View Full Version : FCN Ascari / begunstigers
joopjoldersma
16-02-2010, 10:17
Dit stukje even voor degenen die niet op de hoogte zijn van het feit dat je ook lid kan zijn van de Ferrari Club Nederland als niet-eigenaar van een Ferrari. Deze mensen heten 'begunstigers" en zijn voor een lagere jaarbijdrage lid van FCN. Momenteel zijn er ruim 360 begunstigers.
Ook voor begunstigers worden er bijeenkomsten georganiseerd, zoals dit jaar eeb bezoek aan Roelofs Engineering (geweest), binnenkort een lezing door Kees van Stokkum, een bezoek aan Kroymans (samen met het kijken van een F1 wedstrijd) en laat in het jaar een Op Stal meeting (b.v. bezoek aan een Ferrari gerelateerd bedrijf).
Heeft iemand interesse kijk dan eens op de website van de Ferrari Club Nederland (www.ferrari-club.nl).
Wil iemand meer informatie laat het me weten en ik wil je graag verder helpen.
Joop Joldersma
Vivado Ferrari
16-02-2010, 10:24
Het begunstigers lidmaatschap is een leuke aanvulling voor je passie voor Ferrari.
Het is een zeer toegankelijke groep en de organisatie doet echt zijn best om het iedereen naar de zin te maken.
Ga nu mijn derde jaar in, maar zeker nooit spijt van gekregen!
Ferrari in de garage of niet? Ook als begunstiger is het leuk!
430driver
16-02-2010, 14:15
Ik ben 16 jaar begunstiger geweest en ik moet zeggen dat ik het als begunstiger "wel had gezien". Dat klinkt misschien enorm verwend, maar het waren op een gegeven moment niet meer de meetings van toen. Toen ik in 1991 begunstiger werd, waren de meetings vaak op Zaterdag en dat vond ik veel prettiger dan de Zondagen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had op een gegeven moment niet meer die klik die ik in het begin wel had en dat heeft ook de doorslag gegeven om ermee te stoppen.
Bovendien had ik het in mijn laatste jaren als begunstiger hier meer naar mijn zin dan bij de FCN dus ben ik ermee gestopt.
Niet dat mijn passie er minder om is geworden hoor, maar ik vond het gewoon welletjes.
Ik ben nog steeds ontzettend trots dat het logo van ASCARI op mijn naam staat. In 1994 is er een ontwerpwedstrijd geweest om de begunstigerscomissien van een passend logo te voorzien en dat is uit vele inzendingen het mijne geworden...
.
sharknose67
16-02-2010, 18:28
Ik ga inmiddels mijn derde jaar in als begunstiger. En ik mag wel zeggen geheel tot mijn tevredenheid. Je krijgt niet alleen het clubblad, maar ook kun je naar de jaarvergadering, op stal en begunstigersmeeting. En verder wordt je op de hoogte gehouden van alle andere meetings. Ik heb er tot nu toe totaal geen spijt van!! En ja, de meeste mensen hebben op zondag nu eenmaal het minst te doen dus ik kan me voorstellen dat ze dan de meetings organiseren.
430driver
16-02-2010, 19:29
BTW, de Gli Amici is een prachtig blad!
.
jutenjul
16-02-2010, 20:18
ik zat er al een tijdje aan te denken om lid te worden
ik ga het nu maar doen
Michel.
wesleyruytrmn
16-02-2010, 20:23
Ben ook begunstiger en ik vind dat het de zeker een meerwaarde heeft. Leuke bijeenkomsten, mooi blad, enfin zeker de kleine bijdrage per jaar waard!
Heeft iemand mogelijk een klein voorbeeld van Gli Amici, wat ik me daar bij voor moet stellen? Het bedrag is niet een struikelpunt maar ik kan me moeilijk voorstellen wat de Gli Amici precies is behalve het blad.
wesleyruytrmn
16-02-2010, 21:24
Hier een overzicht Jurgen met inhoudsopgaves. http://dacorsa.net/1133.0.html
We kunnen niet zomaar delen uit het blad hier kopiëren, want dat is aan copyright verbonden. Misschien kan Roger nog iets met ons delen hier?
mavanhaasteren
16-02-2010, 21:36
ik ben nu al een paar jaar lid van de FCN en in het begin had ik iets van wat krijg ik nou eigenlijk voor je geld.
maar het is me allemaal waard geweest ben nu elk jaar op de begunstiger meeting geweest en ik moet zeggen wat je daar te zien en te horen krijgt kan je niet in geld uitdrukken.
2 weken geleden nog geweest en bij het bedrijf toch aardig aantal unieke wagens gezien, en erg leuke dingen gehoord.
Hier een overzicht Jurgen met inhoudsopgaves. http://dacorsa.net/1133.0.html
We kunnen niet zomaar delen uit het blad hier kopiëren, want dat is aan copyright verbonden. Misschien kan Roger nog iets met ons delen hier?
De Gli Amici is van, voor en door leden van de Ferrari Club Nederland. Naast verslagen van gehouden clubevenementen vind je er historische Ferrari informatie, verhalen van en over Ferrari-bezitters, klassiekers, modern, 'de garage van', eigenlijk van alles wat en voor ieder wat wils.
Hmm tja 't is dat ik hier in Groningen zit en minder snel naar de meetings zou komen. Moet er nog maar even over denken.
joopjoldersma
17-02-2010, 05:23
Hmm tja 't is dat ik hier in Groningen zit en minder snel naar de meetings zou komen. Moet er nog maar even over denken.
Waarom? Ik (en nog een paar andere begunstigers) wonen in Assen en voor ons is het absoluut geen probleem. Het lukt helaas niet altijd, maar als het mogelijk is proberen we iets te plannen op redelijke afstand van een station, mocht eigen vervoer een probleem zijn (zoals beide komende bijeenkomsten). Ook weet ik dat meerdere begunstigers samen rijden (hier uit het noorden weet ik het niet, maar zou toch ook kunnen).
joopjoldersma
17-02-2010, 05:27
Ik ben 16 jaar begunstiger geweest en ik moet zeggen dat ik het als begunstiger "wel had gezien". Dat klinkt misschien enorm verwend, maar het waren op een gegeven moment niet meer de meetings van toen. Toen ik in 1991 begunstiger werd, waren de meetings vaak op Zaterdag en dat vond ik veel prettiger dan de Zondagen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had op een gegeven moment niet meer die klik die ik in het begin wel had en dat heeft ook de doorslag gegeven om ermee te stoppen.
Bovendien had ik het in mijn laatste jaren als begunstiger hier meer naar mijn zin dan bij de FCN dus ben ik ermee gestopt.
Niet dat mijn passie er minder om is geworden hoor, maar ik vond het gewoon welletjes.
Ik ben nog steeds ontzettend trots dat het logo van ASCARI op mijn naam staat. In 1994 is er een ontwerpwedstrijd geweest om de begunstigerscomissien van een passend logo te voorzien en dat is uit vele inzendingen het mijne geworden...
.
Jammer Mark. Weer begunstiger worden? Zoals je ziet 4 bijeenkomsten dit jaar en we gaan proberen er zeker 3 in het jaar te doen in de volgende jaren. Dus voor elk wat wils dacht ik.
Waarom? Ik (en nog een paar andere begunstigers) wonen in Assen en voor ons is het absoluut geen probleem. Het lukt helaas niet altijd, maar als het mogelijk is proberen we iets te plannen op redelijke afstand van een station, mocht eigen vervoer een probleem zijn (zoals beide komende bijeenkomsten). Ook weet ik dat meerdere begunstigers samen rijden (hier uit het noorden weet ik het niet, maar zou toch ook kunnen).
Klopt helemaal Joop, is ook niet echt een doorslaggevende reden. Op dit moment kan ik voor mijzelf niet helemaal zien wat ik er aan heb. Denk dat het komt omdat als je niet weet wat je mist het niet mist maar als je het wel weet, het wel mist ;)
Als de zaken leuk gaan dit jaar dan komt het abonnement er zeker weten.
nofear02
17-02-2010, 09:25
Waarom? Ik (en nog een paar andere begunstigers) wonen in Assen en voor ons is het absoluut geen probleem. Het lukt helaas niet altijd, maar als het mogelijk is proberen we iets te plannen op redelijke afstand van een station, mocht eigen vervoer een probleem zijn (zoals beide komende bijeenkomsten). Ook weet ik dat meerdere begunstigers samen rijden (hier uit het noorden weet ik het niet, maar zou toch ook kunnen).en.... met het/dit forum dat er nu bijna 3 jaar is, dit en een deel van/voor de fcn; je kan anderen (alvast) leren kennen hierdoor, en evt afspreken samen te reizen. scheelt kosten, is gezelliger, zie je het gezicht achter een nickname, en ov-ers kunnen wellicht alsnog met iemand met een auto mee. voor wie begunstigers 'los zand' vinden, via het forum is dat voor een aantal fors minder 'los' geworden. :)
modena82
17-02-2010, 09:31
Ik ben al jaren begunstiger van FCN. Fantastisch Clubblad wat ik iedere keer weer van geniet! Heb vorige week mijn contributie voor 2010 voldaan. Ik kijk nu al uit naar Italia a Zandvoort!
Ik kan iedere liefhebber van Ferrari, maar niet in bezit van ferrari het lidmaatschap van begunstiger aanbevelen !!
joopjoldersma
17-02-2010, 10:33
Iedereen bedankt voor de positieve woorden. Zoals jullie (zeker) dit jaar zien proberen we het zo goed mogelijk te doen en iets te organiseren voor eenieder.
Zoals al reeds gezegd, er is meer dan alleen een clubblad. Op sommige plaatsen kom je moeilijk (of helemaal niet) binnen. Ook geeft het de mogelijkheid met andere Ferrari liefhebber je passie te delen en anderen te ontmoeten.
jutenjul
17-02-2010, 17:14
ik zat er al een tijdje aan te denken om lid te worden
ik ga het nu maar doen
Michel.
vandaag het aanvraagformulier ingevuld en op de post gedaan
dus nu maar wachten tot dat ik er echt bij hoor
Michel.
430driver
17-02-2010, 17:23
Joop, Ik ben in die 16 jaar bijna bij elk F-gerelateerd bedrijf in NL geweest.....
Nee, ik vind het even genoeg.....
sharknose67
17-02-2010, 18:09
Joop, Ik ben in die 16 jaar bijna bij elk F-gerelateerd bedrijf in NL geweest.....
Nee, ik vind het even genoeg.....
Dan zit er maar één ding op Mark; een 1:1 kopen en lid worden ipv begunstiger :D:D
Dan zit er maar één ding op Mark; een 1:1 kopen en lid worden ipv begunstiger :D:D
Ik zit weer met een ander probleem, ben bezitter maar nog steeds begunstiger.
De meeste evenementen worden voor leden op zaterdagen of in gehele weekend gepland.
Afgezien van de niet geringe kosten voor een weekend, vind ik het allemaal wat te grootschalig geworden t.o.v. pakweg 15-20 jaar geleden ( ben lid sinds 1988).
Ik blijf daarom maar lekker begunstiger, toch ook uniek als 365 bezitter???
sharknose67
17-02-2010, 19:59
Ik zit weer met een ander probleem, ben bezitter maar nog steeds begunstiger.
De meeste evenementen worden voor leden op zaterdagen of in gehele weekend gepland.
Afgezien van de niet geringe kosten voor een weekend, vind ik het allemaal wat te grootschalig geworden t.o.v. pakweg 15-20 jaar geleden ( ben lid sinds 1988).
Ik blijf daarom maar lekker begunstiger, toch ook uniek als 365 bezitter???
Milko, hoelang was je begunstiger voordat je eigenaar en lid werd? Heb je ook begunstigersmeetings bijgewoond?? Is volgens mij wel vrij uniek lid en begunstiger (al weet ik er nog 2). Is natuurlijk wel cool met je F naar een begunstigersmeeting :D.
wesleyruytrmn
17-02-2010, 20:21
vandaag het aanvraagformulier ingevuld en op de post gedaan
dus nu maar wachten tot dat ik er echt bij hoor
Michel.
Geef het max 1,5 week Michel! Bij mij was het ook vrij rap, en meteen een leuk welkomstpakket, maar dat hou ik nog al verrassing ;)
Rosso by Raimondo
18-02-2010, 17:03
.
Hier sluit ik mij volkomen bij aan. Eind jaren negentig heb ik me met diverse evenementen mogen mengen. De bekende gelejassen heb ik toen de tijd nog mogen regelen. Maar de sfeer en de waardering voor je werk, gaf mij de doorslag mijn inzet voor ascari te stoppen.
Uiteraard is het blad top, maar voor mij nooit meer Ascari of FCN.
Ben vanaf 1996 begunstiger (dus alweer 14 jaar, gaat hard) en mijn insteek is altijd geweest info te krijgen over de evenementen als de Beneluxmeeting, die ik helaas nooit heb mogen meemaken. In 1997 zelfs twee buitenlandreizen gedaan (fabriek en silverstone) en was ook echt leuk.
Daarna naar bijna elke begunstigersmeesting geweest (ik denk aan bijvoorbeeld Joop Stolze en Hietbrink) en vind ze altijd weer leuk en gezellig. Daarnaast is het clubblad voor mij al reden genoeg om begunstiger te blijven.
Wat ik wel denk is dat de echt spectaculaire dingen nu veel moeilijker te realiseren is. Probeer nog maar eens een bus vol mensen te regelen, is niet meer van deze tijd. Is ook niet meer te vergelijken met toen ik net begunstiger was. Niet iedereen had internet en een forum als dit werd toen nog helemaal niet zo intensief gebruikt. Nu gaat iedereen op eigen gelegenheid of met een klein gezelschap. Een hotelovernachting is met een minuutje of tien googlen geregeld, een carpool ook.
Ik vind het dus nog steeds leuk dat er evenementen op bijzondere locaties worden georganiseerd, zal altijd inschrijven als ik kan. Ben ook benieuwd naar de praatavond van Kees van Stokkum. Voor wie hem niet kent, even googelen en je weet dat je hem niet moet missen :)
Niels
joopjoldersma
27-02-2010, 09:39
"Maar de sfeer en de waardering voor je werk, gaf mij de doorslag mijn inzet voor ascari te stoppen."
Deze regel las ik van Raimondo. Jammer dat je er zo over denkt. Ik denk (of beter, weet het zeker) dat er wel wat verandert is in de loop der tijd. De sfeer, zeker bij de begunstigers en zeker ook bij de helpers ("gele jassen") is juist erg goed en er is bij de eigenaren juist erg veel waardering voor wat wij doen (ook hier over de bijeenkomsten en, nogmaals, zeker het werk van de helpers [niet voor niets hebben we er net de Cavallino Award 2009 voor gekregen!]).
Rosso by Raimondo
04-03-2010, 19:05
"Maar de sfeer en de waardering voor je werk, gaf mij de doorslag mijn inzet voor ascari te stoppen."
Deze regel las ik van Raimondo. Jammer dat je er zo over denkt. Ik denk (of beter, weet het zeker) dat er wel wat verandert is in de loop der tijd. De sfeer, zeker bij de begunstigers en zeker ook bij de helpers ("gele jassen") is juist erg goed en er is bij de eigenaren juist erg veel waardering voor wat wij doen (ook hier over de bijeenkomsten en, nogmaals, zeker het werk van de helpers [niet voor niets hebben we er net de Cavallino Award 2009 voor gekregen!]).
Ik hoop inderdaad dat de dingen zijn veranderd.
jutenjul
13-03-2010, 22:00
Geef het max 1,5 week Michel! Bij mij was het ook vrij rap, en meteen een leuk welkomstpakket, maar dat hou ik nog al verrassing ;)
het is zo ver
het pakketje is binnen
de club pas en de twee laatste gli amici en een paar stickers
Michel.
mavanhaasteren
13-03-2010, 22:18
van harte
joopjoldersma
14-03-2010, 17:27
het is zo ver
het pakketje is binnen
de club pas en de twee laatste gli amici en een paar stickers
Michel.
Goed zo!!!!!!!!!!!!!!!! en welkom.
joopjoldersma
22-03-2010, 11:39
Ik weet niet of FCN-leden (eigenaren en begunstigers) weten dat zij toegang hebben tot een afgeschermd deel binnen dit forum? Dit is te bezoeken via de Ferrari Club Nederland website nadat je daar ingelogd ben.
In dit deel van het forum staan wat meer informatie met betrekking tot het club gebeuren (voor zowel de eigenaren en de begunstigers).
Kun je nog niet op de Ferrari Club Nederland website komen, vraag dat een wachtwoord aan en het komt in orde.
fransgoud
05-10-2010, 10:41
Ik ben begunstiger net voordat de FCN 20 jaar bestond, dus al zo'n 6 jaar en heb er nog geen seconde spijt van gehad!!
We hebben een mooi blad, er zijn geweldige evenementen en ook de begunstigersevenementen zijn geweldig!!
Kan alleen maar zeggen: FCN/Ascari ga zo door!!
Zojuist de aanmelding voor het begunstigerslidmaatschap op de bus gedaan. Ben benieuwd wat er allemaal op mij af komt :)
spiderman
10-10-2010, 21:27
Ik las de discussie over de "goede oude tijd".
Zelf ben ik in 1985 begunstiger geworden en in 1999 lid geworden.
Heb de eerste fabrieksreis georganiseerd (ergens half jaren 90). Met 2 personenauto's en busje om de kosten in de hand te houden. Inclusief bezoek aan Fiorano en introductie 355.
Overigens met dank aan een uiterst behulpzame Frits Kroymans.
Ik had begunstigernummer 86 dus was er redelijk vroeg bij en zou zeker nu nog begunstiger zijn ware het niet dat ik het van de gekken vind dat je dan de volle mep moet betalen en twee keer de Gli Amici krijgt.
Ik begrijp de kritiek deels wel en deels niet. De sfeer is inderdaad anders. Ook ik vind als rijder dat jammer. Zou met alle plezier na afloop een paar Ascari leden meenemen over de baan (ik ga meestal naar de snelheidsevenementen) maar daar is vrijwel nooit mogelijkheid voor.
Wat me opviel was de opmerking over waardering. Ik weet dat heel veel leden de "gele jassen" bijzonder waarderen. Sterker nog zonder die zorg en bescherming denk ik dat vele Ferrari's niet zouden komen.
Dus ieder zijn keuze en veel plezier met Ferrari al dan niet met FCN maar ik denk echt dat ik namens de meeste rijders spreek als ik schrijf dat de inzet echt heel erg gewaardeerd wordt.
Dat er in de club ook mensen zijn die hun Ferrari puur als status zien weten we ook allemaal. Maar het grootste deel is echt gek van hun auto(s) en dankbaar voor alle zorg.
Dus bedankt aan alle gele jassen voor al jaren lang die inzet.
joopjoldersma
11-10-2010, 12:56
Bedankt voor de mooie woorden.
Hoelang duurde het bij de rest voordat reactie kwam van de FCN? Dwz, je pasje en het welkomstpakket?
joopjoldersma
28-10-2010, 12:21
Voor degenen die niet op het FCN gedeelte (kunnen) kijken: er is weer een Op Stal Meeting geplanned. Voorlopig zeg ik er hier nog niets van. Komt wat later.
Maranello
28-10-2010, 17:41
Ik las de discussie over de "goede oude tijd".
Zou met alle plezier na afloop een paar Ascari leden meenemen over de baan (ik ga meestal naar de snelheidsevenementen) maar daar is vrijwel nooit mogelijkheid voor.
Wat me opviel was de opmerking over waardering. Ik weet dat heel veel leden de "gele jassen" bijzonder waarderen. Sterker nog zonder die zorg en bescherming denk ik dat vele Ferrari's niet zouden komen.
Dus ieder zijn keuze en veel plezier met Ferrari al dan niet met FCN maar ik denk echt dat ik namens de meeste rijders spreek als ik schrijf dat de inzet echt heel erg gewaardeerd wordt.
Dus bedankt aan alle gele jassen voor al jaren lang die inzet.
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Pim Beets
jutenjul
28-10-2010, 21:33
Voor degenen die niet op het FCN gedeelte (kunnen) kijken: er is weer een Op Stal Meeting geplanned. Voorlopig zeg ik er hier nog niets van. Komt wat later.
ik heb het formulier ingevuld
gaat morgen op de post richting Assen
Michel.
joopjoldersma
02-11-2010, 09:47
Ik weet dat niet iedereen in het FCN gedeelte kijkt (of kan kijken). Dus hier toch ook maar even een oproep:
Waar zijn de aanmeldingen van al die 300+ begunstigers die zich nog niet aangemeld hebben voor de Op Stal Meeting bij het Louwmans Museum op 27 november?
ferrari1973
02-11-2010, 22:38
ook ingevult en morgen op de post!
ferrari1973
02-11-2010, 22:39
Ik weet dat niet iedereen in het FCN gedeelte kijkt (of kan kijken). Dus hier toch ook maar even een oproep:
Waar zijn de aanmeldingen van al die 300+ begunstigers die zich nog niet aangemeld hebben voor de Op Stal Meeting bij het Louwmans Museum op 27 november?
Zou wel uniek zijn Joop, alle 300+ begunstigers!!:)
joopjoldersma
03-11-2010, 09:07
Zou wel uniek zijn Joop, alle 300+ begunstigers!!:)
Uniek, maar wel eens leuk. Is toch een beetje de reden dat je begunstiger bent .... toch?
fransgoud
03-11-2010, 09:50
Ja dat zou inderdaad wat zijn zeg als we daar met 300 man binnen komen struinen!!
berrie355
03-11-2010, 10:35
Zit het laatste weekend van november altijd in belgië, dus helaas.
Uniek, maar wel eens leuk. Is toch een beetje de reden dat je begunstiger bent .... toch?
Zeker! Ben het zelf nog niet officieel, als alles goed is dan eind deze week wel :)
Hi Joop,
Supertoevallig ben ik net dat weekend even in Nederland, op de terugreis van Denemarken naar München met de nieuwe auto (die ik op de heenweg naar Denemarken in Wolfsburg ophaal). Mijn aanmelding gaat dus morgen de deur uit :)
Ciao,
Lars T.
joopjoldersma
09-11-2010, 11:32
Hi Joop,
Supertoevallig ben ik net dat weekend even in Nederland, op de terugreis van Denemarken naar München met de nieuwe auto (die ik op de heenweg naar Denemarken in Wolfsburg ophaal). Mijn aanmelding gaat dus morgen de deur uit :)
Ciao,
Lars T.
Je staat op de lijst.
joopjoldersma
16-12-2010, 15:58
-
Ik heb al een aantal maal overwogen om als begunstiger lid te worden van FCN.
Elke keer toch niet gedaan.
Hoe is het om lid te zijn van FNC als begunstiger?
Is het het waard?
Ik heb ook een tijdje getwijfeld maar iets mee als een jaar geleden de knoop door gehakt en tot heden absoluut geen spijt van .
Je krijgt 4x per jaar een schitterend clubblad , en ze organiseren diverse keren per jaar evenementen die de moeite waard zijn .
Ik zou zeggen doen , maar ik wil je niet opdringen.
fransgoud
16-12-2010, 20:54
Ik heb al een aantal maal overwogen om als begunstiger lid te worden van FCN.
Elke keer toch niet gedaan.
Hoe is het om lid te zijn van FNC als begunstiger?
Is het het waard?
Gewoon lekker lid worden man!!
Is zo leuk en zijn zulke mooie evenementen waar je kan gaan kijken.
En voor begunstigers zijn er ook leuke evenementen (op-stal-meetings).
Daarbij krijg je 4x per jaar een geweldig mooi clubmagazine!!
Gewoon lekker lid worden man!!
Is zo leuk en zijn zulke mooie evenementen waar je kan gaan kijken.
En voor begunstigers zijn er ook leuke evenementen (op-stal-meetings).
Daarbij krijg je 4x per jaar een geweldig mooi clubmagazine!!
Ik weet eigenlijk niet wat mij steeds heeft tegengehouden.
Jaren geleden was er een meeting bij het Efteling hotel waar ik toevallig achterkwam.
Ben wezen kijken natuurlijk en prachtige bolides gezien, was zelfs een F50 bij.
Mooie foto's toen gemaakt en weggedroomd.
Als begunstiger wordt je dan van alle meetings op de hoogte gebracht?
Is het leuk contact met de eigenaren?
Wat moet ik me voorstellen bij op stal meetings?
Je word van de meetings op de hoogte gebracht , en de eigenaren zijn vriendelijke mensen met meestal mooie verhalen over hun F's hoe ze er aan zijn gekomen enzo.
Dan krijg je een uitnodiging thuis dan kun je je inschrijven ( als je kunt en er heen wilt ) en je hoort voor een bepaalde datum of je uitgenodigd bent ( meestal een limiet aantal ).
En je hebt kans dat je op plaatsen komt waar je anders niet snel komt omdat die niet toegangkelijk zijn voor niet leden.
scuderia328
16-12-2010, 21:34
Goede avond vrienden Ferraristi,
Ik ben op zoek grille badge Ferrari Club Nederland
Kunt u me helpen?
Dank u bij voorbaat.
Ik wil de Club Ascari FCN nodigen in 2011, wat moet hij doen?
C. J.
Je word van de meetings op de hoogte gebracht , en de eigenaren zijn vriendelijke mensen met meestal mooie verhalen over hun F's hoe ze er aan zijn gekomen enzo.
Dan krijg je een uitnodiging thuis dan kun je je inschrijven ( als je kunt en er heen wilt ) en je hoort voor een bepaalde datum of je uitgenodigd bent ( meestal een limiet aantal ).
En je hebt kans dat je op plaatsen komt waar je anders niet snel komt omdat die niet toegangkelijk zijn voor niet leden.
Dus het is het wel waard?
Ik vind van wel ben nu iets meer als een jaar lid en heb er geen spijt van.
sharknose67
16-12-2010, 21:45
Alleen het clubblad is het al waard Christiaan.
Verder krijg je de evenementenagenda, zodat je weet waar en wanneer de meetings zijn.
Ook heb je de begunstigersmeetings waarbij je (meestal) bij bedrijven binnen mag kijken waarvan anders de deuren gesloten blijven.
Ik ben al weer enige tijd begunstiger en heb er tot nu toe geen spijt van.
Ik vind van wel ben nu iets meer als een jaar lid en heb er geen spijt van.
Worden er ook regelmatig meetings in de buurt van ons zonnige zuiden gepland?
Of iig niet te veel te ver weg?
Alleen het clubblad is het al waard Christiaan.
Verder krijg je de evenementenagenda, zodat je weet waar en wanneer de meetings zijn.
Ook heb je de begunstigersmeetings waarbij je (meestal) bij bedrijven binnen mag kijken waarvan anders de deuren gesloten blijven.
Ik ben al weer enige tijd begunstiger en heb er tot nu toe geen spijt van.
Oow ok, clubblad is het al waard en de rest is meegenomen dus :D
Misschien moet ik het maar is doen dan.
Worden er ook regelmatig meetings in de buurt van ons zonnige zuiden gepland?
Of iig niet te veel te ver weg?
Ik kom zelf ook uit het zonnige zuiden en ik vind het wel te doen, om bij de meetings te komen.
Ik kom zelf ook uit het zonnige zuiden en ik vind het wel te doen, om bij de meetings te komen.
Dat had ik gezien vandaar de vraag ;)
Dat had ik gezien vandaar de vraag ;)
Ok, ja nogmaals ik vind het te doen.
joopjoldersma
17-12-2010, 11:17
Ik hoef eigenlijk niets meer te zeggen om het begunstiger-zijn aan te prijzen. Heren, bedankt.
joopjoldersma
17-12-2010, 11:25
Goede avond vrienden Ferraristi,
Ik ben op zoek grille badge Ferrari Club Nederland
Kunt u me helpen?
Dank u bij voorbaat.
Ik wil de Club Ascari FCN nodigen in 2011, wat moet hij doen?
C. J.
Ik weet niet of er ooit een grillbadge gemaakt is van het oude logo (die op de foto), zeker niet van het nieuwe. Dus ik betwijfel of er een bestaat. Mogelijk weet iemand anders er wat van.
Even wat korte uitleg. De FCN bestaat uit 2 delen, 1- de eigenaren van een Ferrari en 2- de begunstigers (typisch niet eigenaren) . In het begunstiger deel zit een groep helpers, die hand en span diensten verrichten bij FCN evenementen, alsmede enkele eigen evenementen organiseren. Deze helpers-groep heet Ascari. Zie www.ferrari-club.nl .
Uitnodigingen gaan via het secretariaat.
scuderia328
17-12-2010, 18:50
Bedankt voor de informatie !
Ik hoef eigenlijk niets meer te zeggen om het begunstiger-zijn aan te prijzen. Heren, bedankt.
Misschien moet ik het maar is doen dan :D
fransgoud
21-12-2010, 13:34
Misschien moet ik het maar is doen dan :D
We horen wel wanneer je lid geworden ben ;)
We horen wel wanneer je lid geworden ben ;)
Nog niet, maar kriebelt al meer :D
Momenteel heb ik even andere prioriteiten die mijn volledige aandacht eisen.
jutenjul
17-01-2011, 09:51
Gaat er nog iemand van hier
zondag naar de jaar vergadering van de FCN in Oss
Michel.
Ik ben ook van plan om er heen te gaan.
Ik had al ergens opgegeven dat ik ging komen en ben dat nog steeds van plan. Ben afgelopen zaterdag alvast even de locatie gaan verkennen en die ligt er prachtig bij.
joopjoldersma
17-01-2011, 14:06
Ik denk dat ik er ook wel zal zijn.
Ik zal er waarschijnlijk zondag ook aanwezig zijn.
jutenjul
23-01-2011, 16:23
Gaat er nog iemand van hier
zondag naar de jaar vergadering van de FCN in Oss
Michel.
ik moest vandaag onverwacht ergens anders heen
kon dus niet naar Oss
hoop dat een ander nog foto's op het net gooit
Michel.
jutenjul
10-03-2011, 20:36
ik zie net op FCN leden pas dat er 2010 op staat
weet iemand of er al een 2011 pasje aankomt
Michel.
ik zie net op FCN leden pas dat er 2010 op staat
weet iemand of er al een 2011 pasje aankomt
Michel.
Ja, deze week als het goed is. Ze zien er chique uit dit jaar trouwens.
jutenjul
12-03-2011, 22:23
Ja, deze week als het goed is. Ze zien er chique uit dit jaar trouwens.
pasje lag vandaag bij de post (met de rekening er bij :D )
ziet er zeer mooi uit
Michel.
fscuderia
12-03-2011, 22:28
Klopt, heb het pasje vandaag ontvangen, erg chique!
elder
Klopt, heb het pasje vandaag ontvangen, erg chique!
elder
Geheel mee eens!
Moet me daar toch is gaan aanmelden.
joopjoldersma
20-03-2011, 13:57
Hebben jullie je al aangemeld voor de Mark Koense lezing op de 2de april?
ferrari1973
20-03-2011, 21:05
Hebben jullie je al aangemeld voor de Mark Koense lezing op de 2de april?
Helaas ben ik verhinderd....baal als een stekker!!
Om te voorkomen dat ik mijn schoonfamilie op mijn nek krijg is het beter om niet te gaan ;):)
Ik ben helaas ook verhinderd .
joopjoldersma
21-03-2011, 16:10
En alle anderen? Iedereen is toch niet verhindert?
mavanhaasteren
21-03-2011, 16:21
als het goed is heb je die van mij binnen :D
Wellicht ietwat off-topic maar weet iemand waarom de FCN een vragenlijst heeft met werkelijk de meest idiote vragen die je in moet vullen als je lid zou willen worden? De vragen gaan wat mij betreft veeeels te ver.
Snap niet zo heel goed waarom ze willen weten of je getrouwd bent, wat de naam en alle contact gegevens van je partner zijn incl. telefoonnummers op werk(???), waar je werkt of wat je doet voor werk, hoeveel kinderen je hebt (incl. gedetailleerde gegevens!) en als klap op de vuurpijl een A4'tje met een beschrijving van jezelf en een pasfoto.
Echt krankzinnig, niet?
De reden is simpel, maar voor een buitenstaander wellicht vreemd: de club wil voorkomen dat er leden toetreden die in de dagelijkse praktijk hun brood verdienen met activiteiten die het daglicht niet kunnen aanschouwen en die de basis vormen voor het Ferrari-bezit. Gewoon invullen dus, tenzij je iets te verbergen hebt ;)
berrie355
07-05-2011, 22:01
Hoezo, gewoon invullen?
Dan is de vraag wie je bent en wat doe je voor de kost toch gewoon voldoende?
Wat heeft het ermee te maken hoeveel kinderen je hebt... wat je partners telefoonnummer op het werk is....of je getrouwd bent, enz.
Ben het er roerend mee eens dat het ietwat (licht uitgedrukt) te ver gaat.
P.S. Geldt dat alleen voor actieve leden? En niet voor begunstigers? Mij is zoiets namelijk nooit gevraagd.
Geldt inderdaad alleen voor leden, niet voor begunstigers, download beide formulieren maar eens van de website.
Al heb je niks te verbergen, dan is dat nog geen aanleiding om je hele lekke gebrek zo op straat te gooien, of wel?
Een simpele vraag wat je doet voor werk had idd volstaan in plaats van te vragen naar telefoonnummers en mail adres van je vrouw alsook hoeveel kinderen je hebt, van welk geslacht en hun leeftijd.
joopjoldersma
08-05-2011, 17:55
Ik denk dat je een beetje (veel) overdrijft en de opmerking "op straat gooien" slaat natuurlijk nergens op.
Ook zou ik het nog een keer goed lezen, want er staat nergens "telefoonnummers en mail adres van je vrouw".
Ik begrijp de reservering van een nieuw lid om al deze gegevens te verstrekken aan elke willekeurige instantie, ook de FCN. Echter moet het anders bekijken, wat heeft de FCN als baat bij jou gegevens anders dan het te gebruiken voor het beoordelen van het lidmaatschap? Op moment dat de FCN dit zou doen raken ze ter stond al het vertrouwen van de leden kwijt.
Kortom, het is veel wat je moet invullen is veel maar het gaat op basis van goed vertrouwen. Het is echter wel verstandig om je altijd af te vragen wat men wil met de gegevens die je ergens achterlaat.
joopjoldersma
09-05-2011, 06:31
Dank je Jurgen.
Ik liet me even gaan in mijn antwoord. Maar ik kan er niet tegen als mensen dingen zeggen die of iets suggereren of iets zeggen dat niet waar is.
Remco, als je echt een discussie aan wil gaan doe dat dan a.u.b. rechtstreeks naar mij, maar niet via dit medium.
Heb het formulier nog eens nader bestudeerd, heb daar iets te snel gekeken (maar het formulier is daar m.i. ook wat verwarrend), in het 2e blok staat :
"Naam/voorletters Partner" met meteen daar onder (alsof het bij elkaar hoort) "Telefoon privé" en "Telefoon zaak", "Mobiel" en "E-Mail"
Maar goed, dan nog, ik blijf van mening dat ik de vragen in het formulier veels te ver vindt gaan (zeker omdat bij staat dat je alle vragen in dient te vullen), dan is er inderdaad van de andere kant behoorlijk veel goed vertrouwen nodig om al die gegevens in te sturen naar iets/iemand die je persoonlijk niet kent.
Vraag mij inderdaad altijd af wat men met de gegevens wil die ik ergens achter zou moeten laten, om de knuppel dan maar meteen in het hoenderhok te gooien : als ik het formulier zo zie is mijn eerste ingeving : vragenlijst om een tot in de puntjes uitgewerkt marketing profiel samen te stellen.
Als de vragen alleen zijn ter beoordeling van het lidmaatschap, wanneer mag je dan niet meedoen? Teveel kinderen hebt? Onwelvallige hobby? Ongehuwd samenwonen ?
Sorry maar zie de relevantie van dit soort (verplichte!!) vragen voor lidmaatschap van een auto club gewoon echt niet.
Misschien ben ik de enkele uitzondering die zich aan een dergelijke vragenlijst stoort dus zal de discussie er verder over laten rusten
Vivado Ferrari
12-05-2011, 22:26
Leuke discussie, maar misschien is het leuk om wat ander Ferrari gerelateerde onderwerpen te posten.
Je mening mag iedereen geven, maar iets boeiends kan hier echt geen kwaad;)
Joop is altijd bereid om op passende wijze uit te leggen hoe het werkt bij FCN via PM.
Veel Ferrari post plezier!:)
jutenjul
13-05-2011, 07:03
en nu weer iets leuks
ik ben er bij op 29-5 om bij Kroymans F1 te kijken
Michel.
en nu weer iets leuks
ik ben er bij op 29-5 om bij Kroymans F1 te kijken
Michel.
Is dat leuk dan voor ons? :D Heb ook een mail gekregen. Wacht nog even op de bevestiging dat het voor Tom en mij is.
Is dat leuk dan voor ons? :D Heb ook een mail gekregen. Wacht nog even op de bevestiging dat het voor Tom en mij is.
Weet bijna wel zeker dat dit niet leuk is voor jullie :D:D:D maar ik ben ook uitgenodigd op
29 mei bij Kroymans :p
Wij gaan inderdaad ook komen. Kijken of er nog gezellige mensen zijn. :D :D
ferrari1973
13-05-2011, 21:25
Weet bijna wel zeker dat dit niet leuk is voor jullie :D:D:D maar ik ben ook uitgenodigd op
29 mei bij Kroymans :p
Zal ik de pret maar compleet maken dan?
Ik mag ook komen!
jutenjul
22-09-2011, 11:43
de brief voor de op stal meeting 2011 is binnen
we gaan naar Munsterhuis op zaterdag 29 oktober
wie van hier gaat er heen ??
ik kom
Michel.
fransgoud
03-10-2011, 16:13
Ik ga ook!!
Mijn inschrijfformulier heb maar 5 minuten buiten een envelop gelegen.
Uit de ene, ingevuld en zo de andere in ;)
sharknose67
03-10-2011, 16:35
Ik ga er niet bij zijn.
Ik ben helaas ook verhinderd.
moriaan1
04-10-2011, 12:44
Helaas geen tijd..
Ik heb de bevestiging vandaag binnen gekregen via mail dus ik ben er bij op 29 oktober.
Heb er zin aan, zeker nu, bij mijn favoriete dealer :D
Wie heeft er nog meer de bevestiging gekregen ?
Ik heb de bevestiging vandaag binnen gekregen via mail dus ik ben er bij op 29 oktober.
Heb er zin aan, zeker nu, bij mijn favoriete dealer :D
Wie heeft er nog meer de bevestiging gekregen ?
Hoi Gerard,
waarom de vraag, je bent toch niet bang alleen te moeten?
Ik ga wel met je mee, ik heb vandaag de uitnodiging ook ontvangen.
Jan
jutenjul
13-10-2011, 19:29
nou dan kom ik ook maar
hier is de bevestiging ook binnen
tot 29 oktober
Michel.
joopjoldersma
14-10-2011, 11:27
Het wordt een drukte van jewelste, maar fijn dat er zo veel komen.
jutenjul
14-10-2011, 19:29
Het wordt een drukte van jewelste, maar fijn dat er zo veel komen.
en met hoeveel mensen zijn we dan ??
Michel.
jutenjul
26-10-2011, 18:17
ik ben er klaar voor om zaterdag naar Hengelo te komen
vandaag zijn de winterbanden om de auto gekomen
en me vrouw heeft een leuk hotel geboekt
dus het gaat een leuk weekend worden
Michel.
jutenjul
24-01-2012, 09:27
is er nog iemand van plan om zondag naar Den Haag te gaan
voor de leden vergadering van de FCN
ik ga er heen
Michel.
Thuiswedstrijdje voor mij. Ik ga.
mavanhaasteren
24-01-2012, 11:57
Ik ben ook aanwezig
joopjoldersma
24-01-2012, 13:08
Als jullie allemaal gaan, moet ik ook wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sharknose67
24-01-2012, 15:18
Da's om de hoek, dus ik ben er bij. Echter niet voor het buffet. Hopen op een beetje mooi weer, kan de 308 mee :).
Ik ben er zondag ook bij.
M.C.Hezemans
24-01-2012, 22:04
Ik kom zondag ook, ben alleen de de brief kwijt met de tijden erin... hoe laat begint het zondag?
sharknose67
24-01-2012, 22:11
De ontvangst is om 15:00. Als je eerst nog door het museum wilt lopen kan dat vanaf 13:00.
sharknose67
30-01-2012, 19:24
Was weer leuk om diverse bekenden te ontmoeten, lekker bijgekletst.
Vanwege de pekel hier in Nootdorp maar niet met de 308 gegaan. Er waren er toch die de Ferrari mee hadden genomen. Heeft iemand nog wat foto's geschoten?? Ik niet in ieder geval.
Op naar het rij seizoen!!
jutenjul
30-01-2012, 19:28
nou Ed Hier zijn wat foto's van gisteren
Michel.
jutenjul
30-01-2012, 19:30
2
jutenjul
30-01-2012, 19:32
3
jutenjul
30-01-2012, 19:33
4
sharknose67
30-01-2012, 19:41
Thanks voor het posten, ik wist dat ik op je kon rekenen Michel :D:D:D;). Goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik.
Ik zal dan maar volgen met een aantal foto's die ik gemaakt heb tijdens deze bijeenkomst.
Was een interessante en leuke bijeenkomst, heb weer veel mensen gesproken en ook nog een rondgang gemaakt door dit schitterende museum.
joopjoldersma
23-03-2012, 15:59
Wie komt er naar onze praatavond? Met kees van Stokkum moet toch iedereen gaan.
Ik heb me opgegeven dus nu wachten of ik er ook werkelijk bij zit.
Ik heb me opgegeven dus nu wachten of ik er ook werkelijk bij zit.
Voor mij hetzelfde, wil het niet missen!
fransgoud
26-03-2012, 14:59
+1
Vivado Ferrari
27-03-2012, 20:00
Ik heb me via de mail opgegeven, meteen na de brief. Kreeg de mail van Ascar terug als niet ontvangen.... Hopen dat het toch nog gelukt is....
wesleyruytrmn
27-03-2012, 20:57
Ik heb me via de mail opgegeven, meteen na de brief. Kreeg de mail van Ascar terug als niet ontvangen.... Hopen dat het toch nog gelukt is....
Ik heb netjes mail gehad van Robert Donkers, dus zal nog eens proberen Vin.
Dino2400
27-03-2012, 23:19
Hier hetzelfde na zeker een keer of 4 proberen... :( Toen toch maar de brief gepost...
fransgoud
28-03-2012, 07:44
Ik kreeg binnen 5 minuten reactie terug dat hij binnen was toen ik mailde.
fransgoud
10-04-2012, 16:15
De mail met de bevestiging dat ik erbij zit is binnen.
Vivado Ferrari
10-04-2012, 16:28
De mail met de bevestiging dat ik erbij zit is binnen.
Ben erbij! :)
mavanhaasteren
10-04-2012, 17:55
ik mag er ook bijzijn
ik helaas niet blijkbaar :(
wesleyruytrmn
11-04-2012, 00:31
ik helaas niet blijkbaar :(
Ik ben er ook met Walter. Lijkt me sterk dat jij er niet bij kan zijn...informeer nog maar eens bij dhr. Donkers
Was weer een leerzame avond, Ascari bedankt!
Hugo
Was weer een leerzame avond, Ascari bedankt!
Hugo
+1 en natuurlijk ook Kees van Stokkum bedankt.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.