je kunt wel spelen in de Ferrari's via de Arcade mode.

Screens kan ik zo 1-2-3 niet maken. Gtplanet.net heeft een groot aantal online staan!

mavanhaasteren
23-11-2010, 20:44
En ik maar wachten op m'n Bart Smit internetbestelling...overal ligt 'ie in de winkels en ik moet
lijdzaam toezien hoe iedereen al aan het spelen is :( Aaaaaaaaaaah!

Veel plezier ermee in ieder geval, geniet van al het F-geweld wat GT5 te bieden heeft!

ik moet ook wachten tot morgen :D, en na al die maanden wachten kan dat 1e dagje er ook nog wel bij

Maximus
23-11-2010, 20:49
Heh, het helpt wel dat ik de eigenaar ken van de games winkel ;)

Forza!
23-11-2010, 22:44
Heh, het helpt wel dat ik de eigenaar ken van de games winkel ;)

Draak :D

Maximus
23-11-2010, 22:54
Draak :D

;)

Ben inmiddels level 10 en zit druk te spelen met de auto's. Weinig echte challenges gedaan nog. Ben druk in de weer met de Top Gear challenges en de SLS AMG driving school. Daarnaast straks beginnen, bij level 12, aan de IA licence. Dan kan ik vrij snel al de eerste Ferrari's kopen. 283500 CR is de 458 Italia.

Tipje voor Onno, de BB zit er ook in, ware het niet dat het de 512 is.

Forza!
24-11-2010, 01:51
Misschien binnenkort maar eens een F-chat vriendengroepje stichten in GT5?

Maximus
24-11-2010, 09:11
Heel goed plan Patrick :)

Maximus
24-11-2010, 12:18
Italia staat in de Garage. Vind wel dat de auto beetje tegenvalt, je hebt niet het gevoel dat je gekatapulteerd wordt op moment dat je gas geeft.

Forza!
24-11-2010, 12:30
Die heb je snel verdiend! Nou de rest nog...;)

Forza!
24-11-2010, 14:06
Zojuist gearriveerd met de post: Gran Turismo 5!!! O heerlijkheid, dit wordt een lange dag racen :)

ruben-ferrari
24-11-2010, 20:03
Ik kan niet w8en tot ik GT5 ook heb.

Maximus
24-11-2010, 20:29
Heb al wat challenges gedaan dat je ook in de 430 Scuderia kunt rijden. Erg leuk! Vind wel dat het geluid behoorlijk tam klinkt. Pas als je de tour doet dan hoor je op een gegeven moment de Scuderia zoals hij echt moet klinken.

Nu level 15, IA license, 458 Italia '09 en een tonnetje of 2 in de virtual career.

mavanhaasteren
24-11-2010, 23:47
ik ben vanavond ook begonnen met GT5 en het blijft heerlijk om te spelen

Maximus
25-11-2010, 00:13
Heerlijke game!

Alle licences zijn binnen. S-9 was echt geweldig om te racen. Heb Beginner en Amateur al volledig uitgespeeld op gold. Ben nu bijna level 15. Druk in de weer om ook de laatste dingen van Professional af te ronden. Moet even sparen voor een Enzo van 1 mio. En dat wil niet echt makkelijk.

dcpixels
25-11-2010, 00:39
Vergeet je niet te eten, slapen, douchen, telefoon opnemen ... ik heb namelijk het idee,
dat je al 2 dagen non-stop aan het gamen bent. :D

Maximus
25-11-2010, 00:56
Vergeet je niet te eten, slapen, douchen, telefoon opnemen ... ik heb namelijk het idee,
dat je al 2 dagen non-stop aan het gamen bent. :D

Haha, nou dat klopt ook wel een beetje :p en daarnaast F-chatten natuurlijk! :D

Heb de game nu voor 43% uitgespeeld. En dat sinds gisterenmiddag (dinsdag zo rond de klok van 18:00) :o

Forza!
25-11-2010, 12:42
43%? Lekker bezig ;) En, hoe bevalt het spel je tot nu toe?
Mij storen eigenlijk alleen de soms gruwelijk lange laadtijden, verder is het dik dubbel en dwars de moeite waard!

Maximus
25-11-2010, 14:48
De lange laadtijden zijn inderdaad erg vervelend. Dit kun je iets wat tackelen door de game te installeren. Irritatie is vooral NASCAR. Wat is dat slecht zeg :/ totaal onbestuurbaar.

Voeg je me toe op PSN? MrDaedalusNL :)

Forza!
25-11-2010, 15:22
Ik las dat je de laadtijden sneller kunt maken door je af te melden op het PSN.
Zal je vanavond toevoegen. (Een vriend op PSN! wauw...haha)

mavanhaasteren
25-11-2010, 15:58
kan je meteen een 2e toe voegen ;)
mavanhaasteren

en wat is jouw naam ??

Forza!
25-11-2010, 16:39
Forzamasta.

Maximus
25-11-2010, 18:15
Zo net terug van de collegebanken. Eerst even eten en dan eens kijken of vanavond de Professional finishen er in zit.

Voeg je even toe Patrick!

wesleyruytrmn
25-11-2010, 20:07
Heb de game nu voor 43% uitgespeeld. En dat sinds gisterenmiddag (dinsdag zo rond de klok van 18:00) :o

Aw ik weet wel waar ik mijn data haal als ik mijn ps3 + GT5 krijg :D:D

Maximus
25-11-2010, 20:38
:D

De 458 Italia met een beetje tuning onder de kap en niet extern is echt belachelijk snel. Heb nu de ideale configuratie gevonden dat hij precies dat slide wat ik wil en gelijk gript als ik dat wil. Ge-wel-dig :D

wesleyruytrmn
25-11-2010, 20:41
:D

De 458 Italia met een beetje tuning onder de kap en niet extern is echt belachelijk snel. Heb nu de ideale configuratie gevonden dat hij precies dat slide wat ik wil en gelijk gript als ik dat wil. Ge-wel-dig :D

Ga binnenkort eens kijken hoe realistisch GT5 is...hopelijk rijd de 458 net zo lekker als in het echt!!

Maximus
25-11-2010, 20:47
Dat eggie wil ik serieus nog een keer proberen. Misschien over een paar jaar :)

mavanhaasteren
25-11-2010, 20:47
Ga binnenkort eens kijken hoe realistisch GT5 is...hopelijk rijd de 458 net zo lekker als in het echt!!

nee echt rijd vele male beter :D

Maximus
28-11-2010, 19:17
Ik ben echt helemaal klaar met GT5. Wat een zeikspel is het geworden zeg. Eerst was ik helemaal enthousiast en door het dolle heen dat ik eindelijk GT5 kon spelen maar nu is het alleen maar irritatie. Waarom?:

Ben nu level 20 en wil wat andere races gaan doen, voor bepaalde races moet ik nu een duurdere auto hebben die ik niet kan betalen omdat ik te weinig credits heb. Prima, maar nu zit ik opgescheept met irritante rally races die ik totaal niet leuk vind. In plaats van dat de game nu zegt "prima dan maken we nieuwe races met de wagen die je wel leuk vindt rijden" mag ik nu steeds opnieuw races gaan rijden voor 150k om maar dan geld bij elkaar te sprokkelen.

Daarnaast, ik koop GT juist voor de geweldig mooie endurance races, komen ze pas vanaf level 25 beschikbaar en dan ook ongeveer 1 race per 2 levels omhoog. Doe normaal man, hoeveel exp moet ik dan nog bij elkaar rijden. Ik irriteer me echt kapot aan dat debiele levelsysteem van GT5. Doe gewoon die endurance races beschikbaar bij level 25 ofzo. Klinklare onzin is 't gewoon. Daarnaast, als ik dat gewoon wil rijden dan neem ik wel een save van iemand anders maar nee dat kan weer niet omdat je de saves niet kan kopieren. Echt wat een bout zooi.

Ben echt niet vies van een game wat doorbijten is maar dit vind ik gewoon zwaar debiel, onzin en overbodig. Was erg enthousiast dat GT kwam, zeker ook nadat ik wist van de grafische dingen etc., maar dit maakt me gewoon zo pissig dat ik de game nu in de hoek slinger. Bah.

Erikderaaf
28-11-2010, 19:37
Zozo, da's ander nieuws.

Cheatjes zullen wel verkrijgbaar zijn op internet, er zullen heus wel maniertjes zijn...

mavanhaasteren
28-11-2010, 20:10
Zozo, da's ander nieuws.

Cheatjes zullen wel verkrijgbaar zijn op internet, er zullen heus wel maniertjes zijn...

voor GT zijn er nog nooit cheats geweest dus nu ook wel niet.

en ik moet ook zeggen dat ik het heel veel minder vind dan GT4.
als eerste kan je veel te makkelijk de races doorlopen.
dingen die je bij de prologe wel had heb je nu niet meer, zoals de prestratie punten voor de auto's.
wat ik ook mis is de merken races.
van de totaal 1031 auto's kan je er maar 200 kopen de rest moet je zien te winnen of 2e hands tegen komen.

de B spec races ( je bent dan manager van een coureur) zijn wel geinig maar met een auto waar ik makkelijk mee win kan "mijn" coureur er niks van, dus moet je een heel veel snellere auto nemen maar jah dan rij je zo eerste en is het heel erg saai.

voor sommige race's moet je bepaalde auto hebben maar die kan je niet kopen dus die moet je ergens verdienen bij het halen van een race.

conclusie GT4 was heel veel beter en vind het jammer dat we na zo lang wachten dit is geworden.
zit je nog te twijfelen of je hem wel of niet zou kopen zou ik zeggen wacht er lekker effe mee totdat hij een stuk goedkoper is geworden want ik vind hem niet de € 60 waard
en bij GT4 was je gewoon dik 2-3 maanden bezig om alle races te doen ik ben nu een 4 avonden bezig en heb al 40 % uitgespeeld dus heel lang ben je er nu ook weer niet mee bezig

.

Maximus
28-11-2010, 20:11
conclusie GT4 was heel veel beter en vind het jammer dat we na zo lang wachten dit is geworden.
zit je nog te twijfelen of je hem wel of niet zou kopen zou ik zeggen wacht er lekker effe mee totdat hij een stuk goedkoper is geworden want ik vind hem niet de € 60 waard

En dan te bedenken dat ik ook nog de CE heb gekocht. Blegh.

wesleyruytrmn
28-11-2010, 20:29
haha, en ik maar dik sparen voor de PS3 en GT5...ik denk dat ik nog een paar maanden wacht. Misschien dat dan een accountant in wording hem wel wil verkopen :D

Maximus
15-12-2010, 11:22
Heeft iemand toevallig de Formula Gran-Turismo en/of de 330 P4 voor mij te leen? je krijgt hem terug met nieuwe olie en een gereviseerde motor :)

PSN ID: MrDaedalusNL

mavanhaasteren
15-12-2010, 12:56
Heeft iemand toevallig de Formula Gran-Turismo en/of de 330 P4 voor mij te leen? je krijgt hem terug met nieuwe olie en een gereviseerde motor :)

PSN ID: MrDaedalusNL

nee ik zit ook te wachten op de Formula Gran-Turismo die komt in de 2e hands voor voor een Cr. 5.000.000. en je heb niet de P4 nodig om de historic challenge te winnen kan je ook met de toyota 7 doen ;) die win je in de B spec race

Maximus
15-12-2010, 13:31
Heb jij de Toyota 7 voor mij te leen Marcel? B-spec is bij mij nog level 1 :(

UIteraard krijg je de Toyota met nieuwe olie en revisie weer terug!

mavanhaasteren
15-12-2010, 14:08
Heb jij de Toyota 7 voor mij te leen Marcel? B-spec is bij mij nog level 1 :(

UIteraard krijg je de Toyota met nieuwe olie en revisie weer terug!

ik zal heb je vanavond wel effe lenen :D:D
weet niet of je wel motor revicie wil doen kost ongeveer Cr. 500.000

zal ook effe kijken of ik wat mooie plaatjes kan maken van mijn ferrari's heb ondertussen al de volgende wagens

* 512 BB
* F430
* GT California
* 430 Scuderia
* Enzo
* F40
* 599 GTB Fiorano
* 458 italia

.

mavanhaasteren
15-12-2010, 16:40
Mijn Scuderia

http://lh3.ggpht.com/_CHtTF6o1nm8/TQjRk7a_-qI/AAAAAAAAAA8/3muOjNy-rnk/s912/Poort%20van%20Ahrweiler.jpg

Forza!
15-12-2010, 16:49
ik zal heb je vanavond wel effe lenen :D:D
weet niet of je wel motor revicie wil doen kost ongeveer Cr. 500.000

zal ook effe kijken of ik wat mooie plaatjes kan maken van mijn ferrari's heb ondertussen al de volgende wagens

* 512 BB
* F430
* GT California
* 430 Scuderia
* Enzo
* F40
* 599 GTB Fiorano
* 458 italia

.

Goed bezig!
Ik heb zelf de Scud en de 458. En die o zo mooie Alfa 8C...wat een bak :)
(Daarbij nog 22 andere auto's, maar dat terzijde)

Zal vanavond ook eens wat plaatjes plaatsen.

mavanhaasteren
15-12-2010, 16:53
Goed bezig!
Ik heb zelf de Scud en de 458. En die o zo mooie Alfa 8C...wat een bak :)
(Daarbij nog 22 andere auto's, maar dat terzijde)

Zal vanavond ook eens wat plaatjes plaatsen.

slechts 22 :p ik zit al op een 183 wagens :D:D

Maximus
15-12-2010, 17:16
ik verkoop meestal de wagens waar ik niets aan heb ;)

mavanhaasteren
15-12-2010, 17:46
ik verkoop meestal de wagens waar ik niets aan heb ;)

aha mijn doel is om alle wagens uiteindelijk te bezitten

Maximus
15-12-2010, 17:51
aha mijn doel is om alle wagens uiteindelijk te bezitten

Ik ga voor de leuke wagens en alle Ferrari's :)

stucmania
15-12-2010, 18:11
Omg ik vecht me dood om men licencies,op goud te krijgen.
Had wel begrepen dat het met een controler, eigenlijk niet te doen is. buiten B&A
nu ben ik eigenlijk meer een peecee freak dan de ps3 ;)
ooit nog een hyperstimulator aan geschaft

http://www.bernax.nl/

Al heb ik wel de ps 1 en 2 gehad (alleen voor de race speletjes) ;)
De grooste tegenvaller in het spel vind ik de AI ,die rijd in de weg en plakt te veel tegen men tuuttuutje aan :(

je kan me bijvoegen zit er niet veel achter en doet atm alleen de licencies :)

stucmania :)

ook_gek
15-12-2010, 18:14
Omg ik vecht me dood om men licencies,op goud te krijgen.
Had wel begrepen dat het met een controler, eigenlijk niet te doen is. buiten B&A
nu ben ik eigenlijk meer een peecee freak dan de ps3 ;)
ooit nog een hyperstimulator aan geschaft

http://www.bernax.nl/

Al heb ik wel de ps 1 en 2 gehad (alleen voor de race speletjes) ;)
De grooste tegenvaller in het spel vind ik de AI ,die rijd in de weg en plakt te veel tegen men tuuttuutje aan :(

je kan me bijvoegen zit er niet veel achter en doet atm alleen de licencies :)

stucmania :)
Heb je dat ding thuis staan :D

Trouwens, staat je F nog niet in de winterstalling. Zag je pas geleden nog door de straat rijden :D

stucmania
15-12-2010, 18:17
hehehehehehehe staat nu al 3 weken op stal :)

en jah die joystick stond in men computer kamertje :)
ik heb hem bijdeweg nog steeds alleen de aansluitingen is nog din :(
ombouwen voor de hedendaagse kompjoeter kost 400 +
dus staat nu naast men paardje :)

Forza!
15-12-2010, 18:53
Een paar piccies van mijn Bella Rossa :)

http://img225.imageshack.us/img225/7467/nrburgringgpf17.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/5534/nrburgringgpf26.jpg

http://img101.imageshack.us/img101/6080/nrburgringgpf14.jpg

Of moet dit geplaatst worden onder Foto's van Ferrari's? ;)

sharknose67
15-12-2010, 18:55
Een paar piccies van mijn Bella Rossa :)

Of moet dit geplaatst worden onder Foto's van Ferrari's? ;)

Je zou het bijna denken!! :D Mooie graphics.

Forza!
17-12-2010, 09:59
Scud op Monza (dat geluid! Jammer dat je 't nu niet hoort)

http://img190.imageshack.us/img190/5506/autodromonazionalemonzai.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/920/autodromonazionalemonzay.jpg

http://img573.imageshack.us/img573/5378/autodromonazionalemonzaeo.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/6758/autodromonazionalemonzax.jpg

En de prachtige 8C:

http://img98.imageshack.us/img98/9339/nrburgringgpf32.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/3733/nrburgringgpf35.jpg

mavanhaasteren
19-12-2010, 10:17
hier nog een paar van mijn F-jes in GT5

mavanhaasteren
19-12-2010, 10:22
2.

dcpixels
19-12-2010, 10:44
Wat een mooie graphics! Het ziet er zeer realistische uit allemaal.

Maximus
19-12-2010, 11:22
Lekkere platen heren! Ga zelf vanavond de eerste Endurance race doen. Lekker 60 ronden scheuren met de 458 Italia op racebanden.

Heb nu alle Ferrari's op de SP1, 330 P4, en de twee F1's na. Die zijn wel zo duur dat is echt niet normaal. Heb voor de F430 gekozen voor Bianco Avus geweldig mooi, de 458 is in Rosso Scuderia :D Mijn volledige lijst:

512 BBi - Giallo Fly
California - F2008 Rosso
F40 - Rosso Corsa
F430 - Bianco Avus
Enzo - Rosso Mugello
599 GTB Fiorano - Grigio Silverstone :D
458 Italia - Rosso Scuderia
430 Scuderia - Giallo Modena

.

Vivado Ferrari
19-12-2010, 12:41
Lekkere platen heren! Ga zelf vanavond de eerste Endurance race doen. Lekker 60 ronden scheuren met de 458 Italia op racebanden.

Heb nu alle Ferrari's op de SP1, 330 P4, en de twee F1's na. Die zijn wel zo duur dat is echt niet normaal. Heb voor de F430 gekozen voor Bianco Avus geweldig mooi, de 458 is in Rosso Scuderia :D Mijn volledige lijst:

512 BBi - Giallo Fly
California - F2008 Rosso
F40 - Rosso Corsa
F430 - Bianco Avus
Enzo - Rosso Mugello
599 GTB Fiorano - Grigio Silverstone :D
458 Italia - Rosso Scuderia
430 Scuderia - Giallo Modena

.

Dit spel wil ik hebben!:) Wow, wat mooi! Nog geen PS3. Volgend jaar maar voor kijken:)

Roger_L
19-12-2010, 13:07
Ziet er echt gaaf uit. Even een technische vraag: kun je zelf bepalen waar je de auto 'neerzet' en hoe kun je er dan een JPG van maken zodat hij op je PC te zien is ? Geen flauw idee namelijk, ik heb alleen een PS2

Maximus
19-12-2010, 13:41
Ziet er echt gaaf uit. Even een technische vraag: kun je zelf bepalen waar je de auto 'neerzet' en hoe kun je er dan een JPG van maken zodat hij op je PC te zien is ? Geen flauw idee namelijk, ik heb alleen een PS2

Er zijn verschillende locaties, zo'n 9 stuks, waar je de auto op vier vooraf gedefinieerde plekken kan neerzetten. Dan kun je zelf wel de hoek etc bepalen. Je hebt ook instellingen die je kunt doen van diafragma, en andere instellingen.

Zie hier voor meer info: http://www.qj.net/qjnet/news/gran-turismo-5-photo-mode-video.html het is echt enorm groots en uitgebreid.

dcpixels
19-12-2010, 14:35
Er zijn verschillende locaties, zo'n 9 stuks, waar je de auto op vier vooraf gedefinieerde plekken kan neerzetten. Dan kun je zelf wel de hoek etc bepalen. Je hebt ook instellingen die je kunt doen van diafragma, en andere instellingen.

Zie hier voor meer info: http://www.qj.net/qjnet/news/gran-turismo-5-photo-mode-video.html het is echt enorm groots en uitgebreid.

De video is in verband met de auteursrechtschending niet meer te bekijken, Jurgen :o

Maximus
19-12-2010, 15:22
De video is in verband met de auteursrechtschending niet meer te bekijken, Jurgen :o

http://www.youtube.com/watch?v=q32V6ysLcZs ;)

Roger_L
19-12-2010, 17:36
Waanzinig !

mavanhaasteren
19-12-2010, 20:52

ik heb ondertussen 11 locaties om te kiezen. en per locatie verschilt het hoeveel opties je hebt om je auto neer te zetten en op welke plekken.

Maximus
19-12-2010, 21:46
Heb de game weer helemaal te pakken dankzij de goede leen auto van Marcel, kom nu weer stukken verder in de game. B-spec is gewoon wel karig dat je dat ook moet doen om door te gaan. Ik wil zelf racen en niet een of andere coureur dat laten doen.

Bijna nu de expert series ook door (F1 en Nascar nog open) en daarna alleen nog de endurances.

Maximus
20-12-2010, 16:52
Heb zojuist de Formula Gran Turismo gekocht :D voor 4.9 miljoen :X

mavanhaasteren
20-12-2010, 16:59
Heb zojuist de Formula Gran Turismo gekocht :D voor 4.9 miljoen :X

dat is heel goed nieuws :D:D

wanneer kan ik hem lenen :D:D:D

Maximus
20-12-2010, 17:00
Heh, moet eerst nog even de engine overhaul doen en dan zelf de challenge gaan rijden.

mavanhaasteren
20-12-2010, 18:08
Ik moet zeggen met de laatste update die ze van GT5 hebben gedaan het wel een heel stuk leuker is geworden

Maximus
20-12-2010, 18:21
Ik moet zeggen met de laatste update die ze van GT5 hebben gedaan het wel een heel stuk leuker is geworden

Idd, mis alleen nog de 599XX, FXX, Challenge Stradale en 599 GTO.

Erikderaaf
20-12-2010, 18:28
Wat doet die update allemaal -of- wat voegt deze toe?

Maximus
20-12-2010, 18:33
.

Forza!
21-12-2010, 01:29
Wat oa gaaf is aan deze update (en verrekes moeilijk) is dat je nu alle racedata on screen kunt uitzetten.
Oftewel, je ziet alleen het dash van je F (of welke auto je dan ook rijdt) en geen andere poespas zoals gebruikte versnelling, G-indicator, km/h etc.
Dat is nog eens een real driving simulator :D

Roger_L
21-12-2010, 16:20
Ik heb dan eindelijk ook maar eens Bart Smit aangedaan vandaag (foto is wat bewogen, zal de spanning wel zijn :) )

Maximus
21-12-2010, 16:27
Je zult je zeker niet vervelen Roger!

Als je een keer auto's wilt lenen, je kunt me toevoegen op PSN: ID is MrDaedalusNL

Vivado Ferrari
21-12-2010, 16:32
Ik heb dan eindelijk ook maar eens Bart Smit aangedaan vandaag (foto is wat bewogen, zal de spanning wel zijn :) )

En in de toekomst een testverslag in de Gli Amici zeker?:D

Veel plezier Roger! Ik hoor ook graag hoe het bevalt. Misschien ga ik ook overstag!:)

Roger_L
21-12-2010, 19:03
Je zult je zeker niet vervelen Roger!

Als je een keer auto's wilt lenen, je kunt me toevoegen op PSN: ID is MrDaedalusNL

Dank je, ik ga het eerst eens allemaal uitzoeken en meld me dan zeker. Voorlopig heb ik alleen een MX-5 in de garage staan.

Roger_L
21-12-2010, 19:07
En in de toekomst een testverslag in de Gli Amici zeker?:D

Veel plezier Roger! Ik hoor ook graag hoe het bevalt. Misschien ga ik ook overstag!:)

Zou zo maar kunnen !

Ik ken al de PS1 en 2 en ook Gran Turismo op beide consoles. Eerste indruk tot nu toe is dat het spel ontzettend veel uitgebreider is. De auto's 'voelen' hetzelfde als de PS2-versie, beeld is in HD natuurlijk vele malen mooier. Grootste voordeel van de console vind ik de draadloze controller en de Internet-verbinding waardoor updates van de PS3 en de game uitgevoerd kunnen worden.

mavanhaasteren
21-12-2010, 19:24

gaat zo wel een leuk clubje worden :)

kunnen we straks een F-chat challenge gaan houden :D:D:D

Maximus
23-12-2010, 15:03
Bleh doe nu de Indy-endurance. 200 laps op een oval, weet je hoe saai :p

mavanhaasteren
23-12-2010, 15:45
Bleh doe nu de Indy-endurance. 200 laps op een oval, weet je hoe saai :p

heel erg saai

stucmania
23-12-2010, 17:58
maar wie heeft nu alluh licensies al op goud ?

mavanhaasteren
23-12-2010, 18:31
maar wie heeft nu alluh licensies al op goud ?

ik heb bijna alles nu op zilver

Maximus
23-12-2010, 18:51
Heb niet alles op gold, poe man. Zit nu zelf wat te racen om te komen tot level 30 :) Dan vind ik het wel mooi geweest en heb ik ook de vettel challenges open.

mavanhaasteren
26-12-2010, 12:34
mijn laatste aanwinst

Forza!
26-12-2010, 13:50
mijn laatste aanwinst

Wauw...

Rijdt dat ook een beetje?

mavanhaasteren
27-12-2010, 13:21
Wauw...

Rijdt dat ook een beetje?

rijdt het zelfde als een F430, maar jah daar is hij ook op gebaseerd ;)

Maximus
27-12-2010, 13:36
rijdt het zelfde als een F430, maar jah daar is hij ook op gebaseerd ;)

Hmm is 't interieur nog anders? Anders spaar ik eerst door voor de F10 :)

mavanhaasteren
27-12-2010, 14:45
Hmm is 't interieur nog anders? Anders spaar ik eerst door voor de F10 :)

niet heel erg anders dus ik zou door gaan voor de F1

pasmaar
30-12-2010, 16:09
Ik heb sinds gisteren ook GT5 in huis. Ik heb er al even mee kunnen racen, maar man o man, wat een bagger hebben ze van die game gemaakt. Het racen op zich is uiteraard dik en dik in orde, maar de hele zooi er om heen... En nu wil ik een challenge rijden met een pick-up, maar kan die nergens kopen. Dat wil zeggen, ik krijg hem niet gevonden!

Ben je eenmaal aan het racen, ben je alle ellende snel weer vergeten! :D

mavanhaasteren
30-12-2010, 16:18
Ik heb sinds gisteren ook GT5 in huis. Ik heb er al even mee kunnen racen, maar man o man, wat een bagger hebben ze van die game gemaakt. Het racen op zich is uiteraard dik en dik in orde, maar de hele zooi er om heen... En nu wil ik een challenge rijden met een pick-up, maar kan die nergens kopen. Dat wil zeggen, ik krijg hem niet gevonden!

Ben je eenmaal aan het racen, ben je alle ellende snel weer vergeten! :D

de pick-up kan je misschien vinden in de online occasions of je moet je IA License brons halen dan krijg je een Doge Ram 1500

Maximus
31-12-2010, 10:46
Binnenkort toch maar beginnen aan de Suzuka endurance. Zit er wat tegenaan te hikken ;)

mavanhaasteren
31-12-2010, 11:03
Binnenkort toch maar beginnen aan de Suzuka endurance. Zit er wat tegenaan te hikken ;)

zorg dat je hem start met zon dan duurt hij slechts 5 uur met de F1 in de regen duurt hij een 7 uur :D:D

Maximus
31-12-2010, 11:18
Ja idd :( Nadeel is alleen dat die Formula Gran Turismo zelfs met een afstelling voor Suzuka echt enorm loopt te glijden in de bochten. Niet fijn.

mavanhaasteren
31-12-2010, 12:05
Ja idd :( Nadeel is alleen dat die Formula Gran Turismo zelfs met een afstelling voor Suzuka echt enorm loopt te glijden in de bochten. Niet fijn.

had ik niet zo last van. wat wel scheelt is dat je makkelijk wint dus je kan het lekker rustig aan doen.

ik had hem afgesteld met zo veel mogelijk down-force en zo laag mogelijk op de grond en uiteraard zachte race banden er op

Maximus
01-01-2011, 18:27
Gisteren toch maar begonnen met de B-spec modus Marcel. Ben nu bijna level 10 met mijn B-spec rijder. Ben benieuwd of daar nog wat leuke autos uit komen.

mavanhaasteren
01-01-2011, 18:59
op deze site kan je zien welke auto's je wanneer wint.

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=134047

stucmania
01-01-2011, 20:09
op deze site kan je zien welke auto's je wanneer wint.

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=134047

kijk leuke post

ik vecht bijdeweg nog steeds, om alles goud te halen
fokking pittag :)

mavanhaasteren
01-01-2011, 21:27
kijk leuke post

ik vecht bijdeweg nog steeds, om alles goud te halen
fokking pittag :)

ik heb alles goed alleen de rijbewijzen nog niet. maar elke race is bij mij al goud en meestal is dat ook in 1 keer.
is op zich wel een beetje jammer dat je bij zo goed als alle races met alle wagens mag rijden en daardoor ook makkelijk kan winnen.
dat vond ik zo leuk aan de prologe dat je echt soms wel 10x de race moet rijden en dan was je blij dat je een keer brons had gehaald.

mavanhaasteren
02-01-2011, 14:01
kent iemand hier het spel "Ferrari the race experience"

kwam het tegen in de playstation store en effe gezocht naar een demo en ziet er wel goed uit

http://www.youtube.com/watch?v=VNcWt_v50tU&feature=player_embedded