View Full Version : Brochures, folders, oude tijdschriften, oude artikelen, etc..
Owners Manual kun je op Ebay kopen, item 310285305881. Zeer betrouwbare koper, heb er al diverse items gekocht. En als je geduld hebt worden ze vaker aangeboden en goedkoper.
You've just made my day! Ga deze verkoper in de gaten houden :)
De owners manual van de GTO heb ik niet kunnen bestellen via Munsterhuis, baal daar behoorlijk. Ik moet het "maar" doen met de brochure en mijn BBR modelletje.
Toen ik die van mij bestelde zei mijn dealer al dat er volgens de computer bij Ferrari in Maranello nog slechts één enkel exemplaar beschikbaar was - en die kreeg ik dus :)
De Ebay verkoper m1-media waar Hugo het over heeft is idd goed en betrouwbaar. Hij moet goede connecties hebben, want hij heeft altijd veel bijzondere zaken, ook van andere merken. Ook ik heb er al vaker wat gekocht, al is hij meestal niet echt goedkoop.
Momenteel heeft ie ook de 16M Owners Box in de aanbieding (art.nr. 250753264737). Deze heb ik destijds bij Auto Koenig gekocht (ze hadden een fabrieksexemplaar als decoratie in de showroom, dat daarna weer terug naar Maranello zou gaan). Ze hebben toen voor mij in Maranello aangevraagd of ze de box zouden mogen kopen, wat gelukkig mogelijk was. Ik heb er toen iets van 210-230 Euro voor betaald, nu is de vraagprijs bij m1-media ruim 1.000 Euro. Maar die van mij verkoop ik natuurlijk niet :)
Ciao,
Lars T.
.
430driver
08-01-2011, 10:34
gaaf die owners manuals, maar ik houd het bij de brochures........:D:D
Neddies hoor! Ben zelf pas echt begonnen vanaf de F430, heb die dan ook helemaal compleet.
ook de SP1 brochure? Die is op basis van een 430 en heeft een fabrieksnummer: 3376/08
430driver
08-01-2011, 11:18
Ik heb de SP1 brochure nog niet....
moriaan1
08-01-2011, 11:22
Ik heb de SP1 brochure nog niet....
Volgens mij heeft Hugo die zelfs!
En ik (nog) niet..
http://www.mclellansautomotive.com/newsletter/articles/2009/mar/01/images/ferrari-sp1_16.jpg
Maar ik heb wel de persuitgaves van de P4/5 en de 612 Kappa van pininfarina.
(zijn beide erkend als Ferrari)
Hans
ook de SP1 brochure? Die is op basis van een 430 en heeft een fabrieksnummer: 3376/08
Busted ;) Bijna alles ;)
430driver
08-01-2011, 11:40
Volgens mij heeft Hugo die zelfs!
En ik (nog) niet..
http://www.mclellansautomotive.com/newsletter/articles/2009/mar/01/images/ferrari-sp1_16.jpg
Maar ik heb wel de persuitgaves van de P4/5 en de 612 Kappa van pininfarina.
(zijn beide erkend als Ferrari)
Hans
die persuitgave van de 612 P4/5 heb ik ook op pdf
Busted ;) Bijna alles ;)
Shopping F1 in Maranello heeft 'm denk ik nog wel te koop (hij staat ook altijd op Retromobile en Techno Classica)
Ferrari magazine #11 is ook uit, en is tevens het jaarboek 2010.
430driver
08-01-2011, 12:03
heb net even de site nagekeken, maar helaas.....
Stuur maar een mailtje naar Luca, op de site staat 2% van wat hij te koop heeft.
430driver
08-01-2011, 13:18
done :)
Updaten ze Forza Magazine niet meer? De laatste editie op hun site is van november 2010, we schrijven nu toch al enige tijd later.
Ah, Autonetcarbooks heeft wel nieuwe edities, ze staan alleen niet op forza-mag.com
Even een navraagje gedaan :)
.
Updaten ze Forza Magazine niet meer? De laatste editie op hun site is van november 2010, we schrijven nu toch al enige tijd later.
Ah, Autonetcarbooks heeft wel nieuwe edities, ze staan alleen niet op forza-mag.com
Even een navraagje gedaan :)
.
Forza 106 gekocht voor het artikeltje over de 599 GTO :) Kan toegevoegd aan de collectie.
Stuur maar een mailtje naar Luca, op de site staat 2% van wat hij te koop heeft.
Hugo, hoe groot acht jij de kans dat Luca de GTO litho's verkoopt die eigenaren kregen bij de aankondiging van de 599 GTO?
Hugo, hoe groot acht jij de kans dat Luca de GTO litho's verkoopt die eigenaren kregen bij de aankondiging van de 599 GTO?
Geen idee...
Geen idee...
;) Naar aanleiding van dit bemoedigende antwoord ;) heb ik Luca even een mail doen toekomen.
430driver
09-01-2011, 15:40
Ik heb Luca ook al even gemaild....voor de SP1 :D
moriaan1
09-01-2011, 16:07
Ik heb Luca ook al even gemaild....voor de SP1 :D
oeiiii dat is een dure...
Vivado Ferrari
09-01-2011, 16:19
oeiiii dat is een dure...
Wat is duur?
430driver
09-01-2011, 16:22
vragen staat vrij toch hans......als ie te duur is, laat ik m gewoon voor wat ie is.....
moriaan1
09-01-2011, 16:38
vragen staat vrij toch hans......als ie te duur is, laat ik m gewoon voor wat ie is.....
groot gelijk! hier moet je gewoon eens tegenaan lopen..
Hans
Wat is duur?
Onder de 300 euro waardeer ik dan als goedkoop. Als je de f50 als referentie neemt is 600 al goedkoop.
Kees den Hertog
09-01-2011, 19:39
Alles is relatief............Kost dat nou? Twee keer de helft......
430driver
09-01-2011, 19:55
hahaha dat zeg ik ook altijd :D
Alles is relatief............Kost dat nou? Twee keer de helft......
Hehe, kende deze nog niet maar die houden we er in! :D
;) Naar aanleiding van dit bemoedigende antwoord ;) heb ik Luca even een mail doen toekomen.
Luca heeft ze niet en is ze nog nooit tegen gekomen. Alle schijnen uitverkocht te zijn.
moriaan1
10-01-2011, 12:13
Onder de 300 euro waardeer ik dan als goedkoop. Als je de f50 als referentie neemt is 600 al goedkoop.
Dan heb ik hem bijna voor niets (75 euro!)
De handelsprijzen zijn erg optimistisch..
Op ebay gaan ze ook voor 600 euro voorbij, alleen worden ze er nooit voor verkocht..
Als je de SP1 brochure voor 300 euro kunt kopen heb je mazzel gehad..
Hans
Had hier de stiekeme hoop op de drie litho's van de 250, 288 en 599 GTO. Niet meer te krijgen. Heb al op Ebay gezocht maar daar ook niet gevonden, zal wel een meer jaren traject worden. Misschien een klein geval van ijdele hoop.
moriaan1
10-01-2011, 14:21
Had hier de stiekeme hoop op de drie litho's van de 250, 288 en 599 GTO. Niet meer te krijgen. Heb al op Ebay gezocht maar daar ook niet gevonden, zal wel een meer jaren traject worden. Misschien een klein geval van ijdele hoop.
Niet zo ongeduldig!!! Ze komen vanzelf wel weer een keertje voor een leuke prijs voorbij.
Jullie willen allemaal veel te snel!
Hans
Niet zo ongeduldig!!! Ze komen vanzelf wel weer een keertje voor een leuke prijs voorbij.
Jullie willen allemaal veel te snel!
Hans
Heb wel een mogelijkheid tot iets anders leuks van de 599 GTO. Ik houd mijn mond nog even over het geen dat het is, de kans dat het goed komt en daarnaast voor een aantrekkelijke prijs is groot.
Heb wel een mogelijkheid tot iets anders leuks van de 599 GTO. Ik houd mijn mond nog even over het geen dat het is, de kans dat het goed komt en daarnaast voor een aantrekkelijke prijs is groot.
Zal dan vast wel een PeeDeeEfje van de owner´s manual zijn, gezien je aanvraag op een andere, niet nader genoemde Ferrari-site :)
Zal dan vast wel een PeeDeeEfje van de owner´s manual zijn, gezien je aanvraag op een andere, niet nader genoemde Ferrari-site :)
Nee Lars, dat is het niet! Ondanks dat daar een vraag geponeerd is.
Als je de SP1 brochure voor 300 euro kunt kopen heb je mazzel gehad..
Hans
Vorig jaar bij Luca te koop voor minder dan de helft en bij aankoop van meerdere items ging er nog een fikse korting af! Maar dat kan ondertussen veranderd zijn ;-)
Vorig jaar bij Luca te koop voor minder dan de helft en bij aankoop van meerdere items ging er nog een fikse korting af! Maar dat kan ondertussen veranderd zijn ;-)
Luca is bijgeschreven bij de lijst van te bezoeken winkeltjes in Maranello.
Wat is precies een "use and maintenance manual"? Volgens Kroymans is dit eigenlijk gewoon de normale Owners Manual maar ik heb het vermoeden dat dit niet juist is. Kan iemand hier meer over melden, Lars? Hugo?
moriaan1
11-01-2011, 16:54
Dat was dan een mooie deal!
Hans
Wat is precies een "use and maintenance manual"? Volgens Kroymans is dit eigenlijk gewoon de normale Owners Manual maar ik heb het vermoeden dat dit niet juist is. Kan iemand hier meer over melden, Lars? Hugo?
Kroymans heeft gelijk, de owners manual bevat ook het gebruiks en onderhoud gedeelte.
Kroymans heeft gelijk, de owners manual bevat ook het gebruiks en onderhoud gedeelte.
Inmiddels inderdaad bevestigd gehad van Kroymans dat de code van de Owners Manual overeen komt met de code die Kroymans heeft gebruikt om het in Maranello te bestellen.
Als ik jou beluister dan is de use and maintenance manual dus de gehele manual?
Inmiddels inderdaad bevestigd gehad van Kroymans dat de code van de Owners Manual overeen komt met de code die Kroymans heeft gebruikt om het in Maranello te bestellen.
Ah, dus het is toch gelukt er nog eentje te vinden? Gefeliciteerd!
In welke taal krijg je 'm? De mijne is in het Engels.
Ciao,
Lars T.
Ah, dus het is toch gelukt er nog eentje te vinden? Gefeliciteerd!
In welke taal krijg je 'm? De mijne is in het Engels.
Ciao,
Lars T.
Als alles goed gaat is de taal Engels en is het inderdaad de 599 GTO Owners Manual, De prijs ben ik zeer tevreden over.
Jurgen
Als alles goed gaat is de taal Engels en is het inderdaad de 599 GTO Owners Manual, De prijs ben ik zeer tevreden over.
Jurgen
En dat laatste betekent concreet?
Ciao,
Lars T.
En dat laatste betekent concreet?
Ciao,
Lars T.
Heb je er een PM over gestuurd.
Het lijkt me leuk om zaken te gaan verzamelen die met de 328 te maken hebben. Nu heb ik al één folder van de 328 en wat generieke boeken. Wie kan mij helpen aan suggesties (brochurenummers) of titels waar de 328 een rol speelt?
Het lijkt me leuk om zaken te gaan verzamelen die met de 328 te maken hebben. Nu heb ik al één folder van de 328 en wat generieke boeken. Wie kan mij helpen aan suggesties (brochurenummers) of titels waar de 328 een rol speelt?
Ik begin zelf meestal met een kleine google tocht en ook kijken naar eBay. Ferraridatabase.com is een goede start voor documentatie, vooral ook omdat daar de scans staan en je dan vrij snel weet wat de originele nummers waren.
Belletje naar Kroymans met de boeken/handleidingen/brochures die zij in de database hebben staan is misschien ook een goede tip.
Als laatste, De Slegte, je kijkt raar op wat ze daar soms allemaal hebben staan aan "oude" Ferrari boeken etc.
Ed, in het internationale gedeelte hebben we al eens een aardige lijst gemaakt met boeken / artikelen over de 328, maar ook de 308. Wellicht kom je daar al weer een stukje verder mee:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2499
Ed, in het internationale gedeelte hebben we al eens een aardige lijst gemaakt met boeken / artikelen over de 328, maar ook de 308. Wellicht kom je daar al weer een stukje verder mee:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2499
Bedankt. Kan ik wat gerichter gaan zoeken. Staat er toevallig ook nog iets over "officiële" Ferrari literatuur?
Kees den Hertog
13-01-2011, 22:32
Ik vond veel op E-Bay, een kristallen 328, (UK), 2 x een 328 in chocolade, (USA), de Barbie 328 van Mattel, (D), hoort er ook bij vind ik, naast de boeken, tijdschriften en modelauto's.
Google op <Ferrari 328> en er komt soms van alles voorbij.........
Ik vond veel op E-Bay, een kristallen 328, (UK), 2 x een 328 in chocolade, (USA), de Barbie 328 van Mattel, (D), hoort er ook bij vind ik, naast de boeken, tijdschriften en modelauto's.
Google op <Ferrari 328> en er komt soms van alles voorbij.........
Een Barbie 328 wordt denk ik door Tom niet geaccepteerd. :D Wat ik me nog wel kan herinneren is dat er op enig moment horloges waren met de wijzerplaat in het lettertype van de snelheidsmeter. Heb ik wel eens op gezocht, maar die kan ik zo gauw niet vinden.
Kees den Hertog
14-01-2011, 17:27
Heb ik vorig jaar op E-Bay Duitsland gevonden, klopt, het is de snelheidsmeter van de 328, compleet met de lampjes, in de goede oranje kleur. Ik draag hem eigenlijk alleen als ik met de F. rijdt.
Bedankt. Kan ik wat gerichter gaan zoeken. Staat er toevallig ook nog iets over "officiële" Ferrari literatuur?
Niet dat ik weet, maar vraag me af of er veel is uitgegeven door Ferrari zelf.
Ik weet dat er een aantal leden zijn die lijsten bij houden met wat Ferrari zelf heeft uitgegeven, wellicht dat die een selectie willen maken wat er van de 328 gepubliceerd?
Dit is lang niet alles, maar een begin is het in ieder geval:
387/85 5M/09/85 FOLDER 328 GTB/GTS I/F/E/G
394/85 15M/11/85 BROCHURE 328 GTB/GTS I/F/E/G
395/85 7M/11/85 BROCHURE 328 GTB/GTS E USA-VERSION
395/85 1M/01/89 BROCHURE 328 GTB/GTS E USA-VERSION
Deze week via Marktplaats 3 nummers van het Italiaanse magazine Ferrari Story gekocht.
Komen alle drie uit 1987.
Zojuist bericht gekregen van Kroymans dat mijn pakketje uit Maranello binnen is en dat deze, met een kleine omlabeling, onderweg is naar het Noorden des lands. Met wat geluk mag ik de postbode morgen begroeten en zijn er morgenavond foto's.
430driver
20-01-2011, 16:42
da's mooi! Goed geregeld!
Zojuist mijn 599 GTO Owners Manual binnen gekregen van Kroymans. Heel erg mooi! Foto's volgen nog.
Er is een vernieuwde California brochure uitgegeven, oa met het start/stop systeem erin, kaft is gelijk aan andere versies.
# 3753/10
Hierbij de Owners Manual van de 599 GTO, de laatste Ferrari aanschaf tot de 1:1.
moriaan1
22-01-2011, 11:00
de laatste aanschaf tot de 1:1???? wowww, dat wordt een opgave!
Voor je de auto bij die manual hebt ben je wel ff bezig.
de laatste aanschaf tot de 1:1???? wowww, dat wordt een opgave!
Voor je de auto bij die manual hebt ben je wel ff bezig.
Steekt hand op voor overuren maken.
moriaan1
22-01-2011, 11:12
Steekt hand op voor overuren maken.
Je kunt ook 2 banen nemen.. of met belastingaangiftes wat extra verdienen, zo is Dirk Scheringa ook begonnen. Een voetbalclub is overigens nog duurder dan een Ferrari.
Je kunt ook 2 banen nemen.. of met belastingaangiftes wat extra verdienen, zo is Dirk Scheringa ook begonnen. Een voetbalclub is overigens nog duurder dan een Ferrari.
Om nog maar niet te typen over een museum en een grote hoeveelheid aan ranzige hypotheken.
Over mijn huidige functie heb ik niets te klagen en zijn dingen goed mogelijk.
430driver
22-01-2011, 12:11
mooi man! idd nog ff potten voor n echte :D
moriaan1
22-01-2011, 12:18
Om nog maar niet te typen over een museum en een grote hoeveelheid aan ranzige hypotheken.
Over mijn huidige functie heb ik niets te klagen en zijn dingen goed mogelijk.
Even off topic, maar ik moet het toch ff kwijt..
Die ranzige hypotheken waren bij alle banken verkrijgbaar, ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen een verplichting aangaan waarvan ze de gevolgen niet begrijpen, of de voorwaarden niet (kunnen) lezen. Daarmee wil ik DSB niet goed praten, want daar zijn heel veel andere dingen ook mis gegaan, (heb net de ongeauthoriseerde biografie gelezen).
Op dit moment is er in dezelfde bancaire sector weinig veranderd, momenteel worden er
belachelijke rentepercentages en kosten berekend, terwijl het rendement op spaargeld nihil is. De hardwerkende burger wordt nog steeds misbruikt, en ondernemers worden als risico gezien..
Als investering is er geen beter moment om bvb van je spaargeld een 308 te kopen..
Niet alleen leuk maar ook zakelijk interessant op de langere termijn.
Hans
Even off topic, maar ik moet het toch ff kwijt..
Die ranzige hypotheken waren bij alle banken verkrijgbaar, ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen een verplichting aangaan waarvan ze de gevolgen niet begrijpen, of de voorwaarden niet (kunnen) lezen. Daarmee wil ik DSB niet goed praten, want daar zijn heel veel andere dingen ook mis gegaan, (heb net de ongeauthoriseerde biografie gelezen).
Op dit moment is er in dezelfde bancaire sector weinig veranderd, momenteel worden er
belachelijke rentepercentages en kosten berekend, terwijl het rendement op spaargeld nihil is. De hardwerkende burger wordt nog steeds misbruikt, en ondernemers worden als risico gezien..
Als investering is er geen beter moment om bvb van je spaargeld een 308 te kopen..
Niet alleen leuk maar ook zakelijk interessant op de langere termijn.
Hans
Zeker, echter zit er een verschil tussen smerige hypotheken die iedereen verkocht en het verkopen van smerige hypotheken met een waarde waarvan het onderpand de waarde niet dekte en er verzekeringen werden verkocht waarmee DSB zijn werkelijke winsten behaalde, zonder de verzekeringen was het gewoon niet rendabel. Edoch, smerig is het en blijft het.
Terug naar de brochures, folders, oude tijdschriften, oude artikelen etc ;)
Goed plan, laatste aanwinst
Interne presentatie van de 458 Italia.
Lijkt op ingebonden PDF'jes, of heb je deze zo uit Italie over laten komen?
Lijkt op ingebonden PDF'jes, of heb je deze zo uit Italie over laten komen?
Zijn ingebonden pdf's. maar is wel door de fabriek gedaan, heb ze ook voor de GTO gezien bij iemand die ze op de fabriek kreeg bij de voor-presentatie. Zelf heb ik ook een ingebonden presentatie van de 575 GTC.
Hierbij de Owners Manual van de 599 GTO, de laatste Ferrari aanschaf tot de 1:1.
Toch jammer dat je bij de 1:1 de Owners Manual er gratis bij krijgt, maar niet andersom :)
moriaan1
22-01-2011, 18:04
Toch jammer dat je bij de 1:1 de Owners Manual er gratis bij krijgt, maar niet andersom :)
korting bedingen..
Gewoon dan bedingen dat je de Italiaanse versie krijgt ;) Heb je beide.
Dit is alvast mijn laatste aanwinst voor de verzameling, de brochure van de Ferrari SP1.
Ik verzamel al Ferrari folders sedert 1990, en van 1970 heb ik die bijna helemaal volledig.
http://farm6.static.flickr.com/5091/5421933894_327c1d720c.jpg
moriaan1
06-02-2011, 17:58
Dit is alvast mijn laatste aanwinst voor de verzameling, de brochure van de Ferrari SP1.
Ik verzamel al Ferrari folders sedert 1990, en van 1970 heb ik die bijna helemaal volledig.
woww! waar heb je die gevonden?
Hans
430driver
06-02-2011, 19:00
woww! waar heb je die gevonden?
Hans
je haalt de woorden uit mijn mond!
Vandaag een beurs bezocht en een handelaar in autofolders had deze folder zitten in één van zijn kratten, 150 euro heb ik er voor betaald, dit lijkt me nu niet te veel, denk je niet ?
430driver
06-02-2011, 20:53
WOW!!! da's een heel mooi prijsje! zou ik ook meteen gedaan hebben....meestal gaan ze voor 300 van hand tot hand.....goed gedaan....
moriaan1
07-02-2011, 10:11
Dat had ik er direct voor betaald!
Goede prijs voor een exclusieve folder
Hans
Waar, of wie kan mij helpen aan een officiele lijst met de nummers van ferrari folders.
de laatste tijd vind je enkel een nummer terug bestaande uit acht cijfers, maar ik weet dat daarvan nog andere nummers beschikbaar zijn, alleen weet ik die niet te vinden.
Op het net vond ik iets gelijkaardigs maar ik twijfel aan de juistheid ervan.
Vervolgens nog even dit, de media brochure van de F430 Scuderia is dit een folder met Cd erin, of is dit enkel een tweevoudig blad met Cd erin ? Wie kan mij helpen ?
Hier zijn veel nummers te vinden: http://mitorosso.com/index.php?p=memorabilia/indexmemo.htm
de 8 cijferige nummers zijn bestelnummers, staat los van de brochure nummering.
@ Hugo,
Deze site ken ik al,maar is niet up to date, ik zoek in feite tot wat op vandaag werd uitgegeven.
Dit weekend is er een Oldtimerbeurs in Gent, België
Bij één van de weinige verkopers van folders vond ik de brochure op de onderste foto,
ik dacht deze reeds te hebben in mijn verzameling, maar bij nader inzien was er toch verschil. Iemand een idee waarom er twee versies zijn ?
http://farm6.static.flickr.com/5019/5441380528_11e5716504.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5013/5440776203_d1b5f49b10.jpg
Mogelijk een voor en een na de bekendmaking dat tabaksreclames op de F1-auto's niet meer zijn toegestaan?
moriaan1
13-02-2011, 12:20
Mogelijk een voor en een na de bekendmaking dat tabaksreclames op de F1-auto's niet meer zijn toegestaan?
klopt, in die jaren werden meerdere folders in 2 versies gemaakt, 1 met tabaksreclame, 1 zonder.
Hans
In 2002 waren er zelfs 3 versies:
1778/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E WITH MARLBORO ADVERTISING (INCLUDED IN 1775/02)
1778/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E NO MARLBORO ADVERTISING ON COVER
1779/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E NO MARLBORO ADVERTISING
In 2002 waren er zelfs 3 versies:
1778/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E WITH MARLBORO ADVERTISING (INCLUDED IN 1775/02)
1778/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E NO MARLBORO ADVERTISING ON COVER
1779/02 BROCHURE LA FERRARI 2002 I/E NO MARLBORO ADVERTISING
@ Hugo,
Ik heb je zopas een mail gestuurd !!!
Onlangs nog een Ferrari map (136/77) binnengekregen met daarin 4 kleine posters/tekeningen en ook de prijslijst van Kroymans uit 1978/1979.
Onlangs nog een Ferrari map (136/77) binnengekregen met daarin 4 kleine posters/tekeningen en ook de prijslijst van Kroymans uit 1978/1979.
Leuk om te zien dat de prijs van leer relatief zo goedkoop is ten opzichte van de airco. Moet je nu nog eens om komen.
Leuk om te zien dat de prijs van leer relatief zo goedkoop is ten opzichte van de airco. Moet je nu nog eens om komen.
Edwin, heb jij al iets kunnen vinden qua literatuur van de 328? Ik meen dat jij daar actief naar opzoek was?
Edwin, heb jij al iets kunnen vinden qua literatuur van de 328? Ik meen dat jij daar actief naar opzoek was?
Wel actief, maar nou ook weer niet zo actief. Als er wat voorbij komt ja. Wacht wel tot het mooi weer wordt en ik met de F wat evenementen afkan.
Afgelopen week ontvangen de persinformatie van Ferrari van de autobeurs in Geneve.
CD-rom met zeer veel foto's.
Heb vandaag de originele folder binnen gehad van de 308 GTB Vetroresina was er al langer naar op zoek maar nu voor een redelijke prijs kunnen kopen.
Bijgaand een paar foto's die ik snel gemaakt heb van een deel van de folder.
wesleyruytrmn
21-03-2011, 22:32
Zien er inderdaad nog erg netjes uit Ben!! Goede toevoeging aan je collectie!
sharknose67
22-03-2011, 00:18
Afgelopen week ontvangen de persinformatie van Ferrari van de autobeurs in Geneve.
CD-rom met zeer veel foto's.
Deze is ook onderweg naar Nootdorp :).
De brochure van de Ferrari FF is ook uit (3819/11)
Je hebt hem al besteld bij Peter c.s.?
Je hebt hem al besteld bij Peter c.s.?
Gewoon besteld bij Dick en gisteren opgehaald.
Kreeg mail dat de brochure binnen was.
Dat doen ze voor goede relaties :p :)
Kijkaan, is het een beetje conform wens? :) Kun je mogelijk wat foto's maken?
Kijkaan, is het een beetje conform wens? :) Kun je mogelijk wat foto's maken?
Ja is zeker naar wens, weer een prachtig boekwerkje erbij in de collectie.
Natuurlijk kan ik er wat foto's van maken en dan zeker hier weer posten.
Nou vooruit dan, omdat jij het bent :D
jutenjul
01-06-2011, 20:45
ziet er goed de FF brochure
kunnen ze je ook niet mailen als de echte er is
kan je voor ons langs gaan met de klik klak
en daar wat foto's van neer zetten
Michel.
Ja is zeker naar wens, weer een prachtig boekwerkje erbij in de collectie.
Natuurlijk kan ik er wat foto's van maken en dan zeker hier weer posten.
Nou vooruit dan, omdat jij het bent :D
De brochure ziet er erg mooi uit, zaterdag maak ik een bezoekje aan Munsterhuis. Toch maar even kijken of hij dan ter inzage ligt. Bedankt voor de foto's Gerard.
jutenjul
02-06-2011, 17:58
De brochure ziet er erg mooi uit, zaterdag maak ik een bezoekje aan Munsterhuis. Toch maar even kijken of hij dan ter inzage ligt. Bedankt voor de foto's Gerard.
vergeet niet om foto's te maken :D
en misschien wat nummer te schrijven
Michel.
Michel.
Ik doe mijn best, as always.
Michel.
Je hebt een PM aangaande de nummers :)
Heb nog even in de FF brochure staan bladeren, ziet er erg mooi uit. Vind het model niet echt wat, daarom ook niet meegenomen. Andere vraag kon Munsterhuis mij niet aan helpen, dat neergelegd bij Kroymans.
Weet iemand ook of er een brochure is gemaakt van de 458 Challenge zoals deze wel is gemaakt van de 458 Italia?
Er is geen brochure van de 458 Challenge, alleen een kleine portfolio met enkele kaarten. Heeft geen druknummer.
Er is geen brochure van de 458 Challenge, alleen een kleine portfolio met enkele kaarten. Heeft geen druknummer.
Ah dank Hugo! Dit zijn idd de fotos die ook op 't internet te vinden zijn voor een e.v.t. wallpaper. Mogelijk ter aanvulling op jouw documentatie de volgende PDF met product info van de 458 Challenge:
ik heb hier verleden week een oude brochure bemachtigd van de 250, ik twijfel echter of de wel een originele druk is, staat dit ergens vermeld indien het nadruk is?
http://farm7.static.flickr.com/6146/6011507780_4463e4c8bf_z.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6141/6011507814_a6f910bf60_z.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6140/6011507838_85ae29c89f_z.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6005/6010958221_babce2c3ef_z.jpg
moriaan1
05-08-2011, 15:03
Dat is met 99% zekerheid een herdruk..
Weet niet wat je er voor betaald hebt, voor een originele moet je op min. 1000 euro rekenen..
Die zijn ongelooflijk zeldzaam!
hoe weet je dat zo zeker?
waar zitten de verschillen dan met originele?
moriaan1
05-08-2011, 15:29
papier, druktechniek.
dealerstempel (bijna iedere verkoper drukte zijn stempel op de folder)
De kopieen zijn vaak geprint met een printer, de echte zijn gedrukt.
Bij slechte kopieen kun je in de foto's de puntjes zien.
Een folder van bijna 50 jaar oud is nooit perfect.
Hij is verkleurd en de hoeken zijn nooit 100%.
De prijs is vaak al reden tot twijfel, een echte is nooit goedkoop!
Het is lastig te zeggen, en veel kopieen worden als echt verkocht.
Deze oogt erg nieuw..
Hans
ik kan nog het volgende vertellen over die brochure van de 250,
de persoon waarvan ik hem gekregen, beweert dat hij hem zelf heeft ontvangen
van een dealer zo rond de jaren '60, precies weet hij dat uiteraard niet meer, maar was er wel blijkbaar van overtuigd.
Dit is volgend mij een gedrukt exemplaar, zal je zeggen waarom:
de folder bestaat uit 4 bladzijden, omslag, foto van de wagen, foto van de motor en rest dan nog de achterkant.
op de pagina waar de z/w foto opstaat van de auto, zie je dat de tekening van op de omslag er in reliëf in staat gedrukt.
Op de achterkant is dit precies hetzelfde, daar staat de tekst van rond de motor tekening er in reliëf ingedrukt.
Zoals je zegt met een geprinte versie heb je dat inderdaad niet.
moriaan1
06-08-2011, 13:00
Als je een echte hebt, zou ik er erg zuinig op zijn en goed bewaren.
(in een map uit het daglicht)
deze heb ik ook onlangs gekregen, op gebied van folders zal er van dit type maar
weinig verschijnen denk ik.
http://farm7.static.flickr.com/6132/6014584817_f2118f75ac_z.jpg
moriaan1
07-08-2011, 10:46
daar zal verder weinig op papier van verschijnen..
Maar als model is hij er wel! BMA 43 heeft er misschien nog 1..
TOTO70_0
07-08-2011, 11:46
papier, druktechniek.
dealerstempel (bijna iedere verkoper drukte zijn stempel op de folder)
De kopieen zijn vaak geprint met een printer, de echte zijn gedrukt.
Bij slechte kopieen kun je in de foto's de puntjes zien.
Een folder van bijna 50 jaar oud is nooit perfect.
Hij is verkleurd en de hoeken zijn nooit 100%.
De prijs is vaak al reden tot twijfel, een echte is nooit goedkoop!
Het is lastig te zeggen, en veel kopieen worden als echt verkocht.
Deze oogt erg nieuw..
Hans
Ik ben het niet geheel met je eens Hans,
Niet alle folders zijn gestempeld, mijn ervaring is dat de beste kwaliteit folders die je tegenkomt vaak ongestempeld zijn, dat kan namelijk ook komen omdat destijs er meer gedrukt werd dan uitgedeeld aan de klanten, wat bij verschillende dealers op de plank bleef liggen, mijn broer heeft wel eens bij Garage Franchorchamps hele nieuwe pakken met 400 folders meegekregen omdat er toen de 412 was, een vriend van mij heeft ooit op de fabriek een pak 275folders gekregen die nog in de drukkersverpakking zaten.
Ik heb zelf ook een folder van een 250 California spider die te mooi is om waar te zijn, wat onmogelijk zou moeten zijn, alleen specialisten zeggen dat het drukwerk echt is, alleen te mooi,ik weet alleen dat de folder jarenlang in een bruine envelop heeft gezeten en geen daglicht heeft gezien.
Om de folders op de oude manier te herdrukken is volgens drukkers wel mogelijk alleen veel te kostbaar ivm layout-verschillen. En zou dat merkbaar zijn in de markt van de folderhandekl.
moriaan1
07-08-2011, 12:38
Ik ben het niet geheel met je eens Hans,
Niet alle folders zijn gestempeld, mijn ervaring is dat de beste kwaliteit folders die je tegenkomt vaak ongestempeld zijn, dat kan namelijk ook komen omdat destijs er meer gedrukt werd dan uitgedeeld aan de klanten, wat bij verschillende dealers op de plank bleef liggen, mijn broer heeft wel eens bij Garage Franchorchamps hele nieuwe pakken met 400 folders meegekregen omdat er toen de 412 was, een vriend van mij heeft ooit op de fabriek een pak 275folders gekregen die nog in de drukkersverpakking zaten.
Ik heb zelf ook een folder van een 250 California spider die te mooi is om waar te zijn, wat onmogelijk zou moeten zijn, alleen specialisten zeggen dat het drukwerk echt is, alleen te mooi,ik weet alleen dat de folder jarenlang in een bruine envelop heeft gezeten en geen daglicht heeft gezien.
Om de folders op de oude manier te herdrukken is volgens drukkers wel mogelijk alleen veel te kostbaar ivm layout-verschillen. En zou dat merkbaar zijn in de markt van de folderhandekl.
tsja, dat weet jij natuurlijk ;-)
Weer wat geleerd!
Als je dicht bij het vuur zit, en er een neus voor hebt, dan weet je "net" iets meer dan de meeste enthousiastelingen zoals ik.
Te mooi heb ik ook al eens meegemaakt, terwijl de bewuste folder (275GTB) 100% echt is!
BB-geel is mooier dan rood!
Ook een mooi dino-kleurtje..
Hans
TOTO70_0
07-08-2011, 13:02
Heb net mijn folders doorgelopen en zo te zien heeft er niet 1 een dealerstempel, alleen mijn cobrafolder heeft een stempel met datering 1963, die folder heb ik al meer dan 30 jaar.
Ook heb ik een folder van de 250 cabrio(reprint) , als je die naast de echte legt zie je dat het verschil echt groot is.
De Dini is volgens de fabriek origineel geel van kleur, dezelfde als de BB, alleen kom je daar geen bewijzen van tegen zoals bij de BB. maar van Polo Bianco.
Van de Dino-guru begrepen dat het handgeschreven in de boeken van Ferrari staat, en dat degene die het op de computer heeft gezet, niet altijd zo secuur is geweest ofdegene die het toevallig destijds in de boeken heeft geschreven niet zijn dag gehad, dus handschrift onleesbaar.
Dus moet nog met Ferrari in de handgeschreven boeken kijken wat het eigenlijk is, en hun computerbestand laten veranderen.
moriaan1
07-08-2011, 13:51
Tonnie,
jij zult in de loop der jaren aardig wat "souvenirs" hebben opgepikt, leuk!
Wat is origineel...
In die jaren namen ze "gegevens" niet zo nauw en werd er weinig opgeschreven.
De meeste kennis bevindt zich buiten de fabriek.
Zo te zien was je dino oorspronkelijk wit.
Waarschijnlijk hadden ze een witte over, en een gele in bestelling.
Het gebeurde vaker dat de auto voor uitlevering al een extra laag verf ontving.
Geel is wel mooier dan wit! en een kleur die toen populair was!
Heb vorig jaar een "gifgroene" Dino gezien, apart maar ook best mooi!
Hans
TOTO70_0
07-08-2011, 14:56
Tonnie,
jij zult in de loop der jaren aardig wat "souvenirs" hebben opgepikt, leuk!
Wat is origineel...
In die jaren namen ze "gegevens" niet zo nauw en werd er weinig opgeschreven.
De meeste kennis bevindt zich buiten de fabriek.
Zo te zien was je dino oorspronkelijk wit.
Waarschijnlijk hadden ze een witte over, en een gele in bestelling.
Het gebeurde vaker dat de auto voor uitlevering al een extra laag verf ontving.
Geel is wel mooier dan wit! en een kleur die toen populair was!
Heb vorig jaar een "gifgroene" Dino gezien, apart maar ook best mooi!
Hans
Dat blijkt niet helemaal waar te zijn, een paar weken geleden heb ik een poosje met Yes Pourret staan te praten, en die vertelde mij dat Ferrari alles goed gedocumenteerd heeft, alleen handgeschreven en dat veroorzaakt nog wel eens problemen.
Pas geleden het produktieboek van de Alfa TZ mogen doornemen, is ook handgeschreven, handschriften van diverse personen, wat een en ander nog onduidelijker maakt, kwamen er ook toen achter dat er een TZ aan de politie was geleverd destijds dus het schaalmodelletje van solido in de Franse politiekleuren was niet zomaar door Solido uit hun duim gezogen.
Het gebeurde zeker vaak dat de auto van de produktielijn afrolde in geel maar de poort uit reed in het rood, zoals mijn BB, alleen in de boeken staan de kleuren waarin de wagen van de produktielijn afrolde.
Ben persoonlijk eigenlijk meer een fan van een witte Dino, maar hij blijft nog gewoon rood.
Trouwens de Dino is uitgeleverd helemaal basis , geen leder, elek ramen, airco, radio en antenne, wat in 1973 vaker gebeurde. (ivm oliecrisis)
moriaan1
07-08-2011, 17:35
De Alfa TZ zul je af en toe vast wel missen. Prachtig apparaat!
De historie van Ferrari staat bol van de verhalen die niet altijd correct blijken te zijn, en dan weet en hoor jij nog veel meer dan ik, maar juist dat maakt het leuk en interessant!
De radio en het leder zijn toch onnodig!
Het geluid kan niet beter dan "puur natuur" , en de stoelen zie je niet als je er op zit!
Wit of Rood, ze blijft een van de mooiste Ferrari's!
Hans
dcpixels
08-08-2011, 19:12
Hebben de brochure-verzamelaars dit al gezien? Vandaag aangeboden, een twaalftal zeer exclusieve brochures:
http://verkopers.marktplaats.nl/11888939
430driver
09-08-2011, 15:31
sorry....geld op.....
Wat betreft de Dino.......Als ik inderdaad anderhalf/twee ton had te besteden voor een Ferrari, zou het ook zeker een Dino worden.......Wat een lijnenspel: geweldig....heb Tonnie z'n Dino tijdens mijn laatste werkdag nog even bewonderd toen ie stond te draaien terwijl T druk aan het bellen was in de 550
Hebben de brochure-verzamelaars dit al gezien? Vandaag aangeboden, een twaalftal zeer exclusieve brochures:
http://verkopers.marktplaats.nl/11888939
Had ik zeker gezien Walter, diegene die ze aanbied komt zelfs hier uit de buurt (Enschede)
Vind de prijzen allemaal wel vrij hoog, zal wel de marktwaarde zijn maar ben zelf zeker niet van plan om zoveel geld voor één folder uit te geven.
Misschien als er ooit een schip met geld komt voorbij varen en en dan bij mij aan legt natuurlijk :D
Heb vanmiddag nog wel een andere brochure ontvangen over het special equipment programma, voornamelijk California en 458 Italia.
Bijna 70 pagina's over wat allemaal mogelijk is wat betreft exterieur en interieur .
En deze was heel veel goedkoper dan de brochures op Marktplaats.
dcpixels
09-08-2011, 22:43
Ja wat een prijzen he Gerard. Maar wel zeer exclusief en, als ik het zo kon zien, in prima staat.
De verkoper weet wat de brochures waard zijn en zal ze niet voor minder weg doen.
Het F50 boek heb je toch al in bezit? Volgens mij heb ik dat een keertje mogen bewonderen.
Wat betreft de brochures met equipment mogelijkheden, die zien er schitterend uit! Weer erg mooie aanwinsten voor je verzameling.
berrie355
11-08-2011, 12:56
Haha, die witte 458 met dat rode dak.
Ik zie nu voor me dat daar een negroïde rapper uit komt stappen.
Zo uit een muziekclip of zo.
Maar stiekem vindt ik het wel "vet".
Vivado Ferrari
11-08-2011, 15:09
Haha, die witte 458 met dat rode dak.
Ik zie nu voor me dat daar een negroïde rapper uit komt stappen.
Zo uit een muziekclip of zo.
Maar stiekem vindt ik het wel "vet".
Vanilla Ice zou 'm ook "vet" vinden Berrie, dus waarom jij niet?:D
berrie355
11-08-2011, 20:54
Ha, mijn moeder kwam binnen met "een oudje". Maar zeker een mooi boek.
Een druk uit 1983.
Ook een heel stuk van de F1 erin beschreven. En de oude klassiekers.
Zal het eens meenemen naar de mini-meeting.
Vanmiddag bij Munsterhuis geweest en de nieuwe La Ferrari 2011 opgehaald, deze worden ook steeds dikker, 150 pagina's deze keer.
Ook nog een klein mapje met daarin 5 foto's (11,5 x 19 cm) met accessoires (carbon) voor de 599 GTO.
Weet iemand ook een site waar ik van de nieuwste Ferrari brochures de bestelnummers (8 cijfers) kan vinden, bijvoorbeeld van de Corse Clienti brochure 2010.
Ik kan aan de hand van deze 8 cijferige code de brochures namelijk bestellen bij Munsterhuis.
zaterdag in Houten 4 boekjes van Meri kits Models Guide gekocht.
Uitgaves zijn van de 312B2, 312B3, 126C en de 126C2
Hierin worden deze F1 bolides zowel technisch als in de races uitvoerig besproken.
Momentaal achterhaalt, op het www kun je meer info vinden.
Dit past beter bij m'n modellen verzameling
Gerard,
De Corse Clienti brochures worden door Ferrari niet als commercieel beschouwd, die krijgen dus geen bestelnummer. Alleen verkoopbrochures, manuals, werkplaatsboeken, etc. krijgen een bestelnummer.
Als je interesse hebt in Corse Clienti brochures mail me dan, ik kan je wel verder helpen.
Hugo
Op de autovisie site staat nu een test archief van alle test en rij-impressies die Autovisie sinds 1956 heeft gemaakt.
Dus ook van de Ferrari's !
Kijk maar eens hier: http://www.autotekoop.nl/testreports/search.htm
En dan Ferrari invoeren maar kan ook van ieder ander merk of als je een speciaal type zoekt.
Op de autovisie site staat nu een test archief van alle test en rij-impressies die Autovisie sinds 1956 heeft gemaakt.
En dan Ferrari invoeren maar kan ook van ieder ander merk of als je een speciaal type zoekt.
Bedankt voor de link.
Wist van het bestaan af, maar had het nog niet eerder gevonden op de website van autovisie zelf. Binnenkort maar eens wat artikelen downloaden. :)
Wow, vet.
Meteen alle F testen gedownload.
Ook nog 1 gevonden van mijn vroegere scheurbakje, de Honda Civic 16i 16v V-TEC (1990).
Nostalgie, prachtig.
De brochure van de Ferrari FF is ook uit (3819/11)
Nadat Gerard hem heeft gekocht heb ik ook maar de stap genomen. 18 September rijd ik even na de model meet langs Kroymans om de FF te bekijken en de brochure mee te nemen. Wat in 't vat zit, etc. Foto's volgen.
jutenjul
02-09-2011, 21:09
Nadat Gerard hem heeft gekocht heb ik ook maar de stap genomen. 18 September rijd ik even na de model meet langs Kroymans om de FF te bekijken en de brochure mee te nemen. Wat in 't vat zit, etc. Foto's volgen.
18 september is op een zondag
dan zit bij Kroymans de deur op slot
Michel.
sharknose67
02-09-2011, 21:11
Michel.
Jij bent flink uitgerust tijdens jullie vakantie Michel!! :D:D
jutenjul
03-09-2011, 09:18
Jij bent flink uitgerust tijdens jullie vakantie Michel!! :D:D
in de vakantie wel
maar gisteren na bijna 1300 KM in de auto heb je het wel gehad
dan ben je blij als je weer een bed ziet :D
Michel.
jutenjul
03-09-2011, 09:20
zaterdag in Houten 4 boekjes van Meri kits Models Guide gekocht.
mooie boekjes Jan
die komen vast bij Arjan de Roos vandaan ?
jammer dat de serie nooit is afgemaakt
Michel.
.
Michel.
Bummer, de 17e it is ;)
fscuderia
04-09-2011, 14:19
Ik ben op zoek naar originele Kroymans prijslijsten etc. Tevens ben ik ook op zoek naar lakkleuren waaiers, lijsten met fabrieksopties die men kon bestellen en overzichten van fabrieksaccessoires.
Mocht je e.e.a. hebben hoor ik het graag!
Groeten,
Elder
Elder, zoek je originelen of mag het een copie zijn?
Hugo
fscuderia
06-09-2011, 23:25
Beide, gaat mij om de informatie zelf, ben benieuwd wat je hebt!
Elder
Ik ben op zoek naar originele Kroymans prijslijsten etc. Tevens ben ik ook op zoek naar lakkleuren waaiers, lijsten met fabrieksopties die men kon bestellen en overzichten van fabrieksaccessoires.
Mocht je e.e.a. hebben hoor ik het graag!
Groeten,
Elder
Hallo Elder
Ik neem aan dat je deze post al gezien had:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=129351&postcount=837
Dit is volgens mij de enige officiële prijslijst die ik zelf heb.
Heb nog wel oude nummers van Autovisie waar ook vroeger wel prijslijsten in stonden.
Gaat hierbij dan wel om prijslijst van alle auto's die toentertijd leverbaar waren dus niet specifiek Ferrari.
Sedert kort in mijn verzameling,
1971 Ferrari 365 GTC4 portfolio
http://farm7.static.flickr.com/6165/6141317616_fac7f3d289_z.jpg
fscuderia
12-09-2011, 20:56
Hallo Elder
Ik neem aan dat je deze post al gezien had:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=129351&postcount=837
Dit is volgens mij de enige officiële prijslijst die ik zelf heb.
Heb nog wel oude nummers van Autovisie waar ook vroeger wel prijslijsten in stonden.
Gaat hierbij dan wel om prijslijst van alle auto's die toentertijd leverbaar waren dus niet specifiek Ferrari.
Dank voor het onder de aandacht te brengen, ik kende deze post nog niet. Erg leuk!
Kroymans prijslijsten deel 1
430driver
17-09-2011, 10:48
Gaaf, alleen krijg je er n stijve nek van hahahaha.
Wel gaaf om te zien dat bijvoorbeeld een 308 GTS sinds 1978 niet eens zo veel in prijs is gedaald....in 1978 kostte een 308 GTS bijv €41.473,69 terwijl hij tegenwoordig nog steeds voor zo'n kleine 40.000 wordt verkocht......
Leuk zeg die prijslijsten.
Daar zie je ook een mooi verloop in van modellen en prijzen.
Alleen jammer dat mijn monitor de verkeerde kant opdraait en ook ik last heb van een stijve nek :p
Hartelijk dank voor de prijslijsten. Mijn 328 is van 1988 die dus tussen de prijslijsten van 1987 en 1989 valt. Bestaat er ook een lijst van 1988?
sharknose67
17-09-2011, 11:36
Gaaf, alleen krijg je er n stijve nek van hahahaha.
Wel gaaf om te zien dat bijvoorbeeld een 308 GTS sinds 1978 niet eens zo veel in prijs is gedaald....in 1978 kostte een 308 GTS bijv €41.473,69 terwijl hij tegenwoordig nog steeds voor zo'n kleine 40.000 wordt verkocht......
Da's ruim twee keer zoveel hè!! ;):D
430driver
17-09-2011, 14:27
ruim twee keer zoveel???? ik zou haast zeggen: dat scheelt maar zo'n dikke 1000 euro.....
( f 91.395,- = € 41.473,69 en nu staan ze nog steeds te koop voor een kleine 40 mille: bijna geen verschil, toch?)
sharknose67
17-09-2011, 18:15
ruim twee keer zoveel???? ik zou haast zeggen: dat scheelt maar zo'n dikke 1000 euro.....
( f 91.395,- = € 41.473,69 en nu staan ze nog steeds te koop voor een kleine 40 mille: bijna geen verschil, toch?)
Touché, leesfoutje van mijn kant :o
430driver
17-09-2011, 19:54
Maakt nie uit joh! we hebben dat allemaal wel eens.......:D
Ed, jij komt morgen toch zeker met de 308, niet?
fscuderia
18-09-2011, 00:45
@ Hugo: dank voor het uploaden van de prijslijsten, ben ik erg blij mee!
Gr,
Elder
moriaan1
24-09-2011, 15:09
De nieuwe Gli Amici is uit!!
wat weer een prachtige uitgave, een clubblad zoals je ze weinig ziet!
jutenjul
24-09-2011, 17:07
De nieuwe Gli Amici is uit!!
wat weer een prachtige uitgave, een clubblad zoals je ze weinig ziet!
met de vaste rubriek
een modelauto stukje door ene Hans
kennen we die gast :D:D:D
Michel.
430driver
24-09-2011, 20:50
is wel grappig: vroeger werd het stukje modelbouw door Gijsbert A besproken......
moriaan1
24-09-2011, 21:14
met de vaste rubriek
een modelauto stukje door ene Hans
kennen we die gast :D:D:D
Michel.
wie?
Kees den Hertog
25-09-2011, 18:12
Hartelijk dank voor de prijslijsten. Mijn 328 is van 1988 die dus tussen de prijslijsten van 1987 en 1989 valt. Bestaat er ook een lijst van 1988?
In 1988 kostte een 328 GTS 196.000,- gulden, de GTB 188.900,- gulden, die was dus goedkoper. (Bron: AutoVisie Jaarboek 1988).
Jouw 328 is een speciale Duitse uitvoering, de airco kostte toen 4050,- DM, het dashboard in leer 2120,- DM en leer aan de binnenkant van het dak en bij de achterruit 1370,- DM.
(Bron: Ferrari Faszination, Motor-Presse Stuttgart, nr. 7, januari 1989).
In 1988 kostte een 328 GTS 196.000,- gulden, de GTB 188.900,- gulden, die was dus goedkoper. (Bron: AutoVisie Jaarboek 1988).
Jouw 328 is een speciale Duitse uitvoering, de airco kostte toen 4050,- DM, het dashboard in leer 2120,- DM en leer aan de binnenkant van het dak en bij de achterruit 1370,- DM.
(Bron: Ferrari Faszination, Motor-Presse Stuttgart, nr. 7, januari 1989).
Dank je wel Kees, dit heb ik geprint en gaat in de map. Weet jij ook of de in kleur gespoten spoiler extra was of in Duitsland standaard?
Ga morgen voor 2 1/2 week naar Thailand en Maleisie voor mijn werk en ben waarschijnlijk in die periode niet on op de site.
groeten,
Menno
jutenjul
25-09-2011, 21:40
Hans er zit een foutje in je stukje in de GADF 114
in de foto van de P6 en de 250 SWB
is de tekst omgeruild
Michel.
Hans er zit een foutje in je stukje in de GADF 114
in de foto van de P6 en de 250 SWB
is de tekst omgeruild
Michel.
Dat doen we expres om te controleren of ie ook wel gelezen wordt ! Ja dus ;)
mavanhaasteren
25-09-2011, 21:58
net zo als het ontbrekende stukje bij de Sharknose ;)
net zo als het ontbrekende stukje bij de Sharknose ;)
Alleen met het verschil dat dat stukje nog in de computer zit, in het geval van de 250 SWB was het dus eigenlijk een makkie :)
jutenjul
25-09-2011, 22:20
gelezen wordt hij zeker
ik heb hem al weer uit :D:D
Michel.
fransgoud
26-09-2011, 08:41
Hij zag er weer geweldig uit!!
Kees den Hertog
26-09-2011, 21:57
Dank je wel Kees, dit heb ik geprint en gaat in de map. Weet jij ook of de in kleur gespoten spoiler extra was of in Duitsland standaard?
Ga morgen voor 2 1/2 week naar Thailand en Maleisie voor mijn werk en ben waarschijnlijk in die periode niet on op de site.
groeten,
Menno
De spoiler kostte destijds als extra 780,- DM, (niet duidelijk of die dan in een kleur was gespoten, ik ga ervan uit van niet), metalliclak kostte 1620,- DM, de kofferset van Scheboni kostte 4455,- DM, (voor de Mondial 5475,- DM en voor de F40 4640,- DM.). Een sleutelhanger kwam op 30,60 DM (metaal) tot 50,10 DM, (leer). Prijzen waren inclusief 14% Mehrwertsteuer..........
Goede zaken in Azië, enjoy!
De spoiler kostte destijds als extra 780,- DM, (niet duidelijk of die dan in een kleur was gespoten, ik ga ervan uit van niet), metalliclak kostte 1620,- DM, de kofferset van Scheboni kostte 4455,- DM, (voor de Mondial 5475,- DM en voor de F40 4640,- DM.). Een sleutelhanger kwam op 30,60 DM (metaal) tot 50,10 DM, (leer). Prijzen waren inclusief 14% Mehrwertsteuer..........
Goede zaken in Azië, enjoy!
Bedankt Kees en groeten vanuit Thailand.
430driver
27-10-2011, 19:07
Vandaag een folder (zeg trouwens maar gerust een boek: 66 blz)
met daarin dingen die je voor je F kunt kiezen: van verschillende stoelen, velgen, stikseltjes tot kleurencombinaties en velgen.....etz!
Ik heb nu een beetje het idee hoe Onno zich moet hebben gevoeld toen hij in Italie was:
wat een genot om door dit boek heen te bladeren....laat staan als je DAT mag kiezen "voor het echie!
Zal binnenkort wat foto's plaatsen van de inhoud......(eerst even verder bladeren :D)
Vandaag een folder (zeg trouwens maar gerust een boek: 66 blz)
met daarin dingen die je voor je F kunt kiezen: van verschillende stoelen, velgen, stikseltjes tot kleurencombinaties en velgen.....etz!
Ik heb nu een beetje het idee hoe Onno zich moet hebben gevoeld toen hij in Italie was:
wat een genot om door dit boek heen te bladeren....laat staan als je DAT mag kiezen "voor het echie!
Zal binnenkort wat foto's plaatsen van de inhoud......(eerst even verder bladeren :D)
Ja, dat is zeker een mooi boek Mark, heb hem zelf ook al wat langer.
Heb daarover ook al gepost dus een paar foto's van het boek staan hier al op het forum.
Kijk hier maar eens: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=139440&postcount=875
Desalniettemin veel lees maar vooral kijkplezier met dit boekwerk.
430driver
27-10-2011, 20:54
Dat is m inderdaad! heerlijk boek....
Mark, Gerard, wat is precies de code van dit meesterwerk? En zo mogelijk de prijs dat jullie hebben betaald?
430driver
30-10-2011, 20:48
ik heb m voor 3 tientjes incl verzenden.....kan de code effe nie vinden.....
ik heb m voor 3 tientjes incl verzenden.....kan de code effe nie vinden.....
Zou je kunnen kijken of je deze op de achterkant of een van de laatste pagina's weet te vinden? Als het goed is moet het een vier of acht cijferige code zijn.
Kroymans heeft iets voor mij in bestel staan, mogelijk dat deze er dan nog bij kan.
430driver
31-10-2011, 16:23
natuurlijk heb ik daar gezocht :) maar helaas......
op ebay staat ie weer te koop......
http://www.ebay.com/itm/Ferrari-Atelier-Special-Equipment-2010-11-Sales-Brochure-66-pages-/310354804242?pt=UK_CarParts_Vehicles_Manuals_Litte rature_ET&hash=item4842967e12#ht_2950wt_1142
Top, tnx. Heb de link even gemaild naar Kroymans of ze er iets mee kunnen qua nummer.
430driver
01-11-2011, 17:52
hij staat nu nog steeds op 0,01 GBP. Ik zou gewoon morgen achten tot ie bijna afloopt ewn dan gauw bieden.....wie weet.
Daar kan Kroy wellicht niet tegenop!
succes!
hij staat nu nog steeds op 0,01 GBP. Ik zou gewoon morgen achten tot ie bijna afloopt ewn dan gauw bieden.....wie weet.
Daar kan Kroy wellicht niet tegenop!
succes!
Ze kunnen er ook niets mee helaas. We wachten af :)
430driver
01-11-2011, 18:11
ik zou ebay gewoon in de gaten houden man!
Ze kunnen er ook niets mee helaas. We wachten af :)
Waarom probeer je het niet via Munsterhuis, daar heb ik de mijne ook vandaan.
Neem maar eens contact op met Dick Maassen (magazijnman voor ferrari bij Munsterhuis)
Lukt dit niet en ook niet via Ebay kan ik je misschien nog wel aan deze brochure helpen.
Stuur dan maar even een PM.
natuurlijk heb ik daar gezocht :) maar helaas......
op ebay staat ie weer te koop......
http://www.ebay.com/itm/Ferrari-Atelier-Special-Equipment-2010-11-Sales-Brochure-66-pages-/310354804242?pt=UK_CarParts_Vehicles_Manuals_Litte rature_ET&hash=item4842967e12#ht_2950wt_1142
Bedankt voor de link - deze verkoper had er nog 14 te koop (omgerekend voor €30 per stuk) - nu zijn het er dus nog 13 en is er eentje op weg naar München :D
Ciao,
Lars
Voor een leuk bedragje de California brochure op de kop kunnen tikken. Vanavond lekker bladeren.
430driver
09-11-2011, 20:51
Bedankt voor de link - deze verkoper had er nog 14 te koop (omgerekend voor €30 per stuk) - nu zijn het er dus nog 13 en is er eentje op weg naar München :D
Ciao,
Lars
graag gedaan! leuk boekwerkje voor de heb.....de mijne was 16 euro.....
pkiewiet
13-11-2011, 19:30
Gisteren een foldertje binnengekregen van de 328 GTB Turbo
uit 1986....
Vivado Ferrari
13-11-2011, 20:16
uit 1986....
Gaaf! Plaats een keer een fotootje, leuk!:)
430driver
13-11-2011, 22:05
uit 1986....
ehh MODEL 328, het is nog steeds de 208. Ik heb de folder namelijk ook.....destijds geruild voor een folder van de (net geintroduceerde 456GT die ik dus twee keer had binnengekregen van de fabriek nog voordat Kroymans 1 folder had hahaha)
Gaaf!
pkiewiet
13-11-2011, 22:36
ehh MODEL 328, het is nog steeds de 208. Ik heb de folder namelijk ook.....destijds geruild voor een folder van de (net geintroduceerde 456GT die ik dus twee keer had binnengekregen van de fabriek nog voordat Kroymans 1 folder had hahaha)
Gaaf!
Oh ja, sorry......
430driver
14-11-2011, 16:59
maakt nie uit joh....het zit er ook ZO ingebakken.....:D
Vandaag de catalogus binnen gekregen van de Ferrari tentoonstelling die nog tot 8 april 2012 is te zien in het Pantheon in Basel.
Hier vind je meer informatie over deze tentoonstelling: http://www.pantheonbasel.ch/de/ueber_das_museum/sonderausstellungen/ferrari
Katalogus is ca.24 x 24 cm en ruim 180 pagina's met foto's en tekst over de tentoongestelde Ferrari's maar ook een groot aantal historische foto's.
Voorwoord door Marcel Massini.
jutenjul
09-12-2011, 22:37
dat is weer een mooie aanwinst
met veel foto's is altijd leuk
aardig dikke catalogus ook met 180 pagina's
Michel.
moriaan1
10-12-2011, 13:52
Staat daar een echte? sn..?
dcpixels
10-12-2011, 15:58
Zo te zien weer een erg mooi boekje erbij Gerard.
Als alle Ferrari's daar staan, volgens de index, is het een schitterende tentoonstelling.
Staat daar een echte? sn..?
Is een echte, sn 3809GT.
Hieronder de beschrijving zoals deze in de catalogus staat.
Was wat lastig te scannen, daardoor deel van de tekst wat vaag.
moriaan1
10-12-2011, 20:45
3809gt zien we niet zo vaak, is al een eeuwigheid van dezelfde verzamelaar.
Vivado Ferrari
11-12-2011, 11:29
Vandaag de catalogus binnen gekregen van de Ferrari tentoonstelling die nog tot 8 april 2012 is te zien in het Pantheon in Basel.
Hier vind je meer informatie over deze tentoonstelling: http://www.pantheonbasel.ch/de/ueber_das_museum/sonderausstellungen/ferrari
Katalogus is ca.24 x 24 cm en ruim 180 pagina's met foto's en tekst over de tentoongestelde Ferrari's maar ook een groot aantal historische foto's.
Waar kan je die bestellen, Gerard?
Een mooi boek over een uitgebreide tentoonstelling! Laatst al wat foto's van gezien, toch maar eens kijken of er een bezoekje mogelijk is!
Zo te zien weer een erg mooi boekje erbij Gerard.
Als alle Ferrari's daar staan, volgens de index, is het een schitterende tentoonstelling.
Ik ben er vorige week geweest. Op de BB 512 en de 330 GT 2+2 na, waren alle auto´s aanwezig.
430driver
11-12-2011, 15:40
3809gt zien we niet zo vaak, is al een eeuwigheid van dezelfde verzamelaar.
snap ik! Zou jij m verkopen????? ;)
moriaan1
11-12-2011, 15:53
snap ik! Zou jij m verkopen????? ;)
ik zou hem lekker houden, en stevig gebruiken, want daar is ie voor!
Wat zoudie vies worden!
Vivado Ferrari
11-12-2011, 16:07
Ik lees dat deze al 35 jaar van die ene eigenaar is.
Inderdaad, die machine hoort op het circuit thuis!:)
moriaan1
11-12-2011, 16:54
Hartmund Ibing, een duitse verzamelaar met nog veeeeel meer leuke speeltjes.
mavanhaasteren
11-12-2011, 17:21
Ik ben er vorige week geweest. Op de BB 512 en de 330 GT 2+2 na, waren alle auto´s aanwezig.
dan heb je vast wel wat mooie foto's voor ons :D:D
Waar kan je die bestellen, Gerard?
Hallo Vincent
Kijk hier maar eens: http://www.si-su.ch/Ferrari/Der_Mythos_ist_in_Basel.html
Gewoon een mailtje sturen en daarna geld overmaken dan komt alles goed.
Heb het namelijk ook zo gedaan.
bertdeboer340
11-12-2011, 21:47
Ik lees dat deze al 35 jaar van die ene eigenaar is.
Inderdaad, die machine hoort op het circuit thuis!:)
Rond 2003 was 3809GT op enkele shows te zien, en ook op de track...
dan heb je vast wel wat mooie foto's voor ons :D:D
Okidoki, hier zijn er een paar:
Ciao,
Lars T.
mavanhaasteren
13-12-2011, 19:54
Ciao,
Lars T.
Lars dank voor de foto's ziet er erg indrukwekkend uit
sharknose67
13-12-2011, 20:09
Mooie foto's Lars!! Jij hebt je daar vast wel vermaakt. Maar die oude modellen zijn toch helemaal niet handig ivm de nummertjes??? :)
Wat is dat trouwens voor model op de derde foto???
Ciao,
Lars T.
Ongekend! Volgens mij moet ik daar komende winter maar eens een bezoekje aan brengen..
Bedankt voor de foto's!! Hopelijk heb je er nog meer.
dcpixels
13-12-2011, 21:42
Grandioos! Geweldige foto's Lars. Thanks!
Mooie foto's Lars!! Jij hebt je daar vast wel vermaakt. Maar die oude modellen zijn toch helemaal niet handig ivm de nummertjes??? :)
Wat is dat trouwens voor model op de derde foto???
Volgens mij een 250MM. 0298MM, mogelijk.
http://img188.imagevenue.com/loc231/th_825606192_0298MM3_122_231lo.jpg (http://img188.imagevenue.com/img.php?image=825606192_0298MM3_122_231lo.jpg) http://img204.imagevenue.com/loc11/th_825607518_0298MM_122_11lo.jpg (http://img204.imagevenue.com/img.php?image=825607518_0298MM_122_11lo.jpg)
Volgens mij een 250MM. 0298MM, mogelijk.
Klopt helemaal, 250 MM s/n 0298 MM
Het mooie aan deze tentoonstelling is dat alle auto´s inclusief numnmertjes in de catalogus staan :)
bertdeboer340
14-12-2011, 09:28
Klopt helemaal, 250 MM s/n 0298 MM
Een 250 MM met hele mooie herinneringen. Voor de MM van 2007 kwam ik per toeval in deze MM terecht en omdat de motor te warm werd (en we verdwaalden) moest de motor gekoeld worden door echt gas te geven. Ik zat in de wagen met de vaste monteur van 0298MM en die kent de wagen door en door. En dat hebben we geweten..
Gistermiddag even bij Munsterhuis geweest om de nieuwe brochure van de 458 Spider op te halen (4056/11) en hij ziet er weer erg fraai uit met mooie foto's.
Formaat is ca. 29 x 29 cm en heeft ruim 70 pagina's.
jutenjul
04-01-2012, 12:17
Mooi Gerard
dat is een goed begin van het nieuwe jaar
had je de camera nog mee ?
Michel.
Mooi Gerard
dat is een goed begin van het nieuwe jaar
had je de camera nog mee ?
Michel.
Had de camera wel mee maar erg weinig foto's gemaakt, stond eigenlijk weinig nieuws, niet iets wat ik al niet eerder gepost had.
En foto's buiten niet kunnen maken door het slechte weer.
Witte 16M stond wel weer in de showroom maar geen SA Aperta gezien.
Via marktplaat een paar hele oude autovisie's kunnen bemachtigen met artikelen over Ferrari zoals uit 1974 308GT4, 1980 512BB en 1983 308GTBi. Ook een aantal oude artikelen van proto's zoals de testarossa.
Gisteren op de Classic Car Show in Bremen deze box (ca. 36x24x7 cm.) gekocht met daarin een map met allemaal accessoires voor Ferrari's van 360 tot 599 onder de titel Genuine Ferrari.
Wordt waarschijnlijk gebruikt bij de dealer om klanten te laten zien wat er allemaal aan accessoires te verkrijgen zijn.
Gisteren op de Classic Car Show in Bremen deze box (ca. 36x24x7 cm.) gekocht met daarin een map met allemaal accessoires voor Ferrari's van 360 tot 599 onder de titel Genuine Ferrari.
Wordt waarschijnlijk gebruikt bij de dealer om klanten te laten zien wat er allemaal aan accessoires te verkrijgen zijn.
Heel fraai, gefeliciteerd ermee!
jutenjul
05-02-2012, 21:54
dat is een mooi zetje Gerard
leuk om te zien
Michel.
Nieuw voor de verzameling !
http://farm8.staticflickr.com/7055/6856108357_f4d7160bfc_z.jpg
2422/06
En vervolgens ook de nieuwe 458 Spider brochure, maar daarvan zijn al foto's voorbij gekomen
Voor de collega verzamelaars van brochures, ik heb van Kroymans vernomen dat de brochure van de F12 Berlinetta nog even op zich laat wachten.
De F12berlinetta staat wel uitgebreid in Ferrari Magazine #16 en uiteraard in de persuitgave van Geneve.
Hugo
Digi-Shape
08-03-2012, 16:25
Afgelopen maandag heb ik de 458 spider brochure van een vriend gekregen, is inderdaad weer een prachtig boekwerk!
Gisteren bij Munsterhuis deze folder (36 pag.) nog gekocht over alle accessoires die voor de California verkrijgbaar zijn.
Staat geen brochurenummer op maar wel een bestelnummer (95993355)
martinos
10-03-2012, 09:07
Vandaag een mooie originele persmap van de Testarossa binnen, 5 foto's erbij, prachtige map met linnen (look) vellen.
Ik heb er ook weer 2 folders bij!
Afgelopen zaterdag mijn ingelijste litho opgehaald:
Erg mooi! zal mooi aan de muur hangen.
Ik heb gisteren tijdens de jaarvergadering van SFC genk nog een setje kaarten gekocht van Gilles Villeneuve.
Tevens houd de SFC Genk een herdenkings bijeenkomst op 8 mei in Zolder.
Willen daar proberen om op de paddock met Ferrari's zijn naam te schrijven en uiteraard te fotograferen.
Zie bijlage.
Voor meer info zie de site van SFC Genk.
www.sfcgenk.be
dcpixels
12-03-2012, 22:09
Prachtig Jurgen! Wat een chique lijst.
sharknose67
13-03-2012, 00:12
Ik heb gisteren tijdens de jaarvergadering van SFC genk nog een setje kaarten gekocht van Gilles Villeneuve.
Tevens houd de SFC Genk een herdenkings bijeenkomst op 8 mei in Zolder.
Willen daar proberen om op de paddock met Ferrari's zijn naam te schrijven en uiteraard te fotograferen.
Zie bijlage.
Voor meer info zie de site van SFC Genk.
Mooi setje Ben.
Ik kan zo gauw nog niets vinden over de bijeenkomst op 8 mei. Dit valt op een dinsdag, zal lastig worden om veel Ferrari's bijeen te krijgen. Hoe laat zou het verzamelen zijn op Zolder??
Men denk aan een uur of 5 maar is nog aan het onderhandelen met de eigenaar van het circuit.
De voorzitter van de Belgische Owners club heeft al toe gezegd dat hij er voor zal zorgen dat als er te weinig Ferrari's zouden zijn hij zorgt voor de ontbrekende wagens.
Ik neem er zelf een snipperdag voor wil er dit jaar wel bij zijn.
Setje kaarten is misschien nog te bestellen bij Carmello, zondag zijn ze nog niet allemaal verkocht zover ik weet.
Zojuist via Iebee een 50 pagina's tellende brochure van de 456GT+GTA gewonnen.
Ben er nu al blij mee :)
Digi-Shape
26-03-2012, 07:32
Hij is mooi, ik heb hem ook al een tijdje hangen :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.