PDA

View Full Version : Ervaringen met Cavallino slipcases (opbergers)

bigodino
11-01-2010, 12:37
Wie heeft de Cavallino slipcases in gebruik? Ik vroeg me twee zaken af:

- passen er per slipcase echt 12 magazines in? De dikte van de magazines is door de jaren behoorlijk gegroeid.
- worde de covers door het in- en uithalen niet teveel beschadigd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten, Peter

Dino2400
11-01-2010, 13:21
Ik heb alle Cavallino's in de originele slipcases zitten. Hoeveel er in gaan is inderdaad erg afhankelijk van de dikte van de uitgaves. Om problemen met de covers te voorkomen bewaar ik ze wat "ruimer" maw minder uitgaves per slipcase. Echter ga ik niet iedere dag elke uitgave er uit "plukken". Wel heb ik per slipcase aangegeven welke uitgaves er inzitten. Samen met de index (nu alleen nog 1 t/m 100 , straks per CD-rom t/m 175) weet ik waar ik ongeveer moet zoeken. Schade aan de covers valt daardoor erg mee.

Ik zou vanavond thuis kunnen kijken hoeveel er precies per box inzitten. Weet ik ff niet uit het hoofd.

Maarten

Michele
11-01-2010, 18:50
Ik heb ze in zuurvrije kartonnen archiefdozen zitten. Vroeger stopte Henzo daar haar grote fotolbums in. Gaan ongeveer twee jaargangen in. Nadeel: staat niet mooi, maar bij mij liggen ze toch in een gesloten kast, voordeel: geen hangers, haken of wat dan ook in je bladen.

Hugo
11-01-2010, 20:26
Ik gebruik ook al jaren de rode boxen van Cavallino. Aantallen is inderdaad beetje afhankelijk van de dikte, ik heb de laatste jaren 10 stuks per box.

Ze zijn zeer stevig, ik haal ze regelmatig uit de kast om nog eens wat na te zoeken maar er is niks aan de boxen te zien!

Hugo

250lm
23-02-2010, 23:49
Ook ik gebruik de originele slipcases, staat leuk en houdt de bladen prima. Net weer een nieuwe in Wernhout opgehaald :)