View Full Version : SpaItalia, Spa Francorchamps, 13 & 14 jun 2009 (praat)
Dino2400
29-11-2008, 18:01
Op Zaterdag 13 en Zondag 14 Juni 2009 wordt er voor de 8ste maal het evenement Spa-Italia gehouden. Inmiddels is dit evenement bij de meeste onder ons wel bekend.
Voor meer informatie en inschrijvingen kunt u terecht op www.spaitalia.be .
hoi Maarten, dit evenement is voor mij een must! Pracht rit er naar toe via Durbuy en dan lekker over circuit rijden en kijken op de paddock's. De site voor 2009 is echter nog niet open.
gr.Menno
Dino2400
29-11-2008, 18:12
Bijgevoegd het eerste persbericht;
Zaterdag 13 & Zondag 14 Juni 2009
Elegantie, prestige en verbeelding
aan de macht!
De achtste editie van SpaItalia zet een van de grootste Italiaanse carrossiers in de kijker, niet omwille van zijn productieaantallen, maar voor het exclusieve karakter van zijn realisaties. Alles in de creaties van Carrozzeria Castagna ademt creativiteit, stijl en liefde voor goed geleverd werk.
Het is dus voor een prestigieuze culturele en artistieke ontdekking dat de organisatoren de liefhebbers van elegante Italianen uitnodigen op het mooiste circuit ter wereld, in Spa-Francorchamps, op 13 en 14 juni 2009.
Het Thema.
De Carrozzeria Castagna & Cie, opgericht in de 19de eeuw, onderscheidde zich van bij het begin door de elegantie en de uitstraling van haar ontwerpen. Ze leverde maatwerk af voor de grootste namen uit de Milanese aristocratie, en leverde ons enkele onvergetelijke stukken af, zoals de Alfa Romeo 40/60 HP Aerodinamica.
Na de Tweede Wereldoorlog ging de firma door een moeilijke periode, zoals alle ambachslui die hun talenten gebruikten om zeldzame stukken te maken. In 1954 verdween de naam Castagna, maar eind van de jaren ’90 keerde hij terug in het milieu van de exclusieve carrossiers. Tegenwoordig legt het bedrijf zicht toe op het vervullen van de extravagante wensen van liefhebbers van prestigieuze “Concours d’Elegance”. Van Pebble Beach tot Villa d’Este, ze vallen steeds weer in de prijzen dank zij hun prachtige lijnen die de juryleden weten te bekoren.
De Castagna bijeenkomst.
Een wereldprimeur!
SpaItalia gaat niet enkel een tentoonstelling organiseren, gewijd aan de modellen van Castagna, maar het wordt ook het verzamelpunt voor een reeks auto’s uit Italië, afkomstig uit de ateliers van deze carrossier. Dat is niet enkel een primeur voor de producten uit dit atelier, maar het biedt de bezoekers aan SpaItalia de unieke gelegenheid om deze auto’s, die gewoonlijk enkel op de greens van California of aan de boorden van het Comomeer te zien zijn, van dichtbij te bewonderen.
De activiteiten.
Alle Italianen welkom!
Als naar gewoonte vergeet SpaItalia de andere merken en carrossiers van over de Alpen niet. De Fiat Group Automobiles Belgio heeft de intentie zijn steun te vergroten en zal zo alle liefhebbers van Lancia en Alfa Romeo de mogelijkheid bieden om de nieuwste modellen te ontdekken in een dynamische omgeving, op de piste of op de weg. De Ferrari liefhebbers hebben er hun jaarlijkse afspraak met het Circuit van Francorchamps en kunnen deelnemen aan de vrije oefensessies of de Grande Parade. De Fiat UK Club, op weg naar Turijn, zou er ook halt houden en zich aansluiten bij de andere Fiat Clubs die al enkele jaren trouwe deelnemers zijn. Maar ook de eigenaars van Abarth, De Tomaso, Iso Rivolta, Lamborghini, Maserati en vele andere merken zullen dit jaarlijkse rendez-vous van de liefhebbers van de Italiaanse automobieltraditie op het circuit van Spa Francorchamps voor geen geld willen missen. De vele mogelijkheden die de deelnemers aan SpaItalia worden aangeboden, liggen aan de basis van het succes van dit evenement. Zaterdag is er een toeristische rally, toegankelijk voor iedereen, die de deelnemers langsheen de mooiste wegen van de omgeving van Spa voert.
De andere activiteiten, zoals de Grande Parade op het circuit, de “Piste-dopen” en de vrije rondes voor sportwagens blijven uiteraard behouden.
Dit jaar zal er ook heel veel aandacht uitgaan naar de Elegantiewedstrijd die, met de aanwezigheid van vele buitengewone modellen, het ware orgelpunt zal worden van deze 8ste editie.
Als u niets wilt missen van dit unieke evenement in Europa, weet dan dat u op de hoogte zal worden gehouden via deze site en via emails.
In afwachting kan u de data van 13 en 14 juni 2009 nu reeds noteren, zodat u deze belangrijke afspraak zeker niet zal missen.
Tot zeer binnenkort en alvast bedankt voor uw trouw.
Aarzel niet om deze informatie door te geven aan ieder die geïnteresseerd
is.
Informatie en inschrijvingen op www.spaitalia.be
Organisatie
South Services sprl / bvba
Rue de l'Abbaye 33, B-1495 Villers-la-Ville. Belgique
Tel/Fax: + 32 71 81 07 82 - info@spaitalia.be
Persrelatie
Pierre Rubens
Drève Pittoresque, 100
B.-1640 Rhode-St.-Genèse
Tel : +32 475 55 65 27
pierre.rubens@pandora.be
Dino2400
29-11-2008, 18:14
hoi Maarten, dit evenement is voor mij een must! Pracht rit er naar toe via Durbuy en dan lekker over circuit rijden en kijken op de paddock's. De site voor 2009 is echter nog niet open.
gr.Menno
Klopt, de website zal pas in begin volgend jaar (2009) worden aangepast. Heb zojuist wel het eerste bericht even gekopiëerd en geplaatst. Alvast aanvinken in de agenda!!
Is zeker een evenement om niet te missen als rechtgeaarde Italiaanse volbloed liefhebber.
Organisatie ben ik minder blij mee. Laatste editie was vrij nonchallant georganiseerd en het groots aangekondigde Lambo thema kwam niet echt tot z'n recht. Concours d'Elegence was een complete aanfluiting. Uitslag was al op voorhand bekend. En dat voor een onderdeel waar deelnemers voor inschrijving in de buidel moeten tasten... Niet chique....
Om dat dan nu weer als "orgelpunt" aan te kondigen...
eerste keer dus alle advies,ervaringen, hoe-het-in-zijn-werk-gaat, een of twee dagen, overnachten etc etc.
laat eens wat horen..
sharknose67
04-01-2009, 13:50
eerste keer dus alle advies,ervaringen, hoe-het-in-zijn-werk-gaat, een of twee dagen, overnachten etc etc.
laat eens wat horen..
+1, maar dan zonder eigen Ferrari :o
Dino2400
04-01-2009, 16:50
laat eens wat horen..
Steven,
De meeste zullen waarschijnlijk op Zondag dit evenement bezoeken. Dit is tot nu toe altijd verreweg de drukste dag.
Op Zaterdag wordt er altijd een toertocht gereden. Vaak een mooie route door de omgeving. Ook zijn er op beide dagen de mogelijkheden om met eigen auto het circuit op te gaan.Hiervoor tijdig opgeven! Mocht je beide dagen willen gaan het advies om alvast onderdak te regelen. Informatie hier over kun je vinden op de website van het circuit of de gebruikelijke toeristische info-websites.
Er wordt ook ieder jaar een concours gehouden maar dit stelt echt helemaal niks voor... Afgelopen jaar ging de organistie volledig de mist in door een replica daytona spider toe te laten... Een behoorlijke flater...
Kaarten voor Spa-Italia zijn zowel in de voorverkoop als "aan de kassa" te verkrijgen.
Op de website www.spaitalia.be kun je e.e.a lezen.
Veel plezier!
cool-ferrari
04-01-2009, 21:00
Als het even mee zit ga ik ook een kijkje nemen hier lijkt me super
De website is ondertussen aangepast! Aanmelden van Italiaanse auto's is ondertussen ook mogelijk.
Normaal gesproken zal ik er de zondag ook weer bij zijn. :)
http://www.spaitalia.be/
nofear02
23-01-2009, 00:05
tsja,
13/14 juni spa italia
20 juni fcn klassiekerrit
29/30 juni modena track days
4 juli fcn-rit
4/5 juli frd paul ricard
of 5 of 13 juli nog iets anders wellicht :)
en dan wellicht ergens in juni nog de spa f-owners days van fwe....? :confused:
ik geloof toch dak een keer keuzes moet gaan maken :(.
Racing-Baker
23-01-2009, 12:32
druk druk druk. beter zo dan weken niets te beleven! :)
krijgen we straks terug een kalender met alle evenemeten?
nofear02
23-01-2009, 13:58
druk druk druk. beter zo dan weken niets te beleven! :)
krijgen we straks terug een kalender met alle evenemeten?als het goed is wel. we wachten nog even op de cfb
cvdzijden
25-01-2009, 22:04
Wij zijn er op zondag bij! :) Vorig jaar was een erg geslaagde dag
FMaranelloFan
08-03-2009, 22:23
Ben al jaren een vaste bezoeker van dit geweldige evenement.
De eerste jaren met m'n Fiat, dan met m'n Alfa Romeo en dit jaar... :D
Sinds enkele weken is de 328 ingeschreven! Ik kijk er naar uit!
De rit er naar toe in het gezelschap van het groepje vrienden met Italiaanse wagens en dan... dat kleine tunneltje door om in de paddock binnen te rijden. Heb ik jaaaren van gedroomd om dat ooit eens met een Ferrari te doen.
Inderdaad is zondag doorgaans de beste dag.
13-14 juni?!!!!!!!!!!!!!!! 24 Uren van Le Mans!!!!!
Rosso by Raimondo
10-03-2009, 12:57
ik zit ook te dubben. Ik zougraag een keer na de 24 uur van le mans willen gaan. Dit jaar wel difinitef 24 uur van spa. Ik zie tegen de tijd wel waar ik heen gaat spa of le mans. hhhmmmmmmmmmmmmm
Ben al jaren een vaste bezoeker van dit geweldige evenement.
De eerste jaren met m'n Fiat, dan met m'n Alfa Romeo en dit jaar... :D
Sinds enkele weken is de 328 ingeschreven! Ik kijk er naar uit!
De rit er naar toe in het gezelschap van het groepje vrienden met Italiaanse wagens en dan... dat kleine tunneltje door om in de paddock binnen te rijden. Heb ik jaaaren van gedroomd om dat ooit eens met een Ferrari te doen.
Inderdaad is zondag doorgaans de beste dag.
Leuk, ik heb een Belgische 328 uit 1988 bij de deelnemers aangetroffen. Ik kom ook zaterdag (voor de toerrit) en zondag voor circuit met. Ga je met de rit op zaterdag mee? Hoop je aldaar te ontmoeten.
gr, Menno
FMaranelloFan
15-03-2009, 17:26
Leuk, ik heb een Belgische 328 uit 1988 bij de deelnemers aangetroffen. Ik kom ook zaterdag (voor de toerrit) en zondag voor circuit met. Ga je met de rit op zaterdag mee? Hoop je aldaar te ontmoeten.
gr, Menno
Juist :) De Nederlandse 328 uit 1988 in dat nog korte lijstje zal dus de jouwe zijn? :)
Helaas zal ik er enkel op zondag zijn, deelnemen aan de rondrit zal iets voor één van de volgende edities zijn.
We zullen elkaar die zondag dan idd wel treffen :)
Juist :) De Nederlandse 328 uit 1988 in dat nog korte lijstje zal dus de jouwe zijn? :)
Helaas zal ik er enkel op zondag zijn, deelnemen aan de rondrit zal iets voor één van de volgende edities zijn.
We zullen elkaar die zondag dan idd wel treffen :)
Da's de mijne. Jammer van de zaterdag maar hoop wat ervaringen op zondag met je uit te kunnen wissellen daar beide uit het modificatie jaar 2008 zijn.
groeten, Menno
Racing-Baker
17-03-2009, 12:08
hoop dit jaar ook nog eens te kunnen gaan. mijn eerste en laatste editie is nog van 2004 :o
wie gaat er dit jaar naar spa-italia?
gewoon het lijstje kopieren en aanvullen. Misschien kan een moderator dan af en toe even eea netjes neerzetten.
zaterdag:
Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS ( waarschijnlijk)
Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
zondag:
Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS
cvdzijden - Christiaan & Klaas - Ferrari F355 GTS
FMaranelloFan - Alexander - Ferrari 328 GTS
mtange - Michael
sharknose67 - Ed
Filiberke - Filip
mavanhaasteren - Marcel
Misschien:
Dino2400 - Maarten
Cool-Ferrari - Oscar
Racing-Baker - Enzo - Ferrari
.
callekes
01-04-2009, 21:38
Ik ga er dit jaar zeker bij zijn het is al van 2006 geleden met de ferraridays in spa dat ik nog eens een hele reeks Ferrari's bijeen gezien heb dus mij mag je zeker verwachten op zondag.
Hoe kan ik F-chatters het best erkennen?
nofear02
01-04-2009, 21:43
.....Hoe kan ik F-chatters het best erkennen?aan kleding met een F-embleem erop... :D:D ;).
Alfredino
01-04-2009, 22:05
waarschijnlijk in het rood?? en dichtbij al die rode wagens die in het oog springen ??? :p :p ;) ;)
callekes
01-04-2009, 23:39
Zo zal het bij mij ook zijn met de camera op scherp
Ik zal er dit jaar ook zeker bij zijn :D
Dit jaar ben ik er niet. Zit dat weekend op Zandvoort....
krisdisk
08-04-2009, 22:53
Ik heb mij ingeschreven met mijn 308 GTS voor zaterdag en zondag, met een uurtje circuitrijden op zondag, als het weer een beetje meezit uiteraard. Ik kijk er al naar uit om f-chatters te ontmoeten daar ik nieuw ben in dit wereldje...
Ja dit wil ik ook voor geen geld van de wereld missen! Heb het trouwens op een akkoordje gegooid met mn vriendin, we gaan het hele weekend naar de ardennen, de zaterdag gaan we waarschijnlijk eens naar de thermen in Spa en op zondag naar het circuit voor SpaItalia :D
Dus ik ben aanwezig op zondag!
Greetz
Reiben
Probeer er ook bij te zijn... nog niet zeker....
danny348
30-04-2009, 15:12
ik kom zeker !
JURGEN8816
05-05-2009, 23:58
ik ga ook
danny348
12-05-2009, 16:25
ik kom op zondag maar vertrek terug tegen 14u00 , ik moet om 16u00 gaan werken .
danny348
12-05-2009, 16:29
zaterdag:
Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS ( waarschijnlijk)
zondag:
danny348 - Danny - Ferrari 348 ts zwart
Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS
cvdzijden - Christiaan & Klaas - Ferrari F355 GTS
FMaranelloFan - Alexander - Ferrari 328 GTS
mtange - Michael
sharknose67 - Ed
Filiberke - Filip
mavanhaasteren - Marcel
Misschien:
Dino2400 - Maarten
Cool-Ferrari - Oscar
Als het goed weer is stap ik samen met m'n broer in zijn gechiptunede golf gti en komen we op zondag die kant op.
Ik kom ook.
Tegen die tijd moet mijn 308 toch weer rijden.
We gaan met een stel vrienden: 2 x 308 GTS, 1 x 208 Dino, 2 x Countach.
Vrijdags heen, zaterdags op het circuit, zondag een tourtje en dan weer terug naar huis.
sharknose67
13-05-2009, 17:55
Ik moet helaas ivm gezinsverplichtingen afhaken :(.
Dik v Buren
25-05-2009, 19:07
ik ga,bij droog weer,zaterdag
ferrari-fan
25-05-2009, 20:53
jammer, heb ik juist examens volop in de periode
is me dat balen
.
wesleyruytrmn
25-05-2009, 21:14
jammer, heb ik juist examens volop in de periode
is me dat balen
ik heb altijd geleerd vroeger dat het slecht is om op het laatste moment nog te moeten leren. Je weet nu de datum al, dus als je vanaf nu al plant, dan kun je de zondag overdag vrij houden, en in de avond misschien nog extra herhalen.
Ben in mijn schooltijd overal geweest...en voor de Nederlanders, toch gewoon VWO/ Atheneum!
.
ferrari-fan
25-05-2009, 21:56
ik heb altijd geleerd vroeger dat het slecht is om op het laatste moment nog te moeten leren. Je weet nu de datum al, dus als je vanaf nu al plant, dan kun je de zondag overdag vrij houden, en in de avond misschien nog extra herhalen.
Ben in mijn schooltijd overal geweest...en voor de Nederlanders, toch gewoon VWO/ Atheneum!ben al volop bezig :D de moeilijke vakken de eerste week al dat is goed want dan zit de leersfeer er nog in :D duimen maar(mag ik eindelijk nog eens gaan karten als alles goed gaat)
wesleyruytrmn
03-06-2009, 20:48
ik ga,bij droog weer,zaterdag
jammer! ik wilde zondag gaan....moet zaterdag werken
Ben in mijn schooltijd overal geweest...en voor de Nederlanders, toch gewoon VWO/ Atheneum!
.
ajjj
ik hing op mijn 14de al vaak tijdens schooltijd rond op Zandvoort.
Mavo 4 ;):)
(maar ik ga nu zaterdag en zondag, uiteraard mits het weer het toelaat)
ajjj
ik hing op mijn 14de al vaak tijdens schooltijd rond op Zandvoort.
Mavo 4 ;):)
(maar ik ga nu zaterdag en zondag, uiteraard mits het weer het toelaat)
Op die leeftijd deed ik ook Mavo4 maar Zandvoort was wat ver.
Ik ga ook zaterdag en zondag en doe zaterdag met de toertocht door de Ardennen mee..........en jij?
Deze keer moet ik (helaas) overslaan. Nou ja, helaas. Zit het weekend op Zandvoort voor de F3 Masters. Het is geen Ferrari activiteit maar mag niet klagen. Voor werkgever in Paddock bij een klant. Nooit verkeerd om daar met een aantal collega's en relaties naar toe te gaan.
Op die leeftijd deed ik ook Mavo4 maar Zandvoort was wat ver.
Ik ga ook zaterdag en zondag en doe zaterdag met de toertocht door de Ardennen mee..........en jij?
ik heb eigelijk geen flauw idee. ik wil in ieder geval wel wat op de baan rijden maar heb me vooralsnog nergens voor aangemeld. zie het wel op de dagen zelf.
Als oude rot: heb jij nog tips?
ik slaap trouwens, als het lukt met regelen, in de buurt daar met Marlies en 2 vd kinderen.
Mondial T 1989
03-06-2009, 21:55
Voorlopige deelnemerslijst: http://www.spaitalia.be/exhibitors/ferrari_NL.html
.
ik heb eigelijk geen flauw idee. ik wil in ieder geval wel wat op de baan rijden maar heb me vooralsnog nergens voor aangemeld. zie het wel op de dagen zelf.
Als oude rot: heb jij nog tips?
ik slaap trouwens, als het lukt met regelen, in de buurt daar met Marlies en 2 vd kinderen.
Hoe bedoel je oude rot....... Rijden op Spa moet je gewoon doen om diverse redenen maar vooral omdat het het mooiste circuit is. Een Grand Parade is voor mij goed genoeg en betreft vrij rijden binnen bepaalde grenzen. Voor het eerst doe ik die Rally om 14.00 uur wat gewoon een heel mooie toertocht door de Ardennen is en da's een super toe gebied voor een F. Maar voor die zaken moet je je nu wel snel aan melden.
Ik ga met LongTallNick (F-Chatter en heel goede vriend) en logeren in een appartement met garage in Stavelot. Mijn vrouw blijft thuis bij onze kinderen.
gr, Menno
Wie komen er allemaal van F-chat?
zaterdag:
1. Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS
2. Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
3. JWA - Jan Willem - Ferrari 308GTS
4. Dik v Buren - Dik - Ferrari 348TS
5. wesleyruyterman - Wesley
6. mtange - Michael
7. Mondial T 1989 - Patrick (of anders op zondag)
8. Fer348 - Jean-Marc - Ferrari 348TB
9. Mrs.Spiders - Jolanda & Onno - Ferrari F355 Spider
10. danny348 - Danny - Ferrari 348TS
zondag:
1. danny348 - Danny - Ferrari 348TS
2. Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328GTS
3. Alfer - Menno - Ferrari 328GTS
4. cvdzijden - Christiaan & Klaas - Ferrari F35 GTS
5. FMaranelloFan - Alexander - Ferrari 328GTS
6. mtange - Michael
7. sharknose67 - Ed
8. Filiberke - Filip
9. mavanhaasteren - Marcel
10. Ron321 - Ronald
11. Enzotje- Jan
12. dcpixels - Walter
13. Mondialseeker - Jurgen
14. Reiben - Bert
15. Fer348 - Jean-Marc - Ferrari 348TB
16. callekes - Pascal
17. Rosso by Raimondo - Raimondo
18. wesleyruyterman - Wesley
misschien:
Dino2400 - Maarten
Cool-Ferrari - Oscar
Wie volgt?? Patrick, kom jij ook, wanneer?
Jean-Marc, ook weer de zondag van de partij of beide dagen?
.
wesleyruytrmn
04-06-2009, 22:28
Ik heb vandaag maar even vrij gevraagd voor de zaterdag!! Ik heb een aanbod gehad om mee te rijden, die kan ik eigenlijk niet afslaan! Duimen maar, morgen hoor ik het.
Mondial T 1989
05-06-2009, 00:43
zaterdagof zondag kom ik
sharknose67
05-06-2009, 01:29
Moet helaas verstek laten gaan, andere verplichtingen :(:(
Ik ben er ook bij op zondag! En Jean-Marc komt normaal gezien beide dagen dus zet hem er ook maar op Michael ;)
Greetz
Reiben
wesleyruytrmn
05-06-2009, 15:33
yes!! Ik ben zaterdag vrij!! Nu maar hopen en duimen op mooi weer! Een rit naar spa en door de Ardennen,als het goed is,super!
Mondialseeker
05-06-2009, 17:32
ik ben er op zondag
MVG
Jurgen
Dik v Buren
05-06-2009, 19:41
Goed om te horen/lezen dat je het op je werk hebt kunnen regelen Wesley,hoef ik ook niet het hele eind zelf terijden.let wel ,alleen bij droog weer,anders ben ik weer 3 dagen aan het auto wassen/ poetsen gr Dik
Mooizo Patrick, Jurgen en Bert.
Wesley, heb jij even geluk! Zal een mooie rit worden. :)
Hierbij ook het programma:
Zaterdag 13.
09:00 – 11:00 BRAVO
11:00 – 12:00 First Runs
12:00 – 13:00 Break
13:00 – 14:00 Grande Parade 1
14:00 – 15:00 Scuderia
15:00 – 16:00 BRAVO
16:00 – 16:30 Fiat Coupe Club Nord
16:30 – 17:00 Parade Castagna
17:00 – 18:00 Grande Parade 2
14:00 Start of the Rally "balade"
Zondag 14.
09:00 – 09:30 Fiat Coupe Club Nord
09:30 – 10:30 Grande Parade 1
10:30 – 11:30 Scuderia 1 (sold out)
11:30 – 12:00 First Runs
12:00 – 13:00 Break
13:00 – 14:00 First Runs
14:00 – 15:00 Grande Parade 2
15:00 – 16:00 Scuderia 2
16:00 – 17:00 Grande Parade 3
17:00 – 18:00 First Runs
10:00 Concours d'Elegance - Appraisal by the jury
15:00 Concours d'Elegance - Prizegiving
Mrs.Spider
06-06-2009, 11:57
Als het weer mee zit gaan wij zaterdag.
Knooifrans
06-06-2009, 12:03
let wel ,alleen bij droog weer,anders ben ik weer 3 dagen aan het auto wassen/ poetsen gr Dik
Dik, je hebt toch een meerijder die goed kan poetsen:D:D...........
helaas kan ik niet, ik ben dat weekend wel in Belgie alleen te ver uit de buurt om langs te gaan, maar iedereen die gaat veel plezier.....
gr Andre
ik hoop er zaterdag bij te zijn om foto's te maken. zondag kan ik helaas niet
Dik v Buren
06-06-2009, 20:08
goede tip Andre,dus toch maar gewoon gaan dan ?
wesleyruytrmn
06-06-2009, 20:14
Dik, je hebt toch een meerijder die goed kan poetsen:D:D...........
gr Andre
goede tip Andre,dus toch maar gewoon gaan dan ?
Ik heb als poetsjongen gewerkt (Bochane Zeist), en ben het nog niet veleerd, dus een keer mooi professioneel wassen en poetsen als "tegenprestatie" kan natuurlijk altijd. Alhoewel een Ferrari poetsen natuurlijk geen werk is...;)
Ps de weersverwachtingen voor zaterdag zien er goed uit. Het blijft als het goed is droog,maar ja niets zo veranderelijk als het ....
Knooifrans
06-06-2009, 20:45
dus een keer mooi professioneel wassen en poetsen als "tegenprestatie" kan natuurlijk altijd. Alhoewel een Ferrari poetsen natuurlijk geen werk is...;)
Kijk Dik, dat bedoel ik dus ja..........gewoon gaan;)
callekes
06-06-2009, 23:34
Nog een week en het is zover zet mij ook maar op het lijstje v/d zondag ik ga er zeker zijn, Filip hopelijk mislopen we mekaar nu niet:):)
Dino2400
07-06-2009, 11:17
Helaas helaas... Ik zal er niet bij zijn op Spa. Wij gaan een paar haltes verder... Ergens waar het 24 uur feest is... ;) :)
Recurver
07-06-2009, 12:49
Ik zal er ook bij zijn met mn pa en 2 vrienden:)
wesleyruytrmn
08-06-2009, 17:40
Als het goed is, is het zowel zaterdag als zondag mooi weer....!!
Dik v Buren
08-06-2009, 20:40
Wesley,net nog even gekeken voor het weer a.s zaterdag in malmedy;65% kans op zon en 23 graden gaat helemaal goed komen.gr Dik
wesleyruytrmn
08-06-2009, 21:42
Heerlijk met het kapje eraf dus!! Ik rijd trouwens zo naar je adres toe. Ik heb het even nagekeken op Google Maps, maar na de tips is het een eitje. Komt helemaal goed!
Een gouden tip van een Ardennenkenner, rij op de TomTom naar Durbuy (waanzinnig leuk stadje, kleinsten van Europa of zo) in een prachtstukje Ardennen en rij dan op de TomTom naar Spa, geen snelweg maar prachtig voor Ferrari gebrul.. tot zaterdag en/of zondag.
danny348
09-06-2009, 15:49
Een gouden tip van een Ardennenkenner, rij op de TomTom naar Durbuy (waanzinnig leuk stadje, kleinsten van Europa of zo) in een prachtstukje Ardennen en rij dan op de TomTom naar Spa, geen snelweg maar prachtig voor Ferrari gebrul.. tot zaterdag en/of zondag.
Bij goed weer ook een 1000 tal motorijders .
Rosso by Raimondo
09-06-2009, 18:23
Ik ben erbij op zondag, iemand vanuit breda nog vervoer nodig.
danny348
09-06-2009, 19:42
ik ga de 2 dagen
wesleyruytrmn
09-06-2009, 19:50
Zet maar definitief voor zondag op de lijst erbij!! :
wesleyruyterman (wesley)
dcpixels (walter)
mavanhaasteren (marcel)
Wellicht dat het leuk is om een tijdstip af te spreken dat we allemaal even bij elkaar komen om elkaar te ontmoeten en bekenden weer terug te zien, zeker nu we al met een leuk groepje zijn. En met het weer komt het volgens mij ook helemaal goed!
Voorstel is om zowel op zaterdag als zondag vanaf 12.00 uur op de Ferrari parkeerplaats af te spreken. Op dat moment is er op het circuit geen activiteit.
Ik ben er overigens beide dagen. Hopelijk tot zaterdag/zondag!
Mrs.Spider
10-06-2009, 14:17
Wij zijn er zaterdag tot dan allemaal :)
Wellicht dat het leuk is om een tijdstip af te spreken dat we allemaal even bij elkaar komen om elkaar te ontmoeten en bekenden weer terug te zien, zeker nu we al met een leuk groepje zijn. En met het weer komt het volgens mij ook helemaal goed!
Voorstel is om zowel op zaterdag als zondag vanaf 12.00 uur op de Ferrari parkeerplaats af te spreken. Op dat moment is er op het circuit geen activiteit.
Da's een goed voorstel en ik zal er zijn.
Bij goed weer ook een 1000 tal motorijders .
Idd ook motorrijders omdat het heel mooie wegen zijn! Snelweg rijden is niet leuk, nou heel even dan. Ik rij overigens via Diest en Tienen op vrijdag om de oude boerderij van mjn ouders nog eens te zien (Kersbeek-Miskom). In Tienen lunchen bij de Carrefour of als we tijd hebben op het marktplein (da's lastig parkeren) en daarna via Hannut, Huy en Durbuy naar Stavelot waar we een appartement huren.
Ik hoop tot ziens in Spa
gr,
Menno
Dik v Buren
10-06-2009, 20:58
Wij,Wesley en Dik ,en natuurlijk de 348 TS, vertrekken om 6.00u uit Zeist en zijn dan om 845u op het circuit.als het goed is
Dik v Buren
10-06-2009, 20:59
op zaterdag.
zo vroeg al Dik,
Wij zijn er denk ik toch wel wat later... uurtje of 10
tot dan!
wesleyruytrmn
10-06-2009, 21:47
Ik ben er ook beide dagen Michael. Goed plan, een kleine meeting. Altijd gezellig, even kletsen!
Wij,Wesley en Dik ,en natuurlijk de 348 TS, vertrekken om 6.00u uit Zeist en zijn dan om 845u op het circuit.als het goed is
Mooie tijd! Heerlijk rustig op de weg en kunnen we nog de hele dag op Spa doorbrengen! Ik heb er zin in!! :D:D:D:D
krisdisk
11-06-2009, 14:01
Zondag wordt het warm met maxima tot 26 graden. Het blijft droog met opklaringen tot in de namiddag; geleidelijk zullen zich dan hevige onweerachtige buien ontwikkelen die het weer vooral in het centrum en het oosten van het land zullen beïnvloeden. (Francorchamps dus!)
krisdisk
11-06-2009, 14:02
by the way, ik sta op de stand van Radio Nostalgie met mijn 308. Heb wel nog bumper stress momenteel, moet nog herspoten worden, maar hopelij komt alles goed tegen zaterdag!
Zondag wordt het warm met maxima tot 26 graden. Het blijft droog met opklaringen tot in de namiddag; geleidelijk zullen zich dan hevige onweerachtige buien ontwikkelen die het weer vooral in het centrum en het oosten van het land zullen beïnvloeden. (Francorchamps dus!)
regenbanden mee dus ;)
Aangezien de Ferrari parkeerplaats natuurlijk vrij groot zal zijn, is het wel handig om allemaal op een vast punt af te spreken.
Vorig jaar hadden we de rode Ferrari 308 GTB van Rob, dit jaar de gele Ferrari 308 GTS van Steven.
Geel moet wel opvallen tussen al dat rood denk ik? :)
Dus zowel zaterdag & zondag van 12.00 tot 13.00 is er de mogelijkheid om even bij elkaar te komen bij de gele Ferrari 308 GTS van Steven.
Wie komen er allemaal:
zaterdag:
1. Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328 GTS
2. Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
3. JWA - Jan Willem - Ferrari 308GTS
4. Dik v Buren - Dik - Ferrari 348TS
5. wesleyruyterman - Wesley
6. mtange - Michael
7. Mondial T 1989 - Patrick (of anders op zondag)
8. Fer348 - Jean-Marc - Ferrari 348TB
9. Mrs.Spiders - Jolanda & Onno - Ferrari F355 Spider
10. danny348 - Danny - Ferrari 348TS
11. krisdisk - Ferrari 308 GTS
zondag:
1. danny348 - Danny - Ferrari 348TS
2. Steven - Steven - Ferrari 308 GTS & Ferrari 328GTS
3. Alfer - Menno - Ferrari 328GTS
4. cvdzijden - Christiaan & Klaas - Ferrari F35 GTS
5. FMaranelloFan - Alexander - Ferrari 328GTS
6. mtange - Michael
7. sharknose67 - Ed
8. Filiberke - Filip
9. mavanhaasteren - Marcel
10. Ron321 - Ronald
11. Enzotje- Jan
12. dcpixels - Walter
13. Mondialseeker - Jurgen
14. Reiben - Bert
15. Fer348 - Jean-Marc - Ferrari 348TB
16. callekes - Pascal
17. Rosso by Raimondo - Raimondo
18. wesleyruyterman - Wesley
19. krisdisk - Ferrari 308 GTS
misschien:
Dino2400 - Maarten
Cool-Ferrari - Oscar
dcpixels
12-06-2009, 00:11
... dit jaar de gele Ferrari 308 GTS van Steven ....
En dan niet stiekum met de (rode) 328 GTS komen hè Steven ;):D
En dan niet stiekum met de (rode) 328 GTS komen hè Steven ;):D
Waarom niet met allebei?? ;)
dcpixels
12-06-2009, 00:30
Waarom niet met allebei?? ;)
Dat is nog een beter plan.
Ik ga over een uur al op weg naar hetelletje te Stavelot en het weer is hier mooi!!
Tot morgen en zondag,
Menno
Ik ga over een uur al op weg naar hetelletje te Stavelot en het weer is hier mooi!!
Tot morgen en zondag,
Menno
tot morgen!!
Veilige rit!
Racing-Baker
12-06-2009, 12:31
ik ga er niet kunnen bijzijn :(
sucses voor de mensen die wel gaan en niet vergeten; veel foto's maken !! ;)
krisdisk
12-06-2009, 15:14
krisdisk is dus Kris De Bruyne, en ik breng mijn levensgrote Tom Selleck mee!! Tot morgen aan de gele 308 van Steven!
grtjes
Kris
Rijden er zondag nog mensen langs Eindhoven?
Misschien kunnen we carpoolen?
wesleyruytrmn
13-06-2009, 06:41
tot zo! :D
filiberke
13-06-2009, 19:12
Ik geef forfait voor morgen:(, zal er niet zijn maar ik kom wel naar de F-chat automotive day:)
fransgoud
13-06-2009, 19:48
Jammer genoeg heb ik dit evenement niet mee kunnen maken
Dik v Buren
13-06-2009, 22:07
vandaag,zaterdag,zijn wij,Wesley(weet heeeeeeeeeeeeel veel van Ferrari ) Dik (veeeeeel minder) en de 348 TS naar Spa geweest,Evenement vond ik tegen vallen,het weer vond ik meevallen maar de ontmoeting met de F-chat vrienden vond ik het leukst b.v lange menno met vader,alfa mennomet zwager ? steven envrouw met 2x F rood /geel
vandaag,zaterdag,zijn wij,Wesley(weet heeeeeeeeeeeeel veel van Ferrari ) Dik (veeeeeel minder) en de 348 TS naar Spa geweest,Evenement vond ik tegen vallen,het weer vond ik meevallen maar de ontmoeting met de F-chat vrienden vond ik het leukst b.v lange menno met vader,alfa mennomet zwager ? steven envrouw met 2x F rood /geel
Dik, leuk dat je er weer bij was echter ter correctie: (Alfer)Menno en mijn goede vriend Nico (Long Tall Nick op F-Chat).
Ik heb echt genoten. Wij zijn vrijdag naar ons mooie rustieke hotelletje te Stavelo gereden (Villa Stavelot) in een pracht omgeving en 79 euro per nacht voor een 2 persoonskamer met zeer verzorgd ontbijt. Zaterdag na lange wandeling naar circuit gereden via een grote omweg door de mooie omgeving. Om 14.00 uur was de SpaItalia Rally en dat is een must voor iedereen die lekker sportied door de kleine Ardense weggetjes wil rijden, wat een plezier hebben we gehad (onderweg terrasje met Leffe!!). s'Avonds de Pizzeria bezocht in centrum Stavelo en da's ook een aanrader (een nacht minder goed slapen maar dat is een goede Pizza waard).
Zondag ochten op het circuit gespeelt wat uiteraard lachen is mits Steven het niet te onveilig maakt.
Dik, doe volgend jaar de Rally en je bent echt helemaal verkocht!!
Altijd is het erg leuk om de mede F-Chatters te ontmoeten en vond dat erg leuk en gezellig.
Dik v Buren
15-06-2009, 18:26
enno, dat alfa sloeg meer op jou alfa verleden.vandaar
FMaranelloFan
15-06-2009, 18:36
Topdag!
En ongelofelijk geluk gehad met het weer!
Heel de dag het dak open kunnen laten, zelfs tot ik de wagen rond middernacht weer binnen zette.
Het had nochtans op heel wat plaatsen in de Benelux serieus geregend hoorde ik vertellen.
Veel mensen opnieuw ontmoet en anderen leren kennen.
Jammer genoeg heel wat mensen ook slechts kort of helemaal niet meer kunnen spreken.
Maar feit is, het was weer een schitterende dag! 8)
krisdisk
15-06-2009, 18:57
ik ben 'net' niet verbrand, maar ik heb geen druppel gezien, ook niet in de terugweg :-)
mavanhaasteren
15-06-2009, 19:39
zondag een erg leuke dag gehad al dan niet erg vroeg op 4:30 (toch een mooie tijd;)), wesleey en walter opgehaald en naar spa gereden. laatste 50 km zijn we binnendoor gereden en ik kan je zeggen niet alle Belgische wegen zijn goed :D. ook nog wat opstakels tegen gekomen maar jah dat was na het openen van een hek ook geen probleem meer.
aangekomen op het circuit eerst effe bij de F's gekeken waar het al aardig druk was. om 12 uur nog effe elkaar ontmoet bij de gele 308 van seven en vrouw. toen nog wat bergbeklimmen gedaan om walter wat mooie plaatjes te laten schieten.
toen weer naar huis en bij walter thuis nog even zijn collectie modellen bekeken en daarna wesley naar huis gebracht en rond 8 uur thuis, moe maar wel weer een leuke dag en leuke mensen gesproken
enno, dat alfa sloeg meer op jou alfa verleden.vandaar
Ja, maar was jij niet degene wiens aantal Alfa's mijn rekenvermogen te buiten ging? Aldus hebben wij beiden zo'n goed ontwikkelde smaak die ons Alfa's en Ferrari's brengt (kan echt slechter).
Mrs.Spider
15-06-2009, 21:14
ik ben 'net' niet verbrand, maar ik heb geen druppel gezien, ook niet in de terugweg :-)
Klopt deze toch.
Ja, na een weekend zweven vandaag weer gewoon aan het werk. Afzien hoor.
Maar wat een weekend he. Met twee F's naar Spa, hoezo decadent! Maar goed ik had mezelf reeds begin van het jaar beloofd dat als ik naar Spa zo gaan dat ik er dan een family-weekendje van zou maken en aangezien er in één auto maar twee mensen passen.... Kortom het was gewoon noodzakelijk:)
Dus met zijn allen zaterdagochtend vroeg op en met zijn vijfen ( Mtange met de volg-Ford) op pad richting België.
Onderweg nog aangehaakt bij Onno & Jolanda, Peterg en Menno, kortom Zeeland was weer bijna compleet ( Ad, waar was je??)
Aangekomen in Spa de auto's netjes neergezet en een beetje rondgeneusd. Het aantal stands viel me eigelijk wat tegen maar de koffie was lekker. Vervolgens ingeschreven voor het rijden. De bedoeling was eerst een uur mee te gaan met de grand parade, om achter een pace-car de baan een beetje te leren natuurlijk en dan later op de dag nog een uur vrij te gaan rijden. Uiteindelijk ging het andersom omdat de eerste grand parade vol was en er op zaterdag maar één sessie vrij rijden was. Dus het vrij rijden betekende mijn eerste kilometers op Spa.
OP SPA!!! Ik reed, in een Ferrari, op Spa. Hoezo wéér een jongensdroom vervuld!?
Met Dwayne als Spa-playstation:) -kenner die me vertelde waar en hoe de bochten lopen. Spa blijkt namelijk nogal knap onoverzichtelijk te zijn, eigelijk best veel blinde bochten…
Afijn, toch al na een ronde of 3 werd e.e.a. toch wel al snel duidelijk en gingen de rondetijden omlaag ;)
Na tien minuten werd overigens de sessie nog even gestaakt wegens de crash van zo'n met ferrarimotor uitgeruste kitcar. Kostte ons toch mooi 10 minuten plezier (Grrrr)
Na het schoonvegen van de baan en afvoeren van deze bolide mochten we weer, en wat een plezier zeg! Aanrijden naar eau rouge met 160, even remmen en dan vol gas er weer doorheen, rechts aanhouden tot het einde van de kerb en dan (blind) oversteken naar de binnenbocht.
Dan een heel lang (bijna) recht stuk behoorlijk omhoog, eindsnelheid daar bijna 200 per uur, remmen bij het 100m(!)bord (zie mijn draadje elders over de yellowstuff remblokken, nou ze zijn inderdaad echt geweldig!) en dan de chicane in.
De grandparade aan het eind van de dag was een mooie cooldown…
Overnachten in de buurt in een kleine vakantiewoning en zondag, na een beetje uitslapen weer terug naar het Walhalla. Veel bekende gezichten op zondag en mijn waardering gaat dan vooral uit naar onze vaste fotografen. Geweldig dat jullie toch altijd maar weer de tijd nemen om dit soort evenementen vast te leggen voor het nageslacht. Groot respect daarvoor!
Maar ook kennis gemaakt (en ans passant nog even zijn auto hersteld;))met Kris en zijn vriendin, Dik de hand geschud en Alfer(menno) niet kunnen overtuigen van het grote potentiële baanplezier ( hij heeft vlgs. mij echter met de rally net zoveel plezier gehad als wij op de baan.) Daarnaast helaas toch ook weer de nodige mensen gemist.
Zondag nogmaals een grand parade en een uurtje vrij rijden beleeft (met tijdens dit uur wederom een crash met zo’n f-kitcar, weer 10 minuten rijtijd weg….)
Ik zal jullie niet verder vermoeien met een verdere beschrijving van mijn baan-ervaringen maar ik moet helaas wel bekennen dat ik er zondag twee (!) keer af ben gespind…. Maar goed, je weet pas waar de grens ligt als je hem heb overschreden, ja toch! Geen schade hoor overigens en meteen weer vol-pot verder. En inderdaad, ik weet nu toch heel aardig waar de grenzen van een 328 liggen........ Bovendien, waar anders dan op een afgesloten circuit kan je dit beter doen?
Over vastleggen dan nog gesproken, we hebben bovendien weer bijna een uur ruwe film voor het familie-archief! Binnenkort zet ik wel een stukje op youtube.
Kortom, na het bezoeken van de Mille Miglia staat ook een hernieuwde kennismaking met Spa in 2010 vast in de agenda voor volgend jaar. 2010 wordt nog een druk jaar…..
wesleyruytrmn
15-06-2009, 23:58
Ja hèhè, ik laat ook wat van mij horen...ik ben het hele weekend en vandaag natuurlijk weg geweest, dus had weinig tijd voor het meisje, maar heb nu eindelijk even tijd voor de chat.
Wat een heerlijk weekend hebben we gehad. Zonnetje scheen, en na Assen, weer volop zonnetje.
Eerst natuurlijk de zaterdag. In de Ferrari van Dik naar Spa (het verhaal staat in de hoofddraad), en daar lekker op tijd aangekomen. Op zaterdag samen met Dik een paar F-chatters ontmoet zoals Menno, Menno (Alfer), Steven en Kris, allemaal met hele gezellige aanhang. Ik ben heel eerlijk, die zaterdag kon natuurlijk niet meer stuk, maar heel veel te beleven was er niet op circuit. We hadden ons voorgenomen om mee te doen aan de rally, maar toen dat óók weer extra geld kostte kregen Dik en ik een beetje geldklopperij gevoel. Misschien toch maar moeten doen, aan de verhalen van Menno (alfer), maar ja....Andere Menno kreeg nog een rit in de 16M, super tof natuurlijk. Verder een hele gezellige dag gehad met Dik. Hij is een stuk wijzer geworden met allemaal leuke F-feitjes, en gewoon lekker geklets alsof we elkaar al veel langer kende. Rit terug was heerlijk. Lekker uitrusten van de dag in een Ferrari met het kapje open...Zalig!
Zondag weer naar Spa, lekker naast het meisje geslapen, maar kwart voor 6 ging de bel (volgende keer niet zo vroeg bellen Marcel, hoorde je wel aankomen zo vroeg ;):D), en toen zijn we naar Walter gereden, ff een bakkie, en gaan! TomTom gaf aan 09:30...wel vroeg...zullen we laatste stukje binnendoor? Ja leuk!! 10:00 aankomst! Das mooi...! Nog wel een wegopenbreking gehad, even de hekken aan de kant (zie de fotodraad) en we konden weer verder :D:D:D Wat een mooie omgeving daar zeg, prachtig.
Het circuit was ook veel drukker, wat levendiger. Weer een paar mensen gesproken. We begonnen met een alleraardigste zwarte Testarossa rijder. Vertelde ronduit over de auto en de historie. Kijk dat vinden we mooi! Heerlijk geklets verder met iedereen. Michael had bijvoorbeeld het briljante idee om de fiets mee te nemen, top!! En wat een mooie foto's weer. Verder het quiz verhaal van Kris. Helemaal te gek ook, en wat is ie trots! Steven lekker zien knallen op het circuit.
We hebben daar heel veel mensen gezien en gesproken, allemaal even gezellig. Werd zelfs nog herkend van een foto door Callekes. Leuk je ontmoet te hebben, en sorry dat we meteen doorliepen, maar we werden elders verwacht. Hoop je snel te zien op een meeting!
Ook kwamen we Robert nog tegen. Even het handje geschud, klein praatje, maar hij liep snel verder...Iemand nog iets meer met hem gesproken?
Kortom schitterend weekend! Heerlijk genoten!
ps: die dame met die nep Red-Bull was wel vrijgevig. Ik heb er 3 gehad...;):D (Walter...foto?;))
Ik heb zelf verder weinig foto's gemaakt, dat kunnen andere veel beter. Wel even een fotootje van het zondagtrio!
dcpixels
15-06-2009, 23:59
Ik reed, in een Ferrari, op Spa. Hoezo wéér een jongensdroom vervuld!?
Jaja Steven, in je dromen had je dit circuit al meerdere keren gereden ;):D
Ziet dat er dan zo uit?
dcpixels
16-06-2009, 00:03
ps: die dame met die nep Red-Bull was wel vrijgevig. Ik heb er 3 gehad...;):D (Walter...foto?;))
De promotie-meisjes van Red-Devil ... burp! :p:D
.
mavanhaasteren
16-06-2009, 00:40
volgens mij hete het drankje red devil ;), wel jammer van je walter dat je ook niet effe op de foto met haar wou
jaja steven, in je dromen had je dit circuit al meerdere keren gereden ;):d
ziet dat er dan zo uit?
gaaf!!
dcpixels
16-06-2009, 11:18
volgens mij hete het drankje red devil ;), wel jammer van je walter dat je ook niet effe op de foto met haar wou
Nee Marcel, dit stelletje past beter bij elkaar ;) ... en er moet iemand die foto nemen :D.
Racing-Baker
16-06-2009, 11:39
wat zag het er goed uit!! heb het terug moeten missen :(
Grr!!
jullie hebben het naar je zin gehad zie ik en dat terwijl ik me in het zweet moest werken om mijn beest (tevergeefs) aan de praat te krijgen...
bij ons in het westen ook van 's morgens al regen en miezerig weer :(
Ik zal jullie niet verder vermoeien met een verdere beschrijving van mijn baan-ervaringen maar ik moet helaas wel bekennen dat ik er zondag twee (!) keer af ben gespind…. Maar goed, je weet pas waar de grens ligt als je hem heb overschreden, ja toch! Geen schade hoor overigens en meteen weer vol-pot verder. En inderdaad, ik weet nu toch heel aardig waar de grenzen van een 328 liggen........ Bovendien, waar anders dan op een afgesloten circuit kan je dit beter doen?
Het leverde in ieder geval leuke actie foto's op! Schrok wel even, maar gelukkig liep alles goed af! Toen in dezelfde ronde de rode vlag naar voren kwam was ik toch blij je een paar minuten later de pits in te zien rijden, moest er echt niet aan denken..
Maar was in ieder geval weer een super weekend! Beide dagen met mooi weer. Fiets dit keer maar mee genomen om niet 7 km rond het circuit te hoeven lopen, bleek ideaal! Bedankt voor de tip Steven! :)
Zowel de heen en terug reis achter Steven & Marlies gereden, wat een gezicht is dat, zo'n gele 308 en rode 328 achter elkaar. Prachtig, zeker op de mooie wegen in de Ardennen.
Kris, leuk om jullie ontmoet te hebben op Spa, en wat een verhaal is het toch, een 308 met een prijsvraag winnen!
Ik heb zondag ook een bezoekje gebracht, samen met Raimondo en vrienden.
Top dag gehad! Heerlijk weertje, prachtige wagens, lekker plaatjes kunnen schieten.
(De beste post ik zo in de foto-draad)
Erg leuk om weer veel F-chatters te zien en te spreken. Damn, Wesley wat een mazzel dat je zelf gereden hebt met die 348 zeg, ben jaloers!!!!!!!!!! :)
Ik heb ook erg van de red devil (meisjes) genoten ;)
Maar de klapper van de dag kwam op het einde....
Een rondje mee over het circuit met een fantastische 355 F1 Berlinetta :D
Wat een kick om voluit over zo'n prachtige baan als Spa Franchorchamps te scheuren!!!!!!
Daarvoor zijn de F's gemaakt!
In no-time haalden we Alfa'tjes in alsof ze stilstonden. Jammer genoeg moesten we wel achter de Pace-car Mito's blijven.
Vooral de bochtsnelheid van zo'n 355 is echt waanzinnig, zo veel grip.
Wat een ervaring!
Het leverde in ieder geval leuke actie foto's op!
laat zien, laat zien.
hoe zijn overigens de fot's van eau rouge geworden?
laat zien, laat zien.
hoe zijn overigens de fot's van eau rouge geworden?
Er staan toch best veel mooie actie plaatjes van jou met je 328, maar die net hierboven is echt top. Jammer dat we geen close-up van de chauffeur kunnen zien, da's toch echt een opgave voor de fotografen wanneer Steven weer tekeer gaat........ toch?
Ik zag je ook spinnen, Steven. Ik stond naast Michael.
En hier zijn de foto's:
stucmania
21-06-2009, 02:41
Ik zag je ook spinnen, Steven. Ik stond naast Michael.
En hier zijn de foto's:
never a dull moment
heerlijke äctie"foto Price less
verdomde jammer dat ik niet kon
maar de volgende keer ben ik der op zeker bij
ik heb er de f1 9X gezien lijkt me heerlijk,om een keer met je eigen tuuttuut
het te ervaren
/me jaloers ;)
Na trug een drukke week heb ik ook nog even tijd om te reageren :)
Het was terug een geslaagde editie van SpaItalia alleen miste ik de California... En het was aangenaam weer heel wat mensen van F-Chat terug te zien! Enneuh om eerlijk te zijn, onze mensen staan graag op de foto met schoon volk! Ik zag al de foto van Wesley passeren maar ook Jean-Marc wist een mooie vrouw te verleiden voor een foto:
Er staan toch best veel mooie actie plaatjes van jou met je 328, maar die net hierboven is echt top. Jammer dat we geen close-up van de chauffeur kunnen zien, da's toch echt een opgave voor de fotografen wanneer Steven weer tekeer gaat........ toch?
Ook die heb ik, maar of Steven het leuk vindt dat ik die hier post?? ;):D
Ik heb de foto's nog niet geteld, maar volgens mij kan ik wel een aardig cd-tje vol maken met foto's van Steven in actie. Tja, das het nadeel als je zoveel op de baan rijdt.. :D
Ik heb de foto's nog niet geteld, maar volgens mij kan ik wel een aardig cd-tje vol maken met foto's van Steven in actie. Tja, das het nadeel als je zoveel op de baan rijdt.. :D
sorry, ik zal het nooit meer doen....
(dit jaar)
(dit jaar)
Steven vindt die plaatjes maar wat leuk (zou ik zeker ook vinden). Maar het betekent ook vermaak voor ons allen (mogen wij?) en aldus op bovenstaande plaatjes meen ik iets te bespeuren van ......ohh sssshhhhiiiit en wellicht tekst die hier niet mag worden opgenomen. Maar ik weet dat het echt heel top is om op dit circuit te sturen echter ga ik uit behoud van mijn 328 niet zo ver en slechts één sessie en dat was zondag de eerste en daar is geen enkele foto van omdat de heren fotografen laat het bed uit kwamen (o.k. beetje jaloers dan).
(dit jaar)
Steven, je moet het zo zien dat, hoe meer je spint , hoe beter je je wagen gaat leren kennen en nog beter gaat rijden dan nu.;)
Al hoewel, het is wel een mooie foto.
Rob,
Longtallnick
22-06-2009, 12:53
Steven vindt die plaatjes maar wat leuk (zou ik zeker ook vinden). Maar het betekent ook vermaak voor ons allen (mogen wij?) en aldus op bovenstaande plaatjes meen ik iets te bespeuren van ......ohh sssshhhhiiiit en wellicht tekst die hier niet mag worden opgenomen. Maar ik weet dat het echt heel top is om op dit circuit te sturen echter ga ik uit behoud van mijn 328 niet zo ver en slechts één sessie en dat was zondag de eerste en daar is geen enkele foto van omdat de heren fotografen laat het bed uit kwamen (o.k. beetje jaloers dan).
Toch zijn er foto's gemaakt door ron bij foto's op 1e pagina van foto's spa. Wel zeker 5 actiefoto's van ochtend sessie . Ik zag het zo ik stak een mijl boven de auto uit.
Groeten Nico
Steven vindt die plaatjes maar wat leuk.
ZEKER!!!!!
...en aldus op bovenstaande plaatjes meen ik iets te bespeuren van ......ohh sssshhhhiiiit en wellicht tekst die hier niet mag worden opgenomen..
Valt mee, dat "shit" zou wel kunnen, gewoon omdat ik hem verloor en da's balen natuurlijk maar meer niet hoor.
...Maar ik weet dat het echt heel top is om op dit circuit te sturen echter ga ik uit behoud van mijn 328 niet zo ver en slechts één sessie en dat was zondag de eerste en daar is geen enkele foto van omdat de heren fotografen laat het bed uit kwamen (o.k. beetje jaloers dan).
Helemaal waar, ik was eigelijk best verrast dat er maar zo weinig uberhaupt de baan op gingen. Was voor mij feitelijk de enige reden om naar Spa te gaan ( oke, en natuurlijk ook de gezelligheid;)) Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, maar juist op zo'n baan kan je de grenzen van je auto mooi opzoeken. (tenzij ik natuurlijk de einige ben die die grenzen nog niet kent...:)
Helemaal waar, ik was eigelijk best verrast dat er maar zo weinig uberhaupt de baan op gingen. Was voor mij feitelijk de enige reden om naar Spa te gaan ( oke, en natuurlijk ook de gezelligheid;)) Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk, maar juist op zo'n baan kan je de grenzen van je auto mooi opzoeken. (tenzij ik natuurlijk de einige ben die die grenzen nog niet kent...:)
Ik vind het sportief rijden door een spannend landschap zoals de Ardennen leuker maar het rijden op een circuit als Spa moet je ook doen. In verleden heb ik reeds enige malen mijn grenzen dicht en ook te dicht benadert. Na een 1/2 uurtje heb ik circuit wel weer gezien en wil ik mijn schone dame sparen en geniet ik van anderen die hun grenzen opzoeken (zoals....).
Da's nou gewoon top aan SpaItalia waar alles mogelijk is.
Toch zijn er foto's gemaakt door ron bij foto's op 1e pagina van foto's spa. Wel zeker 5 actiefoto's van ochtend sessie . Ik zag het zo ik stak een mijl boven de auto uit.
Groeten Nico
Hadi Nico, het zijn er 2 met de ramen naar boven de andere zijn waarschijnlijk van Steven met ramen naar beneden.
gr, Mno
Rosso by Raimondo
26-06-2009, 14:04
Het is een beetje laat maar hierbij mijn nog mijn reactie..
Een goed georganiseerde dag met vele mooi italianen.. Wat mij opviel is als je diverse autos pakt van de jaren zeventig dan zie je vele overeenkomsten onderling. Maar dat terzijde. Qua dag was het verders heerlijk... Ik zal nog wat fotos posten.
Alleen weet ik niet wie wie is maar Steven is mij wel opgevallen. Maar er was nog een fanatiekeling die in Rivage last had van overstuur situaties..
http://www.rairacing.nl/autosport/foto/2009/spa%20italia/slides/Ferrari%20360%20Modena%20(1).JPG
Mooie foto's ook Raimondo. Jammer dat ik je niet gezien heb op Spa.
Kwam nog een reportage tegen van Spa Italia. Halfverwege zie ik nog een bekend persoon achterop een fiets stappen.. :D
http://www.youtube.com/watch?v=AHcGQOtdcaY
.
Rosso by Raimondo
27-06-2009, 16:32
Mooie foto's ook Raimondo. Jammer dat ik je niet gezien heb op Spa.
Kwam nog een reportage tegen van Spa Italia. Halfverwege zie ik nog een bekend persoon achterop een fiets stappen.. :D
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=38
Op welke blz staat het dan??
Op welke blz staat het dan??
Verkeerde link gekopieerd zie ik..
Ik bedoelde deze link: http://www.youtube.com/watch?v=AHcGQOtdcaY
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.