PDA

View Full Version : Michelotto

8valve
10-06-2009, 15:41
We zijn een maandje geleden bij Michelotto op bezoek geweest, in Padova. Dit was vlak na de RM veiling op Fiorano. Het is voor een stel Ferrari liefhebbers alsof je heilige grond betreedt. Michael en ik zijn er heel gastvrij ontvangen door Christiano Michelotto, en hebben drie uur lang met hem zitten praten over Michael's auto. Ook heeft hij ons een uitgebreide rondleiding gegeven van het hele bedrijf, inclusief de kelder. Mocht helaas geen foto's maken. "We prefer to stay in the dark" mompelde Christiano. Dat klopt, aan de buitenkant van het gebouw is vrijwel niets te zien, zelfs de naam Michelotto die vroeger met grote letters op het dak stond is verdwenen. Het enige wat je ziet is het Ferrari Service bord (ze zijn officieel ook nog een 'gewone' Ferrari service werkplaats) en op de brievenbus een heel klein Dymolabeltje "Michelotto G.&C. SNC".
Gevraagd naar eventuele onderdelen voor 308 GrIV of GT/M etc. was het antwoord dat ze helemaal niks meer hebben, en dat alle mallen vernietigd zijn. Hij wees toen naar een foto aan de muur van een rally 308 en zei: wat je daar ziet is ons archief van de 308......
Christiano nam alle tijd om Michael te voorzien van informatie over zijn 360GTC. Het is ongelooflijk wat die man allemaal uit zijn hoofd weet over de auto's die daar gebowd zijn. Per chassisnummer weet hij de hele racehistorie, eventuele schades/reparaties, wie de eigenaren allemaal zijn geweest en waar de autos nu zijn.
Bij de rondleiding kwamen we ook door de werkplaats. Op het moment dat we naar binnen gingen bleef Christiano even stilstaan. Hij draaide zich om en zei toen heel zachtjes "what you are going to see now, you have to forget".....Door de ruit van de deur hadden we al iets spannends zien staan op de eerste brug aan de rechterkant. Een zilverkleurige 599, die door Michelotto op een heel spannende manier werd omgebouwd. Een van de 599FXX prototypes denken we.
Michael moet zelf maar een keer vertellen over de GTC. Ik kan wel alvast verklappen dat de auto sinds vorige week bij Michelotto staat:).
En dat we er binnenkort weer heen gaan. Hopelijk lukt het om de auto op tijd klaar te krijgen voor het evenement van Uwe Meissner eind van de maand......

Steven
10-06-2009, 16:44
Geen mallen? racingbaker heeft toch recentelijk zijn glasvezelsetje van micheloto gekocht???

Michele
10-06-2009, 21:00
Op Monza dit voorjaar, tijdens de start van het Corse Clienti seizoen, heb ik ook heel kort met Michelotto gesproken. Hij was daar toen vanwege de certificering van een F40LM voor de Historic Challenge, tenslotte heeft Michelotto ook de F40 LM's destijds geprepareeerd.
Ook op Monza had Christiano geen behoefte aan al te veel aandacht, een echt interview was nicht im frage en 'deze informatie heb je niet van mij' toen ie details over een bepaalde auto gaf... Ennuh: no photo's please, we staan niet graag in de schijnwerpers. Bescheidenheid of gewoon angst voor iets anders? Wel indrukwekkend om met die man te spreken, hij weet inderdaad alles uit zijn hoofd.

8valve
10-06-2009, 22:31
Geen mallen? racingbaker heeft toch recentelijk zijn glasvezelsetje van micheloto gekocht???

Nee, Enzo heeft de set gekocht bij een bedrijf in Zwitserland dat replica carrosseriedelen maakt. Overigens wel op basis van mallen die gemaakt zijn aan de hand van een Michelotto wagen.
Michelotto heeft echt niks meer.

wesleyruytrmn
10-06-2009, 22:39
Bij de rondleiding kwamen we ook door de werkplaats. Op het moment dat we naar binnen gingen bleef Christiano even stilstaan. Hij draaide zich om en zei toen heel zachtjes "what you are going to see now, you have to forget".....Door de ruit van de deur hadden we al iets spannends zien staan op de eerste brug aan de rechterkant. Een zilverkleurige 599, die door Michelotto op een heel spannende manier werd omgebouwd. Een van de 599FXX prototypes denken we.

Gaaf verhaal, even bij Michelotto op visite!!
Ik denk dat je oog in oog heb gestaan met de race versie van de 599 GTB Fiorano. De 575 GTC zou eerst ook door Michelloto worden gemaakt, maar door een "prijzenoorlog" kreeg N.Tecnology de deal. En die 575 werd een flop.
Heeft Ferrari van geleerd en schakelt denk ik Michelotto weer in om een GTC versie te maken. Het is natuurlijk gissen, maar "what you are going to see now, you have to forget" over een 599XX die al getoond is, lijkt me overbodig toch?

Maar een eigen 360 GTC, WOW! :eek:

8valve
11-06-2009, 01:22
Gaaf verhaal, even bij Michelotto op visite!!
Ik denk dat je oog in oog heb gestaan met de race versie van de 599 GTB Fiorano. De 575 GTC zou eerst ook door Michelloto worden gemaakt, maar door een "prijzenoorlog" kreeg N.Tecnology de deal. En die 575 werd een flop.
Heeft Ferrari van geleerd en schakelt denk ik Michelotto weer in om een GTC versie te maken. Het is natuurlijk gissen, maar "what you are going to see now, you have to forget" over een 599XX die al getoond is, lijkt me overbodig toch?

Maar een eigen 360 GTC, WOW! :eek:

Ik denk dat je gelijk hebt Wesley. Ik had ook al foto's van de 599FXX gezien voordat we Michelotto bezochten (er was zelfs sprake van dat de 599FXX gedemo'd zou worden op Fiorano de dag voor de veiling) en ik vond de zilveren auto bij M. er weliswaar heel non-standaard uitzien, maar lang niet zo exotisch als de 599 FXX. Wat opviel waren de twee enorme uitlaatpijpen die er achter uitstaken. Het leek wel een kruiwagen:).

Racing-Baker
12-06-2009, 12:29
Nee, Enzo heeft de set gekocht bij een bedrijf in Zwitserland dat replica carrosseriedelen maakt. Overigens wel op basis van mallen die gemaakt zijn aan de hand van een Michelotto wagen.
Michelotto heeft echt niks meer.

klopt.
Maar, de mensen uit Zwitserland hebben een volldig setje moeten leveren aan Michelotto een tijdje voordat ik mijn setje ging gaan halen.
hebben ook 1 van de 3 pedalboxen terug opgekocht ;)

8valve
13-06-2009, 14:52
Hier nog een foto van het 308 archief bij Michelotto. Ik heb natuurlijk wel een paar foto's gemaakt, met toestemming. Maar zelf wilde hij absoluut niet op de plaat.