View Full Version : De Hoofd-Draad
Schitterende wagen Jan! Bedankt voor de foto's! Veel plezier ermee en veel veilige km's toegewenst
Greetz
Reiben
mavanhaasteren
06-03-2008, 09:01
Jan, wat een schoonheid heb je aangeschaft.
Ik hoop hem snel een keer te kunnen bewonderen op een meeting.
.
RedmondialTCab
06-03-2008, 09:52
Heeeele gave F430 Jan,
Proficiat ermee
Ik ga haar zeker bewonderen op de komende meetings !!
.
Jan proficiat met je aanwinst en dat je veel plezier aan beleven
ik dank jullie allen voor de leuke reakties
Helaas de kans is groot dat het kenteken er morgen niet is
Ik kans dat het er is in Oss is klein
We moeten dan toch maar geduld hebben
Grappig dat er al boeken over Alex J geschreven zijn
Heb ik nooit geweten
cvdzijden
07-03-2008, 21:54
Heb ik nooit geweten
Dat is balen Jan! :( Dat worden nog lange nachten.. :(
nofear02
08-03-2008, 01:03
Heb ik nooit gewetensodemieter, da's jammer jan. temeer daar het morgen aardig weer schijnt te worden, vanaf zondag een paar dagen regen. nou ja, niks aan te doen.
ja zijn bijnaam is al aardig bekend :D.
Kenteken helaas nog niet in Oss
Zijn er wel geweest en hebben de 430 bewonderd
Helemaal nieuw ,wat een auto
Maandag kunnen we rijden en nu maar kijken wanneer ik weer tijd heb
om hem op te halen.
de 360 heb ik daar achter gelaten met een traan.
Vanavond zal ik meer posten van het bezoek aan de wizard
Mansory is een Duitse tuner die superauto’s nog extremer maakt. Nu hebben ze een creatie gemaakt op basis van de Ferrari 599 Fiorano. Hij moet het gat opvullen tussen de 599 GTB en de Enzo.
Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8481)
Mansory is een Duitse tuner die superauto’s nog extremer maakt. Nu hebben ze een creatie gemaakt op basis van de Ferrari 599 Fiorano. Hij moet het gat opvullen tussen de 599 GTB en de Enzo.
cvdzijden
08-03-2008, 22:18
Jammer dat je 360 weg is Jan, heb echt genoten van die auto!
Hoop je nieuwe F snel te kunnen bewonderen! Veel plezier als je hem gaat ophalen!
Eneh...:D Hoe zaten de stoelen? ;)
Vandaag (alweer :p) een stukje wezen fietsen
Eerst richting het zuidwesten gefietst. Daar stond een 430 Scuderia, maar de eigenaar reed net weg (met een ander auto). Nog wel foto’s kunnen maken, maar of verzoek van de eigenaar liever niet op internet te zetten.
Vervolgens ben ik richting best gefietst. Ben ik in Eindhoven kom ik een gele Lambo tegen die voor het verkeerslicht stond :D. Was mooi om te zien hoe de mensen er omheen reageerde, overal kwamen mensen vandaan lopen met telefoons en camera’s. Toe het groen werd trakteerden hij ons op een heerlijk concert :D.
In Best aangekomen bij Van den Akker stond er even een 599 GTB Fiorano buiten.
Toen ik weer naar huis fietsen. Reed ik door een wijk in Eindhoven waar je geen Exoot verwacht. Staat daar plots een zwarte Lambo :D. Normaal zie je er geen en zo zie je er 2 :D
Volgens mij heeft mijn F-magneet een tik :D:p. Ik spot 3 lambo’s in nog geen week tijd :D (vandaag 2 en vorige week zondag een Lamborghini Galloro SE)
Dus het was weer een geslaagde dag
Kenteken helaas nog niet in Oss
Zijn er wel geweest en hebben de 430 bewonderd
Helemaal nieuw ,wat een auto
Maandag kunnen we rijden en nu maar kijken wanneer ik weer tijd heb
om hem op te halen.
de 360 heb ik daar achter gelaten met een traan.
Jan, jammer dat het vandaag niet lukte, met zo'n vooruitzicht heb je nog wat slapeloze nachtjes te gaan..
Jurrien boft maar met zo'n vader ! Op die leeftijd hield ik nog lijstjes bij met welke auto ik had gereden: Volvo 360, Citroën BX....
.
Gairo, je foto's worden per spot beter !
Ik snap nog altijd niet hoe je het klaarspeelt alleen in Eindhoven e.o. zoveel supercars te ontmoeten, terwijl ik het halve land afrijd, en nauwelijks wat spannends zie...
vraag maar eens aan Gairo wat voor een speciale italiaanse super magneet hij aan zijn fiets heeft hangen :) trekt hem naar alle super cars in de omgeving toe :D
P.S. wel erg mooie foto's trouwens.:)
Rob,
cvdzijden
08-03-2008, 23:33
vraag maar eens aan Gairo wat voor een speciale italiaanse super magneet hij aan zijn fiets heeft hangen :) trekt hem naar alle super cars in de omgeving toe :D
P.S. wel erg mooie foto's trouwens.:)
Rob,
Haha, waarom denk je dat hij z'n fiets ook op de foto zet? :D
Gairo, opgepast daar komt de concurent ook al aan. :D
nofear02
09-03-2008, 00:34
.......Volgens mij heeft mijn F-magneet een tik :D:p. Ik spot 3 lambo’s in nog geen week tijd :D (vandaag 2 en vorige week zondag een Lamborghini Galloro SE). Dus het was weer een geslaagde dagNou ja, dit KAN gewoon niet!! :D :D. Hoe kan je nou in hemelsnaam ZOMAAR door een wijk fietsen waar je nog nooit geweest bent en een 2e lambo tegenkomen???? Ik weet het!!; ik denk dat de fiets van gairo van italiaans staal gemaakt is of zo. Of van het zelfde aluminium als wat in F's gebruikt wordt. En vandaar dat ie altijd automatisch naar supercars getrokken wordt! :D
nofear02
09-03-2008, 00:50
Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8481)Tsja, ik heb altijd gezegd, je moet niet aan een Ferrari komen, en daar blijf ik ook wel bij, maar ik moet zeggen; het is absoluut wel een supercar, en ze hebben er echt iets meegedáán. Moet je dit onderstaande plaatje zien. Vind het echt niet slecht. De gewone 599 vind ik ergens toch ook wel een soort 'plomp'. Als je geld zat hebt. En de kleurstelling vind ik wel mooi zeg, wit met grijze accenten... hmmm.
.
Erikderaaf
09-03-2008, 11:12
Geen woorden ervoor! Je zult met liefde een wagen hebben gebouwd, gisteren was megafactories Ferrari weer op NGC! Voor de 5e keer gezien ofzo, maar dacht nog terug aan al die 'tuners'. Je zag daar al die naaisters heel precies het leer stikken, een heel verfijnd procede. Je zult maar je 'ziel' in een wagen hebben gestopt (alle mensen die er werken zijn apetrots op hun werk natuurlijk) en dan een of ander bedrijfje wat alles doodleuk eruit trekt en daar hun eigen creatie in frommelen.
Even nog een herinnering aan het interieur! (bah dat ik dit plaatje op mijn HD moet hebben... ) Verschrikkelijk toch?
Mansory is een indiër (of arabier?) die in Londen zit
& moest het ding toch niet hebben
Echt te lelijk voor woorden, zal wel goed verkocht worden in het midden oosten en rusland.
De Ferrari is lelijk, maar niets vergeleken met een SLR.
Ze zitten in Duitsland, Brand om precies te zijn.
inderdaad die SLR daar moest ik het hardste van KOTSEN!!!
& zaten die gasten nu niet in Londen? wie zit daar dan?
nofear02
09-03-2008, 12:22
Ja dat interieur is he-le-maal verschrikkelijk, dat ben ik grif met jullie eens. t ging me alleen even om de zijkant. ik zie er ook een po##sche-achterkant in, ook al helemaal vaut natuurlijk. voor de rest, de zijkant, ik heb ergere dingen gezien hoor... :).
Vivado Ferrari
09-03-2008, 12:54
Cultuurbarbaar die Mansory!:(
430driver
09-03-2008, 15:39
Heiligschennis is het! ze moeten gewoon met hun klauwen van zulke auto's afblijven!
nofear02
10-03-2008, 04:37
Tsja, maar dat witte is wel mooi. En is helemaal de trend ineens. Dat was vroeger wel anders. Ik kwam het zelfs tegen in de krant. Waarom wordt er in dat artikel overigens Ferrari niet genoemd en wel P :confused: ?? Wij weten immers hoe moooi dat is: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1695 :D. Zie:
.
Matzwart word ook steeds populairder! Wit staat op een Ferrari wel goed, maar een witte Porsche vind ik weinig aan, en een Land Rover in het wit, daar kan ik me echt niks bij voorstellen!
nofear02
10-03-2008, 10:36
woow wat een mooi monster in een donker hol. prachtig!!
helemaal mee eens djos.
Erikderaaf
10-03-2008, 11:19
Hey, die 2e foto is van Hockenheim :D De zwart-bestickerde-rode Enzo!
Gairo, je foto's worden per spot beter !
Ik snap nog altijd niet hoe je het klaarspeelt alleen in Eindhoven e.o. zoveel supercars te ontmoeten, terwijl ik het halve land afrijd, en nauwelijks wat spannends zie...
Ik snap het zel ook niet, gewoon geluk hebben denk ik
Nou ja, dit KAN gewoon niet!! :D :D. Hoe kan je nou in hemelsnaam ZOMAAR door een wijk fietsen waar je nog nooit geweest bent en een 2e lambo tegenkomen????
Door die wijk fiets ik meestal als ik van best af kom ;)
Maar in een wijk met huurwoning en flats verwacht je niet snel een Lambo :D
Jan,
lijkt het je niet beter om nog eventjes te wachten met het kenteken?
want binnekort komen de nieuwe kentekens hè....
wij krijgen eind juni Maserati Gran Turismo en waarschijnlijk op nieuw kenteken.. dus zo heeeel lang hoef je op zich niet te wachten !
filiberke
10-03-2008, 18:11
www.hln.be
mavanhaasteren
10-03-2008, 18:40
Jan,
wij krijgen eind juni Maserati Gran Turismo en waarschijnlijk op nieuw kenteken.. dus zo heeeel lang hoef je op zich niet te wachten !
kentekens zitten nu bij ZK dus duurt nog effe
ja 2/3 maanden ofzo (???)
430driver
10-03-2008, 19:53
je kunt het in de gaten houden op www.rdw.nl
nofear02
10-03-2008, 21:37
a.s zondag ietsje later op dan gedacht...:)
MELBOURNE - De organisatie van de Grand Prix van Australië komt formule 1-baas Bernie Ecclestone tegemoet met een voorstel de race volgend jaar op een later tijdstip te houden.
Ecclestone dreigde de Australische race van de kalender te schrappen, tenzij de organisatoren akkoord zouden gaan met een nachtrace. Dat zou beter uitkomen voor het televisiepubliek in Europa, waar de koningsklasse van de autosport het populairst is.
De Australische organisatoren veegden de optie voor een nachtrace van tafel, maar verplaatsten de race van komende zondag wel naar 15.30 uur lokale tijd (5.30 in Nederland), in plaats van 14.00 uur.
Kijkcijfers
Ron Walker, voorzitter van de organisatie, zei maandag dat als de kijkcijfers dit jaar met het latere tijdstip een stijging laten zien, de race volgend jaar bij zonsondergang gereden wordt. De Grand Prix begint dan om 17.00 uur lokale tijd (7.00 uur in Nederland).
Melbourne staat al op de formule 1-kalender sinds 1996, en heeft nog een contract tot 2010. Daarna zijn onder meer India en Zuid-Korea kandidaat om de plaats van Australië in te nemen
Jan,
Ga deze week gewoon rijden
Heb daar geen probleem mee
nofear02
10-03-2008, 22:44
Tsja jan, als ik zo die foto's van het interieur zie, dan zou ik ook denken; stikt er maar in: rijuuuhhhh! :D. wat mooi zeg!
Als er ergens in autoland een gesloten bastion staat, is het wel in Maranello. Daar wordt nooit iets verteld over plannen en productplanning. Maar de geruchten over een geheel nieuwe Ferrari, die in het najaar verschijnt, zwellen aan.
Meer... (http://www.nu.nl/news/1472836/73/rss/%27Nieuwe_Ferrari_in_het_najaar%27.html)
ja het is waar en het wordt een Dino hij was voorzien voor Geneve eigenlijk volgend jaar maar komt al uit in het najaar. Ik wist het al van vorig jaar dat hij voorzien was voor 2009 wist ik al van de garage maar weet niet of het een v6 is of een v8 het is de bedoeling om te kunnen concureren tegen Porsche en andere automerken. Die goedkopere sportwagens uitbrengen.
weet niet of het een v6 is of een v8 het is de bedoeling om te kunnen concureren tegen Porsche en andere automerken. Die goedkopere sportwagens uitbrengen.
Waarschienlijk de V8 uit de F430
kentekens zitten nu bij ZK dus duurt nog effe
Daar moet je je niet te veel aan vasthouden! Wordt altijd heel geheimzinnig over gedaan wanneer de nieuwe serie uitgegeven gaat worden. Dit in verband met het uitstellen van kopen bij de mensheid. Ze worden overigens sowieso op volgorde van AANVRAAG uitgegeven dus het kan zomaar zijn dat je op een 'oudere' auto een nieuwer kenteken ziet. Bij mij was het zo dat ik een -XK- kenteken kreeg toen ik hem ophaalde terwijl er toen al -XR- rondreed.
dcpixels
12-03-2008, 12:17
Wie biedt ?!? ...ik in ieder geval niet.
http://cgi.ebay.nl/Ferrari-360-Limo-stretch-limousine_W0QQitemZ230230865840QQihZ013QQcategoryZ 18180QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
filiberke
12-03-2008, 13:42
Wie biedt ?!? ...ik in ieder geval niet.
toch jammer dat men garage te klein is anders onmiddellijk :):):):)
.
Als er ergens in autoland een gesloten bastion staat, is het wel in Maranello. Daar wordt nooit iets verteld over plannen en productplanning. Maar de geruchten over een geheel nieuwe Ferrari, die in het najaar verschijnt, zwellen aan.
De nieuwe Ferrari wordt een 2+2 met een opvouwbare hardtop. Een coupécabriolet, zogezegd. Op het moment draait die auto vermomd als Maserati, zijn proefrondjes in de omgeving van Maranello.
De auto krijgt een aangepaste versie van de 4,3-liter V8 uit de F430. Die krijgt directe injectie onder meer om brandstof te besparen. Ferrari wil een winst van vijf tot acht procent bereiken. Het nieuwe model, waarvoor de naam Carlifornia GT wordt gefluisterd, moet de jaarproductie naar 10.000 stuks brengen. Nu ligt dat op zo’m zesduizend auto’s. Omdat voor elkaar te krijgen, wordt de productielijn flink aangepast en worden delen van de GT door Pininfarina gebouwd.
Dan zijn er nog vuige roddels rond de nieuwe Ferrari: die is namelijk ooit zijn carrière begonnen als Maserati. Toen Ferrari in 2003 de zeggenschap kreeg over dat merk, lag daar een concept car met een stalen vouwdak en een 2+1 zitconfiguratie op de tekentafel. Dus met één zitplaats achterin. Die is in de loop van de tijd afgeblazen door de nieuwe leiding, maar de blauwdrukken voor dit studiemodel zijn gebruikt voor het ontwerp van de nieuwe Ferrari.
Zoals gezegd houdt men bij Ferrari de kaken op elkaar. Wij verwachten het nieuwe model in het najaar op de Autoshow in Parijs. In oktober zullen we het weten
nofear02
12-03-2008, 16:34
..... Zoals gezegd houdt men bij Ferrari de kaken op elkaar. Wij verwachten het nieuwe model in het najaar op de Autoshow in Parijs. In oktober zullen we het wetenKlopt Jan! zie ook dit bericht: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=29136&postcount=148 . Die foto was al een tijdje bekend en slingerde hier geloof ik ook al ergens in deze draad. We wisten toen nog niet of het wel een F zou zijn of een Maserati. Uit zeer betrouwbare bron vernam ik een tijdje geleden echter al dat het wel degelijk een F is; iemand die ik ken heeft hem gezien en kon er van een paar meter afstand toch schuin inkijken en zag het interieur van.... een Ferrari.!... spannend!
filiberke
12-03-2008, 18:05
alweer een concept car van Ferrari, 699GTO
filiberke
12-03-2008, 18:06
alweer een concept car van Ferrari, 699GTO
lijkt wel de Batmobile :):):)
mavanhaasteren
12-03-2008, 18:13
lijkt wel een auto van TVR
AnthonyR
12-03-2008, 20:46
Is ook geen officieel ferrari concept, zoiezo niet van ferrari..
430driver
12-03-2008, 21:15
Lelijk ding: in de schredder ermee!
Het lijkt me sterk dat dat een Ferrari is hoor, echt een lelijk ding!
dit kan niet uit Maranello komen, moet idioterie van een trieste puberale ontwerpen in spé zonder enige vorm van talent zijn.
filiberke
13-03-2008, 12:34
ook rockgroep Kiss maakt zich op voor de start van het F1 seizoen
Kimi blijft er zoals steeds kalm bij
lijkt wel de Batmobile :):):)
Is precies de hoofdrolspeler in de nieuwe "Cars"
Lelijk ding zeg
Greetz
Reiben
filiberke
13-03-2008, 14:14
Het verhaal van de stretch limo krijgt nog een staartje, de advocaten van Ferrari zijn van mening dat de wagen door de verbouwingen geen ferrari meer is en eisen dat alle Ferrari en 360Modena logo's worden verwijderd.
De eigenaar zelf begrijpt er niks van
wordt vervolgd ( autoblog.nl)
Weet Ferrari ook van deze stretched F40 af? :D
Weet Ferrari ook van deze stretched F40 af? :D
Ja, want we zijn vandaag nog met z'n alle wezen trainen voor de F1 race van a.s.zondag. :D:D
filiberke
14-03-2008, 06:35
Is dit geen uitstap van F-Chat.eu, zit daar niet ene Robert aan het stuur ? :)
filiberke
14-03-2008, 08:03
Is dit geen uitstap van F-Chat.eu, zit daar niet ene Robert aan het stuur ? :)
We hebben het onlangs in een andere thread nog gehad over bivakmutsen en vluchtauto's;
voila, de bewijzen zijn er, we zijn betrapt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nofear02
14-03-2008, 09:51
We hebben het onlangs in een andere thread nog gehad over bivakmutsen en vluchtauto's;
voila, de bewijzen zijn er, we zijn betrapt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Precies! :D
voila, de bewijzen zijn er, we zijn betrapt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verdorie, dat zal onze Fuhrer niet goed vinden...
Hier spelt hij ons de les hoe we die Ferrari's moeten stelen ;) :D
filiberke
14-03-2008, 15:35
Hier spelt hij ons de les hoe we die Ferrari's moeten stelen ;) :D
Robert, je zit in nauwe schoentjes:)
nofear02
14-03-2008, 18:13
Hier spelt hij ons de les hoe we die Ferrari's moeten stelen ;) :D''en dan moeten we daarheen snel wegrijden'', idd, ik wijs ons allen hier even op de te nemen vluchtroute :D.
(gelukkig is de gestrekte arm alleen maar met de wijsvinger hé Bert ;) zou wat zijn anders :()
mavanhaasteren
14-03-2008, 18:17
''en dan moeten we daarheen snel wegrijden'', idd, ik wijs ons allen hier even op de te nemen vluchtroute :D.
ah nu snap ik dat je meer leden in belgië wil hebben
heb je teminste genoeg schuil adressen :D:D
filiberke
14-03-2008, 18:30
wanted Robert the kid
ik had een vraagje wat is het uiterlijk verschil tussen een 512tr en een testarossa want ik ben eens op zoek gegaan, maar vind het niet want op al de foto's waren van getunde F's. Of zitten er geen verschillen?
mvg enzotje
nofear02
14-03-2008, 19:07
wanted Robert the kidJa-ja-ja!: revival van Bonny & Clyde, maar dan met een Ferrari! Een veel modernere versie dus dan Billy the Kid, die maar 1 paard had (geef mij er maar 270 :)). Was de film Thelma & Louis ook niet al zoiets?: stelen en in je auto weer verder rijden. Natuurlijk wel in een Robin Hood-sfeer hé, stelen om weg te geven aan de armen :D.
nofear02
14-03-2008, 19:09
ik had een vraagje wat is het uiterlijk verschil tussen een 512tr en een testarossa want ik ben eens op zoek gegaan, maar vind het niet want op al de foto's waren van getunde F's. Of zitten er geen verschillen? mvg enzotjeZeker wel! de 2 bovenkanten van de opstaande randen links en rechts van de motorklep, de motorklep zelf, het interieur, de standaardvelgen? En de motor ook toch?
Weet iemand toevallig van hoe laat tot hoe laat Ferrari Monza morgenmiddag open is ?
430driver
14-03-2008, 19:24
Zeker wel! de 2 bovenkanten van de opstaande randen links en rechts van de motorklep, de motorklep zelf, het interieur, de standaardvelgen? En de motor ook toch?
inderdaad: de motor ook!
Zeker wel! de 2 bovenkanten van de opstaande randen links en rechts van de motorklep, de motorklep zelf, het interieur, de standaardvelgen? En de motor ook toch?
a nu zie ik het lang op moeten kijken :D
mavanhaasteren
14-03-2008, 19:44
ik had een vraagje wat is het uiterlijk verschil tussen een 512tr en een testarossa want ik ben eens op zoek gegaan, maar vind het niet want op al de foto's waren van getunde F's. Of zitten er geen verschillen?
mvg enzotje
hier een paar Foto's van de 512 en Testarossa
eerst de 512 en dan Testarossa
mavanhaasteren
14-03-2008, 19:45
en de laatste 2
Vivado Ferrari
14-03-2008, 20:08
Goed in beeld gebracht, Marcel!
nofear02
14-03-2008, 20:12
Weet iemand toevallig van hoe laat tot hoe laat Ferrari Monza morgenmiddag open is ?Filiberke moet dat weten, die komt er vaak; filip?
mavanhaasteren
14-03-2008, 20:18
ik heb hier een data sheet staan die je kan gebruiken om de scores bij te houden van de F1
je hoeft allen de uitslag van de race en de start opstelling in te vullen
de rest wordt voor je uitgerekend
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1740
en de laatste 2
zo is het me nog duidelijker mercie:)
filiberke
15-03-2008, 07:18
Filiberke moet dat weten, die komt er vaak; filip?
Ik dacht tot 18u, wel gesloten 's middags van 12u tot 14u
Ik ga zaterdagnamiddag nog eens langs, nog kandidaten ???
Jan, jammer dat het vandaag niet lukte, met zo'n vooruitzicht heb je nog wat slapeloze nachtjes te gaan..
Jurrien boft maar met zo'n vader ! Op die leeftijd hield ik nog lijstjes bij met welke auto ik had gereden: Volvo 360, Citroën BX....
We hebben hem(of haar) Donderdag avond bij Alex opgehaald.
27-ZK-VB
Wat een super auto en toch weer een zeer groot verschil(lees verbetering) met de 360
Het leuke is een schakelaar op de uitlaat,heeft Forza meesterlijk weggewerkt
Staat de klep open onder de 3000 toeren dan kan welke tubi dan ook niet
aan het geweldige geluid tippen
En de wegligging en acceleratie is weergaloos
Je zit in een mum op 250 km/h dus moet er snel een DSI in
nofear02
15-03-2008, 18:35
We hebben hem(of haar) Donderdag avond bij Alex opgehaald.
27-ZK-VB. Wat een super auto en toch weer een zeer groot verschil(lees verbetering) met de 360...Geweldig Jan! Fantastisch! Gisteren Franc al weer onder de pannen en jij dus sinds donderdagavond ook al. Je hebt geluk; gisteren en vandaag heel aardig weer, morgen gaat het regenen geloof ik. En wat ziet ie er mooi uit! Wat een ding hé? Ongelofelijk. Hij is gewoon als nieuw. Dat motorcompartiment man, niks geen vuil!
Leuk om te lezen dat zo'n 430 dan toch ook al weer een stuk beter is dan een 360 Het gaat maar door, het gaat maar door. Nou, jij gaat een mooi 2008 tegemoet. We zullen hem wel zien op Zandvoort dus? de 10e april?
wauw, gefeliciteerd met deze fantastiche Ferrari! ik ben wel een beetje erg nieuwsgierig naar dat geluid :d
cvdzijden
15-03-2008, 18:38
Wat is hij moooooi Jan! Veel rijplezier ermee in 2008 en de jaren die erop volgen ;)
Erikderaaf
15-03-2008, 18:39
Prachtige wagen, Jan! Inderdaad, dat motorblok ziet er als nieuw uit!
Ben benieuwd naar de constructie die ze bij Forza hebben gemaakt, ik neem aan dat de vlinderkleppen in de uitlaat dan handmatig open blijven staan, in tegenstelling tot het normale systeem wat de kleppen regelt aan de hand van het toerental?
En... Wat is een DSI?
nofear02
15-03-2008, 18:50
En... Wat is een DSI? Stinger :)
Stinger :)
Ik heb echter wel een probleem met de stoelen,
leuk voor een circuit maar ze zitten voor mij te strak en
dat wordt vermoeiend op de lange duur,dus dan maar standaard
stoelen kopen
Nou Jan, ik had dat probleem ook maar heb dat gelukkig op tijd kunnen oplossen. :D
P.S. Pracht wagen en heel veel plezier er mee.
Rob,
Mrs.Spider
15-03-2008, 22:58
Jan nog steeds een hele mooie auto echt een beauty.
Rob, Rob, Rob...
Vond deze wel lekker ruim zitten :D :D
nofear02
16-03-2008, 00:16
Nou Jan, ik had dat probleem ook maar heb dat gelukkig op tijd kunnen oplossen. :D . Rob,Rob: jij ben niet goed snik man! :D :D :D . Waar haaaal je t vandaan?? :D
nofear02
16-03-2008, 00:19
stoelen kopenGoh, dat is eigenlijk wel doodzonde jan, die stoelen waren net zo mooi! Maar goed, als t idd niet lekker zit op de lange duur, dan gaat het gewoon niet natuurlijk. Koopt Alex dan de stoelen terug of zo? of komen ze op ebay?
mavanhaasteren
16-03-2008, 01:25
jan van harte
hij ziet er erg mooi uit
filiberke
16-03-2008, 07:55
Jan, proficiat met je wagen, wat een beauty en wat verlang ik naar een meeting om al dat moois eens bij elkaar te zien!!!!!!
Veel rijplezier Jan
moriaan1
16-03-2008, 11:47
Ferrari gaat met de introductie van de nieuwe 2+2 de productie proberen op te schroeven naar 10.000 auto's per jaar. Naar het schijnt wordt de prijs van deze nieuwe auto een stuk lager dan de bestaande types. In 2007 zijn er 6500 auto's gebouwd.
Stelling 1
Een nieuwe Ferrari wordt bereikbaar voor een nieuwe doelgroep. Goed, of slecht...
Stelling 2
De huidige produktiemodellen worden geen "echte" klassiekers.
Stelling 3
De bereikbaarheid van een Ferrari wordt groter.
Lagere occassionprijzen door grotere aantallen op de markt.
Stelling 4
De mythe wordt teveel gecomercialiseerd. (dan hebben we het alleen over de auto's).
Racing-Baker
16-03-2008, 12:39
Jan, proficiat met je wagen, wat een beauty en wat verlang ik naar een meeting om al dat moois eens bij elkaar te zien!!!!!!
Veel rijplezier Jan
klopt!! ook van mij proficiat en jammer van de stoelen maar het moet idd nog doenbaar zijn. je zult er wel iemand anders zeer blij mee kunnen maken veronderstel ik.
en we blijven maar zagen over de eerstkomende meeting... ROBERT ???!!!!
cvdzijden
16-03-2008, 17:37
stoelen kopen
Dat is jammer Jan dat ze niet goed zitten, want de stoelen zijn prachtig! Je moet natuurlijk wel lekker zitten in je F! :) Veel succes er verder mee! :)
nofear02
16-03-2008, 17:47
Zeg Jan, vergat ik nog te vragen maar k dacht er vanmorgen ineens aan; jij hebt nu F1 schakeling, maar had je 360 dat ook of niet? Volgens mij niet, of ben ik nou abuis? Zo niet, is t erg wennen, hoe gaat het? Zo ja, is de 430 sneller met schakelen? gr
mavanhaasteren
16-03-2008, 18:30
Zeg Jan, vergat ik nog te vragen maar k dacht er vanmorgen ineens aan; jij hebt nu F1 schakeling, maar had je 360 dat ook of niet?
al je naar de foto van het interiuur kijkt kan je zien dat er geen versnellings pook zit:p:D
en je kan ook de flippers zien :D
nofear02
16-03-2008, 19:18
al je naar de foto van het interiuur kijkt kan je zien dat er geen versnellings pook zit:p:D
en je kan ook de flippers zien :Dja, dat wist ik zelf ook al slimmerik :D, ik had echter geen zin ff een foto van het interieur van zijn ouwe 360 op te zoeken :D :p.
en je kan ook de flippers zien :D
Een mooi interieur,................ maar ik mis de zo typerende chrome versnellingspook met zwarte knop en de gepolijste chrome plaat met het schakelpatroon met 1e links-achter.
Rob: jij ben niet goed snik man! :D :D :D
Dank U wel :) maar ik dacht dat jij dat al wist ;) :D
Rob,
Ferrari gaat met de introductie van de nieuwe 2+2 de productie proberen op te schroeven naar 10.000 auto's per jaar. Naar het schijnt wordt de prijs van deze nieuwe auto een stuk lager dan de bestaande types. In 2007 zijn er 6500 auto's gebouwd.
Stelling 1
Een nieuwe Ferrari wordt bereikbaar voor een nieuwe doelgroep. Goed, of slecht...
Stelling 2
De huidige produktiemodellen worden geen "echte" klassiekers.
Stelling 3
De bereikbaarheid van een Ferrari wordt groter.
Lagere occassionprijzen door grotere aantallen op de markt.
Stelling 4
De mythe wordt teveel gecomercialiseerd. (dan hebben we het alleen over de auto's).
Stelling 5
Er moeten nieuwe markten (China, etc.) bevoorraad worden en zo blijven de wachtlijsten voor de huidige markten op peil (=enkele jaren ipv nog meer jaren...)
Ben bang dat we er hier niet heel veel van gaan merken en dat de exclusiviteit toch wel gewaarborgd zal blijven. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Time will tell...
nofear02
16-03-2008, 23:12
Dank U wel :) maar ik dacht dat jij dat al wist ;) :D. Rob,Ach ja, ik zit ook niet zo heel ver van je vandaan hé, t is maar de andere kant van de rivier? :). Ik denk dat het hem zit in het water van de Oude Maas Rob. Daar worden we een beetje gek van. Van de damp of zo die er van afkomt, kweet niet... :D.
nofear02
17-03-2008, 02:37
Ah, kijk nou: Ferrari staat weer in de krant! Stijliconen; dat trekt mijn aandacht, en gelukkig heeft de organisator goed zijn werk gedaan en er een F bij gezet, en niet de minste zeg: een 250. Weet ik alleen nog niet wát voor een, swb, gto, europa? Nou goed, dat zien we tegen die tijd dan wel. Mooi plaatje hoor zo in de krant. Wat een bakken. Tsja echt iconen van een bepaalde tijd. Beurs van Berlage dus. Zie:
.
modena82
17-03-2008, 12:12
http://www.ad.nl/denhaag/stad/2142481/Ferrari_scheurt_door_Sijtwendetunnel.html
Ferrari scheurt door Sijtwendetunnel. Heeft er iemand op dit forum een klein probleempje?
Heb net weer eens gekeken wat er allemaal te koop staat bij "Auto Salon Singen".
Iedere keer verbaas ik me weer over de hoeveelheid aan Ferrari's die er te koop staan, op dit moment maar liefst 173! Waaronder bijvoorbeeld vier Enzo's, vier 360 CS, F50, twee F40's en ook een 430 Scuderia! Hoezo niet meer leverbaar??
Altijd de moeite waard om eens te kijken dus, de link is:
http://www.autosalon-singen.de/Ferrari.aspx?&languageID=de
Uiteraard verkopen ze er ook Lamborghini's. Op dit moment maar liefst 48 te koop. Waaronder 7 LP640's, waar er 6 van in het wit zijn! Wat een mooie kleur! Hierbij de link:
http://www.autosalon-singen.de/Lamborghini/Lamborghini.aspx?&languageID=de
Zijn er misschien leden die daar al eens langs geweest zijn?
Heb net weer eens gekeken wat er allemaal te koop staat bij "Auto Salon Singen".
Deze auto's die ze zogenaamd aanbieden hebben ze dus niet!!!
Wil je een auto daar kopen ,dan vragen ze een aanbetaling,kom je daar ter plekke is de auto plotseling verkocht,maar je hebt wel uren in de auto gezeten om je zaak te doen.
Ze bieden je dan een andere aan ,dus de bekende handelaren trucks
Mijdt deze boevenbende!!!!!!!!
.
Dat is nieuw voor mij. Ik weet wel dat de meeste auto's die op hun site staan niet in de showroom staan, aangezien het grootste gedeelte te koop staat in opdracht van hun klanten. Auto's zouden dus bij de eigenaar in de garage staan.
Maar vraagt "Auto Salon Singen" dan eerst een aanbetaling, voordat je de auto kan komen bekijken? Normaal gesproken ga je toch eerst kijken, eventueel een proefrit maken, voordat je een aanbetaling doet? Dan weet je ook meteen of de auto in orde is. Als ze het op die manier zouden spelen lijkt mij het sterk dat ze veel auto's verkopen..
Is ook nog een uurtje of 8 rijden zeker. Aanbetalen en dan terugtrekken dat zijn geen beste zaken.
Had ook interesse een tijd geleden in een auto die daar stond. Had ook wel wat twijfels maar toch ook mensen op internet die wel tevreden waren.
Mooie auto trouwens JanK.
nofear02
20-03-2008, 00:13
Misschien eens handig dit hier neer te zetten, voor alle nieuwelingen. Mocht je moeite hebben alles bij te kunnen houden, via dit kan t ook handig selecteren zijn, wat je wil lezen.
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=1925&postcount=2
is dit:
Les 1 - Today's post
--------------------------------------------------------------------------------
Als je regelmatig op de site komt en je vraagt je alleen maar af wat er nieuw gepoost is sinds jouw vorige bezoek: ga dan naar 'user controls' in die blauwgrijze balk bovenaan (witte woordje, 3e van links) en als je dat aanklikt dan zie je:
User Controls:
Today's Posts
En als je dan die 'today's posts' aanklikt dan verschijnt in het zwart alle regels/threads waar iets nieuws geplaatst is dat je nog niet gelezen hebt.
Dan kan je zó het rijtje aflopen van; heey, dat lijkt me wel leuk, ff kijken, en dan doe je daarna weer: " <- " linksbovenaan in je IE, = vorige pagina, enz enz.
Dan hoef je niet helemaal door het hele menu te fietsen.. . Het kán wel hoor, want in elk forum waar iets nieuws is geplaatst, is de kleur van het vakje wit. Heb je het gelezen dan is dat vakje blauw
Racing-Baker
20-03-2008, 14:10
mijn 308GTB is verkocht !!
deze middag alles afgehandeld en daarnaa is ie richting Frankrijk vertrokken.
(hij schuift telke male een land zuidelijker op, van Nederland naar Belgie en nu naar Frankrijk, straks wie weet in Spanje :) )
het doet best wel pijn om zo je eigen auto te zien wegrijden :(
filiberke
20-03-2008, 14:18
deze middag alles afgehandeld en daarnaa is ie richting Frankrijk vertrokken.
(hij schuift telke male een land zuidelijker op, van Nederland naar Belgie en nu naar Frankrijk, straks wie weet in Spanje :) )
het doet best wel pijn om zo je eigen auto te zien wegrijden :(
Ja, kan ik me voorstellen, ik heb ooit men BMW verkocht en men vrouwtje kreeg ook wateroogjes. Kan me voorstellen als je je F ziet vertrekken dat je toch een krop in je keel krijgt, het is tenslotte een wagen waar je niets dan mooie herinneringen aan hebt, niet.
Maar je had nog wat moois in je bezit, of vergis ik me en komt er een vervanger voor je 308 ?
Die is nog vrij snel verkocht dan! Ik kan me voorstellen dat het toch moeilijk is om hem voor de laatste keer weg te zien rijden. Zeker als je er veel tijd in gestoken hebt om hem helemaal op te knappen. Maar hopelijk heeft de 308 weer een goede eigenaar gevonden. Jammer dat hij niet in België gebleven is, maar misschien dat we de nieuwe eigenaar binnenkort ook wel op F-chat kunnen zien met zijn nieuwe trots?!
Je had het alweer over een volgend project. Moet toch ook wel heel mooi zijn om een oude Ferrari te kopen in een mindere staat en deze na een jaar klussen op een zaterdagmiddag weer als bijna nieuw de garage uit te rijden! Ben benieuwd. En mocht je weer zo'n project beginnen, hopelijk kan je ons dan ook een beetje op de hoogte houden door af en toe wat foto's en updates te posten. Wie weet kunnen we er wat van leren en koopt Robert over een paar jaar ook een opknapper! ;)
filiberke
20-03-2008, 16:40
Wie weet kunnen we er wat van leren en koopt Robert over een paar jaar ook een opknapper! ;)
Meen ik onlangs niet gelezen te hebben dat Robert niet echt zo'n handige Harry is? :):):)
.
Meen ik onlangs niet gelezen te hebben dat Robert niet echt zo'n handige Harry is? :):):)
Daarom dat het juist leerzaam is als Enzo (Racing-Baker) een nieuw project begint ons op de hoogte houdt van alle vorderingen met wat uitleg hoe hij het gedaan heeft. Voor Enzo dus de taak om dit zo duidelijk te doen dat ook Robert daarna een Ferrari kan opknappen! :D Als Robert het kan moet iedereen het daarna kunnen. ;)
nofear02
20-03-2008, 20:03
...Als Robert het kan moet iedereen het daarna kunnen. ;)Hey bedankt hé Mike! :D :D. Sjonge-jonge-jonge....:( :D :D.
maar idd filip, ik ben niet handig, ik denk op een of andere manier verkeerd, te zorgeloos, te ongeduldig etc. Laat mij maar kijken hoe een ander sleutelt; vind ik ook al mooi! :D
Fokkerjockey
20-03-2008, 21:19
Voor de mensen die het zat zijn om boeken/tijdschriften/modellen/enz. te verzamelen is er nu de mogelijkheid om een hobby te nemen waarbij je lekker actief bezig kunt zijn en het (vrijwel) overal kunt doen. Het mooie is dat het natuurlijk wel weer met Ferrari te maken heeft. Onder het motto: "niet chatten, maar doén"!
Dit resultaat kan ook van jou zijn!!! (wel uitkijken met te heet wassen :D:D:D)
Kingpin328
20-03-2008, 21:45
wel uitkijken met te heet wassen :D:D:D
Holy crap, zie daar maar eens het juiste wasmiddel voor te vinden. Lauw-warm handwasje dan maar? :)
nofear02
21-03-2008, 07:12
Dat past nooit in de wasmachine! :D. Of moet ie op een trailer door de wasstraat? :D
Mondialseeker
21-03-2008, 08:38
Holy crap, zie daar maar eens het juiste wasmiddel voor te vinden. Lauw-warm handwasje dan maar? :)
hangt er van af: als ze die in 1/18 of 1/43 wilt :D
Jurgen
430driver
21-03-2008, 09:41
Irene Moors weet er wel raad mee: met de rode was....die gebruikt gewoon robijn hahahahaha.
Wel een K-werk: eff een F breien......
1 rechts, 1 averechts, 1 rechts, 1 averechts en dat 100000000 keer: mij niet gezien :P
Ik heb trouwens tijdens mijn eindexamen-trip (1990) naar London in Harrods een heuze F-taart gezien! Waanzinnig! Hij was gewoon te koop maar niet te schokken geloof ik: zo duur!
(maar wel lekker denk ik)
Jurgen,
Alstublieft stop met breien en leg die pennen eens opzij.
Het is bijna voorjaar en de keuken en de badkamer zijn al geplaatst.
Heb je niet iets anders te doen ( F op vier wielen? ) verder zeg ik niets. Succes. :)
Rob,
nofear02
22-03-2008, 12:08
Jurgen,
Heb je niet iets anders te doen ( F op vier wielen? ) verder zeg ik niets. Succes. :)
Rob,Helemaal mee eens Rob! :) Ik zeg: 2008. En verder niets....:D ;).
Mondialseeker
22-03-2008, 15:13
Jurgen,
Rob,
Vorig jaar, op Valentijn dan nog wel! waren wij de gelukkige winnaar en hebben een héél leuke storting gekregen van de Nat loterij. Mijn wens was een F, de vrouw wilde het huis in orde zetten. De badkamer en keuken zijn nu afgewerkt, volledig vernieuwd. Enkele kleine 'jobkes' die de vrouw heeft opgedragen zijn ondertussen ook of bijna zo goed als afgewerkt.
Bleef mijn grote wens op het verlanglijstje staan. Eerst was de vrouw niet zo positief, dan zag ze het wel zitten, nu weer helemaal niet. Zij heeft het er moeilijk mee: ten eerste om geld uit te geven aan iets die de meeste tijd ongebruikt in een garage staat, ten tweede is zij het meest bezig met wat de buren/gemeente zullen zeggen.
Ik heb haar beloofd de aankoop wat uit te stellen, heb het geld in belegging gedaan voor 3 en 6 jaar (50/50), dus hopelijk ziet ze het tegen dan wat beter zitten en kan ik misschien uitkijken naar een F.
Ondertussen brei ik voort ;) en droom ik verder.
En ik had, dankzij Kinnie hier, zo'n mooie Mondial QV op het oog :(
Jurgen
Racing-Baker
22-03-2008, 18:04
Jurgen, jammer dat je je droom moet langs de kant zetten! wie weet met tijd...
anyway, mijn nieuw project staat in de garage, dus gedaan met huilen over het verlaten van mijn vorige :)
(de aankoop lag ongeveer 2u na de verkoop van mijn vorige vast)
ik zal mijn project trachten zoveel mogelijk met de F-caht te delen.
Mondialseeker
22-03-2008, 18:36
Jurgen, jammer dat je je droom moet langs de kant zetten! wie weet met tijd...
anyway, mijn nieuw project staat in de garage, dus gedaan met huilen over het verlaten van mijn vorige :)
Ik reken er op dat uitstel geen afstel word. Aan de andere kant geeft dit me wat meer ademruimte; kan een 3.2 of T binnen een drietal jaar ipv een QV. Ondertussen brengt het nog wat extra op ipv me te kosten.
nu , je nieuw project, je laat er ook geen gras over groeien! :D Fotos gewenst ;)
Jurgen
mavanhaasteren
22-03-2008, 19:01
ik zal mijn project trachten zoveel mogelijk met de F-caht te delen.
welke schoonheid ga je nu opknappen
nofear02
22-03-2008, 19:44
wow! 2 belangrijke info's hier; jurgen, jammer-jammer-jammer. Maar op de lange termijn dan oké. Doet de vrouw tegen die tijd nóg moeilijk, dan moet ze een keer mee met een f-chat-meeting, dan is zo zó om....:). kan niet anders. en nu nog ff verder sparen dan als voordeel, dat is aan de ene kant waar, maar ik zie prijzen van F's omhoog gaan om me heen...:(. Blijft dat zo dan ren je achter een worst aan, die telkens een stukje verder getrokken wordt. Tenzij je rendement natuurlijk meer is dan de stijging. Ik weet niet hoe het met de Mondials zit, of van de 308's, maar van een 328 is die stijging al vrij fors vind ik. Ik zie al prijzen van ver in de 40k ipv 35..... Afijn, dat je vrouw maar weet dat die dingen niet meer in waarde zakken, maar alleen maar meer waard worden. En wat de buren en de gemeente zeggen, bwah; foert! Je koopt hem niet zómaar ff, het is je grote hobby, al jaaaaarenlang. Moet kunnen!
2. Enzo, je maakt ons zot van nieuwsgierigheid man! Allee vooruit, kom subiet voor de dag met nadere info zeg :D. Ben ERG benieuwd. En als we mee mogen genieten van een heel project, dan dolgraag ja! Regelmatig fotokes trekken en uploaden dan! We wachten af...
Eugene360
23-03-2008, 11:45
Heel mooi Jurgen, maar je geld brengt niet meer rendement dan een oudere goed gekozen Ferrari in ieder geval de laatste 30jaar al (praktijkervaring) veel succes bij het mooie voorgedachtenwerk (is ook leuk).
nofear02
23-03-2008, 21:58
Stond vrijdag in de krant.
Heb jij er nog iets van gezien Gerard?
.
mavanhaasteren
23-03-2008, 22:05
.
is weer eens wat anders dan met een trailer vervoeren
.
Helaas niet, was toevallig wel vrij maar wist helaas niet dat ze die dag de rest gingen verhuizen.
Had ik het geweten was ik wel gaan kijken.
Heb ook nog geen tijd gehad om foto's te maken in de showroom.
Staan nu op de eerste verdieping en als je over de A35 rijdt kun je ze zien.
Zal kijken of het lukt om er deze week nog langs te gaan en wat foto's te maken.
.
nofear02
24-03-2008, 12:07
Heb ook nog geen tijd gehad om foto's te maken in de showroom.
Staan nu op de eerste verdieping en als je over de A35 rijdt kun je ze zien.
Zal kijken of het lukt om er deze week nog langs te gaan en wat foto's te maken.Zou tof zijn Gerard! We wachten rustig af.
Mondialseeker
25-03-2008, 19:58
Jurgen,
Ojee Ojee, Jammer dat het zo moet lopen, maar we hebben jullie beslissing te respecteren,
Later heb ik dat nog aan de " Boy's " verteld en die waren er ook helemaal van onderste boven. :) :)
Rob,
hahahaha,
jullie beslissing??? HAAR beslissing, en de man volgt gedwee ;)
Jurgen
hahahaha,
en de man volgt gedwee ;)
Jurgen
Jurgen, het wordt tijd dat je eens met de vuist op de bekende tafel slaat ;)
Een vrouw die moeilijk geld wil uitgeven? die moet je beslist in ere houden.
Een auto die de helft van het jaar ongebruikt in de garage staat, wel die kost geen geld.
En wat de buren en de omgeving denkt of zou kunnen zeggen, wel dat zou kunnen maar dat is over 3 of 6 of 20 jaar nog steeds.
Een Mondial QV, wel die is wel goedkoper in onderhoud dan de T of de 3,2
Vergeet niet dat de wagens duurder worden en dat je dadelijk steeds achter de wagen aan blijft rennen met net niet genoeg geld.
Als ik verder ga dan hou je zelfs nog geld over :D
Jurgen dit is mijn gedachte dus je moet je er niks van aantrekken maar doe je voordeel er mee, maar maak geen storm in het huis.
Rob,
Racing-Baker
26-03-2008, 12:14
ziezo,
nu werd het tijd dat ik je mijn project verklap!
ik heb terug een 1977 wet sump 308GTB gekocht.
rood met zwart leder, net hetzelfde als mijn vorige. met dit verschil dat de lak zo matt is als de straat en het intrieur gebarsten en gescheurd. kwa techniek wel prima!!
de moter gaat als een rakket en qua rij en schakelgedrag is hij perfect.
body is hard en de vormen sluiten perfect aan, echt een prima donor !
het project;
het is niet de bedoeling om de zoveelste perfecte 308GTB te maken, neen, nu zie ik het iets anders, een meer "one-of-a-kind":
Ferrari 308GTB/M(ichelotto) Group.4 rally (Pioneer)
de foto2 toont hoe het resultaat ongeveer zou moeten zijn...
ik ben wel niet van plan om net zo hard-core te gaan als het origineel aangezien ik hem nog moet kunnen gebruiken voor gewoon straatgebruik
+ dat ik een "gering" budget heb :)
(alles zal praktisch op maat moeten gemaakt worden)
ik ben altijd al verliefd geweest op deze variant vanaf ik klein was, mijn vader had een 1/24 kit van Revell (308GTS met Pioneer decals) en daar was ik ZO zot van...
er bestaan wel 2 Pioneerversie's die kleine verschillen tonen. degene op de foto1 is eigenlijk de allereerste Group4 van Michelotto(vitroresina) later volgde de "GTBi". (foto1)
het plan is om het prototype(foto2) na te bouwen maar ik heb contact om evt de toen gebruikte magnesium 5-spaak uit de tijd te kunnen kopen, dan zou ik evt kunnen veranderen naar de GTBi uitvoering (zonder de i uiteraard, ik hou (van) mijn carbu's !!)
het project zal te volgen zijn op dezlfde locatie van Franc's 308 restauratie.
mavanhaasteren
26-03-2008, 12:32
zo dat gaat heel appert worden
zijn er bij jou weten de orginele auto's nog in leven
ben trouwens erg benieuwd naar de werkvolgorde
Eey Jan,
Echt een mooie 430!
Hoe zit dat precies met je uitlaat?
Snap het niet helemaal.....
heb je soort van een knopje waardoor je het geluid kan veranderen ofzo?
Ender
Mondialseeker
26-03-2008, 18:07
Jurgen, het wordt tijd dat je eens met de vuist op de bekende tafel slaat ;)
hahaha, the artist formelly known as Prince heeft daar een toepasselijk liedje voor: "P U S S Y control'!
Een vrouw die moeilijk geld wil uitgeven? die moet je beslist in ere houden.
heb er lang achter gezocht, maar krijg haar nu niet meer buiten :D
Een Mondial QV, wel die is wel goedkoper in onderhoud dan de T of de 3,2 hmm, dan zou het wel een QV kunnen blijven
Vergeet niet dat de wagens duurder worden en dat je dadelijk steeds achter de wagen aan blijft rennen met net niet genoeg geld.daar ben ik me zeker van bewust, maar de Nationale Loterij was gul genoeg (mag dit eigenlijk niet zeggen van de vrouw)
groeten
Jurgen
Mondialseeker
26-03-2008, 18:10
ziezo,
Van harte gefeliciteerd en alvast veel succes met je project!!
Groeten
Jurgen
Eey Jan,
Echt een mooie 430!
Hoe zit dat precies met je uitlaat?
Snap het niet helemaal.....
heb je soort van een knopje waardoor je het geluid kan veranderen ofzo?
Ender
Moet je klant worden bij Forza .Zij kunnen d.m.v. een onderbreking in een draad, de klep in de uitlaat ,welke bij 3400 automatisch open gaat,al bij 0 toeren open laten staan.
Het geluid is fenomenaal en overtreft de schoonheid van de Tubi
van mijn 360.
Nuvolari
26-03-2008, 23:05
Ferrari 308GTB/M(ichelotto) Group.4 rally (Pioneer)
FANTASTISCH!!! That's the right spirit.
Helemaal geweldig, ben nu al benieuwd naar het eind resultaat. Veel foto's maken en niet vergeten te posten. ;-)
Edwin
nofear02
27-03-2008, 02:42
Fantastisch project Enzo! Hulde. Jij hebt ballen zeg. Dan heb je echt lef.
Nou heb jij ook wel al een hoop kennis in huis, en al ervaring, dus het is echt niet zomaar van de zotte, maar je zal toch een hoop inspanning en doorzettingsvermogen en een beetje centjes moeten hebben. Maar met behulp van deze site qua motivatie moet het lukken! :). Als je t ff niet meer ziet zitten; foto's uploaden; wij roepen allemaal oh en ah en hup daar ga je weer :D. Nee, zonder dollen, k vind het een voorrecht zoiets van 'dichtbij' mee te mogen maken. Ik wens je alle succes en ik ben nou al stiknieuwsgierig naar hoe dat gaat worden allemaal! Zet hem op Enzo. Want met zo'n voornaam... noblesse oblige hé!
nofear02
27-03-2008, 02:43
Jammer dat je dit navolgende net gaat missen Enzo (ik neem namelijk aan dat ie niet binnen een week áf is :) )
Geachte mensen,
Voor de BELGISCHE members van deze site: VOOR HEN de eerste meeting van dit jaar! Aangevuld met een paar nederlandse members uit de grensstreek. Zie:
nofear02
27-03-2008, 02:45
2e MEETING:
" F-C H A T.eu - B E L G I E "
op
zondag 6 april 2008
naar de
FERRARI-CLUB GENK :
ELKAAR ONTMOETEN +
GP Race Bahrein kijken.
KOM OOK!
Tussen: 11 of 13.00u en 16.00u
Nu we vorig jaar in november al een hele leuke 1e belgische meeting gehad hebben ondanks dat niet iedereen kon, en er nu al weer een hoop belgische leden bij gekomen zijn, lijkt het me heel plezant elkaar weer eens te zien; met nieuwelingen kennis te kunnen maken en de onderlinge band met elkaar wat te versterken. Omdat België net ff zuidelijker ligt dan Nederland, lijkt me zo'n vroege meeting kwa weer begin april in België best mogelijk. Je hoeft niet de hele tijd aanwezig te zijn, je mag zelf weten hoe laat je komt en hoe lang je blijft. Het wordt in ieder geval heel gezellig:
PROGRAMMA:
- 11.00u VERZAMELEN / KOFFIE - bij Ferrari Antwerpen op hun parkeerplaats: gezellig ff koffie drinken en met elkaar kennismaken, en door de ramen naar binnen gluren. FMA is wel dicht natuurlijk, maar t is toch leuk ff daar te zijn. Het adres is: Ertbruggenstraat 108, 2110 Wijnegem (afslag 18 van de E34: antwerpen-hasselt)
- 11.30 VERTREK naar GENK - we rijden met zijn allen over de snelweg, met misschien een klein uitstapje ergens door n stukkie bos, de gewone auto's rijden ook mee. Doel is:
- 12.30 aankomst bij AFI - dit is het cafe/restaurant waar de Ferrari Club Genk huist. Achter het pand is een safe parking. Die bewaakt gaat worden. Binnen gaan we eerst even rondkijken en kennismaken. Misschien even een drankje.
- 13.00 LUNCH - aansluitend echte italiaanse spaghetti met verse tomaten. De eigenaar van AFI is italiaans, dus dat zit wel goed :). Evt neem je wat anders, mag ook. t Kost maar een tientje!
- 13.30 F1 GP race bekijken: BAHREIN met een beamer wordt de race in grootbeeld geprojecteerd op het scherm, dus we kunnen met zijn allen kijken. Is leuk!
- 14.15 KORTE RONDRIT - voor wie zo'n race een te lange zit is, die kunnen met zijn allen ook wel ff een rondje rijden. Er is een mooie route uitgestippeld door de bossen. Misschien is de race saai en is samen rijden veel leuker? we komen in ieder geval gewoon weer terug bij AFI.
- 15.30 F-MODELCARS BEKIJKEN - voordat u daar weggaat MOET u even de F-modellen gezien hebben van Pasquale: in roestvrijstaal!! Nergens op de hele wereld te zien. On-ge-lo-fe-lijk knap en mooi!
- 16.00 VERTREK - indien er animo is, dan kunnen we via een paar provinciale wegen bij Paal (oprit nr 26 van de E313) weer op de snelweg komen, en kan ieder op eigen gelegenheid naar huis rijden.
Kan u niet het hele programma meedoen: geen probleem! Sluit aan wanneer het u uitkomt, ga weg wanneer u weg moet, of kom en ga rechtstreeks naar de het clublokaal van Genk. Vrijheid- blijheid!
Lust u spaghetti, laat het mij even weten. Ik moet dat vantevoren doorgeven. Het tientje betaalt u aan mij. Is inclusief 1 consumptie.
BIJ SLECHT WEER GAAT HET NIET DOOR!
Ik gok erop ca. 10 - 15 wagens bij elkaar te krijgen met ca 20-30 members, dus dat wordt een leuke groep! Er is gelegenheid om te kletsen met elkaar. Ik zal een aantal mensen een F-ritje geven! Misschien dat anderen dat ook nog willen doen, dat is wel zo fijn. En je kan natuurlijk dingen aan mij vragen over het f-chatten.
Voor Ferrari-rijders uit andere streken dan Gent-Antwerpen is deze meeting misschien een prachtig 'doel' om even naartoe te rijden! U bent deze keer van harte welkom bij de Ferrari Club Genk, waar dat normaal gesproken zonder lid te zijn niet zo is natuurlijk. Een buitenkans dus!
Het adres is: Café/Restaurant AFI, Vennestraat 98, Winterslag, Genk. Het is slechts een paar honderd meter van de snelweg A2/E314, afslag nr 31, = N76 richting Genk. Zie ook hiernavolgende plattegrond.
Wagens kunnen veilig op de parking staan. Er is parkeerwacht.
Laat graag even wat weten aan mij aub.
Het lijkt me enorm gezellig!!
nofear02
27-03-2008, 02:49
zie:
nofear02
27-03-2008, 02:51
zie de weersverwachting:
dinsdag 01 april tot en met vrijdag 04 april 2008
Grote onzekerheid in de verwachting. 60% kans op meest droog weer met temperaturen (ruim) boven normaal.
dus zondag 6 april goed weer??
nofear02
27-03-2008, 02:53
verdere correspondentie aub in deze draad: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1813
430driver
29-03-2008, 17:07
Heb net toevallig even op Anamera.com gekeken en daar staan gewoon 17! enzo's te koop! Iemand interesse?
Nuvolari
03-04-2008, 13:50
In het Engelse gedeelte van dit forum heb ik onder Technical Q & A een aantal "buyer's guides" geplaatst voor toekomstige Ferrari eigenaren.
Edwin
In het Engelse gedeelte van dit forum heb ik onder Technical Q & A een aantal "buyer's guides" geplaatst voor toekomstige Ferrari eigenaren.
Bedankt voor de moeite Edwin! Lijkt me zeer goede informatie voor toekomstige Ferrari eigenaren. Ga het binnenkort zeker eens door nemen.
nofear02
03-04-2008, 14:45
.... Lijkt me zeer goede informatie voor toekomstige Ferrari eigenaren. Ga het binnenkort zeker eens door nemen.Michael: ga je een Ferrari kopen????! welke dan ????? :)
Michael: ga je een Ferrari kopen????! welke dan ????? :)
Haha, dat zal er voorlopig nog niet in zitten... :)
Maar als ik er ooit genoeg geld voor zou hebben, dan weet ik in ieder geval alvast waar ik op moet letten bij de aanschaf! Wel zo handig.
egonlinden
08-04-2008, 16:30
Weet iemand waar er een Ferrari 500 F1 tentoon gesteld staat?
nofear02
08-04-2008, 16:48
Weet iemand waar er een Ferrari 500 F1 tentoon gesteld staat?Volgens mij staat er een replica bij 'Milano' in Dordrecht, die Alfa Romeo verkoper. Kan ook een F2 zijn. Kweet niet goed. Bel hen anders even.
Bij Milano staat volgens mij een 625 sculptura.
nofear02
09-04-2008, 22:01
Bij Milano staat volgens mij een 625 sculptura.Ohw? zegt me niks. heb jij hem wel eens gezien?
nofear02
09-04-2008, 22:02
Er is sprake van een complete 80's-Revival en dat moet goed nieuws zijn. Althans voor de autoliefhebber. Want wat hebben de Transformers, Dukes of Hazzard, Miamy Vice en Knight Rider gemeen? Juist, ze zijn bovengemiddeld boeiend voor wie oog heeft voor blinkend metaal. En nu duiken almaar sterkere geruchten op dat ook Magnum z'n comeback zal beleven op het witte doek. U weet wel, de pientere detective die de Hawaiiaanse eilanden van schurken ontdeed en zich daarvoor verplaatste in een rode Ferrari 308 GTS. Tom Selleck nam de rol destijds voor z'n rekening, maar die wil van de film niet weten. Andere kandidaten zijn Ben Affleck, George Clooney en Vince Vaughn. We willen natuurlijk ook weten wat de Ferrari 308 GTS vervangt (tenzij ze het orgineel opdiepen). Maar daarover is nog geen nieuws.
.
nofear02
09-04-2008, 22:03
Andere kandidaten zijn Ben Affleck, George Clooney en Vince Vaughn. We willen natuurlijk ook weten wat de Ferrari 308 GTS vervangt (tenzij ze het orgineel opdiepen). Maar daarover is nog geen nieuws. Rob308: moet jij ons niet iets vertellen?? :D
:D:D nou eigenlijk niet, ik heb Piet Bellisario in Hollywood nog aan de lijn gehad, maar ik heb zijn meer als genereus aanbod af moeten slaan omdat ik niet in mijn eigen 308 mocht komen. :D:D
Maar even serieus :) persoonlijk vind ik dat als de originale crew er allemaal komt, dan voor een keer oke. maar verder denk ik dat het geen succes wordt te ouwbollig voor 2008.
En dan wat voor een Ferrari moeten ze nemen? zijn er dan nog andere Ferrari's dan de 308 series :D:D
Rob,
nofear02
09-04-2008, 23:15
:D:D nou eigenlijk niet, ik heb Piet Bellisario in Hollywood nog aan de lijn gehad, maar ik heb zijn meer als genereus aanbod af moeten slaan omdat ik niet in mijn eigen 308 mocht komen. :D:D Rob, Sjongen-jonge Rob, dat jij zómaar dergelijke generueze aanbiedingen naast je neer kan leggen, dan moet jij wel superrijk zijn eigenlijk :D.
maar zonder dollen; wordt het niet zoiets als de remake van charlies angels en miami vice of zo?; gewoon met nieuwe acteurs, nieuwe moderne wagens etc, alleen het basis-idee en de titel hetzelfde? Een jongere/ nieuwe uitgave van ''een'' soort magnum, die in een 360 rondrijdt, met veel mooie vrouwen, in bikini op t strand, evt gewoon in datzelfde huis van Robin Masters met een Higgings als oppasser, lijkt misschien toch wel leuk? Of zat het hem toch in de olijke kop van magnum, TC, rick, en Higgings. Tsja, nou begin ik ineens te twijfelen.... :(.
Een jongere/ nieuwe uitgave van ''een'' soort magnum, die in een 360 rondrijdt, met veel mooie vrouwen, in bikini op t strand, Tsja, nou begin ik ineens te twijfelen.... :(.
He, dat van die vrouwen en op het strand daar heeft hij tegen mij niks van verteld , houd hij weer voor zich zelf zeker, gelukkig dat ik heb afgezegd.:D
Nee het is Magnum en de 308 die doen het hem, heb ik net aan de dames van het breikransje gevraagd en vooral Magnum zelf zeiden ze:D en dat snapte ik niet. :D:D
Rob,
nofear02
10-04-2008, 10:26
He, dat van die vrouwen en op het strand daar heeft hij tegen mij niks van verteld , houd hij weer voor zich zelf zeker, gelukkig dat ik heb afgezegd.:D
Nee het is Magnum en de 308 die doen het hem, heb ik net aan de dames van het breikransje gevraagd en vooral Magnum zelf zeiden ze:D en dat snapte ik niet. :D:D. Rob,:D :D :D. (ze hebben mij ook gevraagd Rob, maar ik heb geen tijd joh.... :D. Bovendien wilde ik sowieso al geen 2e keus zijn, ná jou... ;) :D)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3756070/_Ferrari_neemt_duik_in_sloot__.html?p=10,2
Toch lastig die slootjes bij uitritten.....
Was zeker onderweg naar de rijvaardigheids training.:(
Kingpin328
10-04-2008, 21:55
Vette vingers van de spare-ribbs ? :D
Vette vingers van de spare-ribbs ? :D
Hmmmm jij schrijft wat ik dacht.... :D :D
Het is al een paar dagen schitterend weer. Vandaag even naar Terneuzen geweest bij iemand op bezoek geweest. Bij het avond schemeren deze foto nog gemaakt.
nofear02
11-04-2008, 00:07
Het is al een paar dagen schitterend weer. Vandaag even naar Terneuzen geweest bij iemand op bezoek geweest. Bij het avond schemeren deze foto nog gemaakt.
Prachtige foto Peter!! woow. Heeeel mooi! thnx
Valt ook niet mee met al de vuilnisbakken en borden een goede foto te maken trouwens.
Deze foto is gemaakt door een vriend van me (Marco bedankt) met een Canon toestel met een gigantische lens. Deze doet het goed bij slecht licht.
Valt ook niet mee met al de vuilnisbakken en borden een goede foto te maken trouwens.
Deze foto is gemaakt door een vriend van me (Marco bedankt) met een Canon toestel met een gigantische lens. Deze doet het goed bij slecht licht.
Hoezo slecht licht.... mooiste licht heb je toch in de avonduurtjes....
Schitterende foto !!
De zonsondergang is hier vaak prachtig. Alleen was de strekdam wegens onderhoud afgesloten, (mag je eigenlijk ook niet op, maar ja een stukje kan wel) anders had ik daar nog een paar foto's gemaakt met de zonsondergang.
Jullie zijn ook nog laat op.
Wooh, geweldige foto Peter!! De 355 staat er mooi op zo. Als je er meer hebt... :)
Mooie locatie ook.
moriaan1
11-04-2008, 11:05
Weet iemand waar er een Ferrari 500 F1 tentoon gesteld staat?
Louwman heeft er eentje, dacht ik....
Hans
Wooh, geweldige foto Peter!! De 355 staat er mooi op zo. Als je er meer hebt... :)
Mooie locatie ook.
Foto's krijg ik vandaag binnen. Ze waren nogal groot voor de e-mail.
nofear02
11-04-2008, 11:37
Zo heren, het is zover...
100 Ferrari's alleen al in Nederland......
ONGELOFELIJK! In krap een jaar tijd..... HULDE! :D.
We gaan rustig verder.. ;)
Update NL -Memberslist: dd 11 april, 11.30u (zie post nr 2)
mavanhaasteren
11-04-2008, 18:20
Zo heren, het is zover...
100 Ferrari's alleen al in Nederland......
ONGELOFELIJK! In krap een jaar tijd..... HULDE! :D.
gaat lekker zo Robert.
nu België nog effe naar de 50 en we kunnen onze eigen daagjes gaan doen :D:D
.
Robert, gefeliciteerd met je 100 ste verjaardag, goed gedaan jochie, :D:D
Rob,
nofear02
11-04-2008, 23:56
100?? dat is inmiddels al lang weer oud nieuws hoor... we zitten al lang aan de 105 joh... :D.
(kan t ff nauwelijks bijbenen).
desondanks: thnks rob en m@rcel! hij gaat inderdaad lekker zo :D.
nofear02
12-04-2008, 22:22
Wat een dag vandaag!; vannacht maar 4 uurtjes geslapen, 06.00u op en zat om 07.15u in de Ferrari op de snelweg op weg naar Nijmegen (moest fotograferen bij een club), op de terugweg naar de FCN-rit stoppunt geweest bij Gispen in Culemborg, ff gezellig met Paul (D1ablo), ook nog foto's gemaakt, daarna nog even mee naar Zeist naar t eindpunt, o.a foto's gemaakt bij de receptie, terug, MichaelT afgezet in Rotterdam Lombardijen CS en stapte net om 20.45 uit de wagen hierzo. A15 vanmorgen-vroeg was geen straf trouwens :). Zonder dak, lekker in de kou, nauwelijks verkeer op de weg... k was eigenlijk veeeel te laat maar tóch ruuuuuim op tijd :D. Benzinemeter werkt prima trouwens, je zíet hem teruglopen :D ;).
Leuke uitspraak van Michael toen we na de rit naar huis even stopte in R'dam bij een stoplicht: "wat hoor ik nou, een vliegtuig?" "nee, dat zijn je oren die suizen, je moet ff slikken". "Ohw? Ohw ja!" :D (ik rij altijd zonder dak)
.
mavanhaasteren
12-04-2008, 22:57
ziet er erg leuk uit
zo te zien was er een zeer grote opkomst, kan niet wachten op de foto's
Dikke Diablo op een ferrari event :P
nofear02
16-04-2008, 16:18
Volgende mijlpaaltje...
150 Ferrari's in Nederland/België.....
Fantastisch! In krap een jaar tijd.....:D!
Update NL en BLg -Memberslist: dd 16 april, 16.15u (zie post nr 2)
mavanhaasteren
16-04-2008, 18:15
Volgende mijlpaaltje...
150 Ferrari's in Nederland/België.....
Fantastisch! In krap een jaar tijd.....:D!
Update NL en BLg -Memberslist: dd 16 april, 16.15u (zie post nr 2)
robert,
volgende keer niet zo veel flyeren he op die evenementen
we groeien veel te snel zo :D:D:D:D;);)
nofear02
16-04-2008, 21:17
Heren (en dames),
Vanmorgen besloot ik dat hoe dan ook de aankondiging voor de voorjaarsrit van ons op de draad moest, ook al was nog steeds niet alles geregeld. Anders wordt het te laat / te kort dag.
Vanmiddag krijg ik prompt van 2 dingen akkoord. Had ik dus eerder moeten denken :D. Ik ben er weken mee bezig geweest. Eén ding is nog steeds niet rond, en dat merken we later pas of dat goed komt.
Hopen op goed weer. Er is wel GP van Spanje, maar er gaat niks boven F's in levenden lijven horen en zien wat mij betreft :).
groet
.
nofear02
16-04-2008, 22:50
V E R R A S S I N G ! :
de 1e rit in 2008 van
F-CHAT.EU
is
" de G O O I S C H E M A T R A S -rit "
op
zondag 27 april 2008 a.s
in en rond Hilversum.
Vanaf: 10.15u
Het is weer hoog tijd dat wij een rit gaan doen, en ik heb een leuk evenementje klaarliggen. Waarbij we grote stukken rustig toeren, dus een aantal niet-bezitters kunnen evt met eigen auto gerust meerijden! Een paar mensen worden sowieso verzocht te helpen met de bewaking van de auto's. Ik maak ca. 30 routeboekjes.
PROGRAMMA:
10.15u - 11.00u VERZAMELEN - links van www.MARANELLO.nl, vreelandseweg 7 in Hilversum, voor koffie en koek (buiten!). In principe is het nml. gewoon dicht op zondag natuurlijk, maar heeeeel misschien.... 'effies snel'... ;) .
11.00u -11.15u RIJDERS-BRIEFING - welkom, even het een en ander uitleggen en goed afspreken, daarna naar de wagens.
11.15u AANVANG RIT - een hele fraaie rit langs/door het plassengebied, langs water, over dijkjes, provinciale wegen en op t laatst een stuk snelweg naar...
12.15u LUNCH - in Van der Valk Motel ''DE WITTE BERGEN" langs de A2. We hebben een eigen zaaltje, met terras, met eigen afgezette parkeerplaats, en ff simpeltjes: een lekkere kop soep, luxe broodjes, kroket, drinken. :)
13.30u 2e RIT - nog even een stukkie rijden, op weg naar de.. ..
14.00u FOTO-SHOOT - bij het prachtige kasteel www.HoogeVuursche.nl gaan we even snel foto's maken, op de parking en misschien nog elke wagen apart, op de oprijlaan
14.30u verder - dan is het nog een heel klein stukje rijden naar het eindpunt:
14.45u BEZOEK WINKEL - we gaan even op bezoek bij AUTOLAND, aan de Gijsbrecht van Amstelstraat 239 in Hilversum (parkeren op een plek in de buurt, bewaking). Die gaat speciaal voor ons even open! We mogen daar eens rondneuzen, en 'doen' even thee.
16.00u EINDE
Kosten: 20 euro per persoon
Ik gok erop circa 20-30 wagens bij elkaar te krijgen. Ritten rijden we in groepen van 10 wagens met elk een gids-auto voorop. Dit om het een beetje overzichtelijk te houden en zo de veiligheid te waarborgen. De rit voert over landelijke weggetjes, over een bochtig slingerend dijkje, een paar provinciale wegen en weer snelweg. Er is gelegenheid zat om met elkaar te kletsen.
Heeft u niet zoveel tijd, dan mag u ook een halve rit meedoen! Dus door alleen het eerste stuk 's ochtends mee te rijden of juist pas halverwege erbij te komen vanaf de lunch. No prob! Of zelfs alleen even alleen bij t begin- of eindpunt te komen kijken!
Routebeschrijving: vanaf A-27; gewoon allemaal naar Hilversum en borden 'Centrum' en dan richting 'Loosdrecht' rijden. De vreelandseweg rijd je vanzelf op, Maranello kan niet missen, parkeren links van hun pand bij de Office Centre; wij staan daar, je ziet ons zó.
De wagens kunnen veilig bij alle 'stoppunten' staan. F-Chat.eu regelt zijn eigen parkeerwacht.
Aanmelden op de draad of via pm naar NoFear02 aub.
Dit wordt heel leuk!
nofear02
17-04-2008, 00:03
Verdere conversaties in deze draad:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1918
.
Ik heb een vraagje aan jullie.
Sinds kort rijdt er in Enschede/Hengelo een 575 Superamerica rond. Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag ook zien rijden. Het is een zilver exemplaar op NL platen. Ik weet wel bij welk huis hij regelmatig staat, maar ik was benieuwd of iemand van hier deze auto/de eigenaar kent? Woont hij hier?
Alvast bedankt voor de antwoorden :).
nofear02
18-04-2008, 20:51
Ik heb een vraagje aan jullie.
Sinds kort rijdt er in Enschede/Hengelo een 575 Superamerica rond. Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag ook zien rijden. Het is een zilver exemplaar op NL platen. Ik weet wel bij welk huis hij regelmatig staat, maar ik was benieuwd of iemand van hier deze auto/de eigenaar kent? Woont hij hier? Alvast bedankt voor de antwoorden :).Gijs, put uit de ervaring en know-how van Gairo hoe je zoiets moet aanpakken; iets van F aan, een f-sticker op je fiets, camera in je hand, netjes aanbellen, boeken laten zien met foto's die je de afgelopen jaren allemaal gemaakt hebt, en die man gaat stamptepede zijn wagen voor het huis zetten zodat je foto's kan maken, en jij hem even op deze site kan wijzen..:D. Gai?
Haha, zo ver ga ik niet :P. Ik rijdt er binnenkort wel een keer langs, als die buiten staat bel ik wel even aan bij dat huis met 400 meter oprijlaan :P.
Maar deze auto is dus niet van iemand van hier :)?
nofear02
19-04-2008, 11:39
Maar deze auto is dus niet van iemand van hier :)?Nog niet, maar daar ga jij voor zorgen.. :D.
nofear02
19-04-2008, 19:55
Dit was ik nog vergeten te uploaden, stond 2 weken geleden in de krant. Minder leuk bericht natuurlijk, en eigenlijk een beetje triest dat dan weer net Ferrari in verband gebracht wordt met criminelen e.d. Zo'n foto bij dat artikel over de plukze regeling, lekker makkelijk hoor. Maar goed eerlijk is eerlijk, er gebeurt natuurlijk ook zat op dat gebied. Is misschien een van de eerste dingen wat iemand doet als ie ineens veel geld heeft; een Ferrari kopen..:(. Doet me toch zeer want ik hou er niet van en wil er niks mee te maken hebben. Laten we hopen dat we noooit dergelijke types hier op de site krijgen. Wat dat betreft is het bij mij niet van : het-gaat-toch-om-ferrari ? Heb wel respect voor de FCN dat ze dergelijke types buiten de deur proberen te houden. k Sluit me daar graag bij aan. Dergelijke types zijn hier niet gewenst. Een tijd geleden ook, hier vlakbij; een heel huis leeggehaald, en ferrari in beslag genomen; drugs. Nou zo hoeft het voor mij niet hoor. Ik heb liever dat iemand er hard voor (netjes) werkt!
.
Montezemolo
19-04-2008, 20:49
Moet wel zeggen dat een aantal van die mannen wel een goede smaak hebben :)
Gezien de foto's loont misdaad voor sommige toch (al zij het maar tijdelijk)
Racing-Baker
20-04-2008, 12:56
Gezien de foto's loont misdaad voor sommige toch (al zij het maar tijdelijk)
zolas onze Jean-Pierre van Ross#m een tijdje terug :)
.
Nog niet, maar daar ga jij voor zorgen.. :D.
Ik doe mijn best :). Zodra ik de flyers heb zal ik er eens langs gaan ;).
nofear02
22-04-2008, 17:27
Zou dit ook kunnen met Ferrari's?? Of hebben we hier gelukkig de Telaio's voor?
Iemand al ervaring met die online kilometerstand van auto's van de NAP?
.
Zijn er mensen die dit weekend naar de beurs "Dreamcar International" gaan in de Neckerhallen in Mechelen? En zo ja, weten jullie als er daar Ferrari's zouden staan?
Greetz
Reiben
Racing-Baker
22-04-2008, 17:55
staan daar de laatste JAREN geen Ferrari's meer...
deze beurs gaat een stille dood tegemoet!
echter; er is deze zondag een Italia rondrit rond Ingelmunster.
zeker de moeite waard !!!
staan daar de laatste JAREN geen Ferrari's meer...
deze beurs gaat een stille dood tegemoet!
echter; er is deze zondag een Italia rondrit rond Ingelmunster.
zeker de moeite waard !!!
Dankjewel voor de info Enzo. Ingelmuster is niet zo ver van hier. Dus naar die rondrit wil ik wel eens gaan kijken. Weet jij waar een hoe laat ze ongeveer vertrekken?
Greetz
Reiben
Racing-Baker
23-04-2008, 11:01
trefpunt; Kasteel "het blauwe huis" , kasteelwijk 3 in Izegem.
start om 9.00u, komen terug rond 12.00u en komen dan 's avonds nog terug rond 18.00u.
tot dan?
Ik heb zojuist de F-chat flyers ontvangen :). Zonet krijg ik een smsje van een mede-spotter dat er een Ferrari in Enschede staat, een 575 M Maranello om precies te zijn. Dit had dus de eerste uitgedeelde flyer kunnen zijn, maar helaas ben ik ziek thuis en heeft mijn moeder geen zin om voor mij te taxi-en :P. Jammer dat me vader naar zijn werk is.
Het Duitse bedrijf Edo Competition weet wel raad met rappe sportwagens. Ze lanceren een upgrade van de Ferrari 599, want het kan altijd sneller.
Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8776)
filiberke
23-04-2008, 14:20
EDO Competition draait zijn hand niet om om een supercar eens flink aan te pakken. Hun laatste project is de 599 GTB die ze heel ambitieus omdopen tot 630 Scuderia.
Onder de motorkap verandert er niets, maar de V12 met 620 pk en 608 nm is natuurlijk al geen stakker. EDO ontwikkelde alleen een “630 Scuderia aerodynamics package” die de stroomlijn van de 599 moet optimaliseren voor hogere snelheden en de wens naar meer koel mogelijkheden. In de aangepaste voorbumper is een grote koelopening opgenomen die zowel de motor als de remmen van meer frisse lucht moet voorzien. De spoiler lip moet ook nog eens voor meer downforce op de vooras zorgen. De sideskirts en achterbumper met diffusor moeten de stroomlijn en stabiliteit verder verbeteren. Door het gebruik van carbon wordt er ook nog eens een gewichtsbesparing van 50 kg behaald ten opzichte van de standaard auto.
Zou dit ook kunnen met Ferrari's?? Of hebben we hier gelukkig de Telaio's voor?
Iemand al ervaring met die online kilometerstand van auto's van de NAP?
In de States bestaat dit systeem al jaren en functioneert redelijk succesvol.
www.carfax.com
Is niet 100 % feilloos maar dat geld ook voor het NAP systeem. Alles hangt af van de input vanuit dealerland... en laten daar nu ook wat rotte appeltjes tussen zitten....
Kijk, kilometerstanden "corrigeren" is van alle jaren en gebeurt nog steeds.
Fabrikanten verzinnen af en toe nieuwe technieken om het te voorkomen maar zolang die data ergens in een chipje zit bleek er tot nu toe altijd wel iets te hacken.
Bij BMW zitten er nu zelfs in de koplampunits een geheugenunit die de kilometerstanden bij houdt. Maar ja dat is inmiddels bekend en die units zijn ook weer te "herstellen".
Aangezien Ferrari vaak gebruik maakt van Fiat techniek zijn helaas ook deze redelijk simpel te voorzien van een "nieuwe" km stand. Het één en ander is met het betere Google werk eenvoudig terug te vinden... :(
In principe is het eigenlijk al lang mogelijk om met de huidige techniek een fraude-ongevoelig kilometerstandsysteem te bouwen. Snap eigenlijk ook niet waarom deze techniek nog niet wordt toegepast.
ieder zijn smaak natuurlijk maar dit lijkt meer op een slechte remake van een Camaro
nofear02
24-04-2008, 00:21
duitsers....:(. laat ze gewoon lekker klooien met hun bmw-tjes en volkwagens en plat geslagen kevers, en verder gewoon van italiaanse stijl en design afblijven. mijn moeder zei altijd: ''als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af''. :D
Vivado Ferrari
24-04-2008, 08:44
Vreselijk! Ik blijf het zeggen; Heilligschennis!:(
nofear02
24-04-2008, 23:18
Hoe zit het hiermee eigenlijk? Zijn er mensen van hier die gaan kijken? Wally dacht ik?
http://millemiglia.stateofart.com/content.asp?pageID=1&languageID=NL
.
Fokkerjockey
25-04-2008, 00:22
Dit is toch alleen maar prestige; ik bedoel: als je dan een 599 koopt, dan koop je toch een Ferrari en niet een opgeschmuckt stukje huisvlijt van een of ander Duits merk. Nou weet ik niet hoeveel naamsbekendheid Edo heeft, maar als warme broodjes zullen ze nooit gaan lopen!
Ik ben het volledig met Vivado Ferrari eens; zoiets doe je gewoon niet! punt!
Ik ben er de hele dag van de start, mogelijkerwijs kom ik ze later ook nog eens tegen als ik Ravenna en Sienna onveilig maak. Het schijnt een super-evenement te zijn dat je minimaal 1x in je leven moet hebben meegemaakt; ik ben erg benieuwd naar de sfeer en het spektakel
nofear02
25-04-2008, 18:14
Nog even voor de duidelijkheid:
de 1e rit in 2008 van
F-CHAT.EU
is
" de G O O I S C H E M A T R A S -rit "
op
zondag 27 april 2008 a.s
in en rond Hilversum.
Vanaf: 10.15u
Het is weer hoog tijd dat wij een rit gaan doen, en ik heb een leuk evenementje klaarliggen. Waarbij we grote stukken rustig toeren, dus een aantal niet-bezitters kunnen evt met eigen auto gerust meerijden! Een paar mensen worden sowieso verzocht te helpen met de bewaking van de auto's. Ik maak max 30 routeboekjes.
PROGRAMMA:
10.15u - 11.00u VERZAMELEN - op de P-plaats van t Office Centre, links van www.MARANELLO.nl, vreelandseweg 7 in Hilversum, voor koffie en koek (buiten!) u aangeboden door het Office Centre. Maranello gaat vrijwel zeker even open voor ons; op zondag is dat zeer uitzonderlijk, doet Marco normaal gesproken noooit!
11.00u -11.15u RIJDERS-BRIEFING - welkom, even het een en ander uitleggen en goed afspreken, daarna naar de wagens.
11.15u AANVANG RIT - een hele fraaie rit langs/door het plassengebied, langs water, over dijkjes, provinciale wegen en op t laatst een stuk snelweg naar...
12.15u LUNCH - in Van der Valk Motel ''DE WITTE BERGEN" langs de A2. We hebben een eigen zaaltje, met terras, met eigen afgezette parkeerplaats, en ff simpeltjes: een lekkere kop soep, luxe broodjes, kroket, drinken. :)
13.30u 2e RIT - nog even een stukkie rijden, door het mooie Laren en Blaricum, op huizenjacht en Gooische Vrouwenjacht, op weg naar de.. ..
14.00u FOTO-SHOOT - bij het prachtige kasteel www.HoogeVuursche.nl gaan we even snel foto's maken, op de parking en nog elke wagen apart, op de oprijlaan. Zij doen de fontein speciaal voor ons aan!
14.30u verder - dan is het nog een heel klein stukje rijden naar het eindpunt:
14.45u BEZOEK WINKEL - we gaan even op bezoek bij AUTOLAND, aan de Gijsbrecht van Amstelstraat 239 in Hilversum (parkeren op een plek in de buurt, bewaking). Die gaat speciaal voor ons even open! En zet nog wat extra F-spullen neer. We mogen daar eens rondneuzen, en 'doen' even thee of fris. TV is aanwezig! (voor de GP)!
16.00u EINDE
Kosten: 20 euro per persoon
Ik gok erop circa 15-20 wagens bij elkaar te krijgen. Ritten rijden we in groepen van 7 a 10 wagens met elk een gids-auto voorop. Dit om het een beetje overzichtelijk te houden en zo de veiligheid te waarborgen. De rit voert over landelijke weggetjes, over een bochtig slingerend dijkje, een paar provinciale wegen en weer snelweg. Er is gelegenheid zat om met elkaar te kletsen.
Heeft u niet zoveel tijd, dan mag u ook een halve rit meedoen! Dus door alleen het eerste stuk 's ochtends mee te rijden of juist pas halverwege erbij te komen vanaf de lunch. Of alleen de lunch mee te doen. No prob! Zelfs alleen even slechts bij t begin- of eindpunt te komen kijken is ook goed!
Routebeschrijving: vanaf A-27; gewoon allemaal naar Hilversum en borden 'Centrum' en dan richting 'Loosdrecht' rijden. De vreelandseweg rijd je op bij een grote rotonde naar rechts, gelijk de paralelweg op! Maranello kan niet missen, parkeren links van hun pand bij de Office Centre; wij staan daar, je ziet ons zó.
De wagens kunnen veilig bij alle 'stoppunten' staan. F-Chat.eu regelt zijn eigen parkeerwacht.
Aanmelden op de draad of via pm / mail naar NoFear02 aub.
trefpunt; Kasteel "het blauwe huis" , kasteelwijk 3 in Izegem.
start om 9.00u, komen terug rond 12.00u en komen dan 's avonds nog terug rond 18.00u.
tot dan?
Ik betwijfel of ik er ga geraken Enzo. En als ik er geraak dan is het ten vroegste 's middags om 12u. Het is ook een beetje vaag hoeveel Ferrari's er aanwezig zullen zijn (Is nergens te vinden) dus ik twijfel echt nog. Ook omdat het goed weer is en mijn vriendin naar zee wil...
Maar ik heb voor mezelf misschien een alternatief gevonden, waar jij misschien ook geïnteresseerd in bent, nl de Dreamcars Oostrozebeke- Tentoonstelling (http://www.dreamcars-oostrozebeke.com/) op 11 mei
Ik hou je op de hoogte voor morgen
Greetz
Reiben
nofear02
29-04-2008, 12:32
Geldt dit ook voor nieuwe ferrari's? :)
.
nofear02
29-04-2008, 20:06
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1991
Vind ik wel eens interessant om te weten :).
Eugene360
01-05-2008, 20:40
De 360 is bijna af , ik wacht nog op het kenteken, na bezoekje aan de Douane (ahum) gedaan te hebben ,ik hoop nog op een oude kenteken ( letter cijfer combinatie ) het wordt nu echt spannend........
Eugene, wat ziet dat er ongelooflijk dik uit!!
Ik mag voor je hopen dat het kenteken zaterdag binnen is, dan kan het dakje eraf en met die uitlaat eronder moet de rest wel goed komen.
Ze glimt ook lekker moet ik zeggen.
Hopelijk zien we je de volgende keer met de 360 op een F-chat meeting? :)
nofear02
01-05-2008, 21:06
Woooww Eugene, fan-tas-tisch!! Heerlijk man. Wat een ding!! super-de-puper! ik ben gek van een cs, en dan als spider, jij wordt gek straks met mooi zonnig weer :D. en fietsers waar je langsrijdt al optrekkend ook :D. lekker tunnellen straks! kan t kenteken nou elk moment binnenkomen?
mavanhaasteren
01-05-2008, 21:10
eugene wat ziet hij er mooi uit.
hopen dat je snel kan rijden.
en ik hoop hem een keer te kunnen bewonderen
dcpixels
01-05-2008, 21:14
Wat een prachtige wagen ... een CS en dan nog open ook! Deze moet ik een keertje zien en vooral horen :D op een F-Chat meeting. Hopelijk kun je er snel mee gaan toeren Eugene.
Gilles027
01-05-2008, 21:16
Eugene tof van je wagen, moet ik zo een carbon hard top maken voor jou????
filiberke
01-05-2008, 21:41
Prachtige wagen Eugene, veel rijplezier
Erikderaaf
01-05-2008, 23:36
Hey zie ik daar een Tubi hangen, Eugene?
Hopelijk is de wagen snel op de weg! En dan wel een paar foto's meer plaatsen he!:)
Eugene360
01-05-2008, 23:53
Nog vast eentje dan... dank voor jullie leuke reacties ,een paar mensen heb ik al eens gezien maar hoop jullie binnenkort allemaal te zien, groeten, Eugene.
nofear02
01-05-2008, 23:54
ôôôhhhhh.... :love: :o. zwijmel-zwijmel eugene! thnks.
een schone wagen Eugene veel rijplezier
Johannus
02-05-2008, 12:53
Wow, echt supervet! mooie wagen! heel veel plezier ermee!
Recurver
02-05-2008, 13:15
Een 360 CS spider, geweldig! Veel plezier ermee:)
jutenjul
02-05-2008, 20:11
de 360 ziet er mooi uit
maar een challenge stradale bestaat toch helemaal niet als spider
is het zoms een gewoone spider met de flag er op
groetjes jut en jul is mij eerste berichje hier
Erikderaaf
02-05-2008, 21:39
Eugene kennende zal het geen 'gewone' spider zijn.
We zullen moeten wachten tot er een kenteken is voordat we er meer van zullen zien denk ik :D
Daar ben ik dus ook vrijwel zeker van. Maar ik wil niet afbreuk doen aan je trots, Eugene, dus of ik het mis heb, of niet, ontzettend gefeliciteerd met een heel erg lekkere bak! Geniet ervan, in goede gezondheid.
Onno
mavanhaasteren
03-05-2008, 07:37
officieel is er door Ferrari geen 360 CS spider gemaakt
maar ik heb wel al eerder foto's gezien van 1.
zo weet ik ook dat er een 288 GTO targa is ( van een forum lid )
Eugene360
03-05-2008, 20:11
Hallo allemaal dit is zeker geen orginele CS , maar wel alle CS techniek, remmen enz. en 20PK ! meer als een org. CS dus 445PK.
officieel is er door Ferrari geen 360 CS spider gemaakt
maar ik heb wel al eerder foto's gezien van 1.
zo weet ik ook dat er een 288 GTO targa is ( van een forum lid )
die 288 gto targa is een verbouwde 308 gts (Bert308, naast ferrari liefhebber ook met Alfa virus besmet. hij heeft een eigen site over de verbouw, mooi werk trouwens!)
nofear02
04-05-2008, 10:44
die 288 gto targa is een verbouwde 308 gts (Bert308, naast ferrari liefhebber ook met Alfa virus besmet. hij heeft een eigen site over de verbouw, mooi werk trouwens!)
Natuurlijk kennen we Bert en zijn project en website :). Hij is ook member hier.:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=32237&postcount=52
nofear02
04-05-2008, 10:48
de 360 ziet er mooi uit, maar een challenge stradale bestaat toch helemaal niet als spider, is het zoms een gewoone spider met de flag er op.
groetjes jut en jul is mij eerste berichje hierLaat Eugene maar schuiven Jutenjul Michel, die maakt er gewoon zelf één. Zoals ie inmiddels zelf al verteld heeft. Is een beetje sleutelaar ''buiten-categorie'', zoals er daar wel meer van zijn hier op de site. :cool: :D.
Leuk dat je een berichtje plaatst overigens. Stel je gerust even voor in de stel-je-even-voor-draad, of vertel eens wat in de wat-doe-je-voor-de-kost -draad :).
zie:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=274
.
filiberke
06-05-2008, 07:07
Dit is het ultieme bewijs dat Ferrari aan een nieuwe Dino aan het werken is. Op deze foto’s krijgen we het eerst echte prototype te zien van het nieuw model. Hij zit goed verstopt, dus niet gemakkelijk om een goed idee te krijgen van hoe hij er echt gaat uitzien. Wat dit model als een Dino verraadt is het motorgeluid, of eerder het gebrek daaraan. De motor maakt bij deze Ferrari duidelijk minder lawaai dan een F430 bijvoorbeeld.
De eerste Dino werd gebouwd tussen 1968 en 1976. Hij kreeg de naam Dino mee als eerbetoon aan het tragisch overlijden van Enzo Ferrari’s zoon, Alfredino Ferrari. In de jaren zeventig was de Dino uitgerust met een V6. Het nieuwe model krijgt een V8 van 400 pk onder de motorkap! Ferrari zal ongetwijfeld eerst met een coupé op de markt komen, gevolgd door een spider. Wat het design betreft zal Ferrari ongetwijfeld beroep doen op de kunsten van Pininfarina.
De prijs van de nieuwe Dino zou tussen de 100.000 en 110.000 € bedragen. Volgens onze bronnen zouden ze er tot 4.000 per jaar van kunnen bouwen. Mocht dat waar zijn, dan verdubbeld Ferrari in één klap zijn productie. Modena is voor Ferrari een belangrijke stad, en het zou wel eens kunnen dat de Dino er gebouwd zal worden in de Maserati fabriek. Ferrari blijft de hele Dino zaak ontkennen, maar toch zijn we er van overtuigd dat we hun nieuw model begin 2009 mogen verwachten.
Johannus
06-05-2008, 08:38
YES YES YES!!!!!!
HAD IK TOCH GELIJK :D :D :D
Ik heb al vanaf september foto's van deze auto! Zelf gemaakt in maranello...
Zal ze vanmiddag hier wel even posten
Toen werd ik door iedereen uitgelachen en werd verteld dat het een nieuwe maserati zou zijn :D
De 360 is bijna af , ik wacht nog op het kenteken, na bezoekje aan de Douane (ahum) gedaan te hebben ,ik hoop nog op een oude kenteken ( letter cijfer combinatie ) het wordt nu echt spannend........
Prachtig Eugene! Op Hockenheim stond er vorig jaar ook zo een 360 CS. Ik en Erik begrepen toen niet dat dat kon een CS als Spider. En nu hebben we er gewoon eentje op ons forum! Het moet echt een droom zijn om met dat ding met open dak door een tunnel te scheuren (behalve voor je oren dan)
Greetz
Reiben
Vivado Ferrari
06-05-2008, 17:34
Wie kent deze Ferrari nog?? Reed ooit de 24 uren van Spa....
Moneytron. Was toch van van Rossem?? altijd met een sloot F-`s en dames op de circuits. Deed in ""investeringen"' in onroerend goed meen ik. Vaak genoeg gezien op de Ferraridays en andere evenementen.
Vivado Ferrari
06-05-2008, 18:42
Moneytron. Was toch van van Rossem?? altijd met een sloot F-`s en dames op de circuits. Deed in ""investeringen"' in onroerend goed meen ik. Vaak genoeg gezien op de Ferraridays en andere evenementen.
Ik wist dat het een door JP van Rossum ingezette Ferrari was. Wel apart zo'n (bijna standaard) Mondial met bestickering. Deze Belgische investeerder en later ook politicus had volgens mij meerdere Ferrari's. Heeft iemand daar nog foto's van?
Afgelopen zondag 2 uur lang mee gereden met forumlid JWA in zijn 308 GTSi. Het was héérlijk. Ook eventjes wat foto's geschoten, en die zal ik hier binnenkort eventjes neer zetten :)!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.