View Full Version : Ferrari 250 GTO verkocht
mavanhaasteren
24-09-2008, 18:37
een Engelsman betaalt 15,7 miljoen pond ( bijna 20 mil euro)voor een Ferrari 250 GTO
Er zijn op de huidige automarkt diverse auto’s te koop tegen astronomische prijzen, neem de Veyron of Pagani Zonda, maar ook bolides als een Maybach 62S zijn zeer prijzig. Het kan echter nog veel gekker wanneer je gaat winkelen in de branche van klassieke auto’s, neem als voorbeeld de klassieke Ferrari’s. In Engeland is een zeer zeldzame 250 GTO voor een bedrag verkocht van meer dan 10 Veyron’s! Om precies te zijn, 15,7 miljoen pond...
Wie de autobezitter is geworden is onbekend gebleven. Wel kan normaal gesproken geconcludeerd worden dat we te maken hebben met een ware autoliefhebber die extreem veel geld over heeft voor zijn collectie. Zo was ook één van de grootste autoverzamelaars die Nederland gekend heeft, gek genoeg om miljoenen te bieden voor een 250 GTO van Kroymans, echter ging dit niet door. In totaal zijn er tussen 1962 en 1964 39 GTO’s geproduceerd. Ieder model is uniek en er wordt ook nog eens regelmatig mee gereden, zo ook door Kroymans, die namelijk in het bezit is van een 250 GTO. De vraag is nu in hoeverre het nog mogelijk is te bieden op modellen als de 250 GTO. Dit bedrag is verreweg het hoogste wat er ooit voor een auto betaald is…een Veyron zal nooit deze status halen.
Bron Autogespot
Mondialseeker
24-09-2008, 18:47
De verkoop dateert reeds van 5 maand geleden en was niet voor de vermelde prijs. De wagen verhuisd van Schotland naar Londen.
Ergens werd dit nieuws en die prijs vernoemd en is dit door meerdere overgenomen.
Gr
Jurgen
moriaan1
24-09-2008, 19:04
De verkoop dateert reeds van 5 maand geleden en was niet voor de vermelde prijs. De wagen verhuisd van Schotland naar Londen.
Ergens werd dit nieuws en die prijs vernoemd en is dit door meerdere overgenomen.
Gr
Jurgen
$28.500.000,- chassis nr. 5095
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/5095GT.250GTO.htm
Mondialseeker
26-09-2008, 20:38
$28.500.000,- chassis nr. 5095
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/5095GT.250GTO.htm
quote M Massini:
Please allow me to say the following on GTO prices:
NO 250 GTO has sold for 30 or more Million USD$. Not recently and not in the past.
In June 2007 chassis #5095 GT was sold by former Samsung CEO Kun-he Lee to Bill Ainscough in Scotland for US$ 17 M. The same car was sold in May 2008 by Ainscough to a buyer in the UK, for US$ 23 M. I am not allowed to disclose the name of the buyer, thanks for understanding.
Marcel Massini
end of quote
mavanhaasteren
26-09-2008, 20:54
blijft nog steeds een heleboel geld
blijft nog steeds een heleboel geld
Ook het rendement: binnen een jaar verkopen voor $6m meer! Had ik maar een startkapitaal van $17m ;)
moriaan1
26-09-2008, 21:13
Ook het rendement: binnen een jaar verkopen voor $6m meer! Had ik maar een startkapitaal van $17m ;)
dat gaat het komende jaar met de huidige malaise niet lukken denk ik........
Verkoop in oudere auto's met een waarde van tussen de 100.000 en 200.000 staat momenteel stil, en dat gaat zich de komende maanden uitbreiden.
Ik ken een verzamelaar in de VS die momenteel zijn gehele collectie in de verkoop heeft, en dat doet ie niet voor niets.....
Bijzondere auto's zoals de 250GTO bevinden zich in een bijzonder deel van de markt, daar zijn altijd kopers voor te vinden.
...
Verkoop in oudere auto's met een waarde van tussen de 100.000 en 200.000 staat momenteel stil, en dat gaat zich de komende maanden uitbreiden.
......
Waar heb je die info vandaag ? Tuurlijk als je kijkt op de diverse auto-sites dan blijven de "overpriced" exemplaren lang staan. Veel mensen denken nog steeds dat ze de hoofdprijs kunnen krijgen voor hun auto. In de handel loopt het nog wel redelijk door dus stilstand is er zeker niet.
moriaan1
27-09-2008, 10:26
Heb een bekende in de VS die in exoten handelt, hij heeft het nu niet makkelijk... en de verwachtingen worden niet veel beter.
Mondialseeker
27-09-2008, 10:59
Heb een bekende in de VS die in exoten handelt, hij heeft het nu niet makkelijk... en de verwachtingen worden niet veel beter.
+ 1.
Het is deze klasse in USA die de zwaartste klappen krijgt op dit ogenblik. Ze hebben zware leningen op hun huizen die ze op dit ogenblik niet kunnen terugbetalen. Dan wordt op de toys bespaard. Veel van hen hebben een pak geld verloren en wachten nu af wat er gebeurd. het ziet er inderdaad niet echt goed uit.
Mijn inziens zal Europa volgen, in België hebben we al een goed voorbeeld met de Fortis bank, hun aandelen zijn gisteren alleen al met 20% gedaald naar een historisch dieptepunt van 5 Euro per aandeel.
Groeten
Jurgen
nofear02
27-09-2008, 11:22
Heb een bekende in de VS die in exoten handelt, hij heeft het nu niet makkelijk... en de verwachtingen worden niet veel beter.Ja, in de VS is het nu niet fijn natuurlijk. Veel auto's zijn gefinancierd met de overwaarde van een huis. Nou die overwaarde is er niet meer. Idem in de UK. Gaat ook rampzalig slecht daar. Er zullen wagens versleept gaan worden naar Azie en Europa. En het midden-oosten natuurlijk! Daar kopen ze alles wat los en vast zit. :)
Mondialseeker
27-09-2008, 11:38
Ja, in de VS is het nu niet fijn natuurlijk. Veel auto's zijn gefinancierd met de overwaarde van een huis. Nou die overwaarde is er niet meer. Idem in de UK. Gaat ook rampzalig slecht daar. Er zullen wagens versleept gaan worden naar Azie en Europa. En het midden-oosten natuurlijk! Daar kopen ze alles wat los en vast zit. :)
Rusland mag je ook niet vergeten.
Ik las gisteren dat er in de VS praktisch zo goed als geen leningen meer worden gegeven voor wagens, tenzij een resem voorwaarden: ouderdom wagen, bij een erkende garage, etc. Dat is natuurlijk voor de Amerikanen een schok die gewoon zijn om op krediet te leven.
Jurgen
nofear02
27-09-2008, 11:41
Ik las gisteren dat er in de VS praktisch zo goed als geen leningen meer worden gegeven voor wagens, tenzij een resem voorwaarden: ouderdom wagen, bij een erkende garage, etc. Dat is natuurlijk voor de Amerikanen een schok die gewoon zijn om op krediet te leven.
Jurgenrusland zeker ja! helemaal vergeten. moskou en omstreken is echt booming nou. die amerikanen die schrikken zich het lazarus nu ja. hoewel er al 10 a 20 jaar voor gewaarschuwd wordt. Voor autodealers konden het wel eens zeer zware tijden worden...
moriaan1
28-09-2008, 17:52
Helaas....
Devaluatie van kapitaalgoederen en stijging van bankrente is slechts een kwestie van tijd....
De economische crisis gaat met een sneltreinvaart onze economie treffen, door de complexiteit van de financiele markt is dat onvermijdbaar...
Helaas gaat dat als eerste worden gevoeld in luxe produkten.. zoals duurdere of tweede auto's.
Statement van een zeeer bekend F-afficionado en econoom!
(geleend)
There are two issues. Every exotic car is going to take a huge hit until the economy gets better and that may take years.
Front engined V12's will likely fall more than Sports Cars if the past is a guide. Keep in mind that Ferrari is going to almost double their World Wide production with the California. The party is over for the foreseeable future.
My guess is over the next 24 months:
599's will break 140K
430's will break 130K
M's will break 80K
G's will break 50K
Nothing will be unaffected. The last time this happened 250 GTO's broke from 17 million to 3.5 million. It took 18 years for them to return to 17 million.
Keep in mind that I have been begged by a dealer to buy a new Ferrari at under msrp during the last break which I did to help him out. (An unsold new 308 GTBi) Anyone who doesn't think it's possible to happen again is fooling themselves.
I hope I'm wrong.
moriaan1
28-09-2008, 18:04
Fortis stond vrijdagmiddag op een dramatisch verlies! Niet eerder vertoond!
En het mooie van alles:
Fortis is een winstgevende bank! Het bedrijfsresultaat is en zal naar verwachting zelfs de komende jaren positief kunnen blijven!
Het probleem ligt bij de financiers!
En dat zijn de klanten die hun spaarcenten bij Fortis hebben staan! Als zij massaal in de rij gaan staan om opnames te doen, kan de bank zijn verplichtingen niet nakomen en gaat het mis!
nofear02
29-09-2008, 03:12
Jurgenben benieuwd hoeveel ferrari's er eigenlijk tegenwoordig verkocht worden in Rusland. suv's verkopen er als een gek, en auto's in zijn algemeenheid zijn dus booming. zouden er ook al enkele F-klassiekers staan in Rusland? (hoe zit het trouwens met de plannen voor een F1 race daarzo? en dat nieuw te bouwen circuit?)
.
Mondialseeker
29-09-2008, 22:18
hmm Robert,
als ik dit goed lees zie ik toch wel enkele vraagtekens op langere termijn:
1. imagobewuste consumenten
2. grote auto's: SUV en grote sedans
3. grote benzineslurpers
4. geen ingewikkelde milieuregels en beperking van uitstoot van broeikasgassen
5. 'niet iedereen in Rusland kan zich een mooi appartement veroorloven en heel wat Russen kopen in plaats daarvan een auto"
groeten
nofear02
30-09-2008, 00:02
hmm Robert,
3. grote benzineslurpers
5. 'niet iedereen in Rusland kan zich een mooi appartement veroorloven en heel wat Russen kopen in plaats daarvan een auto"
groetenJa klopt, maar goed, het geldt ook niet voor heeel rusland. t geldt voorlopig alleen voor bepaalde delen van de grote steden. En de eerstvolgende 5 tot 10 jaar gaan zij zich nog geen zorgen maken over het milieu en benzineprijzen hoor. Ze drijven op olie. En er komt veel geld binnen. En ze liggen voorlopig nog zwaar achter dus hebben ze veel in te halen. Ik zou echt wel eens willen weten hoeveel F's er naar rusland verkassen these days; nieuw, + 2e hands. Berucht zijn ook al berichten dat gestolen f's zo snel mogelijk over de russische grens gehaald worden. Dan zijn ze daarna niet meer te achterhalen/ terug te krijgen....
v-barchetta
30-09-2008, 00:10
hmm Robert,
3. grote benzineslurpers
groeten
Auto's zoals een SUV of luxe auto (BMW X5, X6, S-Klasse, 7-Serie, Cayenne, Hummer, Audi A8 etc) die zijn leuk voor de eerste eigenaar, maar iemand met een modaal inkomen en een gezinnetje die het vroeger, toen de benzineprijzen nog redelijk waren, en we nog geen euro's hadden het leuk vonden om "dik" te doen in zo'n tweedehands auto, die kopen ze niet meer!!! Niet meer te betalen... met als gevolg dat deze auto's gebruikt niet meer aan de straatstenen te slijten zijn.
Maar daar in tegen, trekken sportauto's zoals (Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, P******, etc.) andere type mensen, mensen kopen zo'n auto vaak voor erbij, voor het weekend, zijn liefhebbers etc. Deze mensen althans ik kan het niet veel schelen dat de benzine 10 cent duurder wordt voor mijn F, voor die paar duizend kilometer per/jaar, dat maken die paar honderd euro per jaar extra toch niet meer uit..... Het is puur hobby....
Met andere woorden, sportauto's zijn meer waardevast op termijn dan al die SUV of luxeauto's, zeg maar die modebakken....
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.