PDA

View Full Version : De Hoofd-Draad

Pages : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

nofear02
04-04-2007, 20:55
foto's iemand??? ;)
Kijk maar in de sectie evenementen en meetings patrick ;). Vu, Cor, MichaelT, Gairo, Marcello, en ik, allemaal foto's gemaakt ;)

.

Patrick
04-04-2007, 22:31
Kijk maar in de sectie evenementen en meetings patrick ;). Vu, Cor, MichaelT, Gairo, Marcello, en ik, allemaal foto's gemaakt ;)

heerlijk die foto's, maar ik wil meer!! meer zien :D ;)

.

nofear02
05-04-2007, 00:08
heerlijk die foto's, maar ik wil meer!! meer zien :D ;) Hier staat een draad vol van mij Patrick:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=169

en hier een van Vu:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=170

en van de anderen zullen er ook nog wel komen denk. maar niet alles kan op 1 dag achterelkaar hoor. Ik ben óp man. van alle opwinding en belevenissen..:D :D ha-ha-ha. t was suuuuper gewoon! Je hebt wel wat gemist hoor patrick! ;)

.

mtange
05-04-2007, 20:41
Hierbij een verslag van mijn dag gister naar Zandvoort voor de FCN rijvaardigheidstraining.

Voor mij begon het allemaal dinsdagavond al, toen heb ik de bus gepakt naar Goes om daar te overnachten bij familie. Op deze manier kon ik woensdagochtend eerder met de trein mee. Zo ging ik om 7 uur uit bed en zag meteen al buiten dat het die dag mooi weer zou zijn. De trein vertrok om 8.11 uur en na een rit van zo'n 1,5 uur kwam ik om 9.45 uur bij Robert (nofear02) aan.

Bij Robert "moest" er namelijk eerst nog gewerkt worden voordat we naar Zandvoort gingen, de Ferrari 328 GTS had namelijk nog een poetsbeurt te goed. Robert had het poetsmateriaal allemaal al netjes klaar gezet, zodat ik al vrij snel aan de slag kon. Het ging hier om het 3 stappenplan van Meguiars. Stap 1 is diepreinigen van de lak, Stap 2 polijsten en Stap 3 wax.
Het voorste deel van de auto was al gedaan, alleen de achterkant moest nog gedaan worden. Nadat ik een gedeelte van de achterkant met het stappenplan gedaan had was het tijd om de motoren te starten en richting Zandvoort te gaan. Voor mij was dit een totaal nieuwe ervaring, ik heb namelijk al véél foto's gemaakt van Ferrari's, in een aantal mogen zitten, er vaak naar gekeken, maar mee rijden was er nog nooit van gekomen. Dus zo reden we rond 12.00 uur bij Robert weg, voor een rit van zo'n 100 km, allebei met een grote smile en het dakje er uiteraard af. De eerste 30/ 40 km ging het allemaal nog vrij rustig, aangezien alles nog lekker op temperatuur moest komen. Maar na zo'n 40 km ging het gas al redelijk ver open! Helaas kwamen we al vrij snel file tegen, waardoor we maar een stukje zijn omgereden via Wassenaar. Later weer op de snelweg ging het gas weer vol open, maar dit was helaas van korte duur. De brug stond toevallig net open. Of het nog niet genoeg tegen zat. Robert was het na deze brug ineens zo beu dat z'n rechtervoet de rest van de weg volgens mij alleen maar op de bodem gebleven is! Bij Schiphol ging het op den duur zo snel dat we bijna zelf de lucht in gingen ;) Bij iedere tunnel/ viaduct gingen we een versnelling terug en de V8 maar toeren maken. Dat klinkt echt prachtig, veel mooier nog dan op de filmpjes. Zeker als je dan in een GTS zit en het dakje eraf is. Prachtig!

Na zo'n 100 km en 1,5 uur later kwamen we dan eindelijk in Zandvoort aan.
Ik verwachte wel redelijk wat Ferrari's, maar de eerste Ferrari die we zagen was al een F40! Maar ik had nooit verwacht dat er zoveel zouden zijn, dat waren er volgens mij zeker wel 30 á 40! En ik had ook totaal niet verwacht dat ze op het circuit zouden gaan rijden. Ik had de foto's van Fumacher gezien van vorig jaar en die waren volgens mij allemaal gemaakt op een parkeerterrein, maar niet op het circuit zelf. Dat was dus echt een verassing voor mij!
In Zandvoort nog even staan praten met Gairo (575 GTC), Cor (RedmondialTCab) en Wouter (Wouter Brand) ontmoet. Vu (Fumacher) en Jaap (GTSturbo) waren er ook. Na een hele middag behoorlijk wat foto's gemaakt te hebben (deze zal ik nog uploaden) en bijna doof van al het geluid wat al die mooie Ferrari's produceren was er nog een rit naar huis in de Ferrari 328 GTS. Ook hier helaas weer veel file (dat kennen we gelukkig nog niet hier in Zeeuws-Vlaanderen..), maar na de file ging de Ferrari er weer goed vandoor. Door de Beneluxtunnel was het pas helemaal feest, weer een versnelling terug en laat de motor maar eens horen waar hij voor gemaakt is! De bochten die we daarna nog tegen kwamen waren ook geen enkel probleem voor de 328 GTS, wat een wegligging!
Robert, misschien moet je er toch maar eens over na denken om volgend jaar ook mee te doen aan dit evenement, ik denk dat Jaap het nog vrij moeilijk gaat krijgen dan!

Hierbij nog een foto van de Ferrari 328 GTS, zo'n lap tekst is ook zo saai anders.

nofear02
05-04-2007, 21:27
Wat een geweldig verhaal Michael! Heel leuk om te lezen! Ik ben blij dat ik iemand blij hem kunnen maken. Ik weet zeker dat ik namens andere F-eigenaren ook spreek als ik zeg; dat wij het leuk vinden om liefhebbers een plezier te doen. Als liefhebber móet je zoiets gewoon een keer meemaken! En dit was natuurlijk wel een uitgelezen dag ervoor hé! En niet zo'n lullig ritje ook maar een heel eind héén, en ook weer terug uiteraard.

Alleen die files was inderdaad rampzalig. Ik werd er een beetje pissed van. Dus toen de weg eindelijk eens vrij was heb ik hem even op zijn staart getrapt ja. Kom op hoor; rij je met een Ferrari; sta je in de file. Die S bocht op de A5 bij haarlem gin ook lekker. Jammer dat dat vliegtuig bleef staan op die startbaan. k Hsd best wedstrijdje willen doen met hem...;).

Enfin, je was een prima meerijder Michael. Tot slot je nog even die tunnel laten horen en 450 graden rond over die rotonde, zodat je weet wat ie kan. Had je een mooie vuurdoop gemaakt.

Dank voor het plaatsen van het verhaal Michael!

En wat een prachtige foto man!! thnx

.

nofear02
05-04-2007, 21:31
De belevenis van Michael doet me wederom beseffen, dat het rijden natuurlijk toch het allerleukst is, hoe leuk dit chatten ook is.

Toevallig heb ik het er pas met Ramon over gehad toen ie hier was. En we zitten nou met een leuk groepje hier, dus het wordt eens tijd een beetje met elkaar te rijden. Voor hen die dat leuk vinden en een ander eens willen zien.

Ik stel dus voor dat we eens met een paar man gaan rijden! :)

.

admin
05-04-2007, 21:36
Zo Robert, jouw wagen staat er weer goed bij! Glimt weer als een tierelier :D Goed werk Michael :)

.

nofear02
05-04-2007, 21:47
Wie heeft er (ook) zin om een stukkie te gaan rijden op:

zondagmorgen 15 april.

10.30 koffie met punt

11.00 rijden (naar de rotterdamse havengebied)

leuke route rijden (2 tunnels!)

12.30u of 13.00 weer terug.

ff een drankje of broodje.

klaar.

Hartstikke leuk toch? Wie doet er mee?

We kunnen mijn pand als beginpunt nemen; dat ligt vlak langs de snelweg. Dan rijden we even een stuk half door Rotterdam, pakken een paar tunnels, ff uitlaten testen of ze 't nog doen, en dan rijden we naar een heel bijzonder en mooi punt, waar we mooie foto's kunnen maken!

En misschien mogen we eindigen bij Ramon's pand, en even genieten van een fantastische view over rotterdam! Dat is namelijk echt fan-tas-tisch! Echt de moeite waard!! (18e etage hoog!)

Plaats maar een berichtje of pm mij even

Ramon.S
05-04-2007, 22:12
Wie heeft er (ook) zin om een stukkie te gaan rijden op:

zondagmorgen 15 april.

10.30 koffie met punt

11.00 rijden (naar de rotterdamse havengebied)

leuke route rijden (2 tunnels!)

12.30u of 13.00 weer terug.

ff een drankje of broodje.

klaar.

Tuuuuuuuuuurlijk! Fantastisch he jongens...He Robert, ik kom zeker hartstikke tof man! en sta mijn pand uiteraard ter beschikking. Zal even mijn Tubi's door die Maastunnel laten brullen!! Kom op mannen we gaan even driften(als je dat wilt) op het bovendek. leuk joh! Wie gaat er mee

Kingpin328
06-04-2007, 00:23
[Hartstikke leuk toch? Wie doet er mee?

Sorry jongens, klinkt top maar ik heb al paasverplichtingen ....

ForzaFerrari
06-04-2007, 08:52
Sorry jongens, klinkt top maar ik heb al paasverplichtingen .....

is Pasen bij jou een week later? :p

@Robert; is het plan om het op zaterdag de 14e te doen of zondag de 15e? ;

nofear02
06-04-2007, 12:47
@Robert; is het plan om het op zaterdag de 14e te doen of zondag de 15e? ;)Sorry; het is gewoon die ZONDAG, en dat is de 15e. Ik had het eerst foutgetypt; ik zit hier in het f-chat kantoortje te kijken naar een engelse F-kalender, heel mooi overigens, maar die zetten de 7e dag van de week als 1e dag in de week. Ben ik niet gewend ivm mijn sportfotogafie waar we het altijd over weekenden hebben. Maar de kalander is te mooi om niet op te hangen...:D. Ik kijk nu naar een Testarossa 250 uit 1957. Wat een ding zeg; fenomenaal!
Maar goed, we dwalen af ;):
ik had het daarna al wel veranderd, maar de oude datum stond nog in de quote van ramon; heb ik zojuist ook even veranderd.

nog een keer: ZONDAG 15 APRIL ! ;).

<edit; zó duidelijker?? :D?

Roger_L
06-04-2007, 13:22
ZONDAG 15 APRIL ! ;).

<edit; zó duidelijker?? :D? >

Hoezo altijd druk, druk, druk Robert ? Je hebt de hele maand bijna niks te doen zie ik op die kalender ! ;)

.

Kingpin328
06-04-2007, 13:54
is Pasen bij jou een week later? :p

Sjips, echt te veel aan m'n hoofd momenteel. Die datum licht nog wel rood op in de grijze cellen dus er is vast iets dat ik NIET mag vergeten .....

Note to self; wat betekent pasen ook alweer :-)

nofear02
06-04-2007, 13:59
Hoezo altijd druk, druk, druk Robert ? Je hebt de hele maand bijna niks te doen zie ik op die kalender ! ;)Whoe-ha; ja die is goed gevonden. Joh, ik zit hier alleen maar een beetje te chatten joh. Verder doe ik niks. Jullie doen het gewoon allemaal helemaal verkeerd :D :D! Hij is leuk! :p

@ bram; Pasen; iets met meubelboulevards kijken misschien? krentebrood. of eitjes zoeken? :D

.

Fumacher
07-04-2007, 09:39
In de Ferrari Owned Presentations zag ik dat u een prachtige 355 heeft Onno! Ik vind persoonlijk zo'n challengegrill heel erg mooi bij een 355. Mocht ik er ooit eentje in m'n bezit krijgen dan zal die dat zeker ook moeten hebben :)

Wat me opvalt bij t gaspedaal is dat het net als die van een kart is. Het draaipunt zit op de bodem tov een gewone auto waar die boven zit.

Is dat bij alle Ferrari's zo? Robert, Ramon, Bram, Roger..............?

.

Pterps
07-04-2007, 10:19
Prachtige 355 Onno! Ik vind persoonlijk zo'n challengegrill heel erg mooi bij een 355. Mocht ik er ooit eentje in mn bezit krijgen dan zal die dat zeker ook moeten hebben :)

Wat me opvalt bij t gaspedaal is dat het net als die van een kart is. Het draaipunt zit op de bodem tov een gewone auto waar die boven zit.

Is dat bij alle Ferrari's zo? Robert, Ramon, Bram, Roger..............? :)

Dat is bij veel sportieve auto's zo Vu, dat is makkelijker voor 'Heel and Toe'

nofear02
07-04-2007, 11:40
Wat me opvalt bij t gaspedaal is dat het net als die van een kart is. Het draaipunt zit op de bodem tov een gewone auto waar die boven zit. Is dat bij alle Ferrari's zo? Robert, Ramon, Bram, Roger..............? :)Volgens mij wel. Kan het ook nog zo zijn dat, omdat de motor achterin ligt, en de gaskabel onder de wagen door naar achter loopt, dat het handiger is dat scharnierpunt op de grond te hebben? Met een motor vóór je is dat nu eenmaal anders??

Afijn, even een foto van mijn gaspedaal (na een grondige poetsbeurt)

.

Pterps
07-04-2007, 11:55
Volgens mij wel. Kan het ook nog zo zijn dat, omdat de motor achterin ligt, en de gaskabel onder de wagen door naar achter loopt, dat het handiger is dat scharnierpunt op de grond te hebben? Met een motor vóór je is dat nu eenmaal anders??

Afijn, even een foto van mijn gaspedaal (na een grondige poetsbeurt)

De nieuwe Seat Leon FR heeft ook deze pedaal opstelling en wel gewoon de motor voorin, dus dat is niet het verschil, het gaat puur om de pedaal bediening. In de racerij wordt toch heel vaak gebruik gemaakt van de heel and toe techniek, waarbij je met je tenen de rem indrukt en met je hak tussengas geeft. Met de normale opstelling is dat niet mogelijk, daar zou je met de linkerhelft van je rechtervoet moeten remmen en met de rechterhelft tussengas moeten geven. Maar dat wil alleen wanneer de pedalen dicht genoeg op elkaar staan

nofear02
07-04-2007, 12:04
De nieuwe Seat Leon FR heeft ook deze pedaal opstelling en wel gewoon de motor voorin, dus dat is niet het verschil, het gaat puur om de pedaal bediening. In de racerij wordt toch heel vaak gebruik gemaakt van de heel and toe techniek, waarbij je met je tenen de rem indrukt en met je hak tussengas geeft. Met de normale opstelling is dat niet mogelijk, daar zou je met de linkerhelft van je rechtervoet moeten remmen en met de rechterhelft tussengas moeten geven. Maar dat wil alleen wanneer de pedalen dicht genoeg op elkaar staan.Verrek! Goeie uitleg Peet. Nooit geweten! Interessant. Ik had net eerst een post getypt met een vraag aan jou daarover omdat jij ook nogal in de rallysport zit. Maar ik dacht, laat ik het maar weghalen. Maar als we het er tóch over hebben; weet jij of veel rallysportautos dat dan ook allemaal zó hebben. Eigenlijk alle race-auto's dan

Pterps
07-04-2007, 12:46
Voor mensen die niet goed weten wat heel and toe is, kijk maar eens naar het volgende filmpje, daar brengen ze het goed in beeld, zo rond 1:23 minuut en de laatste seconden van het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=urCc4vLYFsE

Bij rally auto's wordt geen heel and toe toegepast robert, alle versnellingsbakken in de rallysport zijn tegenwoordig sequentieel en dus heeft tussengas geen zin meer, gewoon voluit door die versnellingen rammen zullen we maar zeggen ;)

.

Roger_L
07-04-2007, 13:23
Na weken leuren (eerst de verkeerde besteld, toen de melding 'die banden bestaan niet meer' en toen een verhaal dat ze niet bij de klassieke banden hadden gekeken, want, warempel, daar zaten ze tussen) vanmorgen geweest voor nieuwe banden. Op een Testarossa is dat geen sinecure ! De schroefdraad is op 2 wielen namelijk andersom (dus losdraaien met de klok mee); speciale sleutel op de centrale moer, en met een loden (!) hamer (zit allemaal in de gereedschapsset) erop los rammen (slaan heeft geen zin). Dat ging bij 3 wielen goed, totdat het 4de wiel aan de beurt was. Geen beweging in te krijgen ! Toen een soort hefboom gemaakt van 2 meter, maar nog altijd geen beweging in te krijgen. Gevolg: alleen 2 nieuwe achterbanden, voor de voorbanden toch maar even langs bij Alex of Kroymans, die hebben de speciale sleutel die ook op de apparatuur van hun past. 't is wel balen zo, maar ja, niets aan te doen. De oude banden waren écht aan vervanging toe; alhoewel het profiel meer dan voldoende was, bleken het inderdaad de af-fabrieksbanden te zijn; dus 20 jaar oud. Bij > 200 km/h kan dat een dodelijke combinatie zijn. De nieuwe Michelins hebben trouwens een veel fraaier profiel, je koopt ze vanwege de kwaliteit, maar toch, een mooi profiel maakt het dan helemaal af.
Ga nu pasen vieren in het zuiden des lands

nofear02
07-04-2007, 14:13
http://www.youtube.com/watch?v=urCc4vLYFsE gewoon voluit door die versnellingen rammen zullen we maar zeggen ;)Interessant Peet! thnx man. Ik wist het niet. prachtig om te zien.

Na weken leuren ..... vanmorgen geweest voor nieuwe banden. Op een Testarossa is dat geen sinecure ! .... Gevolg: alleen 2 nieuwe achterbanden, voor de voorbanden toch maar even langs bij Alex of Kroymans, die hebben de speciale sleutel die ook op de apparatuur van hun past..... Ga nu pasen vieren in het zuiden des lands !wat een toestand Roger! Geen seconde aan gedacht dat het vervangen van banden bij een F een gedoe kan zijn??? Tsjeeee. Ik ben echt helemaal verbaasd. Wat een gez.. zeg. Je denkt; ik moet ff nieuwe banden; ff bellen, dan en dan, klaar. Nou niet dus. Maar waarom is dat dan ook zo achterlijk gedaan moet die moer? En dat die dan zo idioot vastzit. Of komt dat in jouw geval omdat ie al jaaaaaaaren niet los geweest was? Af fabriek zelfs? 20 jaar. Dat lijkt me echt behoorlijk bijzonder. Hoeveel km staat er bij jou op dan?
Nou, ben je idd wel lekker klaar mee. Speciale apparatuur voor die voorbanden nou nodig om t nog los te krijgen. Goh, weer een verhaal erbij.

Dat die banden al zó oud zijn joh. En dan wel nodig vervangen móeten worden, ivm de veiligheid bij hoge snelheden. Wist jij dat toen je hem kocht? En ook dat ze nog af fabriek waren?

Een mooi profiel is inderdaad altijd wel leuk. Zeker als je je wagen ergens parkeert en je voorwielen expres even een beetje schuin plaatst. Dus we krijgen tzt nog weer mooie foto's van je te zien!? ;)

nofear02
07-04-2007, 14:17
Jij gaat dus nu naar het zuiden Roger; maar met de F of met gewone wagen? Zou leuk zijn voor de limburgers ook weer eens een mooie en heel bijzondere Testarossa te zien ;). Hoe zit dat eigenlijk in belgie? Reiben en Enzotje; zien jullie wel eens Ferrari's of veeel te weinig naar je zin. En waar zie je ze dan. En wat heb je allemaal al ooit van dichtbij gezien

Reiben
07-04-2007, 20:40
Over dat van dichtbij gezien... toch al heel wat met de Ferrari verdeler op mijn weg naar school. Maar meestal passeren ze zo snel dat ik al heel goed moet kijken welk model het precies is.
In Aalter zie je er eigelijk heel weinig. Vroeger reed een restaurantuitbater met een F355, maar hij heeft die 2 jaar geleden terug verkocht. De enige die nu nog in Aalter te zien is met een Ferrari is een zekere mijnheer De Keyser, eigenaar van een vleeswarenbedrijf in Knesselare. Zijn wagens zijn makkelijk te herkennen aan hun nummerplaat: DKR-... (voor het nummer van zijn wagen). Zo zag ik hem laatst in het centrum van Aalter met een nieuwe 599 GTB met nummerplaat DKR-004. Hij heeft ook een Testarossa (met extra achtervleugel) en een 550 Maranello. Volgens een vriend van mij heeft hij allezins meer dan 10 droomwagens, want hij was overlaatst te zien met een Mercedes SLR met nummerplaat DKR-013.

Maar over het algemeen: Veel te weinig Ferrari's in het straatbeeld dus.

Greetz

Reiben

.

Reiben
07-04-2007, 20:41
Over die mijnheer de Keyser trouwens: Die zou ik wel graag leren kennen ;)

Greetz

Reiben

.

Reiben
07-04-2007, 21:23
Jij gaat dus nu naar het zuiden Roger; maar met de F of met gewone wagen? Zou leuk zijn voor de limburgers ook weer eens een mooie en heel bijzondere Testarossa te zien ;). Hoe zit dat eigenlijk in belgie? Reiben en Enzotje; zien jullie wel eens Ferrari's of veeel te weinig naar je zin. En waar zie je ze dan. En wat heb je allemaal al ooit van dichtbij gezien?

Wel dankzij Flanders Collection Car (Beurs die iemand misschien kent, is elk jaar in Flanders Expo in Gent) heb ik toch wel al een hele hoop Ferrari's van dichtbij gezien.
Dit jaar stonden er echter maar 2 Ferrari's op de beurs: een 512 BB en een 328 GTS.

Dat zijn eigelijk ook de enige 2 Ferrari's die ik dit jaar ook echt van dichtbij heb gezien. Ik zie er af en toe wel eens eentje passeren, maar voor je goed doorhebt over welk model het gaat is ie al lang terug weg.

Op vorige edities van Flanders Collection Car zag ik ook al o.a. een Mondial, F355 Spider, Testarossa, 246 Dino en 456GT. De mooiste herrinering heb ik echter aan de 196 S Barchetta die ik in 2005 kon bewonderen op de beurs.
Op deze beurs mocht ik ook al 2 keer plaatsnemen achter het stuur (Niet om te rijden hé) (De eerste keer in 2003, in een 328 GTSi en de 2de keer in 2005, in een 308 GTB) Dit zijn ook de enige keren dat ik al in een Ferrari zat.

Ik ben ook al enkele keren naar de Ferrari verdeler in St-Martens-Latem geweest, waardoor ik alle recente modellen vanaf de 550 Maranello al van dichtbij zag, op de Enzo, de 599GTB en de FXX na.

Tenslotte zag ik ook al een aantal Ferrari FIA GT wagens, waaronder de 575 GTC (24h Spa Francorchamps) en alle Formule 1 wagens van Schumi (Tijdens mijn bezoek aan zijn Kart Center in Kerpen -> Hier maak ik binnenkort wel eens een verslag over op het forum) Maar dit is wel al van 2004 geleden.

Trouwens, ik kan niet genoeg Ferrari's zien. Telkens ik er eentje van dichtbij zie, sta ik versteld van de ongelooflijke uitstraling van die wagen. Ook al heb ik een bepaald model al 10x gezien, toch ga ik er nog een paar keer rondwandelen om het te bewonderen.

Zo tot hier mijn - uhum - kort verhaaltje over mijn Ferrari ervaringen.

Voor de geïnteresseerden: De foto's die ik tijdens Flanders Collection Car heb genomen staan op mijn website: http://users.pandora.be/bertmaebe/indexferrari.htm onder "Pictures"

Greetz

Reiben

.

Beach58
07-04-2007, 21:39
Flanders expo heb ik ook al enkele malen bezocht Gent is 50km hier vandaan.Verder kom ik vaak in Knokke (20km )daar zijn Ferrari's niet echt zeldzaam, niet dat je ze bij bosjes zit maar toch regelmatig

Beach58
08-04-2007, 07:38
Paasdag,een dag met gemengde gevoelens.Ten eerste natuurlijk eieren zoeken en ten tweede ik ben jarig!! 49 wordt ik vandaag, al een echte ouwe lul in een Ferrari .Geestelijk ben ik nog steeds 20 maar de hardware begint toch wat sleet te vertonen.Het ziet er ondanks wat mist nu toch naar uit dat het een hele mooie dag gaat worden. Zal dan ook als het even kan nog wel een klein ommetje gaan maken.
Mocht je me tegenkomen,een ouwe vent in een 355 met het dakpaneel eraf,groet dan even....

Fijne Pasen allemaal

Pterps
08-04-2007, 07:46
Lex en Ramon, ben blij dat jullie nu het juiste merk rijden ;)

@ Roger, wat een gedoe zeg, ik hoop voor je dat het snel voor elkaar is, maar een centrale bout die 20 jaar niet los is geweest zal niet makkelijk te demonteren zijn. Bij Alex is hij in goede handen, ik hoop voor je dat het snel voor elkaar is

Pterps
08-04-2007, 08:31
Paasdag,een dag met gemengde gevoelens.Ten eerste natuurlijk eieren zoeken en ten tweede ik ben jarig!! 49 wordt ik vandaag, al een echte ouwe lul in een Ferrari .Geestelijk ben ik nog steeds 20 maar de hardware begint toch wat sleet te vertonen.Het ziet er ondanks wat mist nu toch naar uit dat het een hele mooie dag gaat worden. Zal dan ook als het even kan nog wel een klein ommetje gaan maken.
Mocht je me tegenkomen,een ouwe vent in een 355 met het dakpaneel eraf,groet dan even....

Fijne Pasen allemaal.

Van Harte gefeliciteerd Onno, geniet van deze mooie dag en natuurlijk van de 355, hier in zwolle is de mist al bijna opgetrokken het zonnetje komt er net door

Fumacher
08-04-2007, 08:47
Van harte Onno! Ik wens een een hele fijne dag toe :) Het zonnetje schijnt al heel erg mooi en het zal wel weer aangenaam worden.

en oja....vrolijk pasen iedereen!:)

.

mtange
08-04-2007, 10:45

Fijne Pasen allemaal.
Onno, van harte gefeliciteerd! Een mooie dag gaat het zeker zijn, hier 15 km verderop schijnt de zon al volop, dat zal bij jou ook wel zo zijn ondertussen.
Als je nog langs Biervliet komt, laat de motoren dan maar eens goed horen! :)
Vorige week was je hier volgens mij ook nog langs gereden, toen zei m'n vader dat hij een Ferrari langs zag rijden, kenteken was volgens mij hetzelfde

Beach58
08-04-2007, 10:58
Vorige zondag zijn we inderdaad Biervliet gepasseerd,rondje Walcheren gedaan, met een kopje koffie op de boulevard van Vlissingen de Ferrari binnen oogbereik.Leuk om van een afstandje te zien hoe de liefhebbers/nieuwsgierigen om de om de auto heen draaien.

Onno, van harte gefeliciteerd! Een mooie dag gaat het zeker zijn, hier 15 km verderop schijnt de zon al volop, dat zal bij jou ook wel zo zijn ondertussen.
Als je nog langs Biervliet komt, laat de motoren dan maar eens goed horen! :)
Vorige week was je hier volgens mij ook nog langs gereden, toen zei m'n vader dat hij een Ferrari langs zag rijden, kenteken was volgens mij hetzelfde.

.

Fumacher
08-04-2007, 12:04
Robert, tis echt lekker weer! Moet je vandaag werken of ga je ook nog eventjes rijden met de 328

nofear02
08-04-2007, 15:52
Goeiendag Jongens! Ik ben ff een paar uur niet online, en er staan ineens een heleboel berichten! Geweldig! zó hoort het! k had gisteren een verjaardag van iemand anders; was er laat en laat weg, dus vanmorgen laat op de zaak. helaas; ik moet werken; de voorjaarsdrukte komt eraan, maar ik ga straks wel ff in de zon liggen natuurlijk. FF reageren:

Michelin Pilot Sport 255x50x16" besteld worden bij Michelin maar duurt effies.Is een Pirelli P zero geen goed alternatief dan? Ramon (en roger)? Die zie je toch ook vaak onder de wat snellere F's liggen? Of is die niet zo goed. Ik ben in principe altijd wel Michelin-fan ja. Wel duur, maar wel bere-goed dacht ik. Op slijtage-gebied (minder slijtage dus hé ;))

Wel dankzij Flanders Collection Car ...... Zo tot hier mijn - uhum - kort verhaaltje over mijn Ferrari ervaringen. Reiben
Bert; wat een mooi verhaal! Hartstikke goed; zo leren we je tenminste een beetje kennen. heel erg leuk. en is ook leuke tekst hier op de site. is er tenminste wat te lezen.
die flanders expo heb ik wel van gehoord ja. mijn kantoor stond er vlakbij in de buurt trouwens. je hebt toch al tenminste wel iets van leuke dingen meegemaakt hoor! heel goed.

ik ben jarig!! 49 wordt ik vandaag, al een echte ouwe lul in een Ferrari .Geestelijk ben ik nog steeds 20 maar de hardware begint toch wat sleet te vertonen..... ouwe vent in een 355 Hey Onno; niet zo van die rare praat hier doen hoor!! :D. Ik heb me laten vertellen dat je als F-rijder eigenlijk altijd jong blijft! ;). En tenminste altijd nog 'jongetje' ! Zolang je geniet van een dergelijke hobbie, ben je never-nooit oud. je f verkopen en zeggen; ik ben er te oud voor; dán ben je pas oud! :)
Dus; van harte gefeliciteerd! En zoals waldo zegt:

gefeliciteerd! :) ... lijkt me mooie dag; lekker (paas)ontbijtje, terwijl je Formule 1 kijkt, met kadootjes om je heen, en daarna stukje touren met je Ferrari... hmm... geen slechte indeling op je 49ste verjaardag :D ...Ik kan me inderdaad een veel slechter verjaardag voorstellen! :D :D. t is inmiddels nu prachtig weer buiten. geniet ervan! Zo te lezen weet je hoe het moet ;) gezien dit :

Vorige zondag zijn we inderdaad Biervliet gepasseerd,rondje Walcheren gedaan, met een kopje koffie op de boulevard van Vlissingen de Ferrari binnen oogbereik.Leuk om van een afstandje te zien hoe de liefhebbers/nieuwsgierigen om de om de auto heen draaien.Helemaal mee eens! Bijna net zo leuk als rijden. t is toch je eigen wagen, waar je hard voor gewerkt of gespaard hebt; t is altijd leuk anderen daar an bewonderend omheen te zien schuivelen. Altijd maar; heey een ferrari, een ferrari, ferrari, is vaak leuk. Als ik een ijsje ga eten bij Venezia in Dordrecht, ga ik ook altijd expres 20 meter verderop zitten, op dat muurtje. Vaak gaan mensen dan ook nog om sich heen zitten kijken, of ze de eigenaar zien. Kijken ze heel erg goed en zien ze mijn rode puma F-schoenen en glimlach ik trots, dan lachen ze altijd wel ff terug.... grappig is dat altijd. kinderen zijn overigens altijd wel 10x enthousiaster dan de vaders. die doen vaak ineens koeltjes. = gewoon afgunst. zij hebben hem niet. kunnen ze t soms ook niet meer opbrengen om de de wagen het respect en de eer te geven die hij verdient. da''s dan jammer. maar over het algemeen; leuk reacties vaak.
Robert, tis echt lekker weer! Moet je vandaag werken of ga je ook nog eventjes rijden met de 328?ja, ik moet werken Vu. en ik moet ook nog f-chatten en zo.. ;). was jammer genoeg veeel te laat op de zaak, door die stomme verjaardag. maar ik ga nu als de sodemieter de zon in. ff bijslapen. vandaag niet rijden vind ik niet zó erg. met mooi weer lig ik liever in de zon. en er komen nog vele ritten aan de eerstvolgende weken...;). zoals volgende week zondag de 15e. en de 17e. en nog iets. en nog iets. en nog iets... :D. fijne pasen iedereen

nofear02
08-04-2007, 15:53
Ps; jongens let op dat als je een groot bericht wilt quoten, je dan een groot deel van de binnenkant even wegslurpt, anders scroll je je suf. dus gewoon op quote drukken, midden in de tekst even je muis over een stuk tekst slepen en deleten. en dan eronder verder typen. je kan immers in het originele bericht dat er bovenstaat altijd nog teruglezen wat er nou eigenlijk helemaal stond

Kingpin328
08-04-2007, 21:07
49 wordt ik vandaag

Beetje laat, maar op de valreep: van harte! Ach ja, toen jouw model Ferrari uitkwam was je 36, 37 zoiets. En daar blijf je dan toch een beetje bij hangen, of niet? :)

.

RedmondialTCab
08-04-2007, 21:55
Ik heb ook nog wat posters gevonden.
Afgelopen week in de garage ook even opgehangen... ik had toen nog de ruimte .....

RedmondialTCab
08-04-2007, 21:58
@Onno,

Nog van harte PROFICIAT !!!!!

Cor

.

micha1980
08-04-2007, 22:09
Onno,

nog van harte gefeliciteerd met je JONGE leeftijd.

gr mic

RedmondialTCab
08-04-2007, 22:10
@allen,

Gisterene de Mondial opgehaald. Ik ben helmaal blij. rond half twaalf waren we bij Alex. ff bakkie gedaan. Het ws niet zo druk... ik was de laatste van de 9 F's die vrijdag en zaterdag opgehaald werden. De motor ziet er weer als nieuw uit !!!! alles glimt : en ik ook !!!!!
Ik zal ff wat foto's poste

RedmondialTCab
08-04-2007, 22:14
en zo staat ze erbi

micha1980
08-04-2007, 22:14
@ Cor, ziet er allemaal weer gelikt uit,super, als nieuw!!

@ mensen, ik weet niet of ik hiervoor in de goede "post" ben, maar zijn er nog mensen van plan om de 17e eens te gaan neuzen in het noorden als de F-jes binnen komen?? zou maybe wel leuk zijn als we met z'n allen die gaan ergens af te spreken, ofniet?

gr micha

.

nofear02
08-04-2007, 22:18
@ mensen, ik weet niet of ik hiervoor in de goede "post" ben, maar zijn er nog mensen van plan om de 17e eens te gaan neuzen in het noorden als de F-jes binnen komen?? zou maybe wel leuk zijn als we met z'n allen die gaan ergens af te spreken, of niet?
gr michaMicha, je moet even kijken in de sectie evenementen; de 60th anniversary; daar zitten we het er al over te hebben :)

ForzaFerrari
08-04-2007, 22:23
en zo staat ze erbij

MMMOOOOI

micha1980
08-04-2007, 22:30
sorry, had al gepost in de goede sectie...laten we het maar houden op vermoeidheid dat ik het niet goed gezien had :(

Micha, je moet even kijken in de sectie evenementen; de 60th anniversary; daar zitten we het er al over te hebben :).

.

lex348
08-04-2007, 22:33
onno van harte lex

.

Ramon.S
08-04-2007, 22:37
ramon komen er nog fotos van vandaagLex jij hebt toch foto's?
Ja jongens, vandaag ben ik met mijn zoontje en samen met Lex even een stukje gaan rijden in met een kleine groep Ferrari's en een Lamborghini vanaf Papendrecht. Toen ik aan kwam rijden zag ik ze al staan. Mooie Ferrari's en prachtig gepoetst niks mis mee! Ene Henkie kwam ook kennis met me maken en stelde zich vriendelijk voor. Ook kwam ik een tweetal oude vrienden tegen, die mij direkt herkende. Heeejjj Ramon... Zij zaten nog in de luiers toen ik al exclusieve auto's reed. Na veel gelul riep ik .."jongens kom op ik ben hier om te rijden hoor"! Toen zijn we richting Goedereede gereden. Richting de Dortsetunnel werd ik bijna gelanceerd met mijn Testarossa (door een heuvel). Ik vloog vol over die heuvel en kwam met beide wielen van de grond hahaha ik had echt mazzel.

Maar die idioot die met zijn Lamborghini reed was nog gestoorder. Kris kras van lings naar rechts reed hij, niet normaal! Een extreem geluid in die tunnel man, ook mijn Tubi's waren niet mis! Mijn zoontje zij "Pa die vent is echt gek man".,Toen ik uit de tunnel kwam moest ik direkt (140 km) vol op de rem omdat parallel een motoragent meereed vanuit die andere tunnelbuis. Ik zag hem direkt! En meneer... Lambo zat achter mij...volop te blazen.
Ik hield in, want als ik dat niet had gedaan, was hij met volle snelheid doorgereden en dan was het dag Lamboootje....Later zij ik tegen hem. Ik ben misschien niet goed in mijn knar, maar jij ook niet vriend!

Wel een waanzinnig geluid kwam er uit dat ding zeg, en niet eens een Tubi. Bij een tussenstop voor de Moerdijk (bij een benzinestation) hadden we veel bekijks. Zijn vriend vertelde dat een Lambo-spider al standaard een extreem geluid maakte. Pffffoef wat een sound man! We waren met zo'n negen Ferrari's. In Zeeland waar het rustig was, was het weer raak! Die gozer komt met denk ik 300 km voorbij scheuren.. Ik schrok me de koelere...Ik dacht jou pak ik vriend. Nadat ik goed in mijn spiegels had gekeken en de viaducten checkten. Ben ik met 295 km/per uur hem voorbij gereden toen hij wat rustiger reed. Hij schrok zich de pleuris.... tjonge jonge wat heb ik om hem gelachen zeg..Wel een aardige gast trouwens. Niet met Ramon dollen want ik dol gewoon mee! En Lex die kachelde gewoon mee hahah.

Ik had wel van die Henkie iets meer snelheid verwacht zo'n 360 Modena moet je gewoon op zijn reet trappen man! Zeker als het effe rustig is op de weg. Maar goed Henkie heeft een zeer mooie auto en ik kan me best voorstellen dat hij er wat voorzichtiger mee is. En ik was ook niet verantwoord bezig want, ik had wel mijn zoontje bij me natuurlijk! Alhoewel zo'n Testarossa ligt natuurlijk ook wel vast op de weg. Ach ik zie het zo...Ik liet me gewoon effe meeslepen door meneer Lambo...(dom natuurlijk). ikzelf heb geen foto's gemaakt maar Lex en Henkie wel dus wie weet mannen komen er nog foto's

mtange
08-04-2007, 22:43
en zo staat ze erbij
Dat ziet er allemaal weer als nieuw uit!! Mooi hoor. :D

.

nofear02
08-04-2007, 22:50
Ik heb ook nog wat posters gevonden.
Afgelopen week in de garage ook even opgehangen... ik had toen nog de ruimte ......Cor! Prachtig man! heel je garage is gelijk vol! :D. mooi gezicht hoor. Jij houdt ook echt wel van klassiekers hé? Jij hebt daar ook wel verstand van natuurlijk, doordat jij al jaaaaarenlang F-fan ben, en 'een paar' minitures hebt en zelfs F-postzegels spaart. Ik moet zeggen; ik begin dat steeds interessanter te vinden. Is zeker de voortwoekerende F-virus in mijn lichaam?? is daar nog wat tegen te doen eigenlijk?? of ben je dan gewoon reddeloos verloren :D.

@allen, .... De motor ziet er weer als nieuw uit !!!! alles glimt : en ik ook !!!!! Ik zal ff wat foto's postenGoeiendag!; dát kan je wel zeggen ja! niet te geloven wat mooi! wat zou je ervan zeggen; auto op de oprit, klep open, klaptafeltje erachter, 2 stoeltjes erbij, lekker bakkie thee met chocolaatjes, en gewoon zó eens naar dat blok zitten staren...:D :D.

Pterps
08-04-2007, 23:53
en zo staat ze erbij

Wat is het toch een lekker ding Cor, hij staat er echt weer top bij

Pterps
09-04-2007, 00:03
Goed verhaal Ramon, volgens mij hebben julie het wel leuk gehad !!!! :D:D:D
Ja die Plambo kan er wat van.. @ weken geleden m'n 300km/uur doop gehad bij hem in de auto... pfffff niet normaal.....

Op de heenweg naar Oss heb ik toen ook zeker niet mijn best gedaan om jullie bij te houden, want volgens mij ging het toen ook aardig richting die 300 (laatste stukje naar Oss). Geloof het of niet, maar ik ben niet boven de 170/180 geweest met de 360 spider toen. En vlambo? Die slalomde als een gek door het verkeer :D

@ Ramon, leuk verhaal, die zoon van je treft het ook! Geweldig toch zo'n dagje op stap met je vader :D

.

Pterps
09-04-2007, 08:40
Voor de liefhebbers van poetsmiddeltjes, er is in Engeland een gozer die je auto de ultime poets en wax beurt geeft (kost wel heel veel €). Ik kwam een verslag tegen van een jongen die hem geholpen heeft om een Veyron op te poetsen, het eindresultaat is verbazingwekkend, wat glimt die auto onwijs zeg.
See for yourself:

http://www.vxronline.co.uk/messageboard/viewtopic.php?t=4618

.

Pterps
09-04-2007, 11:21
Zeer mooie foto's Peter. Vroeger heb ik ook een poets bedrijf gehad in Ridderkerk.

Mocht je een keer je auto proffesioneel aan willen laten pakken dan kan dat daar ook. Zij weten wat ze doen. En de prijs is gelukkig normaal. Je krijgt je auto echt (mooier) als nieuw terug!

Je kan zelf natuurlijk ook even 2 van deze potjes aanschaffen :D

http://www.amazon.com/Zymol-12001-Ro.../dp/B000F3K0T8

Niet schrikken! €€€€€

Fumacher
09-04-2007, 11:35
In die fotoreportage van Peter zag ik een Machine Polisher. Was dat Machine polishing niet uit dn boze? Je kan daarmee de lak toch flink beschadigen als er zand oid onder zit? en je haalt toch een laagje lak weg met zo'n apparaat? (heb ik gehoord van de buurman hoor :))

Op de rijvaardigheidstrainingen waren de Ferrari's allemaal erg vies. Ik heb eens na zitten denken hoe je een auto in dergelijke toestand het beste schoon kan maken. Het eerste lijkt me om al het zand eraf te krijgen, maar hoe ga je dat dan doen? Met een hoge druk spuit? Krijg je dan ook werkelijk al het zand eraf? Immers als je met de spons erover heen gaat wil je dat de auto geen zand op de lak heeft toch

nofear02
09-04-2007, 12:13
Zeg Vu; dit is een heel goed punt van jou!! zóveel vuil erop; hoe krijg je het eraf; natuurlijk: veeeeeeel water. maar wat nou als het aangekoekt zit?

ik denk dat hem de oplossing zit in dat dat vuil natuurlijk niet echt OP de lak zit, maar op de wax die op de lak zit. daaraan zie je dat het belangrijk is dat er was op zit. en geen lullig spul maar goeie wax. of een of andere film. dan kan je zachtjes het vuil eraf masseren met veel water. totdat ie echt helemaal schoon is.

die borstel; ja ik ijs er ook van. maar die vent al wel weten wat ie doet; de auto was brandschoon, heb ik op dat filmpje gezien. en hij zal een compleet nieuwe zachte superdikke katoenen doek gebruiken oid. ik heb ook de hele film zitten te bekijken (thnx peet!) was echt verbijsterend! wat moet je ervan zeggen; die vent is een mega-zeik#rd :D :D. maar daarom werd de auto ook zo mooi. ik heb al veel gehoord en gelezen over dat zymol. gebruiken ze erg veel in de UK. maarre... t kost niet weinig... ik dacht iets van 1700 euro voor een beurtje....:(.

(@michaelt; niet mij nu ineens een faktuur gaan sturen van een paar honderd euro! :D :D

RedmondialTCab
09-04-2007, 12:41
Op de heenweg naar Oss heb ik toen ook zeker niet mijn best gedaan om jullie bij te houden, want volgens mij ging het toen ook aardig richting die 300 (laatste stukje naar Oss). Geloof het of niet, maar ik ben niet boven de 170/180 geweest met de 360 spider toen. En vlambo? Die slalomde als een gek door het verkeer :D

@ Ramon, leuk verhaal, die zoon van je treft het ook! Geweldig toch zo'n dagje op stap met je vader :)

Henk had toen 275 op de Teller. en peter had de wind tegen met de cabrio dus dichterbij kwam ie niet !!!!! Henk kon daar later nog even over opscheppen : Je kon me niet bijhouden he !!! zei ie tegen Plambo. Wel lachu

Op de terugweg naar Deil zat ik bij Plambo tegen de 300 aan op de A2.
pfffffff adrenalinuuuuuuhhhhh !!!!!!

Beach58
09-04-2007, 15:58
Ik was de auto gewoon in de wasstraat,belangrijk daarbij is dat de onderkant ook goed schoon wordt(kreeg zelfs een kompliment hierover tijdens de laatste inspectiebeurt).Na het wassen poets ik hem af en toe met turtle wax op kleur. De auto ziet er prima uit toen ik vorig jaar op de Nurburgring(Ferrari Racing Days) was heb ik hem eens vergeleken met soortgenoten ,de mijne was bij de mooiste!
De auto moet mooi en technisch perfect zijn hij is gemaakt om mee te rijden

mtange
09-04-2007, 17:34
Op de rijvaardigheidstrainingen waren de Ferrari's allemaal erg vies. Ik heb eens na zitten denken hoe je een auto in dergelijke toestand het beste schoon kan maken. Het eerste lijkt me om al het zand eraf te krijgen, maar hoe ga je dat dan doen? Met een hoge druk spuit? Krijg je dan ook werkelijk al het zand eraf? Immers als je met de spons erover heen gaat wil je dat de auto geen zand op de lak heeft toch?
Voor zo ver ik weet is de beste manier om eerst zoveel mogelijk zand van de auto af te spuiten. Vervolgens pak je twee emmers, één met gewoon water en één met sop.
Om nu de auto te gaan wassen moet je zeker geen gewoon spons gebruiken, hierdoor krijg je dus allemaal krassen op de lak. Een gewoon spons neemt het zand niet op, maar dit zand blijft onder je spons liggen, als je dan gaat wassen verzoorzaken deze zandkorrels krassen. Meestal wordt er dan een soort spons gebruikt wat gemaakt is van schapenwol. Dit neemt het vuil op waardoor de kans veel kleiner wordt op krassen. Na een klein deel van de auto gewassen te hebben, spoel je dit spons in de emmer met water, vervoglens doe je het spons in de emmer met sop en ga je weer verder.

Op de foto hieronder zijn de producten die ik gebruik om de auto weer te laten glimmen. In grote lijnen komt het wel op hetzelfde neer als wat ze met die Bugatti gedaan hebben: kleien, lak reinigen, lak voeden en waxen. Maar dan zijn de prijzen iets meer betaalbaarder natuurlijk.
Dat ding aan de rechterkant op de foto is het spons waar ik het over had.

(@michaelt; niet mij nu ineens een faktuur gaan sturen van een paar honderd euro! :D :D )
Haha, ik zal er eens over nadenken. 500 euro voor een poetsbeurt is dan nog best goedkoop na het zien van dat filmpje ;) Het was maar een halve auto ook natuurlijk :D

.

lex348
09-04-2007, 18:29
niet teveel wassen is niet goed voor de auto het blijf en italiaans product

.

nofear02
09-04-2007, 20:36
Op de foto hieronder zijn de producten die ik gebruik om de auto weer te laten glimmen. In grote lijnen komt het wel op hetzelfde neer als wat ze met die Bugatti gedaan hebben: kleien (zepen), lak reinigen, lak voeden en waxen. Maar dan zijn de prijzen iets meer betaalbaarder natuurlijk.
Dat ding aan de rechterkant op de foto is het spons waar ik het over had.
Zó! Jij hebt een aardig voorraadje Michael! Ziet er goed uit! Goeie spullen zeg. Vooral die doeken ook. Heeeel dik katoen is dat. Erg goed

nofear02
10-04-2007, 13:00
Heb wat foto's van Fred.
Haa leuk! Heeerlijk gezicht weer! F's in public! Leuke plaatjes. Je vóelt het plezier! Thnx Ramon

lex348
10-04-2007, 17:20
ik krijg ze er niet op staan wel op de comp

admin
10-04-2007, 17:40
ik krijg ze er niet op staan wel op de comp.
Als het je niet lukt mag je ze ook naar mij mailen (robin@edubits.nl), dan plaats ik ze voor je! Robert legt je dan wel een keer uit hoe je het zelf kan doen :)

.

mtange
10-04-2007, 18:06
Michael,

Heb je zelf al een auto die je grondig/goed verzorgd?:) of verkoop je die spullen?:D
Vu, die spullen gebruik ik om de auto van m'n ouders te poetsen. Als al het poetswerk zorgt voor een mooiere auto vind ik het best leuk om te doen. Je bent er alleen wel een hele dag mee bezig..
Ik heb zelf nog geen auto in ieder geval

nofear02
10-04-2007, 18:11
ik krijg ze er niet op staan wel op de comp.

Lex; geen enkel probleem; ik leg het je een keer uit; dat vind ik fijn om te doen! Misschien a.s zondag al wel even

Pterps
11-04-2007, 08:57
Afgelopen vrijdag stond er bij het profile tyre center in utrecht nog een mooie 355. Deze was voorzien van kuipstoelen. Op zich een mooie auto, maar een goeie poetsbeurt kon zeker geen kwaad

Fumacher
11-04-2007, 10:02
Dat is vlakbij Hessing ;) Stond er bij Hessing nog wat interssants buiten Peter?

Tnkx voor de mooie plaatjes

Pterps
11-04-2007, 10:15
Dat is vlakbij Hessing ;) Stond er bij Hessing nog wat interssants buiten Peter?

Tnkx voor de mooie plaatjes!

Gisteren stond de Top Gun grey LP 640 buiten, gaat denk ik om een auto die op de RAI heeft gestaan

Oscarvgb
12-04-2007, 07:47
Beste mensen.
Volgende week woensdag op nat geo channel 22.30
Een overzicht van de ferrarifabriek.Het programma heet megafactories

Enjoy
Gr osca

nofear02
12-04-2007, 10:33
Beste mensen.
Volgende week woensdag op nat geo channel 22.30
Een overzicht van de ferrarifabriek.Het programma heet megafactories

Enjoy
Gr oscarWow: da's goeie info oscar! thnx voor je post

micha1980
12-04-2007, 22:18
oooooo....nog 3 nachtjes slapen...en dan...ROTTERDAM...here we come :)

.

Kingpin328
14-04-2007, 21:38
Voordat ik naar jullie (de meeting) toekom, rij ik hem nog wel even bij de Shell door de wasserette. :)

@Bram, jij hebt trouwens ook niet te klagen haha. Die van jou glimt ook waanzinnig heb je een foto?

Ja, ik gooi morgen wel effe de kärcher met vuilfreeskop eroverheen ! hehehe niet dus ...

En o ja, geen Tubi dus, gewoon een saaie Ansa maar die smachtende blik ken ik

nofear02
14-04-2007, 21:41
Heey, Bram, jij hebt zo'n mooi blok zie ik waar je je wagen op kan rijden, zodat je bij de onderkant kan? Ziet er goed uit. Zelf gemaakt

Kingpin328
14-04-2007, 21:49
Heey, Bram, jij hebt zo'n mooi blok zie ik waar je je wagen op kan rijden, zodat je bij de onderkant kan? Ziet er goed uit. Zelf gemaakt?

Yep! twee stuks om precies te zijn, weet niet meer waarom die hier op de foto stond. Ik heb wel 2 zware garagekriks, maar die zijn net niet laag genoeg -of ik moet de schotels eraf laten. Enfin hoop tijd aan besteed en nog nooit echt gebruikt natuurlijk :)

.

nofear02
14-04-2007, 21:52
Yep! twee stuks om precies te zijn, weet niet meer waarom die hier op de foto stond. Ik heb wel 2 zware garagekriks, maar die zijn net niet laag genoeg -of ik moet de schotels eraf laten. Enfin hoop tijd aan besteed en nog nooit echt gebruikt natuurlijk :-)Interessant. Ohw, ik zie nu een van die kriks staan! daar tegen de muur in t donker. heb je die ook nog bijna nooit gebruikt dan

Kingpin328
14-04-2007, 21:53
Interessant. Ohw, ik zie nu een van die kriks staan! daar tegen de muur in t donker. heb je die ook nog bijna nooit gebruikt dan?

olieblikje aub - moet even zoeken ...

Kingpin328
14-04-2007, 21:57
olieblikje aub - moet even zoeken ....

sorry voor de K-foto ..

nofear02
14-04-2007, 22:04
Jeemig, waarom had je je wiel er nou afgehaald?? En dat oprijd-blok; wat voor hout is dat? mdf? of multiplex? of 'zomaar' hout. had je er bij het maken speciaal rekening mee gehouden dat het (erg) stevig moest zijn dan? het hout ziet er wel dik uit in ieder geval. is het blok nou zwaar

nofear02
15-04-2007, 23:10
Voor iedere lezer hier die het nog niet ontdekt had: f-chat.eu heeft zijn eerste eigen trip gehouden vandaag. De foto's beginnen vanaf hier:

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2649&postcount=84

Ik denk dat we kunnen stellen dat het een geweldig succes was! Leuke route, prettige mensen, goeie sfeer, prachtige foto-locaties, fantastisch weer. We gaan dit vaker doen. Dus: stay tuned ! :). En heb je nog F-kennissen; maak ze opmerkzaam op deze site! Want dit is leuk

Fumacher
16-04-2007, 10:16
Michael, Robert....treffen jullie elkaar staks nog ergens in België

mtange
16-04-2007, 10:20
Michael, Robert....treffen jullie elkaar stakx nog ergens in België?
Gaan er nog meer van hier kijken in België dan?? Ik dacht dat iedereen naar Deventer ging van jullie. Zal goed opletten of ik nog iemand tegen kom dan

nofear02
16-04-2007, 10:55
Michael, Robert....treffen jullie elkaar staks nog ergens in België?Poeh! Had wel gewild maar ik kan eigenlijk niet weg; mijn bedrijfsleider zijn vader wordt geopereerd, dus hij is niet op de zaak, maar in almelo in t ziekenhuis. Wist ik vorige week al, dus heb maar geen échte plannen meer gemaakt. Ik zou trouwens niet eens weten waar in brugge of antwerpen het is. Maar ik ben blij dat Michael gaat; hebben we toch nog foto's vanavond! :)

.

Reiben
16-04-2007, 15:21
Johan, van harte welkom hier op het forum! Ben zeer benieuwd naar je foto's!

Ik vertrek trouwens zo naar Brugge voor de 60 jaar Ferrari tour! Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. :)

Komt de Ferrari tour in Brugge???
Had ik dat geweten dan was ik niet naar school gegaan denk ik...

Alhoewel... Veel ging ik niet kunnen genieten hebben want deze morgen ben ik bijna flauwgevallen. Heel raar, had dat nog nooit meegemaakt.
Volgens mijn leraar EHBO (Want ik kreeg die les net toen ik me slecht begon te voelen) was het iets met lage bloeddruk.
Ik bleef me daarna ook maar flauw voelen (Voel me trouwens nog steeds niet 100% in orde) en mocht daarom niet met de wagen naar huis terugkeren. Dan maar snel even naar huis gebeld om mij (en de wagen te komen halen).

Op weg naar huis (via autosnelweg) staken we ineens een Ferrari 212 Inter voorbij. Voelde mij plots al wat beter ;). Even later haalde een 456 GT ons in.
Ik begreep dus niet waarom er zoveel Ferrari's op weg naar de kust waren. Ik wist wel dat de Ferrari karavaan vandaag in België was, maar niet dat ze ook in Brugge langskwam. Tot ik dit dus op het forum las... Jammer

Greetz

Reiben

.

nofear02
16-04-2007, 20:31
Komt de Ferrari tour in Brugge???
Had ik dat geweten dan was ik niet naar school gegaan denk ik...

Alhoewel... Veel ging ik niet kunnen genieten hebben want deze morgen ben ik bijna flauwgevallen. ...... Ik wist wel dat de Ferrari karavaan vandaag in België was, maar niet dat ze ook in Brugge langskwam. Tot ik dit dus op het forum las... Jammer Tsjee, Bert; en ik dacht er gisteren nog over om het op de draad te zetten; maar was in de weer met die foto's van de meeting, en moest toen nog veel dingen doen. Maar ik had ergens wel opgevangen dat het ook Brugge was. Brussel-brugge-A'werp-Brussel om precies te zijn. Ik wilde eerst eigenlijk wel gaan. maar leek vorige week al uitgesloten. en vanmorgen al helemaaaaal. maar vanmiddag, om half 3..... toch nog zitten mijmeren, denken, twijfelen, ik kon eigenlijk niet weg, maar t was warm, en ik had geen zin meer om te werken, en ik wilde flyeren, en kijken hoe het er aan toeging, en ik moest eik ook nog naar gent, dus..... toen maar even op de motor geweest!

ik ga zó foto's uploaden!

ps bert: als je je wat slapjes voelt; dan moet je gewoon je computer even aanzetten en hier wat lezen; voel je je al gelijk weer stukken beter. Of ben je half flauw gevallen vanwege dat je teveel mooie foto's hier gezien hebt?? ;). Of was het gewoon vanwege de warmte; het is pas 16 april, niemand is het nog gewend

mtange
16-04-2007, 20:41
Robert, ben je dan nog naar Antwerpen geweest?? Daar ben ik zelf niet bijgeweest, aangezien ze daar maar een half uur zouden staan, ben benieuwd naar je foto's dan!

Maar morgen gaan er wel meer naar Deventer kijken geloof ik? Ik zelf zal er niet zijn helaas, is voor mij iets te ver en heb ook een hele dag school

Reiben
16-04-2007, 21:22
Tsjee, Bert; en ik dacht er gisteren nog over om het op de draad te zetten; maar was in de weer met die foto's van de meeting, en moest toen nog veel dingen doen. Maar ik had ergens wel opgevangen dat het ook Brugge was. Brussel-brugge-A'werp-Brussel om precies te zijn. Ik wilde eerst eigenlijk wel gaan. maar leek vorige week al uitgesloten. en vanmorgen al helemaaaaal. maar vanmiddag, om half 3..... toch nog zitten mijmeren, denken, twijfelen, ik kon eigenlijk niet weg, maar t was warm, en ik had geen zin, en ik wilde flyeren, en kijken hoe het er aan toeging, en ik moest eik ook nog naar gent, dus..... toen maar even op de motor geweest!

ik ga zó foto's uploaden!

ps bert: als je je wat slapjes voelt; dan moet je gewoon je computer even aanzetten en hier wat lezen; voel je je al gelijk weer stukken beter. Of ben je half flauw gevallen vanwege dat je teveel mooie foto's hier gezien hebt?? ;). Of was het gewoon vanwege de warmte; het is pas 16 april, niemand is het nog gewend!

Geen idee waarom ik zo slecht was deze morgen. Even naar de dokter geweest, maar die wist het ook niet. Moet nu even een hartonderzoek laten doen om te zien of ik geen hartritmestoornissen heb. Maar maak je geen zorgen, het klinkt veel erger dan het is.
Ik zal de dokter de volgende keer vragen om mij een briefje te schrijven dat ik meer tijd moet doorbrengen tussen Ferrari's. De vraag is alleen als dat goed is, want ik wordt eerder opgewonden dan rustig als ik een Ferrari zie

Enneuh... als jullie nog wat foto's willen zien uit Brugge vandaag, kunnen jullie voorlopig terecht op http://www.phpbbserver.com/ferraripictures/viewtopic.php?t=104&mforum=ferraripictures

Greetz

Reiben

.

250lm
17-04-2007, 21:21
Kan, ik weet het echt niet! Heb wel een flyertje van deze site gehad van iemand ;-) Anyway, iemand die de Shell Ferrarikaarten spaart? Heb er nogal veel dubbel, dus roept u maar!

Niels

.

admin
17-04-2007, 21:31
Laat ik het ook hier nog maar even spammen! Vanavond met het NOS journaal van half elf op NL3 word een verslag uitgezonden van de Nederlandse Ferrari 60-jaar dag! Allemaal kijken dus

250lm
17-04-2007, 23:21
Hoi Cor en de rest,

Ja ik zag het, maar je komt me zaterdag wel tegen denk ik :-) Weet jij wie met die bordeauxrode 250 (of 375?) is gekomen? Is die in NL handen of kwam deze van de fabriek?

Niels

.

RedmondialTCab
17-04-2007, 23:27
Hoi Cor en de rest,

Ja ik zag het, maar je komt me zaterdag wel tegen denk ik :-) Weet jij wie met die bordeauxrode 250 (of 375?) is gekomen? Is die in NL handen of kwam deze van de fabriek?

Niels

Als ik het goed heb , bedoel je de 250 moza met al die letters.(!)
Die is van Victor Muller, je weet wel .. de Spyker-baas. Mooie wagen
Even met iemand gesproken die bij Victor hoordeen op zijn F paste. Deze 250 Monza is 4 keer ingeschreven voor de Panamerica race en zeker een keer 2e geworden.
Die F is erg basic, laag gewicht en veel vermogen voor die tijd... ppffff
Erg mooi.....

tot zaterdag

Cor

.

Fumacher
17-04-2007, 23:32
Rij je zelf mee a.s. zaterdag Cor?

Ik wordt overigens helemaal gek als ik naar het nieuws kijk. Overal zie ik die F-tour en realiseer ik wat ik allemaal heb gemist.

Dan ga je denken "als ik nu daar stond had ik op die en die manier een foto gemaakt" Net als bij de foto's van Robert. Die 288 GTO stond daar echt gewoon zo mooi bij met dat havengebied op de achtergrond

250lm
17-04-2007, 23:33
idd die bedoelde ik! Thanks! Stond er vorig jaar op Apeldoorn ook niet een 250 Monza op NL platen? Mijn god, gaat goed in NL :-)

.

RedmondialTCab
17-04-2007, 23:38
Ja , ik ben er zaterdag. Vrouwtje gaat ook mee. We gaan de Bellisimaas rally van de FCN rijden. Ik hoop op mooi weer... kappie open en bleren maar !!!!!!

Cor

Ps. VU had je gelezen van Robert z'n panne .... ik noem het al een 'Vu syndroom' :D:D:D ook lege batterijen in zijn camera......... hhihihihhohohohohhahaha
Ik post vannacht wat foto's

Fumacher
17-04-2007, 23:42
ja Robert... schande! Ik herinner me dat je iets typte van "en jij noemt jezelf een fotograaf" toen mijn accu leeg was een keer :D:D:D

Erg balen is dat he Robert? Je voelt je dan zo machteloos...althans dat gevoel had ik dan.

Cor, ik zie je a.s. zaterdag nog. Ik rij met Bob mee en samen gaan we jullie "target locken":)

.

nofear02
18-04-2007, 00:02
Weet jij wie met die bordeauxrode 250 (of 375?) is gekomen? Is die in NL handen of kwam deze van de fabriek? NielsOhw bedoelde je díe; ja victor muller. Hij was er in Soestdijk ook en we zagen hem wegrijden. Robin heeft een close-up van hem (prachtige helm had ie op trouwens.. ;) ).

VU, had je gelezen van Robert z'n panne .... ik noem het al een 'Vu syndroom' :D:D:D ook lege batterijen in zijn camera......... hhihihihhohohohohhahaha Ja joh; wrijf het er nog ff een keer lekker in.... :( ( hahahahah :D.)
ja Robert... schande! Ik herinner me dat je iets typte van "en jij noemt jezelf een fotograaf" toen mijn accu leeg was een keer :D:D:D .

Erg balen is dat he Robert? Je voelt je dan zo machteloos...althans dat gevoel had ik dan. Heb ik dat ooit geschreven???? geloof er niks van! Zou ik nooooooit doen..:D :D. (man-man-man; wat voelde ik me kl#te; was er ziek van; dacht eerst dat de camera kapot was, maar goed; het is ook mijn eigen camera niet, ik gebruik hem zómaar ff, maar ik zal morgen ff een 2e accu kopen, want zondag-maandag-dinsdag 3 F-dagen achter elkaar, dat loopt ie niet voor... :D

nofear02
18-04-2007, 12:47
Jongens; vanavond niet vergeten: 22.30 National Geographic: Reportage inside the F-fabriek in Maranello! Tip van Oscar, waarvoor dank!

Hier alvast een opwarmertje (met dank aan Niels! (250lm)):

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=208

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=212

.

Oscarvgb
18-04-2007, 19:15
Beste mensen.
Vanavond allemaal heel veel plezier om 22 .30 uur.
Ik ga vanavond direct na dit progamma naar bed want morgen......

Gr Oscar

.

Reiben
18-04-2007, 20:20
Speciaal bericht voor de mensen uit België: Nu zondag (22/04/07) komen er Ferrari's naar het Kasteel van Poeke (in Poeke, deelgemeente van Aalter)
Over uren en hoeveelheden is niks bekend, ik weet alleen dat het zou gaan over een fotoshoot voor een kalender. Dit moest eigenlijk geheim blijven (Om dus niet te veel bekijks te hebben) maar via een mevrouw uit de plaatselijke gemeenteraad weet ik dat ze komen.

Greetz

Reiben

.

nofear02
18-04-2007, 22:20
.... want morgen...... Gr OscarNou wat?? :) wat dan? Ga je ff rijden wellicht?? Horen we t morgen-avond dan??

@Reiben; hoop dat er iemand van ons ook daar kan fotograferen, maar zal wellicht niet mogen?

Oscarvgb
18-04-2007, 23:38
Nou wat?? :) wat dan? Ga je ff rijden wellicht?? Horen we t morgen-avond dan??

@Reiben; hoop dat er iemand van ons ook daar kan fotograferen, maar zal wellicht niet mogen??

Beste Robert
Morgen krijg ik de sleutels van mijn 360 modena.Dus slapen vanacht...ik dacht het niet

Gr en welterusten Oscar

.

Fumacher
19-04-2007, 07:35
Beste Robert
Morgen krijg ik de sleutels van mijn 360 modena.Dus slapen vanacht...ik dacht het niet

Gr en welterusten Oscar

Oscar,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!:) Ik wens je er veel, snelle en (heel belangrijk) veilige kilometers mee.

Groeten,

Vu

.

nofear02
19-04-2007, 08:13
Beste Robert
Morgen krijg ik de sleutels van mijn 360 modena.Dus slapen vanacht...ik dacht het niet . Gr en welterusten OscarOooooooh!: wat geweldig!! Wist ik niet joh. Dacht dat ie al lang in de schuur stond bij je. Tsjeee; dat wordt een grootse dag! Je gaat hem ophalen? Dus gelijk rijden?! Ja, dan doe je natuurlijk geen oog dicht. <update; inderdaad niet geslapen?? :)> . Bovendien: het is prachtig weer vandaag! Heel veel plezier. Neem er een gebakje op! En veel fijne kilometers toegewenst. (voorzichtig de eerste kilometers!; dat ding gaat als de brandweer!! :)

Oscarvgb
19-04-2007, 09:00
Oscar,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!:) Ik wens je er veel, snelle en (heel belangrijk) veilige kilometers mee.

Groeten,

Vu

Bedankt!!

Oscarvgb
19-04-2007, 09:03
Oooooooh!: wat geweldig!! Wist ik niet joh. Dacht dat ie al lang in de schuur stond bij je. Tsjeee; dat wordt een grootse dag! Je gaat hem ophalen? Dus gelijk rijden?! Ja, dan doe je natuurlijk geen oog dicht. <update; inderdaad niet geslapen?? :)> . Bovendien: het is prachtig weer vandaag! Heel veel plezier. Neem er een gebakje op! En veel fijne kilometers toegewenst. (voorzichtig de eerste kilometers!; dat ding gaat als de brandweer!! :))

Thx,trouwens dat gebakje zal wel een biertje worden(uiteraard pas na het rijden!)
Gr O

Beach58
19-04-2007, 12:28
Oscar,

proficiat met je nieuwe aanwinst,een schitterende wagen.Bij Marcel gekocht zo te zien?Veel snelle,mooie en vooral veilige km's toegewenst.

Gr.Onno

Reiben
19-04-2007, 13:10
Nou wat?? :) wat dan? Ga je ff rijden wellicht?? Horen we t morgen-avond dan??

@Reiben; hoop dat er iemand van ons ook daar kan fotograferen, maar zal wellicht niet mogen??

Het poekebos (Domein waar het kasteel in ligt) is openbaar terrein dus normaal gezien zou het geen probleem mogen zijn om ze te fotograferen.

Greetz

Reiben

PS: Schitterende reportage gisteren op National Geographic, heb er echt van genoten

250lm
19-04-2007, 17:09
Allen gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding (zowel als levend wezen als in metaal :-). De documentaire van National Geographic wordt herhaald: heruitzending gepland op zondag as om 23h00 : Megafactories Ferrari

.

nofear02
19-04-2007, 21:51
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2941&postcount=30

Daan, bedankt voor dat overzicht van filmpjes in die post. k heb zojuist alles nog eens zitten te bekijken. heerlijk gewoon

nofear02
19-04-2007, 21:54
Allen gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding (zowel als levend wezen als in metaal :-). De documentaire van National Geographic wordt herhaald: heruitzending gepland op zondag as om 23h00 : Megafactories Ferrari

Mocht je de documentaire over de productie van de 599 GTB Fiorano ook nog willen zien. Hier de tijden van de herhalingen op National Geographic;
18 april, 22.30 uur
19 april, 2.00 uur
22 april, 23.00 uur
23 april, 4.00 uur
25 april, 14.00 uur
26 april, 3.00 uur
30 april, 13.00 uur
1 mei, 3.00 uur
6 mei, 2.00 uur

.

micha1980
19-04-2007, 22:03
Hoi Oscar,

Van harte gefeliciteerd met je (en tevens mijn) droomauto :)
heel veel veilige/spannende kilometers gewenst!

Gr micha

.

Oscarvgb
20-04-2007, 06:56
Beste mensen
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn vorige F was een 355 sp. Ik dacht dat dat ding hard reed. MAAR GODALLEJE#US wat is zo'n 360 snel. Mot er echt effe an wenne (Utrechts!). Alex Janssen heeft er een uitlaatklep schakelaar ingebouwd, dus het geluid.....wauwwww
Het wordt een mooi weekend

Gr Oscar

.

nofear02
20-04-2007, 10:15
Beste mensen
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn vorige F was een 355 sp. Ik dacht dat dat ding hard reed. MAAR GODALLEJE#US wat is zo'n 360 snel. Mot er echt effe an wenne (Utrechts!). Alex Janssen heeft er een uitlaatklep schakelaar ingebouwd, dus het geluid.....wauwwww
Het wordt een mooi weekend

Gr OscarHa-ha-ha! fantastisch! Mooie reactie Oscar ;)! En zo'n schakelaar; heeeel slim en handig. Nou, geniet ervan man! Het wordt inderdaad een prachtig weekend

Pterps
20-04-2007, 11:14
Van harte gefeliciteerd Oscar, wat een prachtige aanwinst. Uit ervaring weet ik inmiddels dat een 360 fantastisch rijdt, een 355 is ook geweldig, maar de stap naar een 360 is best groot heb ik gemerkt.
Ik wens je veel veilige km's

micha1980
21-04-2007, 22:25
Hoe is het met iedereen? tis wat rustig de laatste week of ligt dat aan mij?? Mis you all...

nofear02
21-04-2007, 23:12
Hoe is het met iedereen? tis wat rustig de laatste week of ligt dat aan mij?? Mis you all....Wat rustig??? Kijk je wel in de goeie draden? :D . Kijk eens even bij meetings en evenementen; zondag-maandag-dinsdag, vele uploads, en het hoogst aantal nieuwe posts op 1 dag ever op deze site! :-). Doe jij wel altijd: ''user controls'' aanklikken en dan ''today's posts''? dat is het makkelijkst micha

micha1980
21-04-2007, 23:21
nope...shame micha :(

thnx fot the tip!!!

Wat rustig??? Kijk je wel in de goeie draden? :D . Kijk eens even bij meetings en evenementen; zondag-maandag-dinsdag, vele uploads, en het hoogst aantal nieuwe posts op 1 dag ever op deze site! :-). Doe jij wel altijd: ''user controls'' aanklikken en dan ''today's posts''? dat is het makkelijkst micha.

.

micha1980
21-04-2007, 23:24
weet iemand of het mogelijk (legaal) is om ipv een nummerbord aan de voorzijde van de auto een sticker als nummerplaat te gebruiken? en moet dit ergens speciaal aangevraagd worden?

gr micha

.

nofear02
22-04-2007, 12:15
Even voor de zekerheid: dit zijn de 4 draden foto's die er nu al zijn over het fcn-evenement Belissimaas van zaterdag 21 april.

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=183

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=218

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=219

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=220

Zulke dingen staan voortaan altijd in de sectie meetings en evenementen

Paulus
22-04-2007, 12:20
weet iemand of het mogelijk (legaal) is om ipv een nummerbord aan de voorzijde van de auto een sticker als nummerplaat te gebruiken? en moet dit ergens speciaal aangevraagd worden?

gr micha

je mag alleen door een erkend bedrijf gemaakte en goedgekeurde platen op je wagen hebben.
stikkers zijn uit de boze.
maar ik denk dat weinig agenten daar wat van weten als ik op mijn 360s kenteken heb plaats ik ook voor een stikker.
ze kunnen je hoogstens een boete geven voor het niet voeren van de juiste kentekenplaat. (60,-eurie info van een vriedje bij justitie

nofear02
22-04-2007, 12:24
je mag alleen door een erkend bedrijf gemaakte en goedgekeurde platen op je wagen hebben.
stikkers zijn uit de boze.
maar ik denk dat weinig agenten daar wat van weten als ik op mijn 360s kenteken heb plaats ik ook voor een stikker.
ze kunnen je hoogstens een boete geven voor het niet voeren van de juiste kentekenplaat. (60,-eurie info van een vriendje bij justitie)Interessant paulus! had zoiets al vaker gehoord. want ga maar na; waar moet je bij een F40 en een enzo dan een nummerplaat doen? dus op die wagens sowieso al meestal een sticker. ook op 599 al een paar stickers gezien. ze moeten maar een oogje toeknijpen voor ferrari hoor....:)

in belgie is het anders geloof ik. daar staat zo'n gladde sticker op bijv de voorbumper van een 360 heeel mooi vind ik

nofear02
22-04-2007, 14:40
Misschien ter hulp en voor diegenen die er nog niet genoeg van gekregen hebben, hierbij het overzicht van de fotodraden van dit evenement:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=159

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=211

.

Paulus
22-04-2007, 19:30
vandaag ff bij NoFear op de koffie geweest in zijn F hemel.

wat een mazell pik is dat vindt hij de oude eigenaar en heeft deze man de orginele papieren nog en geeft deze aan NoFear nou meer mazzel kan je niet hebben.

zijn F is gelijk een € meer waardt.

was gezellie NoFear

.

nofear02
22-04-2007, 19:59
vandaag ff bij NoFear op de koffie geweest in zijn F hemel. wat een mazell pik is dat vindt hij de oude eigenaar en heeft deze man de orginele papieren nog en geeft deze aan NoFear nou meer mazzel kan je niet hebben. zijn F is gelijk een € meer waardt. was gezellie NoFear

ha-ha, zeker weten. ik maak er nog een mooi verhaaltje van! ik ben zo blij als een kind.
En wat een verrassing dat je even op de koffie kwam man! Effe bijbeppen :D. Was ook weer lekker zo'n F voor me pand te zien. Een spider, met dit weer 'open': heerlijk! Ook daar vertel ik later nog ff wat over ;)

RedmondialTCab
23-04-2007, 00:40
Wat een leuke dag,gisteren de FCN Bellissimaas rit.

Weer veel bekende gezien.
Vu, Je fotoos zijn weer schitterend.

Wat me is gebleken is dat , als je meerijdt, je veel minder tijd hebt om fotoos te maken, daarom ben ik blij dat er ook nog andere de moeite nemen om dit te doen :D:D:D:D:D

Geweldige dag gehad.
's morgens begonnen bij de golfclub in Nistelrode , na een bak thee de F gestart en het routeboek doorgenomen. De rit ging naar een beeldenmuseum in Lith, daarna een voortzetting naar Oss alwaar we de lunch genoten. Om 14:30 uur de F gestuurd naar Ravenstein waar we de vlakglas en emailmuseum bezochten.

Op de snelweg ernaar toe ( van Cuijk naar Nijmegen) reed er een EVO VII ( dacht ik) met zo'n hele foute vleugel erg agressief mee met een aantal Ferrari's mee. Kregen we iets later van de organisatie een SMS-je dat dit waarschijnlijk een camereauto was van de KLPD !!!!!! I kheb er verder niets mee over gehoord. Mss een keer bij Blik op de Weg ( :D:D )

Daarna om 17.00 uur de Auto naar Haren gedirigeerd alwaar we van het diner hebben genoten..............

En wat een weer !!!!. Het zat weer eens meer.
Vorig jaar was het nog maar 6 graden nu 20 ..... Kortom een TOPDAG
De foto's heb ik al gepost.

Op naar de volgende meeting !!!

nofear02
23-04-2007, 19:49
Op naar de volgende meeting !!!! Mag dat dan ook een F-Chat-samenkomst zijn Cor?? want die komt er aan :D :D

nofear02
23-04-2007, 19:50
2e pinksterdag

maandag 28 mei 2007

Viva Italia in Assen.

1e groep: 14 ferrari's vanaf JWA:

08.00 uur bij De Assinkhof aan de Hengelosestraat in Enschede.
Koffie en thee met iets lekkers wordt door jwa aangeboden.

09.00u vertrek over de snelweg:
Enschede - Apeldoorn - Zwolle - Hogeveen - Assen.

10.00 uur a 10.15 uur bij Zwolle,
Hier kunnen mensen aansluiten (bij een tankstation net na Zwolle).

2e groep: vanaf Ramon ! = Nesselande Boulevard - R'dam !

A12 vanaf Den Haag ri Utrecht: afslag nr 9 Zevenhuizen
A16/A20 vanaf Breda/R'dam ri Utrecht: afslag nr 17 Nieuwerkerk

(precieze gegevens volgen via pm)

verzamelen: 8.45 - vertrek: 9.15

aankleefpunt 1: parkeerplaats Bijleveld A12 (= bij de meern)
aankleefpunt 2: parkeerplaats Holkerveen A28 (= net na amersfoort vóór Nijkerk)

(wordt alleen even heel rustig over de P-plaats gereden voor andere F's om aan te sluiten!)

10.45 a 11.00u totale aankomst Assen!

Ga je mee; geef een reactie, of pm JWA , Ramon of mij !

.

nofear02
25-04-2007, 12:36
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=167

Voor degenen die allerlei foefjes willen leren over zo'n forum-site als dit: hier staan een paar 'lessen', eigenlijk; info-stukjes. Kijk maar wat je interessant vindt. Eens in de zoveel tijd zet ik er een nieuw itempje neer

RedmondialTCab
27-04-2007, 00:24
Vandaag de Autovisie binnegekregen
Dar stond een verslag in van de Ferrari 60 Relay
2 plaatje

nofear02
29-04-2007, 09:44
Geachte allemaal,

Deze site heeft een vliegende start gemaakt! We zijn hard gegroeid, veel nieuwe leden, en t is erg gezellig op de site.

De meesten hebben elkaar echter nog niet goed in levende lijve gesproken. En veel Ferrari-rijders hebben elkaars wagens (ook) nog nooit gezien. En dat zou misschien toch best eens leuk kunnen zijn.

Ik stel daarom voor om: a.s zondag 6 mei, tussen 11.00u en 14.00u het f-chat hoofdkwartier open te stellen en mensen de gelegenheid te geven elkaar te ontmoeten, mij te zien, het f-chat kantoor te zien, mijn wagen en mijn galleria te bekijken :) .

Mensen mogen zelf weten hóe laat ze komen binnen dat tijdstip, en hoe lang je blijft. Voor koffie en evt soep en brood wordt gezorgd. We kunnen hier even kletsen en wagens bekijken. En bewonderaars kunnen hier ook nog ferrari-dvd's kijken op breedbeeld-tv, computeren, internetten, enz. enz.

Lijkt mij persoonlijk erg leuk! En zou misschien ook goed zijn onderling als groepje, en voor t contact op de site. Voor de fcn-ers geldt dan ook nog dat de fcn-evenementen die gehouden worden vaak snel volzitten en dan zit je ernaast. En dan heb je niks. En dat is niet leuk. Contact met f-anderen is immers geweldig!

Zouden jullie hiervoor voelen?? En zouden jullie kunnen? Laat mij dat dan even zsm weten. Voor de mensen die druk zijn: eventueel beslis je pas op de dag zélf of je komt. Geen verplichtingen! Vrijheid-blijheid.

Je mag ook zelf weten of je een kwartiertje komt of 2 uur :). Mijn pand ligt 200 meter naast de snelweg A16 Rotterdam -Breda en vlakbij de afrit Zwijndrecht (nr 22) (is 15 km onder rotterdam). Het rijdt echt heel makkelijk aan!

Ik hoor graag van jullie allen!

Vriendelijke groet,

Robert

.

nofear02
29-04-2007, 10:05
MEETING:

" C L U B H U I S "

op

zondag 6 mei 2007

op het F-Chat-hoofdkwartier

te Zwijndrecht.

KOM MAAR EENS KIJKEN!

Tussen: 11.00u en 14.00u

Om de onderlinge band met elkaar wat te versterken, én sommigen hun nieuwsgierigheid te kunnen bevredigen, stel ik het kantoor
open op deze dag, om kennis te kunnen maken met elkaar! Je hoeft niet de hele tijd aanwezig te zijn, je mag zelf weten hoe lang je blijft. En F-rijders kunnen eventueel alleen even 'langskomen'. Maar dan zie ik ook eens degenen die ik nog niet
eerder gezien heb. En er is zat te doen hier, want wat dacht je van:

PROGRAMMA:

- KOFFIE-DRINKEN - gezellig wat drinken met elkaar

- FERRARI-RITJE - k heb een 3-km circuitje uitgezet; snelweg op & af en op & af, bochtjes, tunneltje, klaar :)

- COMPUTEREN - er staan 2 computers klaar; neem maar foto-cd's mee!

- INTERNETTEN - laat elkaar je favoriete sites zien, evt is er f-chat- les! ;)

- DVD-VIDEO'S KIJKEN - op onze grote breedbeeld Tv én op de kleinbeeld draagbare

- KENNISMAKEN MET ELKAAR - ff het gezicht achter de gebruikersnaam te hebben gezien

- KLETSEN - tsja, waar zullen we het eens over gaan hebben: Ferrari misschien?? :D :D

- EINDE

Ik gok erop minimaal 10-15 members hier te krijgen, dus dat wordt een leuke groepje! Er is gelegenheid om te kletsen met elkaar. Ik zal een aantal mensen een F-ritje geven! En je kan natuurlijk dingen aan mij vragen over het f-chatten! Ook kan je modelauto's bekijken, en poetsmiddelen bespreken. Er staat een tafel vol :o!

Voor Ferrari-rijders is het misschien een leuk 'doel' om even naartoe te rijden. Kom u even een bakkie doen en gaat u daarna weer weg, als u niet zoveel tijd hebt. No probl!

Het adres is: v. Leeuwenhoekstraat 12, 3331 ET Zwijndrecht. Het is vlak langs de snelweg A-16 Breda-R'dam, op 300 meter vd afslag 'Zwijndrecht' (nr22). Zie ook bijgaande plattegrond.

Wagens kunnen veilig bij ons pand staan. Er is parkeerwacht. Laat graag even wat weten aan mij aub.

Dit gaat gezellig worden!

.

RedmondialTCab
30-04-2007, 10:38
Robert,

Ik kom ook !!!!!!!

RedmondialTCab
30-04-2007, 10:41
Vrijdagmiddag de Ferrari gepoetst en toen kwam mijn overbuurman,
die heeft zo'n mooi rood karretje. Zegt ie:
Zullen we dat karretje eens achter je Mondial zetten?

Met het doel: ken je die reclame van een 15 tal jaren geleden van die Testarossa met dat karretje met die melkkan erop? je weet wel, die boer die zijn klompen op de dorpel van de TR uitklopt.

dus ik zet de F op straat en dit is het resultaat.

Let ook op de sticker achterop het karretje
Lachuh man :D:D:D:

nofear02
30-04-2007, 11:20
Vrijdagmiddag de Ferrari gepoetst en toen kwam mijn overbuurman, die heeft zo'n mooi rood karretje. Zegt ie:

... dus ik zet de F op straat en dit is het resultaat. Cor, wat zit je nou weer iets idioots te doen?? ;) :D :D :D ha-ha-ha, man ik lig helemaal in een deuk :D :D!! Dat aanhangertje erachter; fan-tas-tisch. Geweldige foto! En dan vooral nog met die sticker achterop en dat ie mooi rood is; PRACHTIG! Heb je daarna nog opgelet of mensen die langsreden, óm keken??? ha-ha; ik zou stiekum binnen zijn gaan zitten bij het raam en dan maar kijken hoe mensen reageren <proest>. Ik durf te wedden dat die buurman best eens vragen zal hebben gekregen; van: is dat een échte?? Tof dat je hem ff plaatste. Jij moet lol gehad hebben man!

En je komt de 6e??!! GEWELDIG! Heeel erg leuk. Ben ik blij mee. Jij moet dan nou wel écht ff kijken naar die doos 1 op 43's hé? Ik heb er nog steeds niet in gekeken, ik heb geen flauw idee wat er in zit! alles zit nog ingepakt in keukenrol-tissues! Ik ben benieuwd!

Ik zal even een nieuwe deelnemers-lijst neerzetten in die draad bij de 'evenementen'. Deze dus:

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=3515&postcount=6

want het wordt al een aardig lijstje

nofear02
30-04-2007, 11:35
Ps; in al het geweld over de meetings van de afgelopen weken, en van wat nog komen gaat, en dan nu ook nog het zomer-achtige weer, letten jullie even op dat Michael een prachtige nieuwe draad geopend heeft over supercarvalley; prachtige foto's! Zie hier:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=198

.

Reiben
30-04-2007, 15:48
Haha! super grappig met dat karretje. Je vraagt je onmiddelijk af wat er daar nou kan in zitten. Ik zou ook wel eens het gezicht willen zien van mensen die er passeren en vol verbazing het karretje bewonderen ;)

Greetz

Reiben

.

Roger_L
30-04-2007, 20:30
Vrijdagmiddag de Ferrari gepoetst en toen kwam mijn overbuurman,
die heeft zo'n mooi rood karretje. Zegt ie:

Cor, geweldig. Kunnen we toch nog de tent en het gasstelletje meenemen als we naar Italië gaan :D

.

Pterps
01-05-2007, 19:39
Wanneer komt de trekhaak Cor?

Je hebt ze zelfs voor Diablo's ;) :

http://img397.imageshack.us/my.php?image=img0949aan4zu.jpg

.

Fumacher
01-05-2007, 21:43
Iemand hier die deze 328 kent?:D

.

Fumacher
01-05-2007, 21:47
Hier weer die 328!!! Achtervolgt de eigenaar mij ofzo? :D

.

Fumacher
02-05-2007, 11:26
Eventjes jullie mening nodig over onderstaand foto. Lijkt deze nep..... gefotoshopped? Of lijkt die gewoon/ echt

nofear02
02-05-2007, 11:45
Eventjes jullie mening nodig over onderstaand foto. Lijkt deze nep..... gefotoshopped? Of lijkt die gewoon/ echt?In eerste instantie lijkt ie niet gefotosjopped, want de wielen staan echt netjes scherpomrand op de grond, inclusief de schaduw. Ik vind het alleen wel vreemd dat door die achterste zijruit de planten van daarachter ineens veel waziger zijn dan ernaast; net alsof het een vergrootglas is. en dat kan eigenlijk niet. hoe zit dat

Pterps
02-05-2007, 12:47
Eventjes jullie mening nodig over onderstaand foto. Lijkt deze nep..... gefotoshopped? Of lijkt die gewoon/ echt?

Hij is wel behoorlijk bewerkt, maar ziet er niet nep uit ofzo. Als ik het zo zie dan zou ik zeggen dat je de kleuren wat hebt aangepast en voor wat meer contrast hebt gezorgd en de foto verscherpt hebt. Het enige wat er vreemd uit ziet in mijn ogen is de spiegeling in het raam van het protier

gakske
02-05-2007, 13:02
Hij is wel behoorlijk bewerkt, maar ziet er niet nep uit ofzo. Als ik het zo zie dan zou ik zeggen dat je de kleuren wat hebt aangepast en voor wat meer contrast hebt gezorgd en de foto verscherpt hebt. Het enige wat er vreemd uit ziet in mijn ogen is de spiegeling in het raam van het protier.

ja de spiegeling in het portier ziet er vreemd uit voor de rest toppie
naar mijn (amateur) in zicht

.

Fumacher
02-05-2007, 15:13
Hij is wel behoorlijk bewerkt, maar ziet er niet nep uit ofzo. Als ik het zo zie dan zou ik zeggen dat je de kleuren wat hebt aangepast en voor wat meer contrast hebt gezorgd en de foto verscherpt hebt. Het enige wat er vreemd uit ziet in mijn ogen is de spiegeling in het raam van het protier.

Haha dan doe ik het goed :p
Hij is NIET bewerkt. Heb op de camera zelf wel heel veel handmatig aangepast...o.a. verzadiging, witbalans, belichtingscorrectie etc etc en verder alleen een polarfilter erop gezet. Al dat bewerken met die computers....daar doe ik niet aan.

Wat betreft die ruit ... Miss dat een natuurkundige die veel van invalshoeken/ weerkaatsing weet dat wel goed uit kan leggen. Ik weet dat zelf ook niet...maar ziet er wel raar uit.

Afin, ik heb nl mensen op mn dak gehad die denken dat dit een photoshop is :( Maar gelukkig heb ik steun van de echte fotografen die mij verdedigen :)

.

lex348
02-05-2007, 17:24
AE-69-33 is en ferrari 250 SWB volgens het kenteken

.

nofear02
02-05-2007, 17:50
Zeg Lex, hoe is t nou met je Ferrari?: hoe is t afgelopen met het dieselverhaal? Was het duur, en moet shell het betalen

Pterps
02-05-2007, 17:54
Haha dan doe ik het goed :p
Hij is NIET bewerkt. Heb op de camera zelf wel heel veel handmatig aangepast...o.a. verzadiging, witbalans, belichtingscorrectie etc etc en verder alleen een polarfilter erop gezet. Al dat bewerken met die computers....daar doe ik niet aan.

Wat betreft die ruit ... Miss dat een natuurkundige die veel van invalshoeken/ weerkaatsing weet dat wel goed uit kan leggen. Ik weet dat zelf ook niet...maar ziet er wel raar uit.

Afin, ik heb nl mensen op mn dak gehad die denken dat dit een photoshop is :( Maar gelukkig heb ik steun van de echte fotografen die mij verdedigen :)

Het wordt tijd voor een nieuw polarisatie filter voor mij denk ik, volgende keer toch maar een B&W ;)

.

lex348
02-05-2007, 20:13
robert hij loop weer goed ik heb de rekenig opgestuurd naar de shell

.

nofear02
02-05-2007, 21:38
robert hij loop weer goed ik heb de rekenig opgestuurd naar de shell Gelukkig! mooi zo. weet je ook wat Guus nou allemaal heeft moeten schoonmaken, door zo'n grapje? Of zelfs heeft moeten vervangen

250lm
02-05-2007, 22:19
Maar nou we t er over hebben; ben ik nog helemaal vergeten te zeggen; wat is code 100 als kleurcode 'af fabriek'??? En waar kunnen we dat zien? Weet iemand al die codes??

Robert, zie http://www.ferraristuff.com/index.html?target=p_2108.html&lang=en-us.

Het is wit!!!

Niels

.

nofear02
02-05-2007, 22:43
Robert, zie http://www.ferraristuff.com/index.html?target=p_2108.html&lang=en-us.

Het is wit!!!

Niels
Oh mijn G#d; hij was af fabriek dus écht WIT?! Neeeeeee! Dat kan niet waar zijn! Wit-geel-rood. What's next?? Blauw??? Ik zal straks een scan maken om t te laten zien. Tsjeeee... en van geel naar rood was al zo'n schok.....:D :D. En nou is het wit-geel-rood. Ja 100; ik dacht al wel dat het wit was.... sjee

250lm
03-05-2007, 00:12
Vandaag rond 14u20 op de A2 thv van knooppunt Deil een rode Challenge Stradale gezien. Iemand die aan het testrijden was? ;)

.

nofear02
03-05-2007, 11:41
Vandaag rond 14u20 op de A2 thv van knooppunt Deil een rode Challenge Stradale gezien. Iemand die aan het testrijden was? ;)Wow! heb je hem ook 'gehoord'? Want dat is fantastisch. Heb dat op Zandvoort mooi mee kunnen maken. Heb je t kenteken gezien? Hoeveel zijn er eigenlijk in Nederland? Staat dat op marcello zijn site?

Fumacher
03-05-2007, 23:12
Ook goede middag,
inderdaad is dat de mijne , zelf compleet gerestaureerd.
Zoek alleen nog een nieuwe gril of iemand die er een kan maken.
Ga met de auto naar Belgie volgende week.

Goeie avond JOTTO en welkom :)
Ik heb je 308 al eens mogen bewonderen. Ik vind het een heel mooi exemplaar. Toen je me vertelde dat je zo lang bezig was met de restauratie en in welke staat je hem kocht dacht ik echt "wat heb jij m goed opgelapt!"

Hierbij nog een aantal plaatjes van de 308. Ziet er echt strak uit! Vooral de neus......die de auto een wat sportievere "look" geeft.

Ik zal overigens kijken of ik ook naar de startplaats/Ardennen kan gaan. Lijkt me wel leuk om weer de amateurfotograaf uit te hangen :D

.

250lm
03-05-2007, 23:26
Ik heb je 308 al eens mogen bewonderen. Ik vind het een heel mooi exemplaar. Toen je me vertelde dat je zo lang bezig was met de restauratie en in welke staat je hem kocht dacht ik echt "wat heb jij m goed opgelapt!"

En dat maakt mij dan wel weer nieuwsgierig naar het verhaal en de plaatjes ;) Een tijdje geleden stond in de Gli Amici een verhaal over de restauratie van een 400i (dacht ik) waar je dan denkt dat moet ik nooit doen (maar waarschijnlijk zijn twee linker handen daar ook debet aan ;)) maar had je zelf een goede inschatting gemaakt toen je eraan begon, viel het mee, of viel het toch tegen?

Niels

.

nofear02
03-05-2007, 23:38

Hierbij nog een aantal plaatjes van de 308. Ziet er echt strak uit! Vooral de neus......die de auto een wat sportievere "look" geeft. Jotto, natuurlijk een heel hartelijk welkom hier op de site! Fijn dat we weer een F-rijder erbij hebben. Je wagen ziet er mooi uit! De voorkant (taartschep) ziet er een beetje uit zoals de 308gtsi van JWA. Die van hem is echter iets minder scherp, dacht ik? k hoop jou
en je wagen zeker ooit te kunnen ontmoeten

Pterps
04-05-2007, 07:55
Wat een prachtige auto Jotto, ziet er echt heel erg netjes uit, welkom op de site en veel plezier! En wie weet zien we elkaar eens bij een meeting

RedmondialTCab
04-05-2007, 10:42
Prachtige Ferrari, Jotto

Welkom op f-chat !!!

nofear02
04-05-2007, 22:11
#$%^&*&^%$# ! Ik sta met een lekke band van de F!!! Dat geloof je toch niet??? Rij al 20 jaar auto, nog nooit een klapband gehad! En nu wel! Net nu ik morgen om half 9 met dat ding bij een voetbaltoernooi moet zijn! Om 21.00u: Afslag Zwijndrecht vanaf Rotterdam, halverwege de afrit hoor ik ineens een knal, ik denk: huh? Onderaan de afslag nóg een keer een gek geluid. Ik stap uit, motorkap open, ik zie niks geks, ik loop er omheen; sj## sj## sj! Moet morgen om 9.00u fotograferen die voetbalclub vlakbij Den Bosch....:(
Ben daarna zachtjes 1 km doorgereden naar hier, staat nu buiten op een krik. Een vriend van mij heeft een garage, die komt zó ff langs. kijken wat we kunnen doen; prop schieten?? Of misschien band al kapot. Debiel alternatief: thuiskomer monteren, om juist mee wég te kunnen; morgen heel vroeg; en dan om 9.00u bij Forza staan in Oss?? is vlakbij waar ik moet zijn. Hoe laat zijn ze open op zaterdag? 9.00u?? Dan ben ik om 10.00u alsnog bij die voetbalclub. Niet te geloven zeg....

En vandaag heeft ie nog bij Guus gestaan voor inspectie! :( :(

Huijsje
04-05-2007, 22:22
Nou Robert, jij treft het ook niet geloof ik! Dit verzin je echt niet inderdaad. Sommigen rijden 20 jaar met dezelfde banden rond en krijgen hier niet eens last van, zo bleek laatst wel! En nu precies met die opdracht waar ze de F bij willen hebben krijg je dit :( Maar als het een klapband is vrees ik eigenlijk het ergste. Dat zal wel niet met een propje te fixen zijn. Dan zit er meestal een forse scheur in volgens mij? Van te voren niks geks gehoord / gevoeld ofzo? En als ie nog langzaam leeg zou lopen: dan had je het niet eens gemerkt wed ik! Dan zou je morgenochtend op het punt staan om weg te rijden en dan zou ie tot de bodem leeg staan. Was nog veel erger geweest! En je mag wel van geluk spreken dat je wagen niet totaal 'out of control' geraakt is! Voor hetzelfde geld rijdt je m helemaal aan gort! Even hopen dat alles nog goed komt voor morgenochtend

nofear02
04-05-2007, 22:29
nja, nu ik erover nadenk; een prop in een klapband.... klinkt niet echt logisch nee... Misschien ben ik over een stuk hout gereden of keihard in een spijker? geen idee. k zal het wiel eens gaan ronddraaien. kijken of ik wat zie. tot zo. :D

.

nofear02
04-05-2007, 22:38
Ja, net zulk werk dus hé?? een spijker of iets dergelijks! er zit een prachtig gaatje in de band! :(. en ik zie iets glimmend erin zitten. Nou is het de vraag of er nog een prop in kan. band is in ieder geval niet gescheurd, ziet er verder goed uit.

wachten...
.
.
.
HIER; KIJK DAN ! hoe is t mogelijk! hoe komt dát nou op de snelweg????? :( :(

.

Huijsje
04-05-2007, 23:05
Ja, net zulk werk dus hé?? een spijker of iets dergelijks! er zit een prachtig gaatje in de band! :(. en ik zie iets glimmend erin zitten. Nou is het de vraag of er nog een prop in kan. band is in ieder geval niet gescheurd, ziet er verder goed uit.

wachten...
.
.
.
HIER; KIJK DAN ! hoe is t mogelijk! hoe komt dát nou op de snelweg????? :( :(

Ik vind het eerlijk gezegd maar een apart gat in die band. Het lijkt wel of er een stuk weggeschroeid is eromheen ofzo. Of weggesleten. En er zit nog wat metaalkleurigs in, waarvan ik echt geen idee heb wat het zou kunnen zijn. Of zou dat in de band thuishoren?
Het zou ook misschien kunnen dat er in de werkplaats iets ingereden is natuurlijk. Stukje metaal of iets dergelijks, al lijkt me dat redelijk sterk... Die werkplaatsen zijn altijd veel schoner dan een openbare weg. Zal wel niet dus! Wel een gat wat me redelijk makkelijk te fixen lijkt trouwens! Hoop dat je er morgen weer gewoon mee op weg kunt

nofear02
04-05-2007, 23:50
na, band is er af, we hebben even in t volle licht staan te kijken, maar er zit geen spijker in; het gat is zó groot, dat wat glinstert is gewoon het staaldraad van de band. heel raar gat ja; je kan er een luciferhoutje in steken. snap niet wat nou zó'n gat kan veroorzaken. Een spijker kón ook eigenlijk niet, want als die er netjes in zit, dan loopt je band langzaam leeg, en niet binnen een paar seconden.

Moet je kijken wat een rot gezicht....:(

nofear02
05-05-2007, 00:27
kwart over 12: HIJ IS GEMAAKT! :). En staat al binnen. Kan ik morgen tóch nog naar die club. Wie had dat gedacht?? :D. Ik ben blij zeg. Er zitten 2 proppen in. Was een enorm gat. Nu snel naar huis en slapen, moet morgen idioot vroeg op. Groetjes allemaal! Snurk

.

Kingpin328
05-05-2007, 00:30
Allemachtig wat een pech Robert!

Maarrrrr .... een auto van pakweg anderhalve ton op zo'n krikje :( oei oei.

Die thuiskomer zou ik ook niet gebruiken, die lijken me net zo betrouwbaar als een karrewiel (ook van hout). Ik denk dat je moet overwegen om te cancelen, of je moet nog een heel bereidwillige bandendokter weten ... Is de velg er ongeschonden mee weggekomen eigenlijk

Kingpin328
05-05-2007, 00:32
kwart over 12: HIJ IS GEMAAKT! :). En staat al binnen. Kan ik morgen tóch nog naar die club. Wie had dat gedacht?? :D. Ik ben blij zeg. Er zitten 2 proppen in. Was een enorm gat. Nu snel naar huis en slapen, moet morgen idioot vroeg op. Groetjes allemaal! Snurk

O, kijk eens aan! Toch een beetje mazzel gehad. Rij voorzichtig

nofear02
05-05-2007, 00:43
Allemachtig wat een pech Robert!

Maarrrrr .... een auto van pakweg anderhalve ton op zo'n krikje :( oei oei.

Die thuiskomer zou ik ook niet gebruiken, die lijken me net zo betrouwbaar als een karrewiel (ook van hout). Ik denk dat je moet overwegen om te cancelen, of je moet nog een heel bereidwillige bandendokter weten ... Is de velg er ongeschonden mee weggekomen eigenlijk?Ja, t was niet echt leuk allemaal Bram. k Stond daar wel een beetje bedremmeld te kijken zeg op de snelweg. En stond te dubben; wel/niet wegenwacht bellen. misschien 1,5 uur wachten, nou, daar had ik geen zin in, dus maar heel voorzichtig naar kantoor terug gehobbeld. Wat heb ik een geluk dat ik die gozer van die garage goed ken en zijn 06 nummer heb zeg! pfff. dás nou het voordeel als je meerdere auto's bij 1 iemand in onderhoud hebt. had hem om kwart over 9 aan de lijn en hij zou een uur later komen, werd 1 uur en 3 kwartier. Maar goed; ik zeur niet, echt strontgeluk.

Was zelf alvast maar begonnen met opkrikken, tsja, ik heb ff niet beter, toch is zo'n ding nog wel redelijk stevig geloof ik hoor. Hij paste er alleen niet zo lekker onder, maar d'r zit onder die 328 onderaan wel een mooi dwars stalen plaatje gemonteerd, op de achterste helft past ie wel; moest het krikje vanaf de overkant van de wagen onderdoor daarheen schuiven. Als zo'n band helemaal plat is, dan zit het chassis wel érg dicht bij de grond :(.

t Opkrikken was trouwens geen pretje; komt dat omdat die auto zo zwaar?? sjeemig, k heb daar wel ff staan te kl#ten zeg. echt stukje bij beetje omhoog gekregen. naar beneden ging 100x makkelijker.. :D.

Velg is totaal ongeschonden. Was na die knal al rustig gaan rijden en bij een tweede knal auto rustig vaart laten minderen. En naar huis rijden, ging echt met waarschuwingslichten aan en 20 km per uur.

Nou ja eind goed al goed, voorlopig.... Morgen maar ff rustig rijden, dacht ik zo

v-barchetta
05-05-2007, 01:13
Nou ja eind goed al goed, voorlopig.... Morgen maar ff rustig rijden, dacht ik zo.

Tsjee Robert wat een pech zeg!

Maarre......2 proppen in je band vindt je dat niet gevaarlijk? Het lijkt mij zelf niet zo goed, of is dit wel stevig genoeg zodat je niet nog een xtje een klapband krijgt

Fumacher
05-05-2007, 01:21
Gaat goed Robert! Gelukkig is er niet al teveel ernstigs gebeurd

Beach58
05-05-2007, 06:23
Robert,

gelukkig verder geen brokken,maar de"geplugde"band zou ik vernieuwen zeker met 2 pluggen dat vind ik levensgevaarlijk.En diegenen die een thuiskomer hebben,hebben echt ook nog iets ,ik moet het doen met zo'n bus schuim hoop dat ik die nooit hoef te gebruiken

micha1980
05-05-2007, 10:17
oei oei, gelukkig is het toch nog goedgekomen Robert!!!

ik kom de komende week weer uns wat vaker op de chat, heb het nu erg druk met werk en met de zwangere vrouw, veel klusjes doen :(

jongens alvast heel veel plezier morgen in het clubuis !!!

Gr Micha

.

Vivado Ferrari
05-05-2007, 10:36
Maar goed dat ie gemaakt is. Morgen hebben we de Meeting! Lijkt me gaaf om je 328 eens in het echt te bewonderen. En natuurlijk al die andere Ferrari's van de andere leden. Rij voorzichtig

250lm
05-05-2007, 11:03
Jeez Robert, Gelukkig goed gekomen zeg! Super dat de auto niet beschadigd is. Heb zelf ook twee keer een klapband (een keer linksvoor met een Mercedes Sprinter en rechtsachter met een Mazda 323) gehad en het is raar dat je dat dus niet direct voelt. Ik ben met de bus verder gereden totdat ik het idee had dat ik naar links hing en de Mazda heb ik na de klap uit voorzorg stilgezet op de vluchtstrook om te kijken wat er aan de hand was. Beide keren bleef de auto toch recht in het spoor

Reiben
05-05-2007, 11:33
Is best wel schrikwekkend! Gelukkig is er niks ergs gebeurd. Ik hoorde vorige week, toen ik langs de autosnelweg wandelde, ook ineens en hele luide knal en dan een dreigend getikt van iets dat op de snelweg slaat. Bleek een vrachtwagen te zijn die ook een klapband had. Gelukkig kon de man zijn gevaarte veilig naar de pechstrook sturen, want het ding stond niet meer zo stabiel.

Voorzichtig zijn hé Robert!

Greetz

Reiben

.

admin
05-05-2007, 12:09
Ohoh Robert! Nog een geluk bij een heel erg vervelend ongeluk! Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren... Hoe is het op het toernooi gegaan vandaag?

RedmondialTCab
05-05-2007, 13:39
Nou Robert, jij hebt geluk gehad met je bandje.
Je wil niet weten wat er allemaal fout kan gaan met een lege band. pffffff
Gelukkig is het (alsnog laat) goedgekomen !!!

Oh ja , tot morgen allemaal !!!! :D:D:D

Ik had in Februari enkele nieuwe matten besteld.
Vandaag zijn ze binnengekomen

Hier de foto's voordat ze erin lagen

RedmondialTCab
05-05-2007, 13:40
En hier natuurlijk de foto's na

mtange
05-05-2007, 18:16
Hier weer eens een berichtje van mij. Ben de afgelopen week namelijk op vakantie geweest naar het Gardameer in Italië.
Ook nog een dagje naar Maranello geweest, waar de nieuwe Maserati Gran Turismo rond reed en ik denk dat ik de nieuwe F430 CS ook op de foto heb.
Zou een autoblad op dit moment nog op foto's van de F430 CS zitten te wachten?
Ik zal van de week wel wat foto's uploaden hierzo.

Overigens aan alle nieuwe leden die er bij zijn gekomen een hartelijk welkom! Leuk om weer wat nieuwe leden te ontmoeten. :D

.

mtange
05-05-2007, 18:23
Cor, dat is weer een hele verbetering met die nieuwe matten! Zo ziet hij er van binnen ook weer als nieuw uit!

Robert, dat je dan uitgerekend een lekke band hebt de avond voordat je met de Ferrari naar een voetbalclub moet. Niet echt handig allemaal. Gelukkig is het nog op tijd gemaakt, maar leuk is anders natuurlijk

nofear02
05-05-2007, 21:25
Zó, ik ben er weer! Alles is goed afgelopen manne. Althans tot zóver. Goh, wat was ik blij dat het gisteren-avond laat nog goed gekomen is. Zó'n garagist die s ávonds om 22.45u nog bij je langskomt en aan zo'n klus begint, niet geloven! Ik vond het zó'n rotidee dat ik dan anders niet die opdracht kon doen. De mensen die je teleurstelt. Nog niet eens denkend aan de omzet die je misloopt :(. En afgezien van de idiote domme pech; eens in de 20 jaar, nét de avond vantevoren! En.... ivm de meeting van morgen! Dat was leuk geweest zeg als ie hier stond met dat thuiskomertje... :(. Lekker leuk voor jullie..:(.

Maar goed, in eerste instantie natuurlijk alleen maar dankbaarheid dat er niks ernstigs gebeurd is. Je zal wegtrekken naar 1 kant en brokken maken..:(. Ik had al van bram ook al begrepen dat je de velg kan beschadigen. Gelukkig reed ik voor de verandering eens een keer niet hard (grapje). De wagen bleef daardoor keurig op zijn band rollen zeg maar. Vraag me eigenlijk wel af, zou de band meteen of binnen een paar seconden dan gelijk al plat geweest zijn? Of duurt dat nog even. Ik minderde gelijk al vaart, dacht dat het iets met de motor was. Dat er iets los geschoten was.

Het was ook nogal raar; er was een knal, maar gelijk er achter aan iets dat rommelde; kloenk-de-kloenker-de kloenk. Ik dacht eerst; er is iets los van de motor en dat rammelt/valt naar beneden.

Achteraf dacht ik vanmorgen; dat kloenker-de kloenk, dat is natuurlijk de spijker, of bout, of stuk ijzer geweest dat IN de band zat en waar ik mee rondreed en dat ineens LOSschoot en tegen de binnenkant van de wielkast aan knalde, terugstuiterde tegen de band en weer een keer tegen de wielkast een stukje naar beneden en weer etc. etc todat ie uit de wielkast was. En dat een honderd meter later nóg een keer. Toen ik stilstond, ben ik daarom eerst naar de motor gaan kijken. Kan me totaal niet herinneren dat de wagen scheef stond of ik scheef zat. k Zag niks aan de motor, toen deed ik een stap opzij om het eens te overdenken, tóen zag ik pas die platte band...:(.

Heb ik echt staan te dubben wat ik nou moest doen? ww bellen? of zachtjes doorrijden naar kantoor terug. Ik heb wel eens gehoord dat je je band dan nou nét naar de gallemiesen rijdt. maar goed; een prop erin zou ik toch al als tijdelijk gezien hebben, dus ik waarschuwingslichten aangezet en met 20km p/u naar huis. Zal wel een vreemd gezciht geweest zijn; heb je een ferrari, rij je er 20km p/u mee...:( . Moest ik nog langs een terras van een restaurant ook :o.

Maar goed, ik was vanmorgen zo blij als een kind dat ik op pad kon. Ik had er wel vertrouwen in hoor. Ik had gevraagd hoe je nou kon weten of het goed zat; een garage spuit er na de reparatie spul op, en als er ook maar iets lucht uitkomt, dan zie je belletjes. Dat was niet zo zei ie. En hij vond dat het goed gelukt was. Dus vooruit dan maar; 120 p/u max. Da's natuurlijk heel wat anders dan 250 p/u dus leek mij toch te kunnen.

Kwam zonder problemen aan. Ben in de pauze naar Alex Forza gereden; ff een nieuwe band erom laten leggen dacht ik; maar die hadden ze helemaal niet op voorraad; dat doen zij niet, alleen voor nieuwere typen. Was wel balen..:(. Monteur zei ook dat het verder wel goed eruit zag, mar zei ook; het is voor tijdelijk; gewoon een ander erop. Ga ik van de week doen. Dus ik weer terug. Op de terugweg ff op een leeg stuk een stukkie 160 p/u. (naast een giga dikke porsche trouwens (een achterspoiler als een vliegdekschip, en wat een rot-uitlaat had die vent :()). Enfin ging ook allemaal goed.

Dus heelhuids teruggekeerd. En morgen kunnen we misschien nog wel ff een paar korte stukkie doen denk :). maar t moet helaas een beetje erg rustig. :(.

Dank voor alle medelevens en positieve opgeluchte reacties trouwens van jullie! Dat vond ik erg fijn

nofear02
05-05-2007, 21:31
Cor; wat een mooie matten man! Staat erg sjiek en verzorgd. Hoe wist je dat die er waren? Op Viva italia in Houten gezien of zo, toen we daar rondliepen? Of heb je ze niet bij dát bedrijf besteld

Pterps
06-05-2007, 13:39
Lekker momentje heb je gehad Robert!, ik kan je zeggen dat ik gemiddeld 1 tot 2 schroeven per jaar in een van de banden heb zitten! Ik zou niet te lang met deze band doorrijden en zeker niet al te hard rijden. Ten eerste vanwege die prop en ten tweede omdat je een behoorlijke kans op een canvasbreuk hebt aangezien je een kilometer met een zachte band hebt gereden, dit is funest voor een band!
Veel plezier iedereen verder vandaag

nofear02
06-05-2007, 19:25
Lekker momentje heb je gehad Robert!, ik kan je zeggen dat ik gemiddeld 1 tot 2 schroeven per jaar in een van de banden heb zitten! Ik zou niet te lang met deze band doorrijden en zeker niet al te hard rijden. Ten eerste vanwege die prop en ten tweede omdat je een behoorlijke kans op een canvasbreuk hebt aangezien je een kilometer met een zachte band hebt gereden, dit is funest voor een band! Veel plezier iedereen verder vandaag!Ja peet dat klopt! die garagist liet zien, toen de band en velg eraf was, dat die wang dan overal zacht geworden is, je kon het overal wel een beetje indrukken. En dat schijnt niet goed te zijn. Gelukkig is het maar 1 band; bij forza hebben ze gekeken gisteren en de linkerband is nog zó goed, dat er niet li en rechts hoeft. niet dat 1 michelin bandje al niet duur genoeg is. ik denk dat ik guus even bel, dat ie er ff 1 bestelt. dan rij ik van week gelijk wel ff langs. die oude band bewaar ik misschien wel ff als noodband of zó voor als het ooit nóg eens voor komt.

@ ramon, laat mij f'f dat setje zien als ik bij jou ben; ik wist niet dat je dat als particulier gewoon ook zelf kan hebben! ben er erg benieuwd naar. ik zie je zsm

Fumacher
06-05-2007, 21:54
Zou ik een beroep mogen doen aan jullie F-kennis?:)

Tijdens de Bellissimaas was deze rode 512BBi aanwezig. Nou dacht ik altijd dat de onderkant van de bumpers en deuren zwart zijn bij dit model. Klopt dat? en is dus deze 512 overgespoten

nofear02
06-05-2007, 23:38

Tijdens de Bellissimaas was deze rode 512BBi aanwezig. Nou dacht ik altijd dat de onderkant van de bumpers en deuren zwart zijn bij dit model. Klopt dat? en is dus deze 512 overgespoten? Kijk eens in de registry van marcello; misschien zie je oude foto's waarop ie nog two-tone is

Pterps
07-05-2007, 07:56

Tijdens de Bellissimaas was deze rode 512BBi aanwezig. Nou dacht ik altijd dat de onderkant van de bumpers en deuren zwart zijn bij dit model. Klopt dat? en is dus deze 512 overgespoten?

BBi's zijn heel vaak in 1 kleur gespoten, gewoon orgineel af fabriek. Maar ze waren ook gewoon met de zwarte onderkant te krijgen

Fumacher
07-05-2007, 22:35
BBi's zijn heel vaak in 1 kleur gespoten, gewoon orgineel af fabriek. Maar ze waren ook gewoon met de zwarte onderkant te krijgen.

Wist ik niet! Tnkx voor je reply Peter!

Het is niet te geloven ....ook deze week is er iemand die vind/ denkt dat mn foto bewerkt is. Betreft de onderstaande foto.......waar ik het geluk had dat een trein in de achtergrond voorbij reed. Medefotografen.....hoe kan ik zo'n iemand bewijzen dat ik de waarheid spreek? De EXIF laten zien miss met een hoge resolutie foto

admin
07-05-2007, 22:39
Duidelijk iemand die nog nooit van geringe scherptediepte heeft gehoord dus :) Iemand die daar nooit van heeft gehoord zal je vrees ik ook niet met EXIF kunnen overtuigen..
Wist ik niet! Tnkx voor je reply Peter!

Het is niet te geloven ....ook deze week is er iemand die vind/ denkt dat mn foto bewerkt is. Betreft de onderstaande foto.......waar ik het geluk had dat een trein in de achtergrond voorbij reed. Medefotografen.....hoe kan ik zo'n iemand bewijzen dat ik de waarheid spreek? De EXIF laten zien miss met een hoge resolutie foto?

.

Fumacher
07-05-2007, 23:12
Duidelijk iemand die nog nooit van geringe scherptediepte heeft gehoord dus :) Iemand die daar nooit van heeft gehoord zal je vrees ik ook niet met EXIF kunnen overtuigen..

haha.... ik zit er niet meer mee. Als je eenmaal aan de top zit <proest> :D hahaha wordt je met vanalles beschuldigd zoals bij Schumi ook het geval was.

Ik merk al dat ik onzin praat :p ik ga slapen. Truste allemaal!

Edit: ik mis Schumi in de F1

nofear02
07-05-2007, 23:34
haha.... ik zit er niet meer mee. Als je eenmaal aan de top zit <proest> :D hahaha, wordt je met van alles beschuldigd zoals bij Schumi ook het geval was.
Ik merk al dat ik onzin praat :p ik ga slapen. Truste allemaal! Zeg Vu, heb jij een bakkie op of zo?? je bent ff helemaal de weg kwijt zo te horen :D. Is zeker vanwege die aanstaande wurruksjop :): meneer gaat fotograferen met DE F1-fotograaf van nederland: Frits van Eldik, op Zandvoort. Nou zou ik daar overigens ook wel even de weg van kwijt raken, daar niet van.... :D

Pterps
08-05-2007, 07:59
Zeg Vu, heb jij een bakkie op of zo?? je bent ff helemaal de weg kwijt zo te horen :D. Is zeker vanwege die aanstaande wurruksjop :): meneer gaat fotograferen met DE F1-fotograaf van nederland: Frits van Eldik, op Zandvoort. Nou zou ik daar overigens ook wel even de weg van kwijt raken, daar niet van.... :D.

Ik hoop dat hij in de toekomst dat soort actie's nog wat vaker gaat doen, ik wil er dolgraag een keer bijzijn

Fumacher
08-05-2007, 09:00
Zeg Vu, heb jij een bakkie op of zo?? je bent ff helemaal de weg kwijt zo te horen :D. Is zeker vanwege die aanstaande wurruksjop :): meneer gaat fotograferen met DE F1-fotograaf van nederland: Frits van Eldik, op Zandvoort. Nou zou ik daar overigens ook wel even de weg van kwijt raken, daar niet van.... :D.

:D supertof dat je dat hebt geregeld! Ik hoop dat het resulteert tot betere foto's voortaan! Alhoewel ik bewijfel of de smid al zn geheimen wel aan ons wilt meedelen ;)

.

micha1980
08-05-2007, 17:50
Er is toch een tijdje geleden dat filmpje op NG geweest van de Ferrari fabriek. Als iemand interesse heeft, ik heb um gedownload van het internet en um op dvd gezet (wel zonder NL Subs).

Gr Mich

.

Kingpin328
08-05-2007, 18:37
Er is toch een tijdje geleden dat filmpje op NG geweest van de Ferrari fabriek. Als iemand interesse heeft, ik heb um gedownload van het internet en um op dvd gezet (wel zonder NL Subs).

Gr Mich

Micha!!! Vrrrrriend !!! 1 :D:D

.

micha1980
08-05-2007, 19:11
Micha!!! Vrrrrriend !!! 1 :D:D

pm me je adres, dan doe ik um deze week op de post..

gr je vrrrriend :D

.

micha1980
08-05-2007, 21:13
Deze foto's kon ik jullie niet achterhouden. heb ze alvast van mijn moeder gekregen voor de kleine die op komst is in September :D

.

Ramon.S
08-05-2007, 21:21
Deze foto's kon ik jullie niet achterhouden. heb ze alvast van mijn moeder gekregen voor de kleine die op komst is in September :)Aahh Mies tof man hartstikke leuk kado van je moeder

micha1980
08-05-2007, 21:23
binnenkort maar uns een foto maken van de vrouw met de buik tegen de auto, kan ik er alvast voor zorgen dat het F-vius zich snel gaat mengen :D

.

gakske
08-05-2007, 21:33
binnenkort maar uns een foto maken van de vrouw met de buik tegen de auto, kan ik er alvast voor zorgen dat het F-vius zich snel gaat mengen :)

wanneer moet die mooie dag komen???
ik ben ook druk in de weer met de kleine om het virus goed over te brengen
hoop dat het helemaal gaat lukken

.

Ramon.S
08-05-2007, 21:44
binnenkort maar uns een foto maken van de vrouw met de buik tegen de auto, kan ik er alvast voor zorgen dat het F-vius zich snel gaat mengen :)Denkie ook aan moederdag?
Want een vriend van mij geeft zijn vrouw een nieuwe Ferrari van 0 naar 100 in 4,5 seconden. Zijn maat geeft zijn vrouw een nieuwe Lamborghini van 0 naar 100 in 3,8 seconden.
Ik geef mijn vrouw een nieuwe weegschaal van 0 naar 100 in 1 seconden. ;)

.

250lm
08-05-2007, 21:46
Denkie ook aan moederdag?
Want een vriend van mij geeft zijn vrouw een nieuwe Ferrari van 0 naar 100 in 4,5 seconden. Zijn maat geeft zijn vrouw een nieuwe Lamborghini van 0 naar 100 in 3,8 seconden.

Das nou humor! :) :) :)

.

nofear02
08-05-2007, 22:28
Heb voor jou ook een setje besteld, heb ik voor vrijdag in huis! Krijgie van mien, mien jong.whooow! toppie man! thnx.
Deze foto's kon ik jullie niet achterhouden. heb ze alvast van mijn moeder gekregen voor de kleine die op komst is in September :)Ahhhhhh, wat zijn die dingen geweldigggg. Echt zó prachtig! Super! leuk mies

micha1980
08-05-2007, 22:32

Wat zou ik mijn moeder in goedsnaam moeten kopen ??

das humor

.

250lm
09-05-2007, 01:20
Hee, kwam net tegen dat het 25 jaar geleden is dat villeneuve is verongelukt. Volgens mij de enige Ferraricoureur die nog trouw wordt herdacht. Heeft in zijn hele carriere geloof ik slechts 1 race niet voor Ferrari gereden in de F1

Daan
09-05-2007, 08:43

Hahahaha..... daar zal ze blij mee zijn

Reiben
09-05-2007, 20:40
Hee, kwam net tegen dat het 25 jaar geleden is dat villeneuve is verongelukt. Volgens mij de enige Ferraricoureur die nog trouw wordt herdacht. Heeft in zijn hele carriere geloof ik slechts 1 race niet voor Ferrari gereden in de F1.

Vandaag? Zeer tragisch ongeluk. Heb de beelden al vaak gezien en geanalyseerd, en de manier waarop hij uit z'n wagen geslingerd wordt is echt niet normaal. De reden van zijn ongeval nog erger eigelijk... (Villeneuve wou beter doen dan zijn teamgenoot bij Ferrari in de kwalificaties, en wou toch nog een snelle ronde rijden terwijl hij al in de pits moest staan van de teamleiding)

Greetz

Reiben

.

micha1980
09-05-2007, 23:20
Hey Robert wat dacht je ervan als we jouw clubhuis omdopen tot een bedevaart oort :)

.

micha1980
09-05-2007, 23:50
ik heb die reclame van shell gezien met de oude F1 wagens, schitterend..echter wilde ik die graag downloaden,maar kan um nergens zo 123 vinden.heeft iemand die maybe op zijn/haar pc staan?

thnx. Gr Mies

.

Huijsje
10-05-2007, 00:24
ik heb die reclame van shell gezien met de oude F1 wagens, schitterend..echter wilde ik die graag downloaden,maar kan um nergens zo 123 vinden.heeft iemand die maybe op zijn/haar pc staan?

thnx. Gr Mies

Ogenblik... heb al gevonden waar ie oorspronkelijk vandaan komt. Even proberen of ik em opgeslagen krijg! Je hoort het zo wel :)

EDIT: heb hem! 8,55 mb

Je kunt hem rechtstreeks downloaden van:
http://www.partizan.com/partizan/v.php/antoine_bardoujacquet_shell_circuit/clip.mov (rechtermuisknop: doel opslaan als)
Die link was alleen wel ff verstopt. Even zoeken en nou ben ik bij de clip zelf terecht gekomen. Veel plezier ermee!
Al heel wat beter dan die YOUTUBE-zooi zeg! Schitterend!

EDIT2: Wat is DIT nou weer... het is gewoon een korte versie! Die ik in de filmpjes-sectie geplaatst had was ruim 2 minuten!
Dit kan niet waar zijn natuurlijk... Daar gaan we nog even achteraan zoeken!

EDIT3: Nog geen succes.. Lijkt dat die verwijderd is van die partizan-site... Het schijnt trouwens de duurste tv-commercial ooit te zijn geweest: 3.9 miljoen dollar!
Maar dat is het wel waard geloof ik ook zeg

nofear02
10-05-2007, 06:56
Ogenblik... heb al gevonden waar ie oorspronkelijk vandaan komt. Even proberen of ik em opgeslagen krijg! Je hoort het zo wel :)
.... de duurste tv-commercial ooit te zijn geweest: 3.9 miljoen dollar! Maar dat is het wel waard geloof ik ook zeg!Zoeken huis! dat filmpje is te mooi om kwijt te zijn op internet! Moet hier op de site! Robin moet hem dan maar op onze server zetten!

Hey Robert wat dacht je ervan als we jouw clubhuis omdopen tot een bedevaart oort :)En dan de hele dag Ferraristen over de vloer???? nee dank je! :D (komt er helemaaaaal geen bal meer van werken <proest> ha-ha :D

Pterps
10-05-2007, 08:09
Leuke fotoserie van een interessante klus (klik op de kleine foto's voor highres foto's):

Ferrari 250 GTO Conservation: http://www.mototechnique.com/250GTO_p1.htm

.

Daan
10-05-2007, 09:25
Zo die kunnen er wat van...... Een 250 GTO conserveren en daar mee ook een grote prijs binnenhalen. Zo te lezen en zien is dat een topper in England

Huijsje
10-05-2007, 15:49
Leuke fotoserie van een interessante klus (klik op de kleine foto's voor highres foto's):

Ferrari 250 GTO Conservation: http://www.mototechnique.com/250GTO_p1.htm

SCHITTEREND zeg... Ik zit het nog steeds aandachtig te bekijken wat er daar gebeurt hoor. Wat is dat een ongelooflijk werk zeg! En het lijkt me ook verschrikkelijk eng om je auto daar af te leveren en er DAT mee te laten gebeuren (helemaal zo'n Wagen!). Ze snijden er complete stukken bodywork uit... NET OF HET NIKS IS :) Maar wat een resultaat zeg! ongelooflijk.

En het zal ook wel niet de eerste de beste zijn die dit doet. Der staat werkelijk van alles nog verder (F40, F50, enzo etc.), dus neem aan dat het wel echt WERELDTOP is wat daar aan die auto staat te sleutelen.

Vraag me trouwens wel af wat die auto boven de F40 op onderstaande foto voor iets is. Of is dat een hele domme vraag :D? Nee ik weet het serieus niet! Ben benieuwd

Huijsje
10-05-2007, 15:58
Zoeken huis! dat filmpje is te mooi om kwijt te zijn op internet! Moet hier op de site! Robin moet hem dan maar op onze server zetten!

Dat was ook het plan van mij, maar die link naar het hele filmpje levert een error op. Ik denk trouwens dat ik best wel een kans kan maken om dat filmpje los te peuteren bij dat bedrijf als ik zeg dat ik bij deze site hoor :)

Misschien willen ze m wel opsturen ofzo... Zal eens mailen

nofear02
10-05-2007, 16:05
Dat was ook het plan van mij, maar die link naar het hele filmpje levert een error op. Ik denk trouwens dat ik best wel een kans kan maken om dat filmpje los te peuteren bij dat bedrijf als ik zeg dat ik bij deze site hoor :)

Misschien willen ze m wel opsturen ofzo... Zal eens mailen!Verrek, da's nog niet zo'n stom idee! is ook reclame voor hen..;). Proberen

Fumacher
10-05-2007, 16:25
daalt de waarde van zo'n GTO niet als je m zo bewerkt

Huijsje
10-05-2007, 16:59
daalt de waarde van zo'n GTO niet als je m zo bewerkt?

Wat ik me eerder afvraag: Doet de F-fabriek zelf ook van dat soort dingen? Dan zou het namelijk nog altijd VOLLEDIG FERRARI zijn.. Als je een ander bedrijf aan die wagen laat werken is het NET NIET origineel natuurlijk! Kan me inderdaad wel iets voorstellen bij het idee dat de waarde gaat zakken met dit soort activiteiten. Al wordt ie misschien ook wel weer meer waard omdat ie in beter staat komt (tenminste, dat neem ik wel aan!)

.

micha1980
10-05-2007, 17:22
Ik meen me te herinneren dat er idd een tijd geleden ook zoiets is opgezet door de F- fabriek zelf; volgens mij is er meer info te vinden op de ferrari owners site..
ik heb daar geloof ik nog ergens een folder van liggen, ik zal eens dit weekend op zoek gaan en eventueel wat inscannen.

Gr Mies

Wat ik me eerder afvraag: Doet de F-fabriek zelf ook van dat soort dingen? Dan zou het namelijk nog altijd VOLLEDIG FERRARI zijn.. Als je een ander bedrijf aan die wagen laat werken is het NET NIET origineel natuurlijk! Kan me inderdaad wel iets voorstellen bij het idee dat de waarde gaat zakken met dit soort activiteiten. Al wordt ie misschien ook wel weer meer waard omdat ie in beter staat komt (tenminste, dat neem ik wel aan!)

.

gakske
10-05-2007, 19:06
EDIT2: Wat is DIT nou weer... het is gewoon een korte versie! Die ik in de filmpjes-sectie geplaatst had was ruim 2 minuten!
Dit kan niet waar zijn natuurlijk... Daar gaan we nog even achteraan zoeken!

dit is toch de oorspronkelle versie van het filmpje??? 1min 2 sec.
dit is de lengte van de TV commercial

.

Huijsje
10-05-2007, 21:07
dit is toch de oorspronkelle versie van het filmpje??? 1min 2 sec.
dit is de lengte van de TV commercial

Nee hoor! Op youtube staat een nog veel gavere, van 2:02 ongeveer! Daar zitten nog veel mooiere stukken, al is dat niet de uitvoering die ze op tv uit zullen zenden natuurlijk! Link:

http://www.youtube.com/watch?v=7qT_q8PXFrw

.

autofotoDOTbe
12-05-2007, 13:22
Beste F-Chat.eu forum-ers,

Bij deze willen wij jullie alvast uitnodigen om 27 juli 2008 in jullie agenda te zetten voor

www.BOCHOLT-ON-WHEELS.be

Het betreft alles wat op wielen voorbeweegt, alleen een trein wordt moeilijk, die rijdt hier niet in de buurt.

Er komen Tuned, rally, racing, special en supercars, motoren, quads, buggy's, BMX-en, oldtimers en veel meer.
Ladies Carwash iedere 30 minuten. Wedstrijden WOOFERheffen, demonstraties en nog veel meer.

Interesse om uw Ferrari's achter een afzetting te plaatsen zodat bezoekers ze kunnen bekijken?
Willen jullie een stand? Flyers of folders van jullie bezigheden of evenementen uit delen? In overleg kan dit allemaal.

Laat me weten of jullie interesse hebben.

www.BOCHOLT-ON-WHEELS.be

Eric Muller
www.autofoto.be
info@autofoto.be
0032 497 218841

.

Fumacher
12-05-2007, 15:17
Iemand F1 gekeken net? Weer een mooie pole voor Massa he! :):):) Forza Ferrari!!

Ricars
12-05-2007, 17:34
Ik meen me te herinneren dat er idd een tijd geleden ook zoiets is opgezet door de F- fabriek zelf; volgens mij is er meer info te vinden op de ferrari owners site..
ik heb daar geloof ik nog ergens een folder van liggen, ik zal eens dit weekend op zoek gaan en eventueel wat inscannen.

Gr Mies

Inderdaad sinds afgelopen zomer bestaat Ferrari Classiche. In de AutoVisie stond er een artikel over

micha1980
12-05-2007, 23:49
is het niet zo dat men bij ferrari staakt op de zaterdag,omdat men de productie wil opschroeven zonder een loonsverhoging? iets van bekend bij iemand

nofear02
13-05-2007, 10:40
Inderdaad sinds afgelopen zomer bestaat Ferrari Classiche. In de AutoVisie stond er een artikel over:Prachtige poost Ricars! Dank. Mooi artikel. Dit is dat certificaat waar ik het over had in de draad over aankoopbeslisingen/keuringen

nofear02
13-05-2007, 10:41
Letten jullie trouwens even hierop?:

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=4322&postcount=55

.

ForzaFerrari
13-05-2007, 11:19
is het niet zo dat men bij ferrari staakt op de zaterdag,omdat men de productie wil opschroeven zonder een loonsverhoging? iets van bekend bij iemand?

de laatste keer dat ik bij de fabriek was (paar jaar geleden) werkte er niemand op zaterdag. In het weekend werkt er nooit iemand. Geen idee of ze dat veranderd hebben... :)

.

mtange
13-05-2007, 11:54
Letten jullie trouwens even hierop?:

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=4322&postcount=55
Ik zal er niet bij zijn helaas. Heb dat weekend net gepland om twee dagen naar de Nurburgring te gaan!
Maar zo te zien gaan er best veel van hier naar Assen

Pterps
13-05-2007, 11:57
Ik zal er niet bij zijn helaas. Heb dat weekend net gepland om twee dagen naar de Nurburgring te gaan!
Maar zo te zien gaan er best veel van hier naar Assen.

Is ook niet verkeerd Michael.

Ik ga die dag juist naar Rotterdam, dus wie weet zie ik jullie 's ochtends nog ergens rijden

mtange
13-05-2007, 19:06
Iemand F1 gekeken net? Weer een mooie pole voor Massa he! :):):) Forza Ferrari!!!
En ook weer een mooie overwinning van Massa! Ondanks het uitvallen van Raikkonen was het toch een mooie race om te kijken!
Aardig wat spektakel op de baan, zoals Massa die z'n Ferrari in de eerste bocht mooi liet staan voor Alonso, de vlammen bij de pitstop van Massa en Heidfield die weg rijdt uit de pits zonder wielmoer.

Tijdens de reclames kijk ik altijd even op de Belg zodat ik niks hoef te missen. Daar hadden ze het er toevallig net over dat er binnenkort op Spa-Francorchamps 3 testdagen zijn voor de Formule 1!
Op 10, 11 en 12 juli zullen ze hier drie testdagen. Misschien ook wel eens de moeite om te gaan kijken dan

Fumacher
13-05-2007, 22:45
Daar hadden ze het er toevallig net over dat er binnenkort op Spa-Francorchamps 3 testdagen zijn voor de Formule 1!
Op 10, 11 en 12 juli zullen ze hier drie testdagen. Misschien ook wel eens de moeite om te gaan kijken dan!

Ah nee he! Ik word arm van al die evenementen! Volgende week dus naar Zandvoort.....dan nog naar Assen. Die F1-tests klinken ook erg interessant!...wat allemaal nog meer..... ;)

Ik ga binnenkort maar eens nachtdiensten bij DHL draaien om wat extra bij te verdienen denk ik zomaar :D

.

nofear02
14-05-2007, 01:21
Ik ga binnenkort maar eens nachtdiensten bij DHL draaien om wat extra bij te verdienen denk ik zomaar :DOf neem een voorbeeld aan Maarten; die heeft vanavond bij mij iets leuks verdiend ;): simpelweg door n beetje auto-koerier te lopen spelen door rond Alkmaar films op te halen bij fotografen. Lekker in een rustgevende P 205 op lpg :D. Mag ie nog blij zijn dat het hier geen Italië is, want daar schijn je veel meer te moeten opletten op de weg? Uit een special over Italie (uit de telegraaf geloof ik):D

.

Huijsje
16-05-2007, 01:02
Of neem een voorbeeld aan Maarten; die heeft vanavond bij mij iets leuks verdiend ;): simpelweg door n beetje auto-koerier te lopen spelen door rond Alkmaar films op te halen bij fotografen. Lekker in een rustgevende P 205 op lpg :D. Mag ie nog blij zijn dat het hier geen Italië is, want daar schijn je veel meer te moeten opletten op de weg? Uit een special over Italie (uit de telegraaf geloof ik):
.

Nou het was maar goed ook dat ik niet al te veel op hoefde te letten. Had in de 3 nachten ervoor nog geen 11 uur slaap gehad bij elkaar, dus was flink suf aan het worden. Maar gelukkig kwam ene Michel Perridon nog wat adrenaline door mijn lichaam stuwen door even met zijn Veyron in te komen halen, midden op de van Brienenoordbrug!!!! Sorry voor alle mannen hier met al die gave Ferrari's, maar dat sloeg werkelijk A L L E S !!! Ik werd gewoon gek daar in die wagen! Ik zat net weg te dromen over tochtjes met Ferrari's, zo van: ooooh ik had eigenlijk die F van Robert mee moeten vragen voor dit lange tripje, maar nee: ik zit hier nu in een Peug 205 op LPG :D Kijk ik even later in mijn spiegel: zie je 2 grijze vlakken naast een zwarte kofferdeksel met daarin 2 gigantisch neonlichten.. NL kenteken, dus kon er maar eentje zijn! P R A C H T I G zeg, wat een bak. Zijn die ritjes NOG ergens goed voor!

Maare even terug naar FERRARI: Ik heb goed nieuws mensen! Ik heb een quicktimefilmpje kunnen vinden van de hele reclamespot van Ferrari/Shell. Veel betere kwaliteit dan die youtube! Dus even rechts klikken (opslaan als), 3 seconden downloaden en dan KNALLEN MAAR, met die speakers goed open!
Link: http://f-chat.eu/downloads/shell_ferrari_F1_ad.mov

Veel plezier ermee

Daan
16-05-2007, 08:59
Maare even terug naar FERRARI: Ik heb goed nieuws mensen! Ik heb een quicktimefilmpje kunnen vinden van de hele reclamespot van Ferrari/Shell. Veel betere kwaliteit dan die youtube! Dus even rechts klikken (opslaan als), 3 seconden downloaden en dan KNALLEN MAAR, met die speakers goed open!
Link: http://f-chat.eu/downloads/shell_ferrari_F1_ad.mov

Veel plezier ermee!

Bedankt voor het filmpje, is idd stukken beter dan wat er op YouTube staat. En een EB Veyron is zeker niet vervelend om tegen te komen, zeer mooie auto, jammer dat ie in de verzekering zo duur is :D

mtange
16-05-2007, 16:11
Nog iemand hier die toevallig een abonnement op de Autoweek heeft?
Dan moet je de Autoweek van deze week (16 mei) maar eens goed lezen! :)

Maarten, bedankt voor het filmpje! Geweldige reclame

Fumacher
16-05-2007, 22:15
Nog iemand hier die toevallig een abonnement op de Autoweek heeft?
Dan moet je de Autoweek van deze week (16 mei) maar eens goed lezen! :)

Maarten, bedankt voor het filmpje! Geweldige reclame.

Kun je de autoweek miss scannen?:) Ik was vandaag nog ff in de supermarkt en bekeek toen het blad "Formule 1" om foto's van Frits van Eldik te vinden :D

De Autoweek heb ik niet aangeraakt...

mtange
16-05-2007, 23:13
Kun je de autoweek miss scannen?:) Ik was vandaag nog ff in de supermarkt en bekeek toen het blad "Formule 1" om foto's van Frits van Eldik te vinden :D

De Autoweek heb ik niet aangeraakt....
Ik kwam van school en moest nog wachten op de boot, dus ging ik maar even kijken in de kiosk of de Autoweek er al was. Toen zag ik ineens m'n foto op de voorkant staan, stond ik daar met een big smile in die winkel :D Die vrouw moet ook wel gedacht hebben, zo blij met een nieuwe Autoweek?

Reiben
16-05-2007, 23:22
Mooi mooi! De bekendheid slaat toe :D

Greetz

Reiben

.

Fumacher
17-05-2007, 08:07
Michael super dat jouw foto in het blad staat! Ik zou m inlijsten als het mijn foto was....echt heel erg leuk joh!

nofear02
17-05-2007, 10:59
Michael; fantastisch; je hebt een nieuwe Ferrari gespot daar in Maranello, en haalt daar de Autoweek mee, ZELFS De cover. Die mag je boven je bed hangen; wat een prestatie!! Geweldig.

Geeft ook wel aan dat members van hier échte F-fans zijn én verstand van zaken hebben :)

nofear02
17-05-2007, 11:02
Ps: mannen, let een beetje op dat als je een post wil plaatsen in een bepaalde draad, het dan wel in die draad thuishoort, dus het over het onderwerp van die draad gaat. Anders wordt het een soepzooitje. Niet iedere member leest álles en als iemand iets wil lezen over een evenement, ter info, dan moet ie zich niet door allerlei onzin hoeven te worstelen; daar is de kletspraat-draad voor. Idem voor de Hoofddraad van Ferrari specifiek; dat moet dan wel echt over Ferrari of Ferrari's gaan

Ramon.S
17-05-2007, 11:26
Ps: mannen, let een beetje op dat als je een post wil plaatsen in een bepaalde draad, het dan wel in die draad thuishoort, dus het over het onderwerp van die draad gaat. Anders wordt het een soepzooitje. Niet iedere member leest álles en als iemand iets wil lezen over een evenement, ter info, dan moet ie zich niet door allerlei onzin hoeven te worstelen; daar is de kletspraat-draad voor. Idem voor de Hoofddraad van Ferrari specifiek; dat moet dan wel echt over Ferrari of Ferrari's gaan.Jij hebt het vermogen, de macht, het beleid, de kracht van een Ferrari, de power om alles in de juiste draden te plaatsen dus.. Ga er voor doe het nu, en zet alles op de juiste plek. Je bent niet voor niets moderator! ;)

En wij gaan er in het vervolg op letten :D

.

nofear02
17-05-2007, 12:05
Ja-ja-ja-ja, t is al goed :D :D. k ben Luca de Montezemelo niet :D. thnx enniewee!

Trouwens; dat zou wat zijn zeg; een dagje optrekken met Luca. Wat zouden jullie ervan vinden? En wat zou je dan willen doen?

Ik denk dan ik met hem wel ff door de fabriek zou willen struinen, en daarna ff met een 599 over fiorano zou willen rauzen. Met Massa naast me als bijrijder :). Jeemig, wat zit ik nou ineens weer voor onzin te schrijven? Wel lekkere onzin trouwens... hmmmmm! :D

.

Oscarvgb
17-05-2007, 18:58
Ja-ja-ja-ja, t is al goed :D :D. k ben Luca de Montezemelo niet :D. thnx enniewee!

Trouwens; dat zou wat zijn zeg; een dagje optrekken met Luca. Wat zouden jullie ervan vinden? En wat zou je dan willen doen?

Ik denk dan ik met hem wel ff door de fabriek zou willen struinen, en daarna ff met een 599 over fiorano zou willen rauzen. Met Massa naast me als bijrijder :). Jeemig, wat zit ik nou ineens weer voor onzin te schrijven? Wel lekkere onzin trouwens... hmmmmm! :)

Beste Robert.
Wij ,de FCN,hebben vorig jaar de Heer Montezemolo,,ontmoet, in het restaurant "cavalino rampante" in Maranello.En ik kan je 1 ding zeggen, wat is die man arrogant.Zo ga je niet om met klanten.Ik vertel je de details in Assen.Zijn medewerkers daarintegen...100% lof,alle aandacht voor ons en de F's.
Spreek je
Gr Oscar

.

admin
17-05-2007, 20:55
Vannacht ga ik de server waar oa F-Chat op draait een update geven. Hierdoor is F-Chat vannacht gedurende enkele uren niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak

nofear02
17-05-2007, 23:15
Beste Robert.
Wij,de FCN,hebben vorig jaar de Heer Montezemolo,ontmoet, in het restaurant "cavalino rampante" in Maranello.En ik kan je 1 ding zeggen, wat is die man arrogant.Zo ga je niet om met klanten.Ik vertel je de details in Assen.Zijn medewerkers daarintegen...100% lof,alle aandacht voor ons en de F's. Spreek je, Gr OscarTsjeeee, dat meeeeen je niet!! 1. dat jullie hem ontmoet hebben, is toch vrij bijzonder; 2. dat het zo tegenviel!! Arrogantie vind ik niet fijn! En zeker niet tegenover klanten zeg :(. Had ik eigenlijk niet zo gedacht.

Alhoewel; er zijn toch ook van die verhalen, dat als je een heel bijzonder onderdeel moet hebben waar je al maanden op wacht en je belt naar hen, en je wordt boos; dat ze dan zeggen; "Sir, you don't HAVE to buy it, it's a priviledge to own a ferrari?". Dát is pas arrogant....

Nou we hebben gelijk een gesprek-onderwerp dan op Assen, Oscar :). Niet dat ik bang was dat ik niet zou weten waar we het over zouden moeten hebben :D :D. Ik zie je daar

Reiben
18-05-2007, 13:51
Om eerlijk te zijn, ik vind dat Di Montezemolo er ook een beetje arrogant uitziet. Volgens mij is het ook iemand die heel erg commercieel denkt en niet meer zo heel erg begaan is met het merk Ferrari. Hij is dan ook geen echte "Ferrari"... Geef mij maar Piero, de zoon van Enzo of Jaques Swaters, een man met heel veel wijsheid (Ook al omdat hij Enzo goed kende)

Greetz

Reiben

.