View Full Version : Zwart targadak behandelen..
nofear02
30-07-2009, 22:40
Zeg, wordt ie van jullie ook niet dof? Hij wordt nogal 'vaal' na verloop van tijd. Niet echt diep zwart meer.
k Heb eens ergens een keer een flacon zwarte troep gekocht: van Simoniz, het heet ''bumper black'', en dat heb ik er maar eens opgepoetst, en wooow... da's tenminste weer zwart zeg! :)
Staat op: "restores original colour to black bumpers and exterior trim''.
had het 2 jaar geleden ook al gedaan, maar na verloop van tijd gaat het er weer vanaf, vooral als het dak erop zit en je de wagen met shampoo schoonmaakt.
Hier zie je het verschil. Dit is nog vóór het uitpoetsen. t Spul moet eerst ff drogen. Dan kan je het daarna met een zachte doek uitwrijven. € 13,95. Ik denk dat je 10 jaar met die fles doet. :)
.
sharknose67
30-07-2009, 23:59
Is dit net zoiets als cockpitspray?? Is zeker op siliconenbasis, dat "spoelt" er idd na verloop van tijd weer af.
Das inderdaad een flinke vooruitgang!
Op de 328 en 308 van Steven heb ik gelijkwaardig spul gebruikt van Meguiars (Trim Detailer) voor de zwarte spiegels, dit bleef echter niet lang zitten. Knapte tijdelijk wel mooi op, maar niet voor langere tijd.
Tijdens de Automotive Day even aan Carclean gevraagd wat hun aanraden, die hadden het over Poorboys World Trim Restorer. Zelf helaas nog geen ervaring mee.
Is het materiaal van het dak en de spiegels eigenlijk hetzelfde?
Zwarte roosters achterop zien er vaak ook een beetje vaal uit, maar daar kan je volgens mij geen Trim Detailer voor gebruiken.
nofear02
31-07-2009, 14:15
Is dit net zoiets als cockpitspray?? Is zeker op siliconenbasis, dat "spoelt" er idd na verloop van tijd weer af.
k weet het niet ed. t glimt wel ja, net zoals siliconen dan doen. maar cockpitspray is natuurlijk blanc, en dit is echt wel pikzwart. k denk niet dat je t kan vergelijken
nofear02
31-07-2009, 14:21
...
Zwarte roosters achterop zien er vaak ook een beetje vaal uit, maar daar kan je volgens mij geen Trim Detailer voor gebruiken.Nee is niet hetzelfde. Spiegels zijn echt plastic, het dak is van aluminium volgens mij, met een coating erop. tik je op het dak dat hoor t echt verschil meteen. op t dak is het 'tink-tink-tink' :). maar wat die coating dan voor spul is; geen idee.
Bij mij zijn de spiegels gelakt.
nou heb ik dat spul geloof ik ook wel eens op een bumper geprobeerd en spiegels van een golf, maar daar spoelt het met regen te snel weer af. met de F rij ik bijna nooit in de regen, dus dat scheelt. maar op een of andere manier heb ik toch het idee dat het op dat dak beter blijft zitten, op dat materiaal. en als je dit maar 1x per jaar hoeft te doen, t is een klusje van nog geen 10 minuten. nou, dat is het resultaat zeker waard. :). wat een verschil zeg. k ga die aerofoil er ook mee doen.
die zwarte rooster, ja dat is echt gewoon gespoten staal/aluminium. daar gaat het volgens mij niet op. is ook altijd een beetje vaal ja. maar dat heb ik ook nog nooit echt pikzwart gezien. jij?
Op de 328 en 308 van Steven heb ik gelijkwaardig spul gebruikt van Meguiars (Trim Detailer) voor de zwarte spiegels, dit bleef echter niet lang zitten. Knapte tijdelijk wel mooi op, maar niet voor langere tijd.
Tijdens de Automotive Day even aan Carclean gevraagd wat hun aanraden, die hadden het over Poorboys World Trim Restorer. Zelf helaas nog geen ervaring mee.
Zwarte roosters achterop zien er vaak ook een beetje vaal uit, maar daar kan je volgens mij geen Trim Detailer voor gebruiken.
ja dat weeet ik nog, is al weer lang geleden........
nofear02
31-07-2009, 14:52
Nou, da's lekker opgeknapt :). Aerofoil nog niet gedaan. verschil is wel te zien tussen t dak en de aerofoil.
.
Nee is niet hetzelfde. Spiegels zijn echt plastic, het dak is van aluminium volgens mij, met een coating erop. tik je op het dak dat hoor t echt verschil meteen. op t dak is het 'tink-tink-tink' :). maar wat die coating dan voor spul is; geen idee.
Bij mij zijn de spiegels gelakt.
nou heb ik dat spul geloof ik ook wel eens op een bumper geprobeerd en spiegels van een golf, maar daar spoelt het met regen te snel weer af. met de F rij ik bijna nooit in de regen, dus dat scheelt. maar op een of andere manier heb ik toch het idee dat het op dat dak beter blijft zitten, op dat materiaal. en als je dit maar 1x per jaar hoeft te doen, t is een klusje van nog geen 10 minuten. nou, dat is het resultaat zeker waard. :). wat een verschil zeg. k ga die aerofoil er ook mee doen.
die zwarte rooster, ja dat is echt gewoon gespoten staal/aluminium. daar gaat het volgens mij niet op. is ook altijd een beetje vaal ja. maar dat heb ik ook nog nooit echt pikzwart gezien. jij?
dak is volkunststof (glasvezelverstekte)
roosters in de achterklep zijn officieel van zwart ganodiseerd aluminium. (zijn echter wel eens naderhand zwartgeschilderd)
dat dak is erg mooi geworden trowens, echt mooi zwart!
sharknose67
31-07-2009, 18:59
Nou, da's lekker opgeknapt :). Aerofoil nog niet gedaan. verschil is wel te zien tussen t dak en de aerofoil.
Zo Robert, jij kunt je ook weer dicht vertonen op de Nederlandse (en andere) wegen.
Zo Robert, jij kunt je ook weer dicht vertonen op de Nederlandse (en andere) wegen.
Hmm.. Nu je het zegt.. Waarom zoveel moeite doen Robert??
Dat dak zit er bij jou toch nooit op... ;)
Maar, het is wel opgeknapt in ieder geval!
nofear02
31-07-2009, 19:41
Hmm.. Nu je het zegt.. Waarom zoveel moeite doen Robert??
Dat dak zit er bij jou toch nooit op... ;)
Maar, het is wel opgeknapt in ieder geval!dak is er ook al weer af hoor. was alleen maar voor de foto :D.
Niet helemaal waar trouwens; maandagmiddag gaat ie naar guus. beurt, apk, ff een paar dingetjes laten doen, en vooral... gelijk kijken naar die waterlekkage! k kan nou niet rijden, dus ja, dan maar 'n beetje poetsen :D.
Robert, ook je spoiler hiermee doen. Ik heb mijn targa dak met een zelfde zwarte troep gedaan (black chrome van Turtle) werkt super. Ook doe ik hiermee de zwarte (polyester en staal) rand onder de portieren die rond de auto loopt, wederom....super.
Als rubber of plastic zelfs met dit spul niet mooi wordt dan kun je afgewerkte olie gebruiken, da's al zo oud als de Strada naar Roma en ben je lekker aan het recyclen dus zou je via de politiek weer voor een subsidie kunnen gaan (misschien niet melden dat je het voor een F gebruikt).
nofear02
31-07-2009, 22:42
Robert, ook je spoiler hiermee doen. Ik heb mijn targa dak met een zelfde zwarte troep gedaan (black chrome van Turtle) werkt super. Ook doe ik hiermee de zwarte (polyester en staal) rand onder de portieren die rond de auto loopt, wederom....super..Ja ik ga de spoiler er ook zeker nog mee doen Menno. had ik 2 jaar geleden ook gedaan. maar je ziet, dáar is niet veel meer van over. Moet echt opnieuw.
die onderste rand ook; daar heb ik nog niet aan gedacht. bij mij is die zijkant dof. ik weet niet of dat dan zo mooi wordt?/ of ik dat dan mooi vind, als het ineens glimt. zal een stukje uitproberen. onderlip en achter zou iig ook wel goed moeten kunnen ja. goeie tip!
die onderste rand ook; daar heb ik nog niet aan gedacht. bij mij is die zijkant dof. ik weet niet of dat dan zo mooi wordt?/ of ik dat dan mooi vind, als het ineens glimt. zal een stukje uitproberen. onderlip en achter zou iig ook wel goed moeten kunnen ja. goeie tip!
Idd gewoon proberen en ik denk dikke tevredenheid!
Ik gebruik al jaren Black Chrome van Turtle op de bumpers, het dak en de raamstijlen.
Ook zo'n zwart goedje.
Werkt prima maar is na het wassen wel snel weer weg dus vrijwel elke poetsbeurt weer opnieuw gebruiken.
Ik gebruik al jaren Black Chrome van Turtle op de bumpers, het dak en de raamstijlen.
Ook zo'n zwart goedje.
Werkt prima maar is na het wassen wel snel weer weg dus vrijwel elke poetsbeurt weer opnieuw gebruiken.
en handen wassen!
nofear02
01-08-2009, 20:48
en handen wassen!
Nou dat valt erg mee hoor met dit spul. Gewoon een oude opengenknipte badstof tennissok nemen, de voet ervan, en zachtjes insmeren/verdelen. laten drogen en zachtjes opwrijven.
of smeren jullie het rechtstreeks met je vingers in? :D . viespeuken! :D
Kristof8
10-08-2009, 12:27
'k heb mijn bumpers ook met datzelfde produkt van Simoniz ingespoten, maar na 100 meter door een landweg was het back to dust ipv back to black. het stof die erinplakt is wel gemakkelijk te verwijderen met een vod, maar niet met stromend water
Gents,
Kunnen die zwarte spiegels nu wel of niet met dit soort spul worden behandeld? Welk spul vinden jullie daarvoor specifiek het beste? Met name mijn rechterspiegel wordt een beetje vaal, zou best weer wat zwarter mogen. Het targadak houdt zich nog best.
.
Is dit misschien iets? Klinkt in de beschrijving op de Carclean-site wel goed...
Kees den Hertog
08-11-2009, 22:49
Na vele middelen getest te hebben, zweer ik sinds een aantal jaren bij Black Chrome van Turtle, zelfs de Twingo bumpers blijven maandenlang mooi, en die staan altijd buiten. Dak, spiegels, raamlijsten en de zwarte onderrand knappen er enorm van op. Dak wel goed uitpoetsen, anders blijft het afgeven!
Na vele middelen getest te hebben, zweer ik sinds een aantal jaren bij Black Chrome van Turtle, zelfs de Twingo bumpers blijven maandenlang mooi, en die staan altijd buiten. Dak, spiegels, raamlijsten en de zwarte onderrand knappen er enorm van op. Dak wel goed uitpoetsen, anders blijft het afgeven!
Allright, die gaat op het lijssie! thx Kees
nofear02
08-11-2009, 23:03
Allright, die gaat op het lijssie! thx Kees
+1 ! dat spul van mij is toch al weer een groot deel eraf.
wesleyruytrmn
08-11-2009, 23:14
:D:D eindelijk iets technisch waar ik over mee kan praten. Heb zelf ook ervaring met black chrome van Turtle. Werkt fantastisch op de Twingo bumpers inderdaad Kees. ;) Van licht vaal grijs naar mooi "glimmend" zwart. Wel een paar keer doen, en bijhouden, maar dan wel goed resultaat. Pas wel op met water er direct erna. Als de Black Chrome nog niet opgedroogd is en er wat bijkomt, drogen de druppels wit op...Dus gebruiken ná het wassen en drogen.
:D:D eindelijk iets technisch waar ik over mee kan praten. Heb zelf ook ervaring met black chrome van Turtle. Werkt fantastisch op de Twingo bumpers inderdaad Kees. ;) Van licht vaal grijs naar mooi "glimmend" zwart. Wel een paar keer doen, en bijhouden, maar dan wel goed resultaat. Pas wel op met water er direct erna. Als de Black Chrome nog niet opgedroogd is en er wat bijkomt, drogen de druppels wit op...Dus gebruiken ná het wassen en drogen.
Kijk kijk kijk, hoe later de avond hoe groter de expertise! Thanx Wes!
.
Kees den Hertog
09-11-2009, 22:14
Doe ze eens per 4 a 6 weken, (Twingo bumpers die altijd buiten staan), of de F. eens per kwartaal, (die altijd binnen staat), en je hebt prachtig diep zwart kunststof!
nofear02
09-11-2009, 23:26
Doe ze eens per 4 a 6 weken, (Twingo bumpers die altijd buiten staan), of de F. eens per kwartaal, (die altijd binnen staat), en je hebt prachtig diep zwart kunststof!Hoe lang doe je dan met zo'n fles Kees? Kost dat?
Hoe lang doe je dan met zo'n fles Kees? Kost dat?
Geen idee hoe lang je er mee doet, maar € 7.25 voor iets van 450 ml bij Carclean. Geen rib uit je lijf dus.
nofear02
09-11-2009, 23:45
Geen idee hoe lang je er mee doet, maar € 7.25 voor iets van 450 ml bij Carclean. Geen rib uit je lijf dus.hmmmm. moet ik even met mijn vrouw * overleggen.... :D. beter even een goed moment voor nemen. komt nu ff niet uit.... :o. Gisteren al bandenwas gekocht a 6,95...:D ;).
(*oh nee, heb ik niet!)
hmmmm. moet ik even met mijn vrouw * overleggen.... :D. beter even een goed moment voor nemen. komt nu ff niet uit.... :o. Gisteren al bandenwas gekocht a 6,95...:D ;).
(*oh nee, heb ik niet!)
'k Heb wel een tip voor je om 'r (fictief of niet!) over te halen : gewoon zeggen dat het Sophia Loren shampoo is, voor éxtra diepzwart haar. Werkt alleen bij een beperkt aantal Hollandsche vrouwen (niet bij de mijne bijvoorbeeld, verkeerde kleur)
nofear02
10-11-2009, 00:01
..... (niet bij de mijne bijvoorbeeld, verkeerde kleur)ja, l*l je er maar weer uit, ''toevallig niet van toepassing''.:)... ik zou je een heeele piet vinden als je dat in het douche-rekje zou durven te zetten. dat wordt een maand op de bank slapen :D.
ja, l*l je er maar weer uit, ''toevallig niet van toepassing''.:)... ik zou je een heeele piet vinden als je dat in het douche-rekje zou durven te zetten. dat wordt een maand op de bank slapen :D.
Als je het nou hebt over écht gevaarlijke grapjes.... Wat zei Hermans ook weer? Dat is geen slapen, dat is nooit meer slapen!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.