PDA

View Full Version : De Hoofd-Draad

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Division
16-06-2009, 18:30
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar de eigenaar van een rode Ferrari Dino 308 GT4 met kenteken 40FNNF. De eigenaar heeft gereageerd op mijn weblog of ik een foto kan doorsturen maar is vergeten het mailadres door te geven.

Is de eigenaar wellicht bekend hier? :)

Groet,
Jeroen

430driver
16-06-2009, 18:54
Wesley, Wat gaaf zeg! Tja het klinkt allemaal HEEEEEL bekend! vooral dat Klik-klak verhaal: mooi geluid is dat he?! Ik vond het ook erg zwaar bedienen allemaal, maar als het inderdaad allemaal gaat, dan is er geen centje pijn! Hoe hard heb je gereden? Ik zal het van mij maar niet vertellen, want je weet nooit of er iemand meeleest hahaha.

Wel grappig om te zien: meerdere 1e F-ervaringen, allemaal in een 348....net als ik.

Hulde voor Dik! Wat een vertrouwen, maar aan de andere kant: dity is wel het mooie van F-chat, toch? Samen genieten van al het moois!
Peter (mijn "modena"-maat) vertelde me ooit: als ik jou zie genieten achter het stuur, geniet ik ook......dat zal bij Dik ook wel zijn geweest...

Geniet nog maar lekker na!

Fokkerjockey
16-06-2009, 22:38
Al zou je nog van je hobby willen afstappen, nu kom je er ècht nooit meer van af Wesley!!!
Deze ervaring blijft je achtervolgen! (weet er alles van) :D
Veel plezier met nagenieten,

groet, Michel

mavanhaasteren
17-06-2009, 07:33
weet iemand misschien meer info over deze 550 Marranello, ik heb met deze namelijk een stukje mee mogen rijden , van Fiorano tot aan de galeria.
de eigenaar vertelde dat het de wagen van een oud F1 coureur was maar ik weet niet meer welke.

was wel een leuk moment we waren met een groep van 50 prijswinnaars bij een F1 testsesie op Fiorano en toen we terug liepen stand deze 550 geparkeert op het grasveld dus ik loop er even heen om een fotootje te maken, komt de eigenaar wil je even mee rijden ik zo van jah is goed (wis eigenlijk niet waar heen maar dat maakte me niet uit :D). het leukste was dat we naar de poort reden en daar de groep staat te wachten en wij aan komen rijden en je echt iedereen ziet kijken van wat hij mag meerijden en wij niet :D:D:D.

JazzyO
18-06-2009, 15:19
weet iemand misschien meer info over deze 550 Marranello,

Ken 'm niet, maar ben geen fan van de donkere zijramen.

Onno

Dik v Buren
21-06-2009, 17:23
Paul wanneer kunnen wij jou nieuwe F aanwinst verwachten ? na alle berichten ,ben ik wel nieuwsgierig geworden.vrgr Dik

stucmania
21-06-2009, 17:56
Paul wanneer kunnen wij jou nieuwe F aanwinst verwachten ? na alle berichten ,ben ik wel nieuwsgierig geworden.vrgr Dik

als guus de tubi en de rest binnen heeft hoop ik volgende week maandag men rdw te kunne doen

maar das als alles binnen is en dan weer w88 op het kenteken
en de puntjes bijweken aan de tuuttuut
zoals lak plekjes,radio en anderen kleine dingen

is nu al 2 weken krijg nu wel een beetje de kriebels :)

Dik v Buren
21-06-2009, 21:07
nu pas ?

Kristof8
22-06-2009, 17:06
zondagmorgen (den 28ste) ga ik naar (weeral) een mondial 8 kijken, daarna rij ik door naar zwijndrecht!!

Kristof

nofear02
22-06-2009, 17:33
zondagmorgen (den 28ste) ga ik naar (weeral) een mondial 8 kijken, daarna rij ik door naar zwijndrecht!!
Kristofheel goed! d'r staan er trouwens dan hier ook een paar. neem gewoon gelijk een zak geld mee, en slinger dat voor hun neus. wie weet ! :) ;).

mtange
24-06-2009, 21:58
Nog iemand op pad geweest met de Ferrari met het mooie weer van de laatste dagen?

Voor Steven was het alweer 2 dagen geleden, dus hoog tijd om weer eens een rondje te doen. Vandaar dat we de gele 308 GTS maar even naar buiten hebben gereden.
Hebben weer een mooi stukje gereden langs het Veerse meer, en met dit weer is dat helemaal genieten! :)
Was de eerste keer voor mij in de gele 308, maar ook dat is weer hele ervaring! Klinkt lekker, ligt lekker op de weg en trekt toch altijd weer een hoop bekijks. Morgen weer?? ;)

nofear02
24-06-2009, 23:18
Nog iemand op pad geweest met de Ferrari met het mooie weer van de laatste dagen?
Voor Steven was het alweer 2 dagen geleden, dus hoog tijd om weer eens een rondje te doen. Vandaar dat we de gele 308 GTS maar even naar buiten hebben gereden.
Hebben weer een mooi stukje gereden langs het Veerse meer, en met dit weer is dat helemaal genieten! :)
Was de eerste keer voor mij in de gele 308, maar ook dat is weer hele ervaring! Klinkt lekker, ligt lekker op de weg en trekt toch altijd weer een hoop bekijks. Morgen weer?? ;)jaa hoor; hullie weer! :D. sjonge-jonge, heerlijk man met dit weer langs het water te rijden. ik heb geen zon gezien vandaag, alleen maar werken-werken-werken. ik kan me letterlijk niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst gereden heb. t lijkt wel een eeuwigheid geleden. volgens mij de voorjaarsrit. dat lijkt natuurlijk helemaal nergens op! :(.
nou ja, zondag mag ik weer! 2 km! :D. vanaf hier naar de ter steeghe ring :D. ja en de rit natuurlijk hé? maar wil hem eigenlijk nog wel even voor die tijd checken. dat doe ik eigenlijk altijd wel 1 of 2 dagen vantevoren, kijken ''of ie het nog doet'' :).
doen de andere rijders dat ook?

veel bekijks dus michael, door dat knalgeel? tof.

danny348
25-06-2009, 13:53
nog 1 weekje werken en dan 2 maand verlof !!! laat de zon maar komen .

mavanhaasteren
25-06-2009, 22:41
Een motoragent is gisteren op de A6 bij Lelystad hard aan het werk gezet door een 40-jarige Zwitser die zich met 220 kilometer per uur over het asfalt verplaatste in zijn Ferrari 360 Spider.

De agent moest alle zeilen bijzetten om de vlotte buitenlander bij te houden. Lastig daarbij was dat de motor van de agent niet harder wilde dan 220 km/u. Dikke meevaller toen de Ferrari bij Ketelbrug vastliep in het verkeer en zodoende aangehouden kon worden.

Na overleg met de officier van justitie mocht de man ter plekke 1.760 euro aftikken, of zijn Ferrari en rijbewijs inleveren. Hmmmm, dilemma dilemma…, maar de Zwitser koos er toch voor om het bedrag netjes af te rekenen. Zelfs verklaarde hij van mening te zijn ongeveer 190 km/u te hebben gereden. Met 220 km/u heeft de beste man wel de twijfelachtige eer het snelheidsrecord in de provincie Flevoland te hebben verbroken

Bron Autoblog.nl

JazzyO
26-06-2009, 09:43
Koopje! Als Nederlander was je er niet zo makkelijk vanaf gekomen.

Onno

nofear02
26-06-2009, 09:45
Tsja, dan had ie nog gas zát over....:). Dat snelheidsrecord is natuurlijk lariekoek.

Rosso by Raimondo
26-06-2009, 12:42
hahahah oom agent op zijn buikschuiver erachteraan. Hoe bedoel je verkeersveiligheid van meneer Agent, om 220km per uur te gaan rijden.

berrie355
26-06-2009, 16:55
Koopje! Als Nederlander was je er niet zo makkelijk vanaf gekomen.

Onno

inderdaad, z'n rijbewijs heeft ie zeker mogen houden!?!
en wij er maar bang voor zijn, dat roze papiertje!!!

nofear02
26-06-2009, 17:07
http://www.bizz.nl/6240-leren-autorijden-in-een-porsche.html

laatste regel..... :( (is die vent niet goed snik??)

ferrafetish
26-06-2009, 17:21

Is niet eens de discussie waard, zo'n figuur mag van mij niet eens naar een F kijken, laat staan aanraken. Alhoewel.... misschien is'tie dan wel helemaal om. :D

sharknose67
26-06-2009, 21:03

Die snapt er geen bal van!!! Welke van de 2 is nou ordinair???!!!

JazzyO
27-06-2009, 17:15
Produktie Porsche 2008: 105,162
Produktie Ferrari 2008: 6,587

Zegt genoeg, lijkt me.

Onno

JazzyO
27-06-2009, 17:18
Wacht even, ik zie dat de beste kerel toch gelijk heeft. Van Dale geeft als verklaring bij "ordinair": laag-bij-de-gronds.

Ja, dat is zo'n Cayenne niet. :D

Onno

nofear02
27-06-2009, 21:27
Wacht even, ik zie dat de beste kerel toch gelijk heeft. Van Dale geeft als verklaring bij "ordinair": laag-bij-de-gronds.

Onno:D:D. dat is een hele goeie Onno! prachtig! zo is het. :D

IPF
27-06-2009, 21:46
Of toch niet? Want wat "gewoontjes" - een alternatieve betekenis van "ordinair" - zijn die Porsches weer wel als ik de getallen hierboven zo zie ;-)

Onno

Alfredino
28-06-2009, 13:32
Een porsche veel meer klasse??? In reclame maken is overdrijven een sterke gewoonte... of misschien is het gewone "ordinaire" jaloezie!

=> Verder had ik nog een Ferrari vraagje en denk wel dat jullie kunnen helpen. Ik heb vorig jaar op Spa een fotootje gemaakt van het interieur van een Ferrari... vooral het stuur viel me op met de insigne...

Dus 1) iemand enig idee wat er zou staan?
2) Iemand nog een idee welke wagen het is? Ik heb er toen ontelbare fotoos gemaakt en door alle drukte ben ik gewoonweg vergeten bij welke wagen dit hoorde...

Ik denk dat het een grijze 308 GT4... maar waarom dan die GTS??

Dik v Buren
28-06-2009, 18:18
Dit is een NARDI stuur

Steven
28-06-2009, 19:20
geen gt4
ik denk een 308 qv met een ietwat aangepast interieur (stoelen anders bekleed, geen origineel stuur)
overigens wel een amerikaanse uitvoering

Cor-Jan
28-06-2009, 19:39
308 GTSi

op het dashboard aan de rechterzijde staat GTSi

Op het stuur staat de handtekening van Enzo.

Ik weet dat soortgelijke stuurwielen ooit zijn weggegeven ten tijde van 40 jaar F. Of dit er ook zo een is weet ik niet. Misschien zijn ze ooit gewoon te koop geweest.

Cor-Jan

Steven
28-06-2009, 20:19
gtsi staat er ok bij de Qv
maar je hebt gelijk het is een gtsi en geen Qv
het stuur is een aanwijzing maar ook de deurbekleding is van de gtsi en niet van de QV

Alfer
28-06-2009, 22:03
en het stuur is een "gewoon" E(nrico) Nardi stuur met vaak die handtekening. Zo ik wilde ook wat zeggen.

Kristof8
29-06-2009, 12:41
je staat erbij hoor kristof, op de lijst van belgie :). d'r moet alleen nog wat áchter je naam komen :) ;)

zoals gemeld, zet er maar mondial 8 achter mijn naam (joepie, eindelijk)

ferrari1973
29-06-2009, 14:07
Super kristof!

Eindelijk je eigen F! Veel goede rijkilometers toegewenst!
En wel even foto's op de site zetten he!:)

groetjes wiebe

filiberke
29-06-2009, 14:14
Proficiat Kristof, succes en veel rijplezier ermee:)

Steven
29-06-2009, 14:31
weer een gelukkige eigenaar!
proficiat!

Dik v Buren
29-06-2009, 20:14
dat zij ik dus al

Dik v Buren
29-06-2009, 20:18
heb ik in het verleden in mijn Alfa gehad maar dan in de houten uitvoering,jij toch ook menno als echte Alfist?!

nofear02
29-06-2009, 20:50
zoals gemeld, zet er maar mondial 8 achter mijn naam (joepie, eindelijk)

Kristof8 heet je nu! geweldig!

IPF
29-06-2009, 20:53
Mooie aankoop: gelukwensen! IPF

Alfredino
29-06-2009, 21:14
bedankt iedereen voor de info!! alweer iets bijgeleerd!

sharknose67
30-06-2009, 00:02
Kristof, gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers, maar dat zal wel lukken zeker dat laatste :D.

Kristof8
30-06-2009, 12:03
bedankt voor de vele felicitaties

Kristof8

stucmania
01-07-2009, 18:11
eindelijk :)

men tubi komt morgrn of vrijdag binnen
volgens guus kan ik dan men rdw en apk rond het volgende weekend rond hebben :)

the waiting is at the end :)

IPF
01-07-2009, 20:04
Tof, mooi man! Heeft lang genoeg geduurd.

Ik ben er ook bijna, RDW is OK, kenteken aangevraagd. Nu nog grote beurt en APK en dan....

eindelijk :)

men tubi komt morgrn of vrijdag binnen
volgens guus kan ik dan men rdw en apk rond het volgende weekend rond hebben :)

the waiting is at the end :)

Flinch
03-07-2009, 19:02
Wie oh wie is in het bezit van de Ferrari-register boeken? En zou die persoon wat voor mij kunnen opzoeken?

Ik ga proberen de history van mijn 400 te bij elkaar te zoeken, want ik weet niets, maar dan ook helemaal niets van de eerste 22 levensjaren van mijn F.
Ik weet alleen wel dat hij 10 jaar in een loods in NL heeft gestaan, maar ik weet niet eens waar de auto oorspronkelijk uit geimporteerd is. Wel frappant dat ik na 10 jaar de eerste ben die hen aangemeld heeft voor op de weg te mogen en dus de eerste ben die een "deel II" heeft voor de auto.

thanks

Flinch

mtange
04-07-2009, 13:48
Wie oh wie is in het bezit van de Ferrari-register boeken? En zou die persoon wat voor mij kunnen opzoeken?

Ik ga proberen de history van mijn 400 te bij elkaar te zoeken, want ik weet niets, maar dan ook helemaal niets van de eerste 22 levensjaren van mijn F.
Ik weet alleen wel dat hij 10 jaar in een loods in NL heeft gestaan, maar ik weet niet eens waar de auto oorspronkelijk uit geimporteerd is. Wel frappant dat ik na 10 jaar de eerste ben die hen aangemeld heeft voor op de weg te mogen en dus de eerste ben die een "deel II" heeft voor de auto.

thanks

Flinch
Je zou eens contact kunnen opnemen met de volgende leden, Jurgen en Lars, weten bijna alles! :)
http://www.f-chat.eu/member.php?u=18
http://www.f-chat.eu/member.php?u=582

mtange
04-07-2009, 13:50
Op dit moment staat er weer een Ferrari F430 Spider bij de Domeinen.
Je moet wel handig zijn, sleutels zitten er niet bij namelijk..

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/0b45d282e3fc1da4c302a872fa747719.php?veilingen=200 9-07&kfrom=1&search=ferrari&images=&pamount=25&meerfotos=2432&meerfotos=2432

filiberke
10-07-2009, 07:43
via autoblog.nl:
Ja, dat lees je goed! Je hoeft geen rijbewijs te hebben om in deze Ferrari 360 Modena te rijden. Er is slechts 1 voorwaarde, en dat is dat je minimaal 1,47 meter lang bent (je moet natuurlijk wel bij de pedalen kunnen). Voldoe je aan die eis? Dan hoef je alleen nog maar £89,- (103 euro) te betalen aan 6th Gear Experience en je mag een kwartier scheuren in deze Ferrari!

Er zit wel een (klein) addertje onder het gras, want de Ferrari is voorzien van dubbele bediening (zoals lesauto’s) en er zit een instructeur naast je. En die zal ongetwijfeld er voor zorgen dat je het niet al te gek maakt. En hou je niet van Ferrari’s? Dan kan je ook nog kiezen voor een Aston Martin DB9, Audi R8 of Lamborghini Gallardo. Voor de Lambo en Aston Martin moet je overigens wel minimaal 1,53 lang zijn.(via: paultan.org)

Mondialseeker
10-07-2009, 22:03
2) Iemand nog een idee welke wagen het is? Ik heb er toen ontelbare fotoos gemaakt en door alle drukte ben ik gewoonweg vergeten bij welke wagen dit hoorde...

Ik denk dat het een grijze 308 GT4... maar waarom dan die GTS??

Foto is van 40633, een Rood / zwarte 308 GTSI (Belgische nrplaat XTD-XXX), volledige VIN ZFFAA02AXC0040633 = inderdaad een USA model.
Groeten
Jurgen

Alfer
10-07-2009, 23:51
heb ik in het verleden in mijn Alfa gehad maar dan in de houten uitvoering,jij toch ook menno als echte Alfist?!

wat late reaktie van mij (Jan achteran...). Inderdaad had ik in mijn 33sw en later in mijn GTV6 zo'm stuur maar niet van hout.

Alfer
10-07-2009, 23:55

Dat wil ik ook wel want ik heb de historie van mijn 328 ook niet rond. Ik heb er veel tijd ingestoken en ben steeds verder gekomen maar tussen eind 1989 en 1996 heb ik nog een stevig gat.

Maar Flinch ik neem aan dat je vorrige eigenaars hebt gesproken of ken je deze niet?
gr, Menno

sharknose67
10-07-2009, 23:57
wat late reaktie van mij (Jan achteran...).

Nou dat geld niet als je in je 328 zit, want toen we naar Assen reden reed jij volgens mij ver vooraan :D

mtange
12-07-2009, 20:57
Vandaag was het weer eens tijd om een blokje om met de Ferrari's te rijden. Peter in de 355GTS, Steven in de 328GTS en Marlies in de 308GTS.
Aangezien een rit met doel leuker is dan zonder, zijn we maar richting Doel gereden.
Dit keer echter anders dan anders, ik kreeg ineens de sleutels van de gele 308 in mijn handen, vandaag mag jij rijden!
Wooh, das toch weer even anders dan er naast zitten. :)
Daar zat ik dan, alles even op het gemak bekijken, stoel juist zetten, spiegels, starten en rustig vertrekken. Eerste meters altijd even wennen, maar het ging meteen aardig goed.
Eerst een stukje binnendoor om vervolgens de snelweg richting Antwerpen op te draaien. Wat is dat toch gaaf, voor je een Ferrari, maar in je spiegel ook nog één, of even naast elkaar rijden.. :)
Het tempo ging soms iets omhoog, maar harder dan 160 ben ik maar niet gegaan, of.. ;)
Eenmaal in Doel aangekomen tijd om wat foto's te maken, daar kwamen we voor. Apart plaatsje, aangezien alles dicht is en de huizen onbewoond zijn. Toch wel een apart sfeertje.
Jammer genoeg was het plaatselijk café ook al gesloten, en nog geprobeerd om te tanken maar helaas hadden we geen Belgische franken bij ons..
Toen was het alweer tijd om terug richting huis te keren, dit keer binnendoor via de binnenstad van Hulst. Trekt toch aardig wat bekijks, 3 Ferrari's in een rij!
En toen was het alweer tijd om de sleutels terug te overhandigen aan Marlies, toch moeilijk hoor..
Steven en Marlies, hartstikke bedankt weer! En Peter ook natuurlijk voor het uitzicht en het geluid, blijft gaaf hoor! :)

Meer foto's zijn hier te vinden: http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=79667#post79667

430driver
12-07-2009, 21:11
Gaaf Michael! Was dit je eerste F-ervaring? Daarmee bedoel ik dan het zelf rijden.
Gaaf man! zeker als je inderdaad met z'n drieen op stap bent!

PeterG
12-07-2009, 21:17
Hij had in ieder geval een big smile aan het einde van de rit

Steven
12-07-2009, 21:40
........ik kreeg ineens de sleutels van de gele 308 in mijn handen, vandaag mag jij rijden!

nou, het was niet zomaar ineens. Naast het feit dat Michael zojuist is geslaagd voor zijn hts en zijn welverdiende vakantie (en daarmee ik een boetsbeurt voor mijn auto's;)) in het water zag vallen omdat hij nog afgelopen week kom beginnen bij BP was er nog wat anders:

Michael heeft de afgelopen 6 weken minimaal twee maar soms drie avonden in de week mijn oudste geholpen in voorbereiding op de laatste proefwerkweek. Voor deze 6 weken was zijn rapport nog zodanig dat hij zou blijven zitten. Mede dankzij Michaels hulp is hij echter (hoogstwaarschijnlijk, het is nog niet definitief) over naar havo 5.
Dat alleen was al een rit waard natuurlijk......

wesleyruytrmn
12-07-2009, 22:20
nou, het was niet zomaar ineens. Naast het feit dat Michael zojuist is geslaagd voor zijn hts en zijn welverdiende vakantie (en daarmee ik een boetsbeurt voor mijn auto's;)) in het water zag vallen omdat hij nog afgelopen week kom beginnen bij BP was er nog wat anders:

Michael heeft de afgelopen 6 weken minimaal twee maar soms drie avonden in de week mijn oudste geholpen in voorbereiding op de laatste proefwerkweek. Voor deze 6 weken was zijn rapport nog zodanig dat hij zou blijven zitten. Mede dankzij Michaels hulp is hij echter (hoogstwaarschijnlijk, het is nog niet definitief) over naar havo 5.

.
Dit keer echter anders dan anders, ik kreeg ineens de sleutels van de gele 308 in mijn handen, vandaag mag jij rijden!
Daar zat ik dan, alles even op het gemak bekijken, stoel juist zetten, spiegels, starten en rustig vertrekken. Eerste meters altijd even wennen, maar het ging meteen aardig goed.
Eerst een stukje binnendoor om vervolgens de snelweg richting Antwerpen op te draaien. Wat is dat toch gaaf, voor je een Ferrari, maar in je spiegel ook nog één, of even naast elkaar rijden.. :)

Voor wat hoort wat, maar wat gaaf Michael! En Steven, wat leuk om dit als "kado" te geven. Een top kado. Hij staat je goed Michael, maar zie ik het nou goed, dat je eigenlijk iets boven het dak uitsteekt?? Erg mooie fotoreportage ook.

nofear02
12-07-2009, 22:23
...
Daar zat ik dan, alles even op het gemak bekijken,
...
En toen was het alweer tijd om de sleutels terug te overhandigen aan Marlies, toch moeilijk hoor..
Steven en Marlies, hartstikke bedankt weer! En Peter ook natuurlijk voor het uitzicht en het geluid, blijft gaaf hoor! :)Jeetje wat gaaf Michael! Supertof Steven en Marlies! Zelf rijden is leuk, maar met nóg 2 andere F erbij helemaaaal leuk. Nou snap je nóg beter waarom die meetings zo leuk zijn Michael ;). Leuke en mooie foto's. Jullie hebben een leuke middag gehad. Ook tof van Michael dat ie een van de kids ff helpt óver te gaan naar H5, overigens :).

mtange
12-07-2009, 22:32
Gaaf Michael! Was dit je eerste F-ervaring? Daarmee bedoel ik dan het zelf rijden.
Gaaf man! zeker als je inderdaad met z'n drieen op stap bent!
Eerste keer was begin dit jaar in de 348TS van Menno.
De 308GTS vandaag was de tweede rit, tot grote verbazing van Marlies.. :)

Leuke foto ook Peter, bedankt voor de herinnering!

nou, het was niet zomaar ineens.
Met plezier hoor! Bijkomend voordeel was zo dat ik iedere week weer even naar de Ferrari's kon gluren, of soms nog een blokie om ook.. ;)
Dat ik deze rit er voor terug kreeg had ik niet verwacht, maar wel supergaaf! Nogmaals dank!
Nu maar hopen dat hij over is!

Hij staat je goed Michael, maar zie ik het nou goed, dat je eigenlijk iets boven het dak uitsteekt?? Erg mooie fotoreportage ook.
Iets boven het dak uitsteken kan wel, echter voel ik de wind niet hinderlijk door mijn haren gaan.
Moet wel zeggen dat je met 1,93m goed kan zitten in de 308. Dakje lag achterin, maar ik heb mijn stoel toch een stukje naar voren moeten zetten om goed bij de pedalen te kunnen komen. Dak lag dus zeker niet in de weg.

mavanhaasteren
12-07-2009, 22:53
Michael leuk dat je mocht rijden is toch een onvergetelijke ervaring rijker.

en een leuk doel hadden jullie ;)

filiberke
13-07-2009, 06:50
Oohw Michael, wat erg,..je zo dwingen om met een F te gaan rondtoeren... je hebt waarschijnlijk wel een rotdag gehad:D:D:D

@Steven: klasse!!! Dit was zeker en vast het mooiste cadeau dat je kon schenken.

Alfer
13-07-2009, 13:40
Nou dat geld niet als je in je 328 zit, want toen we naar Assen reden reed jij volgens mij ver vooraan :D

Daar zit wel wat in. Toch reed ik ook niet echt snel maar af en toe doet die auto dat vanzelf, hoe dan ook de auto begon.............

Alfer
13-07-2009, 13:44
De gele 308QV van Marlies (is echt niet van Steven hoor) staat Michael wel erg goed. Leer van Steven hoe hij het doet en je hebt je eigen Ferrari voor je deur staan. Eigenlijk wil ik het ook wel leren want ik vrees dat ik meer voor mijn speelgoed moet betalen. Dus Steven schrijf een boek voor ons (niet te dik graag).
gr,Menno

Steven
13-07-2009, 14:18
Dus Steven schrijf een boek voor ons (niet te dik graag).
gr,Menno

dat boekje heeft dan slechts drie hoofdstukken:

1 Marktplaats.nl
2 Ebay.de
3 Ebay.com
Dus: 3 hoofdstukken.

Wel daarnaast nog een voorwoord, getiteld: het onderdrukken van angst..... ( dat moet je namelijk wel goed kunnen bij het kopen via deze kanalen. De eerste via marktplaatst gekocht na een korte bezichtiging, in het donker. De tweede helemaal zonder bezichtiging, aan de andere kant van de wereld en de derde nu net in de States, vanaf een paar foto's en een verhaal.)

Noem mij maar gestoord (je hebt waarschijnlijk gelijk.)
Subtitel van het boekje zal dan zijn: Buying ferrari's for dummies.

Maar goed, aan de andere kant, ik heb er straks wel 3! ;)

filiberke
13-07-2009, 16:15
De gele 308QV van Marlies (is echt niet van Steven hoor)..........

Oh, sorry, hulde aan Marlies dan......., sorry hoor Steven:D:D:D

IPF
13-07-2009, 16:22
Vers van de pers: niet iedereen gaat even verstandig om met zijn eerste (of tweede) rit in een Ferrari... zie link: http://www.nu.nl/auto/2040971/redacteur-opgepakt-tijdens-ferrari-testrit.html

stucmania
13-07-2009, 16:27
Vers van de pers: niet iedereen gaat even verstandig om met zijn eerste (of tweede) rit in een Ferrari... zie link: http://www.nu.nl/auto/2040971/redacteur-opgepakt-tijdens-ferrari-testrit.html

lol ik las het ook net :)

filiberke
13-07-2009, 17:45
merk het ook net op

via nieuwsblad.be:

Plankgas geven met een gloednieuwe Ferrari is een voorrecht waar veel mensen enkel van kunnen dromen. De autojournalist Rod Easdown droomde echter te hard, en reed tijdens een testritje tegen 230 km/u voorbij een flitscontrole. Het eindresultaat: één exclusieve sportwagen aan de ketting en veel misnoegde collega-journalisten.

Na Easdown waren immers nog andere journalisten aan de beurt om achter het stuur van de Ferrari California te kruipen. In Australië, waar het incident plaatsvond, zijn maar twee exemplaren van het Ferrari-model geïmporteerd.

Toen Easdown geflitst werd, reed hij ruim twee maal sneller dan toegelaten. Dat het om een testritje ging, kon de Australische politie niet milder stemmen. De wagen blijft voor minstens zeven dagen aan de ketting en de journalist wordt aangeklaagd voor roekeloos rijgedrag.
jbs (autocar.co.uk

nofear02
16-07-2009, 00:16
Hey Wilmar: http://www.f-chat.eu/member.php?u=917

wat krijgen we nu?? verkeerde merk! ;) (wel gaaf hoor)
.

Steven
16-07-2009, 17:25
het is al weer ongeveer een jaar geleden dat mijn 328 voor het eerst apk gekeurd werd. Met klapperende knieen toen de apk doorlopen. Je weet immers maar nooit.
Vandaag was het anders, de auto heeft geen geheimen meer en slaagde dan ook moeiteloos.

Marlies haar golfje cabrio mocht er meteen achteraan. Anderhalf jaar stilgestaan maar dat bleek ook geen probleem: ook goedgekeurd. Kan ze weer lekker elke dag open rijden..........

360F1
17-07-2009, 14:30
Hey Wilmar: http://www.f-chat.eu/member.php?u=917

wat krijgen we nu?? verkeerde merk! ;) (wel gaaf hoor)
.

Robert,

Daar is niks verkeerds aan hoor. Die kan je er goed bij hebben naast je Ferrari :-)

mtange
17-07-2009, 20:32
De gele 308QV van Marlies (is echt niet van Steven hoor) staat Michael wel erg goed. Leer van Steven hoe hij het doet en je hebt je eigen Ferrari voor je deur staan. Eigenlijk wil ik het ook wel leren want ik vrees dat ik meer voor mijn speelgoed moet betalen. Dus Steven schrijf een boek voor ons (niet te dik graag).
gr,Menno
Dat vond ik ook, jammer genoeg moest ik eind van de middag de sleutels weer inleveren... :(

Dat boek ben ik ook wel benieuwd naar.. Nu ik de boeken voor school eindelijk opzij kan leggen kan ik zo'n boek wel goed gebruiken.. ;)
De volgende hoofdstukken zouden ook niet onhandig zijn.. Zelf je Ferrari onderhouden, stalling voor je Ferrari en niet te vergeten, welke muziek hoort er in een Ferrari?? :D

mtange
17-07-2009, 20:35
Robert,

Daar is niks verkeerds aan hoor. Die kan je er goed bij hebben naast je Ferrari :-)
Zo'n Bugatti staat zeker niet verkeerd naast een Ferrari, de snelheid moet zeker ongelooflijk zijn. Moet vast en zeker een leuke ervaring geweest zijn.
Maar voor dat bedrag kan je aardig wat Ferrari's naast de 360 parkeren..
Een Enzo, 430 Scuderia en California of maar liefst 40 308/328's...
Ik zou het wel weten hoor.. ;)

Steven
17-07-2009, 21:58
Dat vond ik ook, jammer genoeg moest ik eind van de middag de sleutels weer inleveren... :(

Dat boek ben ik ook wel benieuwd naar.. Nu ik de boeken voor school eindelijk opzij kan leggen kan ik zo'n boek wel goed gebruiken.. ;)
De volgende hoofdstukken zouden ook niet onhandig zijn.. Zelf je Ferrari onderhouden, stalling voor je Ferrari en niet te vergeten, welke muziek hoort er in een Ferrari?? :D

dat boek heb jij toch helemaal iet meer nodig. Heb ik je allemaal al meerdere keren uitgelegd;);)
En wat betreft die muziek. Als jij een F hebt krijg je het hele "Italie-repertoire" van mij op cd

nofear02
17-07-2009, 22:57
Robert,

Ja, t is echt een ongelofelijke brute bak natuurlijk. Wat een bouwwerk. Petje af voor de bouwers. Maar 1st en vooral toch wel een F hoor. En wat michael zegt; wat je er voor rijtje f's naast je 360 van kan zetten... woow. :D. maar goed, dan heb je ook gelijk een garage nodig van hier tot tokio, en als je nou graag iets heeeeel exclusiefs wil, tsja, voor Perridon, dat kan ik nog wel begrijpen ook. Die gaat in een "612-je" zitten natuurlijk ;) :D.

Moet een hele gave ervaring voor je geweest zijn Wilmar. Erg leuk dat het zelfs in de krant stond. Staat ook op joetjoep natuurlijk: http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=city&city=Dordrecht&country=Netherlands . Is ie trouwens een beetje aardig; die Perridon?

k Ben al eens met 250lm en ook met Wim Racing bij Auto Van Vliet geweest in Nieuwerkerk a/d IJ om te gaan kijken naar zo'n Veyron. Die hebben/hadden er een staan. Wat een ding. Ongelofeloos. En toch..... geef mij maar een Enzo, een F50, F40 en vooruit, nog een 288GTootje :).

430driver
18-07-2009, 22:19
Ik zou graag een beroep willen doen op de "boekenwurmen" hier:

Als alles goed gaat heb ik binnenkort een opdracht te pakken: de 250GTO #19 Le Mans.
Echter, ik heb daar geen goede foto's van behalve van schaalmodellen die ik via gogel heb gevonden.

Kan iemand me helpen aan een mooie foto van schuin voor van deze auto?
Liefst zo groot mogelijk.

Bedankt!

ferrafetish
18-07-2009, 23:16
Was even zoeken, maar heb in de boeken niks kunnen vinden, alleen een klein zw/w fotootje. Op het net deze, maar weet niet of dit wel goed genoeg is. Het lijkt mij ook een afbeelding van een model maar dan wel een hele goede. Let maar op de ondergrond en de achtergrond van bielzen.

nofear02
18-07-2009, 23:22
iemand nog interesse in een FXX 1:1 :)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?negativeFeatures=EXPORT&negativeFeatures=EXPORT&_features=on&scopeId=C&lang=de&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelDescription=fxx&subid=textboxferrarifxx&makeModelVariant1_makeId=8600&makeModelVariant1_modelDescription=fxx

799 PK

ferrafetish
18-07-2009, 23:34
Met deze mag je de openbare weg op!!! :D

mavanhaasteren
19-07-2009, 08:54

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?negativeFeatures=EXPORT&negativeFeatures=EXPORT&_features=on&scopeId=C&lang=de&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelDescription=fxx&subid=textboxferrarifxx&makeModelVariant1_makeId=8600&makeModelVariant1_modelDescription=fxx

799 PK

ach zo duur is hij nog niet :p

Maximus
19-07-2009, 09:14

799 PK

Als het nu de Evolutzione FXX was dan had ik het gedaan maar tja deze heeft dat pakket niet ;)

430driver
19-07-2009, 09:46
Was even zoeken, maar heb in de boeken niks kunnen vinden, alleen een klein zw/w fotootje. Op het net deze, maar weet niet of dit wel goed genoeg is. Het lijkt mij ook een afbeelding van een model maar dan wel een hele goede. Let maar op de ondergrond en de achtergrond van bielzen.

ik zag het ook al aan de verstralers.....

toch bedankt!

Cor-Jan
19-07-2009, 10:34
de 250GTO #19 Le Mans.

Le Mans 1962
250 GTO #3705
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/3705GT.250GTO.htm
Heb je hier wat aan?

Ik zoek ondertussen nog even verder.

430driver
19-07-2009, 10:48
bedankt allen dat jullie zo meezoeken! geweldig. de GTO op barchettaCC heeft echter niet geheel meer de orginele belettering, hij gezien zijn geschiedenis is hij het dus wel! Dat ik daar niet eerder op was gekomen zeg! Barchetta.cc is wat dat betreft eigenlijk toch wel het beginpunt waar men zoeits kan vinden! Dom dom dom ;)

Cor-Jan
19-07-2009, 11:17
Hier 1 plaatje

moriaan1
19-07-2009, 11:24
Gto!!

Ik zal even voor je kijken of er in het Bluemel GTO boek een betere foto staat..

Mondialseeker
19-07-2009, 11:55
op Spa ... en van de andere zijde op Silverstone 1997

430driver
19-07-2009, 12:03
Hartstikke bedankt heren, ik denk dat ik qua details de GTO van genoeg zijden heb gekregen. Nu nog even duimen dat de opdracht doorgaat. Jullie horen het meteen.

ferrafetish
19-07-2009, 12:15
Hier nog één.

Cor-Jan
19-07-2009, 12:27
Ik heb er ook nog 2 uit de oude doos.

De tweede is van de TdF '63

430driver
19-07-2009, 12:59
GE-WEL-DIG! hartstikke bedankt voor de hulp!

mavanhaasteren
19-07-2009, 23:43
wat blijven het toch schitterende wagens he de 250 GTO's

nofear02
21-07-2009, 19:23
Zeg heren 'alles-weters' :D. Ik lees ergens dat er ooit een experimente Ferrari gebouwd is voor het amerikaanse smeermiddelenmerk ''Bardahl''? Wie weet daar iets van?

zie hun site: http://www.bardahl.nl/Bardahl-70-jaar-race-ervaring.15.0.html

en dan dit stukje:

Racing en sponsoring
Bardahl is terug te vinden over de hele wereld in alle soorten gemotoriseerde sporten. In vroege jaren 50 en 60 was Bardahl actief in powerboat races met Miss Bardahl. Bardahl scheef vele male geschiedenis in de vele jaren dat men actief was. Destijds, maar ook nu nog, werd er met extreem hoge snelheden 'gevlogen' over het water. Ga naar Miss Bardahl om hier mee over te lezen.

Daarnaast werd er in deze periode ook geracet op de circuits, zoals op Indianapolis. Vele jaren heeft men deelgenomen aan de Indy 500. Bardahl had enige tijd een aantal eigen racewagens en sponsorde later vele teams.

Tevens uit die periode stamt de Bardahl Ferrari Experimental. Deze Ferrari is te zien in het Saratoga Spa Auto Museum, Saratoga Springs, New York. Nog steeds is de Bardahl Ferrari Experimental een bijzondere auto. En wordt hij regelmatig getoond op diverse evenementen, zoals in 2001 op een Ferrari concours in USA.

ik heb er echt compleet nog nooit van gehoord.
(was een leuke kwis-vraag geweest :D)

wesleyruytrmn
21-07-2009, 20:14
Zeg heren 'alles-weters' :D. Ik lees ergens dat er ooit een experimente Ferrari gebouwd is voor het amerikaanse smeermiddelenmerk ''Bardahl''? Wie weet daar iets van?

.

Hey Robert,

Het gaat om de Bardahl-Ferrari Experimental. Hij is ontwikkeld voor de Indy. De motor komt uit de 121 LM, kortom 4.4L 6 cylinder in lijn, van s/n 0630. Het chassis is een Kurtis-Kraft 500 D chassis.

Hij is ingezet in Indy 1956, coureurs Nino Farina #9, en Johhny Baldwin #91, beide hebben zich niet weten te kwalificeren.

dcpixels
21-07-2009, 20:34
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=34359&postcount=22
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=34426&postcount=23

nofear02
21-07-2009, 20:44
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=34359&postcount=22
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=34426&postcount=23

:D:D

fantastisch! hier staat écht alles!
had nog even eerst bardahl door de search-functie heen willen halen, maar had ff haast, zat alweer met mijn hoofd ergens anders. goed gedaan walter! ;)

nofear02
21-07-2009, 20:45
Hey Robert,

Het gaat om de Bardahl-Ferrari Experimental. Hij is ontwikkeld voor de Indy. De motor komt uit de 121 LM, kortom 4.4L 6 cylinder in lijn, van s/n 0630. Het chassis is een Kurtis-Kraft 500 D chassis.

Hij is ingezet in Indy 1956, coureurs Nino Farina #9, en Johhny Baldwin #91, beide hebben zich niet weten te kwalificeren.Gaaf wes! thnnks. mooi plaatje!

mavanhaasteren
21-07-2009, 21:46
heb ik er ook 1 voor jullie. kan nergens wat terug vinden in de boeken die ik heb

IPF
21-07-2009, 22:00
Gipsy Dino P271, vreemd karretje, vroeg jaren '70 prototype obv Dino 2 liter motor, naar verluidt gebouwd door Dallara. Meer info op:

http://www.dorotheum.at/it/auktion-detail/auktion_salzburg-historische-renn-sport-und-touringwagen-mit-automobilia-ort-groebmingstmk-im-rahmen/lot_25-bdino-gipsy-p271b.html

http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=1&fID=0&tID=161624

http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/olympia-auction/gipsy-dino-p-1.html

Eugene360
22-07-2009, 00:29
Die aanhangerachterlichten..........daarvoor alleen al!! :D

wesleyruytrmn
22-07-2009, 15:20
antwoord op de vraag van Robert: Mauro Forghieri

Eugene360
27-07-2009, 01:52
De sleutelhut een beetje opruimen en verrassend wat je nog terugvindt, op een gegeven moment pak je mis en begin je op te ruimen en komt het weer te voorschijn

mavanhaasteren
27-07-2009, 08:07
De sleutelhut een beetje opruimen en verrassend wat je nog terugvindt, op een gegeven moment pak je mis en begin je op te ruimen en komt het weer te voorschijn

Wat zie ik nou een Mercedes F1 gereedschap kist :eek:

nofear02
27-07-2009, 11:01
De sleutelhut een beetje opruimen en verrassend wat je nog terugvindt, op een gegeven moment pak je mis en begin je op te ruimen en komt het weer te voorschijnWat was je kwijt dan?? je 360 cs spider?? :eek: :D

Eugene360
27-07-2009, 23:09
Ja, ,, F1 ,, Snap-on kast, was op de Nurburgring blijven staan!! :D

KvP
27-07-2009, 23:48
Mijn broer wil, als hij volgende week in Italie is, de ferrari fabriek bezoeken.
Kan je daar onaangekondigd een bezoek brengen of is dit onmogelijk?
Hij is lid van de FCN, misschien dat dit helpt.
Hebben jullie misschien info over mijn vraag?

Gr Kees

nofear02
27-07-2009, 23:53
Mijn broer wil, als hij volgende week in Italie is, de ferrari fabriek bezoeken.
Kan je daar onaangekondigd een bezoek brengen of is dit onmogelijk?
Hij is lid van de FCN, misschien dat dit helpt.
Hebben jullie misschien info over mijn vraag?

Gr Kees
nee, daar kom je niet zo binnen. dan moet je met een georganiseerde reis mee, of je moet een nieuwe F kopen via een verdeler.

Dik v Buren
28-07-2009, 19:28
ik was vandaag -dinsdag 28 juli -bij Forza Oss, om de Tubi te laten monteren ,toen Alex Jansen mij meedeelde dat er op zaterdag 19-9-2009 weer een kika dag op vliegveld Volkert is en vroeg of ik ,net als vorig jaar ,weer met de F wilde komen ?ik heb gelijk ja gezegd omdat het dubbel plezier is n.m.l voor de kinderen en ook voor de deelnemende auto bestuurders.volgens mij zijn er nog enkele plaatsen vrij.Bij int. even Alex bellen het is de moeite waard. gr Dik

wesleyruytrmn
28-07-2009, 19:40
ik was vandaag -dinsdag 28 juli -bij Forza Oss, om de Tubi te laten monteren ,toen Alex Jansen mij meedeelde dat er op zaterdag 19-9-2009 weer een kika dag op vliegveld Volkert is en vroeg of ik ,net als vorig jaar ,weer met de F wilde komen ?ik heb gelijk ja gezegd omdat het dubbel plezier is n.m.l voor de kinderen en ook voor de deelnemende auto bestuurders.volgens mij zijn er nog enkele plaatsen vrij.Bij int. even Alex bellen het is de moeite waard. gr Dik

Zo'n Kika dag is zeker de moeite waard! Je kan een kind een onvergetelijke dag bezorgen. Het zijn zeker goede iniatieven.

Maar je Tubi eronder...!! Vertel Vertel!! Is het een verbetering? Merk je het meteen? Ben wel nieuwsgierig!

nofear02
28-07-2009, 19:46
ik was vandaag -dinsdag 28 juli -bij Forza Oss, om de Tubi te laten monteren ,toen Alex Jansen mij meedeelde dat er op zaterdag 19-9-2009 weer een kika dag op vliegveld Volkert is en vroeg of ik ,net als vorig jaar ,weer met de F wilde komen ?ik heb gelijk ja gezegd omdat het dubbel plezier is n.m.l voor de kinderen en ook voor de deelnemende auto bestuurders.volgens mij zijn er nog enkele plaatsen vrij.Bij int. even Alex bellen het is de moeite waard. gr DikIk dacht dat dit een rit was van de FCN. Misschien dat een paar klanten van Alex ook mee mogen doen?, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich zo maar kan aanmelden bij Alex, Dik. Alle FCN-leden hebben 4 juni de mailing gehad, je kon je aanmelden tot 30 juni. Ze gingen wel proberen een zo groot mogelijk aantal toe te laten; 100 wagens weer. Wel gaaf dat je mee gaat doen joh. Wordt een superdag daarzo! (bij de fcn heet het altijd de doe een plezier-rit)

Dik v Buren
28-07-2009, 19:49
het is veel meer een geluid wat bij een F past alleen rond de 2000 toeren wat hinderlijk maar hoe hoger de toeren des te mooier het geluid en Alex vertelde nog dat het geluid alleen nog maar mooier word als deze wat ouder wordt,dus Wesley hoe langer jij de bruiloft uitsteld-zou ik niet doen-hoe mooier het geluid

wesleyruytrmn
28-07-2009, 19:54
Je heb nog 1 jaar en 23 dagen om de ultieme sound te krijgen! Ben nieuwsgierig, hoop het snel een keer te horen.

Dik v Buren
28-07-2009, 19:59
wat ik al eerder vertelde,ik heb vorig jaar ook meegedaan ?maar nu nog een keer en dan begin ik er niet meer over,Robert jij zegt nu-misschien dat een paar klanten van Alex ook mee mogen ???????? doen.is het nu voor het kind ,of voor de FCN leden ?ik hoef geen reactie meer ,ik wordt er .............

nofear02
28-07-2009, 20:33
wat ik al eerder vertelde,ik heb vorig jaar ook meegedaan ?maar nu nog een keer en dan begin ik er niet meer over,Robert jij zegt nu-misschien dat een paar klanten van Alex ook mee mogen ???????? doen.is het nu voor het kind ,of voor de FCN leden ?ik hoef geen reactie meer ,ik wordt er .............het is voor het kind natuurlijk, maar het is een giga-organisatie zoiets. de ouders zijn er ook, en ook de bro-zu's. er worden bussen ingehuurd, er is politie, verrassingspakketten gemaakt, lunch, diner, en ik weet niet wat. het is dus een super-georganiseerd evenement. niet iedereen kan zich dus zomaar aanmelden. bij deze 'doe een wens'-ritten van de FCN hanteren ze een max van 100 wagens. zelfs voor de leden. Deelname kost 150 euro per wagen. Twee jaar geleden (van utrecht-naar r'dam) zat het ''vol''. vorig jaar was dit evenement op initiatief van alex en de commandant van Volkel, of andersom, zonder FCN. Dit jaar is het een evenement geworden van de FCN (dacht ik; de leden hebben er een schrijven over gehad met inschrijfformulier), maar blijkbaar mogen een aantal/of heel wat, klanten van Alex ook meedoen? Is natuurlijk prachtig. Hoe meer wagens hoe beter. Want hoe meer kinderen er dan gereden kunnen worden. Er zit echter denk ik wel een maximum aan het omspanningsvermogen van het hele evenement en/of de organisatoren :). Jij zegt ook "er zijn nog een paar plaatsen vrij''. Is dat dan voor fcn-ers, en/of voor klanten van alex, en/of voor iedereen? Als jij het weet; gaarne info. Ik ben echter altijd een beetje voorzichtig met dingen hier neer te zetten die dergelijke mensen gezegd zouden hebben, voor hetzelfde geld heeft hij morgen 20 aanmeldingen in zijn e-mail vanwege dat bericht en is dat helemaal niet de bedoeling en dan heb ik het gedaan, want het is mijn site :) ;) :D.

wesleyruytrmn
28-07-2009, 20:55
Ik heb zojuist begrepen dat Alex nog steeds mensen kan aanmelden. Mensen die een F hebben, en mee willen doen, en de kinderen van Kika een mooie dag te bezorgen, die mogen contact opnemen met Alex. Dit gaat buiten de FCN om (uiteraard wel met toestemming van, maar men hoeft geen lid te zijn), en dit gaat om zoveel mogelijk F's te generen voor de kids.

Bij verder info kan men zich natuurlijk begeven naar Forza.

ferrafetish
28-07-2009, 21:48
Vandaag de hele middag in Raamsdonksveer rondgesjouwd. Even de Louwmancollectie voor de tigste keer wezen bekijken. Kan daar uren rondsjokken, kijken, foto's maken,
bakkie doen babbeltje maken. En de F historie kun je er gewoon ruiken. Heerlijk, echt een aanrader.

sharknose67
28-07-2009, 21:56
Ben er ook geweest een tijd geleden. Ik wacht wel tot de hele collectie hier om de hoek staat (eind van het jaar als het goed is). Toen ik er was waren er enkele modellen uitgeleend. Maar is zeker een aanrader!

Heb je nog meer foto's??

nofear02
28-07-2009, 22:45
Ik heb zojuist begrepen dat Alex nog steeds mensen kan aanmelden. Mensen die een F hebben, en mee willen doen, en de kinderen van Kika een mooie dag te bezorgen, die mogen contact opnemen met Alex. Dit gaat buiten de FCN om (uiteraard wel met toestemming van, maar men hoeft geen lid te zijn), en dit gaat om zoveel mogelijk F's te generen voor de kids.

Bij verder info kan men zich natuurlijk begeven naar Forza.Dit moet even genuanceerd worden, ik heb zojuist contact gehad met Alex. Het moet allemaal wel juist verteld worden, aan zomaar iets roepen hebben we niks en leidt alleen maar tot verwarring.

Er is het FCN-evenement. Dan moet je lid zijn van de FCN, logisch. Die gaan 100 zieke kinderen rijden, reuma-patientjes. Zij nemen dat dit jaar in feite over van Alex, die het vorig jaar deed, samen met die commandant. Dat was kleinschalig. Alex en die commandant vinden het echter belangrijk dat ook de broertjes en zusjes van zieke kinderen een fijne dag hebben, en niet alleen hun zieke broertje/zusje. Zij hebben er immers vaak ook de hele dag mee te maken. Vandaar dat er, los van het fcn-programma, OOK iets gedaan gaat worden, dus door alex en de basis, voor deze bro-zu's (broertjes/zusjes), en dat is dus logischerwijs tegelijkertijd ja. Dat zijn dan klanten van Alex. Hij heeft voor hen nog 5 plaatsen vrij. t Is dus niet de bedoeling dat 'iedereen'/ (geen klanten) zich nou zomaar bij Alex gaan aanmelden. Is ook logisch. Hij wil een beetje weten wie. Er moeten bijv geen snelheidsduivels nu denken; ha, eens lekker scheuren over de startbaan, daar heb ik wel eens ff zin in! je hebt/krijgt wel een kind in je auto. Geen ziek kind, maar het broertje/zusje van een ziek kind.

.

dcpixels
28-07-2009, 22:52
Vandaag de hele middag in Raamsdonksveer rondgesjouwd. Even de Louwmancollectie voor de tigste keer wezen bekijken. Kan daar uren rondsjokken, kijken, foto's maken,
bakkie doen babbeltje maken. En de F historie kun je er gewoon ruiken. Heerlijk, echt een aanrader.

Raad eens waar F-Chat vorig jaar een meeting had? Juist! Op 14 september 2008 zijn we daar geweest Wim, tijdens de 3de clubhuismeeting: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2794

IPF
28-07-2009, 22:52
Ben er ook geweest een tijd geleden. Ik wacht wel tot de hele collectie hier om de hoek staat (eind van het jaar als het goed is). Toen ik er was waren er enkele modellen uitgeleend. Maar is zeker een aanrader!

Hier de volledige collectie Ferrari's:
http://www.louwmancollection.nl/asp/appmain.asp?appactie=collectieresultaat&merksq=1412&taalcd=nl

En hier info m.b.t. de nieuwbouw, langs de N44 (verlengde van de A44, voor de liefhebbers vlakbij de Hubertustunnel ;))
http://www.louwmancollection.nl/asp/appmain.asp?appactie=nieuwbouw&taalcd=nl

nofear02
28-07-2009, 22:54
bakkie doen babbeltje maken. En de F historie kun je er gewoon ruiken. Heerlijk, echt een aanrader.Hee leuk Wim! Ja het is daar prachtig. Toen ik er de 1e keer was keek ik mijn ogen uit. Wist niet dat het zó mooi was. En er bleken ook Ferrari's te zijn! We zijn er toen met F-Chat geweest. Was erg leuk.

(edit: oh ja, goed zo walter! thnks!)

evdzwet
29-07-2009, 10:18
Ik dacht dat dit een rit was van de FCN. Misschien dat een paar klanten van Alex ook mee mogen doen?, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich zo maar kan aanmelden bij Alex, Dik. Alle FCN-leden hebben 4 juni de mailing gehad, je kon je aanmelden tot 30 juni. Ze gingen wel proberen een zo groot mogelijk aantal toe te laten; 100 wagens weer. Wel gaaf dat je mee gaat doen joh. Wordt een superdag daarzo! (bij de fcn heet het altijd de doe een plezier-rit)

Ik heb me ook opgegeven. Het is een dag voor reuma-kinderen met broertjes en zusjes op Volkel. Aanmelding kinderen gaat via Doe een wens.
.

filiberke
29-07-2009, 11:03
iemand interesse?: http://www.dealer.ferrari.com/autobedrijfmonza/used/FERRARI/Enzo/_St.+Martens+Latem/15348318

AnthonyR
29-07-2009, 12:45
Gelukkig niet het exemplaar wat hier weleens voorbij schuift :D , maar die prijs is nog enigszins redelijk te noemen.

nofear02
29-07-2009, 16:11
iemand interesse?: http://www.dealer.ferrari.com/autobedrijfmonza/used/FERRARI/Enzo/_St.+Martens+Latem/15348318
kijk, die lange bovenste lichtbolle lijn van het 'spatbord' achter, dat zie je terug in die nieuwe 458. En dat vind ik onwijs mooi. Geeft lengte aan de wagen. Impliceert snelheid. In de watersport zeggen ze; 'lengte loopt' (= gaat hard) :). Die enzo; heel dat ding ademt snelheid uit. Prachtig.

Mrs.Spider
29-07-2009, 16:14
Monza hele goede zaak en zeker belangrijk.
Vriendelijke mensen helemaal TOP.

mavanhaasteren
30-07-2009, 18:20
mule van een 612 zou het kunnen dat het de opvolger wordt van de 612 of krijgen we een update ??

sharknose67
30-07-2009, 23:52
De 612 HGTE?? :D

mavanhaasteren
30-07-2009, 23:55
De 612 HGTE?? :D

Dat denk ik niet want je kan voor goed de luchthapper in de motorkap zien ala 599, achter de horizontale uitlaten alla california, en een grotere defucer.

dus toch meer van een nieuw model

430driver
31-07-2009, 20:48
horizontale uitlaten???? volgens mij staan ze verticaal hahaha.
Ik houd het ook op een opvolger aangezien hij laatst al is opgefrist.....ik schat 2011 dat hij er komt

4RE
03-08-2009, 10:42
zie dat de 360 occasion in Duitsland nog steeds zakt in prijs, kijk eens hier:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b1ubnefqy1yc

chuuss;

.

430driver
03-08-2009, 11:14
Gisteren was het weer zover! lekker knallen over de A58 met de 360......HEERLIJK!
400 paardjes in de rug...WHAAAAAAAAHHHHHH

nofear02
03-08-2009, 14:14
k zag dit op de maarten memorial vandaag. wat is het?
.
.

moriaan1
03-08-2009, 14:41

chuuss;

.

+btw+ %bpm

Fokkerjockey
03-08-2009, 14:48
Deze P4 'look-a-like' staat bij de RDW te boek als een KITDEALP4 NOBLE. Geen idee over enige verdere details (zoals wat voor motor er in schuil gaat), maar wat een koppendraaier is dit voertuig!!! Lekker weer ook.

nofear02
03-08-2009, 15:14
+btw+ %bpm

btw ook nog? ik dacht alleen bpm? van 2001, is 8 jaar, hoeveel is de bpm dan nog ongeveer?

mavanhaasteren
03-08-2009, 16:45
volgens berekening van autoweek.nl

catalogusprijs (bruto)________€ 178.789
BTW (19%)________________€ 21.519
BPM______________________€ 44.014

catalogusprijs (netto)_______€ 113.256

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 86.265%)_€ 6.045

dus zou dat betekenen dat je € 6.000 moet betalen maar aan BPM ??
.

milko
03-08-2009, 17:30
Deze P4 'look-a-like' staat bij de RDW te boek als een KITDEALP4 NOBLE. Geen idee over enige verdere details (zoals wat voor motor er in schuil gaat), maar wat een koppendraaier is dit voertuig!!! Lekker weer ook.

Betreft een Engelse kit van een hoogniveau, meestal aangedreven door Renault v6 alpine motoren, inderdaad een plaatje!

430driver
03-08-2009, 18:18
dat kan inderdaad wel kloppen....

wesleyruytrmn
03-08-2009, 20:34
Stel je voor: Je zit gewoon van je vaste vrije maandag te genieten en er word gebeld. Hee Wes, heb je vanavond wat te doen? Zo niet, ga je even mee een rondje rijden vanavond met de F? eeh JA!! Natuurlijk, al had ik iets te doen ;)!

Dit gebeurde mij dus vandaag. Dik belde me op. Maar het word nog mooier. Hij kwam me thuis ophalen, auto letterlijk voor de deur geparkeerd (zie foto's), en toen mocht Ineke (mijn vriendin) ook even passen. Toch even proberen voor het huwelijk! Wat een gaaf gezicht is dat, je aanstaande in een F! Ik zag aan haar dat ze het ook allemaal wel spannend vond.

En dan denk je, nou lekkere rit, heerlijk genieten...Wat zegt Dik: "Ja ik zat er aan te denken om jouw te laten rijden." :eek: Helemaal te gek natuurlijk! Wat blijft het gaaf om F te rijden jongens. Ik snap alle F rijders hier waarom ze zo enthousiast zijn! Is gewoon niét te vergelijken. Het ging me ook aardig af weer, eerste meters ff wennen (sorry kom uit een Twingo), maar na een aantal honderd meter heb je het gevoel meteen. Heb hem nog 2-3 keer (of toch stiekem meer Dik) op zijn staart getrapt. Wat een gevoel, wat een geluid!! Die Tubi's merk je echt! Nog even bij Kroymans gestopt en naar het nieuwe pand gekeken. En toen door naar huis.

Enfin, zo eindigt een normale maandag in een TOP maandag die weer in het F geheugen staat! Bedankt Dik!

ps: Foto's zijn van mobiel...vandaar de kwaliteit...

430driver
03-08-2009, 21:06
Gaaf man Wes! leuk he?! Helemaal alleen rijden! is net wat anders als de eigenaar NIET naast je zit, toch?

Ik reed gisteren met de modena op een rotonde,kwamen er twee gastjes in een Ibiza naast me rijden....Dikke vette duimen omhoog....gaaf man.
Ik had ze graag een blaasconcert gegeven, maar hij was nog niet op temperatuur :-(, want ik was net 5 minuutjes op pad.

Toen ik de snelweg opdraaide heb ik hem wel lekker op z'n staart kunnen trappen en heb toen even de 230 aangetikt.

Tja Wesley, kun je nagaan als we er zelf een hadden..........;-)

Lekker nagenieten joh! Ik heb ook nog een grijns van oor tot oor ondanks dat het al een dag geleden is!

Gaaf Gaaf Gaaf!

(ik had mijn mobiel niet bij jammer genoeg........)

wesleyruytrmn
03-08-2009, 21:09
Gaaf man Wes! leuk he?! Helemaal alleen rijden! is net wat anders als de eigenaar NIET naast je zit, toch?

Toen ik de snelweg opdraaide heb ik hem wel lekker op z'n staart kunnen trappen en heb toen even de 230 aangetikt.

Tja Wesley, kun je nagaan als we er zelf een hadden..........;-)

Lekker nagenieten joh! Ik heb ook nog een grijns van oor tot oor ondanks dat het al een dag geleden is!

Dik reed wel mee hoor...Maar ik kreeg de vrijheid! Ik denk dat inderdaad die grijns er morgen en waarschijnlijk nog de hele week op mijn gezicht blijft!

430driver
03-08-2009, 21:31
Hoedanook Gaaf! bij mij reed P. ook mee, maar achter me aan: in z'n A8L hahaha
Hij reed soms zelfs harder dan ik! (ik wilde geen bon of rijbewijs kwijt ;))

mavanhaasteren
03-08-2009, 22:23
k zag hem ook al. hier mijn foto vanaf zandvoort
.

Eugene360
03-08-2009, 23:51

chuuss;

.

Is helemaal niet gezakt, dat kostte een coupe vorig jaar ook al!

nofear02
04-08-2009, 00:15
Stel je voor: Je zit gewoon van je vaste vrije maandag te genieten en er word gebeld. Hee Wes, heb je vanavond wat te doen? Zo niet, ga je even mee een rondje rijden vanavond met de F? eeh JA!! Natuurlijk, al had ik iets te doen ;)!
..
Enfin, zo eindigt een normale maandag in een TOP maandag die weer in het F geheugen staat! Bedankt Dik!
ps: Foto's zijn van mobiel...vandaar de kwaliteit...supergaaf wes! en Dik! jaja, ik weet wat het is. alleen was ik toen niet zo oud, lees: jong, als jij! woow man. super hoor. nou snap je ons iig nóg beter! :)

helaas voor mij vrij weinig rij-plezier, wagen is vandaag naar Guus gegaan. apk, beurtje, koelwaterlekkage doen, en nog een paar dingetjes. komt ie er straks weer tip-top vandaan. maar zal ff duren.

filiberke
04-08-2009, 09:05
Dit stond vandaag in de krant:

Een Nederlandse verzekeraar heeft een bizarre trend vastgesteld bij het onderzoeken van zijn claims: verschillende soorten dieren hebben het vooral gemunt op rode personenauto's meldt De Telegraaf.

"Er zit een paard op mijn auto"
De verzekeringsfirma kreeg één melding binnen van een paard dat op een auto was gaan zitten. Verder zagen ettelijke paarden rode voertuigen aan voor een lekkernij en zetten hun tanden in het dak. Telkens met fikse blikschade als gevolg.

Razende kalkoen
Eén gedupeerde meldde zich met een voertuigschade die was toegebracht door een razende kalkoen die zijn tomaatkleurige auto plotseling en zonder reden aanviel.

Raadsel
"We hebben geen idee of er sprake is van toeval of dat er meer achter zit. We weten zelfs niet of de dieren zich in positieve zin tot de wagens aangetrokken voelen of dat ze ze niet kunnen uitstaan", aldus een zegsman van de verzekeraar.

De Brabantse dierentolk Trudy de Rujiter geeft geen uitsluitsel: "Het kan zijn dat de dieren extra reageren op een trillingsniveau dat de kleur rood afgeeft. Maar wellicht hebben ze in het verleden traumatische ervaringen opgelopen door iets dat van die kleur was. Het blijft gissen." (mvl)(via hln.be)

IPF
04-08-2009, 09:27
Dit stond vandaag in de krant:
Een Nederlandse verzekeraar heeft een bizarre trend vastgesteld bij het onderzoeken van zijn claims: verschillende soorten dieren hebben het vooral gemunt op rode personenauto's meldt De Telegraaf.

Zie je wel, NIET naar Blijdorp met de 328 deze zomer! ;)

P4Replica
05-08-2009, 09:53
100% correct, Sir !!
Noble P4 chassis s/n 006. The car used to reside in England, until last year.
It is powered by a Renault PRV V6 fitted with triple twin-choke Dellorto carbs.

dcpixels
05-08-2009, 11:56
De auto heeft tot vorig jaar in Engeland gereden. Hij heeft een Renault PRV V6 motor met 3 'twin-choke' Dellorto carborateurs.

100% correct, Sir !!

Paul, dank je wel voor de bevestiging. De P4-replica ziet er mooi uit.
Is het dak van deze wagen te verwijderen? Bedankt voor de foto's. Trouwens ... welkom op F-Chat.eu.

Paul, Thanks for this confirmation. The P4-replica looks very nice.
Is the roof of this car removable? Thanks for sharing the pictures! By the way ... welcome to F-Chat.eu.

.

Alfer
05-08-2009, 17:11
100% correct, Sir !!

Absolutely gorgeous car and must receive great attention from public when using in normal traffic. Are you selling the car as per the picture on the bottom?

Welcome to this site.
Regards,
Menno

P4Replica
05-08-2009, 17:56
Paul, Thanks for this confirmation. The P4-replica looks very nice.

My pleasure. Yes, I'd agree - though I'm not too keen on the amount of sponsor advertising material fitted to it for this event.
Is the roof of this car removable?
Yes it is. This car is an early Noble P4 'spyder' which has a removeable targa roof section.
The 'berlinetta' version (like my own car) looks quite similar, except that it has a narrower fixed roof section, with fibreglass door window frames that are cut deeper into the roofline.

Thanks for sharing the pictures! By the way ... welcome to F-Chat.eu.
Those old photos I posted (and the small for sale advert) are of the same car, when it was in England.
I took them when first saw it in October 2000, around the time I began building up the register for these cars.
It was looking a little neglected back then.

By the way, if anybody is interested, there is a Flickr user group with 300+ photos of these cars:

http://www.flickr.com/groups/p4replica/pool/

This search on that group pool should give you a dozen or so photos of my own car:

http://www.flickr.com/search/groups/?q=24&w=809640%40N24&m=pool

http://farm4.static.flickr.com/3162/2784750495_7e0e90b86f.jpg

P4Replica
05-08-2009, 18:17
Absolutely gorgeous car and must receive great attention from public when using in normal traffic.
Yes, it is, I agree. And Yes, they do attract a lot of attention. Sometimes it can get a bit annoying.
For that reason I try to avoid driving on motorways in my own P4 replica, and stick to the 'B' roads. :(

Are you selling the car as per the picture on the bottom?
Sorry if I confused anybody by posting that (and for writing in English in this section).
The car in that small advert (and the other photos in my post #24) are the same car as in Robert's photos in post #6.
It was advertised for sale in various UK kit car magazines in June and July last year.
It was purchased by a gentleman named 'Menno' from Nieuwegein in August 2008.
I believe that the Maarten Memorial meeting was it's first public outing in the Netherlands.

Welcome to this site.
Regards,
Menno
Thank you to Robert (and everyone else) for the warm welcome to F-Chat.eu :)

In case anybody is wondering about my interest in these cars ....
I run the world-wide register for Ferrari P4 replicas (Nobles, Foremans; Norwoods, etc., etc.)
I currently have around 135 such cars on my register, world-wide.
Off the top of my head, there are only two others, besides this car, registered in Holland.

I'm also a fan of the real P4's, naturally.

There's another Flickr photo group if anybody would like to see more photos of the real thing:

http://www.flickr.com/groups/ferrari_p4/pool/

nofear02
05-08-2009, 23:18
Thanks for all the info Paul! Nice to know. Didn't have the slightest idea, and was very surprised when a saw it on the road. Please contact Menno in nieuwegein for us that he has to become a member here :). He must be an F-enthusiast.

stucmania
06-08-2009, 19:29
vandaag de schade expert der ff bij gehad voor een expertise van de plekkies die gedaan moeten worden
mijn m8 heeft een goede baan bij europ car ;)
hij had hem mee genomen en had een hoop bekijks

zijn wat klweine aandacht puntjes waar in het verleden wat schade is geweest en wat niet netjes verholpen was/is

blijkt ook dat de achterkant toch een tikje gehad heeft guus had dat al gezien
ze hebben zo'n meet app gebruikt is daar lekker geplamuurd en gespoten
maar voor de rest blijkt hij toppie te zijn

ook is der een expert (monteur) van europa car bij geweest
en was erg te spreken over het motorblok
zelfs geen druppeltje olie wat hij lekt en hij loopt erg mooi

en der wordt een prijsje gemaakt ik ebn benieuwt
is ergens in haarlem een oud baasje die het al spesiallisme heeft

maak me gek

ben hem dan wel een week iig kwijt
das dan een minderen kant

keep you all posted

.

IPF
06-08-2009, 21:05
Goed te horen dat 'ie er al met al zo goed aan toe is, prettig nieuws lijkt me. Dat baasje in Haarlem is een lakspecialist? Laat ff weten of het bevalt, wellicht dat ik - en anderen natuurlijk - tezijnertijd ook eens bij hem langswil(len).

.

stucmania
06-08-2009, 22:11
zal ik zekers doen

blijkt een oud mannetje te zijn die het zijn hele leven al doet

en voor liefde te hebben voor mooie auto's

we gaan het merken

IPF
06-08-2009, 22:17
blijkt een oud mannetje te zijn die het zijn hele leven al doet
en voor liefde te hebben voor mooie auto's

Dát zijn de adresjes, ben reuze benieuwd!

wesleyruytrmn
08-08-2009, 19:25
Weer eens wat anders dan de Efteling: Ferrari World in Abu Dhabi.

http://www.youtube.com/watch?v=x6lpDyYycoE&eurl=http%3A%2F%2Fgpworldnews%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

wpbekker
09-08-2009, 00:39
Je bent als Ferrari-gek natuurlijk niet altijd bezig met het verschil tussen Ferrari en Lamborghini maar je wilt wel een reeks argumenten paraat hebben, wanneer je tijdens lullige feestjes op de proef gesteld wordt en je voorkeur moet verdedigen. Ik vind een Lamborghini te gek om te genieten en het merk zou voor mij nummer één zijn als Ferrari niet zou bestaan. Maar dan heb ik meteen ook de grootste automobiele gevolgtrekking te pakken, want als Ferrari niet zou bestaan…

Ik was op vakantie in de Dolomieten. Op een dag verscheen ik in Italia-shirt op het erf van de agriturismo en de bedenkingen van de inhaber hadden anno 2009 eigenlijk puur een ludiek karakter: ‘Voor Italia moet je voorbij Avio wezen!’ Dat ligt ter hoogte van Malcesine, het pareltje aan het Gardameer. Ik had met deze boer een leuk gesprekje over de bruikbaarheid van een Lamborghini trekker ten opzichte van andere producten. Zonder het zich te beseffen, trok hij partij voor mijn passie. Ik liet het gebeuren.

Hij trok met een Fendt maar zijn buurman had een Lamborghini. ‘Eigenlijk ongeschikt op onze almen. De Lamborghini is luchtgekoeld en hier is het te ijl en te heet om ’s zomers lekker aan de slag te blijven met dat ding’, zo leerde de boer mij. De roomwitte trekkers waren goedkoop, dat wel. De blauwe New Hollands die wij regelmatig zagen ploeteren, werden door Fiat gebouwd en schenen een uitstekend alternatief voor de groene Fendt. ‘Maar het mooiste is toch wel JCB’, verzekerde mijn Zuidtiroolse gespreksgenoot. Ik wist voor hem te verzwijgen dat de klassieke Ferrari’s van Sir Anthony Bamford altijd stickers van JCB droegen. Ik vind dat je niet altijd moet koketteren met je gekte. Ik liet dus ook na te vermelden, dat ik wist dat de chairman van JCB één van de meest enthousiaste racers en verzamelaars van klassieke Ferrari’s is. En dan vindt ik het toch wel grappig dat een Zuidtiroolse boer, die door de omstandigheden de hoogste eisen moet stellen aan zijn werktuigen, Lamborghini links laat liggen en een link heeft met iets dat nauw verband houdt met Ferrari. Het zijn van die persoonlijke gelukjes die je in stilte geniet.

Op een dag kozen wij de A22 richting Modena om ons te laven aan het lekkers in, wat de Top Gear-barbaren ‘Supercar Valley’ plachten te noemen. Om het verschil tussen Lamborghini en Ferrari echt te snappen, moet je hier rondrijden. Voor degene die hier nooit is geweest een kleine impressie. Je verlaat ter hoogte van het zuidelijke deel van het Gardameer een fantastisch landschap. Bij Nogarole Rocca, waar ik ooit eens strandde met een lekke waterpomp, is de Po-vlakte echt in en in triest. Je weet nog wel dat Mantova de geboorteplaats is van Tazio Nuvolari, maar je leeft pas weer op als je bij Campogalliano de gewezen fabriekshallen van de Bugatti EB110 ziet. Op dat moment hoop je dat de toerit linksaf naar de afslag Modena-Nord filevrij is. Pas wanneer je de bordjes Maranello gaat volgen, kom je weer in de goede stemming.

Toch lijkt het of je ieder jaar weer anders wordt gestuurd. Eerst over het spoor en via Formigine, dan via Sassuolo en laatst reed ik ineens door de Via Musso Maranello binnen. Die straat ben ik, tot grote ergernis, in het verleden talloze malen voorbijgereden, op zoek naar die ene interessante uitrit van de fabriek… Maar goed, als je Maranello hebt gehad en je volgt de testroute naar Serramazzoni, dan begrijp je waarom Ferrari’s zijn overladen met emotie. De drang om het product de uitlopers van de Apenijnen in te jagen, moet de ingenieurs tot grote technologische hoogten hebben gebracht. Je snapt dat een Ferrari in perfecte symbiose leeft met zijn natuurlijke omgeving. Dit is Romagna en deze wagens zijn gebouwd voor deze wegen. Prima als je ze ergens anders rijdt.

Via de SS12 rijden we naar Bologna; we hebben ons ingeschreven voor een factory tour bij Ducati. De Via Emilia Est en later bij Bologna de Via Alcide de Gasperi zijn niet al te verheffend. Oosteuropese hoertjes langs de weg, vage bedrijfjes, vluchtigheid. Dit is één van de oudste Romijnse wegen in Europa. Een bizarre gedachte…
Ten noordwesten van waar we nu zitten ligt Sant’Agata Bolognese alwaar de Lamborghini fabriek is gevestigd. Het terrein doet me meteen denken aan het verhaal van mijn agrarische gesprekspartner hoog in de bergen. Het is hier vlak, recht, saai. Hier volstaat dus een luchtgekoelde Lamborghini trekker op de velden. Wegen gaan er rechtdoor en die willen we altijd zo snel mogelijk afknallen. Hier volstaat dus zo'n pijlsnelle Lamborghini sportwagen. Dit is Emilia en het verschil is me meteen duidelijk. De voorkeur voor Ferrari zal altijd blijven. Natuur boven cultuur…

ferrafetish
09-08-2009, 01:00
Wouter..... jij schrijft hier F-lectuur. Ik zie het hele verhaal zo voor me. Maarrre hou je vooral niet in. ;) Trouwens, je verhaal doet me denken aan een reportage van David Bakels over zijn bedevaart naar Italië in het juli nummer van Carros over de vergelijking tussen de industriële hoogstandjes van de meest grenomeerde italiaanse sporwagenmerken. Is alleen al de aanschaf van het blad waard.

wesleyruytrmn
09-08-2009, 10:34
Wat een prachtig verhaal Wouter. Dat is wat de meeste mensen aanspreekt met het merk, de "passione"! En zo te lezen zit jij er vol mee. Aanwinst voor de site! Zulke mooie posts met verhalen lezen we graag.

JazzyO
09-08-2009, 11:53
+1! Geweldige post.

Ik heb afgelopen mei de Lamborghinifabriek mogen bezoeken, ook de productielijn, en het was een absoluut feest. Iets dat Lambo (nu) nog beter begrijpt is dat commercie niet alles is, en het is allemaal vergeleken bij de Ferrarifabriek eindeloos veel relaxter. Voor mijn gevoel is dat slechts een kwestie van tijd - met het recente succes van Lamborghini zien we nu al de eerste tekenen aan de wand: 2006 bezoek gratis, nu €35...

Tijdens het bezoek had ik natuurlijk wel een Ferrari T-shirt aan, iets wat mij door een monteur niet in dank werd afgenomen. :D

Ik ben altijd een fan van Lamborghini's geweest, maar ze hebben 30 jaar lang toch het sentiment opgewekt van de puppy die niemand wil hebben. Mooi beest maar hij bijt zelfs zijn baas. Tegenwoordig luistert hij als een Duitse herder, maar de uitdaging om hem op zijn knieen te krijgen is natuurlijk wel verloren gegaan.

Hoe je het ook went of keert, voor mij is Lamborghini toch altijd een auto van de droomwereld geweest. Niets aan ze was praktisch of zelfs bruikbaar. Het zag eruit als een raceauto maar zonder racehistorie. Dat laatste vond ik altijd het grootste obstakel. Te lang ging het om het uiterlijk, hoe het reed was bijzaak. Maar wat dat tot gevolg had was dat mensen door de roze mist dat allemaal vergaten en toch helemaal verliefd werden. En dat spreekt mij erg aan, al zal ik er zelf niet snel een kopen.

En laten we niet vergeten dat zonder Lamborghini, Ferrari de Boxer nooit gebouwd zou hebben. Reden genoeg om fan te zijn!

Onno

nofear02
09-08-2009, 12:06
Fantastische berichten hier zeg! En dat voor de zondagmorgen; dát is ff heerlijk wakker worden zo zeg. Wouter: suuuper. Gewoon proza. Onno; ook prachtig. Kom maar op met die verhalen mannen. Ieders beleving over het merk en de wagens en italie enz enz enz; puur smullen! Samen beleven, samen délen. Technische dingen zijn niks zonder zintuigen; de beleving die het geeft. En de emoties die het oplevert. Prachtig-prachtig. Zeer bedankt Wouter!

JazzyO
10-08-2009, 01:29
al zal ik er zelf niet snel een kopen

Dat wil ik toch nog even verduidelijken. Tegenwoordig is het zo zeldzaam geworden dat je bewondering voor je 'tegenstanders' kunt hebben - je bent OF voor dit, OF voor dat. Onzin! Ik heb een voorkeur voor Ferrari maar geef mij een Lamborghini kado en je maakt mij een zeer gelukkig mens!

Onno

nofear02
10-08-2009, 15:27
Dat wil ik toch nog even verduidelijken. Tegenwoordig is het zo zeldzaam geworden dat je bewondering voor je 'tegenstanders' kunt hebben - je bent OF voor dit, OF voor dat. Onzin! Ik heb een voorkeur voor Ferrari maar geef mij een Lamborghini kado en je maakt mij een zeer gelukkig mens!

OnnoNou ja, dat is tenminste beiden italiaans. Ik zie daar voor mezelf ook niet zo'n onoverkomelijk groot verschil tussen. Vind een L ook prachtig. Maar P en Ferrari bijv... hmmmm... daar heb ik toch meer moeite mee ;).

swatje
10-08-2009, 18:17
Geef mij maar een FERRARI en op de tweede plaats een Aston Martin

daan330
10-08-2009, 18:58
Geef mij maar een FERRARI en op de tweede plaats een Aston Martin

Helemaal mee eens...

ferrafetish
10-08-2009, 19:01
Ik zit hier op het net te zoeken onder landbouwvoertuigen naar een gebruikte gazonmaaier. Mag je raden wat ik tegenkom. Val van verbazing bijna van m'n stoel. Moest meteen eerst aan een Lambo denken, maar dit??? Dit kan toch niet.

http://agrarisch.tweedehands.net/tractoren/ferrari-system-26-rs.html

moriaan1
10-08-2009, 19:35
Hoe groot is jouw gazon?
Er zijn nogal wat "garage-queens" deze heeft waarschijnlijk al meer kilometers achter de rug.... wel even ppi laten uitvoeren voor de koop!

Race groen! Gelukkig heeft ie gele wielen, je zou hem eens kwijtraken in het hoge gras..

ferrafetish
10-08-2009, 20:13
Hoe groot is jouw gazon?
Er zijn nogal wat "garage-queens" deze heeft waarschijnlijk al meer kilometers achter de rug.... wel even ppi laten uitvoeren voor de koop!

Race groen! Gelukkig heeft ie gele wielen, je zou hem eens kwijtraken in het hoge gras..

Maar stel dat ik hem zou kopen, dan zou ik er ook mee naar een meeting mogen, Lijkt mij.... toch??? Of met een tourrit of zo, makkelijk voor als je per ongeluk in het hoge gras terecht komt. :D :D :D

IPF
10-08-2009, 20:29
Maar stel dat ik hem zou kopen, dan zou ik er ook mee naar een meeting mogen, Lijkt mij.... toch??? Of met een tourrit of zo, makkelijk voor als je per ongeluk in het hoge gras terecht komt. :D :D :D

Wat dacht je van het circuit?! ;)

wpbekker
10-08-2009, 20:30
Grappig, heul lang geleden zag ik in De Lier (ZH) ineens een Ferrari-dealer... van deze dingen dus...

nofear02
10-08-2009, 21:32
Ik zit hier op het net te zoeken onder landbouwvoertuigen haha, nee dat wist ik al wel. mijn vader had vroeger al een ''ferrari''. een spitmachine, voor in de boomkwekerij (grond omspitten). was ook een ferrari. t is al eens vaker gezegd; in italie is ferrari een gewone naam hoor. snappen wij niet :)

IPF
10-08-2009, 21:47
haha, nee dat wist ik al wel. mijn vader had vroeger al een ''ferrari''. een spitmachine, voor in de boomkwekerij (grond omspitten). was ook een ferrari. t is al eens vaker gezegd; in italie is ferrari een gewone naam hoor. snappen wij niet :)

Klopt.

Om het even in een herkenbare context te plaatsen is het volgende wellicht grappig:

FERRARI - Name Meaning & Origin

Definition: An occupational surname from the Italian word "ferraro," meaning 'blacksmith" - originally derived from the Latin ferrum meaning "iron." The Italian equivalent of the surname SMITH.

Voor de duidelijkheid wat naamgevingsstatistieken:

- Ferrari is de op 2 na meest voorkomende achternaam in Italië. NB de meest voorkomende naam is Rossi (! :)), de tweede Russo (het zuidelijke equivalent! :)). Dit verzin je niet...

- Smith is de meest voorkomende achternaam in de UK, Schotland, Australië én in de US (ca. 1% van de bevolking)

- In NL is het equivalent Smit ca. de 8e meest voorkomende achternaam, in Duitsland is Schmidt #2

Kortom: een Ferrari is eigenlijk doodgewoon ;)

nofear02
10-08-2009, 22:44
Zeer duidelijk! thnx Irvin. (waarom hebben ze bij jou eigenlijk die ''e'' weggelaten, dat was toch veel beter geweest?? ;) :D:
.

IPF
10-08-2009, 22:51
Zeer duidelijk! thnx Irvin. (waarom hebben ze bij jou eigenlijk die ''e'' weggelaten, dat was toch veel beter geweest?? ;) :D:
.

Ach, er is wel iets te zeggen voor een beetje incognito door het leven gaan. Al die aandacht... ;)

nofear02
10-08-2009, 22:53
Ach, er is wel iets te zeggen voor een beetje incognito door het leven gaan. Al die aandacht... ;)a-jaa, dat is natuurlijk zo.. :D:D

wpbekker
11-08-2009, 00:47
Een mens komt er niet graag voor uit dat er achter de voordeur dikwijls een vreemdsoortig ‘familietaaltje’ wordt gebezigd. Zelfverzonnen uitdrukkingen voor de meest uiteenlopende zaken worden slechts door enkele gezinsleden begrepen. De termen zijn aan geen mens uit te leggen; ze zijn ontstaan in de geborgenheid van de eigen woning en horen eigenlijk alleen daar thuis.

Toch is er één uitdrukking waarvan ik niet zeker ben dat deze slechts in huize Bekker wordt gebruikt. Telkens wanneer ik een race-evenement in Nederland, België of Duitsland ga bezoeken, vraag ik me hardop af of het ‘GT-emmetje’ er zal zijn. Ik zal met deze omschrijving vast te kort doen aan de geweldige wagen die ik ermee probeer te duiden, maar de term dekt volgens mij de lading volledig. Het heeft iets kleins maar dappers, iets van ons allen maar toch zeer exclusief, iets schattigs en tegelijk iets ongelofelijk venijnigs: de Ferrari 308 GT/M Elaborazione Michelotto.

De Nederlandse carrière van 308 GT/M #003 loopt synchroon met mijn Ferrari passie mee in de tijd. Tijdens één van de eerste uitzendingen van Avro’s De Hoogste Versnelling, kwam Ruud ter Weijden over een vochtig Zandvoort aangereden met een ‘heel opmerkelijke Ferrari’. En inderdaad, zoiets hadden wij nog nooit gezien. Voor en achterkant werden geopend, er kwam louter techniek tevoorschijn, een blik door het geopende portier toonde een onthutsend sober interieur van blank aluminium en hemelsblauwe racestoelen. De wagen bestond voor een derde uit motor, een V8 met mechanische brandstofinspuiting maar zonder turbo’s. Na dit item van nog geen twee minuten gonsde het in mijn hoofd. Een Ferrari 308 GT/M en er zijn er maar drie gemaakt… En eentje is in Nederlands bezit!

In 1988 werd een clubdag op Zandvoort georganiseerd door de FCN. Samen met mijn oude heer toog ik naar de badplaats en we kozen een plekje op de gratis toegankelijke hoofdtribune. Na iedere race volgde een nieuwe line-up van Ferrari’s aan het einde van de pitsstraat. De wagens maakten zich klaar voor demo runs of voor een race; dat mocht toen nog tijdens clubmeetings. Iedere drie kwartier was dus weer een verrassing. Toen een (de) 512 BB LM in N.A.R.T. uitvoering, een König Berlinetta Boxer met Willy zelf aan het stuur, een Belgische F40 (primeur!) en nog meer exotisch spul was voorgereden, kwam er opeens een stomp rood neusje door het poortje naast de controletoren: het GT-emmetje! Het beeld van het kleine eigenwijze racertje liet ons niet meer los. De koosnaam was geboren!

Zie je iets opmerkelijks, dan ga je tegenwoordig meteen zitten Googlen. Binnen luttele ogenblikken weet je alles van een wagen. Eind jaren tachtig was geduldig wachten op informatie het devies. Het Amerikaanse blad Cavallino was in die tijd verkrijgbaar bij elke serieuze tijdschriftenhandel en in het tweede nummer dat ik ooit kocht (#49, februari/maart 1989) staat een fantastisch artikel van Kees van Stokkum. De oprichter van Italauto beschrijft de geschiedenis en het wezen van de 308 GT/M uitvoerig en had ook bemoeienis met de verkoop van dit derde exemplaar aan Henk Koel. De bouw van nummer 003 startte vervolgens in de herfst van 1986 en werd in het voorjaar van 1987 afgerond. De wagen had zijn shakedown op 27 mei 1987 op Zandvoort en, inderdaad, de Avro was er bij!

De bouw van nummer 001 werd in 1983 gestart en die wagen werd eigendom van de Belg Jean ‘Beurlys’ Blaton. Nummer 002 was in de herfst van 1984 gereed en vond zijn weg naar een Italiaan wiens naam mij nooit bekend is geworden. 002 Kreeg typegoedkeuring voor de openbare weg en werd indertijd nog weleens gespot op de wegen in Veneto. Ik bezit een zeer klein stukje privéfilm waarop een Nederlands fietsclubje te zien is dat de Passo Pordoi aan het beklimmen is. De sounds die je aan het begin hoort doen je opveren uit de stoel. Een volgend shot toont 308 GT/M #002, gevolgd door een hemelsblauwe leightweight E-type en een 308 GTB Michelotto in rallye uitvoering. Filmer en fietsers gniffelen wat bij het zien van zoveel eigenaardigs, een alpenkoe maakt zich snel uit de voeten en de wagens vervolgen hun weg. Bizar…

Aan #003 heb ik nog meer leuke herinneringen. Als begunstiger van de FCN woonde ik eens een open dag bij in de werkplaats van Italauto. Van Stokkum leidde ons rond en vertelde uitvoerig over de werkzaamheden. Zeer interessant en bovendien extra leuk omdat #003 op dat moment compleet gedemonteerd in de werkplaats stond voor een uitgebreide opfrisbeurt. Elders op een tafel stond de V8 te fonkelen en op een heftafel pronkte de monocoque zonder voortrein en deuren. Alle gelegenheid om de wagen eens echt van binnen en van buiten te bekijken… Klassiek was ook het beeld van een uitgelaten Henk Koel die op Assen de uitlaatdemper stond te vervangen door het open exemplaar. Hier mocht het eindelijk! Het warmdraaien op het circuit en het uiteindelijke rijden op snelheid was fantastisch te volgen. Vanuit de paddock kon je precies horen waar de wagen reed.

En dit jaar tref ik #003 dan weer tweemaal. Op Assen en op de Nürburgring tijdens de Modena Trackdays. Het GT-emmetje heeft nog niets van zijn oorspronkelijke glans en uitstraling verloren. Slechts de verhoudingsgewijs kleine wieltjes verraden de leeftijd. Toch weert de kleine eigenwijze zich nog steeds prima in een veld waar ook de immens grote en hijgerige FXX een plek opeist. Leuk te beseffen, dat die opmerkelijke vingeroefening van Michelotto uit Padova mede aan de basis stond van zo’n brok absolute hi-tech.

nofear02
11-08-2009, 11:54
Woooooow wat een stuk weer! Geweldig Wouter. Zó is het! We hebben het op deze site ook al meermaals over dit emmetje gehad! Toets het maar in bij ''search''. Prachtig verhaal. Hele bijzondere auto ja.

gr

Kristof8
11-08-2009, 12:03
Klopt.

Om het even in een herkenbare context te plaatsen is het volgende wellicht grappig:

FERRARI - Name Meaning & Origin

Definition: An occupational surname from the Italian word "ferraro," meaning 'blacksmith" - originally derived from the Latin ferrum meaning "iron." The Italian equivalent of the surname SMITH.

Voor de duidelijkheid wat naamgevingsstatistieken:

- Ferrari is de op 2 na meest voorkomende achternaam in Italië. NB de meest voorkomende naam is Rossi (! :)), de tweede Russo (het zuidelijke equivalent! :)). Dit verzin je niet...

- Smith is de meest voorkomende achternaam in de UK, Schotland, Australië én in de US (ca. 1% van de bevolking)

- In NL is het equivalent Smit ca. de 8e meest voorkomende achternaam, in Duitsland is Schmidt #2

Kortom: een Ferrari is eigenlijk doodgewoon ;)
in België is er een metaalverwerkend bedrijf Ferrari met als site ferrari.be

Roger_L
11-08-2009, 12:40
Prachtig stukje proza Wouter ! Ik was er destijds ook, maar was toen onder de indruk van de F40, na het lezen van jouw verhaal had ik destijds toch beter moeten opletten, er is mij klaarblijkelijk toch iets ontgaan !

wesleyruytrmn
11-08-2009, 20:10
Wouter, prachtig stuk! Heel herkenbaar ;)
We hebben trouwens nog zo'n 308 GT/M fan hier. Zie deze post:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=58236&postcount=3

ferrafetish
11-08-2009, 20:34
Wouter, prachtig stuk! Heel herkenbaar ;)
We hebben trouwens nog zo'n 308 GT/M fan hier. Zie deze post:
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=58236&postcount=3

Hier nog één. Er staat nog altijd een 308 GT/M op de nominatie om gebouwd te worden in 1:18. Met fotomateriaal ben ik al behoorlijk opgeschoten, mede dankzij Mark.
Maar onderstaand te zien de Gli Amici nr. 19 van najaar 1987 met een terugblik naar het Zandvoort evenement van toen. Ik was er bij, ook de jaren er na tot 1993.

De tekst bij de voorpagina luid; Een van de vele hoogtepunten van Zandvoort '87 was toch wel de deelname van de twee Michelotto prototypes. De sulblieme opname van Jean Blaton en Henk Koel is gemaakt door de in Amsterdam woonachtige fotograaf Peter Bythiner.

Wouter, weer bedankt voor je mooie inbreng ;)

nofear02
11-08-2009, 21:14
Hier nog één. Er staat nog altijd een 308 GT/M op de nominatie om gebouwd te worden in 1:18.
....
Wouter, weer bedankt voor je mooie inbreng ;)jeetje wat een kennis hier allemaal! fantastisch. lekker rijtje connaisseurs hier zeg hee :)! erg gaaf. dank voor jullie posts!

nofear02
13-08-2009, 00:46
Voor degenen die misschien niet de kletspraat-draad lezen, ook maar even hier. Voor t geval iemand me ineens weer ''kwijt'' is :).

Beste mensen,

Binnenkort begint bij mij de drukte weer met mijn werk; een nieuw sportwedstrijd-seizoen. Ik merk nu al dat het weer druk wordt. Dus ben ik straks weer een stuk minder online.

Om de zaak goed geregeld te houden komen er daarom een paar extra helpers bij; hulp-mods of extra/andere mods. Dat mag dan ook wel na 2,5 jaar buffelen door mij. Dus 'n iets andere indeling, wisseling van de wacht , etc. Oude mods/commissioners worden bedankt (voor de tijd die zij er ook ingestopt hebben), en nieuwe verwelkomd. Tzt zien jullie vanzelf wel aan de onderschriften bij de usernames wie wat doet.

De teamleden gaan veel contact met elkaar onderhouden en elkaar helpen. Ik wens ze alvast alle succes.

gr

robert

nofear02
13-08-2009, 00:57
van april van dit jaar, we hadden het dus wel er over gehad...:) :

De testa rossa van veronica is terecht gekomen in Alphen a/d Rijn.
Zal eens kijken of ik hem zie om een foto te maken.
De nieuwe eigenaar weet nog niet of hij hem houdt, hij is nogal bang voor de kosten en geen plek om hem binnen te zetten.
Hij is 2 maanden verzekerd door veronica dus misschien daarna te koop.

Zelfde als vorige keer 54905

?? bedoel je dat ze dezelfde wagen weer weggeven???

Hoe zit het dan met die man die hem gewonnen had? moest die hem teruggeven ofzo? :confused:

De man uit Alphen a/d Rijn heeft aangegeven dat hij hem waarschijnlijk niet wil blijven rijden dus hem dan te koop aanbiedt.
Dat zal niet gaan als je maar een uurtje mag rijden.

Zie vorige reply. Ik heb de auto beide keren zelf geidentificeerd als 54905 (Vorig jaar op Bavaria City Racing en dit jaar op de Autorai).

Neem aan dat hij niet teruggegeven is maar dat in de kleine letters de auto verkocht moest worden aan Veronica voor een bepaald bedrag. Is in de huizenmarkt ook niet ongebruikelijk dat soort constructies.

interessante theorie... alleen levert niet elke TR 45000 euro op, en zeker nu niet!
Ik ken de historie van de auto niet, en weet niets van de staat, maar het zal vast geen topper zijn..Het gaat Veronica om de publiciteit wat er daarna gebeurt zal hen niet boeien.

De kilometerstand was in ieder geval bekend... ;):D

Was een oude Munsterhuisauto die volgens mij toen werd geadverteerd voor 45k, weet ik niet zeker meer, maar gaat meer om de gedachte uiteraard :) Anders wordt het potje gewoon wat kleiner ;)

nofear02
13-08-2009, 01:01
en tussen deze 2 posts in een heleboel posts over de 1e actie. :):

Ik zie een stickertje van ''veronica'' op de auto. vanmorgen zag ik in de krant op de voorpagina een advertentie, dat als je tussen 18 en 28 aug naar Veronica luistert, je een Testarossa kan winnen! Dus is dat deze??

Winnaar is Antoine van Uden en de km-stand was 36.894 km.

http://radioactive.blog.nl/radio-veronica/2008/08/29/kilometerstand-veronica-ferrari-testarossa-36.894-winnaar
http://www.nufoto.nl/2008/08/29/veronica-dj-erik-de-zwart-wacht-met-sleutels-ferarri-testarossa-op-winnaar/

.

nofear02
13-08-2009, 01:02
het is dus s/n 54905? met ca 36.894, nu 38/40 d km erop Rene? :)

krisdisk
14-08-2009, 12:54
Ik had net een gesprek bij Beerens Classic Division in Antwerpen. Hij zei dat V12 motoren ZEER duur zijn in onderhoud, reken op € 4000 per 4 jaar. Dat doet me ook wat schrik krijgen om een V12 aan te schaffen. Als je dan die verhalen hoort van TR eigenaars diens motor in brand vliegt... :-S Maar ik ben ook verliefd op die wagens hoor!

nofear02
14-08-2009, 13:33
Ik had net een gesprek bij Beerens Classic Division in Antwerpen. Hij zei dat V12 motoren ZEER duur zijn in onderhoud, reken op € 4000 per 4 jaar. Dat doet me ook wat schrik krijgen om een V12 aan te schaffen. Als je dan die verhalen hoort van TR eigenaars diens motor in brand vliegt... :-S Maar ik ben ook verliefd op die wagens hoor!Nou daar verschiet ik niet van hoor, en ik denk de meesten hier niet Kris. Sterker nog; ik denk dat je t voor dat bedrag niet red? En dan moet je er al zeker niet ''iets'' aan hebben, want dan ben je nog veeel meer kwijt. Een tandje dat afbreekt van een tandwiel van je versnellingsbak, zuigertje niet goed meer/versleten, lekke pakking ergens, etc.: kassaaaa.

Kristof8
14-08-2009, 13:43
als ik de uren reken die ik (als amateur) reeds in het onderhoud van m'n mondial gestopt heb, dan kom ik reeds een aardig bedragje uit dus voor een v12 zal dat zeker kloppen.

Flinch
14-08-2009, 14:24
Ik zie het verschil nooit zo tussen de kosten van een Maserati V6 24V biturbo of een V8 ten opzichte van een V12. Die "kleintje" hebben moeilijke snaren ipv de ketting van mijn eigen 12 pitter. Ik kan mij voorstellen dat je op kleppenstellen even in de buidel moet met 5 euro per plaatje en de uurtjes. Maar zolang er niet echt iets in het blok kapot gaat kan je al veel zelf doen. Olie en overige vloeistoffen verversen, snaar/ketting(spanning) checken, remmen en rubbers controleren kan je zelf. Als je een rookie bent, kan je dit zo leren en andere dingen zoals pitting op de remleidingen, schokbrekercheck, verlichting etc komt altijd wel boven water bij de apk.

Goedkoop is het echter niet als je een Golfje gewend bent. Maar aan de andere kant : Wees maar blij dat je geen sportvliegtuigje ter waarde van 40 mille gewonnen hebt. Dat is veeeeeel duurder dan het rijden van een Testa. Zo, dat staat ook weer in perspectief ;)

moriaan1
14-08-2009, 15:19
met een sportvliegtuig zou ik NOG liever geen pech hebben.... maar een TR is zeker geen goedkope auto. Die velg alleen kan al flink in de papieren lopen...

Hier heb je een aanbieding.... (check wel even het type) errug goedkoop....

http://cgi.ebay.nl/Ferrari-Testarossa-210-TR-415-front-wheel-Felge-133233_W0QQitemZ400049485731QQcmdZViewItemQQptZAut o_Felgen?hash=item5d24ceb7a3&_trksid=p3286.c0.m14

Roger_L
14-08-2009, 15:36
Ik had net een gesprek bij Beerens Classic Division in Antwerpen. Hij zei dat V12 motoren ZEER duur zijn in onderhoud, reken op € 4000 per 4 jaar. Dat doet me ook wat schrik krijgen om een V12 aan te schaffen. Als je dan die verhalen hoort van TR eigenaars diens motor in brand vliegt... :-S Maar ik ben ook verliefd op die wagens hoor!

Als je de riemen iedere 4 jaar doet dan klopt dat, doe je de riemen 1x in de 3 jaar (volgens het boekje) dan zijn dat wel zo ongeveer de kosten per 3 jaar. De riemen kosten niet zoveel (2x € 47,-), maar de arbeidsuren maken het tot een echt feest. 1 dag uitbouwen en 1.5 dag inbouwen minimaal, en meestal als het blok eruit ligt kom je iets tegen waardoor je snel naar de € 4k gaat, zonder calamiteiten is het dus wat minder, maar het is verstandiger met dat bedrag te calculeren. Daarnaast zijn het 12 bougies, 13.5 liter olie (€ 250,-) en een hoop klein gerei. Mijn laatste grote beurt was dik € 4.700,- (incl koppelingsplaten)

nofear02
14-08-2009, 20:33
...... Maar zolang er niet echt iets in het blok kapot gaat kan je al veel zelf doen... forget it nr 1. :)
...... kan je dit zo leren en andere forget it nr 2 :D.

jij kan het je niet voorstellen waarschijnlijk, steven ook niet, eugene, enzo, knooi, maarten, en nog minstens 10 anderen hier ook niet, maar geloof me; er zijn ook mannen die hebben echt helemaal NIETS met sleutelen, en willen het ook niet :D. lekker smerige handen, smerige kleren, rotzooi overal, klauwen open, en hij komt nooit meer in elkaar = weg rij plezier :D. Nee hoor, geef mij die berekening maar :o....

Als je de riemen iedere 4 jaar doet dan klopt dat, doe je de riemen 1x in de 3 jaar (volgens het boekje) dan zijn dat wel zo ongeveer de kosten per 3 jaar. De riemen kosten niet zoveel (2x € 47,-), maar de arbeidsuren maken het tot een echt feest. 1 dag uitbouwen en 1.5 dag inbouwen minimaal, en meestal als het blok eruit ligt kom je iets tegen waardoor je snel naar de € 4k gaat, zonder calamiteiten is het dus wat minder, maar het is verstandiger met dat bedrag te calculeren. Daarnaast zijn het 12 bougies, 13.5 liter olie (€ 250,-) en een hoop klein gerei. Mijn laatste grote beurt was dik € 4.700,- (incl koppelingsplaten)En jij doet het netjes 1x in de 3 jaar, dus is het gemiddeld 1500 per jaar, want er is elke 3 jaar wel wát en dus is het 6000 per 4 jaar. = 50% meer. natuurlijk spiegelt zo'n garage het altijd ''positief'' voor :) (in de hoop dat ie jou als klant vind ook met een V12). En dan moet je t al helemaal niet hebben over een 512bb, of 365 bb, of een slechte 400/412 waar je alles aan moet laten doen (zie 1e stuk van deze post :)), want dan praat je volgens mij over nog heel andere bedragen. Hoe t met een 550/575 is weet ik eigenlijk niet. Maar daar mag je een fijne afschrijving/waardevermindering bij optellen. :)

IPF
14-08-2009, 22:13
En jij doet het netjes 1x in de 3 jaar, dus is het gemiddeld 1500 per jaar, want er is elke 3 jaar wel wát en dus is het 6000 per 4 jaar. = 50% meer. natuurlijk spiegelt zo'n garage het altijd ''positief'' voor :) (in de hoop dat ie jou als klant vind ook met een V12). En dan moet je t al helemaal niet hebben over een 512bb, of 365 bb, of een slechte 400/412 waar je alles aan moet laten doen (zie 1e stuk van deze post :)), want dan praat je volgens mij over nog heel andere bedragen. Hoe t met een 550/575 is weet ik eigenlijk niet. Maar daar mag je een fijne afschrijving/waardevermindering bij optellen. :)

http://www.ad.nl/buitenland/3431490/Politie_ziet_af_van_gebruik_Ferraris.html

Ook de Italiaanse politie komt er net achter dat het onderhoud van Ferrari's een duur geintje kan zijn... (zeker als 't klopt dat ze een 512 overwegen in te zetten, hetgeen ik betwijfel)

JazzyO
14-08-2009, 23:01
En dan moet je t al helemaal niet hebben over een 512bb, of 365 bb, of een slechte 400/412 waar je alles aan moet laten doen (zie 1e stuk van deze post :)), want dan praat je volgens mij over nog heel andere bedragen. Hoe t met een 550/575 is weet ik eigenlijk niet. Maar daar mag je een fijne afschrijving/waardevermindering bij optellen. :)

Als eigenaar van 2 van de Ferraris die je noemt, moet ik uiteraard even reageren.

De 550 is een voorbeeldige auto geweest, tot nu toe. Geen centje pijn, eerder dit jaar een hele grote beurt voor 3 mille en voor de rest niks behalve een setje banden en een litertje olie hier of daar. Niet slecht voor 27 duizend kilometer, vind ik zelf. Je hebt inderdaad afschrijving, maar dat is inmiddels bijna verwaarloosbaar, zelfs voor de 575 is het te overzien. Ik had zelf 25 mille afschrijving op mijn 550 in 2 jaar tijd. Valt ook nog wel mee, voor een moderne V12 Ferrari.

Wat betreft de 365BB moet ik het antwoord nog een beetje schuldig blijven - de auto is nog steeds niet waar ze moet zijn en het hangt dus een beetje tussen service en restoratie in. Ik heb in 4000km vrijwel geen kosten gehad maar ze heeft ook teveel km niet lekker gelopen, dus 'for the moment' heb ik een budget gemaakt en mijn hoop is dat ze met vrij weinig geld goed komt (niet echt hoop, ik weet wat er moet gebeuren). Aangaande servicebeurten, het verhaal is dat je de motor iedere 2 jaar een grote beurt moet laten geven en dat komt op een mille of 5 - 6, als er niet teveel mis is. Dus ja - ze zijn niet goedkoop.

Maar elke cent waard! :) Als je ooit de kans hebt een ritje in een 365BB mee te maken, grijp het met beide handen aan!

Onno

nofear02
16-08-2009, 20:17
.... Ik had zelf 25 mille afschrijving op mijn 550 in 2 jaar tijd. Valt ook nog wel mee, voor een moderne V12 Ferrari.

....komt op een mille of 5 - 6, als er niet teveel mis is. Dus ja - ze zijn niet goedkoop.

Maar elke cent waard! :) Als je ooit de kans hebt een ritje in een 365BB mee te maken, grijp het met beide handen aan!

OnnoDank voor je post Onno. Da's hele goeie info, thnx. Inderdaad is 25 afschrijving voor een moderne V12 Ferrari niet gek, maar voor gewone stervelingen met een 308/328, is dat toch enorm slikken. Maar goed, is ook geen vergelijk.

dan lijkt 5 a 6 onderhoudskosten veel voor zo'n 365, maar dáár heb je bijna geen afschrijving op denk. dus die ''kost'' maar 12.000 per 2 jaar. da's dan toch de helft goedkoper dan die 550! tsja, als je het als keuze hebt, of 12k is bijv je budget, dan wordt het een 365. dat vind ik overigens persoonlijk helemaal geen ''gedongen/armoe'' keuze. ik vind een 365 geweldig.

die laatste opmerking, die zal ik goed onthouden Onno ;) :).
gr

nofear02
16-08-2009, 20:19
http://www.nu.nl/algemeen/2061098/snelheidsduivels-door-rotterdam.html
.

ROTTERDAM - Snelheidsduivels maakten zondag in Rotterdam de dienst uit. Onder meer Ferrari's, een peperdure Bugatti, Formule 1-bolides en klassieke racewagens zorgden tijdens de vijfde editie van de Bavaria City Racing voor mooie plaatjes, oorverdovend motorgeluid en de geur van olie en verbrand rubber.
...
Premier Jan Peter Balkenende opende het evenement. Hij stapte achter het stuur van een Ferrari California.
.

wesleyruytrmn
16-08-2009, 20:52
Hierbij meer foto's van F's tijdens Bavaria City Racing.

En voor de liefhebber een link naar een filmpje van Balkende in de Ferrari:
http://www.dumpert.nl/mediabase/601681/e122283c/balkenende_in_een_ferrari.html

Rene Testarossa
16-08-2009, 21:50
Wat was dat een gaaf gezicht he, die auto's zo door Rotterdam te zien rijden.
In alphen a/d Rijn is op 12 september de jaarlijkse oldtimerdag, waar mijn Testarossa aanwezig zal zijn, nog niet helemaal een oldtimer maar toch. Voor de leden die in de buurt wonen en komen kijken, het lijkt me leuk om eens mensen van dit forum te ontmoeten.Ik heb ergens gelezen over flyers van dit forum, misschien een leuke gelegenheid om wat aandacht aan dit forum te schenken die dag?? Weet niet hoe jullie dat doen??
Ook heb ik net gehoord dat in het weekend van 3 en 4 oktober het winkelcentrum De Aarhof in het teken zal staan van autosport. Er is nog niet zo veel van bekend, maar het zal ongetwijfeld in samenwerking zijn met de gebroeders Coronel.

René

Ron321
17-08-2009, 07:07
Kijk, dat is goed nieuws, zal zeker even komen kijken in Alphen.
Wat betreft de flyers daar kan Robert (Nofear02) je wel aan helpen.

menno
17-08-2009, 12:31
gisteren meegemaakt dat ik van de 9 wagens op de snelweg de langzaamste was. Een rare situatie. Ik rij samen met mijn vrouw (voor de eerste keer trouwens) richting knokke(belgie). Terwijl ik de snelweg opdraai zie ik in mijn linker ooghoek 2 porsches aan komen. De wagen was al warm dus ik rij plankgas de snelweg op, maar ik zie ze toch redelijk snel naderen. Ze waren niet alleen. 2 *997 turbo's, R8 , DB9, DB9 volante, bentley GT, gallardo en een murcielago. Een redelijk rijtje dus.Daar reed ik dan tussen dat geweld. Het was een kleine gumball en dat om 10.00 in de morgen. De vrouw was niet gelukkig met de 30 kilometer die volgde.Zij was toevallig linksachter aangereden door een vrachtwagen op de ring van antwerpen. Zij had gelukkig niets samen met mijn moeder maar de auto daarin tegen wel. Nog even afwachten of hij total loss is.Vandaar dat de schrik wat groter was. Was fantastisch want op de snelweg staan hoe raar het ook mag klinken,ik denk, 5 stoplichten. En iedereen deed mee. Maar ik was wel de langzaamste!!! De vrouw vond het veel te hard gaan maar daar had ik hem o.a. voor gekocht. Ze kwamen uit verschillende landen en uiteenlopende leeftijden. Bij Knokke aangekomen koos iedereen zijn eigen weg. In een Ferrari en zo makkelijk voorbij gereden worden. Maar ja liever zo dan door een subaru. De duimen omhoog en een keer zwaaien, de dag was goed begonnen. In Knokke zelf nog een paar 430, dicht en spiders. modiaal cabrio,550 en 2 360.En engeland was ook goed vertegenwoordigt met bentley's en astins. Op de terugweg heel de weg terug gereden samen met een R8. Dus nog even om gereden om samen in derde versnelling door de tunnel van Zelzate te rijden. Op het gemakje terug rijden naar huis en na genieten. Dit moest ik toch even kwijt hier

wesleyruytrmn
17-08-2009, 14:32
Ja alles is relatief hè Menno. Heb je een Ferrari wordt je nog om de oren gereden! Maar het is niet echt een eerlijk vergelijk. Allemaal nieuwelingen tegen een 348! Mijn baas heeft ook een 911 turbo cabrio (2008, 997?) rijdt ook poepie hard, maar haalt het gewoon lange na niet bij de beleving van een 348!! Heb ze allebei mogen rijden, maar de 911 doet me niet zo veel, maar voor de 348 mag je 's nachts wakker maken. Dus troost je, ze waren misschien sneller, maar de beleving in de F is vele malen groter!

nofear02
17-08-2009, 20:09
gisteren meegemaakt dat ik van de 9 wagens op de snelweg de langzaamste was. Een rare situatie. ........n. Op het gemakje terug rijden naar huis en na genieten. Dit moest ik toch even kwijt hierPrachtig verhaaltje Menno! Heerlijk om te lezen. Leuk man, zo een belevenissen van een F-rijder. Ik denk dat we allemaal wel een keer iets vergelijkbaars meegemaakt hebben, in de zin van; je komt 1 of 2 vreemde wagens tegen, of collega f-rijders en daar rij je dan even een eindje mee op. ja dat kan verrekte leuk zijn. maar 9 wagens!!: woow. maar na afloop de duimen even omhoog, jaaaa, echt een mooi jongens-avontuur. dat blijven we, alleen het speelgoed is wat duurder geworden :D:D.

wes heeft gelijk; is geen eerlijke vergelijking; scheelt 20-jaar auto-ontwikkeling. én dan de beleving nog! samen even een tunneltje als toetje: prachtig man :). thnks voor het ons vertellen menno! kom maar op met dergelijke verhalen jongens!

filiberke
18-08-2009, 17:48
via nieuwsblad.be:
Een winnaar van Euromillions is maandag door een rechtbank in het Franse Bordeaux veroordeeld tot een gevangenisstraf van zes maanden, waarvan drie met uitstel. De man had geprobeerd om twee politieagenten om te kopen nadat hij betrapt werd terwijl hij dronken achter het stuur van zijn Ferrari zat.

De veroordeelde, Pascal Brun, won in 2004 26 miljoen euro met het kansspel Euromillions. Naast een gevangenisstraf werd ook zijn rijbewijs voor de tweede keer ingetrokken. Sinds 1999 is de man al 5 keer veroordeeld voor het rijden onder invloed van alcohol. Zijn wagen, een Ferrari 599 GTB Fiorano, werd in beslag genomen.

Politieagenten merkten afgelopen zaterdag dat de wagen van de man slecht geparkeerd stond. Toen ze aan de miljonair vroegen om hem te verplaatsen, merkten ze dat hij dronken was. Brun stelde vervolgens voor om met de agenten een aperitief bij hem thuis te gaan drinken. Daarnaast zou elke agent 1.000 euro krijgen om het hele voorval te vergeten. De rechtbank beschouwde dit voorstel als 'een poging om de agenten om te kopen'.

De 39-jarige Brun kon de rechtbank als een vrij man verlaten. Zijn gevangenisstraf zou mogelijk omgezet worden in het dragen van een elektronische enkelband.

mavanhaasteren
18-08-2009, 18:08
via nieuwsblad.be:
...
. Sinds 1999 is de man al 5 keer veroordeeld voor het rijden onder invloed van alcohol. ....

deze meneer mogen ze van mij verbannen om achter een stuur van een auto te gaan zitten. als je al 5 keer gepakt word en het dan nog steeds doet dan spoor je toch niet.

nofear02
18-08-2009, 20:49
precies. weg met die vent. idioot.

JazzyO
18-08-2009, 22:24
dan lijkt 5 a 6 onderhoudskosten veel voor zo'n 365, maar dáár heb je bijna geen afschrijving op denk. dus die ''kost'' maar 12.000 per 2 jaar. da's dan toch de helft goedkoper dan die 550! tsja, als je het als keuze hebt, of 12k is bijv je budget, dan wordt het een 365. dat vind ik overigens persoonlijk helemaal geen ''gedongen/armoe'' keuze. ik vind een 365 geweldig.

die laatste opmerking, die zal ik goed onthouden Onno ;) :).
gr

Je bedoelt: 12.000 per 4 jaar, of 6.000 per 2. Of je afschrijving hebt, hangt er vanaf. Als ik mijn auto nu zou moeten verkopen in Engeland dan verlies ik er wat geld op; er staan er een paar al lang te koop. In Europa - moeilijk te zeggen met een rechtsgestuurde Boxer - ik heb wel 30% onder de Europese markt gekocht (goede 365 is €130k, heb €100k betaald). Maar op de lange termijn denk ik zeker dat de auto meer geld waard wordt. Er zijn er minder van dan Enzo's! Rechtsgestuurd slechts 87 gebouwd.

Maar een beurt is ook niet de enige kostenpost: ze loopt nog niet helemaal lekker en ik denk dat ik ook nog wel een aantal zaken moet laten fixen aan het elektrische systeem. Daarbij heeft de uitlaat een behandeling nodig, nog wat andere zaken. Voor je het weet ben je weer 5 mille verder. Dat soort dingen heb je met een moderne Ferrari niet. Maar als ze eenmaal perfect zijn, dan is het vrij makkelijk om er bovenop te blijven zitten. Ik verwacht weinig extra kosten aan mijn 330GTC de komende jaren.

Wat betreft een ritje, dat kan wel een keer geregeld worden. Eerst even zorgen dat de Boxer weer tip-top is.

Onno

nofear02
18-08-2009, 22:39
... En jij doet het netjes 1x in de 3 jaar, dus is het gemiddeld 1500 per jaar, want er is elke 3 jaar wel wát en dus is het 6000 per 4 jaar. = 50% meer. :)

... Wat betreft de 365BB ... dat je de motor iedere 2 jaar een grote beurt moet laten geven en dat komt op een mille of 5 - 6, Onno
hoi onno. ja ik had het even voor 4 jaar neergezet omdat we bij die berekening van roger het ook over 4 jaar hadden. dan dan 12 voor 4 jaar ja bij de 365? op een 365 kunnen verliezen toch nog in de markt, dat wist ik niet. maar als je scherp ingekocht hebt, dan heb je dat risico weer bijna niet. daar zit dan weer tegenover dat je soms alleen scherp kan inkopen omdát er nog het een en ander aangedaan móet worden. maar daar staat weer tegenover dat je dat geld dat je besteed aan reparaties niet helemaal kwijt bent want een stukje daarvan blijft toch in de auto hangen; wordt zijn waarde meer van. da's logisch. als jij je 365 gebruikt als een liefdevol projekt, met gewoon door de tijd telkens eens wat laten doen, en dat ie helemaal tip-top wordt, dan is je vraagprijs tzt natuurlijk hoger. bovendien denk ik dat een tip-top auto beter/gemakkelijker verkoopt dan iets waar nog het een en ander aan gedaan moet worden. sommigen hebben daar schrik van denk of houden daar niet van. anderen vinden het prima. zoals gezegd; die zien het als projekje/belegging/spaarpotje. als je zo denkt, dan is dat zeker leuk. het is ergens toch ook wel een soort dankbaar geld uitgeven?; dat ie stapje bij stapje ''beter'' wordt? zelfs met mijn 328-''je'' doe ik dat; je besteed soms geld, niet alleen om iets te laten repareren om iets in stand te houden, maar ook dingen om hem beter te krijgen dan dat ie bij de vorige eigenaar was. ja het kost geld, maar als je liefhebber bent; dat geeft een tevreden gevoel. zo kan ik ook genieten van nu bijv Kristof met de mondial8 die hij weer ''goed'' gaat maken, en zoals john het deed met zijn 8, en alle anderen.

met een moderne ferrari, heb je dat idd natuurlijk niet. da's waar.

thnks! we'll see ooit :).

JazzyO
19-08-2009, 15:57
Klopt natuurlijk, Robert, maar niet iedereen gaat zo'n relatie aan met het idee pas over een jaar lekker te kunnen rijden. En veel mensen kopen een droomauto zonder goede kennis van zaken, en daarom is wel goed daarbij stil te staan.

Ik ben niet van plan de Boxer snel te verkopen dus ik zie voor mezelf geen probleem qua afschrijving (zelfs al had ik die, toch veel lol gehad), en inderdaad is het ook geld goed besteed om je auto te verbeteren. Over een paar jaar gaat ze ook helemaal kaal en uitelkaar, en wordt ze in de originele kleur gespoten (Dino Blu Metallizzato of misschien Blu Ribot: de kleur waarin ze besteld was). Ben je ook weer 30 mille kwijt als je het bij 'the best in the business' laat doen. Maar goed, dan kan ze er ook weer 10 - 15 jaar tegenaan. Soms zelfs meer - zie mijn 330GTC, die is in 1990 gedaan en ziet er ongelooflijk goed uit (en toch 38 duizend gelopen sinds die tijd).

Dat laat ook maar weer zien dat mijn BB niet door echte vaklui onderhanden is genomen - de huidige verf is gloednieuw maar binnen 1000km had ik barsten op de achterklep: plamuur vervormt door de hitte van de motor... Als hij opnieuw gedaan moet worden wil ik wel graag vertinning laten doen, zoals mijn 330. Helaas doet bijna niemand dat meer (duur, moeilijk, gezondheidsrisico's), maar het is de enige manier om de auto ECHT strak te krijgen. Als je ooit mijn GTC in het echt ziet, moet je maar eens goed (liefst onder strijklicht) langs de auto kijken. Geen lijn uit het lood, ongelooflijk. En als je hem op de brug zet, is zelfs de onderkant hetzelfde verhaal.

En dan zie je meteen waarom de vraagprijs van zo'n auto boven de markt zit. Auto's van dat kaliber zijn erg zeldzaam en worden nog minder vaak verkocht.

Ik vertel dit overigens niet om mijn auto op te hemelen (hoewel wel gerechtvaardigd ahum ahum :)), maar meer omdat ik dit alles niet wist tot ik tegen deze auto aanliep. Ik begreep niet waarom de ene GTC 50 mille goedkoper was dan de andere. Nu is dat volkomen duidelijk! Als je eenmaal een goede hebt gezien, zijn die anderen allemaal een stuk minder aantrekkelijk. Dus hopenlijk hebben de mensen die geinteresseerd zijn in klassiekers hier wat aan. Als je een klassieke Ferrari gaat kopen, altijd op de brug zetten!! :)

Onno

sharknose67
19-08-2009, 22:00
Ik vertel dit overigens niet om mijn auto op te hemelen (hoewel wel gerechtvaardigd ahum ahum :)), maar meer omdat ik dit alles niet wist tot ik tegen deze auto aanliep. Ik begreep niet waarom de ene GTC 50 mille goedkoper was dan de andere. Nu is dat volkomen duidelijk! Als je eenmaal een goede hebt gezien, zijn die anderen allemaal een stuk minder aantrekkelijk. Dus hopenlijk hebben de mensen die geinteresseerd zijn in klassiekers hier wat aan. Als je een klassieke Ferrari gaat kopen, altijd op de brug zetten!! :)

Nou Onno, aan de foto's te zien hoef jij je 330 niet op te hemelen dat doet ze zelf wel :D. Na je verhaal gelezen te hebben weten we zeker dat ze van de ene liefhebber naar de andere is overgegaan. Prachtig om te lezen dat een golden oldie er nog steeds zo goed uitziet. Maar het is niet alleen wijs om een klassieker op de brug te zetten maar ook als je een nieuwer model koopt toch? Als je van plan bent om een groot bedrag uit te geven aan een Ferrari kan dat beetje extra tijd (geld) er ook nog wel vanaf lijkt me. Mocht het voor mij nog eens zover komen dan zal ik het zeker doen, mede omdat ik net als Robert geen sleutelaar ben. Kijk mensen als Steven, Finch, Enzo en al die anderen kunnen wel iets op de bonnefooi kopen die lappen het wel op. En gelukkig zijn zulk soort techneuten er, die kunnen ons dan weer verbazen met hun posts hier op de site.

JazzyO
20-08-2009, 09:26
Helemaal gelijk - ik ben dan wel mijnbouwingenieur maar heb geen ervaring met sleutelen. Ik ben dus diep onder de indruk van het kunnen van sommige mensen op deze en andere sites. Echter - er is wel een verschil tussen het sleutelen aan een auto waar er 10,000 van gebouwd zijn, en een auto waar er nog maar een paar van zijn. Originaliteit is dan erg belangrijk, en je moet er erg veel van weten om te zorgen dat je fouten uit het verleden weer goed kan herstellen. Een groot probleem is ook dat je als amateur vaak geen andere mensen kent met eenzelfde auto. Toen mijn 365BB een elektrisch probleem had, gingen mijn monteurs na 6 uur vergeefs zoeken een andere 365BB bekijken die 50km verderop stond. Zonder die werkende auto hadden ze het probleem niet gevonden (voor de geinteresseerden: het was kortsluiting in de toerenteller, die zorgde dat de puls niet naar de bobine ging, zodat de auto niet startte). Als hobbysleutelaar trek je dan je haren uit je hoofd aan het eind van het weekend, vermoed ik.

Onno

Racing-Baker
20-08-2009, 09:55
ben wat aan het nalezen en ook ik ben van mening dat 12cylinders duur zijn ;)
als je een kettingaangedreven model hebt valt alles idd mee maar er mag niets breken! gezien 12cylinder-modellen veel geringer zijn in aantal is het vaak véél moeilijker om er nog iets voor te verkrijgen dat natuurlijk de kostprijs voor een groot deel bepaalt.
van de 400 de koppelingsplaten vernieuwd samen met wat klein werk (carbu-bijregeling, een benzinedarm etc) en daarbij kwamen we op bijna 4000. en dit dan nog niet bij de dealer (wat volgens mij nog meer verschil maakt)
achterruit kost 1850, zijbumper-stukje vooraan 250euro etc... je moet er toch een (groot) buffer op na houden als je een 12cylinder rijdende wilt houden ;)

en de riemaangedreven varianten, tjah, daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.
of mss een vb; iemand die ik ken rijdt met zijn perfecte (onderhouden) Testarossa en ineens loopt de watertemp zéér hoog op. snel langs de kant en binnen bij de dealer; er was een steentje in een van de radiatoren gesprongen en die is beginnen lekken, moter kwam zonder water te zitten en deze kreeg dan het gebruikelijke cylinderkop-dichtingsprobleem (wat een woord). met een factuur van ruim 11.000euro was ie terug rijdend...

sharknose67
20-08-2009, 19:29
Helemaal gelijk - ik ben dan wel mijnbouwingenieur maar heb geen ervaring met sleutelen. Ik ben dus diep onder de indruk van het kunnen van sommige mensen op deze en andere sites. Echter - er is wel een verschil tussen het sleutelen aan een auto waar er 10,000 van gebouwd zijn, en een auto waar er nog maar een paar van zijn. Originaliteit is dan erg belangrijk, en je moet er erg veel van weten om te zorgen dat je fouten uit het verleden weer goed kan herstellen.

Onno, dat je een klassieker niet kunt vergelijken met een hedendaagse auto besef ik me terdege. Het ging er mij om dat ik niet het risico zou nemen om "zomaar" een Ferrari te kopen. Sleutelen aan een klassieker is niet iets wat je zomaar effies doet. Maar ja daar hoef ik me niet druk om te maken, een klassieker in de orde van oa een 330 komt er toch niet :D:(.

Ed

JazzyO
20-08-2009, 20:00
ben wat aan het nalezen en ook ik ben van mening dat 12cylinders duur zijn ;)

Een beetje duur - maar wel lekker! :)

De 330GTC had een leuk ritje vandaag vanuit Oss. Jammer dat ik er niet bij was... :(

Onno

Racing-Baker
21-08-2009, 09:08
Een beetje duur - maar wel lekker! :)

Onno

mij zul je NOOIT het tegendeel horen beweren !! ;)
het is iets helemaal appart; de ervaring, de sensatie, het gevoel, het geluid, ...
kan je met niets anders vergelijken.
en elke uitvoering is dan nog eens appart op hun eigen manier;
V12, boxer12, carbu, injectie.

maar!!
ik zou nog altijd er een V8 op willen nahouden ook ;)

JazzyO
21-08-2009, 09:22
maar!!
ik zou nog altijd er een V8 op willen nahouden ook ;)

Grote fan van Ferrari V8's, maar om nou een 4e Ferrari te kopen... Hoewel, die 458 is toch wel erg fraai! :)

Onno

Racing-Baker
21-08-2009, 09:49
mwah, zeg je nu :D ; je kunt er nooit "genoeg" hebben :)
je moet natuurlijk wel de plaats hebben om ze te stapelen.

voor de 458 wacht ik nog met mijn mening maar ziet er idd niet mis uit hoewel ik toch de classics prefereer.

Rene Testarossa
21-08-2009, 10:47
het is inderdaad moeilijk te beseffen, maar als je bekenden tegenkomt is het inderdaad eerst van; hoe is het met de Ferrari? en dan later pas van en met jullie ? haha.
Groeten René

.

nofear02
21-08-2009, 11:23
het is inderdaad moeilijk te beseffen, maar als je bekenden tegenkomt is het inderdaad eerst van; hoe is het met de Ferrari? en dan later pas van en met jullie ? haha. .... Groeten RenéJa, daar zeg je zo wat Rene. Daar hebben we t nog nooit over gehad hier in de 2,5 jaar, maar je hebt inderdaad; hoevaak ik ook wel niet hoor: ''hoe is t met de ferrari?". en dus ook van wildvreemden! zo bizar. die mensen herkennen me, ze hebben je kop een keer gezien in dat ding, en ergens misschien logisch, als ze die wagen zien rijden, bij het stoplicht zien staan, ze kijken er in; ''wie zit er in/ van wie is dat ding/ wat is het voor eigenaar; is het een oude l#l; oh nee, kijk nou, t is een hele knappe jonge aantrekkelijke vent!!" :D:D:D <proest> ;) (grapje). En als je dan bij de snackbar staat dan zeggen zomaar mensen; "hoe is t met de ferrari'' tegen mij. Vorige week nog. ik kon heel die vent niet! Ook jonge gasten. Ik ben 2 of 3 keer met dat ding naar de snackbar geweest omdat ik laat thuiskwam en eerst dringend wilde eten: honger; dus patat wilde, en geen zin meer had hem eerst in de garage te zetten en dan weer een andere auto te pakken om patat te gaan halen, nououou, sinds die tijd... ik ben er niet zo kapot van en wordt er alleen maar verlegen van. Maar kom aanrijden met zo'n ding en zet hem pontificaal voor het pand omdat er net een plek vrij is, en ga daar patat zitten eten, mensen komen naar buiten, mensen beginnen te lullen tegen je. ik kom al 15 jaar bij die snackbar op zaterdag-avond, ik behoor zo'n beetje bij het interieur, op zaterdag: dus lekker oude kleren aan, ongeschoren kop, doodgewone gozer, komt daar voor € 3,60 (;)) patat + frikandel eten en dan kom je na 15 jaar ineens met een bloedrode lage Ferrari; die mensen schrokken zich t lazarus. Ik heb het ooit willen vertellen hier, maar t kwam er nog niet van, maar t moet nou maar; ik kwam die snackbar binnen en die eigenaar riep keihard door zijn zaak; "jaaa hoor, die komt met zijn ferrari patat halen!!" :o :o. nououou dan sta je daar. hartstikke druk, zat avond, 15 man in de zaak die staan te wachten bij de afhaalcorner, en dan in het petit-restaurant gedeelte/ bar, (allemaal tafeltjes) mensen die achterste voren op hun stoel zitten, stamgasten; wie is dat / van wie is die; verrek; dat is die gozer die hier al 15 jaar op zaterdag aan dat tafeltje zit patat te eten en de krant te lezen, hij zegt nooit wat, en je zou hem een kwartje geven zoals ie er uit ziet en die blijkt een Ferrari te hebben. tsja :o :o:.... / "hij is dus rijk"????
En sinds die tijd; ''en hoe is t met de ferrari?''. hoe het met mij gaat; dat doet er niet toe blijkbaar :D.
2 weken geleden ga ik de post halen bij het business-point (postbussen) , ik ben er goed bekend, ik loop achterom, een jongen; hallo. ik zeg hallo. u hebt toch die ferrari? ''huh?", ja ik heb de wijk naast u en ik rij soms expres even door uw straat; hij staat heel soms wel eens buiten..... " tsja....
afijn, hoe waren wij zelf 30 jaar geleden??
hoe zijn de jongeren nu. rij je wel eens om omdat je weet dat daar en daar een F staat, soms?
belt een vriend of familielid je wel eens; ''he joh er staat hier een ferrari!" omdat ze weten dat je f-fan bent. wat doe je? camera pakken en als de sodemieter er naar toe? rondjes erom heen lopen?

tsja...:o

:)

.

mtange
21-08-2009, 21:05
gisteren meegemaakt dat ik van de 9 wagens op de snelweg de langzaamste was. Een rare situatie..
...
Op het gemakje terug rijden naar huis en na genieten. Dit moest ik toch even kwijt hier
Mooi verhaal Menno. Moet inderdaad een aparte ervaring geweest zijn. Wel mooi natuurlijk.
Dat je 'zoek' gereden wordt.. Tja, denk maar zo, beter in een Ferrari zoek gereden worden dan in een Sub.. Zeg nou zelf, zie de foto hieronder, dat ziet er toch gewoon schitterend uit??
Hij staat er weer mooi op in ieder geval! Hier een foto bij het inrijden van de Lippenslaan, jammer genoeg zijn de andere niet te zien, had het verhaal nog mooier gemaakt.
Pak je zo nu en dan toch nog wel eens een 6 km tunneltje mee?? :)
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364817082009114202

430driver
21-08-2009, 21:09
ik heb dat ook een keer gehad met de 348: stond achter een E55 AMG....tja dan ben je met 300 ongeblazen pekaas kansloos, want toen ik optrok achter hem spoot ie weg

JazzyO
21-08-2009, 21:22
Mijn broer reed zijn 328GTS een keer de oprit op met een gloednieuwe M3 (E46) achter hem, destijds zo'n 25 duizend gulden duurder dan de 328. Kerel zat de hele tijd te duwen, broer voegt in met 100km/u en blijft gewoon 100 rijden. Beemboy sprint compleet gefrustreerd weg met 200+. Moraal van het verhaal: kerel in Ferrari hoeft niets uit te leggen, zelfs eigenaren van duurdere auto's zijn toch jaloers. :)

Tot nu toe heb ik overigens nog geen dergelijke situaties bij de hand gehand. Alleen een keer een Porsche Cayenne Turbo S in Duitsland laten zien dat een 550 wel degelijk sneller is. Maar blijft het snelste containerschip dat ik ooit gezien heb, dat moet gezegd. Indrukwekkend, maar pointless.

Oh - en over de 348 - ik moest in de Dolomieten hard pushen in de 550 om de 348 van Gijs vdS bij te houden, dus zo langzaam zijn ze nog niet. Alleen in rechte lijn, dan merk je de leeftijd echt. Trouwens altijd leuk, een bochtig weggetje: ik hing in mijn 43 jaar oude GTC aan de bumper van een 360 Modena op de bergpassen in Zwitserland... Separates the men from the boys.

Onno

IPF
21-08-2009, 21:46
Mijn broer reed zijn 328GTS een keer de oprit op met een gloednieuwe M3 (E46) achter hem, destijds zo'n 25 duizend gulden duurder dan de 328. Kerel zat de hele tijd te duwen, broer voegt in met 100km/u en blijft gewoon 100 rijden. Beemboy sprint compleet gefrustreerd weg met 200+. Moraal van het verhaal: kerel in Ferrari hoeft niets uit te leggen, zelfs eigenaren van duurdere auto's zijn toch jaloers. :) [1]

Tot nu toe heb ik overigens nog geen dergelijke situaties bij de hand gehand. Alleen een keer een Porsche Cayenne Turbo S in Duitsland laten zien dat een 550 wel degelijk sneller is. Maar blijft het snelste containerschip dat ik ooit gezien heb, dat moet gezegd. Indrukwekkend, maar pointless [2].

Touché in het kwadraat:

Ad [1]: Herkenbare kost ;) Best vaak als ik in m'n 23 jaar ouwe, zeker naast huidige sportauto's, petieterige én spotgoedkope 328 GTS rondrijd, is er wel een malloot in een gloednieuwe Porsche/AMG/M3/S5/... (take your pick) die een identiteitscrisis krijgt. Mannen, jullie zijn écht sneller én duurder én patseriger, maak je geen zorgen. Overigens zijn er ook figuren in Volvo V50 Estates Diesel e.d. die plots menen sportief te moeten/kunnen rijden (terwijl ik me doorgaans rond Vmax ter plekke voortbeweeg, niet veel meer)

Ad [2]: Hahaha! :) Ik weet niet wat ik nuttelozer annex massiever vind, dat Porsche-containerschip, de mammoettanker Q7 (met 1000liter turbodieselmotor oid), of de ertscarriers X5M resp X6M. Ze doen me altijd denken aan hardlopen op stijgijzervaste schoenen, wedstrijdzwemmen in je diepzeeduikpak, driebanden met een stoeprand (NB als keu) en meer van dat soort mannetjesputtersdisciplines uit de Olympische Spelen der Futiliteit.

filiberke
22-08-2009, 12:07
via nieuwsblad.be:

LYON - Een 44-jarige Belgische trader is donderdag op een snelweg in het oosten van Frankrijk geflitst aan een snelheid van 245 kilometer per uur. De in Genève gedomicilieerde Belg man was op weg van de Zwitserse stad naar Luxemburg.

Om inbeslagname van zijn Ferrari te verhinderen, diende de man reeds 750 euro op te hoesten. Voorts is zijn rijbewijs, in afwachting van een bezoekje in de rechtbank, tijdelijk ingetrokken.

De brave man kan er evenwel niet van beschuldigd worden plankgas te hebben gereden. Hij verplaatste zich immers in een ongeveer 200.000 euro dure bolide die met zijn 455 pk een maximumsnelheid van 320 km/uur kan bereiken.

sharknose67
22-08-2009, 20:30
Slechts 750 euro :eek::eek:????? Koopje in Nederlandse opzichten.

Alfer
22-08-2009, 21:58
Porsche-containerschip, de mammoettanker Q7 (met 1000liter turbodieselmotor oid), of de ertscarriers X5M resp X6M. Ze doen me altijd denken aan hardlopen op stijgijzervaste schoenen, wedstrijdzwemmen in je diepzeeduikpak, driebanden met een stoeprand (NB als keu) en meer van dat soort mannetjesputtersdisciplines uit de Olympische Spelen der Futiliteit.

+1

Ik kan niet helpen dat ik deze zgn. super SHV's buitensporig lelijk vind en ik heb zelfs een top 3: BMW X6 met stip op 1 gekomen, buitengewoon smakeloos en buitenproportioneel (in lokale BMW taal: zum ko.sen). Op 2 de Mercedes R... wat wellicht slechts een semi-SHV is, hoe konden ze iets dergelijks zelfs maar bedenken. Op de voet wordt deze gigant echter gevolgd door de Q7 van Audi, echt triest dat deze fabriek naast vele mooie auto's hiermee moest komen. In de budget klasse weet SsangYoung ook menigéén met heel erg lelijke dingen te verrassen in zowel de SHV als MPV klassen.
Zo, dat lucht op!

nofear02
23-08-2009, 11:35
http://www.nuvideo.nl/algemeen/30034/recordjackpot-italie-valt-eindelijk.html

Ferrari kan een telefoontje verwachten denk binnenkort? :)

mijn lieve hellup, wat kan je hiervoor allemaal kopen.

al besteedde je ''maar'' 10 miljoen aan ''wat leuks'', en de rest aan een leuk huis, met eigen circuit bijv, of eigen meertje. of beide.

dus:

- een fxx
- een 599
- een 458 italia
- een 288 gto
- een 355 gts
- een mondial cabrio
- 1 klassieker

en een oude F1 racer van ms. die van 2003 of zo. die kost ca. 5 miljoen.

Maximus
23-08-2009, 11:37
Heb mijn profiel maar even wat "geupdate" nu ook met een reallife foto bij Munsterhuis van afgelopen zomer. Een prachtige witte F430 Coupe F1 met een volledig Tan interieur.

nofear02
23-08-2009, 11:38
Heb mijn profiel maar even wat "geupdate" nu ook met een reallife foto bij Munsterhuis van afgelopen zomer. Een prachtige witte F430 Coupe F1 met een volledig Tan interieur.Goed zo Jurgen! Veel leuker zo. Nou weten we tenminste wie je bent. Leuk. thnx.

mavanhaasteren
23-08-2009, 12:16
http://www.nuvideo.nl/algemeen/30034/recordjackpot-italie-valt-eindelijk.html

Ferrari kan een telefoontje verwachten denk binnenkort? :)

...
en een oude F1 racer van ms. die van 2003 of zo. die kost ca. 5 miljoen.

Robert volgens mij zijn ze wat goedkoper hoor.

tussen de 1 en 2 mil. als ik het goed heb

nofear02
23-08-2009, 13:49
Robert volgens mij zijn ze wat goedkoper hoor.

tussen de 1 en 2 mil. als ik het goed heb

Ja de iets oudere wagens op zich geloof ik wel ja, maar het hele contract bij elkaar met zoveel-zoveel ondersteuning en een x-aantal races en km's en technische beurten etc.; dat is iets meer. Er slingert ergens dat filmpje op internet wat ook op tv geweest is van die vent uit engeland die zo'n F1 ging kopen in maranello. Die was geen 2 miljoen kwijt, maar iets meer.

Het contract is trouwens zo ongeveer een boek dik, van wat je wel en niet mag etc.

Maximus
23-08-2009, 16:53
Er slingert ergens dat filmpje op internet wat ook op tv geweest is van die vent uit engeland die zo'n F1 ging kopen in maranello. Die was geen 2 miljoen kwijt, maar iets meer.

Ik heb dat filmpje nog op mijn hardeschijf. Is een filmpje van Fifth Gear van een Engelse Ferrari eigenaar die de, ik meen, 2003 of 2004 Ferrari kocht van Schumacher. Ik heb zelf geen webspace om 't op te zetten misschien weet iemand een plek dat ik het toch kan delen?

wesleyruytrmn
23-08-2009, 16:59
Is al eens gebeurd Jurgen ;) Dit is het filmpje waar jullie het over hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=yxFHppqYM2o

.

Maximus
23-08-2009, 17:25
Yes! Dat is hem. Ik dacht dat ik wel op alles gezocht had maar toch niet ;)

Leuk filmpje om te kijken!

nofear02
23-08-2009, 21:15

.hey leuk wes. thnkx.

dcpixels
23-08-2009, 21:34

.

Het laatste stukje film (als hij zijn moeder aan de telefoon heeft) ... briljant! :D

evdzwet
23-08-2009, 21:55
Van de week werd ik benaderd om mee te doen aan het verwezenlijken van een droomdag via Dream4Kids(.nl). Een jongen van 13 uit Den Haag heeft het één en ander meegemaakt en behalve gek van voetbal, is hij ook gek van Ferrari's. Nadat de agenda's thuis waren georganiseerd heb ik toegezegd. Het eerste wat ik heb geregeld is het kopen van een kadootje (een model van een rode 328 GTS). Vervolgens heb ik woensdag en donderdag besteed aan het vinden van een route van het huis van de jongen de stad uit. De jongen woont in de buurt van de Hoefkade en daar wemelt het van de (te hoge) drempels en éénrichtingsverkeer. Uiteindelijk iets gevonden, waarbij ik een paar honderd meter tegen het verkeer in moest rijden.

Zaterdagmorgen was ik om kwart voor 8 in Zoetermeer. Daar werd het contact gelegd met de 2 vrijwilligers voor de dag. Vervolgens op weg naar Den Haag. We stonden op de hoek te wachten en de wijkagent kwam ook even poolshoogte nemen. Een dure Audi en Ferrari in de wijk waren verdacht. Nadat we hem één en ander hadden uitgelegd, was het goed. Op het sein kwam ik met voldoende geluid de hoek om. Nadat hij had plaatsgenomen en de agent had zekergesteld dat ik geen tegenliggers had, gingen we richting Eindhoven. Daar hadden we een afspraak met Patrick Kluivert op de Herdgang.

De auto mocht langs de slagbomen en kreeg een prominente plaats naast de velden. Elke keer als er een wedstrijd was afgelopen (F-tjes tot en met A-junioren), dan waren er vele bewonderaars. Het droomkind werd aan Patrick voorgesteld. Na wat foto's en een kort partijtje met Patrick wilde de fotograaf ook nog plaatjes schieten bij de auto. Dat duurde door de vele bewonderaars iets langer.

Vervolgens hebben we gepicknicked langs de snelweg en reden terug richting Zoetermeer. Eerst haalden we met 170 een ongemarkeerd politiebusje in. Gelukkig werden we niet aangehouden. Daarna kwamen we op een weg met wat korte tunneltjes. Koppeling in en richting de toerenbegrenzer zorgde voor menige grijns. In Zoetermeer aangekomen, wachtte een fotoshoot. Tenslotte werd het droomkind in Den Haag afgezet om met familie te gaan eten.

Behalve enkele honderden kilometers in de Ferrari was het erg leuk om mee te werken aan een leuke dag voor een enthousiast kind. Ik heb me opgegeven om, als er in de buurt een Ferrari nodig is, te helpen.

nofear02
23-08-2009, 21:58
Fantastisch Edwin! Ben blij dat het allemaal goed gegaan is en leuk was! Mooi verhaaltje! thnx.

IPF
23-08-2009, 22:06
Van de week werd ik benaderd om mee te doen aan het verwezenlijken van een droomdag via Dream4Kids(.nl).
[...]
Vervolgens heb ik woensdag en donderdag besteed aan het vinden van een route van het huis van de jongen de stad uit. De jongen woont in de buurt van de Hoefkade en daar wemelt het van de (te hoge) drempels en éénrichtingsverkeer. Uiteindelijk iets gevonden, waarbij ik een paar honderd meter tegen het verkeer in moest rijden.

Zaterdagmorgen was ik om kwart voor 8 in Zoetermeer. Daar werd het contact gelegd met de 2 vrijwilligers voor de dag. Vervolgens op weg naar Den Haag. We stonden op de hoek te wachten en de wijkagent kwam ook even poolshoogte nemen. Een dure Audi en Ferrari in de wijk waren verdacht. Nadat we hem één en ander hadden uitgelegd, was het goed.
[...]
Vervolgens hebben we gepicknicked langs de snelweg en reden terug richting Zoetermeer. Eerst haalden we met 170 een ongemarkeerd politiebusje in. Gelukkig werden we niet aangehouden. Daarna kwamen we op een weg met wat korte tunneltjes. Koppeling in en richting de toerenbegrenzer zorgde voor menige grijns.
[...]
Behalve enkele honderden kilometers in de Ferrari was het erg leuk om mee te werken aan een leuke dag voor een enthousiast kind. Ik heb me opgegeven om, als er in de buurt een Ferrari nodig is, te helpen.

Edwin,

Klinkt alsof je een geweldige dag hebt gehad!

En zo te zien had ik dat inderdaad never nooit gered. Stapte om 07:00 die ochtend op de (eerste) boot vanuit Vlieland, toen oefende jij vermoedelijk al met 3 km/uur rondjes Hoefkade ;) Mooi verhaal trouwens met die agenten :) (zowel in de buurt als later met 170 km/uur natuurlijk :D)

Waar heb jij je trouwens opgegeven? Lijkt mij ook prima om dit soort dingen te doen zoals je weet.

Groet, Irvin

mtange
23-08-2009, 22:13
Inderdaad mooi dat je dat hebt kunnen doen Edwin, zo'n kind een droomdag laten beleven!
Alleen al in een Ferrari mee mogen rijden is geweldig, en als je dan ook nog je voetbalheld kan ontmoeten daarna, moet zeker geweldig zijn voor hem.

wesleyruytrmn
23-08-2009, 22:17
Mooi stukje Ed, heb het met groot genoegen gelezen. Nog net vers eigenaar van een F en nu al lekker delen en de mensen een schitterende dag bezorgen. Bewonderingswaardig! Ben blij dat er zulke iniatieven bestaan en dat er veel medewerking is! Top!

nofear02
23-08-2009, 22:20
Waar heb jij je trouwens opgegeven? Lijkt mij ook prima om dit soort dingen te doen zoals je weet.

Groet, Irvindream4kids neem ik aan. kan elke f-rijder ook bij de make a wish foundation, en meer van dergelijke dingen. overigens, je moet er wel tegenkunnen (kan niet iedereen) want ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat er een afspraak stond om te gaan rijden en 2 dagen vantevoren werd het afgeblazen; kind was al te zwak. een week later hoefde het al niet meer :o.
maar dit van Edwin klonk fantastisch!

evdzwet
23-08-2009, 22:21
Mooi stukje Ed, heb het met groot genoegen gelezen. Nog net vers eigenaar van een F en nu al lekker delen en de mensen een schitterende dag bezorgen. Bewonderingswaardig! Ben blij dat er zulke iniatieven bestaan en dat er veel medewerking is! Top!

Volgens mij is jouw droomdag nog in de maak ;-) en als ik het goed begrepen heb, is dat met F. Wil je trouwens nog een F-erehaag?

wesleyruytrmn
23-08-2009, 22:28
Volgens mij is jouw droomdag nog in de maak ;-) en als ik het goed begrepen heb, is dat met F. Wil je trouwens nog een F-erehaag?

Ja mijn droomdag moet nog komen!! (hoewel deze droomdagen niet te vergelijken zijn qua achtergrond natuurlijk, voel me ook een beetje :o met het woord droomdag in vergelijk met de vorige context...)

Maar dat is inderdaad ook met een F!! Helemaal te gek natuurlijk, en ja of ik een F ere-haag wil...TUURLIJK!! Ach, wie weet wat er allemaal over een jaar voor moois staat. Eentje is zeker en daar ben ik al super blij mee!!

.

IPF
23-08-2009, 22:54
dream4kids neem ik aan. kan elke f-rijder ook bij de make a wish foundation, en meer van dergelijke dingen. overigens, je moet er wel tegenkunnen (kan niet iedereen) want ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat er een afspraak stond om te gaan rijden en 2 dagen vantevoren werd het afgeblazen; kind was al te zwak. een week later hoefde het al niet meer :o.
maar dit van Edwin klonk fantastisch!

Dank Robert. Wel een goede waarschuwing van je vind ik: dit kunnen heel pijnlijke gevallen zijn, maar o zo reëel. Je moet je dat realiseren inderdaad.

nofear02
23-08-2009, 23:13
.... en ja of ik een F ere-haag wil...TUURLIJK!! Ach, wie weet wat er allemaal over een jaar voor moois staat. Eentje is zeker en daar ben ik al super blij mee!! Als er ooit iemand een ere-haag krijgt met zijn trouwen, dan ben ik dat natuurlijk wel als eerste hé? dat lijkt me beter gepast ;) :p. 1 is idd al mooi zat :D.

nofear02
23-08-2009, 23:20
Dank Robert. Wel een goede waarschuwing van je vind ik: dit kunnen heel pijnlijke gevallen zijn, maar o zo reëel. Je moet je dat realiseren inderdaad.Vind ik ook. Wat mij betreft worden er 1000-den kinderen gereden per jaar, maar sommige mensen denken dat het sowieso gewoon altijd ff een plezierritje is, maar als je een kind bij je krijgt met apparatuur bij zich, of die onderweg ineens onwel wordt en moet overgeven, ja, dat kan gebeuren; hoort er dan wel bij. Bovendien hechten de rijder en het kind zich vaak, en als het echt terminaal is en je krijgt tzt een kaartje, dat is echt niet niks. Blijft staan; het is fantastisch om zoiets dan toch nog gedaan te hebbend/ hebben kunnen betekenen. Maar je moet er tegen kunnen. Sommigen denken er te licht over. Vandaar even die genoemde woorden hier, van wat ik gehoord heb van anderen. ter info. daar is de site ook voor. info.

overigens; je kan je natuurlijk ook opgeven voor de maarten memorial, maar dat zijn dan niet alleen kinderen. en er zijn er nog zoveel anderen: goodcauserally, blauwvingerrally, carsforcharity, enz. ook truck-ritjes, motoren met zijspan, etc. Die truckers; altijd luid toeterend door het dorp, dat vinden kinderen toch altijd prachtig. 80 van die trucks dan achter elkaar, man wat een klere herrie met al die toeters! :D. Maar die gezichtjes van die kinderen joh, fantastisch.