PDA

View Full Version : Gratis pechhulp voor Ferrari’s waarvan garantie verlopen is

mavanhaasteren
22-07-2009, 08:50
Een Ferrari kan natuurlijk ook gewoon stuk. Sterker nog, Ferrari’s staan niet bepaald bekend vanwege hun betrouwbaarheid op langere termijn. Relatief goedkoop een oudere Ferrari kopen, kan op den duur nog weleens prijziger uitpakken dan voorzien, maar dat geldt voor wel meer exoten. Eén voordeel, binnenkort is de pechhulp voor je Ferrari geheel gratis.

In Italië kunnen Ferrari eigenaren met directe ingang gratis gebruik maken van de Roadside Assistance service. Deze service zal binnenkort worden uitgebreid naar meer Europese landen, waarbij Groot Brittannië als eerstvolgende aan de beurt is.

De service is van toepassing op alle Ferrari’s vanaf 1947 waarvan de garantie verlopen is. 365 dagen per jaar, 24 uur per dag kan bij pech hulp worden ingeroepen via een speciaal telefoonnummer. De service vergoedt de kosten voor het wegslepen van de bolide naar een geautoriseerd Ferrari servicepunt, maar ook de kosten om thuis of bij een hotel te komen. De pechhulp is in ieder geval de eerste 12 maanden gratis.

Wacht dus nog heel even met het opzeggen van je ANWB of Route Mobiel abonnement

Bron : Autoblog.nl

nofear02
22-07-2009, 12:12
..... De service vergoedt de kosten voor het wegslepen van de bolide naar een geautoriseerd Ferrari servicepunt, maar ook de kosten om thuis of bij een hotel te komen. De pechhulp is in ieder geval de eerste 12 maanden gratis.

Bron : Autoblog.nlTsja, dit klinkt allemaal wel aardig, maar ten eerst hoeft die van mij niet weggesleept te worden naar kroy of munsterhuis, ik heb hem liever naar guus, en als ik hem bel met pech, dan komt ie me ophalen (of hij regelt een auto-ambulance), of de anwb doet het gewoon. zal t zelfde zijn bij alex van forza denk, met hun assistenzia. want als ie dan bij kroy of munsterhuis staat, ''moet'' je hem dan daar ook laten maken?? €€€? nog iets, stel ik heb pech op het midden van de lijn zwijndrecht - hilversum, en hij gaat naar kroy, dan is ie voor mij alleen nog maar nóg verder weg van huis.... :confused:
ik snap wel dat het leuk klinkt, maar in de praktijk heb ik er denk niet zoveel aan (?).

evdzwet
22-07-2009, 12:13
Ik heb het bericht ook gelezen, maar vraag me af waar het addertje zit. Welke geautoriseerde servicepunten zijn er bijvoorbeeld in Nederland?

nofear02
22-07-2009, 14:04
Ik heb het bericht ook gelezen, maar vraag me af waar het addertje zit. Welke geautoriseerde servicepunten zijn er bijvoorbeeld in Nederland?

volgens mij zijn dat er maar 2: munsterhuis en kroy. of is italauto dat ook (nog). of is alex van forza dat ook? 2 is wel heel weinig natuurlijk.

nofear02
22-07-2009, 15:16
Hoplakeee. Zó gaat dat. :(. Voldoe je niet of maak je fouten, moeve. Zelfs als het nog niet bewezen is dat jij de ''schuldige'' bent. Begin van dit seizoen ook al (hoe heette die, Baldiserri?) weg van de pitmuur, na 2 slechte races. Hmmm. De wereld is hard blijkbaar. Zeker in de sport, zeker bij Ferrari?:

http://www.nu.nl/sport/2046492/ferrari-ontslaat-chef-aerodynamica.html

Niet echt 'gezellig'.
Afijn, Enzo presteerde het gerust om iemand zonder pardon ineens te ontslaan, na 30 jaar trouwe dienst...? :( (wie was dat?)

nofear02
23-07-2009, 12:53
.....
De service is van toepassing op alle Ferrari’s vanaf 1947 waarvan de garantie verlopen is. 365 dagen per jaar, 24 uur per dag kan bij pech hulp worden ingeroepen via een speciaal telefoonnummer. De service vergoedt de kosten voor het wegslepen van de bolide naar een geautoriseerd Ferrari servicepunt, maar ook de kosten om thuis of bij een hotel te komen. De pechhulp is in ieder geval de eerste 12 maanden gratis.

Bron : Autoblog.nlIk heb toch nog eens over dit bericht zitten nadenken, en me afgevraagd hoe dit nou eigenlijk zit. Laatste regel van dat bericht is ''wacht dus... opzeggen.. .anwb". Maar hoezo zou ik het uberhaupt later wel opzeggen dan? Is er iets wat de ANWB nog net wel of net níet doet, en die ander wél? Wat is dan dus eventueel het voordeel van deze road-assistence organisatie, boven de Anwb.

Ik heb het al gezegd, ik zit bij Guus, wil ik naar Kroy of Munsterhuis gesleept worden? welnee, ik wil gewoon naar Guus. En de members hier die bij Forza Service in Oss (Alex) zitten (die heeeel veel Ferrari's in onderhoud heeft), die willen ongetwijfeld gewoon naar Alex.

Hoe zit het dan? Heb dat dan maar eens even nagevraagd bij Alex, omdat hij heel veel doet, en kreeg gelijk een keurige reactie terug, wat meteen als advies kan gelden aan alle F-rijders!:

Beste Robert,

Exact is het zo. Wanneer je lid bent van de ANWB en je valt uit, dan wordt de auto geladen en daar naartoe gebracht waar jij wilt. Je bent namelijk vrij om te beslissen waar je de auto repareert. Bij een kleine reparatie zal de ANWB wel aandringen op de dichtstbijzijnde Ferrari werkplaats i.v.m. de sleepkosten, maar wij hebben nog nooit gehoord dat ze alleen naar een officieel punt slepen. Ik adviseer al mijn klanten een ANWB lidmaatschap. Een lekke band is namelijk niet langs de weg te vervangen als je geen noodwiel hebt. En dan sta je daar. Wij rijden ook wel eens uit naar een pechgeval, maar dan weten we zeker dat het te maken is. Denk ook bij wachttijden als je ergens ongelukkig staat. Dan ben je blij dat je meteen weg bent….

Met vriendelijke groet,

Alex

(met toestemming en advies van alex om te plaatsen)

Zó zit het dus! Zeg gewoon tegen de ANWB; hij moet daar of daarheen. En is het buiten werkplaatstijd, tsja, jammer dan, dan staat ie buiten het hek. Maar dan is ie er al wel meteen. Anwb is volgens mij ook 24u per dag, 7 dagen per week. Kan wel zijn dat het buiten dagtijden (9-21u) iets langer duurt eer ze een autoambulance hebben. Maar die komt ook wel hoor, hoe dan ook. Bij een ongeluk moet immers ook altijd een wagen weggesleept worden.

Het hele voordeel van die organisatie zie ik dus niet....

Gewoon; anwb. Je kan als F-rijder volgens mij niet zonder! Alex, en volgens mij Guus ook, rijden wel uit als ze denken dat ze het ter plekke kunnen maken, of als ze moeten helpen.

En in t buitenland? Wij weten natuurlijk niet wat de dichtstbijzijnde F-garage dan is. Maar volgens mij kan je dan ook gewoon aan de ANWB vragen; wat is de dichtstbijzijnde F-garage, dan wil ik hem dáár naartoe hebben.

Overigens geldt ook dat, hoe bijzonder een F ook is, sommige dingen zijn gewoon ook wel ''gewone auto-dingen" hoor. Die een anwb-er ook zou kunnen oplossen. Noem eens wat; lekke band bijv? wat nog meer?

IPF
23-07-2009, 13:06
Eens.

De ANWB is de enige met voldoende schaal in Nederland om daadwerkelijk in een half uur ter plaatse te zijn, waar dan ook. In het buitenland hebben ze goede samenwerkingsverbanden met andere ARC-clubs en een alarmcentrale die best behulpzaam is, ook in het zoeken van garages e.d.

Daarnaast is het een voordeel dat het niet uitmaakt welke auto je rijdt, ANWB-lidmaatschap is op persoonlijke titel, al heb je de brommobiel van oma bij je.

En inderdaad: reguliere problemen kunnen die monteurs best (provisorisch) repareren. Vinden ze nog leuk ook, weer eens wat anders dan een 'gewone' auto! Zij zijn trouwens de enigen in Nederland die überhaupt mogen klussen langs de weg, de rest sleept meteen.