PDA

View Full Version : Kroymans stand, AutoRAI Amsterdam, 12 feb 1995

dcpixels
18-01-2009, 21:58
Ik vond nog enkele foto's van de Kroymans Ferrari-stand op de AutoRAI van 1995.
De paradepaardjes van de stand waren oa. F355 GTB, F355 GTS, F512 M en, een beetje weggedrukt in een hoekje, de 456 GT. De laatste kon ik maar moeilijk fotograferen.
De F512 M maakte op mij een enorme indruk. Het was de eerste keer dat ik deze prachtige bolide kon bewonderen, helaas op een flinke afstand. Het was maar voor weinig mensen weggelegd om de stand te betreden.
Overigens was het destijds super druk langs de stand. Op een gegeven moment drie rijen dik ... en ik maar proberen foto's maken ;).
Zie hier het resultaat ...

dcpixels
18-01-2009, 21:59
Beetje rood hè ;):D

sharknose67
18-01-2009, 22:57
Mooie foto's hoor. Helaas inderdaad de 456 in een beetje een verdomhoekje, mag toch ook gewoon op de voorgrond? Wat betreft het fotograferen dat had ik nou ook toen de Enzo op de RAI stond. Hele veldslagen voor een beetje een mooie foto. Maar uiteindelijk toch gelukt. Zal ze eens opzoeken als ik er tijd voor heb :rolleyes:

nofear02
18-01-2009, 23:23
Ik vond nog enkele foto's van de Kroymans Ferrari-stand op de AutoRAI van 1995..... Zie hier het resultaat ...HEY!! dát is even leuk Walter! En bizar; ik ben daar toen ook geweest! Had me expres in pak gestoken en had visitekaartjes bij me van mijn eigen bedrijf dat ik toen net had, als directeurtjes zijnde en stapte met bonzend hart die stand op, ''serieus informatie gaan vragend'' en zo'n visitekaartje afgevend :D:D. Met als resultaat dat ik in die 512 M terecht kwam. Hetgeen ook mijn bedoeling was :D. Ik weet het nog heel goed, maakte een enorme indruk. Vooral ook toen ik vroeg wat een grote beurt nou ongeveer zou kosten; de verkoper noemde ca. 4500 gulden. Dat was ongeveer 4,5 keer zoveel dan de dagwaarde van het autootje waar ik toen in reed (austin metro) :D. tsjeee, en nou zie ik die foto's weer van die stand. bizar! weet nog heel goed dat ik met rode konen de stand afstapte waarbij iedereen je stond aan te staren; van ''zo, die gaat er één kopen / die mocht erin zitten" :D:D <proest>. Ja sorry hoor, als F-idolaat doe je soms gekke dingen... :D. Excuus aan iedereen die ik toen bedotte :D. Nou goed, t is toch al redelijk goed gekomen dacht ik zo ;).

wesleyruytrmn
18-01-2009, 23:38
Super foto's walter!kan zelf de stand van 1995 niet meer herinneren. Ik begon me toen net te interesseren...De release van de 355 spider bij kroymans is het eerste bewuste wat ik heb meegemaakt. Over moeilijk naar binnen komen...door veel bezoeken van kroymans kende ik de poetses derrik en mocht in 1997, 1999, 2001 en 2003 op de stand komen. Laatste keer in 2003 nog bij de enzo en de F1 van kroymans. Toen de F399. Goede oude tijd! Maar deze tijd met al mijn plezier hier is nog wel leuker! Bedankt Walter.

Michele
18-01-2009, 23:39
HEY!! weet nog heel goed dat ik met rode konen de stand afstapte waarbij iedereen je stond aan te staren; van ''zo, die gaat er één kopen / die mocht erin zitten" :D:D <proest>. Ja sorry hoor, als F-idolaat doe je soms gekke dingen... :D. Excuus aan iedereen die ik toen bedotte :D. Nou goed, t is toch al redelijk goed gekomen dacht ik zo ;).

Nee hoor, zo gek is dat niet. In 1989 heb ik met drie vrienden alle interessante stands afgeschuimd: Jaguar, Hessing, Ferrari, Mercedes, Porsche... Als 18- jarige jochies met de trein naar A'dam, maar we kwamen wel op alle stands binnen, behalve bij Ferrari... Hoor de pa van een van die vrienden nog zeggen: een Jaguar of een Maserati, ach ja, dat zie ik jullie nog wel eens rijden. Die vriend heeft nu een BMW M3, maar goed, de andere helft klopte wel. Overigens Robert: je F-club lidmaadschapspas doet ook wonderen, net als een officiële uitnodiging. Heb de laatste RAI alles wat leuk was van binnen gezien met mijn M-clubpas, inclusief een uitnodiging om een Invicta te komen proefrijden, en op "het Salon' in Brussel met een M-uitnodiging (sorry hoor) bijna een Aston Martin aangesmeerd gekregen, In 'Frost white', wel een mooi verhaal achter die kleur overigens!

dcpixels
18-01-2009, 23:54
HEY!! dát is even leuk Walter! ... Excuus aan iedereen die ik toen bedotte :D. Nou goed, t is toch al redelijk goed gekomen dacht ik zo ;).

Haha, dat is leuk om te lezen. Ja, die F512 M maakte echt indruk en jij hebt daarin gezeten. Prachtig verhaal.
Zag je het weer voor je? Die horde mensen, die allemaal een glimp wilde opvangen van zo'n Ferrari. Het lijkt erop, dat het merk Ferrari toen veel exclusiever was. Moeilijker te benaderen. En inderdaad hoor, ik herrinner het me, als iemand die de stand op mocht, mijn gedachten en opmerkingen om je heen, van "oh ja, hij wél".

nofear02
19-01-2009, 00:13
Haha, dat is leuk om te lezen. Ja, die F512 M maakte echt indruk en jij hebt daarin gezeten. Prachtig verhaal.
Zag je het weer voor je? Die horde mensen, die allemaal een glimp wilde opvangen van zo'n Ferrari. Het lijkt erop, dat het merk Ferrari toen veel exclusiever was. Moeilijker te benaderen. En inderdaad hoor, ik herrinner het me, als iemand die de stand op mocht, mijn gedachten en opmerkingen om je heen, van "oh ja, hij wél".man hou op, stond er niet om de stand van die koperen palen met dik rood koord van paal tot paal? en dat je bij de opening dan dat aan een dame moest vragen of gewoon zelf dat koord even moest opendoen en achter je weer moest sluiten? En dan als pikkie in een pak, door de mensenrij heen wurmen, ''mag ik even?" en botweg die stand oplopen; al die ogen van de omstanders voel je in je rug! :o :o. ""kijk hem dan/wie is dat?" En dan een gesprekje en dan loop je er met de verkoper naar toe en ga je erin zitten. Iedereen staat te kijken! :o pffff. En dan die stand weer aflopen, met al die mensen die staan te kijken. k heb het nooit vergeten...

@ michele; fcn pas had ik toen nog niet natuurlijk. maar zal t voor nu beter onthouden. zou er niet eens aan gedacht hebben. thnks voor de tip.

Rosso by Raimondo
04-03-2010, 19:01
Inderdaad leuke tijden. Ik kan me deze Rai nog goed herinneren. Ik had nog geen rijbewijs en ging met de vriend van mijn zus naar de Rai. Toen de tijd had ik een goede band met de verkoper van Kroymans (marijn als ik me niet vergist). Foto 2 de persoon die wijst, rechts op de foto. Door simpel weg zijn naam te noemen bij de ingang kwam ik ook binnen. En dan krijg je inderdaad weer dat adrealine gevoel dat je het toch weer lukt om op de stand te komen. Stond er dat jaar niet de 333Sp op de stand???