PDA

View Full Version : leer verven

Veep
10-01-2010, 14:21
Wie heeft ervaring met verven van leer?

Ik heb al eens een auto laten staan vanwege een echt heel vervelende kleur interieur, naar mijn smaak dan. Ik ben benieuwd wat ongeveer de kosten zijn voor een kleurverandering (prijs per stoel bv) , en of het een beetje houdt. Ik heb met name een hekel aan groen leer. (in een RR leuk, maar in een F 400 bv toch niet mijn smaak!) En zou dan kleur willen veranderen naar zwart (een donker interieur naar een lichte tint overspuiten lijkt mij geen goed plan)

pkiewiet
10-01-2010, 14:29
Ik heb tot vorig jaar bij een bedrijf gewerkt, genaamd Chips-Away.
In dit werk deed ik spot repair spuiten, maar ook interieurschades.
Het kwam wel eens voor dat ik complete stoelen of dashboards moest spuiten.
Ik kan je wel een adres geven van een Ex-collega die dit werk zeker beheerst en je alle info kan geven mbt prijzen etc. ( het is een franchise organisatie en ook deze collega is eigen ondernemer, dus je kan altijd handelen).
PM me maar voor verdere info.

Pascal

Alfer
10-01-2010, 16:06
Kees heeft verleden jaar het interieur van zijn 328 laten doen en dat is een groot succes, vraag hem waar enz.

mtange
10-01-2010, 17:13
Kristof heeft het leer van zijn Mondial ook geverfd. Resultaat ziet er goed uit moet ik zeggen, zie de volgende thread:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=3938

Toon
10-01-2010, 18:16
Ik heb mijn leer afgelopen zomer ook opnieuw behandeld met producten van Leatherique (zie: www.leatherique.com). Ik heb een staaltje opgestuurd naar dit bedrijf en aan de hand daarvan hebben ze me de juiste kleur gestuurd. Het was een hele hoop werk maar het resultaat mag er ook zijn al zeg ik het zelf.
Allereerst heb ik alle leren delen met de hand met rejuvenator-oil ingemasseerd. Daarna 48uur laten intrekken om vervolgens het hele interieur met 'prestine clean' schoon te maken. Hierna alle leren delen met korrel 400 nat-schuurpapier geschuurd, weer schoongemaakt met 'prestine clean', daarna met korrel 600 geschuurd (op dit moment denk dat het nooit meer goed komt..), schoongemaakt en weer ingemasseerd met 'rejuvenator oil. Zo heb je het leer optimaal voorbereid om te 'dyen' (of verven). Het leer wordt van deze bewerkingen weer erg soepel. Na het dyen nog een keer schoonmaken en inmasseren met rejuvenator oil en je interieur is weer als nieuw.

Ik heb er zo'n twee weken over gedaan.

Toon

Kees den Hertog
10-01-2010, 18:39
Ik heb mijn 328 laten doen via BCX Caring Supplies, Colourlock, zie hun site:www.mooi-leer.nl Kosten voor de 328 waren een 1400,- euro, (stoelen, deurpanelen, console, dashboard, stuur, handrem). Elke kleur is mogelijk, ook verouderingsverschijnselen zijn geen probleem.

Alfer
10-01-2010, 18:39
Ik heb mijn leer afgelopen zomer ook opnieuw behandeld met producten van Leatherique (zie: www.leatherique.com).
Ik heb er zo'n twee weken over gedaan.

Toon

Top, prachtig. Hard werk en durf!. Hoop dat je F's nog eens aan de goede kant van de noord Atlantic te zien zijn.
gr.,
Menno

Veep
10-01-2010, 18:56
Toon, erg fraai! maar in mijn geval gaat het om veranderen van kleur, niet om terughalen van de originele kleur.

Kees, dank voor de info! weer even wat huiswerk te doen.

Kees den Hertog
10-01-2010, 19:08
Ik kwam bij BCX via een test in de Autokampioen van een jaar of 3 terug. Zij waren enthousiast, en ik inmiddels ook. Je bent de auto 3 dagen kwijt voor het (de)monteren van de onderdelen, het schuren en spuiten of handmatig inkleuren, maar het resultaat is top! Zelf doen kan natuurlijk ook als je daar lol in hebt, de produkten zijn gewoon te koop, maar ik liet het graag aan de professionals over, zij hebben de truc's en tric's om het er als nieuw uit te laten zien. Daarna het leer eens in de 3 tot 6 maanden behandelen met hun conditioner en olifantenvet, en je rijdt in een nieuwe auto rond...

Toon
10-01-2010, 19:13
Top, prachtig. Hard werk en durf!. Hoop dat je F's nog eens aan de goede kant van de noord Atlantic te zien zijn.
gr.,
Menno

In april 2011 verhuizen we weer terug naar Nederland en ik kijk inderdaad uit om iedereen van F-chat eens bij een meeting in levende lijve te mogen ontmoeten. De beide F's gaan uiteraard mee:)

Toon, erg fraai! maar in mijn geval gaat het om veranderen van kleur, niet om terughalen van de originele kleur.

Toch is dat mogelijk op deze manier. Bekijk de site eens van leatherique eens zou ik zeggen, voor een kleurverandering moet je minimaal twee lagen dye aanbrengen staat er ergens op de site volgens mij. Het is een heel project om zelf aan te beginnen, en je moet er wel wat lef voor hebben maar als je het uitvoerd zoals beschreven denk ik dat je versteld zult staan van het resultaat. Het zou je een hoop geld kunnen besparen.

Toon

Alfer
10-01-2010, 22:10
In april 2011 verhuizen we weer terug naar Nederland en ik kijk inderdaad uit om iedereen van F-chat eens bij een meeting in levende lijve te mogen ontmoeten. De beide F's gaan uiteraard mee:)
Toon

Da's goed nieuws! En een F-fan en 2 F's in ons kikkerland er bij. Je zal volgend jaar dan wel e.e.a. te regelen hebben voor verhuizen met 2 auto's. Steven weet inmiddels hoe een F per container van de VS naar NL te krijgen. Leuk om je in 2011 te kunnen ontmoeten.

Veep
11-01-2010, 10:30
Toon, even verder in verdiept, lijkt mij wel een effectieve manier. Enige waar ik toch wel tegenop kijk is dat echt alles groen is, dus ook gehele dashboard en console. Dat zou voor mij reden zijn het uit handen te geven (desnoods alleen dat en stoelen en bank zelf doen wellicht). Dus even verder informeren wat het gaat kosten zodat ik een goed uitgangspunt voor prijs van de auto heb (hoewel dit natuurlijk een smaakkwestie is) .

Kristof8
11-01-2010, 13:14
Kristof heeft het leer van zijn Mondial ook geverfd. Resultaat ziet er goed uit moet ik zeggen, zie de volgende thread:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=3938

dank voor het compliment!
totale kostprijs was +/- 50euro aan producten en 1 zaterdag voor de voorzetels en 2 avonden voor de achterzetels.

mtange
11-01-2010, 21:57
Gezien de verschillende prijzen hierboven, kwamen bij mij de volgende twee vragen boven:
- Wat kost een tweedehands / nieuw vervangend interieur?
- Wat kost het ongeveer om het interieur opnieuw te laten bekleden?

Ben ik wel eens benieuwd naar. :)

Veep
11-01-2010, 22:18
heb ik ook aan zitten denken, probleem bij betreffende auto is mn het dashboard wat dan ook vervangen moet worden, en dat is erg veel werk.
Daarnaast liggen 400 interieurs niet echt voor het oprapen, zeker nette niet. Bekleden gaat aardig wat kosten al was het alleen maar vanwege het formaat van alles. Een alfa bertone bekleden (stoelen, bank deur en zijpanelen) kosste mij een kleine 10 jaar geleden al een 2000,- euro aan werkloon alleen, komt dan leer nog bij. Voor een 400 meer leer nodig en extra de tunnel en meer werk aan enkele zaken. Ik schat dat de gemiddelde bekleder daar incl materiaal toch wel een 5000-6000,- voor wil zien..