View Full Version : Uit de motorrijtuigen- belasting halen?
nofear02
15-11-2008, 01:39
het kan straks online! hoef je niet meer in de rij op het postkantoor te staan!
.
Knooifrans
15-11-2008, 13:15
nou ja zeg......hebben ze mijn idee gestolen,ik was namelijk vorige week Zaterdag op het postkantoor en ik zei dus tegen die postbankmedewerker dat het toch eigenlijk vreemd is dat je dit niet via internet kunt regelen en wat lees ik nu.......
geweldig toch, alleen voor mij niet meer van toepassing volgend jaar is hij toch belastingvrij....... ;)
Zal niet lang meer duren dan kun je zelfs je auto overschrijven via internet.
groet Andre
nofear02
15-11-2008, 18:40
nou ja zeg......hebben ze mijn idee gestolen,....groet AndreNee joh Andre, dat moet je zo niet zien; zie het als: ze hebben naar je geluisterd ! ;). Mooi toch?
Knooifrans
15-11-2008, 19:48
tja als dat zo is dan is er toch nog iemand die naar mij luistert.....lukt mij thuis nooooit ;)
ach franske toch.......
maar nee toch? heb je je F geschorst dan? Hoe moet dat dan de komende maanden?
Knooifrans
15-11-2008, 21:06
tja Steven dat weet ik ook niet..... is er geen winterstop dan :) ik kan altijd nog met een andere F komen deze is alleen van een iets ander soort.....maar de eerste 4 maanden gebruik ik hem niet,ik wil namelijk bezig met alle lagerbussen voor te vervangen en daarna de distributieriemen en aangezien ik een "mooiweer klusser" ben, ben ik bang dat ik die tijd wel nodig ben vandaar, scheelt toch mooi weer 200 euro ,heb ik de riemen alweer voor niets;) ik ben een echte nederlander hoor :D
groeten Andre
nofear02
15-11-2008, 21:08
tja als dat zo is dan is er toch nog iemand die naar mij luistert.....lukt mij thuis nooooit ;)
:D:D. Gewoon moedig volhouden Andre :D.
Zijn er overigens meer mensen die hem uit de motorrijtuigenbelasting halen? Ik rij gewoon door hoor. Als het droog is, niet vriest/geen pekel. De winters hier stellen niks meer voor. Vorig jaar ook een keer 12 graden in januari. Nou, dikke jas aan en pet op en zonder dak: rijden met dat ding! heeeerlijk!
Ik schors hem ieder jaar een aantal maanden omdat ik niet met slecht weer wil rijden en zeker niet in pekel toestanden. Wel haal ik hem wel eens uit de garage om even warm te rijden (20 a 30 km) op zondag ochtend. Verzekerd is hij het gehele jaar.
Mijne is 20 jaar en ik betaal 27,50 euro voor een schorsing.
Knooifrans
16-11-2008, 00:45
Wel haal ik hem wel eens uit de garage om even warm te rijden (20 a 30 km) op zondag ochtend. Verzekerd is hij het gehele jaar.
Ja okay Menno maar volgens mij is ie dan niet verzekerd, als je hem geschorst hebt mag je namelijk niet op de openbare weg......... :confused:
Hier kost het schorsen trouwens maar 22 euro aanmelden is gratis:)
groet Andre
Ja okay Menno maar volgens mij is ie dan niet verzekerd, als je hem geschorst hebt mag je namelijk niet op de openbare weg......... :confused:
groet Andre
niet correct vlgs mij
als je de auto schorst dan vervallen de verplichtingen van motorrijtijgenbelasting, verzekering en apk-keuring.
je MAG hem natuurlijk wel verzekerd houden. Als je er niet meer mee rijdt zou je daarbij nog kunnen kiezen om het WA deel te stoppen en het casco deel te laten voortduren (scheelt echter dan dus alleen de wa premie en deze is bij de meeste klassieker-verzekeringen nihil)
Ga je er echter mee rijden dan ben je op dat moment weer belastingplichtig. Rijden met een geschorste auto is strafbaar en kan je een flinke boete opleveren.
nofear02
16-11-2008, 13:27
niet correct vlgs mij
als je de auto schorst dan vervallen de verplichtingen van motorrijtijgenbelasting, verzekering en apk-keuring.
je MAG hem natuurlijk wel verzekerd houden. Als je er niet meer mee rijdt zou je daarbij nog kunnen kiezen om het WA deel te stoppen en het casco deel te laten voortduren (scheelt echter dan dus alleen de wa premie en deze is bij de meeste klassieker-verzekeringen nihil)
Ga je er echter mee rijden dan ben je op dat moment weer belastingplichtig. Rijden met een geschorste auto is strafbaar en kan je een flinke boete opleveren.Kleine toevoeging hierop:
heb je je motorrijtuigenbelasting niet geschorst, omdat je dat teveel gedoe vindt, en hij staat een paar maanden netjes bij je in de garage, maar je APK is verlopen, maar je denkt; ik rij er nu toch niet mee, dus die APK doe ik van t voorjaar wel, dan ben je de klos; want alle computerbestanden worden tegenwoordig steeds meer aan elkaar gekoppeld, en dus krijg je gewoon lekker een boete!
vorig jaar kreeg ik een boete met een andere auto voor niet APK geldig, terwijl die wagen bij mij in de loods stond en er niet eens uitkon. Je hoeft daarvoor niet eens geflitst te worden buiten; de computer spuugt vanzelf de boete uit, ca 3 maanden na verloop van de apk, krijg je gezellig weer een envelop van onze grote vrienden in Leeuwarden, het cjib, met de boete; 90 eurie. hasta la vista, baby.:(.
(moet je nagaan; zit je zelfs dus nog vrijwillig het Rijk te spekken met motorrijtuigenbelasting terwijl je helemaal niet van de openbare weg gebruik maakt, moet je tóch nog een boete betalen !! :( ). idioten!
adamhoekstra
16-11-2008, 13:33
is de ferrari dan nog wel verzekert tegen brand en diefstal als de auto geschorst is.
ik schors mijn ferrari elk jaar een paar maanden, maar de verzekering laat ik door lopen
voor diefstal en brand en ik rij er s,winters zo nu een dan mee.
of vervalt alles dan.
nofear02
16-11-2008, 13:35
is de ferrari dan nog wel verzekert tegen brand en diefstal als de auto geschorst is.
ik schors mijn ferrari elk jaar een paar maanden, maar de verzekering laat ik door lopen
voor diefstal en brand en ik rij er s,winters zo nu een dan mee.
of vervalt alles dan.
hele goeie vraag adam! dat zou eigenlijk eens goed nagevraagd moeten worden!
Wat ben ik toch blij met mijn 35 jaar oude beestje, geen MRB, om de 2 jaar APK nog even en ik krijg er geld bij hi! hi!
adamhoekstra
16-11-2008, 14:09
als de ferrari geschorst is kan de auto ook zo uit de verzekering gehaalt worden,
twee jaar geleden haalde ik ook de ferrari voor een paar maanden uit de verzekering.
maar dan wordt er een paar maanden niet met de auto gereden ,dat is ook niet goed.
ik rij er nu een keer in de maand mee( wintermaanden) geschorst+verzekert ?
groet Andre
Ik geloof dat we er al zijn maar toch: Volgens mijn verzekerings maatschappij ben ik bij schorsing van houderschaps belasting gewoon verzekerd mits de verzekering niet ook geschorst. Mijn verzekering is spot goed koop (volledig casco) maar kan niet worden geschorst en max. 7.500 km/jr. Als ik door de flits brigade van Veendam op zondag ochtend wordt vereeuwigd dan kost mij dit het dubbele van de gewone verplichte belasting gerekend vanaf de schorsingsdatum mits een minimale periode ononderbroken is betaald (ik geloof 6 maanden).
Robert: APK geeft volgens mij inderdaad problemen als dit in de winterperiode valt en de auto niet is geschorst.
Adam: jij doet dus precies het zelde als ik!
adamhoekstra
16-11-2008, 22:41
ik bespaar daar mee 484 euro in de wintermaanden ,aan belastingen door de schorsing.
daarmee kan weer wat benzine getankt worden in de zomer maanden.
.
Knooifrans
16-11-2008, 22:52
Adam: jij doet dus precies het zelde als ik!
ja en hetzelfde dat ik ook ga doen,bedankt voor de uitleg...handig hoor zo'n forum...nu maar hopen dat ik niet geflitst word......
groeten Andre
nofear02
16-11-2008, 23:07
Robert: APK geeft volgens mij inderdaad problemen als dit in de winterperiode valt en de auto niet is geschorst. ja zeker weten. nou zullen er wel niet veel f's zijn die hun apk in de winter krijgen, maar toch, wel ff weten/onthouden. geldt dus iig voor alle 3e,4,e,5e auto's die mensen in hun loods of garage hebben staan, die in de winter een aflopende apk hebben. dan niet schorsen, of je bent de klos met een boete.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.