View Full Version : Brochures, folders, oude tijdschriften, oude artikelen, etc..
nofear02
15-07-2007, 13:56
Welke bijzondere OUDE brochures, folders, magazines, oude tijdschriften en ts-artikelen heb je allemaal? Spaar je ze? Welke zoek je nog etc.
De eerste paar posts heb ik even gekopieerd van de draad; ''deze maand in de tijdschriften'', zodat we al een beetje weten wie wát heeft...
Standaard Cavallino, Ferrari World (D), Ferrari Story, World in Red, Auto Italia (GB) allen via de winkel.
Abonnement op Gli Amici, clubblad van de Ferrari Club Genk, La Strada, Pininfarina News, Shell Venster, Autoweek (via vader)
Vivado Ferrari
31-07-2007, 21:10
Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics
Niels heeft er inderdaad veel kijk op. Niels? wat is dat Shell venster voor een blad? Haal je je bladen bij Autonet Classics?
Haal ze overal en nergens maar meestal wel van Ellen. Shell Venster is gewoon een blad van Shell en heeft af en toe wat over het Ferrari F1 team. Ik doe in principe alleen Nederlands en Engels, hoewel ik die Engelse voornamelijk 2e hands koop ivm nieuwprijzen van 10 euro
Ik zit dit nog eens rustig terug te lezen, maar ik vind dit eigenlijk niet normaal hoor :D :D :D. 1e regel = 5, 2e = 6, = al 11 en dan nog wat losse bladen erbij?? zeg een stuk of 15 per maand??? :D. En dan gaat ie ook nog wat in t buitenland halen! :D :D. Prachtig! :D. Ik dacht vroeger dat je alleen Ferrari's had en dat sommigen mensen zo'n ding hadden en er zondagmiddag soms eens een stukje mee reden..:D. Nou weet ik dat F-hobby zó ontichelijk breeeeed en diiiiep is, ongelofelijk gewoon. Snap echt niet dat jullie allemaal nog gewoon een vriendin hebben ook :D.
RESPECT!
Even voor de goede orde: World in Red en Ferrari Story zijn nu jaarlijkse uitgaven. dan heb ik ook nog Meri Kits Ferrari specials. Zouden er 12 dacht ik komen maar das bij vijf of zes tot op heden gebleven. Ferrari World (D) is een kwartaalblad (Engelse heb ik ook compleet, maar die zijn na 38 stuks gestopt). Cavallino en Forza (die was ik nog vergeten) zijn tweemaandelijkse uitgaven. Alleen Auto Italia is maandelijks. La Strada om de drie maanden en Autoweek wekelijks maar die krijg ik in batches en bij vlagen. Koop verder alleen los als er een Ferrari artikel in staat ;)
Op dit moment doe ik er nog af en toe Prancing Horse, Ferrari en Ferrari Market Letter bij maar niet heel actief. Heb er wel behoorlijk wat van
In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:
Cavallino (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Forza (compleet)
Ferrari World Deutschland (compleet)
Gli Amici (op enkele van de 1e 10 nummer na compleet)
Prancing Horse (redelijk compleet....iemand nummers te ruil/koop?)
+ nog diverse losse magazines van enkele clubs.
Leuk idee om het over tijdschriften te gaan hebben.
Heren verzamelaars wat is voor jullie HET magazine? Voor mij op de 1e plaats Cavallino gevolgd door Prancing Horse.
Hug
Gli Amici omdat het compleet een geschiedenis is van Ferrari in NL. Sowieso zijn de eerste 10-15 nummers zeldzamer (maar wel betaalbaarder dan Cavallino)
Cavallino vanwege de zeldzaamheid
Vintage Ferrari magazine ivm met een nulnummer en een eerste nummer en daarna niet meer uitgegeven.
Ferrari World (GB) was altijd leuk en is het allemaal mee begonnen in mijn verzameling
In vergelijk met Niels ben ik maar een amateur met de volgende magazines:
Cavallino
...
Hugo
nofear02
02-08-2007, 14:57
Niels en anderen: over 1 ding heb ik jullie dacht ik nog niet gehoord: sparen jullie ook oude jaarboeken van clubs? Zoals deze van de cfb??
ForzaFerrari
02-08-2007, 16:21
Ik heb Forza compleet t/m nr 72. Nu gestopt (helaas). Heb nog een bergje Ferrari World (engels/duits), iets groter bergje Cavallino (maar zeker niet compleet) en een behoorlijk aantal Gli Amici.
Het leukste magazine vond ik de oude Engelse Ferrari Worlds en daarna Forza.
Niels en anderen: over 1 ding heb ik jullie dacht ik nog niet gehoord: sparen jullie ook oude jaarboeken van clubs? Zoals deze van de cfb??
.
ehhhh.......
Ja, helemaal compleet. Was ik vergeten, net als Ferrari Italian Style, de Horse Ligne Specials, de Road and Track specials, etc, etc. Ben al een tijdje niet meer in de hobby kamer geweest. Moet ik toch weer wa vaker gaan doen ;
FerrariFreaks
27-08-2007, 21:21
Hmm, het oudste wat ik volgens mij heb is een brochure van de 550 Maranello; ooit gekregen. Daarna begon de ellende, hehehe. Als het niet al te gortig is, vul ik mijn verzameling aan met leuke Ferrari-brochures, jaarboeken e.d. Momenteel dus vooral modern spul in de verzameling. O nee, het jaarboek van 95 is eigenlijk nog wat ouder dan de 550 maranello-brochure, maar dat jaarboek heb ik pas gekocht na die brochure. Ik zie er nu al naar uit om dat over 20 jaar nog eens door te bladeren.
Ik zoek nog wel het jaarboek van 97 met daarin mijn favo F1-auto; de F310B. Verders ben ik erg jaloers op de mensen die een brochure van de F50 destijds hebben weten te bemachtigen (die uitgave met carbon hoesje)
430driver
28-08-2007, 17:06
Tja, ik heb niet zoveel folders: een stuk of 40.
Vanaf de 308 heb ik zo'n beetje de modellen bijgehouden:
308, 328, 208 Turbo, 348, 348GT, 355, 360, 360CS, F430
412, 456,
Testarossa, 512TR, F512m, 550 maranello, 550 Barchetta, 575m, Superamerica, 599 GTB Fiorano.
F40, F50, Enzo
Mondial, Mondial
Erikderaaf
28-08-2007, 18:36
WOW
Tja, ik heb niet zoveel folders: een stuk of 40.
Dat is dan wel het understate van de maand ;) wauw.
Ik heb zoiets nog niet, en ben eigenlijk best benieuwd waar je zoiets zou kunnen krijgen. En wat er zoal instaat. is dat net zoiets als dat je een folder gaat halen van een opeltje ofzo (oeioei wat klinkt dat slecht), wat details, foto's enzovoorts
430driver
28-08-2007, 21:16
ik heb een lijstje geplaatst: ferrari folders.doc
430driver
11-09-2007, 12:39
Quote Erik de graaf: Ik heb zoiets nog niet, en ben eigenlijk best benieuwd waar je zoiets zou kunnen krijgen. En wat er zoal instaat. is dat net zoiets als dat je een folder gaat halen van een opeltje ofzo (oeioei wat klinkt dat slecht), wat details, foto's enzovoorts?
Nou Erik, ik heb vandaag foto's gemaakt en binnenkort staan alle 75 foto's op mijn site.
[url]http://www.freewebs.com/enzotrabant[/url
moriaan1
29-10-2007, 12:38
Ik heb zelf bijna alle publicaties vanaf 1978 in de loop der jaren via ebay, marktplaats e.d. gekocht. Met name de jaarboeken zijn heel bijzonder.
Als je besluit te beginnen met dit soort leesvoer let dan op!
Heb geduld, koop niet direct na introductie van een model de folder, ze zijn dan ontzettend prijzig. Wacht een paar maanden en je zult zien dat je nog geen 25 tot 30% van de eerdere prijzen betaalt.
Koop alleen bij verkopers met een goed feedbackprofiel!!!
Koop nooit iets bij de ferraristore! Veeeeeel te duur!!!
Weet wat je koopt! Elk item heeft een nummer van publicatie....nr/jaartal.
Iemand een Panamerican boek in de aanbieding?
ik heb nog een setje FERRARI CLUB BELGIE te koop vanaf 2 tem 2006 en nog enkele andere nummers.
wie intresse heeft moet het maar eens laten weten
nofear02
30-10-2007, 05:37
Hey; ook al mooi Hans! Alles compleet; super! Hugo, Niels (250lm) Gerard (246dino), Milko en Waldo (forzarosso) hebben ook veel en ik dacht mvsteenhuizen ook. Goeie tip ook! F-store; ja die moeten geld binnenslepen natuurlijk :)
Zoek nog het boek " Clarkson on Ferrari" van Jeremy Clarkson, ISBN 978 1902989068 Clarkson J. & Bleumel K.
groet role
Zoek nog het boek " Clarkson on Ferrari" van Jeremy Clarkson, ISBN 978 1902989068 Clarkson J. & Bleumel K.
groet rolee
Ik heb het boek maar valt mij tegen, heb het 1 keer doorgebladerd. Kwaliteit van de foto's is matig en veel foto's hebben al in andere boeken gestaan. Het is wel groot/dik/gelimiteerd. Ik kan er denk ik nog wel aankomen voor een redelijke prijs. stuur maar een PM als je interesse hebt
moriaan1
30-10-2007, 20:31
Mijn alltime favourite magazine!
(moet er nog een paar
Als je mij "Hugo" bedoelt. Euh ja ik fotografeer al meer dan 10 jaar met regelmaat voor Cavallino. Ik volg de laatste jaren de FIA-GT, LMS en Historische Challenge voor hun. Ook van andere evenementen (Mille Miglia, LeMans Classic) worden regelmatig foto's/verslagen geplaatst. Ben nu druk bezig om het verslag van de Finale races te schrijven en de foto's te selecteren dat in het volgende nummer komt te staan
Iemand een Panamerican boek in de aanbieding??
Als je daarmee de Carrera Panamerica bedoeld heb ik het niet in de aanbieding maar niet al te lang geleden heb ik voor een eurootje of vijf ineen boekdiscount in Brussel de volgende titel gekocht:
La Carrera Panamerica - Adriano Cimarosti en Dominique Dricot.
Nog niet gelezen maar drietalig en nadruk op de recente historische races maar ook een stukje over de originele uit de jaren vijftig.
Zie [url]http://www.icfah.org/brbo-mul-c6.htm[/url
Ik heb twee weken geleden na 20 jaar zoeken eindelijk het boek " Ferrari" Fasination auf radern kunnen bemachtigen.
Is super, 500 pagina,s geschiedenis omtrent het toenmalig 10 jarig bestaan van de Duitse club en uitgegeven door AutoBecker, destijds de grootste handelaar van de wereld, voorzien van prachtige jaren zestig,zeventig en tachtig foto's.
Een absolute aanrader, niet goedkoop! ongeveer 100,-
Oh ja, na nader onderzoek is het boek inderdaad voorzien van jawel de signature van de grote meester!!
Koopje dan toch
Vivado Ferrari
31-10-2007, 18:32
Ik heb twee weken geleden na 20 jaar zoeken eindelijk het boek " Ferrari" Fasination auf radern kunnen bemachtigen.
Is super, 500 pagina,s geschiedenis omtrent het toenmalig 10 jarig bestaan van de Duitse club en uitgegeven door AutoBecker, destijds de grootste handelaar van de wereld, voorzien van prachtige jaren zestig,zeventig en tachtig foto's.
Oh ja, na nader onderzoek is het boek inderdaad voorzien van jawel de signature van de grote meester!!
Koopje dan toch?
Mooi aanwinst! Heb je er ook een foto van, Milko
moriaan1
31-10-2007, 20:07
Ik bedoel het nieuwe panamerican boek over de 612.
Het 599 door China boek heb ik, en kom ik regelnmatig tegen, maar de panamericanversie helaas nog niet.... Ja Ferraristore heeft hem voor een dikke 100 euro, maar daar wordt de F1 kas gespekt denk ik..
[QUOTE=250lm;15784]Als je daarmee de Carrera Panamerica bedoeld heb ik het niet in de aanbieding maar niet al te lang geleden heb ik voor een eurootje of vijf ineen boekdiscount in Brussel de volgende titel gekocht:
La Carrera Panamerica - Adriano Cimarosti en Dominique Dricot.
Nog niet gelezen maar drietalig en nadruk op de recente historische races maar ook een stukje over de originele uit de jaren vijftig.
Zie http://www.icfah.org/brbo-mul-c6.htm[/QUOTE
je moet het eens vragen in een ferrari garage normaal verkopen ze dat daar
Volgens mij was/is het boek bij Kroymans te koop...maar voor dezelfde prijs als in de Store. Houdt Ebay in de gaten ik verwacht dat ze binnenkort wel loskomen tegen betere prijzen
Hug
Iemand intresse in nog een paar cavalino zie foto.
dit zijn de nummers 77-78-79-80-81-82
prijzen zijn verkrijgbaar via mail want ik weet nu niet direkt of ik dat mag melden.
[email]fermarc@telenet.be[/email
nofear02
12-11-2007, 14:46
prijzen zijn verkrijgbaar via mail want ik weet nu niet direkt of ik dat mag melden. fermarc@telenet.beTuurlijk Marc, dat mag je gewoon hier neerzetten hoor. No probl. Ziet er mooi uit
nofear02
12-11-2007, 14:51
Kennen jullie trouwens de magazines van Arnaud, uit Frankrijk: ''Passion" en "Berlinetta''? Ziet er best goed uit. Met goede reportages. Als ik tenminste zie waar ie allemaal geweest is. Passion = A5, 16 bladzijdes. Berlinetta = 80 pagina's A4. Knap hoor. Misschien zijn die vorige nummers nog wel te koop?
Hij maakt ook een magazine waarin te koop zijnde F's (in Frankrijk) staan.
Op zijn site staat alle informatie: http://www.ferrarissime.fr.st/
zie
nofear02
12-11-2007, 14:58
Kennen jullie trouwens de magazines van Arnaud, uit Frankrijk: ''Passion" en "Berlinetta''? Misschien zijn die vorige nummers nog wel te koop?
Oh ja, k zie t al (mijn frans is niet zo best) je moet drukken op die rechter link: bon de commande europe. t is 4 euro per blad, en 33 voor alle 10. zie:
[i]
Commander
Pour connaitre les tarifs, télécharger le Bon de Commande ci dessous correspondant à votre lieu de résidence.
Vous souhaitez commander : complétez le Bon de commande téléchargeable ci-dessous et renvoyez le accompagné de votre réglement
>> Bon de commande France << >> Bon de commande Europe <<
Pour toutes questions, n'hésitez pas à me contacter [/i
430driver
18-11-2007, 17:57
Heb vandaag toevallig op Ferraristore.com gekeken en men kan de Scuderia-brochure reserveren. Kost rond de 50 eurootjes (incl verzenden), maar hij is het waard denk ik. Ik heb m in ieder geval al besteld haha
moriaan1
18-11-2007, 18:54
Heb vandaag toevallig op Ferraristore.com gekeken en men kan de Scuderia-brochure reserveren. Kost rond de 50 eurootjes (incl verzenden), maar hij is het waard denk ik. Ik heb m in ieder geval al besteld haha.
Vindt ik wel erg duur, je kunt beter even wachten en hem via marktplaats of ebay kopen, dat scheelt meestal de helft. Na ong. een maand of twee gaan de prijzen enorm naar beneden omdat de fanatieke verzamelaars hem dan al hebben gekocht. Ik wacht altijd tot na de gekte! dat scheelt een hoop geld, en er worden er genoeg van gemaakt.
Ik koop nooit bij de ferraristore, veeeel te duur allemaal.
Vivado Ferrari
18-11-2007, 20:23
Vindt ik wel erg duur, je kunt beter even wachten en hem via marktplaats of ebay kopen, dat scheelt meestal de helft. Na ong. een maand of twee gaan de prijzen enorm naar beneden omdat de fanatieke verzamelaars hem dan al hebben gekocht. Ik wacht altijd tot na de gekte! dat scheelt een hoop geld, en er worden er genoeg van gemaakt.
Ik koop nooit bij de ferraristore, veeeel te duur allemaal..
Er stond laatst inderdaad een brochure van de Scuderia op Ebay voor, volgens mij, zo'n 28 Euro........
Ferraristore is inderdaad vreselijk duur. Geef mij ook maar Ebay:)
[url]http://cgi.ebay.nl/FERRARI-F430-430-Scuderia-Brochure_W0QQitemZ220173811389QQihZ012QQcategoryZ1 8722QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem[/url
Deze brochure heb ik dubbel, er komt ook een CD-rom bij en losse tekstvellen met info. Is de perskit van de Frankfurt Auto Show. € 30 incl. verzenden.
Iemand interesse??
Hug
moriaan1
19-11-2007, 10:16
Ik denk dat Marc de nieuwe in boekvorm uitgebrachte brochure bedoelt,
De Frankfurt persbrochure is een andere versie, met zachte kaft.
De in boekvorm uitgebrachte brochures zijn erg mooi, en sommige blijven stevig aan de prijs gedurende de eerste maanden na publicatie.
Met wat geduld is altijd wel een betere prijs te behalen.
Paar posts terug had ik de vraag neergelegd of iemand een Panamerican boek wist te vinden. In de ferraristore is de prijs 115 euro ex verzending.
Gisteravond nieuw gekocht op ebay voor 60 euro ex verzending in de plastic verpakking. Ook uit Italie.
Het 15000 mijl door China boek kon ik zelfs voor 40 euro op de kop tikken.
Was in de ferraristore net zo duur als het panamerican boek.
Ik wilde ze graag allebei hebben, de oplage is niet groot, en bijzonder mooi ingebonden.
Zoals Hugo dus al aangaf, even geduld en ze verschijnen vanzelf op fleabay.
Han
430driver
19-11-2007, 18:42
The Ferrari 430 Scuderia brochure is an official Prancing Horse publication that illustrates in detail the sporty new F430-inspired model. The brochure includes a selection of exclusive high resolution photographs and captions detailing the technical highlights of a car that although it punches out 510 hp has a feather-light power-to-weight ratio of just 2.45 kg/hp. Just flick through the Ferrari 430 Scuderia and you'll feel you're behind the wheel of this incredible new 320 km/h car. Hard cover. Italian/English text.
Format: 26x26 cm
72 pages
hij kost 38,67 plus verzendkosten.
Misschien inderdaad wel wat duur, maar ik wil persé NIEUWE brochures als het kan. (is een tik van me misschien, maar elke gek heeft z'n gebrek :D:D:D)
(het is trouwens marK :D
moriaan1
19-11-2007, 21:01
sorry, er werken 3 marcken voor mij en ik haal die ook altijd door de war
430driver
20-11-2007, 19:39
tja, dan wordt t wel een beetje verwarrend hè? en hier zitten ook verschillende mar(c)(k)en, zowel met k als c.
:D:
Weet iemand hoe je aan het jaarboek van Ferrari kan komen? wil graag het jaarboek van dit jaar hebben ivm 60 jaar Ferrari. Tijdens de 60 year relay in NL is er een groepsfoto gemaakt van de begunstigers die die dag bij ascari hebben geholpen. Deze is genomen bij de FXX op Paleis soestdijk en wordt in het Ferrari jaarboek geplaatst. Graag info!!!
Groet Robi
360spider
21-11-2007, 16:03
via deze link http://www.ferraristore.com/e-shop.des/page,shop.browse/category_id,Yearbooks&Brochures_44/ Kan je het oficiele jaarboek van Ferrari voor het jaar 2006 bestellen, wel in het Engels. Het jaar 2007 zal nog wel in de maak zijn, het jaar is tenslotte nog niet afgelopen.
Ik weet niet of je deze bedoeld, verders staat er ook nog een brochure op de site speciaal over 60 jaar Ferrari, misschien staan de desbetreffende fotos daarin...??
Weet iemand hoe je aan het jaarboek van Ferrari kan komen? wil graag het jaarboek van dit jaar hebben ivm 60 jaar Ferrari. Tijdens de 60 year relay in NL is er een groepsfoto gemaakt van de begunstigers die die dag bij ascari hebben geholpen. Deze is genomen bij de FXX op Paleis soestdijk en wordt in het Ferrari jaarboek geplaatst. Graag info!!!
Groet Robin
Je kunt het altijd proberen bij Kroymans of bij Munsterhuis de officiele Ferrari dealers in Nederland.
Ik weet van Munsterhuis dat ze daar altijd wel een aantal exemplaren hebben.
Je kunt ze altijd even bellen en vragen of ze er een voor je willen reserveren.
Waarschijnlijk willen ze hem ook wel opsturen.
Mocht dit allemaal niet lukken PM me dan even want dan kan ik er voor jouw misschien nog wel aankomen
moriaan1
21-11-2007, 18:50
Is nog niet in de verkoop.
Ook nu, neem de tijd, nieuw 75 euro, ik heb vorig jaar in april 25 euro betaald.
Voor een nieuwe in folie!
De jaarboeken worden(voor ferraribegrippen) in grote oplages gemaakt.
Sinds een aantal jaren worden de racing activities in een soortgelijk boek gedrukt
Koopje dan toch?
Een paar dagen geleden heb ik dit boek bij Ebay Duitsland gekocht. Via "direkt kopen" voor slechts... 19 Eurootjes! Geluk gehad, want vaak wordt dit boek niet aangeboden en al helemaal niet voor deze waanzinnige prijs! Zie: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110207236114&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:DE:31
Ciao,
Lars T
Hee Lars,
Hoe gaat ie met jou? Das een goede prijs man! Ik was al blij toen ik hem voor 55 euro bij de slegte in Rotterdam vond in de etalage!
Verzamel je nog steeds alle nummertjes? Ik schrijf ze van Aston, Bentley en Rolls nog steeds op ;)
Niel
Hee Lars,
Hoe gaat ie met jou? Das een goede prijs man! Ik was al blij toen ik hem voor 55 euro bij de slegte in Rotterdam vond in de etalage!
Verzamel je nog steeds alle nummertjes? Ik schrijf ze van Aston, Bentley en Rolls nog steeds op ;)
Niels
Hey Niels,
Leuk jou hier ook aan te treffen! Ook alles goed hoop ik?
Jij komt toch ook naar de "Op Stal" meeting op 5 januari? Zo ja, neem je dan ook dubbele boeken/tijdschriften mee?
En nee, wat de nummertjes betreft ben ik toch weer helemaal terug naar alleen maar Ferrari gegaan. Het was met de rest erbij gewoon niet meer te doen! Dus: back to the roots met alleen maar Ferrari en helaas (te)veel tijd verloren met de andere registers. Nou ja, weer wat geleerd dus...
Ciao,
Lars T
Een paar dagen geleden heb ik dit boek bij Ebay Duitsland gekocht. Via "direkt kopen" voor slechts... 19 Eurootjes! Geluk gehad, want vaak wordt dit boek niet aangeboden en al helemaal niet voor deze waanzinnige prijs! Zie: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110207236114&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:DE:31
Ciao,
Lars T.
Hallo Lars en Milko
Moet jullie (een beetje) teleurstellen, afgelopen week hetzelfde boek gekocht via Ebay voor € 10,51 :D:D:D:D
Wel zonder verzendkosten van € 5
Hallo Lars en Milko
Moet jullie (een beetje) teleurstellen, afgelopen week hetzelfde boek gekocht via Ebay voor € 10,51 :D:D:D:D
Wel zonder verzendkosten van € 5 .
Nee he?
Haha, er is natuurlijk altijd baas boven baas! Gefeliciteerd ermee.
Ciao,
Lars T
Groet Robin
Hallo Robin
Heb net een telefoontje gehad van diegene waar ik het jaarboek van koop dat het boek over 2007 binnen is.
Ga het maandag ophalen, prijs is nog niet bekend.
Hoorde ook van hem dat dit het laatse jaarboek is wat in deze vorm verschijnt !
Komen vanaf 2008 met een soort tijdschrift wat 4x per jaar verschijnt en waarvan het laatste nummer van dat jaar een soort jaaroverzicht wordt.
Zal maandag als ik het boek binnen heb wat foto's posten.
Groetjes Gerar
Hallo Robin
Heb net een telefoontje gehad van diegene waar ik het jaarboek van koop dat het boek over 2007 binnen is.
Ga het maandag ophalen, prijs is nog niet bekend.
Hoorde ook van hem dat dit het laatse jaarboek is wat in deze vorm verschijnt !
Komen vanaf 2008 met een soort tijdschrift wat 4x per jaar verschijnt en waarvan het laatste nummer van dat jaar een soort jaaroverzicht wordt.
Zal maandag als ik het boek binnen heb wat foto's posten.
Groetjes Gerard
Geen "echt" jaarboek meer? Zonde!
Dan had ik liever 4x een tijdschrift EN dan nog het jaarboek!
Ciao,
Lars T
Zoals beloofd hier een aantal foto's van het Ferrari jaarboek 2007 wat ik vandaag heb binnengekregen
heb hem eindelijk ook gekregen t'zal tijd worden heeft lang geduurd.
Heb ook nog nummers van tijdschrift CLUB FERRARI BELGIO te koop.
of nog een paar cavallino's te koop.
voor info [email]fermarc@telenet.be[/email
430driver
27-02-2008, 16:19
Vandaag mijn Rossa folder binnengekregen......erg mooi!
Ik zal binnenkort eens een fotootje plaatsen natuurlijk
430driver
28-02-2008, 15:48
zoals beloofd, wat fotootjes van mijn Rossa folder
beste 246 dino,
geweldige prijs die je hebt betaald voor het boek, ik was 100,- kwijt, maar heb het al wel 10x gelezen dus ook 10,-per keer toch?
veel plezier ermee, super gedaan
Voor de verzamelaars wordt het weer leuker, Ferrari gaat een eigen luxe magazine uitgeven. Zie hieronder de persinfo:
Maranello, 7th March 2008 - Condè Nast and Ferrari have reached an agreement to co-publish a magazine dedicated entirely to the leading luxury high performance car brand.
Ferrari will be consolidating their previous varied publishing undertakings into this one global publication that will be editorially ground-breaking, with content specifically aimed at the high net worth individuals who are owners of Ferrari cars around the world. The magazine will offer a unique audience that will be highly attractive to upscale advertisers.
In English, with an initial print run of 30,000, the magazine will be directed by the Editor in Chief Antonio Ghini who was Communications and Brand Management Director at Ferrari for the last 15 years. He will be assisted by Editor Jason Barlow, a journalist who holds, among other roles, that of Contributing Editor for the motoring section of British GQ.
The magazine will be art directed by Rebecca Smith, formerly of British Vogue and Creative Director of Lula Magazine. Rebecca was previously Art Director of Wallpaper.
Melinda Chandler, former Condé Nast promotions director, will be Advertisement Director.
Albert Read, General Manager for Condé Nast, comments, "This new publication represents a perfect pairing between Ferrari, an independent company that has always been driven by innovation and excellence, and Condé Nast which sets the benchmark for publishing excellence globally. It offers CNCP a wonderful opportunity to capitalise on its unique understanding of what is a very rarefied part of the market, and to deliver a magazine of beauty and intelligence."
Dany Bahar, Ferrari Brand and Marketing Director comments "For several years now Ferrari was thinking about a publication dedicated, first of all, to its collectors and clients in the world. I'm proud to give the start to this project. That magazine will be directed by Antonio Ghini, who, with his great knowledge of the Company will be able to meld tradition and an ability to innovate in the name of a widely loved and respected Marque."
Four issues of the Magazine will be published annually to coincide with major dates on the calendar. The first issue goes to print in late June while the second appears for the Paris Motor Show at the end of September.
moriaan1
07-03-2008, 21:14
Hoewel het toch jammer is dat de jaarboeken dan gaan verdwijnen.
Ik heb een prachtig rijtje in de kast staan.
Is een oplage van 30.000 niet wat veel??
Hugo, bedankt voor de brochure van de foto10daagse!
Hans
heb hem eindelijk ook gekregen t'zal tijd worden heeft lang geduurd.
Heb ook nog nummers van tijdschrift CLUB FERRARI BELGIO te koop.
of nog een paar cavallino's te koop.
voor info [email]fermarc@telenet.be[/email
Welke nummers CFB heb je te koop? Ik zoek nog alles na nr 17.
Niels
ferrari-fan
26-03-2008, 11:40
ha die C5 hele mooie wagen wij rijden nu in de oude c5 en in juni in de nieuwe
moriaan1
18-05-2008, 23:35
Wat tik ik zojuist op de kop...
uit 1966 Langleve Fleabay!
moet niet gekker worden, ook nog voor een leuk prijsje waarschijnlijk?
helemaal goed, veel plezier ermee!
430driver
19-05-2008, 20:11
Zier er goed uit Hans!
moriaan1
20-05-2008, 18:34
In 2003 werd dezelfde 275GTB4 brochure bij Bonhams voor 520 eurootjes geveild!
Ik weet 100% zeker dat een originele betreft, dus mijn dag is goed!
Hans
.
Johannus
20-05-2008, 18:45
Dat heb je netjes gedaan dan! :D
Vivado Ferrari
20-05-2008, 18:55
In 2003 werd dezelfde 375GTB4 brochure bij Bonham voor 520 eurootjes geveild!
Ik weet 100% zeker dat een originele betreft, dus mijn dag is goed!
Hans
Leuke deal Hans!
430driver
20-05-2008, 20:39
Zeker Hans, Klasse deal! I N V U!
moriaan1
20-05-2008, 20:50
Zeker Hans, Klasse deal! I N V U!
Jouwe 250LM brochure is minstens net zo goed!
Zag vandaag een P4 vouwblaadje uit 1967 voor 850 euro...
Hans
nofear02
01-06-2008, 13:54
Hou het even in de gaten heren (wie spaart ze eigenlijk van hier?):
.
Vivado Ferrari
01-06-2008, 14:01
.
Hey, die van Villeneuve moet ik hebben!:)
Heb wel het Dossier van Enzo Ferrari....Echt leuk deze comics!
.
Natuurlijk spaar ik die, heb de serie compleet.
Bedankt voor de tip, zal deze week even informeren bij een zaakje in Enschede die alleen maar strips verkoopt en vragen wanneer deze uitgave komt.
Er zou intussen ook het dossier Henri Pescarole uit moeten zijn maar die heb ik nog niet gezien.
nofear02
01-06-2008, 16:55
Natuurlijk spaar ik die, heb de serie compleet. Bedankt voor de tip, zal deze week even informeren bij een zaakje in Enschede die alleen maar strips verkoopt en vragen wanneer deze uitgave komt.sorry, had ik ook wel ff kunnen uploaden, bij deze:
.
Nuvolari
01-06-2008, 22:39
Goede tip Robert, ik heb Vaillant bijna helemaal compleet inclusief de dossiers.
Edwin
nofear02
01-06-2008, 22:40
Goede tip Robert, ik heb Vaillant bijna helemaal compleet inclusief de dossiers. EdwinGaaf, jij ook al. En in de foto's van de F-kamer van ferresferrari zag ik ook een michel vaillant staan in zijn boekenkast! Er zijn er dus veel.
Hebben jullie weer wat om naar uit te kijken. Nog 1 weekje.
kopen jullie dat nou in een stripboekenwinkel of heeft www.autonetcarbooks.nl ook zoiets?
Nuvolari
01-06-2008, 22:55
Bij een lokale strip zaak (je moet zoveel mogelijk de lokale MKB steunen... ;) )
AutoNet en Autoland hebben de dossiers volgens mij ook.
Edwin
Autonet heeft ze ook, en anders de stripwinkels in den lande denk ik. Hier bij mij om de hoek heet die Yendor.
Overigens heb ik in Houten een strip over Jody Scheckter op de kop weten te tikken, maar ik zoek nog een mooier exemplaar.
'De zaak Bugatti' van Michel Vaillant is ook wel leuk, want deze speelt zich af op het 'oude' Zandvoort
da's een mooie moriaan1! leuk dat er hier ook aandacht is voor boeken etc.
heb zelf een verzameling literatuur waaronder originele brochures, persmappen, boeken en veel tijdschriften - "vreselijk" veel aldus mijn vrouw :) zal eens wat foto's maken en die hier plaatsen. grootste gedeelte is jaren '60 (250 LM brochure) tot en met F50 persmap zoals deze brochure van de F333SP:
http://farm2.static.flickr.com/1184/565899812_0ac346a662_o.jpg
overigens een deel daarvan doe ik weg, dwz de dubbelen. als er interesse is kan ik hier wel iets meer over vertellen of anders communicatie via email?
.
Hier mijn nieuwste aanwinsten
La Ferrari 2008, dit jaar met een harde kaft!
Ferrari Magazine 01, ziet er beter uit dan verwacht
La Ferrari e le Donne, brochure n.a.v. een fototentoonstelling over vrouwen en Ferrari.
430driver
15-08-2008, 19:52
Mooie foto van Enzo met Ingrid Bergman
moriaan1
18-08-2008, 17:31
Een paar uit mijn verzameling.....
1002/95 Het introductieboek van de F50, met een verchroomd paard op de cover
Durf het bijna niet te vragen, carbon uitvoering?
moriaan1
18-08-2008, 17:39
wat andere oudere brochures
moriaan1
19-08-2008, 11:27
Dat zou helemaal waanzinnig zijn! Nee helaas niet.
Wel een van de topstukken van mijn verzameling, ik ben blij dat ik hem al een tijdje heb, momenteel zijn ze helemaal niet meer te betalen.
Hans
Zag tijdens de oldtimer Grand Prix bij een stand van volgens mij de Engelse autoboekhandel Horton ? nog een exemplaar staan van de carbon uitvoering voor GBP 500.
Heb zelf deze niet maar wel de normale en deze toendertijd gekocht voor ca. fl 65.- bij Munsterhuis.
Sinds die tijd kom ik daar regelmatig.
Groetjes Gerard
Ik heb voor de Carbon toen 200 Gulden betaald! de kartonnen was inderdaad helemaal goedkoop vergeleken met wat ze er nu voor vragen.
Horton's is trouwens niet het goedkoopste adres voor oudere items. De nieuwe boeken vallen wel mee, ze hebben ongelooflijk veel. Jammer dat bij de OGP alles verstopt zat door de megaverbouwing van de oude hoofdtribune.
Nuvolari
20-08-2008, 13:07
Zijn die "normale" Mondial, 328, Testarossa folders e.d. ook allemaal duur aan het worden?
Edwin
Nee, die helaas (nog) niet. zijn er ook zeer veel van gemaakt, meer dan 10.000. De Boxer brochures zijn wel aardig aan de prijs, zal wel komen omdat de auto zelf een klassieker aan het worden is.
Heb jij nog wat brochures liggen waar je vanaf wil??
Nog wat nieuwe boeken aangeschaft de laatste tijd Edwin?
Nuvolari
21-08-2008, 07:34
Heb jij nog wat brochures liggen waar je vanaf wil??
Nog wat nieuwe boeken aangeschaft de laatste tijd Edwin?
Ik heb die folders al jaren liggen en doe er eigenlijk niets mee. Maar goed, ik wacht wel op een goede prijs.
In de vakantieperiode is het even rustig geweest wat betreft boeken, zal in de laatste helft van dit jaar nog wel veranderen.
Edwin
430driver
26-08-2008, 21:12
Vandaag een leuke f-folder binnengekregen: Colori Ani '50 - '60 (3038/07)
Het is een boekje met kleurenmonsters van klassieke kleuren opnieuw beschikbaar voor de huidige modellen als onderdeel van het programma Carrozzeria Scaglietti:
"Avorio" 1953, "Avio Met" 1964, "Azzurro Met" 1956, "Grigio Medio" 1953, "Grigio Fero Met" 1966, "Grigio Scuro" 1954, "Verde Abetone" 1966, "Vinaccia" 1957, "Blu Scozia" 1959
fertommy
09-09-2008, 22:30
Hallo allemaal,
Ik heb zonet dit forum ontdekt.
Ik verzamel reeds 20 jaar officiële ferrari brochures, enkel met Ferrari druknummer op.
Dus vanaf 01/65 tot nu.
Ik heb bijna alle officiële genummerde posters ( ongever 150 stuks ).
Deze zou ik nu willen verkopen.
Iemand interesse?
Hierna mijn lijst:
319/84 5M/8/84 288GTO affiche (zij)
320/84 5M/8/84 288GTO affiche (boven)
321/84 F1 Rene Arnoux affiche
322/84 2M/02/87 F1 Michele Alboreto affiche ( voor )
333/84 5M/6/88 Testarossa affiche (zij)
364/85 5M/7/85 412 affiche ( zij )
365/85 5M/7/85 412 Rome affiche
380/85 0.5M/9/85 328 GTS lythografie
381/85 0.5M/9/85 3.2 Mondial lythografie
382/85 0.5M/9/85 3.2 Mondial Cabrio lythografie
386/85 0.5M/9/85 328 engine lythografie
398/85 3M/2/87 328 affiche ( zij )
399/85 3M/2/87 Mondial 3.2 Cabrio affiche ( zij )
426/86 1M/12/98 Ferrari Logo affiche
444/86 4M/7/86 208GTB affiche
490/87 4M/6/88 F40 affiche (zij)
491/87 5M/6/88 F40 prototype affiche ( 3/4 )
492/87 3M/6/88 F40 affiche (voor)
500/87 3M/12/87 F1 Michele Alboreto affiche (zij)
501/87 3M/12/87 F1 Michele Alboreto affiche ( voor )
502/87 2M/12/88 F1 Gerhard Berger affiche (front)
531/88 1M/01/90 Testarossa affiche (zij)
532/89 1M/11/89 F40 affiche (zij)
533/89 1M/11/89 F40 affiche (zij)
558/89 F1 Nigel Mansell, GP Brasil, Benjamins lythografie
576/89 no number! F40 affiche ( boven )
580/89 F1 Gerhard Berger affiche
589/90 5M/05/90 348 tb affiche ( boven )
590/90 5M/05/90 348 tb affiche ( front )
598/90 F1 Prost, Michel Raimon lythografie
599/90 F1 Alain Prost affiche
617/90 2M/11/90 348 tb affiche ( zij )
618/90 2M/11/90 348 ts affiche ( zij )
619/90 2M/11/90 Mondial t affiche ( zij )
621/90 1M/04/93 512 TR affiche ( zij )
622/90 1M/06/94 F40 affiche ( zij )
623/90 1M/10/91 F1 641.2 affiche ( zij )
633/90 F1 Prost/Mansell GP Mexico, Andrew Kitson lythografie
717/92 512TR, Andrew Kitson lythografie
755/92 5M/11/92 456GT lythografie
760/93 1M/04/93 456 GT affiche (zij)
761/93 2M/03/93 348 Spider affiche ( zij )
824/94 221/500 GP Bern 1949, Ascari wins lythografie
835/94 1M/06/94 412 T1 affiche (zij)
842/94 3M/03/95 F355 lythografie
849/94 L'idea Berlin 166 MM affiche
850/94 L'idea Berlin LM,LM,GTO affiche
851/94 L'idea Berlin GT084, GTO Evoluzione, F40 affiche
863/94 1M/06/94 F355 Berlinetta affiche
864/94 1M/09/97 F355 GTS affiche
872/94 0278/1000 British GP 1951, Gonzales wins lythografie
873/94 0627/2000 24h Daytona 1967 P3 lythografie
896/94 3M/03/95 F512 M lythografie
908/94 1M/07/95 F333SP affiche
913/94 1M/12/94 F512 M affiche ( zij )
946/95 1M/2/94 F1 412 T2 affiche (zij)
958/95 1.5M/03/95 F50 lythografie
959/95 1.5M/03/95 F50 lythografie
960/95 1.5M/03/95 F50 lythografie
961/95 1.5M/03/95 F50 lythografie
962/95 1M/02/98 F50 affiche ( zij )
975/95 1.5M/05/95 F355 affiche (voorpagina's)
976/95 1.5M/05/95 F355, le spider affiche
978/95 500 Piero Taruffi/315S Mile Miglia 12/5/57 lythografie
981/95 1M/06/95 F355 Spider affiche (zij)
982/95 1M/06/95 F50 affiche ( front )
983/95 1M/07/95 F50 affiche ( boven )
984/95 3M/06/95 F1 Jean Alesi affiche
985/95 3M/06/95 F1 Gerhard Berger ( gesigneerd ) affiche ( zij )
990/95 0.3M/07/95 F50 lythografie
1004/95 2M/09/95 F50 Frankfurt affiche
1016/95 1M/11/95 F50 affiche (voorpagina's)
1076/96 F310 affiche
1079/96 2.5M/04/96 F1 Michael Schumacher affiche
1080/96 2.5M/04/96 F1 Eddie Irvine affiche
1094/96 3M/06/96 F1 win Michael Schumacher Spanje 1996 affiche
1118/96 1M/01/98 550 Maranello affiche ( zij )
1119/96 2M/09/96 550 Maranello affiche ( boven )
1194/97 3M/06/97 550 Maranello lythografie
1195/97 50th Anniv Ferrari affiche
1196/97 50th Anniv Ferrari affiche
1197/97 50th Anniv Ferrari affiche
1198/97 50th Anniv Ferrari affiche
1199/97 50th Anniv Ferrari affiche
1200/97 50th Anniv Ferrari affiche
1201/97 50th Anniv Ferrari affiche
1202/97 50th Anniv Ferrari affiche
1203/97 50th Anniv Ferrari affiche
1204/97 50th Anniv Ferrari affiche
1205/97 50th Anniv Ferrari affiche
1206/97 50th Anniv Ferrari affiche
1207/97 50th Anniv Ferrari affiche
1208/97 50th Anniv Ferrari affiche
1209/97 50th Anniv Ferrari affiche
1210/97 50th Anniv Ferrari affiche
1211/97 50th Anniv Ferrari affiche
1212/97 50th Anniv Ferrari affiche
1216/97 2M/06/97 F1 Michael Schumacher affiche
1217/97 2M/06/97 F1 Eddie Irvine affiche
1236/97 1M/12/97 F. Gonzalez GP England '51( Black & White ) affiche
1237/97 1M/12/97 Daytona ' 67 ( Black & White ) affiche
1238/97 1M/12/97 GP Berna ( Black & White ) affiche
1239/97 1M/12/97 F. Cortese Piacenza '47 ( Black & White ) affiche
1240/97 1M/12/97 J. Schekter GP Monaco ' 79 ( Black & White ) affiche
1241/97 1M/12/97 Enzo Ferrari ( Black & White ) affiche
1242/97 1M/12/97 P. Hill ' 61( Black & White ) affiche
1243/97 1M/12/97 N. Lauda Nürburgring ' 76 ( Black & White ) affiche
1244/97 1M/12/97 GTO Le Mans ( Black & White ) affiche
1245/97 1M/12/97 Engine head F50 affiche
1246/97 1M/12/97 Transmissie 550 Maranello affiche
1247/97 1M/12/97 Motor 456GT affiche
1248/97 1M/12/97 Engine 550 Maranello affiche
1249/97 1M/12/97 Cavallino Rampante affiche
1250/97 1M/12/97 Engine F50 affiche
1251/97 1M/12/97 Air intake 550 Maranello affiche
1252/97 1M/12/97 Motor F355 affiche
1274/97 2M/12/97 F 310B affiche ( zij )
1314/98 Enzo Ferrari 1898-1998 affiche
1370/98 2M/05/98 F1 Michael Schumacher affiche
1371/98 2M/05/98 F1 Eddie Irvine affiche
1372/98 3M/05/98 F1 Michael Schumacher affiche ( klein )
1373/98 3M/05/98 F1 Eddie Irvine affiche ( klein )
1430/98 Tutte le ferrari a Imola poster
1453/99 F399 Launch affiche ( klein )
1456/99 2.5M/05/99 360 Modena lythografie
1461/99 Ferrari Challenge 2000 affiche
1483/99 F1 Michael Schumacher affiche
1484/99 F1 Eddie Irvine affiche
1503/99 1.5M/6/99 360 Modena affiche ( zij )
1524/99 Tutte le Ferrari a Vallelunga affiche
1569/00 Ferrari Challenge 2000 affiche
1580/00 F1 Michael Schumacher affiche
1581/00 F1 Rubens Barrichello affiche
1606/00 360 Spider affiche
1611/00 F1 2000 Raceteam poster
1617/00 550 Barchetta affiche
1633/00 Ferrari Campione del Mondo 2000 affiche
1676/01 360 Challenge + Historic Challenge 2001 poster ( glanzend )
1701/01 Ferrari Challenge Monza, 25 marzo 2001 poster
1716/01 F1 Michael Schumacher poster
1717/01 F1 Rubens Barrichello poster
1726/01 F1 2001 Testteam poster
1727/01 F1 2001 Raceteam poster
1732/01 F1 Luca Badoer poster
1752/01 Tutte Le Ferrari a Monza poster
1754/01 no number! Ferrari F1 World Champion 2001 (small format) poster
with printnumber! Ferrari F1 World Champion 2001 ( big format ) poster
1786/02 360 Challenge+others poster
1808/02 575M Maranello poster
1828/02 Michael Schumacher poster
1829/02 Rubens Barrichello poster
1830/02 Enzo Ferrari poster portfolio
1844/02 F1 Raceteam poster
1874/02 F1 World Champion 1999,2000,2002,2002 poster
1927/03 Michael Schumacher Poster
1928/03 Rubens Barrichello Poster
1954/03 F1 Team Poster
1957/03 Ferrari Sport e Sport-prototipo Poster
1977/03 Challenge Stradale Poster
1979/03 Enzo Ferrari Poster
2017/03 Ferrari F1 World Champion 1999,2000,2001,2002,2003 Poster
2065/04 612 Scaglietti Poster
2116/04 F1 World Champion 1999-2000-2001-2002-2003-2004 poster
Johannus
09-09-2008, 22:35
Hey tom,
Welkom hier op F-Chat! enne, indrukwekkende verzameling zeg!
Waarom doe je ze eigenlijk weg, is toch zonde man!
Als het je leuk lijkt kun je je hier: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759 ook even voorstellen en wat vertellen over je hobby en ervaringen met Ferrari.
Veel plezier hier en wie weet tot ziens.
Groetjes Johan
.
fertommy
09-09-2008, 23:08
Hoi Johan,
Als je collectie te groot wordt en je hebt plaatsgebrek, moet je keuzes maken vandaar.
Ik ben ook stillaan aan het denken om mijn collectie om te zetten is de real stuff en een Ferrari te kopen.
Ik heb ook nog een 1000 tal andere officieel genummerde publicaties, waaronder erg zeldzame stukken, brochures waar er bvb. maar 60 stuks over de hele wereld zijn gemaakt, ...
Ook heb ik bijna alle jaarboeken vanaf 1954.
Bedankt om me even bij de juiste onderverdeling te zetten.
Groetjes,
Tom.
Johannus
09-09-2008, 23:22
Ah, dat is natuurlijk wel gaaf, om zo lang F-dingen te sparen en zulke zeldzame dingen te hebben dat je gewoon op den duur een F kunt kopen. Aan welk type of wat voor iets zit je dan te denken? en verkoop je je gehele collectie of houd je de echt hele zeldzame dingen zelf?
fertommy
10-09-2008, 00:28
Als ik een goed aanbod krijg doe ik misschien alles wel weg. Al is het wel moeilijk na 20 jaar intens verzamelen.
De jaarboeken ga ik wel altijd bijhouden.
Ik dacht aan een F355 GTB F1.
Verzamel je zelf ook ferrari zaken?
Dino2400
10-09-2008, 12:30
Ben zelf ook een verzamelaar van Ferrari-literatuur ( óók een voorliefde voor de jaarboeken...) Soms denk ik er over de Dino te verkopen én mijn boeken om daarvan een Ferrari aan te schaffen... Wanneer ik een keuze zou moeten maken tussen mijn boeken en een echte Ferrari blijkt die keuze toch een lastige te worden... Ik ben bang dat de boeken het gaan winnen... Wordt het maar wat langer sparen. :)
Nuvolari
10-09-2008, 13:13
Boeken of een Ferrari? Is toch voor jou geen keus? Als liefhebber kun je zo enorm veel plezier beleven aan boeken, altijd en overal en er zijn eigenlijk geen beperkende factoren.
Edwin
nofear02
10-09-2008, 15:02
Hallo allemaal,
Ik heb zonet dit forum ontdekt.
Ik verzamel reeds 20 jaar officiële ferrari brochures, enkel met Ferrari druknummer op.
Dus vanaf 01/65 tot nu.....
Poster
2116/04 F1 World Champion 1999-2000-2001-2002-2003-2004 poster
Caramba; wat een lijst Tommy! Su-per!! Daar mag je trots op zijn. Maar je motivatie waarom je t waarschijnlijk wegdoet; daar sta ik helemaal achter natuurlijk :). Folders,boeken, allemaal prachtig, maar zitten in een F en gas geven en dat geluid, en het de koning-te-rijk gevoel; niet te onderschatten. Zeer welkom hier! Goed dat je t ontdekt hebt. Erg leuk.
Dino2400
10-09-2008, 17:58
Boeken of een Ferrari? Is toch voor jou geen keus? Als liefhebber kun je zo enorm veel plezier beleven aan boeken, altijd en overal en er zijn eigenlijk geen beperkende factoren.
Edwin
Inderdaad, daarom zullen de boeken wel nooit de deur uit gaan! Trouwens, deze zouden wel een héééle goede prijs moeten opleveren wil ik de Ferrari kunnen aanschaffen die ik de moeite waard vind... ;)
Hoi Tom, al je docu wegdoen en een auto ervoor terug! niet doen je bent al zo lang aan het verzamelen. je kunt beter alles houden en af en toe via Alec een ritje regelen! of net als een medebelg alle docu verzamelen en een paar wagens ;))
en mocht je ooit verkopen...je weet me te vinden!
Groet,
Hugo
.
fertommy
10-09-2008, 21:06
Hoi allemaal,
Dank voor de reacties. Jullie maken het me niet gemakkelijk :)
Hoi Hugo,
Aan jouw fotootje met al die lenzen dacht ik al dat jij het was...
Heb dit weekend nog met een Lamborghini Gallardo met Alec meegereden.
De Gallardo LP540-4 is toch wel een fantastisch stukje autotechniek. Supersnel!
2 jaar geleden heb ik in Italië voor 1 dag een F430 Spider voor de pers meegekregen samen met Alec en ook zelf mee gereden in de heuvels rond Maranello. Ongelooflijk!!!!
Hebben jullie al officiële publicaties van de California gezien?
Is er bij jullie interesse of kennen jullie mensen die zouden geïnteresseerd zijn in mijn collectie posters?
Greetz,
Tom.
.
Hebben jullie al officiële publicaties van de California gezien?
Deze werd bij de preview uitgereikt, heeft geen publicatienummer overigens.
nofear02
10-09-2008, 21:56
Tom, zet gerust een advertentie hier in deze sectie. In t engels aub. wordt door heel wat mensen gezien!
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=237
Deze werd bij de preview uitgereikt, heeft geen publicatienummer overigens.
Was ook te koop bij de Ferrari stand tijdens de OGP voor €50 :mad:
moriaan1
17-09-2008, 18:08
Zegt de kenners genoeg denk ik?
Dino2400
17-09-2008, 18:11
Tuurlijk! 288 GTO Perskit! Mooie aanwinst!
Marktplaats, Veenendaal ?
moriaan1
17-09-2008, 21:16
Marktplaats, Veenendaal ?
yep! heb hem al betaald!
Veenendaal zal zich eerdaags hier wel melden, heb hem op deze gezellige club gewezen.
Hans
yep! heb hem al betaald!
Veenendaal zal zich eerdaags hier wel melden, heb hem op deze gezellige club gewezen.
Hans
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en gelijk een nieuw forumlid erbij.
Jij hebt goede zaken gedaan.
Groetjes Gerard
moriaan1
18-09-2008, 13:44
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en gelijk een nieuw forumlid erbij.
Jij hebt goede zaken gedaan.
Groetjes Gerard
Dank je wel, heb er jaren naar gezocht(voor een wat normale prijs) en zo staat ie op marktplaats! Heb er ook wel eens een 1:14 Brianza gescoord, dit soort items verwacht je daar gewoon niet!
Gaat nooit meer weg natuurlijk! Niet alleen een prachtstuk, maar ook weer een mooi verhaaltje.
gr. Hans
fertommy
20-09-2008, 14:53
Hoi,
Erg zeldzame documentatie van de 288 GTO. Blijkbaar de italiaanse versie ( Ben even gaan kijken op Markplaats ).
Ik moet je er wel op wijzen dat deze folder deel uitmaakt van een persmap die toen in 4 talen is uitgegeven; Dus deze rode forlder is maar een deel van de persmap. Bij deze folder hoort een zwarte map + een folder met nummer 306/84 waarin de materialen staan waarmee de 288 GTO gemaakt werd.
Als ik me niet vergis werd deze permap uitgegeven in Geneve dat jaar. Hier werden ook 4 verschillende persmappen van de mondial cabriolet uit gegeven. Hier werden er nog veel minder van gedrukt. Van de Italiannse versie werden er bvb. slecht 100 gedrukt.
Als je nog vragen hebt; ik heb vanaf 01/65 ( begin van de nummering van de Ferrari brochures zo goed als alle folders en persmappen, op enkele uitzonderingen na.
De tot hiertoe zeldzaamste brochure is volgens mij :
1404/98 0.06M/06/98 Ferrari F1 Club GP de France, 28 juin 1998 Brochure
Slechts 60 stuks gedrukt!!!!!!!
Groetjes,
Tom.
moriaan1
20-09-2008, 17:55
Hoi,
Erg zeldzame documentatie van de 288 GTO. Blijkbaar de italiaanse versie ( Ben even gaan kijken op Markplaats ).
Ik moet je er wel op wijzen dat deze folder deel uitmaakt van een persmap die toen in 4 talen is uitgegeven; Dus deze rode forlder is maar een deel van de persmap. Bij deze folder hoort een zwarte map + een folder met nummer 306/84 waarin de materialen staan waarmee de 288 GTO gemaakt werd.
Als ik me niet vergis werd deze permap uitgegeven in Geneve dat jaar. Hier werden ook 4 verschillende persmappen van de mondial cabriolet uit gegeven. Hier werden er nog veel minder van gedrukt. Van de Italiannse versie werden er bvb. slecht 100 gedrukt.
Als je nog vragen hebt; ik heb vanaf 01/65 ( begin van de nummering van de Ferrari brochures zo goed als alle folders en persmappen, op enkele uitzonderingen na.
De tot hiertoe zeldzaamste brochure is volgens mij :
1404/98 0.06M/06/98 Ferrari F1 Club GP de France, 28 juin 1998 Brochure
Slechts 60 stuks gedrukt!!!!!!!
Groetjes,
Tom.
Klopt, ik weet dat hij niet compleet is, maar je ziet ze zo weinig dat ik hem niet kon laten lopen.
Iemand iets van de Califoria gezien? BBR heeft voor de presentatie een model gemaakt...
fertommy
20-09-2008, 20:40
Waarschijnlijk volgende week in Parijs zal er wel een brochure of persmap worden uitgegeven.
Dino2400
22-09-2008, 12:27
Hoi,
Groetjes,
Tom.
Je vergeet nog te melden dat bij deze map ook een aantal foto´s horen... ;) De kwaliteit van die foto´s was overigens niet bijster hoog... Ze zijn allemaal nogal bruin van kleur...
Complimenten voor je collectie overigens! Wellicht een idee om af en toe eens wat te laten zien/posten? Ikzelf ben met name naar de vroege folders erg nieuwsgierig! Ik denk dat je meerdere liefhebbers er een groot plezier mee zou doen.
fertommy
22-09-2008, 21:54
Mijn foto's zijn wel van goede kwaliteit.
In bijlage enkele foto's van mijn persmap alsook van de naar mijn mening meest zeldzame folder van Ferrari qua drukoplage.
Dino2400
22-09-2008, 22:06
Hee, da's apart! Ik heb enkele van deze perskits gezien waarbij de foto's een bruine tint hadden... Blijkbaar dus toch niet bij alle mappen zo? Die van jou zijn idd zoals ze eigenlijk zouden moeten zijn.
nofear02
22-09-2008, 22:37
Mijn foto's zijn wel van goede kwaliteit.
In bijlage enkele foto's van mijn persmap alsook van de naar mijn mening meest zeldzame folder van Ferrari qua drukoplage.oh-oh-ohw; wat mooi! die folder van die GTO. mamma mia. jij hebt mooie spullen zeg Tom. fantastisch! Die ene folder wel heeeel bijzonder ja! zo een kleine oplage!
moriaan1
05-10-2008, 15:03
http://link.marktplaats.nl/198551839
Wat een mooie kaarten Johan! Schitterend! :)
Hoe kom je er aan? Kan je die gewoon in sommige speciaal winkels kopen?
Op een rommelmarkt een Jumbo puzzel van 500 stukjes van een 512 BBi in top conditie. Indien gewenst zal ik een foto maken.
Wat een mooie kaarten Johan! Schitterend! :)
Hoe kom je er aan? Kan je die gewoon in sommige speciaal winkels kopen?
THX Michael. Ik heb ze in de tijd gekocht bij de Eucurie Francorchamps. Ja jammer dat ze er volledig mee gestopt zijn.
nofear02
06-10-2008, 21:37
Mooie spullen hier allemaal weer! Leuke platen Johan. En Menno; een mooie boffer zeg!
De persmap uit Parijs
Je bent me net voor, heb de persmap vanmiddag ook binnengekregen en wou morgen de foto posten.
moriaan1
08-10-2008, 21:30
Je bent me net voor, heb de persmap vanmiddag ook binnengekregen en wou morgen de foto posten.
+1 en een map met reprints van de daytona-brochures vanwege het 40jarig bestaan.
de nieuwste 612 brochure (3297/08) er schijnt ook nog een andere versie te zijn, iemand informatie? Een mapje met postcards van de 599 GTB Fiorano en weer een Chris Nixon boek over een van de meest interessantste periodes in de autosport.
430driver
15-10-2008, 16:59
mijn daytona 40th anniversary map is ook onderweg
moriaan1
15-10-2008, 19:58
mijn daytona 40th anniversary map is ook onderweg
Weet niet of er nog een andere dan 3287/08 is, de mijne is dezelfde..
Zeer de moeite waard Mark, Reprints van het persbericht van de introduktie en 2 folders..
Erikderaaf
15-10-2008, 21:12
Over welke map hebben jullie het aan waar halen jullie die vandaan? Daytona is toch een van de favorieten!
ter gelegeheid van het 40 jarig bestaan van de Daytona is een map uitgebracht met daarin reprints van de 2 verkoopbrochures en de persteksten.
te koop bij de bekende adressen, shop in Maranello, ebay en ook Kroymans heeft/had ze voor ca. € 100
Ook weer een boek in bestelling gezet over de jaren 30 GP's
Tja, die Daytona map... daar vroegen ze 190 euro voor in het Ferrari tentje op de Nürburgring. Hoe maf kan je zijn als je dat er voor neerlegt? Heb nog wel naar een houten raceautootje staan kijken voor mijn neefje van 7 maanden, maar vond ook die speeltjes wat over the top qua prijs.
moriaan1
16-10-2008, 09:54
Tja, die Daytona map... daar vroegen ze 190 euro voor in het Ferrari tentje op de Nürburgring. Hoe maf kan je zijn als je dat er voor neerlegt? Heb nog wel naar een houten raceautootje staan kijken voor mijn neefje van 7 maanden, maar vond ook die speeltjes wat over the top qua prijs.
Bij Kroymans in Ede..
Daytona-map + 612 boek + La Ferrari 208 150 euro.... ( 2 weken geleden)
Meestal koop ik van ebay omdat het goedkoper is, dit keer dus niet!
Hans
fertommy
18-10-2008, 10:29
Er bestaat nog een versie 3198/08
Deze werd zeer beperkt uitgegeven op het salon van Parijs vorig jaar.
Ik denk dat er geen verschil is met de nieuwe brochure.
Iemand de Nieuwe California brochure al bemachtigd? 3304/08 Prijzen gaan hoog op ebay!
430driver
18-10-2008, 10:51
ik heb de daytonamap voor totaal 70 euro van ebay geplukt
moriaan1
18-10-2008, 12:58
De California Brochure wordt in enorme aantallen verspreidt.
Als je een maand of 2 wacht heb je via ebay een nieuwe voor een paar tientjes..
Hans
430driver
18-10-2008, 14:41
ik zag de cali-folder op ebay voor $120 en zelfs voor $320! ik wacht idd wel even....dan zakt ie vanzelf.
moriaan1
18-10-2008, 15:17
ik zag de cali-folder op ebay voor $120 en zelfs voor $320! ik wacht idd wel even....dan zakt ie vanzelf.
40 euro is voor mij de max!
430driver
18-10-2008, 15:39
ik ben ook niet van plan er zoveel voor neer te tellen!
Heb net de California brochure opgehaald, er zijn van de California twee brochures die exact gelijk zijn maar het enige verschil is dat de ene een CD-rom bevat met foto's (46) van de California en de andere niet.
Ik heb degene zonder CD-rom maar heb van mijn leverancier wel een kopie van die CD-rom er bij gekregen.
De prijs die ik betaald heb lag onder de € 40.
moriaan1
19-10-2008, 12:10
Je hebt goud in handen...
Zag er zojuist eentje voor 278 euro!!!!
Je hebt goud in handen...
Zag er zojuist eentje voor 278 euro!!!!
Was dit voor de brochure met of zonder CD-rom ?
Hoe gek kun je zijn om dat te betalen, maar zoals je al eerder zei komen er genoeg van en dan zakt de prijs vanzelf.
Zal aankomende week even informeren bij Munsterhuis of zij hem al binnen hebben en vragen wat hij bij hun kost en de prijs zal denk ik wel aanzienijk lager liggen dan € 278 !
Groetjes Gerard
430driver
21-10-2008, 19:41
ik heb vandaag mijn Daytona 40th anniversary map binnengekregen......WOW! Gaaf!
Vivado Ferrari
21-10-2008, 19:54
ik heb vandaag mijn Daytona 40th anniversary map binnengekregen......WOW! Gaaf!
Euh foto's?? Gaaf aanwinst, Mark!:)
430driver
21-10-2008, 20:19
Vincent, blader even terug naar #126 van deze sectie, want Hugo heeft m ook en die had al foto's gepost, dus dubbele foto's vind ik n bietje zinloos, maar wil het best doen voor je hoor ;).
ik heb de daytonamap voor totaal 70 euro van ebay geplukt
Bij Kroymans in Ede..
Daytona-map + 612 boek + La Ferrari 208 150 euro.... ( 2 weken geleden)
Ik heb 'm vorig jaar gewoon meegekregen van Corse Clienti op Mugello tijdens de Finali Mondiali... Soms heeft een perskaart wel voordelen ;)
430driver
21-10-2008, 21:05
ben jij daar toen ook geweest?! Gaaf was dat zeg...en wat een weertje!
Ben vandaag bij Munsterhuis geweest maar daar hadden ze de California brochure nog niet binnen.
Waren zeer verbaasd dat ik hem al wel had, vroegen wel hoe ik er aan kwam maar heb mijn bron niet onthuld.
Hoorde trouwens van de man waar ik de brochure van heb dat er misschien dit jaar toch nog een jaarboek komt ter afsluiting.
Hij had iemand gesproken die bij Ferrari werkt dus iemand dicht bij de bron.
We wachten het maar weer af.
Dino2400
22-10-2008, 21:24
Hoorde trouwens van de man waar ik de brochure van heb dat er misschien dit jaar toch nog een jaarboek komt ter afsluiting.
Ben ik benieuwd hoe Ferrari dat gaat uitleggen aan diegene die een abonnement hebben op hun magazine... Daar zou 1 uitgave een extra dikke editie zijn ter vervanging van het jaarboek...
Misschien dat er wel alleen nog een corse-clienti jaarboek wordt uitgebracht? Zoals je al zegt... We moeten het maar afwachten...
Erikderaaf
22-10-2008, 21:40
Ben ik ook benieuwd naar.... maar inderdaad, als ferrari het zo heeft aangekondigd... zullen ze niet zo snel veranderen toch?
Ben ik benieuwd hoe Ferrari dat gaat uitleggen aan diegene die een abonnement hebben op hun magazine... Daar zou 1 uitgave een extra dikke editie zijn ter vervanging van het jaarboek...
Misschien dat er wel alleen nog een corse-clienti jaarboek wordt uitgebracht? Zoals je al zegt... We moeten het maar afwachten...
De reden zou zijn dat er dit jaar maar 2 uitgaven van hun nieuwe magazine uitkomen en dat ze daarom toch nog een jaarboek uitgeven maar het is gewoon afwachten.
Bij Ferrari is wat dat betreft één dingen zeker, niets is zeker !
Dino2400
22-10-2008, 22:35
Bij Ferrari is wat dat betreft één dingen zeker, niets is zeker !
Ha, dat zeg je inderdaad mooi!! :D ;)
adamhoekstra
25-10-2008, 19:14
ik heb vrijdag het magazine gekregen van munsterhuis ( MMAG ).
een dik boek met foto,s over munsterhuis en ferrari.
dit was de eerste uigave ,de tweede komt in het voorjaar.
ben al met lezen begonnen.
Vivado Ferrari
26-10-2008, 06:45
V/d week een oude advertentie uit 1963 opgestuurd gekregen. Het is een advertentie (formaat A4) van het North American Racing Team (N.A.R.T.) Krijgt een mooi plekje in de F-zolder.
430driver
26-10-2008, 09:31
Gaaf! helemaal jouw ding he?! Mooi! Ik zou m voor de zekerheid wel kopieren voorals er iets mee gebeurd, of inscannen! Helemaal super!
Ben vandaag bij Munsterhuis geweest maar daar hadden ze de California brochure nog niet binnen.
Waren zeer verbaasd dat ik hem al wel had, vroegen wel hoe ik er aan kwam maar heb mijn bron niet onthuld.
Dit jaarboek komt er niet. Vorig jaar was de laatste versie.
Dit jaarboek komt er niet. Vorig jaar was de laatste versie.
Het waren ook alleen maar geruchten, zekerheid was er dus niet.
Wordt dan het tweede magazine dat uitkomt dit jaar een extra dikke met een jaaroverzicht erin ?
Is het dan mogelijk om alleen dit magazine te kopen of moet je een abbonement hebben ?
Jullie eigen MMAG magazine ziet er trouwens perfect uit, mijn complimenten.
Groetjes Gerard
Heren,
Informeer mij even: MMAG? Wat is dat, hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe krijg ik er eentje in mijn bezit?
Niels
Heren,
Informeer mij even: MMAG? Wat is dat, hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe krijg ik er eentje in mijn bezit?
Niels
Hallo Niels
MMAG is een magazine dat uitgegeven wordt door en gaat over Munsterhuis.
Eerste nummer is net uit.
Zal as zondag mijn exemplaar wel meenemen naar Houten dan kun je het bekijken.
Scannen wordt wat lastig omdat de voorkant helemaal zwart is.
Groetjes Gerard
nofear02
29-10-2008, 00:51
....? Wat is dat, hoe ziet het eruit en nog belangrijker: hoe krijg ik er eentje in mijn bezit? Niels :D Niels! hou je toch een keer í n man :D:D! gosjemijne :D ;). Je hebt toch bijna alles al?? :D
Het waren ook alleen maar geruchten, zekerheid was er dus niet.
Wordt dan het tweede magazine dat uitkomt dit jaar een extra dikke met een jaaroverzicht erin ?
Is het dan mogelijk om alleen dit magazine te kopen of moet je een abbonement hebben ?
Jullie eigen MMAG magazine ziet er trouwens perfect uit, mijn complimenten.
Groetjes Gerard
Dank je ... we hebben ons best er erg op gedaan.
Wat betreft het 2e nummer van het magazine. Ik heb hem al gezien en hierin staat geen jaaroverzicht oid.
Even voor de rest. Mmag is een Munsterhuis magazine waarin alle items van alle Munsterhuis bedrijven genoemd worden en natuurlijk is er veel aandacht voor Ferrari.
Dino2400
29-10-2008, 12:22
Dank je ... we hebben ons best er erg op gedaan.
Wat betreft het 2e nummer van het magazine. Ik heb hem al gezien en hierin staat geen jaaroverzicht oid.
Even voor de rest. Mmag is een Munsterhuis magazine waarin alle items van alle Munsterhuis bedrijven genoemd worden en natuurlijk is er veel aandacht voor Ferrari.
Ik ben benieuwd wanneer de 2de editie in de bus gaat vallen bij de abbonnees van het officiele Ferrari magazine. Ik wacht met "smacht" zeg maar... Het jaarboek kwam altijd aan het eind van het jaar/begin nieuw jaar. Dit betekend dat waarschijnlijk de 3de editie de extra dikke jaaruitgave gaat worden...?
Blijft er idd nog 1 vraag open... Hoe kunnen we in het bezit komen van het Mmag magazine want daar ben ik nu ook erg nieuwsgierig naar..?
Bij een bezoek aan de showroom kunnen jullie er natuurlijk een exemplaar meekrijgen.
Helaas is opsturen logistiek vrij onmogelijk als ik kijk naar het aantal leden hier op dit forum.
Zondag lijkt me een mooie gelegenheid tot distributie?! :D 1 iemand die een stapeltje gaat scoren (voor de liefhebbers alleen natuurlijk; niet om daar zo maar ergens neer te leggen) en die vervolgens uitgeeft aan de personen die aangegeven hebben dat ze zo'n MMAG willen :) Stom plan?
Zat net trouwens "MMAG" te typen en dat ging tot 3x toe fout...Maakte er MMGA van (en niet voor niks: dat zijn mijn voorletters namelijk :D)
nofear02
29-10-2008, 18:01
Bij een bezoek aan de showroom kunnen jullie er natuurlijk een exemplaar meekrijgen.
Helaas is opsturen logistiek vrij onmogelijk als ik kijk naar het aantal leden hier op dit forum.dank voor het mooie compliment! :D. inderdaad dacht ik ook gelijk aan zondag, maar huijsje is me net voor :D. Hey Gerard, neem er eens een paar mee ;). Of Nicks; kom zelf ook zondag! Je bent welkom hoor (maar ja, jij zit de hele week al letterlijk tussen de Ferrari's natuurlijk :))
Ik kan er helaas niet bij zijn dan zondag, d'r staat dan een ander evenement in mijn agenda.
430driver
16-12-2008, 18:09
Kijk, dat bedoel ik nou! geduld is een schone zaak: ik heb net de California folder gewonnen voor $49,-. Dezelfde waar ze een maandje geleden nog dik voor betaalden.....
Johannus
16-12-2008, 18:29
is die met of zonder CD-rom??
Er zijn nu 3 brochures van de California:
3304/08 zonder CD
3304/08 met CD
3351/08 zonder CD
en verder de ongenummerde persmappen van Parijs en Bologna wordt hij uitgebreid in vermeld.
Johannus
16-12-2008, 19:32
die zonder CD waren bij munsterhuis te koop voor 35 euro geloof ik
430driver
16-12-2008, 19:39
kanonne, dat weet ik eigenlijk niet haha
Folders... kopen ? Sorry hoor, maar een beetje zichzelf respecterend bedrijf zorgt toch gewoon voor voldoende folders/brochures/flyers van een nieuw model ?
Ook al is het in veel gevallen voor "niet kopers" dit zou naar mijn gevoel toch gewoon een onderdeel van het zo goed als oneindige Ferrari promotie-budget moeten zijn.
Begrijp me niet verkeerd, het is iets anders als je op zoek bent naar een een "oude" brochure van jouw model auto dat bijv.niet meer in productie is en natuurlijk ook voor de verzamelaar (ik heb zelf ook een redelijk verzameling documentatie + folders... ;) )
Dat je uiteindelijk betaald voor de verzamelaars waarde lijkt me logisch....
Johannus
16-12-2008, 23:51
folders zijn wel bijna complete boeken, en de merkbeleving van Ferrari is wel net ff wat anders dan bij andere merken... Daarbij is het een vrije markt, als de vraag er is en het aanbod wordt klein gehouden betalen mensen er wel voor. Dat heet het in stand houden van de mythe.
maar ja, dat hebben niet alle merken he ;) :p
die zonder CD waren bij munsterhuis te koop voor 35 euro geloof ik
Hallo Johannus,
klopt, ik heb er daar één van gekocht
Jan
430driver
18-12-2008, 20:11
de mijne heeft ook geen CD heb ik te horen gekregen. Heeft iemand wel die CD, dan zou ik graag die foto's ook willen hebben als dat mogelijk is.
moriaan1
28-12-2008, 11:30
het origineel, zonder ribkartonnen omslag.....
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//boeken.marktplaats.nl%3A80/autoboeken-en-folders/216819939-ferrari-f50-exclusieve-brochure-boek.html
Dino2400
28-12-2008, 13:37
het origineel, zonder ribkartonnen omslag.....
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//boeken.marktplaats.nl%3A80/autoboeken-en-folders/216819939-ferrari-f50-exclusieve-brochure-boek.html
Blijft een magistraal mooie "brochure" ( nou ja,meer een boekwerk...) Misschien zit de kartonnen omslag er toch wel bij. Er wordt geadverteerd met "originele verpakking" dus wellicht...
Mondial T 1989
18-01-2009, 19:37
Vandaag 2 mooie litho's kunnen bemachtigen van Jody scheckter en Niki Lauda op ebay.
Deze hebben de afmetingen van 20cm op 30 cm
dcpixels
18-01-2009, 21:44
Die zijn mooi zeg Patrick. Prachtige Lito's!
Vandaag 2 mooie litho's kunnen bemachtigen van Jody scheckter en Niki Lauda op ebay.
Heel mooi
Vivado Ferrari
19-01-2009, 18:18
Heel fraai! Mooi!
ruben-ferrari
19-01-2009, 18:32
Wouw wat een mooie aanwinsten hee !
proficiat
moriaan1
08-02-2009, 19:00
Beste Magazine ooit! heb hem nu bijna compleet
Cavallino nr. 16, 21, 23, 29, 31, 33 en 34 op de kop getikt..
voor 7 eurootjes per stuk!!
Beste Magazine ooit! heb hem nu bijna compleet
Cavallino nr. 16, 21, 23, 29, 31, 33 en 34 op de kop getikt..
voor 7 eurootjes per stuk!!
Mazzelaar... ik heb ze op 2 na allemaal vanaf nummer 50. Probleem is dat de 2 die ik niet heb ondertussen een godsvermogen kosten.
moriaan1
09-02-2009, 11:51
Mazzelaar... ik heb ze op 2 na allemaal vanaf nummer 50. Probleem is dat de 2 die ik niet heb ondertussen een godsvermogen kosten.
Ja dit is echt mazzel!
Had niet gedacht te winnen, meestal gaan ze inderdaad voor (te)veel geld weg.
Sinds 1987 mijn favoriete blad!
Ik lees de oudere uitgaven ook nog regelmatig door
Ik ben ooit gestart met nr. 37
Vond er eentje in de boekhandel, toendertijd werden ze gewoon als tijdschrift verkocht.
Vanaf 37 heb ik ze allemaal, incl. de index 1-100. Langzamerhand heb ik ze redelijk compleet. Ik wil de serie natuurlijk compleet hebben, maar ga er ook geen absurde bedragen voor betalen.. Geduld is een schone zaak!
Ik zal even nakijken maar ik heb wellicht nog 1 of 2 dubbele voor nr. 50, en die hoeven geen godsvermogen te kosten.
Laat het je deze week wel even weten..
Hans
Dino2400
09-02-2009, 12:22
Met name de uitgaves 1 en 2 (2 nog zelfs zeldzamer...) gaan ben ik bang nooit echt goedkoop meer weg.
Op dit moment echter kun je deze uitgaves redelijk goedkoop verkrijgen tov de bedragen waarvoor ze pak'mbeet een jaar/anderhalf jaar terug voor werden verkocht.
Nogmaals, koopjes zullen deze uitgaves nooit meer worden...
430driver
10-02-2009, 19:55
ik heb ze destijds ook gekocht toen ze hier in Tilburg te koop waren. Helaas is dat op een gegeven moment gestopt dus ik ook.....heb er wel 3x ingestaan met een tekening.......een 512 TR ontwerp, een 456 cabriolet (America) en de F355 Spider......
Prachtig blad overgens.....
moriaan1
10-02-2009, 20:15
Prachtig blad overgens.....
Was vanaf de eerste verkocht!
Toen ze hier niet meer verkrijgbaar waren heb ik via Chaters(Engeland) een abonnement genomen, dat was toen de makkelijkste manier.
Cavallino is een blad dat ik nooit zal opzeggen!
430driver
10-02-2009, 20:36
echt een blad voor de chassisnummer-freaks ook, want die staan er altijd uitgebreid in.....heb ook spijt dat ik destijds niet een abonnement heb genomen....nu moet ik te veel inhalen om bij te komen en dat is me te duur....
Dino2400
10-02-2009, 21:00
Was vanaf de eerste verkocht!
Toen ze hier niet meer verkrijgbaar waren heb ik via Chaters(Engeland) een abonnement genomen...
Hey, jij hebt ze nu ook compleet begrijp ik?
echt een blad voor de chassisnummer-freaks ook, want die staan er altijd uitgebreid in.....heb ook spijt dat ik destijds niet een abonnement heb genomen....nu moet ik te veel inhalen om bij te komen en dat is me te duur....
Voor een hele mooie prijs (of ruil) kan ik # 45-63 aanbieden
Dino2400
11-02-2009, 12:34
Voor een hele mooie prijs (of ruil) kan ik # 45-63 aanbieden
Heb je weer een partijtje kunnen " scoren" ? Jij hebt ze denk ik ook een eind compleet toch? Welke zoek je nog?
Cavallino's kun je natuurlijk altijd hier aanbieden in de vraag/aanbod sectie.
Hoe gaat het trouwens met de collectie " Prancing Horse" ? Ook een mooi blad. Hoe ver ben je daar mee?
.
moriaan1
11-02-2009, 13:14
Hey, jij hebt ze nu ook compleet begrijp ik?
Op een paar waaronder de fameuze nr. 2 na.....
Dino2400
11-02-2009, 21:39
Op een paar waaronder de fameuze nr. 2 na.....
Yep, da's diegene waar ik ook héél lang op heb moeten wachten! Toeval wil dat ik een maand erna nog een 2de nummer 2 in mijn bezit kreeg... Zo zit je er op te wachten en zo heb je er 2. Die 2de is overigens naar onze Italiaanse vriend van "shopping Formula one" gegaan, tegenover de F-fabriek.
Het mooie van Cavallino is, dat wat er in staat klopt. En als het niet klopt worden er gelijk vanuit de hele wereld ingezonden brieven gestuurd door de specialisten en historici om de boel te rectificeren. Een verzameling Cavallino's is daarom vanuit researchoogpunt meer waard dan een stapel boeken: door de jaren heen zie je precies wat er met bepaalde auto's gebeurt, terwijl een boek stopt op ene bepaald ogenblik en er dus geen info meer toegevoegd wordt.
moriaan1
12-02-2009, 18:33
Vooral wat betreft de klassiekers is er geen enkele andere publicatie die aan Cavallino kan tippen! Cavallino is het beste naslagwerk dat ik ken! (en heb)
430driver
12-02-2009, 20:12
inderdaad Hans....daar kan geen autoboek tegenop!
Sluit ik me helemaal mee aan, ben er dan ook best trots op dat ik een van de mederwerkers ben.
Ook een heel goed magazine dat veel historie bevat is Prancing Horse, een kwartaal uitgave van de Ferrari Club of America. Veel artikelen zijn geschreven door de grote meneren, Massini, Boe, Prunet, Callier..
Heb er daar ook zeer veel van, mis 17 stuks tot nummer 158 daarna heb ik er vrijwel geen....DUS..GEZOCHT: Prancing Horse 16-29, 31, 35, 43 en 159-heden.
Hugo
Dino2400
12-02-2009, 21:55
Heb je weer een partijtje kunnen " scoren" ? Jij hebt ze denk ik ook een eind compleet toch? Welke zoek je nog? .... Hoe gaat het trouwens met de collectie " Prancing Horse" ? Ook een mooi blad. Hoe ver ben je daar mee? .
Klopt, Hugo... Je hebt me toch een beetje daarin "aangestoken"... Mooi blad, kun je eigenlijk een beetje zien als de voorloper van Cavallino...
Ik heb ook meteen een antwoord op de vraag die ik een paar postjes terug vroeg, je moet er dus nog een paar...
Laatste aanwinst, foldertje van de F60 (3424/09)
430driver
15-02-2009, 15:01
zeker van ebay geplukt? daar zag ik m namelijk ook. Gaaf voor je!
.
Dino2400
01-03-2009, 12:34
Of anders gezegd; de revolutie van de Ferrari-folders... Mij werd gevraagd wat er heden ten dage in een moderne folder te zien valt. Vandaar de volgende foto's.
Op de eerste foto's de brochure van de Dino 308 GT/4 (plm 1975). Dit is een A4 formaat die kan worden uitgeklapt. Een schril contrast met de brochure van de 430 Scuderia die plm 70 pagina's telt... De moderne folder speelt meer in op prestatie's en merkbeleving met zeer fraaie fotografie. Je kunt meer spreken van een boek dan brochure... Kijk en geniet!
.
Dino2400
01-03-2009, 12:41
Dan ter vergelijking de brochure van de 430 Scuderia... Het is meer een gebonden boek met harde kaft. Let even op het pagina-nummer... En toen waren er nog een paar te gaan...
.
Wauw! Dat ziet er echt mooi uit! Je hebt me zeker overtuigd om de brochures te kopen :D
nofear02
01-03-2009, 14:21
woow, dat is echt fantastisch maarten.
dcpixels
01-03-2009, 14:25
Mooie vergelijking Maarten. De brochure van de 430 Scuderia is een compleet boekwerk. Het ziet er prachtig uit.
Johannus
01-03-2009, 18:57
wow, die brochure van de scuderia is wel echt enorm gaaf :D
mavanhaasteren
01-03-2009, 19:14
Maarten nu kan ik begrijpen dat je de brochure wil hebben, net zo mooi als de wagen zelf
Dino2400
01-03-2009, 20:05
... Na drie kwart jaar klussen is het vandaag dan eindelijk zover! Mijn verbouwing is afgerond!! Na al het zwoegen kunnen we nu dan gaan genieten van mijn "zoldertje". Op wat kleine details na is het hélemaal af. Eigenlijk ben ik best wel een beetje trots op het eindresultaat... Ik wil hierbij dan ook even Barbara maar vooral ook mijn steun en toeverlaat , mijn broer Rob ff bedanken... Zonder die twee...
Nu nog zoeken naar een mooi bordje op de deur met een tekst "archivio" of "libreria"... ;) :)
.
wesleyruytrmn
01-03-2009, 20:09
nee, dit is hem niet; ik weet het al weer; het is de Carros!
Als het net zo vreselijk vergelijk als bij RTL Autowereld kun je hem wel laten liggen. Daar werd gezegd dat de 612 lelijk was en duur, en de 599 meer kon gassen etc, dus meer een echte Ferrari was. Dat was zogenaamd mislukt bij de 612....Ze waren denk ik alleen vergeten welke functie de 612 heeft in de range....
wesleyruytrmn
01-03-2009, 20:10
Maarten, prachtige kamer, netjes geordend in mooie kasten! Mooi gedaan hoor
mavanhaasteren
01-03-2009, 20:10
Maarten ziet er erg mooi uit, zie dat de vitrine nog gevuld moet worden :D:D
nofear02
01-03-2009, 20:12
Als het net zo vreselijk vergelijk als bij RTL Autowereld kun je hem wel laten liggen. Daar werd gezegd dat de 612 lelijk was en duur, en de 599 meer kon gassen etc, dus meer een echte Ferrari was. Dat was zogenaamd mislukt bij de 612....Ze waren denk ik alleen vergeten welke functie de 612 heeft in de range....
Nee, k heb een klein stukje gelezen, en ze waren zeer lovend over de 612 hoor.
nofear02
01-03-2009, 20:13
Prachtig maarten! wat is het italiaanse woord voor 'Ferrari-studeerkamer'? :)
wesleyruytrmn
01-03-2009, 20:23
Nee, k heb een klein stukje gelezen, en ze waren zeer lovend over de 612 hoor.
gelukkig! Kopen dus die handel :D:D:D
moriaan1
01-03-2009, 20:32
IK WIL NET ZO'N KAMER ALS MAARTEN!!!! (denk aan een stampvoetende kleuter)
Zelfs de sleutelhanger is perfect!
Alleen schreeuwt die vitrine om een paar prachtige modellen, die swb is gewoon eenzaam!
Mijn complimeten Maarten!
Hans
Dino2400
01-03-2009, 20:50
Maarten ziet er erg mooi uit, zie dat de vitrine nog gevuld moet worden :D:D
IK WIL NET ZO'N KAMER ALS MAARTEN!!!! (denk aan een stampvoetende kleuter)
Zelfs de sleutelhanger is perfect!
Alleen schreeuwt die vitrine om een paar prachtige modellen, die swb is gewoon eenzaam!
Mijn complimeten Maarten!
Hans
Dank je wel voor jullie complimenten! Ben er zelf ook erg content mee. Het was alle rommel de laatste paar maanden waard.
Tja... Die vitrine moet nog wat voller... Maar jullie hebben er in ieder geval voor gezorgd dat de eerste aanzet is gegeven... Eerst nog een paar 1:43's verkopen, daarna een paar mooie 1:18 daarvoor terug... Uit de CMC-familie staat bv. de Sharknose "hoog" op het lijstje... ;)
Maarten
Hallo Maarten
Kamer ziet er schitterend uit, heb je eindelijk je eigen auto kamer.
Ben trouwens benieuwd wat er allemaal achter die deurtjes en in die laatjes allemaal ligt of staat.
Trouwens die map die daar op het kastje staat tegen de muur komt bij bekend voor, is dat niet de map met posters van 50 jaar Ferrari ?
Groetjes Gerard
dcpixels
01-03-2009, 21:14
Keurige kamer Maarten. Behoorlijk geinvesteerd in Ik€@-kasten. En ja, inderdaad, eerst de vitrine eens vullen met moois.
Eén ding is zeker ... hier kun je met een gerust hart je mod-praktijken uitoefenen ;):D.
sharknose67
02-03-2009, 01:21
Maarten(-Jan) da's een mooi plekkie geworden. Proficiat met het resultaat
Dino2400
02-03-2009, 18:53
Hallo Maarten
Kamer ziet er schitterend uit, heb je eindelijk je eigen auto kamer.
Ben trouwens benieuwd wat er allemaal achter die deurtjes en in die laatjes allemaal ligt of staat.
Trouwens die map die daar op het kastje staat tegen de muur komt bij bekend voor, is dat niet de map met posters van 50 jaar Ferrari ?
Groetjes Gerard
Achter die deurtjes staat natuurlijk helemaal niets... Is leeg... ;) :)
Dat is inderdaad de postermap van 50 Jaar Ferrari , een prachtig maar o zo onhandig ding... Waar láát je het... Past niet in een lade , niet in de kast... Ik heb nog zo'n onhandelbare map... Is een promotiemap van (even uit m'n hoofd) de 430 Spider... Zitten ook posters in en de brochure... Wat moet je ermee!! :D :D
Gefeliciteerd Maarten. Ziet er strak uit.
Ik kom graag eens controleren of het echt leeg is achter die deurtjes.
Wat betreft die grote, onhandige posters; er zijn ladekasten met hele brede, lage laden.
En anders heb ik ook nog wel een zolder...
nofear02
03-03-2009, 23:11
Wat betreft die grote, onhandige posters; er zijn ladekasten met hele brede, lage laden....precies! bouwtekeningen-ladenkasten. van ingenieurs en tekenaars :)
Dino2400
04-03-2009, 07:40
Gefeliciteerd Maarten. Ziet er strak uit.
Ik kom graag eens controleren of het echt leeg is achter die deurtjes.
Wat betreft die grote, onhandige posters; er zijn ladekasten met hele brede, lage laden.
En anders heb ik ook nog wel een zolder...
precies! bouwtekeningen-ladenkasten. van ingenieurs en tekenaars :)
De uitnodiging heb je inmiddels Cor-Jan!
S### , daar had ik ff niet aan gedacht... Maar ach, om voor 2 mappen nou zo'n kast aan te schaffen... Ik ben tevreden zo. Eerst maar weer eens wat boeken (ok,ok , óók een paar modellen...;) )er bij. Want achter die deurtjes is het natuurlijk leeg... ;) :D .
Vind het wel jammer, ik kan nergens meer de 430 Scuderia brochure bestellen. Munsterhuis reageert niet op mails en in de FerrariStore.com staat hij niet meer :/
Alleen de F430 brochure maar ik weet niet hoe die er van binnen uit ziet. Dat zou ik wel willen weten voordat ik die bestel.
Beetje jammer :(
nofear02
04-03-2009, 10:11
S### , daar had ik ff niet aan gedacht... Maar ach, om voor 2 mappen nou zo'n kast aan te schaffen... .Je kan er ook een heeeeleboel 1:43 modelletjes in kwijt hoor :). Net zoals vlinder- of ander insektenverzamelaars van die mooie rijen opgezette exemplaren op zwarte ondergrond hebben in zulk soort ladekasten.:)
Omdat ik toch bij Munsterhuis was vanmiddag gelijk de folder van de 16M Scuderia spider meegenomen.
Formaat is ca. 24x28 cm, lijkt op de foto kleiner maar mijn scanner kan maximaal A4 formaat aan.
430driver
05-03-2009, 19:28
zeg gerard, wat kost die folder daar?
Hier nog wat leuks van de Scuderia Spider, sinds gisteren in m´n verzameling:
Iedere 16M-eigenaar krijgt deze grote box (ongeveer 40x40x5 cm) bij z´n auto geleverd. De materialen zijn hetzelfde als gebruikt in het Scuderia-interieur: Alcantara met gele stiksels aan de buitenkant en die speciale gaatjesstof (van de middenbaan van de stoelen) aan de binnenkant. In de box bevinden zich een set foto´s + informatie, allemaal gedrukt op hard karton (ca. 2 mm dik).
Ferrari verkoopt deze box niet, dus óf je moet een 16M-eigenaar zijn, óf ergens goede connecties hebben :)
Ciao,
Lars T.
mavanhaasteren
18-03-2009, 07:32
das een hele mooie en bijzondere aanwinst
filiberke
18-03-2009, 07:40
Wauw, prachtig!!! schitterend om dit in je verzameling te hebben
Dino2400
18-03-2009, 07:43
Héél erg fraai Lars! Even "for the record".... Heeft de box een brochurenummer en zo ja welk nummer?
sharknose67
18-03-2009, 09:03
Hier nog wat leuks van de Scuderia Spider, sinds gisteren in m´n verzameling:
Iedere 16M-eigenaar krijgt deze grote box (ongeveer 40x40x5 cm) bij z´n auto geleverd. De materialen zijn hetzelfde als gebruikt in het Scuderia-interieur: Alcantara met gele stiksels aan de buitenkant en die speciale gaatjesstof (van de middenbaan van de stoelen) aan de binnenkant. In de box bevinden zich een set foto´s + informatie, allemaal gedrukt op hard karton (ca. 2 mm dik).
Ferrari verkoopt deze box niet, dus óf je moet een 16M-eigenaar zijn, óf ergens goede connecties hebben :)
Ciao,
Lars T.
Lars, volgens mij heb je nog steeds geen F voor de deur (laat staan een 16M) dus dan weet ik gelijk (maar dat wist ik eigenlijk al) hoe je er wel aan komt :):D;). Mooie aanwinst!!
430driver
18-03-2009, 09:15
gaaf Lars! we willen wel foto's zien natuurlijk!
mavanhaasteren
18-03-2009, 09:53
gaaf Lars! we willen wel foto's zien natuurlijk!
even 1 pagina terug geen mark ;)
dcpixels
18-03-2009, 10:27
Wat een schitterende brochure. Heel gaaf!
Héél erg fraai Lars! Even "for the record".... Heeft de box een brochurenummer en zo ja welk nummer?
Bedankt iedereen voor de positieve commentaren :)
En nee, de box heeft geen publicatienummer (valt ook moeilijk te drukken op de gebruikte materialen). Ook voor- of achterop de foto's staat nergens zo'n nummer...
Ciao,
Lars T.
Lars, volgens mij heb je nog steeds geen F voor de deur (laat staan een 16M) dus dan weet ik gelijk (maar dat wist ik eigenlijk al) hoe je er wel aan komt :):D;). Mooie aanwinst!!
Idd geen F voor de deur, maar een V(W)...
En waar heb ik die box volgens jou vandaan dan? :)
Ciao,
Lars T.
430driver
18-03-2009, 14:22
inderdaad een heeeele gave brochure! wat een prachtig ding zeg!
sharknose67
18-03-2009, 15:38
Idd geen F voor de deur, maar een V(W)...
En waar heb ik die box volgens jou vandaan dan? :)
Ciao,
Lars T.
Nou via één van je goede connecties natuurlijk, die heb jij door de jaren heen verzamelt hebt. :);):D. Of vergis ik me?
Nou via één van je goede connecties natuurlijk, die heb jij door de jaren heen verzamelt hebt. :);):D. Of vergis ik me?
Das klopft :D
Wow...super aanwinst. Auto König (of bestaan die niet meer?)
Wow...super aanwinst. Auto König (of bestaan die niet meer?)
Yep, Auto König. En die bestaan dus idd nog steeds.
Ik heb bij AK ook nog een folder van de Bugatti Veyron Grandsport besteld en die komt binnenkort. Maar dat is voor een F-forum wellicht minder geschikt :)
Ciao,
Lars T.
Nee hoor, naast Ferrari is Bugatti het merk om te verzamelen! heb het vanaf de EB110 aardig compleet.
Dino2400
29-03-2009, 20:46
Veel mensen maken bij het ontrafelen van de Ferrari-geschiedenis gebruik van oude tijdschriften. Een van die tijdschriften is het befaamde Britse blad "Motorsport" wat sinds 1924 (!!) bestaat. Mij leek het wel eens leuk om wat oude plaatjes te scannen om eens een indruk te geven... Op onderstaande foto's een scan uit een blad uit 1958 , een foto ter vergelijk met wat recentere uitgaves en eentje waar zo'n beetje de eerste test in staat van de 308 , een vroege uitgave van 1976... Kijk en geniet...
.
nofear02
29-03-2009, 21:11
...... Mij leek het wel eens leuk om wat oude plaatjes te scannen om eens een indruk te geven...uitgave van 1976... Kijk en geniet....Dat is zeker leuk!! thnx maarten!
dcpixels
29-03-2009, 21:27
Doen Maarten ... waanzinnig!
Staat er in één van die mooie tijdschriften misschien een foto van Swaters, tijdens de Grand Prix van Berlijn op de Avusring in 1953? Zoek me namelijk suf naar een mooie actiefoto van hem in z'n 500F2 met startnummer 18. Heb je tijdschriften uit dat jaar?
Dino2400
29-03-2009, 21:57
Doen Maarten ... waanzinnig!
Staat er in één van die mooie tijdschriften misschien een foto van Swaters, tijdens de Grand Prix van Berlijn op de Avusring in 1953? Zoek me namelijk suf naar een mooie actiefoto van hem in z'n 500F2 met startnummer 18. Heb je tijdschriften uit dat jaar?
Ik ga voor je zoeken. Ik heb weer e.e.a aan tijdschriften terug gevonden dus...
Groet,
Maarten
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.