PDA

View Full Version : auto wassen/drogen.

Steven
31-10-2008, 19:34
hierover hoor je veel meningen.
sommige wassen met veel water, anderen juist weer met heel weinig en alleen plaatselijk. Anderen zelf "droog"

Wie doet wat?

En het drogen, hoe doen jullie dat? Vooral van de kleine hoekjes, kiertjes etc.

Voor dit laatste kreeg ik laatst een goede tip: een bladblazer. Toevallig waren deze van de week in de aanbieding hier bij de Gamma (dat zeg ik!) dus maar eentje meegenomen.

Heeft een beetje het effect van droogrijden, dwz een beetje?
Vlgs. de beschrijvin blaast het ding met maximaal 270 km/u. Zo hard kan ik dus mijn auto niet eens droogrijden!
Het werkt wel ideaal moet ik zeggen, en inderdaad ook alle lastige te drogen plekken zijn daarna geheel droog!

Erikderaaf
31-10-2008, 19:46
Is dat niet een beetje eng in een stoffige ruimte vraag ik me af? Dat niet dalijk allemaal rommel met 270 tegen je lak aan gaat ketsen?

d1ablo
31-10-2008, 20:17
Die bladblazers worden door sommige profi-detailers ook gebruikt.
Kan geen kwaad zolang de "lucht" maar schoon is.

Steven
31-10-2008, 20:54
Is dat niet een beetje eng in een stoffige ruimte vraag ik me af? Dat niet dalijk allemaal rommel met 270 tegen je lak aan gaat ketsen?

nee joh, net wat d1ablo zegt, als je maar niet in een stofbak staat is er niets aan de hand hoor.
( maar ik was de F nooit in een stoffige ruimte, is ze allergisch voor namelijk :))

Franc308
31-10-2008, 22:19
Die bladblazers worden door sommige profi-detailers ook gebruikt.
Kan geen kwaad zolang de "lucht" maar schoon is.

Dat heb ik idd ook al vaker gehoord; gebruik van die luchtblazers door profi-detailers.
Mooi Sinterklaas kadootje om te vragen... en krijgen :)

d1ablo
31-10-2008, 23:00
Loopt die aanbieding nog bij de Gamma ?

Dino2400
31-10-2008, 23:06

Paul, die heb jij toch helemaal niet nodig joh! Die van jou is toch sneller dan 270 KM/U ;) :D

Steven
31-10-2008, 23:39

ja, dwz, bij de gamma in Goes wel.

dat kanon kostte daar slecht 39,95
( da's een stuk minder dan de bon bij 270km/u...)

d1ablo
31-10-2008, 23:45
http://www.gamma.com/manual/krant/index.jsp?openPage=0&call=&totalPages=44&pagesPath=pages/200844/&pagesPattern=pagina.001.jpg&zoomsPath=zoom/200844/&zoomsPattern=zoom_pagina.001.jpg&xmlPath=xml/200844/&zoomXMLName=zoom.xml&initXMLName=init.xml

Weet niet of het linkje werkt maar dit is de folder. Die er naast staat is ook leuk... inclusief versnipperaar ;)

Steven
01-11-2008, 00:12
Die er naast staat is ook leuk... inclusief versnipperaar ;

ja natuurlijk, ik heb hem toch gekocht voor de tuin..................

.

Wim Racing
01-11-2008, 00:25
Ik vind dat we 'stof' gewoon moeten verbieden.....

nofear02
01-11-2008, 01:25
Voor dit laatste kreeg ik laatst een goede tip: een bladblazer. Toevallig waren deze van de week in de aanbieding hier bij de Gamma (dat zeg ik!) dus maar eentje meegenomen. Jeemug wat goed!! daar zou ik nou noooit aan gedacht hebben! ik doe het altijd met de föhn van mijn vriendin, maar die schijnt dat niet te kunnen waarderen.... ;) (wordt dat ding eindelijk voor iets nuttigs gebruikt :D).
Nee zonder dollen; goed ding zeg! En voor dat geld! belachelijk gewoon! Dank voor de tip Steven!

milko
01-11-2008, 15:05
Jeemug wat goed!! daar zou ik nou noooit aan gedacht hebben! ik doe het altijd met de föhn van mijn vriendin, maar die schijnt dat niet te kunnen waarderen.... ;) (wordt dat ding eindelijk voor iets nuttigs gebruikt :D).
Nee zonder dollen; goed ding zeg! En voor dat geld! belachelijk gewoon! Dank voor de tip Steven!

volgens mij poetsen jullie niet goed genoeg, anders lopen de druppels zo van de auto af, toch???

Mrs.Spider
01-11-2008, 15:53
volgens mij poetsen jullie niet goed genoeg, anders lopen de druppels zo van de auto af, toch???

Ja snapte het ook niet goed.;)
Of even een klein rondje rijden.:)

Steven
01-11-2008, 16:39

voor die druppels ben ik ook niet bang.
Wel voor die die in kleine keirtjes en sleufjes en randjes achterblijven.

@ Jolanda. Vraag't maar aan Onno, 'k weet zeker dat die het wel snapt...... :)

Mrs.Spider
01-11-2008, 18:01
Steven jij hebt helemaal gelijk. :(
Hou maar een dikke kus tegoed voor mijn foutje.;)

Steven
01-11-2008, 18:04
die kom je dan maar weer eens gauw brengen.......

Knooifrans
01-11-2008, 18:36
Ik gebruik altijd een compressor om het water uit de naden / kieren en emblemen etc. weg te blazen........geeft volgens mij hetzelfde effect..... of zie ik iets over het hoofd?

d1ablo
01-11-2008, 19:11
Mijn auto heeft redelijk grote bijna horizontale vlakken... had al eerder gehoord van een professional detailer dat zo'n bladblazer een perfect hulpmiddel is voor het drogen.. Ik gebruik nu een paar van die mega-water-magnetische towels.. zitten binnen de kortste keren vol met water en dan krijg je toch wat kalkrestjes na het drogen.

Vanmiddag dus maar zo'n ding gehaald bij de Gamma.
Tip: koop wel de grotere uitvoering van 3000W deze kan je wat nauwkeuriger inregelen. Na aftrek van de 20 % korting 40 euri... kan je niet voor zonder zitten lijkt me. (vertel wel bij de kassa dat je die korting wilt hebben, anders betaal je het volle pond.. probeerden ze bij mij ook, de uitgeknipte kortingsbon hebben ze bij de kassa gewoon liggen om te scannen, folder meenemen hoeft dus niet)

( Alleen die kleur van dat apparaat is fout natuurlijk maar goed... ;) )

.

stucmania
27-06-2009, 17:38
hierover hoor je veel meningen.
sommige wassen met veel water, anderen juist weer met heel weinig en alleen plaatselijk. Anderen zelf "droog"

Wie doet wat?

En het drogen, hoe doen jullie dat? Vooral van de kleine hoekjes, kiertjes etc.

Voor dit laatste kreeg ik laatst een goede tip: een bladblazer. Toevallig waren deze van de week in de aanbieding hier bij de Gamma (dat zeg ik!) dus maar eentje meegenomen.

Heeft een beetje het effect van droogrijden, dwz een beetje?
Vlgs. de beschrijvin blaast het ding met maximaal 270 km/u. Zo hard kan ik dus mijn auto niet eens droogrijden!
Het werkt wel ideaal moet ik zeggen, en inderdaad ook alle lastige te drogen plekken zijn daarna geheel droog!

hmmmmmmm die van mij komt dadelijk in mne garage /werkplaats te staan
als stucadoor zijnde denk ik dat ik voor een anderen oplossing moet zoeken ;)

moriaan1
27-06-2009, 18:14
hmmmmmmm die van mij komt dadelijk in mne garage /werkplaats te staan
als stucadoor zijnde denk ik dat ik voor een anderen oplossing moet zoeken ;)

Carcoon... Een soort van ballon van plastic, met luchtfilter, dus geen stof op je auto..

evdzwet
27-07-2009, 21:44
Wassen is bij mij gewoon wassen: auto afspuiten (wielkasten met meer waterkracht), wassen volgens het 2-emmer principe met een middeltje van Alex en een spons van CarClean. Daarna weer afspuiten en droogmaken met handdoeken (Euro 1,99 bij Zeeman (50*100cm).

Daarna rondje rijden om remmen te drogen (dringend advies van Alex) en hij staat weer glimmend binnen te wachten op het volgende uitje.

IPF
27-07-2009, 22:51
Carcoon... Een soort van ballon van plastic, met luchtfilter, dus geen stof op je auto..

Cool Paul, moet je 's kijken ;)

IPF
27-07-2009, 22:55
Wassen is bij mij gewoon wassen: auto afspuiten (wielkasten met meer waterkracht), wassen volgens het 2-emmer principe met een middeltje van Alex en een spons van CarClean. Daarna weer afspuiten en droogmaken met handdoeken (Euro 1,99 bij Zeeman (50*100cm).

Daarna rondje rijden om remmen te drogen (dringend advies van Alex) en hij staat weer glimmend binnen te wachten op het volgende uitje.

En hoe vaak gebeurt dit alles?

308ROB
27-07-2009, 23:09
Voor de nieuwe poetsers en vooral zij die veel water gebruiken.
Persoonlijk leg ik altijd een plastic folie over de motor heen ( niet als de motor heet is )zodat er geen water over of in de bobine's en bougies kan komen.

Rob,

IPF
27-07-2009, 23:18
Voor de nieuwe poetsers en vooral zij die veel water gebruiken.
Persoonlijk leg ik altijd een plastic folie over de motor heen ( niet als de motor heet is )zodat er geen water over of in de bobine's en bougies kan komen.

Rob,

Hé, dat is weldoordacht! Daar had ik nog geen seconde bij stilgestaan...

308ROB
27-07-2009, 23:29
Hé, dat is weldoordacht! Daar had ik nog geen seconde bij stilgestaan...

Irvin, het gebeurd wel eens dat er water langs de bougie kabels en dan via de rubberen bougiegat afdekdoppen in het bougiegat blijft staan, met als gevolg dat je wagen slecht of helemaal niet start.

Rob,

IPF
27-07-2009, 23:37
Irvin, het gebeurd wel eens dat er water langs de bougie kabels en dan via de rubberen bougiegat afdekdoppen in het bougiegat blijft staan, met als gevolg dat je wagen slecht of helemaal niet start.

Ja, dat kan ik me voorstellen, vandaar dat ik dit zo'n handig idee vind! Plak je dat folie met tape aan de binnenzijde van je motorkap of zo, onder die louvres? Of is het beter het over de motor te leggen opdat het water er zijdelings af kan druipen?

308ROB
27-07-2009, 23:47
Ja, dat kan ik me voorstellen, vandaar dat ik dit zo'n handig idee vind! Plak je dat folie met tape aan de binnenzijde van je motorkap of zo, onder die louvres? Of is het beter het over de motor te leggen opdat het water er zijdelings af kan druipen?

Ja je kunt het gewoon over de motor leggen zodat het water er zijdelings af kan lopen.

Rob,

IPF
27-07-2009, 23:55
Ja je kunt het gewoon over de motor leggen zodat het water er zijdelings af kan lopen.

Weer wat geleerd! :)

nofear02
28-07-2009, 00:27
...en droogmaken met handdoeken (Euro 1,99 bij Zeeman (50*100cm)...Tip: zo'n speciale superdikke handdoek van Meguiar's, ipv gewone handdoeken, da's wel helemaal fantastisch hoor. Dat neemt een water op, dat hou je niet voor mogelijk. Gewoon 'zwoep-zwoep' erover, en t is klaar.

Eerst weer stukkie rijden; altijd doen ja (tenzij het buiten regent natuurlijk).

Bij 348: ff een half uurtje de deuren open laten staan om op te laten drogen.