PDA

View Full Version : FCN: 'Doe een Plezier Rit', 18 aug 2007 (praat, foto's 1)

dcpixels
08-08-2007, 20:55
Persbericht voor a.s. zaterdag 18 augustus 2007.

.

RedmondialTCab
08-08-2007, 22:15
Ik doe mee !!!! :D:D:D

wie nog meer??

steven frohn
08-08-2007, 22:28
ik ben wel van de partij maar dan helpen en nu maar hopen op mooi weer

.

mtange
08-08-2007, 22:28
Ik doe niet mee, maar heb wel plannen om er misschien te gaan kijken. Ben dat weekend waarschijnlijk toch in Rotterdam om de Bavaria City Racing te kijken, kan ik hier ook meteen even gaan kijken

nofear02
08-08-2007, 22:39
Ja ik hoop ook te gaan kijken. Ik durfde niet te bespreken dat ik mee zou doen, want het is zaterdag en misschien moet ik dan al zo zoetjes aan weer gaan werken, maar ik wil zeker dan ergens aan het eind van de dag kijken. Maar misschien al eerder. k weet het nog niet, maar ik zal echt wel mijn best doen

dcpixels
08-08-2007, 23:12
Ik doe mee !!!! :D:D:D

wie nog meer???

Gaaf Cor, dat jij ook meerijdt. Ik vind het een fantastisch doel.

Vanmorgen zijn we (afterview.nl) aanwezig geweest bij de persbijeenkomst van de Bavaria City Race. Tussen de berg informatie die we daar kregen zat ook het persbericht van het Reumafonds.
Ik ben er zeker bij zaterdag en ga in ieder geval fotograferen op 16Hoven.
Foto's komen natuurlijk hier, voor degene die zaterdag de 18e moeten werken ;)

.

Reiben
09-08-2007, 00:24
Ik blijf deze keer in België. Vind die rit wel een heel mooi initiatief.
En laat die foto's dan maar zien he jongens

Greetz

Reiben

.

RedmondialTCab
09-08-2007, 00:46
Gaaf Cor, dat jij ook meerijdt. Ik vind het een fantastisch doel.

Vanmorgen zijn we (afterview.nl) aanwezig geweest bij de persbijeenkomst van de Bavaria City Race. Tussen de berg informatie die we daar kregen zat ook het persbericht van het Reumafonds.
Foto's komen natuurlijk hier, voor degene die zaterdag de 18e moeten werken ;-)

IK heb ze gezien
Ongeveer 100 Ferrari's...

Niks mis mee, Toch ???? :D:D:D

.

zanti70
09-08-2007, 09:14
Ik mag weer de nodige fotootjes maken. Dit is een evenement waar ik heel erg naar uitkijk. Als je die koppies altijd ziet van die kinderen... onvergetelijk. De F's zijn echt bijzaak op deze dag en toch ook een hoogtepunt. Het zal me het dagje wel weer worden, lang en vermoeiend maar onbeschrijflijk mooi.

Zie jullie volgende week!

Bob

.

Roger_L
09-08-2007, 09:39
Foto's komen natuurlijk hier, voor degene die zaterdag de 18e moeten werken ;-)

Dan zou ik maar een flinke telelens meenemen, zonder toestemming en vooraf opgave van kenteken en paspoortgegevens kom je er niet op !

Ik ga zelf de hele dag filmen i.o.v. FCN

zanti70
09-08-2007, 10:18
In het persbericht wordt over het panoramaterras gesproken, dus wellicht kom je dan 'redelijk' dichtbij.

Ik hoop trouwens dat het schitterend weer wordt. Ik wil de 'doop' van de luchthavenbrandweer wel eens zien. Ik denk dat jij hier ook wel heeeeeeeeeeeeelll benieuwd naar bent, he Cor??? :D (binnen hoeveel seconden is het kappie waterdicht??

dcpixels
09-08-2007, 14:19
Dan zou ik maar een flinke telelens meenemen, zonder toestemming en vooraf opgave van kenteken en paspoortgegevens kom je er niet op !

Ik ga zelf de hele dag filmen i.o.v. FCN.

Wordt aan gewerkt ;)

.

RedmondialTCab
09-08-2007, 15:09
In het persbericht wordt over het panoramaterras gesproken, dus wellicht kom je dan 'redelijk' dichtbij.

Ik hoop trouwens dat het schitterend weer wordt. Ik wil de 'doop' van de luchthavenbrandweer wel eens zien. Ik denk dat jij hier ook wel heeeeeeeeeeeeelll benieuwd naar bent, he Cor??? :D (binnen hoeveel seconden is het kappie waterdicht??)

Nou Bob, daar heb ik nog een leuk verhaaltje over.

Je weet, ik ben begin juni 2007 naar Italie geweest met een paar vrienden (:D) en daar lekker rondgereden. Op de laatste dag richting Verona werd het in de verte wel heel erg donker.
We waren net naar Lambroghini geweest en hadden een beetje haast om de autotrein te halen. Maar we reden lekker open: Ik zei de gek, Lamborghini Gallardo Spider en een 348TS en nog een paar coupes ( ao Roger)

Mijn bijrjder zag het ook aankomen en begon al te lachen , dat wordt wat dadelijk.
Ik heb hem geinstrueerd wat er van hem verwacht werd, mocht de regen doorzetten. en jawel hoor.
Ik had de achterrrampjes al naar beneden en bij mij is het dan :
beide snel uitstappen.
4 drukknopjes losmaken
afdekhoes naar binnen leggen
kap omhoog trekken en weer gaan zitten
Binnen in het interieur 2 klemmen naar benden trekken et volia we waren klaar
De Lambo moest ook stil staan om zijn kappie electronsich te sluiten
en weet je :
WIJ WAREN SNELLER ............... hahaha
Lambo doet er ongerveer 20 secoden over ( bij stilstand) en wij 18 seconden ( wel met z'n tweeen)
348 TS had zijn vaste kap niet bij zich maar een opvouwbaar dakje..
Die was nog een minuut bezig om de boel goed dicht te krijgen..

Jaja je spreekt dus met een kampioentje kapdichtmaken
Electrisch dak ..... pffffff .... draai ik mijn hand niet voor om :D:D:D:

nofear02
09-08-2007, 15:15
Prachtig Cor! :D :D :D. hahahaha. mooi man! sneller dan de anderen waaronder de lambo. prachtig! :

mavanhaasteren
09-08-2007, 16:17
zo zie je maar dat alle electronica niet altijd sneller en beter is
wat als het nou leker hardst aan het regenen was dan was je lekker nat geweest

.

vin
09-08-2007, 19:56
Wat een mooi doel op die zaterdag 18 augustus.
Ben er zelf om te helpen (Ascari).

Dus voor diegene die wel komen tot zaterdag de 18de.
Ik zie vanzelf Cor.

Gr.Vincent

.

zanti70
09-08-2007, 20:40
Electrisch dak ..... pffffff .... draai ik mijn hand niet voor om :D:D:D:D

Dus hij ziet er ingewikkelder uit dan dat ie in werkelijkheid is en kun je dus echt iedere zonnestraal probleemloos meepakken. Ik had hetzelfde met het dak van mij Megane Cabrio, dat was ook een fluitje van een cent... zonder hulptroepen :D:D:D

Bob

.

nofear02
16-08-2007, 15:02
Roger: ben je al zenuwachtig voor zaterdag?? Zit alles al in je hoofd, weet je waar je gaat staan, hoe het moet, ligt alles klaar, heb je energie, etc, etc.

Geldt ook een beetje voor de fotografen.

En kijken de rijders er al naar uit? Wat zijn de weersverwachtingen?

.

Roger_L
16-08-2007, 15:47
Roger: ben je al zenuwachtig voor zaterdag?? Zit alles al in je hoofd, weet je waar je gaat staan, hoe het moet, ligt alles klaar, heb je energie, etc, etc.

Geldt ook een beetje voor de fotografen.

En kijken de rijders er al naar uit? Wat zijn de weersverwachtingen?

6 tapes, 2 camera's, projectplanning met kritisch pad, wat wil je nog meer ? Goed weer, en dat lukt ook aardig als ik de voorspellingen mag geloven.

.

nofear02
16-08-2007, 16:34
6 tapes, 2 camera's, projectplanning met kritisch pad, wat wil je nog meer ? Goed weer, en dat lukt ook aardig als ik de voorspellingen mag geloven.Klinkt goed! k Heb gelijk even gekeken; inderdaad; zaterdag wordt de droogste dag van deze week, als t waar is:

vrijdag 17 augustus tot en met dinsdag 21 augustus 2007
Wisselvallig, op alle dagen kans op enkele buien, maar tussendoor ook zon. Middagtemperatuur rond 20 graden, zondag iets warmer

_______________ vr za zo ma di
Zonneschijn_ (%) 40 40 40 30 30
Neerslagkans (%) 70 30 50 60 5

zanti70
16-08-2007, 19:23

Nope, yep, yep, yep, yep, yep, yep, yep :D

Bob

.

steven frohn
16-08-2007, 19:57
en nu maar hopen op dat het mooi en droog blijft zo als belooft zou wel erg mooi zijn

.

mtange
16-08-2007, 21:19
Ik ben er zaterdag ook bij. De bedoeling is om bij de Ahoy te gaan kijken, maar zou je daar ook nog wat leuke foto's kunnen maken

zanti70
16-08-2007, 22:00
Ik ben er zaterdag ook bij. De bedoeling is om bij de Ahoy te gaan kijken, maar zou je daar ook nog wat leuke foto's kunnen maken?

Ik neem aan van wel. De stoet is onderdeel van het programma, dus dat moet vast goed komen. Als ik het goed heb worden de Ferraris rond 14:30 in Ahoy verwacht en zullen ze daarna geparkeerd worden. Ik weet overigens niet of de parkeerplaats besloten is, ik vermoed van wel, want het zal wel druk worden..

nofear02
16-08-2007, 22:37
Ik neem aan van wel. De stoet is onderdeel van het programma, dus dat moet vast goed komen. Als ik het goed heb worden de Ferraris rond 14:30 in Ahoy verwacht en zullen ze daarna geparkeerd worden. Ik weet overigens niet of de parkeerplaats besloten is, ik vermoed van wel, want het zal wel druk worden... ja ik hoop ook even bij de race salon te kunnen komen kijken. wie nog meer?
parkeerplaats besloten:
voor gewone auto's: lijkt me sowieso van wel natuurlijk
voor nog andere Ferrari's, denk ik ook wel.
voor andere fcn-ers met ferrari, hmmmmm, weet ik niet
voor voetgangers, bezoekers, kijkers, denk ik ook wel maar ik neem aan dat je wel langs/vanachter dranghekken of lint naar de wagens mag kijken?? de ascari zal daar niet voor niets zijn neem ik aan

dcpixels
16-08-2007, 23:27
Heeft iemand voor mij de exacte rijroute vanaf R'dam Airport naar Ahoy?
Gaan jullie bijvoorbeeld over de Erasmusbrug of pakken jullie de Maastunnel richting R'dam Zuid

nofear02
17-08-2007, 12:28
Walter, in principe is zo'n evenement een private aangelegenheid en geen openbaar evenement. De fcn heeft niet zo'n behoefte aan drommen mensen bij de stopplaatsen van hun ritten bijv of aan allerlei volgauto's achter-, voor-, in-, naast de colonne, en dat is logisch. Daar hebben ze zelfs een keer wat minder leuke ervaringen mee. De deelnemers krijgen routeboeken, maar dat is pas op de dag zelf, en volgens mij is het dus niet de bedoeling dat dat ook zómaar openbaar wordt gemaakt. En daar zijn goede redenen voor. Zouden er dus al mensen zijn die het al wel weten, dan houden die dat normaal gesproken vóór zich. En verschijnt het hier nu ook zeker niet openbaar op een draad. Vandaar. Ter plekke, op de dag zelf, is er denk wel aan die informatie te komen, als je iemand ontmoet bij Airport R'dam.

Weersverwachting:

Zaterdag af en toe zon en nog een kleine kans op een enkele bui.

zondag gaat het weer regenen. = dus prima!

.

dcpixels
17-08-2007, 13:39
Walter, in principe is zo'n evenement een private aangelegenheid en geen openbaar evenement. De fcn heeft niet zo'n behoefte aan drommen mensen bij de stopplaatsen van hun ritten bijv of aan allerlei volgauto's achter-, voor-, in-, naast de colonne, en dat is logisch.
Weersverwachting:

Zaterdag af en toe zon en nog een kleine kans op een enkele bui.

zondag gaat het weer regenen. = dus prima!

Dat kan ik helemaal begrijpen Robert. Zaterdag staat in het teken van de patiëntjes en dat moet niet worden verstoord. Neemt niet weg, dat ik a.s. zaterdag op wat plekken ga kijken en wat het weer betreft hebben zowel de kids als de rijders een perfecte dag voor de boeg

nofear02
17-08-2007, 14:02
Dat kan ik helemaal begrijpen Robert. Zaterdag staat in het teken van de patiëntjes en dat moet niet worden verstoord. Neemt niet weg, dat ik a.s. zaterdag op wat plekken ga kijken en wat het weer betreft hebben zowel de kids als de rijders een perfecte dag voor de boeg!Zeker weten Walter. Op de dag zelf kan je best nog wel aan info komen, zodat je weet waar je kan gaan staan. Ik denk dat er best een aantal beginnen bovenop het restaurant van airport r'dam, op dat platform. Ik denk dat ik daar ook al even kom

Jur K
17-08-2007, 15:16
ik ga ook mee morgen, ben ook van plan het een en ander te filmen

RedmondialTCab
17-08-2007, 15:33
Ik heb het programma thuis liggen maar daar staat idd niets bij over de route.
Alleen maar de tijden wanneer er wat wordt gedaan.
Ik ben er morgen ook bij.
In ieder geval vroeg op.
Tussen 7 en 8 komen de Ferrari's binnen.
Ben benieuwd

.

nofear02
17-08-2007, 15:49
In ieder geval vroeg op. Tussen 7 en 8 komen de Ferrari's binnen.Onvoorstelbaar wat een organisatie zeg. Alles moet geregeld zijn, alles moet kloppen, en het is zo'n gedoe, dat er al ik weet niet hoe vroeg begonnen moet worden, anders komt het gewoon niet voor elkaar. Petje af voor dhr Hoffmann! Echt ongelooflijk. Dit kost die man zóveel energie en tijd... pfff. Dat er zo iemand is die daar zin/tijd/energie in/voor heeft. Diep respect

JOTTO
17-08-2007, 17:05
Ik ben zeker van de Partij met de auto.
Tot morgen allen.
Gr Jan-otto

.

250lm
17-08-2007, 22:12
Ik ben zeker van de Partij met de auto.
Tot morgen allen.
Gr Jan-otto

Heb de eerste route gedeelte gereden en zitten leuke stukjes tussen. Walter vanuit de regio Rotterdam 's ochtends is niet zo spannend, Ze komen van de Algerabrug via de A16, A20, A13 naar Zestienhoven. De middagetappe weet ik nog niet

dcpixels
17-08-2007, 22:24
Walter vanuit de regio Rotterdam 's ochtends is niet zo spannend, Ze komen van de Algerabrug via de A16, A20, A13 naar Zestienhoven.

Bedankt voor de info Niels! Dan rijden ze in ieder geval aan (mijn) goede kant van R'dam ;-) Top

dcpixels
18-08-2007, 16:48
Net thuis van mijn 'Doe een plezier rit 2007' fotosessie. Natuurlijk snel de foto's overgepompt naar de PC.
Ik stuur vast wat beelden, zodat iedereen die er niet bij is geweest een indruk krijgt van de dag.
Eerst heb ik langs de N210 gestaan, ter hoogte van Krimpen a/d IJssel, en daarna snel achter al het moois aan, richting R'dam Airport.
Bij het vertrek van de lange sliert F's naar Ahoy begon het iets te regenen ... of waren dat de druppels van de bluskanonnen? :D:D:D

dcpixels
18-08-2007, 16:50
Nog 'n paar ..

JWA
18-08-2007, 17:04
Snel, snel, meer, meer.

(En ik zit op m'n kantoor en kan er niet bij zijn :(

dcpixels
18-08-2007, 20:29
Hier nog wat bij Ahoy:
Volledige serie komt binnenkort op mijn site

JWA
18-08-2007, 21:16
Ik heb er nu bijzonder spijt van dat ik mijn broer (= zakenpartner) niet heb gedwongen een paar dagen eerder terug te komen van vakantie

nofear02
18-08-2007, 22:48
Hé-hé, wat een dag! pfff. En dan heb ik zelfs nog maar een klein deel meegemaakt. Fantastisch initiatief. Al die kinderen en mama en pappa's en broertje en zusjes. Erg leuk, erg gezellig! Ook onderling. Veeeel bekenden gezien. Je kletst je suf! :).

Ik denk dat iedereen nu bekaf op de bank ligt thuis :D. De meeste foto's zullen morgen wel komen

Roger_L
18-08-2007, 23:02
Slechts een paar fotootjes...

Roger_L
18-08-2007, 23:03

JOTTO
18-08-2007, 23:12
Gewoon fantastische foto's !!

Marcello
18-08-2007, 23:36
Hi guys,

Hierbij twee kiekjes mijnerzijds.
Meer dan 100 Ferrari's!!!
Dat is echt een ENORME sliert op de snelweg zeg!

Ciao!
Marcell

nofear02
18-08-2007, 23:41
Marcel + Roger: Supergezicht die wagens op de baan! Prách-tíg!

Marcello
18-08-2007, 23:53
Nog een paar, enjoy

JOTTO
19-08-2007, 00:01
Ook die zijn erg gaaf !!!!!

Marcello
19-08-2007, 00:05
Ook die zijn erg gaaf !!!!!!

Leuk hè?

Welk kenteken heeft jouw auto dan?
Misschien heb ik daar ook wel foto's van...

Ciao!
Marcello

PS: Wat dacht je van die Miami Vice Testarossa!!
verse NL import!!

JOTTO
19-08-2007, 00:09
Je maakt erg mooie foto's.
Is een genot om naar te kijken.
Mijn kenteken is 09-RF-BD
Een Rode 308 GTS
Als je iets hebt heel graag.
Groeten Jan-ott

nofear02
19-08-2007, 00:15
Op verzoek van..... :)

JOTTO
19-08-2007, 00:16
Die weet waat die moet staan !!!

250lm
19-08-2007, 00:38
En nog eentje van Rotterdam 2007 ;)

nofear02
19-08-2007, 00:43
En nog eentje van Rotterdam 2007 ;)

.Leuke foto Niels! Ik heb de andere van Jan-otto van Marcel even naar de hoofddraad van F-specifiek gezet ;)

JOTTO
19-08-2007, 00:44
Die is erg gaaf,
Ga ik doorsturen aan mijn bijrijder van vandaag, zal ze erg leuk vinden.
Thanks.
Gr Jan-ott

Marcello
19-08-2007, 00:45
En eentje van Rotterdam 2007 ;)

Mooie foto!

Hierbij nog een paar van vandaag.

Hey Jan-Otto,

Hoe zat dat ook alweer met die voorspoiler.
Is dat origineel, en was dat een optie destijds?
Of is het een Zender spoiler

nofear02
19-08-2007, 00:52
En nog eentje van Rotterdam 2007 ;) .Prachtig! Moet je kijken hoe ze met die knietjes naar één kant lekker relaxed/op haar gemak in die auto zit. Handjes op haar schoot. Prachtig gewoon!
Die 1e foto van Marcello waarbij Jotto en bijrijdster bij de start afgevlagd wordt is ook al zo geweldig. De spanning/opwinding is te lezen op jullie gezichten! Dat meisje straalt gewoon van de fantastisch-heid van het evenement. Geweldig!

JOTTO
19-08-2007, 01:00
Zo was ze ook gewoon, ze vondt het prachtig. ga de foto's naar haar doorsturen.
Nogmaals veel dank ook namen mijn bijrijder laura

575 GTC
19-08-2007, 01:10
Het was weer een leuke dag ! Robert en Marcel nog bedankt

hier een paar foto's van mij

-308 GT4 in actie
-Overzicht
-550 Maranell

Fumacher
19-08-2007, 01:49
Marcel en Niels....ik wil jullie erg bedanken voor vandaag :) Het was fantastisch. Mn foto's kan ik wegens mn overschreden datalimiet niet meer uploaden hier.

Het was echt een hele mooie dag waarbij ik veel mooie auto's heb gezien, maar belangrijker! de kinderen hadden het erg naar hun zin.

Mn complimenten aan de foto's die reeds online staan. Roger, ondanks dat je niet veel hebt kunnen fotograferen zijn je shots erg goed! Kwaliteit boven kwantiteit!

Marcello: ik zie veel foto's die goed voor het boek zijn! Vind die met de NL vlag vaag en de auto/ Jotto scherp een hele mooi!

Gr.

Vu

.

250lm
19-08-2007, 12:26
http://www.autogespot.nl/index.php?id=461
Een deelnemertje: http://mathijsdouwe.blogspot.com/

.

steven frohn
19-08-2007, 12:47
het was een erg mooie dag en wat een blije kinderen waren het, het was echt leuk om aan mee gewerkt te hebben

en p.s wat een mooie foto's weer, echt een top dag geweest

.

nofear02
19-08-2007, 13:22
http://www.autogespot.nl/index.php?id=461
k Vind de kwaliteit van de foto's niet zó goed eigenlijk, maar leuk dat die gasten er ook zoveel plezier aan beleven.

Vivado Ferrari
19-08-2007, 13:38
Toch wel leuk die foto's van iedereen! By the way, die F355 Challenge is volgens mij een ex Kroymans/Oprey Ferrari toch? Weet iemand daar meer van

Huijsje
19-08-2007, 13:39
Een deelnemertje: http://mathijsdouwe.blogspot.com/

Indrukwekkend om een dergelijk verhaal eens te lezen. Staat hier (bijna) nooit bij stil, maar als je zoiets leest... Als oudere mensen zoiets hebben denk je al van... Sjeetje: je zult het maar te horen krijgen, maar zo'n klein kind.. Dat moet helemaal iets verschrikkelijks zijn. Dat voor dit kind (en nog voor vele anderen) zoiets georganiseerd wordt is dan natuurlijk ook fantastisch. Dat een kind niet 'gewoon' kind kan zijn, maar continu met de ziekte bezig is en ermee geconfronteerd wordt. Andere kinderen die raar kijken, een paar keer per dag medicijnen. Deze rit is dan ook wel een mooie afleiding voor hen, al zou je die kinderen natuurlijk nog veel liever echt HELPEN. Helaas gaat dat niet zomaar, en blijven dit soort tochtjes toch het min of meer het uiterste wat je voor zo iemand kunt betekenen

250lm
19-08-2007, 13:45
Toch wel leuk die foto's van iedereen! By the way, die F355 Challenge is volgens mij een ex Kroymans/Osprey Ferrari toch? Weet iemand daar meer van?

Volgens mij niet (overigens bedoelde je denk ik M. Oprey, Ospprey is dacht ik een Engelse uitgever van o.a. Ferrariboeken ;)). Ik meen dat dit de oude auto van JanWillem vd Flier is, maar niet 100% zeker.

Huijsje
19-08-2007, 13:46
Wauw! Die 360 Spider over dat golvende weggetje vind ik schitterend! En ook de foto's van onze members hier vind ik zeer geslaagd. Volgens mij doe je dan toch net ff nog wat beter je best hè VU, als je een bekende ziet rijden ;)?
Ook de anderen natuurlijk bedankt voor de mooie plaatjes! Hierdoor krijgen niet-aanwezigen een zeer goede indruk over het evenement, en hoe het ervaren wordt door de aanwezigen

Fumacher
19-08-2007, 14:24
NB: ik moet Niels echt hartelijk bedanken voor de superfotolokaties. Je hebt er een goed oog voor... jammer dat je er niet met de volle 100% van had kunnen genieten.
Fix de D70 maar gauw. Ik laat je dan nog zien hoe je je naam bij de EXIF kan zetten.

Verder, bedankt voor de reacties:)

Gr.

Vu

.

Beach58
19-08-2007, 14:29
Oei Eric,zo dicht bij die Galema in de buurt!!Straks kom je nog op tv

FumacherFerrari
19-08-2007, 14:39
Na ultrafiltratie met een membraan van 10000 nanometer kwamen deze 3 foto's er nog uit

Erikderaaf
19-08-2007, 15:10
mooie foto's vu! groot evenement! heb er wel veel van gelezen maar die foto's doen wat meer!

alleen ultrafiltratie met 10000nm. dat filter ken ik dan weer niet ;)

.

Jur K
19-08-2007, 17:48
ik weet wel dat het een echte challenge is, er is in 1996 1 jaar mee geracet als het goed is. Verder is het geluid echt fantastisch van dat ding

dcpixels
19-08-2007, 20:02
By the way, die F355 Challenge is volgens mij een ex Kroymans/Osprey Ferrari toch? Weet iemand daar meer van?

Michel Oprey reed met startnummer 86 en Jan Willem van der Flier met nummer 83, in de F355 Challenge

Huijsje
19-08-2007, 20:35
De groene onderdelen zijn nu zwart gemaakt? Spiegels en velgen? Ik moet eerlijk gezegd wel toegeven dat zwart VEEEL mooier is. Wat een afschuwelijke kleur groen zeg! Dat vloekt echt met dat rood. Of is het nog steeds wel groen, maar valt dat op foto's niet zo op als op een modelauto??? Daar willen ze kleuren misschien nog wel eens overdrijven

Jur K
19-08-2007, 21:21
ja de wielen en spiegels en waren eerst gifgroen maar nu zijn ze idd zwart. heb daar geloof ik ook wel ergens een fotootje van

.

Jur K
19-08-2007, 22:35
deze

dcpixels
19-08-2007, 23:08
Foto's in Ahoy! ...de gezichten van de kinderen..

dcpixels
19-08-2007, 23:12
Wat opnames vanuit Capelle aan den IJssel

dcpixels
19-08-2007, 23:16
...of was dit 'de zet 'm tegen een Mast' rit ;)

Marcello
20-08-2007, 01:24
Michel Oprey reed met startnummer 86 en Jan Willem van der Flier met nummer 83, in de F355 Challenge.`

Correct. Dit is s/n 101850, bereden door v/der Flier

.

Marcello
20-08-2007, 01:30
De groene onderdelen zijn nu zwart gemaakt? Spiegels en velgen? Ik moet eerlijk gezegd wel toegeven dat zwart VEEEL mooier is. Wat een afschuwelijke kleur groen zeg! Dat vloekt echt met dat rood. Of is het nog steeds wel groen, maar valt dat op foto's niet zo op als op een modelauto??? Daar willen ze kleuren misschien nog wel eens overdrijven?

Dat gifgroen was ook niet echt voor de schoonheidsprijs, maar was wel handig om de auto te herkennen op het circuit in een veld vol Challenge auto's. Oprey had ook zo'n NL streep, maar dan met gele lampenkappen.

Wel leuk om nu zo'n auto gewoon op NL kenteken te zien rijden

Huijsje
20-08-2007, 11:57
Ow dat groen op die miniatuur is dan nog bescheiden! Wat een kleurtje zeg. Maar functioneel is het inderdaad wel. Al kan ik ook wel begrijpen dat de huidige eigenaar voor zwart heeft gekozen. Je wordt haast van de weg gehaald met van die fluoriserende kleurtjes aan je auto :)

.

Jur K
20-08-2007, 13:28
Op Autogespot staat nu ook een filmpje gemaakt bij Rotterdam Airport:
http://www.autogespot.com/index.php?id=464

.

Wim Racing
20-08-2007, 14:38
Sowieso fantastisch dat dit soort dingen opgezet worden, echt complimenten voor de mensen die hieraan meewerken en tijd/geld in stoppen, in 1 woord: super

Jur K
20-08-2007, 15:21
leuke foto's allemaal! Ik vond het ook leuk gedaan dat zelfs de bussen onder politie escorte naar ahoy en rotterdam werden begeleid. Ook het ritje door de hal van Ahoy vond ik echt super

nofear02
20-08-2007, 15:37
Ik wil toch nog wel graag even iets uitleggen, voor degenen die meededen en zich afgevraagd hebben welke malloot met een ferrari 328 op zaterdagmorgen een heel eind juist tégengesteld aan de stoet reed. Precies ook nog op een ongelooflijk smal polderweggetje waar je dus de hele tijd moest uitwijken...
Welnu, dat was ik. Dat was echter niet voor de lol ;); 's nachts had ik een e-mailtje van iemand gekregen die zijn dsr-camera tijdens het schoonmaken 's die nacht vakkundig gemold had.... :(. Dat vond ik nogal sneu dus ik belde hem om hem mijn Sony Alpha aan te bieden en te komen brengen. Het Rivium zou de volgende stop zijn, en daar zouden ze "zo'' zijn. Nou niet dus, want toen ik daar stond waren zij pas ergens in the middle of nowhere.
Ik ben toen dan maar 'nog een stukje' die proviciale weg opgereden vanaf Krimpen a/d IJssel maar halverwege kwamen de Ferrari's uit de polder zetten, en was hij er nog steeds niet. Dus wéér maar verder gereden en toen ben ik wel 50 f's tegengekomen. Allemaal handje opsteken, seinen met hun lichten, mensen die zaten te wijzen; je moet dáárheen, tuteren, en zelfs stoppen: ''welke rally doe jij nou??", "ben je verdwaald'', "hulp nodig?", ''je rijdt verkeerd hoor'', etc. Nee, ik reed echt lekker voor l#l daarzo :D. Niels als je nog eens wat weet :D :D. Afijn, helemaal aan het eind van de stoet kom ik hem eindelijk tegen. En toen weer het hele eind terug.... :D

Jur K
20-08-2007, 16:06
Tijdens het filmen op rotterdam was ik mee met de pers bus, een cameraman van tvrijnmond was daar ook bij en op de site van tvrijnmond vond ik nog het volgende: http://www.tvrijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=45773

iets daaronder zie je een link met filmpje ervan

250lm
20-08-2007, 16:20
Nee, ik reed echt lekker voor l#l daarzo :D. Niels als je nog eens wat weet :D :D. Afijn, helemaal aan het eind van de stoet kom ik hem eindelijk tegen. En toen weer het hele eind terug.... :D.

En mijn dank is weer groot! Anders had ik ook geen foto van Jotto kunnen maken ;) En die had jij dan niet gezien etc. en dus eigenlijk deed je het voor jezelf ;) Nee hoor ECHT SUPER GEWELDIG dat je me onderweg belde en het beschikbaar stellen van een zeer fatsoenlijke camera!!!! BEDANKT

mavanhaasteren
20-08-2007, 19:37
ik denk dat het niet echt stil is geweest in de ahoy met al die kleine/grote jongen

mavanhaasteren
20-08-2007, 19:51
en jij maar de hele tijd nee ik weet dat ik de andere kant op moet, en denken had ik nou toch maar anders gereden

Ik wil toch nog wel graag even iets uitleggen, voor degenen die meededen en zich afgevraagd hebben welke malloot met een ferrari 328 op zaterdagmorgen een heel eind juist tégengesteld aan de stoet reed. Precies ook nog op een ongelooflijk smal polderweggetje waar je dus de hele tijd moest uitwijken...Allemaal handje opsteken, seinen met hun lichten, mensen die zaten te wijzen; je moet dáárheen, tuteren, en zelfs stoppen: ''welke rally doe jij nou??", "ben je verdwaald'', "hulp nodig?", ''je rijdt verkeerd hoor'' En toen weer het hele eind terug.... :D.

.

zanti70
20-08-2007, 20:20
Goeie foto's allemaal mannen! Sorry dat ik nog niet gepost heb, maar heb nog geen tijd gehad om iets met de foto's te doen. Ik heb ze even snel bekeken, that's all. Ik probeer vanavond of morgen wel wat te uploaden.

@Vu, zo te zien ben je toch door de knieen gegaan. Heb je ook nog op de grond gelegen??? :D

Bob

.

RedmondialTCab
20-08-2007, 20:49
@Vu, zo te zien ben je toch door de knieen gegaan. Heb je ook nog op de grond gelegen??? :D
Bob

En ik heb nog wel naar zijn slijtplekken gevraagd op 16-hoven :D:D:

575 GTC
20-08-2007, 22:26
Hier zijn mijn foto's :

http://www.startje.be/display.php?qid=141731&alias=ferrarifoto

ik weet het ziet er zo niet echt netjes uit maar het gaat even niet anders
...

.

Huijsje
20-08-2007, 22:44
Hoezo ziet het er niet netjes uit? Vind dat je een mooi overzicht gemaakt hebt hoor! Ja, die foto's staan allemaal maar op een rijtje en je moet alle foto's los aanklikken, maar zo gaat het toch ook wel? Kom wel eens onhandigere overzichten tegen op internet. Vind vooral je foto's met die weerspiegelingen in het water erg goed gelukt

nofear02
20-08-2007, 22:57
En mijn dank is weer groot! Anders had ik ook geen foto van Jotto kunnen maken ;) En die had jij dan niet gezien etc. en dus eigenlijk deed je het voor jezelf ;) Nee hoor ECHT SUPER GEWELDIG dat je me onderweg belde en het beschikbaar stellen van een zeer fatsoenlijke camera!!!! BEDANKT!Jajajaja, t is al goed :D. Ik doe dat graag zoiets joh. Niks zo vervelend als dat je je al een tijd zit te verheugen op een leuke dag met veel fotograferen, je had er zelfs de route voor vóórgereden, om fotostekkies te zoeken en dan heb je ineens kapotte spullen. Baal-baal-baal. En dat is niet leuk op zo'n dag, dus hupsetee, die van mij maar even komen brengen, ik heb er toch 2. Graag gedaan.

Het is echter wel opgevallen want 's avonds toen de mensen weggingen, gaf ik een flyer aan één van de rijders en die zei: "was jij dat nou die verkeerd reed?" :o "eh....ja.... moest even ergens een camera brengen..." :D. pfff.

Afijn, je camera is vandaag al gelijk opgestuurd...! ;).

Reiben
20-08-2007, 23:33
Kheb er een hele tijd voor nodig gehad om alle foto's te bekijken! Maar het was duidelijk een zeer geslaagd evenement... Ik sta nu al te kijken naar al de Ferrari's bij elkaar en dan nog denken dat dat in vergelijking met Hockenheim peanuts zullen zijn. Ook top foto's iedereen

Greetz

Reiben

.

mtange
20-08-2007, 23:44
Bij mij heeft het ook even geduurd om alle foto's te bekijken, maar er zitten hele mooie tussen hoor!! Gelukkig ook foto's van Zestienhoven en onderweg, ik ben er namelijk alleen maar bij Ahoy bij geweest. Leuk om het allemaal terug te zien zo.
Ik zal van de week ook eens naar mijn foto's kijken of ik hier nog wat aan toe kan voegen, maar dat gaat moeilijk worden denk ik! :

Marcello
21-08-2007, 09:39
Hallo allemaal,

Hier een belangrijk bericht voor iedereen die hier foto's van de Doe een plezier rit heeft geplaatst of nog gaat plaatsen:

Heren…,

Ik kom “overal” foto’s tegen van de Doe een Plezier Rit. Dit is niet de bedoeling. De ouders hebben m.i. geen toestemming gegeven om hun kinderen op allerlei sites op Internet tegen te komen. Ik zou dit zeker niet willen.

Ik jullie willen verzoeken de foto’s voor jezelf te houden en eventuele foto’s die inmiddels zijn geplaatst te verwijderen en daarmee de privacy van met name de kinderen te respecteren. Dit is overigens ook tegen de afspraken in.

Groet,
Henk J. Brouwer

Henk heeft gelijk, dat was ik zelf ook even vergeten in alle opwinding.
Ik vraag Robert hierbij te helpen om alle foto's waarop kinderen herkenbaar zijn direct verwijderen.

Ik snap dat er ook fotografen zijn die gewoon zijn komen kijken en niet van die afspraak weten,
voor die mensen vraag ik bij deze ook graag alle medewerking.

met vriendelijke groet,
Marcello

nofear02
21-08-2007, 10:09
Marcel, Bob,

Geen enkel probleem, ik begrijp dit wel. Ben het er ook wel mee eens, de 'kinderen' horen in principe niet met hun gezicht op algemene sites, en zeker niet van foto's genomen door de officiële fcn-fotografen. Ten eerste uit privacy overwegingen. Ten tweede; als ik fcn was zou ik dat ook niet helemaal leuk vinden. Jij organiseert iets en vervolgens staan de foto's ergens ánders. Ik zal foto's waar kinderen duidelijk zichtbaar op staan van jou, bob, vu, cor, etc weghalen. Je mag evt Henk wel mailen dat ik dat volkomen begrijp en het zal doen. Bovendien wil ik natuurlijk totaal geen frictie met de fcn. 'Algemene' foto's van de auto's lijkt me geen probleem?

We gaan dit gewoon helemaal netjes doen/oplossen. Komt goed. K Heb het wel druk vandaag ff, k heb mensen op bezoek vandaag, geef me even een paar uur.

zanti70
21-08-2007, 11:30
Thanx Robert

dcpixels
21-08-2007, 12:16
Ik ben het helemaal met Dhr. Brouwer eens.
Gelukkig heb ik (buiten F-chat) alleen foto's rechtstreeks naar de F-rijders gestuurd met de intensie ze naar de kinderen/ouders te sturen.
Op mijn eigen website ga ik hier zeker rekening mee houden.
Bedankt voor jou bericht Marcello

nofear02
21-08-2007, 13:07
Hallo allemaal, ik heb toch al ff snel ernaar gekeken, t viel namelijk erg mee. Zó onwijs veel foto's met herkenbare kinderen waren er al niet gepost. Wat er nu nog staat zijn 'algemene' foto's van de wagens, en hier daar nog wel een auto met bestuurder en een kind, maar dan is het kind niet duidelijk zichtbaar door een in de weg zittende ruitewisser/petje op/zonnebril op/wazig/van de zijkant genomen, of nauwelijks zichtbaar door weerspiegeling van het voorruit, etc. Is er nog iets dat je vind dat dat ook weg moet, meld het mij even

Marcello
22-08-2007, 20:04
Grazie Roberto!

Ciao,
Marcell

nofear02
14-01-2008, 14:29
De boeken zijn uitgedeeld op de jaarvergadering. Ik heb er maar een glimp van gezien, maar ze zijn PRACHTIG! Alle fotografen tevreden met hun eigen werk? Er staan veeeeel foto's in zag ik. Zelfs een foto die ik gemaakt heb!, bij de uitgang van Airport Rotterdam. En ik sta er zelf ook nog in met mijn wagen; rij ik achter een hele colonne politie-motoren. Heb jij hem gemaakt Niels? of Vu? de grap was dat ik een aanloopje nam en mijn knipperlicht naar links alvast aandeed, alsof ik op die provinciale weg waar je maar 80 mocht, met flinke snelheid wel even die 20 motormuizen zou inhalen. Gewoon, om te kijken wat er dan zou gebeuren... :D. Nou durf ik wel wat, maar goed, dat leek me uiteindelijk toch iets te dol..:D. Niels en Vu schrokken zich echer wel even rot, die dachten: wat gaat ie nou doen??? is ie gek geworden??? :D. was t ook nog een doorgetrokken streep daar? dat weet ik eigenlijk niet meer...:D. Zou nog extra leuk geweest zijn. :D

Roger_L
14-01-2008, 14:36
Robert, vergeet je niet wat ? ;)

.

nofear02
14-01-2008, 14:58
Robert, vergeet je niet wat ? ;)Ohw ja!! natuurlijk! sorry Roger, niet aan gedacht. Ja we hebben allemaal (?, iedereen die op de jaarvergadering was?) een dvd gekregen van de rit! Hij zit nog in mijn tas, zal hem er gelijk ff uithalen. De voorkant is al mooi, dus ik neem aan dat de beelden van Roger als weer vanouds fantastisch goed zijn!

verdorie, helemaal vergeten; ik ga hem zsm bekijken! mensen hier die hem al gezien hebben?? hoe is ie

430 Scuderia
14-01-2008, 15:10
Ik heb hem gezien, hij is absoluut geweldig. Mooi beeld, ontelbare Ferrari's en blije kinderen. Ook een hoop soundchecks van alle aanwezig Ferrari's. Beetje jammer dat Bavo Galema steeds met zijn oor op de voorkant van de auto ging luisteren naar het motorgeluid. Ik geloof niet dat hij begrepen heeft waar de motor van de F430 schuilgaat. Maargoed, de film is ontzettend leuk, en ik vind het eveneens onwijs leuk dat ze die gratis weggaven. Toppertje, ik zou hem snel uit het folie halen als ik jou was Robert.

Niels

.

nofear02
19-01-2008, 00:47
Toppertje, ik zou hem snel uit het folie halen als ik jou was Robert. Nielsk heb hem gezien vanavond! Hij is prachtig Roger! Geweldig. Erg leuk. Nou heb ik dan ook een beetje de hele dag ''gezien''. Knap camera- en montagewerk! En de bijbehorende muziek is zoals gewoonlijk ook weer erg goed gekozen. Was erg leuk om naar te kijken. Zag een hoop bekenden! Cor, wat kom jij goed in beeld man met die auto van je! Zeker 2 of 3 x! En een leuk stukje met Dirk-jan, en Jan_K op het eind. Een stempelkaart kwijt, hoe kan dat nou joh :p. Hennie ook leuk in beeld, henk, bennie, louk, nou ja goed, teveel om op te noemen gewoon. Shots ''on board'' ook erg leuk. Klasse. Hier zit veel werk in zeg....pfoeh!

Heeft iedereen hem al gezien

mavanhaasteren
19-01-2008, 00:54
nee ik heb hem niet gezien maar mischien komt het ook omdat ik hem niet heb :D

.

Vivado Ferrari
19-01-2008, 12:19
Echt geweldig in elkaar gezet! Dat doe je goed Roger

RedmondialTCab
19-01-2008, 12:20
k heb hem gezien vanavond! Hij is prachtig Roger! Geweldig. Erg leuk. Nou heb ik dan ook een beetje de hele dag ''gezien''. Knap camera- en montagewerk! En de bijbehorende muziek is zoals gewoonlijk ook weer erg goed gekozen. Was erg leuk om naar te kijken. Zag een hoop bekenden! Cor, wat kom jij goed in beeld man met die auto van je! Zeker 2 of 3 x! En een leuk stukje met Dirk-jan, en Jan_K op het eind. Een stempelkaart kwijt, hoe kan dat nou joh :p. Hennie ook leuk in beeld, henk, bennie, louk, nou ja goed, teveel om op te noemen gewoon. Shots ''on board'' ook erg leuk. Klasse. Hier zit veel werk in zeg....pfoeh!

Heeft iedereen hem al gezien?

Gaaf he. Ik hem 'm donderdag bekeken!!!
Het is altijd weer leuk om die lachende kinderen te zien.

@ Roger : klasse. Ziet er wederom goed uit !

zanti70
19-01-2008, 22:22
Gaaf he. Ik hem 'm donderdag bekeken!!!
Het is altijd weer leuk om die lachende kinderen te zien.

@ Roger : klasse. Ziet er wederom goed uit !!

Hele grote +1 van mijn kant... TOP DVD!!!

En uiteraard Henk ook het allergrootste compliment voor weer een fantastisch fotoboek!

TOP heren

Roger_L
19-01-2008, 22:34
Hele grote +1 van mijn kant... TOP DVD!!!

En uiteraard Henk ook het allergrootste compliment voor weer een fantastisch fotoboek!

TOP heren!

Heren,

Allemaal bedankt voor de complimenten, daar doe je het immers voor ;)

@Bob ; er zaten ook 2 minuten film van jou in waardoor de film nog beter werd ;)

Je kunt op zo'n dag niet overal tegelijk zijn, er waren in totaal 3 filmers de hele dag in de weer, en toch waren er enkele momenten die ik graag had willen hebben, maar niet had. Gelukkig had Bob beelden onderweg geschoten (die in de polder waar ze allemaal door het beeld heen komen), en van iemand anders kreeg ik nog de 'on-board'-beelden. Dat waren kwalitatief ontzettend slechte beelden (gebibber en hele lage resolutie), maar door het naar zwart-wit te draaien en de indruk te wekken dat het home-video-beelden waren pasten ze toch weer; daar was juist mooi te zien hoe de hele van Brienenoord was afgesloten

nofear02
19-01-2008, 22:40
Heren, Allemaal bedankt voor de complimenten, daar doe je het immers voor ;)
...
daar was juist mooi te zien hoe de hele van Brienenoord was afgesloten.Tuurlijk Roger, ere wie ere toekomt. t is echt goed gedaan en heerlijk om naar te kijken.

Dat van die afgesloten weg was inderdaad fantastisch om te zien. Zo omhoog die Brienenoord op, links stond een motormuis alles tegen te houden, ik zat op mijn stoel en zat denkbeeldig gelijk gas te geven! :D. Heerlijk man: met een lekkere gang die brug op, geweldig! maar goed, een paar seconden daarna zag ik dat er ook weer gewoon een motoragent meereed op de Brienenoord :D. Maar het blijft een geweldig gezicht, en nou begrijp ik waarom iedereen daar zo over riep. Dat moet echt een heel speciaal gevoel gegeven hebben aan de rijders en de kinderen. Want dat WAS ook heel bijzonder. Heel goed dat je die beelden toch ook had.

Maar wat had jij dan nog graag gehad willen hebben

Roger_L
19-01-2008, 22:52
Maar wat had jij dan nog graag gehad willen hebben?

Die beelden van Bob, de Brienenoord en de rit onder de brandweer door.

bv tijdens Bob's beelden was ik in Waarder aan het filmen, nr 2 was aan het interviewen en nr 3 zat in de bus bij de ouders; op zo'n moment weet je dat het gebeurd, maar kom je simpelweg een camera tekort

dcpixels
20-01-2008, 01:32
Vandaag heeft Henk het boek, de DVD en een automagazine (met een artikel over de dag) bij mij langsgebracht.
Het boek is heel erg mooi samengesteld. Echt een mooi naslagwerk, met een overzicht van de dag. De DVD is heel knap gefilmd en gemonteerd. Wat een mooie filmbeelden zeg, met als middelpunt de kinderen, die zo hebben genoten van deze dag. Dat straalde deze film helemaal uit. Heel knap werk

RedmondialTCab
20-01-2008, 09:15
Het boek was ook schitterend!!
Ik moet er alleen een nieuwe kast voor maken..
Hij past nooit !!!!! :D:D:D:

dcpixels
20-01-2008, 14:17
Het boek was ook schitterend!!
Ik moet er alleen een nieuwe kast voor maken..
Hij past nooit !!!!! :D:D:D:D

Ja, ik moest ook eerst de eetkamertafel helemaal leegmaken, voor ik erin kon gaan bladeren :D

.

zanti70
21-01-2008, 22:46
Die beelden van Bob, de Brienenoord en de rit onder de brandweer door.

bv tijdens Bob's beelden was ik in Waarder aan het filmen, nr 2 was aan het interviewen en nr 3 zat in de bus bij de ouders; op zo'n moment weet je dat het gebeurd, maar kom je simpelweg een camera tekort.

Het is toch moeilijk op zo'n dag. Dingen zijn heel moeilijk in te plannen. Ook het fotograferen onderweg. Henk had ons allemaal op een bepaalde sectie ingedeeld (over voorwerk gesproken!!!) en op zich was hiermee het gehele traject gecovered. Alleen als er onderweg opstoppingen zijn, wat dus gebeurde, sta je dus te wachten en komen een hoop auto's vlak achter elkaar. Je kunt dan tussentijds bijna niet meer naar een volgende lokatie rijden, want dan wordt de kans weer groot dat je een hoop mist. Daarbij zijn de afstanden tijdens zo'n dag ook weer aanzienlijk en wordt het toch aardig racen om op tijd op de locaties waarop je ingedeeld bent aanwezig te zijn. Zo mis je inderdaad wel eens wat...

Mbt het videomateriaal... gelukkig had ik mijn statief bij me en kon ik de camera gewoon laten draaien. Speciaal een bochtje opgezocht uiteraard, zodat de auto's de camera in kwamen rijden en niet al te hard voorbij gingen. Blij dat je er wat aan had, Roger en leuk om terug te zien. In ieder geval een geweldig mooie film geworden.

Bob

.

nofear02
19-02-2008, 21:25
Heb eindelijk het boek ook! Werd vanmorgen persoonlijk afgegeven door Mevr Meinders (Marga) bij mij. Ge-wel-dig!! Het is mooi zeg! Ik sta er ook in met mijn wagen :D, leuk! Nu eens ACHTER een motormuis aan (meerdere zelfs), ipv andersom! :D. Staat ook een foto in die ik gemaakt heb. En mijn naam, vind ik toch leuk. Wat een dag was het hé. Super!

Ben toch blij dat ik jou 's ochtends mijn camera ben wezen brengen Niels! Goeie zaak