PDA

View Full Version : Boeken over Ferrari

Pages : [1] 2 3 4 5

nofear02
15-07-2007, 13:53
Welke boeken heb je allemaal? Welke vind je in 't bijzonder érg goed, en waarom. Geef ons tips

250lm
15-07-2007, 19:18
Welke boeken heb je allemaal? Welke vind je in 't bijzonder érg goed, en waarom. Geef ons tips!

Heb er een paar, voornamelijk die van de Slegte etc

Hugo
15-07-2007, 19:49
Euuhhhh....veel. heb er ca. 125

Enkele aanraders van mijn kant:

Emotion Ferrari - Louche
Ferrari by Vignale - Massini
Pilote, che gente... - Ferrari
Klemantaski & Ferrari - Klemantaski
Ferrari the road cars - Prunet

Waarom? Er staan in deze boeken zeer veel mooie foto's en de boeken van Massini & Prunet staan vol met juiste Ferrari historie.

Groet,

Hug

250lm
15-07-2007, 19:52
Euuhhhh....veel. heb er ca. 125

Enkele aanraders van mijn kant:

Emotion Ferrari - Louche
Ferrari by Vignale - Massini
Pilote, che gente... - Ferrari
Klemantaski & Ferrari - Klemantaski
Ferrari the road cars - Prunet

Groet,

Hugo

Als dat veel is, dan heb ik er toch ook best wat ;) Net even geteld en het zijn er geloof ik 133

nofear02
15-07-2007, 20:02
Als dat veel is, dan heb ik er toch ook best wat ;) Net even geteld en het zijn er geloof ik 133!Ja Niels, niet kletsen; jij hebt écht veeeel man :D! Jij hebt zelfs een speciale F-kamer ervoor! En dan zegt ie ook nog niks over al die ordners en multomappen vol met kranten-artikelen, en planken vol F-tijdschriften! Ik keek mijn ogen uit, had zoiets nog nooit gezien! (of mocht ik dit niet verklappen??). Prách-tig!

Hugo
15-07-2007, 20:08
Als dat veel is, dan heb ik er toch ook best wat ;) Net even geteld en het zijn er geloof ik 133!

OK Niels als we zo gaan doen! Heb net maar eens echt geteld en ik kom op 194 stuks en er zijn er nog 3 onderweg!

Maar met tijdschriften win je het ruim

250lm
15-07-2007, 20:10
OK Niels als we zo gaan doen! Heb net maar eens echt geteld en ik kom op 194 stuks en er zijn er nog 3 onderweg!

Maar met tijdschriften win je het ruim.

:) En dan jij het op punten op je fabrieksliteratuur :

mavanhaasteren
15-07-2007, 20:30
ik heb er maar een paar

Fantastic Ferrari -Paolo D'Alessio
F1errari - Rainer W. Schegelmilch
Ferrari Testarossa - Brian Laban
Ferrari een legende die voorduurt - Nicky Wright
Ferrari in de F1 1950-2002 - de onschatbare Klassieker
Uit de archieven van Ferrari - Jan haakman

Concorso D'Eleganza 60th Relay - Ferrar

nofear02
15-07-2007, 20:33
OK Niels als we zo gaan doen! Heb net maar eens echt geteld en ik kom op 194 stuks en er zijn er nog 3 onderweg!Jeeeee, jullie zijn zieieieieiek :D :D. Prachtig jongens!

Maarre... als jullie nog eens tijd over hebben. Een paar plaatjes van wat covers... zou leuk zijn! Ik ben benieuwd

ForzaFerrari
16-07-2007, 10:15
'Ferrari' - Hans Tanner *
L'Idea Ferrari
Ferrari A Memory - Gino Rancati *
Ferrari door Pininfarina - Etienne Cornil
Una Vita Per L' Automobile - Enzo Ferrari
Memories of Enzo Ferrari's Lieutenant - Franco Gozzi *

* met plaatj

Hugo
16-07-2007, 11:46
een gedeelte van de boekenkast + enkele covers

Fumacher
16-07-2007, 12:55
Mooie collecties allemaal. Ik zie geregeld voor spotprijzen F-boeken te koop, maar laat ze toch altijd liggen. Ik weet dat ik die boeken nl. na 1x bekijken onaangetast in de kast laat liggen

Reiben
16-07-2007, 23:09
Sjonge niet normaal allemaal. Ik heb er een paar (Stuk of 5) waarvan de mooiste "Het ultieme verhaal van Ferrari"
Foto's volgen nog

Greetz

Reibe

250lm
16-07-2007, 23:52
Zeg Hugo, Ik zie dat je Making a Differnce hebt! Is het de aanschafprijs waard geweest? Is wel een erg mooi boek, maar is het echt een boek met nieuwigheden

Hugo
17-07-2007, 10:36
Zeg Hugo, Ik zie dat je Making a Differnce hebt! Is het de aanschafprijs waard geweest? Is wel een erg mooi boek, maar is het echt een boek met nieuwigheden?

Eerlijk gezegd is het boek te duur voor wat je krijgt. Staat wel vol met paginavullende foto's uit de archieven van Ferrari. Staan veel onbekende foto's in. De verhalen over de carrosserie bedrijven zijn behoorlijk bekend. Wat is bv voor nieuws te vertellen over Vignale wat nog niet in andere boeken staat?

Het is natuurlijk een lim.Ed. en de kwaliteit is zeer goed wat natuurlijk zijn prijs heeft. Voor aanschaf maar eens goed doorbladeren. Voor dat geld zijn er natuurlijk veel andere boeken te koop.

Hug

sander82
19-07-2007, 18:29
Mijn naam is Sander Steenhuizen.Ik verzamel al jaren Ferrari boeken,modellen en brochures.

Ik heb meer dan 250 boeken en ongeveer 300 folders van Ferrari,Maserati en Alfa Romeo.

Mijn collectie modellen is inmiddels uitgegroeid tot ongeveer 150 stuks.

Maar mijn interesse gaat toch meer uit naar de Ferrari boeken.Veel van mijn boeken zijn gesigneerd door Enzo Ferrari,marzotto,alesi,Fangio,Moss,Baghetti,Villor esi, enz

nofear02
19-07-2007, 21:54
Mijn naam is Sander Steenhuizen.Ik verzamel al jaren Ferrari boeken,modellen en brochures.

Ik heb meer dan 250 boeken en ongeveer 300 folders van Ferrari,Maserati en Alfa Romeo.

Mijn collectie modellen is inmiddels uitgegroeid tot ongeveer 150 stuks.

Maar mijn interesse gaat toch meer uit naar de Ferrari boeken.Veel van mijn boeken zijn gesigneerd door Enzo Ferrari,marzotto,alesi,Fangio,Moss,Baghetti,Villor esi, enz.Hoi Sander! Van harte welkom hier! Ik ken jou al van jouw site. Daar stond al vermeld dat je een groot verzamelaar bent. En gezien de aantallen die je hierboven noemt; respect! Niet te geloven zeg.

Heb je ze nou ook allemaal gelezen?? Heb je geen zin om 1x in de week of 2 weken, een heel kort boek-besprekinkje te houden in deze draad? Met een foto van de cover, en een beetje goede info wat er goed of fout is aan het boek, waarom je het gekocht hebt, wat je er voor betaalde enz enz enz. Maak er evt bijv een soort 'boek van de week' van! Er zijn zóveel boeken, een mens raakt de draad volledig zoek. Switch per week of 2 weken evt ook helemaal naar een raceboek, een personenwagenboek, een boek over enzo, enz enz enz.

Lijkt mij leuk! Evt met nog 1 of 2 opmerkelijke foto's uit het boek. Vind je dat wat? :

sander82
24-07-2007, 19:08
Ferrari 60 1947-2006 -italiaanse tekst.

Afmetingen van het boek:24.3x27.
408 pagina's.
Meer dan 1200 foto's -zwart/wit en kleur.
Softbound.
prijs:€29,00.

Ferrari bestaat inmiddels(zoals we allemaal weten)60 jaar.

Daarom deze week dit boek over de afgelopen 60 jaar van Ferrari.Dit boek laat door middel van pagina's vullende foto's en pentekeningen van o.a Giorgio Alisi,zien wat Ferrari bereikt heeft.

In elk hoofdstuk komt een jaar aan bod.Welke coureurs er voor Ferrari werkten,welke overwiningen Ferrari behaald heeft.Dit wordt aangevuld met mooie foto's.

Kortom een leuk Ferrari boek voor niet al te veel geld.

Sander

nofear02
24-07-2007, 19:18
Hey Sander; thnx! Klinkt goed. Moet ik eens in de gaten houden. Vooral een overzicht per jaar en de coureurs is misschien handig. Waar koop je zoiets nou? gewoon in de boekhandel

sander82
24-07-2007, 19:47
Het boek kan je denk ik niet in alle boekenwinkels kopen.

Ik heb hem gekocht bij traffic in Doetinchem.Dat is een winkel waar je niet alleen boeken kunt kopen,maar ook modellen.

Of je besteld hem direct bij de uitgever Giorgio Nada Editore.

Internetadressen:www.giorgionadaeditore.it
www.modelcarshop.com

.

nofear02
24-07-2007, 22:19
Interessant allemaal Sander. Ik heb even op hun website gekeken. Leuk. Ik heb alleen even over het woordje italiaanse tekst heengekeken. Ik ben bang dat dat niks wordt. Maar als ik t ooit ergens zie liggen, dan zal ik zeker kijken.

Afijn, jij hebt hem dus al

Vivado Ferrari
25-07-2007, 20:50
Ik heb ook een verzameling Ferrari boeken. Zo'n bescheiden 45 stuks. Ik haal er veel foto's en natuurlijk informatie uit. Ik heb 2 boeken waar ik heel erg gelukkig mee ben. Deze zijn niet te koop in de winkel. Het zijn de 2 jaarboeken van BARRON RACING, het Nederlandse Ferrari team van John Bosch. In het exemplaar van 2004 (MMIV) hebben Jacky Ickx, Rene Arnoux en John Bosch zelf, hun handtekeningen er voor mij ingezet

Hugo
26-07-2007, 10:21
Mooie boeken!

Weet jij of er in andere jaren ook boeken zijn uitgegeven? En misschien ook hoe het met het Magazine is?

Hug

ForzaFerrari
26-07-2007, 12:27
twee boeken waar ik ook heeeel veel info uit gehaald heb (en haal) zijn de Serial boeken van Hilary Raab Jr.
Heb ze alle twee, gekregen van Dhr. Raab zelf! Ooit ontmoet in een heel klein kroegje in Amerika. Hij was op vakantie (net als ik overigens) en aangezien ik net een Ferrari model had gekocht raakten we aan de praat.
Hij vertelde dat hij een paar Ferrari's thuis had staan en dat hij ook boeken had geschreven over Ferrari.
Tuurlijk dacht ik ;)

Maar een paar weken later kreeg ik de boeken thuisgestuurd. En foto's van zijn Ferrari's (hij heeft er volgens mij een stuk of 10). Waaronder een 250 GTO Spider.
Is het een rebuilt, een custom-made, een neppert of toch echt? Het is in ieder geval een mysterieuze auto, waarvan gezegd wordt dat Enzo Ferrari 'm zelf heeft laten bouwen voor zichzelf... maar of dat waar is.
Zal binnenkort foto'tjes van zoeken/plaatsen :

Vivado Ferrari
26-07-2007, 14:04
Mooie boeken!

Weet jij of er in andere jaren ook boeken zijn uitgegeven? En misschien ook hoe het met het Magazine is?

Hugo

Hugo,

Er zijn alleen van 2004 en 2005 jaarboeken gemaakt. Ik heb alle magazines ook. Helaas ligt dit stil want Barron Racing is volgens bronnen niet meer aktief.
De man achter de marketing van Barron, Mark Koense, zit nu achter het RTLGP Magazine. Erg mooi blad By the way!
Die Barron Magazines zijn ook fantastisch mooi om the hebben. Echte Collector items

Vivado Ferrari
27-07-2007, 17:49
De Barron Racing Magazines

Reiben
27-07-2007, 19:19
Heel mooi allemaal Vincenzo! Ik heb vandaag de Topgear Nederland gekocht, de Ferrari special dus

Greetz

Reibe

Vivado Ferrari
27-07-2007, 20:45
Heel mooi allemaal Vincenzo! Ik heb vandaag de Topgear Nederland gekocht, de Ferrari special dus

Greetz

Reiben

Ja die heb ik ook gehaald! Leuk he? Alleen vond ik dat stuk van Ferrari leuk maar de rest

Roger_L
27-07-2007, 22:10
Ja die heb ik ook gehaald! Leuk he? Alleen vond ik dat stuk van Ferrari leuk maar de rest?

Ik vond het stuk over Schumacher wel aardig; niet de kille rijder maar de autogek aan het woor

Reiben
27-07-2007, 23:07
Ja die heb ik ook gehaald! Leuk he? Alleen vond ik dat stuk van Ferrari leuk maar de rest?

Ik denk dat ik niet veel meer dan het stuk over Ferrari zal lezen Vincenzo.
Is zo al lectuur genoeg

Greetz

Reibe

nofear02
28-07-2007, 01:36
Heel mooi allemaal Vincenzo! Ik heb vandaag de Topgear Nederland gekocht, de Ferrari special dus. Greetz, ReibenVerdorie, moet ik ook hebben. Waar kopen jullie die? Gewoon in de kiosk

M@rcel
28-07-2007, 01:44
Verdorie, moet ik ook hebben. Waar kopen jullie die? Gewoon in de kiosk?

ja, ik heb het thuis ook liggen, het is gewoon te koop in een tijdschriftenzaak, de supermarkt met tijdschriftenafdeling etc,etc. in elke uithoek van Nederland dus:

Reiben
28-07-2007, 11:01
Verdorie, moet ik ook hebben. Waar kopen jullie die? Gewoon in de kiosk?

Ja ik denk dat hij bijna overal te verkrijgen is Robert. Bij ons lag ie gewoon in de plaatselijke supermarkt

Greetz

Reibe

Huijsje
28-07-2007, 12:25
Misschien moet je gewoon even een stukje gaan touren met de F, en hem dan gelijk volgooien bij het tankstation. Daar hebben ze er ook genoeg liggen ;) Is ook gelijk wel een leuke binnenkomst daar. F-sleutel op de balie en dan dat tijdschrift afrekenen :) Succes met je zoektocht! Zal niet moeilijk meer zijn nu denk ik

RedmondialTCab
30-07-2007, 19:50
gisteren van vrienden gekregen:
Bij een zolderopruiming kwamen ze dit tegen
Altijd leuk zo'n Shell naslagwerk :D:D:

nofear02
30-07-2007, 21:12
gisteren van vrienden gekregen: Bij een zolderopruiming kwamen ze dit tegen. Altijd leuk zo'n Shell naslagwerk :D:D:DHeb jij vrienden dan Cor?? :D :D ;) :

Daan
30-07-2007, 21:13
twee boeken waar ik ook heeeel veel info uit gehaald heb (en haal) zijn de Serial boeken van Hilary Raab Jr.
Heb ze alle twee, gekregen van Dhr. Raab zelf! Ooit ontmoet in een heel klein kroegje in Amerika. Hij was op vakantie (net als ik overigens) en aangezien ik net een Ferrari model had gekocht raakten we aan de praat.
Hij vertelde dat hij een paar Ferrari's thuis had staan en dat hij ook boeken had geschreven over Ferrari.
Tuurlijk dacht ik ;)

Maar een paar weken later kreeg ik de boeken thuisgestuurd. En foto's van zijn Ferrari's (hij heeft er volgens mij een stuk of 10). Waaronder een 250 GTO Spider.
Is het een rebuilt, een custom-made, een neppert of toch echt? Het is in ieder geval een mysterieuze auto, waarvan gezegd wordt dat Enzo Ferrari 'm zelf heeft laten bouwen voor zichzelf... maar of dat waar is.
Zal binnenkort foto'tjes van zoeken/plaatsen :)

Gaaf verhaal.... 250 GTO Spider mooiste F (mijn inziens) die er bestaat, schitteren

Reiben
30-07-2007, 23:03
gisteren van vrienden gekregen:
Bij een zolderopruiming kwamen ze dit tegen
Altijd leuk zo'n Shell naslagwerk :D:D:D

Ik denk dat ik ook eens op zolder ga zoeken dan ;)

Greetz

Reibe

RedmondialTCab
31-07-2007, 00:28
Heb jij vrienden dan Cor?? :D :D ;) :p

Je moest eens weten !!! :D:D:

250lm
31-07-2007, 07:15
De Barron Racing Magazines;

Daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek. Wie o wie heeft deze te koop/ruil

nofear02
31-07-2007, 09:40
Daar ben ik ook al een tijdje naar op zoek. Wie o wie heeft deze te koop/ruil?Geen idee. Zet het anders sowieso ff in t engels in de marketplace Niels, je never know of iemand het leest, die ze heeft of iemand weet die ze heeft

Reiben
01-08-2007, 15:14
Zoals eerder beloofd een foto van mijn (bescheiden) collectie boeken over Ferrar

Hugo
01-08-2007, 20:39
Is dat een sticker op de LA FERRARI 2000 of is het Scuderia loge gedrukt?

Hug

Reiben
01-08-2007, 23:28
't is een sticker Hugo. Heb ik er op geplakt omdat de kaft een beetje beschadigd was (maar weet niet meer hoe dat kwam)

Greetz

Reibe

Hugo
02-08-2007, 20:01
Hierbij een kort verslag van een van mijn laatste aanwinsten.

Geschreven en uitgegeven door Nathan Beehl is dit boek dat alleen over de Ferrari Berlinetta Boxer gaat. Er zijn 2 uitvoeringen een "standaard" met dustjacket en een "de-luxe" gelimiteerde (512 stuks) in kunstleer gebonden met slip case en een CD vol foto's.

In 3 delen wordt de gehele historie van de BB beschreven, ruim voorzien van foto's en tekeningen. Het eerste deel behandeld de Straat versie van 365GT/4BB tot de 512BBi en gaat tot in detail over de motoren, body's, reacties en concurrentie vergelijk.
Het 2 deel gaat over de competitie Boxers met mooie nooit eerder gepubliceerde foto's.
Het afluitende deel is voor de verzamelaars. Een compleet overzicht van alle fabrieksdocumentatie, schaalmodellen en een lijst met alle geproduceerde BB's.

240 pagina's van 33x25 cm vol info over de Boxer. Als je het boek tegenkomt zeker eens doorbladeren en voor de Boxer fans....kopen.

Voor meer info of bestellingen: boxerbook@yahoo.co.uk

Groet,

Hug

250lm
03-08-2007, 00:24
Heb hem bij autonet gezien voor 78 euro. Is dit redelijk?

Niel

nofear02
03-08-2007, 00:42
Hierbij een kort verslag van een van mijn laatste aanwinsten.
..
een "de-luxe" gelimiteerde (512 stuks) Groet, HugoWaauw! prachtige review Hugo. Zeer bedankt! ik word een beetje fan van zo'n 512 bb. prachtig! wat een stoere bak. enne... 512 stuks als oplage???? bizar, maar wel mooi symbolisch! :D

Hugo
03-08-2007, 09:41
Heb hem bij autonet gezien voor 78 euro. Is dit redelijk?

Niels

De standaard zou in GBP zijn 45 en de luxe 99. € 78 lijkt mij dus een goede prijs.

Hug

nofear02
09-08-2007, 15:36
Mannen, hebben jullie zóiets ook?? Het Ferrari jaarboek 2004

ferrari-fan
09-08-2007, 16:11
ik heb de nieuwe Top gear over 60jaar ferrari met 60paginas specialeen mooi ontwerp trouwens spijtig maar ik heb geen afbeeldin

Hugo
09-08-2007, 19:02
Mannen, hebben jullie zóiets ook?? Het Ferrari jaarboek 2004

.

Jazeker staat in de kast tussen de jaren 1967-2006

Hug

nofear02
09-08-2007, 19:39
Jazeker staat in de kast tussen de jaren 1967-2006. HugoOenk! heb jij ze alle 39 dan Hugo??? pôôhhh....

Hugo
09-08-2007, 20:40
Nee, van 1971-1988 zijn er geen officiele jaarboeken uitgebracht. en 1968/69/70 is 1 boek.

Tweede helft van de jaren 70 zijn er wel jaarboeken uitgebracht in magazine formaat (1975 ook met gele harde kaft) maar die zijn volgens mij in samenwerking met de fabriek uitgebracht en niet door Ferrari.

Sinds 2003 brengt ook de race afdeling een eigen jaarboek uit, begonnen met een wat kleiner formaat maar nu net zo groor en dik als het "gewone" jaarboek

nofear02
09-08-2007, 23:27
Prachtig zeg! Nog nooit gezien! leuke foto. thnx.

En zóiets? :

nofear02
17-08-2007, 12:54
Heb die Supercar Legends van Autovisie maar besteld en kwam vandaag binnen. Erg mooi! Even snel gebladerd: erin staat: 288 gto, F50, F40 tegen de Enzo, en... de 250lm!

nofear02
17-08-2007, 12:56
Prachtige foto binnenin, zoals deze:

mavanhaasteren
20-08-2007, 23:18
hier de eerst pagina's van de nieuwe auto visie met een mooi stuke over de F430 Scuderia
de rest komt morge

nofear02
21-08-2007, 00:23
Prachtig Marcel! Geweldig dat je dit ge-upload hebt. Die onderste: wat een foto. En wat een geweldig onderschrift

mavanhaasteren
21-08-2007, 07:27
en hier de rest
en ik lees net de de 430 Scuderia € 299.650,-- gaat kosten had ik maar het gel

mavanhaasteren
21-08-2007, 07:54
er stond ook nog een mooi stukje in over de luss

mavanhaasteren
21-08-2007, 07:57
deel

Vivado Ferrari
21-08-2007, 08:33
Leuk gedaan Marcel! De F430 is wel een mooie machine. Beetje FXX trekjes hier en daar.
De story van de Lusso is ook geweldig. Stond ook een keer in de FORZA. Zelfde Photoshoot was dat.

Leuk om zo al die info te delen. Jij hebt het door!

Groet,

Vi

Vivado Ferrari
15-09-2007, 16:03
Deze week binnen gekregen; Het Ferrari 60 Symbols boek(je).
Ik had deze besteld, maar het boekje was kleiner dan ik dacht. Het is net iets groter dan een cd-doosje. De inhoud is schitterend. De symbolen zijn bij de meeste inmiddels wel bekend........
Ik vind het een leuk collectors boekje

Erikderaaf
15-09-2007, 17:53
heel erg mooi! ik ben dan ook best benieuwd waar je die vandaan hebt.. ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Ik ben trouwens mijn boekencollectie flink aan het uitbreiden. ben een hoop leuke (2e hands) tegengekomen. dus binnenkort kan ik ook eens een overzichtje plaatsen :

250lm
15-09-2007, 17:56
Valt me sowieso op. Zo zijn de Topgear UK en NL verslagen vaak gewoon vertalingen. Maar Automobiel bijvoorbeeld gebruikt heel vaak Ferrari artikelen van Winston Goodfellow en dus ook vaak al eerder gepubliceerd in Forza of een ander tijdschrift.

Leuk gedaan Marcel! De F430 is wel een mooie machine. Beetje FXX trekjes hier en daar.
De story van de Lusso is ook geweldig. Stond ook een keer in de FORZA. Zelfde Photoshoot was dat.

Leuk om zo al die info te delen. Jij hebt het door!

Groet,

Vin

nofear02
15-09-2007, 19:04
deel 2fantastisch gedaan Marcel. Wat een heerlijk artikel. En wat een wagen. Brrrrrrr! Echt zóooo mooi!

Niels/vinc: wat is Forza? Waar komt het vandaan, hoe zit dat er uit? (sorry voor deze domme vraag :o , k kan het niet goed voor me halen

Vivado Ferrari
25-09-2007, 20:26
Heeft iemand dit boek al? En zo ja, is het wat

Hugo
25-09-2007, 21:06
Ik heb het boek gekocht in Italie en het staat vol (408 pag.) met de historie van Ferrari. Tekst is in het italiaans en er staan honderden foto's in (veelal persfoto's of eerder gepubliceerd).

Als je niet veel boeken hebt en een goed (fotografisch) overzicht wil is het aan te raden voor € 29.00

Door de weinige onbekende foto's is het voor de diehard verzamelaars een aardige aanvulling maar niet veel meer dan dat.

Er is ook een duitse uitgave via Heel Verlag te krijgen.

Groet,

Hug

Vivado Ferrari
26-09-2007, 17:53
Ik heb het boek gekocht in Italie en het staat vol (408 pag.) met de historie van Ferrari. Tekst is in het italiaans en er staan honderden foto's in (veelal persfoto's of eerder gepubliceerd).

Als je niet veel boeken hebt en een goed (fotografisch) overzicht wil is het aan te raden voor € 29.00

Door de weinige onbekende foto's is het voor de diehard verzamelaars een aardige aanvulling maar niet veel meer dan dat.

Er is ook een duitse uitgave via Heel Verlag te krijgen.

Groet,

Hugo

Thanks voor de info Hugo

mtange
05-10-2007, 20:02
Ik zie dat er hier een aantal zijn die zeer mooi gevulde boekenkasten hebben met Ferrari boeken!
Nu vraag ik me af, er zijn veel boeken over Ferrari, maar welke boeken zijn nu echte aanraders volgens jullie? Wat zijn nu echt goede boeken met veel informatie over de auto's zelf en welke boeken zijn echt schitterend vanwege de vele mooie foto's

Hugo
05-10-2007, 21:04
Ik vindt deze 5 helemaal top:

Emotion Ferrari - Louche (foto's)
Ferrari by Vignale - Massini (info)
Pilote, che gente... - Ferrari (foto's)
Klemantaski & Ferrari - Klemantaski (foto's)
Ferrari the road cars - Prunet (info)

en dan is dit het topje van de ijsberg.

Hug

Forza-Stef
11-10-2007, 10:55
Mijne pa heeft onlangs 'Ferrari door pininfarina' gevonden op een rommelmarkt, 543 pagina's voor de geweldige prijs van 5 €.
Alé wie verkoopt er nu zoiets voor 5 € eigenlijk

246Dino
11-10-2007, 11:14
Mijne pa heeft onlangs 'Ferrari door pininfarina' gevonden op een rommelmarkt, 543 pagina's voor de geweldige prijs van 5 €.
Alé wie verkoopt er nu zoiets voor 5 € eigenlijk.

Kwam van de week nog bij een winkel (Boekenvoordeel)hier in Hengelo en zag ik hem ook liggen voor €5.
Dit is wel de versie met de slappe kaft maar hij is wel nieuw.
Geen geld toch

Reiben
11-10-2007, 15:35
Hmm die wil ik ook wel hebben dan. Even zoeken op Ebay en goed kijken als ik in de boekenwinkel loop

Greetz

Reibe

Forza-Stef
11-10-2007, 16:09
Kwam van de week nog bij een winkel (Boekenvoordeel)hier in Hengelo en zag ik hem ook liggen voor €5.
Dit is wel de versie met de slappe kaft maar hij is wel nieuw.
Geen geld toch.

ja ksnap het ook niet maar mijn budget vind het niet erg :

TestaRossa
12-10-2007, 22:29
Wie weet waar ik een mooi en goed boek van Testarossa kan kopen, liefst in het Nederlands (of duits) met foto's en info.
Alvast bedankt

mtange
12-10-2007, 22:41
Volgens mij zijn dit wel twee aardige boeken over de Testarossa:
Brian Laban - Ferrari Testarossa
David Sparrow - Ferrari Testarossa

Het tweede boek heb ik toevallig deze week gekocht, die krijg ik volgende week binnen. Dan kan ik je wat meer over de inhoud vertellen. Op marktplaats en dergelijke sites kan je deze boeken nog wel vinden, voor niet al te veel geld.

Heb deze week ook een aantal Ferrari boeken binnen gekregen:
- Ferrari Glans en glorie van Ferrari
- Ferrari geschreven door Godfrey Eaton
- Ferrari Tipo 166 The original sports Ferrari
Vooral dat laatste boek is een mooie! Kan ik deze winter weer eens wat bij lezen over Ferrari. :

Vivado Ferrari
20-10-2007, 18:10
Dit boek vandaag via Ebay gekocht. Ik had deze al een keer gezien, maar vond hem prijzig. Nu heb ik 'm voor een zacht prijsje!;

enzotje
21-10-2007, 12:00
Ziet er al belovend uit aan de kaft te zien :). Is het boek in het engels? Omdat de titel in het engels is

Vivado Ferrari
25-10-2007, 18:16
Dit boek vandaag via Ebay gekocht. Ik had deze al een keer gezien, maar vond hem prijzig. Nu heb ik 'm voor een zacht prijsje!;)

Boek is binnen en het echt een super mooi boek! Voor 30 Euro en gesigneerd door 1 van de schrijvers. Normaal is deze iets boven de 100 Euro! Ik zal eerdags foto's plaatsen!:

fermarc
31-10-2007, 23:28
dat klein boekje van 60 jaar kon je in maranello kopen.
Heb natuurlijk eentje gekocht en laten tekenen door J Todt.in het boekje staan alle plaatjes die op de staaf staan waar ze heel de wereld mee rond zijn gegaan en te koop is bij de garage voor rond 2500€

Forza-Stef
01-11-2007, 09:29
dat klein boekje van 60 jaar kon je in maranello kopen.
Heb natuurlijk eentje gekocht en laten tekenen door J Todt.in het boekje staan alle plaatjes die op de staaf staan waar ze heel de wereld mee rond zijn gegaan en te koop is bij de garage voor rond 2500€.

Da valt nog mee .....

fermarc
01-11-2007, 14:17
dat is wel een replica hé begrijp j

moriaan1
01-11-2007, 19:11
Heeft iemand onder ons dit nieuwe gelimiteerde boek al?
De lederen versie kost 1000,-!

Hugo
01-11-2007, 19:53
Heeft iemand onder ons dit nieuwe gelimiteerde boek al?
De lederen versie kost 1000,-!!

Ik heb de "gewone" versie. mooi boek vol prachtge foto's, veel geld wel. Op de foto enkele van mijn favoriete boeke

nofear02
02-11-2007, 14:40
Oef! wat mooi Hugo! brrrrrr... mooie boeken

moriaan1
02-11-2007, 16:26
Ik heb deze boeken bijna allemaal.
Het Vignale boek van Massini is een VETTE aanrader.
The road cars van Prunet is ook super, en zie ik voor sterk wisselende prijzen her en der.

Prunet heeft ook Sports Racing and Prototype Competition Cars geschreven.
De beide prunetboeken vormen een perfect beeld van de gehele produktie.

Hugo, hij is duur, maar is ie 't waard?
Is er veel aangevullende (nieuwe) informatie?

Ben aan het twijfelen, vindt wel dat ik hem eigenlijk zou moeten hebben...

Hugo
02-11-2007, 21:13
Ik heb deze boeken bijna allemaal.
Het Vignale boek van Massini is een VETTE aanrader.
The road cars van Prunet is ook super, en zie ik voor sterk wisselende prijzen her en der.

Prunet heeft ook Sports Racing and Prototype Competition Cars geschreven.
De beide prunetboeken vormen een perfect beeld van de gehele produktie.

Hugo, hij is duur, maar is ie 't waard?
Is er veel aangevullende (nieuwe) informatie?

Ben aan het twijfelen, vindt wel dat ik hem eigenlijk zou moeten hebben....

Niet echt veel nieuwe info, veel info over de verschillende carrozzeria. Ik heb 'm vooral voor de mooie oude foto's gekocht

nofear02
04-11-2007, 21:43
Vincent-vivado heeft vandaag op Houten een prachtig boekje gescoord, met zeer mooie foto's. voor maar een tientje! belachelijk! laat eens zien vin

Vivado Ferrari
04-11-2007, 21:58
Het is een mini uitvoering van het boek 'The red dream' met dezelfde foto's!:

nofear02
04-11-2007, 23:24
Ja! die was het! mooi zeg! woow

360spider
05-11-2007, 10:09
Inderdaad een prachtig boek, was kost deze in Nederland nou...
Je hebt verschillende uitvoeringen toch...??

RedmondialTCab
05-11-2007, 15:05
Ik heb net even de zaak aan de lijn gehad alwaar ik gisteren 4 Ferrarissima boeken heb gekocht.
Deze waren voor € 10 perstuk
Vannacht kreeg ik eigenlijk spijt dat ik er niet meer aangeschaft heb.
Dit zijn werkeleijk schitterende boeken: veel uitklapbare gedeelte ; pentekeningen..
Dus net nog even gebeld en hij had er nog 3 over van de beurs gisteren...
Deze komen in de loop van de week naar Tiel toe.

ben blij......

Vivado Ferrari
05-11-2007, 17:36
Inderdaad een prachtig boek, was kost deze in Nederland nou...
Je hebt verschillende uitvoeringen toch...???

Kijk eens op;

www.autonetclassics.nl
www.motorbooks.com

Je hebt van 'The red dream' in principe 2 uitvoeringen. Met kartonnenkaft en met Metalenkaft. Deze zag ik voor het eerst in Brussel. Echt heel gaaf is die. Met een soort F40'achtige kaft. Maar kost zo rond de 150 Euro

Vivado Ferrari
05-11-2007, 17:37
Ik heb net even de zaak aan de lijn gehad alwaar ik gisteren 4 Ferrarissima boeken heb gekocht.
Dit zijn werkeleijk schitterende boeken: veel uitklapbare gedeelte ; pentekeningen..

ben blij.......

Goed geregeld Cor! Geen halve maatregelen!;

moriaan1
05-11-2007, 20:47
Marshall Buck (CMA) heeft voor verzamelaar jon Shirley een 1:10 model van chassisnr. 0402 de 375MM Roberto Rosselini speciale gebouwd.

Over de bouw van dit model is in kleine oplage een boek verschenen.

Zeldzaam om te zien hoe een supermodel tot in de details wordt gecreeerd.
Ik weet niet of hij via BMA43 kan worden besteld, maar het is prachtig.
(vergelijkbaar met een Conti model).

Een buitenkansje als je er snel bij bent.

Zodra ik hem binnen heb, zal ik wat foto's poste

Tricky-design
05-11-2007, 21:19
Gisteren gekocht in Houten:
Ferrari a Legend gekocht.
History, racing and grand touring cars.

Mooi boek met achterin alle overwinningen en Pole positions van Ferrari vanaf 1950 t/m 2006 San Marino en nog wat andere statistieken. Erg mooi naslagwerk

enzotje
06-11-2007, 19:12
Het mooiste boek van de 4 vind ik Ferrari door pininfarina want er staat zeer veel uitleg in over de modellen. Maar de mooiste titel vind ik :ferrari een legende die voortduurt:). Eningste nadeel ze passen niet goed in men schijfla :

nofear02
06-11-2007, 19:26
Het mooiste boek van de 4 vind ik Ferrari door pininfarina want er staat zeer veel uitleg in over de modellen. Maar de mooiste titel vind ik :ferrari een legende die voortduurt:). Eningste nadeel ze passen niet goed in men schijfla :D
hey! die drie rechter heb ik precies ook jan! hoe bestaat het! :

Reiben
06-11-2007, 20:30
Mooie boeken Jan! Het Ultieme Verhaal Van Ferrari heb ik ook. Is inderdaad een heel goed boek

Greetz

Reibe

mavanhaasteren
06-11-2007, 21:15
Het mooiste boek van de 4 vind ik Ferrari door pininfarina want er staat zeer veel uitleg in over de modellen. Maar de mooiste titel vind ik :ferrari een legende die voortduurt:). Eningste nadeel ze passen niet goed in men schijfla :D

wat doe jij met mijn boeken :D:

enzotje
06-11-2007, 21:50
Het zijn dus populaire boeken :

dcpixels
22-11-2007, 22:02
Vorige week bood iemand uit Den Haag een Ferrari-boek aan op Marktplaats ... gratis! Natuurlijk snel een e-mail naar de persoon met de vraag of dit wel klopte. Ik moest alleen verzendkosten betalen en dan mocht ik het boek hebben. Natuurlijk had ik zo mijn bedenkingen, maar voor die 6,20 euro kon ik de gok wel wagen.
Gistermiddag is hij netjes bezorgt: 'The Complete Ferrari' door Roger Hicks. Keurig boek met hard linnen kaft, groot formaat met 240 blz. en prachtige foto's. Altijd leuk, weer een F-boek op de plank

Vivado Ferrari
23-11-2007, 00:36
Vorige week bood iemand uit Den Haag een Ferrari-boek aan op Marktplaats ... gratis! Natuurlijk snel een e-mail naar de persoon met de vraag of dit wel klopte. Ik moest alleen verzendkosten betalen en dan mocht ik het boek hebben. Natuurlijk had ik zo mijn bedenkingen, maar voor die 6,20 euro kon ik de gok wel wagen.
Gistermiddag is hij netjes bezorgt: 'The Complete Ferrari' door Roger Hicks. Keurig boek met hard linnen kaft, groot formaat met 240 blz. en prachtige foto's. Altijd leuk, weer een F-boek op de plank.

Die zag ik ook staan v/d week! Mooi koopje voor 6,20:

360spider
26-11-2007, 10:50
Even een vraagje over het "clubblad" wat de FCN uitbrengt ieder kwartaal. Is dit echt een zogenaamde must voor de F liefhebber, want ik twijfel of ik lid zal worden van de FCN, en dit blad is wel iets wat me over de streep kan helpen.... alvast bedankt..

nofear02
26-11-2007, 12:10
Even een vraagje over het "clubblad" wat de FCN uitbrengt ieder kwartaal. Is dit echt een zogenaamde must voor de F liefhebber, want ik twijfel of ik lid zal worden van de FCN, en dit blad is wel iets wat me over de streep kan helpen.... alvast bedankt...Nou, een 'must' ; dat weet ik nog zo net niet.. Ik krijg ze nu ook, maar ik heb er nog nauwelijks in gelezen, t is wel leuk, maar om nou dáár lid voor te worden. t is meer van; ik ben lid van de club, ik hoor erbij, ik wil erbij horen. en op evenementen f's kunnen zien. dat via deze site overigens ook al aardig opschiet. ik weet wel dat er veel mensen de Gli Amici's sparen. Maar er zijn er ook zat die er niet in lezen, dus mjoah.... Volgens mij moet je niet dáárvoor erom lid worden

360spider
26-11-2007, 12:35
Hier even een foto van de voorkant van het blad dan weet je waar je naar kijken moet.

http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=11703&stc=1&thumb=1&d=1193474040

Zojuist ook dit boek gekocht hier in Den Bosch, mooi boek.

Er staat er nog 1 in de winkel welke hiervandaan 1 minuut lopen is. Dus voor iemand dit deze nog wil kan ik hem kopen en opsturen.
Geld kan dan gewoon via internetbankieren gedaan worden, boek kost 18 euro.
Verzenden is gratis, doe ik in een ING enveloppe, hier loop ik namelijk stage

M@rcel
28-11-2007, 22:09
als je wilt kun je er een gaan halen voor mij, lijkt me een mooi boek, welke winkel trouwens? ik zit toch in Den Bosch op school:D is trouwens makkelijker:D, en waar staat die 612 ook alweer zei je? jaja ik weet het ik ben veergeetachtig, komt door jou mooie boek denk ik:

enzotje
29-11-2007, 18:54
De kaft spreekt alle zints al boekdelen :D. Zal ook eens kijken of ze het verkopen in de boekhandel van Brugge. Hoe veel pagina's telt het boek, en het is in het engels zeker?

360spider
29-11-2007, 23:03
Het boek telt in totaal 258 paginas met prachtige fotos en details...
Het boek is inderdaad in het Engels, maar dat mag de pret niet drukken. Ik denk dat het een aanvullig is voor iedere Ferrari gek... :

M@rcel
30-11-2007, 12:36
Ik heb het boek gisteren gekocht Rob, het was de laatste:P ik heb erin gebladert maar moet het nog lezen, wat een mooi boek is het toch. er staat van alles in, ook de vergelijking van een F430 Spider en een Gallardo spider is heel mooi:

360spider
30-11-2007, 14:38
Ik heb het boek gisteren gekocht rob, het was de laatste:P ik heb erin gebladert maar moet het nog lezen, wat een mooi boek is het toch. er staat van alles in, ook de vergelijking van een 430 spuider en een gallardo spider is heel mooi:D

Mooi dat het er nog was Marcel..

Ik moet het ook nog lezen, ben ook nog niet verder gekomen als bladeren... Zal wel wat tijd in gaan zitten, 258 bladzijden in het Engels....

Staan inderdaad veel mooie en unieke artikelen in boordevol informatie welke ik nog niet gezien/gelezen had!!! Een aanwinst voor iedere Ferrari liefhebber...

mavanhaasteren
05-12-2007, 19:03
hier een mooi boek met wat leuke info over de modellen die mee deden aan de 60th relay concorso d' eleganz

Vivado Ferrari
05-12-2007, 19:08
hier een mooi boek met wat leuke info over de modellen die mee deden aan de 60th relay concorso d' eleganza

Mooi boek Marcel! Heb je nog meer foto's hiervan

mtange
05-12-2007, 19:19
Dat is inderdaad een heel mooi boek Marcel! Heb het zelf ook gehad toen in Maranello bij het 60 jarig bestaan

mavanhaasteren
05-12-2007, 20:26
hier 1 van de pagina'

fermarc
09-12-2007, 21:07

ben blij.......

10 euro is een voor niets een koopj

fermarc
09-12-2007, 21:15
Dit boek vandaag via Ebay gekocht. Ik had deze al een keer gezien, maar vond hem prijzig. Nu heb ik 'm voor een zacht prijsje!;)

deze had ik ook staan tot mijn verbazing zie ik dat het een andere kaft is die jij hebt.
die ik heb heeft het ISBN 0-9665094-4-7 nummer.
heb die andere ook en op een beurs zag ik ook nog een andere kaft ik koop hem en thuis zie ik dat ik hem heb maar met andere kaft -fifty years on the track-.
nu heb ik dan een boekje mee met al de ISBN nummers toch maar handig

Hugo
18-12-2007, 19:14
Vandaag viel het volgende boek op de deurmat:

Ferrari serial numbers manual the Raab files - revisited 1947-2007.

979 pagina's vol serie numbers, echt iets voor de nummer freaks.

Het begint bij numer 000M wat bij een 360 Modena N-GT hoort en eindigt bij 156141, een F430 Spider.

Hug

Mondialseeker
18-12-2007, 20:04

Het begint bij numer 000M wat bij een 360 Modena N-GT hoort en eindigt bij 156141, een F430 Spider.

Hugo

hallo Hugo, ik kreeg deze vandaag ook via de Post. Wat een werk Matthias verzet heeft.
Groeten
Jurge

Vivado Ferrari
18-12-2007, 23:50

Hugo

Ik zat er ook aan te denken deze aan te schaffen. Maar, Hugo? Staan er ook nog foto's in en ook race informatie

mavanhaasteren
19-12-2007, 07:15
Ik zat er ook aan te denken deze aan te schaffen. Maar, Hugo? Staan er ook nog foto's in en ook race informatie?

en waar kan je hem kopen en wat kost het ??

Vivado Ferrari
19-12-2007, 18:41
en waar kan je hem kopen en wat kost het ???

Kijk eens bij autonetclassic.n

Hugo
19-12-2007, 19:13
Ik zat er ook aan te denken deze aan te schaffen. Maar, Hugo? Staan er ook nog foto's in en ook race informatie?

No, er staat een pagina of 4 vol met foto's op postzegel formaat. Verder alleen nummertjes en bijbehorende types.

Echt voor de nummer freaks.

Hug

Mondialseeker
19-12-2007, 20:31
en waar kan je hem kopen en wat kost het ???

Dit is de mail waarin Matthias meer info meegeeft over zijn boek aan de Telaio leden:

- quote:

Dear all,

some of you may already know, that the book I've written (or being more specific: compiled) is delivered by the publishing house since Dec. 1st to those you placed pre-orders. Since then it is available on German Internet book stores, i.e.www.amazon.de (here they have a discount of 10 € on the shop price at the moment). I myself do have copies on hand since Dec. 10th. Very, very professional publishing house They stll advertise it as being 350 pages what it is not: 1,5 kilos and 980 pages. As the contents counts, it's otiose to point out, that I know that the cover is not what everyone expected: the general layout was done by a chummily Marketing agency: the 512 was a 330 P at first and the Telaio was shown on the back, as it is from a 275 GTB and there is no relation between the car and the Telaio. Sorry for this...

Publishing house and me are currently working on processes (this happens if you are surprised by the release) toassure distribution in the US, the UK and the Netherlands. Beside this, AutoNet carbooks, www.autonetcarbooks.com Wernhoutseweg 100 4884 AX Wernhout, already asked for some copies and may have it soon.

Furthermore we are working on a process to have signed (and those are numbered then as well) copies distributed by the publishing house. I hope this will be fixed within the next days, as will be the corresponding Internet-Page: www.vinbook.com, that looks like a bit under construction yet.

Best

Matthias
- end quot

Lars T.
25-12-2007, 07:51
Goedemorgen heren,

Leuke thread, heb heel wat bekende boeken voorbij zien komen (en ook een paar die helaas nog in mijn boekenkast ontbreken, nog genoeg te kopen dus).

Ik heb zelf laatst nog een bijzonder boek uit Amerika bezorgd gekregen: "Metal Memory".
Prachtig! Leren kaft, 345 pagina's, veel foto's (en ook veel tekst natuurlijk).
Het hele boek gaat over de historie van slechts een enkele Ferrari, de 250 TR s/n 0718!
Cavallino heeft dit boek onlangs besproken, het artikel + nog meer info over het boek kun je hier vinden:

http://www.gearshift.com/metalmemory/

Het leuke aan dit boek is o.a., dat het alleen op bestelling gemaakt wordt (zie het Cavallino artikel voor details) en dat ook de naam van de koper en het boeknummer er in geprint worden. Ik heb dus nummer 77 gekregen (zie foto).

Het boek is niet echt goedkoop (USD 250 + USD 30 verzendkosten + invoerrechten in de EU), maar de lage dollarkoers helpt wel een beetje. In ieder geval iets heel bijzonders!

Hier een paar foto's ter illustratie:

Ciao,

Lars T

nofear02
25-12-2007, 14:08
Allemachtig! zo'n dik boek over 1 Ferrari! Geweldig. En dan met je eigen naam erin geprint! Tsja, het kost wat maar dan heb je ook wat :D

Lars T.
25-12-2007, 14:29
Allemachtig! zo'n dik boek over 1 Ferrari! Geweldig. En dan met je eigen naam erin geprint! Tsja, het kost wat maar dan heb je ook wat :D.

Das klopft! Wouter heeft 'm ook al, dus minstens twee van deze bijzondere boeken zijn inmiddels in Nederlandse handen. Verder nog iemand hier? Of van plan te bestellen

Hugo
26-12-2007, 09:11
Hoi Lars, dit boek staat op mijn lijst met eigenlijk toch wel nodig te hebben boeken...
Hoe is de kwaliteit van het drukwerk?

Hug

Lars T.
26-12-2007, 09:52
Hoi Lars, dit boek staat op mijn lijst met eigenlijk toch wel nodig te hebben boeken...
Hoe is de kwaliteit van het drukwerk?

Hugo

Hoi Hugo,

De kwaliteit is erg goed. Het hele boek maakt een zeer hoogwaardige indruk, niet dat van een amateurprojectje. De foto's komen wel iets "anders" over dan bij een normaal boek, maar op een aangename manier (intensiever?). Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven. Ligt misschien ook aan het gebruikte archiefpapier. Nou ja, in ieder geval zeker een prachtig en zeer bijzonder boek. Je zult er geen spijt van krijgen, mocht je het inderdaad bestellen!

Ciao,

Lars T

Hugo
26-12-2007, 17:17
eerst maar eens wat andere boeken/folders verkopen om deze te kunnen aanschaffen!

Hugo

PS dit is ook een zeer fraai boek: http://www.autonetclassic.nl/PAGES/Weekend_Heroes.htm

Lars T.
27-12-2007, 03:53
eerst maar eens wat andere boeken/folders verkopen om deze te kunnen aanschaffen!

Hugo

PS dit is ook een zeer fraai boek: http://www.autonetclassic.nl/PAGES/Weekend_Heroes.htm

Klopt, heb ik bij mijn bezoek daar ook naar gekeken. Inderdaad er mooi! Ik had echter al zeven andere boeken uitgezocht en vond het toen even welletjes. Misschien bij het volgende bezoek, als ie er dan nog ligt...

Lar

Nuvolari
29-12-2007, 13:19
Allereerst petje af voor Hugo Garritsen, knap hoe je tot een top vijf komt (voor mij onmogelijk om het bij vijf te houden).

Goede cq. mooie Ferrari boeken? Wat beschouw je als een Ferrari boek, een boek dat enkel over (een) Ferrari gaat? Er zijn veel mooie boeken die niet als hoofdonderwerp Ferrari hebben, maar zeker de moeite waard zijn.
Mooie Ferrari boeken:

Ferrari in Camera
Ferrari by Mailander
Klemantaski & Ferrari
à€°motion Ferrari
Ferrari Automobili 1947-1953
The Cobra-Ferrari Wars
Ferrari Testa Rossa V-12
Ferrari Sports Racing and Prototype Competition Cars
Ferrari 250 GT Competition Cars
Ferrari 250 GTO
The Colonel's Ferraris
Ferrari 250 Le Mans Berlinetta
Ferrari 250 GT Sperimentale
Ferrari Le 4 Cilindri Sport
Sportscar Heaven
Etc.

Niet specifieke Ferrari boeken, maar wel met veel Ferrari materiaal:

Carrera Panamericana Mexico
Le Tour de France
Alberto Ascari
Juan Manuel Fangio
American Sports Car Racing in the fifties
F-Stops, Pit Stops, Laughter & Tears
American Racing
Bahamas Speed Week
Motorsport Highlights
The Speed Merchants
Sports Car Racing in Camera 1960-1969
Etc.

Niet Ferrari gerelateerde boeken:

Jenks: a passion for motor sport
Driving Ambition
Etc.

Help, ik wil nog meer uren in een dag!

Edwi

nofear02
29-12-2007, 19:29
Allereerst petje af voor Hugo Garritsen, knap hoe je tot een top vijf komt (voor mij onmogelijk om het bij vijf te houden)..... Help, ik wil nog meer uren in een dag!
EdwinJa dat lijkt me ook wel nodig zo ja, wat een lijst man! Tsjee, en dat is dan alleen nog maar je top tien??? Nou, plaats gerust een keer een fotootje van je F-boekenkast Edwin. Dat lijkt me een fraai gezicht bij jou thuis :)

Nuvolari
29-12-2007, 21:38
Die boeken zijn geweldig, maar ik beleef ook heel veel plezier aan mijn bladen. De verhalen in de oudere uitgaven van het Engelse Motorsport van Denis Jenkinson zijn super. Tijdens het lezen stap je zo terug in de jaren 50 en 60. Je krijgt zo een heel goed beeld van die tijd en hoe indrukwekkend toen een 250 TR moet zijn geweest. Of de oude F1 auto's met die vele pk's, weinig gewicht en die dunne bandjes.

Of je leest een klein verslagje van een race ergens in Engeland waar dan iemand met een Ferrari aan de start verscheen en waar je nog niet in een Ferrari boek over gelezen had. Ik denk dat enkelen hier wel weten hoe dat voelt (we zijn denk ik een beetje gek).

Edwi

Hugo
30-12-2007, 11:03
Wow Edwin dat zijn serieuze boeken!
Vijf boeken selecteren is zeker niet makkelijk ook omdat er veel verschil in de boeken zit, fotografisch fantastich maar de tekst is minder of juist andersom.

Ferrari in Camera heb ik helaas niet maar zou anders bij mij op 1 staan. Heb het wel eens in mijn handen gehad. Heel enkel duikt op ebay er een op maar ook die gaan bijna voor de nieuwprijs weg.

Aangezien jij ook een algemene interesse in historisch hebt, ken je de boeken van Janos Wimpffen?

Hug

Nuvolari
30-12-2007, 11:40
Hahaha, je mist Time and Two Seats, of de 3 boeken die daarna kwamen? Ze zijn wel een leuke aanvulling, maar de fotografie is niet altijd top (kijk maar eens in zijn laatste boek) en ze zijn vrij feitelijk, weinig anekdotes.

Ferrari in Camera is in mijn ogen het geld meer dan waard. Je weet zelf hoeveel het kost als je foto's van iemand als Mailander of Klemantaski wilt kopen en hier heb je een boek vol met super foto's. Als je die als foto zou kopen ben je een veelvoud kwijt.
Zo heb ik destijds ook die serie van Cavalleria gekocht. Gewoon doorheen bladeren en historische foto's tellen. Die boeken waren destijds ook best wel prijzig. Wees nou eerlijk die foto's van die gerestaureerde Ferrari's kunnen jij en ik zelf ook wel maken, maar die historische zijn veel interessanter.

Ergens in dit draadje zag ik dat jij Weekend Heroes noemde. Waarschijnlijk vind je dan Motorsport Highlights (foto's van Julius Weitmann, Hans Peter Seufert en Wolfgang Wilhelm) en F-Stops, Pit Stops, Laughter & Tears van Bernhard Cahier ook mooie boeken.

Ik heb nog een leuk rijtje boeken in bestelling staan in Engeland en Amerika. Meestal koop ik rond deze tijd van het jaar mijn boeken, vaak kun je dan voor lagere prijzen kopen (we blijven Hollander hè).

Edwi

Hugo
30-12-2007, 12:35
Het Cahier boek, eigenlijk boeken er zitten er 2 in een box, heb ik ook en vindt het fantastisch. Nu nog wachten op een boek van Cahier Jr. is mijn grote voorbeeld op het gebied van autosport fotografie.

Van Cavalleria heb ik er een paar, de studiofoto's zijn een beetje over de top maar verder en mooie serie.

Motorsport Highlights ken ik niet, zal eens googlen.

Zelf heb ik niets van Wimpffen, vindt prijs te hoog en de verlanglijst is nog zo lang...

Nog goede adressen in de USA en UK?

Groet,

Hug

Nuvolari
30-12-2007, 14:52
Ik kocht eigenlijk heel veel bij Mill House Books, maar kennelijk niet genoeg. Ze zijn nu gestopt (bestond al sinds de jaren 70). Ik ben nu verhuisd naar www.chaters.co.uk en www.motorbooks.co.uk. In de US kijk ik bij www.motorbooks.com en www.ewa1.com.
Bij Chaters kocht ik ook vaak vlak voor de Motorshow in Essen en dan nam hij het voor me mee naar Duitsland. Ik ben mijn collectie echter begonnen bij de Boekenwurm, later Cars & Books en tegenwoordig Autoland in Hilversum. Don Koemans was een echte liefhebber en Miriam doet nu haar uiterste best.

Ja dat van die verlanglijstjes ken ik maar al te goed. Ik houd niet alleen bij welke boeken ik heb, maar ook welke boeken ik interessant vind. En helaas groeit die laatste lijst harder dan ik kan kopen (net nog even geteld, er zijn nog 12 boeken onderweg). Hoewel, soms vallen bepaalde titels toch af nadat ik een boek in het echt gezien heb.

Uiteindelijk heb ik me maar beperkt tot boeken en bladen, folders ben ik mee gestopt. In het verleden heb ik ook nog historische foto's gekocht, maar daar loop je op leeg (duur en veel)en tegenwoordig komen er veel boeken uit met niet eerder gepubliceerde foto's. Met name de historische bladen zijn erg goed voor research, iemand als Jacques Swaters gaat ook uit van historische bladen (zijn collectie is wel ietsje groter).

Edwi

nofear02
30-12-2007, 16:01
Machtig mina, hier spreken de échte kenners....! Super jongens. En dan ook nog fotografie-fanaten. Fotogafie en boeken, mooie combinatie.
Edwin, bij jij al eens bij www.autonetcarbooks.com geweest? Lars is daar pas nog geweest. Zat vroeger in Rotterdam, nu in Wernhout. Niels (250lm) komt er wel eens. Ook al zo'n boeken-fanaat. Dino246 dacht ik ook. Hans (moriaan1) ook

milko
30-12-2007, 17:13
Gisteren nog in Wernhout geweest, en een mooie dvd en ferrari bb boek gekocht

nofear02
30-12-2007, 17:43
Gisteren nog in Wernhout geweest, en een mooie dvd en ferrari bb boek gekocht!aha. en jij bent er vaker geweest want in de fotogallery staat jouw auto bij hen voor de deur

246Dino
30-12-2007, 18:26
Dino246 dacht ik ook.

Sorry Robert maar ben daar nog nooit geweest, kwam vroeger nog wel eens bij Autoboek international in Deventer (www.autoboek.com) maar ben daar ook al een tijdje niet meer geweest.
Autoboeken koop ik meestal bij de Slegte maar ook via Marktplaats en Ebay.

nofear02
30-12-2007, 19:00
Sorry Robert maar ben daar nog nooit geweest, kwam vroeger nog wel eens bij Autoboek international in Deventer (www.autoboek.com) maar ben daar ook al een tijdje niet meer geweest.
Autoboeken koop ik meestal bij de Slegte maar ook via Marktplaats en Ebay.Nee, maar ik bedoelde met mijn opmerking dat jij wel een boeken-verzamelaar bent Gerard? en veel boeken hebt en er ook verstand van hebt. Voor jou is www.autonetcarbooks.com tever natuurlijk. Alhoewel je ook via telefoon en e-mail kan bestellen. Ik hoorde dat ze vaak als eerste nieuwe uitgaven hebben. Da's wel stoer van ze. Zijn t ook een beetje aardige mensen Milko/ Niels?

Nuvolari
30-12-2007, 19:16
Edwin, bij jij al eens bij www.autonetcarbooks.com geweest? Lars is daar pas nog geweest. Zat vroeger in Rotterdam, nu in Wernhout.

Via de FCN weet ik van het bestaan af, maar ik ben altijd bij Don Koemans en Mill House Books gebleven. Slechts bij uitzondering ging ik ergens anders heen. Voor mijn gevoel is autonetcarbooks ook redelijk aan de prijs, maar ik heb nooit een vergelijking gemaakt.
Autoboek International kom ik heel af en toe, al hanteren die nog altijd de oorspronkelijke (hoge) prijzen ook al staat een boek echt járen bij hen in de kast. Beetje stoffige lui daar en als je net voor de lunchpauze komt moet je tijdens de lunch echt een uur weg. De zaak gaat daar ouderwets dicht tijdens de lunch, klant of geen klant.

Edwi

Lars T.
31-12-2007, 10:34
Nog drie adressen in de USA waar je veel Ferrari-boeken kunt kopen (gunstige dollarkoers op het moment, maar denk wel aan de invoerrechten):

www.amazon.com (logisch, maar toch! Vaak boeken met korting)
www.albaco.biz - Heb ik al veel gekocht, ook Clubbladen e.d.
www.ferrarimarketletter.com (niet de goedkoopste, maar wel veel aanbod)

Ciao,

Lars T

Lars T.
31-12-2007, 10:38
Machtig mina, hier spreken de échte kenners....! Super jongens. En dan ook nog fotografie-fanaten. Fotogafie en boeken, mooie combinatie.
Edwin, bij jij al eens bij www.autonetcarbooks.com geweest? Lars is daar pas nog geweest. Zat vroeger in Rotterdam, nu in Wernhout. Niels (250lm) komt er wel eens. Ook al zo'n boeken-fanaat. Dino246 dacht ik ook. Hans (moriaan1) ook?

Voor boeken is Autonet zeker interessanter (veel meer anbod) dan Autoland. Helaas gebeurt er bij Autoland niet zo veel meer, wat Ferrari-boeken betreft. Ik schat dat Autonet een 3 tot 4x zo groot aanbod heeft als Autoland. Jammer eigenlijk, want Autoland is altijd zo goed met Kroymans te combineren. Aardig zijn ze in beide zaken in ieder geval.

Ciao,

Lars T

nofear02
31-12-2007, 14:21
Voor boeken is Autonet zeker interessanter (veel meer anbod) dan Autoland... Ik schat dat Autonet een 3 tot 4x zo groot aanbod heeft als Autoland.... Aardig zijn ze in beide zaken in ieder geval. Ciao, Lars T.

Nou dat klinkt goed Lars. Sinds gisteren-avond laat is www.autonetcarbooks.com ook een helper van onze site geworden.

Kijk allemaal even naar hun banner, die staat hier: http://www.f-chat.eu/sponsors.php? 5e van boven. Als je erop klikt kom je ook op hun site. Mooie site! Zij gaan ons helpen verder te groeien. Ik wil er zeker ook eens een keer kijken.

Dus voor boeken, dvd's, posters, etc, gaan we nu naar autonetcarbooks ;)

Nuvolari
10-01-2008, 21:45
Vandaag vanuit Engeland twee boeken ontvangen, waaronder The Robert Fellowes Collection Grands Prix 1934-1939 van Chris Nixon. Op het eerste gezicht lijkt de periode die in het boek wordt behandeld misschien te vroeg, maar dit is natuurlijk wel een hele belangrijke periode geweest in het leven van Enzo Ferrari en heeft er uiteindelijk toe geleid dat Enzo besloot om voor zichzelf te beginnen.
In het boek komen dan ook veel foto's voor van de Scuderia Ferrari en de helden van die periode (weer veel Nuvolari erbij).

Voor liefhebbers van mooie foto's m.b.t. de autosport echt een geweldig boek met werkelijk unieke foto's die zestig jaar geconserveerd zijn gebleven en een document van de vooroorlogse racerij. Wat een helden.

Edwin

PS. Andere boek is Jim Clark van Eric Dymock, 3x wereld kampioen

Hugo
11-01-2008, 19:44
Mooie aanvulling Edwin!

Ben zelf nogal fan van Chris Nixon en zijn boeken over de vooroorlogse GP races, heb er 7. Zijn boek over Hawthorn en Collins "Mon ami Mate" is een aanrader voor Ferrari liefhebbers.

Veel lees en plaatjeskijk plezier.

Hug

Nuvolari
11-01-2008, 22:55
Hugo,

Gaaf, ik heb er slechts 3 van Nixon.

Mon Ami Mate
Sportscar Heaven
The Robert Fellowes Collection Grands Prix 1934-1939

Welke kun je nog meer aanraden? Rivals?

Edwi

Hugo
12-01-2008, 19:36
1. Silver arrows (over de strijd tussen Auto Union en MB eind jaren 30)
2. Rivals (fantastische foto's en de link met Ferrari: Lancia D50)
3. Shooting Star (Biografie over Richard Seaman, Brit die vlak voor de 2e wereldoorlog in dienst was van MB en in 1938 de Duitse GP won wat ene A. Hitler niet echt een goede publiciteit vond voor Duitsland)
4. Kings of the Nurburgring (laatste boek van Chris Nixon, net voor zijn overlijden uitgegeven, vol verhalen over de 14 topcoreurs die Nixon als "Kings of the Nurburgring" qualificeerde)

Hugo

PS van Silver Arrows heb ik de herdruk in de verkoop

retromobiliart
17-01-2008, 09:49
you can find more than 500 Ferrari books with pictures of each cover (for easy identification) on my website http://www.retromobiliart.com

everything is for sale, just send me a mail

christophe

in nederlands:

"Je kan meer dan 500 boeken met foto's van alle covers vinden op mijn website. alles is te koop, stuur me een mail"

246Dino
18-01-2008, 19:26
Ik ben al jaren fan van Italiaanse auto's en een verzamelaar van allerlei boeken, tijdschriften en modellen.

Hallo Robin

Wat voor boeken en tijdschriften heb je ?
Ikzelf ben ook een verzamelaar van tijdschriften en heb oa. Autovisie (compleet!) Carros, Cavallino (vanaf nr.40), Ferrari world (zowel engels als duits compleet) en Motor Klassik.
Verder nogal wat engelse en amerikaanse baden.

Reiben
03-02-2008, 12:00
Ik heb gisteren nog een mooi boek gevonden. Het noemt "Uit de archieven van Ferrari" en is vooral met veel foto's binnenin. Is trouwens van de makers van het magazine "Onschatbare Klassieker\

DJ Dirk
03-02-2008, 12:23
is al een half jaartje uit ofzo
kon je hier in bij de gazetten handel verkrijgen
was iets van €10-15?
leuke goedkope toevoeging voor de kast :

308ROB
03-02-2008, 12:44
Dit is ook een boekenkast vuller.
Een aardig boek maar weinig of geen 308 serie te zien, terwijl de 308 juist de bloedlijn van de hedendaagse ferrari's is. ( jammer ) maar verder een aardig naslag werk.

Rob

Vivado Ferrari
03-02-2008, 12:52
Een aardig boek maar weinig of geen 308 serie te zien, terwijl de 308 juist de bloedlijn van de hedendaagse ferrari's is. ( jammer ) maar verder een aardig naslag werk.

Rob,

Er staat wel een leuk stuk in over de 308 GTB Gr4 Michelotto....

nofear02
03-02-2008, 12:53

Rob,
Hoe kom je eraan en wat kost het Rob

DJ Dirk
03-02-2008, 13:01
Hoe kom je eraan en wat kost het Rob?

kan je bestellen op de websites van Evo & Octane
zijn eigelijk hun Ferrari artikels bij elkaar gebundel

nofear02
03-02-2008, 13:09
http://www.amazon.co.uk/Years-FERRARI-Evo-Octane-Magazine/dp/1906372020

maar misschien dat autonet-carbooks het ook heeft? [url]http://www.autonetcarbooks.com/[/url

moriaan1
03-02-2008, 13:15
Heeft iemand making a difference van o.a. Massini gekocht?

Moet erg goed zijn, maar ik twijfel omdat er waarschijnlijk veel informatie in staat, dat in andere boeken al is behandeld.

gr.
Han

308ROB
03-02-2008, 13:37
Er staat wel een leuk stuk in over de 308 GTB Gr4 Michelotto.....

dat klopt helemaal ben ik met je eens.
dat van de 250 GTO restoratie is ook wel spannend
staan ook mooie foto's in.

Robert,

te bestellen bij " Amazone " kost momenteel 7 pond. het is een uitgave van het tijdschrift Octane en Evo

Hugo
03-02-2008, 13:58

Moet erg goed zijn, maar ik twijfel omdat er waarschijnlijk veel informatie in staat, dat in andere boeken al is behandeld.

gr.
Hans

Ik heb het boek, fantastische foto's maar de info is wel aardig bekend.
Je moet er zelf maar eens een doorbladeren voor aanschaf, is te veel geld om er maar even bij te kopen en dan spijt te krijgen.

Het Evo/Octane boek heb ik bij de plaatselijke bladenboer gekocht, ligt/lag volgens mij in heel NL wel te koop.

Hug

Vivado Ferrari
03-02-2008, 14:28
http://www.amazon.co.uk/Years-FERRARI-Evo-Octane-Magazine/dp/1906372020

maar misschien dat autonet-carbooks het ook heeft? http://www.autonetcarbooks.com/

Ik heb 'm bij Autonet Carbooks vandaan....

246Dino
03-02-2008, 15:08
Hoe kom je eraan en wat kost het Rob?

Beetje blijven opletten Robert. :D
Heb ik al gepost in oktober vorig jaar.
Kijk hier maar eens.
[url]http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=661&page=3[/url

DJ Dirk
03-02-2008, 15:25

gr.
Hans

yep
schitterend boek
qua info niets opzienbarend of vernieuwend
maar geweldig naslagwerk
met vele schitterende foto's in uitlsuitend zwart/wit
ik vond het zeker de moeit

nofear02
03-02-2008, 16:02
Beetje blijven opletten Robert. :D
Heb ik al gepost in oktober vorig jaar.
Kijk hier maar eens.
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=661&page=3ja, ik dacht het ook al te herkennen ja, maar was ff te lui om de search-functie te gebruiken :)

Hugo
18-02-2008, 20:25
Na jaren van zoeken eindelijk Faszination auf rädern in de kast kunnen zetten, ben het boek regelmatig tegengekomen maar altijd was de vraagprijs te hoog.

Ferrari in Argentina zal volgende week bezorgd worden, ben benieuwd naar het mooie z/w fotowerk. voor info http://www.whitefly.cc/

Hug

Vivado Ferrari
18-02-2008, 20:33
Mooie boeken Hugo! Zwart/wit foto's in boeken zijn altijd super. Die weten altijd goed de sfeer te vertalen. Mooie aanwinsten voor je boeken verzameling!:

nofear02
18-02-2008, 20:35
Ferrari in Argentina zal volgende week bezorgd worden, ben benieuwd naar het mooie z/w fotowerk. voor info http://www.whitefly.cc/. HugoVolgens mij heeft www.autonetcarbooks.com die ook

Nuvolari
18-02-2008, 21:44
Ferrari in Argentina zal volgende week bezorgd worden, ben benieuwd naar het mooie z/w fotowerk. voor info http://www.whitefly.cc/

Hugo

Hugo,

Ziet er uit als een zeer interessant boek. Heb jij het via deze site gekocht? Die DVD lijkt me ook wel gaaf.

Edwi

Hugo
19-02-2008, 19:49
Heb het boek inderdaad bij de schrijver/uitgever zelf gekocht. Is meestal de goedkoopste manier (zeker bij overzeese boeken en de lage $$) en ik kan dan ook het boek laten signeren wat ik zelf wel een leuk extraatje vindt.

Hugo

PS jij nog leuke aanwinsten

Nuvolari
19-02-2008, 21:18
Dat van het laten signeren vind ik wel een goede!

In januari heb ik 8 autoboeken besteld in de US en ik heb ook maar even een paar covers ingescand. Ik vond het wel een goede van je om die covers te laten zien. Daar kunnen ze nooit tegen zijn, want het is een vorm van reklame.

Ferrari Grand Prix Moments van Jesse Alexander
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/FerrariGPMoments.jpg

Grand Prix! rare pictures of the first 100 years van Quentin Spurring
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/GrandPrix.jpg

Forza Amon! a biography of Chris Amon van Eoin Young (ik ben helemaal weg van de 612 CanAm en lees graag anekdotes)
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/ForzaAmon.jpg

The Robert Fellowes Collection Grands Prix 1934-1939 (niet Ferrari als automerk, maar wel Scuderia Ferrari en wat een super foto's)
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/RobertFellowes.jpg

Ik wil het boek Ferrari in Argentina wel hebben. Heb je hem gewoon benaderd via het emailadres op de site? Kon je betalen met creditcard? Ben wel benieuwd of je tevreden bent met de afhandeling vanuit Argentinië.

Edwi

Hugo
20-02-2008, 19:51
Het Jesse Alexander boek wil ik kopen op TechnoClassica in Essen eind maart. Staan toch niet te veel foto's in die ook in Driven staan?

Robert Fellowes Collection blader ik nog regelmatig door, magnifiek! Ook leuke verhalen.

Het Argentina boek heb ik betaald via PayPal.

Groet,

Hug

Nuvolari
22-02-2008, 14:09
Ik heb nu een paar keer een advertentie van een frans forumlid gezien in de internationale sectie (nu weer met een boek over de 312 & 512) waar ik me echt over verbaas. Misschien moet je als verzamelaar blij zijn met dergelijke prijzen voor oudere boeken (heb veel immers zelf al), maar de prijzen die hij hanteert zijn wel erg hoog en komen op mij onrealistisch over.

Bovengenoemd boek heeft zelfs een aantal jaren geleden bij De Slegte gelegen. Misschien heb ik het mis, maar het lijkt mij dat als hier forumleden bezig zijn een collectie op te bouwen zij er verstandig aan doen om goed rond te kijken en geduld te hebben. Ik schrik in elk geval van dergelijke prijzen.

Edwi

Vivado Ferrari
22-02-2008, 17:42
Ik heb nu een paar keer een advertentie van een frans forumlid gezien in de internationale sectie (nu weer met een boek over de 312 & 512) waar ik me echt over verbaas. Misschien moet je als verzamelaar blij zijn met dergelijke prijzen voor oudere boeken (heb veel immers zelf al), maar de prijzen die hij hanteert zijn wel erg hoog en komen op mij onrealistisch over.

Bovengenoemd boek heeft zelfs een aantal jaren geleden bij De Slegte gelegen. Misschien heb ik het mis, maar het lijkt mij dat als hier forumleden bezig zijn een collectie op te bouwen zij er verstandig aan doen om goed rond te kijken en geduld te hebben. Ik schrik in elk geval van dergelijke prijzen.

Edwin

Het was mij ook al opgevallen, Edwin. Ebay en zelfs de sites voor autoboeken bieden dergelijke boeken voor minder aan. Ik vind het een mooi boek, maar toen ik die prijs zag.....
Hij is inderdaad wat aan de prijzige kant

246Dino
22-02-2008, 18:33
Het was mij ook al opgevallen, Edwin. Ebay en zelfs de sites voor autoboeken bieden dergelijke boeken voor minder aan. Ik vind het een mooi boek, maar toen ik die prijs zag.....
Hij is inderdaad wat aan de prijzige kant.

Ja dat is zeker aan de prijzige kant.
Ik heb dit boek ook en heb het toendertijd gekocht bij de Slegte en de prijs staat nog voor in het boek.
Niet schrikken maar boek was toen slechts Fl 24,50.
Welk jaar ik dit boek gekocht heb weet ik niet meer

Hugo
22-02-2008, 19:36
Ja dat is zeker aan de prijzige kant.
Ik heb dit boek ook en heb het toendertijd gekocht bij de Slegte en de prijs staat nog voor in het boek.
Niet schrikken maar boek was toen slechts Fl 24,50.
Welk jaar ik dit boek gekocht heb weet ik niet meer.

Dat zal begin jaren 90 zijn geweest, er lagen toen regelmatig mooie Ferrari boeken voor weinig bij de Slegte. Heb de vestiging in Enschede toen aardig leeg gekocht en er nog een leuk handeltje mee gehad in de USA.

De prijzen van onze Franse vriend gaan inderdaad nergens over, het zijn dan wel boeken in de categorie klassiekers maar te enthousiast geprijst.

Met geduld op marktplaats en ebay rondsnuffelen levert altijd betere prijzen op

246Dino
22-02-2008, 20:03
Ben al een hele tijd bezig om al mijn autoboeken en tijdschriften opnieuw te ordenen en wat is een mooiere lokatie daarvoor de logeerkamer, die voor dat doel toch weinig gebruikt wordt.
Hieronder een paar foto's.
In de inbouwkast mijn collectie Autovisie (compleet vanaf nr.1 1956), MotorKlassik (compleet) en Autoselekt (ook compleet

Hugo
22-02-2008, 20:19
WOW!!!

Ziet er heel netjes uit Gerard

nofear02
22-02-2008, 23:35
Ben al een hele tijd bezig om al mijn autoboeken en tijdschriften opnieuw te ordenen en wat is een mooiere lokatie daarvoor de logeerkamer, die voor dat doel toch weinig gebruikt wordt. Hieronder een paar foto's. In de inbouwkast mijn collectie Autovisie (compleet vanaf nr.1 1956), MotorKlassik (compleet) en Autoselekt (ook compleet)JEUEUEUEUEUE###. !! Fantastisch Gerard! Prachtig om te zien. Wát een bezit joh!! Kijk, da's nou de aardigheid van jaaaaarenlang verzamelen. Nou-nou. Daar mag je trots op zijn. Weten we gelijk aan wie we vragen moeten stellen als er iets opgezocht moet worden :D. Alhoewel er hier meer zitten met (felipe) massa's tijdschriften.

Is trouwens nog wel een heel gewicht zo hoor. op die planken. Ik neem aan dat de schroeven echt wel goed in de muur zitten? En degene die ooit nog komt logeren, die moet niet zeuren. Ogen dicht en slapen. En nergens aanzitten! :D.

Tof dat je dit ff upload Gerard. Echt een mooi gezicht

enzotje
23-02-2008, 15:35
jah hallow dat zijn er wel zeer veel. netjes geklasseerd proper

Erikderaaf
23-02-2008, 18:10
Erg netjes Gerard! Wat een collectie zeg! Welk boek is dat op de eerste foto helemaal rechts (die met de Scuderia op de voorkant)

Nuvolari
23-02-2008, 22:20
Is trouwens nog wel een heel gewicht zo hoor...

Ik overleg altijd speciaal met de aannemer i.v.m. de sterkte van de zoldervloer.

Edwi

ellenbeus
23-02-2008, 23:08
Heb het boek inderdaad bij de schrijver/uitgever zelf gekocht. Is meestal de goedkoopste manier (zeker bij overzeese boeken en de lage $$) en ik kan dan ook het boek laten signeren wat ik zelf wel een leuk extraatje vindt.

Hugo

PS jij nog leuke aanwinsten ?

Ik weet niet of ik dit hier mag melden - ik ben nog maar een beginneling met chatten - maar af en toe volg ik deze discussies en zie dan mijn eigengemaakte foto's voorbij komen. Dan moet ik hier toch echt even melden dat AutoNet carbooks al een week vóór de officiele presentatie het boek 'Ferrari in Argentina' in de winkel had liggen, bovendien gesigneerd door BEIDE schrijvers Cristián Bertschi & Estanislao Iacona, voor een prijs van euro 125 (bijdrage verzendkosten 3,95). Voor verzending van vijf boeken naar één adres kan ik nog 10% korting geven. Kijk af en toe eens op autonetcarbooks.com. Ellen van Beuseko

246Dino
24-02-2008, 11:38
Erg netjes Gerard! Wat een collectie zeg! Welk boek is dat op de eerste foto helemaal rechts (die met de Scuderia op de voorkant)?

Dat is de folder van de 430 scuderia met de harde kaft

Nuvolari
25-02-2008, 13:33
Ik weet niet of ik dit hier mag melden - ik ben nog maar een beginneling met chatten - maar af en toe volg ik deze discussies en zie dan mijn eigengemaakte foto's voorbij komen. Dan moet ik hier toch echt even melden dat AutoNet carbooks al een week vóór de officiele presentatie het boek 'Ferrari in Argentina' in de winkel had liggen, bovendien gesigneerd door BEIDE schrijvers Cristián Bertschi & Estanislao Iacona, voor een prijs van euro 125 (bijdrage verzendkosten 3,95). Voor verzending van vijf boeken naar één adres kan ik nog 10% korting geven. Kijk af en toe eens op autonetcarbooks.com. Ellen van Beusekom

Waar zouden we zijn zonder Ellen en AutoNet carbooks... ik heb inmiddels besteld en als het goed is heb ik het boek morgen al binnen voor een zeer schappelijke prijs. Ellen bedankt!

Edwi

nofear02
25-02-2008, 18:29
Ferrari in Argentina zal volgende week bezorgd worden, ben benieuwd naar het mooie z/w fotowerk. voor info http://www.whitefly.cc/. HugoVolgens mij heeft www.autonetcarbooks.com die ook.
Ik weet niet of ik dit hier mag melden - ik ben nog maar een beginneling met chatten - maar af en toe volg ik deze discussies en zie dan mijn eigengemaakte foto's voorbij komen. Dan moet ik hier toch echt even melden dat AutoNet carbooks al een week vóór de officiele presentatie het boek 'Ferrari in Argentina' in de winkel had liggen, bovendien gesigneerd door BEIDE schrijvers Cristián Bertschi & Estanislao Iacona, voor een prijs van euro 125 (bijdrage verzendkosten 3,95). Voor verzending van vijf boeken naar één adres kan ik nog 10% korting geven. Kijk af en toe eens op autonetcarbooks.com. Ellen van BeusekomHa! had ik het toch goed! Ik meende dat in een flits te hebben zien liggen bij je ja. Maar ik ben (nog) niet zo'n F-boeken wurm en had het jammer genoeg ff te druk om je erop te wijzen Ellen, maar had het al wel zelf geprobeerd...;) Geen probleem dat je t zelf even noemt! Als t gewoon hier in Nederland al ligt bij iemand die er zijn brood mee moet verdienen, terwijl je helper bent hier van deze site, en zo'n mooie-geweldige winkel hebt, uniek in de benelux denk; dan mag je dat zeker vermelden! Ik ben daar zwaar vóór. Voor wat hoort wat immers! Ben blij dat Edwin het alsnog bij jou besteld heb! Geweldig ! Dus.... voortaan eerst even Ellen van autonet carbooks mailen of bellen mannen :). Heb je t snel, gemakkelijk, misschien nog voordeliger ook, een nederlands/benelux' persoon verdient er zijn brood mee, en dus houdt uw bestelling een superprachtige autoboekenwinkel in het leven en... je helpt ook een beetje een 'vriend(in)' van f-chat.eu. Zo is dat!

Erikderaaf
25-02-2008, 19:35
Weten jullie toevallig al winkels in nederland die het Ferrari Yearbook 2007 hebben liggen? Op ferraristore staan ze al... maar gezien ik geen creditcard heb en hun niet met paypal werken (heel vaag) gaat dat niet lukken..

nofear02
25-02-2008, 19:50
Weten jullie toevallig al winkels in nederland die het Ferrari Yearbook 2007 hebben liggen? Op ferraristore staan ze al... maar gezien ik geen creditcard heb en hun niet met paypal werken (heel vaag) gaat dat niet lukken...Ellen?!: heb jij hem ook? :

Erikderaaf
25-02-2008, 19:51
Op die website heb ik al gekeken, niet op gevonden..

246Dino
25-02-2008, 20:13
Weten jullie toevallig al winkels in nederland die het Ferrari Yearbook 2007 hebben liggen? Op ferraristore staan ze al... maar gezien ik geen creditcard heb en hun niet met paypal werken (heel vaag) gaat dat niet lukken...

Neem eens kontakt op met Munsterhuis in (nu nog) Enschede want die hebben ze volgens mij ook.
Ik wil er ook wel even voor je langs gaan, ken de mensen daar aardig goed.
Mijn werk is ook in Enschede en kom er bijna langs dus dat is geen probleem

Hugo
25-02-2008, 20:17
Jaarboek is te koop bij Kroymans, Munsterhuis zal 'm ook wel hebben. Ondertussen is ook het jaarboek van de Corse Clienti uit. Deze is volgens mij niet te koop in NL.

Goed punt Robert mbt Autonet, zelf niet aan gedacht. Er zal daar binnenkort wel een bestelling komen voor het fantastische boek van Weekend Heroes van Tony Adriaensens ;-)))

Hug

Nuvolari
25-02-2008, 20:47
Goed punt Robert mbt Autonet, zelf niet aan gedacht. Er zal daar binnenkort wel een bestelling komen voor het fantastische boek van Weekend Heroes van Tony Adriaensens ;-)))

Hugo

Kunnen we misschien een group buy gaan doen met z'n tweeën en korting bedingen... ;-) Ik denk dat ik die ook wel wil kopen.

Edwi

ellenbeus
25-02-2008, 21:18
Op die website heb ik al gekeken, niet op gevonden...

Ja hoor, in winkel binnen sinds 31-1-2008 prijs euro 89. Ik zal proberen cover bij te voegen..

nofear02
25-02-2008, 22:57
Goed punt Robert mbt Autonet, zelf niet aan gedacht. Er zal daar binnenkort wel een bestelling komen voor het fantastische boek van Weekend Heroes van Tony Adriaensens ;-))) HugoDank Hugo! Ik vind dit echt vrij belangrijk. We hebben veel plezier van deze site, en de helpers helpen ons nieuwe members erbij te zoeken, wat wij allemaal weer prachtig vinden, dus kunnen we misschien best eens expres een bestelling die we toch al zouden doen, bij hen doen. En nederlandse/belgische mensen/ondernemers die ook hun brood moeten verdienen, ook dát is mijn idee van een beetje community zijn (zonder al te klef te worden :D).

want zie:
Ja hoor, in winkel binnen sinds 31-1-2008 prijs euro 89. Ik zal proberen cover bij te voegen......ik dacht het al. Munsterhuis en Kroy verdienen al genoeg naar mijn idee...

Erikderaaf
25-02-2008, 23:01
Ja hoor, in winkel binnen sinds 31-1-2008 prijs euro 89. Ik zal proberen cover bij te voegen...

Dank voor de reactie, ik had even niet goed gekeken. Heb het boek op de site gevonden.
Meteen daad bij woord gevoegd en direct besteld :) Samen met 2006 (ja liep achter ;) )

Binnenkort weer wat mooi leesvoer :

nofear02
25-02-2008, 23:37
Geweldig Erik! tof

Erikderaaf
27-02-2008, 19:42
En ze zijn al binnen! Over snel gesproken :D Wat een mooie boeken toch :

Nuvolari
27-02-2008, 23:01
AutoNet carbooks kan snel. Gisteren Ferrari Argentina binnen, vandaag Weekend Heroes. Wordt een leuk weekendje...

Edwi

575 GTC
29-02-2008, 10:27
Voor school moets ik een opdracht doen in de stad.

En met toeval kwam ik er achter dat er nog een boekenhadel in de stad zit (ik dacht dat ik alleboeken handels al kenden maar dat was dus niet het geval) loop ik daar binnen zie ik een Ferrari boek liggen (Formule Ferrari van Umberto Zapelloni) van 40 afgeprijst naar 8 :) maar meteen gekocht

Hugo
12-03-2008, 20:17
Ferrari geeft eind maart een boek (2 delen) uit over 60 jaar Ferrari, 1200 pagina's en 2000 foto's!! Het spaarvarken maar weer eens plunderen..

Hugo

Erikderaaf
12-03-2008, 20:42
Is daar al een prijs van bekend, Hugo? Ziet er namelijk zéér interessant uit!

nofear02
12-03-2008, 20:46
Ferrari geeft eind maart een boek (2 delen) uit over 60 jaar Ferrari, 1200 pagina's en 2000 foto's!! Het spaarvarken maar weer eens plunderen..

Hugowordt dit dan DE F-bijbel, als zeer groot omvattend naslagwerk? waarin je alles kan opzoeken? waardoor je helemaal je van het bent als je alles gelezen hebt en weet te onthouden? :D

FMaranelloFan
12-03-2008, 20:49
Is daar al een prijs van bekend, Hugo? Ziet er namelijk zéér interessant uit!
Zo'n 200 euro.
Op FerrariStore.com staat info en nog enkele foto's.

Volgens mij 'n absolute must have!!!

nofear02
12-03-2008, 21:30
Zo'n 200 euro.

Volgens mij 'n absolute must have!!!zo! hollekidee-hee. maar goed, ziet er idd prachtig uit. En als het HET standaardnaslagwerk wordt, hmmmm wie weet.

Is t in t engels? zouden er ook vertalingen van komen in t nederlands?

mavanhaasteren
12-03-2008, 22:15
Zo'n 200 euro.

Volgens mij 'n absolute must have!!!

als ik het goed had zitten er ook 6 gouden postzegels bij dus dat bepaalt ook veel van de prijs

mtange
13-03-2008, 16:33
zo! hollekidee-hee. maar goed, ziet er idd prachtig uit. En als het HET standaardnaslagwerk wordt, hmmmm wie weet.

Is t in t engels? zouden er ook vertalingen van komen in t nederlands?

The prestigious Ferrari 1947 -2007 encyclopaedia is a tome that no Ferrari enthusiast will want to do without. Comprising two volumes, it tells the Ferrari story in meticulous detail in a total of 1,200 pages and 2,000 colour and black and white photographs. Prepared by Ferrari in collaboration with the RCS publishing group, the encyclopaedia pays homage to 60 years of fantastic victories by our great drivers as well, of course, as the stunning GTs built at Maranello between 1947 and the present.
This imposing two-volume set includes a host of previously-unpublished material from the Ferrari Archive as well as official technical specifications for every track and road car built by the Prancing Horse. Italian/English text.
The volumes come in a red presentation case sporting the Prancing Horse logo.

Boek ziet er wel zeer mooi uit! Moet er ook eens over nadenken... Zou je er snel bij moeten zijn wil je het boeken kunnen kopen?

swatje
14-03-2008, 16:54
Ik zal jullie eens een heel goed adres geven van een winkel in hasselt waar ik de meeste boeken koop. en dat is,
Roadrunner Autoboeken
Dorpsstraat 38
3500 Hasselt
011 22 71 39
En hij staat op beurzen ook is alom gekend door autoliefhebbers desnoods stuurt hij ze op. Als je een telefonisch besteld.

swatje
14-03-2008, 17:04
Ik heb geen foto's over mijn boeken maar een hele lijst.

348 Automobillia ital, engels & frans
166 MM Barchetta ital, engels & frans
166 to F50 GT The racing berlinettes engels
1947 - 1997 the official book engels
250 Gran Turismo FERRARI World duits
250 GTO Landmarrques engels
250GT BERLINETTA Tour de France John Starkey engels
250GT SWB Osprey classic marques engels
250GT Tour de France (the Ferrari 250 GT story Tour de France) John Starkey engels
275 GTB/GTS Automobillia ital, engels & frans
330P4 Paola Marasea engels
360modena Automobillia ital, engels & frans
360spider Automobillia ital, engels & frans
365GTB/4 DAYTONA E.P.A. Frans
456GT Automobillia ital, engels & frans
456GT/GT°456MGT/GTA Automobillia ital, engels & frans
50 jaar FERRARI 1947-1997 nederlands
512TR Osprey classic marques engels
550 Barchetta pininfarina Automobillia ital, engels & frans
550 Maranello Automobillia ital, engels & frans
612 Scaglietti Automobillia ital, engels & frans
Alle seriemodelle von 1947 bis heute Heel duits
Alle serien-und rennefaahrzeuge Heel duits
America, Superamerica & Superfast Automobillia ital, engels & frans
Berlinetta boxer Grand Tourisme Frans
ChallengeStradale Automobillia ital, engels & frans
De complete FERRARI Roger Hicks nederlands
De orginele V8 Keith Bluemel nederlands
De race historie van FERRARI nederlands
Dino 166-206-246 Automobillia ital, engels & frans
Dino 246,308 and 328 A collector's guide engels
DINO SPs John Godfrey engels
DINO The litle Ferrari V 6 and V 8 racing and road cars 1957 to 1979 engels
Ecurie Garage Francorchamps Gorgio Nada editore ital, engels & frans
Émotion Ferrari Europe 1947-1972
Enzo Automobillia ital, engels & frans
F355 Automobillia ital, engels & frans
F40 Automobillia ital, engels & frans
F430 Automobillia ital, engels & frans
F50 Automobillia ital, engels & frans
F512 M Automobillia ital, engels & frans
FERRARI Bryan Laban engels
FERRARI Könemann engels
FERRARI Heel duits
FERRARI REBO nederlands
FERRARI 1/43 Frans
FERRARI 250GT Berlinetta Giancarlo Baghetti Italiaans
FERRARI 250GT Sperimentale Stirling Moss italiaans
FERRARI 412 Automobillia ital, engels & frans
FERRARI at Le Mans Dominique Pascal engels
FERRARI Berlinetta Boxer Nathan Beebl engels
FERRARI by Pininfarina (deel 1) Eteinne Cornil engels
FERRARI by Pininfarina (deel 2) Eteinne Cornil engels
FERRARI by Vignale Gorgio Nada editore taliaans & engels
FERRARI by Zagato Gorgio Nada editore taliaans & engels
FERRARI D'AUTORE Sergio Massaro italiaans en engels
FERRARI een levende legende ick Wright nederlands
FERRARI formula 1 Automobillia ital, engels & frans
FERRARI formula 1 Könemann engels
FERRARI Glory (monoposto / single-seaters / monoplaces) victoies 1948-2000 ital, engels & frans
FERRARI GT CARS Gaetano derosa engels
FERRARI Het ultieme verhaal nederlands
FERRARI in de formule 1 1950-2002 Onschatbare Klasieker nederlands
FERRARI in der formel 1 Heel duits
FERRARI Pininfarina 1952-1996 photo archive engels
FERRARI Spyder California Automobillia ital, engels & frans
FERRARI the legend Mark konig engels
FERRARI The ultimate dream machine engels
FERRARI toutes les victoires F1 en championnat du monde Editions Connivence & spe frans
FERRARI Tutti i modelli da strada Giancarlo Reggiani italiaans
FERRARIS volume 1. sport, prototype, 250GT and GTO models engels
Ferrarissima 1 Automobillia ital, engels & frans
Ferrarissima 2 Automobillia ital, engels & frans
Ferrarissima 5 Automobillia ital, engels & frans
Ferrarissima 7 Automobillia ital, engels & frans
Ferrarissima 8 Automobillia ital, engels & frans
Ferrarissima 9 Automobillia ital, engels & frans
Fifty years on the track The sport racing cars engels
Formula FERRARI 1948-2002 Paola D'Alessio italiaans en engels
Formule Ferrari nederlands
Garage FRANCORCHAMPS FERRARI 50 1952_2002 ital, engels & frans
GTO Automobillia ital, engels & frans
Het ultieme verhaal van FERRARI Brian Laban nederlands
Mythos Automobillia ital, engels & frans
Opera Omnia 1947 -2000 Automobillia ital, engels & frans
Origins of the Ferrari legend Gioarhino Colombo engels
Prototype era 1962 - 1973 photographs engels
Racing a picture racing history Colin Goodwin engels
Red arrows Ferrari at the Mille Miglia Giannino Marzotto engels
Rensportwagen & prototypen Heel duits
Sport-und rennwagen prototypen Antoine Prunet duits
Sportwagens/ prototypen & produktieautos 1947-2004 nederlands
Testa Rossa V-12 Joel E. Finin engels
TESTAROSSA Automobillia ital, engels & frans
The man and his machines engels
Tipo 166 engels

Montezemolo
19-03-2008, 23:49
Wie heeft het boek Ferrari in camera By Geoff Goddard and Doug Nye. Ik zou er graag wat meer over weten en of het nog ergens te koop is ?

zonda
20-03-2008, 00:03
www.collectorscarbooks.co.uk
www.palawan.co.uk

Montezemolo
20-03-2008, 00:06
Die had ik ook gevonden, maar allemaal uitverkocht :(

Hugo
20-03-2008, 20:10
geef een zoekopdracht op Ebay, dan krijg je bericht als een item wordt angeboden.

Zal niet goedkoop worden als je er een vindt. Als ze aangeboden worden gaat het wel € 500+ worden.

Hugo

zonda
20-03-2008, 22:32
Niks uitverkocht! Bij Palawan zijn er nog 15 te koop (in leer gebonden) en bij Collectorscarbooks staat er gewoon een in het rek. Voor weinig zul je er nooit een kunnen kopen.

swatje
20-03-2008, 22:38
Die had ik ook gevonden, maar allemaal uitverkocht :(

Neem eens contact op dit adres die mijnheer kan je mischien verder helpen
Roadrunner Autoboeken
Dorpsstraat 38
3500 Hasselt
011 22 71 39

Nuvolari
20-03-2008, 23:28
Naast Chris van Collectors carbooks zou je ook nog Doug Nye kunnen proberen. € 500+ valt me nog mee, zou verwachten dat het eerder € 750,- zou zijn. Boek is overigens geweldig!

Edwin

mavanhaasteren
30-03-2008, 01:24
vrijdag binnen gekregen uit engeland vandaan
mooi boek met alle modellen door Ferrari gemaakt inclucief de F1 modellen met spec.
dus als je wil weten welke er allemaal zijn is dit een mooi boek en kostte mij € 22,-- inclucief verzenden

ik ben er erg blij mee wat naar zo een boek ben ik al lang op zoek :D

MullerG
30-03-2008, 13:16
Ik heb een tijd geleden het boek 'Het ultieme verhaal van Ferrari' gekregen. Erg mooi en uitgebreid boek!

Hugo
01-04-2008, 20:12
Vandaag uit Japan een boek ontvangen over de "P" cars. mooie foto's waarvan ik er veel nog niet eerder heb gezien. Alleen is de text niet te ontcijferen. ;-)

Vivado Ferrari
01-04-2008, 20:37
Vandaag uit Japan een boek ontvangen over de "P" cars. mooie foto's waarvan ik er veel nog niet eerder heb gezien. Alleen is de text niet te ontcijferen. ;-)

Hugo, dat boek heb ik al eens gezien. Was er altijd nieuwsgierig naar. Is dit een musthave voor de Ferrariverzamelaar?

Hugo
01-04-2008, 21:57
Tja is het een must have. Nee dat weer niet omdat alle text in het Japans is. Je kunt dus alleen plaatjes kijken. Ik vindt de Ferrari 330 P4 de mooiste ooit, vandaar deze dan maar gekocht.

Afmeting: 18*25 cm
Pagina's: 270

Zachte kaft, goed drukkwaliteit

Uitgegeven door : CG books in 2007

prijs: Ca. US$ 50

Hugo
01-04-2008, 21:59
en verder nog gekocht (o.a op Techno Classica)....

swatje
01-04-2008, 23:59
Je hebt een mooi en goed boek gekocht Ferrari Grand prix moments

Vivado Ferrari
05-04-2008, 18:51
Gisteren een leuk boek gekocht. Het boek heet (heel origineel) FERRARI.
Tekst is van Sylvain Reisser en foto's komen van Dominique Fontenat.
ISBN nr.3-89880-l55-l
Leuk boek, in het Duits maar ook in andere talen verkrijgbaar....

Er stonden een aantal gave foto's in van mijn favoriete ferrari. De 308 GTB Gr4 Michelotto van het Pozzi team. Toevallig is op dit moment F-Chatter Racing-Baker bezig met een bijzonder project van zijn 308.
Zie post; http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1807

zonda
05-04-2008, 21:39
Montezemolo, dit is je kans!
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=%22ferrari+in+camera%22&category0=

nofear02
05-04-2008, 22:24
Montezemolo, dit is je kans!
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=%22ferrari+in+camera%22&category0=Zonda, misschien dat je even netjes je profiel eerst kan invullen voor je wat post. 'n/a' staat erg onprettig. bovendien reageer je niet op mijn pm's en e-mails. 5 velden is minimaal verplicht, of je moet je aan mij kenbaar maken. zie handleiding. dank u

Montezemolo
06-04-2008, 11:53
Ik ga deze volgen, dank je wel... hij duurt nog even, eerst maar even kijken waar deze op uit komt !! ik ben inmiddels ook al een andere op het spoor ! wordt vervolgt dus ;)

En graag even de aanwijzingen volgen van Robert, dan weet ik ook wie ik misschien straks kan bedanken voor de tip ;)

Nuvolari
06-04-2008, 21:16
Als je het boek hiervoor kunt kopen heb je een koopje. Pakken, krijg je geen spijt van!

Edwin

Montezemolo
06-04-2008, 21:38
Als je het boek hiervoor kunt kopen heb je een koopje. Pakken, krijg je geen spijt van!

Edwin
Klopt is inderdaad niet te duur, ik wacht dus op het laatste moment met bieden :)

Montezemolo
09-04-2008, 20:19
Hebbes, via, via, en een beetje speurwerk en een aantal telefoontjes, Gaat Ferrari in camera mijn kant op komen. En wat ben ik er blij mee :)

Nuvolari
10-04-2008, 14:04
Wel eerst handen wassen voor het doorbladeren en lezen hè!

Edwin

Hugo
10-04-2008, 20:04
Gefeliciteerd met deze aanwinst. Mocht je er nog ergens een te koop weten dan hoor ik het graag.

Hugo

Montezemolo
22-04-2008, 22:19
Heb Ferrari in Camera ontvangen, en het is werkelijk een geweldig boek, ik durf het haast niet aan te raken, een absolute must voor de F liefhebber. Het boek is niet goedkoop, maar wel een bijzonder naslagwerk.

Dino2400
22-04-2008, 22:27
Zou het mogelijk zijn eens een aantal foto's te posten van "Ferrari in camera" ? Ik ben erg nieuwsgierig naar het boek! Al veel goede verhalen over gelezen en gehoord. Zeer benieuwd naar de afbeeldingen in het boek.

nofear02
22-04-2008, 22:30
Heb Ferrari in Camera ontvangen, en het is werkelijk een geweldig boek, ik durf het haast niet aan te raken, een absolute must voor de F liefhebber. Het boek is niet goedkoop, maar wel een bijzonder naslagwerk.Fantastisch Patrick; gefeliciteerd! Geef het een mooi plekje!

Montezemolo
22-04-2008, 22:39
Zou het mogelijk zijn eens een aantal foto's te posten van "Ferrari in camera" ? Ik ben erg nieuwsgierig naar het boek! Al veel goede verhalen over gelezen en gehoord. Zeer benieuwd naar de afbeeldingen in het boek.

Ja, ga ik proberen, alleen weet ik uit ervaring dat fotograveren uit een boek niet makkelijk is, maar ik ga mijn best doen !

Dino2400
22-04-2008, 22:48
Ja, ga ik proberen, alleen weet ik uit ervaring dat fotograveren uit een boek niet makkelijk is, maar ik ga mijn best doen !

Hoeven geen TOP-foto's te zijn hoor!! Ik wil alleen een beeld kunnen vormen van het boek. Zelf ook redelijk serieus verzamelaar van F-boeken ( zie kopje memorabilia). Heb zelf wel eens de aanschaf overwogen maar kende het boek niet...

Montezemolo
22-04-2008, 23:31
Hoeven geen TOP-foto's te zijn hoor!! Ik wil alleen een beeld kunnen vormen van het boek. Zelf ook redelijk serieus verzamelaar van F-boeken ( zie kopje memorabilia). Heb zelf wel eens de aanschaf overwogen maar kende het boek niet...

misschien is het een idee dat ik het meeneem naar een meeting ??

Dino2400
23-04-2008, 09:35
misschien is het een idee dat ik het meeneem naar een meeting ??

Dat zou nog mooier zijn! Moeten we tzt even afspreken welke meeting, bij de rit in 't Gooi ben ik er helaas vanwege onze huwelijksreis niet bij.

Montezemolo
23-04-2008, 12:11
Dat zou nog mooier zijn! Moeten we tzt even afspreken welke meeting, bij de rit in 't Gooi ben ik er helaas vanwege onze huwelijksreis niet bij.

Is goed, en alvast een prettige huwlijksreis toegewenst.

Vivado Ferrari
20-05-2008, 21:50
Kent iemand dit boek? Toen een keer gezien, niet gekocht en nooit meer terug gevonden.
Wie kent deze?

Hugo
20-05-2008, 22:30
Je komt het wel eens tegen op Ebay Belgie en Frankrijk, is volgens mij een franstalige uitgave. nooit in het echt gezien.

Hugo

Johannus
20-05-2008, 23:51
http://cgi.benl.ebay.be/LES-FERRARI-EN-1000-PHOTOS-SPLENDIDE-A-VOIR_W0QQitemZ130223085921QQihZ003QQcategoryZ14615 7QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Je hebt nog 5 dagen om te bieden... kost 18 euro, voor verzendkosten moet je de verkoper mailen

is wel een nieuwere druk waarschijnlijk, heeft een iets andere kaft, maar is zeker wel hetzelfde boek :D

Hugo
24-05-2008, 10:23
nieuwe aanwinsten na een weekendje Maranello

Erikderaaf
24-05-2008, 13:50
Ik ben benieuwd naar jouw mening over het Ferrari 1947-2007 Boek, Hugo!

(misschien ook wat fototjes van de boeken open plaatsen?)

Mondial T 1989
21-07-2008, 18:59
Dit zijn al mijn boeken van Ferrari.
Koop vooral F1 gericht nu.

Vivado Ferrari
21-07-2008, 20:51
nieuwe aanwinsten na een weekendje Maranello

Mooi! Dat kleine Ferrari boekje heb ik ook. Kleine versie van "Red Dream".
Ik ben ook wel benieuwd naar dat 1947- 2007 boek....

Vivado Ferrari
21-07-2008, 20:52
Dit zijn al mijn boeken van Ferrari.
Koop vooral F1 gericht nu.

Leuke titels:) Mooi!