PDA

View Full Version : Ferrari: In de Ferrari- of auto-tijdschriften deze maand...

Pages : [1] 2 3

nofear02
31-07-2007, 15:27
Is er iemand die aan abonnement heeft op een F-tijdschrift, zoals cavallino of F-world? Of op een ander gewoon auto-blad? Ik zoek namelijk een tijdschrift-kenner...

Zou die persoon het leuk vinden 1x in de maand of 1x per 2 weken, de F-artikelen even te bespreken hier?? Vertel even waar de hoofdartikelen over gaan, of er mooie foto's bijstonden, opmerkelijke weetjes, of je het een goed artikel vond, etc. En heb je echt een spectaculaire uitgave in handen, dan zou je ons daar op opmerkzaam kunnen maken.

Voorbeeld: topgear nu met de 60 Celebrazioni special.

Mag natuurlijk ook met meerderen, in roulatie. Let op, het moet wel echt over Ferrari gaan, over andere merken, dat hoort hier niet. Meld je aub even

.

Vivado Ferrari
31-07-2007, 15:35
Er zijn vast meerdere members die ze lezen inderdaad, kunnen we lekker de artikeltjes bespreken. Goed idee Robert!
Ik heb geen abonnementen maar bestel ze bij www.autonetclassic.nl Echt een klasse winkel, perfecte service!
Dit zijn mijn vaste bladen....

250lm
31-07-2007, 20:43
Standaard Cavallino, Ferrari World (D), Ferrari Story, World in Red, Auto Italia (GB) allen via de winkel.

Abonnement op Gli Amici, clubblad van de Ferrari Club Genk, La Strada, Pininfarina News, Shell Venster, Autoweek (via vader)

Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld

nofear02
31-07-2007, 21:08
Standaard Cavallino, Ferrari World (D), Ferrari Story, World in Red, Auto Italia (GB) allen via de winkel.
Abonnement op Gli Amici, clubblad van de Ferrari Club Genk, La Strada, Pininfarina News, Shell Venster, Autoweek (via vader)
Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld.Ja Niels, ik zie het al hoor; jij bent echt DE F-tijdschriftenman hierzo van deze site :D! Achteraf had ik dat ook al wel kunnen weten eigenlijk, hoeveel jij er wel niet hebt thuis; un-be-lie-ve-ble. Vincent is er ook heel goed thuis in zie ik, maar jij hebt al de F-model van de week draad Vin. Ik hoop dus dat Niels ons af en toe eens wil vertellen wat er te lezen is. Hoeft helemaal geen uitputtend vergelijkend- warenonderzoek te zijn hoor :D. En zit je eens een maand krap in de tijd, ben je aan je tijdschriften nog niet toegekomen, dan selecteer je alleen maar ff 1 of 2, en neem je de volgende maand 2 andere. Als we maar plaatjes te zien krijgen, met een beetje info. En geef tips.

Dat geldt overigens voor iedereen hoor! Help elkaar. Ik zag bijv vandaag in de kiosk een magazine dat heette geloof ik rtl7grandprix of zoiets, en er stond op de cover ''uit de schatkamer van Enzo'', of zoiets. Nou bij deze dus.

Oh ja; heb dus eindelijk TopGear; de F-special gekocht vandaag! Dacht er de afgelopen dagen telkens aan als ik al weer thusi was of teug op de zaak. En bij de 1e 3 kiosken was het uitverkocht! Maar bij de 4e was het raak.

Lekker diiiiiiiik zeg. Wauw! Hebbes dus!

Vivado Ferrari
31-07-2007, 21:10
Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics

250lm
31-07-2007, 21:13
Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics?

Haal ze overal en nergens maar meestal wel van Ellen. Shell Venster is gewoon een blad van Shell en heeft af en toe wat over het Ferrari F1 team. Ik doe in principe alleen Nederlands en Engels, hoewel ik die Engelse voornamelijk 2e hands koop ivm nieuwprijzen van 10 euro

nofear02
31-07-2007, 21:20
Losse verkoop alles wat los en vast zit. Moet dit weekend ook even de grens over voor de Ferrarispecial van AutoWereld.Ik zit dit nog eens rustig terug te lezen, maar ik vind dit eigenlijk niet normaal hoor :D :D :D. 1e regel = 5, 2e = 6, = al 11 en dan nog wat losse bladen erbij?? zeg een stuk of 15 per maand??? :D. En dan gaat ie ook nog wat in t buitenland halen! :D :D. Prachtig! :D. Ik dacht vroeger dat je alleen Ferrari's had en dat sommigen mensen zo'n ding hadden en er zondagmiddag soms eens een stukje mee reden..:D. Nou weet ik dat F-hobby zó ontichelijk breeeeed en diiiiep is, ongelofelijk gewoon. Snap echt niet dat jullie allemaal nog gewoon een vriendin hebben ook :D.
RESPECT

250lm
31-07-2007, 21:26
Ik zit dit nog eens rustig terug te lezen, maar ik vind dit eigenlijk niet normaal hoor :D :D :D. 1e regel = 5, 2e = 6, = al 11 en dan nog wat losse bladen erbij?? zeg een stuk of 15 per maand??? :D. En dan gaat ie ook nog wat in t buitenland halen! :D :D. Prachtig! :D. Ik dacht vroeger dat je alleen Ferrari's had en dat sommigen mensen zo'n ding hadden en er zondagmiddag soms eens een stukje mee reden..:D. Nou weet ik dat F-hobby zó ontichelijk breeeeed en diiiiep is, ongelofelijk gewoon. Snap echt niet dat jullie allemaal nog gewoon een vriendin hebben ook :D.
RESPECT!

Even voor de goede orde: World in Red en Ferrari Story zijn nu jaarlijkse uitgaven. dan heb ik ook nog Meri Kits Ferrari specials. Zouden er 12 dacht ik komen maar das bij vijf of zes tot op heden gebleven. Ferrari World (D) is een kwartaalblad (Engelse heb ik ook compleet, maar die zijn na 38 stuks gestopt). Cavallino en Forza (die was ik nog vergeten) zijn tweemaandelijkse uitgaven. Alleen Auto Italia is maandelijks. La Strada om de drie maanden en Autoweek wekelijks maar die krijg ik in batches en bij vlagen. Koop verder alleen los als er een Ferrari artikel in staat ;)

Op dit moment doe ik er nog af en toe Prancing Horse, Ferrari en Ferrari Market Letter bij maar niet heel actief. Heb er wel behoorlijk wat van

nofear02
31-07-2007, 21:33
Kolere.....:D :D ! Prachtig!! Maar heb jij nou dan toevallig ook al dat artikel gezien in die rtl7magazine van nu? is t wat

250lm
31-07-2007, 21:34
Kolere.....:D :D ! Prachtig!! Maar heb jij nou dan toevallig ook al dat artikel gezien in die rtl7magazine van nu? is t wat?

Zag er wel ok uit, weet niet zeker of ik het ook al gelezen heb

Vivado Ferrari
31-07-2007, 21:44
Zag er wel ok uit, weet niet zeker of ik het ook al gelezen heb.

De man achter de Barron Racing Magazine, Mark Koense, maakt nu het RTLGP Magazine. Dus met de lay out zit het wel goed. Volgende maand komt er een Ferrari special in te staan.........:

Hugo
31-07-2007, 21:53
In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:

Cavallino (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Forza (compleet)
Ferrari World Deutschland (compleet)
Gli Amici (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Prancing Horse (redelijk compleet....iemand nummers te ruil/koop?)
+ nog diverse losse magazines van enkele clubs.

Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben.

Heren verzamelaars wat is voor jullie HET magazine? Voor mij op de 1e plaats Cavallino gevolgd door Prancing Horse.

Hug

250lm
31-07-2007, 22:00
Gli Amici omdat het compleet een geschiedenis is van Ferrari in NL. Sowieso zijn de eerste 10-15 nummers zeldzamer (maar wel betaalbaarder dan Cavallino)

Cavallino vanwege de zeldzaamheid

Vintage Ferrari magazine ivm met een nulnummer en een eerste nummer en daarna niet meer uitgegeven.

Ferrari World (GB) was altijd leuk en is het allemaal mee begonnen in mijn verzameling

[QUOTE=Hugo;9081]In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:

Cavallino (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Forza (compleet)
Ferrari World Deutschland (compleet)
Gli Amici (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Prancing Horse (redelijk compleet....iemand nummers te ruil/koop?)
+ nog diverse losse magazines van enkele clubs.

Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben.

Heren verzamelaars wat is voor jullie HET magazine? Voor mij op de 1e plaats Cavallino gevolgd door Prancing Horse.

Hugo[/QUOTE

nofear02
31-07-2007, 22:24
In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines: ... Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben. Hugo Nou, dat noem ik geen ''amateur'' hoor Hugo! Tsjeeeee! Weet je hoeveel ik er heb? 6 :D. Een paar Gli's, 2x die F-world nr 65 (daar staat onze advertentie in) en een Cavallino, gratis gehad uit de USA om te kijken voor advertenties. En dan vandaag er zelfs een gekocht; topgear. Ik heb in alle nauwelijks iets gelezen...:(

250lm
31-07-2007, 23:04
Laten we dan maar meteen beginnen met een makkelijke, want hier snap ik zelf weinig tot niets van.

De rechter is een oud nummer van NYT OM Biler Autocar (12 april 2007) wat ik bij een supermarkt vond, met daarin een artikel (4 pagina;s) over Ferrari in the movies. Leuke foto's va o.a. Ingrid Berman, Zsa Zsa Gabor en Paul Newman. Goed? geen idee! Leuk? Jazeker, ondanks bekende foto's toch niet vaak bij elkaar gepubliceerd! Verder nog ergens een fotootje van een gecrashte Veyron in Engeland en een test van de Lamo Gallardo Superleggera.

De linker (BIL Magasinet) ligt momenteel in Denemarken in de schappen en gaat over 60 jaar Ferrari (21 pagina's). Voornamelijk Engels materiaal met een beetje het standaard F40, 360 Modena, Enzo, Dino maar ook leuk met de 212 Export en de viering van 60 jaar op Fiorano

nofear02
31-07-2007, 23:33
Leuk Niels! Grappig man, in t deens. ik zie daar Sammy davis jr bij een 330 in 1965. pfieuw! dat is al 40 jaar geleden. die foto van zs zsa staat geloof ik nou ook in die topgear met de f-special? Heb jij enig idee wat Tillykke is?? Op de rechtbladzijde staat iets over de Copenhage Historic GrandPrix. Onze deense vrienden kenneth en ik-ben-ff-zijn-naam-kwijt gaan daar heen! Met 100 .eu flyers... :D, heb ik vorige week opgestuurd. Leuke plaatjes. Thnks!

Huijsje
01-08-2007, 00:34
Heb jij enig idee wat Tillykke is??

Even wat beter Googlen Robert! ;) Tillykke is het Deense woord voor VERJAARDAG. Hoe kan het eigenlijk ook anders met een dergelijke reportage eronder :

nofear02
01-08-2007, 00:37
Even wat beter Googlen Robert! ;) Tillykke is het Deense woord voor VERJAARDAG. Hoe kan het eigenlijk ook anders met een dergelijke reportage eronder :)A-ha!! grappig! goed gedaan Huijs

nofear02
02-08-2007, 14:51
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? :D. De f-special! erg mooi

ferrari-fan
23-08-2007, 16:09
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? :D. De f-special! erg mooi!bij die topgear is een artikel van dario bennuzi en Fxx dit hoort er bij [url]http://www.youtube.com/watch?v=QcEj2F24puQ[/url

FerrariFreaks
27-08-2007, 20:29
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? :D. De f-special! erg mooi!

he robert, was het lastig om deze te krijgen? Ik wilde krap 3 weken geleden de engelse versie bemachtigen toen ik aan de andere kan van de sloot was, maar in de UK lag daar toen al het nummer van september. Ik was ook meer benieuwd naar het vertaalwerk, want ik moet nog steeds een beetje wennen aan TopGear-magazine in NL. Vroeger kocht ik de engelse versie wel eens los in de winkel als er leuke dingen in stonden en dat had z'n charmes, maar de NL-versie heb ik nog maar 1 keer gekocht en je mag niet raden welke uitgave dat is geweest. Deze TopGear is sowieso leuk om te hebben met zo'n mooi logo op de voorkant, maar er vielen me een aantal kleine dingetjes op, waarvan ik dacht dat het niet helemaal goed vertaald was. En ik weet niet of het werkt om uit een populair iets als TopGear een slaatje te slaan door het simpelweg in het Nederlands te leveren. Een voorbeeld is die kop bovenaan de cover: Clarkson die zich te pletter rijdt door radio 4. Ik ken de engelse radio niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ze daar geen radio 4 hebben. Hij zal wel de engelse klassieker zender bedoeld hebben en TopGear-NL vertaalt dat als radio 4...... nogmaals, het engelse had zo z'n charmes... maar goed. Daar ging het eigenlijk niet om in deze thread en het hele Ferrari-artikel is al een genot om door te bladeren!!
Ik heb nog een paar uitgaven van de Nederlandse Michael Schumacher fanclub. Dat was geen vertaalwerk overigens, maar geheel eigen werk. Het aantal was totaal op 1 hand te tellen en toen is de club ook een stille dood gestorven volgens mij....
Verder zou ik eens diep moeten graven, want ik heb nog wel wat Duits materiaal liggen ergens volgens mij. kHoop het begin volgend jaar met de verhuizing wel tegen te komen ;-

nofear02
27-08-2007, 20:55
he robert, was het lastig om deze te krijgen? Ik wilde krap 3 weken geleden de engelse versie bemachtigen
...
wel wat Duits materiaal liggen ergens volgens mij. kHoop het begin volgend jaar met de verhuizing wel tegen te komen ;-)Ha die Edwin! Goed dat je even post, en je snijdt inderdaad wel iets aan: TopGear of J Clarkson , of F-tijdschriften/artikelen in breder verband gezien, vertalen, is het dan nog net zo leuk? Je hebt een puntje, maar ik denk dat dit een te grote kluif om er iets goeds over te zeggen. Want élke engelse tv-serie, documentaire, film, krant, en vooral; comedy, dus de beroemde engelse humor, is soms niet goed te vertalen. Ga maar na: Fawlty Towers is het mooist in het engels. Maar vertalers doen ongetwijfeld hun best, maar soms ís er niks beters van te maken. Moet je dan daarom dan maar niet TopGear in t nederlands uitbrengen? Ik denk dat dat een brug te ver is. Ongetwijfeld zijn vele vele (tien-)duizenden mensen blij met de nl-uitgave! Niet iedereen is immers thát good in english, en laten we wel wezen, in t nederlands leest het doorgaans wel ff lekkerder weg. En minder vermoeiend. Maar ik snap wel wat je bedoelt; en vooral die kop is ook wel een mooi voorbeeld; J Clarkson in engeland die naar radio 4 luistert in nederland?? Tsja, goed beschouwd slaat dat nergens op. Maar ik denk dat iedereen daar wel een beetje dóórheen kijkt/leest. De voldoening dat zo'n fijn/leuk/goed/vermaard blad/titel/programma er in het nederlands ís, zal overheersen. Dat een uitgave over M.Schumacher het niet haalt, zal denk ik ook niet komen vanwege de vertaling vanuit het Duits naar nl, dat het minder écht voelt of zoiets, maar meer dat wij nederlanders niet zó gek zijn van persoonsverheerlijking. Niet voor niets is hier het spreekwoord, 'doe maar gewoon dan doe je gek genoeg'. Een speciaal blad voor één man, hmmm.. dat werkt denk ik niet in Nl.
Overigens bleek die TopGear-nl uiteindelijk toch nog wel redelijk goed verkrijgbaar; bij de Bruna in ons winkelcentrum lagen er nog 4. Ik heb de dag erna er nog 2 gekocht, om weg te geven als prijsje van de puzzelrit van de Mast-tot-mast-rally (Lex/ Onno, hebben jullie hem al uit? :D)

Wel leuk om te lezen dat jij nog iets hebt, dat hier nog niet genoemd was; de M.S fanclub uitgave. Dat zal toch heel veel over Ferrari ook zijn gegaan.

In dat licht bezien; Niels heeft (ook) nog iets dat nog niet genoemd is volgens mij: uitgaven van de Ferrari Club Genk uit Belgie. En zo zijn er misschien nog wel meer uitgaven van clubs? Ik weet van Enrique (onze spaanse vriend van de Fclub Andalusie uit Marbella) dat hij voorzichtig begonnen is met een uitgave van/voor zijn club. En ongetwijfeld zullen de F-clubs van engeland en italie ook een uitgave hebben??

Iemand die daar iets van heeft?

250lm
28-08-2007, 16:14
Een speciaal blad voor één man, hmmm.. dat werkt denk ik niet in Nl.

mwoah, denk eens aan de Dutch Devil (Jos verstappen fanclub)

Wel leuk om te lezen dat jij nog iets hebt, dat hier nog niet genoemd was; de M.S fanclub uitgave. Dat zal toch heel veel over Ferrari ook zijn gegaan.

Niet leuk, nu moet ik weer op zoek naar iets wat ik nog niet heb ;) Maar een scannetje zou op prijs gesteld worden! :)

En zo zijn er misschien nog wel meer uitgaven van clubs?
Iemand die daar iets van heeft??

Uiteraard: Prancing horse (USA), Ferrari (GB), Scuderia (CH), Ferrari Club Belgio (B). Ik spaar alleen Engels- en Nederlandstalig. Er zijn er nog veel en veel meer. Kijk eens op www.Dacorsa.net voor een aantal plaatjes en series

nofear02
28-08-2007, 22:33
mwoah, denk eens aan de Dutch Devil (Jos verstappen fanclub)Touché Niels! Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Totaal niet aangedacht! Vele vele fans, en in de hoogtijdagen, een enorme fanclub! Ja, helemaal gelijk

nofear02
28-08-2007, 23:22
Zeg, plofte er vanmorgen weer een dikke envelop op de mat, ik denk: huh?? Krijg ik nou omdat ik in F-world een keer geadverteerd heb, dat blad voorlopig gratis of zo?? Wel leuk hoor! Pracht-blad! Vind het wel leuk om te krijgen!

nofear02
28-08-2007, 23:29
En deze is ook leuk! Met veel liefde en inzet op bescheiden wijze gemaakt.

nofear02
13-09-2007, 01:32
Zeg, waar zitten de tijdschriften-kenners/fanaten??? Is dit onderstaand tijdschrift oud of net nieuw? Het is nr 3 van 2007. Is dus eigenlijk juni/juli? staat een special in over Ferari 60 jaar. 17 pagina's. Best mooi. Met daarnaast nog 5 andere stukjes uit het verleden van Ferrari, op F1 gebied dan. Mooi Glossy blad, sjieke cover, goed gebonden, 114 blz. Prachtige foto's. Ook een artikel over de A1gp, en dingen over de motor GP. Staat ook op de cover bovenaan, zelfs le mans en champ car. Echt wel mooi. € 6,95.

Erikderaaf
13-09-2007, 08:08
ik heb nummer 2 van 2007, staat ook een stukje in over het verborgen archief van enzo ferrari

nofear02
13-09-2007, 08:17
ik heb nummer 2 van 2007, staat ook een stukje in over het verborgen archief van enzo ferrari.juist, die heb ik toen ook zien staan en dat is nog niet zo lang geleden (dus de bovenstaande is nieuw), dat is met een enigszins blauwe voorkant/letters dacht ik hé? vanaav wellicht ff de cover scannen en uploaden Erik?
Was dat stukje leuk over dat archief

Vivado Ferrari
15-09-2007, 15:59
Buiten de Forza en Ferrari World DE is deze F-Magazine dat ik maandelijks binnen krijg. Ferrari Club France.
In elk exemplaar rapportages van werelds mooiste Ferrari collecties. Dit maal de schitterende collectie van mode icoon, Ralph Lauren

250lm
15-09-2007, 16:23
Ja Robert,

Is de nieuwe. Check ook even Supercars nummer 3 met een F430 stukje. GTO heeft een halve pagina over de F430 Scuderia

Erikderaaf
15-09-2007, 18:00
juist, die heb ik toen ook zien staan en dat is nog niet zo lang geleden (dus de bovenstaande is nieuw), dat is met een enigszins blauwe voorkant/letters dacht ik hé? vanaav wellicht ff de cover scannen en uploaden Erik?
Was dat stukje leuk over dat archief?

Jazeker, alleen krijg ik die verrrrrr..... scanner niet aan de gang. aftands ding.... zal proberen of er een goede foto van te maken is...

Het topgear nummer is makkelijk na te bestellen. bedragje overmaken+ verzendkosten en weekje later binnen. genieten zeg :

nofear02
15-09-2007, 19:13
Ja Robert, Is de nieuwe. Check ook even Supercars nummer 3 met een F430 stukje. GTO heeft een halve pagina over de F430 Scuderia.
Buiten de Forza en Ferrari World DE is deze F-Magazine dat ik maandelijks binnen krijg. Ferrari Club France.
In elk exemplaar rapportages van werelds mooiste Ferrari collecties. Dit maal de schitterende collectie van mode icoon, Ralph Lauren.Ja t is lekker met jullie, zometeen word ik ook nog eens F-verslaafd; nou zie ik ineens weer allemaal mooie F-tijdschriften. Al lees ik er geen letter in, alleen de voorkanten zijn al mooi. Je wordt er zo hebberig van! :( :D.

Vinc; wat is de oplage van dat blad??? had je me dat niet eens eerder kunnen zeggen dat zoiets bestond :)??? f-chat.eu, france, franse sectie.... :o , duh-huh... :D :p

430driver
16-09-2007, 10:33
da's vor mij ook de reden dat ik niet meer zovaak van de F-tijdschriften koop:
puur vanwege dat éne model wat beschreven staat terwijl je de rest eigenlijk allemaal al weet. Nu moet het écht bijzonder zijn wil ik het kopen en ik kan je vertellen dat je na 16 jaar Ferrari Club al redelijk wat voor je kiezen hebt gehad en dat je erg verwend bent geraakt.
Maar tóch kriebelt het soms en koop je gewoon toch weer een blad hah

Tricky-design
14-10-2007, 17:30
Had ik al verteld dat ik met een beetje moeite eindelijk TOPGEAR heb bemachtigd?? :D. De f-special! erg mooi!

Heb dit blad toevallig van de week op mijn mat gekregen. Was opzoek naar wat ferrari stuff op Ebay en heb het blad daar voor een paar euro kunnen kopen. ZGAN :D

Had wel liever de engelse versie gehad, vind hem in het nederlands iets minder. Hou wel van die engelse humor :

enzotje
14-10-2007, 21:29
Ik heb eens ferrari models gekocht om de uitgebreide reportage te hebben van de enzo en ferrari club heb ik gekocht onderander voor de reportage over Jean-pierre Slavic omdat hij echt een zeer mooie collectie heeft van echte ferrari's

Vivado Ferrari
15-10-2007, 00:24
Ik heb eens ferrari models gekocht om de uitgebreide reportage te hebben van de enzo en ferrari club heb ik gekocht onderander voor de reportage over Jean-pierre Slavic omdat hij echt een zeer mooie collectie heeft van echte ferrari's .

Die Collectie van Slavic vond ik ook super. Dat gaf mij voldoende inspiratie om mijn vitrine kasten, voor mijn 1/43 Collectie, van een zwart achtergrond te voorzien. Mooie bladen Enzotje!:

ferrari-fan
19-10-2007, 18:54
deze boek heeft mijn vader gekocht toen hij voor zijn werk in luxembourg was
deze is een franse met de nieuwe enzo en de 430 Scuderi

enzotje
19-10-2007, 20:07
mooi tijdschrift heb ik nog niet zien liggen in de rekken. Nieuwe enzo? Wanneer komt hij wel uit? Dat is het eerste dat ik er van hoor

Reiben
20-10-2007, 15:59
mooi tijdschrift heb ik nog niet zien liggen in de rekken. Nieuwe enzo? Wanneer komt hij wel uit? Dat is het eerste dat ik er van hoor .

Het gaat volgens mij over het Millechilli project, aangezien er daar bovenaan "1000 kg" staat

Greetz

Reibe

246Dino
26-10-2007, 12:07
Gisteren in de boekhandel geweest en daar een heel mooi tijdschrift (boek) gekocht dat is uitgegeven door de uitgevers van Octane en EVO.
De titel is 60 years of Ferrari Supercars.
Hierin oa 275 GTB reborn, 288 GTO Evoluzione, 612 full road test, 599 GTB vs 550 en Nick Mason's Ferrari's.
Het boek is 258 pagina's en kost €17,90

Vivado Ferrari
26-10-2007, 18:03
Gisteren in de boekhandel geweest en daar een heel mooi tijdschrift (boek) gekocht dat is uitgegeven door de uitgevers van Octane en EVO.
De titel is 60 years of Ferrari Supercars.
Hierin oa 275 GTB reborn, 288 GTO Evoluzione, 612 full road test, 599 GTB vs 550 en Nick Mason's Ferrari's.
Het boek is 258 pagina's en kost €17,90.

Welke boekhandel was dat??

246Dino
26-10-2007, 22:08
Welke boekhandel was dat???

Was bij boekhandel Broekhuis hier in Hengelo en lag daar tussen de autotijdschriften.
Ik denk dat elke goed gesorteerde tijdschriftenhandel dit boek wel heeft.
Kijk maar eens rond bij jouw in de buurt dan denk dat je het boek wel vindt

246Dino
27-10-2007, 10:34
Hier even een foto van de voorkant van het blad dan weet je waar je naar kijken moet

Vivado Ferrari
27-10-2007, 10:52
Hier even een foto van de voorkant van het blad dan weet je waar je naar kijken moet.

Perfekt! Thanks

mavanhaasteren
27-10-2007, 11:09
mooi boek
heb je toevallig ook een isdn nummer dat maakt het zoeken nog makelijke

Vivado Ferrari
27-10-2007, 12:41
Hier in Hoorn is ie in iedergeval niet te koop. Ik ben even de stad rond gegaan, maar nergens:

246Dino
27-10-2007, 13:18
mooi boek
heb je toevallig ook een isdn nummer dat maakt het zoeken nog makelijker

ISBN nummer is 1-906372-02-0.
Succes met zoeken

enzotje
28-10-2007, 15:46
Ziet er zeer belovend uit :

Vivado Ferrari
28-10-2007, 19:32
ISBN nummer is 1-906372-02-0.
Succes met zoeken.

Ik heb het al geregeld met mijn Ferrari tijdschriften leverancier Autonet carbooks;) Deze week heb ik 'm huis:

Vivado Ferrari
02-11-2007, 19:12
Ik heb het al geregeld met mij Ferrari tijdschriften leverancier Autonet carbooks;) Deze week heb ik 'm huis:)

Binnen! Leuk verzamelwerk van Octane en EVO Magazine! Leuke verhalen en foto's. Onder andere van de Ferrari 308 Michelotto met Pioneer livery. Blijft een mooie machine!
Een aanrader

nofear02
16-11-2007, 20:06
kennen jullie dit?? : http://www.autoentuning.nl/

Vivado Ferrari
16-11-2007, 20:10
kennen jullie dit?? : http://www.autoentuning.nl/

Behalve de achtergrond op de site, wat heeft dit met Ferrari te maken;

nofear02
16-11-2007, 20:57
Behalve de achtergrond op de site, wat heeft dit met Ferrari te maken;)Vanwege die foto op de site; ik dacht dat dat blad ook ferrari's behandelde?? JWA leest het dacht ik

mavanhaasteren
16-11-2007, 22:22
het is een blad dat zich voornamelijk richt op het tunen van auto'

mavanhaasteren
18-11-2007, 21:47
hier een mooi stukje uit de autovisie van 25-11-0

nofear02
18-11-2007, 22:49
hier een mooi stukje uit de autovisie van 25-11-07Prachtig marcel!! thnx

mavanhaasteren
19-11-2007, 00:03
en hier nog een stukje uit Topgear Magazin NL van Oktober 200

Vivado Ferrari
25-11-2007, 23:22
De nieuwe Ferrari Club France is uit

246Dino
29-11-2007, 14:51
De nieuwe Ferrari world (nr.67) is uit met oa. 212 export berlinetta Vignale, 430 scuderia en een verslag van de Tour auto 2007

Vivado Ferrari
11-12-2007, 15:57
De nieuwe Ferrari world (nr.67) is uit met oa. 212 export berlinetta Vignale, 430 scuderia en een verslag van de Tour auto 2007.

Ook in de Ferrari World 67 een verslag van de Ferrari Racing Days op Hockenheim.
In de nieuwe Forza o.a. een review van de Enzo....

250lm
15-12-2007, 15:21
Artikel F430 Scuderia in de GTO, Lancia Stratos in de Oschatbare Klassieker van deze maand
F40 vs 959 in de Classic and Sportsca

milko
17-12-2007, 18:22
La strada magazine wordt deze maand gewijd aan 60 jaar Ferrari.
O.a. een bruine 365 gt4 2+2 ( ik schijn de eigenaar te kennen????)
voorproefje op hun sit

308ROB
17-12-2007, 19:09
Milko, la strada ziet er goed uit vooral over een 365 2+2 :D
ik hoop dat het goed geschreven is.
vindt het hartstikke leuk voor je dat jij en je wagen er in staan :)
Rob

nofear02
17-12-2007, 19:15
La strada magazine wordt deze maand gewijd aan 60 jaar Ferrari.
O.a. een bruine 365 gt4 2+2 ( ik schijn de eigenaar te kennen????)
voorproefje op hun sitewoow! klinkt goed!! ik ben benieuwd, dat moet ik lezen. kan je dat magazine gewoon kopen?

milko
17-12-2007, 22:20
ja

Erikderaaf
24-12-2007, 20:10
In het decembernummer van GTO staat een stukje over de scuderia. Heb het nog niet gelezen maar toen ik door de boekhandel liep viel de voorkant me nogal op :)

[img]http://www.autoweek.nl/images/294/8/cc986e110eecdd5d7237bb8a1f379758.jpg[/img

250lm
25-12-2007, 10:56
Januari nummer Onschatbare Klassieker heeft een leuk artikel over de Dayton

Lars T.
25-12-2007, 18:47
Ik hoop dat deze post een beetje in deze thread past, maar om er extra een voor te starten leek me ook een beethe overdreven:

Een tip van Peter (Bigodino) bracht me op de website van het Amerikaanse sportwagentijdschrift "Road & Track". Gaat weliswaar niet exclusief over Ferrari, maar toch wel regelmatig en verder ook over leuke andere snelle wagens. Tot nu toe niets nieuws onder de zon, maar kijk dan eens naar de prijs voor een abbonnement:

2 jaar (24 nummers) voor slechts 32 Dollar!!! (dat is dan inclusief verzendkosten naar Europa). Oftwel slechts iets meer dan een Euro per nummer! Niet te geloven? (had ik zelf ook eerst moeite mee). Kijk dan hier:

www.roadandtrack.com en vervolgens rechts bovenin op subscription services. De klik op "print subscription" voert dan naar deze link:

https://www.neodata.com/hfmus/road/print_subs.shtml

En daar kun je dan met je creditcard bestellen en betalen.

Wellicht ook interessant voor jullie?

Ciao,

Lars T

nofear02
26-12-2007, 10:53
Een tip van Peter (Bigodino) bracht me op de website van het Amerikaanse sportwagentijdschrift "Road & Track". ...En daar kun je dan met je creditcard bestellen en betalen. Wellicht ook interessant voor jullie? Ciao, Lars T.Tuurlijk Lars; daar is deze site mede voor: elkaar tippen! Dank voor de info. Met zijn allen weten we veel.

Weet iemand ook hoe het nou zit met een abonnement op het amerikaanse Cavallino? Prijzen, aanmelding, hoe te betalen, hoeveel nummers per jaar, etc

250lm
26-12-2007, 11:22
Sterker nog, erg goede tip want ik heb het meteen maar gedaan ;

nofear02
26-12-2007, 11:25
Sterker nog, erg goede tip want ik heb het meteen maar gedaan ;)Jij bent gek man...!. :D : jouw F-kamer puilt uit van de F-tijdschriften, boeken, ordners, knipsels enz enz! Waar laat je t allemaal???? :

246Dino
26-12-2007, 11:57
Tuurlijk Lars; daar is deze site mede voor: elkaar tippen! Dank voor de info. Met zijn allen weten we veel.

Weet iemand ook hoe het nou zit met een abonnement op het amerikaanse Cavallino? Prijzen, aanmelding, hoe te betalen, hoeveel nummers per jaar, etc.

Gewoon even kijken op hun site (www.cavallino.com), formulier downloaden en uitprinten.
Persoonlijke gegevens invullen en gegevens van de creditcard en opsturen maar.
Voor 1 jaar $ 70 en voor 2 jaar $ 133, dit is inclusief verzendkosten.
Je krijgt een bevestiginsbrief van Cavallino.
Heb het ook pas gedaan, verwacht zeer binnenkort het eerste nummer.
6 nummer per jaar

250lm
26-12-2007, 12:11
Jij bent gek man...!. :D : jouw F-kamer puilt uit van de F-tijdschriften, boeken, ordners, knipsels enz enz! Waar laat je t allemaal???? :D

Eh, Car and Driver heeft precies dezelfde aanbieding, so guess what?? ;

Lars T.
26-12-2007, 13:10
Eh, Car and Driver heeft precies dezelfde aanbieding, so guess what?? ;)

Haha Niels, jij bent onverbeterlijk

nofear02
26-12-2007, 13:21
Eh, Car and Driver heeft precies dezelfde aanbieding, so guess what?? ;)So guess what??; jij bent totaal geschift! :D :D :

fermarc
27-12-2007, 16:56
Gewoon even kijken op hun site (www.cavallino.com), formulier downloaden en uitprinten.
Persoonlijke gegevens invullen en gegevens van de creditcard en opsturen maar.
Voor 1 jaar $ 70 en voor 2 jaar $ 133, dit is inclusief verzendkosten.
Je krijgt een bevestiginsbrief van Cavallino.
Heb het ook pas gedaan, verwacht zeer binnenkort het eerste nummer.
6 nummer per jaar.

heb je dit formulier opgestuurt per post of per mail

246Dino
27-12-2007, 16:57
heb je dit formulier opgestuurt per post of per mail.

Heb het formulier gewoon op de post gedaan

fermarc
27-12-2007, 17:05
heb een nieuwe tijdschrift van AUTOMOILES classiques staat over de F430 in.
en een mooi tekening illustatie vanaf 1947 tem 2007 speciaal tog wel een 28 blz.
Iets over 250 Europa GT 56 en over de afdeling CLASSICHE in maranello.

alles in het fran

Vivado Ferrari
28-12-2007, 15:36
La Strada Magazine nr 4/07 december 2007-maart 2008. Met daarin een leuk stuk over de Ferrari 365 GT/4 van Milko. Leuk artikel Milko!:)
[url]www.lastradamagazine.nl[/url

Lars T.
29-12-2007, 12:10
Heb het formulier gewoon op de post gedaan.

Ik heb dit formulier aan Cavallino gefaxt en dat werkte ook prima. Gaat sneller en bespaart weer een wandeling naar de brievenbus :-)

Ciao,

Lars T

mavanhaasteren
25-01-2008, 08:08
kwam een mooi stukje tegen in de Formule 1 blad van deze maan

Vivado Ferrari
01-02-2008, 17:45
Deze maand;
RTLGP magazine, met een leuke rapportage over de Ferrari 512 BBLM en alle ins en outs over F1 en andere auto/motorsporten......

Ferrari Club France, met als hoofdthema 60 jaar Ferrari en een stuk over Enzo Ferrari...

DJ Dirk
04-02-2008, 20:42
daarstraks opgepikt

de nieuwe Ferrari Club France
in de nieuwe Octane staat een artikel van een 250 MM (s/n 0310MM)
& nog van EssaiAuto: Special Ferrari (fevrier/mars2008) un numéro de collection pour €8,5 avec nonante-huit pages
veel oud spul in dit nr, serieus aantal pg's over de F40 & ook 30

Vivado Ferrari
07-02-2008, 17:16
[url]www.forza-mag.com[/url

DJ Dirk
10-02-2008, 14:39
gisteren de Ferrari Story 2007 opgepik

DJ Dirk
12-02-2008, 18:42
jaarboek World In Red 2007 ondertussen ook binne

Erikderaaf
17-02-2008, 22:44
Leuk tijdschrift in de hand gedrukt gekregen, staat een mooi stukje over de Daytona in.
En sinds kort een printer-scanner alles in één apparaat dus maar eens aan het werk gegaan

Erikderaaf
17-02-2008, 22:46
deel

nofear02
17-02-2008, 23:16
Dzjiiiieeee-haaa! wat een ding! Fantastisch artikel Erik. Goed apparaat van jou, was de koop helemaal waard ! :D. Helemaal gelezen. Ik krijg steeds meer respect voor dat ding. Ik begon hem al steeds mooier te vinden, is toch een beetje het race-bloed in me, gas?; ''step on it!". Klopt helemaal want ik lees in het artikel: krachtig, ruig, aggressief. Weet ik gelijk waaróm ik hem zo mooi vind. Al van de modellen van Vivado, en erik, en vandaag met alle modellen van pasmaar er nog eens overheen! Wat een ding! Super

246Dino
29-02-2008, 18:54
Vandaag de nieuwe Ferrariworld gekocht.
Hier in staat ook een bericht over Ferrari's op de Techno Classica in Essen.
Hier zal Eberlein samen met de mensen van Ferrari de stand van Ferrari Classiche inrichten met als thema 30 jaar Daytona met oa 3 Daytona's (dichte, spider en een Competizione)
Ook zal er de nieuwe 612 Scaglietti staan die volgende week in Geneve zijn debuut maakt..
Voor wie de Techno Classica niet kent, dit is de grootste klassieker beurs van Europa met heel veel auto's maar ook veel stands met boeken, modellen, folders en memorablia.

nofear02
01-03-2008, 00:08
Ja, kreeg hem vandaag in de bus! Wat een mooi blad is het toch! Moet je nou die cover is zien. Pôôôôhhhh..... mooi hé?

Staat ook een stukje in over Termine; evenementen. Kom ik nog op terug.

.

Vivado Ferrari
02-03-2008, 09:42
Ook ik heb, via Autonet, de FerrariWorld gisteren binnengekregen samen met het blad van de Ferrari Club Italia. Dit jubileumnummer (20 Jaar) laat een leuke serie foto's zien van de afgelopen 20 jaar van de Club en natuurlijk verslagen van diverse treffen en race evenementen.........
(en er zat een F-Chat Flyer in de envelop!:))

nofear02
02-03-2008, 16:11
.... via Autonet, de FerrariWorld gisteren binnengekregen samen met ......en er zat een F-Chat Flyer in de envelop! :))Oh ja?? :D :D

Vivado Ferrari
17-03-2008, 17:15
Ook uitgekomen.....Forza magazine nr85

250lm
17-03-2008, 22:57
IN de GTO van deze maand een artikel over Alwin Hietbrink. Voor wie dit niets zegt, kan ik maar een ding zeggen: kopen en lezen! :)

nofear02
24-03-2008, 12:13
In de autovisie een interview met Paul Frére. (ook nog: een reportage over de geboorte van een lambo 650)

.

mavanhaasteren
03-04-2008, 22:55
ik ben effe aan het scannen gegaan en heb wat oudere artikelen ingescand
en nu voor jullie online gezet (zie link)
ik zal ze niet hier neer zetten omdat het gaat over meer dan 80 afbeeldingen :D

http://good-times.webshots.com/album/562982219yDgqFH

Nuvolari
04-04-2008, 00:38
Wat is Autopodium voor een blad?

Edwin

mavanhaasteren
04-04-2008, 08:29
Wat is Autopodium voor een blad?

Edwin

uhhhhhhhhhh weet ik niet geheel meer heb alleen de stukken over ferrari bewaard.
dus ik kan je vertellen dat het over auto's gaat ;)

Vivado Ferrari
18-05-2008, 20:18
V/d week de nieuwe Forza binnengekregen......
www.forza-mag.com

246Dino
30-05-2008, 10:58
Ferrari World nummer 69 is uit
In dit nummer o.a. 40 jaar Daytona, India tour, Fia GT, Ferrari horloges en als aparte bijlage een overzicht van de hedendaagse prijzen van Ferrari's vanaf de 275 t/m de Testarossa.

mavanhaasteren
30-05-2008, 15:15
...
en als aparte bijlage een overzicht van de hedendaagse prijzen van Ferrari's vanaf de 275 t/m de Testarossa.

mischien leuk om die hier bij te voegen

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1584&highlight=prijzen

nofear02
30-05-2008, 16:43
Ferrari World nummer 69 is uit
In dit nummer o.a. 40 jaar Daytona, India tour, Fia GT, Ferrari horloges en als aparte bijlage een overzicht van de hedendaagse prijzen van Ferrari's vanaf de 275 t/m de Testarossa.Prachtig, k heb hem ook net binnen. Elke maand weer mooi.

246Dino
16-06-2008, 17:16
Het is dan wel geen specifiek Ferrari tijdschrift maar deze maand in het Duitse MotorKlassik (das oldtimermagazin) wel een paar leuke artikelen.
Een verslag van de veiling van RMauctions iin Maranello, een reportage over de 365 GTB/4 met kaufberatung, info over de Mondial 3.2 QV Cabriolet met kaufberatung en een kleine terugblik van artikelen uit oude nummers van Auto, Motor und Sport over Ferrari's met minder als 12 Cylinders.

nofear02
16-06-2008, 20:53
.... een reportage over de 365 GTB/4 met kaufberatung, info over de Mondial 3.2 QV Cabriolet met kaufberatung......Milko!! :)

Vivado Ferrari
16-06-2008, 21:28
Forza magazine #87August

246Dino
19-06-2008, 17:04
Vandaag de nieuwe Cavallino binnengekregen met hierin o.a. een bericht over de 400 Superamerica coupe Pininfarina (s/n 2407), ook over de 166 Inter (s/n 029S) in bezit van een Nederlander en een repotage over het F1 debuut van Ferrari in 1948 (Grand Prix of Valentino in Turijn) met mooie oude foto's.

Johannus
03-07-2008, 12:39
Zojuist valt de nieuwe Gli Amici door de brievenbus, nummer 101.

Weer veel te lezen over de evenementen die de afgelopen tijd door de FCN zijn georganiseerd.

Hierin o.a. verslalg van de rijvaardigheidstraining op Zandvoort, de Drie Provincienrit, De Coasts & Castles Tour en natuurlijk Viva Italia op Assen.

Tot slot viel mijn oog nog op een niet geheel onbekende naam in de begunstigerslijst, ene M. Tange heeft zich zo te zien aangemeld :D

modena82
03-07-2008, 13:25
Fantastisch !! Kan niet wachten tot ik hem opgehaald !!

Blijft een leuk blad, Nederlandstalig en vind Ferrari's met een Nl-kenteken altijd erg fijn om te zien (ook op de foto :))

Dino2400
18-07-2008, 18:03
In de nieuwe AUTOVISIE (uitgave 15) staat een uitgebreide reportage van de nieuwe California. Veel detailfoto's van de nieuwe uit Maranello.

250lm
18-07-2008, 19:48
Tot slot viel mijn oog nog op een niet geheel onbekende naam in de begunstigerslijst, ene M. Tange heeft zich zo te zien aangemeld :D

Jammer dat je dan de fotograaf van de Rijvaardigheidstraining niet hebt opgemerkt ;)

mtange
18-07-2008, 22:24
Inderdaad Johan, heb me eindelijk ook als begunstiger aangemeld bij de FCN. Zo kon ik eindelijk eens de mooie foto's van Niels bekijken van de rijvaardigheidstraining! ;)
Zag er van Hugo ook weer een aantal mooie platen instaan.

Johannus
26-07-2008, 13:56
Jammer dat je dan de fotograaf van de Rijvaardigheidstraining niet hebt opgemerkt ;)

Had ik wel opgemerkt, maar expres niet gezegd omdat jij die andere nieuwe begunstiger niet hebt opgemerkt ;)

246Dino
01-08-2008, 18:59
Afgelopen week bij de plaatselijke boek/tijdschriftenhandel hier in Hengelo het volgende boek/tijdschrift gekocht.
Italian dream cars (260 pagina's) van de uitgevers van het engelse blad Classic & Sports Cars.
Gaat dan wel niet alleen over Ferrari's (wel veel) maar ook over andere Italiaanse exoten.
Is eigenlijk een bundeling van artikelen die de afgelopen jaren in dit blad hebben gestaan.
De Ferrari's die er onder andere in staan zijn: 250 GTO, 250 Europa, 166 MM, 365GTS/4 Nart Spyder, F40, F50 en de V8 met middenmotor (van 308 t/m 360).
Ook nog een artikel over de ATS 2500 GT die is gebouwd door een aantal mensen die bij Ferrari zijn weggaan, dit is de eerste Italiaanse sportwagen met een middenmotor, en wat een beauty van een auto.

Dino2400
01-08-2008, 22:04
De nieuwe Forza is uit. Daarin aandacht o.a. voor Le Mans (RISI) en een "uber" F430 van een bekende duitse Tuner...

fermarc
02-08-2008, 23:32
Na eerdere berichten dat ferrari club france niet meer zou verschijnen dan toch nr16 ligt in de winkels.

Dit zou spijtig zijn want het is een mooie tijdschriften.

De inhoud gaat nu over de nieuw California - 250 gt california - over f1 2008 - 250 gto enz.

thes weer in orde.

250lm
03-08-2008, 00:49
De nieuwe Forza is uit. Daarin aandacht o.a. voor Le Mans (RISI) en een "uber" F430 van een bekende duitse Tuner...

Heb je al gezien wie het artikel van de 208 heeft geschreven? :)

Dino2400
03-08-2008, 09:49
Heb je al gezien wie het artikel van de 208 heeft geschreven? :)

Haaa, niet te geloven! Nee,was me nog niet opgevallen,haha! Die Wouter, gaat ie naast het fotograferen een carriere beginnen als reporter! Leuk man!

Dino2400
03-08-2008, 09:53
Na eerdere berichten dat ferrari club france niet meer zou verschijnen dan toch nr16 ligt in de winkels.

Gelukkig maar! Dit zijn inderdaad fraaie tijdschriften! Binnekort Ellen maar weer eens bellen dus...

Vivado Ferrari
03-08-2008, 18:22
Gelukkig maar! Dit zijn inderdaad fraaie tijdschriften! Binnekort Ellen maar weer eens bellen dus...

Die van mij is al onderweg!:)

nofear02
19-08-2008, 12:45
Vanmorgen in een flits gezien in de supermarkt (maar had me handen vol en geen tijd); ''autoreview'' of zoiets, met de nieuwe F-California op de cover!

246Dino
19-08-2008, 20:39
Vandaag Cavallino nr.166 in de bus gekregen met daarin oa. over de 250 TR (0752TR) en over de coureur E.D. Martin geschreven door Willem Oosthoek.

enzotje
21-08-2008, 14:18
prachtige cover foto allesinds dat belooft ;)

News
27-08-2008, 15:33
In de nieuwe AutoWeek zetten we de spraakmakende BMW X6 tegenover de Porsche Cayenne en er is een test tussen drie rasechte campingkarren: de Mazda 5, Opel Zafira en de Volkswagen Caddy Combi – alle zevenzitters. Verder maken we de eerste meters met de nieuwe Ford Fiesta, verkennen we per Rolls-Royce het parcours van de Dakar-rally nieuwe-stijl en maken we uitgebreid kennis met de nieuwe Ferrari California. In het Journaal tonen we alvast de nieuwe Honda Civic die over twee jaar ten tonele verschijnt.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1718866/73/rss/AutoWeek_Journaal_week_35.html)

mtange
27-08-2008, 16:04
In de nieuwe Autovisie een test tussen de Ferrari 599 GTB Fiorano en de Lamborghini Murciélago LP640.

En ook een interessante koopwijzer deze week, een Ferrari voor een kwart van de nieuwprijs.

.

Johannus
27-08-2008, 17:04
zouden dat de 599 en lp640 zijn van een bekende eigenaar uit heeze? welke ook al door petrolhead getest zijn? Lijkt er namelijk wel op...

mtange
27-08-2008, 19:24
zouden dat de 599 en lp640 zijn van een bekende eigenaar uit heeze? welke ook al door petrolhead getest zijn? Lijkt er namelijk wel op...
Denk het niet hoor, dit zijn waarschijnlijk gewoon (demo) auto's van de fabriek.
Lamborghini staat ook op Italiaans kenteken.

Michele
27-08-2008, 21:40
En ook een interessante koopwijzer deze week, een Ferrari voor een kwart van de nieuwprijs.
.

Kwart van de nieuwprijs??? Hm, 25.000 euro van een ton, of 125.000 van 5 ton?? Het eerste bedrag lukt nog wel met wat fanatiek bezuinigen en het te koop zetten van alles wat ik bezit...

Johannus
27-08-2008, 21:44
Denk het niet hoor, dit zijn waarschijnlijk gewoon (demo) auto's van de fabriek.
Lamborghini staat ook op Italiaans kenteken.

Nee, dat zullen dan inderdaad wel demo's zijn, kon het kenteken niet goed zien, leek luxemburg op het plaatje en ik weet dat hij beide auto's heeft en de witte lambo ook met luxemburgse platen en omdat ook petrolhead ze al van hem getest hadden, dacht ik dat dat misschien zou kunnen...

nofear02
28-08-2008, 00:31
Kwart van de nieuwprijs??? Hm, 25.000 euro van een ton, of 125.000 van 5 ton?? Het eerste bedrag lukt nog wel met wat fanatiek bezuinigen en het te koop zetten van alles wat ik bezit...Tsja, dat zou ik nou ook eens graag doen. Als je niet erg rijk bent en het geld niet contant (over)hebt, dan toch gewoon ooit eens vrijwel ALLES verkopen wat je bezit, zeker als je een eigen bedrijf hebt, en er iets fantastisch meedoen. Nou is een 2e hands buro, telefoon, ordner, computer, auto, etc allemaal niks waard, maar t zal toch nog wel oplopen alles bij elkaar. Debiteuren, je panden, heel de troep, alles te gelde maken en een 2e hands 355 + 360 + een 430 halen (dan kan je nog eens een beetje vergelijken :) ). Maar ja, dat doe je vrijwel gewoon niet, zeker niet als je een zaak hebt opgebouwd en dat dat je bestaan is en je moet ook ergens wonen, etc. En mensen met een gezin, je hebt kinderen, je wil ervoor zorgen, etc. En je moet wel je hersens blijven gebruiken. Toch denk ik er wel eens aan... <zucht>. Ik zal niet zeggen dat ik het nooit zal doen (!). t is dat jij het noemt Michiel. Droom-droom-droom. En nog maar weer eens een keertje: <zucht>.

moriaan1
28-08-2008, 20:47
tsja, heb er weleens aan gedacht alle modellen, boeken, brochures etc. in te ruilen voor een F. Een Mondial of 308 moet dan wel enigszins haalbaar zijn.

Tijd, ruimtegebrek, en alle (bloed) zweet en tranen om ze bij elkaar te krijgen weerhouden me er tot nog toe van.... wellicht ooit een keer....

Gelukkig zijn dit niet de auto's waar ik van droom, anders was het waarschijnlijk al gebeurd.

Hans

246Dino
29-08-2008, 21:07
De nieuwe Ferrari World nr. 70 is ook uit.
Speciaal voor de mensen die naar de Ferrari Racing Days gaan even een extra pagina uit het blad gescand :D:D:D

nofear02
29-08-2008, 22:01
De nieuwe Ferrari World nr. 70 is ook uit.
Speciaal voor de mensen die naar de Ferrari Racing Days gaan even een extra pagina uit het blad gescand :D:D:Djoehoeoeoe! geweldig gerard. ik heb de envelop zien liggen maar nog niet opengemaakt. prachtig.

moriaan1
03-09-2008, 22:02
Artikel over de open Ferrari's van Pininfarina.
Mooi artikel met de klassiekers van AMR, BBR en andere fabrikanten

geschreven door: Jack Maris!

Dino2400
11-09-2008, 19:28
In deze uitgave naast een leuke vergelijkingstest tussen de Maserati Merak , Lamborghini Urraco en de Ferrari 308 GT/4 een mooi interview met de bekende F1 monteur Giulio Borsari.

Voor afbeeldingen zie link,

http://www.auto-italia.co.uk/index.shtml

Michele
13-09-2008, 19:11
In deze uitgave naast een leuke vergelijkingstest tussen de Maserati Merak , Lamborghini Urraco en de Ferrari 308 GT/4 een mooi interview met de bekende F1 monteur Giulio Borsari.

Gulio Borsari is een levende legende. Ik heb hem geïnterviewd voor La Strada Magazine nummer 4-2006, back issues via: http://www.lastradamagazine.nl. Helaas is hij ondertussen gestopt met scrutineering voor de Historic Challenge, dus zal je hem warschijnlijk niet meer 'in het wild' tegenkomen, maar afgelopen jaar was hij nog aanwezig bij de Finali Mondiali.

Dino2400
22-10-2008, 21:40
Binnenkort in de bus bij de abonnee...

Vivado Ferrari
25-10-2008, 16:23
Vandaag binnen

ruben-ferrari
06-11-2008, 18:56
Vandaag binnen

Heey vincent dat lijkt me echt een superblad.

Ben jij er lid van of kan je die magazines gewoon ergens kopen ?

Hoeveel verschrijnen er per jaar van ?

moriaan1
06-11-2008, 20:38
dino restauration, is dat deze?
http://www.dinorestoration.com

Dino2400
06-11-2008, 21:15
dino restauration, is dat deze?
http://www.dinorestoration.com

Dat klopt Hans, gaat inderdaad om die Dino. Knap staaltje vakwerk!

Dino2400
06-11-2008, 21:20
Heey vincent dat lijkt me echt een superblad.

Ben jij er lid van of kan je die magazines gewoon ergens kopen ?

Hoeveel verschrijnen er per jaar van ?

Magazine is te verkrijgen via Autoland in Hilversum of Autonetcarbooks in Wernhout. Abonnee worden is uiteraard ook mogelijk.

Kijk evt voor meer info www.forza-mag.com . Hier vind je alle informatie terug.

Forza behandeld alle facetten van Ferrari op een wat luchtigere manier. Cavallino bv gaat meer in op historie en nummertjes (chassisnummers wel te verstaan...) Is wat "zwaardere" kost forza leest wat lekkerder weg zeg maar...

Vivado Ferrari
06-11-2008, 23:41
Magazine is te verkrijgen via Autoland in Hilversum of Autonetcarbooks in Wernhout. Abonnee worden is uiteraard ook mogelijk.

Kijk evt voor meer info www.forza-mag.com . Hier vind je alle informatie terug.

Forza behandeld alle facetten van Ferrari op een wat luchtigere manier. Cavallino bv gaat meer in op historie en nummertjes (chassisnummers wel te verstaan...) Is wat "zwaardere" kost forza leest wat lekkerder weg zeg maar...

Inderdaad! Kijk even op Autonet carbooks. Daar hebben ze veel keus in Ferrari Magazines.

ruben-ferrari
07-11-2008, 10:01
bedankt jonges

Dino2400
08-11-2008, 21:31
In deze uitgave o.a. veel aandacht voor de nieuwe Ferrari California. daarnaast een rij-impressie van een Ferrari 250 TDF.

Mark, het plaatje met de 330LMB , 250LM en de Evo is géén truc maar een echte foto genomen tijdens een test op de Nurburgring vorig jaar. Hoezo een F alleen gebruiken bij mooi weer ??

246Dino
26-11-2008, 14:48
De nieuwe Ferrariworld, nummer 71 alweer, is ook uit.

ruben-ferrari
29-11-2008, 15:35
Gisteren de Topgear van December gekocht.

Er staat een mooi stuk in over de nieuwe Ferrari California Met mooie foto's !

Ook staat er een vooraankondiging in dat ze op tv gaan rijden met de Ferrari Daytona tegen een speedboot in Italie.

246Dino
29-11-2008, 20:20
Ook staat er een vooraankondiging in dat ze op tv gaan rijden met de Ferrari Daytona tegen een speedboot in Italie.

Volgens mij staat het geprogrammeerd voor morgenavond.
Uitzending op BBC 2 om 21.00 uur nederlandse tijd.

Dino2400
14-12-2008, 11:37
De nieuwe Auto Italia is weer verschenen met daarin zoals altijd veel Ferrari-nieuws. Dit maal een verhaal over de Mille Miglia ervaringen.
De nieuwe Autokampioen verschijnt als een heuze "Italië-special", en zeg nou eerlijk... Met zo'n cover moet iedere Fan hem toch hebben?

nofear02
14-12-2008, 12:47
Er is geloof ik veel F-materiaal in de huidige bladen. k sontd gisteren te kijken, maar in het jan nummer van TopGear stond de california er ook al weer in. En in de .... stond iets over een dino 206 s of zoiets? een of ander prototype geloof ik. heb t maar vluchtig gezien. ws het niet het blad GTO?

Michele
14-12-2008, 21:13
De nieuwe Auto Italia is weer verschenen met daarin zoals altijd veel Ferrari-nieuws. Dit maal een verhaal over de Mille Miglia ervaringen.
De nieuwe Autokampioen verschijnt als een heuze "Italië-special", en zeg nou eerlijk... Met zo'n cover moet iedere Fan hem toch hebben?

Von' de Autokampioen nogal tegenvallen toen ik 'm doorbladerde... lauw. Echt zo van 'we maken even een special want dat verkoopt lekker tegen de kerst'.

Dino2400
14-12-2008, 22:02
Von' de Autokampioen nogal tegenvallen toen ik 'm doorbladerde... lauw. Echt zo van 'we maken even een special want dat verkoopt lekker tegen de kerst'.

Ik vind dat je daarin gelijk hebt. De informatie die gegeven wordt is oppervlakkig en veelal reeds bekende stof. De rij-impressie met de 430 Scuderia is wel aardig. De prijs is met Eu 3,95 echter te doen. Maar een "must-have"is het zeker niet!

tomgt
21-12-2008, 23:47
Wat ook leuke bladen zijn (beperkte oplage en zoek ze maar eens) de 4 Barron Racing magazines! Nu collectors items. Ik heb ze alle vier. Kan wel eens een fotootje posten later.

Tom

Dino2400
22-12-2008, 07:38
Wat ook leuke bladen zijn (beperkte oplage en zoek ze maar eens) de 4 Barron Racing magazines! Nu collectors items. Ik heb ze alle vier. Kan wel eens een fotootje posten later.

Tom

Daar heb je gelijk in! Ik ben al lang op zoek naar deze magazines. De beide jaarboeken heb ik inmiddels wel kunnen bemachtigen.

Gezien de huidige situatie bij Barron zal het , ben ik bang , steeds moeilijker worden om deze te vinden.

Maarten

Vivado Ferrari
22-12-2008, 08:08

Tom

Er zijn 6 uitgaves geweest. Heb de serie compleet namelijk:)

Vivado Ferrari
22-12-2008, 10:18
Ik heb ook de 2 jaarboeken van Barron Racing. Het 2004 boek heb ik laten tekenen door Jacky Ickx, Rene Arnoux en John Bosch zelf. Had het boek meegenomen naar de Marlboro Masters van 2005.

nofear02
22-12-2008, 12:16
Prachtig Vin! Zuinig op zijn!

wesleyruytrmn
22-12-2008, 12:31
Sjonge jonge Vin, Ik val elke keer in de verbazing wat een fantastische collectie jij hebt. Jij heb gewoon bijna alles :D

nofear02
26-02-2009, 14:51
nieuwste uitgave (nr 72) van Ferrari World lag in de bus vanmorgen.

Prachtfoto trouwens. Van een pracht-apparaat!
.

Vivado Ferrari
26-02-2009, 21:59
nieuwste uitgave (nr 72) van Ferrari World lag in de bus vanmorgen.

Prachtfoto trouwens. Van een pracht-apparaat!
.

Zal bij mij ook eerdaags op de mat liggen. Altijd een leuk magazine, de FW! Heeel erg toevallig misschien, maar deze foto staat vanaf maandag al op mijn bureaublad......

430driver
27-02-2009, 16:32
die foto is volgens mij gemaakt op de golfbaan van Pebble beach......ik meen het te herkennen aangezien ik daar in 2004 ook ben geweest tijdens mijn rondreis.....klopt dat vin?

Hugo
27-02-2009, 18:31
Klopt, dit is Pebble Beach 2008

nofear02
27-02-2009, 21:10
Zal bij mij ook eerdaags op de mat liggen. Altijd een leuk magazine, de FW! Heeel erg toevallig misschien, maar deze foto staat vanaf maandag al op mijn bureaublad......geen toeval; die foto staat ook in het blad :).

430driver
27-02-2009, 21:54
Klopt, dit is Pebble Beach 2008

Dat dacht ik al. Ik ben hier tijdens mijn rondreis even gestopt (en geluncht :D) want ik wist niet wanneer de Cavallino Classics gehouden werden met de hoop dat ik met mijn neus in de boter zou vallen, maar helaas (aan de ene kant). Aan de andere kant hebben we hier wel genoten van de ambiance en het uitzicht alsmede de lunch die voortreffelijk was natuurlijk.

maar goed, dit is een beetje off topic natuurlijk. (ik wilde het alleen even checken :))

nofear02
01-03-2009, 14:23
zag gisteren dat in de nieuwe GTO (?) geloof ik, een artikel staat met een vergelijkingstest tussen de 612 en 599.

nofear02
01-03-2009, 19:35
zag gisteren dat in de nieuwe GTO (?) geloof ik, een artikel staat met een vergelijkingstest tussen de 612 en 599.
nee, dit is hem niet; ik weet het al weer; het is de Carros!

http://www.carros.nl/magazine/edities/nummer-1-2009/

Johannus
09-03-2009, 15:07
Vergelijking tussen de 612 en 599 in de Carros deze maand...

http://www.carros.nl/magazine/edities/nummer-1-2009/

Lars T.
09-03-2009, 18:59
Goh, die Barron jaarboeken zou ik ook wel erg graag in mijn collectie willen hebben :)

Mocht iemand ze ooit kwijt willen (of weten als ze ergens anders te koop zijn), dan hoor ik dat graag! Het beste onder ltheunissen@epo.org

Ciao,

Lars T.

moriaan1
09-03-2009, 19:22
Goh, die Barron jaarboeken zou ik ook wel erg graag in mijn collectie willen hebben :)

Mocht iemand ze ooit kwijt willen (of weten als ze ergens anders te koop zijn), dan hoor ik dat graag! Het beste onder ltheunissen@epo.org

Ciao,

Lars T.

Zijn niet te koop, staat ook in het boek zelf vermeld.
Ik vond vorige week op marktplaats 2005, erg mooi boek over de 312T3.
Veel informatie oude foto's e.d.

die 30 euro dubbel en dwars waard!

Lars T.
10-03-2009, 17:17
Zijn niet te koop, staat ook in het boek zelf vermeld.
Ik vond vorige week op marktplaats 2005, erg mooi boek over de 312T3.
Veel informatie oude foto's e.d.

die 30 euro dubbel en dwars waard!

Ja, dat ze officieel niet te koop zijn weet ik wel. Maar desalniettemin worden ze natuurlijk af en toe wel eens aangeboden :)

Ciao,

Lars T.

Dino2400
13-03-2009, 07:44
De nieuwe Forza is onderweg met daarin een "oude bekende" van diegene die op de Nurburgring waren tijdens de Ferrari-days. Ook onze "Racing-Baker" moet even opletten...

Zie linksbovenhoek...

.

Dino2400
29-03-2009, 19:59
Zoals reeds aangekondigd staan in de nieuwe "Forza" een tweetal zeer interessante reportages.

De eerste gaat over de prachtige 212 met Vignale koetswerk. Deze auto , in Nederlandse handen , zal in Mei ook van start gaan tijdens de "Mille Miglia".

Ten tweede de 308 GTB/4 racer. Een unieke auto voor het circuit met een Belgische historie. Hier van beide wat afbeeldingen...

.

Dino2400
24-04-2009, 17:58
In de nieuwste editie van Autovisie staat dit keer een bijzonder fraaie reportage over Piet Roelofs (Roelofs Parts/ Roelofs engineering)

Roelofs engineering is met name bekend door de reconstructie van zeldzame onderdelen voor diverse klassieke Ferrari's. Aanrader!!

.

Michele
24-04-2009, 23:30
Ten tweede de 308 GTB/4 racer. Een unieke auto voor het circuit met een Belgische historie. Hier van beide wat afbeeldingen...

.

Hééé, de kar van Maurice Dantinne. Da's lang geleden!

moriaan1
25-04-2009, 12:50
In de nieuwste editie van Autovisie staat dit keer een bijzonder fraaie reportage over Piet Roelofs (Roelofs Parts/ Roelofs engineering)

Roelofs engineering is met name bekend door de reconstructie van zeldzame onderdelen voor diverse klassieke Ferrari's. Aanrader!!

.

Roelofs staat internationaal bekend om de daytona-conversies. Van standaard naar comp.

Alfer
29-04-2009, 19:42
In de volgende La Strada een interview van een 328 eigenaar.............. ikke!

Na Milko de 2e F-Chatter.

Vivado Ferrari
29-04-2009, 20:11
In de volgende La Strada een interview van een 328 eigenaar.............. ikke!

Na Milko de 2e F-Chatter.

Menno, dat is leuk! Ik houd de La Strada in de gaten!:)

dcpixels
29-04-2009, 21:36
Geweldig nieuws Menno! Ben benieuwd naar het interview en de foto's ter illustratie.

Alfer
30-04-2009, 08:17
Ben benieuwd naar het interview en de foto's ter illustratie.

Ik ook. Eerlijk is eerlijk............. ik heb mijzelf uitgenodigd. Ook wilden ze een interview over mijn bevindingen met mijn inmiddels 2 jaar oude Alfa 159sw wat in dezelfde of volgende editie komt.

Dit soort dingen vind ik erg leuk en heb in het verleden voor de Alfa club al menig artikel geschreven. Een interview is ook niet meer dan een vragen lijst schriftelijk beantwoorden en zelf foto's verzorgen dus niet erg vip maar wel leuk.

Alfer
30-04-2009, 08:18
Menno, dat is leuk! Ik houd de La Strada in de gaten!:)

Dank voor je reactie. Als je nou bij Imola langs kwam voor onderhoud zou je het blad niet hoeven te kopen.

Cor-Jan
07-05-2009, 21:44
In Autovisie nr 10 (vandaag verschenen) een artikel over de 1954 500 Mondial #0414MD.
Een van de te veilen automobielen op Leggenda e Passione 17 mei a.s.

.

246Dino
29-05-2009, 00:54
Ferrari World, nummer 73 alweer is ook net uit.

elnouk
06-06-2009, 22:03
Roelofs staat wel om meer bekend internationaal dan alleen de daytona's. Misschien eerder in Nederland alleen om de daytona's. Het is zeker een mooi artikel geworden.

Dino2400
07-06-2009, 10:25
Roelofs staat wel om meer bekend internationaal dan alleen de daytona's. Misschien eerder in Nederland alleen om de daytona's. Het is zeker een mooi artikel geworden.

Hallo Elnouk, dank u voor uw eerste post hier op F-Chat! Wellicht een idee om uw profiel wat verder in te vullen zodat we weten wie deze reactie geeft...

Natuurlijk doet Roelofs "iets" meer dan Daytona's ombouwen. Zie ook mijn post wat verder naar boven (post 165)

Al met al is het inderdaad een mooi artikel geworden over een gerenommeerde expert op Ferrari-gebied!

.

Alfer
10-07-2009, 20:21
In 'La Strada' die vandaag in de brievenbussen van de abonnees is gevallen staat een boeiend interview met een 328 eigenaar en in alle beschijdenheid geef ik graag toe dat dit over mijn liefde voor mijn 328 gaat.

IPF
11-07-2009, 00:17
Geinig! Scannen en posten? of is dat in strijd met copyright? (Waar) is La Strada eigenlijk (los) te koop?

In 'La Strada' die vandaag in de brievenbussen van de abonnees is gevallen staat een boeiend interview met een 328 eigenaar en in alle beschijdenheid geef ik graag toe dat dit over mijn liefde voor mijn 328 gaat.

Dino2400
11-07-2009, 09:36
Geinig! Scannen en posten? of is dat in strijd met copyright? (Waar) is La Strada eigenlijk (los) te koop?

Scannen en posten zal de uitgever idd niet erg blij van worden...
La Strada is zo'n beetje in iedere boekhandel te krijgen. De Bruna hier op de hoek heeft hem al. En anders via hun site: www.lastradamagazine.nl

.

IPF
11-07-2009, 09:48
Thanks, hier om de hoek ligt 'ie niet, vandaar. En tot piraterij zet ik liever niemand aan ;)

La Strada is zo'n beetje in iedere boekhandel te krijgen. De Bruna hier op de hoek heeft hem al. En anders via hun site: www.lastradamagazine.nl

.

milko
11-07-2009, 21:47

Leuk he Menno, je eigen auto vereeuwigd in een blad!

IPF
11-07-2009, 23:51
Mij is die eer nooit ten deel gevallen, maar ik heb de 'press coverage' van jullie beiden vandaag met plezier gelezen in de respectievelijke La Strada's, heren. Leuke artikelen!

Alfer
12-07-2009, 18:58

Ik denk dat Maarten gelijk heeft en dat het eigenlijk niet mag, maar we doen niet anders in deze draad. Echter heb ik geen scan spullen en ben net op vakantie en kan het niet op de zaak doen. La Strada is echter een heel leuk snel lezend kwartaal blad voor alle Italiaanse merken. Kosten 3.50 euro per nummer en zijn echt in alle boeken shops e.d. te vinden. Heb net een extra nummer in Valkenburg gekocht.

Alfer
12-07-2009, 19:00

Absoluut geinig. Weet niet hoe jij er in bent gekomen maar ik heb mezelf bij dhr. Ouweneel uitgenodigd. Wie volgt, een FIAT Dino Coupe of Spider zullen ze graag willen in een volgend interview schat ik maar in.

nofear02
12-07-2009, 19:19
La Strada is zo'n beetje in iedere boekhandel te krijgen. De Bruna hier op de hoek heeft hem al. En anders via hun site:

www.lastradamagazine.nl

.Ha, ik zie dat jullie het al druk hebben over La Strada en het artikel over Menno. Heel goed. t Is een hartstikke leuk artikel. Nou is het inderdaad niet de bedoeling het hele artikel integraal hier over te nemen, maar ik zal straks wel even een stukje scannen. Als teaser ;). De uitgever stuurde me woensdag al een exemplaar, daartoe bestemd. Mag niet onvermeld blijven dat er nog veel meer F-moois in dit nummer van La Strada staat (bijv. over de ontwikkeling van de interieuren van Ferrari!) zoals overigens zo vaak. Het is echt wel een leuk blad; leest prettig weg. We hebben niet voor niets alle F-rijders een gratis blad gegeven op de Automotive Day. Scan komt er vanavond aan.

En inderdaad; het is gewoon in elke kiosk te koop. En anders neem je gelijk rechtstreeks bij hen een abonnement natuurlijk :).

.

nofear02
12-07-2009, 19:25
Absoluut geinig. Weet niet hoe jij er in bent gekomen maar ik heb mezelf bij dhr. Ouweneel uitgenodigd. Wie volgt..... Daar wordt al aan gewerkt Menno... ;).

Voor wie het nog niet gezien had; la strada staat ook op de friendspagina erbij, en de banner hier linksboven komt ook inmiddels regelmatig langs.

Na lang knokken (''chatten is voor jongeren, maar is t verkeerde publiek, allemaal domme kwets, kost veel tijd, gaat ten koste van werk of studie en is gevaarlijk voor tienermeisjes") wordt F-Chat (.eu) behoorlijk serieus genomen zo langzamerhand...

<Edit: krijg nou wat, ik druk op enter en floep; hij staat er...:D>
.

IPF
12-07-2009, 21:45
Gents, heb inderdaad de boekhandel maar eens leeggeplukt en de bewuste La Strada gehaald (voor €4,60 overigens) naast die vorige die Robert had geregeld. Zoals ik hierboven al zei: prima verhalen, van beide heren!

Ook aardig, maar bij mijn weten (nog?) zonder F-chatters: "Classic & Sports Car" Aug. 2009 met 8 blzn onder de - minder charmante - titel "Cheap Ferraris". Lof voor de 328 en eea over de 308, Mondial, 400/412, 456 en Testarossa. Daarnaast grappige stukjes over "bizarre" Fs, zoals de Zagato 330GTC, en de creaties van Chinetti. Weliswaar off-topic wat betreft Ferrari, maar er staat ook een mooie vergelijking in tussen de Maserati Bora en de De Tomaso Pantera, plus iets over de Bugatti T59. Kost een 10tje, maar heb me er prima mee vermaakt al met al.

nofear02
12-07-2009, 23:27
Gents, heb inderdaad de boekhandel maar eens leeggeplukt en de bewuste La Strada gehaald (voor €4,60 overigens) naast die vorige die Robert had geregeld. Zoals ik hierboven al zei: prima verhalen, van beide heren! Hey dat is leuk Irvin. Gelijk gekocht dus maar. Prima. Die uitgever doet het ook niet allemaal voor niks.

Afijn, het nummer ziet er dus zó uit:

en die 2 andere afbeeldingen is het 1e deel van wat er zoal instaat.

Staat trouwens ook nog een verslag in van Assen Italia en een stuk over HVL carinteriors!
.

Alfer
13-07-2009, 00:04
Het artikel over de Alfa 159 sw is ook van mij. Dhr Ouweneel vroeg of ik dat wilde doen i.v.m. een rubriek over ervaringen met recent aangeschafte Italiaanse auto's.

Maximus
23-07-2009, 17:57
Weet een van jullie welk nummer van Cavallino speciaal in 't teken stond van de F430 Spider/Coupe en/of Scuderia?

moriaan1
23-07-2009, 18:11
moet ik opzoeken....

Maximus
23-07-2009, 18:15
moet ik opzoeken....

Als je dat voor me wilt doen heel graag, heb de krochten van 't internet al afgezocht en kon het helaas niet vinden :(

Dino2400
23-07-2009, 18:37
Uitgebreide (introductie) reportage van de F430 vind je in uitgave 144 van Cavallino.
Uitgave 162 behandeld de 430 Scuderia en in uitgave 169 een kennismaking met de 16M. Laatste 2 zijn wat kortere berichten.

Groet,

Maarten

.

Maximus
23-07-2009, 18:49
Wauw :D

Op naar nummer 144 op eBay :)

430driver
24-07-2009, 12:06
ik heb m daar al gezien voor $8,25 :)

Dino2400
24-07-2009, 22:15
Wauw :D

Op naar nummer 144 op eBay :)

ik heb m daar al gezien voor $8,25 :)

Heren,

Let aub op evt verzendkosten!! Deze uitgave is vrij recent en gewoon in Nederland ( bij bv Autonetcarbooks/Ellen of bij Autoland) te koop voor geen eu10,-!

Gr,

Maarten

.

Maximus
24-07-2009, 22:24
Autonetcarbooks heeft het nummer ook? Nieuw?

't Lijkt er wel op. Leer nog elke dag dat ik hier zit!

Dino2400
24-07-2009, 22:45

Mooi hè , zo'n forum... ;)

nofear02
25-07-2009, 00:00

Tsja, kijk ook gerust eens op de pagina ''friends'' (van f-chat.eu) waar me mee samenwerken en die ons helpen hoor :) : http://www.f-chat.eu/friends.php .

Zoals Ellen ja :) : http://www.autonetcarbooks.com/ . 'n Heel aardige mevrouw ook nog eens !

Maximus
25-07-2009, 16:38
Heb het nummer van Cavallino besteld bij Autonetcarbooks :)

Ben benieuwd hoe het er uit ziet! :P

Maximus
29-07-2009, 19:12
Versturen ze bij Autonetcarbooks alleen op de openingsdagen? Heb mijn Cavallino zaterdag besteld en tot op heden nog niets ontvangen :(

moriaan1
29-07-2009, 21:15
Versturen ze bij Autonetcarbooks alleen op de openingsdagen? Heb mijn Cavallino zaterdag besteld en tot op heden nog niets ontvangen :(

Op zondag proberen ze het wel!! (haha)
Waarschijnlijk werkt de post op vakantiekracht!

Maximus
29-07-2009, 21:30
Op zondag proberen ze het wel!! (haha)
Waarschijnlijk werkt de post op vakantiekracht!

Humor ligt bij de weg ;)

Ik zit zo gespannen bij de brievenbus :p heb geen idee wat ik van Cavallino moet verwachten :)

moriaan1
30-07-2009, 12:42
Humor ligt bij de weg ;)

Ik zit zo gespannen bij de brievenbus :p heb geen idee wat ik van Cavallino moet verwachten :)

Verwacht geen brochure.....
Cavallino heeft prachtige fotoreportages, maar ook veel tekst over de historie en achtergronden van Ferrari..

het is mijn absolute nr.1!
Voornamelijk doordat er met historie, feiten, namen en nummers wordt gewerkt..
In verhouding wordt er weinig over de hedendaagse produktieauto's geschreven en gefotografeerd.

Ferrariworld vond ik persoonlijk een nietszeggende popu glossy over het merk.

Hans

Maximus
30-07-2009, 15:21
Ik ben benieuwd Hans, je maakt me alleen maar meer nieuwsgierig! Ik hoop dat morgen mijn exemplaar van Cavallino in de bus valt.

moriaan1
30-07-2009, 15:35
dat zal toch wel? anders even bellen!

Alfer
30-07-2009, 20:27
Classic & Sportscar is één van de geweldig goede en leuke magazines uit Engeland die hier ca. 13 euro kosten maar in Engeland niet meer dan 4.30 pond (minder dan 5 euro). Augustus nummer heeft een leuk nummer over betaalbare Ferrari's met speciale aandacht voor de 328. Dikke aanrader, zeker voor degene die nog geen F hebben!!

Maximus
31-07-2009, 14:33
Net het nummer van Cavallino binnen gekregen en het bijna in 1 ruk door gelezen. Wat een fantastisch tijdschrift is dat! Veel tekst en uitleg en weinig foto's. Veel detail informatie. Echt een prachtig tijdschrift! :)

430driver
31-07-2009, 15:47
gefeliciteerd! Gaaf dat je zo enthousiast bent! (ik heb daar 3x in gestaan met ontwerpen)

moriaan1
31-07-2009, 16:51
Leuk dat je zo enthousiast bent!

Ben ik al zo'n 22 jaar! Elke 2 maanden feest als hij in de bus valt!

Maximus
31-07-2009, 18:01
Haha, ik overweeg wel een abbo :)

moriaan1
31-07-2009, 18:17

Heb ik nog nooit spijt van gehad!!

Hans

Hugo
31-07-2009, 19:34

Moet je zeker doen, al is het maar voor de mooie foto's en raceverslagen ;-))

nofear02
01-08-2009, 21:23
In de autovisie een stuk over de 458.
.

Maximus
12-08-2009, 11:27
Carros heeft deze maand een Italie special:

ONE OF A KIND
Ferrari Testa Rossa 1957

TWO OF A KIND
Lamborghini Murcielago LP640 vs Pagani Zonda Roadster

VOORBANK
Italië-liefhebber - Paul Schouwenburg

CAR-REPORT
Lexus RX450h, Porsche 911 GT3, Lotus Elise ECE, Lancia Delta 1.8 Di Turbojet

REPORTAGE
Bedevaart in Modena
Mille Miglia
Villa d'Este

CARBIKE
MV Agusta RR 312 1078

daan330
12-08-2009, 11:32
Heb em ook, zeker de moeite waard om te lezen :)

nofear02
12-08-2009, 11:35
Carros heeft deze maand een Italie special:goeie tip Jurgen! thnx. Mooie cover ook. prachtig.

Michele
12-08-2009, 17:08
Schiet wel op met 'm kopen dan, want hij is alweer bijna uit de schappen. Tis namelijk het JULI nummer, dat nog tot eind van deze maand in de winkel ligt.

Ik ben van mening dat er veel 'standaard' verhalen in deze special staan, zonder echte Carros inbreng. Stukken 'Vorm voor functie', 'Mille Miglia' en 'Villa d' Este' zijn erg gemakkelijk gemaakt...Weinig info, veel plaatjes... Ook jammer van de artikelen over de Lexus,de Porsche en de Benz. Tuurlijk, tis nieuws, maar schuif dat dan effe door naar een andere uitgave en gooi hier wat extra Italianennieuws in, d'r was zat te melden de afgelopen maanden...
Wel een goed stuk: 250TR artikel. Is ook beter dan de versie in AutoVisie, waarschijnlijk omdat Martin ven der Zweeuw er zelf mee gereden heeft en het geen ingekocht stuk is uit Engeland. Ook prettig leesbaar: Pagani/Lambo artikel.

Dino2400
14-08-2009, 20:53
Schiet wel op met 'm kopen dan, want hij is alweer bijna uit de schappen. Tis namelijk het JULI nummer, dat nog tot eind van deze maand in de winkel ligt...

Sterker nog... De nieuwe uitgave ligt inmiddels al in de schappen... Wellicht nog na te bestellen via Carros...?

Kristof8
17-08-2009, 12:36
ook leuk is het artikel in het laatste deel van Carros over de niet verkochte F-en op de RM auction

Maximus
18-08-2009, 12:14
Deze maand in Forza Magazine:

Racing Slaughter at the Sarthe
Everything goes Ferrari's way at the 24 Hours of Le Mans, as Prancing Horses fill nine of the top ten spots in the GT2 class.

Restorations Labor of Love
Not a single component was left untouched, unpainted, unplated or unrestored during a 1979 308 GTB's five-year transformation back to brand-new.

Road Test Blackbird
Tuner Novitec Rosso applies its trademark twin-supercharger system to the 599 GTB Fiorano. The result? A whopping 800 horsepower.

People Piero on Ferrari
As Enzo's son, a Ferrari employee for more than four decades and a vice president of the company, Piero Ferrari has seen it all.

Classics Lovely Lusso
One Dutch 250 GT/L owner likes his Lusso's looks so much that he keeps it in a glass-walled garage.

Formula 1 Glimmer of Hope
After a terrible beginning to the 2009 season, Scuderia Ferrari starts to earn some points when the racing returns to Europe.

Auctions Festa Rossa!
Ferrari and RM Auctions raise the roof at Leggenda e Passione, once again setting the world record price for a car sold at auction- $12.4 million!

Market report V6s and V8s, Part I
Ferrari prices are down across the board, with the Dino 246s taking big hits.

Dino2400
21-08-2009, 20:24
Deze maand in het Engelse Thouroughbred & Classiccars weer genoeg klassiek moois, oa met aankooptips omtrent de Fiat Dino's (overigens niet echt spectaculair) maar ook een klein stukje over Spa-Italia... Iemand heeft veel belangstelling voor deze , prachtige , Flaminia Zagato... ;)

.

wesleyruytrmn
21-08-2009, 20:52
Goede spot Maarten!

nofear02
24-08-2009, 22:12
de nieuwe F-world:
.

Maximus
27-08-2009, 23:02
http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3000.asp

Deze maand een artikel rondom de nieuwe Ferrari 458 Italia :)

Hugo
28-08-2009, 19:31
Nieuwe Cavallino is ook uit.

Met o.a. een schitterend verhaal over de 250 GT SWB in de Tour Auto.
Mooie verslag over de SP1 (one off op basis van een F430)
en veel aandacht aan Europese evenementen, MM, Tour Auto, Villa D'este, etc.

Verder staat er in dat binnenkort er een CD uitkomt met ALLE Cavallino's!

Maximus
28-08-2009, 19:33
Wauw, met name die CD is erg boeiend! Bedankt voor de post Hugo!

Maximus
31-08-2009, 10:16
Deze maand in Auto Italia:

THIS MONTH WE GET TO DRIVE THE 8C SPIDER! Now there aren't many people who will get to say that, since there will only be 500 of these glorious cars ever built. Of course, limited production run does not immediately mean that you've built a classic, but in this case, Alfa Romeo have certainly scored. It is a sensationally good-looking car, an Alfa that you just cannot stop staring at which, according to Auto Italia's oh-so-lucky journalist driver John Simister says "restores your faith in car desgn". You'll want to read his story, drool over the photographs and - like all the other staff on Auto Italia magazine, you'll find yourself mumbling "if only....."
Auto Italia ITALIAN CAR DAY - SUNDAY 6TH SEPTEMBER

The Auto Italia Italian Car Day is at the British Motor Heritage Centre, Gaydon, close to Junction 12 of the M40, and very easy to find, just follow the signs. Full details on admission prices, how you book advance tickets, and the test track passes can be found here. Book advance tickets, especially those important test track passes TODAY, as driving numbers are limited. See you there!
Inside the latest issue...

FERRARI 250 TESTA ROSSA: SCAGLIETTI'S MASTERPIECE came up for auction recently and Auto Italia was there to see the sale of this rare, and remarkable, car. Oh and there was also a Ferrari 330 P4 that didn't sell..... Read the full story.

Dino2400
31-08-2009, 12:08

Da's mooi! Ik hoop dat er ook een soort index/zoekfunctie in is opgenomen! Scheelt veel bladerwerk... ;) :D En de gedrukte exemplaren blijven zo natuurlijk mooi...

Maximus
05-09-2009, 12:06
Deze maand in topgear magazine NL Coole cabrio's met o.a. de 16M Scuderia Spider en de Alfa 8C Spider:

Alfa Romeo 8C Spider
Misschien wel de meest sexy cabriolet op aarde: maar rijdt-ie beter dan de dichte versie. En waarom koop je geen Ferrari of Lambo met open dak?

Ferrari 16M Scuderia Spider
Het laatste model uit de 430-serie van Ferrari is uitgekleed en bijzonder hardcore. En het dak kan er nog af ook! Kun je je iets mooiers wensen?

Lamborghini LP560-4 Spider
Oké, je kunt niet kiezen. Ga je voor de wonderschone Alfa, de brute Ferrari of doe je gewoon een Lambo? Tja, als wij het al niet weten...

http://www.topgearmagazine.nl/magazine/

Maximus
06-09-2009, 11:02
Deze maand in Forza Magazine:

Road Trip California by California
We first drove the Ferrari California in Sicily, and now we've had a chance to test it in the U.S. Do our first impressions stand up?

Online Feature

Classics Reunited
When the owner of a famous 250 GT SWB sent his car to be restored by the factory, there was only one man who could properly judge the result: Sir Stirling Moss.

Preview 458 Italia
Ferrari unveils its new V8-powered sports car, which boasts 570 horsepower, a seven-speed gearbox and a 202-mph top speed.

Events Past, Present, Future! Villa d'Este, the world's oldest concours, offers a stunning field of Ferraris in 2009.

History Tunnel Vision
Since the early 1960s, Pininfarina and Ferrari have been designing new Prancing Horse road cars with an eye toward aerodynamic efficiency.

Contemporaries Signed and Sealed
As if a 550 Barchetta Pininfarina isn't special enough, this particular example received some unique touches from its namesake design house.

Formula 1 One Step Forward
Scuderia Ferrari continues to improve its on-track performance, scoring podium finishes in Germany and Hungary, but suffers a terrible accident along the way.

Market Report The V8s, Part II
Looking for a 360 Modena or Spider? There's never been a better time to buy.

moriaan1
06-09-2009, 12:20

Met o.a. een schitterend verhaal over de 250 GT SWB in de Tour Auto.
Mooie verslag over de SP1 (one off op basis van een F430)
en veel aandacht aan Europese evenementen, MM, Tour Auto, Villa D'este, etc.

super!! zal wel wat kosten, maar dat heb ik er wel voor over!

Maximus
06-09-2009, 18:25
Niemand heeft nog enig idee wat de prijs van die CD of misschien zelfs DVD zal worden?

Vivado Ferrari
08-09-2009, 13:54
de nieuwe F-world:
.

Met een artikeltje van de F-Chat Automotive day. 308Rob op de foto!:)

430driver
08-09-2009, 16:07
Scannen!!!!!!!!!

mavanhaasteren
08-09-2009, 18:46
Scannen!!!!!!!!!

beter opletten hoor mark ;);)

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=83379&postcount=438

430driver
08-09-2009, 19:41
Heb ik al gezien Marcel: ik dacht dat vin het had over de NIEUWE!

Maximus
19-09-2009, 15:34
Deze maand in Top Gear Magazine NL

oktober 2009
Mercedes McLaren SLR Stirling Moss - Lamborghini Murciélago LP670-4 SV - Aston Martin Vantage V12 - Ferrari 599 HGTE - Renault Clio RS - Porsche 911 GT3 - Ford Focus RS - Lotus Evora - Nissan 370Z - Audi R8 V10 - KTM X-Bow - Opel Insignia OPC - Tata Nano - Westfield Cup

Maximus
25-09-2009, 12:38
Deze maand in Autovisie:

Auto's
BMW 5 GT
Is de nieuwe 5 GT wel een echte BMW?

Ferrari Scuderia 16M
Pure sensatie.

Lamborghini SV
Verpletterend.

Reportages
Raspaard?
Hoe Italiaans zijn Fiat, Lancia en Alfa Romeo nog?

Openlucht theater
Brullen met de Ferrari Scuderia 16M.

De koning der stieren
Rijden met Lamborghini’s snelste.

Zuiver ras
Een dagje met tien klassieke Alfa’s.

Hemelse stad
Naar Rome voor de ontrafeling van het Bernini-mysterie met een Lancia Delta.

Auto’s uit de onderwereld
Ontdekking van vergeten auto’s in de catacomben van Napels.

Rubrieken
Stuurkolom
Overspoeld door een groene golf.

Nieuws
De nieuwe Bugatti Galibier en al het nieuws en achtergronden van de IAA in Frankfurt.

Achtergrond
Eindelijk uit de schulp, het nieuwe Fiat.

Sportnieuws
Valt A1 nu echt om?

Historisch nieuws
Rob Slotemaker Memorial, nieuwe boeken en in memoriam Zagato.

iZone
Lezerstest TomTom XL Live, koopwijzer Italiaanse klassiekers en youngtimers, accessoires, onze garage en nog veel meer.

Kees den Hertog
25-09-2009, 18:40
In de I-zone een 348 TS en in de Autoweek van deze week, (nr. 39/09), een kleine boekbespreking van een thriller met als titel: < Gezocht, Ferrari 250 SWB, van Rob Dolfin>. Alleen via internet te bestellen, schijnt niet geheel zonder (spel) fouten te zijn, maar zorgt wel <voor een paar lekkere leesuurtjes>, aldus het citaat.

Maximus
25-09-2009, 18:43
Morgen even kijken hoe de nieuwe Autovisie in elkaar steekt, als het een leuk artikel is gaat hij mee :)