View Full Version : 250GTO 4757 verkocht?
moriaan1
18-02-2009, 13:23
Het lijkt er op dat de enigste 250GTO (4757) Nederland gaat verlaten...
Het schijnt dat Kroymans hem aan een franse verzamelaar heeft verkocht......
Zou wel jammer zijn!
Vivado Ferrari
18-02-2009, 13:36
Altijd begrepen dat hij 'm nooit weg zou doen....
Zou heel jammer zijn. De 4757 is al jaren in het bezit van Dhr. Kroymans.
Voor zo'n klein landje hebben we een aardige schatkamer aan exclusieve Ferrari's. De 250 GTO is er één van.
Hans, waar heb je dit gehoort?
nofear02
18-02-2009, 14:01
woow. en die paste hem als een handschoen. daar racete ie toch mee? toch geld nodig voor zijn bedrijven. met 12 mill kan je een hoop doen
mavanhaasteren
18-02-2009, 14:08
robert ik denk niet dat hij voor 12 weggaat, naar mijn weten heeft hij al een keer een bod gehad van € 20 mil en toen heeft hij nee gezegd
nofear02
18-02-2009, 14:12
robert ik denk niet dat hij voor 12 weggaat, naar mijn weten heeft hij al een keer een bod gehad van € 20 mil en toen heeft hij nee gezegdnja. dat was wel vóór de recessie... ik weet het niet hoor. ik zeg: 12 en geen cent meer :D.
moriaan1
18-02-2009, 16:23
Via Via vernomen, ik zag het ook al op een ander forum, maar daar was ook geen zekerheid..
De Kroymansgroep heeft het laatste jaar enorme tegenslagen te verwerken gehad, al is dat denk ik niet de reden. Als je maar hoog genoeg biedt is alles te koop!
Johannus
18-02-2009, 16:34
zou echt wel enorm zonde zijn natuurlijk :( laten we hopen dat het niet zo is in ieder geval!
moriaan1
18-02-2009, 16:57
2008...
The going rate for vintage Ferraris seems to be at an all time high, as evidenced by the record sale of a 1961 Ferrari 250 GT California Spyder back in May and the incredible selection of million dollar Ferraris at the RM Auction in Monterey this year. All of those are easily topped, however, by the rumored sale of a Ferrari 250 GTO for an incredible $28.5 million. Not much is known about the actual sale, since many of the high-dollar Ferrari transactions are done through private parties and not necessarily through an auction house. However, the knowledgeable members at a chat site have it on authority that the sale did happen. If anything, it gave us a chance to put together a huge gallery of 250 GTO photos from various concours and vintage racing events. Enjoy the photos below!
Bron autoblog.
.
Het zou inderdaad zeer jammer zijn als 4757GT uit Nederlandse handen zou gaan. Zeker omdat Frits Kroymans haar gebruikt waar het voor bedoeld is, racen op het circuit!
En als ze verkocht is wat zou dan de waarde zijn? 10...12..20M? Het is een GTO maar het is zeker niet de mooiste en ook heeft ze niet de mooie historie als enkele andere GTO's. Het is maar wat de ene er voor geeft en de ander er voor wil hebben. Ik vind de 12 van Robert wel een goede gok.
mavanhaasteren
18-02-2009, 22:11
volgens het bericht zou het om :eek: € 28.5 mil gaan
Dat zou inderdaad erg jammer zijn!
Deze werd tenminste regelmatig op het circuit uitgelaten, waar wij er ook lekker van konden genieten! Dat is bij een nieuwe eigenaar altijd nog maar de vraag..
Ik kan me overigens wel nog een artikel van Frits Kroymans herinneren in de Autovisie afgelopen jaar, waarin stond dat hij deze Ferrari nooit op zal ruimen..
"Welke auto's gaan nooit weg?
De GTO en mijn 375 America."
In een ander stukje staat overigens wel dit:
"Hij zegt 'gelukkig' tegen al te impuslieve aankopen beschermd te worden door Jos de Kleer, de man die al jaren de verkoop van Ferrari in Hilversum bestiert. Jos ziet altijd handel. Hij verkoopt af en toe een auto uit de collectie, waarbij we de richtlijn hebben afgesproken dat we alleen iets weg doen als we daarmee een kwaliteitsverbetering kunnen bereiken.
Met andere woorden: je verkoopt dus alleen iets als je er iets nog mooiers voor terug kunt kopen...?
Juist. Ik zou er heel graag een 166 bij hebben. Mijn droom is een echte P4 in de collectie. Die is prachtig, maar hij kost een vermogen en er komt er zelden een op de markt."
Zie ook: Autovisie 2 2008
Dus wie weet komt er iets anders voor in de plaats?
moriaan1
18-02-2009, 22:47
Een P4 wordt erg moeilijk! Kan me niet voorstellen dat 1 van de 7 kanshebbers van eigenaar gaat wisselen..
Alidarnic
18-02-2009, 23:38
Zou eeuwig zonde zijn als deze GTO uit Nederland zou vertrekken...
"Geld maakt niet gelukkig", zeggen ze wel eens, maar een Ferrari toch wel... ;)
wesleyruytrmn
19-02-2009, 00:03
dat zou echt een zonde zijn om die uit nederland te verliezen!! Ik zal binnenkort eens bij kroymans vragen hoe het zit! als ik antwoord krijg.... Trouwens Vin ik denk maar zo: Gelukkig hebben we de modelletjes nog :D
sharknose67
19-02-2009, 02:44
Weet nog dat hij die collectie van Moesdijk had opgekocht en toen werd gezegd dat er een museum zou worden opgezet met al die modellen. Ze zijn als ik het goed heb ook bijna allemaal alweer verkocht dus waarom zou 'ie die 250 GTO niet ook verkopen als er "genoeg" voor wordt betaald? Feit blijft dat hij nog genoeg bijzondere modellen in zijn privé museumpje heeft staan, toch????
volgens het bericht zou het om :eek: € 28.5 mil gaan
Correctie: er is afgelopen jaar een 250GTO voor dat bedrag onderhands van eigenaar gewisseld ergens in de wereld, maar dat was niet de auto uit Hilversum.
moriaan1
19-02-2009, 12:15
was een auto van een chinees, die is gekocht door een engelsman. (chassis heb ik zo 123 niet bij de hand..)
dat zou echt een zonde zijn om die uit nederland te verliezen!! Ik zal binnenkort eens bij kroymans vragen hoe het zit! als ik antwoord krijg.... Trouwens Vin ik denk maar zo: Gelukkig hebben we de modelletjes nog :D
Ja en onze foto's en boeken nog ook niet te vergeten.
Heb uit behoorlijk betrouwbare bron vernomen dat de GTO eigendom is en blijft van Kroymans.
moriaan1
19-02-2009, 19:53
Verbaast me niet, al weet je het natuurlijk nooit!
Dino2400
19-02-2009, 22:50
Je weet maar nooit inderdaad. Feit is dat F.K. altijd heeft beweerd dat de GTO als laatste zou vertrekken... Volgens de laatste (financiële) nieuwsbronnen zou het zakelijk ook weer op de rit staan dus of hij zoveel haast zou hebben met een verkoop... Denk van niet.
Wellicht zijn de roddels in de wereld gekomen omdat de GTO onlangs op de Retro-mobile te zien was? Zie onderstaande beelden, Bronvermelding barchetta com
TOTO70_0
19-02-2009, 22:57
Auto staat gewoon weer in NL heeft alleen op de show in Parijs gestaan.
Wordt zelfs aan gewerkt voor het komende Ferrari Historic seizoen bestuurder Frederico Kroymans.
sharknose67
19-02-2009, 22:57
Als ik 'm zou kunnen betalen dan ging 'ie idd nooit weg en ik hoop dat F.K. er net zo over denkt. Is trouwens wel een stand van jewelste zeg!!!! :eek:
Johannus
19-02-2009, 23:08
onvoorstelbaar dat zo'n kunstwerk gewoon onbeheerd op de FRD stond :D en hoe hij er mee rijd ook :D
sharknose67
19-02-2009, 23:27
onvoorstelbaar dat zo'n kunstwerk gewoon onbeheerd op de FRD stond :D en hoe hij er mee rijd ook :D
Kan me helemaal vinden in zijn opvatting dat ze daar voor bedoeld zijn, maar je moet wel lef hebben!
Dino2400
20-02-2009, 23:29
Wát een héérlijke plaatjes... Echt super om een GTO zo door het beeld te zien schuiven... Een eigenaar die beseft waar zo'n "ding" voor bedoeld is... Niet denken aan wat de waarde is maar gewoon "gassen"... GENIETEN, ja met hoofdletters!! Hulde!
moriaan1
21-02-2009, 12:12
Auto met een interessante geschiedenis....
Ik dacht dat Kroymans al langer eigenaar was..
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B0DE5D91731F93AA25752C1A9619482 60&scp=2&sq=ferrari%20250%20gto&st=cse
Auto met een interessante geschiedenis....
Ik dacht dat Kroymans al langer eigenaar was..
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B0DE5D91731F93AA25752C1A9619482 60&scp=2&sq=ferrari%20250%20gto&st=cse
Volgens het uitstekende boek "Ferrari 250 GTO" van Keith Bluemel en Jess Pourret is de auto in 1982 gekocht door ene meneer Murray en in 1987 in beslag genomen door de FBI. Vervolgens is de auto naar garage Francorchamps gegaan in oktober 1987, Cornell wordt in het boek niet genoemd. Ik vermoed dus dat de man als tussenhandelaar heeft gefungeerd om de 'foreign investors' de wind uit de zeilen te nemen. Swaters heeft de auto in 1989 aan Kroymans verkocht, die daarmee de 14e eigenaar werd.
Interesant is de prijsontwikkeling: $1,3 miljoen in 1987 was best veel geld, maar niet als je bedenkt dat er in 1990 een GTO voor $11 miljoen geveild werd in Monaco. Wat Kroymans er voor betaald heeft is niet bekend, maar de auto is nu hoe dan ook een veelvoud waard.
#4757 heeft overigens best een aardige racegeschiedenis, met deelname in Le Mans (1963, accident) en een berg hillclimbs op zijn conto.
Kan me helemaal vinden in zijn opvatting dat ze daar voor bedoeld zijn, maar je moet wel lef hebben!
Ach.. total loss rijden kan je 'm toch niet.
Bovendien doet Frits niet moeilijk over een deuk, getuige mijn foto van afgelopen jaar op Paul Ricard. Let op het achterspatbord:
http://img292.imageshack.us/img292/6120/mg5810ao6.jpg (http://imageshack.us)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.