PDA

View Full Version : Custom speedo display

krisdisk
28-02-2011, 16:39
Beste vrienden,

zoals jullie kunnen zien, is mijn snelheidsmeter om zeep geholpen door vorige eigenaars. Dus had ik het lumineuze idee om die te hermaken. De bedoeling is om die plaatjes te zeefdrukken, maar ook om de 'mile per hour' te converteren naar 'kilometers per uur'. Dat zou uiteraard handig zijn voor de mensen die hier in Europa een Amerikaanse 308 hebben. Wat het allemaal moet kosten weet ik nu nog niet, maar het zou wel leuk zijn te weten wie er zoal geïnteresseerd zou zijn... :)

En omdat ik toch bezig was heb ik het 308GTS logo gemaakt. Beiden zijn in Adobe Illustrator gemaakt trouwens. Het lettertype hiervoor is een afgeleide van Eurostile, een courant lettertype in de jaren '80 (nu nog trouwens), het is ook hetzelfde lettertype als de snelheidsaanduiding en het woordje 'electronic' op de snelheidsplaat.

Het is wel leuk om na dertig jaar dit eens te doen met de huidige technologie, maar vroeger was het een pak moeilijker uiteraard!

Steven
28-02-2011, 20:22
ziet er goed uit Kris. Ik zou alleen nogal huiverig zijn voor het plaatsen. moet je naald er dan af denk je?

Kees den Hertog
28-02-2011, 21:59
Ziet er zeker goed uit en is ook eindelijk goed afleesbaar, maar hoe zit het met de montage?? Ben op zich wel geïnteresseerd, en dan zeker in combinatie met de aanduidingen van de olie- en watertemperatuur en de oliedruk in Europese waarden, hoewel ik voor de snelheid meer op de TomTom vertrouw, die is nog duidelijker, want digitaal. Maarre.....een goed idee, waar zeker een (kleine), markt voor lijkt te zijn!

krisdisk
02-03-2011, 13:14
Vrienden, ik heb al gemerkt (maar daar verschiet ik niet echt van) dat er vele varianten in omloop zijn wat betreft die snelheidsmeter. Ik heb deze afgeleid van een Amerikaanse met km/h aanduiding binnenin.

Eén opmerking heb ik echter zelf: nl. als je er één vervangt zou je de rest ook moeten vervangen om een uniform geheel te hebben. Ik hoop nog steeds een niet werkende speedo te vinden op ebay om die eens uit elkaar te halen, maar zelfs die kosten wel wat poen...

Gisteren trouwens mijn loodzware Amerikaanse voorbumper erafgehaald... :)