View Full Version : Slecht weer, rijd jij met je F?
Altijd lachen:
Als ik na een paar honderd meter af en aan op m'n bek glibberen eindelijk bij m'n auto aankom met kleddernatte schoenen, de dikke laag witte meuk eraf heb geschept en met 10 schietgebedjes de startmotor tot presteren hebt weten te manen, grijp ik met verkleumde klauwtjes het stuurwiel om te beginnen aan Holiday on Ice voor 306 pk op de achterwielen.
Hoera het is weer winter!
Wat ik mij - behoedzaam Den Haag uitdriftend, in het vroege ochtendduister gezellig bijgelicht door het non stop geflikker van de tractiecontrole - afvroeg is: welke idioot laat zijn Ferrari wel eens 'spelen' in de sneeuw? Lijkt mij best creepy eigenlijk (en stompzinnig vanwege de pekel), maar goed: zijn er durfals die 'm ook in winterweer rijden?
.
Altijd lachen: maar goed: zijn er durfals die 'm ook in winterweer rijden?
.
:D:D:D mooie foto, nouw deze wel :)
Rob,
:D:D:D mooie foto, nouw deze wel :)
Rob,
COOL! :cool: :cool: :cool:
Rob, jij moet duidelijk ff optie 1 stemmen! :D
Liever niet want ik ben al eens in zuid Duitsland onvrijwillig op een besneeuwde weg terecht gekomen met de 308 en ik kan je verzekeren dat je graag van het gas afgaat:D:D
want het ging maar net goed maar dan ook maar net:eek:
je moet dan ook rustig blijven rijden ook als je wordt ingehaald door de plaatselijke idioot en je ziet helemaal niks meer en je ruitenwissers blijven stilstaan want die kunnen zoveel sneeuw en modder niet aan want die zijn eigenlijk bestemd voor de Italiaanse zon zonder regen en zeker geen sneeuw:)
Rob,
Liever niet want ik ben al eens in zuid Duitsland onvrijwillig op een besneeuwde weg terecht gekomen met de 308 en ik kan je verzekeren dat je graag van het gas afgaat:D:D
want het ging maar net goed maar dan ook maar net:eek:
je moet dan ook rustig blijven rijden ook als je wordt ingehaald door de plaatselijke idioot en je ziet helemaal niks meer en je ruitenwissers blijven stilstaan want die kunnen zoveel sneeuw en modder niet aan want die zijn eigenlijk bestemd voor de Italiaanse zon zonder regen en zeker geen sneeuw:)
Rob,
Verrek ja, die belabberde ruitenwissers. Hebben ze de 3x8 bijna 15 jaar geproduceerd, dat specifieke euvel is nimmer verholpen.
Moet er niet aan denken met die dingen in een blizzard te zitten :eek:
Ik zou wel willen maar durf niet. Volgend jaar staan rijvaardigheidstrainingen hoog op mijn verlanglijstje. De F ligt als een blok op de weg vergeleken bij de Mercedes. Maar ik heb geen idee wat er gebeurd als die gaat uitbreken. Het grensgebied heb ik nog niet in zicht gehad en dat wil ik voorlopig nog even zo houden.
Overigens ga ik met een gewone auto wel graag op pad met dit weer. Autorijden wordt toch een stuk leuker als je er iets voor moet doen.
Ik wilde het toch even weten.... :confused: :confused: :confused:
Dus heb ik 'm gister eventjes de garage uitgereden, het binnenplaatsje op waar wat sneeuw lag... Bad idea! Glibbert als een malloot. :eek: Heb niet meer eens geprobeerd te driften, maar heel voorzichtig rechtsomkeert gemaakt. Veel te koud voor de 328...
Dus nu ook zelf maar even gestemd op deze poll (waarvan ik zie dat de 'wording' wat is gekuist inmiddels ;)): als het niet nodig is blijft de F binnen bij sneeuw!
PS de BMW ook trouwens, kom zojuist terug van een scary ritje door Den Haag: één lange powerslide (opposite lock! :D), maar - veel vervelender - serieuze problemen om over bruggetjes heen te komen vanuit stilstand. Uiteindelijk maar een paar diepdonkeroranje lichten genegeerd om toch vooral vaart te kunnen houden. Net met stukken karton onder de wielen de parkeerplaats ingemanoeuvreerd. Zo... die blijft voorlopig ook maar even staan!
.
:):):):) Ik zien net de pol: de enige die zegt wel te rijden, heeft geen ferrari..., LOL
Hallo,
Ik moet deze week een F gaan halen in Denemarken
Ik wil een gesloten aanhangwagen huren maar geen idee waar ik die kan vinden
Zoniet moet ik de wagen door de sneeuw huiswaarts rijden
Daarom stemde ik voor 'als het niet nodig is niet'
Normaal zou ik het nooit doen
Kan iemand me helpen
Voor de nieuwsgierigen: ik zal mijn profiel volgend weekend updaten
:):):):) Ik zien net de pol: de enige die zegt wel te rijden, heeft geen ferrari..., LOL
Hahaha! :D Dat was mij ook opgevallen. Vandaar ook dat deze poll voor de wetenschap zo'n ongelooflijk belangwekkend resultaat gaat opleveren! Keep on voting... ;)
PS alternatieve uitleg: Lamborijders zijn stoerder?
PPS of: met die LM002 kom je nog wel door de sludge...
Hallo,
Kan iemand me helpen
Inderdaad, nieuwsgierig word ik hier van...
Een gesloten aanhanger te huur vinden waar een auto inpast (groter dan een Fiat 500) en die bovendien niet te zwaar is om achter een reguliere auto te hangen? Lijkt me best lastig. Waarom neem je niet een gewone trailer en koop je een goede, waterdichte en ademende afdekhoes? Daar kan die F wel een dag of 2 probleemloos onder.
Hier zie je bijv. dat je voor onder de € 200 klaar kan zijn http://www.1classadditions.nl/nederlands/autohoes-info.htm#Moltex (is volgens mij ook ergens een draadje over). Lijkt me dat het (huur)prijsverschil tussen alledaagse trailers en (zeldzame?) afgesloten autoaanhangers de aanschaf wel eens voor een goed deel zou kunnen compenseren.
.
Vivado Ferrari
20-12-2009, 16:21
Lijkt mij lastig rijden......
stucmania
20-12-2009, 16:28
Een gesloten aanhanger te huur vinden waar een auto inpast (groter dan een Fiat 500) en die bovendien niet te zwaar is om achter een reguliere auto te hangen? Lijkt me best lastig. Waarom neem je niet een gewone trailer en koop je een goede, waterdichte en ademende afdekhoes? Daar kan die F wel een dag of 2 probleemloos onder.
Hier zie je bijv. dat je voor onder de € 200 klaar kan zijn http://www.1classadditions.nl/nederlands/autohoes-info.htm#Moltex (is volgens mij ook ergens een draadje over). Lijkt me dat het (huur)prijsverschil tussen alledaagse trailers en (zeldzame?) afgesloten autoaanhangers de aanschaf wel eens voor een goed deel zou kunnen compenseren.
.
houd wel rekening met de breete van de auto
een ferrari is de wielbasis iets anders dan een gemiddelde auto
ik heb de mijne opgehaald met een oplegger van europcar(via een kennis)
en hij paste maar net bijde kanten 2 cm over
Lijkt mij lastig rijden......
Tenzij je ultrabrede sneeuwkettingen kan vinden natuurlijk :D
Zeg Frank (fdekeu), déze (http://www.blocket.se/goteborg/Ferrari_Mondial_T_Cabrio_24644989.htm?ca=7&w=3) stond in Deense kronen te koop laatst?
Ga je soms uit je dak? ;)
.
houd wel rekening met de breete van de auto
een ferrari is de wielbasis iets anders dan een gemiddelde auto
ik heb de mijne opgehaald met een oplegger van europcar(via een kennis)
en hij paste maar net bijde kanten 2 cm over
Stuc, da's een goed punt.
Als ik me de foto's van die trip goed herinner trouwens, was dat toch een gewone oplegger, geen dichte?
stucmania
20-12-2009, 16:36
Stuc, da's een goed punt.
Als ik me de foto's van die trip goed herinner trouwens, was dat toch een gewone oplegger, geen dichte?
nope een mercedes oplegger (ambulance)was een spannends verhaal iig
je zit nl ook nog met hoogte van de ferrai die is erg laag
dus als de voorkant recht komt loopt de auto vast
dus van alles mee nemen om de hoek te kunnen aan passen
ik had bintjes mee genomen enz
bijdeweg net terug van een ritje scheveningen
(moest naar men pa)
en het is erg spannend buiten
Vivado Ferrari
20-12-2009, 16:41
Ik blijf het zonde vinden....
of gewoon simpeler: lamborijders hebben geen (verstand (van:)))ferrari!
.
Hallo,
Kan iemand me helpen
kom op man meer info!!
waarom moet overigens die aanhanger persée gesloten zijn? Je rijd er niet echt mee dus het vuil was je er toch zo weer vanaf?
Hahaha! :D Dat was mij ook opgevallen. Vandaar ook dat deze poll voor de wetenschap zo'n ongelooflijk belangwekkend resultaat gaat opleveren! Keep on voting... ;)
PPS of: met die LM002 kom je nog wel door de sludge...
Een Lambo VT heeft toch vierwielaandrijving? da's dus de ultieme sneeuwschuiver....
430driver
20-12-2009, 17:00
Ik blijf het zonde vinden....
maar tis wel een mooi gezicht!
savannah
20-12-2009, 18:05
die durft wel leuk
430driver
20-12-2009, 18:12
zo te zien een fransman
stucmania
20-12-2009, 18:16
hoe ziet je dat nu weer :)
jutenjul
20-12-2009, 18:20
geel koplamp licht
Michel.
De borden, nummerplaat en omgeving doen mij juist weer meer aan Nederland denken?
Iemand die het echt weet?
Hier nog een F40 met echt sneeuw.. Het levert toch wel mooie plaatjes op, maar er mee durven rijden op de openbare weg..?
bijdeweg net terug van een ritje scheveningen
(moest naar men pa)
en het is erg spannend buiten
Hohoho! Ritje?! Met de 348?! Dan ben je écht een koning... :cool:
Ik stond met de Bimmer vanochtend al doodsangsten uit, laat staan met de F :eek:
430driver
20-12-2009, 19:37
ten eerste aan de gele lampen: die zie je in NL bijna niet. en ik dacht het aan de indeling van het kenteken te zien.....die schimmen lijken niet de indeling van een NL plaat te hebben, maar eerder van een franse
Kees den Hertog
20-12-2009, 19:40
Een huis als een kasteel, een F 40, maar geen garage.........? Rare jongens die Amerikanen!
430driver
20-12-2009, 19:46
vreemde vogels inderdaad, Da's ook het nadel van de verenigde staten: het is er prachtig.....jammer dat er Amerikanen wonen ;)
moriaan1
20-12-2009, 19:47
Doe mij sowieso de zomer maar! Wat een F...weer!
maar wel winter banden omleggen anders heb je een probleem.
Rob,
.
Ik denk dat het zout langs de onderzijde binnendringt en ik dan net zo goed zelf kan rijden
Hoe kan ik best het zout verwijderen?
Beschadigd de hoes de lak niet?
Zou wel een laken kunnen gebruiken onder de hoes natuurlijk
Kan je al vertellen dat een gesloten 2-zitter is
patrick1
20-12-2009, 20:44
Ik gok op een 348.
Goede hoezen zijn heel zacht vanbinnen en koop je rond de €100,-.
Wij hebben er ook één over de auto in Thailand.
mogen we raden?
een 3x8 gtb?
sharknose67
20-12-2009, 20:49
Misschien wel een 308 GT4?????
Ik denk dat het zout langs de onderzijde binnendringt en ik dan net zo goed zelf kan rijden
Hoe kan ik best het zout verwijderen?
Beschadigd de hoes de lak niet?
Zou wel een laken kunnen gebruiken onder de hoes natuurlijk
Zout moet je idd zien te voorkomen. Groot stuk plastic kopen bij de bouwmarkt, op de trailer leggen, auto eroverheen rijden en dan zorgvuldig omhoogtapen? Als je dan onverhoopt toch wat zout op je auto krijgt smelt 'ie echt niet of zo (ervan uit gaande dat je een F met gegalvaniseerde delen hebt, dus zeg maar late 308, 328 en verder). Wel is het verstandig om hem direct bij aankomst heel goed af te spoelen met de tuinslang en vervolgens zorgvuldig te wassen met de 2-emmer methode.
De betere afdekhoezen zijn allemaal gevoerd met heel zacht materiaal. Kan je lak prima hebben als je (a) zorgt dat de auto goed schoon is bij het eromheen draperen; (b) je 'm zorgvuldig aanbrengt; (c) je hem goed vastbindt zodat 'ie niet klappert en er geen meuk onder komt. Een extra laken kan ook, maar zorg dan dat het niet van te grof katoen is en goed schoon, anders bereik je 't omgekeerde.
Gesloten 2-zitter? Hmmm, dat kan natuurlijk van alles zijn: 308, 328, 348, 355, 360, 430. Maar goed, in je "Wanted Ferrari's" staat met grote letters 348 GTB. Daar zet ik mijn Deense Kronen dus op in!
stucmania
20-12-2009, 23:09
Hohoho! Ritje?! Met de 348?! Dan ben je écht een koning... :cool:
Ik stond met de Bimmer vanochtend al doodsangsten uit, laat staan met de F :eek:
nee tuurlijk nie
met ut busje ;)
nee tuurlijk nie
met ut busje ;)
Maar da's ook lache: driften met een van! ;)
Ik vind niet dat mijn Ferraris van suiker zijn, maar er een ding waar ze niet goed tegen kunnen en dat is pekel. Het gaat overal tussen zitten en je kunt het er niet afwassen. Daarom rijd ik ze niet als er eenmaal gestrooid is. 1 uitzondering - heel kort ritje voor een paar foto's zoals vorig jaar, zie onder. Vanochtend ga ik ook nog even kijken of dat een optie is, het is onbewolkt en een plaatje met sneeuw is wel leuk natuurlijk. Maar ik wil niet vast komen te zitten...
Onno
Ik vind niet dat mijn Ferraris van suiker zijn, maar er een ding waar ze niet goed tegen kunnen en dat is pekel. Het gaat overal tussen zitten en je kunt het er niet afwassen. Daarom rijd ik ze niet als er eenmaal gestrooid is. 1 uitzondering - heel kort ritje voor een paar foto's zoals vorig jaar, zie onder. Vanochtend ga ik ook nog even kijken of dat een optie is, het is onbewolkt en een plaatje met sneeuw is wel leuk natuurlijk. Maar ik wil niet vast komen te zitten...
Onno
Tis overal spekglad, dus kijk maar uit. Ik vind het wel best als ik zo eens uit mijn raam kijk. vor de deur glibberen auto's alle kanten uit. Gisteravond in een uur van Zoetermeer naar Den Haag gereden (normaal 20 minuten), en wat mij betreft mag het nu effe 2 dagen stevig dooien.
430driver
21-12-2009, 13:57
Prachtige foto's Onno!
Tis overal spekglad, dus kijk maar uit.
Deed ik ook en schatje is dus de garage niet uit geweest. Het was maar een paar honderd meter maar als je met 5 km/u de sloot inglijd wordt je niet blij.
Onno
Frankjece
21-12-2009, 21:53
Onderweg in de Alpen...
sharknose67
21-12-2009, 21:58
Onderweg in de Alpen...
Da's een leuke binnenkomer!! Jij hebt wel lef zeg met je F in de besneeuwde Alpen. Was dat met opzet of waren jullie overvallen door het slechte weer. Het feit dat je deze foto's post is het bewijs dat jullie dit avontuur overleefd hebben, de F ook?? In ieder geval nog veel plezier hier op de site, wellicht leuk om jezelf nog even verder voor te stellen in de "Stel jezelf even voor" draad, http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759 en wellicht wat foto's van je trots in de "Ferrari Owned presentaties draad" http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=33.
Kees den Hertog
21-12-2009, 22:51
Dit avontuur kennelijk wel, later ging het mis, zie de post <Onderdelen , motor 328> te koop....
sharknose67
21-12-2009, 22:54
Dit avontuur kennelijk wel, later ging het mis, zie de post <Onderdelen , motor 328> te koop....
Ja, zat ik ook net te lezen. Zonde maar wel een donor gevonden. Of was dit eerder dan de Alpenrit??
Onderweg in de Alpen...
Heersen Frank! Respect... Mooie GTB trouwens, cool :cool:
Of is dit inderdaad die arme aan gort gereden 328?
PS aan de laatste 3 cijfers (024) van het kenteken te zien wel... Those were the days :(
Frankjece
22-12-2009, 09:38
Inderdaad, those were the days.
Net iets teveel gas bij het uitkomen van de bocht, onderstuur en dan de twielen teveel ingedraaid. Stuurfoutje, kan ik alleen mijzelf verwijten.
Het was touwens op identiek defelfde mannier en dezelfde plek waar later de onfortuinlijke 355 spider over kop ging.
Je moet altijd een beetje geluk hebben in het ongeluk en het kan altijd erger.
Ondertussen staat hij bij EddyC (Edco), die hem (of beter haar...) tegen de lente weer pico bello maakt !
Net iets teveel gas bij het uitkomen van de bocht, onderstuur en dan de twielen teveel ingedraaid. Stuurfoutje, kan ik alleen mijzelf verwijten.
Het was touwens op identiek defelfde mannier en dezelfde plek waar later de onfortuinlijke 355 spider over kop ging.
Ondertussen staat hij bij EddyC (Edco), die hem (of beter haar...) tegen de lente weer pico bello maakt !
Da's een herkenbaar en eerlijk verslag, thanks! Hoop dat alles inderdaad goedkomt, maar leek te overzien op de foto's (qua structurele schade dan). Best of luck!
Gesloten 2-zitter? Hmmm, dat kan natuurlijk van alles zijn: 308, 328, 348, 355, 360, 430. Maar goed, in je "Wanted Ferrari's" staat met grote letters 348 GTB. Daar zet ik mijn Deense Kronen dus op in!
Dat was wat te makkelijk
Volgende keer maak ik het een pak moeilijker
Hier is ie dan in de sneeuw
en in de garage wordt het een beetje krap
.
sharknose67
25-12-2009, 14:25
Dat was wat te makkelijk
Die ziet er goed uit. Het past idd maar net in je garage. Was het te doen in de sneeuw?? Nu sta jij volgend jaar ook voor het dilemma met welke je op pad moet gaan :D.
Dat was wat te makkelijk
.
Hé, da's mooi! Gefeliciteerd! Naast de toch wat statiger Mondial nu dan ook een echte sportieveling.
Hoe is het uiteindelijk verlopen met dat transport? Open of dichte aanhanger?
Tot slot: je zegt "volgende keer...". Hoor ik daar nú al weer een nieuw plan?! ;) :eek:
sharknose67
25-12-2009, 14:41
Hé, da's mooi! Gefeliciteerd! Naast de toch wat statiger Mondial nu dan ook een echte sportieveling.
Tot slot: je zegt "volgende keer...". Hoor ik daar nú al weer een nieuw plan?! ;) :eek:
Volgens mij staat er nu de 246GT op de wensenlijst.
Volgens mij staat er nu de 246GT op de wensenlijst.
Ik zie het. Da's wel andere koek, ik ben benieuwd.... Maar er moet iig nieuwe garageruimte bij! ;)
(overigens is dat laatste bij mij ook een probleem: garageruimte in de stad, go figure)
De auto moest dringend weg, heb hem enkel kunnen kopen omdat ik
hem het snelst meenam
Geen gesloten aanhanger gevonden en gewoon gereden
1050km van Noord Denemarken tot thuis
Met plannen maken is toch niks mis??
Kristof8
25-12-2009, 18:26
geweldige aankoop! en direct een fikse rit om hem thuis te krijgen.
stucmania
25-12-2009, 19:26
maar hoe heb je zo snel dan een keuring kunnen doen
of hoeft dat niet in belgie? werkt dat bij jullie anders
ik moest na men keuring dik 5 weken wachten
op die 348 zit toch een kentekenuit belgie op ?
De auto moest dringend weg, heb hem enkel kunnen kopen omdat ik
hem het snelst meenam
Geen gesloten aanhanger gevonden en gewoon gereden
1050km van Noord Denemarken tot thuis
Met plannen maken is toch niks mis??
Nou, mooi gedaan dan. Snelle beslisser wint. Neem aan dat 'ie wel OK is?
Erg stoer om meteen die 1.050 km op de teller te knallen, zul je wel door sneeuw gereden hebben :cool:
En een goed plan is de eerste stap naar verwezenlijking, lijkt mij niet verkeerd!
Gefeliciteerd met je prachtige 348 en wat super 1050 km in een onbekende Ferrari. Vraag van Stucmania betreffende platen en keuring zou ik ook graag willen weten.
gr,
Menno
sharknose67
20-01-2010, 02:07
Hoewel de sneeuw al weer weg is en de sloten weer grotendeels ijsvrij zijn heb ik toch nog even deze op het web gevonden.
http://www.autojunk.nl/fotos/ferrari-f430-spider-is-geen-slee/33771/2
De afgelopen weken was het naadje, morgen gaat het weer sneeuwen, maar... vandaag is glorieus.
Dus, je raadt 't al: ik heb de 328 een rondje laten rennen!
Jongens, jongens wat was 'ie koud geworden de laatste maand, duurde even voor 'ie weer lekker liep.
Maar toen.... :) :D :) :D :) Wat blijft 't toch een heerlijke auto...
Veel tijd had ik niet zojuist, maar een rustig opgebouwde 70 km in de stralende zon is echt de moeite waard.
Ik kan er weer een paar dagen tegenaan en de bolide ook.
De afgelopen weken was het naadje, morgen gaat het weer sneeuwen, maar... vandaag is glorieus.
Dus, je raadt 't al: ik heb de 328 een rondje laten rennen!
.......
Ik kan er weer een paar dagen tegenaan en de bolide ook.
Afgelopen weekeinde heb ik de motor alleen een kwartiertje laten draaien. Dat vond 'ie na een minuut of vijf pas leuk. Verder wacht ik nog even tot alle pekel verdwenen is. Wel heb ik vandaag definitief een hotel geboekt (met afgeschermde parkeerplaats) voor de F voor ons tripje naar Maranello begin mei.
Kees den Hertog
26-01-2010, 20:09
Een <Best Western> op het centrale marktplein in Maranello? Komen we zelf al jaren en bevalt prima, goed hotel en een privé garage, eten is prima, de wijn is bijna gratis en van goede kwaliteit.
Afgelopen weekeinde heb ik de motor alleen een kwartiertje laten draaien. Dat vond 'ie na een minuut of vijf pas leuk. Verder wacht ik nog even tot alle pekel verdwenen is. Wel heb ik vandaag definitief een hotel geboekt (met afgeschermde parkeerplaats) voor de F voor ons tripje naar Maranello begin mei.
Is dat goed dan, dat stationair/onbelast draaien? Ik heb wel eens begrepen dat dat niet echt helpt. Maar goed, een mooi geluid is het wel :D
Wat leuk trouwens dat je naar Maranello gaat. Fabrieksbezoek geregeld? En zit Tom op de bijrijdersstoel, of mag 'ie dit keer niet mee?
Is dat goed dan, dat stationair/onbelast draaien? Ik heb wel eens begrepen dat dat niet echt helpt.
Hier, een stukje van een of andere groene rakker:
"Stationair draaien is slecht voor alle typen auto’s, maar juist bij koude buitentemperaturen, waarschuwt het groene informatiecentrum. Doordat de olie niet snel genoeg opwarmt, is er meer slijtage aan de motor. Bij benzineauto’s komt de katalysator niet snel genoeg op temperatuur tijdens het warmdraaien in de kou. Het apparaat werkt dan niet of nauwelijks, met extra uitstoot van luchtverontreinigende stoffen tot gevolg.
Bij min twee graden is de uitstoot van stikstofoxiden van een koude benzinemotor die stationair draait ruim vier keer groter dan van een warme motor. De uitstoot van vluchtige organische stoffen (VOS) is zelfs acht keer groter. Naast deze twee stoffen komen er ook PAK’s, koolstofmonoxide, lachgas en ultrafijnstof vrij. Al deze stoffen zijn schadelijk voor de gezondheid."
(http://www.hier.nu/klimaatnieuws/1678/Ouderwets_krabben,_niet_stationair_draaien.html)
Van dat geneuzel over die katalysator hebben wij geen last. Maar de rest lijkt me wel van toepassing... Het viel me trouwens op dat er behoorlijk wat witte damp uit de uitlaat kwam de eerste 2-3 minuten dat 'ie aanstond (en stationair draaide). Toen ik reed hield dat overigens snel op.
Een <Best Western> op het centrale marktplein in Maranello? Komen we zelf al jaren en bevalt prima, goed hotel en een privé garage, eten is prima, de wijn is bijna gratis en van goede kwaliteit.
Ja, en de plaats in de private parking is verzekerd.
Wat leuk trouwens dat je naar Maranello gaat. Fabrieksbezoek geregeld? En zit Tom op de bijrijdersstoel, of mag 'ie dit keer niet mee?
Tom gaat zeker mee. Z'n moeder is blij dat ze dan ook even rust heeft. Na Maranello gaan we via de Bloemenrivièra en Monaco naar Frankrijk waar we nog een paar dagen bij opa en oma gaan logeren. Tom is er nu al vol van.
sharknose67
27-01-2010, 00:20
....
Bij min twee graden is de uitstoot van stikstofoxiden van een koude benzinemotor die stationair draait ruim vier keer groter dan van een warme motor. De uitstoot van vluchtige organische stoffen (VOS) is zelfs acht keer groter. Naast deze twee stoffen komen er ook PAK’s, koolstofmonoxide, lachgas en ultrafijnstof vrij.
Nu weten we wel gelijk waarom we met z'n allen met een big smile bij die startende en draaiende Ferrari's staan te kijken
Nu weten we wel gelijk waarom we met z'n allen met een big smile bij die startende en draaiende Ferrari's staan te kijken
Yep, it's a truly intoxicating pastime...
... met die winter!
Ik heb de 328 dus gisteren, na een week of 2 stilstand, weer een rondje laten toeren: fantastisch! 100 strakke kilometertjes, mooi weer, p()#p aan de pekel, gewoon gaan!
Mooi, ik ben weer voor even gelaafd...
.
... met die winter!
Ik heb de 328 dus gisteren, na een week of 2 stilstand, weer een rondje laten toeren: fantastisch! 100 strakke kilometertjes, mooi weer, p()#p aan de pekel, gewoon gaan!
Mooi, ik ben weer voor even gelaafd...
.
Plus dat je kunt nagenieten bij het poetsen van de F ;) Het heeft een dubbel voordeel dat winter rijden ;)
Plus dat je kunt nagenieten bij het poetsen van de F ;) Het heeft een dubbel voordeel dat winter rijden ;)
Poetsen? ;) Daar is 't te koud voor...
Zonder dollen, je hebt een punt. Het is een dubbel plezier om tóch even buiten te zijn geweest. Verheugd te constateren dat 'ie betrekkelijk makkelijk start en op gang komt. Te voelen hoe na een kilometer of 2-3 de versnelling soepeler begint te 'klikken'. Te merken dat 'ie na een kilometertje of 20-30 lekker warm begint te lopen. Te observeren hoe 'ie echt gretig wordt wanneer 'ie dan eindelijk 4,000+ toeren mag gaan draaien. Te ervaren hoe subliem 'ie op de weg ligt en hanteert bij net wat vlottere vaart. En 'm dan weer rustig aan terug te brengen, droog te wrijven en op stal te zetten.
Racing-Baker
24-02-2010, 12:25
Euch, als je teveel gas geeft bij het uitkomen van de bocht gaat ie toch oversturen en niet ondersturen??!!!
Tuurlijk lekker door knallen door de sneeuw................geintje, deze foto is gemaakt nadat ik m door de pekelvrije sneeuw had geduwd, wel even de boel lekker warm laten lopen.
van mij mag het nu echt wel voorjaar worden.
grtz j
Wij ook een blokkie om met mn zoon op t gemak
@ Dolfijn & Richard:
Jullie zijn brute gasten! :cool: Ff lekker driften in de sneeuw... :D
Mooi ook, die scherpe kleuren tegen die witte sneeuw.
Valt reuze mee hoor, niet noppes nada gedrift. Stond in de sneeuw en alleen al in 1 schakelen was voldoende dat de auto bij stationair al opzij ging. Rijden was schier onmogelijk op deze gladde ondergrond. Maar de sfeerplaatjes.........ozo leuk
pkiewiet
19-12-2010, 14:36
Geen plaatje van mn F in de sneeuw voor mij.
Ze blijft lekker in haar slaapkamertje staan.
heerlijk toegedekt zullen we maar zeggen.
Pascal
Pascal
En terecht, maar af en toe een foto van een mooie rode Ferrari in de sneeuw, het heeft wel wat hoor.. :)
En terecht, maar af en toe een foto van een mooie rode Ferrari in de sneeuw, het heeft wel wat hoor.. :)
Zoiets ?
wesleyruytrmn
19-12-2010, 18:49
Pascal
weltrusten ;)
Ben benieuwd of deze besneeuwde GTO het nog op een ritje gewaagd heeft.
Die heeft een aardig wit pak over zich heen gehad!
Ben benieuwd of deze besneeuwde GTO het nog op een ritje gewaagd heeft.
Die heeft een aardig wit pak over zich heen gehad!
Ik vind het echt zonde :(
Zal wel noodzaak zijn maar zo'n auto zet je weg in een garage of iig overdekt.
pkiewiet
21-12-2010, 22:51
besneeuwde GTO Die heeft een aardig wit pak over zich heen gehad!
Ik stel voor: zware taakstraffen voor de eigenaar en een van ons die de GTO sneeuwvrij maakt.
Deal ?????
Ik stel voor: zware taakstraffen voor de eigenaar en een van ons die de GTO sneeuwvrij maakt.
Deal ?????
*pakt alle schoonmaakspullen*
PICK ME PICK ME!! :p
Erikderaaf
21-12-2010, 23:40
Mooi plaatje.
Zijn jullie bang dat dat ding gaat roesten door de sneeuw dan ;)
mavanhaasteren
21-12-2010, 23:44
Mooi plaatje.
Zijn jullie bang dat dat ding gaat roesten door de sneeuw dan ;)
word lastig, heb nog niet van roestend carbon gehoord :p
Erikderaaf
22-12-2010, 00:50
Al is het overgrote deel wel aluminium...
Kan best wat hebben zo'n nieuwe... dat het zonde is, is wat anders...
Al moet de eigenaar NIET met een bezem of handveger de sneeuw van de auto af gaan halen (en ja, zie dat hier met enige regelmaat gebeuren...)
berrie355
22-12-2010, 13:13
Werd afgelopen week nog pittig ingehaald door een 599 op de A12.
Op de linkerbaan door de (gladde) sneeuw.
Afgelopen donderdag, nog net voor de hevige sneeuwval van vrijdag is de 355 terug gekomen van onderhoud en heeft de monteur de 348 weer meegenomen. Mooi op tijd.
dcpixels
22-12-2010, 13:36
Werd afgelopen week nog pittig ingehaald door een 599 op de A12.
Op de linkerbaan door de (gladde) sneeuw.
Afgelopen donderdag, nog net voor de hevige sneeuwval van vrijdag is de 355 terug gekomen van onderhoud en heeft de monteur de 348 weer meegenomen. Mooi op tijd.
Dat heb je goed geregeld, Berrie. De F's lekker laten halen en brengen. Juist met dit weer.
In ieder geval staan ze over enkele weken weer 'klaar voor 2011'.
Al is het overgrote deel wel aluminium...
Kan best wat hebben zo'n nieuwe... dat het zonde is, is wat anders...
Al moet de eigenaar NIET met een bezem of handveger de sneeuw van de auto af gaan halen (en ja, zie dat hier met enige regelmaat gebeuren...)
Met onze DD doen we dat gewoon, kan me niet indenken waarom dat bij onze goedkope auto niet zou kunnen. Ja de lak, maar ach dat ding wordt toch elke vier jaar ingeruild voor een nieuwe :)
Zou het bij de F nooit doen, maar dat wordt gemakkelijker omdat die nooit met sneeuw buiten zou staan ;)
Erikderaaf
22-12-2010, 20:39
Zou het bij de F nooit doen, maar dat wordt gemakkelijker omdat die nooit met sneeuw buiten zou staan ;)
Dikke +1!
Ik zag van de week nog een 612 rijden. En ik kom zo goed als elke ochtend een Masserati tegen. Hoe slecht de wegen ook zijn hij blijft er mee rijden.
Als ik 1 van de auto's zal bezitten had ik dat NOOIT gedaan.
joopjoldersma
23-12-2010, 12:30
Ik moet er met een klassieker niet aan denken om met slecht weer te rijden, zeker niet als en zout op de weg ligt. Dus 's winter staat de F lekker warm gestald te wachter op mooi weer.
patrick1
23-12-2010, 18:19
Ken ook iemand met een ferrari die rijdt het hele jaar door.
Hij is gemaakt om te rijden en zal door het slechte weer niet smelten zegt hij.
Deze wagen word zeer goed onderhouden en staat altijd te blinken.
Het is natuurlijk geen klassieker maar dat is iets anders.
En toch is het en blijft het zonde :(
Een F moet je koesteren, dat verdient de wagen :)
En in de lente/zomer lekker uitlaten :D
TOTO70_0
24-12-2010, 00:12
Soms kan het niet anders.
Tonnie ik had al een post van je verwacht "a man's got to do what a man's got to do" :p
Wel een plaatje om te zien
Soms kan het niet anders.
Hoezo? Heb je dan zo vaak pech met de vrachtwagen? Overigens lijkt het op beide foto's met de sneeuw wel mee te vallen.
pkiewiet
24-12-2010, 19:13
Die eerste foto lijkt vanuit Dover Engeland gemaakt te zijn.
Toch ???
Pascal
TOTO70_0
24-12-2010, 23:17
Die eerste foto lijkt vanuit Dover Engeland gemaakt te zijn.
Toch ???
Pascal
klopt, ook een foto van de auto bij de Jaguar fabriek in Coventry.
TOTO70_0
24-12-2010, 23:18
Hoezo? Heb je dan zo vaak pech met de vrachtwagen? Overigens lijkt het op beide foto's met de sneeuw wel mee te vallen.
Sneeuw was in beide gevallen wel weg, alleen de pekel was er nog in overvloed. :)
Sneeuw was in beide gevallen wel weg, alleen de pekel was er nog in overvloed. :)
Sneeuw is ook nog niet zo erg, het is de pekel.
Kan me voorstellen dat je van alleen maar sneeuw en een leuk aantal PK's op de achterwielen niet echt vrolijk wordt;)
Kan me voorstellen dat je van alleen maar sneeuw en een leuk aantal PK's op de achterwielen niet echt vrolijk wordt;)
Als je genoeg ruimte hebt dan kan het best leuk zijn ;)
Maar dat kan bij een "gewone" auto al leuk zijn.
Als je genoeg ruimte hebt dan kan het best leuk zijn ;)
Maar dat kan bij een "gewone" auto al leuk zijn.
Bij ons thuis is het een grote ijsbaan voor de deur. Zelfs in onze "gewone" FF-auto de SX4 word ik daar al niet erg vrolijk van. Respect voor Tonnie dat hij het wel aandurft met een koets die toch iets duurder is en, vermoed ik, RWD is.
Geen probleem met de sneeuw meer, ik heb de hele buurt schoon geschoven :D:D;)
.
.
.
.
HELD!!!
Tonnie, heb je deze Ferrari in Engeland gekocht of was het gewoon een leuke vakantie met de Ferrari? Dat laatste zal het zo-ie-zo wel geweest zijn.. :)
dcpixels
25-12-2010, 15:25
Briljant! :D:D:D
.
.
.
.
Mwhahahahaha, dat ziet er beter uit dan de conventionele sneeuwschuiver.
berrie355
26-12-2010, 13:08
Mwhahahahaha, dat ziet er beter uit dan de conventionele sneeuwschuiver.
en gaat een stuk sneller.
en gaat een stuk sneller.
Maakt tevens het straatbeeld aangenamer :D
mavanhaasteren
30-12-2010, 10:35
in ieder geval kan je wel een setje winterbanden voor je 458 Italia kopen :D:D
Hah, op 20 inch velgen of krijg je daar de kleinere 19 inch bij?
Hah, op 20 inch velgen of krijg je daar de kleinere 19 inch bij?
Nee, de wielsensoren drijven de prijs zo op.
Ervaring Edwin? ;)
Nog niet. Effe wachten tot we de Jackpot hebben gewonnen. Heb mij Munsterhuis al aangekondigd dat ik dan komende woensdag weer langskom. :D :D
Nog niet. Effe wachten tot we de Jackpot hebben gewonnen. Heb mij Munsterhuis al aangekondigd dat ik dan komende woensdag weer langskom. :D :D
Vreemd, ik wil ook een afspraak maken nadat ik de jackpot heb gewonnen.
Hoe kan jij die dan gewonnen hebben :D
430driver
30-12-2010, 19:59
Vreemd, ik wil ook een afspraak maken nadat ik de jackpot heb gewonnen.
Hoe kan jij die dan gewonnen hebben :D
da's toch niet zo raar: de hoofdprijs is 27,5 mln En de jackpot is 27,5 mln....deze vallen echt niet op een lot, dus er is genoeg voor jullie twee, ware het niet dat hij dit jaar in het Zuiden gaat vallen hahahahaha (hoop ik :D:D)
da's toch niet zo raar: de hoofdprijs is 27,5 mln En de jackpot is 27,5 mln....deze vallen echt niet op een lot, dus er is genoeg voor jullie twee, ware het niet dat hij dit jaar in het Zuiden gaat vallen hahahahaha (hoop ik :D:D)
[i]maar goed, we hopen allemaal hem te winnen[\i]
Gaat ook in het zuiden vallen, Noord-Brabant om precies te zijn ;)
And to narrow it down, Drunen to be exact :D
Erg dapper,
Nog een oude foto uit jullie fotoalbum Rob?? :)
Inderdaad dapper!
berrie355
05-02-2011, 16:03
Het waait een beetje, maar vandaag zijn we een rondje wezen rijden met de 355 en het design van de Ferrari is zodoende dat deze voldoende door de wind heen gaat als een warm mes door de boter.
M.a.w., je merkt er niet veel van.
Dus mensen die twijfelen, niet doen, gewoon gaan.
Het waait een beetje, maar vandaag zijn we een rondje wezen rijden met de 355 en het design van de Ferrari is zodoende dat deze voldoende door de wind heen gaat als een warm mes door de boter.
M.a.w., je merkt er niet veel van.
Dus mensen die twijfelen, niet doen, gewoon gaan.
Ik ben ook niet zo bang voor de wind. Wel van het houtwerk dat hier over de weg schuift.
pkiewiet
05-02-2011, 17:44
Nou, ik heb even gereden, maar hier in het uitgestrekte noorden kreeg de wind aardig vat op mn 308-je.
Reed ongeveer 120/130 km/u, maar fijn rijden was het niet.
en het regende lichtjes.
Ze staat nu maar weer op stal.
Tja, aerodynamica uit de jaren-70 is niet echt perfect. Houdt het spannend bij lage snelheden moet je maar denken. Des te beter voor je rijbewijs.
ONno
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.