View Full Version : Ferrari Finali Mondiali, Mugello, 25 nov 2008
Gaat er nog iemand naar de Finali Mondiali van hier???? Ik ben d'r het hele weekend, maar als er meer mensen zijn, is het mischien leuk om ergens te gaan happen op vrijdag- of zaterdagavond. Ik weet nog een goed restaurantje in Borgo San Lorenzo. Hugo ook bekend, net als de hoedenmaker aldaar ;)
nofear02
16-10-2008, 01:49
Gaat er nog iemand naar de Finali Mondiali van hier???? Ik ben d'r het hele weekend, maar als er meer mensen zijn, is het mischien leuk om ergens te gaan happen op vrijdag- of zaterdagavond. Ik weet nog een goed restaurantje in Borgo San Lorenzo. Hugo ook bekend, net als de hoedenmaker aldaar ;)Ik dacht dat Michael ook ging (Mtange).
Ik zal er inderdaad ook aanwezig zijn, samen met een vriend.
Vertrekken op donderdagochtend en maandag weer naar huis.
Zal het eens aan mijn reisgenoot voorstellen of die er zin in heeft Michiel. :)
moriaan1
08-11-2008, 17:40
Wat vervelend voor je dat je ook daar weer "moest" zijn......
Prachtige plaatjes!
nofear02
08-11-2008, 19:21
Goed weer zo te zien. heerlijk! have fun there!
wesleyruytrmn
08-11-2008, 19:29
Bedankt voor het posten!! Geniet lekker van het weekend, dan genieten wij van de foto's ;)
Dino2400
08-11-2008, 23:21
Bálen zeg... Wat was ik er graag bij geweest getuige de deelnemende auto's... :( Ik zie een 512 , de 365 NART Spider en een mooie 275... Pff...
Heren fotografen, pijnig me aub met meer van dit soort fraaie plaatjes... ;) Weet ik tenminste zeker dat ik volgend jaar ook het vliegtuig moet pakken... :)
nofear02
09-11-2008, 18:35
Heren fotografen, pijnig me aub met meer van dit soort fraaie plaatjes... ;) Weet ik tenminste zeker dat ik volgend jaar ook het vliegtuig moet pakken... :)Maarten, dit is niet zomaar voor iedereen toegankelijk hoor.... Het is geen openbaar evenement. Je moet genodigd zijn of pers, of via een club een of ander exclusieve kaart kunnen bemachtigen, die echter eigenlijk alleen voor bestuursleden zijn e.d.je kan dus gerust het vliegtuig pakken, maar dan mag je op een grasveldje gaan staan op 50 meter afsrand. Nog niet eens op de hoofdtribune gaan zitten op zondag (is voor de italiaanse clubs en sponsors, etc). :)
wesleyruytrmn
09-11-2008, 18:43
Maarten, dit is niet zomaar voor iedereen toegankelijk hoor.... Het is geen openbaar evenement. Je moet genodigd zijn of pers, of via een club een of ander exclusieve kaart kunnen bemachtigen, die echter eigenlijk alleen voor bestuursleden zijn e.d.je kan dus gerust het vliegtuig pakken, maar dan mag je op een grasveldje gaan staan op 50 meter afsrand. Nog niet eens op de hoofdtribune gaan zitten op zondag (is voor de italiaanse clubs en sponsors, etc). :)
Is dat nieuw dan? Ik ben al 2 keer bij de Finali Mondiali geweest (Monza & Misano) en dan is het heel goed vergelijkbaar met iedere andere F-day. Ik kon toen ook gewoon overal op/bij/in...
nofear02
09-11-2008, 19:22
Is dat nieuw dan? Ik ben al 2 keer bij de Finali Mondiali geweest (Monza & Misano) en dan is het heel goed vergelijkbaar met iedere andere F-day. Ik kon toen ook gewoon overal op/bij/in...was dat echt de finali mondiali? misschien was het dan op monza en misano iets anders, maar op mugello, als hun eigen circuit, daar kan je niet zomaar op. laat staan bij/in.
De Finali Mondiali zijn voor iedereen toegankelijk. Inkomkaarten kan je bestellen via het italiaanse Ticket One. Leden van erkende SFClubs krijgen een korting op de inkomkaarten. Helaas geven deze kaarten geen toegang tot de paddock (zoals op de Nurbürgring). Paddockkaarten kan je wel bestellen via de officiële Ferrari-dealers. Een hint dus voor volgend jaar, als de Finali nog in Europa zullen plaats vinden.
nofear02
09-11-2008, 20:35
De Finali Mondiali zijn voor iedereen toegankelijk. Inkomkaarten kan je bestellen via het italiaanse Ticket One. Leden van erkende SFClubs krijgen een korting op de inkomkaarten. Helaas geven deze kaarten geen toegang tot de paddock (zoals op de Nurbürgring). Paddockkaarten kan je wel bestellen via de officiële Ferrari-dealers. Een hint dus voor volgend jaar, als de Finali nog in Europa zullen plaats vinden.huh? weet je dat heel zeker Giulio? vorig jaar konden we niet eens kaarten kopen daar ter plekke bij die keet, bovenaan die berg, waar je naar beneden gaat. zelfs niet voor de tribune!
100% zeker. Als lid van een SFC krijg je ook steeds een korting op je inkomkaarten tijdens de F-meetings in Italië. Tijdens het onderhoud dat ik onlangs in Maranello had ivm de evenementen in het buitenland (en de toegang tot de paddock) werd mij gezegd dat indien je een paddockkaart wenst voor de Finali Mondiali je die dient te bestellen via de dealer in je land van herkomst. Ik herinner mij dat wij als Club ooit naar de Finali geweest zijn in Monza (ik dacht in 2004) en dat wij via Garage Monza (Gent) paddockkaarten hadden besteld voor alle deelnemers. En inderdaad, deze lagen gereed in de F-Hospitality.
nofear02
09-11-2008, 21:46
100% zeker. Als lid van een SFC krijg je ook steeds een korting op je inkomkaarten tijdens de F-meetings in Italië. ....ah zo. ja die had ik toen nog niet of niet bij me. (ik vergeet wel eens meer wat :D). dank voor de info!
nofear02
09-11-2008, 21:47
.
Gilles027
09-11-2008, 22:14
ah zo. ja die had ik toen nog niet of niet bij me. (ik vergeet wel eens meer wat :D). dank voor de info!
ja zoals je rijbewijs
Johannus
10-11-2008, 12:00
.
Massa heeft z'n nederlaag nog niet echt verwerkt, of wel? Hij zit zooooo triest voor zich uit te staren. En kimi heeft z'n gebruikelijke 'het kan mij toch allemaal niet interesseren' blik weer op ;) :D
nofear02
10-11-2008, 13:00
Massa heeft z'n nederlaag nog niet echt verwerkt, of wel? Hij zit zooooo triest voor zich uit te staren. En kimi heeft z'n gebruikelijke 'het kan mij toch allemaal niet interesseren' blik weer op ;) :Didd. zo van: ''wat doe ik hier, is t echt noodzakelijk?, hoe lang duurt het nog? wat een stomme vragen stellen jullie journalisten, kan ik alvast weg, is wel t geld al overgemaakt van deze maand?" :(
Johannus
10-11-2008, 13:10
idd. zo van: ''wat doe ik hier, is t echt noodzakelijk?, hoe lang duurt het nog? wat een stomme vragen stellen jullie journalisten, kan ik alvast weg, is wel t geld al overgemaakt van deze maand?" :(
ja, precies dat ja :D en massa denkt: "Waarom nou, timo, waarom nou......", "Het had zo mooi kunnen zijn....", "Wat moet mijn familie wel niet denken, ze waren zo blij.... 10 seconden :("
Afgelopen weekend een bezoek gebracht aan de Finali Mondiali op Mugello.
Was echt weer een geweldig weekend. Op donderdagochtend zijn we van Charleroi naar Pisa gevlogen. Vanaf daar met een huurauto naar het circuit, om alvast even wat rond te kijken.
Op vrijdag al vroeg naar het circuit, waar het nog behoorlijk mistig was. Later op de dag werd het gelukkig beter. Heel de dag uiteraard foto's gemaakt en Michel nog ontmoet, die er ook aanwezig was.
Er reed onder andere de Ferrari F430 Challenge rond, Ferrari Historic Challenge, F1 Clienti en de FXX.
Op zaterdag Marc Gene nog een hand gegeven en een handtekening gekregen, voordat hij een rondje in de California ging rijden.
Daarna nog even bij de FXX-en staan kijken. Wat mij daar op viel was de witte FXX. Erg gave kleur!
Zondag was natuurlijk de dag waarop de Scuderia Ferrari Marlboro in actie zou komen.
Wat een feest was dat weer om mee te maken. Wat kunnen die Italianen er een groot spektakel van maken! Ongelooflijk! Zoiets moet je gewoon mee gemaakt hebben om het te kunnen beseffen. Alle Italianen gaan helemaal uit hun dak bij het zien van deze demo.
Ook nog een handtekening van Felipe Massa en Luca di Montezemolo gehad.
Vandaag weer terug gevlogen vanaf Pisa naar Charleroi. Vanochtend liepen we nog heerlijk in het zonnetje de toren van Pisa te bekijken, maar toen we het vliegtuig in Charleroi uitstapten was het helaas een stuk minder..
Ik zal vast nog wel het een en ander vergeten te vermelden zijn, komt vast nog wel een keer.
Maar als het aan mij ligt, volgend jaar weer!
Hierbij alvast enkele foto's. Meer zullen er uiteraard nog volgen. :)
Vivado Ferrari
11-11-2008, 00:20
Helemaal geweldig! Mooi verhaal en foto's:) Ben zeer benieuwd naar de rest!
Johannus
11-11-2008, 00:24
Wow, dit moet zo gaaf geweest zijn zeg! is echt de FRD+10 ofzo :D Lijkt me echt super om een keer heen te gaan! En supergave foto's! Mooi materiaal :D
Mondial T 1989
11-11-2008, 00:45
Dit is heerlijk om mee te kunnen genieten, van al dat pracht.
Amaaaaai.
Heeerlijk zo een prachtige foto's.
Zeker de 250 GT TDF met het mistig effect op de achtergrond.
nofear02
11-11-2008, 01:13
Alllllemachtig Michael; je foto's worden zo langzamerhand breathtaking! Wat een plaatjes! Allemaal mooi. Zó knalscherp en helder! waaauw. Je hebt weer een zalig weekend gehad. En komt zelfs met handtekeningen thuis :). Geen slecht tripje zo joh! Superfraai! Fantastische herinneringen voor altijd! Dank voor de foto's.
mavanhaasteren
11-11-2008, 08:50
michael geweldige platen en die 250 tdf die naar de mist rijdt is erg mooi hoor. ik kan niet wachten op de rest :D:D. je moet wel een geweldig weekend hebben gehad
Gilles027
11-11-2008, 18:38
MTange, ik snap niet dat jei van Charleroi naar Pisa vliegt vliegt, terwijl je gemakkelik van uit Eindhoven kunt vlieggen tot Pisa, ik vlieg ook van Ciampino tot Eindhoven als ik naar Belgie kom en het is beterkoop dan tot Charleroi
MTange, ik snap niet dat jei van Charleroi naar Pisa vliegt vliegt, terwijl je gemakkelik van uit Eindhoven kunt vlieggen tot Pisa, ik vlieg ook van Ciampino tot Eindhoven als ik naar Belgie kom en het is beterkoop dan tot Charleroi
Enzo, voor mij is Charleroi en Eindhoven even ver rijden.
Vanaf Charleroi vliegen was op dat moment goedkoper dus dan daar maar voor gekozen. :)
In Nederland is de toeslag namelijk duurder op eenzelfde ticket.
wesleyruytrmn
11-11-2008, 19:38
Super gave foto's Michael!! Je stond er weer met je neus boven op zo te zien, helemaal te gek!! Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's
Michael, verdorie wat een mooie foto's en wat een prachtig weekend heb je gehad.
Rob,
Wat een foto's Michael! Moet een super weekend zijn geweest zo te zien. Gezien de vorige posts of het nu wel of niet voor iedereen toegankelijk is is het in ieder geval de mooite waard om dit evenement volgend jaar te onthouden!!! Dat moet gewoon een super weekend zijn!
En een sippe Massa??? Zou hij de rekening hebben gehad van de TV die Montezemelo heeft gesloopt na de finish van Brazilië??
Je kunt voor de finali gewoon kaarten kopen voor het buitenterrein en de tribunes, dan kan je als simpele italiaanse bezoeker toch een beetje meegenieten. wel pittige prijzen: 30 euro voor een tribunekaart op zondag. Paddock is alleen voor speciale kaarthouders, en hoe je aan die kaart komt hangt grotendeels af van welke club je lid bent, welke vriendjes je hebt etc. je kan ze NIET aan de kassa kopen!
@Moriaan: ja heel vervelend dat ik er weer moest zijn. Heb ook hele nare dagen gehad in Maranello, bij Stanguellini, bij Panini en bij Lambo. Vervelendste moment van de vakantie was de lunch bij vrienden op een bergtop boven Greve in Chianti (www.ristorodilamole.it). Een stel Amerikanen met een Daytona en ene Mercedes 300SL hadden dat restaurant ook ontdekt en de auto's voor de deur geparkeerd. bah.
moriaan1
12-11-2008, 16:54
Je kunt voor de finali gewoon kaarten kopen voor het buitenterrein en de tribunes, dan kan je als simpele italiaanse bezoeker toch een beetje meegenieten. wel pittige prijzen: 30 euro voor een tribunekaart op zondag. Paddock is alleen voor speciale kaarthouders, en hoe je aan die kaart komt hangt grotendeels af van welke club je lid bent, welke vriendjes je hebt etc. je kan ze NIET aan de kassa kopen!
@Moriaan: ja heel vervelend dat ik er weer moest zijn. Heb ook hele nare dagen gehad in Maranello, bij Stanguellini, bij Panini en bij Lambo. Vervelendste moment van de vakantie was de lunch bij vrienden op een bergtop boven Greve in Chianti (www.ristorodilamole.it). Een stel Amerikanen met een Daytona en ene Mercedes 300SL hadden dat restaurant ook ontdekt en de auto's voor de deur geparkeerd. bah.
Tsja het kan niet altijd meezitten natuurlijk...
nofear02
12-11-2008, 18:03
Je kunt voor de finali gewoon kaarten kopen voor het buitenterrein en de tribunes, dan kan je als simpele italiaanse bezoeker toch een beetje meegenieten. .nou, dan begrijp ik nog steeds niet waarom er aan ons geen kaarten verkocht werden voor de zondag voor de tribunes...:(. Of was het zogenaamd 'uitverkocht'?
Een stel Amerikanen met een Daytona en ene Mercedes 300SL hadden dat restaurant ook ontdekt en de auto's voor de deur geparkeerd. bah.
Je had je camera op dat moment zeker niet bij de hand?? Klinkt inderdaad nogal vervelend om daar te moeten eten. Mooi uitzicht ook!
Was weer een gaaf weekend. Nog een goede terugreis gehad?
Vivado Ferrari
12-11-2008, 19:28
Prachtige foto's Michael! Dat mag echt gezegd worden!!
nofear02
12-11-2008, 22:44
Belachelijk mooi gewoon Michael! Konijne!
Waanzinnige foto's Michael!
Die vlammen uit de uitlaat van de gele FXX, alle onbetaalbare klassiekers, Scuderia bij nachte, de bergen op de achtergrond, prachtig om te zien!
Het doet me weer terugdenken aan de Racing Days op de Nürburgring. Hopelijk was het daar in Italië iets warmer ;)
Grandioze foto's, speciaal op # 4 foto no: 1, waar de 12 cill. wagens de witte 308GTB proberen in te halen ( wat niet lukt natuurlijk ) :D:D:D ;)
Rob,
Je had je camera op dat moment zeker niet bij de hand?? Klinkt inderdaad nogal vervelend om daar te moeten eten. Mooi uitzicht ook!
Was weer een gaaf weekend. Nog een goede terugreis gehad?
Nee, lekke koppakking bij Basel, auto staat nog in Duitsland momenteel. Moest terug met een huurgolf op diesel..
Was wel leuk weekend inderdaad.
Dat restaurant waar ik het over heb, hebben mijn vrouw en ik gebruikt als lunchlocatie tijdens onze trouwerij in 2004. De eigenaar liet toen een dienblad met 24 glazen prosecco uit zijn handen keilen omdat ie het afstapje miste. Sindsdien wordt er nog steeds over ons gepraat en komen we elk jaar even een hapje eten tijdens de finali of tijdens het Mugello Historic festival. Echt een aanrader als je er in de buurt bent. Filipo is bovendien een hartstikke aardige vent.
Rosso by Raimondo
13-11-2008, 19:58
prachtig, top super.
Ik heb er geen woorden voor. Het enigste wat me rest, is vast een bedje voor 2009 te gaan reserveren en op kaarten jacht gaan.
.
Racing-Baker
14-11-2008, 11:59
Grandioze foto's, speciaal op # 4 foto no: 1, waar de 12 cill. wagens de witte 308GTB proberen in te halen ( wat niet lukt natuurlijk ) :D:D:D ;)
Rob,
ja die Michelotto gaat als een rakket!! gezien op de Nürburgring eerder dit jaar
laat zich idd niet kennen tussen die 12cylinders ;)
wesleyruytrmn
15-11-2008, 19:15
Wat een superscherpe foto's. ziet er gaaf uit
.
mavanhaasteren
15-11-2008, 21:18
ziet er inderdaad goed uit. en ziet er ook een stuk warmer uit dan FRD
Michael wat een mooie foto's,, mijn complimenten.
Groetjes Gerard
Fantastische foto's van een fantastisch evenement! Bedankt jongens
Greetz
Reiben
filiberke
16-11-2008, 19:33
Prachtig Michael, petje af, bedankt ervoor
Kikke plaatjes, de beelden van Massa zijn geweldig, kunnen zo in een blad. Check de foto's die Ferrari zelf op de Finali Mondiali-site heeft staan en je kunt hun fotograaf Roberto Viva wat mij betreft gaan vervangen.
BTW: ben je nog bij het vuurwerk geweest op zaterdagavond???
Kikke plaatjes, de beelden van Massa zijn geweldig, kunnen zo in een blad. Check de foto's die Ferrari zelf op de Finali Mondiali-site heeft staan en je kunt hun fotograaf Roberto Viva wat mij betreft gaan vervangen.
BTW: ben je nog bij het vuurwerk geweest op zaterdagavond???
Nou nou... Dankje.. :)
Vuurwerk op zaterdagavond hebben we helaas gemist. Ik hoorde van je vrouw dat jullie het wel gezien hadden van uit het hotel? Moet vast ook wel de moeite waard geweest zijn zeker??
Robert, speciaal voor jou nog deze foto.
Wie overigens nog niet genoeg foto's gezien heeft, ik heb er ondertussen nog een aantal op mijn website gezet: www.mtange.nl (http://www.mtange.nl/Photography/p17_sectionid/38)
.
nofear02
17-11-2008, 21:43
...Robert, speciaal voor jou nog deze foto..Hey leuk! mijn grote vriend! :D. leuke foto michael.
Voor als je nog niet genoeg gezien hebt van de Finali Mondiali, ik kwam nog enkele filmpjes tegen op Youtube. Kan je ook meteen een beetje de sfeer zien die er op zondagmiddag is. :)
Sky sport:
http://www.youtube.com/watch?v=SkTOUtXfd7E
http://www.youtube.com/watch?v=ymuYaprWivI
http://www.youtube.com/watch?v=OCST8LSbWn8
http://www.youtube.com/watch?v=h3UKcBWzQ5c
http://www.youtube.com/watch?v=foF8LvjjAc4
Michael Schumacher in de FXX:
http://www.youtube.com/watch?v=r_uPirgYmEY
Ferrari FXX onboard:
http://www.youtube.com/watch?v=ymEMHeV7_RQ
.
Vivado Ferrari
01-12-2008, 08:38
Op de website van Barchetta.cc staat een foto van Michael (MTange) op de frontpage! Gaaf hoor!:) Mooie foto Michael!
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/
.
mavanhaasteren
01-12-2008, 08:43
is ook een erg mooie foto
Johannus
01-12-2008, 10:38
WOW dat is echt heel gaaf :D Goed bezig michael!
dcpixels
01-12-2008, 13:19
Sooow Michael ... helemaal gaaf man ... op de frontpage!
'Drie mooie konten in beeld' :D
.
nofear02
01-12-2008, 13:26
Op de website van Barchetta.cc staat een foto van Michael (MTange) op de frontpage! Gaaf hoor!:) Mooie foto Michael!
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/
.Heeeel gaaf michael! t is ook een prachtfoto ook zeg. chapeau!
Leuk dat jullie het gevonden hebben!
Als je overigens op de link klikt kom je op de website terecht, daar staat ook nog een mooie gallery met foto's!
Maar de meeste van die foto's kennen jullie waarschijnlijk al. :)
Hééééél netjes gedaan!! Gefeliciteerd, zo heb je je visitekaartje voor de toekomst!!
430driver
02-12-2008, 20:46
WOW! kijk dat heb je al vast te pakken: die kan je portfolio in. Geweldig! Errug mooie foto ook
Super Michael! Prachtige foto! Ga zo de gallery eens bekijken! :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.