PDA

View Full Version : F-Chat Automotive Day, Zwijndrecht, 28 jun 2009 (info)

nofear02
30-03-2009, 22:37
Dit is geen meeting meer, maar ons eigen 'F-Chat evenement'!! Een meeting, met een 'technische dag', met mini-beurs in de open lucht, met lunch en rit en weer terug bij elkaar op onze eigen plek! Kijk maar:

nofear02
30-03-2009, 22:40
F-CHAT ZOMER-EVENT 2009:

'FERRARI-AUTOMOTIVE DAY':

TECHNISCHE DAG met openlucht MINI-BEURS
+
TOERRIT

op

zondag 28 juni 2009 (evt 5 juli)

Zwijndrecht.

ca. 10.00u - 16.00u

Ja mensen, de zomermeeting van F-Chat event van 2009 is niet zomaar een meeting, maar gelijk een heel festijn! Ik heb van alles uit de kast getrokken om er iets heeeel bijzonders van te maken. Iets dat wij nog niet eerder gedaan hebben (ideeën zat!), misschien zelfs überhaupt nog nooit eerder gedaan ís. We leggen de lat derhalve weer een flink stuk hoger en beginnen aan een mooie nieuwe uitdaging: een F-Automotive Day. Een soort technische dag, met mini-beurs in de openlucht en gewone meeting. De techneuten onder ons krijgen een dag de beschikking over een werkplaats met bruggen en gereedschap en mogen met elkaar hun hart ophalen met sleutelen. En de niet-techneuten mogen bewonderend toekijken. Daarbij heb ik bedrijven geregeld die ons wat willen laten zien en hun produkten/diensten zullen tonen: echte belangrijke F/L-automotieve dingen! Zie verderop.

Voor de uitgenodigde deelnemende bedrijven en voor mijn inspanningen moeten er echter dan wel GENOEG ferrari's komen natuurlijk. We kunnen niet met 30 wagens gaan staan. Vandaar dat niet-F-Chat member zijnde FERRARI-RIJDERS, deze keer ook welkom zijn! Als introducee. Geef deze F-dag dus door aan F-rijders die jullie kennen! Mail, sms, msn, bel, etc dus de onderstaande uitnodiging door. Of print hem uit en gooi hem bij iemand in de bus die een Ferrari heeft! :)

Kom dus langs, bekijk alles en stel vragen en zorg dat u er wijzer van wordt! Natuurlijk is het verder ook gelijk een gewone meeting; gezellig ff koffie drinken, lunchen, en een mooi ritje doen. Mag ook een halve dag of maar een uurtje zijn!

PROGRAMMA:

- 9.45u: AFZETTEN bijrijdster?? - FERRARI-rijders die hun echtgenote/partner meenemen die de ladies mornin' wil bijwonen; even afzetten bij het (lunch-)restaurant 'Captains'

- 10.00u: AANKOMST/PARKEREN - op een bewaakt stuk van een stil industrieterreintje hier in Zwijndrecht, netjes met hulp en aanwijzingen van onze stewards.

- 10.30u: KOFFIE & KOEK - natuurlijk is er lekkere verse hete koffie of thee, met koek. Ook ander drinken is ruim aanwezig. Ga iets halen in onze stand.

De 'AUTOMOTIVE DAY' houdt in:

- 'TECHNISCHE DAG!' - Dat betekent dus:
- Bruggen I - een klus uitvoeren waar je een brug voor nodig hebt?, dat kan! pm mij hoe lang je nodig hebt
- Bruggen II - wil je weten hoe je onderkant er uitziet, zet hem er op en laat je wagen omhoog takelen!
- Sleutelen - wil je iets onderhanden gaan nemen, maar liefst met andere kenners in de buurt, doe het dan hier!
- Laat zien - heb je iets veranderd aan je wagen, laat het de anderen zien. Deel je ervaringen uit. Help elkaar.
- Inspecties - heb je twijfels over iets, vraag het Guus! Zit alles nog wel goed of moet er zsm of tzt iets vervangen worden?
- Vragen - wil je iets weten, vraag advies aan de kenners

- 'MINI-BEURS!' - er zijn marktkramen en stands!
- Info - ga bij alle stands kijken die er zijn en laat je informeren! Er zijn ca 15 bedrijven aanwezig!
- Demo's - een aantal bedrijven zal iets laten zien / demonstreren.

- 12.45u: LUNCH - we moeten even 5 minuten rijden de stad in naar Restaurant 'Captains', Scheepmakerij 100, 3331 MA Zwijndrecht. Prachtig gelegen aan het water wordt daar een voortreffelijke lunch geserveerd van soep, luxe broodjes, kroketten, salade, fruit, drinken, etc. Ruime en afgesloten parkeergelegenheid aanwezig. Geen omkijken naar uw wagen; die wordt keurig bewaakt door de stewards. Alles is geregeld en voor ons gereserveerd.

- 13.45u: TUNNEL/TOERRIT - u mag terug naar de werkplaats verder sleutelen of kijken, of u mag mee een stukkie toeren. Ik heb een prachtige, hele rustige, maar mooie rij-route uitgezet door de Hoekse Waard. Een heel mooi gebied van Nederland. De nadruk ligt op rustig en relaxed toeren en genieten van de omgeving. Maar de laatste 20 km terug naar KwikFit gaat nog wel even over de snelweg. En ondertussen pakken we een drietal fantastische tunnels! Need I say more?? :)

- 14.45u: TECHNISCHE DAG II - nog even terug bij elkaar. Kijken of de sleutelaars al klaar zijn. Of het gelukt is. Misschien komen er nog wat mensen die alleen de middag kunnen. Nog even lekker praten en elkaars wagens bekijken!

- 15.00u: DRANKJE - de rest van de middag nog even wat drinken en napraten? 1 drankje is inbegrepen

- 17.00u: EINDE
KOSTEN: 27,50 * Euro PP

Ja het kost geld, maar wat dacht u van info over:

- smeermiddelen en brandstoffen - Agip
- banden-kennis - Bridgestone
- poets-uitleg incl clinics - Meguiar's
- autoruiten - Carglass
- accu's/laders - Varta
- technische inspectie - Guus van Eijk
- 2e hands onderdelen - Rare Parts
- automatten en -spullen - Automobilia
- spuiten - oldtimerspuitwerk.nl (John8)
- lakbescherming - ProTech
- autohoezen/lekplaten - FirstClass Additions
- gereedschappen - Snap-on
- autolakfoliën - KCN Motors

Met een werkplaats met bruggen en gereedschap, beschikbaar gesteld door KWIK-FIT!!

Met verse koffie en koek in overvloed, heerlijke lunch, mooie toerrit, drankje toe, en een hoop gezelligheid!

* zonder lunch en toerrit; 10 euro.

** BIJ SLECHT WEER SCHUIVEN WE T EEN WEEKEND OP **

Ik gok erop ca. 40 - 50 wagens bij elkaar te krijgen, dus dat wordt een fraaie groep!

ook voor niet-sleutelaars is deze dag natuurlijk een leuk 'doel' om even naartoe te rijden. Komt u even een bakkie doen en gaat u daarna weer weg, als u niet zoveel tijd hebt. No probl!

Het adres is: TER STEEGHE RING, Ter Steeghe Ring 12, 3331 LX Zwijndrecht. Het is vlak langs de snelweg A-16 Breda-R'dam, op een paar honderd meter vd afslag 'HI-Ambacht/ind terrein Zwijndrecht' (nr23). Zie ook hiernavolgende plattegrond.

Wagens staan er volkomen veilig. Er is parkeerwacht. Wordt allemaal netjes geregeld.

Dit lijkt me echt helemaal geweldig!!

** FERRARI-RIJDERS 'NIET-F-CHAT MEMBER' DUS OOK WELKOM! **
.

nofear02
30-03-2009, 22:43
Hier:

nofear02
30-03-2009, 22:44
Dat ziet er zó uit...
.

nofear02
30-03-2009, 22:46
Wie zijn er of komen er allemaal:
.

nofear02
30-03-2009, 22:50
.

nofear02
30-03-2009, 22:53
,

nofear02
30-03-2009, 22:56
Met dit:

In de afgelopen 2-jarige opstartfase leenden de meeste F-Chat evenementen zich niet zo om grotere aantallen partners/echtgenoten erbij te hebben. Per slot van rekening is het ook in eerste instantie voor de members. Maar nu kan het eens een keertje wél, en het lijkt me ook leuk en wenselijk dat eens te doen! Dan kunnen de dames van de rijders eens een keer met eigen ogen zien wat nou toch dat F-Chat is :). En natuurlijk is het ook hartstikke gezellig!

Nou zijn de meeste dames meestal niet zo kapot van techniek en herrie, dus ik heb iets speciaals georganiseerd voor ze in de ochtend; lekker met elkaar iets leuk doen in of bij het restaurant waar we gaan lunchen. Als de rijders hun dame daar 's ochtends even willen afzetten, dan wordt men met de lunch vanzelf weer herenigd.

Wat is er te doen/ wat zijn de mogelijkheden?

- natuurlijk eerst wat drinken en wat kletsen
- leestafel; een aantal nieuwe magazines, kranten, bladen, etc.

of....

- stadswandelen in Dordt?!

Je kan namelijk heel makkelijk en leuk overvaren van Zwijndrecht naar Dordrecht. Het is vanaf Captains maar een paar honderd meter lopen, dan ben je bij de halte van de ''waterbus''. In maar 3 minuten en een euro ben je aan de overkant!

Dordrecht is prachtig!! de oudste stad van Holland. Een stadswandeling is geweldig. 1000 monumenten. De grote kerk is ook heel mooi. En je kan erop!

Ik kan een aantal stadswandeling-routes kopen bij de VVV.

Overigens kan je ook een heel eindje meevaren met de waterbus en een rondvaart ermee doen.

LET OP; ik organiseer dit alleen voor de dames van de rijders! ik kan dit niet voor iedereen doen.

Dus heren: vraag aan uw echtgenote of vaste partner of ze zin heeft mee te gaan en wat ze leuk zou vinden om te doen en laat het mij weten. vanaf de lunch gaat ze natuurlijk mee met de rit! (ja toch?)

zie:

www.captains.nl

www.vvvdordrecht.nl

www.waterbus.nl

www.dordrechttoer.nl

.

nofear02
30-03-2009, 23:00
Even gezellig en lekker lunchen met elkaar? (waar de ladies morning is) : www.captains.nl
.

nofear02
30-03-2009, 23:02
Het is daar heel gezellig. En een mooi uitzicht. Prachtig afgesloten parkeerterrein achter het pand.
.

nofear02
31-03-2009, 00:33
Alle reacties, en hoe het zo gekomen is, staat hier: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=3693

nofear02
12-06-2009, 23:59
F-CHAT ZOMER-EVENT 2009:

'FERRARI-AUTOMOTIVE DAY':

TECHNISCHE DAG met openlucht MINI-BEURS
+
TOERRIT

op

zondag 28 juni 2009 (evt 5 juli)

Zwijndrecht.

ca. 10.00u - 16.00u

Ja mensen, de zomermeeting van F-Chat event van 2009 is niet zomaar een meeting, maar gelijk een heel festijn! Ik heb van alles uit de kast getrokken om er iets heeeel bijzonders van te maken. Iets dat wij nog niet eerder gedaan hebben (ideeën zat!), misschien zelfs überhaupt nog nooit eerder gedaan ís. We leggen de lat derhalve weer een flink stuk hoger en beginnen aan een mooie nieuwe uitdaging: een F-Automotive Day. Een soort technische dag, met mini-beurs in de openlucht en gewone meeting. De techneuten onder ons krijgen een dag de beschikking over een werkplaats met bruggen en gereedschap en mogen met elkaar hun hart ophalen met sleutelen. En de niet-techneuten mogen bewonderend toekijken. Daarbij heb ik bedrijven geregeld die ons wat willen laten zien en hun produkten/diensten zullen tonen: echte belangrijke F/L-automotieve dingen! Zie verderop.

Voor de uitgenodigde deelnemende bedrijven en voor mijn inspanningen moeten er echter dan wel GENOEG ferrari's komen natuurlijk. We kunnen niet met 30 wagens gaan staan. Vandaar dat niet-F-Chat member zijnde FERRARI-RIJDERS, deze keer ook welkom zijn! Als introducee. Geef deze F-dag dus door aan F-rijders die jullie kennen! Mail, sms, msn, bel, etc dus de onderstaande uitnodiging door. Of print hem uit en gooi hem bij iemand in de bus die een Ferrari heeft! :)

Kom dus langs, bekijk alles en stel vragen en zorg dat u er wijzer van wordt! Natuurlijk is het verder ook gelijk een gewone meeting; gezellig ff koffie drinken, lunchen, en een mooi ritje doen. Mag ook een halve dag of maar een uurtje zijn!

PROGRAMMA:

- 9.45u: AFZETTEN bijrijdster?? - FERRARI-rijders die hun echtgenote/partner meenemen die de ladies mornin' wil bijwonen; even afzetten bij het (lunch-)restaurant 'Captains'

- 10.00u: AANKOMST/PARKEREN - op een bewaakt stuk van een stil industrieterreintje hier in Zwijndrecht, netjes met hulp en aanwijzingen van onze stewards.

- 10.30u: KOFFIE & KOEK - natuurlijk is er lekkere verse hete koffie of thee, met koek. Ook ander drinken is ruim aanwezig. Ga iets halen in onze stand.

De 'AUTOMOTIVE DAY' houdt in:

- 'TECHNISCHE DAG!' - Dat betekent dus:
- Bruggen I - een klus uitvoeren waar je een brug voor nodig hebt?, dat kan! pm mij hoe lang je nodig hebt
- Bruggen II - wil je weten hoe je onderkant er uitziet, zet hem er op en laat je wagen omhoog takelen!
- Sleutelen - wil je iets onderhanden gaan nemen, maar liefst met andere kenners in de buurt, doe het dan hier!
- Laat zien - heb je iets veranderd aan je wagen, laat het de anderen zien. Deel je ervaringen uit. Help elkaar.
- Inspecties - heb je twijfels over iets, vraag het Guus! Zit alles nog wel goed of moet er zsm of tzt iets vervangen worden?
- Vragen - wil je iets weten, vraag advies aan de kenners

- 'MINI-BEURS!' - er zijn marktkramen en stands!
- Info - ga bij alle stands kijken die er zijn en laat je informeren! Er zijn ca 15 bedrijven aanwezig!
- Demo's - een aantal bedrijven zal iets laten zien / demonstreren.

- 12.45u: LUNCH - we moeten even 5 minuten rijden de stad in naar Restaurant 'Captains', Scheepmakerij 100, 3331 MA Zwijndrecht. Prachtig gelegen aan het water wordt daar een voortreffelijke lunch geserveerd van soep, luxe broodjes, kroketten, salade, fruit, drinken, etc. Ruime en afgesloten parkeergelegenheid aanwezig. Geen omkijken naar uw wagen; die wordt keurig bewaakt door de stewards. Alles is geregeld en voor ons gereserveerd.

- 13.45u: TUNNEL/TOERRIT - u mag terug naar de werkplaats verder sleutelen of kijken, of u mag mee een stukkie toeren. Ik heb een prachtige, hele rustige, maar mooie rij-route uitgezet door de Hoekse Waard. Een heel mooi gebied van Nederland. De nadruk ligt op rustig en relaxed toeren en genieten van de omgeving. Maar de laatste 20 km terug naar KwikFit gaat nog wel even over de snelweg. En ondertussen pakken we een drietal fantastische tunnels! Need I say more?? :)

- 14.45u: TECHNISCHE DAG II - nog even terug bij elkaar. Kijken of de sleutelaars al klaar zijn. Of het gelukt is. Misschien komen er nog wat mensen die alleen de middag kunnen. Nog even lekker praten en elkaars wagens bekijken!

- 15.00u: DRANKJE - de rest van de middag nog even wat drinken en napraten? 1 drankje is inbegrepen

- 17.00u: EINDE
KOSTEN: 27,50 * Euro PP

Ja het kost geld, maar wat dacht u van info over:

- banden-kennis - Bridgestone
- poets-uitleg incl clinics - Meguiar's
- autoruiten - Carglass
- accu's/laders - Varta
- autoschoonmaakmaterialen - Carclean.nl
- technische inspectie - Guus van Eijk
- 2e hands onderdelen - Rare Parts
- automatten en -spullen - Automobilia
- spuiten - oldtimerspuitwerk.nl (John8)
- lakbescherming - ProTech
- autohoezen/lekplaten - FirstClass Additions
- gereedschappen - Snap-on
- smeermiddelen - Agip
- lakbeschermingsfoliën - KCN motors

Met een werkplaats met bruggen en gereedschap, beschikbaar gesteld door KWIK-FIT!!

Met verse koffie en koek in overvloed, heerlijke lunch, mooie toerrit, drankje toe, en een hoop gezelligheid!

* zonder lunch en toerrit; 10 euro.

** BIJ SLECHT WEER SCHUIVEN WE T EEN WEEKEND OP **

Ik gok erop ca. 40 - 50 wagens bij elkaar te krijgen, dus dat wordt een fraaie groep!

ook voor niet-sleutelaars is deze dag natuurlijk een leuk 'doel' om even naartoe te rijden. Komt u even een bakkie doen en gaat u daarna weer weg, als u niet zoveel tijd hebt. No probl!

Het adres is: TER STEEGHE RING, Ter Steeghe Ring 12, 3331 LX Zwijndrecht. Het is vlak langs de snelweg A-16 Breda-R'dam, op een paar honderd meter vd afslag 'HI-Ambacht/ind terrein Zwijndrecht' (nr23). Zie ook hiernavolgende plattegrond.

Wagens staan er volkomen veilig. Er is parkeerwacht. Wordt allemaal netjes geregeld.

Dit lijkt me echt helemaal geweldig!!

** FERRARI-RIJDERS 'NIET-F-CHAT MEMBER' DUS OOK WELKOM! **
.

nofear02
17-06-2009, 00:03
Oh ja, hier was ik niet meer aan toegekomen:

KCN motors komt ook. Die komt lakbeschermingsfoliën laten zien:

http://www.protectyourpassion.nl/Product_Folie/index_folie.htm

zie:

.

nofear02
22-06-2009, 12:20
Heren let op:

je moet NIET de afslag ''zwijndrecht'' nemen (nr22), maar afslag "HENDRIK-IDO-AMBACHT" (= nr 23 !)