PDA

View Full Version : De Hoofd-Draad

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

nofear02
14-02-2007, 01:34
Hierbij de aftrap van een nieuwe hoofd-draad! Hierin moet alles dat over Ferrari gaat.

Dat er maar vele gezellige mooie interessante pagina's geplaatst mogen worden, netjes, en met respect, in harmonie. Denk aan de regels. Veel plezier allemaal.

Ferrari 4 ever!

nofear02
24-02-2007, 00:28
Ik begin met een kadootje voor iedereen. Want weten jullie dat je het onderstaande stickervel GRATIS opgestuurd kunt krijgen, als je die aanvraagt op de vermelde site? Je krijgt dan binnen een week het opgestuurd in een envelop uit engeland. Er zit ook nog een mooie kaart bij! Doen! :)

Pterps
24-02-2007, 08:28
Heeft iemand gisteren nog wegmisbruikers gezien waarbij een F512M met een defecte snelheidsmeter werd aangehouden?

Deze is van een man die bij mijn ouders in de straat woonde, ik ben wel eens een rondje rond de stad gereden met hem, dat was zeer indrukwekkend. Hij houdt zeker van doorrijden, voor het einde van de invoegstrook om de rondweg op te draaien zaten wel al op 200, de wegligging is fenomenaal, je voelt echt alles wat er met de banden gebeurt in je zitvlak, echt een hele bijzondere ervaring.
Ik zie hem overigens nooit meer rijden, maar ik heb begrepen dat hij hem nog steeds heeft. Dat zou een prachtige auto zijn om een fotoshoot mee te doen :)

.

Roger_L
24-02-2007, 09:26
Heeft iemand gisteren nog wegmisbruikers gezien waarbij een F512M met een defecte snelheidsmeter werd aangehouden?

Nee, helaas niet gezien.
Wist je trouwens dat de presentator van 'Blik op de weg' een FCN lid is ? Hij heeft een zwarte 550 Maranello. Ik heb hem en keer een beetje uit de tent gelokt omdat hij vroeger bekend stond als een fervent Porsche-rijder..

Pterps
24-02-2007, 09:27
Nee, helaas niet gezien.
Wist je trouwens dat de presentator van 'Blik op de weg' een FCN lid is ? Hij heeft een zwarte 550 Maranello. Ik heb hem en keer een beetje uit de tent gelokt omdat hij vroeger bekend stond als een fervent Porsche-rijder...

Ik heb begrepen dat hij ook een 360 bezit en dat hij regelmatig het gaspedaal naar de bodem trapt. Hij heeft in autovisie vorig jaar in een intervieuw toegegeven ook wel eens 250+ te rijden in NL

Roger_L
24-02-2007, 09:34
Ik heb begrepen dat hij ook een 360 bezit en dat hij regelmatig het gaspedaal naar de bodem trapt. Hij heeft in autovisie vorig jaar in een intervieuw toegegeven ook wel eens 250+ te rijden in NL.

Klopt ! Hier een foto van z'n 55

nofear02
24-02-2007, 10:41
Goeiemorgen heren! Jullie zijn er vroeg bij ;). Wat leuk dat jullie de draad al gevonden hebben! Welkom!

Betreffende het berichtje van Roger:

Wist je trouwens dat de presentator van 'Blik op de weg' een FCN lid is ? Hij heeft een zwarte 550 Maranello. Ik heb hem een keer een beetje uit de tent gelokt omdat hij vroeger bekend stond als een fervent Porsche-rijder...Echt waar?? Leo de Haas heet die toch? Is die FCN lid?? grappig! dat wist ik niet. Ik wist wel dat die een 550 had en ook nog 2 P's dacht ik. Hij houdt ook wel van soms ff stevig doorrijden. Was een schok toen ik dat hoorde! ;) . Maar goed; alleen als 'het verantwoord' is.. ;)

nofear02
24-02-2007, 10:42
Ik heb begrepen dat hij ook een 360 bezit en dat hij regelmatig het gaspedaal naar de bodem trapt. Hij heeft in autovisie vorig jaar in een interview toegegeven ook wel eens 250+ te rijden in NL.

Ehh.... juist ja. ik lees nu dit pas...:D.

Klopt ! Hier een foto van z'n 550 leuke foto is dat trouwens Roger! Was dit een of ander uitje van de fcn? ik lees iets van Holland Jachtbouw. Is dat dan een of andere interessante excursie zeg maar, dat jullie dan ook iets interessants zien of uitgelegd krijgen oid. Of was t alleen voor potentiële klanten om een jacht uit te zoeken

Roger_L
24-02-2007, 10:59
Ehh.... juist ja. ik lees nu dit pas...:D.

leuke foto is dat trouwens Roger! Was dit een of ander uitje van de fcn? ik lees iets van Holland Jachtbouw. Is dat dan een of andere interessante excursie zeg maar, dat jullie dan ook iets interessants zien of uitgelegd krijgen oid. Of was t alleen voor potentiële klanten om een jacht uit te zoeken.

Ik wilde die dag een nieuw jacht gaan kopen omdat bij de ouwe de asbak vol was en ze een leuke actie-aanbieding hadden, maar toen ik aankwam waren mij er al een aantal voor. Toen ik uit frustratie weg wilde rijden was ik ingeparkeerd

.

nofear02
24-02-2007, 11:07
Ik wilde die dag een nieuw jacht gaan kopen omdat bij de ouwe de asbak vol was en ze een leuke actie-aanbieding hadden, maar toen ik aankwam waren mij er al een aantal voor. Toen ik uit frustratie weg wilde rijden was ik ingeparkeerd.Jaaaaaaa, dááág.. :D. Net goed dat je ingeparkeerd stond dan! ;)

Over rijkdom gesproken, Ferrari schijnt een zeeer goed jaar achter de rug te hebben! Zie: (ps; wat is marinella??? :confused:

Roger_L
24-02-2007, 12:22
Jaaaaaaa, dááág.. :D. Net goed dat je ingeparkeerd stond dan! ;)

Over rijkdom gesproken, Ferrari schijnt een zeeer goed jaar achter de rug te hebben! Zie: (ps; wat is marinella??? :confused:)

Reken de percentages eens na ! Stel in D verkochten ze in 2005 100 stuks, dan waren dat in 2006 108 stuks. Percentages ben ik in dit geval niet zo van onder de indruk bij die kleine productieaantallen

nofear02
24-02-2007, 13:12
Reken de percentages eens na ! Stel in D verkochten ze in 2005 100 stuks, dan waren dat in 2006 108 stuks. Percentages ben ik in dit geval niet zo van onder de indruk bij die kleine productieaantallen.Nee, dát klopt. Ten opzichte van vorig jaar valt dat enorm mee. Wel is het zo dat 5600 stuks veel meer is dan 10 jaar of 20 jaar geleden. Toen maakten ze ca 3500, cq 2500 auto's per jaar

nofear02
27-02-2007, 00:06
Een voorbeeldje van een advertentie..

nofear02
27-02-2007, 04:57
http://www.thebidclub.com/Ferrari/Home.htm

Moet je nou eens kijken zeg..! Interessant. Die 328 gts uit 1988. Slechts 9000 dollar. Als ik de prijzen hoor van onderdelen.... gewoon kopen en strippen en opslaan en op e-bay zetten

nofear02
01-03-2007, 01:26
Kennen jullie deze site's:

http://ferrari.startspot.nl/

http://ferrari.boogolinks.nl/

http://www.qv500.com/indexferrari6.php

http://www.ferraridatabase.com/

http://autofoto.4muller.com/f328gts.html

http://ferrari.coolbegin.com/

http://www.dealer.ferrar.com/

http://ferrari.stevejenkins.com/downloads/

http://www.luxcars.ch/marques/ferrari.php?pge=2

http://www.ferrarifreaks.nl/links.htm

http://www.vandenbrinkdesign.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=28

http://de.redinfocus.com/Sportwagen/

http://www.ferrariparts.be/

http://www.cavallino.com/links.html

.

nofear02
01-03-2007, 12:43
http://modimail.inforoute.nl/pics/127231/

leuk! ;)

.

Huijsje
02-03-2007, 21:50
Massa heeft inderdaad al een F2007 gecrashed Robert!
Gelukkig niet volledig afgeschreven: hij kon na enkele reparaties weer verder (maar moest toch eerder stoppen vanwege mechanische mankementen ten gevolge van zijn crash).

Meer te lezen op volgende link! Ook zeer mooie foto's van het apparaat te vinden!
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=16712

Vandaag nog een leuk stukje online gekomen! McLaren denkt dat Ferrari er sterker voor staat op dit moment en dat ze in het seizoen heel wat achterstand in te halen zullen hebben op Ferrari:
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=17073

.

nofear02
02-03-2007, 22:49
Hey, dank voor je berichtje Huijs! Ik kende deze site nog niet eens! Mooi foto's staan erop! thnx

Huijsje
02-03-2007, 23:27
Gisteren, donderdag 1 maart, stond ter promotie van Shell een F1 auto van Ferrari (F2003) op het terrein van de Technische Universiteit Eindhoven. De bedrijvendag vond namelijk plaats en 85 bedrijven presenteerden zich daar aan de studenten, waaronder dus Shell. Ik was aangewezen (en dat was niet toevallig :D) om op die dag de man van Procar International Ltd. te begeleiden en te helpen. Procar International Ltd. is een Engels bedrijf dat de paddock voor o.a. Ferrari Racing Team en Ducati Racing Team ontwerpt en bouwt. Dat bedrijf rijdt iedere F1-wedstrijd met 20 vrachtwagens naar de wedstrijd toe, en zorgt ervoor dat die paddock daar opgebouwd wordt.
Wat zij verder nog doen zijn promotieacties voor Shell, zoals ook die op de TU/e. Woensdagavond kwam die man al aan vanuit Engeland. Hij heeft zijn vrachtwagen met daarin de F1 auto op het terrein geparkeerd, en vervolgens heb ik hem naar zijn hotel gebracht.
Donderdag om half 8 's ochtends kon het opbouwen beginnen. Samen met de brandweer van ons terrein even een goede locatie uitgezocht, waar de auto (met eventueel een tent) zo goed mogelijk uit de harde wind zou staan. De wagen was erg snel uit de vrachtwagen: even wat stangen aanbrengen, waar de auto opgereden kon worden, auto erop duwen, stangen schuin laten zakken en met behulp van een takel laten zakken. De neus was er wel af, aangezien de wagen anders niet in de vrachtwagen zou passen.

Omdat het een demo-auto betrof, lag er geen motorblok in. Enkel de buitenkant van de auto was aanwezig, inclusief stuurstangen en uitlaten. Qua uiterlijk zag de auto er dus bijna hetzelfde uit als de originele auto die gebruikt werd in de races.
Toen de auto eenmaal op de grond stond moest ie nog een stoepje op, maar omdat er dus geen motor aanwezig was konden we hem met zijn tweeën de stoep op tillen! Vervolgens even de tent opgezet (die ook zo weer ingeklapt werd, vanwege de harde wind. Gelukkig haast geen regen: slechts 10 minuutjes) en de rest uitgepakt.
Er was een tankinstallatie, waarmee een tankstop gesimuleerd werd. Kop op de auto drukken en de brandstof zou in het echt gaan stromen nu! Met behulp van lampjes kon je zien hoeveel van de ingestelde hoeveelheid brandstof er al ingepompt was!
Veel spectaculairder was echter het wiel verwisselen. Met 3 personen moest je proberen om zo snel mogelijk het oude wiel eraf te halen en weer een nieuwe terug erop te zetten. 1 persoon bediende de pneumatische boor, de 2e persoon pakte het oude wiel eraf en persoon 3 gooide het nieuwe wiel erop. Vooral het nieuwe wiel erop zetten viel zwaar tegen, maar ook het voldoende vastdraaien van de moer ging nogal eens fout. Uiteindelijk noteerde ik met 2 vrienden een tijd van 4.13 seconden. De snelste tijd was echter 3.11 seconden!

Ook mocht ik nog heel even in de auto gaan zitten. Dat was echter ontzettend lastig, omdat het stuur er niet uit kon. Kreeg 1 knie zo snel ook niet onder het stuur. Toch was het erg leuk om er even in te zitten, al leverde dat stuur ook gelijk het slechtste moment van de dag op. 's Ochtends hard staan klooien met het spiegeltje (was de dag ervoor gerepareerd: het fiberglass is achterlijk slap en ze breken regelmatig af schijnt!) De man van Procar had niet het juiste sleuteltje en boutje bij zich. Nadat ik de juiste combi gevonden had in een gigantisch ladenkast van de TU/e zat het spiegeltje er zo weer op. Door het stuur was ik me weer uit het stoeltje aan het wurmen en tikte ik het spiegeltje aan, waardoor ie weer afknakte :-( Zwaar lullig, maar de man van Procar kon er wel om lachen dat ik het spiegeltje eerste maakte en daarna ook weer sloopte.

Ik heb in ieder geval een superleuke dag gehad (behalve het spiegelmoment dan) met een supergave Ferrari! Meer foto's vind je in de foto-galerij onder " F1-foto's hier! \

nofear02
04-03-2007, 20:38
Michael; ik zag je jezelf voorstellen in de 'stel jezelf voor - draad' heel erg welkom! Leuk je hier te zien. Jij was immers ook op de nieuwjaarsreceptie hier op 26 jan! Heb je de foto's al gezien ervan? Volgens mij sta jij er ook op. Hoe is t met die Meguiar poetsmiddelen? :D.

Paulus
04-03-2007, 23:30
ik hoop ook dat je foto's wat zijn kunnen we die andere drie hier weg knallen (ze willen altijd me rijden als er een rit is) ps het gaat over Gairo,Fu,Pterps

mee rijden vind jij toch niks aan he

Pterps
05-03-2007, 08:46
ik hoop ook dat je foto's wat zijn kunnen we die andere drie hier weg knallen (ze willen altijd me rijden als er een rit is) ps het gaat over Gairo,Fu,Pterps

mee rijden vind jij toch niks aan he!

:D Ik voel me niet schuldig, gelukkig is de eigenaar van die 360 spider zo goed om het zelf aan te bieden. En hij weet dat hij wat foto's terug krijgt ;)

.

mtange
05-03-2007, 16:12
Michael; heel erg welkom! Leuk je hier te zien. Jij was immers ook op de nieuwjaarsreceptie hier op 26 jan! Heb je de foto's al gezien ervan? Volgens mij sta jij er ook op. Hoe is t met die Meguiar poetsmiddelen? :D.
De nieuwjaarsreceptie was echt een succes ja. Helemaal top! Heb de foto's hier ondertussen ook gevonden ja, sta inderdaad nog op een paar foto's.
Ga vandaag m'n bestellijst op de bus doen voor de Meguiars poetsproducten, moet het nu nog doen met de Valma poetsmiddelen. Dus hopelijk kan ik het binnen een paar weken eens goed testen hier thuis.

mee rijden vind jij toch niks aan he!
Hmm nee, lijkt me nou echt niks aan om in een Ferrari mee te mogen rijden ;)
Er zullen vast wel genoeg foto's van je 360 gemaakt worden tijdens de eerst volgende Deil meeting!

En Fumacher, 575GTC en Pterps ook bedankt :)

.

nofear02
05-03-2007, 23:51
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=13

Mag ik even vermelden dat er in deze thread inmiddels zóveel evenementen/meetings van de afgelopen jaren vermeld staan met prachtige foto's, dat dit al een behoorlijk mooi naslagwerkje/foto-archief wordt? !

Zeker even het bekijken waard

Patrick
05-03-2007, 23:53
robert ik zal morge ook even mijn bijdragen leveren ben nu flink aan het studeren, tsja tentamen he.

<prima Patrick! studeer ze

Fumacher
07-03-2007, 00:25
Vandaag even bij Kroymans geweest. Ondanks dat het zo hard goot, zijn de foto's toch redelijk :)

Er stond vandaag niet zo heel veel buiten. Wel veel in de garage...jammer maar helaas :)

Hierbij een paar plaatjes. De witte F430 heeft Peter al eerder gespot (Y

nofear02
07-03-2007, 01:28
Die witte 430 is echt verschrikkelijk mooi zeg. brrr. Die foto schuin naar beneden met de velg zichtbaar is ook waanzinnig Vu. En die rode; wat is dat voor een model??? :D

nofear02
07-03-2007, 18:52
Hey moeten jullie eens kijken wat een kennisje naar me opstuurde vandaag

Marcello
10-03-2007, 12:24
Echt waar?? Leo de Haas heet die toch? Is die FCN lid?? grappig! dat wist ik niet.

Ik heb kunnen regelen dat hij die dag een dagje mee kon als proef, om te kijken hoe dat was zo'n FCN meeting.
Of hij daarna ook werkelijk lid is geworden durf ik niet te zeggen.

Ik heb zijn 550 Maranello met geblindeerde achterzijruiten en 575 velgen al weer ergens anders zien staan, dus kan ook zijn dat deze alweer verkocht is.

Ciao!
Marcell

Pterps
10-03-2007, 19:50
Marcello, gezellig dat je je neus ook even laat zien. Ik heb gelijk een foto voor je, ik vind dit echt een prachtige combinatie. Vu en ik hadden al foto's van de voorkant gepost, maar ik zag hem afgelopen week nogmaals staan en kon nu even een foto nemen van de zijkant. Wat vinden jullie er van

nofear02
10-03-2007, 21:03
Ik vind hem waanzinnig Peet! Echt niet te geloven. En wit is ín

Roger_L
10-03-2007, 21:07
Wat een heerlijke dag ! Ik kon pas om een uur of 5 gaan rijden, en heb in de regio Wijk bij Duurstede de zonsondergang gefotografeerd. Ik moet de camera/lens nog wat leren kennen, en wellicht wat foto's bijwerken, maar ik vind het resultaat alleraardigst..

Roger_L
10-03-2007, 21:08
Zelfs de schippers toeterden vanaf het water

Roger_L
10-03-2007, 21:09

mtange
11-03-2007, 01:19
Roger, prachtige foto's hoor!
Vooral die twee foto's schuin van de achterkant, dan zie je weer hoe breed zo'n Testa is!
En die tweede foto met de plas water ervoor is ook een zeer mooie

Pterps
11-03-2007, 09:26
Allemaal prachtige foto's Roger, moest je met moddervoeten weer de auto in nadat je de auto bij die plas had gefotografeerd

Roger_L
11-03-2007, 10:45
Allemaal prachtige foto's Roger, moest je met moddervoeten weer de auto in nadat je de auto bij die plas had gefotografeerd?

Ja, het was helaas niet altijd zichtbaar doordat het veenachtig was waardoor ik opeens tot mijn enkels wegzakte..

Pterps
11-03-2007, 11:14
Heb je nog even aan die oude reclame van de staatsloterij gedacht? Even met die modder laarsen in de Ferrari stappen? Daar moest ik in iedergeval wel aan denken toen ik deze foto maakte

nofear02
11-03-2007, 14:09
Sjaaaa, wat een mooie foto's weer Roger. Die 2 in t donker evenwijdig aan het kanaal met de koplampen aan; prachtig! Wat een monster staat daar man! Een beest, een geweldenaar, en dat past bij het imago van de Testarossa. En dan ook nog een grijze. Geweldig.

Hey en niet zeuren over tot je enkels in de modder, je moet er als fotograaf nou eenmaal wat voor over hebben om mooie plaatjes te maken. Zoiets als in het kader van: zonder strijd geen overwinning, oid. :D.

Die foto van die laarzen uit die wagen is ook tof Peet! Idd die staatsloterij-reclame. Prachtig

Patrick
11-03-2007, 17:53
zo ik kom net van Zandvoort circuit af en daar stond de witte F430 met de donker grijze challenge velgen :D verder stond er nog een grijze F430, blauwe F430 spider, donker grijze 599 GTB en ander leuk spul

.

nofear02
11-03-2007, 18:00
zo ik kom net van zandvoort circuit af en daar stond de witte F430 met de donker grijze challenge velgen :D verder stond er nog een grijze F430, blauwe F430 spider, donker grijze 599 GTB en ander leuk spulZo! Niet verkeerd Patrick! Mooie modellen en allemaal aparte kleuren!
Ik geloof dat ik nou dan toch ook maar eens ga kijken of dat ding nog wil starten.. ;). Ben benieuwd.

mtange
11-03-2007, 18:16
Zo! Niet verkeerd Patrick! Mooie modellen en allemaal aparte kleuren!
Ik geloof dat ik nou dan toch ook maar eens ga kijken of dat ding nog wil starten.. ;). Ben benieuwd..
Veel plezier dan! Het is echt ideaal weer om te gaan rijden, zeker open! Dakje gaat er vast wel af nu??
Kom zelf ook net terug na een stukje open gereden te hebben, echt heerlijk met dit weer.

Patrick, laat eens wat foto's van die Ferrari's zien dan :)

.

Patrick
11-03-2007, 18:19
Veel plezier dan! Het is echt ideaal weer om te gaan rijden, zeker open! Dakje gaat er vast wel af nu??
Kom zelf ook net terug na een stukje open gereden te hebben, echt heerlijk met dit weer.

Patrick, laat eens wat foto's van die Ferrari's zien dan :)

you ask we deliver ;)

.

mtange
11-03-2007, 18:26
you ask we deliver ;)
Kijk eens aan, bedankt! Allebei aparte kleuren.
Die 599 vind ik echt prachig in deze kleur en met die velgen! Mooi hoor

Fumacher
11-03-2007, 19:22
Heel mooi Partick! Vandaag was er op Zandvoort ' Final Six' ofzo als ik het me goed herinner.

De foto's van je nieuwe digi zijn scherp en mooi ;) Niks mis mee dus dit jaar ga je zeker te weten goeie shoots maken ;)

.

Patrick
11-03-2007, 19:29
Heel mooi Partick! Vandaag was er op Zandvoort ' Final Six' ofzo als ik het me goed herinner.

De foto's van je nieuwe digi zijn scherp en mooi ;) Niks mis mee dus dit jaar ga je zeker te weten goeie shoots maken ;)

Vu

gelukkig wel ;)

.

nofear02
11-03-2007, 20:50
you ask we deliver ;)Prachtig Patrick! Wat staat die scooter daar overigens akelig dicht bij die 599... brrr

nofear02
11-03-2007, 20:59
En inderdaad; ik geloof dat ie wel startte ja :). Ik geloof ook wel dat ik lekker gereden heb :D. Ik geloof ook wel dat de wagen het zélf ook wel lekker vond en er zin in had :D :D. Sjeeee!

Heerlijk gevoel! Na een tijdje geleden weer eens te rijden, en dan niet meer in de winter, maar in een lente-zonnetje! Zaaalig. Is voor het eerst dat ik dit meemaak; dat je de lente induikt met je Ferrari. Ik heb hem immers pas sinds augustus 06. Nou, dit bevalt goed. Ik ken het al wel van de motor; dat je voor het eerst weer eens gaat rijden, maar dit is vergelijkbaar. Want ik rij altijd met het dak eraf Michael. k Heb slechts 1 keer mét dak gereden.

k Ben even een rondje in de Alblasserwaard gaan rijden, lekker over dijkjes en zo. Kwam natuurlijk ook langs Kinderdijk, met al die molens. Had geen camera bij me, maar hee; oh ja, we hebben een camfoon, dus toch maar ff wat lopen prutsen. t gaat om het idee. Ik moet dit ooit een keer met een goeie camera doen. Dit was dus even om te kijken of het een mooie plek is.

Was heerlijk zeg die dijk af te snorren. Hij liep als een zonnetje. Halverwege afgeslagen naar Gorkum, en zo over de N214 terug naar Dordrecht. Lekker over een provinciale weg. half 7 - 7 uur, dus weinig verkeer op de weg. Even de wagen weer eens een beetje goed laten 'doorbloeden' :D. Zoals een sporter helemaal warm moet zijn om topprestaties te moeten leveren. :D :D.

k Heb hem nét binnen gezet. Het was heeeeerlijk zeg! We hebben de winter weer overleefd

mtange
11-03-2007, 21:10
Robert, mooi verhaal en mooie foto's! :) Zo'n eerste rit van het jaar is altijd weer iets unieks.
Ziet er inderdaad uit als een zeer mooie fotolocatie! Kwaliteit is misschien wat minder, maar we kunnen gelukkig toch nog zien waar het om gaat

nofear02
11-03-2007, 21:39
Goed zo Michael. Thnx. Wat ruikt die wagen trouwens heerlijk als ie nog helemaal warm is en in de garage staat. Zalig! Die motor ruikt gewoon lekker. Is de olie zeker Pterps? ;)

@Roger; ben jij wel eens met je wagen daar bij de Kinderdijk geweest? Is toch wel een fotogenieke plek hoor

Roger_L
11-03-2007, 21:59
@Roger; ben jij wel eens met je wagen daar bij de Kinderdijk geweest? Is toch wel een fotogenieke plek hoor.

Ja, maar met die andere, in 1998 voor het laatst...inderdaad een hele fraaie fotolocati

nofear02
11-03-2007, 22:05
Ja, maar met die andere, in 1998 voor het laatst...inderdaad een hele fraaie fotolocatieVeeel te lang geleden dus ;). Moet je echt een keer doen met de Testarossa!

ps: nog 1 week tot de eerste race! Zijn de tests voor Ferrari eigenlijk goed geweest? Ben er een beetje uit.

Fumacher
11-03-2007, 23:19
JWA, ben je in de afgelopen jaren nog naar bepaalde evenementen geweest? Peter, Gairo, Patrick en ik hebben jou misschien op de plaat gezet

.

575 GTC
11-03-2007, 23:26
Veeel te lang geleden dus ;). Moet je echt een keer doen met de Testarossa!

ps: nog 1 week tot de eerste race! Zijn de tests voor Ferrari eigenlijk goed geweest? Ben er een beetje uit..

Heel goed
Massa was vooral snel
laaste 3 keer de snelste man van de dag dus dat ziet er gioed uit

en Massa is meestal ook sneller als Kim

nofear02
11-03-2007, 23:31
Heel goed. Massa was vooral snel
laatste 3 keer de snelste man van de dag dus dat ziet er goed uit
en Massa is meestal ook sneller als KimiHa! dat is interessant zeg. natuurlijk moet Kimi nog wennen, maar dat kon wel eens een mooie strijd worden. Kimi moet het dan ook nu maar eens waarmaken eindelijk! Is altijd als groot talent en mogelijk wereldkampioen bestempeld geweest, dus kom maar op. Maar van mij mag Massa hem dik partij geven..:)!

Maar ik heb nog een veel spannender bericht; ik ga even typen; tot zó

nofear02
11-03-2007, 23:50
Want, zeg, ik heb nou wat zeg!!: een kwartier geleden ging mijn gsm; ik kijk op het display; ik denk; wat een gek nummer. Ik neem op en krijg iemand met een zwaar brabants, bijna limburgs accent. Die begint te praten over een aanvraag van de rdw... en of hij daar toestemming voor wilde geven; ik denk; waar gaat dit over???? zegt ie ineens; want u heeft nu mijn toenmalige Ferrari in uw bezit en wilde vorige eigenaren weten! Ik schrok zeg!!

Had nooit een telefoontje daarover verwacht; ik dacht dat je alleen maar via de post een briefje krijgt. Maar de man bleek heel aardig, rijdt nu nog steeds F, heeft een testarossa, hij is nu 60, rijdt al jaaaaren Ferrari, is al jaaaaren lid van de FCN, en hij heeft het hele verhaal vertelt van de diefstal; want hij is degene waarvan de wagen gestolen is!!

Tsjeeeeee, wat een verhaal! Ik wist niet wat ik hoorde! Zoals de meesten van jullie weten; bij hem was ie dus geel. Hij heeft de wagen 6 of 7 jaar gehad, nadat ie gejat was heeft ie hem nog een keer gezien bij een opslagplaats (domeinen?); zag de wagen er vre-se-lijk uit; en dat klopt want de dieven wilde hem omkatten en de eigenaar ná hem heeft er toen 17.000 gulden aan uitgegeven met reparaties!

Maar nou komt het; hij heeft nog het service-boekje liggen! én fakturen, én foto's, én instructieboekje etc! En dat mag ik komen ophalen!!! Naaaaaa, is dát wat zeg?!. Dát vind ik superfantastisch zeg!

Geweldig! Ik ben helemaal 'over the moon'! Dát is tof zeg! Ik zeg; waarom heeft u dat bewaard? Ja, een soort voorgevoel zegt ie. De wagen schijnt als 1e eigenaar een braziliaan geweest te zijn? En is ook nog in engeland geweest en hou je vast (t gaat niet waar zijn hoor!): helemaal origineel schijnt ie wit geweest te zijn??? Neeeee; Het moet toch niet gekker worden!! :D :D. Nou, heeft ie in ieder geval lak genoeg nu! <proest>.

Zijn Testarossa is in onderhoud bij Alex Forza.

Tjeeeee. Ik moet er helemaal van bijkomen. Wat een schok! Zoiets verwacht je toch niet??? Is ook nog eens een keer veel beter voor de waarde van de wagen, dat de historie compleet is. En die man heeft nog heel veel. Zelfs het originele etuitje van Ferrari waar de papieren in horen!

Gosjemijne zeg. Het is wat?? Heb ik helemaal de moeite genomen de RDW te bellen en uit te zoeken of je vorige eigenaren mag weten, moet je een brief sturen, had ik eerst nog naar een verkeerd adres gestuurd, moest weer overnieuw, en daarna werd ik gebeld en moest ik geld overmaken (E 7,95 per oude eigenaar), k had er 4 aangevraagd. Zou die mensen een keer gebeld hebben, of ze nog iets zouden weten over de auto, om op te schrijven en in een ordner-tje te doen. En nou belt die meneer mij en heeft ie gewoon alles nog! Niet te geloven. Wat is het leven soms bizar! Die papieren hebben gewoon op mij liggen wachten; is voorbestemd.. :D.
Pfoeh! Na, ik ga natuurlijk met de wagen! Is leuk! Vlakbij Boxmeer.
Nou dat wordt leuk zeg! sjonge-jonge. unbelieveble.
Kan er niet over uit.

Oh ja, ik vertelde hem dat ik de wagen eigenlijk maar eerst als investering gekocht had, voor mijn bedrijf (naast jongensdroom natuurlijk) maar dat ik gaandeweg er helemaal ingezogen ben en het 100x leuker ben gaan vinden dan toen ik hem kocht. Ik zei hem dat het verdraaide F-virus mij te pakken genomen heeft, en toen moest ie lachen en zei ie; 'en daar kom je nooit meer van af!' Ik zeg; 'nou, daar ben ik dan mooi klaar mee!' Begon ie hard te lachen!! hihi :D.

Sjonge-jonge. Ff diep zuchten zeg. Wat een toestand. Tsja, heb hem natuurlijk verteld dat ik vanmiddag nog gereden heb er mee!

Nou, ik kijk echt uit naar die ontmoeting zeg

Fumacher
12-03-2007, 00:18
wauw Robert! Dat is nog eens een plezant telefoontje :) Ben blij dat je weer wat meer over je F-historie weet! Maar je weet het he...je moet hem nu weer inleveren aan zn oude baas :D:P

Gelukkig is de 328 nu in goede handen bij jou. Ongelooflijk dat die al 2x is overgespoten! Kan niet gekker worden hoor

nofear02
12-03-2007, 00:23
wauw Robert! Dat is nog eens een plezant telefoontje :) Ben blij dat je weer wat meer over je F-historie weet! Maar je weet het he...je moet hem nu weer inleveren aan zn oude baas :D :p

Gelukkig is de 328 nu in goede handen bij jou. Ongelooflijk dat die al 2x is overgespoten! Kan niet gekker worden hoor!Nee hoor; niks inleveren; de dieven zijn gepakt; was een autobende. Alles is weer legaal. :D

En dat overspuiten, tsja, t is wat? Peet; je flikt het toch niet he?? :D :D

Roger_L
12-03-2007, 07:55
Wat een verhaal zeg ! Ik mis alleen één ding: 'en toen heb ik gezegd, kom eens kijken bij FChat !'..

Pterps
12-03-2007, 08:24
you ask we deliver ;)

Grappig, dat is dus die prachtige 430 die Vu en ik afgelopen week ook op de foto hebben gezet. Was helemaal vergeten dat dat evenement gaande was

Pterps
12-03-2007, 08:29
Goed zo Michael. Thnx. Wat ruikt die wagen trouwens heerlijk als ie nog helemaal warm is en in de garage staat. Zalig! Die motor ruikt gewoon lekker. Is de olie zeker Pterps? ;)

@Roger; ben jij wel eens met je wagen daar bij de Kinderdijk geweest? Is toch wel een fotogenieke plek hoor.

Dat is zeer waarschijnlijk de olie in je versnellingsbak, ik ken het luchtje nog uit een alfa 33 1.7Q van een vriend van me, na lange ritten op hoge snelheid gaf die ook zo'n geweldige geur af.

Prachtige foto's hoor Roger, ik ben gisteren foto's wezen maken met mijn eigen auto, lekker even de tijd gehad en eindelijk weer eens met mooi weer. Ik kwam nog een jongen tegen die een paar straten verderop woont, hij heeft een nieuwe Seat Leon FR (170 pk TDI), nadat zijn vorige (precies gelijk aan die van mij) voor zijn huis gejat was. Rijdt geweldig, ik kreeg hem even mee om te kijken of de maxi cosi en de kinderwagen er in passen :)

.

Pterps
12-03-2007, 08:34
Nee hoor; niks inleveren; de dieven zijn gepakt; was een autobende. Alles is weer legaal. :D

En dat overspuiten, tsja, t is wat? Peet; je flikt het toch niet he?? :D :D .

Ik?? Ik zou niet durven ;)

Geweldig, ben blij voor je dat je de historie van de auto nu eindelijk goed kent

575 GTC
12-03-2007, 10:28
He Robert dat is leuk dat je nu ook info heb van heel lang geleden

het moet niet gekker worden met die kleuren :D

weet je ook het kenteken van die Testarossa? misschien heb ik er wel foto's van

wanneer ga je naar hem toe

nofear02
12-03-2007, 11:49
Zo, héhé ben ik weer. Goh, ik heb lekker geslapen zeg vannacht :D. En me gelijk verslapen! Ben nog steeds onder de indruk van dat telefoontje van gisteren.

En trouwens, niet alleen vanwege het nieuws dat die man bracht; dat ie nog van alles had over de wagen en dat ik het mag ophalen, maar OOK over de directe klik die er dan is met zo'n man. Ik heb het er met jou over gehad Roger, hier in t kantoortje, dat één van de grote dingen waar ik me over verbaas het afgelopen half jaar mbt 'Ferrari-land' (de wagens, EN alle mensen eromheen; van eigenaren tot fans, van onderhoudsbeurten tot F-postzegels) is: dat je zó makkelijk contact legt met mensen, en er uuuuuuren over kan lullen en er nooit een eind aankomt, en er zó veel aan vast hangt! Ferrari-land is veeeeel groter dan alleen die wagen. Het is de totale beleving erin en eromheen.

Kijk, die man had ook kunnen denken; wat kan mij dat nou schelen waar die wagen nou huist, en wat moet ik met die gozer die wil weten dat ik hem ook gehad heb, en wat moet ik met die oude papieren? gooi weg!

Maar zo'n gesprek aan de telefoon met een wildvreemde is na 3 minuten al gezellig. Het is in t begin heel ff aftasten, maar als je leuk reageert, dan is t in no-time gezellig. Het gesprek duurde zeker 20 minuten, en ik ben bang dat als ik er na toe ga, 'een uurtje' eigenlijk helemaal niks is! Hoevaak ben ik het afgelopen halfjaar al niet 'een uurtje' op visite geweest bij mensen? :D. Volgens mij is het niet 1x 'een uurtje' geweest, maar mondde het altijd uit in een hele middag, blijven eten, of een hele avond. Unbelieveble!

Veel F-mensen zijn allemaal uiterst vriendschappelijk tegen elkaar, met elkaar. En dat maakt dit wel mede zo leuk.

Nou, antwoord op de vragen: Roger; ben jij gek? ;), natuurlijk wilde ik F-chat noemen, maar de man is 60 jaar, dus ik dacht; laat ik eerst eens vragen 'of ie wel eens wat met internet doet'.... :). Ehhh, dat bleek niet echt zo te zijn.. Maar hij heeft 2 zoons, die werken geloof ik bij hem in de zaak, dus ik heb al wel t een en ander voorzichtig voorbereid, door die man droomrit.nl te laten opschrijven, en dat ie dat ff aan zijn zoons moest doorgeven, daar kon ie dan alvast plaatjes zien van de wagen. Als ik er ben, ga ik natuurlijk f-chat noemen, wat dacht jij!? Ik weet niet of die zoons ook F-fan zijn. Of misschien zelfs ook wel eens met de testa rijden?

@Gai: ik weet nog niet wanneer ik ga. Ik sta wel te popelen, maar t is niet echt naast de deur, en ik heb het al zo druk, en misschien wil ik het combineren met een ander bezoekje daar in de regio. En.... natuurlijk kan ik ddw overdag ff gaan, maar misschien is een zondagmiddag handiger, als er dan meer tijd is, of... als over 2 weken de zomertijd ingaat, en dan een zondag avond. Dus ik moet ff kijken. Ik kan je derhalve nog niet helpen aan een kenteken, ik ben ook stiknieuwsgierig naar zijn kenteken. Er is grote kans dat Gijs de wagen al eens gezien heeft want die blijkt daar een kennis in de buurt te hebben wonen. Ook al stiktoevallig trouwens. Lachen

nofear02
12-03-2007, 12:00
Dat is zeer waarschijnlijk de olie in je versnellingsbak, ik ken het luchtje nog uit een alfa 33 1.7Q van een vriend van me, na lange ritten op hoge snelheid gaf die ook zo'n geweldige geur af.Ja precies Peet! Kijk, als ie buiten staat, dan ruik je ook wel iets, maar hij staat bij mij natuurlijk in die loods, en ik had de deur naar de keuken toe nog niet dicht gedaan, dus me halve kantoor stonk ernaar gisteren-avond :D, maar ik vond dat helemaal niet erg. t Is een bijzonder lucht ja, ik zou zeggen, een soort 'zoetig'. Zo'n wee-ïge warme geur. Ik kan t niet goed uitleggen. Wat is het; pannekoekenlucht, stroop, poffertjes :D? kan t niet uitleggen.
Is er geen aftershave van? :D :D. Lekker hoor

mtange
12-03-2007, 15:23
Robert, dat is nog eens een leuk telefoontje! Zo'n auto zal altijd een stuk beter verkopen als je alle papieren en boekjes erbij hebt, de waarde van de auto zal ook wat toenemen natuurlijk.
Maar zeker voor jou is het leuk om de hele geschiedenis van de auto weer wat beter te weten

575 GTC
12-03-2007, 18:02
@Gai: ik weet nog niet wanneer ik ga. Ik sta wel te popelen, maar t is niet echt naast de deur, en ik heb het al zo druk, en misschien wil ik het combineren met een ander bezoekje daar in de regio. En.... natuurlijk kan ik ddw overdag ff gaan, maar misschien is een zondagmiddag handiger, als er dan meer tijd is, of... als over 2 weken de zomertijd ingaat, en dan een zondag avond. .

ik weet nog wel iets in de regio, mijn huis :p 30 km van boxmeer ;)
ik hoor het wel als het kenteken bekent is

gisteren avond nog een Ferrari 328/308(?) GTS gezien
ik zag hem een straat veder voorbij rijden maar het was al vrij donker dus kon nietgoed zien of het nou een 308 of een 328. Ik was net klaar met werken dus snel mijn fiets gepakt maar was hem al kwijt :)

.

nofear02
12-03-2007, 19:32
Ik zit ineens te bedenken; hoe zit het eigenlijk met de andere F-eigenaren hier?: hebben jullie ook nog (/wél) alle papieren? Of tot hoever terug? En ook oude facturen en zo? Zo ja: heb je dat dan netjes in een mapje of ordner of zo

Nickqv
12-03-2007, 19:41
Leuk verhaal Robert, ik wou dat de vorige eigenaar uit Saudi-Arabië mij ook even belde en alle oude papieren van mijn auto opstuurde. Ik heb alle gegevens vanaf 1991 wel gekregen van de vorige eigenaar. Alleen in de tijd dat hij in Saudi-Arabië was heb ik niks. Alles is nu netjes verwerkt in een ordner

JWA
13-03-2007, 00:25
JWA, ben je in de afgelopen jaren nog naar bepaalde evenementen geweest? Peter, Gairo, Patrick en ik hebben jou misschien op de plaat gezet

In 2006 met vrienden (5 Ferrari's) naar de Mille Miglia geweest, de Good Cause Rally (hier gaan jullie nog meer van horen) en Viva Italia.

In 2005 FCN Havezatherit, FCN Circuitdag Zandvoort, de Good Cause Rally en Viva Italia

In 2004 FCN de Peel, Italia a Zandvoort.

In 2003 FCN Brabant Sprookjesrit, FCN de Peel, FCN Circuitdag Zandvoort, Italia a Zandvoort, Viva Italia.

In 2002 11 stedentocht voor auto's en motoren (moet je eens gedaan hebben), FCN de Peel, Fabriekstour met Munsterhuis (moet je ook eens gedaan hebben), Circuitdag Zandvoort met Munsterhuis, Viva Italia.

in 2001 Munsterhuis Circuitdag Assen.

En dan nog de nodige andere toertochten zoals de KroeseWevers Classic, Avia Jubileums Tourtocht en geweldige ritten die door kennissen zijn uitgezet

nofear02
13-03-2007, 19:03
Nou gai en patrickl jullie geen foto's van een bepaalde F; dat mag ook in de krant zeg! Normaal gesproken hebben jullie álles :D. Gai natuurlijk van de peel, en patrick ik neem aan van zandvoort. Maar JW is het meest naar Assen geweest lijkt het en heeft zijn eigen evenement in Twente en dat is voor jullie natuurlijk nogal ver weg. Daar moeten we dit jaar dan maar eens verandering in brengen :). Wat zijn de data? Staan ze al op de calendar?

<update; oh, ik heb het al: pinkstermaandag 28 mei 2007. Zie http://www.te2automotive.nl/index.php?id=151 >

<update 2: zeg, ik heb wat zitten googelen om wat te lezen over dit evenement, en ik kom uit op een artikel op autoblog, en wat zie er ik staan??? onderstaande foto Nickqv! Wist jij dat????

hier: http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/06/viva-italia-de-ferraris

Jouw wagen staat gewoon vet in the picture man! :D. Prachtig!

575 GTC
13-03-2007, 19:15
het probleem bij mij is dat ik pas eind 2005 ben begonnen

dus van voor 2005 heb ik vrijwel niets

en zandvoort italie 2006 heb ik hem ook niet, ben ook niet heel de dag geweest omdat het niet opschoot met de trein en ik er pas rond 12 uur was en om 3 uur moest ik weer gaan omdat ik optijd thuis moest zijn en het ander niet op schoot met de trein :)

.

Nickqv
13-03-2007, 20:11
Ik had dat artikel op autoblog al gelezen ;). Deze ook al gezien?
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/01/komt-er-een-baby-ferrari-of-nieuwe-dino

Deze foto heb ik nog gevonden. Viva Italia 2003

Mondialseeker
13-03-2007, 21:32
Ik had dat artikel op autoblog al gelezen ;). Deze ook al gezien?
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/01/komt-er-een-baby-ferrari-of-nieuwe-dino

Deze foto heb ik nog gevonden. Viva Italia 2003.

Nick,
dat wit steekt prachtig af in een 'sea of red'.
Een beetje OT, maar de Mondi QV is mijn droomwagen en hopelijk kan ik dit jaar mijn droom waarmaken.
Hoe is de wagen in het gewone weggebruik? Ik weet dat dit niet de sportiefste van de rij is, maar kan die indien nodig zijn mannetje (of vrouwtje) staan? Ook hoe qua onderhoud, stukken, etc... Kortom alles is welkom.
Jurge

nofear02
13-03-2007, 21:48
Goeie vraag Jurgen! Gewoon vragen, Nick kan het weten, en daarom hebben we hier zo'n forum. Wat voor motor ligt er eigenlijk in Nick (sorry hoor; ik heb er niet zo veel verstand van) is het dezelfde motor als de 348? En wat is het verschil met een Mondial T Cab; die heeft zeker weten een 348 motor. Had ergens gelezen dat die net zo snel acceleert als een 328 gts! (Cor!).

Heb jij eigenlijk een voorkeur voor een bepaalde kleur Jurgen? Of is dat nog geen harde eis; ligt het eraan wat je tegenkomt. En interieur? Kleur

nofear02
13-03-2007, 21:49
Deze foto heb ik nog gevonden. Viva Italia 2003.Ha! dit is dus de wagen van Jan-Willem (JWA)! Mooi hoor. Veel rood zeg; heel die onderspoiler. Is dat altijd bij een gtsi, of
alleen bij jou JW?

Zie ik nou zo'n zwitsers tol-snelweg vignet daar op je voorruit zitten

Fumacher
13-03-2007, 22:09
ik ook al niet :(

Wat een falen :( Van alle opgenoemde evenementen was ik alleen bij de Italia a Zandvoort in 2002 en 2003 ook aanwezig. Beide keren JWA niet gezien :)

.

Mondialseeker
13-03-2007, 22:09
Goeie vraag Jurgen! Gewoon vragen, Nick kan het weten, en daarom hebben we hier zo'n forum. Wat voor motor ligt er eigenlijk in Nick (sorry hoor; ik heb er niet zo veel verstand van) is het dezelfde motor als de 348? En wat is het verschil met een Mondial T Cab; die heeft zeker weten een 348 motor. Had ergens gelezen dat die net zo snel acceleert als een 328 gts! (Cor!).

Heb jij eigenlijk een voorkeur voor een bepaalde kleur Jurgen? Of is dat nog geen harde eis; ligt het eraan wat je tegenkomt. En interieur? Kleur?

Wel,
wat ik tot nu toe heb:
eerst was er de Mondial 8 ( 3.000 CC), dan de QV (3.000 CC met 4 kleppen per cyl.) vanaf hier beginnen ook de cabrios erbij te komen, de 3.2 (3.200 CC) volgde dan en op het laatst had je de 3.4 T (3.400 CC). Dit waren dan de tegenhangers van 308, 308 QV, 328 en de 348. Persoonlijk is de QV het beste model voor mij. De 8 is mij wat te soft en sober, de recentere modellen vallen duurder uit qua invervoerstelling en verzekering etc. en dit is waar ik van baal: geld uitgeven waar je niks voor in de plaats krijgt.
Kleur is voor mij niet echt zo belangrijk (enkel geel zie ik voor een Mondi wat minder passen). Op dit ogenblik heb ik enkel de wagen bij Beerens te Antwerpen om verder mee te werken, de QVs hangen nu ook niet in bosjes klaar aan de bomen.
Een 308 GT4 was ook een optie, maar het gebrek aan een degelijke achterbank was echt doorslaggevend om het meer bij de Mondial te gaan zoeken.
Een Ferrari moet voor mij een wagen zijn waar ik samen met vrouw en enkele van de kinderen een ritje kan maken en eventueel nog wat plaats heb om extra kledij of gummi laarzen mee te nemen; iets wat met een 308 of dergelijke niet kan.
Jurgen

.

Mondialseeker
13-03-2007, 22:14
Wat een falen :( Van alle opgenoemde evenementen was ik alleen bij de Italia a Zandvoort in 2002 en 2003 ook aanwezig. Beide keren JWA niet gezien :(

Hier hetzelfde, ik volg al een 15 jaar Ferrari. Had wel info zoals kleur, nummerplaat, VIN, etc van de wagen, maar geen foto. Nu wel ;)
Jurgen

.

nofear02
13-03-2007, 22:23
Kijk Jurgen, ik zag dit toevallig in het blad de autotelegraaf: 2 mondials, 1 gewoon, 1 cabrio. De ene zelfs in t blauw, wel eens eerder gezien? er staat niet eens bij of dat dan nou een 8 is of een QV. herken jij het aan het jaartal? wat een groot prijsverschil, dat is dus precies wat jij opschreef; de een vooraan in t rijtje, de ander achteraan. Maar wil jij eigen een dichte of een cabrio

Mondialseeker
13-03-2007, 22:32
Kijk Jurgen, ik zag dit toevallig in het blad de autotelegraaf: 2 mondials, 1 gewoon, 1 cabrio. De ene zelfs in t blauw, wel eens eerder gezien? er staat niet eens bij of dat dan nou een 8 is of een QV. herken jij het aan het jaartal? wat een groot prijsverschil, dat is dus precies wat jij opschreef; de een vooraan in t rijtje, de ander achteraan. Maar wil jij eigen een dichte of een cabrio?

Die blauwe is wel mooi. Ik denk dat die dealer er twee staan heeft, een 8 en een QV. Deze (1982 zal de 8 zijn) Een open model zie ik niet echt zitten, met de kinderen achterin heb ik liever een dicht model, en gelukkig zijn deze het goedkoopst ook :D. Nu is het belangrijk wat voor leven ze hebben gehad en als dat gestaafd kan worden. Daar scoort de Beerens wagen dan heel goed: twee eigenaars (eerst een Zwitser, dan een Duitse Ferrari mechanieker. Alle papieren en boekjes zitten bij de wagen in de originele binder (op Ebay ong 2K waard), alles werkt en de prijs is ook niet mis 20.000 euro.
Jurgen

.

nofear02
13-03-2007, 22:37
Alle papieren en boekjes zitten bij de wagen in de originele binder (op Ebay ong 2K waard),JurgenBedoel je dat als de historie helemaal bekend is en alle papieren er zijn, van een auto, dat ie dan ca 2k duurder in prijs is?

ik zal eens de 8 en de T onder elkaar zetten, want ik ken de verschillen niet goed. komt ie:

<update: na, moeilijk te zien op deze 2 foto's: een is cabrio. maar ik zie wel dat die luchtroosters anders zijn; bij de 8 schuin naar achteren, bij de T vierkant/recht. En: de T heeft abs (velgen zijn 'bol'), en de kofferbakdeksel is anders?

Huijsje
14-03-2007, 01:08
Petrolhead, een voor velen van jullie welbekende site geloof ik, heeft van de week de F430 Spider getest! Nog geen beeldmateriaal helaas, maar wat een foto's staan er bij zeg!
Ik weet niet bij wie dit thuis mag zijn, maar dat slaat werkelijk alles wat ik tot nu toe gezien heb! En dat in Nederland.

http://www.petrolhead.nl/2007/03/gereden_ferrari_430_spider.php
Hier nog wat foto's van hetzelfde huis!
http://www.petrolhead.nl/2007/03/post_5.php

.

Pterps
14-03-2007, 07:58
het probleem bij mij is dat ik pas eind 2005 ben begonnen

dus van voor 2005 heb ik vrijwel niets

en zandvoort italie 2006 heb ik hem ook niet, ben ook niet heel de dag geweest omdat het niet opschoot met de trein en ik er pas rond 12 uur was en om 3 uur moest ik weer gaan omdat ik optijd thuis moest zijn en het ander niet op schoot met de trein :(

Ik heb helaas ook geen foto's, Viva Italie was het eerste Ferrari evenement in jaren dat ik weer eens bezocht met digitale camera, dus ik beschik helaas niet over zo'n naslag werk als Vu en Gairo. Maar we gaan de schade bij een volgende ontmoeting wel even in halen Jan Willem

Pterps
14-03-2007, 08:06
Die blauwe is wel mooi. Ik denk dat die dealer er twee staan heeft, een 8 en een QV. Deze (1982 zal de 8 zijn) Een open model zie ik niet echt zitten, met de kinderen achterin heb ik liever een dicht model, en gelukkig zijn deze het goedkoopst ook :D. Nu is het belangrijk wat voor leven ze hebben gehad en als dat gestaafd kan worden. Daar scoort de Beerens wagen dan heel goed: twee eigenaars (eerst een Zwitser, dan een Duitse Ferrari mechanieker. Alle papieren en boekjes zitten bij de wagen in de originele binder (op Ebay ong 2K waard), alles werkt en de prijs is ook niet mis 20.000 euro.
Jurgen

Het gaat in dit geval om de GX-45-HL, de auto staat te koop bij Carrera exclusief in 's Gravendeel.

Prijs: € 17.950
Bouwjaar: maart 1982
Carrosserie: coupé
Brandstof: benzine
Kleur: blauw metallic
Kilometerstand: 57.847
Deuren: 2
Extra's: airconditioning, elektrische ramen, alarm, startonderbreker, lederen bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen, spiegels elektrisch, lichtmetalen velgen
Opmerkingen: Garantie: garantie in overleg, LID BOVAG EN NATIONALE AUTOPAS. Bij ons vind U een grote collectie geselecteerde exclusieve occasions waarop elke keuring is toegestaan tevens kunt u bij ons bijna alles inruilen, vraag naar de voorwaarden. openingstijden, maandag t/m vrijdag van 09.30-17.30 uur en zaterdag van 09.30 tot 16.30 uur of op afspraak

nofear02
14-03-2007, 13:23
Hey; goed gezien Peet! Op welke site heb je de advertentie gezien? Op hun site staat zelfs nog:

FERRARI MONDIAL 1E EIGENAAR EN IN EEN HELE MOOIE & GOEDE STAAT

Zie: http://www.carrera-exclusivecars.nl/occexcl.htm

Maar Jurgen wilde geen ''8'' toch? Je wilde iets stevigers hebben, toch

nofear02
14-03-2007, 13:41
Ik weet niet bij wie dit thuis mag zijn, maar dat slaat werkelijk alles wat ik tot nu toe gezien heb! En dat in Nederland.

http://www.petrolhead.nl/2007/03/gereden_ferrari_430_spider.php
Hier nog wat foto's van hetzelfde huis!
http://www.petrolhead.nl/2007/03/post_5.php

Het lijkt wel of de 430 op een plaat staat, die óf omhoog kan om er bij te kunnen, of kan verzinken zodat dieven geen kans krijgen. slim! mooi optrekje overigens als garage... :)

Huijsje
14-03-2007, 16:06
Het lijkt wel of de 430 op een plaat staat, die óf omhoog kan om er bij te kunnen, of kan verzinken zodat dieven geen kans krijgen. slim! mooi optrekje overigens als garage... :).

Ik zat eerder te denken aan iets van een lift naar een ondergrondse garage ofzo. Hij zou ook nog een Rolls Royce en Continental GT moeten hebben in ieder geval en wellicht nog wat meer wagens. Die zie ik hier niet staan dus dat is misschien ook een optie :) Dat zou wel helemaal te schandalig zijn, als je ondergronds nog meer leuks hebt staan :D
Maar zo heb ik wel meer achterlijke verhalen gehoord: Dhr Mandemakers (jaja, die van de keukenfirma's) heeft voor zijn Maybach een draaischijf in de garage zodat ie er recht ingereden kan worden, en er ook weer recht uit!

JWA
14-03-2007, 18:04
Ha! dit is dus de wagen van Jan-Willem (JWA)! Mooi hoor. Veel rood zeg; heel die onderspoiler. Is dat altijd bij een gtsi, of
alleen bij jou JW?

Toen nog met de originele velgen, dat zijn nu dus Compomotive TS 17 inch
Voor zover ik weet is een volledig in kleur gespoten voorkant voor alle 308 uitvoeringen origineel.

Zie ik nou zo'n zwitsers tol-snelweg vignet daar op je voorruit zitten?

Zat er wel maar zie je niet, zat aan de bestuurderskant.
Wat je hier ziet is een oude lidmaatschaps sticker van de FCN

Nickqv
14-03-2007, 19:36
Nick,
dat wit steekt prachtig af in een 'sea of red'.
Een beetje OT, maar de Mondi QV is mijn droomwagen en hopelijk kan ik dit jaar mijn droom waarmaken.
Hoe is de wagen in het gewone weggebruik? Ik weet dat dit niet de sportiefste van de rij is, maar kan die indien nodig zijn mannetje (of vrouwtje) staan? Ook hoe qua onderhoud, stukken, etc... Kortom alles is welkom.
Jurgen

Jurgen, dit is voor mij ook nog steeds een droomwagen. Vanaf 2002 alleen nog maar plezier van gehad. Het is misschien niet de snelste F maar tussen alle gewone auto's valt hij wel op. Onderhoud kan ik je eigenlijk weinig over vertellen (alleen dat de onderdelen duur zijn maar dat wist je zeker al)...........ik heb een broer die monteur is en dat scheelt mij natuurlijk het uurloon al :).

Groeten,
Nick

.

Huijsje
14-03-2007, 21:20
Dat is wel echt een GANGSTER/MAFFIA - uitvoering zeg! Geblindeerde ramen, zwarte lak en speciale wielen eronder! Ondanks dat dit soort aanpassingen meestal niet echt in de smaak vallen bij mij, vind ik deze wel echt gigantisch geslaagd

Mondialseeker
14-03-2007, 21:42
Jurgen, dit is voor mij ook nog steeds een droomwagen. Vanaf 2002 alleen nog maar plezier van gehad. Het is misschien niet de snelste F maar tussen alle gewone auto's valt hij wel op. Onderhoud kan ik je eigenlijk weinig over vertellen (alleen dat de onderdelen duur zijn maar dat wist je zeker al)...........ik heb een broer die monteur is en dat scheelt mij natuurlijk het uurloon al :).

Groeten,
Nick

Bedankt,
dit is een droomwagen = sportwagen met een tikkeltje extra functionaliteit dan pakweg de 328 of 348. Jammer genoeg heeft Ferrari geen model waarmee we met het ganse gezin op stap kunnen (behalve ik de vrouw leer rijen en twee Mondials koop). Mijn overste heef me trouwens al verboden om, als het zover is, met zo'n wagen naar het werk te komen wegens maatschappelijk niet verantwoord :(.
Jurgen

.

nofear02
15-03-2007, 00:25
Tsja Jurgen, zoiets hoor je vaker! :D. Ben jij trouwens ook nog lang?? Er zijn ook mensen die kopen een Mondial omdat ze vanaf 1.90 of zoiets echt niet meer normaal kunnen zitten in een 328 bijv. Zou nog een exra reden hebben kunnen zijn. Enfin, ben je lang; troost je, dan zit je straks in je Mondial als een vorst! Veel lekkerder dan in een 308/328 :D

nofear02
15-03-2007, 01:07
@Bram: wij moeten nodig een 4e 308/328-lid erbij zoeken hoor! Straks koopt Jurgen ook een mondial en dan hebben zij hier 3 mondials en staan ze gelijk aan 'ons' 2x 328 en de 308 van jwa :D :D. ha-ha-ha. (dom grapje)

@Cor: ''een paar'' schaalmodelletjes?? :D :D
Hartstikke welkom man! Super jou hier te zien

nofear02
15-03-2007, 09:48
Eerst van alles rondom Ferrari bij elkaar gespaard (waaronder een paar schaalmodelletjes :D) en sinds juli 2005 in het bezit van een Ferrari Mondial T Cabriolet !Hey Cor, klopt het dat jij ABS hebt? Hoe ik dat zou kunnen weten? Jouw velgen staan ''bol'' (zie ik op de foto). Heb ik geleerd van Jaap, op de njrec (tsja, als je niet veel verstand hebt van F's dan ben je met álles blij dat je wél weet.. ;) )

mtange
15-03-2007, 11:18
Cor, welkom hier op het forum!
Heb die Fuchs uitlaat helaas nog niet gehoord, maar hopelijk komt daar in april verandering in :)

.

RedmondialTCab
15-03-2007, 11:44
Hey Cor, klopt het dat jij ABS hebt? Hoe ik dat zou kunnen weten? Jouw velgen staan ''bol'' (zie ik op de foto). Heb ik geleerd van Jaap, op de njrec (tsja, als je niet veel verstand hebt van F's dan ben je met álles blij dat je wél weet.. ;) ).

inderdaad, D'r zit ABS op !
Je leert het nog wel ..... :D:D:D

Cor, welkom hier op het forum!
Heb die Fuchs uitlaat helaas nog niet gehoord, maar hopelijk komt daar in april verandering in :)

Natuurlijk
Bij mij heb geen oorplugjes nodig. !!!!
Het is een oorstreling !!

Pterps
15-03-2007, 20:32
Afgelopen dagen gelukkig weer wat Ferrari's op de openbare weg gezien, gisteren een 430 spider in zuid-limburg en een 599 gtb op de rondweg van Eindhoven, ik neem aan dat dat vd Moesdijk was. Vandaag stond deze Testarossa bij Munsterhuis te blinken in het zonnetje

Roger_L
15-03-2007, 21:26
Afgelopen dagen gelukkig weer wat Ferrari's op de openbare weg gezien, gisteren een 430 spider in zuid-limburg en een 599 gtb op de rondweg van Eindhoven, ik neem aan dat dat vd Moesdijk was. Vandaag stond deze Testarossa bij Munsterhuis te blinken in het zonnetje.

Als het een bordeauxrode 599 was en het was rond de klok van 7 dan was het vd Moesdijk in ieder geval niet

Pterps
15-03-2007, 21:29
Als het een bordeauxrode 599 was en het was rond de klok van 7 dan was het vd Moesdijk in ieder geval niet !

Nee het was een gewone rode, zo rond 15.30. Maar vertel eens?

Overigens kan ik het nummer niet thuis brengen, maar klinkt zeker lekker

Roger_L
15-03-2007, 21:30
Vandaag staan kwijlen bij deze 456; 38.000 km, Tubi, effe in gezeten. Ik blijf het een beauty vinden en een potentiële opvolger van mijn Testarossa; alleen wanneer zit de prijs op z'n dieptepunt ? Volgens mij de eerste 2 jaar nog niet. Er staat momenteel ook een heel fraaie bij The Gallery, maar toch nog wel erg duur...

Roger_L
15-03-2007, 21:32
Nee het was een gewone rode, zo rond 15.30. Maar vertel eens?

Overigens kan ik het nummer niet thuis brengen, maar klinkt zeker lekker.

Een FCN-lid had mij beloofd zijn nieuwe 599 te mogen fotograferen zodra hij hem bij Kroymans zou gaan afhalen, en dat was gisteren ! Zodoende belde hij rond de klok van 16.30; maar ik was helaas op dat moment nog niet thuis, zodat die kans aan mijn neus voorbij ging. Afspraak staat echter zodra ik bij hem in de buurt ben (ten zuiden van Eindhoven)

.

nofear02
15-03-2007, 22:25
Vandaag staan kwijlen bij deze 456; 38.000 km, Tubi, effe in gezeten. Ik blijf het een beauty vinden en een potentiële opvolger van mijn Testarossa; alleen wanneer zit de prijs op z'n dieptepunt ? Volgens mij de eerste 2 jaar nog niet. Er staat momenteel ook een heel fraaie bij The Gallery, maar toch nog wel erg duur....Dat is zeker een geweldige bak Roger. Gôh, moooi. Maar jij zegt, ze zitten nog niet op hun dieptepunt; van welk jaar zijn de 456's dan? Dus de afschrijving is dan nog teveel? Zijn ze er overigens wel genoeg? of ook niet zoveel ervan Nederland? Vu, gai, Peet, hebben jullie ze wel vaak genoeg gezien? Ik nog nooit iig.

Update: Vind wel dat die matten en dat beschermplaatje daar bij het gaspedaal nogal smerig zijn hoor! Ok ben ik nou zo'n zeikerd geworden?

nofear02
15-03-2007, 22:27
Een FCN-lid had mij beloofd zijn nieuwe 599 te mogen fotograferen zodra hij hem bij Kroymans zou gaan afhalen, en dat was gisteren ! Zodoende belde hij rond de klok van 16.30; maar ik was helaas op dat moment nog niet thuis, zodat die kans aan mijn neus voorbij ging. Afspraak staat echter zodra ik bij hem in de buurt ben (ten zuiden van Eindhoven)Oh ja, had je verteld, die man gaat er dagelijks mee rijden hé? Tsjeeee. Nou Gairo; opletten jongen, misschien dat je hem ook ooit wel eens gaat zien in jouw regio

JWA
15-03-2007, 22:28
Afgelopen dagen gelukkig weer wat Ferrari's op de openbare weg gezien, gisteren een 430 spider in zuid-limburg en een 599 gtb op de rondweg van Eindhoven, ik neem aan dat dat vd Moesdijk was. Vandaag stond deze Testarossa bij Munsterhuis te blinken in het zonnetje.

Ben je vandaag bij Munsterhuis in Enschede geweest?
Had even gemailt, ik woon maar een paar kilometer van Munsterhuis.
En de koffie is zo gezet

Roger_L
15-03-2007, 22:47
Dat is zeker een geweldige bak Roger. Gôh, moooi. Maar jij zegt, ze zitten nog niet op hun dieptepunt; van welk jaar zijn de 456's dan? Dus de afschrijving is dan nog teveel? Zijn ze er overigens wel genoeg? of ook niet zoveel ervan Nederland? Vu, gai, Peet, hebben jullie ze wel vaak genoeg gezien? Ik nog nooit iig.

Update: Vind wel dat die matten en dat beschermplaatje daar bij het gaspedaal nogal smerig zijn hoor! Ok ben ik nou zo'n zeikerd geworden??

Er zijn 3 series:

Serie 1 1994-1996
Serie 2 1996-1998 of zo, kleine wijzigingen w.o. airbagstuur
Serie 3 1999-2004 of zo, de Modificata (M GT), die heeft allerhande electronische hulpmiddelen, de eerdere modellen breken nogal makkelijk uit en een andere neus.

Prijzen zitten tussen 50-60k (1994-1995), 60k en 72.5k (1996-1998) en 95k+
Prijsverval is de laatste jaren dramatisch. Een goede 412 (de voorganger) zit zo rond de 35k. Ik verwacht dat zich de prijs rond de 50k stabiliseert, maar de huidige van 50k zijn volgens mij nog wel de kneusjes (lees veel km's of overgespoten).
Kroymans heeft een mooie antraciet-grijze staan, maar veel te duur, en op de site van Marcello zag ik dat ie ooit geel was, afblijven dus. Bij The Gallery staat een lichtblauw metallic, volgens mij wel een fraai exemplaar, maar die kost nog altijd 69k. Op mobile.de staan verschillende goedkope(re), maar daar moet je nog altijd 10k BPM bijrekenen, de 456's zijn fors aan de prijs geweest in Nederland..

nofear02
15-03-2007, 23:32
Oei: en nog pk's zat ook! En nou weet ik het, we hebben het er wel eens over gehad of deze auto wel op zijn mooist is als ie rood zou zijn. Er waren toen stemmen die zeiden; nee, doe maar in een andere kelur; dan is ie veel mooier.

"The 456 2+2 GT was debuted at the Paris Motorshow in 1992. The engine was mounted in the front and driving the rear-wheels. It was a 65-degree V-12 with four camshafts and capable of producing 436 bhp. The aluminum body panels were welded onto the tubular steel frame. By mounting the six-speed manual gearbox in the rear transaxle, a fifty-fifty weight distribution was achieved. A small wing located in the rear bumper would slide out at speeds of 75 mph or greater. The purpose of the flap was to maintain stability.

In 1996 the production version of 456 GTA was introduced . This version had a four-speed automatic gearbox. In 1998, the 456M arrived on the scene in both the GT and GTA flavors. The 456M was an aesthetically updated version both interior and exterior"

Het lijken wel een beetje de velgen van een 3#5 of ben ik nou gek

Roger_L
15-03-2007, 23:38
Oei: en nog pk's zat ook!

Nou, met de jaartallen zat ik er een beetje naast. Bij mijn weten is de motor dezelfde als de 550. Van de automaten schijn je af te moeten blijven; dure reparaties ivm onbalans of zoiets. In die kleur is hij trouwens het meest perfect; blauw van buiten en beige/tan van binnen..

nofear02
15-03-2007, 23:44
Nou, met de jaartallen zat ik er een beetje naast. Bij mijn weten is de motor dezelfde als de 550. Van de automaten schijn je af te moeten blijven; dure reparaties ivm onbalans of zoiets. In die kleur is hij trouwens het meest perfect; blauw van buiten en beige/tan van binnen...
Ja ik vind het ook een waanzinnige kleur. Lekker 'zakelijk', een beetje een directeurswagen zeg maar. Koel, ingetogen. Kan je makkelijk mee naar klanten toe! Misschien ff met met de personeelsfunctionaris op je werk een gesprekje beginnen.. :D

Kingpin328
16-03-2007, 00:22
@Bram: wij moeten nodig een 4e 308/328-lid erbij zoeken hoor! Straks koopt Jurgen ook een mondial en dan hebben zij hier 3 mondials en staan ze gelijk aan 'ons' 2x 328 en de 308 van jwa :D :D. ha-ha-ha. (dom grapje)

@Cor: ''een paar'' schaalmodelletjes?? :D :D
Hartstikke welkom man! Super jou hier te zien!

Beetje moe vanavond, las ik toch even dat we op zoek moesten naar een '408-lid' :-) Zou wel heel bijzonder zijn. Net als de Mondials, eigenlijk nog nooit in het wild tegengekomen, vreemd genoeg.

HEE COR! Welkom man, leuk

Kingpin328
16-03-2007, 00:22
Oei: ......... of ben ik nou gek?

Ehh :)

.

nofear02
16-03-2007, 00:37
Ehh :-)Nou? Zie eens: ;) :)

.

nofear02
16-03-2007, 00:42
Ben ik trouwens denk ik helemaal vergeten te zeggen, sinds begin van deze week staat er onder ''search" (2e woordje van links in die blauw-grijze balk boven), als 3e vakje: 'ferrari-models'. Als je daarop klikt dan kom je op de site van http://www.conceptcarz.com/view/model/47/Ferrari/model.aspx waar een prachtig overzicht staat, per jaar, van alle uitgebrachte modellen. Als je op het model klikt dan krijg je een aantal foto's te zien en een verhaaltje en dan helemaal naar onderen de technische specs.

Een in de zoveel tijd zien jullie ook de banner van deze site linksboven langskomen; met die rode Z. Dus als je wat wilt weten/opzoeken, dit is één van de sites die je kan gebruiken

Fumacher
16-03-2007, 01:23
Wat foto's van mn bezoek aan de F-dealer in Wijnegem

nofear02
16-03-2007, 01:31
Schitterend Vu! Wat staat die lichtblauwe (?) 360 daar mooi vrij. Is het daar zo ruim? En zit er nou een gat in dat gaas van dat luchtrooster van die 430?? Hoe kom jij trouwens nou weer op een donderdag zó maar in Wijnegem terecht....? ;)

.

Roger_L
16-03-2007, 07:34
Schitterend Vu! Wat staat die lichtblauwe (?) 360 daar mooi vrij. Is het daar zo ruim? En zit er nou een gat in dat gaas van dat luchtrooster van die 430?? Hoe kom jij trouwens nou weer op een donderdag zó maar in Wijnegem terecht....? ;)

Volgens mij is Wijnegem makkelijk bereikbaar, er ligt daar een fietspad én een spoorlijn ;)

.

Pterps
16-03-2007, 08:22
Ben je vandaag bij Munsterhuis in Enschede geweest?
Had even gemailt, ik woon maar een paar kilometer van Munsterhuis.
En de koffie is zo gezet.

Ik ben wel voor je zaak langs gereden, ziet er prachtig uit! Ik moest gisteren in omgeving Denekamp, Deurningen en Almelo zijn, dan rij ik altijd even langs Munsterhuis natuurlijk.

De volgende keer zal ik je even mailen

Pterps
16-03-2007, 08:28
Dat is zeker een geweldige bak Roger. Gôh, moooi. Maar jij zegt, ze zitten nog niet op hun dieptepunt; van welk jaar zijn de 456's dan? Dus de afschrijving is dan nog teveel? Zijn ze er overigens wel genoeg? of ook niet zoveel ervan Nederland? Vu, gai, Peet, hebben jullie ze wel vaak genoeg gezien? Ik nog nooit iig.

Update: Vind wel dat die matten en dat beschermplaatje daar bij het gaspedaal nogal smerig zijn hoor! Ok ben ik nou zo'n zeikerd geworden??

Ja ik kom ze toch vrij regelmatig tegen, blijft echt een prachtige auto. Roger is het deze 456 die te koop staat bij the Gallery? Ik vind dit een prachtige kleur

Pterps
16-03-2007, 08:35
Oei: en nog pk's zat ook! En nou weet ik het, we hebben het er wel eens over gehad of deze auto wel op zijn mooist is als ie rood zou zijn. Er waren toen stemmen die zeiden; nee, doe maar in een andere kelur; dan is ie veel mooier..............

Nee rood is niet zo'n goed idee voor deze auto Robert, overigens staat geel deze auto ook best aardig. Maar toch maar liever in een wat rustigere kleur

Roger_L
16-03-2007, 09:44
Ja ik kom ze toch vrij regelmatig tegen, blijft echt een prachtige auto. Roger is het deze 456 die te koop staat bij the Gallery? Ik vind dit een prachtige kleur!

Dat is um ja

575 GTC
16-03-2007, 10:40
Een FCN-lid had mij beloofd zijn nieuwe 599 te mogen fotograferen (ten zuiden van Eindhoven)ten zuide van Eindhoven ligt Helmond :D

Mooie foto !
groote kans dat het Harry was

. Nou Gairo; opletten jongen, misschien dat je hem ook ooit wel eens gaat zien in jouw regio.
ik let wel op :D !

Wat foto's van mn bezoek aan de F-dealer in Wijnegem.
leuke foto's !

En zit er nou een gat in dat gaas van dat luchtrooster van die 430??
volgens mij is dat een sleepoog

.

Patrick
16-03-2007, 10:46
dan zal deze meneer met de 599 wel naar de rijvaardigheidstraining komen, ik geloof dat hij dr altijd bij is

,

nofear02
16-03-2007, 12:47
...Roger is het deze 456 die te koop staat bij the Gallery? Ik vind dit een prachtige kleur!Peet, op die foto van die 456 zie je rechtsboven achter het glas wielen staan van nog meer wagens. Dus het pand is 2 verdiepingen hoog? ondanks dat het glas van helemaal boven naar beneden gaat? hebben ze zelf een 'etage' erin aangelegd? ik ben er nog nooit geweest, maar heb wel foto's gezien van de buitenkant dat het een vrij bijzonder pand is. Is het vroeger iets anders geweest? Textielfabriek of electriciteitscentrale of zoiets bijv?

Is het de moeite daar eens te gaan kijken als F-fan? Ben er ooit eens langs gereden 3 jaar geleden, en zag het geloof ik vanaf die doorgaande weg, maar goed, het toen nog totaal mijn interesse niet. Is het leuk dat wél eens te doen?

Die 456 in alu; prachtig inderdaad! En idd mooier dan dat rood. Ik herinner het me nu weer ja, er is teveel carosserie aanwezig zeg maar, en dan gaat rood erg overheersen. En t is geen racer pur sang (hoe moet je een 456 noemen; meer 'gran tourismo?') en dan vind ik rood niet zó, dat is dan te schreeuwerig tegenover het karakter van de auto. Zoiets toch?

@gairo; sleepoog bij die 430? na, ziet er toch raar uit hoor

575 GTC
16-03-2007, 15:38
Grr net een zilver 360 Modena gemist :(

ik had tussen uur en een jongen bij mij in de klas kwam treug van huis en zie dat er een zilver 360 Modena veder op stond

dus snel me fiets gepakt en er naar toe gegaan maar hij was al weg :(

.

Pterps
16-03-2007, 21:11
Grr net een zilver 360 Modena gemist :(

ik had tussen uur en een jongen bij mij in de klas kwam treug van huis en zie dat er een zilver 360 Modena veder op stond

dus snel me fiets gepakt en er naar toe gegaan maar hij was al weg :(

Gairo, vanmiddag ben ik weer even langs vd Akker gereden, vd Moesdijk vertrok net met de 599, ik heb wat foto's gemaakt en even een opgestoken duim uitgedeeld bij de stoplichten. Dat werd ontvangen door vd M met een groet en dikke smile :)

Edit: een voorproefje

Marcello
16-03-2007, 23:57
Als het een bordeauxrode 599 was en het was rond de klok van 7 dan was het vd Moesdijk in ieder geval niet !

Nee, dan zou het Louk geweest zijn hè

Ciao!
Marcell

Marcello
17-03-2007, 00:18
Dat is um ja !

Daar rijdt de eigenaar Nico Aaldering zelf regelmatig mee.
Geweldige kleur, de lijnen komen dan mooi uit.
Veel 456's zijn donkerblauw, grijs of zwart, dan gaan er mijns inziens veel details verloren.

Ciao!
Marcell

nofear02
17-03-2007, 00:31
Veel 456's zijn donkerblauw, grijs of zwart, dan gaan er mijns inziens veel details verloren. Ciao! Marcello Tsja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in Marcel! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Goed punt (weer wat geleerd! ;)). Je ziet het goed op jouw foto's. Thnx

Roger_L
17-03-2007, 07:47

Ciao!
Marcello

Wat is ie mooi hè ? Hij had hem vorig jaar oktober al moeten hebben. Bij aflevering in januari zaten er de verkeerde stoelen in, en moest hij nog eens 6 weken wachten..

Roger_L
17-03-2007, 07:48
Daar rijdt de eigenaar Nico Aaldering zelf regelmatig mee.
Veel 456's zijn donkerblauw, grijs of zwart, dan gaan er mijns inziens veel details verloren.

Ciao!
Marcello

Ik durf niet te gaan kijken ! Deze is echt ontzettend mooi. Bedankt voor de foto's. Ik zie trouwens dat hij geen nummerplaat aan de voorkant heeft; maakt hem extra fraai..

Pterps
17-03-2007, 08:27
Peet, op die foto van die 456 zie je rechtsboven achter het glas wielen staan van nog meer wagens. Dus het pand is 2 verdiepingen hoog? ondanks dat het glas van helemaal boven naar beneden gaat? hebben ze zelf een 'etage' erin aangelegd? ik ben er nog nooit geweest, maar heb wel foto's gezien van de buitenkant dat het een vrij bijzonder pand is. Is het vroeger iets anders geweest? Textielfabriek of electriciteitscentrale of zoiets bijv?

Is het de moeite daar eens te gaan kijken als F-fan? Ben er ooit eens langs gereden 3 jaar geleden, en zag het geloof ik vanaf die doorgaande weg, maar goed, het toen nog totaal mijn interesse niet. Is het leuk dat wél eens te doen?

Wanneer je in de buurt bent zou ik er zeker even kijken, er staat genoeg leuks, maar je hoeft er niet speciaal naar toe te rijden, dan kan je beter naar zwolle rijden ;)
Het pand is vrij nieuw maar ziet er echt prachtig uit, heeft inderdaad 2 verdiepingen, boven zit volgens mij nog een cafetje

Pterps
17-03-2007, 10:11
Gisteren stond deze prachtige 550 ook nog bij van de Akker, hij paste er net op met mijn 75-300 mm lens en ik had net genoeg licht om het Pol. filter te gebruiken. (en dat is te zien ook)

Roger_L
17-03-2007, 10:22
Wanneer je in de buurt bent zou ik er zeker even kijken, er staat genoeg leuks, maar je hoeft er niet speciaal naar toe te rijden, dan kan je beter naar zwolle rijden ;)
Het pand is vrij nieuw maar ziet er echt prachtig uit, heeft inderdaad 2 verdiepingen, boven zit volgens mij nog een cafetje.

Ik ken het pand. Ben er destijds met de Ferrari-tentoonstelling geweest. Kijken=kopen, daar ben ik alleen bang voor. Mijn verstand zegt nee, maar ja, wie koopt er nu een Ferrari met verstand

nofear02
17-03-2007, 10:32
Kijken=kopen, daar ben ik alleen bang voor. Mijn verstand zegt nee, maar ja, wie koopt er nu een Ferrari met verstand ? IK! :D . Ik had alles keurig netjes onderzocht, goed overdacht, technische keuringen laten doen, bij iedereen advies ingewonnen, het ook eerst nog aan mijn moeder gevraagd, veel F-boeken gelezen, rijvaardigheidstrainingen gedaan, wit-geel-rood was allemaal al lang bekend joh, én.... ik ging eerst netjes F-chatten, voor extra informatie en zo, en tóen pas kocht ik hem..... zó was het toch??? <proest!> :D :D

Fumacher
17-03-2007, 13:27
Wat betreft het zien van een 456....ik zie ze altijd wel bij een dealer staan.

Verder spot ik ze bijna nooit op de weg, maar dat komt dan ook mede doordat ik het spotten niet doe.

Laatste keer in Wijnegem stond er nog een groene 456M en een keer daarvoor bij Kroymans stond er die blauwe. Ik kan me alleen niet herrineren of die bij Kroy een M of een gewone uitvoering was

Patrick
17-03-2007, 14:17

Ciao!
Marcello

overigens wel een hele aardige man die louk :)

.

575 GTC
17-03-2007, 16:23
ik ben de 456 2 keer tegen gekomen op de openbaren weg 1 keer in duitdsland en een keer in Helmond

De iegenaar van die 599 GTB had die eerst een rode 575 M Maranello

Patrick
17-03-2007, 16:32
ik ben de 456 2 keer tegen gekomen op de openbaren weg 1 keer in duitdsland en een keer in Helmond

De iegenaar van die 599 GTB had die eerst een rode 575 M Maranello ?

ja klopt maar die 575M heeft ie volgens mij nog steeds

.

nofear02
17-03-2007, 19:20
Zo, nou heb ik eindelijk eens een keer op mijn gemakkie de aanvraag in orde gemaakt voor lidmaatschap van de FCN. Ik had het al een tijdje bijna klaarliggen, kopie kentekenbewijs, korte beschrijving over mij, foto van de F, enz, en had van de week ff nieuwe pasfoto's laten maken en moest alleen nog even het formulier in t netjes invullen. Twee weken geleden had ik het al in t klad gedaan, moest het alleen nog even overschrijven. Dat ging in principe allemaal redelijk voorspoedig, alleen bij het vakje 'kleur' van mijn wagen, duurde t ff wat langer :D :D. Wist zo onderhand niet meer wat ik nou ook al weer moest invullen... :D. Ik had bijna zin om expres 'groen' of 'blauw' in te vullen. Of eh... "nou, welke wíl je?" ; die had me ook wel leuk geleken.. ;) :D.
Afijn, hij gaat straks op de bus. Eindelijk geregeld

Fumacher
18-03-2007, 14:59
Robert, Leuk dat je zo binnenkort FCN-lid wordt :) Of moeten ze er nog naar kijken en je toestemming geven? Lijkt me echt heel leuk om je een keer in Zandvoort of Spa te zien op het circuit. Of mag die de baan niet op van jou

nofear02
18-03-2007, 20:00
Korte beschrijving over jezelf Robert? "ik fotografeer kinderen" :D haha geintje :)

Leuk dat je zo binnenkort FCN-lid wordt :) Of moeten ze er nog naar kijken en je toestemming geven? Lijkt me echt heel leuk om je een keer in Zandvoort of Spa te zien op het circuit. Of mag die de baan niet op van jou? Nou die beschrijving is wel érg kort Vu ;), je moet op een A4-tje toch wel even t een en ander neerzetten. En logischerwijs ook idd wat voor werk je doet, en/of dat je een eigen bedrijf hebt, wat je zoal bezig houdt etc. Dus ik heb inderdaad ook iets over mijn werk verteld. En willen ze meer weten, dan kijken ze maar even op mijn website. Op het aanvraagformulier moet je ook wel aardig wat invullen hoor. Maar ik vind dat sinds dec vorig jaar helemaal niet erg meer. Je wordt overigens eerst een jaar lang aspirant lid. Mensen kunnen dan nog al die tijd klachten/bedenkingen over je indienen. Dus ik weet niet of ik er door heen kom Vu.. ;). Ik heb gelukkig wel 2 mensen gevonden die mij wilden voordragen, 3 zelfs, dus hun namen heb ik genoemd. En ik ga voor het actieve lidmaatschap; dus dan moet ik minimaal 2x per jaar met iets mee doen. Van mij mag mijn F best eens een keer op t circuit. Geen idee of dat leuk is, maar lijkt me toch wel. Voor de rest weet ik nog helemaal geen kalender of zo, ik weet niet eens wat ze allemaal doen, maar dat merk ik dan wel. We zullen zien! Eerst maar eens zien of ik door de ballotage heenkom! :D

nofear02
19-03-2007, 13:52
Goh, moet je eens kijken wat ik zag: klinkt wel bijzonder!

http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/4812179/328_gtb_fabrieksnieuw.html

.

Roger_L
19-03-2007, 14:04
Goh, moet je eens kijken wat ik zag: klinkt wel bijzonder!

http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/4812179/328_gtb_fabrieksnieuw.html

Fabrieksnieuw met 66.000 km en nooit overgespoten (niet eens een nose-job); zeker alleen in een windtunnel door een oud vrouwtje gereden...

Roger_L
19-03-2007, 17:32
Ik zag vandaag op Speurders een wel heel goedkope 456 staan. Toch maar eens bellen. Alleen door de vraag 'staat hij op Nederlands kenteken' kwam pas naar boven dat de BPM nog afgedragen moest worden (+ 6k daardoor). Verder was het een auto in absolute showroomconditie, maar hij raakte hem aan de straatstenen niet kwijt volgens eigen zeggen....niemand wil zo'n 12 cilinder voor de deur, da's veel te duur meneer

nofear02
19-03-2007, 19:06
Zo dan, nou dat vind ik wel een beetje vreemd hoor, om dan zó een prijs zonder Bpm te vermelden. Mét bpm was het meteen weer de gewone prijs?? Die laatste opmerking vind ik wel grappig, veel te duur zo'n 12-cilinder, meneer. Hahaha, alsof je hem rationeel koopt/ gaat rijden :D. Vreemd hoor.
Had je trouwens gezien dat er in die advertentie van carreracars van 1 of 2 bladzijden terug, ook al een 456 stond? Zal je net zien, ik heb er nooit zo opgelet en nou zie ik ze ineens 'overal'.
Ben jij trouwens iemand die ook gerust zo'n ding zou importeren?? Afgelopen vrijdag het er nog met Henk over gehad, maar die keuring schijnt bijvoorbeeld echt he-le-maal niks meer voor te stellen

Roger_L
19-03-2007, 19:26
Zo dan, nou dat vind ik wel een beetje vreemd hoor, om dan zó een prijs zonder Bpm te vermelden. Mét bpm was het meteen weer de gewone prijs?? Die laatste opmerking vind ik wel grappig, veel te duur zo'n 12-cilinder, meneer. Hahaha, alsof je hem rationeel koopt/ gaat rijden :D. Vreemd hoor.
Had je trouwens gezien dat er in die advertentie van carreracars van 1 of 2 bladzijden terug, ook al een 456 stond? Zal je net zien, ik heb er nooit zo opgelet en nou zie ik ze ineens 'overal'.
Ben jij trouwens iemand die ook gerust zo'n ding zou importeren?? Afgelopen vrijdag het er nog met Henk over gehad, maar die keuring schijnt bijvoorbeeld echt he-le-maal niks meer voor te stellen!

Mijn 328 heb ik zelf geimporteerd. Als je veel geduld in je lijf hebt stelt het niet veel voor :)
Probleem als je er een hebt, is dat je je eigen F ook weer moet zien te verkopen. Voor je het weet sta je met 2 F's op de oprit, voor mij toch een probleem. Als je gaat importeren moet je dus eigenlijk al je eigen F verkocht hebben. Helaas is de verkoop van een F stukken moeilijker dan de aanschaf, zeker als je, zoals ik, vrij ongebruikelijke kleuren wel aardig vind. De meneer van de 456 wilde mijn Testarossa wel hebben, maar toen hij het bedrag noemde heb ik het gesprek binnen 30 seconden beëindigd..

nofear02
19-03-2007, 22:09
.... hebben. Helaas is de verkoop van een F stukken moeilijker dan de aanschaf, zeker als je, zoals ik, vrij ongebruikelijke kleuren wel aardig vind. De meneer van de 456 wilde mijn Testarossa wel hebben, maar toen hij het bedrag noemde heb ik het gesprek binnen 30 seconden beëindigd...Getsie, ja dat is natuurlijk niet leuk. Die dealers doen het ook echt niet uit liefdewerk, da's wel duidelijk. Nou hebben ze in zoverre dan nog wel gelijk, dat een F gerust een half jaar tot een jaar te koop staat. En dat kost hen ook geld natuurlijk. Maar goed, t blijft altijd gigantisch slikken. Ik had het met mijn bmw ook, was al helemaaaal niks meer waard als je niks terugkoopt, maar ook als je hoort wat je ervoor krijgt ook als je wel weer wat terugkoopt ....:(. Heb ik hem nog particulier verkocht, en sprong ik er nog een klein beetje uit. Maar t blijft 3x slikken.
Met Ferrari vind ik dat overigens dan in zoverre nog gek, dat sommige types zogenaamd niet meer in prijs zakken en waardevast zijn, zegt men. Maar zie het er maar eens voor te krijgen! Da's nog een heel ander verhaal!
En inderdaad; die overgang in: niet 2 f's op je oprit tegelijk te hebben staan, maar liefst ook niet zónder (je oude verkocht, maar je vind niet 1,2,3 de juiste nieuwe = helemaaaal geen Ferrari!), maakt het er nóg eens niet makkelijker op..:)

.

nofear02
20-03-2007, 01:28
Jongens, van de week had Roger die ene foto geplaatst, en ik had op een andere computer die 2 van mij staan; ik kon het niet laten ze even onder elkaar te zetten... (t blijft een bizarre gedachte...)

nofear02
20-03-2007, 01:31

nofear02
21-03-2007, 20:46
Er zijn wel een paar sites over ferrari's zeg in Europa, ben ik inmiddels achter. Dit is er ook nog een waar occasions op staan:

http://www.auto-italia.co.uk/classifieds/category.php?c=2

Net als deze, die is heeel groot; zoekt alle modellen op bij allerlei dealers:

http://www.anamera.com/en/find/by-make/ferrari/index.html?no_cache=1

Je zou toch denken, met wat er allemaal nog ís, dat je ze toch vaker zou tegen moeten komen? Niet dat Pterps daar moeite mee heeft.. ;)

Staan ook nog een paar mondials op Jurgen. Die ene in belgië; is dat die jij gezien hebt

Pterps
21-03-2007, 21:47
De 599 van Jean Todt, ziet er leuk uit:

http://img108.imageshack.us/my.php?image=image01bs8.jpg

.

Patrick
21-03-2007, 21:55
Le Garage Periddon ;)

http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=7214748364820032007212718

http://autogespot.com/viewimages.php?id=7214748364821032007204110

.

Reiben
21-03-2007, 22:26
Amai jongens wat een wagens allemaal! Ik ga eerst proberen eens een toertje als copiloot proberen te versieren in een Ferrari, want heb al een paar keer in eentje gezeten, maar nog nooit meegereden. Ondertussen spaar ik verder voor mijn droom Ferrari en dat is op dit moment een 512 BBi
Ik heb natuurlijk nog tijd hé, ik zal eerst proberen afstuderen binnen een jaar of twee.

Greetz

Reiben

.

575 GTC
21-03-2007, 23:03
Vandaag en F40 gespot in Helmond :

nofear02
21-03-2007, 23:22
Vandaag een F40 gespot in Helmond :DGairo! geluksvogel! prachtig man! Hoe was het geluid?? ;)

.

Huijsje
21-03-2007, 23:39
Vandaag en F40 gespot in Helmond :D

Volgens mij zwaait die bestuurder naar jou Gairo! Zou dat niet betekenen dat je een stukje mee mag rijden? Of had je geen zin?;) Maar misschien was de passagiersstoel al bezet, dat kan ik niet zien. Hij zette em speciaal voor jou ff stil neem ik aan?

Maar wat een geluk zeg! Ik heb hier in Eindhoven al wel een rode F430, een blauwe F430 spider en dan die Enzo zien rijden (ook niet echt verkeerd trouwens :D), maar een F40! Ik geloof dat ik niet eens ooit een F40 heb GEZIEN in het echt. Ben er niet echt op uit geweest natuurlijk, zoals de meesten hier wel doen (dealers bezoeken en alle Ferrari-evenementen afstruinen die er maar zijn). En jij ziet dat zomaar even langsrijden als je van school naar huis fietst ofzo! Ik kwam vandaag niet verder dan een Maserati Quattroporte, wat trouwens ook niet echt een verkeerde auto is als je het mij vraagt :). Al valt dat natuurlijk in het niet bij een F40! Heb je nog meer foto's van deze prachtige Wagen?

Ben jij er trouwens ook volgende week maandag Gairo, op dat auto-evenement bij de TU/e?

autofotoDOTbe
22-03-2007, 01:48
http://autofoto.4muller.com/images/355spiderant1.JPG

.

autofotoDOTbe
22-03-2007, 02:01
Vandaag en F40 gespot in Helmond :D

Deze heb ik twee jaar geleden ook in Helmond zien rijden op de weg van Deurne naar Helmond, heb ergens foto's denk ik

.

nofear02
22-03-2007, 02:10
F355: Ik ben tegen zinloos geflitsJa, daar worden we gek van hier in Nederland Eric :D. 88km p/u op een provinciale weg (waar je 80 mag), niemand in de buurt, geen wegen van li of rechts, wél een flitspaal; hoplakeetje; weer een boete erbij; 30 euro. Idem voor snelwegen 's nachts, geen hond op de weg (jullie zeggen kat geloof ik), je mag er 120, sommige stukken maar 100, dan is 15 of 20 km te hard écht niet crimineeel, of tegen de verkeersveiligheid, of slecht voor het milieu, maar tóch krijgen we boetes. Kijk, dát is dus zinloos flitsen. Althans voor de bovenstaande redenen. Voor de schatkist van de staat is het zeeeeker NIET zinloos; die stroomt vol. Kunnen ze dat weer aan onzinnige dingen uitgeven :(.

ps: prachtig die blauwe 3#5 spider

Huijsje
22-03-2007, 02:44
ps: prachtig die blauwe 3#5 spider!

Ik wil je niet op verkeerde ideeën brengen Robert, maar volgens de website van ons nieuwste lid staat deze F nog te koop ook! Via deze link kom je er rechtstreeks:http://autofoto.4muller.com/f355.html
Aldaar nog meer foto's! Wat staat ie daar mooi zeg, zo voor dat gebouw... PRACHTIG! :)

PS. Welkom Eric! Ik had nog nooit van de autofoto-site gehoord moet ik eerlijk bekennen, maar wat een gigantisch gave foto's staan daar op zeg! Supermooie photoshoots met zeer mooie wagens! Vooral die 599 GTB spreekt me wel aan :) De site gaat in ieder geval zeker mijn favorietenlijst in! Veel plezier hier nog, dat gaat wel lukken denk ik! ;)

Owja, even voor de nieuwe mensen: Robert is zó verzot op die 355 (en terecht trouwens!) dat hij het typenummer niet eens KAN typen. Vandaar dat rare #-tekentje :

nofear02
22-03-2007, 10:06
Ik wil je niet op verkeerde ideeën brengen Robert, maar volgens de website van ons nieuwste lid staat deze F nog te koop ook! Via deze link kom je er rechtstreeks:http://autofoto.4muller.com/f355.html Owja, even voor de nieuwe mensen: Robert is zó verzot op die 355 (en terecht trouwens!) dat hij het typenummer niet eens KAN typen. Vandaar dat rare #-tekentje :D:D :D. Inderdaad, voor de mensen die nieuw hier zijn; ik vind dat type zó mooi, ik word gewoon ziek als ik hem zie :D. Ik vind hem heel sierlijk, en eigenlijk wil ik hem gewoon hebben, maar het is gewoon beter dat ik dat nog ff niet doe. Vandaar dat ik dan altijd maar expres dat typenummer zo raar schrijf, dan valt het minder op, brandt het niet zo hard op mijn netvlies, en doet het dus niet zo zeer.... ha-ha-ha-ha :D. Ach ja, een mens moet eens wat te dollen hebben hé... ;)

575 GTC
22-03-2007, 11:23
Hier het hele verhaal van gisteren:

Ik had gisteren een tussen uur dus besloot maar weer eens op mijn fiets te stappen en rond te fietsen. En ik denk ik fiets naar het eet cafe "de pastoor" daar stond eerst die 612 en staat vaker wel iets leuks. kom ik daar aan rij ik wat rond staat er niets leuks wil ik net veder gaan, hoor ik iets aan komen, vervolgens zie ik iets laags, iets breeds, iets roods en herken het meteen als een F40 ! Mama Mia een F40 ! en dat nog wel in Helmond ! ik kon het niet geloven ik stond de springen en te schrewen en tranen scooten in me ogen. het kwam vol gas voorbij rijden o zo lekker dat geluid. nog een beetje verdooft van wat ik net zag, dacht zelfs heel even dat ik droomde maar dat was gelukkig niet. er achter aan gefiest gelukkg stond hij nog ff stil en heb nog 2 foto's kunnen maken. en toen was mijn batterij bijna leeg en mijn interengeheugen vol voor dat ik alles weer had verwiselt vas hij al weer weg. voor de rest van de dag met een big smill rond gelopen.

Deze heb ik twee jaar geleden ook in Helmond zien rijden op de weg van Deurne naar Helmond, heb ergens foto's denk ik.
weet je zeker dat het deze F40 was ? er rijden hier in de omgeving wel meer F40's rond

Ben jij er trouwens ook volgende week maandag Gairo, op dat auto-evenement bij de TU/e??
wat is er dan te doen ? ik ben maandag vrij dus als ik tijd heb kan ik nog langs komen

Volgens mij zwaait die bestuurder naar jou Gairo! Zou dat niet betekenen dat je een stukje mee mag rijden? Of had je geen zin? Maar misschien was de passagiersstoel al bezet, dat kan ik niet zien. Hij zette em speciaal voor jou ff stil neem ik aan?

Ik was dus bezig met het verwissel van me geheugen kaart en baterijen en toen ik klaar was was hij al weer weg en mijn tussen uur zat er al weer bijna op anders was ik er nog wel achter aan gefiest en de passagiersstoel was nog vrij

.

mtange
22-03-2007, 12:24
Gairo, prachtig dat je die F40 zomaar in een tussenuurtje ergens in het wild tegen bent gekomen! Dat is natuurlijk nog veel leuker dan dat je hem ergens op een Ferrari evenement ziet staan.

Eric, welkom hier op het forum. Ik heb je site al vaak bekeken, staan zeer mooie foto's op

nofear02
22-03-2007, 12:48
Prachtig verhaal Gairo! Fantastisch vertelt. Een F40 op een ddw dag zómaar in t wild; t is ook niet niks! Ik ben jaloers

autofotoDOTbe
22-03-2007, 15:12
Merci allemaal, we gaan ons hier zeker vermaken op dit FORUM!
Bedankt voor de complimenten betreffende mijn foto's.

Groeten,

Eric Muller
www.autofoto.be & www.auto-foto.nl

.

Roger_L
22-03-2007, 22:09
Hey, da's 'n bekende

Roger_L
22-03-2007, 22:13
Kentekenplaathouder valt mij nu pas op

Roger_L
22-03-2007, 22:16
Verzin een tekst voor de F-kentekenplaathouder:

KOOS SPEE IS EEN LOOSER

PAK ME DAN AS JE KA

nofear02
22-03-2007, 23:24
Ook al zo'n blauwe spider! Ik heb er in januari een gezien op de Blaak in Rotterdam. k Geloof dat ik ook foto's, genomen met mijn mobiel, in de galerij gezet heb. Díe spider was geloof ik ook al bekend bij iedereen, omdat ie gesignaleerd was op zandvoort dacht ik. Maar is deze ook van de FCN dan Roger?

Update; was een andere, een F1, zie; http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=382&postcount=4

.

nofear02
23-03-2007, 15:18
Ter informatie: sinds gisteren is de nieuwe kolom klaargezet voor mogelijke sponsors, adverteerders of helpers, waar banners geplaatst kunnen worden, met evt nog een wervende tekst ernaast.

De kolom heet 'Ads' en die vind je in die blauwgrijze balk bovenaan, 5e woordje van links. Een paar bedrijven / personen staan er al op. We zullen zien wat er tzt allemaal mogelijk is

nofear02
24-03-2007, 21:21
Fantastische dag gehad vandaag. Ik moest wel werken, maar heb toch nog vitaminen F-gekregen. Vanmorgen vroeg even een paar vrienden uitgezwaaid; die gingen naar Alex van Forza. En tussen de middag moest ik naar het lab en heb ik een 328gts gezien in t wild en de eigenaar even gesproken, en kwam ik via mijn Ferrari onderhoudsbedrijf Guus van Eijk bij de firma Bakker terecht waar ik prachtige modelauto's gezien heb, en er 2 gekocht heb MET handtekening van Michael Schumacher, én nog bij een Alfa Romeo onderhoudsbedrijf
ff snel) waar ik iets fan-tas-tisch gezien heb! info en foto's volgen zondag! Alvast even snel 'n foto:

Fumacher
25-03-2007, 00:26
Met handtekening van onze grote held! Waauww! Welke modellen zijn het? ben er erg benieuwd naar Robertograaf!:D

.

nofear02
25-03-2007, 13:22
Heerlijk mannen; miv vandaag zomertijd! Nou krijgen we al weer makkelijker de tijd om 's avonds ook nog een rondje te rijden!

En er schijnen een paar prachtige dagen aan te komen; 16 graden en zonnig! Eindelijk echt voorjaar!

Iedereen zijn wagen al klaar, of moeten er nog dingen eerst gebeuren?

Bij mij gaat morgen eerst eens de toerentalmeter eruit; die moet gerepareerd worden. Hij geeft namelijk precies maar de helft aan..:(. En dat vind ik niet leuk, als ik optrek of schakel moet ik wel dat ding heen en weer zien zwiepen! :)

ForzaFerrari
25-03-2007, 13:25
Wil ook wel weer eens lekker touren ;) niet in m'n F-car (want die heb ik (nog) niet :p maar in m'n Alfa'tje... helaas valt sinds eergisteren af en toe de stuurbekrachting uit :( ... dat wordt dus weer een tourtochtje naar de garage... *zucht*

.

nofear02
25-03-2007, 13:32
Wil ook wel weer eens lekker touren ;) niet in m'n F-car (want die heb ik (nog) niet :p)... Wat zou er eigenlijk bij jou als eerste komen denk je Waldo? Welk type heeft je voorkeur en zou kunnen, afhankelijk van een haalbaar budget ooit

ForzaFerrari
25-03-2007, 13:37
Als ik een haalbaar budget in gedachte moet houden, en dat is wel het leukst; want waarom dromen van dingen die niet haalbaar zijn ;) staan op mijn lijstje:

- 308 GTB/S
- Mondial
- 328 GTB/S
- 308GT4
- 348 TB/S

Volgens mij zou 1 van bovenstaande over jaartje of 5 a 10 (hehe) heeeel misschien haalbaar zijn. Heb ooit heel dicht gestaan bij een aankoop van een GT4, maar wat mij tegenhield was het niet hebben van een garage en de onderhoudskosten.

Op dit moment moet het nog maar even bij 'dromen' blijven. M'n studie fotografie slokt extreem veel geld op (in de afgelopen 2 jaar had ik van dat geld ook een GT4 kunnen kopen ;P) en er komt dit jaar ook nog een duur evenementje voor me aan, duss..

nofear02
25-03-2007, 22:07
Fantastische dag gehad vandaag.... ff snel) waar ik iets fan-tas-tisch gezien heb! info en foto's volgen zondag!

De lange versie staat in een aparte thread in F-specifiek; No Fear's Lange Verhalen / Belevenissen.

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=155

.

nofear02
26-03-2007, 21:14
Als ik een haalbaar budget in gedachte moet houden, staan op mijn lijstje:

- 308 GTB/S
- Mondial
- 328 GTB/S
- 308 GT4
- 348 TB/S

Volgens mij zou 1 van bovenstaande over jaartje of 5 a 10 (hehe) heeeel misschien haalbaar zijn....Dit is een heel mooi rijtje Waldo. Een Mondial 8 zou als eerste haalbaar zijn denk ik, of wil je alleen de latere 3.2? Een 308 moet ook ooit te doen zijn als instapper, maar dan moet je er misschien één tegenkomen die niet zó goed onderhouden is, of waarvan de historie niet helemaal compleet is, en/of al veel kilometers gelopen heeft. Dan zou je zoiets door de jaren heen weer een beetje kunnen opknappen!
De 328 wordt denk ik spannend; daar is de tendens in vraagprijs al lichtjes omhoog. Over 10 jaar van nu zou die wel eens 5 tot 10.000 euro duurder kunnen zijn. Want het lijkt wel of ze voorzichtig 500 tot 1000 per jaar omhoog gaan. Daarentegen is de 348 nog steeds aan t zakken. En die nadert nu de prijs van een goeie 328. Zo vanaf 35 al. De Gt4; daar heb ik geen verstand van; waar ligt dat prijsniveau

nofear02
26-03-2007, 21:16
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=1639&postcount=26

Hey; ik zie dat Eric een paar mooie foto's geplaatst heeft. JWA; dit moet jou aanspreken; een 308 gtsi! En ook rood. Hoe ver ben je met die van jou? Het moet nou toch gaan kriebelen met dit weer? ;).

Heb jij trouwens ook maar 1 spiegel

ForzaFerrari
26-03-2007, 21:25
GT4 is opzich de 'goedkoopste' instapper. Een matige GT4 kan je vinden v.a. 14.500,- Een goede v.a. 19.000 en een concours ongeveer 25.000 a 30.000

En ik vind het wel een mooie wagen. Heb ooit een site voor het DinoGT4register gemaakt. Helaas is die alweer ter ziele :(

Dit is een heel mooi rijtje Waldo. Een Mondial 8 zou als eerste haalbaar zijn denk ik, of wil je alleen de latere 3.2? Een 308 moet ook ooit te doen zijn als instapper, maar dan moet je er misschien één tegenkomen die niet zó goed onderhouden is, of waarvan de historie niet helemaal compleet is, en/of al veel kilometers gelopen heeft. Dan zou je zoiets door de jaren heen weer een beetje kunnen opknappen!
De 328 wordt denk ik spannend; daar is de tendens in vraagprijs al lichtjes omhoog. Over 10 jaar van nu zou die wel eens 5 tot 10.000 euro duurder kunnen zijn. Want het lijkt wel of ze voorzichtig 500 tot 1000 per jaar omhoog gaan. Daarentegen is de 348 nog steeds aan t zakken. En die nadert nu de prijs van een goeie 328. Zo vanaf 35 al. De Gt4; daar heb ik geen verstand van; waar ligt dat prijsniveau?
.

nofear02
26-03-2007, 21:42
Ah, zoiets als dít

ForzaFerrari
26-03-2007, 21:48
Ah, zoiets als dít?

yep; dat is de GT4. De goedkoopste zijn vaak de 208GT4 trouwens... dat waren speciale 2 liter motoren gemaakt voor de Italiaanse markt ivm de olie-crisis. Aangezien dat toch een motor is met veel minder peekaa'tjes is die minder in trek dan de 'gewone' 3-liter versie.
Van de GT4 zijn er daarnaast ook nog heel veel gemaakt. Volgens mij nog steeds het hoogste aantal van 1 model tot nu toe, al weet ik dat niet zeker.
Plus het feit dat het model door Bertone is ontworpen en niet PininFarina EN het feit dat de auto begon als een Dino (wat in die tijd nog geen plus was...) maakt het een ondergewaardeerde auto, dus goedkoper :)

.

nofear02
26-03-2007, 22:09
A-ha. Heb er eerst eens wat over zitten lezen op wikipedia. Staat idd ook iets over de 208.:

308 GT4
The 308 GT4 was a groundbreaking model for Ferrari in several ways: It was the first production Ferrari to feature the mid-engined V8 layout that would become the bulk of the company's business in the succeeding decades, and was the first production Ferrari to feature Bertone (rather than Pininfarina) bodywork. Pininfarina was upset by the decision to give cross-town rival Bertone the design, considering all they had done for Ferrari.

The GT4, introduced at the Paris Motor Show in November 1973, featured angular lines entirely different from their curvaceous 2-seat predecessor, the 246 "Dino" GT, and later brother, the 308 GT. The styling was controversial at the time, with some journalists comparing it to the Bertone-designed Lancia Stratos and Lamborghini Urraco.

The chassis was based on the 246 Dino but was stretched for a 2,550 mm wheelbase to make room for the second row of seats. The suspension was fully-independent and the V8 was mounted transversely.

The 3.0 L (2927 cc) V8 was integrally joined with the gearbox and produced 250 hp in the European version and 230 horsepower in the American. The GT4 motor had an alloy block and heads with a dual overhead camshaft. The induction system had 4 Weber 40 DCNF carburetors.

The 308 GT4 had a total length of 170.1 inches, and a wheelbase of 100.4 inches. The GT4 weighted 2535 pounds. GT4 height was 46.5 inches. GT4 width was 70.9 inches. There were 2826 308 GT4 coupes produced between 1973-1980.

The probably oldest still existing Dino 308 GT4 in the world is in private property of an Austrian collector. It is a car from March 1974 with frame number 08008. The car was originally delivered to the French Ferrari-Concessionaire, and F1 racer, Charles Pozzi. Today it is relatively easy to acquire one of these cars with examples priced at the same level as a new low-end sports car.

208 GT4
Like the later 208 GTB, a low-displacement version of the V8 was produced for Europe. Introduced at the Geneva Motor Show in 1975, the 208 GT4 used a de-bored (66.8x71 mm) 2.0 L (1991 cc) V8. This was the smallest production V8 in history.

Power output was 170 hp (126 kW) at 7,700 rpm for a top speed of 137 mph (220 km/h). A lower final drive ratio and skinnier tires completed the technical changes for this 208. Chrome (rather than black) accents outside and the lack of fog lights were visual indicators of the little engine.

Duidelijk! is die motor van de 208 toen niet in de Mondial 8 gegaan, of had die toch wel weer een sterkere motor

Kingpin328
26-03-2007, 23:23
Duidelijk! is die motor van de 208 toen niet in de Mondial 8 gegaan, of had die toch wel weer een sterkere motor?

Ik meen dat de 208 een gietijzeren blok had, net als de 246 dino-motoren. De Mondial 8 had gewoon een 308-blok met de eerste Bosch K-Jetronic en digiplex ontsteking.

Ik geloof zelfs dat de 208 turbo en de turbo-intercooler (zoals japie heeft) nog een gietijzeren blok hadden

nofear02
26-03-2007, 23:55
Ik meen dat de 208 een gietijzeren blok had, net als de 246 dino-motoren. De Mondial 8 had gewoon een 308-blok met de eerste Bosch K-Jetronic en digiplex ontsteking.

Ik geloof zelfs dat de 208 turbo en de turbo-intercooler (zoals japie heeft) nog een gietijzeren blok hadden.Oh ja?? Interessant! Maar jij hebt het ook nog over een turbo en turbo-intercooler; hadden ze daar dan nog verschil in?? Of was dat het verschil in jaren? dat de intercooler later kwam

Kingpin328
27-03-2007, 00:07
Oh ja?? Interessant! Maar jij hebt het ook nog over een turbo en turbo-intercooler; hadden ze daar dan nog verschil in?? Of was dat het verschil in jaren? dat de intercooler later kwam?

De intercooler kwam met de switch naar de 328-bodystyle. Gecomprimeerde lucht wordt warm en wil uitzetten; door deze dus nog een keer te koelen krijg je ahw 'compactere' luchttoevoer van grotere dichtheid (lees: zuurstoftoevoer). Doet niks af aan de ideale lucht-brandstofmengverhouding (ca 13,5:1) maar hoe meer zuurstof - deste meer vermogen uit het blok.

Kijk maar eens naar de motorkap van Japie - extra luchtsleuven in dat rechthoekige plaatwerkdeel tussen de overige roosters. Allemaal om de hitte kwijt te raken ...

nofear02
27-03-2007, 00:22
De intercooler kwam..... Kijk maar eens naar de motorkap van Japie - extra luchtsleuven in dat rechthoekige plaatwerkdeel tussen de overige roosters. Allemaal om de hitte kwijt te raken ....Ja dat klopt, er zitten ook nog sleuven onder zijn bumper, en aan de zijkant heeft ie nog kleine luchtinlaatjes (van die F40 sleuven zeg maar). Daar herkende ik zijn auto altijd aan op de Tunneldvd. ;). Hij heeft een mooie foto daarvan gepost op blz 3 dacht ik: deze:

Zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=852&postcount=32

.

Huijsje
27-03-2007, 00:29
Vandaag was er de TU/e FAST: het openingsevenement van de European Week. Tijdens deze week zitten pakweg 400 studenten uit 42 verschillende landen in Eindhoven om van alles en nog wat te doen. Het was een soort kleine Bavaria City Racing.

Toen ik rond 11:00 aangelopen kwam hoorde ik in de verte al flink wat herrie.. Daar aangekomen kwamen we erachter dat het een dragster was met 800 pk die daarvoor zorgde :) Daarna even een rondje om het parcours gaan lopen.

Naast een heleboel ander spul stond daar de Lamborghini Gallardo GT3 al klaar voor wat testrondjes. Ging goed hard! Schakelde ook zeer soepel door met geweldig geluid (zeer stil eigenlijk, maar het zoeven over de weg, en het ploffen bij het opschakelen! PRACHTIG!

Maar het mooiste was : EEN 360 MODENA MET CHALLENGE GRILL !!!
Het blijft een supergave wagen om te zien! En ondanks het overweldigende geluid van de URE-auto of de Ford Mustang: wat een geluid zeg! En hij kon erg goed mee met die donkervoort en URE-wagen, ondanks dat die 2 VEEL compacter en wendbaarder bleken in de chicanes. Als ie er echt voor gegaan was had ie ze zelfs zoek gereden! Op de passagiersstoel zat echter ook een cameraman van de plaatselijke tv, dus om de beelden een beetje fatsoenlijk te houden maar wat rustiger aan gedaan!

Na de officiële opening van het evenement werden er met deze auto's wat racejes gedaan en ging men steeds kort even de baan op. Zeer mooi weer, zeer gave auto's en schitterende demonstraties gezien tot de klok van 13:30! Lekker staan genieten van de snelheid, het geweldige geluid en het zonnetje hoog aan de hemel.

Het uitgebreidere verslag staat hier: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=1692&postcount=305

(foto's probeer ik nog aan te komen

Huijsje
27-03-2007, 01:26
Wat ik me nu toch weer tegenkom! ONGELOOFLIJK!
De welbekende F-verzamelaar (nee, niet miniatuurtjes) heeft er nog een geweldig (27e!!!!) exemplaar bijgekocht vandaag... H. van de Moesdijk heeft volgens dit bericht http://www.petrolhead.nl/2007/03/zwarte_enzo_erbij_voor_ferrari_collectioneur.php namelijk een ZWARTE ENZO bij gekocht! Hij had al een rode, waar enkelen onder ons al vele mooie herinneringen aan hebben :D en heeft blijkbaar plannen om een GELE ook nog aan te schaffen.
Dat zwart is bij lange na niet mijn favoriete kleur op een Enzo trouwens, maar dat geel is echt GEWELDIG! Rood is natuurlijk ook altijd goed, maar ook zilvergrijs vind ik fantastisch staan op die wagen! Smaak heeft hij over het algemeen wel moet ik zeggen! Dat lijstje favoriete F's dat ie opnoemt, kan ik mijn mening wel in terug vinden! En ook van de klassiekers de 288 GTO eruit kiezen! Dat vind ik misschien nog wel "DE F"!
Heb hem slechts 1 keer zien rijden hier in Eindhoven (héél misschien al vaker maar dat weet ik niet zeker), ondanks dat ie wel 27 F's heeft, maar dan wel gelijk met die rode Enzo! Vraag me eigenlijk af waarom ze die meneer niet gevraagd hadden om wat mooie bolides op de sturen richting Eindhoven om te showen op TU/e FAST

nofear02
27-03-2007, 01:35
...... H. van de Moesdijk heeft een ZWARTE ENZO bij gekocht! Hij had al een RODE, en heeft blijkbaar plannen om een GELE ook nog aan te schaffen.
Vraag me eigenlijk af waarom ze die meneer niet gevraagd hadden om wat mooie bolides op de sturen richting Eindhoven om te showen op TU/e FAST!
Tsjee, je zal ze naast elkaar hebben staan in je garage, niet normaaaal !
En die 2e opmerking; inderdaad! Voor hetzelfde geld was ie ff komen kijken of zo! You never know!... ;) :D

Pterps
27-03-2007, 09:07
WAARSCHUWING! Dit kunnen jullie vast niet aan.......

Enzo crash on video!

http://cbs2.com/video/?id=36333@kcbs.dayport.com

.

575 GTC
27-03-2007, 10:57
Hier zijn een paar foto's :D

ben gisteren ook heel even langs geweest van kwart voor 1 tot 1 ongeveer
ik heb naar de demo van de lambo staan kijken

.

nofear02
27-03-2007, 12:03
Jullie hebben het toch maar zwaar zeg tegenwoordig als studenten...:D. Echt hard studeren hé zo'n evenement :D. Ziet er leuk uit Huijsje. Wat hebben jullie prachtig weer gehad. Je zal zware regen gehad hebben, dan is het toch jammer. Dank voor je verslag! En Gairo; leuk ff een paar foto's! thnx

.

nofear02
27-03-2007, 12:27
WAARSCHUWING! Dit kunnen jullie vast niet aan.......

Enzo crash on video!

http://cbs2.com/video/?id=36333@kcbs.dayport.comPeter; echt helemaal ver-schrik-ke-lijk! Wat een.....#$%*&. Het geluid van de brokstukken die overal op de grond vallen gaat door merg en been. Heb je gezien dat daar iemand bij dat muurtje staat toe te kijken? Die moet de schrik van zijn leven gehad hebben. Die wagen komt nog helemaal omhoog!

Daarna een minuuut lang beelden van die gozer bij de ambulance enz enz; laat die vent zitten, kijk liever gelijk hoe het met die Enzo is! En leg díe in de ambulance :D

nofear02
27-03-2007, 21:20
Over het bezoeken van de F-fabriek moet ik nog wat vertellen, maar dat doe ik even hier:

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=1743&postcount=16

.

Kingpin328
28-03-2007, 00:03
... het rode bloed stroomt weer merk ik de laatste dagen. Was er een beetje 'uit' maar met deze nieuwe site: in geen jaar zoveel aan Ferrari gedacht als nu de laatste week ;) !

Gr. Waldo

Run like hell ! :)

.

Ramon.S
28-03-2007, 22:12
Hallo iedereen, mag ik mij even voorstellen ik ben Ramon.S en heet iedereen van harte welkom.
Ben op deze site gekomen via Guus van Eijk en Robert.
Mijn karaktereigenschappen zijn: Ik ben nogal direct, aardig, behulpzaam en sta klaar voor de mede mens!

Met vriendelijke groet.

Ramon.

Nickqv
28-03-2007, 23:16
Iemand enig idee welke velgen dit zijn? Deze Mondial staat trouwens te koop

nofear02
28-03-2007, 23:18
Hallo iedereen, mag ik mij even voorstellen ik ben Ramon.S en heet iedereen van harte welkom.
Mijn karaktereigenschappen zijn: Ik ben nogal direct, aardig, behulpzaam en sta klaar voor de mede mens!

Met vriendelijke groet.

Ramon.SHa die Ramon! Jij ook van harte welkom! Je hebt een mooie wagen zeg. En jij hebt een hele geinige foto als profielfoto neergezet.
Ha-ha.. lachen man! Ben jij ook al opgegroeid met Miami Vice? Sja, wie niet. Alle 40-ers denk ik wel. Wat was dat altijd mooi hé; alleen
al dat openingsfilmpje. Ben je fan van MV?

Ik had je wagen al eens gezien bij Guus. De motorklep stond open dus ik heb alles eens goed staan te bekijken. Prachtig vond ik het!

Nou, lees eerst maar eens wat rond. Er staat al aardig wat op dacht ik zo :).
We spreken je nog. En als er wat is; pm me gerust. Ik help graag mensen.

Groet

nofear02
29-03-2007, 00:52
Iemand enig idee welke velgen dit zijn? Deze Mondial staat trouwens te koop.
Oei Nick; dat is wel heeeel bijzonder. Dergelijke velgen onder een Ferrari, en dan een Mondial. Normaal gesproken hou ik niet zo van dergelijke velgen, bovendien, het zijn velgen van anno nú onder een auto van ca. 15 jaar geleden. Ik hou graag een beetje van origineel/erbij passend/in de tijdsgeest van, etc. Maar toch; die hele lichte kleur bij blauw, het heeft wel wat. Nou ben ik erg weg van blauw hoor. Maar of ze bijv. bij jouw wagen zouden passen? Jouw 348 velgen vind ik echt heel mooi staan bij je wagen hoor.

Maar ik geloof niet dat ik nou veel verstand heb van velgen. Misschien zijn er anderen die er iets over kunnen zeggen

micha1980
29-03-2007, 10:11
Hoi Ramon,

Van harte welkom op deze site!!! je gaat een mooie tijd tegemoet hiero..

gr michal

Met vriendelijke groet.

Ramon.S

.

Fumacher
29-03-2007, 10:15
Ook namens mij van harte welkom Ramon.

Ik zie dat je uit Rotterdam komt. Dan moet de maastunnel wel een bekende plek voor je zijn? Robert heeft er iig hele leuke gebeurtenissen mee gemaakt. (ik ook hoor :D)

Ben je in de afgelopen jaren nog naar bepaalde evenementen geweest> Miss hebben Peter, Gairo, Patirck, ik etc etc nog foto's van je bolide :)

Groeten,

Vu

.

nofear02
29-03-2007, 11:52
Micha, t is donderdag! Jij gaat toch je wagen halen vandaag?? Ben je al genoeg weer beter dan? Kan je eindelijk ff lekker rijden man! Succes.

(doe manuel ff de groeten van mij ;)

micha1980
29-03-2007, 18:16
eindelijk was het dan zover, ik kon hem halen :)
gelijk maar een 160 km gereden, lekker binnendoor (tunnels) en een stukje autoweg, gewoonweg heerlijk.

ik heb zojuist ff snel 2 pics gemaakt...

gr micha

.

nofear02
29-03-2007, 21:19
gelijk maar een 160 km gereden, lekker binnendoor (tunnels) en een stukje autoweg, gewoonweg heerlijk. gr micha
Zo Micha! was je er aan toe??? :D. gelijk 160 km! En? Hoe rijdt ie? Weer lekker? is ie weer helemaal klaar voor een nieuwe Mille Miglia? ;)

.

micha1980
29-03-2007, 22:17
hij liep als een klokje en is helemaal klaar voor MM nummero 2 :)

Manuel gaf wel aan dat binnenkort toch wel de bougiekabels verniwud moesten worden, ik zeg dan kom ik wel in Juni,kan ik er gelijk op wachten,wil hem nl niet dadelijk nog een paar dagen missen met dit mooie weer.

ik moet zeggen, het kontje komt meer tot zijn recht met de nwe bumper dan met een USA bumper.

Zo Micha! was je er aan toe??? :D. gelijk 160 km! En? Hoe rijdt ie? Weer lekker? is ie weer helemaal klaar voor een nieuwe Mille Miglia? ;)

.

nofear02
29-03-2007, 22:36
ik moet zeggen, het kontje komt meer tot zijn recht met de nwe bumper dan met een USA bumper.
Hij ziet er keurig uit hoor. En ik zie dat jij achterop een stickertje hebt van de Ferrari Club Italia. Leuk. Hoe kom je eraan? Gekocht en opgeplakt tijdens MM 1.

Ramon.S
29-03-2007, 23:03
Bedankt allemaal voor julie verwelkoming. Ik zie en bemerk dat ik hier eindelijk met serieuze liefhebbers te maken hebt. Ik ben van de partij

Pterps
30-03-2007, 08:27
gelijk maar een 160 km gereden, lekker binnendoor (tunnels) en een stukje autoweg, gewoonweg heerlijk.

ik heb zojuist ff snel 2 pics gemaakt...

gr micha

Ziet er weer mooi uit Misha, maar ga je nu weer naar Italie met de 308

micha1980
30-03-2007, 08:56
Als het aan mij ligt zekers, ma ik moet dan ook nog rekening gaan houden met de kleine, we zien wel hoe het loopt.
Ma dat komt wel goed.
BTW, jullie komen toch wel in September beschuit met muisjes eten he mensen, bij mij thuis...

Ziet er weer mooi uit Misha, maar ga je nu weer naar Italie met de 308?

.

micha1980
30-03-2007, 08:59
Dat heeft mijn moeder heeel wat jaar jaartjes geleden op de nurnburgring gevraagd bij een stand van ferrari club italia, volgens mij is dat al 15 jr geleden, ik zou het uns moeten navragen.

ik ben idd ook heel blij dat het allemaal goed gelukt is,alleen de bumper is /was echt een kriem om hem passend te krijgen, en daar betaal je grof geld voor wat glasvezel :(

Hij ziet er keurig uit hoor. En ik zie dat jij achterop een stickertje hebt van de Ferrari Club Italia. Leuk. Hoe kom je eraan? Gekocht en opgeplakt tijdens MM 1.?

.

Pterps
30-03-2007, 09:11
Als het aan mij ligt zekers, ma ik moet dan ook nog rekening gaan houden met de kleine, we zien wel hoe het loopt.
Ma dat komt wel goed.
BTW, jullie komen toch wel in September beschuit met muisjes eten he mensen, bij mij thuis...

Eerst moet je bij mij beschuit met muisjes komen eten ;)

.

nofear02
30-03-2007, 21:21
Bedankt allemaal voor julie verwelkoming. Ik zie en bemerk dat ik hier eindelijk met serieuze liefhebbers te maken hebt. Ik ben van de partij!Heey, das een mooi compliment Ramon! Daar ben ik blij mee. Hier zitten zeker weten ab-so-luut liefhebbers! En ja, we zijn er serieus over! Niet dat we ook niet houden van een dolletje of kletspraat, maar daar hebben we dan een aparte draad voor. Maar heb je al bijvoorbeeld al de sectie evenementen gezien? Daar staan geloof ik nou al minstens 20 draden in van F-evenementen die ooit hebben plaatsgevonden en waar diverse members prachtige foto's over hebben ge-upload. Moet je zeker eens naar kijken!

@Micha; tsjee; is die sticker al 15 jaar oud?? grappig!

@MIchael; heey ben je weer terug van je week weg? Nog F's gezien

micha1980
30-03-2007, 21:46
Nof 1 foto van gisteren om het af te leren; net gemaakt voordat ie ging slapen :D

.

Kingpin328
30-03-2007, 23:53
Nof 1 foto van gisteren om het af te leren; net gemaakt voordat ie ging slapen :)

Wat een plaatje van een auto! Die spiegel is toch alleen voor het stallen zo omhoog, of rij je zo ook mee?

totally off topic: volgens mij is je buurman geen loodgieter, met zo'n regenpijp :)

.

ForzaFerrari
31-03-2007, 00:15
Waldo, Rob en Ramon welkom hier op het forum!

Dat is een zeer mooi lijstje! Een bezoek in de fabriek van Ferrari moet echt geweldig zijn! Knap dat je dat voor elkaar gekregen heb, mij is het helaas nog niet gelukt.. Ik hoop er toch ook ooit nog wel eens binnen te mogen kijken.

ja, was erg cool; was een begunstigerstrip van de FCN

Ramon.S
31-03-2007, 00:17
Tjonge mooie foto. Wist je dat ik trouwens een GTB ooit als replica hebt gehad! Ergens in Leeuwarden. Geruild tegen een Porsche Carrera 2.7 liter bouwjaar '78
Op basis van een Fierro lache was dat! wel een snelle v6 motor 210km over de afsluitdijk! Samen met mijn maat! Kom ik aan in Rotterdam breekt mijn distributiesnaar af zeg! weg motor

Huijsje
31-03-2007, 04:02
Tjonge mooie foto. Wist je dat ik trouwens een GTB ooit als replica hebt gehad! Ergens in Leeuwarden. Geruild tegen een Porsche Carrera 2.7 liter bouwjaar '78
Op basis van een Fierro lache was dat! wel een snelle v6 motor 210km over de afsluitdijk! Samen met mijn maat! Kom ik aan in Rotterdam breekt mijn distributiesnaar af zeg! weg motor!

GERUILD nog wel, tegen een Porsche... Gekker moet het niet worden! Alleen jammer van die waardeloze distributieriem dan. Een repicla is zeker wel een leuk opstapje naar een ECHTE Ferrari? Of viel dat toch tegen Ramon (Welkom hier trouwens! ;) )?

En Bram: ik stelde laatst een vraag over die spiegel (mij viel ie ook al op :) ) naar aanleiding van het geweldige verslag van Micha's reis (Mille Miglia) waar ook heel veel foto's staan van zijn Wagen! Toch altijd zo gepositioneerd hoor (toch micha?)..

Fumacher
31-03-2007, 10:02
Micha hoeft niet achteruit te kijken want hij is toch sneller dan alle andere weggebruikers :D

Ik was gisteren in Den Haag en zag deze F575 nog. Het grappige was dat er ook een andere jongen foto's van zat te maken.

Vu

.

Patrick
31-03-2007, 19:53
Goedeavond wat een heerlijk dagje was het vandaag zeg, ben ik onderweg naar Zandvoort komt er een F430 me tegemoet rijden, lekker begin van de dag dus , rij ik het circuit op staat daar een pracht van een 599 en ook nog een Aston Martin DB9 en Porsche 997 Turbo, wil in Bloemendaal aan zee uitrijden staat daar weer een pracht bak een Baloon white Gallardo Spider jullie raden het al mn dag kon niet meer stuk. :D

.

Ramon.S
31-03-2007, 20:56
Tja er mag hier niet zoveel in dit land.Trouwens zie je wat er kan gebeuren als iemand zijn snaren niet optijd vervangt?
Had ik dus bijna he?
tussen de tandwielen ontstaat na langdurig niet rijden ,roestvorming met als risico dat de snaar gaat wippen. Gelukkig heb ik alles optijd schoonlaten maken.
Tis maar info hoor

Ramon.S
31-03-2007, 23:09
Voor de echte liefhebbers nog even een extra foto

.

nofear02
01-04-2007, 00:03
Ieder heeft wel zo'n beetje zijn eigen servicebedrijf waar ie zich prettig bij voelt, maar t is altijd goed om te weten wie er allemaal nog meer goed kunnen sleutelen aan F's zoals Guus van Eijk in Alblasserdam. Die doet mij en nog een paar mensen hier. Guus is absoluut een perfecte sleutelaar 1e klas. Hij doet ook andere italiaanse wagens maar werkt het liefst 's avonds aan Ferrari's; als de telefoon niet meer gaat, als er geen bezoekers meer komen, geen vertegenwoordigers, etc. Hij concentreert zich dan 200% op zijn job, want hij wil geen fouten maken. Hij sleutelt ook alleen maar zélf; hij heeft geen personeel. En als klant heb je dus rechtstreeks contact met hém. En sommige mensen vinden dat fijn. Ik wel in ieder geval. Bovendien is het voor mij gewoon onwijs dichtbij. Dat zijn voor mij 3 goeie redenen om naar hem te gaan. De goeie woorden voor hem in dit stukje heeft dus absoluut geen ene bal te maken met dat ie adverteerder is op deze site. Dat zou erg flauw zijn.

Maar anderen gaan bijv graag naar Forza. Een grote mooie zaak. Nou prima. Ook een fantastisch bedrijf natuurlijk. Maar t is maar net waar je je prettig bij voelt. En Micha gaat bijv naar Manuel. Is ook lekker dichbij voor hem. Dus logisch.

Het gaat er echter wel om dat je naar iemand gaat die écht ook wel verstand van Ferrari's heeft. En niet naar een algemeen bedrijf waar 'ook een hele goeie monteur loopt'. Ferrari is natuurlijk echt wel iets specifieks. Je kan nóg zo'n goeie monteur zijn, je moet gewoon ervaring hebben met die dingen. En Guus heeft jaaaaren ervaring in die dingen. Ik geloof al iets van 20 jaar! Hij doet ook Lamborghini's. Er komen klanten van Hessing naar hém toe. Dat zegt natuurlijk wel wat.

Overigens is het natuurlijk maar een heel klein wereldje. Die jongens kennen mekaar hartstikke goed. En er is daarom helemaal geen plaats/ruimte om elkaar vliegen af te vangen/ klanten expres proberen weg te trekken. Sterker nog; die gasten helpen elkaar zelfs wel eens. Staat een klant van Forza met pech in Rotterdam, en hebben zij ff geen tijd, dan bellen ze Guus en dan helpt hij die Ferrari even. En vice versa. Ik denk dat wij daar allemaal heel blij mee moeten zijn. Niemand vindt het leuk om stil te staan.

Dat je bij de een vindt dat je daar prettiger te woord wordt gestaan, of wel of niet eerder je faktuur hebt, etc, dan zijn ándere dingen.

Maar dat Guus kan sleutelen; dat staat buiten kijf. En de service is ook prima

Pterps
01-04-2007, 09:44
Ik hoor de mensen vaak over aantal bekende dealers praten, maar ik hoor eigenlijk nooit iemand over Garage Helfferich in Wageningen, maar daar zie ik toch vrij regelmatig Ferrari's staan, iemand bekend met Helfferich?

Afgelopen week, 308 bij Helfferich

Pterps
01-04-2007, 11:46
Schitterend die Tubi ik heb er ook een,en een waanzinnig geluid.Hier onder een foto van de F355 Tubi,wel van het net want onder de auto zie je bijna niks door de bodemplaat,de achterkant foto is wel mijn auto.

Onno, een 355 maakt standaard al een waanzinnig geluid, laat staan met Tubi, zat deze er al onder toen je de auto kocht

nofear02
01-04-2007, 12:39
Prachtig gezicht jongens, die blinkende Tubi's. Is het niet wat om er gewoon één in je woonkamer aan de muur te hangen als kunstwerk? :D. Ik zou daar liever naar kijken dan naar een of ander abstract schilderij ;).

@peet; Helfferich doet inderdaad ook wel Ferrari's, maar voornamelijk omdat ie eigenlijk Maserati's doet. Die doet ie veel (meer). Daar heeft ie ook de meeste expertise in. En Alex Forza is natuurlijk in een paar jaar tijd enorm gegroeid en zal wellicht wat klanten aangezogen hebben. Maar je hoort niet zoveel over H, omdat ie er ook niet apart reclame voor maakt dat ie ook F's doet. En ik ben ook nog nergens een chatter tegengekomen die 'bij hem zit' dus vandaar dat H bij de meeste chatters een beetje uit beeld is? Maar zoals jij dat je even langsrijdt en toch wat moois ziet; wel leuk natuurlijk! Toch weer een F gezien Peet! En wij weer een mooi plaatje! thnx

mtange
01-04-2007, 15:41
Dat ziet er netjes uit zo! Daar moet wel een waanzinnig mooi geluid uitkomen.
Als je ooit eens een filmpje zou kunnen maken..?? :

Beach58
01-04-2007, 18:49
[QUOTE=Ramon.S;1889]@Beach58: schitterende F355 GTS zeg wat een car!
Ook die Tubi. Ik weet dat het geluid bij zo'n F355 zeer mooi is. Omdat hij minder cilinders heeft is volgens mij het geluid iets feller en mooier als een Testarossa? ("vind ik dan he")Testarossa klinkt wat zwaarder.

De f355 en de 360 klinken wat feller dan de 12 cylinders,waarschijnlijk omdat het maximum toerental wat hoger ligt (bij de f355 begint het rode gebied bij 8500rpm).
Maar wat mooier is? Ik vind de 12 cylinders ook waanzinnig klinken,en dan hebben we de 6 cylinder Dino ook nog natuurlijk

Beach58
01-04-2007, 18:50
Onno, een 355 maakt standaard al een waanzinnig geluid, laat staan met Tubi, zat deze er al onder toen je de auto kocht?

De Tubi zat er gelukkig al onder

Kingpin328
01-04-2007, 20:01
In de glans van de achterklep kan je mij een foto zien maken. Valt mij ineens op.

gelukkig staat je adres nog net niet op je kentekenplaathouder :D

.

Pterps
01-04-2007, 20:06
De Tubi zat er gelukkig al onder.

Kan het zijn dat deze auto ook voorzien was van andere velgen? Hij komt mij namelijk bekend voor :D

.

Beach58
01-04-2007, 20:51
ik heb hem zo gekocht met de orginele velgen eronder.
Kan het zijn dat deze auto ook voorzien was van andere velgen? Hij komt mij namelijk bekend voor :)

.

Roger_L
01-04-2007, 22:23
Vanavond nog even weg geweest en gëexperimenteerd met zogenaamde HDR-fotografie (PTerps weet waarover ik het heb). In feite komt het erop neer dat je 3 foto's achter elkaar maakt, met iedere keer een verschil van (in dit geval) 2 stops. Daarmee haal je zowel de donkere als de lichte vlakken op en krijg je foto's met een enorm contrast (nadat je ze over elkaar geplakt hebt). Ik beheers het nog lang niet, maar bijgaand voorbeeld vind ik al aardig in de richting komen...
Dat Photomatrix is trouwens van de software, die ik alleen in demo mode gebruik..

Roger_L
01-04-2007, 22:36
Nog eentje in HDR (minder goed omdat bewogen)

.

Roger_L
01-04-2007, 22:41
Nog een paar 'gewone

mtange
01-04-2007, 22:45
Wat een mooie foto's Roger! :) Daar bij dat gebouw staat wel goed bij de kleuren van de Testarossa.
Van dat HDR heb ik ook wel eens wat over gelezen, maar heb het nog niet uitgeprobeerd. Het ziet er in ieder geval wel apart uit

nofear02
01-04-2007, 23:44
Prachtig Roger! Ziet er weer goed uit.

Even heel wat anders; ik zie dat onze vriend Mr.Modena (Jaroslav uit Tjechië) ook leuk een foto in zijn profiel gezet heeft; een zwarte FXX. Is dat nou de fxx van M.Schumacher, of zó maar één. Michael heeft toch een zwarte FXX? Iemand die het weet

Pterps
02-04-2007, 08:35
Mooie foto's Roger, zeker die voor dat gebouw vind ik erg mooi. En HDR is best lastig hebben we al gemerkt, maar in bepaalde omstandigheden kan dat een hele mooie techniek zijn, we blijven oefenen ;)

.

mtange
02-04-2007, 10:11
Even heel wat anders; ik zie dat onze vriend Mr.Modena (Jaroslav uit Tjechië) ook leuk een foto in zijn profiel gezet heeft; een zwarte FXX. Is dat nou de fxx van M.Schumacher, of zó maar één. Michael heeft toch een zwarte FXX? Iemand die het weet?
Dat is inderdaad de FXX van Schumacher, nummer 30.
Op deze site staan ze allemaal op een rijtje: http://www.fxxregistry.com/reg.htm

.

nofear02
02-04-2007, 11:32
Dat is inderdaad de FXX van Schumacher, nummer 30.
Op deze site staan ze allemaal op een rijtje: http://www.fxxregistry.com/reg.htmHey wat goed Michael! Wat een leuke site. Dat je dat wíst! Ik gokte zó maar wat. Interessant

Kingpin328
02-04-2007, 19:50
vandaag gezien, stond bij een algemeen apk-station...!

nofear02
03-04-2007, 02:38
vandaag gezien, stond bij een algemeen apk-station...!:Goeie genade Bram, niet verkeerd! Hoe bestaat het! En dat staat daar zó maar? Zelfs met raampje open?

Heb je hem ook nog ''gehoord''? :D.

Is het wellicht dezelfde als die Gairo vorige week zag? Want waar was het

Pterps
03-04-2007, 08:24
Goeie genade Bram, niet verkeerd! Hoe bestaat het! En dat staat daar zó maar? Zelfs met raampje open?

Heb je hem ook nog ''gehoord''? :D.

Is het wellicht dezelfde als die Gairo vorige week zag? Want waar was het?

Deze heb ik een paar jaar geleden in Frankrijk gezien, hij komt uit de collectie waar Gairo regelmatig een kijkje neemt

nofear02
03-04-2007, 12:57
Deze heb ik een paar jaar geleden in Frankrijk gezien, hij komt uit de collectie waar Gairo regelmatig een kijkje neemt.Is het die F40 die jij tegen kwam op de snelweg naar Frankrijk-zuid Peet. Waar jij foto's van maakte op die parkeerplaats

nofear02
03-04-2007, 18:57
http://www.kapaza.be/detail/3713404/

Jurgen; kende je deze advertentie ook al? Maar dat is een 8 hé. Die vond je eigenlijk toch net even te 'licht'? Is die prijs nou echter nog best hoog, of wel vrij scherp?

Ik verbaas me overigens wel eens wat er soms allemaal tevoorschijn komt aan wagens uit een prive-collectie; dus dat er nog nauwelijks mee gereden is! Sommige Ferrari's staan bijv op 80d km na 15 jaar en dat is niks geks. Maar neem nou dit:

http://www.kapaza.be/detail/2593144/

slechts 12.700 vanaf '91! dat is dus minder dan 1000 km per jaar! Dan heeft die eigenaar hem gewoon gekocht voor de héb; omdat ie hem zo mooi vindt; en er gewoon naar wil kijken. En misschien in de 3 maanden hoogzomerperiode 1x in de 2 weken er 125 km mee gereden. That's all!! Unbelieveble. Zo'n ding moet dus echt als nieuw zijn (is overigens maar de vraag of de wagen daar beter is van geworden; van al dat stil staan...)

Fumacher
04-04-2007, 00:12
BramKingpin: heb jij die flyer in de F40 gelegd? :)

.

nofear02
04-04-2007, 00:47
BramKingpin: heb jij die flyer in de F40 gelegd? :)SSSssttttt.....!! ;). (die is er door de wind per ongeluk ingewaaid denk of zo? :p

ForzaFerrari
04-04-2007, 11:18
http://www.kapaza.be/detail/3713404/

Jurgen; kende je deze advertentie ook al? Maar dat is een 8 hé. Die vond je eigenlijk toch net even te 'licht'? Is die prijs nou echter nog best hoog, of wel vrij scherp?

Ik verbaas me overigens wel eens wat er soms allemaal tevoorschijn komt aan wagens uit een prive-collectie; dus dat er nog nauwelijks mee gereden is! Sommige Ferrari's staan bijv op 80d km na 15 jaar en dat is niks geks. Maar neem nou dit:

http://www.kapaza.be/detail/2593144/

slechts 12.000 vanaf '91! dat is dus minder dan 1000 km per jaar! Dan heeft die eigenaar hem gewoon gekocht voor de heb; omdat ie hem zo mooi vindt; en er gewoon naar wil kijken. En misschien in de 3 maanden hoogzomerperiode 1 in de 2 weken er 125 km mee gereden. That's all!! Unbelieveble. Zo'n ding moet dus echt als nieuw zijn (is overigens maar de vraag of de wagen daar beter is van geworden; van al dat stil staan...).

beide redelijk geprijsd, maar met een beetje zoeken kan je een Mondial vinden voor rond de 19.000 en een Testarossa voor ongeveer 45.000 ...
En altijd oppassen voor teruggedraaide tellers... schijnt niet zo lastig te zijn

nofear02
04-04-2007, 21:14
Wat een dag! Ik ben nét binnen. Vanmiddag naar de FCN-Rijvaardigheidstraining geweest op Zandvoort. Geweldig was het! Mijn oren doen zeer :). En het weer was prachtig!

k Zal zó foto's uploaden. In de speciale draad. Tot zo

Patrick
04-04-2007, 21:24
foto's iemand??? ;)

.