View Full Version : F-Evenementenkalender 2009
Erikderaaf
02-02-2009, 19:36
Net als vorig jaar hebben we weer een kalender voor 2009.
Hier staan Ferrari-Evenementen en de belangrijkste andere autosportevementen.
1 Feb FCN Ledenvergadering Munsterhuis NL
5-15 Mrt Geneve International Motor Show
27 Mrt CFB Ronde van Belgie BE
27-29 Mrt FRD Monza, Challenge Europe, Italia IT
29 Mrt F1 Australie
1 Apr FCN Rijvaardigheidstraining Zandvoort NL
1-11 Apr AutoRai Rai Amsterdam NL
2-5 Apr Techno Classica Essen DE
4 Apr NAMAC Modelautobeurs Houten NL
5 Apr F1 Maleisie
12 Apr FRD Challenge Europa, Algarve PT
17-19 Apr FCN Grols weekend tour NL
19 Apr F1 China
24-26 Apr Concorso Vila d'este Italia IT
26 Apr F1 Bahrein
3 Mei FIA GT Silverstone GB
9 Mei NAMAC Modelautobeurs Houten NL
9-10 Mei 1000km Race Spa-Franchorchamps BE
10 Mei F1 Spanje
13-17 Mei Mille Miglia IT
16 Mei FIA GT Adria, Italie IT
17 Mei FRD Imola, Challenge Europe, Italia IT
24 Mei F1 Monaco
29 Mei CFB Trackday Spa-Franchorchamps BE
1 Jun Viva Italia Assen NL
7 Jun F1 Turkije
13-14 Jun Spa Italia Spa-Franchorchamps BE
13-14 Jun 24hr Race Le Mans FR
20 Jun FCN Richerch per la Ferrari-Abarth Klassieker meeting NL
21 Jun F1 Groot Britannie
21 Jun FIA GT Oschersleben DE
29 Mei - 6 Jun FCN Tour Salzburgerland AU
29-30 Jun Modena Motorsport Track Days - Nürburgring DE
3-5 Jul Goodwood Festival of Speed GB
3-5 Jul FRD Le Castellet, Challenge Europe, Italia FR
4 Jul FCN Giro di Pappagallo
12 Jul F1 Duitsland
25 Jul NAMAC Modelautobeurs Houten NL
25-26 Jul 24hr Race Spa-Franchorchamps BE
26 Jul F1 Hongarije
1-2 Aug Schloss Dyck classic day DE
5 Aug Maarten Memorial NL
7-9 Aug AvD Oldtimer GP Nürburgring DE
13-16 Aug Monterey speedweek + Pebble Beach US
21-23 Aug 1000km Race Nürburgring DE
22 Aug FCN Classic Ferrari's go Wings & Wheels Klassieker Meet NL
23 Aug F1 Valencia
30 Aug F1 Belgie
30 Aug Concours d 'Elegance Apeldoorn NL
6 Sep FRD Brno, Challenge Europe, Italia IT
12 Sep F1 Italie
18 Sep SFC Genk 25 Jaar BE
19 Sep FCN Doe een plezier rit NL
18-20 Sep Goodwood Revival GB
26 Sep FCN Circuitdag Papenburg NL
27 Sep FRD Valencia SP
27 Sep F1 Singapore
3 Okt NAMAC Modelautobeurs Houten NL
3 Okt FCN Schwalm - Nette Tour
4 Okt F1 Japan
4 Okt CFB Castle Run BE
10-11 Okt FIA GT Zolder BE
11 Okt FRD Vallelunga, Challenge Europe, Italia IT
16 okt F1 Brazilie
31 Okt - 1 Nov Auto Moto Italia Houten NL
1 Nov F1 Abu Dhabi
8 Nov FRD Finali Mondiali, TBA
5 Dec NAMAC Modelautobeurs Houten NL
Erikderaaf
02-02-2009, 19:37
Mocht iemand nog een goede toevoeging of correctie hebben, laat het weten dan word de kalender aangepast!
Ziet er goed uit Erik!
Hier kunnen we wat mee, bedankt!
wesleyruytrmn
02-02-2009, 21:09
Even mijn agenda erbij pakken, en invullen, bedankt Erik.
Erikderaaf
03-03-2009, 00:41
Update vandaag. Laat die evenementjes maar komen!!
nofear02
03-03-2009, 00:47
SUPER Erik! Helemaal geweldig. Dit is echt enorm handig! Vooral ook in Word; downloadable en uit te printen en ergens op te prikken/plakken. Grote dank!
Goede lijst, kunnen we gaan plannen
Alfredino
03-03-2009, 16:46
Normaalgezien het eerste wknd van juli is er een bijeenkomst te knokke-heist van "Cavallino Rampante - Vlaamse vriendenkring Ferrari bezitters" waar ik al 2 jaar naar toe ga en er een 30-tal Ferraris te zien zijn op de dijk (bij het Albertplein was de naam dacht ik).
Waar is het begin en eindpunt van de Ronde van België eind maart??
Groeten
filiberke
03-03-2009, 16:58
Normaalgezien het eerste wknd van juli is er een bijeenkomst te knokke-heist van "Cavallino Rampante - Vlaamse vriendenkring Ferrari bezitters" waar ik al 2 jaar naar toe ga en er een 30-tal Ferraris te zien zijn op de dijk (bij het Albertplein was de naam dacht ik).
Waar is het begin en eindpunt van de Ronde van België eind maart??
Groeten
details zijn nog niet bekend, Thomas, check ook even je pm
gr
Filip
Bedankt voor de kalender Erik! Maar ik zie geen FRD in Duitsland of Silverstone dit jaar... Enkel maar de Modena Trackdays... Vind ik wel jammer, Tenzij Robert ons eens meeneemt naar Vallelunga ofzo ;)
Greetz
Reiben
nofear02
01-07-2009, 23:18
Wat betreft de FCN ritten, daar komt geen nadere info over in de openbaarheid hier.
Dik v Buren
02-07-2009, 18:48
erg geheimzinnig,hebben ze wat verbergen dan?
Mrs.Spider
02-07-2009, 19:45
???????????????????????????
nofear02
02-07-2009, 23:26
erg geheimzinnig,hebben ze wat verbergen dan?Nee totaal niet, maar ze hebben geen zin in veel mensen, waaronder petjes, die met een camphone ineens voor de wagens duiken, op de weg gaan staan zoals in de Tour de france, tussen de wagens door willen lopen om te fotograferen, etc. Of mensen die in een gewone wagen voor, achter, tussen, naast de auto's gaan rijden. Met evenementen met 70 wagens kan ik me dat levendig voorstellen. Hebben ze in t verleden niet prettige dingen mee meegemaakt. Alle begrip daarvoor.
Dik v Buren
03-07-2009, 19:59
Dat gebeurd bij ons ook regelmatig,dus ook geen bekend meer van maken Robert.
ferrari1973
03-07-2009, 21:18
Nee totaal niet, maar ze hebben geen zin in veel mensen, waaronder petjes, die met een camphone ineens voor de wagens duiken, op de weg gaan staan zoals in de Tour de france, tussen de wagens door willen lopen om te fotograferen, etc. Of mensen die in een gewone wagen voor, achter, tussen, naast de auto's gaan rijden. Met evenementen met 70 wagens kan ik me dat levendig voorstellen. Hebben ze in t verleden niet prettige dingen mee meegemaakt. Alle begrip daarvoor.
Vaak zijn er bij zulke evenementen te weinig mensen die toezicht houden op eventuele toeschouwers. Nog vaker kun je er niks tegen doen, zodra er ferrari's in een dorp rijden en parkeren, gaat iedereen die in dat dorp woont een rondje bellen.
*Moet je hier eens komen AAALLEMAAALLL ferrari's* bel jij die en die even, dan is er met 6 of 7 man geen houden aan. (2 jaar terug in volendam, busvol chinese toeristen toevallig op dezelfde plek).
Deventer 2 jaar terug precies hetzelfde verhaal allemaal toeschouwers en een handje vol ascari....
Dan heb je snel de parkeerplaats vol. Dan is het belangrijk dat er ruimvoldoende "bewaking" aanwezig is.
Op de weg kan ik het me wel voorstellen, je hebt "dat ding" om mee te rijden, of niet Robert?!! Ik ben zelf ook zo'n DOOR rijder.
nofear02
03-07-2009, 21:53
Precies; bellen, sms-en, msn-en, hyves-en, mailen, in no-time staat er een groep van 30, 50, 100 autogespot.commers met puistjes, camphones, camera's, en loshangende spijkerjasjes met die ijzeren buttons/knopen eraan, alles te fotograferen wat los en vast zit. Er zitten wagens bij die duurder zijn dan het huis waar hun ouders in wonen die daar 30 jaar over doen om het af te betalen, als het al geen huurhuis is. Aangezien discipline en ontzag anno 2009 ''iets minder'' is dan 20 of 40 jaar geleden is dat gewoon geen fijne situatie. Zo'n groep wagens is gewoon niet een of andere kermis-attractie, braderie of tentoonstelling. Het zijn eigenaren die bij een officiele club horen, die betalen daar ook lidmaatschapsgeld voor, kennen elkaar, dus gun ze hun hobby/vrijetijdsbesteding en rust en onderling contact. Is bij ons ook in zekere mate zo. Vorig jaar had iemand het affiche van de zomer-meeting zó integraal overgenomen en op ag.com gezet. Toen ben ik toch ff zwaar pissed geworden en heb er even ''wat van gezegd''. Sindsdien laten ze ons met rust. En terecht.
Een rit of meeting van een georganiseerde privé-groep/club van ferrari's is geen gratis openluchtconcert, jaarmarkt, vlooienmarkt, de Efteling, of Spa/Assen Italia. En al helemaal niet als het op een (geregelde) prive-parkeerplaats is van een bedrijf bijv. Helaas pindakaas maar dan hoor je daar als niet-lid gewoon niet te komen. Ik ga ook niet mee met mijn vriendin naar haar kantklosclub-repetitie-avond.
En ook dat links, rechts, voor, en achter een Ferrari gaan rijden, vooral tuterend en extra gassend en uitdagend natuurlijk, is niet altijd erg leuk. Zeker niet in een groep. En gebeurt er een ongeluk, dan staat natuurlijk de Ferrari weer in de krant, en komt de politie met lastige vragen. Volkomen logisch dat het afgeschermd wordt. Ook onze evenementen zijn niet zomaar vrij toegankelijk. Alleen voor leden.
Laat het draadje verder zo staan aub en laten we er hier geen discussie van maken. Het draadje is ''f-evenementenkalender'' met die ene post met dat overzicht. Is een handig overzicht voor de F-eigenaren. En voor een aantal bewonderaars/begunstigers ook. That's all.
Ik ga ook niet mee met mijn vriendin naar haar kantklosclub-repetitie-avond.
Robert, hebben we hier onbedoeld een primeur te pakken (en ik bedoel dus niet die club) ;) ?
dcpixels
03-07-2009, 23:14
Robert, hebben we hier onbedoeld een primeur te pakken (en ik bedoel dus niet die club) ;) ?
Zeer scherp Roger ;):D
Tevens de verklaring van 'het lange afwezig zijn'. :p
ferrari1973
03-07-2009, 23:39
:):)
nofear02
03-07-2009, 23:55
:D:D.
helaas jongens, t was maar beeldspraak hoor. om de tekst wat te verlevendigen. :D ;)
Dik v Buren
04-07-2009, 22:38
ik zeg niks (meer)
Zag net dat de Maarten Memorial op 5 augustus in de kalender staat. Dit klopt niet.
Is al op 3 augustus (maandag). Vertrek einde ochtend vanaf Ahoy dit jaar.
Traditioneel eindigend in Zandvoort voor enkele rondjes circuit.
mavanhaasteren
02-08-2009, 18:37
Zag net dat de Maarten Memorial op 5 augustus in de kalender staat. Dit klopt niet.
Is al op 3 augustus (maandag). Vertrek einde ochtend vanaf Ahoy dit jaar.
Traditioneel eindigend in Zandvoort voor enkele rondjes circuit.
paul ik zag dat jij ook weer mee rijd dit jaar. ik denk dat ik je dan nog wel effe zie op Zandvoort morgen eind van de dag
Ja ben weer van de partij... heb er ongelooflijk veel zin in...dit evenement brengt zoveel positieve energie voor zowel patiënten als rijders !!
Dit weekend zo'n uurtje of 10 aan het poetsen geweest... Diablo ziet er weer uit om door een ringetje te halen... :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.