PDA

View Full Version : SpaItalia, Spa-Francorchamps, 2 & 3 jun 2007

Reiben
02-06-2007, 12:02
Ziezo jongens, er staat ondertussen al een thread klaar waar jullie morgen (of vanavond) jullie foto's van SpaItalia kunnen plaatsen.
Voor het evenement wou ik toch nog even de aandacht vestigen op de aanpassingswerken op het circuit. Want ik ben wel benieuwd om de nieuwe chicane (ipv Bus-stop chicane) te zien en de nieuwe pitstraat voor de F1

Foto1: Nieuwe chicane
Foto2: Nieuwe Pitstraa

Reiben
03-06-2007, 20:42
Hola ik ben precies de eerste die terug is van Spa.
En het moet gezegd worden, het was een heerlijke dag. De zon scheen lekker (maar toch niet te hard door de wolkensluiers af en toe), en de Ferrari's zoemden heerlijk rond de oren.
Ook wil ik iedereen van dit forum bedanken die ik vandaag ontmoet heb (Onno en zijn vrouw, Robert, Micha, Johan, Erik, Michael, ... en diegene die ik mss vergeet). Altijd leuk om eens kennis te maken met wie nu eigelijk achter die PC verscholen zit.
Mijn foto's van dit evenement volgen morgen avond, eerst moet ik nog ff blokken en dan morgen examen maken.

Greetz

Reiben

PS: Graag wil ik Onno nog eens speciaal bedanken voor zijn deskundige uitleg over zijn wagen (die ik overigens langs alle mogelijke kanten heb mogen bewonderen

nofear02
03-06-2007, 20:54
Zo jongens, wat een dag! Ik hoor geen barst meer, of het moeten de nagalmen zijn van het moois dat daar het asfalt aan het geselen was. 480 km windgeruis op de motor en dan nog een tijd naast de track gestaan, waarbij sommige Alfa's, maar vooral een paar 360's, een 512TR met een eisemann-uitlaat (heet ie zó) én een lambo diablo enorme herrie maakten, is voorlopig ff funest voor mijn gehoor. Maar dat geeft niet, t was heerlijk.

Heb een heerlijke dag gehad! Een klein beetje revanche voor het gemis van Assen. Niet dt er nou zóveel moois stond. Vond ik zelfs niet eens zo spectaculair. Maar weet je wat nu één van de leuk dingen wordt als je dergelijke dingen doet; dat je f-chatters ontmoet! En dat je samen bent! Bert (reiben) ik vond het enorm leuk je eindelijk te hebben ontmote. Je was gelukkig druk in de weer met je nieuwe digitale camera. En Erik de Raaf; idem! Ook weer heel leuk Onno en Jolanda te zien en te spreken ('You go girl ! :) ). Vooral ze de track op te zien gaan. En verder nog een heleboel bekenden gezien, waaronder ook oud-vrienden/bekenden. Erg leuk. Was ook weer fijn Maarten en Michael in de buurt te hebben; we hebben heerlijk nog ff langs de track gestaan, even bovenop het gebouw geklommen waar je een mooi overzich had en toen nog zalig ff door de pitstraat gelopen. Zó tussen de racende wagens te lopen was het summum. Zonde dat die F40 kapot was! En dan die Lambo; wat een geluid; niiiiiiet normaal! En was weer leuk Ivo en die gekke Vu bezig te zien; (hé Vu; slaap jij ook met die camera in bed of zó??; jij bent echt gek van dat ding man! :D).

En het weer was perfect; warm zat, maar gelukkig veel bewolking anders brandde je weg.

Het állerleukste vond ik overigens nog dat ik vrij veel flyers uitgedeeld heb; ben behoorlijk tevreden. Niet dat ik hopen nieuwe members verwacht, maar toch hopenlijk een paar, zou leuk zijn. Heb ik ieder geval leuke contacten gelegd. Jammer dat er zo veel franstaligen liepen....

(en dat broodje met iets wat moest doorgaan voor een bratwurst leek nergens op!!, t zal wallonie weer niet zijn). Ik zal in picture-draad wat foto's uploaden

Beach58
03-06-2007, 20:58
Bert graag gedaan een tevreden f-chatter,ik praat graag en veel over de F dus met geinteresseerde toehoorders is dit extra leuk.Het was dan ook een fantastische dag met prima weer alleen op de terugweg naar huis 3 druppels regen gehad,toch gewoon met de top eraf doorblijven rijden.

PS: Graag wil ik Onno nog eens speciaal bedanken voor zijn deskundige uitleg over zijn wagen (die ik overigens langs alle mogelijke kanten heb mogen bewonderen)

Reiben
03-06-2007, 21:02
Ja maar ik vond het toch heel speciaal hoor Onno! Ik heb trouwens nog een aantal foto's van jouw F. Die stuur ik ten gepaste tijde wel eens door.
Mijn camera heeft trouwens uitstekend dienst gedaan Robert! Ik heb ong. 140 foto's en allemaal hele goeie kwaliteit

Greetz

Reibe

nofear02
03-06-2007, 21:14
PS: Graag wil ik Onno nog eens speciaal bedanken voor zijn deskundige uitleg over zijn wagen (die ik overigens langs alle mogelijke kanten heb mogen bewonderen)
Bert graag gedaan een tevreden f-chatter,ik praat graag en veel over de F dus met geinteresseerde toehoorders is dit extra leuk..
Mijn camera heeft trouwens uitstekend dienst gedaan Robert! Ik heb ong. 140 foto's en allemaal hele goeie kwaliteitBert; dat is nou eens heel leuk dat er zoiets op de draad staat/ jij dat noemt/neerzet; zeer bedankt. Dat is nu eenmaal één van de mooie dingen van zo'n site als dit, dat je, als je elkaar dan tzt eens in t écht tegenkomt, ongestoord, en met voldoende aandacht en tijd, met een F-eigenaar kan/mag praten en de auto in alle standen kan/mag bekijken, en voor de eigenaar; iemand een plezier te doen daarmee! De perfecte mix! Beiden; zeer bedankt. En gelukkig heb je alles goed vast kunnen leggen voor jezelf Bert; om er nog lannnng naar te kunnen terugkijken! getuige die ene post van je. ;

nofear02
03-06-2007, 21:31
Daar gaan we!

nofear02
03-06-2007, 21:35

nofear02
03-06-2007, 21:41
op en naast de track/in de pitsstraa

nofear02
03-06-2007, 21:46
lambo's waren er ook..

nofear02
03-06-2007, 21:50
zowel in de pitsstraat.

nofear02
03-06-2007, 21:54
Maar daar waren f-chatters ook hoor! (jo: you go girl! :D

nofear02
03-06-2007, 21:59
en de rest? liep/zat/stond her en der..

nofear02
03-06-2007, 22:04
nog meer moois

nofear02
03-06-2007, 22:06
en dit was misschien wel de grootste F-fan van vandaag....:D (had ook aan de zijkant van die hele kleine scuderia-schildjes geplakt! :D

mtange
03-06-2007, 22:37
Robert, mooie foto's hoor! Lekker snel geupload ook.
Die eerste foto van Onno en Jolanda is mooi geworden! Dat is er één om aan de muur in de garage te hangen! :)
De foto van een aantal F-chat leden is ook een leuke, mooie foto om later nog eens naar terug te kijken

Beach58
03-06-2007, 22:42
Met Ferrari's heeft Jolanda geen moeite,maar ook voor deze beul draait ze haar handen niet om!

[IMG]http://i103.photobucket.com/albums/m141/beach58/fiat500.jpg[/IMG

Fumacher
03-06-2007, 23:25
Was weer gezellig :)

Hierbij een kleine impressie van mijn foto's.

V

Fumacher
03-06-2007, 23:27
Impressie #

Fumacher
03-06-2007, 23:28
Impressie #

Fumacher
03-06-2007, 23:29
Impressie #

Erikderaaf
03-06-2007, 23:37
zo, ook net weer thuis hier.
was erg mooi, heb genoten van alle F's, lambo's en al die mooie lancia deltas (en de rest). Super ervaring om op spa rond te lopen, eau rouge te bekijken (wat een kickass bocht) enzovoorts.

weer wat F-chatters leren kennen, erg geslaagd dagje
ik ben langzaamaan de foto;s van mijn camera af aan het halen. probeer morgen wat te plaatsen

Huijsje
04-06-2007, 00:34
Ook ik heb het weer prima naar mijn zin gehad vandaag. Begon al met een leuke heenreis waarbij verschillende Ferrari's en ander Italiaans spul mij passeerden. Erg mooi gezicht op die Ardennenwegen met al die hellingen en bochten erin, om daar dan achter zo'n F aan te rijden. Dat was wel even gaaf om te doen/zien zeg! Ook op het circuit veel moois gezien, en vooral gehoord. Heb ook mezelf nog even flink jaloers staan maken door een hele tijd bij de instapplaats voor Ferrari-tourtjes rond het circuit te staan kijken. Bepaald type mensen die erbij lopen alsof ze zo 3 Ferrari's op de oprit kunnen zetten mogen dan in zo'n F40 meerijden en ik sta daar een beetje mijn ogen uit te kijken... :( Wat moet dat gaaf zijn zeg, zo op een circuit in zo'n wagen. En het ergste was nog dat díe mensen er niet eens plezier in leken te hebben. Stapten zo uit van: ja was wel geinig. Die indruk maakten ze in ieder geval. Lekker oneerlijk verdeeld op deze wereld zo blijkt maar weer eens :) Maar als je de bijrijdersstoel even leeg zou denken, kon je toch met veel plezier naar die F's kijken moet ik zeggen. En vooral het geluid is daar schitterend tussen die heuvels! Toch wel de moeite waard om eens mee te maken, zoiets (ook al was de sfeer ver te zoeken met al dat Franstalige volk. Was ook niet echt druk vond ik.)

@ Erikderaaf: Heb je helaas niet gesproken; wellicht wel gezien, maar dat weet ik niet zeker. Was eigenlijk wel benieuwd wat jullie route was naar het circuit, omdat het vertrek al om 6.15 uur vanochtend was, en dat jullie net pas weer thuis zijn!!! Niet een beetje overdreven :D? Ik zat rond kwart voor 8 netjes aan mijn avondeten thuis hoor ;)

En Robert: hadden ze in dat dorp wel gehoord van tankstations? Ben er nog langs gereden maar toch geen tankstation tegengekomen hoor! Ik heb overigens niet eens hoeven tanken! Gaat makkelijk joh, op een volle tank :

Nielzo
04-06-2007, 11:25
Dat waren ze weer van mij.
Het was echt een topdag gisteren! Lekker temperatuurtje, een handjevol F-chatters en heel veel Italiaanse schoonheden :)
De film van Ivo belooft deze keer weer heel wat te worden! Maar liefst 50 minuten film!
Ook hebben we op een hele mooie plek gestaan (zie foto). Recht boven de baan, echt een ongelooflijk geluid en een heel mooi gezicht!!! We hebben wel onder 2 hekken door moeten kruipen maar dan heb je ook wat.
We zijn na een paar minuten filmen en foto's maken maar weer vertrokken aangezien het best een gevaarlijke plek was en we geen zin hadden om betrapt te worden.
In een paar woorden samengevat: gisteren was gewoon fantastisch

nofear02
04-06-2007, 11:31
.... Erg mooi gezicht op die Ardennenwegen met al die hellingen en bochten erin, om daar dan achter zo'n F aan te rijden. Dat was wel even gaaf om te doen/zien zeg!
....
zo op een circuit in zo'n wagen. En het ergste was nog dat díe mensen er niet eens plezier in leken te hebben. Stapten zo uit van: ja was wel geinig. Die indruk maakten ze in ieder geval
....
Toch wel de moeite waard om eens mee te maken, zoiets (ook al was de sfeer ver te zoeken met al dat Franstalige volk. Was ook niet echt druk vond ik.)
...
En Robert: hadden ze in dat dorp wel gehoord van tankstations? Ben er nog langs gereden maar toch geen tankstation tegengekomen hoor!

Nou, om met dat laatste te beginnen; dat is nog wel een verhaal zeg. Ik had nog wel 'enigszins' doorgereden op de heenweg, want ik ging pas half 9 weg, en wilde toch wel even na 10u aankomen, om echt om half 11 naast de track te staan om de F's te zien, dus na 177 km na tanken in Hazeldonk begon mijn tank al weer leeg te raken; moest ie op de reserve, ik zat toen op die laatste snelweg, een eind voor afslag nummer 9, dus ik dacht, nou oke, de eerstvolgende autosnelweg-tankstation pak ik dan nog wel ff, ik kan max 30 km rijden op reserve, kan zat, maar die kwam maar niet! Was is dat voor achterlijk gedoe joh?? Een snelweg zonder tankstations! Toen afslag nummer 10, zag ik dat we al vlak bij spa-franchorchamps waren, oh nou ja, dan tank ik wel in dat plaatsje, dat zal ik toch nog wel redden. In het hele plaatsje geen tankstation te zien, ja één, die werd verbouwd. Ook bij het circuit helemaal niks; hoe kan dat nou?? daar komen toch regelmatig mensen kijken? die komen toch niet lopend?? ff gevraagd; was 1e tanskstation in malmédy. was gelukkig heuvelaf zei die gozer. nou, dat was dus mooi niet waar want dat is een prachtige bochtige weg, die over een bepaald stuk nog ff vet heuvelopwaarts ging; daar had ik echt dat ding niet heuvelop geduwd hoor, en malmedy, dat was ook echt geen 4 a 5 km, moest helemaal het dorpje in en daar was eindelijk een tankstation die nog open was. Ik denk dat ik zo goed als leeg was toen. Gelukkig kon je vanaf daar ook weer meteen die snelweg op en hoefde ik niet terug... Goeie les voor de volgende keer...:(. Wist dat allemaal niet meer; was in 1989 voor het laatst daar in Spa/ en het circuit geweest.

Het eerste; was wel fantastisch ja. En dat op de motor. Totaal vakantie-gevoel; ik vond het zaaalig. Eindelijk weer eens even 'weg'. Fantastisch gezicht; zo'n snelweg die 5% kaarsrecht-vooruit naar beneden het dal in dondert en aan de overkant weer kaarsrecht 5% omhoog. Wat een giga "V" is dat dan. Schrok toch nog enigszins toen ik op dat dieptepunt was na mezelf naar beneden gestort te hebben, het asfalt is daar niet best en t is erg hobbelig/onregelmatig, met reparaties in de lengte, je voelt je motor zó een centimeter opzij weggezet/weggeleid worden, brrrr, heb toen toch enigszins vaart gemindert (de ellende is; het wént dus je gaat steeds harder rijden op zo'n rit).

Die mensen die mochten meerijden; ja heb ik ook verlekkerd naar staan te kijken. t Ging me echter net ff te ver aan die mensen te vragen hoe dat werkt, waar dat vandaan komt. Want idd; veeeeele franstaligen daarzo zeg (ja gek hé; t is wallonië) en die verrekken het om engels te spreken, zo ze dat al kunnen, laat staan nederlands. (we hadden het aan die mecaniciens moeten vragen die met die F40 bezig waren, nadat ik hun vis.kaartje gekregen had, bedacht ik later pas..:( dom!)

Echt sfeervol was het niet nee. t Is dat je veel f-chatters tegenkomt, en t circuit zo prachtig ligt, maar anders. Huijs; we hebben het er nog over gehad toen we op de parkeerplaats stonden (ik had geen zin meer mijn camera weer uit de tas te halen), maar wat is dat een MACHTIG gezicht jongens, vanaf daar die Eau Rouge zó omhoog. Jeeeee; ontzagwekkend. Op de rit naar malmedy ook nog wel prachtige doorkijkjes gezien naar het sirkwie hoor; als je dan dat asfalt ziet en die rood-witte kirbs, midden tussen het heuvelachtige groen; fantastisch mooi. Wat een mooi circuit. Geen wonder dat de heren coureurs er allemaal gek van zijn.

Hoe was het nou om erop te rijden Onno/Jo?? Moet toch leuk zijn

nofear02
04-06-2007, 11:37
@ Niels; leuke foto's man! Geeft ook weer een beeld van de dag. Dat bruggetje; hmmmm... interessant! Vu zijn foto's zijn natuurlijk weer schitterend zoals altijd

Beach58
04-06-2007, 12:17
Ja voor bovenstaande pics maar 1 woord,schitterend............

Beach58
04-06-2007, 12:30
Ramon je zal het niet geloven,2 grote kerels waren met deze machine over de snelweg naar Francorchamps gekomen!!Picknic mand achterop stoeltjes en tafeltje mee.

En op de vraag van Robert hoe het was om te rijden,enorm leuk natuurlijk maar wel druk en er zaten weer personen tussen die dachten dat ze Schumacher moesten imiteren vandaar ook de drive trough zodat de zondaars even op hun daden aangesproken konden worden.Dit had wel tot gevolg dat de sessie met ca 10 minuten ingekort werd.Ik heb slecht 1 keer La Source kunnen ronden vanwege lifters haha Jolanda natuurlijk,Richard onze buurman en Micha om hem toch het Ferrari gevoel te geven daar zijn bolide in delappenmand zit.

Jolanda in dat kleine fiatje haha lache joh.:)
Denk dat ze dat ding wel wilde hebben.[/QUOTE

mtange
04-06-2007, 13:23
Niels en Vu, schitterende foto's hoor! Leuk om jullie ook even gesproken te hebben, net als alle anderen overigens (Onno, Jolanda, Micha, Robert, Maarten, Bert, Ivo, Erik en Johan)! Heel leuk om jullie allemaal eens ontmoet te hebben. Dat gaf deze dag toch nog een extra leuke belevenis!

En Vu, je foto's zien er weer heel mooi uit! Zeker die op het circuit zijn weer goed gelukt! Die foto van de rode Lamborghini vanuit een Ferrari (?) gemaakt is ook leuk.

Dit gaat in ieder geval weer een mooie fotodraad worden! Mijn foto's komen nog wel, zal proberen er vanavond/ morgen wat op te zetten

mtange
04-06-2007, 17:39
Hierbij ook een deel van mijn foto's:

#

mtange
04-06-2007, 17:40
#

mtange
04-06-2007, 17:42
#

mtange
04-06-2007, 17:46
#

mtange
04-06-2007, 17:49

Dat was het voor vandaag. Zal proberen om van de week nog wat nieuwe foto's te posten

Beach58
04-06-2007, 17:54
Mooie fotoos ben er blij mee Jolanda

Beach58
04-06-2007, 17:57
Schitterende pics Michael,klasse

nofear02
04-06-2007, 19:31
Leuke foto's van On/Jo en de 355 Michael! Daar zijn ze terecht natuurlijk enorm verguld mee. Extra leuke herinnering aan zó'n evenement. Valt me op; jij hebt 2 F's gezien die ik niet gezien heb; die 360 en die witte 328, beide nl. Wanneer heb je die gefotografeerd? Ben je overdag nog even het grote parkeerterrein opgelopen dan

micha1980
04-06-2007, 19:57
Bij dezen wilde ik Onno nogmaals bedanken dat ik 1 rondje mee mocht rijden in zijn bolide..GAAFFFFF..

Gr Mie

Huijsje
04-06-2007, 21:23
Valt me op; jij hebt 2 F's gezien die ik niet gezien heb; die 360 en die witte 328, beide nl. Wanneer heb je die gefotografeerd? Ben je overdag nog even het grote parkeerterrein opgelopen dan?

Die witte 328 viel me ook al op Robert. Ben die niet tegengekomen volgens mij. Die 360: stond die niet gewoon op de parkeerplaats? Was dat niet die ene met dat aparte dakje erin? Ook weer mooie foto's trouwens! Vind die foto nr. 2 van Michael wel gaaf, met die bossen op de achtergrond. Die omgeving voegt toch wel echt iets toe daar zeg, aan het circuit! Ben op de terugreis ook nog even richting Malmedy gereden Robert. Nog even gekeken of je niet bergop al gestrand was. Wat een heuvel was dát zeg, gelijk vanaf die rotonde bij het circuit. Was per ongeluk zo gereden trouwens omdat werkelijk ALLE auto's die richting op gingen. Er stond ook Toutes Directions daar op dat bord, dus twijfelde even of ik op gevoel dezelfde route terug zou nemen of toch maar die bordjes zou volgen. 2e gedaan dus, en kwam eigenlijk ook wel goed uit. Zat zo weer op de snelweg back home :) Geen leuk spul meer gezien onderweg helaas :

nofear02
04-06-2007, 21:37
maar was daar verders geen mooi F-50 of een enzo???? volgens mijn ook geen 599 GTB of heb ik die ff gemist

leuk dat jullie elkaar daar weer hebben ontmoet toch moeten we........ club ontstaan door jou. groeten. pascalNee pascal, er was inderdaad niks van dergelijk exclusief spul, behalve die ene F40 dan. Maar daar was het evenement denk ook niet naar. T was meer; de gewone/gemiddelde italiaanse auto-race-fanaat kan daar rijden op het circuit, en anderen komen daarnaar kijken, liefst met de f, en F was in t geheel daar maar een bescheiden onderdeeltje van hoor. k moet wel zeggen; t is dat het voor mij nuttig was om er te zijn, en erg leuk om mensen te weerzien of te ontmoeten, en dan ook soms even samen langs de track te staan en te genieten, anders was het echt wel 10x minder geweest zeg. Ik heb daar net zoveel plezier van als de anderen dus niemand hoeft mij nog te bedanken hoor. Bovendien zijn we nog maar net bezig met .eu jongens, t stelt allemaal nog niet zoveel voor. Laten we eerst nog maar eens 3 jaar wachten :D. Geen zonnetje voor mij nodig nog hoor Pascal voorlopig :D (tenks enniewee!). Afijn, de rijvaardigheidstraining van de fcn is in principe 5x gaver naar mijn mening. Maar ja, t is Spa-francorchamp hé; een écht F1 circuit en wat voor één. Het is gewoon een stukje mythe/ status. Heb het er met Maarten nog over gehad toen we op de balustrade stonden; om daar aan de overkant op zo'n stoeltje te zitten tijdens een F1 is natuurlijk geen straf, maar de prijzen!; schofterig. En gelukkig is er nu een deel vernieuwd en eindelijk eens redelijk mooi zelfs, maar we liepen ook op plaatsen... nou.... da's éne armoedige ouwe failliete amateuristische versleten zooi (excuus). Doodzonde hoor; het circuit verdient beter. Maar goed; belgie, wallonië, :( ...

Fumacher
04-06-2007, 21:40
Nee pascal, er was inderdaad niks van dergelijk exclusief spul, behalve die ene F40 dan. Maar daar was het evenement denk ook niet naar. T was meer; de gewone/gemiddelde italiaanse auto-race-fanaat kan daar rijden op het circuit

Robert,

Ik denk dat de editie van 2007 gewoonweg wat minder was tov voorgaande jaren. In 2005 toen ik daar voor het laatst was gegweest, stond het echt volgepakt met Lambo's en Ferrari's.

Dit viel dit jaar erg tegen....

nofear02
04-06-2007, 21:42
Die omgeving voegt toch wel echt iets toe daar zeg, aan het circuit! Ben op de terugreis ook nog even richting Malmedy gereden Robert. Nog even gekeken of je niet bergop al gestrand was. Wat een heuvel was dát zeg, gelijk vanaf die rotonde bij het circuit. Was per ongeluk zo gereden trouwens omdat werkelijk ALLE auto's die richting op gingen. Er stond ook Tous Directions daar op dat bord, dus twijfelde even of ik op gevoel dezelfde route terug zou nemen of toch maar die bordjes zou volgen. 2e gedaan dus, en kwam eigenlijk ook wel goed uit. Zat zo weer op de snelweg back home :) Geen leuk spul meer gezien onderweg helaas :(Verrek! ben je ook zo gereden??! ja ik zag ook al toutes directions; da's dan wel weer slim van ze, dan verstopt dat het dorpje niet zo. ja die heuvel bergop was behoorlijk hé? 8%. No way dat ik die 235 kg omhoog geduwd had. Wilde het niet aan je vragen achter mij aan te rijden, omdat ik dacht dat het erg óm zou zijn, maar toch erg vriendelijk van je dat je ff naar mij uitkeek. Voor hetzelfde geld had je mij idd daar kunnen zien staan hoor! Was trouwens nog wel een mooi weggetje daar hé zo naar Malmedy? Ik waande me echt even op vakantie. Heerlijk

nofear02
04-06-2007, 21:44
Robert, Ik denk dat de editie van 2007 gewoonweg wat minder was tov voorgaande jaren. In 2005 toen ik daar voor het laatst was geweest, stond het echt volgepakt met Lambo's en Ferrari's. Dit viel dit jaar erg tegen.....Hmm gek dán! Hoe komt het denk je? Door viva italia Assen, dat er net een week vóór was? Weersberichten waren toch goed..

Reiben
04-06-2007, 21:53
Ook hebben we op een hele mooie plek gestaan (zie foto). Recht boven de baan, echt een ongelooflijk geluid en een heel mooi gezicht!!! We hebben wel onder 2 hekken door moeten kruipen maar dan heb je ook wat.
We zijn na een paar minuten filmen en foto's maken maar weer vertrokken aangezien het best een gevaarlijke plek was en we geen zin hadden om betrapt te worden.

Schitterende plaats om te staan daar op dat bruggetje. De plaats daar heet Kemmel voor wie het circuit niet zou kennen en ligt net voorbij de Eau Rouge bocht. Op het einde van het rechte stuk worden daar ook de topsnelheden bereikt. en btw, zeer mooie foto's van jou Nielzo

Greetz

Reibe

Fumacher
04-06-2007, 21:54
Geen idee Robert.

Ik heb wel vernomen dat diverse Ferrari-vrienden in Belgie meetings hadden op die dag. (2 meetings!) Dat was denk ik o.a. de reden dat de opkomst van Ferrari's minder was.

Wat er met de Lambo's was weet ik ook niet. Voorheen had Lamborghini zelf een eigen aandeel tijdens dit evenement. Balboni was er in zelfs bij om diverse testriten uit te voeren met Lambo's ..... dit jaar heb ik daar niks van gezien helaas

Fumacher
04-06-2007, 21:56
Spa Italia #

mtange
04-06-2007, 21:56
Leuke foto's van On/Jo en de 355 Michael! Daar zijn ze terecht natuurlijk enorm verguld mee. Extra leuke herinnering aan zó'n evenement. Valt me op; jij hebt 2 F's gezien die ik niet gezien heb; die 360 en die witte 328, beide nl. Wanneer heb je die gefotografeerd? Ben je overdag nog even het grote parkeerterrein opgelopen dan?
Die witte 328 ben ik inderdaad tegen gekomen toen ik even terug naar de auto was. Had geen zin om een hele dag m'n extra lens mee te nemen dus was ik die toen even gaan omwisselen. Stonden overigens nog wel meer leuke auto's op de parking toen, waaronder een Venturi.
Die 360 bedoel je die met Nederlands kenteken? Die stond ook op de Ferrari stand, schuin tegenover de 355 van Onno. Volgens mij vroeg ik nog aan je of dat misschien de wagen van Oscar kon zijn.

Overigens vond ik de opkomst van de Ferrari's en Lamborghini's ook niet zo groot. Ik had juist verwacht dat het extra druk zou zijn omdat er dit jaar geen Ferrari Days zijn op Francorchamps. Maar doordat we met een leuk groepje waren is de dag toch nog een succes geworden! Maar als ik volgend jaar kan kiezen tussen Spa Italia of Spa Ferrari Days, doe mij dan de Ferrari Days maar

Fumacher
04-06-2007, 21:57
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 21:59
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:00
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:01
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:02
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:03
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:04
Spa Italia #

Fumacher
04-06-2007, 22:05
Spa Italia #

Reiben
04-06-2007, 22:06
@ Gakske: Inderdaad geen Enzo of 599 GTB. Wel jammer

@ Michael: Ook hele mooie foto's van jou man! Die witte 328 heb ik inderdaad ook niet gezien. Maar goed ik heb (denk ik toch) wel een andere primeur die op de parking stond. Ook een Ferrari. Maar eerst ga ik nog ff verder deze draad lezen en bekijken, dus word maar allemaal nieuwsgierig

Greetz

Reibe

Fumacher
04-06-2007, 22:06
Spa Italia #10

Dat waren ze....

Reiben
04-06-2007, 22:11
Robert,

Ik denk dat de editie van 2007 gewoonweg wat minder was tov voorgaande jaren. In 2005 toen ik daar voor het laatst was gegweest, stond het echt volgepakt met Lambo's en Ferrari's.

Dit viel dit jaar erg tegen.....

Ja en jammer want net op mijn eerste SpaItalia. De Ferrari Club België was dit weekend aanwezig op het circuit van Val De Vienne voor "300 Ferrari's contre le cancer" (300 Ferrari's tegen kanker). Dus die waren al niet in Spa.
Maar goed de locatie (schitterend circuit) en toch heel wat Ferrari's maakten mijn dag toch goed

Greetz

Reibe

Reiben
04-06-2007, 22:29
Ook bedankt voor jouw hele mooie foto's Vu! Jammer alleen dat die F40 zo zielig achter de takelwagen hangt
Zijn jullie ondertussen al een beetje nieuwsgierig naar mijn primeur?
Even een voorsmaakje (Wie het model al zou herkennen laat het me weten want ik weet het niet zeker)

Wie heeft deze nog gezien? Stond dus op de parkin

nofear02
04-06-2007, 22:51
Oei! dat ziet er erg goed uit Bert! Geen idee wat het is!

(en idd, nou jullie het zeggen; had dat verhaal dat de fclub belgie ergens anders was ook al wel gehoord ja

Erikderaaf
04-06-2007, 22:59
oeioei, vu die foto's zijn zo strak dat ik de mijne haast niet meer durf te posten...

nouja een paar dan :)

Erikderaaf
04-06-2007, 23:02
nummer

Erikderaaf
04-06-2007, 23:05
deel3
dat porsche petje in de ferrari.... kan echt niet he;

Erikderaaf
04-06-2007, 23:07
4..

Erikderaaf
04-06-2007, 23:08
vijfff

Erikderaaf
04-06-2007, 23:13
ja de ferrari's vliegen je om de oren ;)

deel 6
(met een spyshot! vu kan ook staan ;) :) :

Erikderaaf
04-06-2007, 23:15
deel 7
laatste foto toont de f-chat papparazi ;

Erikderaaf
04-06-2007, 23:18
Deel 8 (leuke F355 onno;)

Erikderaaf
04-06-2007, 23:20
deel 9
met vu in de T

Erikderaaf
04-06-2007, 23:23
Deel 10 (gaat hard)
een GTS die van rijd(st)er gewisseld i

Erikderaaf
04-06-2007, 23:25
deel 1

Erikderaaf
04-06-2007, 23:27
deel 1

Fumacher
04-06-2007, 23:29
Ook bedankt voor jouw hele mooie foto's Vu! Jammer alleen dat die F40 zo zielig achter de takelwagen hangt
Zijn jullie ondertussen al een beetje nieuwsgierig naar mijn primeur?
Even een voorsmaakje (Wie het model al zou herkennen laat het me weten want ik weet het niet zeker)

Wie heeft deze nog gezien? Stond dus op de parking

wellicht een 250 TD

Erikderaaf
04-06-2007, 23:31
Deel 14, en de laatste.

Vond het erg mooi, leuk Fchatters gesproken te hebben, en Spa eens gezien te hebben :) Heb me gisteren lekker verbrand, gelukkig ben ik nog niet Rosso Corsa :

Fumacher
04-06-2007, 23:33
Erik......many thanks voor de plaatjes van mij in de TR!!! Ben hier erg blij mee :)

Dr wordt veel gefotografeerd op de site. We drijven elkaar steeds naar een hoger niveau....super

Vivado Ferrari
04-06-2007, 23:51
Wat een foto materiaal! Geweldig mooi! Ik geniet bij elke foto

Fumacher
04-06-2007, 23:58
Niels, wilde je de 355 of de dame op de foto?:

Fumacher
05-06-2007, 00:03
Wat jou wel gelukt is op Eau Rouge is de voorste auto goed in beeld te hebben de de achterste wazig. Dat effect wilde ik ook, maar ik faalde steeds :D
*Thumbs up!*

PS: waar ligt Majoppeveld trouwens?:

Huijsje
05-06-2007, 00:36
PS: waar ligt Majoppeveld trouwens?:D

Is dat niet zo'n industrieterrein in Roosendaal? :) Heb daar ook een hele tijd gewoond: vandaar dat ik dat weet :D Wat ik echter niet weet, is waarom je deze vraag stelt ;) Zo moeilijk wassie niet.. En jij wist het antwoord ook alwel vrees ik. Keertje naar Roosendaal rijden en het wordt echt overal aangegeven. Vond die vraag over die F op de parking dan toch moeilijker hoor :

nofear02
05-06-2007, 00:40
Prachtig-prachtig allemaal. De heren organisatoren mogen blij zijn als wij er zijn (en dat besef komt binnenkort ook nog wel..;)). Wat een mooi foto-overzicht. Erik heeft gelukkig óók weer net een ruim aantal foto's die we nog niet hadden. En zó is het allemaal extra leuk! Ieder zijn eigen inbreng, complementair. Prachtig guys! Keep up the good work!! :)

ps:
Vergeet ik trouwens te vermelden de hele tijd. Eén foto missen we nog.... :) Niemand daar een foto van gemaakt??? Ik was aan t flyeren, dus ik had geen tijd...:D

Fumacher
05-06-2007, 07:56
Vast Robert :D....helaas heb ik die niet gezien. Wel die gele 355.

Bob....... we hebben je gemist daar in Spa. Zou wel leuk geweest zijn om samen te fotograferen daar met de tips die we van Frits hadden gekregen :)
De volgende keer moet je wel mee hoor!:

Reiben
05-06-2007, 10:03
Ik heb dat ook gezien Robert! Dat was er echt over

Maar goed terug naar de essentie van deze draad. Super foto's ook al weer van Erik. Ik hoop dat ik hier niemand ben vergeten te bedanken om hun schitterende foto's, want zoals Vu zegt, we tillen elkaar naar een hoger niveau. (Niet dat ik daar aan kan maar goed) Btw, Vu, jij moet toch bijna potdoof geweest zijn na zo lang in die TR gezeten te hebben? Wat een lawaai die telkens produceerde, niet normaal. Alleen jammer dat ik je niet persoonlijk ontmoet heb

Greetz

Reiben

PS: Onno kan al een fotoboek aanleggen van zijn wagen in Spa, want iedereen heeft em wel een paar keer gefotografeer

Fumacher
05-06-2007, 10:09
Geen lawaai Reiben, maar muziek ;) De 512 maakte echt een supergeluid. Telkens als het gas ingetrapt werd kwam dat machtige geluid en kwam er een superglimlach op mn gezihct hahha

Reiben, heb je niet meer foto's van die 250 TDF(mijn veronderstelling)? Miss van de voorkant

Reiben
05-06-2007, 10:22
Bij deze mijn bijdrage. Ik zal beginnen met mijn primeur. Toch raar dat niemand die gezien heeft op de parking. Ik ben em gaan fotograferen rond 12 uur, ik kwam toen van bij Onno in de Ferrari stands en ging om mijn eten naar de wagen.
Ik zag, van waar onze wagen stond, iets donkerroods dat zeker niet recent was. Ben er naartoe gewandeld (was toch een eindje bergop) en toen ik dichter kwam zag ik dus dat het een klassieke Ferrari was. Wel had ie wat schade aan de voorrui

Reiben
05-06-2007, 10:23
Is dit nu zeker een 250 TDF? Ik had al een vermoeden maar ik luister graag naar jullie deskundige mening.
De rest van mijn foto's volgt in de loop van de dag

Greetz

Reibe

Fumacher
05-06-2007, 10:46
tis een 250 TDF.Ergens heb ik onthouden dat dit een replica was. Weet niet of dit klopt. Kan iemand dit bevestigen

Fumacher
05-06-2007, 10:54
In 2004 mocht die 250 TDF nog in de paddock staan

Reiben
05-06-2007, 11:01
Geen idee of het een replica is Vu, ben niet zo thuis in klassieke Ferrari's ondanks die me heel erg interesseren.

Laten we anders even een spelletje spelen... Zoek de F-chatter(s)

Een makkelijke om te beginnen

Reiben
05-06-2007, 11:04
Iets moeilijker (Het grappige van deze foto is dat ik pas thuis door had dat er F-chatters op stonden

Reiben
05-06-2007, 11:05
Veel zoekplezier! Ik ga ondertussen de SpaItalia draad nog even bekijken. Ik ga proberen zoveel mogelijk Ferrari's plaatsen die er nog niet op staan

Greetz

Reiben

Fumacher
05-06-2007, 11:06
rara wie is dit

Erikderaaf
05-06-2007, 11:11
soww. meneer valentino balboni himself!!!!!

Robert ik dat wel gezien, maar niet duidelijk op de foto..... had talent....

Vu check je mail :

Fumacher
05-06-2007, 11:17
soww. meneer valentino balboni himself!!!!!

Robert ik dat wel gezien, maar niet duidelijk op de foto..... had wel talent.

Vu check je mail :)

Je hebt me zitten spammen Erik! :D haha Erg bedankt voor de foto's!!! Ik herinner me dat ik ooit zei "het nadeel van een fotograaf is dat je zelf niet vaak op de foto sta"....nou ik trek dat terug!

Tnkx!!!:

zanti70
05-06-2007, 12:44
Bob....... we hebben je gemist daar in Spa. Zou wel leuk geweest zijn om samen te fotograferen daar met de tips die we van Frits hadden gekregen :)
De volgende keer moet je wel mee hoor!:)

Vu, als ik dit allemaal zo zie, dan heb ik inderdaad weer wat gemist :(

Volgende keer moet ik het maar gewoon ff regelen dat ik er bij kan zijn :)

Zal mijn eerste keer zijn dat ik Spa Italia bezoek! (@Robert ;))

Onbegrijpelijk. maar waar!

Bo

Reiben
05-06-2007, 13:50
Hier de rest van mijn foto's in Spa. Ik ga ze natuurlijk niet allemaal plaatsen want heb er ongeveer 130. Ik heb de draad een paar keer goed doorgelezen en gekeken en de foto's die ik nu ga plaatsen zijn er van Ferrari's die er nog niet op staan aangevuld met foto's die ik zelf heel mooi vind.

Deel1

Reiben
05-06-2007, 13:58
Deel2

Reiben
05-06-2007, 14:08
Deel3

Reiben
05-06-2007, 14:44
Deel4

Reiben
05-06-2007, 14:51
Deel5: (Speciaal voor Onno

mtange
05-06-2007, 17:40
Bij deze mijn bijdrage. Ik zal beginnen met mijn primeur. Toch raar dat niemand die gezien heeft op de parking. Ik ben em gaan fotograferen rond 12 uur, ik kwam toen van bij Onno in de Ferrari stands en ging om mijn eten naar de wagen.

Bert, ik heb deze ook nog zien staan ja. Heb er ook een paar foto's van gemaakt, maar ik had zelf het idee dat het een replica was. Vond het namelijk ten eerste al vreemd dat hij op de parking buiten het circuit stond en daarnaast vond ik hem er een beetje vreemd uitzien.

Verder nog m'n complimenten aan alle andere fotografen, zo alles samen is dit echt een hele mooie fotodraad geworden

Beach58
05-06-2007, 19:11
Prachtige foto's hebben jullie allemaal gemaakt,chapeau.Ik denk dat onze wagen nog nooit zo vaak gefotografeerd is

Ricars
05-06-2007, 21:20
Wow fantastische foto's iedereen.

Ik vond Het was trouwens erg gezellig zondag. Leuk om nieuwe F-chatters te ontmoeten. Qua auto's viel het me een beetje tegen, niet veel speciale modellen behalve de Maserati's, Birdcage, nieuwste Zagato concept, 250F etc. Maar het was gaaf om op Spa te zijn, echt een prachtig circuit :)

Hier nog wat foto's van mij
#

Ricars
05-06-2007, 21:24
#

nofear02
05-06-2007, 21:24
De fotografen én de andere bezoekers verdienen zeker een compliment; hiervoor is deze site o.a namelijk opgezet; degene die er waren kunnen nog eens terugkijken en degenen die er niet waren krijgen een prachtig overzicht voorgeschoteld! Alsof ze erbij waren. Prachtig mannen.

@Bert; jij moet toch ook een tevreden mens zijn Bert; een pracht-evenement meegemaakt, vele vrienden ontmoet en.... je camera heeft perfect dienst gedaan! Zonder die canon was het toch net ff minder leuk. Goed dat je em hebt. Het is echt een goed dingetje. Prima-kwaliteit pics jongen

Ricars
05-06-2007, 21:27
#3 Laatste voor n

Erikderaaf
05-06-2007, 21:48
zo zeg, strakke foto's allemaal! 7 Pagina's Puur Genieten :D

heb 1 TR gespot ramon, die komt hier voorbij, soms met Vu erin :

Ricars
05-06-2007, 21:56
Er was maar 1 Testarossa inderdaad...
Op deze overzichtsfoto heb ik er ook geen meer kunnen ontdekke

Fumacher
06-06-2007, 10:04
Ik ben nu filmmateriaal aan het sorteren en volgens mij staat de 355 van f-chat er heel vaak en erg strak op. Het duurt trouwens nog even voor hij af is ;).

Ben erg benieuwd naar je filmbeelden Ivo. In Spa heb je al wat laten zien via t schermpje en tzag er erg heftig uit! Succes met het samenstellen van de film nog;

enzotje
06-06-2007, 11:52
ik heb eindelijk een gaatje gevonden om foto's te posten van het geweldig evenement spaitalia . hier zijn ze:)

mvg enzotj

enzotje
06-06-2007, 11:54

enzotje
06-06-2007, 11:59

enzotje
06-06-2007, 12:01

enzotje
06-06-2007, 12:02

Reiben
06-06-2007, 12:44
Prachtige foto's hebben jullie allemaal gemaakt,chapeau.Ik denk dat onze wagen nog nooit zo vaak gefotografeerd is.

'T is dan ook een schitterende wagen he Onno

@Bert; jij moet toch ook een tevreden mens zijn Bert; een pracht-evenement meegemaakt, vele vrienden ontmoet en.... je camera heeft perfect dienst gedaan! Zonder die canon was het toch net ff minder leuk. Goed dat je em hebt. Het is echt een goed dingetje. Prima-kwaliteit pics jongen!

Ik ben een tevreden mens Robert! De camera levert inderdaad heel goed werk. Ik sta bij je in't krijt

Ow en over die TR: Ik dacht dat er 2 waren. Die van waar Vu mee meereed en met de prachtige uitlaat (VGA-547) en ook nog een met nummerplaat NQY-190 (Zie post 75 in deze draad, de foto is van Vu - Spa Italia #6)

Greetz

Reibe

mtange
06-06-2007, 21:15
Volgens mij zijn er nog steeds een aantal mensen op dit forum die maar niet genoeg kunnen krijgen van alle foto's in deze draad! Daarom hier nog maar een paar foto's! :)
#

mtange
06-06-2007, 21:17
#

mtange
06-06-2007, 21:20
#

mtange
06-06-2007, 21:24
#9 Dit zijn de laatste foto's van Spa!
Jolanda, de volgende keer moeten we even regelen dat ze die pionnen ergens anders plaatsen

Ricars
06-06-2007, 21:38
Wat een schitterende foto's Ricars.... mijn ochtend is weer gemaakt, heerlijk
Graag gedaan, misschien kunnen deze je avond maken :)

#

Ricars
06-06-2007, 21:41
#

Ricars
06-06-2007, 21:44
#6 Dat was het weer..

Fumacher
07-06-2007, 00:08
Naar het blijkt, liep er een mooie dame rond in de paddock. Ik heb die niet gezien hoor.....maar! wel deze 2 heren

Fumacher
07-06-2007, 00:13
Michael: je foto van de grijze 308 is TIJDLOOS! Superplaat.....indien mogelijk, zou ik die in hogere resolutie kunnen krijgen? (fumacher_ferrari@hotmail.com)

Ik zie dat je tegenwoordig ook aan de buitenkant van La Sourca kan staan. Ga je dan via dat trapje, welke je me aanwees naar die plek toe? Erg goed het circuit verkend!

Ricars.....die shot met de blaadjes voor de Birdcage is subliem! Mijn complimenten ;

Ricars
07-06-2007, 13:20
Naar het blijkt, liep er een mooie dame rond in de paddock. Ik heb die niet gezien hoor.....maar! wel deze 2 heren.
Overal, die F-chatters, wil je een foto maken van een zwarte 550 Maranello staan ze er weer voor :( ;

mtange
07-06-2007, 16:53
Michael: je foto van de grijze 308 is TIJDLOOS! Superplaat.....indien mogelijk, zou ik die in hogere resolutie kunnen krijgen? (fumacher_ferrari@hotmail.com)

Ik zie dat je tegenwoordig ook aan de buitenkant van La Sourca kan staan. Ga je dan via dat trapje, welke je me aanwees naar die plek toe? Erg goed het circuit verkend!

Vu, dat was inderdaad via dat trapje. Je komt dan uit aan de andere kant van de F1 pits en kan dan zo naar La Source lopen. Ik denk alleen dat het de volgende keer moeilijker gaat zijn om er goede foto's te maken, ze waren namelijk nog bezig om er een hek te plaatsen..

Ik zal die foto zo door sturen

nofear02
07-06-2007, 22:43
Overal, die F-chatters, wil je een foto maken van een zwarte 550 Maranello staan ze er weer voor :( ;)ha-ha-ha; ik voel me betrapt; voor al die foto van vu dat ik aan t flyeren ben...:D. tsjee wat was het warm zeg. gelukkig dat er nog veel wolken waren. kwist niet waar ik me jas moest laten dus toen maar om mijn middel geknoopt :D. lachen.

zo die foto's terug te zien is wel erg leuk hoor. prachtige foto's ook michael en ricars. jullie hebben ook net weer andere dingen die anderen niet hebben..
heel goed

Fumacher
08-06-2007, 10:57
ha-ha-ha; ik voel me betrapt; voor al die foto van vu dat ik aan t flyeren ben...:D.

Sorry Robertograaf...ik kon het echt niet laten :

Daan
10-06-2007, 14:01
Kan iemand mij vertellen welk type F het hierom gaat..... ik dacht dat het een 400 of 412 was, maar de achterkant is anders.... ik ben ff de weg kwijt

Erikderaaf
10-06-2007, 14:04
Een Mondia

Scuderia Ferrari Nevaeh
10-06-2007, 21:22
Hierbij dan de enige echte film van Spa Italia :D. Veel kijkplezier en met dank aan Robin.

http://f-chat.eu/downloads/20070503_Spa_Italia_Ivo.mpg
.

Reiben
11-06-2007, 11:41
Ik wil niet moeilijk doen jongens, maar als ik de film probeer te openen, krijg ik een scherm met allemaal lettertjes en tekens. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Want ik ben natuurlijk ook zeer benieuwd naar de film

Greetz

Reibe

admin
11-06-2007, 12:49
Welke player gebruik je Reiben? Je kunt ook altijd VLC (http://www.videolan.org/vlc/) gebruiken, dit programma kan bijna alles afspelen én is gratis

Huijsje
11-06-2007, 13:28
Zit nu net pas de film te bekijken, maar wat is ie weer gaaf geworden zeg! Vooral die shots vanaf het bruggetje zijn gigantisch goed gelukt! Super geluid komt er daar van die auto's af! Vooral die F40 (die trouwens veeeel te weinig voorkomt in het filmpje naar mijn mening!). Schitterend om te zien en te horen dat apparaat! Als die F40 het rechte stuk op kwam draaien deed dat toch wel meer indruk maken dan alle andere auto's op het circuit (met alle respect overigens!). En vanaf dat bruggetje is het helemaal schitterend. Dan blijft dat apparaat maar gaan! Super

Reiben
11-06-2007, 17:56
Welke player gebruik je Reiben? Je kunt ook altijd VLC (http://www.videolan.org/vlc/) gebruiken, dit programma kan bijna alles afspelen én is gratis!

Bedankt voor de tip! Ik heb de film ondertussen kunnen bekijken.
Ivo, schitterend werk man! Echt waar. Ook heel mooi hoe je subtiel de mensen van f-chat soms eens in beeld brengt. Johan, Erik, Michael, Robert, Onno en Jolanda heb ik allemaal kunnen opmerken. En als je heel goed kijkt ook Vu in de Testarossa. Ik ben mezelf zelfs even tegengekomen. (Net nadat je Robert en Michael in beeld kunt zien, na ong. 11 min 40) die met z'n blauwe pet en Ferrari t-shirt ben ik. Dus ik zal wss een hele tijd in je buurt gestaan hebben Ivo. Maar goed we maken binnekort wel eens kennis

Greetz

Reibe

Ricars
12-06-2007, 11:17
Fantastisch filmpje Ivo, sorry dat ik er soms voor stond ;

Reiben
12-06-2007, 16:39
Voor de geïnteresseerden: De niet op het forum gepubliceerde foto's van SpaItalia staan vanaf nu op m'n website: www.myferrari.be en dan doorklikken naar pictures

Greetz

Reibe