PDA

View Full Version : Wat verbruikt jouw F?

Flinch
26-02-2010, 10:43
Voor de gein : Wat verbruikt jouw F gemiddeld? En wat is daar de oorzaak van? Ben je een doorrijder, buitenrijder of cruiser?

Ik schat dat de mijn V12je de 1 op 4 wel zal halen tijdens een gemiddelde rit :D

Voor de rest van mijn auto's ben ik ook een doorrijder. De Mas doet 1 op 6, de Jeep en Cuda 1 op 5.

Roger_L
26-02-2010, 10:57
Bij een rondje om de kerk 1:4, bij snelweg (iets boven de toegestane snelheid) 1:10, maar ja, dan loopt ie zowat stationair :)

stucmania
26-02-2010, 16:51
geen idee ik tank als hij leeg is;)

zal wel 1: op schell zijn

Kees den Hertog
26-02-2010, 17:47
Mijn 328 doet ongeveer 1:7,5 à 8 gemiddeld.

TOTO70_0
26-02-2010, 18:27
Het gezegde bij RR is, als je vraagt wat ie verbruikt ben jij niet de juiste koper of bestuurder.

Flinch
26-02-2010, 19:13
Het gezegde bij RR is, als je vraagt wat ie verbruikt ben jij niet de juiste koper of bestuurder.

Bij RR was het het vermogen van de motor dat "geheim" was.

Enne het is maar goed dat de 400 een grote tankinhoud heeft, want dan hoef je niet iedere autobahncruize te onderbreken voor alweer een stop. Zo'n hekel aan stoppen, want dan gaat je gemiddelde snelheid zo naar beneden :D

pkiewiet
26-02-2010, 19:13
Ik rook niet,
Ik drink iets minder

en de hobby houdt de boel in balans.

Ik schat mijn F of ongeveer 1 op 6 bij stevig rijden en snelweg ong. 1 op 9.
mijn zuinigste auto die ik nu heb rijd ook 1 op 9....met de vrouw achter het stuur haha.

Pascal

sharknose67
26-02-2010, 19:45

Ach, ik denk dat zelfs de rijkste Ferraribezitter (of wat voor merk dan ook) zich stiekem wel eens afvraagt, en misschien zelfs bijhoudt, wat het verbruik is. In de volksmond wordt natuurlijk gezegd dat als je zo'n auto kunt betalen het verbruik er niet toe doet, en dat zal voor sommigen ook wel zo zijn, maar voor de "gewone" Ferrari-hobbyist telt het toch wel enigszins mee lijkt me.

Kees den Hertog
26-02-2010, 19:53
Ik verbruik met de Twingo meer dan met de 328, gewoon omdat de Twingo meer rijdt, dus echt belangrijk vind ik het niet wat de F. verbruikt. Ik heb het weleens bijgehouden, dan schommelt het tussen de 1: 6 en de 1: 9,5, afhankelijk van hoe en waar je rijdt, maar zoals Flinch al zei, <Voor de gein en lekker belangrijk>.

Steven
26-02-2010, 20:03
Normaal haal ik met de 328 en de qv wel zo rond de 1:8,5 a 9

In Zwitserland vorig jaar zelfs 1:10,5 ( ik ben een beetje bang daar...)

Tijdens Spa Italia echter ongeveer 2 liter per rondje.. ( ik bleef daar maar tanken :):))

Alfer
26-02-2010, 20:07
Mijn 328 doet ongeveer 1:7,5 à 8 gemiddeld.

Die van mij dus precies dezelfde cijfers. Als ik niet boven de flits limiet kom dan komt het dicht bij 1:10. Echter is het aantal km-ters per jaar dermate laag dat mij dit redelijk koud laat.

IPF
26-02-2010, 21:50
Mijn 328 zwabbert tussen de 1:6 bij écht blaffen en 1:10 bij 100 km/u tuffen over een afstand. Gemiddeld over de laatste ca. 4500 km is het ongeveer 1:8,5. Ik vind dat eerlijk gezegd reuze meevallen.

430driver
26-02-2010, 22:40
ik denk inderdaad dat het ligt aan hoe 'zwaar" je rechtervoet is hahaha. Kijk, met een ferrari moet je echt niet verwachten 1op 12 of 14 te rijden dus....ik vind 1 op 9 heel aanvaardbaar.
Enne....eigenlijk gewoon niet zeuren over het verbruik.....hobby mag geld kosten, anders moet je er niet aan beginnen vind ik.

Flinch
26-02-2010, 22:54
Uit de owners manual van de 400. Echt geweldig hoe ze hier het verbruik aangeven :D

sharknose67
26-02-2010, 22:58
Enne....eigenlijk gewoon niet zeuren over het verbruik.....hobby mag geld kosten, anders moet je er niet aan beginnen vind ik.

Daar heb je wel een beetje een punt Mark, maar feit blijft dat als ik nu een Ferrari zou (willen) kopen ik toch enigszins beperkt wordt door onder andere het verbruik. Hoewel ik best een Testarossa zou willen hebben en misschien ook nog wel aan zou kunnen schaffen moet ik er toch vanaf zien door het verbruik en ook de kosten van het onderhoud. Dus ja, een hobby mag best geld kosten maar door oa het verbruik begin ik er niet aan in het geval van een Testarossa. Da's geen zeuren maar realiteit. Dus het is toch iets wat je in je overwegingen mee moet nemen vind ik. Of je nu een 12 cil. die 1:4,5 rijdt of een 8 cil. die 1:8,5 rijdt moet bekostigen, het is iets om (toch een beetje) rekening mee te houden in mijn geval.

richard
26-02-2010, 23:11
Een hobby kost zeker geld maar ik denk dat t mens eigen is om toch eens te kijken wat ie gebruikt.
Ik doe t bij de alfa bij mn bus en de Polo van mn vrouw en ook onze 308 hebben we getest en net als bij iedereen zitten wij ook rond 1 op 8 bij normaal rijgedrag zal ik maar zeggen.
Feit is wel is ie leeg dan gooien we m toch weer nokkie vol.
Net zoals olie wat er af en toe ook bij moet

308ROB
27-02-2010, 00:01
mijn 308gtb met carb. gebruikt tot z'n 180 km/uur constant 1 op 6 maar daar boven gaat ie wat meer gebruiken z'n 1 op 4 km en bij constant volgas z'n 1 op 2,5 dus eigenlijk rij ik een hybride.:D:D

ps. maakt mij verder niet uit wat ie gebruikt als ie maar rijdt.:)

Rob,

Eugene360
27-02-2010, 00:13
Ik denk steeds eens bijhouden ,en dan vergeet ik het weer want dan zitten mijn
gedachten ergens anders........., maar de spider doet ong. 1:7 (dan klinkt ie zo mooi )
De F40 maakte mijn dubbele tank , bijna 110L, leeg op 4 rondjes Nordsleife.

Steven
27-02-2010, 00:57

oeps... :):):)

sharknose67
27-02-2010, 01:05

Da's zo'n beetje 1:1 toch?? :o:o

430driver
27-02-2010, 10:03
ehhhhhh....tja, best wel heftig hahaha :o
(ongelofelijk!)

Steven
27-02-2010, 12:46
Blijkbaar houden de meeste van ons het toch wel bij.
En waarom niet? Zeggen dat je het dan eigelijk niet kan betalen?? Lijkt me toch echt handelarenpraat

Ik hou liever wat geld over hoor, kan ik er weer wat anders voor kopen :):):

Daarnaast, en voor mij net zo belangrijk, geeft het brandstofverbruik een goede indicatie voor de technische toestand vd auto. Zou het verbruik immers ineens sterk oplopen dan is dit toch heel duidelijk een signaal dat er ergens iets niet helemaal meer goed gaat.

loopt er een rem aan, is er iets loos met de ontsteking of benzine-toebereiding? Wat dan ook maar dat er dan iets niet oke is is dan toch duidelijk. Meten is weten en daarbij is een ferrari vlgs mij echt geen uitzondering.

milko
27-02-2010, 21:52
Het mooiste van de 365 is dat hij eigenlijk altijd 1op 4.5 a 5 loopt zowel op de snelweg als in de stad. lekker makkelijk en eigenlijk bij een jaar kilometerage van ongeveer 3000 km niet echt spannend, vergeet er niet de flesjes aditief bij te rekenen voor de klassieker rijders onder ons. Let wel de afschrijving die we maken op onze huis tuin en keuken auto's kost velen malen meer.

Maximus
27-02-2010, 23:02
Heb even een polletje toegevoegd voor wat grafische weergave van de resultaten. Ben benieuwd hoe de grafiek er uit komt te zien!

Heb zelf anders namelijk gedrukt, mijn Ferrari (mijn heuze eigen Giant) verbruikt slechts wat bruine boterhammen met pindakaas en af en toe wat olie voor de ketting ;)

bigodino
27-02-2010, 23:16
Ik hou ook het verbruik bij (heb ik altijd al met al mijn auto's gedaan). Gemiddeld 1:6. Gooi hem ook altijd vol, maar moet wel zeggen dat de benzinemeter erg pessimistisch is. Meer dan 50 liter gooi ik er zelden in.

308ROB
28-02-2010, 00:42
oeps ik was net op tijd met tanken:)

Rob,

Flinch
28-02-2010, 01:19
Heb je maar zo'n klein tankje dan??? Geen idee hoeveel er in die V8 strijkijzertjes gaat eigenlijk, 65 liter?

Eugene360
28-02-2010, 03:01
oeps... :):):)

Bij de F40 zit alles dubbel op het bransstofsysteem , 2 pompen , 2 filters , 2 systeemdruk
regelaars , 2 injectors per cill. , in het retoursyteem had ik 2 glazen maatbekers gezet
( die kun je met kranen bedienen vanaf de bestuurdersstoel ) met het motorschot er binnen
uitgehaald..........
De benzineslangen zijn overal 20 mm. doorlaat , dan de snelweg op (zondagmorgen 07.00u)
als je dan 7500 RPM. maakt komt er bijna niets meer door de retour terug naar de tank
Er gaat alleen heel veel heen !! ( bij een beurt nodig voor systeemdrukafstelling )
En dat gevoel en gedreun van die poelies die staan te draaien 10 cm achter je rug ,
ik laat jullie hiervan nog wel eens een aardig filmpje zien.

sharknose67
28-02-2010, 03:04
Bij de F40 zit alles dubbel op het bransstofsysteem , 2 pompen , 2 filters , 2 systeemdruk
regelaars , 2 injectors per cill. , in het retoursyteem had ik 2 glazen maatbekers gezet
( die kun je met kranen bedienen vanaf de bestuurdersstoel ) met het motorschot er binnen
uitgehaald..........
De benzineslangen zijn overal 20 mm. doorlaat , dan de snelweg op (zondagmorgen 07.00u)
als je dan 7500 RPM. maakt komt er bijna niets meer door de retour terug naar de tank
Er gaat alleen heel veel heen !! ( bij een beurt nodig voor systeemdrukafstelling )
En dat gevoel en gedreun van die poelies die staan te draaien 10 cm achter je rug ,

Ik krijg bij voorbaat al kippenvel :D:D!!

IPF
28-02-2010, 09:52
Heb je maar zo'n klein tankje dan??? Geen idee hoeveel er in die V8 strijkijzertjes gaat eigenlijk, 65 liter?

328: 2 x 37 = 74 liter
.

IPF
28-02-2010, 10:01
Ik hou ook het verbruik bij (heb ik altijd al met al mijn auto's gedaan). Gemiddeld 1:6. Gooi hem ook altijd vol, maar moet wel zeggen dat de benzinemeter erg pessimistisch is. Meer dan 50 liter gooi ik er zelden in.

Herkenbaar, die van mij geeft 1/2 aan als er 25 liter oid uit is, terwijl 'ie dan in feite nog 2/3 vol staat (zie hierboven)

308ROB
28-02-2010, 14:00
328: 2 x 37 = 74 liter
.

Dat klopt dat is bij de 308 ook zo,

maaaaar ik heb 2 jaar geleden de balance pijp die de twee tanks met elkaar verbinden vernieuwd en de tanks schoon gemaakt en toen de tanks vol met benzine willen doen maar helaas er gingen geen 74 liters benzine in, ik weet niet meer hoeveel precies, ik dacht iets van z'n 70 liter.
En aangezien de benzine-meter bij een rechts genomen bocht altijd bijna vol aangeeft en bij een links genomen bocht bijna altijd leeg aangeeft, ga ik maar na 400km tanken.
Vergeet niet dat als je helemaal leeg komt te staan je een probleem kan hebben met het starten van je motor omdat je benzine-pomp meer lucht aanzuigt dan benzine. Dont ask me how I know.

Rob,

Maximus
28-02-2010, 14:57
....

Dont ask me how I know.

Rob,

Zeg, hoe weede gij dat? ;)

Valt me alles mee trouwens het gerapporteerde gebruik door jullie. Had zelf toch wel sterk gemikt op een 1 op 4 a 1 op 5. Ben benieuwd wat Franc zijn 575 of Onno zijn 550 doet met een moderne V12 met alles der op en der an.

evdzwet
28-02-2010, 15:28

Ik heb er geen probleem mee als dat "wel eens" wordt veranderd in "binnen afzienbare tijd" of "heel snel" :D

Ik heb hetzelfde met de benzinemeter (gek hè met eenzelfde soort auto). Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, is hoeveel kilometers één van ons een keer op 1 tank heeft gereden. Ga zelf begin mei naar Maranello en als ik elke 400 km moet tanken, dan zijn dat 2 stops meer als wat ik gewend was.

.

GTS driver
28-02-2010, 16:00
Ik heb er geen probleem mee als dat "wel eens" wordt veranderd in "binnen afzienbare tijd" of "heel snel" :D

Ik heb hetzelfde met de benzinemeter (gek hè met eenzelfde soort auto). Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, is hoeveel kilometers één van ons een keer op 1 tank heeft gereden. Ga zelf begin mei naar Maranello en als ik elke 400 km moet tanken, dan zijn dat 2 stops meer als wat ik gewend was.

.

Verleden jaar op vakantie geweest met de F, eerst naar Oostenrijk ,en toen naar Maranello. Maar met 400 km werd het hoogste tijd dat ik moest tanken.Gemiddeld 1:5 met een 80 liter tank zit je dus op 400 km.(normaal rijden)Ik heb die vakantie ongeveer 3500 km gereden.Dus tel uit je winst,haha.(vliegtuig is goedkoper).
Ik kwam net voor de Clocknerpas een member van deze site tegen, toen ik heel snel het dakje erop moest doen,ineens een hoostbui.Die vond het wel leuk om daar een paar foto's van te schieten.Nickname is Steven geloof ik en heeft wel 3 Ferrari's ( allemaal 3 serie).
Had al eens eerder ff wat met hem gechat op een andere site,maar dat ik hem daar tegen zou komen,is toch wel toeval.

Flinch
28-02-2010, 16:31
Verleden jaar op vakantie geweest met de F, eerst naar Oostenrijk ,en toen naar Maranello. Maar met 400 km werd het hoogste tijd dat ik moest tanken.Gemiddeld 1:5 met een 80 liter tank zit je dus op 400 km.(normaal rijden)Ik heb die vakantie ongeveer 3500 km gereden.Dus tel uit je winst,haha.(vliegtuig is goedkoper).
Ik kwam net voor de Clocknerpas een member van deze site tegen, toen ik heel snel het dakje erop moest doen,ineens een hoostbui.Die vond het wel leuk om daar een paar foto's van te schieten.Nickname is Steven geloof ik en heeft wel 3 Ferrari's ( allemaal 3 serie).
Had al eens eerder ff wat met hem gechat op een andere site,maar dat ik hem daar tegen zou komen,is toch wel toeval.

Steven??? Nooit van gehoord!

:D

Steven
28-02-2010, 17:22

he Jos!
ja die fotos zijn dus mislukt (krijg je als je een camara van een ander gebruikt. ) Maar lachen was het wel ja. Stromende regen, stonden jullie daar met een pluutje op het dak.

Wij zijn een dag of twee later opnieuw gegaan, prachtig weer toen. Een droom blijft het wel hoor de Gross Glockner op met de F. Komt nog wel.

Alfer
28-02-2010, 20:47
Misschien niet geheel passend in deze draad, maar toch. Electrische auto's worden geroemd en aangeprezen om het millieu te verlossen van de CO2 spuwende monsters die wij aanbidden. De benodigde stroom komt zo uit het stopcontact en 8 uur later is de batterij batterijen vol. Die stroom komt uit een in NL kolen of olie gestookte centrale die de energie in de olie of kolen omzet in stroom. Ik heb altijd geleerd dat er bij het omzetten van energie van energiebron a naar energiebron b gemiddeld 40% van de energie verloren gaat. Aldus zou een electrische auto helemaal niet millieu vriendelijker zijn. Wie weet het beter en legt mij uit hoe het zit??

IPF
28-02-2010, 21:00
[1] Ik heb er geen probleem mee als dat "wel eens" wordt veranderd in "binnen afzienbare tijd" of "heel snel" :D

[2] Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, is hoeveel kilometers één van ons een keer op 1 tank heeft gereden.

@[1]: +1

@[2]: ik iets meer dan 400, was geen punt, minder dan 50 liter getankt toen (hoewel metertje behoorlijk in paniekstand stond ;)).

Aangenomen dat je niet: (a) als een malloot aan het revven/tussensprinten bent; (b)continu 250+ rijdt; (c) enorm in de bergen toert (NB: Zwitserland!?); (d) goeddeels op de snelweg rijdt; (e) geen 100en extra kilos aan boord hebt; (f) je banden goed op spanning houdt, denk ik dat je veilig kunt rekenen met: 90% x 74 liter x 8+ km/liter ~ 550 km tussen tankbeurten (de 90% gegeven Rob's ervaring, als veiligheidsmarge)

In totaal 3x tanken dus naar Maranello (ca. 1300 km), 1x thuis en 2x onderweg. Tenzij je natuurlijk een Clarkson-actie wilt uithalen en denkt dat je 'm 99.99% leeg kunt rijden op gemiddeld 1:9 of zo, dan kun je met 2x tanken toe....misschien....
.

Flinch
28-02-2010, 21:10
@ Alfer, je hebt helemaal gelijk en het gaat nog verder. Bekijk het principe van C2G ook nog even. Het produceren en afvoeren van hybride is zoooo belastend dat het geen voordeel geeft. Komt ook nog eens bij dat ik de meeste hybrides bij de lease-boys zie. En met 120kmh moeten die kleine benzine motortjes veel vermogen leveren en veel brandstof verbranden.

Wat mij betreft is er maar een oplossing voor het electrische vervoer : brandstofcel icm met een solarpower gestuurde waterstofinstallatie thuis. Een mand geleden heb ik er nog een blogje over geschreven. En ja, we gaan offtopic, maar ik wil 'm best nog wel even plaatsen als er interesse voor is.

Mijn conclusie: Koop een oudere Ferrari en boycot de huidige hybride-onzin!

IPF
28-02-2010, 21:19
@ Alfer, je hebt helemaal gelijk en het gaat nog verder. Bekijk het principe van C2G ook nog even. Het produceren en afvoeren van hybride is zoooo belastend dat het geen voordeel geeft. Komt ook nog eens bij dat ik de meeste hybrides bij de lease-boys zie. En met 120kmh moeten die kleine benzine motortjes veel vermogen leveren en veel brandstof verbranden.

Wat mij betreft is er maar een oplossing voor het electrische vervoer : brandstofcel icm met een solarpower gestuurde waterstofinstallatie thuis. Een mand geleden heb ik er nog een blogje over geschreven. En ja, we gaan offtopic, maar ik wil 'm best nog wel even plaatsen als er interesse voor is.

And then some:

1. die accu's zijn in productie zó energierovend en zó giftig bij afbraak dat je hele energievoordeel al weggegeven is voor je een km hebt gereden met een hybride. De milieu-lobby én onze overheid vergeten voor het gemak de gehele milieu-impactbalans door te rekenen
(en Toyota lacht zich rot om die braafste jongetjes van de klas...);

2. zo'n loodzware accu moet ook worden vervoerd worden, ergo voor het meeslepen van die meuk ben je continu aan het verbranden;

3. de enige reden om zo'n kreng te rijden - tenzij je Femke Halsema heet - is gunstige bijtelling, vaak inderdaad voor mediocere leaserijdertjes. Maar dan is 't natuurlijk frustrerend hoe traag die bak is, dusss... laat een groot % van de Prius-rijders 'm ff opvoeren.
Zeg maar dag met je handje tegen écht groen rijden dan...

Kortom: Hybride = Hypocrisie
.

308ROB
28-02-2010, 22:24
@[1]:

Aangenomen dat je niet: (c) enorm in de bergen toert (NB: Zwitserland!?).

dat viel mij reuze mee, ik ben van de zomer naar Maranello gegaan via Zwitserland.
via de Umbrail-pas, Stelvio-pas en de Gavia-pas en wat me eigenlijk opviel was dat het benzine gebruik het zelfde bleef dus 1 op 6 waarschijnlijk omdat je snelheid lager is, maar het olie verbruik was iets toe genomen en heb dus in Maranello 1 liter olie moeten toevoegen.

Rob,

IPF
28-02-2010, 22:29
dat viel mij reuze mee, ik ben van de zomer naar Maranello gegaan via Zwitserland.
via de Umbrail-pas, Stelvio-pas en de Gavia-pas en wat me eigenlijk opviel was dat het benzine gebruik het zelfde bleef dus 1 op 6 waarschijnlijk omdat je snelheid lager is, maar het olie verbruik was iets toe genomen en heb dus in Maranello 1 liter olie moeten toevoegen.

Rob,

Zit ook wel wat in: je rijdt inderdaad aanzienlijk langzamer in de bergen (doorgaans ;)) plus: wat je er omhoog extra in stopt (extra benzine → potentiële energie), komt er omlaag weer deels uit (potentiële energie → kinetische energie → minder benzine)
.

sharknose67
01-03-2010, 00:32

Dat ben ik nou al een hele tijd van plan :D:D. Voor de rest wel on-topic blijven hoor! De discussie over de elektrische auto mag best maar dan graag in de kletspraat want Ferrari heeft net aangegeven dat er (voorlopig) geen elektrische F gaat komen.

Alfer
01-03-2010, 08:53
Ferrari heeft net aangegeven dat er (voorlopig) geen elektrische F gaat komen.

Ja, maar dat hebben we net even onderbouwd!

JazzyO
01-03-2010, 09:18
Dit hangt een beetje van de Ferrari af, natuurlijk. Maar ook het gebruik.

550 Maranello: Normaal altijd rond de 1 op 6.2. Maar na een middagje Dolomieten lag het verbruik op 1 op 3.... maar dat was nog niks vergeleken bij de Zandvoort Rijvaardigheidsdag, toen ik voor het eind van de middag moest tanken na 150km uit ruim 100 liter....

Overigens dacht ik dat de 550 in de Dolomieten evenveel verbruikte als de 328 van een vriend, maar ik was even vergeten dat hij 58 liter tankte en ik rond de 100... :)

Maar op de snelweg valt het verbruik erg mee, zelfs bij hoge snelheid, Innsbruck - Amsterdam in 6 uur reed hij 1 op 6.

Wat betreft mijn andere Ferraris: de 330 is wat (niet veel) zuiniger maar die rijd ik ook minder "enthousiast". De Boxer is minder "zuinig", maar die heeft ook nog niet goed gelopen dus daar kan ik weinig over zeggen.

Onno

fdekeu
01-03-2010, 11:02
Mondial 3200: autosnelweg 12,5 à 14 l/100km
Circuit: 15l/100km
348GTB: autosnelweg 11l/100km
Circuit: nog te testen
Haal de rekenmachine maar boven jongens

sharknose67
01-03-2010, 18:37
Ja, maar dat hebben we net even onderbouwd!

Nou op deze post kunnen jullie mooi voortborduren :D;)

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=101430&postcount=38

dolfijn
01-03-2010, 20:56
Met de Murcielago is het heel makkelijk bijhouden, er gaat 100 liter in en je moet gewoon zorgen dat voordat de teller 400 km verderop staat je weer tankt anders sta je gewoon stil. Maakt niet uit of je snel, rustig rijdt of racet. Bij de CS varieert het tussen de 1 op 4 en o1 op 8 al naar gelang de rijstijl. Maar nu de GT 3, laatst op intermediates uit Berlijn komen terugrijden in de regen dus niet harders als 120 km/pu en gewoon 1 op 12 op de sloffen...........wie het weet mag het zeggen.

Joop

Steven
01-03-2010, 20:58
Maar nu de GT 3, laatst op intermediates uit Berlijn komen terugrijden in de regen dus niet harders als 120 km/pu en gewoon 1 op 12 op de sloffen...........wie het weet mag het zeggen.

Joop

da's toch het verbruik dat hoort bij een kever :):):) (geintje hoor Joop)

sharknose67
01-03-2010, 21:02
Met de Murcielago is het heel makkelijk bijhouden, er gaat 100 liter in en je moet gewoon zorgen dat voordat de teller 400 km verderop staat je weer tankt anders sta je gewoon stil. Maakt niet uit of je snel, rustig rijdt of racet. Bij de CS varieert het tussen de 1 op 4 en o1 op 8 al naar gelang de rijstijl. Maar nu de GT 3, laatst op intermediates uit Berlijn komen terugrijden in de regen dus niet harders als 120 km/pu en gewoon 1 op 12 op de sloffen...........wie het weet mag het zeggen.

Doe mij maar tussen de 1:4 en de 1:8 ;):D

dolfijn
01-03-2010, 21:04
da's toch het verbruik dat hoort bij een kever :):):) (geintje hoor Joop)

en bedankt he Steven.......probeer alleen het verbruik en de raltie met het aantal cylinders duidelijk te maken..........lol

Flinch
01-03-2010, 21:34
en bedankt he Steven.......probeer alleen het verbruik en de relatie met het aantal cylinders duidelijk te maken..........lol

je bedoelt toch zeker gewoon de veel efficientere en superieure technologie van de duitse concurrent :D

*duikt nu panic room in en laad Benelli-shotgun*

Steven
01-03-2010, 21:34
ik snap het. itt sommige andere heb ik ook niet echt een aversie tegen porsche hoor. Zeker een gt3 niet. Heb ik tijdens het meerijden vorig jaar met de MM nog een tijdje mee een gesparred. 700 later op de terugweg naar huis kwamen we hem weer tegen, Een witte met NL kenteken. Heb maar niet geprobeerd hem bij te houden....

dolfijn
01-03-2010, 22:36
je bedoelt toch zeker gewoon de veel efficientere en superieure technologie van de duitse concurrent :D

*duikt nu panic room in en laad Benelli-shotgun*

oeps........daar gaan we weer............maare ik laat altijd iedereen in zijn waarde hoor, ongeacht welk merk hij of zij rijdt en of lief heeft.

amen

Kristof8
09-03-2010, 14:15
met m'n nieuwe luchtfilter heb ik een verbruik van +/- 20l/100 km (was 25l/100 km).
verbuik bij rondjes rond de kerk = 25l/100 km, autosnelweg maakt een deel goed

F27
30-07-2010, 12:55
Ik tank als die leeg begint te geraken en nooit specifiek bij stilgestaan.
Omdat bij mijn vorige (Mondial T) de wijzer van de tank zeer onbetrouwbaar was moest ik wel op dagteller rijden. Dat omgerekend levert ongeveer 20l/100km (1:5, dus?). Toegegeven:
1) autostrade wordt er zelden mee afgelegd, dat kan je net zo goed in eender welke auto doen
2) ik woon dicht bij een grote stad (veel lichten, stoppen, vertrekken, ...)
3) de Mondial had een valeo-koppeling : zeer moeilijk om te schakelen onder pakweg 5000rpm

Met mijn 348GTS nu heb ik er nog helemaal niet op gelet, maar ik betwijfel of het veel minder is - ttz heb er al vaak mee stilgestaan op het naftstation (heb ook al wat meer kilometers gedaan dan ik met de Mondial deed).

Na 'driehonderd-en-...' kilometer tanken en toch steeds meer dan 60 liter geloof ik...

fdekeu
31-07-2010, 21:36
Mondial 3200: autosnelweg 12,5 à 14 l/100km
Circuit: 15l/100km
348GTB: autosnelweg 11l/100km
Circuit: nog te testen

Update na FOD 2010 Francorchamps:
Half circuit en half autostrade (braafjes à 120-130): 14,5 liter op 100