View Full Version : Ferrari Owned Presentaties
Geachte Ferrari-eigenaren;
Presenteer aub uw droomauto hier op deze draad. Met 2 of 3 foto's en een kort verhaaltje met een paar gegevens. Dit moet door de tijd een mooie Galerij worden van de F's van members van deze site
nofear02
12-02-2007, 01:20
Ik zal beginnen; dit is mijn 328 gts uit 86, gekocht op 29 juli 06. Er staat nu 78.000 km op. Ik ben hem liefdevol aan t poetsen om hem weer helemaal mooi te krijgen en dat lukt aardig. Mijn voorganger heeft de auto 5,5 jaar gehad, en niet zo vaak gepoetst, maar gelukkig wel goed technisch onderhouden. Toch moeten er een paar kleine dingetjes even in orde gemaakt worden. De toerentalmeter doet het bijv niet helemaal goed. Origineel komt ie uit Z-Frankrijk, en via 3jaar in Engeland, is ie in 93 ingevoerd in nederland. Hij rijdt prima! Het is een feest om erin te zitten :D
ik dan maar als tweede
in november 2005 een 348 TB gekocht(38.000 km) ,helemaal laten nazien door Forza en een jaar super fijn mee gereden in november heb ik hem ingeruild (53.000) bij Wiggers in Enschede voor een 360 S waar nu 35.000 op staat in maart gaat hij naar Forza om helemaal na te zien en de BPM af te tikken.
hieronder wat foto,
Kingpin328
04-03-2007, 00:25
Sinds september '02 in mijn bezit, van oorsprong duitse 328 GTB. Inmiddels ruim 70.000 km op de teller. Never a dull moment ......
Na jaren en jaren verzamelen van modellen, tijdschriften, boeken en het bezoeken van talloze evenementen is op 11 september 2001 (slik !) mijn droom in vervulling gegaan en heb ik mijn eerste F gekocht, een 328 GTS in Nurburgring-zilver. 38.000 km op de teller. Hij stond al een tijdje op Mobile.de in Hannover te koop. Onder het motto 'laten we eens een keertje voor zo'n auto gaan kijken' de auto gekocht en geïmporteerd. Veel mee gereden, maar ook veel ellende mee gehad, omdat er olie uit de uitlaten kwam. Uiteindelijk de motor compleet laten reviseren, maar het vertrouwen was weg, en in 2004 verkocht. Er stond toen 63.000 km op de teller. Ik vind hem nog altijd de mooiste F die ik gehad heb
In 2004 heb ik de 328 ingeruild op deze Testarossa met 26.000 km op de teller. Wat een verschil ! De testa is een volstrekt andere F, meer granturismo, met een trekkracht waar je u tegen zegt. Ik heb enkele maanden nodig gehad om er mee te leren rijden, aangezien hij verradelijk snel z'n power op de weg zet, en als hij uitbreekt ben je hem gewoon kwijt, dat weet ik inmiddels van een dagje circuit. Het is een auto waarmee je in één ruk naar Zuid-Frankrijk kunt rijden, maar die voor bochtige weggetjes te log is, de 328 is eigenlijk het omgekeerde verhaal. Qua rij-eigenschappen bevalt mij deze beter dan de 328, maar missen doe ik hem toch....
De kleur is wederom geen standaard Ferrari-rood, maar grigio. Ik vind rooie zó lelijk :)
.
Dit is mijn Mondial 3.2 QV uit 1987. Sinds 2002 is hij in mijn bezit. Inmiddels 53.000 km op de teller.
Deze auto komt uit Saudi Arabië. Waarom die witte blokjes in de grille zitten kan ik je niet vertellen. Ik heb ze wel eens eerder gezien maar dan bij Mondial's uit Amerika.
Hier nog 2 foto's van de Mondial samen met mijn andere grote hobby, Peugeot 205. Ik heb nog wel meer foto's van de F maar om ze nu alle 58431 hier neer te zetten vind ik te ver gaan :)
In 1987 verzorgden mijn ouders de catering van een FCN evenement, die dag is mijn liefde voor Ferrari begonnen.
Je zag toen vooral het model 308, die moest er vanaf toen ooit eens komen.
Na de nodige ander auto's heb ik deze 308 GTSi uit 1981, in juli 2001 gekocht met originele 32000 km op de teller.
Dat zijn nu 76000 km, die heb ik in heel Europa op de teller gezet
Oorspronkelijk is de auto geimporteerd in Frankrijk maar al in 1982 naar Nederland gehaald.
Na ongeveer een jaar heb ik eerst een Tubi Style uitlaat gekocht, wel duur maar wauw wauw wauw wat een geluid, elke stuiver waard.
Na een paar jaar geniet ik er nog van, het geluid wordt steeds voller en van tunnels ben ik helemaal wild dan gaat ie eerst een tandje terug en dan echt in het rood.
Nadat de oorspronkelijke TRX banden grondig versleten waren heb ik gelijk ook maar de velgen vervangen voor 17 inch compomotive met michelin Pilot sports banden.
Het hoeft van mijn niet origineel dus er volgen nog een aantal wijzigingen.
Na een kleine schade ben ik nu bezig de achterkant aan te passen.
Updates volgen.
(De foto is gemaakt achter het pand van Munsterhuis in Enschede voorafgaand aan een tourtocht van de FCN op 9 april 2005
De F355GTS is gekocht in februari 2005 met 72000km op de teller,ondertussen zijn er 13000 probleemloze km's bij gekomen.
De auto is in 1995 in Frankrijk op de weg gekomen daarna via Duitsland in 2000 op Nederlands kenteken gezet.Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf dat is onderdeel van de hobby.
De auto is voorzien van een challenge grille en een tubi uitlaat.
.
355-berlinetta
17-06-2007, 14:20
Nou bij deze dan mensen ....
cavalino328gts
24-06-2007, 00:40
Mijn F328 gts van 1989 heb Ik in oktober 2006 bij munsterhuis aangeschaft, het betreft een nederlands geleverde auto (kroymans)met een tubystyle sportuitlaat.
Een van de allerlaatste 328er's die geleverd zijn in europa.
<edit by dino246:
Hallo,
Ik kom regelmatig bij Munsterhuis en heb jouw auto daar gefotografeerd in de showroom op 24 Augustus 2006. Ik heb de foto hieronder toegevoegd.
Groetjes
adamhoekstra
10-08-2007, 18:32
ik heb in drie jaar al veel aan mijn ferrari testarossa verandert.
het is nu bijna een 512tr.
alleen de motor is nog het zelfde.
.
foto,s van mijn ferrari , voor en achterkant
Ik heb vandaag mijzelf geintroduceert onder F-specific als verse deelnemer van deze site. Naast mijn Alfa's heb ik in 1992 een 308 GTB met carburatie uit 1978 (USA spec) aangeschaft die ik na vele jaren plezier rond de millenium wisseling heb ingeruild voor een Alfa SZ (ES30) waar ik ook plezier aan beleefde vooral gezien de werkelijk uitzonderlijke wegligging (75 IMSA onderstel). Echter miste ik het meer avontuurlijke gevoel dat ik aan Ferrari beleef en aldus de SZ verkocht en in April van dit jaar een 328 GTS aangeschaft in Rosso Corsa met zandkleurig interieur. Van juni 1988 met inmiddels 49.000 km en origineel een Duitse auto echter sinds 1996 in NL, ik ben de 5e eigenaar. Deze 328 is geheel standaard en in perfecte conditie echter zoek ik naarstig naar info over een rvs uitlaat. Een paar recente foto's
interieur lijkt idd bijzonder daar ik nog niet eerder heb gezien dat deze kleur ook is doorgetrokken naar de ruimte rond het achter ruitje, het dashboard en de binnenzijde van het targa dakje. Nadeel is wel dat het iets reflecteerd in de voorruit. De bekleding was vreselijk vuil maar tezamen met mijn vrouw hebben we dit kunnen reinigen en was e.e.a. zonder scheurtjes e.d.. De zwarte matten heb ik recent besteld op automobilia.nl voor 80 euro. Hebben ook in het beige was nagenoeg de kleur van mijn interieur is maar dat zou te veel van het goede zijn. Boekjes zijn alle bij de auto en de hostorie is bijna kompleet en ik werk aan het restand. Helaas is de gereedschap set er niet bij en ook de krik niet. Dit heb ik door niet origineel vervangen daar dat mij in geval van lekke band e.d. degelijker lijkt? De kentekenplaat is leuk daar behalve GP de 40 voor één van mijn meest bewondere F's staat! Kenteken plaat van mijn ex 308 begon met GV-D.....
Erik, dank voor je commentaar aangaande het interieur. Ik ben het niet eerder tegen gekomen in mijn zoek tocht. Toen ik deze F kocht was het leer vies en had hele vele jaren geen onderhoud gehad. Hier hielp echter geduld en ouderwetse groene zeep. Na 10 dagen poetsen was het allemaal schoon en ...... mooi! Nadeel is wat weerspiegeling op de ruit en het is besmettelijk (maar ik hou aldus wel van wat poetsen)
Hallo allemaal,
Ik ben niet iemand die zoveel schrijft, maar hier een aantal weetjes over de 365 gt4 2+2.
Ik heb de auto sinds oktober vorig jaar en het is een origineel hollandse wagen. ik denk in ongeveer 85-90% concourstaat, met normale gebruikssporen. Eerste eigenaar was de Italiaanse consul in Den Haag.
Prins Bernard schijnt de man goed gekend te hebben en het gerucht gaat dat zij samen deze auot in Italie hebben gehaald.
Alle papieren en zelfs het garantiecertificaat heb ik er nog bij.
Auto is vanaf het begin bij Jaap van Egmond behandeld en daarom zou goed geconserveerd. Ik ben altijd helemaal gek geweest van dit modle in combi met de 4.4 liter V12 en die geweldige sound!
Op dit moment heb ik soms een probleempje met het relais in de start onderbreker maar die laat ik binnenkort uitbouwen.
Voor het mooie moet ik een velg switchen met het reservewiel en twee knock offs opniew laten verchromen. Ik wil verder proberen de auto zijn patina te laten behouden. Hij heeft ook nog de originele 8 track voxson.
Km st is op dit moment 86500 km en tot nu toe is het starten en genieten maar. Is misschien wat minder hardcore als de 308 gt4 die ik hier voor had maar gezien mijn lengte( 196 cm) een verademing om mee onder weg te zijn.
En laat ik eerlijk zijn, in 6.5 sec naar 100 per uur en een koppel van 460nm bij 4000 toeren laat ook heden ten dage de meeste auto,s achter zich.
Het leukste vind ik eigenlijk zijn onopvallendheid, in de trant van: je ziet hem niet maar hoort hem zeker.
Tot a.s. zondag.
Groet
<Edit: by Vincenzo (Vivado Ferrari) :
Milko! Ik heb nog een foto gevonden van jouw 365 GT. De foto heb ik in juni 1998 gemaakt op Zandvoort. Het is een foto van een foto, maar ben bereid de originele foto naar je toe te sturen. Laat maar even weten via PM.......
PS: Vond deze 2e foto ook nog in mijn bestand. Maar deze kan ik gewoon mailen.....
De foto is op 28 juli 2004 gemaakt bij Kroymans Hilversum
Monte Zemolo
03-10-2007, 00:33
Mijn liefde voor Ferrari's zal niet uniek maar wel begrijpelijk zijn. Sedert een jaar of vier rij ik Ferrari en daarvoor was het Porsche. Nadat een goede vriend mij eindelijk wist te overtuigen dat er meer onder de zon was, ben ik overtuigend gezwicht voor de emotie die past bij een Ferrari.
De switch van een massaproductie-sportwagen naar een handvervaardigde creatie maakte mijn verwachting van avontuur meer dan waar. Inmiddels heb ik verschillende ritten met de F naar Toscane gemaakt en daarbij Maranello niet geschuwd. Mijn eerste F, een 308 GTS uit 79, heeft me veel plezier verschaft maar ook het besef dat ik vooral uit was op een trede sportiever.
Zonder de fraaie lijnen van de 308 uit het oog te verliezen viel mijn oog uiteindelijk op de lichtste variant uit de 308-reeks. De Vetroresina (polyester). Deze eerste serie, die op gang kwam in het presentatiejaar '75 had eigenlijk direct mijn hart gestolen.
Niet alleen zijn geringere gewicht maar ook de oorspronkelijke 255 pk-motor met dry-sump smeersysteem en een close-ratio bak waren voor mij aanleiding om deze, bij Scaglietti gebouwde, Ferrari aan te schaffen. Het lag voor mij voor de hand dat het karakter van deze oer308GTB het beste gediend kon worden met verdere gewichtsreducties.
Verwijdering van airco, het achterwege laten van een stereo en de montage van een Titanium schroefveerset waren snelle stappen in deze setting.
Ook het koel- en remsysteem systeem is verbeterd naar waarden die passen bij mijn oogmerk om er leuke trackdays mee te beleven. De competitiedemper van Toni Auto Maranello is een goede vervanging voor een helaas onfortuinlijk ter ziele gegaan Ansa systeem maar maakt zijn reputatie in ieder geval waar.
Namelijk vette steekvlammen en een fraai geluid vanaf 3000 RPM.
Ciao Marcel
Arie Timmermans
03-10-2007, 21:25
Hierbij het bericht dat ik eindelijk ook kan doorgeven dat ik mijn eerste Ferrari heb gekocht.Foto's heb ik hier nog niet.Ik krijg de Ferrari 355 F1 Berlinetta in de kleur rood van het bouwjaar 1998 volgens planning zaterdag 13 oktober geleverd door Forza Service uit Oss.De auto heeft sportuitlaten en,de naam zegt het al,een F1 schakelsysteem.Zelfs een originele Ferrari autoradio ontbreekt niet.Zodra ik foto's heb komen ze hier te staan.Jullie begrijpen dat ik reuzetrots ben.Vooral omdat ik al vele jaren het plan had om een Ferrari te kopen.
Groeten van Arie
Red Mythos
12-10-2007, 12:01
Dag allemaal, ik ben al sind ik me heugen kan auto gek, en mijn doel was om ooit eens een ferrari te bezitten, dit is mij in 2006 eindelijk gelukt.
een mooie 360 modena waar ik apentrots op ben, mijn eerste en hopenlijk niet mijn laatste als alles volgens plan loopt ga ik volgend jaar voor een 360 spider.
ziehier mijn wagen die heb ik 2 jaar geleden gekocht heb.
deze foto's achter dat ik hem juist gekocht had
Red Mythos
25-10-2007, 12:22
Hallo erik,
deze velgen zijn inderdaad aftermarket, maar als je goed kijkt zie je dat het de 575 maranello velgen zijn maar dan met een velgenbed, ik vind ze erg mooi vooral omdat ik de originele modena velg echt lelijk vind.
Mooie wagen jannis, en welkom op het forum!
die velgen zijn apart, heb ik niet eerder gezien onder een modena! ziet er goed uit. zijn dat originele (scaglietti programme) of aftermarket?
.
Erikderaaf
25-10-2007, 14:45
Inderdaad! nu je het zegt. staat heel anders onder een modena dan dat ik van een 575 gewend ben. ziet er erg goed uit!
Hopelijk kunnen we je wagen eens een keer op een meeting/evenement bewonderen
Dag mede Ferrari rijders,
Ik ben Ender, 19 jaar uit Gorinchem en mijn vader bezit een Ferrari F430. Hij is van 2005. Uitgerust met een F1 Versnellingsbak en is Zwart. Gr. Ender Öztürk
Hopelijk lukken de foto's dit keer wel.....
Goedeavond allemaal,
Zoals je ziet heb ik mij hier aangemeld, sommige kennen mij al van andere meetings maar voor andere Ferrari liefhebbers stel ik mij even in het kort voor.
Mijn naam is Rob en woon in Dordrecht. ook ik ben zoals velen met mij al jaaaaren besmet met het Ferrari virus :D
Via diversen Alfa's, lancia, fiat dino, en fer. 246 GTS, ben ik momenteel de gelukkige eigenaar van een 308 GTB dry sump van 1977. waarmee ik zoveel mogenlijk aan meetings etc. mee doe.
Verder ben ik ook F.C.N member en sleutel ik graag aan mijn wagen als dat nodig zou zijn.
mocht je toch nog vragen over iets hebben aarzel niet en laat me het weten.
Vr. Gr. Rob
Franc308
18-11-2007, 16:04
Goedemiddag allemaal. Mijn naam is Franc, woon in het zuiden van het land en ben sinds 1,5 jr eigenaar van een 308 GTB QV uit 1985 in de kleur grigio.
Al menig jaar heb ik me bezig gehouden met oude Alfa's. Zie ook mijn profile hiervoor. 1,5 jr geleden dus de grote stap gemaakt naar het Ferrari. Waanzinnige ervaring kan ik je zeggen.
Ik heb inmiddels gezien dat er hier ook enkele bekenden zitten! Dat wist ik niet.
Nou, ik ga eens effe kijken wat leukes / interessants / etc er hier te zien is.
Gr. Franc
Bij deze dan ook nog een foto ervan:)
http://www.mtange.nl/plugins/p17_image_gallery/images/200.jpg
Franc308
21-11-2007, 14:55
Hallo allemaal,
Ik ben niet iemand die zoveel schrijft, maar hier een aantal weetjes over de 365 gt4 2+2...... Het leukste vind ik eigenlijk zijn onopvallendheid, in de trant van: je ziet hem niet maar hoort hem zeker.
Milko, wat een fantastische bak van een beauty heb je zeg!! Ik ben al langere tijd helemaal weg van de mooie elegante lijnen van een 365 / 400.
Het is zelfs zo dat ik bijna een 400 gekocht heb ipv mijn huidige 308.
Reden dat ik die uiteindelijk niet kocht, zijn de horror verhalen over onderhoudskosten van een 400.
we praten even verder op de hoofddraad goed?
Hallo allemaal ik heb mezelf enige tijd geleden al aangemelden zo nu en dan ben ik laat even op de site om te kijken of er nog nieuws is.
Ik heb het geluk gehad dat ik met mijn vader samen de getoonde 308GTS heb kunnen aanschaffen.
Robert heeft mij al eens keer gevraagd om eens fotos op de site te zetten maar ik ben geen computer wonder vandaar dat het nu pas gebeurt.(ik kijk al rond vanaf oktober)
Groeten allemaal en mischien een keer tot ziens.
Richard v Dij
nofear02
29-11-2007, 02:15
Hallo allemaal ik heb mezelf enige tijd geleden al aangemelden zo nu en dan ben ik laat even op de site om te kijken of er nog nieuws is.
Ik heb het geluk gehad dat ik met mijn vader samen de getoonde 308GTS heb kunnen aanschaffen.Richard v DijkHeey wat leuk Richard! Daar ben je dan, met foto's! Jammer dat je op Houten niet met je wagen was, maar nou kunnen we t ook zien. Bijzonder! Is dat nou zo'n zender-body?? En jij hebt nieuwe velgen eronder! Ik moet zeggen, ik hou van origineel, maar op een of andere manier vind ik wel heel bijzonder staan; gelijk een heel andere wagen door die 2 zaken gecombineerd. Mooie foto's trouwens daar zo bij dat water.
Hoelang hebben jullie de wagen al
Wij hebben de auto van mei 2004 bij een handelaar vandaan uit Tiel in de wat luxere autos.
Er staan nu bijna 76000 echte km op en wij hebben hem gekocht zoals hij op de fotos staat.
In 2000 is het interieur(leer) gerestaureerd door de vorige eigenaar en wij hebben het een en ander aan de onderkant van de beide deuren wat laten doen(roest ed).
Bouwjaar is van 1979 en is van orgine zilvermetalic geweest en na de cosmetische verbouwing is ie rood geworden.
Op het moment heb ik het razend druk met mn werk maar als er een of andere meeting is van dit clubje Ferrari freaks dan komen wij ook met de auto.
Gr en tot horens. Richar
nofear02
01-12-2007, 00:40
Leuke info Richard. Thnx. Hoe langer ik naar je F kijk, hoe meer me opvalt dat ie zó veeeel 'moderner' overkomt. Veel meer een hedentendaagse sportwagen. Ipv een 'oudje'. En je hebt een mooi avatar trouwens. En profielfoto :)
Bedankt bij deze inzake de auto horen we dat wel vaker.
Betreft de het profiel gebeuren, ken ik iemand die daar heel handig mee is en die heb me dr mee uit de brand geholpen
.
Het is toch allemaal mooie grote jongens speelgoed.
Elk model/type heeft wat en ikzelf vind het machtig om er in te rijden danwel tegen te komen, net als alle mede liefhebbers denk ik.
Gr richar
Haha, ik heb in mei mijn rijbewijs gehaald maar nog niet ingeschreven bij de verzekeringsmaatschappij. Heb wel 2 keer gereden maar op korte afstanden. Binnekort word mijn naam ook opgegeven bij de verzekering en dan is er een grotere kans op het rijden in de F430. Heb er trouwens ook niet echt erg haast mee, ernaast zitten is ook een kick opzich
Racing-Baker
31-12-2007, 12:18
hallo,
mijn naam is Enzo en ben 24jaar. ik heb een jaar terug een 1977 308GTB (wet sump) gekocht. was in slechte staat maar daar was de prijs ook naar. heb er ongeveer een 8tal maand aan bezig geweest om hem te krijgen zoals hij nu is. er moet hier en daar nog wat aan gebeuren maar dat zijn prulletjes waar ik alle tijd voor neem. de wagen komt origineel uit Florida, werd ingevoerd door een belg dan verkocht aan een nederlander die hem dan ook nooit heeft ingeschreven en daarvan heb ik hem gekocht.
ook heeft mijn pa Ferrari's;
de eerste heeft (nieuw) hij gekocht in 1982 = 512BBI
vervolgens hij een nog een (nieuwe) in 1985 = Mondial Quattrovalvole
en dan in 2000 = een 1978 400G
filiberke
31-12-2007, 12:21
Hey enzo, met zo'n voornaam en 4 F's moet je er gewoon bij
Welkom
Filip.
.
mavanhaasteren
31-12-2007, 12:26
hij zier er in iedergeval al mooi uit zo
en welkom enzo
heeft je vader al die 3 f's nog of heeft hij er nog maar 1 ?
nofear02
31-12-2007, 12:59
hallo,
mijn naam is Enzo en ben 24jaar. ik heb een jaar terug een 1977 308GTB (wet sump) gekocht. ....ook heeft mijn pa Ferrari's; de eerste heeft (nieuw) hij gekocht in 1982 = 512BBI , vervolgens hij een nog een (nieuwe) in 1985 = Mondial Quattrovalvole
en dan in 2000 = een 1978 400GTwooooow; fantastisch Enzo. Mijn respect voor je durf, om zoiets te kopen en helemaal op te knappen! Zulke mensen moeten we meer hebben in de wereld, dan blijven de Ferrari's netjes behouden! Zoals je vader waarschijnlijk ook gedaan heeft. Nieuw een 512bb kopen, toen, dat is toch geweldig???! Jij hebt het dus met de paplepel ingegoten gekregen. Knap! ben je zelf ook zo thuis in techniek dan? Van harte welkom. Wij hebben elkaar al ontmoet in belgie op de meeting. was erg leuk! Goed dat je erbij bent. En we zien jou en je vriendin de 12e hé, in Maastricht
Enzo, geweldig mooi die 308. Heb zelf ook een wet sump 308 GTB uit 1978 gehad die net zo rood is. Ik heb absoluut spijt gehad van het feit dat ik hem in 2001 heb weg gedaan en derhalve een klein jaar terug weer een 328 aangeschaft. Mijn 308 was ook in mindere staat maar wat was het leuk om hem op te knappen. Ik mis bij jou 308 de reflectors achter en lijkt ook dat je electrische antenne rechts achter weh is
Racing-Baker
02-01-2008, 13:04
dankjewel voor de verwelkomingen!
mijn vader heeft ze nog alle 3. bij intresse post ik wat foto's.
ik heb het idd met de paplepel ingekregen, de BBi is van 1982 en ik van 1983 dus... dat verklaart mijn vooraam ook hé? ik heb een beschijden aanleg voor techniek door gewoon wat te experimenteren, raad te vragen en in het ergste geval kon ik beroep doen op een kennis. ik heb geheel de moter vernieuwd van alle dichtingen, boutjes, vlootjes, rubbers, riemen, etc... ook had ik bijna niets van elektrische elementen die werkten (lichten, klaplichten-mechanisme, ruiten, binnenverlichting, wijzers, etc etc ...) toch zonde hoe zulke wagens kunnen behandeld/mischandeld zijn!!! en mijn wagen heeft idd geen achter reflectoren, gelukkig want dat is echt afschuwelijk volgens mij, ook die vooraan zijn veranderd naar EU-standaard en de bumpers zijn ingekort. mijn antenne is verdwenen hoogswaarschijnlijk doordat de wagen een ongeval(letje) moet gehad hebben achteraan
Franc308
02-01-2008, 14:11
Ja duhhh!!! Tuurlijk bestaat er GROOTSE interesse om een hele vloot aan pics te zien van die auto's. Dus hupsakee, uploaden die hap! ;)
mavanhaasteren
02-01-2008, 14:19
dankjewel voor de verwelkomingen!
jah graag wat (een hele boel:)) foto's van de colectie
is een aardig rijtje wat er bij jullie in de familie dan is. en zo te lezen heb je jou wagen zo een beetje opnieuw gebouwd dat is een hoop werk, hoe lang ben je daar mee bezig geweest
nofear02
02-01-2008, 15:01
Ja duhhh!!! Tuurlijk bestaat er GROOTSE interesse om een hele vloot aan pics te zien van die auto's. Dus hupsakee, uploaden die hap! ;) . Helemaal mee eens Franc! :D. +1
.
Hallo Enzo ook namens mij hier van harte welkom.
Mooie collectie Ferrari's hebben jij en je vader, mooi ook dat hij ze allemaal bewaard heeft en niet ingeruild.
Fantastisch die BB512 en dan al meer dan 25 jaar in je vaders bezit !!!
Zag bij je profiel dat jullie ook nog een aantal Mercedessen hebben, de 300 SL die erbij staat is dat een vleugeldeur of een later type.
Zo'n 450 SEL 6.9 is ook een schitterende auto.
Groetjes en misschien zien we elkaar in Maasstrich
Racing-Baker
02-01-2008, 18:52
ha,
ergens dacht ik wel dat dat ik ze MOEST posten.
het enthousiasme is hier overweldigend!
bij deze... veel foto's zoals aangevraagd!
hier is de 512BBI !
wat ik vergeten te vermelden heb dat mijn vader ook nog een Mini-Mondial bezit.
schaal 1/2. vroeger was ik de trotste piloot ooit ;)
(en onze 300SL is weliswaar maar een 1991versie, helaas!
Racing-Baker
02-01-2008, 18:59
hier de Mondial..
Racing-Baker
02-01-2008, 19:04
en hier de 400G
Racing-Baker
02-01-2008, 19:05
oei :-)
dat was VOOR de restauratie..
Racing-Baker
02-01-2008, 19:12
hier ziet hij er beter uit, niet
Racing-Baker
02-01-2008, 19:19
en hier nog even de pony van de collectie...
met als KRACHTbron een Briggs&Straton 5.5pk 1cylinder !
mavanhaasteren
02-01-2008, 19:23
de 400 zier er nu wel een heel stuk beter uit
dat is een aardig karwei geweest om die weer zo mooi te maken
.
geweldig dat je door je pa zo besmet bent en wellicht van jongs af aan maar Ferrari met de paplepel en zo. De Mondial QV en de 400 (zeker in die kleur) zijn top maar de 512 BBi is echt iets heel bijzonders. En daar zet je dan een pracht 308GTB naast............. het kan minder
Franc308
02-01-2008, 23:10
Prachtig!!! I love de 400! Zelfs nog een handgeschakelde versie ook
nofear02
03-01-2008, 00:37
ha, ergens dacht ik wel dat dat ik ze MOEST posten. het enthousiasme is hier overweldigend! bij deze... veel foto's zoals aangevraagd! hier is de 512BBI ! wat ik vergeten te vermelden heb dat mijn vader ook nog een Mini-Mondial bezit.
schaal 1/2. vroeger was ik de trotste piloot ooit ;-)AMAAI! : SUPER ENZO!!! In ook nog 2 prachtige kleuren! Gosje-posje wat mooi. Die 512 is super. Maar die 400 ook! Hulde dat jullie zulke fantastische wagens ''redden''; weer goed maken. Ik heb met open mond zitten kijken. Tof hoor. Rijdt je vader om en om met de verschillende wagens of rijdt ie niet zoveel meer? Die 512 is ''stoer'', en die 400 gracieus (en ook stoer). Een wagen met ''grandeur''! Adembenemend. Zeer bedankt voor het uploaden Enzo! Heerlijk avondje zo.
En dan ook nog die kleine mondial. Geen wonder dat jij F-gek bent! :D. Jij hebt het echt letterlijk meegemaakt: vanaf baby je hele leven gelijk besmet met het F-virus! Prachtig
RedmondialTCab
03-01-2008, 03:44
Ziet er weergaloos uit...
Super !!!!
Mrs.Spider
11-01-2008, 23:21
Ja hoor wij hebben hem gehaald en zijn er erg blij mee.
Hier wat fotoos van onze nieuwe aanwinst.
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300187.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300185.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300173.jpg
.
Mrs.Spider
11-01-2008, 23:23
Nog 3 fotoos.
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300171.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300165.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/S7300163.jpg
cvdzijden
12-01-2008, 00:49
Gefeliciteerd Onno en Jolanda!
Wat ziet hij er preachtig uit!!
Hoop dat jullie er veel plezier mee mogen hebben! :)
.
nofear02
12-01-2008, 01:02
geweldig onno en jolanda. eindelijk. heerlijk. veel plezier ermee.
we zien de avatars vanzelf wel weer verschijnen! :)
.
Goedemiddag allemaal,
Leuke site en gelukkig allemaal autofielen die deze mooie machines op hun juiste waarde weten in te schatten. Ben zelf 44 jaar en ben op mijn 24ste begonnen met auto,s tot mijn hobby te maken. Mijn eerste hobby auto was een Alfa Spider 1982 in zender uitvoering, deze heb ik 10 jaar gehad en ben er heel europa mee doorgecrossed inclusief twee keer naar de F1 in monaco.,.. een 996 Turbo waar ik drie jaar vreselijk veel lol mee heb gehad. Vorig jaar ook nog een Citroen CX Prestige aangeschaft omdat ik gek werd van de bijtelling van de Landcruiser welke ik zakelijk rij. Op motorengebied werden de gaatjes in de garage gevuld met een Ducati 900 ssr uit 1978 en een Honda CBX 100 (6-cylinder 1982) nadat er eerst een Yamaha XS650 serie 1, Laverda 750 SF , Harley Electra glide 1978 en een Dyna wide glide aan vooraf waren gegaan....., de laatste aanschaf was de Ferrari 360 Spider.. daardoor is de Porsche weer weg maar tot nu toe heb ik daar geen spijt van, Tubi erop nu en wat een wagen zeg.......... het is net thuiskomen zeg maar dat Ferrari gevoel.....
met vriendelijke groet en tot ziens wellicht!!!! Vincent
Racing-Baker
16-01-2008, 19:05
met die(430) velgen ziet hij er MEGA uit!! ook lekker kleurtje !
Robin360
05-02-2008, 13:29
Hallo allemaal!
Mijn naam is Robin; sinds eergisteren ingeschreven bij F-chat.
In 2000 kocht ik mijn eerste Ferrari; een Mondial 8 met veel kuren maar toch redelijk wat rijplezier. Daarna, in 2005, werd het een 348 TS. Erg fijne auto met veel rijplezier, maar sinds eind vorig jaar rijd ik in een 360 Modena in Nero DS kleur (zowel buiten als binnenkant). Hoewel ik nog erg moet wennen aan deze behoorlijk zenuwachtige auto bevalt hij me bijzonder goed. Ik zoek wel nog naar 2e hands TUBI uitlaten, want het geluid van de 360 kan wel wat beter vind ik. Ik rijd af en toe op circuits, zodra ik de kans krijg, maar gebruik de auto ook bijna dagelijk om naar werk te rijden, waar de 360 modena een stuk beter voor geschikt is dan de Mondial of de in-de-regen-lekkende 348TS.
Ik kijk uit naar de verhalen en foto's op f-chat.eu
Mooie 360 Robin !
als je hem dagelijks rijdt lijkt het mij persoonlijk niet verstandig om er Tubi's onder te zetten..
Mijn oom heeft ook sportuitlaten onder zijn 360spider en dat maakt zeker weten een heeeeeel mooi geluidje maar om het dagelijks aan te horen om 7 uur in de ochtend naar je werk?
v-barchetta
13-02-2008, 16:24
Beste F liefhebbers,
Na een tijdje niet meer aktief op het forum aanwezig te zijn geweest, heb ik een erg leuk nieuwtje.
Ik heb in de tussentijd niet stilgezeten en heb na een lange zoektocht naar een geschikte Ferrari Mondial ben ik uiteindelijk toch geslaagd!!!!
IK BEN SINDS 30-01-2008 EIGENAAR VAN EEN MONDIAL 8 BOUWJAAR 1983.
Hij is Rossa Corsa (Ferrari rood) met een beige interieur, heeft slechts 49.000Km gereden die geheel gedocumenteerd zijn vanaf nieuw. In 2004 is hij vanuit Zwitserland door The Gallery naar Nederland gehaald en nu staat hij bij mij in de garage.
Ik heb er al net iets meer dan 600 fantastische kilometers mee gereden echt super!!!
Hieronder staan uiteraard een aantal foto's. (ik heb ze vandaag gemaakt, beetje mist maargoed)
In januari 2008 heb ik mijn eerste Ferrari gekocht bij Munsterhuis in Enschede. Het is een rode 360 f1 van 2004 met 17000 km. In mijn dagelijks leven rij ik een Range Rover Sport. De Ferrari gebruik ik dan ook alleen hobbymatig. Om de beleving nog iets completer te maken wordt er op dit moment een Tubi uitlaat onder gezet
mavanhaasteren
17-02-2008, 23:03
cor welkom hier en erg mooie 360 heb je gekocht om mee te hobbyen
.
nofear02
17-02-2008, 23:10
In januari 2008 heb ik mijn eerste Ferrari gekocht bij Munsterhuis in Enschede. Het is een rode 360 f1 van 2004 met 17000 km. In mijn dagelijks leven rij ik een Range Rover Sport. De Ferrari gebruik ik dan ook alleen hobbymatig. Om de beleving nog iets completer te maken wordt er op dit moment een Tubi uitlaat onder gezet.Dag Cor! Van harte welkom hier! Goed dat je ons gevonden hebt. En tof dat je even je wagen presenteert. Ziet er goed uit. Weinig km's! En straks een Tubi, nou jij gaat een leuke zomer tegemoet. En dat voor het eerst met een F. Gelijk een 360 is heel wat dan. Was je al wel gewend met krachtige bolides, ervaring? Hoe bevalt ie? Kom je ook een keer meedoen met een rit en meetings en zo? is leuk hoor!
Geniet van de site. Hoop je ooit te zien.
(dat klinkt gek; 'dag Cor'; tegen iemand met een 360, want we kennen al een Cor; redmondialTcab :) en die heeft de wagen zoals zijn naam zegt :) , maar dat maakt verder niet uit)
Buitengewoon fraai, een 360 in de juiste kleuren combinatie (naar mijn onbescheiden smaak). Ik hoop wat van je passie elders op de site to mogen lezen. Heel veel plezier en veilige km-ters
Hola! Weer een hele mooie wagen erbij hier! Leuk je hier te hebben Cor! Geniet van je wagen
Greetz
Reiben
.
Dag Cor! Van harte welkom hier! Goed dat je ons gevonden hebt. En tof dat je even je wagen presenteert. Ziet er goed uit. Weinig km's! En straks een Tubi, nou jij gaat een leuke zomer tegemoet. En dat voor het eerst met een F. Gelijk een 360 is heel wat dan. Was je al wel gewend met krachtige bolides, ervaring? Hoe bevalt ie? Kom je ook een keer meedoen met een rit en meetings en zo? is leuk hoor!
Geniet van de site. Hoop je ooit te zien.
(dat klinkt gek; 'dag Cor'; tegen iemand met een 360, want we kennen al een Cor; redmondialTcab :) en die heeft de wagen zoals zijn naam zegt :) , maar dat maakt verder niet uit)
.
Ik rij in mijn dagelijks leven een Range Rover Sport Supercharged uitvoering. Heeft ook 390 pk, maar is uiteraard niet te vergelijken. Geweldige auto maar het blijft een rijdende zeecontainer ten opzichte van de Ferrari. Dit is eigenlijk mijn eerste echte sportwagen. Heb een tijdje getwijfeld over een 550 Maranello, Aston Martin V8 of een Gallardo. Met de 550 en de Aston ook proefgereden, maar dan is de 360 net wat extremer qua rijden. Bevalt mij tot dusver prima, beleef er veel lol aan. Lijkt me leuk om een keer in een rit mee te rijden.
Bedankt voor jullie reacties
nofear02
18-02-2008, 18:42
Ik rij in mijn dagelijks leven een Range Rover Sport Supercharged uitvoering. Heeft ook 390 pk, maar is uiteraard niet te vergelijken. Geweldige auto maar het blijft een rijdende zeecontainer ten opzichte van de Ferrari. Dit is eigenlijk mijn eerste echte sportwagen. Heb een tijdje getwijfeld over een 550 Maranello, Aston Martin V8 of een Gallardo. Met de 550 en de Aston ook proefgereden, maar dan is de 360 net wat extremer qua rijden. Bevalt mij tot dusver prima, beleef er veel lol aan. Lijkt me leuk om een keer in een rit mee te rijden. Bedankt voor jullie reacties.Klinkt allemaal prima Cor. Goed dat je echt plezier eraan beleeft. Iemand die zich nét voor jou hier geregistreerd heeft, heeft net een 550 gekocht (ivar) (hoe is het ermee?). We houden je vanzelf op de hoogte van ritten, dus dat komt goed
550verde
18-02-2008, 19:04
@ nofear: hoop deze week toch echt te gaan rijden. de brandstofpompen in de tank waren niet goed en zijn vandaag vervangen. als ik mobiel ben volgen gelijk wat kodakskes..
nofear02
18-02-2008, 19:06
@ nofear: hoop deze week toch echt te gaan rijden. de brandstofpompen in de tank waren niet goed en zijn vandaag vervangen. als ik mobiel ben volgen gelijk wat kodakskes...Oei! jammer voor je vanwege het prachtige weer. Maar wel goed dat ie helemaal tip-top gemaakt wordt. Kapotte brandstofpompen... peoh; dat wil je nie hebben! Pics tzt: that's a promise! :)
.
Hallo Cor
Ook namens mij welkom hier bij F-chat.
Dat is een hele mooie Modena die je gekocht heb.
Ik kom zelf ook al jaren regelmatig bij Munsterhuis, helaas niet als klant maar als autogek en Ferrari liefhebber in het bijzonder.
Maak daar ook regelmatig foto's en dan niet alleen in de showroom maar ook in de werkplaats.
Heb je hun nieuwe pand in Hengelo al gezien ?
Ziet er goed uit en duurt niet meer zo lang dat ze er naar toe verhuizen.
Veel plezier met je Ferrari en hier op de site.
Groetjes Gerard
.
cvdzijden
18-02-2008, 22:14
In januari 2008 heb ik mijn eerste Ferrari gekocht bij Munsterhuis in Enschede. Het is een rode 360 f1 van 2004 met 17000 km. In mijn dagelijks leven rij ik een Range Rover Sport. De Ferrari gebruik ik dan ook alleen hobbymatig. Om de beleving nog iets completer te maken wordt er op dit moment een Tubi uitlaat onder gezet.
Welkom hier Cor! :) Hoop dat je het hier naar je zin heb ;)
Gefeliciteerd met je Ferrari, dat je er maar probleemloze km's mee mag rijden
.
RedmondialTCab
19-02-2008, 00:23
Dag naamgenoot :D:D:D
Proficait met je aanwinst
360 is een geweldige auto.
Veel mensen rijden hem als dagelijks vervoer.
Top!!!
Veel veilige kilometers toegewens
wat een ontzettend vette Ferrari's hier zeg! vooral die zilveren 512 en die 360spider met F430 velgen zijn heel erg mooi, alle anderen uiteraard ook want enlke ferrai is mooi :)
Wist neit dat hier zoveel Ferrari eigenaars zouden komen :)
.
nofear02
19-02-2008, 21:08
Wist niet dat hier zoveel Ferrari eigenaars zouden komen :) Nee ik heb deze site voor 'zomaar een beetje auto of f-liefhebbers' gebouwd Djos...:confused: :( :) :p. Sjonge-jonge...:D ;).
Voor wie het evt nog niet snapt: het is inderdaad een FORUM voor F-EIGENAREN, toekomstige eigenaren en échte liefhebbers/kenners. En met alle respect, dus niet voor 'scholieren'-'petjes'-'spotters' met uitspraken als: ''Joohw-man, kikke bak heb jij, doe ff een paar pics in hires''. ;). En dat hou ik ook graag zo ;). (No offence aub, maar ik neem aan dat iedereen begrijpt wat ik bedoel :D)
550verde
25-02-2008, 16:33
Hier dan mijn 550 welke ik afgelopen zaterdag op heb gehaald bij Forza. Het is een Spaanse auto uit 2000 met net 15.000 km. Hij had wel een tijd stilgestaan vandaar de revitalisatiekuur in Oss welke zeer geslaagd is. Hij rijdt geweldig zo is de eerste indruk. Moet alleen nog wennen aan de ietwat hoge attentiewaarde van dit groene paard..
Mooie 550 !
staat hem goed dat groen met dat lichte interieur
@ Christiaan is dat de zelfde als waar jullie naar hebben gekenen
Racing-Baker
25-02-2008, 17:32
wow, een 550 !!! meer moet daar niet over gezegd worden ;)
.
Ik heb hem gezien toen hij net van de trailer kwam; Alex heeft duidelijk zijn best gedaan :)
Zeer fraaie aanwinst, veel plezier en veilige kilometers ermee ('t is nu heel mooi weer in Breda trouwens
Wat een schitterende 550 Maranello! Van harte gefeliciteerd!
Vind het een zeer mooie combinatie van de lak en het interieur.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst! En hopelijk mogen we hem eens van dichtbij bekijken op een F-chat meeting. :)
.
Hele mooie 550 , aparte combinatie van de groene lak en het lichte interieur.
Moet je natuurlijk niet in gaan zitten met vieze werkkleren :D
Zou jammer zijn
nofear02
25-02-2008, 19:18
Hier dan mijn 550 welke ik afgelopen zaterdag op heb gehaald bij Forza. Het is een Spaanse auto uit 2000 met net 15.000 km. Hij had wel een tijd stilgestaan vandaar de revitalisatiekuur in Oss welke zeer geslaagd is. Hij rijdt geweldig zo is de eerste indruk. Moet alleen nog wennen aan de ietwat hoge attentiewaarde van dit groene paard...OOOHW! NOU begrijp ik het pas; je hebt een groene!! Wat bijzonder! Prachtig! Ja, ik wist wel dat verde groen was, maar vroeg me al af waarom je die naam had, had er niet bij stilgestaan dat je wagen groen is! Maar ik vind het prachtig! Zeker met die lichte bekleding! sjiek! Wel goed je stoelen tijdig verzorgen met conolly-vet denk, zodat ze niet zo 'vaal' worden? Tsjee, en weer een mooi verhaal; een tijd stil gestaan en nou weer ''in de vaart genomen''. Is extra goed!; die dingen moeten RIJDEN! Klink gelukkig al goed Ivar, dat ie goed rijdt. Ook stom toevallig dat Roger hem al gezien heeft! Ja 'verhoogde attentie waarde' ja :D. De eerste paar keren dat ik met F reed voelde ik me ook enorm rijden zeg..:(. Maar het went, en dan gaat helemaaaal het grote genieten beginnen. Prachtige aanwinst man! Van harte gefeliciteerd. Thnks for de foto's! Een Ferrari die net even anders is dan de anderen, ik begin het steeds mooier te vinden. Ik heb volgens mij nog niet eens eerder een groene 550 gezien! Zijn er wel meer in nederland?
Je letters van je kenteken staan net verkeerd overigens, nou is het Grens Kantoor Wissel. Of Grens Kissel Wantoor...:confused: :D (sorry: kenteken-tic..:( :D)
.
Erikderaaf
25-02-2008, 19:38
Prachtige aanwinst, Ivar! Een zeer chique kleur voor een Maranello! De kleurcombo staat erg goed.
Wat ik nog niet uit de foto's kan halen, is het echt een 'harde' kleur of een metallic
mavanhaasteren
25-02-2008, 19:45
Hij rijdt geweldig zo is de eerste indruk. Moet alleen nog wennen aan de ietwat hoge attentiewaarde van dit groene paard...
wat een schoonheid is het vooral met het witte/crame interieur.
wees blij dat het geen rode is dan zou je nog meer opvallen
hoop hem een keer te kunnen aanschouwen tijdens een meet, dit is toch een van mijn favoriette F'
mooie 550 in die super geweldige Kleur, volgens mij wordt Breda er steeds mooier op zo, bevinden zich al aardig wat Ferrari's binnen de gemeente grenzen, toe
.
KingCobra
25-02-2008, 21:22
Mooie 550 Ivar, jammer dat we elkaar niet zijn tegengekomen zaterdag :) dan hadden we pas aandacht gehad
550verde
25-02-2008, 22:37
Grappig dat hij al gespot was, hij zag er idd niet uit naar een lange reis achter op een open trailer. Het betreft een metallic lak.
Ben zeker van plan naar een meeting te komen en jullie auto's eens te bewonderen, er rijdt een hoop moois rond op dit forum.
@nofear: Gruwelijk Kekke Wagen 807, maar deze plak blijft er niet op. Ik moet hem nog op naam zetten vandaar.
Overigens ben ik genezen van het idee andere velgen te monteren. Vind ze toch wel fraai en ze horen er onder. ( en we houden een paar stuivers in de zak)
Was de auto hier eigenlijk al besproken
550verde
25-02-2008, 22:41
Oh ja bij mijn weten zijn er nog 2 groene 550 in NL: een stond er op de beurs in Maastricht vorige maand en de andere staat te koop bij Kardol in Tiel voor de liefhebbers...
Prachtige 550 vooral in het groen erg mooi, gefeliciteerd.
De voorzitter van F.C.N. heeft ook een groene 550.( waarschijnlijk die in Maastricht )
Rob
cvdzijden
04-03-2008, 22:28
Mooie 550 !
staat hem goed dat groen met dat lichte interieur
@ Christiaan is dat de zelfde als waar jullie naar hebben gekenen
Ow zie het nu pas Gairo :p
Nee, die was toen ook groen van binnen wat daar zwart is ;)
Mrs.Spider
04-03-2008, 22:38
Mooie 550 super kleuren echt schitterend heel veel plezier met die beauty.
Schitterend jouw 550 Ivar! Dat groen is een speciale kleur op die wagen maar het staat em zeker niet mis! Veel plezier verder met je aanwinst
Greetz
Reiben
na een flink aantal jaar dromen, is het eindelijk zover.
Ladies and gentlemen, we've got him!
of moet ik zeggen: haar. Met een zo ongelooflijk mooie lijn en elegantie moet ze wel vrouwelijk zijn.
Sinds een week ben ik, St#ven Prins uit Zeeland en nieuw hier op het forum, eigenaar van een ongelooflijk mooie 328 gts uit 1987.
Met slechts 24k op de teller een plaatje, van binnen en buiten. Compleet met originele ferrari radio/cassette speler en fantastich mooie originele 3 deleige velgen.
Zomers worden nooit meer als vroeger.........................
ik hoop jullie alle gauw te ontmoeten.
Groetjes!!
Steven
.
nofear02
11-04-2008, 12:17
na een flink aantal jaar dromen, is het eindelijk zover. Ladies and gentlemen, we've got him! ..... ik hoop jullie alle gauw te ontmoeten. Groetjes!! StevenJoepiiiiieee!: weer een 328 gts erbij! Geweldig Steven! Well done! Voor mij en Alfer en Kees en Stan extra leuk. Een uit duitsland zo te zien (aan de rode aerofoil). En wat een bijzondere velgen joh! Toevallig gisteren ook zo een gezien op Zandvoort.
Je bent lekker enthousiast :D; ik merk een soort opluchting, bevrijding, overwinning, genoegdoening, pure satisfactie :D. Jij bent al een heel tijdje F-fan, en weet al een tijdje dat je een 328 wilde hebben?
23k ; dat is schandalig weinig gelopen! dat ding moet als nieuw zijn!
Zeer welkom bij de 'club'!
ja, allemaal waar. Al heel lang fan van het merk.
Vanaf mijn 18de bezig met auto's en dan vooral met audi's. Daarvan heb ik er ook een paar oude van.
Daarnaast rally gereden en jaren gekart, dat laatste nu weer met de kids.
Naast audi was ferrari echter altijd het ultime doel. De 308/328 daarbij in het bijzonder. Ik vindt deze gewoon ZO MOOI. Echt, een 328 is gewoon mooi van elk punt waarvandaan je kijkt.
ik ben een gelukkig mens......
filiberke
11-04-2008, 13:10
Hallo Steven, welkom bij de groep en van harte proficiat met je prachtige rode juweeltje.
Ik,en wij allemaal, hopen jou en je wagen binnenkort te ontmoeten op een volgende meeting.
grtz
Filip
Proficiat Steven !!
Die velgen zien eruit als nieuw joh.
Binnenkort moet je zeker nog even wat meer foto's posten....
Steven, gefeliciteerd, welkom en geweldig dat er weer een 328 fanaat bij is. Buitengewoon mooi en elegant met die heerlijke conventionele pinininfarina welvingen die absoluut bevestigen dat de 328 (net als de 308 en 246) een dame is. Heerlijke motor met lekker schakelen via de grote pook, rustig opwarmen en dan gaaaaaaan!
Als je van knutselen en sleutelen houdt zit je ook nog net goed omdat je met een schroeven draaier en een paar sleutels bij een 328 nog een heleboel kunt doen. Tot ziens, Menno
Recurver
11-04-2008, 17:55
Gefeliciteerd en welkom! Erg mooie 328:)
Mrs.Spider
11-04-2008, 18:16
Steven vraagje Zeeland brabant of Zeeland zeeland(haha)????????????????
Fantastische wagen Steven! Proficiat met de aankoop en welkom hier op het forum. Ook veel veilige kilometers toegewenst met je aanwinst
Greetz
Reiben
foto's van mijn 550 bij deze.
Onno
.
Prachtige wagen Onno! Welkom op het forum trouwens
Greetz
Reiben
mavanhaasteren
17-04-2008, 19:22
onno wat een schoonheid van een 550 heb je
welkom hier
430driver
17-04-2008, 22:06
Gaaf dat beige leer met dat donkerblauw! Una Bella Macchina Onno; piu bella!
nofear02
17-04-2008, 22:45
Gaaf dat beige leer met dat donkerblauw! Una Bella Macchina Onno; piu bella!Heel erg 'chique', als je t mij vraagt! Zeeer mooi. En apart!
Dank u voor de complimenten heren. Ik ben zelf erg verguld met de auto, het is een ongelooflijk apparaat. En zoals d1ablo vanavond heeft meegemaakt - niet echt langzaam...
Onno
550verde
02-05-2008, 10:08
Idd een plaatje. Mij favoriete kleurencombi btw. Wat vind jij van het geluid dat hij maakt?
Idd een plaatje. Mij favoriete kleurencombi btw. Wat vind jij van het geluid dat hij maakt?
Euh, het valt me niet tegen....
:D
Je hoort soms wel klachten over de Tubi uitlaat maar ik ben er zelf erg blij mee. Het is erg indrukwekkend bij stationair draaien maar boven de 3000 toeren wordt hij vrij zacht. Ideaal op de snelweg, je kunt lekker cruisen zonder problemen. Tja, en die V12 heeft een heel eigen geluid. Je kunt het niet vergelijken met een V8 zoals een 360 modena. Daarom moet ik nog een V8 kopen.... ;)
Onno
Absoluut een geweldige mooie auto, maar ik denk dat je hem in Mali weinig zult gebruiken!
.
Absoluut een geweldige mooie auto, maar ik denk dat je hem in Mali weiging zult gebruiken!
Klopt. Daar rijd ik dit. Ook leuk!
Onno
Euh, het valt me niet tegen....
.... nog een V8 kopen.... ;)
Onno
Valt niet tegen is een understatement.... alleen stationair is dat orkestje al op een kilometer afstand te horen... supergeluid... !!
Al zicht op wat voor V8 het gaat worden ?
Mooie achtertuin trouwens ;)
Ooit via Ghana ontwikkelings hulp voor Mali geleverd (ik was stuurman grote vaart). In Ghana ging de bulk reeds door de lokalen via de ilegale weg overal en nergens heen. Van jeepies moet ik niet overdreven veel hebben....
ondertussen heb ik mijn schoonheid al twee maanden. Gekoesterd in de garage en met een tuinstoel ernaast voor het dagelijkse portie genieten.
Natuurlijk heb ik hem daarvoor echter niet gekocht, al is het rustig een shaggie roken naast je ferrari wel een rustgevend en tevredenstemmende bezigheid.
Hij moet natuurlijk rijden. Eerste ritje rond het dorp, een aantal weken terug, eindigde in een twee dagen durende operatie aan de zekeringkast (zie draadje elders).
Ondertussen is de auto getaxeerd, is de verzekering rond en nu met de keuring bij het RDW in het vooruitzicht,(a.s. dinsdag) leek het me toch nog even verstandig de auto nog even goed te testen. Beter nu ergens langs de weg eindigen dan dinsdag...
Dus, met eendagskenteken (voor dinsdag....) ik de weg op! Het was lekker weer vanmiddag dus een rondje langs het vliegveld alhier en een stukje langs het Veerse meer moest kunnen dacht ik. Voortdurend spiedend naar onze vrienden met zwaailicht
Gelukkig ben ik ze niet tegengekomen, scheelt weer een hoop gedoe
Uiteindelijk zo'n 30 km testritje gemaakt, feitelijk dus mijn eerste rit.......
Ervaring: GEWELDIG! Wat rijdt die auto toch super!
Ik hoop volgend weekend de papieren in huis te hebben en dan kan ik weer (en dan dus zonder uit te hoeven kijken voor politie)
Wordt dan iets meer dan 30km denk ik........
keep you posted!
Vivado Ferrari
08-06-2008, 22:49
Steven, je houd ons goed op de hoogte!:) Succes dinsdag!
nofear02
09-06-2008, 13:58
Fantastisch verhaaltje Steven! Heerlijk. Ik snap het zó goed. Voel helemaal mee! En ik denk de meeste van de F-eigenaren hier wel. Ik kan je nog verklappen dat als je eens 100 km met dat ding gereden heb, vrij stevig, en de olie staat tegen de 100 graden, dat werkelijk alles klopt in/met dat ding, alles samenvalt, als een focus-brandpunt, een evenwichtspunt, alsof ie er voor gemaakt is, en dat is ie ook! Dan schakelt ie heerlijk, trilt nog minder, zingt de motor het uit van plezier, want dan is door de hitte alles dusdanig uitgezet dat het dan allemaal preciiiiiies past (of zoiets). Uiterst knap van de bouwers! Veel succes morgen!
oke, dat was dus het RDW.
Keuring is eigelijk geen echte keuring. Men kijkt even naar het chassinr en er werden de spporbreedte en wielbasis gemeten (?)
Bij de douane bleek de eerder verkregen info te kloppen, ondanks dat op de, bij de keuringsbevestiging toegevoegde brief van de douane anders deed vermoeden, hoefde ik inderdaad geen bpm meer te betalen (pffff)
Kenteken wordt nu opgestuurd, dan de platen laten maken en een APK-tje regelen.
nofear02
10-06-2008, 18:33
Dat is goed nieuws Steven! Het einde komt in zicht. Of beter gezegd; het begin komt in zicht. Het begin van heerlijk te kunnen gaan rijden! :). Leuke foto's!
mavanhaasteren
10-06-2008, 19:16
leuke foto's van bij de RDW
en alvast veel plezier met het in rijden van je schoonheid
filiberke
10-06-2008, 19:45
Steven, veel rijplezier gewenst, succes ermee. Prachtige 328gts, proficiat
Super dat je de RDW achter je hebt. Nu kun je beginnen vertrouwen in de techniek van je 328 op te bouwen. Ritjes van 30 km zijn te kort omdat je auto minimaal 20 km (maar ik neem 30 km) nodig heeft om goed warm gereden te worden vanwege vnl. de ca. 11 liter olie.
veel plezier,
Menno
Steven mooie foto's bij de RDW en veel rijgenot met je schoonheid
Johannus
10-06-2008, 23:08
WOW steven, moet echt geweldig zijn nu je binnenkort echt kunt gaan rijden met je prachtbolide :D
Goed nieuws dat de auto gekeurd is. Nu maar hopen dat het kenteken snel binnen is en je er echt van kan gaan genieten! :)
Let er wel op dat je een luxe kentekenplaat neemt, kost een paar tientjes meer maar staat een stuk beter!
leg eens uit, een " luxe" kentekenplaat
leg eens uit, een " luxe" kentekenplaat
Bij een luxe kentekenplaat zijn de letters op de plaat gelegd.
Bij een normaal kenteken worden de letters er in geperst.
Zo'n luxe kentekenplaat blijft veel langer mooi.
Johannus
11-06-2008, 18:27
die letters zijn toch ook van kunststof bij een luxe plaat en niet van metaal?
Let er wel op dat je een luxe kentekenplaat neemt, kost een paar tientjes meer maar staat een stuk beter!
Kost maar 19,95...
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=206110
kenteken vandaag ontvangen en meteen platen laten maken!
we kunnen rijden!!
filiberke
13-06-2008, 18:48
Goed nieuws Steven, veel rijplezier!:)
mavanhaasteren
13-06-2008, 19:21
zeker goed nieuws alleen jammer dat het nu niet zo mooi weer is het weekend
nofear02
13-06-2008, 20:41
Fantastisch Steven! Hit the road Jack!.. ehh.. Steven :). Lekker rijden en op de horizon afStevenen ;).
YESSS!
voor een ieder die heeft meegeleefd: Hartelijk dank voor de steunbetuiginge in deze "zware" tijd vol met hold points.
En voor een ieder die op 6 juli ook naar Brummen gaat: tot dan!!
Johannus
14-06-2008, 11:02
Way2Go steven! Zie je in brummen :D
Sinds 5 jaar ben ik eigenaar van een Ferrari 400i. Omdat ik twee tieners heb moest het voor mij een auto zijn waar je in ieder geval met z'n vieren in kan, omdat ik anders er toch nooit mee zou rijden.
De keuze voor een Ferrari heeft vooral met het merk te maken , maar toch ook met de techniek. Elke keer weer kan ik genieten van de manier waarop dingen gemaakt zijn, niet in de laatste plaats de motor.
Dat de auto er voor velen niet zo spectulair uitziet vind ik eerder een voordeel. Mooi vind ik deze serie in ieder geval wel.
Mijn auto verkeert in een goede staat met wel wat gebruikssporen.
Johannus
26-06-2008, 18:06
Ziet er gaaf uit Ger! Welkom op het Forum trouwens!
Snap dat een 4 persoons Ferrari inderdaad de voorkeur heeft als je kinderen hebt :)
Zo zullen ze het zeker ook niet erg vinden als ze af en toe eens met de ouders mee een ritje in de auto moeten maken :D
filiberke
26-06-2008, 18:11
Hey Ger, eerst en vooral welkom hier. Proficiat ook met je wagen, niet spectaculair zei je, SO WHAT!!!, het is wel echt een prachtwagen en ja, smaken verschillen, maar zolang je zelf ervan geniet is het ok, toch. hopelijk kunnen we hem ook eens live zien:)
nofear02
26-06-2008, 18:21
Geweldig Ger! van harte welkom zeg! Wat een gave wagen. Wederom zo'n super-sjieke statige voiture, zoals de 365 van Milko en de 400 van Enzo en Reinier. Mooie kleur trouwens. Je hebt hem al een heel tijdje, je zal dus ervaring genoeg hebben ermee inmiddels? Ooit nog ellende mee gehad? En je naam zegt dat je ook alfa liefhebber bent?? nou die zitten er hier ook genoeg! :D. Nogmaals welkom!
ps: ik vind het trouwens WEL spectaculair!
.
Wat een preachtige auto Ger, erg mooie kleur voor een 400i!
Welkom op het forum.
mavanhaasteren
26-06-2008, 19:55
Ger welkom met je mooie 400i
veel lees en kijk plezier
wel leuk kunnen we een keer op een rijtje de verschillen bekijken 365 - 400 - 400i
welkom Ger,
't is hier leuk en leerzaam!
Geweldig Ger! van harte welkom zeg! Wat een gave wagen. Wederom zo'n super-sjieke statige voiture, zoals de 365 van Milko en de 400 van Enzo en Reinier. Mooie kleur trouwens. Je hebt hem al een heel tijdje, je zal dus ervaring genoeg hebben ermee inmiddels? Ooit nog ellende mee gehad? En je naam zegt dat je ook alfa liefhebber bent?? nou die zitten er hier ook genoeg! :D. Nogmaals welkom!
ps: ik vind het trouwens WEL spectaculair!
.
Met die kilometers valt het reuze mee. (3000). Eigenlijk heb ik niet veel ellende met de auto. Vorig jaar is de uitlaatspruitstukpakking eruit geblazen en toen bleek dat ook de motorsteunen afgebroken waren. Die waren uit voorraad leverbaar en naast wat arbeidsloon en tijd is dat zonder problemen opgelost.
Daarnaast natuurlijk de uitlaat. Maar ik heb een zeer kundige lasser in dienst die hem elke keer weer oplapt, en dan met name de laatste sectie. De middelste sectie is eigenlijk nog wonderbaarlijk goed. Maar eens zal er een RVS exemplaar aangeschaft worden
Niet standaard aan de auto is de laatste uitlaatsectie, dit zijn rechtdoorpijpen en de banden 240/45/415 in plaats van sectie 55.
Laatste evenement waar ik met de auto was was Viva Italia, waar ook Milko z'n 365 stond
Johannus
27-06-2008, 15:05
Laatste evenement waar ik met de auto was was Viva Italia, waar ook Milko z'n 365 stond
Klopt inderdaad, je bent daar nog gespot ;)
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=35956&postcount=253 <- 2e foto
Maareh, je wagen lijkt op sommige foto's bijna zwart en op andere foto's zie je wel echt dat het donkergroen is. Hele chique kleur, erg stijlvol :D
Klopt inderdaad, je bent daar nog gespot ;)
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=35956&postcount=253 <- 2e foto
Maareh, je wagen lijkt op sommige foto's bijna zwart en op andere foto's zie je wel echt dat het donkergroen is. Hele chique kleur, erg stijlvol :D
Maar hij is donkerblauw
Johannus
27-06-2008, 15:32
Maar hij is donkerblauw
OW, sorry dan... Op je eerste foto in je eerste post zou ik toch zweren dat ie groen was, zal wel door de omgeving komen...
Dan wordt het dus eigenlijk gewoon tijd om hem op een van de volgende meetingen in het echt te zien :D
OW, sorry dan... Op je eerste foto in je eerste post zou ik toch zweren dat ie groen was, zal wel door de omgeving komen...
Dan wordt het dus eigenlijk gewoon tijd om hem op een van de volgende meetingen in het echt te zien :D
Helaas is die in mijn vakantie gepland (6 juli), maar als het weer het toelaat zal ik op het Concours d'Elegance aanwezig zijn
Fantastische wagen Ger! Je bewijst trouwens dat Ferrari ook een gezinswagen kan zijn
Veel succes er nog mee en natuurlijk ook veel plezier hier op het forum
Johannus
11-07-2008, 15:31
Sinds 5 jaar ben ik eigenaar van een Ferrari 400i.
Als je hem al 5 jaar hebt, dan was je zo te zien op 20 mei 2007 aanwezig op Circuitpark zandvoort, toen hebben een paar fotografen van hier een workshop gehad van Frits van Eldik, en jou auto is door niels gefotograffeerd toen :D
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=4667&postcount=53
nofear02
11-07-2008, 16:13
Als je hem al 5 jaar hebt, dan was je zo te zien op 20 mei 2007 aanwezig op Circuitpark zandvoort, toen hebben een paar fotografen van hier een workshop gehad van Frits van Eldik, en jou auto is door niels gefotograffeerd toen :D
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=4667&postcount=53Hey dat is leuk! Goed gezien Johan. Ik was daar ook, samen met Zanti70 en Vu.
mavanhaasteren
12-07-2008, 22:36
hij ziet er al niet slecht uit zo, kleur past ook mooi bij de mondial
nofear02
12-07-2008, 23:27
hier dan een paar foto'smooi john! ik ben gek op blauwe ferraris! en als jij hem nou nóg mooier maakt, dan komt het helemaal goed. mooi hoor, een blauwe mondial. hoe is t interieur? valt t mee? niks kapot?
Interieur is niet kapot , wel de voorstoelen het leer een beetje droog, in de toekomst misschien opnieuw laten bekleden maar das nu echt nog niet nodig
dcpixels
13-07-2008, 01:13
John, wat een mooie kleurcombinatie; de blauwe lak met het zwart/witte interieur. Zo zie je ze niet veel. Erg mooi!
Nou iedereen bedankt voor de fijne reakties!!
nu durf ik er zeker mee op een meeting te komen
filiberke
13-07-2008, 09:00
Hij is echt mooi hoor John, hij mag zeker gezien worden, kom maar gerust naar onze meetings.:)
nofear02
13-07-2008, 13:00
Sodejanus John; een wit interieur! bij een blauwe ferrari! praccccccchhhhtig! echt mooi hoor. droog leer; gewoon eerst goed voeden met vet. er is van alles en nog wat in omloop op dat gebied, maar neem iets goeds dat speciaal is voor ''conolly-leer''.
Jij moet zeeeeeker komen naar een meeting! :)
Mooie Mondial John! Ik hoop net als vele anderen je wagen te mogen bekijken op een meeting! Welkom hier op het forum trouwens
Greetz
Reiben
na "eindeloos" wachten is het moment nu nabij.
De gele 308 mag morgen na een lange zeereis, bijna 7 weken, eindelijk zijn benen strekken.
Nog een paar daagjes en dan ga ik hem halen.............
vanaf 23 september mag hij in de lekker verwarmde garage bijkomen van een lange en koude tocht...
Ondertussen ben ik druk bezig een beetje meer info over de history van dit raspaardje te krijgen.
Wat ik nu ondertussen wel weet:
Bouwjaar 1983, model 84 308 gts QV
Nieuw verkocht in Europa in 1983. De kleur was origineel antrasite/red.
Te koop in augustus 1986 in California met 7000 km op de klok, nog steeds in antrasite.
voor het eerst in Japan op naam gezet in 1988.
In Japan voorzien van katalysator.
Aantoonbaar alle onderhoud gehad vanaf 2001. ( aantoonbaar in het Japans......)
nu gekocht in Japan met +/-36000km op de klok.
Wanneer de auto geel is geworden is me vooralsnog niet bekend maar ik blijf zoeken naar meer history.
Via een f-kennis (niet de verkoper) in Japan ondertussen wel te weten gekomen dat:
-In Japan history wat minder waarde heeft als bij ons en dus vaak niet echt wordt verzameld. (das toch wel anders dan hier)
-Japanse eigenaren vrijwel zonder uitzondering ZEER goed voor hun ferrari zorgen. ( da's dus niets anders dan bij ons denk ik)
-Japanse eigenaren over het algemeen zeer weing met hun F rijden. (lijkt ook wel als hier)
Ik ben natuurlijk SUPERBENIEUWD! Hij komt nou wel heel dicht bij......
na "eindeloos" wachten is het moment nu nabij.
De gele 308 mag morgen na een lange zeereis, bijna 7 weken, eindelijk zijn benen strekken.
Nog een paar daagjes en dan ga ik hem halen.............
vanaf 23 september mag hij in de lekker verwarmde garage bijkomen van een lange en koude tocht...
......
Ik ben natuurlijk SUPERBENIEUWD! Hij komt nou wel heel dicht bij......
Nou over dat lange wachten kan ik meepraten hoor... pfff ... iedere dag en nacht tel je af.... ieder beetje aan informatie zuig je op in al je porien... ;) Maar het moment komt gelukkig dichterbij dat je de auto dalijk in het echie kan zien...!!
Ik volgde uiteindelijk zelf de weerberichten op de oceaan... toch geen gevaarlijke stormen... of zelfs afdrijvende ijsschotsen...?? Hoe gek kan je zijn... :D :D
7-weken is best lang.. gaat de auto op een trailer mee ? Anders even een andere accu mee....!!
Dat die Japanners zuinig zijn op hun auto's klopt over het algemeen wel... pimpen doen ze helaas ook graag... heb op het internet al heel wat afgrijselijke plaatjes gezien...
Nou over dat lange wachten kan ik meepraten hoor... pfff
En ik ook!
Na 5 weken eindelijk mijn BB opgehaald dit weekend - helaas nog een kapotte dynamo waardoor ik 3 keer in 3 dagen stil kwam te staan. Gelukkig heeft de accu van de tweede F nog geholpen. Enfin, alles nu gerepareerd en ik ga de Boxer morgen ophalen in Oss. Kan niet wachten!
Onno
Johannus
17-09-2008, 23:40
Relaxed man! Er mooi!
Dat onderste plaatje is wel echt te gaaf! Even met je 550 de 512 helpen, zo hoort dat ;) F's onder mekaar ;)
mavanhaasteren
18-09-2008, 00:31
hij ziet er erg mooi uit
wel handig dat de accu bij alle bij voorin zitten
En ik ook!
Na 5 weken eindelijk mijn BB opgehaald dit weekend - helaas nog een kapotte dynamo waardoor ik 3 keer in 3 dagen stil kwam te staan. Gelukkig heeft de accu van de tweede F nog geholpen. Enfin, alles nu gerepareerd en ik ga de Boxer morgen ophalen in Oss. Kan niet wachten!
Onno
Oei, wat een ellende zeg, maar als je er morgen mee rijdt dan is alles weer snel vergeten.
Moet wel even zeggen dat ze er meer dan picobello uit ziet.
ik wens je er veel en veilige km mee.:)
Rob,
beemer_007
18-09-2008, 00:45
En ik ook!
Onno
Is dit nu een 512 BB, een 365 BB/GT4 of een 512 BBi ?
Ik denk een 365 of heb ik het verkeerd ?
En wat zijn de grote verschillen ? Lichten, bumpers, uitlaten, motor, ... ?
Grtz
Chris
Racing-Baker
18-09-2008, 01:19
prachtige 365GT/4 BB!!!
een juweeltje zoals we zeggen!!! de zeldzaamste van de serie!!!
het grootste verschil is de moter, en optisch te onderscheiden door de voorbumer zonder "lipje", de 3achterlichten en 3 uitlaatpijpjes langs elke zijde.
en (meestal) geen hoofdsteuen op de stoelen.
ik zie hier enkel een verkeerde achteruitkijkspiegel :(
en het stuur zit langs de verkeerde kant :) (lol)
nofear02
18-09-2008, 14:04
Fantastisch Onno!! Supergaaf. Daar is ze dan. Wat een bezit. Mooi hoor. Heel veel fijne kilometers toegewenst. Geniet ervan. Is toch heel bijzonder zoiets. Hoe waren je eerste reiskilometers ermee? Feest? (behalve het niet-starten dan). Nogmaals: Van harte!
Schitterende Ferrari Onno! Mooie foto ook met die ochtendmist op de ramen!
Veel rijplezier ermee, maar dat moet wel goed komen denk ik! :)
Wim Racing
18-09-2008, 17:28
Jeuj wat een schoonheid!!!
Dat onderste plaatje is wel echt te gaaf! Even met je 550 de 512 helpen, zo hoort dat ;) F's onder mekaar ;)
Foutje - bedankt! Het is geen 512! :) Zoals Racing-baker al gezien had. Het is inderdaad een 365 GT4/BB, gebouwd op 7 juni 1974, afgeleverd 12 juli 1974 door Maranello Concessionnaires in Engeland. Oorspronkelijk was ze Dino Blauw, een midden-toon blauw met metallic glans. Bijzonder zeldzaam tegenwoordig, ik ken er maar 1 in die kleur en die is nog niet op de weg. In de toekomst herstel ik haar misschien in haar oude glorie. Maar voorlopig ziet ze er prima uit zo. Mijn auto is 1 van 87 rechtsgestuurde Boxers (vaak wordt 58 genoemd maar dat is het aantal geleverd in Engeland), en 1 van 387 totaal gebouwd. Ik denk dat er nu zo'n 250 nog bestaan, en rond de 60 RHD's.
De uitlaat is een ANSA sportuitlaat, een gebruikelijke upgrade als de fragiele originele (met idd 2x 3 pijpjes) er mee uitscheidt, die overigens ook niet meer te leveren is. Kan wel nagemaakt worden. De originele spiegel is niet altijd een Vitalone (dat mooie konische chromen spiegeltje) op de BB en voor zover ik weet is die van mij wel origineel. Deze Vitalone is wel fraaier dan ik heb en ik ga die er nog wel op zetten. Moeten er dan wel twee op - niet origineel maar veiligheid is ook belangrijk. Ik moet wel zeggen dat het zicht uitmuntend is - totaal relaxed zit ik achter het stuur aan de verkeerde kant.
Ze reed fantastisch vandaag, maar er zijn nog wel een paar kleine dingen die gedaan moeten worden. Even uitlijnen en waarschijnlijk zijn de schijven een beetje krom want bij hard remmen rammelt ze een beetje. Morgen 5:00 starten - de buren zullen blij zijn! :)
Onno
En ik ook!
Onno
Ja Onno, ze is idd fantastisch. een ECHTE klassieker.
koesteren en berijden is mijn advies! (en goed verzekeren!)
Voor jouw zit het wachten er nu op en je kunt gaan genieten. Voor mij geldt bijna hetzelfde ondertussen. A.s. dinsdag haal ik de lang verwachte 308 op. Eindelijk!
Ik ben superbenieuwd hoe ze is in real life. Kan ook niet wachten ze naast de 328 in mijn garage te zien staan. Dat moet toch wel een superplaatje opleveren!
voor allen, ik zal een verslagje posten van het ophalen ( op de autoambulance) en de eerste indrukken.
(onderstaande foto is van de onderhoudspapieren, toevallig iemand die japans spreekt? :) )
@Onno
Machtig mooi Onno... weer een droom die uitkomt... !! De tweede alweer... Is toch fenomenaal dat een auto met deze leeftijd nog zoveel lol kan geven.... Als ik die post van je lees hoor ik die carbs gewoon zoemen, en zie ik de grijns op je gezicht.. !! :D
@Steven
Nog een paar nachtjes slapen (of niet ;) ) en dan is ze er....
Je weet dat dit draadje 24h p/dag geopend is voor plaatjes nietwaar ?.....
Prachtige Boxer Onno!
Blijft een prachtige wagen in welke BB uitvoering dan ook.
.....
(onderstaande foto is van de onderhoudspapieren, toevallig iemand die japans spreekt? :) )
Nog ff vergeten te melden.... ik heb een paar jaar (als tweede studie) Japans gestudeerd dus als er wat dingetjes zijn die je wilt laten vertalen kan ik wel eens een poging wagen. Let me know......
jongens de afgelopen dagen erg druk geweest en gewoon geen tijd gehad voor een update.
morgen zal ik proberen even tijd te reserveren en zal ik even de laatste stand van zaken vertellen.
Maar ik kan al wel zeggen: de gok heeft goed uitgepakt. De auto verkeerd op een paar kleine zaken na in een uitstekende staat en heeft de reis goed doorstaan. Ophalen heeft verder ook geen problemen gegeven en ze staat nu lekker warm klaar voor een grote poetsbeurt. 7 dagen op open zee heeft wat sporen nagelaten maar niets dat na een goede cleaning zal achterblijven.
meer volgt asap
Eindelijk dan!! Gelukkig dat alles mee gevallen is en het er allemaal goed uit ziet!
Ben zeer benieuwd naar de foto's en het verhaaltje van het ophalen. :)
mavanhaasteren
25-09-2008, 08:28
steven eindelijk is ze er je zal wel erg blij zijn dat ze eindelijk in de garage staan en in het echt kan bewonderen
nofear02
25-09-2008, 12:39
Geweldig Steven; ZE is er! En in goede staat. Wat moet zoiets ongelofelijk spannend zijn. Ik kan me er iets bij voorstellen na het 'gedoe' met Paul en zijn Diablo. Straks met zijn 2-en in de garage; dat wordt een fraai gezicht zeg. Nou eerst nog heel de papierhandel en zo? Of je gaat eerst schoonmaken?/ poetsen? Nog kleine dingetjes gevonden waarvan je dacht; hmmmm, daar moet ff wat aan gedaan worden?
Mrs.Spider
25-09-2008, 13:41
Steven zij /hij is helemaal geweldig.
Gele wielen wowwwwwwwwwwwwwwwwwwww.;)
Tot gauw.
filiberke
25-09-2008, 13:51
Geweldig Steven, we kijken uit naar het beeldmateriaal, je bent in de wolken neem ik aan ?:)
moriaan1
25-09-2008, 14:07
Kan me voorstellen dat je vorige week slecht hebt geslapen!
Gelukkig is alles goed afgelopen. 7 dagen op zee? das een snel bootje vanuit Japan!
na 7 weken op zee ( geen 7 dagen dus..) is de nieuwe schoonheid in haar nieuwe thuis aangekomen. Deze gele beauty maakt bij mij weer dezelfde gevoelens los als een tijdje terug de 328 deed. Echt waar man, wat is ze toch weer mooi, de tuinstoel staat al weer klaar om wederom te kunnen gaan genieten van het uitzicht.
even in vogelvlucht wat vooraf ging.
-in de eerste week van juli dit jaar na een 1,5 week ziek te zijn geweest zat ik weer eens achter de computer om weer eens even de wereld te bijken vanuit een F- point of view.
Vanaf dat ik de rode 328 heb keek ik vrijwel elke dag op alle grote ebay-sites om een verder beeld te krijgen van het aanbod en de prijzen. (eigelijk vooral om mijn zojuist aangeschafte 328 te kunnen plaatsen en zeker te weten dat ik hiervoor een goede prijs had betaald :) )
Zo dus ook weer na een kleine pauze op 9 juli. Op ebay.de stond een gele 308 gts QV.
Nou is geel een beetje stiekum altijd een favoriete kleur van me geweest dus alleen daarom al was het leuk deze de volgen. Daarnaast was het een QV én een euro-spec auto dus mijn interesse was best groot. (De keuze was vóór de 328 altijd al geweest tussen een 328 en een 308 gts QV.)
Daarnaast was de prijs best interessant. Een minpunt was echter dat de auto in Japan stond en dat "even kijken" dus niet tot de mogelijkheden behoorde.
Elke dag even gekeken naar het bieden en dat bleef relatief laag. Enerszijds door de afstand denk ik en natuurlijk anderszijds doordat voor deze auto bij invoer invoer en btw zou moeten worden betaald.
Een dag voor het einde van de veiling was ik eigelijk toch overtuigd dat het een goede koop zou kunnen zijn en heb ik kontakt gezocht met de verkoper en een deal gemaakt.
Daarna heb ik voor het gemak ook mijn vrouw nog even ingelicht........
Toen een stukje afhandeling.
Overeengekomen hoe de betaling en verscheping zou verlopen. Na dat alles rond was begon eigelijk het wachten. De eerst beschikbare RO-LO vaart naar Rotterdam vertrok pas op 7 augustus. De reis zelf duurde +/- 5 weken.
Deze 5 weken duurden voor mijn gevoel 5 jaar..
En nog veel erger, gedurende deze tijd spookten allerlei doemscenario's door mijn hoofd.
Op de foto's zag hij er immers prima uit maar ja wat is dat waard in geval van kwade bedoelingen.
De auto reed (ik ha deen stukje video gekregen met bewegende beelden) Maar ja, dat was voor het verschepen...
Kortom, de twijfel sloeg naarmate de tijd verstreek toch wel meer en meer toe en toen ze echt in het zicht van de haven kwam kon ik eigelijk niet echt meer wachten.
Uiteindelijk arriveerde ze 16 september in Rotterdam. Reeds lang daarvoor een dag vrij geboekt en op 23 september konden we haar dan eindelijk gaan halen.
Wat we aantroffen?
Eigelijk een schoonheid. Natuurlijk bleken er wel wat schoonheidsfoutjes in te zitten. Het is immers een 25-jarige dus wat steenslag, een klein scheurtje in de lak achter en wat putjes maar alles bij elkaar toch heel fraai. Enige puntje wat wat meer aandacht vraagt: wat roest op de rechterdeur)
Wel vies, erg vies zelfs na de uitgebreide wasbeurt leek eea al een stuk schoner maar na een stukje poetswerk met polijstmiddel kwam pas de echte kleur naar boven.
Technisch ziet alles er ook prima uit. De motor start bij de eerste slag, schakelen gaat soepel, ook in zijn 2, de koppeling voelt prima evenals de remmen. Daarnaast doet ALLES het, alle verlichting, de ramen, spiegels, alle metertjes en zelfs de airco.
De banden zijn als nieuw ( nog iemand interesse in een goede set trx-en?) en dat geldt ook voor het interieur: gewoon in nieuwstaat!
Omdat van de history weinig bekend is ondertussen gaan zoeken.
Ik weet nog niet veel maar de auto is oorspronkelijk geleverd in Frankrijk, in 1986 in California te koop geweest en in 1988 in Japan voor het eerst op kenteken gezet. De auto was oorspronkelijk gricio 700 (antraciet)
Planning komende tijd:
aangezien het toch zo'n beetje winter wordt ga ik de komende maanden besteden aan een grondige nadere inspectie. Het lakwerk grondig poetsen en waar nodig bijwerken, de motor een beurtje geven ( riemen zijn 4000 km geleden vervangen dus dat laat ik nog even zo) en preventief de zekeringkast vervangen voor een betere versie.
Dan komt er weer de rdw keuring en kunnen we de weg op.
kan niet wachten op 2009...
Marlies heeft ondertussen te kennen gegeven dat zij zichzelf "wel ziet rijden" in de nieuwe aanwinst dus meetingbezoeken zullen dan wel dubbel uitgevoerd worden.....
tot die tijd: kom je eens in de buurt van Goes, feel free to visit.
430driver
25-09-2008, 22:02
tja sommige (ikke dus) dromen ervan om ooit een F te hebben....
Ik weet t goed: zoiets komt niet zomaar aanwaaien; je moet er wel wat voor doen en daar ben ik me wel degelijk van bewust.
Jullie hebben er nu gewoon twee! Gaaf voor jullie!! Gefeliciteerd met de "nieuwe" aanwinst!
mavanhaasteren
25-09-2008, 23:04
Steven hij ziet er op foto erg mooi uit.
en nu maar hopen dat je niet al te veel nog tegen komt.
nofear02
25-09-2008, 23:16
Tsjonge-jonge; hij ziet er hartstikke goed uit Steven! Kanonne wat is ie geel zeg! :D. Prachtig. Doet mij toch enigszins zeer dat ik hier naast me een foto van niels heb gekregen van de mijne toen ie nog geel was. Ik vind het toch heel bijzonder hoor, een gele ferrari. En hij ziet er op de foto's al echt goed uit. Prachtig verslag ook! Dank man. Wat kan een mens zich allemaal in zijn hoofd halen? :). Maar jouw vrouw vindt hem gaaf? Nou, komen maar met zijn tweeën dan op meetings; is dat gaaf zeg; allebei een!! Fantastisch.
Nobele plannen overigens om hem nog helemaal na te lopen deze winter en helemaal goed te maken. Alweer een redder/conservator van een Ferrari, net als John8! Daar heb ik zeer veel waardering voor. Gaaf hoor.
Goh, is toch wel gaaf he zoiets kopen en dan maar wachten en wachten en dan... dan is ie er. Gelijk bekijken en dan in jouw geval zien: tsjee; hij ziet er goed uit zeg! dat is toch heerlijk??? leuke foto's ook. Gefeliciteerd hoor! prachtig.
Steven proficiat met je aanwinst en veel rij plezier
Hij ziet er erg mooi uit in het geel. Samen veel rijplezier.
Erikderaaf
26-09-2008, 00:03
Wat een plaatje Steven. Ik vraag me toch af wat die gele wielen ermee gaan doen...
filiberke
26-09-2008, 07:44
Proficiat Steven, het is een beauty:)
Gefeliciteerd met je aanwinst Steven. Geweldige auto in een prachtige kleur!
Racing-Baker
26-09-2008, 12:18
super, zal een mooie vershijning zijn op de meetings tussen al dat rood. en dan nog met dat rode lederen intrieur. altijd een risico zo op foto kopen maar in het is gelukkig allemaal goed uitgevallen. hoop dat ik em dan eens mag zien in het echt.
Wim Racing
26-09-2008, 12:23
Wow wat GAAF!
Vooral dat geel maakt m echt geweldig, super!
moriaan1
26-09-2008, 17:07
Een mooi verhaal maakt het allemaal weer net wat meer bijzonder!
Ik moet zeggen dat ik me de afgelopen weken ook weleens heb afgevraagd hoe het zou uitpakken, maar ik denk dat je tevreden kunt zijn. Heb meerdere geplunderde en beschadigde auto's na transport gezien, en dan wordt je niet blij..
Gefeliciteerd, en succes met het rijklaar maken, wereldse auto! Heeft meer kilometers gereisd dan gereden..
fantastisch hoe jullie meegeleefd hebben, echt heel erg leuk hoor.
Voor mij is dat het leukste van het bezit: het delen van de passie. De ene droomt ervan er ooit een te hebben, de andere heeft een hele verzameling modellen en weer een andere heeft er meerdere maar in eigelijk zijn we toch allemaal gelijk(gestemd) en delen we lijden allemaal aan hetzelfde syndroom. Een jongensdroom die ooit eens is ontstaand door het lezen van een artikel, een ver familielid met een sportauto toen we klein waren, beelden op de televisie die ooit enorm veel indruk maakte of een tijdschrift of boek dat we ooit eens zagen.
Op een of andere manier kwam "ferrari" ons leven binnenwandelen om er vervolgens zichzelf zodanig te verankeren dat we er nooit meer vanaf lijken te komen. Een virus dat niet te bestrijden lijkt en dat ons aller doen en laten in meer of mindere mate beheerst.
Dus kwamen er praatgroepen.
Kan je lekker gezellig met mede-geinfecteerden praten over je kwaal. En toen die praatgroepen groten werden ontstonden er weer subgroepjes. Sommige praten nu eenmaal liever over de vakantie met de F, anderen vinden het leuker om over techniek te praten. Maar hoe het ook zij, samen, met lotgenoten praten over je aandoening geeft toch een gevoel van gedeelde lol is dubbel lol.
tot zover deze overpeinzing.
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle steunbetuigingen. Het maakt mijn aandoening een stuk draaglijker :)
430driver
26-09-2008, 21:49
Nou Steven, je slaat wel de spijker RECHT op z'n kop! Dit is inderdaad waarschijnlijk een zeer beknopte, nauwkeurige uiteenzetting van het fenomeen "Ferrarisme".
Bij mij is het namelijk inderdaad ook begonnen met een artikeltje in Readers Digest dat ik las begin '90. tja en de rest is verleden tijd.
Wel gaaf dat jij dit zo perfect hebt kunnen verwoorden! Hulde haha.
Ik wens jullie veel snelle, veilige kilometers met jullie Kana....ehh Ferrari
moriaan1
26-09-2008, 22:18
Toen de testarossa in 1984 werd uitgebracht stond er een profielfoto van 15x35cm in de Telegraaf. Was toen 16 en bezeten van alles met een gaspedaal of handle, toendertijd kon je nog met een 125CC crossmotor s'winters het strand onveilig maken.
Heb die foto met plakplastic op een kastdeur geplakt! Heeft er jaren gezeten! Begin van alle ellende!
Steven, echt gaaf dit verhaal. Ik zou dat lef niet hebben gehad om zonder zien en voelen die 308 te kopen. Maar gefeliciteerd!
nofear02
27-09-2008, 12:39
Voor mij is dat het leukste van het bezit: het delen van de passie. De ene droomt ervan
....
vinden het leuker om over techniek te praten. Maar hoe het ook zij, samen, met lotgenoten praten over je aandoening geeft toch een gevoel van gedeelde lol is dubbel lol.
....totaal-helemaal-compleet mee eens Steven! je zegt het perfekt! Zo is het! Al die F-eigenaren zijn ook 6-12-19-25 jaar geweest, en zijn niks anders dan al die nu-(nog)-niet eigenaren die hier zitten. Dat contact onderling en die verstandhouding gaat zo fantastisch goed hier, dat vind ik echt geweldig en maakt zo'n chatsite mede zo gaaf (voor je juiste personen). Samen delen en beleven; f-eigenaren onderling maar net zo goed met de f-fans/kenners/fotografen/verzamelaars, het is heeel veel lol en plezier en satisfactie. Ik hoor heel vaak; f-chat is lekker laagdrempelig. Prachtig compliment. Iedereen bedankt die meehelpt aan die geweldig sfeer hierzo!
En jij Steven dus ook weer bedankt dat we dat mochten/mogen meebeleven van je! Heerlijk.
Who's next?? Nog meer Ferrari's in aantocht hierzo? :) kommaar-kommaar-kommaar :D.
oke, bedankt voor de mooie woorden! Leuk!!
Voor diegenen die het leuk vinden te weten hoe eea verder verloopt met mijn belevenissen en mdeze nieuwe prachtbolide verwijs ik naar een nieuw draadje in de sectie techniek "mijn nieuwe 308"
ik zal hier proberen de belevenissen en alles wat ik tegenkom weer te verwoorden.
nofear02
27-09-2008, 16:47
Voor diegenen die het leuk vinden te weten hoe eea verder verloopt met mijn belevenissen en mdeze nieuwe prachtbolide verwijs ik naar een nieuw draadje in de sectie techniek "mijn nieuwe 308" . ik zal hier proberen de belevenissen en alles wat ik tegenkom weer te verwoorden.fantastisch Steven! hartstikke leuk!
Gefeliciteerd Steven! Een gele 308 - dat zie je niet vaak.
Nog een tip - net Magnum P.I. seizoen 1 gekocht. De pilot zit vol shots van de 308, echt leuk om te kijken als je fan bent. :)
Onno
Steven, gefeliciteerd met het gele kanon :) hij ziet er goed uit. gelukkig is alles goed gegaan met de overtocht uit Nippon. veel plezier er mee, maar dat komt wel goed denk ik:D
Rob,
Steven, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Wat een mooie kleur zeg! Ik kan me goed voorstellen waarom je voor deze uitvoering gevallen bent. Super!!! Veel rij-plezier gewenst! :D
in aanloop naar de motorwerkzaamheden (zie draadje elders) vast weer eens een beetje opgeruimd.
Het blijft een geweldig plaatje zo.........
Ps let op de tuinstoel. Die staat daar niet voor niets.............
nofear02
09-11-2008, 17:38
Het blijft een geweldig plaatje zo.........
Ps let op de tuinstoel. Die staat daar niet voor niets.............
Helemaal mee eens Steven! Ik vind het een waanzinnig gezicht. Tuinstoel; helemaal goed! Bij mij staan er ook 2 in mijn loods. En ben jij die tuinstoel zat, dan pak je ff die andere (auto-)stoel?? (waar is die van? :))
wordt de gele gekeurd, kenteken en apk. ben benieuwd!! SPANNEND
nofear02
17-11-2008, 21:30
wordt de gele gekeurd, kenteken en apk. ben benieuwd!! SPANNENDWe gaan duimen Steven! :)
afgekeurd.
eigenlijk een paar kleinigheden maar goed, afgekeurd is afgekeurd.
-koplampen (Amerikaans, mag hier dus niet(?))
-remleiding die te dicht bij een stuurkogel zit (gevaar van beschadiging, 1 minuut werk)
-accu zit niet vast (heb ik over het hoofd gezien, 5 minuten werk)
-aandrijfas, binnenste homokineethoes gescheurd.(iets meer werk......)
Verder was alles eigenlijk prima in orde, de keurmeester zei positief verrast te zijn door de goede staat vd auto, zowel technisch als optisch.
Vanavond maar meteen even de spulletjes bestellen en dan gauw aan de gang.
De auto rijdt eigelijk verder uitstekend alleen ging boven de 160 de snelheidsmeter raar doen. (contactprobleem?)
mavanhaasteren
18-11-2008, 19:03
wel jammer dat hij is afgekeurd, wat is het verschil dan tussen een USA koplamp en een eu koplamp??
nofear02
18-11-2008, 22:11
afgekeurd.
eigenlijk een paar kleinigheden maar goed, afgekeurd is afgekeurd.
-koplampen (Amerikaans, mag hier dus niet(?))
-remleiding die te dicht bij een stuurkogel zit (gevaar van beschadiging, 1 minuut werk)
-accu zit niet vast (heb ik over het hoofd gezien, 5 minuten werk)
-aandrijfas, binnenste homokineethoes gescheurd.(iets meer werk......)Getsie Steven, het is weer zover, het zal de rdw weer niet zijn. 1 en 5 minuten werk, pfff. andere koplampen, ja nou ja, dat is nu eenmaal zo, al heeft het niks om t lijf (amerikaanse zijn geler of zo?), en dan 1 homokineethoes; oke. dat heb je bij elke auto. ga je t laten doen of ook zelf doen?
Getsie Steven, het is weer zover, het zal de rdw weer niet zijn. 1 en 5 minuten werk, pfff. andere koplampen, ja nou ja, dat is nu eenmaal zo, al heeft het niks om t lijf (amerikaanse zijn geler of zo?), en dan 1 homokineethoes; oke. dat heb je bij elke auto. ga je t laten doen of ook zelf doen?
de keuring was wel erg uitgebreid hoor, meer dan een uur is de beste man bezig geweest.
Dus het was het geld wel waard. En, eerlijk gezegt heb ik eigelijk nieteens een probleem mee hoor.
De auto is voor mij toch eigelijk onbekend dus zo'n uitgebreide keuring waarbij dan uiteindelijk maar een paar kleine zaken naar boven komen geeft weer de bevestiging dat de auto een prima koop is geweest.
en een paar koplampen kosten bij eurospares 2 x 37 pond. De hoes voor de homokineet met vet en stalen sluitbandje 8,50 pond. Die hoezen ga ik dus meteen alle 4 maar vervangen.
al met al had het ook weer een stuk slechter uit kunnen pakken, ja toch?
(ik weet het maar als je ongezien een auto koopt in Japan MOET je wel een optimist zijn toch!)
nofear02
18-11-2008, 22:27
de keuring was wel erg uitgebreid hoor, meer dan een uur is de beste man bezig geweest. Dus het was het geld wel waard. En, eerlijk gezegt heb ik eigelijk nieteens een probleem mee hoor.
De auto is voor mij toch eigelijk onbekend dus zo'n uitgebreide keuring waarbij dan uiteindelijk maar een paar kleine zaken naar boven komen geeft weer de bevestiging dat de auto een prima koop is geweest.
en een paar koplampen kosten bij eurospares 2 x 37 pond. De hoes voor de homokineet met vet en stalen sluitbandje 8,50 pond. Die hoezen ga ik dus meteen alle 4 maar vervangen.
al met al had het ook weer een stuk slechter uit kunnen pakken, ja toch?
Daar heb je natuurlijk absoluut gelijk in. voor een blinde koop, is dit natuurlijk giga-goed, zeker weten! en t zal ook wel een lekker gevoel geven, na zo'n uitgebreide keuring dat er alleen maar kleine dingetjes tevoorschijn zijn gekomen. en 2 x 37 pond; da's goed te doen! :)
Steven, je hebt toch geen USA uitvoering?
Steven, je hebt toch geen USA uitvoering?
geen us spec maar de auto heeft wel van 86 tot 88 in amerika rondgereden. Deze komplampen zijn vast daar geplaatst. In Japan was dit blijkbaar geen probleem.
maar de auto is een echte euro spec.
Mrs.Spider
18-11-2008, 23:00
Steven jammer maar je weet alles komt goed.
550verde
19-11-2008, 13:49
De auto rijdt eigelijk verder uitstekend alleen ging boven de 160 de snelheidsmeter raar doen. (contactprobleem?)
Ex USA en Japan: Ik denk dat hij nog nooit zo snel heeft gereden! En anders misschien een vroege versie van een snelheidsalarm..
.
nofear02
19-11-2008, 14:51
...... De auto rijdt eigelijk verder uitstekend alleen ging boven de 160 de snelheidsmeter raar doen. (contactprobleem?)Waren het kilometers of miles Steven? ;)
Ex USA en Japan: Ik denk dat hij nog nooit zo snel heeft gereden! En anders misschien een vroege versie van een snelheidsalarm..
.
dan moet ze daar maar gauw aan wennen......
nofear02
19-11-2008, 22:14
t is een pracht-exemplaar Steven! geel met zwart. mooooi.
ruben-ferrari
19-11-2008, 23:36
ziet er idd prachtig uit !
is hij goed door de keuring heen gekomen ?
nofear02
19-11-2008, 23:53
ziet er idd prachtig uit !
is hij goed door de keuring heen gekomen ?Ruben, niet zomaar reageren aub, eerst ff een draad teruglezen tot waar je de vorige keer gekomen was. :o
Wim Racing
20-11-2008, 00:22
*kwijl*
sharknose67
16-12-2008, 21:08
fantastisch hoe jullie meegeleefd hebben, echt heel erg leuk hoor.
...
tot zover deze overpeinzing.
Steven,
Las net je overpeinzing van enige maanden geleden en had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen! Een hart onder de riem voor ons allemaal. En nogmaals je hebt 2 plaatjes van Ferrari's.
.
Bij deze wil ik de plaatjes van mijn autootjes met jullie delen. Een 208 GT4 en een 208 GTB.
wesleyruytrmn
22-12-2008, 21:15
Toon, mooie auto's! Zie je niet veel, een 208.
430driver
22-12-2008, 21:39
Prachtig Toon. en er dan ook nog een derde op na houden.......chapeau!
Een erg mooie vertoning zo'n duo 2 liters. zie je niet vaak. Geweldig! veel plezier hier op het forum
Fokkerjockey
22-12-2008, 21:41
Ze zien er precies net zo mooi uit als in dat artikel van Forza ;)
Prachtig stel zo samen!
Dank je wel heren.
Ze hebben inderdaad in het blad FORZA gestaan, was erg gaaf.
Gr Toon
nofear02
22-12-2008, 22:45
ff off topic, maar k kan het niet laten:
Ze zien er precies net zo mooi uit als in dat artikel van Forza ;)
Prachtig stel zo samen!
Dank je wel heren.
Gr Toonpost 228 en 229, letterlijk: piloten onder elkaar! het moet niet gekker worden hierzo. piloten zat. en de meeste piloten zijn ook nog eens piloti! tsjee. En hebben we vanavond ook nog bert550 aangemeld gekregen!
sharknose67
23-12-2008, 01:44
Toon,
Inderdaad 2 plaatjes van Ferrari's!!! Maar ben nu wel een beetje nieuwsgierig hoe die 400 eruit ziet hoor. :D
Bij deze wat foto's van de 400GT, gemaakt tijdens het ophalen. Een rit van drie dagen, een mooi avontuur opzich. Eigenlijk de enige foto's die ik heb van deze auto. De auto heeft heel wat werk nodig, ik ben er druk mee bezig. Vooral technisch, maar heel erg gaaf om te doen (als je van vete handen houdt...).
Als ie af is volgen er zeker meerdere foto's.
Gr Toon
Racing-Baker
23-12-2008, 06:00
mooie wagens heb je daar!!!
kan het zijn dat dit geen 400GT is maar een 400i (automaat) ??
mavanhaasteren
23-12-2008, 09:38
mooie wagens toon.
we hebben hier ook nog wat "knutsel" projecten lopen
zie(Ferrari 308 GTB/M group.4 project)
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1807
Motor revisie
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=3061
filiberke
23-12-2008, 09:49
Schitterende wagens Toon, proficiat.
Welkom hier trouwens:)
nofear02
23-12-2008, 11:55
Bij deze wat foto's van de 400GT,
Gr Toon
Prachtig Toon! sjieke bak hoor hee. erg mooi. is t interieur in betere staat dan motorisch dan? en de carosserie?
mooie wagens heb je daar!!!
kan het zijn dat dit geen 400GT is maar een 400i (automaat) ??
Er staat inderdaad 400i op de achterkant, echter er zit een handgeschakelde 5-bak in. Zou het een automaat zijn dan staat er 'automatic' onder geschreven. Vandaar dat het een 400 GT i is, zo staat het ook op het chassisplaatje. Ik heb er lang naar gezocht om een handgeschakelde versie te vinden, de meesten zijn met automaat.
Qua interieur heb ik het dashboard er helemaal uitgehaald en dat ligt bij de bekleder om opnieuw bekleed te worden, ook de zijpanelen van de deuren zijn eruit om behandelt te worden.
Voor de rest bezig met de ophangingen om alle rubbers te vervangen. Gelukkig heeft deze auto de 'gewone' schokbrekers achter ipv het zelfregulerend hoogte systeem. Ook heb ik een nieuw rvs uitlaatsysteem van voor tot achter laten komen. Bij het oude uitlaatsysteem is achteraf een catalysator ingebouwd plus een heel systeem om aan de emissie eisen te kunnen voldoen. Dit hele systeem heb ik verwijderd en alles in originele staat terug gebracht, een heel gefriemel met dat injectie systeem. Gelukkig bieden werkplaatshandboeken veel hulp. Aan het blok zelf ook al veel gedaan, kleppen gesteld, injectoren schoongemaakt/vervangen, ketting gelijder/spanner vervangen, olie/waterpomp gereviseerd, keringen/pakkingen vervangen etc etc.... De carosserie is super, geen roest te vinden. Zelfs niet onder bij de deuren. Wie weet aan het eind van de zomer dat ik weer een rondje kan tuffen.
430driver
23-12-2008, 17:13
lachen, gewoon een Ferrari GTI hahaha
Zo te horen ben je best handig Toon.
Ik zou zoiets nooit aandurven met een F: zo helemaal uit elkaar halen; ik ou nooi meer weten hoe het allemaal (netjes) terug zou moeten! Petje af. Houd je ons ook op de hoogte met foto's? dat zou helemaal geweldig zijn. Wel gaaf dat zwart! watvoor kleur is het interieur? (Tan? ik dacht het namelijk op een van de foto's te zien...)
<Hij is wel een paaltje tegengekomen denk ik aan de achterbumper te zien, maar dat mag de pret niet drukken, wel/>
Prachtige auto! Ik vond m in de folder ook altijd al zo mooi slank en langgerekt en dat vind ik nog steeds bij jouw foto op de ambulance........che bella!
Succes Toon.
Racing-Baker
23-12-2008, 20:05
het gaat hier dus om een 400i (zoals ik dacht :))
serie 1 nogwel.
400GT is de carburateur versie (zoals mijn vader er eentje heeft)
wel leuk dat je een 5bak gevonden hebt, die zijn inderdaad moeilijk te vinden maar O zo plezierig!!! ;)
Dank je wel heren.
Gr Toon
klopt het dat de blauwe 208 gt4 dino van de monteur van Almere classic car is geweest?
Volgens mij herken ik het kenteken en de in en exterieur combi. is een hele strakke auto.
overigens heb ik zelf een 365 gt4 dus ik kan je aankoop zeker toejuichen, fantastische wagen.
<Hij is wel een paaltje tegengekomen denk ik aan de achterbumper te zien, maar dat mag de pret niet drukken, wel/>
Succes Toon.
Dank je wel. Helaas zit er een flinke deuk in de achterbumper... Ben driftig op zoek naar een andere, moeilijk verhaal om er een te vinden. Ik heb de tijd, dat is dan een voordeel.
klopt het dat de blauwe 208 gt4 dino van de monteur van Almere classic car is geweest?
Volgens mij herken ik het kenteken en de in en exterieur combi. is een hele strakke auto.
overigens heb ik zelf een 365 gt4 dus ik kan je aankoop zeker toejuichen, fantastische wagen.
Super! de 365 gt4 was eigenlijk mijn favoriet, vooral omdat ie carburateurs heeft. Die is hier heel zeldzaam in de US. Ik weet niet of mijn 208 GT4 van een monteur in Almere is geweest, ik heb in de papieren gekeken en kon daar niets over terug vinden. Alle info is welkom zou ik zeggen.
Hoi allemaal,
Zal mij even kort voorstellen : Mijn naam is dus John De Smet, woonachtig Ramsdonk (voor diegene die niet weten waar dit is : achterzijde van dancing Carré)
Woon aldaar met mijn vrouwke en kids.
Mijn vrouw haar grote passie is paarden... dus kon ik niet achterblijven maar heb ik het gezocht in een ander soort paarden.
Sinds zowat 2 jaar ben ik de trotse eigenaar geworden van een rode ferrari 348TS.
Heb momenteel niet echt deftige foto's... maar zal proberen om daar eerstdaags eens werk van te maken.
Jullie zien mij waarschijnlijk wel eens verschijnen op een of andere meeting.
Allen,
Ik log net in en zie een hele stroom reacties op mijn intro-post: veel dank voor jullie enthousiasme, voel me meteen welkom.
Goed te zien dat er een gestage aanwas is van nieuwelingen (en dat de 'oudjes' dat scherp in de smiezen houden). Helemaal geinig dat er blijkbaar levendig F-erkeer is de regio Den Haag/Scheveningen in en uit. En dat voor een stad zonder fatsoenlijke ring...
Volgende week in Zwijndrecht kom ik kijken, maar of de 328 dan al in een dusdanig stadium is dat 'ie de weg op mag van Vadertje Staat weet ik niet. Hieronder wel vast een foto (nog in CH).
En Robert/Gerard: bij mij in ieder geval veel interesse in die oude tests e.d. Laat maar weten wat ik je verschuldigd ben, heb graag zo'n bloemlezing!
Dank & groet, IPF
Eindelijk heb ik eens goed foto's kunnen maken van het interieur, want ik heb de 400 eindelijk thuis. Toch niet echt verkeerd voor een 77-er, dacht ik zo. En zeker niet voor de centjes :-)
http://94.100.116.173/625500001-625550000/625544201-625544300/625544257_5_Qj_C.jpeg
http://94.100.118.29/625500001-625550000/625544201-625544300/625544271_5_w-Ow.jpeg
http://94.100.118.83/625500001-625550000/625544201-625544300/625544296_5_7485.jpeg
http://94.100.113.195/625500001-625550000/625544201-625544300/625544298_5_oR0i.jpeg
http://94.100.116.115/625500001-625550000/625544301-625544400/625544305_5_31pt.jpeg
http://94.100.118.105/625500001-625550000/625544301-625544400/625544317_5_waeg.jpeg
http://94.100.115.49/625500001-625550000/625544301-625544400/625544320_5_xZf-.jpeg
Hallo,
Ik ga op 18 juli als alles goed gaat een F in Oss ophalen. De foto's staan nog op de site van Forza. Op 17 juli post ik de foto van de lege en op 18 juli van de gevulde garage. Welke het wordt blijft nog even een verrassing.
Komend weekeinde ga ik me als niet-techneut maar storten op de poetsmiddelen.
.
430driver
24-06-2009, 17:38
Die ziet er ERRUG netjes uit voor 32 jaar! Prachtig! het leer is in erg goede conditie en het tapijt lijkt nog als nieuw man! Geweldig!
nofear02
24-06-2009, 17:47
Eindelijk heb ik eens goed foto's kunnen maken van het interieur, want ik heb de 400 eindelijk thuis. Toch niet echt verkeerd voor een 77-er, dacht ik zo. En zeker niet voor de centjes :) ]Prachtig Peter! wat een bak! Stoelen zien er goed uit. En mooi rood is niet lelijk :). Hoe is de carosserie eigenlijk?
Leuke garage zo. dank voor de foto's! erg leuk.
Een 400 heeft een heel mooi interieur maar het midden console is echt top en is ook in uitzonderlijke staat. Een heel andere F dan de 8 cilindertjes zoals mijn 328 die andere geweldige eigenschappen heeft.
wesleyruytrmn
24-06-2009, 18:20
Peter, wat een plaatje inderdaad, en dat voor 32 jaar oud! Wat een apparaat hè, echt een heerlijke tourer. En ik vind het altijd gaaf om te zien als een interieur net zo mooi is als het exterieur. Daar word soms nog wel eens overgeslagen.
Maar toch een vraagje, staat dat paardje nou scheef op het stuur? Hoe kan dat nou?
thanks y'all!
@ Robert : De body is nog beter dan de binnenkant. Ik heb echt geen enkel roestspoortje kunnen vinden op de body en ik heb 6 krasjes waar ik vanavond wat aan ga doen. Ook van onder is ie als nieuw. Het enige waar wat roest op zit is op de nog originele uitlaat. Als je in de buurt bent, ben je altijd welkom om eens te komen kijken. Dan kan je gelijk de motor los zien.
@ Wesley : Het stuurlogootje staat inmiddels weer recht :-) Precies 30 seconden werk, inclusief het lopen naar de garage.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.