PDA

View Full Version : Formule 1, Nürburgring, 12 jul 2009

ruben-ferrari
20-07-2009, 12:59
Hallo allemaal,

Ik heb de Formule 1 race te Nürburgring bijgewoond. Een mooie race waarin Ferrari weer een podium haalde met Felipe Massa!

En dat geluid! onbeschijvelijk hoe mooi dat is.

Hier een paar foto's die een indruk geven over de sfeer enz.

mavanhaasteren
20-07-2009, 18:08
het is inderdaad heerlijk om ze daar voorbij te horen rijden. 2 weken geleden heb ik met vele andere aan de pitmuur staan luisteren naar alle moois van de modeno track day's

nofear02
20-07-2009, 18:36
....
Hier een paar foto's die een indruk geven over de sfeer enz.erg mooie foto's... :o :D

Dino2400
20-07-2009, 20:30
Hoi Ruben,

idd mooie foto's... :( We houden ze nog wel tegoed... ;) :D

Ben je ook nog even bij de Nordschleife geweest? Ook daar waren een paar Ferrari's te zien. Misschien heb je ze zelfs zien rijden. Ze reden nml tussen tribunes door daar waar de Nordschleife parallel loopt aan het GP-circuit...

.

nofear02
20-07-2009, 21:08
waarom ligt daar een hamer? is het een hoogje dat ie anders naar beneden rolt??

wesleyruytrmn
20-07-2009, 21:16
Ja nu ben ik ook nieuwsgierig naar de foto's! Maarten dit is de Evo die toen ook op de nurburgring tegenkwamen op de ferrari days. De monteur vertelde dat de turbo's verkleind zijn, want met de orginele erop, zit er zóveel vermogen in, dat hij niet meer handelbaar was. Maar ja die hamer?? weet het ook niet

Misschien zijn er meer mensen hier op de site naar de F1 in Duitsland geweest?

Dino2400
20-07-2009, 21:24
... Maarten dit is de Evo die toen ook op de nurburgring tegenkwamen op de ferrari days. De monteur vertelde dat de turbo's verkleind zijn, want met de orginele erop, zit er zóveel vermogen in, dat hij niet meer handelbaar was. Maar ja die hamer?? weet het ook niet...

Hey Wesley...vertel eens wat nieuws... ;) :D

Hamer ligt er idd omdat het iets afliep. Denk dat een monteur hem er snel onder heeft gelegd om te voorkomen dat ie alleen op de Nordschleife terecht kwam... ;)

In de versnelling zetten kan ook maar misschien wilden ze dat niet doen omdat we na een ronde of 10 wat problemen hadden met de bak. Hij wilde wat moeizamer naar z'n 3... Even op de laadklep van de trailer omhoog , schakelstang afstellen en hij kon er weer tegen!

gr,

Maarten

mavanhaasteren
20-07-2009, 21:25
ik denk dat het inderdaad is tegen het wegrijden van de wagen. maar met deze mag je niet zomaar de Nordschleife op want dat mag alleen als je een kenteken op de wagen hebt ;), dit omdat het officieel gewoon openbare weg is, een tolweg dat wel

Dino2400
20-07-2009, 21:27
Tenzij je het circuit afhuurt... ;)

wesleyruytrmn
20-07-2009, 21:33
Hey Wesley...vertel eens wat nieuws... ;) :D

Je kan het maar niet weten ;):D Dat jij het al wist, dat nam ik aan, haha!

Roike
20-07-2009, 23:30
Ja
Misschien zijn er meer mensen hier op de site naar de F1 in Duitsland geweest?

Ben er ook geweest; een zogenaamde last minute....... klein nadeel. Alle hotels in de wijde omgeving vol. Gelukkig is het vanuit hier eerste 170 KM snelweg en dan nog 25 KM door de Eiffel en dus goed te doen om drie dagen op en neer te gaan.

Donderdagmiddag eerst de pitwalk.... Wat een drukte :(. Langzaam aan voortschuifelen en uiteindelijk een mooie plekje weten te scoren; dicht bij de Box van technische keuring waar een aantal F1 auto's naar toe werden geduwd. Lang blijven staan, het wordt vanzelf rustiger en daarna hele tijd bij Ferrari voorgestaan. Daarna in alle rust de hele F1 Pit af kunnen lopen (erg leuk; pitstop oefeningen Toyota - wat een kabaal die wheelguns :):)).

Roike
20-07-2009, 23:33
..

Auto Felipe en pitmuur Ferrari.

Daarnaast veel nieuwbouw. Zelfs een achtbaan welke accelereert met een tempo dat sneller is dan de start van een F1.

En nog de Red Bull. Toch weer een briljant product van Newey.

Roike
20-07-2009, 23:41
Foto 1: Schumi leeft nog steeds heel erg!!
Foto 2: Vettel heeft ook een grote schare aanhangers.

Roike
20-07-2009, 23:47
Foto 1: Vettel na finish
Foto 2: Eerste overwinning Mark Webber. Wat een geluk met deze foto. Precies tussen de vlaggen door en dan ook nog recht in de lens kijken.
Foto 3: Kimi voordat hij uitviel
Foto 4: Kimi bij rijderspresentatie, niet echt gemotiveerd. Meeste overige coureurs zaten op de achterklep. Trouwens, wel mooie California :)

Roike
20-07-2009, 23:50
Hierbij laatste deel van Foto's F1 uit een selectie van meer dan 750 foto's over drie dagen (incl. GP2 (wat een spektakel :)), porsche super cup)

Foto 1 t. 3: Historische Silberpfeile, ondanks dat het geen F is toch erg mooi om te zien, maar nog beter om te horen. Klein detail, nr 10 wordt bestuurd door Niki Lauda. De overige hebben allemaal raceoverall / helm, maar Niki: Spijkerbroek en petje achterstevoren. Geweldig om die man zo nog bezig te zien. Liever zo in plaats van wat hij af en toe verteld.....

Verschil tussen Foto 4 Toro Rosso en Foto 5 Red Bull is toch wel te zien dat STR nog steeds wacht op de nieuwe diffuser. Ze rijden nog steeds met de oude achtervleugel welke helemaal recht doorloopt naar onderen, terwijl bij Vettel (Foto 5) duidelijk is te zien dat deze vanaf de zijkant sterk glooiende lijnen heeft. (de oude vleugel van de STR is trouwens wel erg mooi --> zie Foto 1 post # 11).

Al met al een af en toe zeer koud maar geslaag weekend. Goede podiumfinish van Massa.

nofear02
21-07-2009, 00:25
JEETJE, wat gaaf Roy!! caramba! helemaal het echte werk. mooi man. nou dat zijn 3 leuke dagen geweest. Mooi hé, die beeldschermen aan de muur en dan laptops er precies onder. Die lichtbak boven de wagens vind ik ook altijd zo supermooi staan. Leuke foto's. Nicky Lauda is gek man! Zeer bedankt voor het uploaden. Geweldige plaatjes!

nofear02
21-07-2009, 00:27
... Zelfs een achtbaan welke accelereert met een tempo dat sneller is dan de start van een F1. .Leuk dat je dit noemt. Had het vorige week al uitgeknipt om te uploaden hier, komt mooi uit nu :) :
.

sharknose67
21-07-2009, 00:58
Leuk dat je dit noemt. Had het vorige week al uitgeknipt om te uploaden hier, komt mooi uit nu :) :
.

Wooh da's nog eens een start!!!! :eek:

nofear02
21-07-2009, 01:57
Wooh da's nog eens een start!!!! :eek:

dat kost je bijna je nek joh :). krijg je HANS op of zo? :D

ruben-ferrari
21-07-2009, 13:33
Sorry jongens ik ben de foto's helemaal vergeten!

Hier een aantal foto's.

Onder andere zie je de achtbaan die zondag door Michael Schumacher werd geopend.

En zoals te zien zijn er nog veel fans van Michael.

Echt een super weekend gehad.

ruben-ferrari
21-07-2009, 13:40
Hoi Ruben,

idd mooie foto's... :( We houden ze nog wel tegoed... ;) :D

Ben je ook nog even bij de Nordschleife geweest? Ook daar waren een paar Ferrari's te zien. Misschien heb je ze zelfs zien rijden. Ze reden nml tussen tribunes door daar waar de Nordschleife parallel loopt aan het GP-circuit...

.

Nee helaas niet. ik zag op de website van Ferrari dat Marc Gene daar nog heeft gereden tijdens het weekend met een gele Ferrari 430 Scuderia.

De rijdersparade heb ik vanuit een stand van een duits race team gekeken. je kon vanuit die stand de start zien. was vlakbij de Ferrari store. Wel jammer want ik had daar graag nog wat foto's van willen maken. Prachtig om te zien die 16M scuderia's.

Ik ben ook nog even in de Aston Martin stand geweest waar de One-77 stond geparkeerd mooie auto hoor!.

Verder heb ik genoten van de race vooral toen Felipe Massa voor mijn ogen een paar inhaalde.

Roike
21-07-2009, 13:59
. ik zag op de website van Ferrari dat Marc Gene daar nog heeft gereden tijdens het weekend met een gele Ferrari 430 Scuderia.
*
Ik ben ook nog even in de Aston Martin stand geweest waar de One-77 stond geparkeerd mooie auto hoor!.
**

* Donderdag en zaterdag wel nog zien rijden, maar niet op de schleife, maar op gewoon tempo op de verbindingsweg tussen schleife en GP Circuit.

** Een brute auto. Een geweldenaar. Helaas zijn de foto's volgens mij daarvan mislukt. Zal vanavond nog eens kijken.

ruben-ferrari
23-07-2009, 14:29
Heeft er iemand toevallig nog meer foto's van de rijdersparade?

Ik stond namelijk niet op een goede positie om foto's te maken. (ik begaf mij op dat moment in de Ferrari Store) ik heb er nog een klein stukje van kunnen zien vanuit een andere stand.

Bij voorbaat dank!

Roike
23-07-2009, 16:18
Heeft er iemand toevallig nog meer foto's van de rijdersparade?

Ik stond namelijk niet op een goede positie om foto's te maken. (ik begaf mij op dat moment in de Ferrari Store) ik heb er nog een klein stukje van kunnen zien vanuit een andere stand.

Bij voorbaat dank!

Stuur me even een PM met e-mailadres. Heb ze van alle rijders, van een aantal zelfs meerdere. Kan ik even kijken of het via mail kan (afhankelijk van de grootte van de foto's)