PDA

View Full Version : Mooie ritten in NL...?

IPF
13-09-2009, 23:19
Na zo'n 2500 km in het wilde weg te hebben rondgescheurd, niet gehinderd door enig navigatiesysteem of plan, begin ik me te realiseren dat de gebaande paden (o.a. rond Den Haag) natuurlijk niet voldoende zijn om maximaal lol te hebben van een open Ferrari.

Een eerdere mailwisseling vandaag waarin een correspondent verslag deed van barre fietstochten door weer en wind om mooie toerweggetjes te scouten in N-H, deed mij me afvragen of er ergens meer inzicht in dit soort routes in Nederland te vinden is.

Ik heb zelf nog niet voldoende nauwkeurig gezocht - mea culpa -, maar zijn er hier toevallig (zondags)rijders die:

(a) fantastische tips hebben voor leuke routes/weggetjes, niet alleen in bijv. Drente of Limburg, maar ook dichter bij (mijn Randstedelijk) huis (noot: uiteraard zonder daarmee te willen putten uit het ongetwijfeld strikt geheime F-Chat-Toerboek ;))

(b) en/of suggesties hebben voor niet geheime, al dan niet commercieel verkrijgbare, routeboeken of sites voor sportief rijden in NL
(NB 'fun & games' in Duitsland is in een ander thread uitgebreid aan de orde geweest)

Ben heel benieuwd naar de automobiele kruip-door-sluip-doors van dit land...
.

Kees den Hertog
13-09-2009, 23:25
Kies een doel een 100 / 150 km. van Den Haag en zet de TomTom op : <Vermijd snelwegen>. Moet je zien wat voor een mooie routes je kunt rijden!

IPF
13-09-2009, 23:32
Kies een doel een 100 / 150 km. van Den Haag en zet de TomTom op : <Vermijd snelwegen>. Moet je zien wat voor een mooie routes je kunt rijden!

Da's pragmatisch! Mijn low tech versie is: vertrek van huis zónder Tomtom en zónder kaart en mijd als de pest alles wat eruit ziet als een snelwegoprit.

Enige probleem: je komt hier in de contreiën bij tijd en wijle terecht in eoa Vinex-kern, al dan niet in aanbouw. Wel veel bekijks als je op zo'n woonerf aan het keren bent met je draaicirkel van 12 meter, je V8-geroffel en het zo mogelijk nog luidere geschraap van onnoemelijk veel van die rotdrempels... ;)
.

IPF
13-09-2009, 23:33
Overigens heb ik onlangs ervaren dat rond Utrecht, bij Oudewater e.d. best aardige stukken liggen om doorheen te cruisen. Nog maar één keer geweest, maar ga ik nader onderzoeken.
.

Kees den Hertog
13-09-2009, 23:36
De Betuwe, Zeeland, Hoekse Waard zijn ook mooi, rondje IJsselmeer via binnenwegen, (op de Afsluitdijk na), ook de moeite waard.

IPF
13-09-2009, 23:47
De Betuwe, Zeeland, Hoekse Waard zijn ook mooi, rondje IJsselmeer via binnenwegen, (op de Afsluitdijk na), ook de moeite waard.

Now we're talking! :D

Ik zit net op Google Maps te kijken naar wat je noemt en dat ziet er goed uit, Kees! Hopen dat we een mooie nazomer krijgen, dan kan ik m'n actieradius eens gericht verbreden.
.

246Dino
14-09-2009, 20:18
Hallo Irvin

Wat dacht je trouwens van motor routes, zijn vaak hele mooie (rond)ritten door mensen ter plaatse uitgezet en zijn meestal hele mooie wegen om te rijden .
Ook motorrijders houden niet van drempels.
En wat een mooie route is voor de motor is volgens mij ook prima geschikt voor een Ferrari.
Deze routes zijn vaak wel op het internet te vinden.
Succes.

Groetjes Gerard

ferrari1973
14-09-2009, 21:03
Heren vergeten jullie mooi friesland niet??:)

grtjs wiebe

.

mtange
14-09-2009, 21:03
Irvin, op deze website staan aardig wat routes die je kan rijden door heel Nederland, maar eventueel ook het buitenland.
Kan je eventueel ook op de tomtom zetten.
http://gpstracks.nl/

IPF
14-09-2009, 22:20
Hallo Irvin

Wat dacht je trouwens van motor routes, zijn vaak hele mooie (rond)ritten door mensen ter plaatse uitgezet en zijn meestal hele mooie wegen om te rijden .
Ook motorrijders houden niet van drempels.
En wat een mooie route is voor de motor is volgens mij ook prima geschikt voor een Ferrari.
Deze routes zijn vaak wel op het internet te vinden.
Succes.

Groetjes Gerard

Goed idee! Dank voor de tip, mijn indruk van het Gilde der Motorrijders is dat die nogal serieus met hun hobby bezig zijn, dus geen gek idee om te veronderstellen dat zij goeie routes kennen.

Maar waarom houden motorrijders niet van drempels eigenlijk? Domme vraag misschien, maar ik heb nog nooit motor gereden. Zijn motoren te laag om die drempels goed te nemen? Zijn drempels slecht voor je evenwicht? ...?
.

IPF
14-09-2009, 22:21
Heren vergeten jullie mooi friesland niet??:)

grtjs wiebe

.

Zou het niet durven ;) (hoewel niet bij de Randstad om de hoek natuurlijk)
.

nofear02
14-09-2009, 22:24
.....Maar waarom houden motorrijders niet van drempels eigenlijk? Domme vraag misschien, maar ik heb nog nooit motor gereden. Zijn motoren te laag om die drempels goed te nemen? Zijn drempels slecht voor je evenwicht? ...?
.wat dacht je van je rug? :D. en de klap op je polsen. dat word je zat hoor op den duur. "toe-doenk (op), toe-doenk (af)"

IPF
14-09-2009, 22:25
Irvin, op deze website staan aardig wat routes die je kan rijden door heel Nederland, maar eventueel ook het buitenland.
Kan je eventueel ook op de tomtom zetten.
http://gpstracks.nl/

Supertip!!! Dank je wel.

Ik heb net 'm even gecheckt a/d hand van wat ik ken en bijv. het "Rondje Den Haag" ziet er goed uit :)

.

IPF
14-09-2009, 22:26
wat dacht je van je rug? :D. en de klap op je polsen. dat word je zat hoor op den duur. "toe-doenk (op), toe-doenk (af)"

Maar het lijkt me wel makkelijk bij het maken van wheelies en daar gaat het toch om bij motorrijden?!? ;) :D

sharknose67
14-09-2009, 22:27
Maar waarom houden motorrijders niet van drempels eigenlijk? Domme vraag misschien, maar ik heb nog nooit motor gereden. Zijn motoren te laag om die drempels goed te nemen? Zijn drempels slecht voor je evenwicht? ...?

Nou heb ik ook nooit motor gereden maar buiten het feit dat die drempels verschrikkelijk de gang eruit halen, lijkt het me idd dat je er meer kans op ongelukken hebt, zeker bij regen.

.

nofear02
14-09-2009, 22:33
Na zo'n 2500 km in het wilde weg te hebben rondgescheurd,

...
(a) fantastische tips hebben voor leuke routes/weggetjes, niet alleen in bijv. Drente of Limburg, maar ook dichter bij (mijn Randstedelijk) huis (noot: uiteraard zonder daarmee te willen putten uit het ongetwijfeld strikt geheime F-Chat-Toerboek ;))

(b) en/of suggesties hebben voor niet geheime, al dan niet commercieel verkrijgbare, routeboeken of sites voor sportief rijden in NL
(NB 'fun & games' in Duitsland is in een ander thread uitgebreid aan de orde geweest)

Ben heel benieuwd naar de automobiele kruip-door-sluip-doors van dit land...
.
Irv; koop de "ANWB-Topografische atlas van Nederland", schaal 1 op 50.000. Sla hem open en je weet niet wat je ziet. zó gedetailleerd. Alles staat er op. en in duidelijke mooie fleurige kleuren. blader het door en je krijgt tig ideeén van waar je nog nooit geweest bent, maar nu wel eens wil weten doe dat er in t echt uitziet. de wegen zijn fantastisch goed en mooi aangegeven, net als bossen, heide, hydrografie, bodemgebruik, gebouwen en objecten, spoorwegen, sportparken, en... (en vermijdt dat ook als de pest): alle bebouwde kom! Zelfs als je niet houdt van kaartlezen, dan word je wel fan van zoiets. Op een regenachtige avond pak je die atlas en blader je en blader je en blader je..... (wegdromend)

Overigens; wat is er mis met een oprit met bijv een 180 graden bocht? Of een 270 graden afrit met verloop naar boven of naar benden of zelfs lichte verkanting? Jij als drift-king... die ''neem'' je dan toch ook eens af en toe?? :)

mavanhaasteren
14-09-2009, 22:48
wat je ook nog kan doen is een kaart aan de muur op hangen en gaan darten :D:D

wat soms ook leuk kan zijn is met de tom kiezen voor fietsroute, ja ik weet het je bent met de F maar de routes gaan zelden over fietspaden

IPF
14-09-2009, 22:56
wat je ook nog kan doen is een kaart aan de muur op hangen en gaan darten :D:D

wat soms ook leuk kan zijn is met de tom kiezen voor fietsroute, ja ik weet het je bent met de F maar de routes gaan zelden over fietspaden

Hahaha! :) Darten... :D

Beetje zoals beleggen in de pre-crisis tijd: een aap kon de was doen, in ieder geval beter dan de gemiddelde bankier...

Die fietspaden zijn ook wel grappig, totdat je zo'n mager, maar snoeihard rood/wit paaltje tegenkomt natuurlijk ... :(
.

mavanhaasteren
14-09-2009, 23:03
Hahaha! :) Darten... :D

Beetje zoals beleggen in de pre-crisis tijd: een aap kon de was doen, in ieder geval beter dan de gemiddelde bankier...

Die fietspaden zijn ook wel grappig, totdat je zo'n mager, maar snoeihard rood/wit paaltje tegenkomt natuurlijk ... :(
.

die ben ik nog niet tegen gekomen wel 80 Km wegen zonder fietspad ;)

IPF
14-09-2009, 23:08
Irv; koop de "ANWB-Topografische atlas van Nederland", schaal 1 op 50.000. Sla hem open en je weet niet wat je ziet. zó gedetailleerd. Alles staat er op. en in duidelijke mooie fleurige kleuren. blader het door en je krijgt tig ideeén van waar je nog nooit geweest bent, maar nu wel eens wil weten doe dat er in t echt uitziet. de wegen zijn fantastisch goed en mooi aangegeven, net als bossen, heide, hydrografie, bodemgebruik, gebouwen en objecten, spoorwegen, sportparken, en... (en vermijdt dat ook als de pest): alle bebouwde kom! Zelfs als je niet houdt van kaartlezen, dan word je wel fan van zoiets. Op een regenachtige avond pak je die atlas en blader je en blader je en blader je..... (wegdromend)

Overigens; wat is er mis met een oprit met bijv een 180 graden bocht? Of een 270 graden afrit met verloop naar boven of naar benden of zelfs lichte verkanting? Jij als drift-king... die ''neem'' je dan toch ook eens af en toe?? :)

Hé, weer een goeie! Ben lid van die club (net als 4,1 mln Medelanders ;)) dus waarom niet eens erlangs getuft op de Wassenaarseweg. Morgen ff doen denk ik.

Wat betreft die 180°/270°-bochtjes: uiteraard. Daar is niets, ik herhaal niets mis mee. In dit soort bochten is het goed toeven, hoewel (of juist omdat?!) je er af en toe aan herinnerd kunt worden dat een middenmotor in combinatie met relatief smalle banden spannend kan zijn

Graag dus dit soort bochtenwerk, mits:
(a) de bocht in kwestie zich niet in zo'n oenige Vinex bevindt: een 'chicane' met 15 km/uur is natuurlijk niks;
(b) er geen sukkel vóór je zit die vindt dat ook op een snelwegoprit 15 km/uur snel genoeg is (en daar zijn er nogal wat van);
(c) die bocht snelweg óp, maar niet te lang daarna weer snelweg áf leidt: tussenliggende stuk is in NL niet heel spannend
.

nofear02
14-09-2009, 23:13
Hé, weer een goeie! Ben lid van die club (net als 4,1 mln Medelanders ;)) dus waarom niet eens erlangs getuft op de Wassenaarseweg. Morgen ff doen denk ik.

Wat betreft die 180°/270°-bochtjes: uiteraard. Daar is niets, ik herhaal niets mis mee. In dit soort bochten is het goed toeven, hoewel (of juist omdat?!) je er af en toe aan herinnerd kunt worden dat een middenmotor in combinatie met relatief smalle banden spannend kan zijn

Graag dus dit soort bochtenwerk, mits:
(a) de bocht in kwestie zich niet in zo'n oenige Vinex bevindt: een 'chicane' met 15 km/uur is natuurlijk niks;
(b) er geen sukkel vóór je zit die vindt dat ook op een snelwegoprit 15 km/uur snel genoeg is (en daar zijn er nogal wat van);
(c) die bocht snelweg óp, maar niet te lang daarna weer snelweg áf leidt: tussenliggende stuk is in NL niet heel spannend
.:D. helemaal mee eens. jammer dat sommige mensen dergelijke bochten extreem gevaarlijk vinden en zelfs als oprit naar de snelweg met hooguit ca 40-50 km p/u nemen. zo ook op de invoegstrook. als het dan helemaal veilig is (lees: er komt niemand aan) DAN gaan we pas eens gas geven en voegen we met een VEILIGE 80 km p/u in. :(( heel die mooie oprit dus van je ritje met de F naar de kl#te...:(.

tip: klaverblad nemen?? continu op/af/op af :D. plaspoelpolder nar A4/15 bij jou is ook berucht; motorrijders die daar samen komen (en op gezette tijden zich om de vangrail krullen ..:((().

IPF
14-09-2009, 23:21
tip: klaverblad nemen?? continu op/af/op af :D. plaspoelpolder nar A4/15 bij jou is ook berucht; motorrijders die daar samen komen (en op gezette tijden zich om de vangrail krullen ..:((().

O ja, daar... Mag zelf ook graag de bochtensequentie A12/A4/A13 met zo hoog mogelijke snelheid nemen, prachtig. Maar: wéér die motorrijders hè, gevaarlijk volkje ;) Jij maakt toch deel uit van die sub-cultuur?

.

nofear02
14-09-2009, 23:29
..... Maar: wéér die motorrijders hè, gevaarlijk volkje ;) Jij maakt toch deel uit van die sub-cultuur? .Yep. bijna ere-lid van de HA. :D (watch your tongue :p )

alhoewel het woordje ''cultuur'' hier wellicht niet echt goed van toepassing is :D ;)

IPF
14-09-2009, 23:34
Yep. bijna ere-lid van de HA. :D (watch your tongue :p )

alhoewel het woordje ''cultuur'' hier wellicht niet echt goed van toepassing is :D ;)

Sjit, ik voel een 'bad standing' in de lucht en daar is inderdaad weinig cultureels aan... ;)
.

sharknose67
15-09-2009, 00:18
O ja, daar... Mag zelf ook graag de bochtensequentie A12/A4/A13 met zo hoog mogelijke snelheid nemen, prachtig. Maar: wéér die motorrijders hè, gevaarlijk volkje ;) Jij maakt toch deel uit van die sub-cultuur?

En wat dacht je van die bocht aan het eind van de A4 bij Delft?? Zowel eraf als weer erop richting Rijswijk is een leuk bochtje.

IPF
15-09-2009, 00:20
En wat dacht je van die bocht aan het eind van de A4 bij Delft?? Zowel eraf als weer erop richting Rijswijk is een leuk bochtje.

Mooooooi.... :)

sharknose67
15-09-2009, 00:22
Mooooooi.... :)

En de lange arm der wet laat zich hier nog niet veel zien. Maar ja dat is straks over natuurlijk als 'ie eindelijk is doorgetrokken tot Schiedam

nofear02
15-09-2009, 00:49
En wat dacht je van die bocht aan het eind van de A4 bij Delft?? Zowel eraf als weer erop richting Rijswijk is een leuk bochtje.zeker weten! 180 graden en iets omhoog.

ook mooi, vanuit r'dam zuid/ahoy, uit de stad-rotterdam dus, naar utrecht/gorkum/breda/dordrecht. 270 graden. naar beneden, onder/tussen pijlers door :).

nog mooier: A15 naar europoort, helemaal naar t eind van de maasvlakte. :). oppassen voor motorfietsen. n paar bruggen over, li/re bochtjes, en lange rechte stukken in between....

Alfer
15-09-2009, 19:38
Ik ben weer eens wat laat, maar ik vind heeeeel veel mooi in NL. Zuid Limburg is echter door het reliëf en de vele kleine weggetjes met Bourgondische etablissementen in overvloed echt de winnaar (op de voet gevolgd door Noord Holland uiteraard).

mtange
15-09-2009, 20:32
nog mooier: A15 naar europoort, helemaal naar t eind van de maasvlakte. :). oppassen voor motorfietsen. n paar bruggen over, li/re bochtjes, en lange rechte stukken in between....
En op zondagmiddag rijdt daar niemand, zeker dat laatste stuk vanaf Oostvoorne tot Maasvlakte 2! Moet ik nog duidelijker zijn?! :)

Maar het ging om mooi rijden, niet snel.. Zeeland is ook niet verkeerd, maar nogal een eindje rijden.
Maar is het niet zo dat iedere weg waar je over rijdt ineens mooi wordt als je in een Ferrari zit??

Kees den Hertog
15-09-2009, 20:35
Yes, mooie ritten hoeven niet snel te zijn, en in een F. is elke rit mooi, zolang er maar geen drempels zijn........

430driver
15-09-2009, 20:36
dat valt tegenwoordig niet meer mee hier.

Kees den Hertog
15-09-2009, 20:42
Van de zomer 4400 km. gereden op vakantie, België, Frankrijk, Italië, waar vind je de drempels? Alleen in Nederland, met een hellingshoek waar je bijna een 4x4 voor nodig hebt om er schraapvrij overheen te komen, zelfs op fiets zijn ze bij tijd en wijle irritant hoog! Elke 2 jaar naar het schadebedrijf om de onderkant te laten repareren met polyester en weer zwart te laten spuiten, treurig!

430driver
15-09-2009, 20:45
Precies! Bij mij in de wijk is het werkelijk een ramp: Mijn zoontje zit op het KDV 800m hier vandaan. Hoeveel drempels denk je dat je tegenkomt? 13! da's ongeveer om de 61m....dat heeft toch niks met veiligheid te maken? da's pure pesterij!

Kees den Hertog
15-09-2009, 20:53
Van de genoemde 4400 km heb ik 3 km. nodig om op de A2 te komen, en weer terug bij huis, kom ik bij elkaar 8 drempels tegen waar je niet zonder geluid overheen komt, hoe je het ook doet, schuin, recht, altijd met stationair toerental, maar veiligheid hè, je gaat nooit te snel............

nofear02
15-09-2009, 21:20
En op zondagmiddag rijdt daar niemand, zeker dat laatste stuk vanaf Oostvoorne tot Maasvlakte 2! Moet ik nog duidelijker zijn?! :) ....
ah, je kent het nu dus ook??? :D. je geeft je ogen goed de kost daar Michael :D. Goed zo. Nee, mij hoef je het niet uit te leggen, ik kom er al 20 jaar :D. Met de motor dan. Dat laatste stuk richting de zee is net een startbaan :). Met de bocht mee en van het ene viaduct naar de andere ook erg leuk. Ik vind dat erg 'mooi' rijden daar hoor. lekker ruim uitzicht en zo. De haven, de bedrijvigheid. Mooi schepen rechts van je. :). d'r is zat te zien.

IPF
15-09-2009, 22:48
Precies! Bij mij in de wijk is het werkelijk een ramp: Mijn zoontje zit op het KDV 800m hier vandaan. Hoeveel drempels denk je dat je tegenkomt? 13! da's ongeveer om de 61m....dat heeft toch niks met veiligheid te maken? da's pure pesterij!

Van de genoemde 4400 km heb ik 3 km. nodig om op de A2 te komen, en weer terug bij huis, kom ik bij elkaar 8 drempels tegen waar je niet zonder geluid overheen komt, hoe je het ook doet, schuin, recht, altijd met stationair toerental, maar veiligheid hè, je gaat nooit te snel............

Hoe herkenbaar. Iedere rit die ik maak begint met: garage uit, 100m rijden en dan verplicht naar rechts, in veel gevallen dus óm, want... na 100m naar links zit zo'n kl%#@-drempel als Kees beschrijft, niet te nemen zonder de helft van je auto achter te laten.

Gelukkig zitten naar rechts, welke routevariant je verder ook neemt, welke kant op ook (dit écht zonder overdrijven) binnen de volgende 500m minimaal 6 tot 8 "gewone" drempels die - toegegeven - met een snelheid rond de 15 km/uur dan bij de gratie Gods en onze Regelgevers wél te nemen zijn.

.

IPF
15-09-2009, 22:51
Ik ben weer eens wat laat, maar ik vind heeeeel veel mooi in NL. Zuid Limburg is echter door het reliëf en de vele kleine weggetjes met Bourgondische etablissementen in overvloed echt de winnaar (op de voet gevolgd door Noord Holland uiteraard).

Limburg, daar zeg je zo wat. Daar zijn natuurlijk ook heuvels en zo. En anders dan drempels zijn heuvels wel enorm mooi, zeker met smalle weggetjes er om- en overheen...
.

Kees den Hertog
15-09-2009, 23:00
Limburg, en even daarvoorbij, de Ardennen, (specialiteit van Menno......), geweldig toeren, (gemiddelde snelheid waarschijnlijk niet hoger dan een 60 km/h), maar wat een fun, dat is wat autorijden zo fantastisch maakt, zeker in een F. Zal ongetwijfeld ook voor een motor gelden, maar daar heb ik zelf minder mee, no hard feelings............

berrie355
16-09-2009, 23:30
Buiten het toeristenseizoen is het ook geweldig "sportief toeren" op Texel.
Vrijwel het hele eiland is leuk.

IPF
16-09-2009, 23:49
Buiten het toeristenseizoen is het ook geweldig "sportief toeren" op Texel.
Vrijwel het hele eiland is leuk.

Texel?!? Je bedoelt dat je je Ferrari op een boot rijdt? Wow, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Gaaf... :)

nofear02
17-09-2009, 00:11
Texel?!? Je bedoelt dat je je Ferrari op een boot rijdt? Wow, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Gaaf... :)

wat is daar gek aan? http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=10651&postcount=103

:)

IPF
17-09-2009, 00:31
wat is daar gek aan? http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=10651&postcount=103

:)

Simpelweg nooit aan gedacht. Wie is deze koning die zijn Daytona op dat pontje durft te zetten?

nofear02
17-09-2009, 00:38
Simpelweg nooit aan gedacht. Wie is deze koning die zijn Daytona op dat pontje durft te zetten?degene die die post plaatste. toto_070.

ik heb het ook al eens gedaan erg leuk. maar je moet wel een pont hebben met een niet al te schuin op of aflopende op/afrit. vorig jaar ging de FCN naar ierland. gingen er 45 wagens in de ferrie bij IJmuiden. ook erg leuk.

IPF
17-09-2009, 00:52
degene die die post plaatste. toto_070.

ik heb het ook al eens gedaan erg leuk. maar je moet wel een pont hebben met een niet al te schuin op of aflopende op/afrit. vorig jaar ging de FCN naar ierland. gingen er 45 wagens in de ferrie bij IJmuiden. ook erg leuk.

Dat was precies mijn zorg, die op/afrit. Vide de discussie over verkeersdrempels van 1 of 2 dagen geleden... :(

nofear02
17-09-2009, 01:08
Dat was precies mijn zorg, die op/afrit. Vide de discussie over verkeersdrempels van 1 of 2 dagen geleden... :(

ja k weet het :D:
.

IPF
17-09-2009, 01:20
ja k weet het :D:
.

Mooi...:) (die foto's dan hè!? ;))

nofear02
17-09-2009, 02:03
Mooi...:) (die foto's dan hè!? ;))

-ja mooie foto's ja. :)
-mooie locatie
-mooi model ook :D. wat is het toch een prachtwagen die 328. verveelt nooit. die lijnen. zó bijzonder. een van de mooiste auto's ooit gebouwd.
-en ja, mooie auto (deze) ook ja :p.

nofear02
17-09-2009, 02:04
ps hij stond echt GOED op de handrem :)

sharknose67
17-09-2009, 03:34
Ik hoorde van een collega dat 'ie een mooie motorrit had gemaakt rondom Hoorn. Wellicht dat Vincent Vivado hier iets van weet?? En dan bedoel ik natuurlijk waar rondom Hoorn je lekker kunt tuffen en niet of 'ie mee heeft gedaan aan die motorrit ;):D

berrie355
17-09-2009, 23:42

En de boot naar texel is een prima veerpont, natuurlijk altijd voorzichtig bij de verhoging.
Je moet dan geloof ik ook naar het benedendek omdat bij het bovendek inderdaad een té hoge oprit ligt.
De F355 (toch al laag) red het daar niet. Onder dus prima.
En dan de boot af naar die mooie, strakke landwegen op Texel. Ook geweldige bochtjes.
Het is er rustig. Leuke eet- en drinktentjes tussendoor/ of terrasjes, wat wil je nog meer.

TOTO70_0
19-09-2009, 22:50
Niet alleen met de Daytona.

IPF
19-09-2009, 22:53
Niet alleen met de Daytona.

Heerser!

Ik zie hier de contouren van een nieuwe hobby: Ferrari's op boten/treinen/vliegtuigen/... zetten. Ferrari: it's a global love affair! ;)

PS Mooie verzameling trouwens, allemaal classics.
.

TOTO70_0
19-09-2009, 23:23
Vliegtuig kan ook, alleen geen F.

nofear02
19-09-2009, 23:28
Heerser!

Ik zie hier de contouren van een nieuwe hobby: Ferrari's op .....treinen........nou, als we dan toch bezig zijn, treinen kan ook ja; dat weet Cor wel ;) (maar eigenlijk telt dat niet in deze draad want dit is in duitsland: düsseldorf dacht ik):
.

IPF
19-09-2009, 23:35
nou, als we dan toch bezig zijn, treinen kan ook ja; dat weet Cor wel ;) (maar eigenlijk telt dat niet in deze draad want dit is in duitsland: düsseldorf dacht ik):
.

Populair gezegd: "Boeiûh...": tuurlijk telt 'ie, the world's my oyster en dit zijn prachtfotos (met een NL-F)!
.

IPF
19-09-2009, 23:37
Vliegtuig kan ook, alleen geen F.

Ik zie het. Maar voor dit soort schoonheden maak ik gráág een uitzondering. Dit is een Lamborghini Miura, toch?
.

TOTO70_0
20-09-2009, 00:14
Klopt een SV met splitsump.

IPF
20-09-2009, 00:24
Klopt een SV met splitsump.

Wow, zijn er maar 100 of zo van gemaakt...
.

RedmondialTCab
20-09-2009, 12:08
nou, als we dan toch bezig zijn, treinen kan ook ja; dat weet Cor wel ;) (maar eigenlijk telt dat niet in deze draad want dit is in duitsland: düsseldorf dacht ik):
.

Gaat idd uitstekend. Voor het derde jaar achtereenvolgens gedaan....Je komt realtief uitgerust aan in het beloofde land.
Kun je meteen de bergen gaan aanvallen...:):)

Kees den Hertog
21-09-2009, 23:50
Gisteren hebben we Noord-Holland aangevallen, prachtige rit tussen Purmerend en Hoorn en alles wat er tussen ligt, gereden met 4 328's. Prachtig weer, kleine weggetjes, af en toe een drempeltje, veel fietsers, maar: genieten van de auto's, het rijden en het gezelschap daar gaat het toch om?

IPF
22-09-2009, 00:02
Gisteren hebben we Noord-Holland aangevallen, prachtige rit tussen Purmerend en Hoorn en alles wat er tussen ligt, gereden met 4 328's. Prachtig weer, kleine weggetjes, af en toe een drempeltje, veel fietsers, maar: genieten van de auto's, het rijden en het gezelschap daar gaat het toch om?

+1 ;)

In het kader van de verkenning van NL een geweldige ervaring. Noord-Holland is een absolute aanrader!

De preciese route ben ik kwijt, zo complex was 'ie, maar denk Purmerend, Kwadijk, Edam, Oosthuizen, Hoorn, Enkhuizen. Zie voor je prachtige oude boerderijen bijkans Hans en Grietjeachtig, bochtige dijkjes, weilanden, bomen, stro op de weg(!). Voor een doorgewinterd stadsmens en snelwegrijder een verademing.

En onderweg natuurlijk voldoende dorpen en schitterende oude stadjes met uitstekende lokale specialiteiten (vis in Enkhuizen: dóen!). Daartussenin dusdanig bochtenwerk en oneffenheden dat de eet- en drinklust vanzelf op gezond peil blijven, gegeven de fysieke en mentale inspanning je niet bekrachtigde 328 er met een sportief vaartje doorheen te jassen.

Tot slot het gezelschap: louter kerels met het felrode hart op de juiste plek en 4 prachtige '80s scheurijzers. Wat een fenomenaal pandemonium als die tegelijkertijd vól doortrekken naar 6-7000 toeren op de provinciale weg!
.

IPF
17-11-2009, 01:30
maar je moet wel een pont hebben met een niet al te schuin op of aflopende op/afrit.

Iemand enig idee of de pont bij Werkendam - van de Kop van 't Land in Dordrecht naar de Brabantse Oever bij Werkendam http://www.veerdienstbiesbosch.nl/index.php - begaanbaar is voor 328s?

En die bij Wijk bij Duurstede, het zgn. Wijkse Veer?
.
.

sharknose67
17-11-2009, 01:47
Iemand enig idee of de pont bij Werkendam - van de Kop van 't Land in Dordrecht naar de Brabantse Oever bij Werkendam http://www.veerdienstbiesbosch.nl/index.php - begaanbaar is voor 328s?

En die bij Wijk bij Duurstede, het zgn. Wijkse Veer?
.
.

Volgens mij is het Wijkse veer wel begaanbaar voor een 328. Staat ook een leuk restaurant bij.

JazzyO
17-11-2009, 11:10
Paar weken geleden nog via Lage Vuursche, Soest, Baarn, over de Utrechtse Heuvelrug via de Hoge Veluwe naar Brummen gereden. Echt een prachtige rit.

Onno

nofear02
17-11-2009, 12:54
.Heb er vorig jaar nog bij staan te kijken met mijn wagen, maar besloten het niet te doen. Vanaf de dortse kant is ie vrij steil.
wil je met je F op een pont, dan kan je die bij Schoonhoven overwegen, naar de alblasserwaard. of die bij Bergambacht (naar streefkerk). Dichter bij jou: die bij maassluis is ook al niet fijn; de maassluisse kant is erg steil, de kant bij Rozenburg iets minder. Maar aan 1 kant minder steil heb je niks..

IPF
17-11-2009, 17:48
Volgens mij is het Wijkse veer wel begaanbaar voor een 328. Staat ook een leuk restaurant bij.

Paar weken geleden nog via Lage Vuursche, Soest, Baarn, over de Utrechtse Heuvelrug via de Hoge Veluwe naar Brummen gereden. Echt een prachtige rit.

Heb er vorig jaar nog bij staan te kijken met mijn wagen, maar besloten het niet te doen. Vanaf de dortse kant is ie vrij steil.
wil je met je F op een pont, dan kan je die bij Schoonhoven overwegen, naar de alblasserwaard. of die bij Bergambacht (naar streefkerk). Dichter bij jou: die bij maassluis is ook al niet fijn; de maassluisse kant is erg steil, de kant bij Rozenburg iets minder. Maar aan 1 kant minder steil heb je niks..

Heren,

Goeie info, dank jullie wel!

Zoals jullie zien zit ik "sluipritjes" te plannen om deze gure periode te overleven: opties in verschillende richtingen en van verschillende duur die klaar liggen voor executie op die inmiddels zeldzame momenten dat (1) het een paar uur redelijk/mooi weer is; (2) ik in de buurt van m'n 328 ben; en (3) ik tijd heb om in de cockpit te kruipen.

Vita brevis, hibernum longum....
.

nofear02
17-11-2009, 18:08
Dit zou een mooi ritje zijn Irv :)

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=91829&postcount=180

JazzyO
17-11-2009, 18:21
Vita brevis, hibernum longum....

Et felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Onno

Steven
17-11-2009, 19:24
en als je er echt niet uitkomt:

Aut viam inveniam, aut faciam

pkiewiet
17-11-2009, 20:01
Wat woln je nou den toch met dat domme toaltje van joe.
Wat motn aandern wel nait van joe denk'n
Grunnegers, dai proatn ong'ver zo
Tjeu !!

Alfer
17-11-2009, 20:57
Hoort dat alles niet op het internationale deel van de site?

308ROB
17-11-2009, 21:48
Hoort dat alles niet op het internationale deel van de site?

:D:D:D

Rob,

308ROB
17-11-2009, 22:02
Heb er vorig jaar nog bij staan te kijken met mijn wagen, maar besloten het niet te doen. Vanaf de dortse kant is ie vrij steil.

er is sinds het voorjaar een andere boot gekomen misschien is die niet zo steil.
en het toeval wil dat ik er vandaag langs ben gekomen maar niet op de boot geweest.
als het weer het toelaat zal ik het morgen eens met de 308 proberen, ik heb trouwens deze week nog niet met de 308 gereden dus een goede reden om hem van stal te halen.:)
de fiets kan tenslotte gratis mee:D:D

Rob,

nofear02
17-11-2009, 22:07
er is sinds het voorjaar een andere boot gekomen misschien is die niet zo steil.
en het toeval wil dat ik er vandaag langs ben gekomen maar niet op de boot geweest.
als het weer het toelaat zal ik het morgen eens met de 308 proberen, ik heb trouwens deze week nog niet met de 308 gereden dus een goede reden om hem van stal te halen.:)
de fiets kan tenslotte gratis mee:D:D

Rob,
heeft de 308 vóór sowieso net iets meer ruimte over Rob? met een iets minder lange onderlip of zoiets?

.

308ROB
17-11-2009, 22:12
heeft de 308 vóór sowieso net iets meer ruimte over Rob? met een iets minder lange onderlip of zoiets?

ik heb geen idee, maar dat zien we morgen dan wel weer.

Rob,

nofear02
17-11-2009, 22:14
ik heb geen idee, maar dat zien we morgen dan wel weer.

Rob,

hee-ehhh; beetje meer respect voor dat ding ja :D. t is geen proefkonijn hoor hee :D :D

.

308ROB
17-11-2009, 22:19
hee-ehhh; beetje meer respect voor dat ding ja :D. t is geen proefkonijn hoor hee :D :D

OOOOh, ik dacht ik ga dat even proberen en de eventuele schade wordt door F-chat vergoed:D:D:D;) ai dat is dan jammer:) maar ik ga het dan toch voorzichtig proberen:cool:

Rob,

bertdeboer340
17-11-2009, 22:29
Voor iemand (of meerderen) die echt eens een mooie rit willen maken..... Salland en dan vooral de Sallandse heuvelrug... Mooie weggetjes, hoogte verschillen.... en vlak bij Duitsland..

Ben graag je/jullie gids

Groeten
Bert

IPF
17-11-2009, 23:27
Voor iemand (of meerderen) die echt eens een mooie rit willen maken..... Salland en dan vooral de Sallandse heuvelrug... Mooie weggetjes, hoogte verschillen.... en vlak bij Duitsland..

Hé, dat is toch bij Holten, Hellendoorn en zo? Nog wat verder oostelijk dan wat Onno hierboven beschrijft. Mooi gebied inderdaad, ben ik wel eens geweest (met een andere auto weliswaar). En Duitsland is verleidelijk dichtbij, ja!
.

IPF
28-12-2009, 20:30
Ziezo,

Vandaag het redelijke weer én een gaatje in de agenda benut om de 328 na dik 2 weken gedwongen inactiviteit de garage uit te rollen. Accu erop, dak eraf, starten, gaan.

Al met al 250+ km geklokt (NB niet per uur :D). Mooi rondje Markermeer gemaakt, dwars over die dijk die van Lelystad naar Enkhuizen loopt (N302). Prachtig gezicht die waterpartijen en heerlijk rustig op de weg, behalve in N-H (N506) waar ik achter een stoet geleid door een ... tractor (NB géén Lambo of Cayenne, helaas) terecht kwam. Wel wat frisjes met het dak eraf, zelfs met m'n rijhandschoenen aan, muts op én extra trui.

Helaas te weinig tijd om de prachtige Beemster recht te doen door over de landweggetjes te rijden. In plaats daarvan als een dolle over de A7-A8-A10-A4 en A44 weer op hûus oân. Soms is een dag gewoon te kort...
.

wesleyruytrmn
28-12-2009, 20:33
Je hebt je wel vermaakt Irvin! Het was vandaag ook weer goed rijden inderdaad, lekker waterig zonnetje erbij.

sharknose67
28-12-2009, 20:35
Ziezo,

Vandaag het redelijke weer én een gaatje in de agenda benut om de 328 na dik 2 weken gedwongen inactiviteit de garage uit te rollen. Accu erop, dak eraf, starten, gaan.

Al met al 250+ km geklokt (NB niet per uur :D). Mooi rondje Markermeer gemaakt, dwars over die dijk die van Lelystad naar Enkhuizen loopt (N302).

Helaas te weinig tijd om de prachtige Beemster recht te doen door over de landweggetjes te rijden.

Da's een mooi rondje Irvin. Niet bang voor nog op de weg aanwezige pekel?? Gezien de weersvoorspellingen wellicht je laatste rit voor langere tijd

IPF
28-12-2009, 20:46
Da's een mooi rondje Irvin. Niet bang voor nog op de weg aanwezige pekel?? Gezien de weersvoorspellingen wellicht je laatste rit voor langere tijd

Mwâh, de pekel viel eigenlijk best mee. Het heeft de laatste dagen zo hard geregend dat het meeste weggespoeld is. Alleen in DH hoorde ik wat ranzig geknisper van zout (daar zijn ze ook zo achterlijk laat begonnen met strooien, ongelooflijk).

Het weer ziet er inderdaad verre van geweldig uit. Ben bang dat er wel een week of 2 overheen zullen gaan voordat het weer enigszins begaanbaar is. Rond weekeind 9/10 januari lijkt 't iets op te knappen (althans, als je de voorspellingen mag geloven).
.

Alfer
29-12-2009, 09:47
Helaas te weinig tijd om de prachtige Beemster recht te doen door over de landweggetjes te rijden. In plaats daarvan als een dolle over de A7-A8-A10-A4 en A44 weer op hûus oân. Soms is een dag gewoon te kort...
.

Irvin, ik vind het dapper want ondanks de regen is er toch echt veel zout. Een 328 (en 348 en later) is overigens vanwege een verzinkte carosserie veel minder corrosie gevoelig dan een Monial 8/QV, 308, 246 en eerder. Leuk dat je nog wel eens aan NH denkt.

JazzyO
29-12-2009, 10:35
Irvin, ik vind het dapper want ondanks de regen is er toch echt veel zout.

Mijn 550 komt dus ook niet buiten. Het was mooi weer gisteren maar ik vond het te zonde. Nog een paar maandjes.

Onno

IPF
29-12-2009, 11:48
Irvin, ik vind het dapper want ondanks de regen is er toch echt veel zout. Een 328 (en 348 en later) is overigens vanwege een verzinkte carosserie veel minder corrosie gevoelig dan een Monial 8/QV, 308, 246 en eerder. Leuk dat je nog wel eens aan NH denkt.

Mijn 550 komt dus ook niet buiten. Het was mooi weer gisteren maar ik vond het te zonde. Nog een paar maandjes.

Tja, what's done is done...

Ik heb bij terugkomst de carrosserie zorgvuldig met het handje afgenomen. Daar zaten inderdaad her en der wat van die grauwwitte sluiers op, maar eerlijk gezegd verrassend weinig. Ook de wielkasten heb ik uitgeveegd.

Uiteraard is het lastig bij evt. binnenwerk en onderkant te komen. Verder valt er dus weinig aan te doen. Gegeven de verzinkte carrosserie denk ik dat ze het wel overleeft die ene keer. Zo'n bodemplaat is toch niet van glas?
.

Alfer
29-12-2009, 17:33
Irvin, jij doet het goed en hebt genoten terwijl wij achter de garania zaten (bij wijs van spreken dan). Het probleem is gewoon dat wij aan mooie ritten toe zijn. Dus even een week lekker schaatsen en dan weer pracht voorjaars weer graag.

IPF
29-12-2009, 19:15
Het probleem is gewoon dat wij aan mooie ritten toe zijn. Dus even een week lekker schaatsen en dan weer pracht voorjaars weer graag.

+1,000,000 and then some! Schaatsenrijden is prachtig, maar niets is zo mooi als een frisse voorjaarsrit in de cavallino rampante...

Alfer
29-12-2009, 20:44
+1,000,000 and then some! Schaatsenrijden is prachtig, maar niets is zo mooi als een frisse voorjaarsrit in de cavallino rampante...

Haast een kleine epos. Tsja, wat moet je daar nog op zeggen.

evdzwet
29-12-2009, 21:58
Ik heb gisteren staan poetsen. Eindelijk een dagje droog weer. Heb daarna de remmen droog gereden door een keer of tien het pad naar de garage op en neer te rijden. Had een enorme zin, maar durfde toch niet met al die rommel op de weg. Toen ik aan het hardlopen was, hoorde ik enorm veel grind / gruis door de wielkasten van de auto's gaan. Leek me toch niet heel gezond. Werd dus wel een beetje jaloers op Irvin die het wel aandurfde. Nou ja, wachten maar op beter tijden.

IPF
29-12-2009, 22:29
Had een enorme zin, maar durfde toch niet met al die rommel op de weg. Toen ik aan het hardlopen was, hoorde ik enorm veel grind / gruis door de wielkasten van de auto's gaan. Leek me toch niet heel gezond. Werd dus wel een beetje jaloers op Irvin die het wel aandurfde. Nou ja, wachten maar op beter tijden.

Daar zeg je zo wat Edwin. Dat was idd wel iets waar ik vantevoren niet zo over had nagedacht, maar wel m'n hart bij vasthield op de weg: al die rondspattende kiezels en brokjes asfalt. De wegen zijn her en der goed gekraakt door de vorst en sneeuw.

Heb dus angstvallig afstand bewaard, ook omdat van de opspetterende meuk je ruiten heel makkelijk goor worden (om niet te spreken over barsten) en de ruitenwissers op de 328 natuurlijk niet om over naar huis te schrijven zijn. Gelukkig was het niet druk én reed ik goeddeels door een rustig gebied, maar toch...

Tijdens het schoonvegen heb ik nog even op steenslag gecheckt en gelukkig niets noemenswaardigs (extra's) gevonden. Beetje zwijnen is dat wel. Doe ik maar niet nog 's.
.