View Full Version : fabrieksbezoek hoe en wat
pkiewiet
26-01-2010, 20:59
Ik ga deze zomer, in Juli op vakantie naar Italie.
Natuurlijk gaat de reis ook naar Maranello.
Wat ik eigenlijk graag wil is natuurlijk de Fabriek bezoeken.
Kan iemand mij / ons vertellen hoe dit te regelen is.
Ik ga helaas niet met de F die kant op.
De beautycase van jessica past er niet in !!
Pascal
wesleyruytrmn
26-01-2010, 21:41
Pascal
Dat wil ik ook wel op mijn huwelijksreis ;):D. Ik ga je vertellen...gaat niet makkelijk. Je kan geen kaartje kopen aan de deur. Je kan het de Ferrari dealers vragen zoals Munsterhuis en Kroymans, die kunnen wel eens wat regelen voor Ferrari eigenaren, maar weet dat niet zeker.
Andere methode om ooit de fabriek in te komen is lid te worden van Scuderia Ferrari Club Genk. Die organiseren op zijn tijd bezoeken aan de fabriek. Maar dat gaat vanuit de club en je kan niet de datum bepalen.
Kortom, het is best pittig om er binnen te komen. Houd ons op de hoogte ;)
Sinds 01-01-2010 zijn er wat veranderingen gekomen, momenteel is het zo:
1. je moet met je eigendoms papieren ( kenteken ) van je Ferrari naar een dealer gaan.
2. je verteld hem wanneer je evt. wil komen.
3. de dealer neemt dan contact op met Maranello.
4. de dealer krijgt dan ( later )bericht met de datum wanneer je naar Maranello kan komen.
Rob,
Gaat alleen via de officiele dealers.
Het gaat altijd in georganiseerde groepen op vaste data, dus voor een individu kunnen ze niet wat regelen.
Zo naar de dealer gaan, met je papieren en aangeven dat je op een bepaalde datum wilt gaat niet lukken, trust me ;)
wesleyruytrmn
26-01-2010, 22:13
Hee Rob, dat wist ik niet. Bedankt voor de info! Hier heeft Pascal wel wat aan.
pkiewiet
26-01-2010, 22:15
bedankt mannen.
hier heb ik zeker iets aan.
Nu maar hopen dat het snel zomer wordt.
nofear02
26-01-2010, 22:41
..
PascalDat gaat niet Pascal. Dan moet je op zijn minst een nieuwe kopen, áls het dan al wel gaat :). gaat alleen per groep. de fabriek verdeelt dat, ook over de officiele fan-clubs, zoals sc F cl Genk. Die gaat 1x per jaar. en krijgt de datum ook zómaar door vanaf de fabriek. dan is het: of je kan of je maakt je vrij, of niet.
was in 2008 er via genk met Eugene. dikke pret gehad en maccchhtig mooi! Je móet het een keer gezien hebben!
...gaat alleen per groep. de fabriek verdeelt dat, ook over de officiele fan-clubs, zoals sc F cl Genk. Die gaat 1x per jaar. en krijgt de datum ook zómaar door vanaf de fabriek. dan is het: of je kan of je maakt je vrij, of niet.
En dit geldt ook voor niet F bezitters die lid zijn van SC F cl Genk? Wellicht interessant voor anderen die dit een keer willen bezoeken maar niet inbezit zijn van een F..
nofear02
27-01-2010, 01:23
En dit geldt ook voor niet F bezitters die lid zijn van SC F cl Genk? Wellicht interessant voor anderen die dit een keer willen bezoeken maar niet inbezit zijn van een F..ja. maar je moet al wel lid zíjn hé? een jaar of zo. niet ff snel lid worden vanwege 1 reis. je moet ook de speciale pas hebben vanuit Maranello, ''personal card exclusively reserved to Scuderia Ferrari Club members". Dat zijn eigenlijk bijna alleen maar clubs in Italie, maar vanwege de historie van Genk met italiaanse (mijn-)arbeiders van vroeger, zit er dus ook 1 zo'n club hier in t hoge noorden. en daar kan je lid van worden. ook nederlanders. kost 40 euro p/jr.
Of je moet (zoals ik) een prijsvraag gewonnen hebben ;)
Zonder gekheid, hoorde ik niet ergens dat de fabrieksbezoeken voor nieuwe F-kopers tegenwoordig alleen aan degenen die een V12 kopen voorbehouden blijven? Of is dat broodje aap?
Racing-Baker
27-01-2010, 10:20
De beautycase van jessica past er niet in !!
dat moet nogal een beautycase zijn!! ;):)
Of je moet (zoals ik) een prijsvraag gewonnen hebben ;)
Zonder gekheid, hoorde ik niet ergens dat de fabrieksbezoeken voor nieuwe F-kopers tegenwoordig alleen aan degenen die een V12 kopen voorbehouden blijven? Of is dat broodje aap?
Mooi verhaal weer ;)
Net zoals zoveel broodje aap verhalen die op f-chat rondzwerven en ik hoor op de verschillende Ferrari fora.
nofear02
27-01-2010, 11:46
... hoorde ik niet ergens....
...Net zoals zoveel broodje aap verhalen die op f-chat rondzwerven.volgens mij is ''ergens'' niet f-chat.eu hoor Nick. ik heb het nog nooit gehoord iig en het staat zeker niet híer. Forza stelt de vraag hier of het een broodje aap verhaal is. :)
antwoord: "forza: volgens mij is dat een broodje aap verhaal hoor" :D ;)
Mooi! Kan ik toch gewoon de 458 + fabrieksbezoek bestellen :)
't is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik door de heilige poorten van Maranello mocht lopen...
waar blijft de tijd, zucht...
Kees den Hertog
27-01-2010, 18:52
Een beauty-case past echt achterin en dan kunnen er nog 3 niet al te dikke koffers of tassen bij ook, voor een vakantie van een week of 3 moet dat echt lukken, ik spreek uit ervaring. De 308/328 heeft een perfecte bak achterin, zonder uitstekende delen of hobbels. Slim pakken en gaan met de 308!
bigodino
27-01-2010, 19:02
Er zijn genoeg Amerikanen die via hun dealer een individueel fabrieksbezoek kunnen regelen (ook nu nog). Ook als ze geen nieuwe Ferrari besteld hebben.
Ik heb Kroymans gebeld en die gaven wél aan dat je een nieuwe in bestelling moet hebben. Toen ik ze van de Amerikaanse ervaringen vertelde, zouden ze dit uitzoeken. Maar op dit moment is het sowieso niet mogelijk om een aanvraag te doen, dat kan pas weer vanaf 1 maart. Kroymans gaat dan voor mij kijken wat mogelijk is (hopelijk in mei, als ik toch met de Ferrari in Italië ben voor de MM).
Ik heb ook Munsterhuis gesproken en zij doen alleen twee keer per jaar een bezoek in groepsverband voor klanten.
Groeten, Peter
p.s. ik zal nog laten weten wat er uit komt
Namens SFC Genk wil ik hier graag bevestigen hetgeen Robert reeds geschreven heeft.
Een fabrieksbezoek kan in principe enkel op volgende wijze :
1. Aanvraag via de officiële F-dealer (waarschijnlijk in groepsverband en 1 of 2 x per jaar)
2. Via de officiële Owners Club, uiteraard lid zijn, meestal 1 x per jaar en ook in groepsverband;
3. Via de officiële Ferrari Fan Clubs, bv. Scuderia Ferrari Club Genk, 1 x per jaar en in groepsverband.
De juiste datum wordt steeds door Ferrari opgelegd, suggesties van dealers, Owners Clubs en of SFC worden uiteraard door Ferrari onderzocht en in de mate van het mogelijke goedgekeurd. Er moet dan ook rekening worden gehouden dat het aantal bezoekdagen op een jaar beperkt zijn rekening houdend met het veiligheidaspekt, de produktieprocessen, etc. Daarom heeft men weinig "speelruimte" in de keuze van een datum.
Al de rest zijn geruchten, zoals die van de Amerikanen. Maar dit wil niet zeggen dat ze onwaar zijn, er zijn Ferraristi die HEEL invloedrijke mensen kennen in Maranello en dan zijn er wel uitzonderingen mogelijk.
Tot slot: wij van SFC Genk hopen dit jaar nog eens te kunnen gaan, maar tot op heden kennen wij de bezoekdata nog niet.
was in 2008 er via genk met Eugene. dikke pret gehad en maccchhtig mooi! Je móet het een keer gezien hebben!
dikke pret Robert ?
Hilarische pret, om een boek te schrijven...
nofear02
28-01-2010, 00:35
dikke pret Robert ?
Hilarische pret, om een boek te schrijven...Zeker Giulio, je hebt helemaal gelijk. Wat een reis was me dat.... bezopen gewoon. Na alle toestanden tóch nog op tijd, een prestatie van formaat, en dan alsnóg aan de verkeerde kant staan van de fabriek. :D. Maar met eugene heb ik in de fabriek dikke pret gehad. En heel de reis was prachtig joh; van voor tot eind, wat een avontuur. Dat heb echt ik weer :D. Denk er nog regelmatig met veel plezier op terug. Veel toestanden = leven (in de brouwerij :D)! Ga het heel me leven niet meer vergeten. Mooi toch?
Gilles027
28-01-2010, 08:54
Ga het heel me leven niet meer vergeten. Mooi toch?
Een Ferrari fabriek bezoek is altijd een belevenis om noit van de leven te vergeten
bigodino
28-01-2010, 16:48
Al de rest zijn geruchten, zoals die van de Amerikanen. Maar dit wil niet zeggen dat ze onwaar zijn, er zijn Ferraristi die HEEL invloedrijke mensen kennen in Maranello en dan zijn er wel uitzonderingen mogelijk.
Waaruit maak jij op dat het geruchten zijn? Het gaat helemaal niet om invloedrijke mensen, gewoon mensen met een 308 en geen nieuwe in bestelling. Misschien dat FNA beter zijn best doet voor zijn klanten dan de Europese importeurs.
sharknose67
28-01-2010, 17:03
Waaruit maak jij op dat het geruchten zijn? Het gaat helemaal niet om invloedrijke mensen, gewoon mensen met een 308 en geen nieuwe in bestelling. Misschien dat FNA beter zijn best doet voor zijn klanten dan de Europese importeurs.
Peter, graag even goed de zin lezen. Giulio zegt dat het geruchten zijn maar daarom niet onwaar en hij heeft het over Ferraristi die HEEL invloedrijke mensen in Maranello kennen en dus niet over HEEL invloedrijke Amerikanen. Dit kunnen dus zomaar 308 bezitters zijn. Ik ben van mening dat de NL vertegenwoordigers heel goed hun best doen voor hun klanten (al heb ik daar geen ervaring mee helaas, maar ga ik af op de eerdere posts). Ben trouwens wél benieuwd wat Kroymans te weten komt.
.
pkiewiet
28-01-2010, 19:37
Ik ben van mening dat de NL vertegenwoordigers heel goed hun best doen voor hun klanten (al heb ik daar geen ervaring mee helaas, maar ga ik af op de eerdere posts). Ben trouwens wél benieuwd wat Kroymans te weten komt.
.
Nou ,ik betwijfel of de nederlandse heren hun best willen doen voor ons.
Ik heb soms het gevoel dat men je niet serieus neemt.
Omdat je maar in een 308-je rijd..... dus zal je wel minder te besteden hebben.
Zo jammer is dat.
Reken maar dat van de meesten die F rijden Echte liefhebbers zijn en die willen graag de herkomst van hun paradepaardje zien.
Mensen van Ferrari, regel toch eens iets voor je vaste aanhangers.!!!
Pascal
.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.