PDA

View Full Version : Superleague Formula circuit Zolder

Forza!
18-07-2010, 23:01
Vandaag naar Zolder geweest voor de Superleague Formula.
Niet heel interessant moet ik zeggen, beetje amateuristisch allemaal.
Voetbal en autosport moeten wat mij betreft netjes gescheiden blijven ;)
Maar wel mijn eerste keer op dit mooie circuit.
Weinig F's op en rond de baan vandaag, maar toch wel een aantal
mooie exemplaren gespot.

Roike
22-07-2010, 21:16
Niet heel interessant moet ik zeggen, beetje amateuristisch allemaal.

Ben er ook geweest; je kunt het totaal niet vergelijken met oa F1 / DTM waar ik afgelopen jaren ook ben geweest. Daar is alles veel professioneler en met name veel strakker geregeld. Dit heeft ook zijn voordelen. We waren afgelopen zondag nog een half uur op het circuit van zolder of het zoontje van vrienden van ons stond al met Doornbos op de foto. Is de laatste jaren weinig van vernomen, maar voor een manneke van 10 is dit toch wel bijzonder, een F1 coureur van ongeveer drie jaar terug. In de paddock en pits is de drempel vele malen lager dan bij de DTM, laat staan de F1.
We hebben ons in ieder geval goed kunnen vermaken, tussen de races door lekker terug naar de paddock / hospitality tenten waar we via de bedrijfssponsoring terecht konden. Was een zeer goede afwisseling:D

Voetbal en autosport moeten wat mij betreft netjes gescheiden blijven ;)

Compleet mee eens; ondanks dat ik zowel voetbal- als autosportfan ben is het gewoon géén combinatie. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat dit voor beide sporten geweldige grote nieuwe supportersgroepen oplevert. Maar aan de andere kant zal het markteringstechnisch toch werken anders gebeurde het niet.

Weinig F's op en rond de baan vandaag, maar toch wel een aantal
mooie exemplaren gespot.

Inderdaad een aantal leuke spots die zo tussen de trucks en dergelijke staan opgesteld.

Maar wel mijn eerste keer op dit mooie circuit.

Was er al een keer eerder geweest, op bepaalde plekken een krap (lees: smal) circuit. Medio september gaan we terug naar o.a. de truckraces; ben zeer benieuwd hoe die grote racetrucks over zo'n smal circuit gaan. Dan kan niet anders dan sensatie opleveren :D:D

sharknose67
22-07-2010, 21:42
Ben er ook geweest; je kunt het totaal niet vergelijken met oa F1 / DTM waar ik afgelopen jaren ook ben geweest. Daar is alles veel professioneler en met name veel strakker geregeld. Dit heeft ook zijn voordelen. We waren afgelopen zondag nog een half uur op het circuit van zolder of het zoontje van vrienden van ons stond al met Doornbos op de foto. Is de laatste jaren weinig van vernomen, maar voor een manneke van 10 is dit toch wel bijzonder, een F1 coureur van ongeveer drie jaar terug. In de paddock en pits is de drempel vele malen lager dan bij de DTM, laat staan de F1.
We hebben ons in ieder geval goed kunnen vermaken, tussen de races door lekker terug naar de paddock / hospitality tenten waar we via de bedrijfssponsoring terecht konden. Was een zeer goede afwisseling:D

Idd niet veel meer van gehoord de laatste tijd. Erg jammer want volgens mij is het een goeie coureur. Hoop dat 'ie nog een terugkeer in de F1 maakt, en dat 'ie de Superleafue Formula de rug toekeert. Heb nooit begrepen wat autosport en voetbal met elkaar gemeen hebben. En op een uitwisseling van fans zit de autosport denk ik niet te wachten. Bij de F1 races waar ik tot nu toe geweest ben zat iedereen lekker door elkaar heen en moedigden ze hun eigen favoriete coureur of team toe. Moet je eens bij Ajax- Feyenoord proberen :D:D. Wellicht speelt het feit dat ik totaal geen voetbalfan ben een rolletje :p

pkiewiet
23-07-2010, 15:27
Ik heb in het Hemelvaartweekend de teampresentatie gezien in de binnenstad van Assen.
Was erg leuk om te zien( zie joetjoep).
Leuke klasse en het heeft wel iets als je 4 meter voor je een dikke 12 pitter hoort starten en met veel rook wegknalt.
Inderdaad weinig F te zien..

Pascal

Roike
23-07-2010, 20:05
....een dikke 12 pitter hoort starten.....

Pascal

Dat vond ik dan wel weer er lekker, een lekkere V12 met +/- 750 PK. Dat gaat hard, tegen het kippenvel aan in het begin. De superfinal hebben we vanaf het pitsgebouw gekeken, lekker terugkaatsend geluid vanuit de dakplaten. Door merg en been, maar wel lekker:D