View Full Version : Ferrari 16M Scuderia Spider
Erikderaaf
09-11-2008, 11:15
Ferrari 16M Scuderia Spider!!!!
Foto's van Mugello, als goed is hebben de leden die daar zijn binnenkort meer foto's!
(16M staat voor 16 wereldtitels voor de fabrikant)
Erikderaaf
09-11-2008, 11:23
Nice!!
430driver
09-11-2008, 11:38
hebben hebben hebben! maar dan wel in het grijs.
Racing-Baker
09-11-2008, 12:10
nieuwe striping(s) en nieuwe velgensoort (op de grijze)?
geef mij maar het vast dak!
wesleyruytrmn
09-11-2008, 12:52
Ziet er goed uit!! Ik dacht dat deze veel later uit zou komen...
Erikderaaf
09-11-2008, 13:00
De grijze heeft inderdaad een nieuwe soort velg. Ben benieuwd wanneer er meer foto's van te vinden zijn. Ze lijken nogal 'open'. De andere kan me momenteel meer bekoren, echter dan wel met de striping van de zilvere.
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:00
hij ziet er goed uit alleen de striping vind ik minder, die van de scud is toch beter
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:26
http://www.ferrariworld.com/events/ss16m/index.html?language=en
hier de oficiele stie :D:D:D
wesleyruytrmn
09-11-2008, 13:31
Het is wel een limited edition. Zullen ze allemaal al verkocht zijn?
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:48
nog wat meer foto's en info
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:49
2.
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:50
3.
mavanhaasteren
09-11-2008, 13:52
4.
wesleyruytrmn
09-11-2008, 13:54
Hee jongens we hebben allemaal zitten slapen. Tijdens de introductie film van de California is hij al gewoon voorbij gekomen!!
dcpixels
09-11-2008, 13:58
Nee, Wes, dit heeft al op het forum gestaan. Maar wel gaaf dat er ineens zoveel info beschikbaar is.
Ik vind 'm erg mooi. De nieuwe velgen, zoals op de grijze uitvoering, vind ik minder mooi, maar de striping in rood/wit/groen is super.
mavanhaasteren
09-11-2008, 14:00
op de officieel site staat ook nog een leuke 3d overzicht van de interieur gezien uit de bestuurders stoel
wesleyruytrmn
09-11-2008, 14:01
Nee, Wes, dit heeft al op het forum gestaan. Maar wel gaaf dat er ineens zoveel info beschikbaar is.
Ik vind 'm erg mooi. De nieuwe velgen, zoals op de grijze uitvoering, vind ik minder mooi, maar de striping in rood/wit/groen is super.
Sorry heb ik niet gezien....OK dan, komt ie: Ik heb zitten slapen, haha
Erikderaaf
09-11-2008, 14:12
Gezien jouw werk zou ik een schitterende inkopper kunnen maken... maar dat doe ik even niet ;)
dcpixels
09-11-2008, 14:13
:rolleyes::D
nofear02
09-11-2008, 15:39
4.Prachtig-prachtig-prachtig! Echt geweldig. Wat is dat toch gaaf zeg bij Ferrari, floep: ineens is er een nieuw (afgeleid) modelletje. En daar zijn er dan maar 499 van straks. Geen ander automerk kan zó auto's verkopen; het is alleen maar voor de most dedicated customers :D. Maw; misschien MAG je er een kopen :D. Striping vind ik idd wel ff minder. In t geel vind ik hem nog het mooist. Ook het logo 16 M doet me helemaal niks, t plaatje erbij vind ik ook niet mooi. 16M, dan denk ik aan een M16 geweer. Maar wat een prestaties zeg; 3,7 over 0-100. ongelofelijk. voor een spider. Heel veel eigenaren zullen hun toepetje écht goed vast moeten plakken als ze gaan rijden :).
Die laatste foto die marcel neerzette; dat is in de nieuwe hal waar de California's geproduceerd gaan worden. Je ziet er daar links al een staan. Met die grote grijparmen er omheen. Die ding in de lucht toen wij er 2 weken geleden waren. Moet je die vloer zien.... Echt, dáár kan je pas rollerskaten zeg :D.
MichaelT heeft de scud spider al gezien (die zit nu op Mugello). Gaaf hoor. super.
wesleyruytrmn
09-11-2008, 17:28
Gezien jouw werk zou ik een schitterende inkopper kunnen maken... maar dat doe ik even niet ;)
Die is te makkelijk Erik :D
het is alleen maar commercieel van Ferrari en om de naam hoog te houden na alle produktie kanonnen die er nu zijn en komen.
ik vindt het persoonlijk niks alle kilo,s er uit bij de scud en dan nu weer een zwaardere cabrio neer zetten!!
er worden er maar 300 van gemaakt die gaan dus wel weer knallend omhoog met de prijs.
er zijn weer zat mensen die hem in hun colletie er bij willen hebben.
ben nieuwsgierig hoeveel er naar NL komen.
ze hadden het volgens mij beter net zo kunnen houden als met de CS.
nofear02
09-11-2008, 18:50
er worden er maar 300 van gemaakt... .
499 paulus. staat in de nieuwsbrief van de Ferrari Owners Site.
Erikderaaf
09-11-2008, 18:55
Vind het wel leuk, een gelimiteerde oplage. En hij ziet er wel lekker uit zo hoor!
En die paar kilo's, tja.... kruintje in de zon, een roffelende uitlaatsound die lekker doorklinkt... ik kan me ergere dingen voorstellen.
En van de CS is er ook gewoon een spider hoor ;) Zelfs een hier op de site :)
nofear02
09-11-2008, 19:08
wat een prachtige hal is dat toch. allemaal sjiek-de-friemel nieuw en schoon. mooi hoor!
.
nofear02
09-11-2008, 19:32
ohw kijk nou! je kan op de site dat ding 360 graden ronddraaien! fantastisch!! kijk die hal dan joh! moooi
.
Robert,
Herken je die hal niet ? Je bent er 3 weken geleden geweest. En deze nieuwe Ferrari was er ook. Op de assemblage-lijn van de 8 cylinders was één wagen afgedekt met een doek. Wij hadden dus al een vermoeden dat er een nieuwe versie op komst was.
En verder : 16 M staat voor 16 MONDIALI (of 16 maal wereldkampioen).
nofear02
09-11-2008, 20:31
Robert,
Herken je die hal niet ? Je bent er 3 weken geleden geweest. En deze nieuwe Ferrari was er ook. Op de assemblage-lijn van de 8 cylinders was één wagen afgedekt met een doek. Wij hadden dus al een vermoeden dat er een nieuwe versie op komst was.
En verder : 16 M staat voor 16 MONDIALI (of 16 maal wereldkampioen).zeker herken ik die hal Giulio. op de vorige pagina in post nr 20 had ik dat al gezegd. het was fantastisch daar te zijn! en als je dan de foto's zo weer ziet; geweldig!
een auto afgedekt, heb ik niet eens opgelet! er was al zoveel moois te zien...:D
zeker herken ik die hal Giulio. op de vorige pagina in post nr 20 had ik dat al gezegd. het was fantastisch daar te zijn! en als je dan de foto's zo weer ziet; geweldig!
een auto afgedekt, heb ik niet eens opgelet! er was al zoveel moois te zien...:D
Ik begrijp je, je was er voor de eerste keer en je had ogen, tijd tekort. Is mij ook al overkomen, heel lang geleden...
Het was onze Bart die de voorspoiler van de Scuderia herkende en die de opmerking maakte dat het dak een vreemde vorm had, een spyder ?
Vind het wel leuk, een gelimiteerde oplage. En hij ziet er wel lekker uit zo hoor!
En die paar kilo's, tja.... kruintje in de zon, een roffelende uitlaatsound die lekker doorklinkt... ik kan me ergere dingen voorstellen.
En van de CS is er ook gewoon een spider hoor ;) Zelfs een hier op de site :)
no way das een normale 360 spider met wat pimp spul er op.
er is helamaal geen CS spider.
Erikderaaf
09-11-2008, 21:23
Happerdehap Paulus ;) Maar het is het wel 'bijna' he ;)
Pictures of the Scuderia Spider 16M are available in the Ferrari Media web site at www.media.ferrari.com or in the ftp area:
ftp://scuderia:scdr.14@62.152.104.162//scuderia_spider
nofear02
09-11-2008, 21:49
no way das een normale 360 spider met wat pimp spul er op.
er is helemaal geen CS spider.+ motorisch aardig aangepast :). http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=54371&postcount=1141
een gewone cs heeft zelfs 'maar' 425 pk.
maar officieel is er geen cs spider idd.
.
Mondial T 1989
10-11-2008, 00:09
Ferrari Scuderia Spider 16M om zege te onderstrepen
Ferrari heeft het weekend van de World Finals in Mugello gekozen om de Scuderia Spider 16M aan de wereld voor te stellen. Op die manier wil het Italiaanse sportwagenmerk z'n overwinning bij de constructeurs in de Formule 1 vieren. Een speciaal gedenkplaatje achteraan de wagen verwijst overigens naar deze overwinning, de 16de al in de F1-geschiedenis van Ferrari.
Snelste roadster
De Scuderia Spider zou zich al als de snelste Ferrari roadster ooit op het Fiorano circuit bewezen hebben. Met z'n 1.340 kg is hij zo'n 80 lichter dan de F430 Spider. Hij heeft slechts 3,7 seconden nodig voor het sprintje naar 100 km per uur en haalt een topsnelheid van 315 km per uur.
De centraal achterin geplaatste 4.3 liter V8 is goed voor 510 pk en een koppel van 470 Nm. Die zou (op papier) gemiddeld 15,7 liter per 100 km verbruiken en daar hangt een CO2-uitstoot van 360 gram/km aan vast. Blitse sportwagens zijn zelden groene jongens...
499 stuks
Hoe dan ook zal de impact van deze Ferrari op het milieu beperkt blijven, vermits er maar 499 exemplaren van gebouwd worden. De standaard kleur is zwart met grijs interieur, maar er zijn ook andere 'gepersonaliseerde' kleurtjes mogelijk.
Om te laten zien dat het écht wel om een speciale reeks gaat, zit er op het dashboard ook een plaatje met 'limited edition'. Andere exclusieve toetsjes zijn de roll-bar met koolstofvezel mantel en de speciale Ferrari iPod Touch 16Gb met docking systeem centraal voor het dashboard. (jvr)
Mondial T 1989
10-11-2008, 00:13
v
Mondial T 1989
10-11-2008, 00:26
http://www.ferrariworld.com/events/ss16m/index.html?language=it
nofear02
10-11-2008, 00:52
vPrachtig! Vooral in t geel. woow-woow-woow! :D
Eugene360
10-11-2008, 01:51
Prachtig! Vooral in t geel. woow-woow-woow! :D
Pffff.... mijn bovenste knoopje moet los!
Johannus
10-11-2008, 11:39
ik vind die rode met die CS striping gaaf :D Die italliaanse 3-kleur is zo gaaf over een rode :D Doe mij die maar :D
.
Johannus
10-11-2008, 14:44
De grijze heeft inderdaad een nieuwe soort velg. Ben benieuwd wanneer er meer foto's van te vinden zijn. Ze lijken nogal 'open'. De andere kan me momenteel meer bekoren, echter dan wel met de striping van de zilvere.
nou, dat zal dan dus ongeveer Nu zijn ;)
en nog een leuke foto van het team dat de 16e titel geregeld heeft erbij ;)
Overigens: ik vind de nieuwe velgen echt 100 keer beter dan de scuderia velgen :D Lekker terug naar de roots met de 5-ster velgen :D :D Ik vind ze geweldig!
P.s. wel geinig om te zien dat bij zo'n presentatie of beursen ofzo de velgen 'toevallig' altijd zo staan dat de cavallino ook echt recht staat ;) Zowel voor als acher (onderste foto) is het deze keer ook weer gelukt :D :D
Niet zo mooi als de California, maar toch best mooi. De grote luchtinlaten aan de voorkant en neus die meer naar voren komt, iets puntiger, hij gaat meer op een Lambo Reventon lijken. Slimme keuze.
Zelfs aan de gadget freaks is gedacht:
Autofabrikanten die coole snufjes aan het dashboard willen toevoegen hoeven eigenlijk niet ver te kijken: gewoon een iPhone of iPod touch inbouwen en zorgen dat er applicaties zoals Dynolicious op geïnstalleerd zijn. Meestal blijft het bij mooie ideeën en concepttekeningen, maar bij de Scuderia Spider 16M is Ferrari toch daadwerkelijk van plan om een iPod touch in het dashboard te verwerken. Er zullen 499 van deze gelimiteerde Ferrari Scuderia Spider 16M worden gebouwd.
De standaarduitvoering van deze auto kost $277.000 en voor de (uitneembare) iPod touch moet je extra bijbetalen. Het is de moeite waard om nog eens wat beter naar de foto te kijken: was Ferrari eerst van plan om een PSP in te bouwen?
Bron: http://www.iphoneclub.nl/20462/ferrari-scuderia-spider-16m-krijgt-ingebouwde-ipod-touch/
Johannus
10-11-2008, 20:00
ja, in zo'n auto ???? raar...
Erikderaaf
10-11-2008, 20:07
Echt een verschrikking, alles is zo'n enorme hype rond al dat ipod gebeuren. Komop. Je hebt een ferrari, dan ga je toch geen muziek van zo'n crappy ding afluisteren..
Regenkaiser
10-11-2008, 20:12
Echt een verschrikking, alles is zo'n enorme hype rond al dat ipod gebeuren. Komop. Je hebt een ferrari, dan ga je toch geen muziek van zo'n crappy ding afluisteren..
Helemaal mee eens Erik, de muziek komt onder de motorkap vandaan!
Verder een brute auto (Heb meteen mijn wallpaper aangepast :) )
Eat your heart out McLaren/Mercedes!
wesleyruytrmn
10-11-2008, 20:34
En heel bijzonder is het niet, want de Hyundai I30 van mijn vader is al compatible met mijn I pod. Je kunt gewoon in je mappen bladeren via de big screen van de radio. En I pod ligt netjes verborgen in het middenconsole...
Het zal mijn optie niet zijn ;)
mavanhaasteren
10-11-2008, 21:03
opties:
Ipod ( )
Tuby uitlaat (x)
:D:D
Johannus
10-11-2008, 21:04
Verder een brute auto (Heb meteen mijn wallpaper aangepast :) )
+1 (op beide fronten)
430driver
10-11-2008, 21:15
heb gisteren ook even foto's binnengehaald van de rode.
Afgelopen weekend heb ik de Ferrari 16m Scuderia Spider in Mugello gezien.
Op zaterdagavond werd hij onthuld. Nog voor het moment dat hij onthuld werd waren ze bezig hem het podium op te rijden, waar ik snel even naar binnen ben gelopen om hem van dichtbij te zien. Was op dat moment waarschijnlijk één van de eerste die hem in het echt gezien had.
De volgende dag had ik de gelegenheid om betere foto's te maken.
De 5 spaaks velgen vond ik zelf minder geslaagd, de velgen op de gele vind ik mooier. Mat grijs was een aparte kleur, maar zou zelf toch voor het geel kiezen.
Zie hier een aantal foto's, meer foto's staan in het volgende topic:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=56356#post56356
430driver
10-11-2008, 22:33
Mooie foto's Michael!
mavanhaasteren
10-11-2008, 23:06
volgens mij moet deze ook in de 21+ sectie komen :D:D
nofear02
10-11-2008, 23:08
Afgelopen weekend heb ik de Ferrari 16m Scuderia Spider in Mugello gezien.....Zie hier een aantal foto's, meer foto's staan in het volgende topic:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=56356#post56356Welkom terug Michael! Goh, je hebt het gaaf gehad zo te zien zeg! :D. Geweldig.
Prachtige foto's man! Wanneer belt F S.p.A jou eens voor foto's? kunnen zó in de persmap! Echt waar. Schit-te-rend!
Doet u maar 1 zó'n gele. Sjonge wat mooi...!
dcpixels
10-11-2008, 23:56
Wat een platen Michael ... helemaal super. De gele is zo mooi !
Met de wagens geparkeerd op het tranenplaat, wat ook in de wagens is verwerkt (in de vloer), heb je zeer mooie shots kunnen maken.
Johannus
11-11-2008, 00:04
Je hebt hier echt wel exclusieve platen, echt zo gaaf. Ik vindt deze wagen ook zoveeel mooier dan de gewone scuderia, ik snap niet echt waarom, maar als ik naar deze kijk denk ik: "Ja, die klopt gewoon :D Geweldig" en bij de scuderia coupe heb ik dat minder
Eugene360
11-11-2008, 02:37
Je hebt hier echt wel exclusieve platen, echt zo gaaf. Ik vindt deze wagen ook zoveeel mooier dan de gewone scuderia, ik snap niet echt waarom, maar als ik naar deze kijk denk ik: "Ja, die klopt gewoon :D Geweldig" en bij de scuderia coupe heb ik dat minder
Ik snap wel waarom!!
Johannus
11-11-2008, 02:41
Ik snap wel waarom!!
Ja dat geloof ik wel :D Dat gevoel had ik bij de 360 serie ook altijd al :D ;)
filiberke
11-11-2008, 08:19
Prachtige foto's Michael:)
Fokkerjockey
11-11-2008, 14:28
Niet te geloven: de nieuwe modellen vliegen je dit najaar gewoon om de oren!!!
Wel een aanwinst dit nieuwe schip!
En je foto's worden steeds mooier Michael :D
wesleyruytrmn
11-11-2008, 19:46
Top Michael! Wallpaper waardig :D
ruben-ferrari
12-11-2008, 22:26
Afgelopen weekend heb ik de Ferrari 16m Scuderia Spider in Mugello gezien.
Op zaterdagavond werd hij onthuld. Nog voor het moment dat hij onthuld werd waren ze bezig hem het podium op te rijden, waar ik snel even naar binnen ben gelopen om hem van dichtbij te zien. Was op dat moment waarschijnlijk één van de eerste die hem in het echt gezien had.
De volgende dag had ik de gelegenheid om betere foto's te maken.
De 5 spaaks velgen vond ik zelf minder geslaagd, de velgen op de gele vind ik mooier. Mat grijs was een aparte kleur, maar zou zelf toch voor het geel kiezen.
Zie hier een aantal foto's, meer foto's staan in het volgende topic:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=56356#post56356
wouw wat een verhaal.
Hoe krijg je het voor elkaar om zulke mooie foto's te maken?
Werk je bij ferrari ofzo ?
Wow, prachtige foto's Michael! Super om bij de introductie van een nieuwe Ferrari te kunnen zijn.
Die gele is echt waanzinnig, die Scuderia velgen passen er zo goed onder. Die nieuwe velgen vind ik niet zo, de spaken zijn te dun.
nofear02
13-11-2008, 05:01
Hoe krijg je het voor elkaar om zulke mooie foto's te maken?
Werk je bij ferrari ofzo ?Ja daar lijkt het wel op hé? :D
Helaas; Michael werkt er nog niet :). (met zo'n naam; zou best als 2e kunnen natuurlijk ;))
Ruben, helaas werk ik inderdaad niet bij/voor Ferrari... :)
Prachtige foto's man! Wanneer belt F S.p.A jou eens voor foto's? kunnen zó in de persmap! Echt waar. Schit-te-rend!
Mee eens, maar helaas stoppen ze tegenwoordig geen echte foto's van fotografen meer in persmappen of op CD-tjes. Alle officiële beelden met zwarte achtergrond zijn computer generated images en ik vermoed dat zelfs de foto van de gele auto in de lege assemblagehal een Photoshopje is. Je staat echt versteld wat ze daar tegenwoordig mee kunnen. Het edele vak van fotograaf is geheel overgenomen door boys in een lightroom.
Eugene360
18-11-2008, 01:27
Mee eens, maar helaas stoppen ze tegenwoordig geen echte foto's van fotografen meer in persmappen of op CD-tjes. Alle officiële beelden met zwarte achtergrond zijn computer generated images en ik vermoed dat zelfs de foto van de gele auto in de lege assemblagehal een Photoshopje is. Je staat echt versteld wat ze daar tegenwoordig mee kunnen. Het edele vak van fotograaf is geheel overgenomen door boys in een lightroom.
Waarom weet ik ZEKER dat dit geen photoshopje is??!!
nofear02
18-11-2008, 09:40
Waarom weet ik ZEKER dat dit geen photoshopje is??!!
:D.
nee, die scuderia-spider in die hal is echt wel echt Michiel :)
a: die hal ziet er zo uit. incl de 1e blauwe cal die klaarstaat voor assemblage op de band
b: toen wij er waren hebben leden van de blg club de spider al zien staan (onder een doek)
nofear02
18-11-2008, 09:41
afgel zat in de krant
.
Kranten...zucht. Hoezo de snelste ooit in serie gebouwde Ferrari cabrio?
Kan me een zekere F50 herinneren die 325 km/h haalt...en die is toch ook open?
Ik weet het...kniesoor die erop let, maar toch ;)
mavanhaasteren
18-11-2008, 16:00
ze zullen alleen alleen het persbericht hebben gelezen. waarschijnlijk is hij namelijk sneller rond Fiorano dan de F50
wesleyruytrmn
18-11-2008, 20:46
In de rechte lijn is de F50 misschien sneller, maar op Fiorano is de 16M inderdaad sneller, dus wat Marcel zegt klopt, en zo kijkt Ferrari.
RedmondialTCab
19-11-2008, 04:23
Ik vind ze wel heeeel stoer staan hoor, die zgn officiele foto's!!
Leuk als Screensaver op je PC
Ik ben al tijden op zoek naar een site die ze allemaal heeft in HighRes. ( min 1600x1200)
Iemand een idee?????
Ik ben al tijden op zoek naar een site die ze allemaal heeft in HighRes. ( min 1600x1200)
Iemand een idee?????
Zijn deze niet groot genoeg Cor?? :)
Pictures of the Scuderia Spider 16M are available in the Ferrari Media web site at www.media.ferrari.com or in the ftp area:
ftp://scuderia:scdr.14@62.152.104.162//scuderia_spider
RedmondialTCab
19-11-2008, 18:24
Natuurlijk, alleen ook van andere modellen :):):):)
Zijn deze niet groot genoeg Cor?? :)
Dit is geweldig! Heb je ook nog een dergelijke link naar de F430 en de 430? :D Dat zou helemaal super zijn!
RedmondialTCab
20-11-2008, 11:32
Natuurlijk, alleen ook van andere modellen :):):):)
En eigenlijk zoek ik de foto's van oude Ferrari's met die zwarte fading achtergrond....
mavanhaasteren
05-12-2008, 18:23
op de autoshow in Bologna waar hij officieel is gepresenteerd
Neem plaats in de 16M Scuderia Spider, klik op de foto :)
http://log.autogespot.com/01-2009/scud/scud.jpg (http://www.ferrariworld.com/events/ss16m/virtualtour/eng/index.htm)
nofear02
17-01-2009, 13:25
Neem plaats in de 16M Scuderia Spider, klik op de foto :)
kijk dan, je kan bij die virtuele tour van die 430spider zelfs tot helemaal omhoog zodat je het plafond van die produktiehal ziet; inclusief die mooie efteling-kabelbaan-rails :D
.
dcpixels
17-01-2009, 16:34
inclusief die mooie efteling-kabelbaan-rails :D.
We maken eigenlijk ook 'een droomvlucht' ;):D.
Mooie link Johan ... ik reed er al bijna mee weg :D (in m'n dromen).
.
nofear02
17-01-2009, 16:37
We maken eigenlijk ook 'een droomvlucht' ;):D.
Mooie link Johan ... ik reed er al bijna mee weg :D (in m'n dromen).Tsja, daar te staan in die hal is sowieso als een sprookje die ineens uitkomt walter, dus zo gek is vergelijking idd nog niet :D.
wesleyruytrmn
17-01-2009, 21:34
Robert, jij zegt altijd....dichterbij kom je niet....dit is weer zo'n schitterend voorbeeld!
Hij is gearriveerd in Monaco!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.