PDA

View Full Version : Super Ferrari + Lamborghini Evenement Luchtmachtbasis Volkel

d1ablo
27-09-2008, 19:46
Vandaag, 27 september 2008 een super evenement meegemaakt op luchtmachtbasis Volkel.
Perfect georganiseerd !! En wat een auto's...Eerst maar Ferrari; 2 x F40, F50, 599, 612, 308, 328, 355, 360 360CS, 430Scuderia....enz... en dat meestal in meervoud...Verder nog een Lamborghini Gallardo, Diablo 6.0 en wat andere exclusieve bolides.
Het evenement was trouwens bedoeld voor zieke kinderen uit het St. Radboud ziekenhuis in Nijmegen.

F-Chat was vertegenwoordigd natuurlijk !!
Plaatjes volgen snel; heb aardig wat Mb's aan foto's geschoten.

Verder een aantal overgetelijk rondjes over de 2 banen van de basis. Wat een waanzinnige tractie op de speciale asfalt. Er werd verteld dat dit asfalt 7 x meer tractie geeft dan snelweg asfalt... dat was te merken...
Halverwege de baan stonden zowel marechaussee als politie met laser apparatuur om snelheden te meten. Uiteindelijk bleek dat 300+ niet gemeten kon worden (Apparatuur Marechaussee stopt bij 200 en politie bij 300...) Ik viel dus niet in de prijzen want ik kwam boven de 300 voorbij "vliegen" :D :D

Waarom wist niemand van dit gebeuren ??.... Evenment is tot een aantal weken geheim gehouden om niet al te veel aandacht te trekken. Lijkt erop dat dat geheimhouden aardig goed gelukt is !!

Al met al een zeer geslaagde GEHEIME MISSIE zullen we maar zeggen.....

.

mavanhaasteren
27-09-2008, 19:49
paul kan niet wachten op de foto's

nu weet je ook hoe hard je moet rijden om geen boetes meer te krijgen :D:D

d1ablo
27-09-2008, 20:00
Winnaar van de speed-test was trouwens de F50 met 289 km/u.

Weet niet waar ik moet beginnen met die foto's joh...
Eerst maar eentje van voor het vertrek in de ochtenduurtjes... aardig mistig maar de zon begon er al aardig door te komen... :)

d1ablo
27-09-2008, 20:05
Wat kunstmatige mist van de mannen van de luchtmacht...
Het weer was de rest van de dag trouwens perfect !! Zon, zon en nog een zon...

Peter@612
27-09-2008, 20:07
zo... jij bent er snel bij... ben benieuwd naar de foto's!! was inderdaad een SU-PER georganiseerd evenement... waarbij ik natuurlijk mijn camera thuis in de lader laat liggen... :(

d1ablo
27-09-2008, 20:14
Tja wat moet ik nu eerst posten Ferrari's of F16's... Nou eerst die F16 maar dan..
Ik had eerst nog het idee dat ik met m'n sportuitlaat die F16 wel eens een poepie zou laten ruiken... nou niet dus ;) :D
75.000 Pk uit één motor... Tja... dan ben ik sprakeloos....

Roike
27-09-2008, 20:23
Vandaag, 27 september 2008 een super evenement meegemaakt op luchtmachtbasis Volkel.

Geweldig verhaal en wat een aanwezige :D

d1ablo
27-09-2008, 20:27
..
Kijkje in de uitlaat... voor de liefhebbers het "VIN" nummer... bouwjaar '88 bij auto's zou je dan bijna al zeggen "oud beestje"....;)
En dan die cockpit... daar zit je dus echt heel strak in... zo'n F16 is eigenlijk gewoon een stoeltje gemonteerd op één enorme motor...

Erikderaaf
27-09-2008, 20:27
Heb jullie nog gehoord :) ik zit hier in uden en als de wind de goede richting in staat zijn de vliegtuigen goed te horen! Vandaag iets anders dus :D

In de lokale krant is er maar een klein kopje aandacht aan gegeven. Neem aan dat het zoals ik verwacht had helemaal besloten was? (op volkel kom je niet zomaar)

d1ablo
27-09-2008, 20:37
OK het blijft F-Chat.eu dus eerst maar eens wat F's... later meer F16...
En F's + F16....en....

Peter@612
27-09-2008, 20:42
Sterker nog... er stond zelfs geen kip aan de poort te fotograferen... binnen waren alleen kinderen + (veel) aanhang en luchtmacht-basis personeel... en wij natuurlijk... wat dat betreft vond ik dat wel een van de charmes van het geheel...

Neem aan dat het zoals ik verwacht had helemaal besloten was? (op volkel kom je niet zomaar)

d1ablo
27-09-2008, 20:50
Sterker nog... er stond zelfs geen kip aan de poort te fotograferen... binnen waren alleen kinderen + (veel) aanhang en luchtmacht-basis personeel... en wij natuurlijk... wat dat betreft vond ik dat wel een van de charmes van het geheel...

Zeker, het gaat uiteindelijk om die kinderen. Dat wij daarnaast ook nog een hoop lol hebben is mooi meegonmen natuurlijk.
Klasse voor die kinderen, wat hebben ze genoten !!
Klasse auto's..
Maar zeker ook klasse bestuurders... (zonder mijzelf op de borst te kloppen trouwens ;) )

Voor herhaling vatbaar...

d1ablo
27-09-2008, 20:50
..

d1ablo
27-09-2008, 20:56
...

mavanhaasteren
27-09-2008, 21:02
helemaal met je eens paul gaat natuurlijk om de kinderen, maar je kan ook voor de publiciteit kiezen voor eventuele donaties.

maar je mag wel meer foto's neer zetten hoor, kunnen we toch nog gieneten van de dag :D:D, vooral van de 360 CS en 430 Scuderia

Zeker, het gaat uiteindelijk om die kinderen. Dat wij daarnaast ook nog een hoop lol hebben is mooi meegonmen natuurlijk.
Klasse voor die kinderen, wat hebben ze genoten !!
Klasse auto's..
Maar zeker ook klasse bestuurders... (zonder mijzelf op de borst te kloppen trouwens ;) )

Voor herhaling vatbaar...

d1ablo
27-09-2008, 21:06
Ben volop bezig met de foto's hoor Marcel... geduld... geduld...

In dit geval gaat het trouwens niet om fondsenwerving en betaald de luchtmacht dit evenement.
Trouwens al jij mij nou 5 euri per foto doneert dan doneer ik die weer aan de Shell bij de volgende tankbeurt...;)

d1ablo
....

d1ablo
.....

Peter@612
27-09-2008, 21:21
Nou Paul... je staat natuurlijk weer in de 'krant'... ;)
http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/72029/kankerpatientjes-voelen-zich-even-schumacher

mavanhaasteren
27-09-2008, 21:23
Ben volop bezig met de foto's hoor Marcel... geduld... geduld...

In dit geval gaat het trouwens niet om fondsenwerving en betaald de luchtmacht dit evenement.
Trouwens al jij mij nou 5 euri per foto doneert dan doneer ik die weer aan de Shell bij de volgende tankbeurt...;)

heb geen geduld :D:D
voor de benzine donatie kan ik alleen akkoord gaan als je alle shell sleutelhangers kan leveren en alle in de toekomst uitkomende :D:D:D

d1ablo
27-09-2008, 21:27
Laatste foto's voor dit moment... moet ff verder... er volgt nog meer....

d1ablo
27-09-2008, 21:36
.....

d1ablo
27-09-2008, 21:45
.......

Ricars
27-09-2008, 21:54
Wow Paul, wat een prachtige bijeenkomst van supercars. Moet super zijn ook om de F16's van dichtbij te zien. Dat zijn ook machtige machines!
Zelfs een F50 die meedeed! Mijn favoriete F :) Staat hij bij een dealer, aangezien hij groene platen heeft? Of is het misschien de ex- H. vd M. F50?

Bedankt voor de foto's!

d1ablo
27-09-2008, 21:54
Nou Paul... je staat natuurlijk weer in de 'krant'... ;)
http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/72029/kankerpatientjes-voelen-zich-even-schumacher

Bedankt voor het linkje... leuk... jammer dat Lamborghini blijkbaar zo'n moeilijk woord is en het dus weer niet als merk in de krant staat.....

d1ablo
27-09-2008, 21:58
Wow Paul, wat een prachtige bijeenkomst van supercars. .....
Of is het misschien de ex- H. vd M. F50?
Bedankt voor de foto's!

Allereerst... graag gedaan wat betreft de foto's. Ik realiseer me dat veel mensen graag willen zien wat er daar allemaal gebeurd is... heb niet alles vast kunnen leggen maar ik was natuurlijk ook heel druk met rijden...
Die F50 is van een verzamelaar. Ken de eigenaar al een tijdje.. denk dat hij deze al had en niet die van H vd. M erbij heeft genomen.

d1ablo
27-09-2008, 21:59
.

d1ablo
27-09-2008, 22:06
..

Ricars
27-09-2008, 22:20
Allereerst... graag gedaan wat betreft de foto's. Ik realiseer me dat veel mensen graag willen zien wat er daar allemaal gebeurd is... heb niet alles vast kunnen leggen maar ik was natuurlijk ook heel druk met rijden...
Die F50 is van een verzamelaar. Ken de eigenaar al een tijdje.. denk dat hij deze al had en niet die van H vd. M erbij heeft genomen.

OK, interessant om te weten.
Ik hoop hem eens tegen te komen :)

250lm
27-09-2008, 22:59
Kennelijk heeft Paul een beetje een complex dat ie niet kan vliegen ;). Naast deze foto met zijn duiveltje met een F16, kan ik me er ook nog eentje herinneren met een Apache toch? Wel cool om te hebben.Leuk voor op het toilet of in de garage ;)

Niels

jutenjul
28-09-2008, 09:39
Wow Paul, wat een prachtige bijeenkomst van supercars. Moet super zijn ook om de F16's van dichtbij te zien. Dat zijn ook machtige machines!
Zelfs een F50 die meedeed! Mijn favoriete F :) Staat hij bij een dealer, aangezien hij groene platen heeft? Of is het misschien de ex- H. vd M. F50?

Bedankt voor de foto's!

de F50 zal wel niet de ex auto van H vd M zijn daar zat een kenteken op
94-SV-DR vin nummer 106895
de F40 met kenteken XR-35-PD vin nummer 80762 is wel de ex van H vd M

Michel.

Erikderaaf
28-09-2008, 10:35
Mooie reportage! Heel gaaf zo met de vliegtuigen!

Ik zal de kranten goed in de gaten houden hier.... wie weet! Als er iets leuks staat dan horen jullie het wel :)

430driver
28-09-2008, 10:48
Prachtige foto's paul! moet een superevenement zijn geweest, zeker met dat weer!
Hulde!

Paulus
28-09-2008, 11:02
Paul leuk verslag dat moet een top dag geweest zijn voor de kids en de Fam.

M.Vice
28-09-2008, 12:40
Perfect georganiseerd !! En wat een auto's...Eerst maar Ferrari; 2 x F40, F50, 599, 612, 308, 328, 355, 360 360CS, 430Scuderia....enz... en dat meestal in meervoud...Verder nog een Lamborghini Gallardo, Diablo 6.0 en wat andere exclusieve bolides.
Het evenement was trouwens bedoeld voor zieke kinderen uit het St. Radboud ziekenhuis in Nijmegen.
...

.

Hallo F-chatters,

Prachtig verhaal hoor, dat het allemaal geheim moest blijven om niet teveel aandacht te trekken, maar dat vind ik behoorlijke bull-shit. Een evenment op een vliegbasis, die niet vrij toegankelijk is waar voor fun van zieke kinderen en de bestuurders op de vliegbasis kan worden rondgereden, waarom zou dat niet bekend kunnen worden????

Ook ik had het erg leuk gevonden, zeker met het mooie weer en voor naderende winterstop, mijn witte ros de sporen te geven richting volkel, zeker omdat ik ook die F-16 wel eens van dichtbij had willen bekijken.

Al met al een paar leuke foto's, zeker met die Lambo strak tegen die F-16 aan, maar daar had ik met mijn witte ros ook wel willen staan. jammer dat geheim houden betekend dat zelfs F-chatters met een Ferrari, die ook al meededen aan o.a Doe een plezierrit, Good Cause rally etc. hier niet van op de hooogte (worden) gebracht. Ik had er graag bij geweest. Ik hoop dat bij een volgende "geheime Missie" ik een berichtje krijg!!!

Nu ga ik vanmiddag zelf maar een rondje toeren.

Gr. Heino

EDIT: een discussie hierover heb ik gezet op de hoofd-draad, vanaf hier; http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=51307&postcount=3153 (gr. Robert).
.

dcpixels
28-09-2008, 12:51
Paul, wat een heerlijke dag heb jij (en alle anderen) gisteren gehad! Bedankt voor je mooie foto-reportage. Anders hadden we er helemaal niets van mee gekregen ;):D.
De foto van jou Lambo voor de F16 is een topper! Vergroten en boven je bed hangen, zou ik zeggen.

enzotje
28-09-2008, 15:53
prachtige foto's ! Die rode camionette met het ferrari logo op is die niet van een F-verdeler uit toulouse?

430driver
28-09-2008, 16:02
die is van Forza Service uit Oss

enzotje
28-09-2008, 16:44
a zo, ik heb die zien staan in toulouse het zal dan wel een ander zijn :)

d1ablo
28-09-2008, 22:50
Nog wat meer F16 actiefoto's het verbaast me dat ze nog zo redelijk gelukt zijn want deze korte afstand komen ze zo snel voorbij dat je echt in een tiende seconde moet richten scherpstellen meebewegen en afdrukken...

d1ablo
28-09-2008, 22:54
.

nofear02
28-09-2008, 22:55
Jemug wat gaaf Paul!! Machtig mina. Is dat nou ook nog een beetje een klere-herrie als dat voorbij komt?? :)

d1ablo
28-09-2008, 23:02
Jemug wat gaaf Paul!! Machtig mina. Is dat nou ook nog een beetje een klere-herrie als dat voorbij komt?? :)

Ik kan je verzekeren dat je die dreunende grom van die F16's niet alleen hoort (ondanks de verstrekte oordopjes) maar gewoon ook voelt van je kruin door je borstkas tot in je tenen.... Echt uniek om er zo dicht bij te kunnen staan. Waanzinnig... ben daarom ook erg blij met deze foto's. Het gevoel komt weer helemaal terug als ik er naar kijk.
De laatste foto was van de fly-by over de hangar. De cockpit van de F16 die op de grond stond staat er nog net mooi op. Op volle snelheid die dingen laag over horen en zien komen is wederom een ervaring op zich. Je hoort ze natuurlijk al van verre aankomen maar als ze dan echt in een flits overkomen zeggen al je instincten je al gauw om ineen te krimpen...
Na de "krimp" gelukkig nog wel een fotootje kunnen maken ;)

d1ablo
28-09-2008, 23:07
Als er trouwens liefhebbers zijn die één of meerdere plaatjes in high-res willen ontvangen. Ik heb ze in 12 megapixel op schijf staan. PM me even een mailadres en het nummer van de foto(s).
Ik heb het de komende tijd vrij druk maar ik zal de evt. verzoekjes op volgorde van binnenkomst afhandelen.

mtange
28-09-2008, 23:16
Bedankt voor het posten van de foto's Paul! Ondanks dat het om een geheime missie gaat hebben wij op deze manier toch weer mooi kunnen mee genieten! Foto's van de straaljagers zijn inderdaad goed gelukt! Die eerste foto van de Diablo met de zonnestralen, WOW! :)
Jullie hebben het wel getroffen met het weer hoor. En zo te zien hebben de kinderen het ook naar hun zin gehad, dat is toch het belangrijkste op zo'n dag!

250lm
28-09-2008, 23:21
De laatste foto was van de fly-by over de hangar. De cockpit van de F16 die op de grond stond staat er nog net mooi op. Op volle snelheid die dingen laag over horen en zien komen is wederom een ervaring op zich. Je hoort ze natuurlijk al van verre aankomen maar als ze dan echt in een flits overkomen zeggen al je instincten je al gauw om ineen te krimpen...
Na de "krimp" gelukkig nog wel een fotootje kunnen maken ;)

En als ik mag: Fantastisch shot. Heel mooi gezien en uitstekend uitgevoerd!!

d1ablo
28-09-2008, 23:33
Dan nog maar een laatste... met de deur dicht... ter afsluiting van mijn reportage...
Bedankt voor de complimenten !!

mavanhaasteren
29-09-2008, 07:48
paul zeer mooie foto's en mooi verslag van wat volgens mij een geweldige dag is geweest voor de kinderen een familie en ook de rijders.

Peter@612
29-09-2008, 08:15
Thanks voor alle foto's Paul...! vond overigens nog meer foto's... gemaakt door vliegbasis-mensen... http://www.f16demoteam.nl/ dan op de linkjes [gallery/demo season 2008 part 2] klikken...

.

wesleyruytrmn
29-09-2008, 10:23
Gaaf evenement en mooie foto's!! Bedankt voor het posten.

nofear02
29-09-2008, 11:04
Thanks voor alle foto's Paul...! vond overigens nog meer foto's... gemaakt door vliegbasis-mensen... http://f16demoteam.nl/ dan op de linkjes [gallery/demo season 2008 part 2] klikken....Hoe vond jij het eigenlijk Peter? Ook een beetje genoten? Jouw wagen staat er ook prachtig bij naast die F16 met de diablo! Hadden jullie een beetje 'leuke' kinderen? (enthousiast,dankbaar, genietend etc)

Erikderaaf
29-09-2008, 13:08
Vandaag in het Brabants Dagblad, katern Uden - Veghel

Klik voor een groter/beter leesbaar plaatje!

nofear02
29-09-2008, 13:29
Ja laat vooral in de krant zetten dat je een paar keer per week ff de 330 aantikt op de maasvlakte. 1x ooit een ongeluk met de schuld aan jouw kant en het OM zal aanvoeren; het is een notoire hardrijder, kijk maar "<citaat>". Handig! :(

Peter@612
29-09-2008, 14:37
Hoe vond jij het eigenlijk Peter? Ook een beetje genoten?

Ik vond het echt SU-PER... helemaal mijn evenement wat dat betreft; het weer was super, de kinderen renden echt vol enthousiasme naar je auto toe als je aan kwam rijden... sommigen hadden al lang van te voren besloten mijn auto 'op te wachten'... ook een moeder van een van de kinderen in de auto gehad... best een heftig gesprek... kreeg ook net een e-mail van een van hen om me nog even te bedanken... zoals jullie wellicht weten heb ik het niet zo heel erg op de pers en zodoende was dit echt perfect voor me... wat mij betreft volgend jaar weer... vond de rijders ook erg gezellig onder elkaar; een aantal oud-bekenden tegen gekomen... echt heel gaaf... je merkt op zo'n moment ook echt dat defensie toch echt een zeer goed geolied organisatorisch apparaat is waarbij ze het begrip Customer Relationship Management ook nog eens heel goed begrijpen... zowel de rijders alswel de kinderen werden bijzonder leuk in het zonnetje gezet... petje af... was in drie weken georganiseerd schijnt het...

nofear02
29-09-2008, 15:28
Ik vond het echt SU-PER... helemaal mijn evenement wat dat betreft; het weer was super, .... zowel de rijders alswel de kinderen werden bijzonder leuk in het zonnetje gezet... petje af... was in drie weken georganiseerd schijnt het...Zo dat klinkt goed Peter! lekker. Jij kreeg dus nog een e-mailtje zojuist, klopt het dat er vaak ff een band ontstaat met het kind en de familie en de rijder? Maar zo'n e-mailtje waarin ze je ongetwijfeld nogmaals bedankten, dat is neem ik aan heerlijk om te krijgen? Complimenten voor defensie trouwens dan; in 3 weken. !

TOTO70_0
29-09-2008, 16:04
Hoe vond jij het eigenlijk Peter? Ook een beetje genoten? Jouw wagen staat er ook prachtig bij naast die F16 met de diablo! Hadden jullie een beetje 'leuke' kinderen? (enthousiast,dankbaar, genietend etc)

Sorry Robert, wat is dit een stomme vraag , ""leuke kinderen""

Ik hoop nooit in die situatie te komen met mijn dochter, ik heb verschillende kinderen in de auto gehad, tuurlijk zijn die kinderen enthousiast maar of ze het tonen of niet dat doet er niet toe, ze hadden mij auto gewoon mogen afbranden als die kinderen daar meegeholpen waren, helaas is dat niet in onze handen.
Thomas het eerste jongetje die meereed vond de 360CS veel interessante en gelukkig heeft hij ook daarmeekunnen meerijden. Hij vond die strepen zo mooi is toch leuk dat kinderen zo eerlijk zijn.

groeten,
Tonnie van der Velden

wesleyruytrmn
29-09-2008, 16:22
De vraag is inderdaad dubbel. Maar ik vind het wel een goede vraag. Je doet het immers om de kinderen een dag om nooit te vergeten te geven. En als ze dan niet écht dankbaar zijn, is de lol voor de rijders er misschien ook af. Zo reactie die Peter krijgt van de ouders, daar doe je het dan voor. Ik heb ook een keer van dichtbij mee gemaakt dan een verwend "ziek" jongetje (in de vorm van hij had ook al parachute gesprongen, zelf gevlogen, luchtballon en dag met de brandweer meegeweest) niks zegt tegen de bestuurder, en hardop zegt dat de ballonvaart van vorige keer leuker was...Is toch een andere reactie. Maar Tonnie heeft gelijk dat je het natuurlijk niet moet doen voor een reactie, maar gewoon altijd.

TOTO70_0
29-09-2008, 16:42
Wat kan je doen als ouder, met het bericht dat je kind "kanker heeft" om maar niet te denken een terminale ziekte.
Toch alles doen voor eventuele kans van genezing en anders toch zoveel mogelijk dingen laten beleven in het korte toekomstige bestaan. En dat zo'n kind dan verwend raakt maakt toch niets meer uit , het kan nooit zo ""ondraaglijk"" kind worden als hun toekomst is.

wesleyruytrmn
29-09-2008, 16:55
Wat kan je doen als ouder, met het bericht dat je kind "kanker heeft" om maar niet te denken een terminale ziekte.
Toch alles doen voor eventuele kans van genezing en anders toch zoveel mogelijk dingen laten beleven in het korte toekomstige bestaan. En dat zo'n kind dan verwend raakt maakt toch niets meer uit , het kan nooit zo ""ondraaglijk"" kind worden als hun toekomst is.

Daar heb je ook helemaal gelijk in...Als buitenstaander kan je dat inderdaad helemaal niet beoordelen...

nofear02
29-09-2008, 17:34
....
groeten,
Tonnie van der VeldenIs helemaal geen stomme vraag Tonnie, want ik geef er geen waarde-oordeel OVER OF een kind wel of niet leuk was. Het is puur de vraag; was het een ''leuk'' kind, en ik zet het expres ook nog tussen haakjes, dus: relatief zien. Ik zeg er ook niet bij; als het kind niet leuk is dan moet je het niet doen, of: dan was het zeker niet leuk om te doen. Ik vraag puur ''was het een ''leuk'' kind". Zo ja, dan is het voor de rijder wel dubbel zo leuk, laat ik het dan zo zeggen. Ik heb eens gehoord van mensen die kinderen meenamen dat ze bijv verveeld in de auto zaten, met hun schoenen tegen het dashboard, onderweg ziek werden, in de auto moesten overgeven, etc. Dan nóg zeg ik niet; dan moet je het niet doen als rijder, laat staan dat je pissig zou zijn, want het kind was niet leuk. Ik vraag puur; was het een leuk kind. Een gezichtje dat straalt, of iemand die honderduit praat, of die idd bijv vertederend eerlijk zegt; ik vind die strepen zo mooi, enz enz, dat maakt het voor de rijder dan wel dubbel zo leuk. Verder heb ik van iemand gehoord bij een andere rit, dat het wel leek of ze eigenlijk te weinig kinderen konden vinden en dan ''zomaar'' kinderen namen, dus kinderen namen die het ''wel leuk leken'', maar het in de praktijk vrij gauw zat waren. En die bijv helemaaaal niet om een Ferrari gaven, of zelfs wat voor sportwagen dan ook. Ook dat is dan toch minder 'leuk' voor de rijder om dan met zo'n kind rond te rijden. Nog steeds wel nuttig wellicht (!), maar iets minder leuk/minder voldoenend/bevredigend/hartverwarmend dan met iemand die zit te glimmen van oor tot oor, met beentjes die wiemelen van de opwinding, rode konen, gilletjes, uitdrukkingen, etc. Vandaar: was het een ''leuk'' kind. Zonder waarde-aanduiding. Laat staan dat ik iets zou zeggen over of het kind het dan nog wel waard zou zijn, laat staan over ouders van een kind met kanker hoe dat is. Dát zouden pas stomme opmerkingen zijn.

.

Peter@612
29-09-2008, 17:39

Zo'n gesprek had ik inderdaad dus in de auto... vertelde een moeder hoe ze op een gegeven moment vond dat haar kind wat bleek zag, de dokter niks kon vinden maar door haar moeder-instinct doorging met onderzoeken en uiteindelijk bleek dat hij kanker had... hoe het haar leven aangreep; haar complete sociale bestaan... hoe je aan een kind van drie jaar oud poogt uit te leggen dat hij ziek is... en dat je dan het komende jaar maandelijks naar het ziekenhuis met hem gaat om hem nog veel zieker te laten voelen (Chemo) en hem niet kunnen beloven dat hij zich dan uiteindelijk weer beter gaat voelen... oh-kay... zit je dan met je 29 jaar in een Ferrari van drie ton en denk je dat je zelf issues hebt... nou de tranen stonden me letterlijk in de ogen... maar wat was dat een fijn gesprek... en wat hebben wij verschrikkelijk hard en gaaf gereden... echt ze GE-NOOT... ik hoop dat jullie snappen hoe ik dat bedoel... en p.s. kinderen zowel als de omgeving hebben af en toe lucht/een knuffel/afleiding/een oor nodig en als ik er weer aan terug denk... 100% verdiend... en dat deden ze heel erg goed in Volkel... alle gasten c.q. betrokkenen mochten even meerijden... wederom: SU-PER...

d1ablo
29-09-2008, 17:47

Ik hoop nooit in die situatie te komen met mijn dochter, ik heb verschillende kinderen in de auto gehad, tuurlijk zijn die kinderen enthousiast maar of ze het tonen of niet dat doet er niet toe, ze hadden mij auto gewoon mogen afbranden als die kinderen daar meegeholpen waren, helaas is dat niet in onze handen.
Thomas het eerste jongetje die meereed vond de 360CS veel interessante en gelukkig heeft hij ook daarmeekunnen meerijden. Hij vond die strepen zo mooi is toch leuk dat kinderen zo eerlijk zijn.

groeten,
Tonnie van der Velden

Ik heb Thomas ook in de auto gehad... heel enthousiast ventje. Ik begrijp ook wel wat Robert bedoelt hoor... af en toe zit er wel eens een rot appeltje tussen maar dat is dan ook echt een uitzondering. Verder proberen ook mensen die met de organisatie bezig zijn hun kinderen of andere aanhang bij je in de auto te krijgen. Af en toe lastig te peilen want je kan natuurlijk niet iedere keer gaan vragen; ben jij patiënt of familie van een patiënt ?
Van de andere kant kom ik daar niet omdat toevallig ome Henk Ferrari's zo leuk vindt en een dagje mee is... Daar moet de organisatie denk ik wel een beter onderscheid in maken maar dit probleem zie je volgens mij bij andere charity evenementen ook.

Verder nog wel een leuke opmerking van 2 oudere dame's langs de kant over de oranje remklauwen die in mijn velgen te zien zijn.... "Kijk nou Bep... dat lijken wel gordijntjes die je dicht kan doen" ;)

Ik kan niet anders dan Peter bijvallen: dit evenement was SUPER, vandaar ook de titel van deze draad.
Dit geeft gewoon zoveel positieve energie aan zowel patiënten, aanhang maar zeker ook de rijders. Ik ben redelijk selectief in waar ik aan mee doe maar dit evenement staat bij mij zeker op het lijstje van volgend jaar, juiste intenties en de juiste organisatie...

.

nofear02
29-09-2008, 17:49
... .. echt ze GE-NOOT... ...kijk, dat bedoelde ik dus. En dan lijkt mij het voor de rijder extra fijn om dat te kunnen doen voor hem/haar + fam.

TOTO70_0
29-09-2008, 20:05
Sorry maar ik vind het woordje "leuk" niet echt op zijn plaats, misschien zou je kunnen vragen of het kind enthousiast was of iets dergelijks.

nofear02
29-09-2008, 21:34
Sorry maar ik vind het woordje "leuk" niet echt op zijn plaats, misschien zou je kunnen vragen of het kind enthousiast was of iets dergelijks.Daar wil ik het zeker wel met je mee eens zijn Tonnie. Dat is misschien een veel betere/handigere/ duidelijkere uitdrukking, die niet zo gauw verkeerd kan klinken als ''leuk''. Zó bedoelde ik het in ieder geval ook. No offence wat mij betreft. Enthousiast ga ik onthouden! Sorry voor eventuele onduidelijkheid van mijn kant.

TOTO70_0
29-09-2008, 21:41
Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoeld, maar als je googlet naar "Ferrari volkel" kom je wel bij deze thread terecht, en je zal als ouder zo iets maar lezen, dan kan ik eventuele onbegrip zeer zeker begrijpen, zelfs wetende dat er niks mee bedoeld word.
Het dierbaarste van een ouder zijn zijn kinderen.
Maar genoeg over dit gezegd en alleen maar denken aan de leuke dingen voor die kinderen.

nofear02
29-09-2008, 21:54
Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoeld, maar als je googlet naar "Ferrari volkel" kom je wel bij deze thread terecht, en je zal als ouder zo iets maar lezen, dan kan ik eventuele onbegrip zeer zeker begrijpen, zelfs wetende dat er niks mee bedoeld word.
Het dierbaarste van een ouder zijn zijn kinderen.Daar heb je wederom een goed punt Tonnie. Ik geef gelijk toe; ik had er niet aan gedacht dat er wellicht ouders via googelen met die woorden als zoekopdracht hier terecht zouden komen om te gaan meelezen, en ze dat misschien niet leuk vinden overkomen. Blijft wel staan dat er ook genoeg F-rijders zijn die minder prettige en minder leuke ervaringen hebben. En aangezien dit een site is voor F-eigenaren en liefhebbers mag dat ook gezegd worden denk.

Maar wat mij betreft is het goed zo. Laten we niet vergeten dat het in eerste instantie een fantastisch evenement is geweest dus blijkbaar. Daar getuigen de foto's dan wel van! Kinderen hebben genoten. Fam. ook. Prachtig weer. keurig.

nofear02
29-09-2008, 21:57
Zijn er plannen om dit een jaarlijks terugkerend iets te laten zijn trouwens? Weet iemand dat? En kwamen nou al die Ferrari's via Forza en Kroy? Hoeveel waren er nou eigenlijk ongeveer? dat in 3 weken, dat moet ook rap gegaan zijn zeg. klasse hoor.

Peter@612
29-09-2008, 23:35
Zijn er plannen om dit een jaarlijks terugkerend iets te laten zijn trouwens? Weet iemand dat? En kwamen nou al die Ferrari's via Forza en Kroy? Hoeveel waren er nou eigenlijk ongeveer? dat in 3 weken, dat moet ook rap gegaan zijn zeg. klasse hoor.

Alle auto's kwamen op uitnodiging van de Luitenant via Forza en Kroymans... in totaal waren er 53 auto's waarvan maximaal 6 non-ferrari's... (de DTM-achtige CLK was er ook weer en hoe die daar precies kwam weet ik niet)... Ze zeiden dat ze het geheel zouden evalueren maar dat de dag danig naar wens verliep dat de kans groot was dat het een jaarlijks evenement zou worden... Om aan te geven hoe solitair ze begonnen zijn: ze hadden nog nooit een Ferrari evenement cq charity auto evenement bezocht noch waren ze op de hoogte van het andere evenement in Limburg welke op dezelfde dag plaats vond.. feitelijk hadden ze wat budget over door enige meevallers eerder dit jaar... all I know... ;)

d1ablo
30-09-2008, 14:03
Die DTM kwam van Mercedes dealer ASV (vroegere ASO uit Oss... wat een naam voor een auto-bedrijf...;) ).

mavanhaasteren
30-09-2008, 14:53
Die DTM kwam van Mercedes dealer ASV (vroegere ASO uit Oss... wat een naam voor een auto-bedrijf...;) ).

past wel bij de auto :D

d1ablo
30-09-2008, 15:36
Ben vroeger wel eens bij ASO Oss geweest en ze hadden daar Mercedes leenauto's voor klanten waar heel groot ASO op stond... vonden klanten af en toe niet zo leuk geloof ik ;)